Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Lees hier wel veel onzinnige verhalen die nergens op slaan :) Over 1-2 dag speelt iedereen weer enigszins normaal. Vooral mag Svarog wel even stoppen met allemaal vage statements;
dit nog tot eind volgend jaar duren
dat gaat de komende maanden niet opgelost worden
3-4 Miljoen spelers in EU zijn die niet kunnen spelen
de komende maanden.
Kan alleen opgelost worden door meer servers in te zetten
Die maintenance gaat ook niks uitmaken.
Dit gaat natuurlijk nergens over hé. Wordt je niet moe van je zelf? lol

Ik zie namelijk 0 argumentatie, alleen maar speculatie. De launch van D3 was ongeveer 50x zo erg, en dat was vrij snel opgelost. Nu voor WoW is het probleem niet direct de servers, maar de plaatsing van iedereen. Sure, er was getest en dat soort meuk, maar het probleem is dat er buiten verwachting te veel mensen op een kleine plek zitten. Nu is dat bijna onomkoombaar in een MMORPG.. Eigenlijk is dat ook niet zo heel erg (en dat wisten ze heus wel), behalve dat het bepaalde neven effecten kreeg op o.a. de algehele stabiliteit en 'instances'. Dat is het 'probleem' en relatief 'simpel' op te lossen. Voor nu een tijdelijke oplossing is de kleinere population wat dus weer dikke queues oplevert.

Morgen is er al een groot deel 'verder', komen er wat fixes en zul je vrij zeker weer enigszins kunnen spelen. Vrienden van mij zitten al redelijk 'ver' en ervaren al amper lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Jij verveelt je zeker ook nu?

Geez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Sorry, heb je nog iets inhoudelijks te vermelden of ga je op de man spelen? Waarheid is hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb weer even wat kunnen doen vanavond. Bijna klaar met Shadowmoon Valley nu.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht slim te zijn, donderdag gewoon werken terwijl ze de bugs eruit halen en dan vrijdag los. :/

Ik heb de hele dag niets kunnen doen, vanaf 1 uur tot 5 uur ingelogd geweest op dezelfde plek, heb wel spelers gezien, maar er zijn geen npcs in die tijd gespawnt.

Dit is by far de slechste launch die ze van een expansion hebben gehad. Maar wat ik nog veel erger vind: Dit zijn exact dezelfde issues als toen Shadowmoon voor het eerst open ging op de beta server. Ik heb dit allemaal al meegemaakt. Ik ging er (naief als ik blijkbaar ben) vanuit dat als ze dit op de beta servers - aan het begin van de beta - hadden het wel op tijd opgelost zou zijn :X
Douweegbertje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:59:
Dat is het 'probleem' en relatief 'simpel' op te lossen. Voor nu een tijdelijke oplossing is de kleinere population wat dus weer dikke queues oplevert.

Morgen is er al een groot deel 'verder', komen er wat fixes en zul je vrij zeker weer enigszins kunnen spelen. Vrienden van mij zitten al redelijk 'ver' en ervaren al amper lag.
Euhm, de hele dag beperkt aantal spelers gehad op grim batol en niet kunnen spelen. Mijn broer had op terenas (medium in de server lijst) dezelfde problemen. Een beperkte populatie gaat een heleboel boze mensen opleveren. Hoeveel mensen komen in de queue en kunnen niet spelen als alle server populaties blijkbaar naar 'low' terug moeten worden gebracht om fatsoenlijk te kunnen spelen?

Ik ben benieuwd of er nog gratis gametime aankomt na twee dagen bagger?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
De zooi die ik al x aantal keer gedaan heb werkte opeens wel en ik kon weer lopen.
Wilde een FP naar een outpost nemen maar die werkte niet en opeens zat ik weer vast samen met veel andere mensen.

Heb niet echt het gevoel dat ze het tussen 5 en 11 gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Douweegbertje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:59:
Lees hier wel veel onzinnige verhalen die nergens op slaan :) Over 1-2 dag speelt iedereen weer enigszins normaal. Vooral mag Svarog wel even stoppen met allemaal vage statements;
Dat is mij inmiddels ook opgevallen inderdaad, dit geldt voor iedereen, houd eens op met dat ongefundeerde stemmingmakerrij. Dit gebeurd vrijwel bij elke expension of nieuwe game of het nu van Blizzard is of van een andere ontwikkelaar. Dit duurt een paar dagen en je gaat er niet dood van.

Deze expansion brengt naast nieuwe content ook een nieuw concept met zich mee, misschien is het daarom wat heftiger dan bij voorgaande expansions. Daarnaast speelt waarschijnlijk ook het feit dat oud of ex-spelers die nog een account hebben deze ook weer geactiveerd hebben, extra load dus.

Met andere woorden wacht gewoon geduldig af en stop met ongefundeerde stemmingmakerij hier in het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 15-11-2014 00:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hunter pets hebben nog steeds pathing issues :p
http://i.imgur.com/UoTNDSv.png

Overigens ben ik onder de indruk van Talador, mooie zone O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb mij tot nu buiten deze discussie gehouden omdat ik mij niet zo heel erg druk maak over niet het wel of niet kunnen spelen maar als we het over stemmingsmakerij hebben mag ik dan ook even wat opmerken want ik wordt een beetje moe van de mensen die vinden dat er niet mag worden geklaagd:
-De expansion is van woensdag op donderdag online gegaan (het is nu zaterdag). Nog steeds -buiten de verwachtte piekmomenten- is het spel voor sommigen onspeelbaar (ook op de low populated realms).
-Vaak wordt het argument gebruikt dat de pieken in users nu éénmaal niet op te vangen zijn. Is wat voor te zeggen echter Blizzard heeft deze pieken al lang zien aankomen (zeker gezien het feit dat de expansion ook als digital copy is te verkrijgen). Vervolgens wordt er gezegd dat je moeilijk voor deze piekmomenten tonnen in hardware kan investeren. Is ook wat voor te zeggen echter je kan tegenwoordig complete data centres en rekenkracht huren. Is dat dan onmogelijk? Zeker voor een goedlopend bedrijf met superveel cash hoeft dat toch niet zo moeilijk te zijn? Volgens mij zijn er zat partijen die meer dan graag in zee willen gaan met Blizzard om deze pieken op te vangen.
-Een ander argument wat veel mensen gebruiken is "ja dan speel je toch even niet". Feit is wel dat zo'n expansion maar ééns in de +-2 jaar wordt uitgebracht en veel mensen er naar toe leven en er vrij voor nemen (ik niet). Maar nog belangrijker, en dat wordt naar mijn mening teveel gebagatelliseerd, je betaald naast de aankoopsom van het spel/uitbreiding ook een maandelijks bedrag om te kunnen spelen, dan mag je wel wat terug verwachten.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Met andere woorden wacht gewoon geduldig af en stop met ongefundeerde stemmingmakerij hier in het forum.
Ongefundeerde stemmingmakerij?
Je bedoeld dat mensen die 45 euro voor de expansion betaald hebben en waarschijnlijk gametime nu gaan mekkeren dat ze het spel waar ze al voor betaald hebben niet kunnen spelen?
Zelf heb ik exact 0 minuten kunnen spelen omdat op mijn server de queues echt belachelijk zijn. 4k en wachtijden van makkelijk over de 3 uur.

