Tsja..dan kies je voor queues, beetje boute uitspraak. Voor WoD launch was Argent Dawn de enige nog actieve RP server. De server waarop ik eerst zat voordat ik een realm transfer kocht was Steamwheedle Cartel was een complete ghost-town. Ja zeg je dan, nu heb je Cross-Realm Zones!
...Ja, maar het duurde ruim een JAAR voordat Steamwheedle Cartel werd gelinked. Het was letterlijk DE laatste EU server die werd gelinked en dat is letterlijk minder dan 5 weken geleden gebeurd. Ik ga natuurlijk niet een jaar lang op een dode server zitten (daarvoor was Steamwheedle ook al redelijk dood) waardoor ik dus ben getransfered naar Argent Dawn.
In de tussentijd heb ik daar vrienden opgebouwd. Moet ik dan weer emigreren naar Steamwheedle Cartel die binnen een paar weken waarschijnlijk weer leeg is? En dan weer zeker geld betalen om terug te gaan naar Argent Dawn? Ik ben toch niet...*bleep*
Ik snap echt niet dat we nog een concept als 'servers zijn vol' hebben. Er zijn genoeg technieken om layering toe te passen in zones en zo dynamisch de load te verdelen. Blizz heeft aangegeven dat ze dit gingen doen na de laatste maintenance (ja, Blizzard logica, je hebt een aankondiging voor de EU servers maar die aankondiging plaats je alleen op de US forums. Top Customer Support!) maar er schijnt nog weinig van terecht te komen.
Inmiddels sta ik de de hele dag al in de rij op de achtergrond (gewoon PC aan laten staan en andere dingen doen op de PS4) en ik ben van 3600 naar 1000 in de rij gegaan. Dat is gewoon moedeloos. Ik heb al wat afschuwelijke launches moeten meemaken maar dit is toch wel hard op weg om op #1 te komen. Ja Vanilla was erger, maar dat was een ander tijdperk mensen. Nu is layering en scalability ingeburgerd, in 2004 niet.