Het "wir haben es nicht gewusst" statement gaat echt niet op, blizzard wist exact hoeveel pre orders ze verkocht hebben. Dus deze load kan echt niet als een verrassing komen.
Volkomen terecht dat mensen teleurgesteld zijn.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
arbraxas schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:41:
[...]

Je bedoeld dat mensen die 45 euro voor de expansion betaald hebben en waarschijnlijk gametime nu gaan mekkeren dat ze het spel waar ze al voor betaald hebben niet kunnen spelen?
Zelf heb ik exact 0 minuten kunnen spelen omdat op mijn server de queues echt belachelijk zijn. 4k en wachtijden van makkelijk over de 3 uur.

Het "wir haben s nicht gewusst" statement gaat echt niet op, blizzard wist exact hoeveel pre orders ze verkocht hebben. Dus deze load kan echt niet als een verrassing komen.
Je kan altijd nog op een minder drukke server gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Dag 3 en nog steeds vast in mijn garrisson....... log je in sta je daar met 500 man jippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Frustratie, daar zullen we het maar op houden. Overigens tip voor de mensen die wel willen spelen en nog een alt hebben om te levelen, grijp je kans. Speelt nu heerlijk namelijk (alles is zowat leeg)

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
(alles is zowat leeg
Dat is ook echt de bedoeling van het spelen van een MMO ;p

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 14-09 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heren stop er eens mee! Zelf speel ik World of WarCraft al sinds de Beta's en dan bedoel ik niet de beta van één van de expansions. Discuseren over wat er nu gebeurd prima, zelf je beklacht doen is ook goed, maar ongefundeerde stemmingmakkerij onzin in het forum plaatsen, waar met name de berichten van Svarog een voorbeeld van zijn, is nergens voor nodig en niet gewensd.

Dat er nu met moeite ingelogd kan worden, dat heb je vaker bij de introductie van een expansion, als dit langere tijd aanhoud dan wordt de tijd dat je niet hebt kunnen spelen vergoed door Blizzard, dat hebben ze in het verleden vaker gedaan, in de form van extra (gratis) game time. Als ik alle gratis gametime zou optellen die ik in de afgelopen tien jaar heb gekregen...

En ja je hebt ervoor betaald, er gebeuren wel vaker dingen die niet helemaal gaan zoals ze zouden moeten gaan waar je veel meer voor hebt betaald. Nogmaals heb even geduld.

Overigens de opmerking over mensen die vrij genomen hebben, dat weet je bijvoorbaat dat dat niet handig is, verstandiger was geweest betreffende verlof dagen wat later op te nemen, maar nogmaals lerende vanuit het verleden (Blizzard of andere ontwikkelaar/uitgever) had je het kunnen weten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
temp00 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:38:
Ik heb mij tot nu buiten deze discussie gehouden omdat ik mij niet zo heel erg druk maak over niet het wel of niet kunnen spelen maar als we het over stemmingsmakerij hebben mag ik dan ook even wat opmerken want ik wordt een beetje moe van de mensen die vinden dat er niet mag worden geklaagd:
-De expansion is van woensdag op donderdag online gegaan (het is nu zaterdag). Nog steeds -buiten de verwachtte piekmomenten- is het spel voor sommigen onspeelbaar (ook op de low populated realms).
-Vaak wordt het argument gebruikt dat de pieken in users nu éénmaal niet op te vangen zijn. Is wat voor te zeggen echter Blizzard heeft deze pieken al lang zien aankomen (zeker gezien het feit dat de expansion ook als digital copy is te verkrijgen). Vervolgens wordt er gezegd dat je moeilijk voor deze piekmomenten tonnen in hardware kan investeren. Is ook wat voor te zeggen echter je kan tegenwoordig complete data centres en rekenkracht huren. Is dat dan onmogelijk? Zeker voor een goedlopend bedrijf met superveel cash hoeft dat toch niet zo moeilijk te zijn? Volgens mij zijn er zat partijen die meer dan graag in zee willen gaan met Blizzard om deze pieken op te vangen.
-Een ander argument wat veel mensen gebruiken is "ja dan speel je toch even niet". Feit is wel dat zo'n expansion maar ééns in de +-2 jaar wordt uitgebracht en veel mensen er naar toe leven en er vrij voor nemen (ik niet). Maar nog belangrijker, en dat wordt naar mijn mening teveel gebagatelliseerd, je betaald naast de aankoopsom van het spel/uitbreiding ook een maandelijks bedrag om te kunnen spelen, dan mag je wel wat terug verwachten.
arbraxas schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:41:
[...]

Het "wir haben es nicht gewusst" statement gaat echt niet op, blizzard wist exact hoeveel pre orders ze verkocht hebben. Dus deze load kan echt niet als een verrassing komen.
Ik heb WoD nog niet aangeschaft (en ga dat misschien ook niet doen) maar als ervaren WoW speler die een viertal expansion launches heeft meegemaakt wil ik toch graag reageren.

Waarom zou Blizzard voor een kapitaal aan capacity inkopen, als ze weten dat alle problemen binnen maximaal 1 week zijn opgelost? Het weekend zal misschien nog wat druk zijn, maar vanaf maandag zal iedereen weer normaal kunnen spelen. Zo is het 4 expansions gegaan, en zo zal het ook deze expansion gaan.

Hoe dan ook, ik heb honderden Euro's aan WoW betaald de afgelopen jaren, en er is nimmer meer een spel geweest (zowel op console als PC) die me qua "bang-for-bucks" meer plezier heeft opgeleverd dan deze game. Geld terugvragen voor de 4 dagen die je niet hebt kunnen gamen (max € 2,-?) kan je natuurlijk altijd doen, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ongefundeerde "stemmingmakerij" is natuurlijk nooit echt wenselijk maar ik begrijp deze mensen wel en het gaat natuurlijk niet alleen om de queue's want er zijn zat mensen die wél ingelogd zijn maar nog steeds niet normaal kunnen spelen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Denman schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:53:
[...]

[...]

Hoe dan ook, ik heb honderden Euro's aan WoW betaald de afgelopen jaren, en er is nimmer meer een spel geweest (zowel op console als PC) die me qua "bang-for-bucks" meer plezier heeft opgeleverd dan deze game. Geld terugvragen voor de 4 dagen die je niet hebt kunnen gamen (max € 2,-?) kan je natuurlijk altijd doen, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen :)
Helemaal mee eens. Sterker nog, MoP was de enige launch die voor mij eigenlijk geen problemen mee bracht en dat gaf toch wel een ander gevoel. Problemen bij de launch horen er nu eenmaal bij. Samen met guildies wachten tot je kan inloggen en lekker lullen op vent. Vind je het niks, nou dan kun je altijd nog een paar dagen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Helaas Ainnir, zo denk ik er niet over.
Ikzelf speel maar een beetje casual, maar ik heb er wel voor betaald. Dan verwacht ik ook een service geleverd te krijgen. Een queue zie ik niet als service. Een paar van mijn guildies die wel konden inloggen hadden een onspeelbare game.
Bij een F2P spel had ik er nog wel vrede mee, maar mijn gametime tikt wel weg nu. En of we daar compensatie voor krijgen is ook nog maar de vraag.
Met de ervaring die Blizzard heeft mag je wel wat meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:49:
Overigens de opmerking over mensen die vrij genomen hebben, dat weet je bijvoorbaat dat dat niet handig is, verstandiger was geweest betreffende verlof dagen wat later op te nemen, maar nogmaals lerende vanuit het verleden (Blizzard of andere ontwikkelaar/uitgever) had je het kunnen weten.
Euh, ik had om te beginnen een dag marge genomen en ten tweede bij MoP launch werkte alles bij launch perfect! Je zou denken dat ze het geleerd hadden, maar MoP was blijkbaar de fluke. Het boeit me niet zo, maar ik heb de afgelopen jaren meer dagen gehad dat er niet gespeeld kon worden. Maar mijn laatste free game time stamt ergens uit 2009! En toen gaven ze gametime voor veel minder ernstige beperkingen als die van nu.

Het enige wat enigzins vergelijkbaar hopeloos was, was de opening van AQ. Als het zondag niet opgelost is, bel ik wel even met mijn baas om de vrije maandag te verplaatsen naar vrijdag of de volgende maandag. Gelukkig heb ik een flexibele baan.

Anyway, ik hoor van guildies op de server dat het nu goed te spelen is. nog ca 20 minuten queue, en dan spelen tot de server plat gaat voor maintenance.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
arbraxas schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:13:
Helaas Ainnir, zo denk ik er niet over.
Ikzelf speel maar een beetje casual, maar ik heb er wel voor betaald. Dan verwacht ik ook een service geleverd te krijgen. Een queue zie ik niet als service. Een paar van mijn guildies die wel konden inloggen hadden een onspeelbare game.
Bij een F2P spel had ik er nog wel vrede mee, maar mijn gametime tikt wel weg nu. En of we daar compensatie voor krijgen is ook nog maar de vraag.
Met de ervaring die Blizzard heeft mag je wel wat meer verwachten.
Ik verwacht bij een supermarkt ook service omdat ik betaal voor mijn boodschappen en die service wordt altijd gewoon gegeven, maar ook dan ontkom ik niet altijd aan een wachtrij bij de kassa. Moet ik dan gaan huilen bij de bedrijfsleider omdat er 2 mensen voor me staan in de rij?

Ik snap de frustratie best, zeker als je een paar dagen vrij hebt genomen om van de launch te kunnen genieten. Maar met een beetje inlezen had je kunnen weten dat launches bij games bij lange na niet altijd vlekkeloos verlopen.

Nogmaals: als je die 2-4 Euro wil terugvragen bij Blizzard omdat je niet hebt kunnen gamen; be my guest, maar ik denk dat je dan andere prioriteiten moet gaan stellen :P

* Denman gaat slapen, en denkt in de loop van volgende week nog eens na over de aanschaf van WoD ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:15:
[...]
Anyway, ik hoor van guildies op de server dat het nu goed te spelen is. nog ca 20 minuten queue, en dan spelen tot de server plat gaat voor maintenance.
De open wereld speelt redelijk, maar met nog steeds vrij veel lag. Alles met instances is 90% van de tijd kapot. Dit betekent:

- Geen garrison
- Geen dungeons
- Geen scenario's
- Geen quests met instanced of phased content

Probleem is verder dat chars vast komen te zitten als ze aan een van bovenstaande activiteiten deel nemen. Ik heb bijvoorbeeld 4 chars, waarvan er nu 3 al meer dan 6 uur vaststaan. Soms kun je ze bevrijden door logins te spammen, maar vaak ook niet.

En ik heb ook alle releases meegemaakt behalve MoP; dit is verreweg de slechtste. Vooral vanwege de garrison waar je bijna niet omheen kunt werken en het feit dat die 90% van de tijd je char locked voor uren op rij.

Blizzard had gewoon slim moeten zijn; Garrison uitknallen en placeholder NPCs neerzetten. Dan maar minder features, maar niet alles om zeep helpen. Feit dat ze de problemen grotendeels negeren en wijzen naar een DDOS vind ik wel behoorlijk slap.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 15-11-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Morrar schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:58:
[...]

De open wereld speelt redelijk, maar met nog steeds vrij veel lag. Alles met instances is 90% van de tijd kapot. Dit betekent:

- Geen garrison
- Geen dungeons
- Geen scenario's
- Geen quests met instanced of phased content

Probleem is verder dat chars vast komen te zitten als ze aan een van bovenstaande activiteiten deel nemen. Ik heb bijvoorbeeld 4 chars, waarvan er nu 3 al meer dan 6 uur vaststaan. Soms kun je ze bevrijden door logins te spammen, maar vaak ook niet.

En ik heb ook alle releases meegemaakt behalve MoP; dit is verreweg de slechtste. Vooral vanwege de garrison waar je bijna niet omheen kunt werken en het feit dat die 90% van de tijd je char locked voor uren op rij.

Blizzard had gewoon slim moeten zijn; Garrison uitknallen en placeholder NPCs neerzetten. Dan maar minder features, maar niet alles om zeep helpen. Feit dat ze de problemen grotendeels negeren en wijzen naar een DDOS vind ik wel behoorlijk slap.
ze wijzen oa. Naar een ddos. Ze zeggen nergens dat daardoor alle problemen komen. Ik geloof ze wel, dat er een ddos is(geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
[...]

Euh, ik had om te beginnen een dag marge genomen en ten tweede bij MoP launch werkte alles bij launch perfect! Je zou denken dat ze het geleerd hadden, maar MoP was blijkbaar de fluke. Het boeit me niet zo, maar ik heb de afgelopen jaren meer dagen gehad dat er niet gespeeld kon worden. Maar mijn laatste free game time stamt ergens uit 2009! En toen gaven ze gametime voor veel minder ernstige beperkingen als die van nu.
[...]

Zoals al iemand had opgemerkt was er bij MoP allerlei verschillende content. Op servers met enigszins een beetje population (medium of hoger) waren de lvling zones de eerste paar dagen ofwel niet beschikbaar, ofwel zo druk dat je amper kon questen. Echter was er toen ook het nieuwe ras (de Pandaren) en de nieuwe class (Monk) waardoor de spelers zich al snel wat beter verdeelden. Nu zit alle nieuwe content op 90+ en heb je de bottleneck van Garrisons. Zonder de hele DDOS rommel hadden we inmiddels gewoon normaal kunnen spelen, maar die aanvallen hebben voor extra load gezorgd op precies de verkeerde momenten, waardoor iedereen nog steeds op dezelfde punten stroopt. Normaal gesproken hadden de instance servers het wel ongeveer aangekunt en was men veel beter uitgespreid. Ik speel op Silvermoon, waar momenteel queues staan van 4000+, maar als je daar eenmaal voorbij het eerste deel van Shadowmoon Valley bent kan je practisch normaal questen. Zit je in de volgende zone of nog verder, dan heb je nergens meer last van.

Om hier met de vinger naar Blizzard te wijzen is trouwens ook overdreven, welke AAA game is er nou het laatste jaar uitgekomen met een vlekkeloze launch? Geen enkele. Dus ja, ze hadden aan de pre-orders iets kunnen voorspellen maar de harde realiteit is gewoon dat geen enkele aandeelhouding een dergelijke investering goed gaat keuren. Daarbij is de huidige serverarchitectuur bij Blizzard compleet niet geschikt om 'even tijdelijk wat capaciteit bij te hangen' en om dat mogelijk te maken is OOK weer een flinke investering nodig welke wederom practisch niet te verantwoorden is jegens aandeelhouders. Totdat deze mentaliteit in de gehele gameindustrie verandert zullen we ons er bij neer moeten leggen.

Tot slot wilde ik nog even verduidelijken wat 'locked' betekent, dit wil inderdaad zeggen dat de population cap verlaagd is als meerdere servers het ineens gaan vertonen, maar in beginsel zorgt dit ervoor dat je als nieuwe speler geen characters kunt aanmaken op die server, tenzij je er al een lvl x character had. Als je er dus al een character hebt kan je er wel gewoon spelen, mits de queues en servers dit toelaten natuurlijk.

edit: Huh, blijkbaar heb ik het deels mis en hebben ze toch een manier gevonden om extra capaciteit bij te hangen en zijn ze hier tijdens de maintenance mee bezig. Ik vermoed dat het dan om instance servers gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Cronax op 15-11-2014 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
garriej schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:04:
[...]
ze wijzen oa. Naar een ddos. Ze zeggen nergens dat daardoor alle problemen komen. Ik geloof ze wel, dat er een ddos is(geweest).
Kan best zijn dat er een DDOS was, maar problemen spelen zowel in VS als EU. Dus dan moeten het al twee DDOS-en zijn geweest.

Daarnaast zal dat wellicht wat lag in de wereld of op login servers veroorzaken. De grote problemen ontstaan echer bij de instance servers, die continu op hun plaat gaan. Dat hadden ze best kunnen zien aankomen, aangezien er een nieuwe instance gemaakt moet worden iedere keer als iemand naar z'n garrison gaat. Ze hebben daarmee een bottle neck gecreeerd van enorme proporties.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 15-11-2014 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Morrar schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:10:
[...]

Kan best zijn dat er een DDOS was, maar problemen spelen zowel in VS als EU. Dus dan moeten het al twee DDOS-en zijn geweest.

Daarnaast zal dat wellicht wat lag in de wereld of op login servers veroorzaken. De grote problemen ontstaan echrer bij de instance servers, die continu op hun plaat gaan. Dat hadden ze best kunnen zien aankomen, aangezien er een nieuwe instance gemaakt moet worden iedere keer als iemand naar z'n garrison gaat.
Geef me één reden waarom iemand die een DDOS uitvoerd om WoW spelers/Blizzard te zieken zich zou beperken tot alleen EU of VS. Als je genoeg capaciteit heb om iemand als Blizzard plat te leggen heb je ook wel genoeg om dat voor zowel EU als VS te doen. Zoals ik in mijn post al aangaf, de DDOS aanvallen waren precies klote getimed op de momenten waarop mensen met de eerste Garrison quests bezig gingen waardoor er nu heel veel mensen daar vast zitten. Aangezien die allemaal een eigen instance nodig hebben zitten die instance servers constant tot de nok toe vol. Als je eenmaal daar een stukje voorbij bent kan je practisch normaal spelen, hier en daar zal je wat lag ervaren omdat er veel mensen in dezelfde gebieden moeten zijn,

[ Voor 5% gewijzigd door Cronax op 15-11-2014 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Wat mij vooral stoort aan deze launch is dat Blizzard gewoon enorm veel ervaring "zou" moeten hebben met deze launches. Het probleem zit em volgensmij niet zo zeer in de server capacitieit an sich, maar meer aan het feit dat het enorm geconenctreerd is op 1 locatie.

Gezien de previous launches zou er hiervoor toch een oplossing moeten zijn? Voor mijn part een 8 delige questline in verschillende gebieden waardoor je direct playeres opsplitst en de load verspreid. Hoe ze dat doen, of invlechten in een verhaal geen idee maar dat is hun probleem.

Wat ze nu hebben is gedaan is een gigantische bottleneck gecreëerd.. ik bedoel.. 1 quest waar iedereen naartoe flocked..

Ik accepteer en begrijp launch issues, maar het lijkt alsof er hier gewoon niet over nagedacht is.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@Cronax: De instance servers zitten niet alleen vol, ze buggen ook. Dat is sinds de launch constant zo geweest en dat heeft geen barst met drukte te maken. Je komt gewoon vast te zitten in een verrotte instance, samen met heel veel anderen...

Dat er lag is in de wereld komt inderdaad wel door drukte, maar daar zeikt verder bijna niemand meer over (o.a. door velaagde caps).

[ Voor 21% gewijzigd door Morrar op 15-11-2014 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Morrar schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:18:
@Cronax: De instance servers zitten niet alleen vol, ze buggen ook. Dat is sinds de launch constant zo geweest en dat heeft geen barst met drukte te maken. Je komt gewoon vast te zitten in een verrotte instance, samen met heel veel anderen...

Dat er lag is in de wereld komt inderdaad wel door drukte, maar daar zeikt verder bijna niemand meer over (o.a. door velaagde caps).
Die instance servers buggen omdat ze constant het maximum aantal instances aan het uitserveren zijn. Als de capaciteit 5 instances is en er al 5 staan, dan heeft de 6e een probleem. Wat je op de live servers ziet is dat er honderden spelers meer een instance aanvragen dan dat er capaciteit is waardoor de rest met zijn allen in een "overflow" terecht komt. Dit is dan ook de reden dat je met veel geduld en geprobeer uiteindelijk toch een instance voor je Garrison kan weten te bemachtigen, dat is me voordat ik uitlogde al meermaals gelukt. Kwestie van steeds de grens tussen 'normale' server en phased instance over te lopen, net zo lang tot je uiteindelijk wel je instance krijgt. Heeft me de eerste twee keer telkens een uur gekost, maar uiteindelijk kom je er zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Cronax schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:25:
[...]

Die instance servers buggen omdat ze constant het maximum aantal instances aan het uitserveren zijn. Als de capaciteit 5 instances is en er al 5 staan, dan heeft de 6e een probleem. Wat je op de live servers ziet is dat er honderden spelers meer een instance aanvragen dan dat er capaciteit is waardoor de rest met zijn allen in een "overflow" terecht komt. Dit is dan ook de reden dat je met veel geduld en geprobeer uiteindelijk toch een instance voor je Garrison kan weten te bemachtigen, dat is me voordat ik uitlogde al meermaals gelukt. Kwestie van steeds de grens tussen 'normale' server en phased instance over te lopen, net zo lang tot je uiteindelijk wel je instance krijgt. Heeft me de eerste twee keer telkens een uur gekost, maar uiteindelijk kom je er zo wel.
Dat is inderdaad maar 1 van de problemen; dat je lastig een instance kunt krijgen...

Maar er zijn meer problemen; zo kunnen meerdere spelers *dezelfde* instance krijgen (sta je met 100 man in je garrison) of kan je instance heel makkelijk out of sync raken (geen NPCs of je kunt niks meer doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje? als ik warlords of draenor wil spelen moet ik dan ook alle vorige delen kopen? Het werkt in europa volgens mij anders dan voor de taiwan servers waar ik alleen een gamecard hoef te kopen om de laaste delen van wow te spelen. Ik zie nu net dat er een enkele wow versie is die 14 euro kost en die tot level 90 gaat... het lijkt erop dat je tegenwoordig dus niet meer alle losse upgrades hoef te kopen?

Ik sta op het punt om de europese versie aan te schaffen ivm ik weer terug keer naar nederland binnen 2 jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Wat een moment voor maintenance, begin net aan de expansion :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lijkt er op dat ze toch een soort van overflow systeem gaan gebruiken.
We’re making preparations for the Europe maintenance beginning in just an hour, and along with hardware upgrades we will be implementing some of the performance improvements we’ve been testing. One of these is a fairly large change to the way the game world is run by the servers—expanding the phasing tech used for the Tanaan intro experience to the entire continent of Draenor. This will allow us to run multiple copies of Draenor simultaneously, spreading out server population, while attempting to keep guilds and parties within the same copy. We’re currently running tests of this tech on a few North American realms, and have found we’re able to raise realm capacity by a significant amount. We’ll continue to provide updates as we progress through the Europe maintenance, and prepare to apply the same changes on the Americas and Oceanic realms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Snuffel

Vroem!

Inderdaad, dat heb ik ook.
Kon niet meer slapen, dus ik eruit om even maar wat te spelen.
Duurde welgeteld 30 seconden, server shutdown.
Tot 11:00!!!

Kan eigenlijk mijn bed wel weer in :P

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennie777
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 04:36:
Vraagje? als ik warlords of draenor wil spelen moet ik dan ook alle vorige delen kopen? Het werkt in europa volgens mij anders dan voor de taiwan servers waar ik alleen een gamecard hoef te kopen om de laaste delen van wow te spelen. Ik zie nu net dat er een enkele wow versie is die 14 euro kost en die tot level 90 gaat... het lijkt erop dat je tegenwoordig dus niet meer alle losse upgrades hoef te kopen?

Ik sta op het punt om de europese versie aan te schaffen ivm ik weer terug keer naar nederland binnen 2 jaar.
Je hoeft zoals je zelf al ingeeft, niet alle expansions apart aan te schaffen. Voor Europa kan je een Battlechest kopen ( link ) waar alle vorige expansions in zitten en 30 dagen game time, je hebt ook een Battlechest met alle expansions en 14 dagen game time. Daarvan is er geen product weergave in de EU WoW shop maar heb ik op een 3rd Party website gezien, dus ik weet niet zeker als die officieël is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik 'm in dec/jan prima speelbaar heb.
De content verandert niet, het gevoel om firsts te moeten hebben leeft bij mij niet. Scheelt veel tegenvallers om op die manier met gamen om te gaan ;)
Hardcorespelers: sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Je kan dus zonder expansion kopen, doorlvllen tot 100 neem ik aan? Zonder daarbij de nieuwe content te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik weet niet hoe je op die conclusie komt, maar nee.

http://www.wowwiki.com/Level_cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 07:15:
Je kan dus zonder expansion kopen, doorlvllen tot 100 neem ik aan? Zonder daarbij de nieuwe content te spelen?
Nee. Momenteel zitten alle expansions in de basisset. Dat betekent dat je zonder aankoop van Warlords t/m level 90 kunt levelen. Je kunt al wel van alle systematische veranderen aan je class genieten en van alle andere veranderingen die Warlords heeft doorgevoerd in de level 1 t/m 90 zones.
Waar je zonder de laatste uitbreiding geen gebruik van kunt maken is alle content die level 90+ zijn. Dat is dus continent Dreanor, garrisons, level 90+ dungeons en andere nieuwe content.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Snuffel schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 05:13:
Inderdaad, dat heb ik ook.
Kon niet meer slapen, dus ik eruit om even maar wat te spelen.
Duurde welgeteld 30 seconden, server shutdown.
Tot 11:00!!!

Kan eigenlijk mijn bed wel weer in :P
Jullie krijgen dan nog ergens een melding, ik was om 07:00u wakker (manlief moest er uit) en dacht laat ik eens kijken of ik nog even wat bij mijn garrison kan doen voor ik op pad moet vandaag. Start battle.net... geen meldingen niks, start WoD op... geen melding behalve iedere keer disconnected from server. Pas na meerdere keren proberen krijg ik het schermpie met de servers en zie dat alles offline is... en de battlenet pagina en wow pagina zijn bijna onbereikbaar zo traag...

Zo genoeg gezeurd voor de vroege morgen, maar eens een ontbijtje maken en de honden uitlaten in de regen... jippie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, is eu.battle.net down ? ik kan er maar niet op gerake, alleen maar op us.battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

On_E

Housemusic

Alle EU servers zijn down tot 11 uur geloof ik.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
Nu drie dagen op rij dat ik alleen 's ochtends kan spelen, om te zien dat de servers offline zijn..... Heb wel drie dagen geleden een maand playtime gekocht. Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:05
Mirreke schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 07:42:
[...]
Jullie krijgen dan nog ergens een melding, ik was om 07:00u wakker (manlief moest er uit) en dacht laat ik eens kijken of ik nog even wat bij mijn garrison kan doen voor ik op pad moet vandaag. Start battle.net... geen meldingen niks, start WoD op... geen melding behalve iedere keer disconnected from server. Pas na meerdere keren proberen krijg ik het schermpie met de servers en zie dat alles offline is... en de battlenet pagina en wow pagina zijn bijna onbereikbaar zo traag...

Zo genoeg gezeurd voor de vroege morgen, maar eens een ontbijtje maken en de honden uitlaten in de regen... jippie :O
Je kunt ook gewoon een snelkoppeling maken naar de wow.exe dan kun je het battle.net gedeelte overslaan.

Gisteren dacht ik om 6 uur uit bed te gaan en lekker rustig spelen, servers down.
Vandaag dacht ik om 6 uur uit bed te gaan en lekker rustig spelen, servers down.
Ik denk dat ik morgen maar ga uitslapen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Idanue schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 07:49:
[...]

Je kunt ook gewoon een snelkoppeling maken naar de wow.exe dan kun je het battle.net gedeelte overslaan.

Gisteren dacht ik om 6 uur uit bed te gaan en lekker rustig spelen, servers down.
Vandaag dacht ik om 6 uur uit bed te gaan en lekker rustig spelen, servers down.
Ik denk dat ik morgen maar ga uitslapen. :-(
I know ;) daar langs ook geprobeerd te starten maar ook zonder resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:19
Ja ik baal er wel van, de tijden dat ik kan spelen staan de servers offline. En gistere avond was het ook niet te behappen met 4000 queue. Ik zie langzaam mijn speel dagen terug lopen naar 0... dus dat wordt weer betalen binnenkort. Voor iets wat ik niet kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
Vind toch wel dat er een tegemoetkoming van blizzard moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow!
We obviously expected an increase in logins, and prepared for well above what we were expecting. The actual amount is far above even that.
~CM Lore @ Twitter
Maar de maintanance:
Starts on Saturday, November 15, at 04:00 AM GMT and lasts until 10:00 AM GMT
Dat is dus tot 11 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Jonge wat een toestand steeds, gisteren niet kunnen spelen, nou dan morgenvroeg maar.

Nu weer onderhoud tot 11.00. Ik begin er wel een beetje flauw van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze maintanance is eigenlijk een goede maintanance. Ze gaan een hoop hardware upgrades doorvoeren namelijk. Daardoor zal het spelen straks hopelijk veel beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Nu online
Huil eens allemaal niet zo. Geen onderhoud betekent namelijk geen oplossing voor de problemen. Wees juist blij dat ze onderhoud plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Oke, ik ben blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Zeror schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:07:
Deze maintanance is eigenlijk een goede maintanance. Ze gaan een hoop hardware upgrades doorvoeren namelijk. Daardoor zal het spelen straks hopelijk veel beter gaan.
Waar lees je dat? Edit: Ah ik zie al op mmo champion. BETER idd!

[ Voor 7% gewijzigd door Azerox op 15-11-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
morm schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:08:
Huil eens allemaal niet zo. Geen onderhoud betekent namelijk geen oplossing voor de problemen. Wees juist blij dat ze onderhoud plegen.
Als ze dat nou gisterenavond even laten weten. Nu is het een niet zo fijne verassing.
En sowieso word ik er niet vrolijker van. Dit hadden ze een week geleden al moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
morm schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:08:
En een onderhoud is een garantie voor de oplossing voor problemen?
Ik "huil" ook niet omdat er een onderhoud is, maar omdat ik met maar 25 playtime dagen kan beginnen met spelen terwijl ik wel voor 30 dagen betaal. Moet vodafone eens proberen met mijn abbotje, dan is de wereld te klein, maar hier moeten we niet huilen maar slikken? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Adimeuz op 15-11-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azerox schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:12:
[...]

Als ze dat nou gisterenavond even laten weten. Nu is het een niet zo fijne verassing.
En sowieso word ik er niet vrolijker van. Dit hadden ze een week geleden al moeten doen.
Ze hadden het gisteravond laten weten. Ik wist het namelijk gewoon. Als er serverproblemen zijn, moet je gewoon vaker hun twitterkanaal, WoW forum en blogs lezen, want daar staat al die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Zucht de gametime discussie.

Niet zo zeuren man, er zijn momenten geweest waar je gewoon had kunnen spelen dat het jou niet uitkomt kan Blizz ook niks aan doen. En Blizzard kennende zullen ze heus wel een compensatie doen in extra dagen fyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gisteren zou er ook maintenanc zijn maar waren de servers om 9u ook weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Nu online
Adimeuz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:13:
[...]

En een onderhoud is een garantie voor de oplossing voor problemen?
Ik "huil" ook niet omdat er een onderhoud is, maar omdat ik met maar 25 playtime dagen kan beginnen met spelen terwijl ik wel voor 30 dagen betaal. Moet vodafone eens proberen met mijn abbotje, dan is de wereld te klein, maar hier moeten we niet huilen maar slikken? 8)7
Geen onderhoud is in ieder geval wel een garantie dat de problemen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Nu online
Azerox schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:12:
[...]

Stond gisteravond om 22:30 anders bij mij netjes en melding in de battle.net app dat er tussen 5 en 11 onderhoud is vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Zeror schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:14:
[...]

Ze hadden het gisteravond laten weten. Ik wist het namelijk gewoon. Als er serverproblemen zijn, moet je gewoon vaker hun twitterkanaal, WoW forum en blogs lezen, want daar staat al die informatie.
Lees ik ook geregeld. Helaas hebben ze dit pas gisterenavond laat aangekondigd. Toen had ik de hoop al opgegeven. Ach ik ga zo mooi even naar de Hornbach nog wat inkopen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
Hebben jullie al de boost gebruikt?

Zoja, welke class en een lvl 1 char of bestaande char?

Ik heb een nieuwe Warrior aangemaakt, vond het ook fijn om de ability's en talents per quest vrij te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TylerMayhem
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-04-2024

TylerMayhem

In Tyler We Trusted

Ik heb mijn boost te haastig gebruikt voor mijn mage die level 3 was. Niet echt mijn class waardoor dit nu een beetje een Portal slave voor mn vrienden is. Had de boost liever gebruikt voor mijn Druid die nu bijna level 61 is.

Ik verbaas me over hoe mooi de gebieden in Dreanor zijn. Genoten van het questen in Frostfire Ridge en zodra ik Gorgrond binnenreed heb ik eerst met open mond even wat zitten verkennen (Silent Watchers zijn de eerste mobs waarvan ik het niet over mijn hart kreeg ze aan te vallen :P). Erg benieuwd naar de rest (vooral Nagrand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kom ik daar soms vroeg me bed uit XD alle servers offline

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
Ricmaniac schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:34:
Kom ik daar soms vroeg me bed uit XD alle servers offline
Join the club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashtaria
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03 09:53
haha hier ook.. ben gisteren vroeg gaan slapen (rond 21u) om mee vroeg op te staan met vrouwtje die een vroege shift heeft op r werk.. dan kom je dit weer tegen..
Dan maar het huis eens goed kuisen. Moet ook eens gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb me boost gebruikt op een level 84 priest :) kreeg die paar levels er maar niet doorheen dus was er zo wel blij mee. Zeker omdat je profs ook naar 600 gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door richards3 op 15-11-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer ik m'n main en viertal alts op level 100 heb, zal ik eens een druid aanmaken en naar level 60 brengen voordat ik de boost gebruik.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

RustStorm schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:48:
Wanneer ik m'n main en viertal alts op level 100 heb, zal ik eens een druid aanmaken en naar level 60 brengen voordat ik de boost gebruik.
Als nou blijkt dat vandaag er nog weinig verandering is, zou ik vast beginnen met een druid. Gisteravond ben ik maar begonnen met een mage. Me main en drie alts vangen nu rustig rested exp op tot ik normaal kan spelen :D

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
gnauw schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:47:
Ik heb me boost gebruikt op een level 84 priest :) kreeg die paar levels er maar niet doorheen dus was er zo wel blij mee. Zeker omdat je profs ook naar 600 gaan.
Theoretisch is het niet zo efficient om je 50 euro lvl boost te besteden aan een lvl 84 priest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 21:26
Was al bekend sinds 22:30 gister avond, maar die post beetje onder gesneeuwd door 100 post over
*) zit nog steeds vast in garrison
*) sta in de que
*) ben eindelijk online en het is nog steeds niet te spelen.
*) andere rants omdat blizzard weer eens compleet faalt tijdens een launch

Zou eigenlijk een apprt topic moeten zijn voor al die post.

Ga zelf de tijd gebruiken om uit te zoeken hoe toch ooit aan garrison supplies kan kommen, lijkt me vaag dat alleen rares is of de lumber mill

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gister graag 2 garrison minions verzameld en missions gedaan + mijn paladin verder geleveld.

@Teunis: Garrison resources van missions + lumber mill + trading post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 14:29
Teunis schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:56:

Ga zelf de tijd gebruiken om uit te zoeken hoe toch ooit aan garrison supplies kan kommen, lijkt me vaag dat alleen rares is of de lumber mill
Tja maar toch is dat het wel zo'n beetje:
Garisson Resources

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metian schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:54:
[...]

Als nou blijkt dat vandaag er nog weinig verandering is, zou ik vast beginnen met een druid. Gisteravond ben ik maar begonnen met een mage. Me main en drie alts vangen nu rustig rested exp op tot ik normaal kan spelen :D
Hehe, daar heb je gelijk in. Ben dat ook al aan het doen, een gnome monk <3 (m'n vijfde alt ;)) Ze is nu level 62 en lekker in Zangermarsh aan het rondhollen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Maintenancemelding is weg in mijn launcher... Er zit schot in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Typisch gamergedrag weer....

Problemen in game, iedereen zeuren dat het lagt etc.
Blizzard doet er wat aan d.m.v. aangekondigde maintenance, hardware upgrades. Iedereen zeuren dat de servers down zijn.

Gedraag je eens niet als een complete junkie die niet 3 minuten zonder z'n 'product' kan en ga wat anders doen tot de servers up zijn, wees blij dat ze aan het upgraden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze het maximum aantal spelers per realm ook weer verhogen na 4,5 uur in de queue te hebben gezeten gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat mensen Blizzard verdedigen maar hoe deze release verloopt is een zwaktebod. In de nieuwe documentaire die door Blizzard zelf op Blizzcon is vertoond wordt gesproken over de problemen bij de opening van Ahn'Qiraj. Omdat iedereen op zich op hetzelfde moment op dezelfde plaats in de wereld bevond vielen de servers om.

in de nieuwe expansion moet iedereen op ongeveer hetzelfde moment de questline langs de garrisons doorlopen. Iedereen bevindt zich dus wederom op dezelfde plek op hetzelfde moment. Er dient zelfs voor iedere speler een eigen persoonlijke instance gemaakt te worden. Hoe Blizzard niet in heeft kunnen zien dat dit voor problemen zou gaan zorgen gaat een beetje aan mij voorbij.

Als "oplossing" hebben ze vervolgens gekozen om minder spelers toe te laten op de servers wat voor betalende klanten resulteert in lange wachtrijen om het spel binnen te komen. Eenmaal binnen is het spel nagenoeg onspeelbaar. Wat het allemaal nog verdrietiger maakt is dat ze 3 dagen na release besluiten additionele hardware te gaan plaatsen. Van te voren was te voorspellen dat de servers meer load te verwerken zouden krijgen dan pakweg 2 maanden geleden. Het komt op mij over als lapwerk. Amateuristische bedrijfsvoering voor een onderneming van dergelijke omvang.

Als men drie dagen niet kan bellen met de telefoon staan mensen vooraan om de telecomprovider aansprakelijk te stellen. Of wanneer internetbankieren een paar uur storing heeft wordt er ook moeilijk over gedaan.

Wanneer men een abbonement heeft bij een bedrijf wat toevallig games ontwikkelt en de boel werkt niet is het maar "normaal".

Blizzard doet dit nu al 10 jaar en ze krijgen het elke keer weer voor elkaar om "mis" te zitten. Het wordt tijd dat ze eens goed naar zichzelf gaan kijken. Het is al 3 dagen huilen met de spreekwoordelijke pet op en aangezien het vandaag zaterdag is en veel mensen na een lange werkweek willen spelen heb ik er een hard hoofd in dat het zal verbeteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:17:
Ik hoop dat ze het maximum aantal spelers per realm ook weer verhogen na 4,5 uur in de queue te hebben gezeten gisteren :P
Ze zijn heel Draenor aan het phasen zoals Tanaan Jungle (denk gewoon instanced versies van de zones en dan max x spelers per instance), dus theoretisch zou je dan meer mensen moeten kunnen supporten:
Another round of maintenance is coming, this time with some hardware upgrades that should allow significantly more players to play at once. This will be done by phasing all of Draenor like the Tanaan Jungle intro zone.
Lore ‏@CM_Lore
Fingers crossed, this should allow the servers to sustain a substantial number of additional players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:05
Ik denk dat ze het aantal terugkerende spelers onderschat hebben en verder heb je bij iedere expansion natuurlijk een piek in spelers maar daar kun je niet miljoenen aan gaan spenderen om die piek van een paar dagen op te vangen.
En ook al zou je er wel zo veel geld aan spenderen dan weet je van te voren nog niet wat je nodig gaat hebben en hoeveel mensen terugkeren naar WoW.
Ik vind het ook niet leuk maar er is gewoon even niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:18:
Blizzard doet dit nu al 10 jaar en ze krijgen het elke keer weer voor elkaar om "mis" te zitten. Het wordt tijd dat ze eens goed naar zichzelf gaan kijken. Het is al 3 dagen huilen met de spreekwoordelijke pet op en aangezien het vandaag zaterdag is en veel mensen na een lange werkweek willen spelen heb ik er een hard hoofd in dat het zal verbeteren.
Zei de tweaker vanuit z'n bureaustoel, want het is natuurlijk allemaal heel erg simpel om een gameservice te runnen met miljoenen mensen tegelijk, Blizzard doet dat ook gewoon expres, ze kunnen het makkelijk oplossen maar ze vinden het veel te leuk om Tweakers te pesten met login queues!

De vergelijking met internetbankieren of telefonie slaat natuurlijk kant nog wal. Wat gebeurt er ook alweer precies op oudejaarsavond met het telefoonnetwerk als er miljoenen mensen tegelijk sms-en? Wat zou er met internetbankieren gebeuren als er ineens 10 miljoen mensen tegelijk 50 transacties gingen doen?

Geen één gamelaunch van dit formaat gaat goed, en daar liggen gewoon software/hardware-issues aan ten gronde. Als Tweaker zou je beter moeten weten dan "ze moeten het beter regelen", het is hier geen fok-forum. Mag toch verwachten dat je een beetje begrijpt hoe de onderliggende technieken in elkaar zitten en dat het allemaal niet zo simpel is als jij nu omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo slaat dit kant nog wal? Het gaat om een service waar mensen voor betalen. Die hebben recht op een werkend product. Blizzard heeft dit nu al 5 keer meegemaakt en 5 keer gaat het fout. Dat is geen toeval meer.

Overigens heb ik al jaren geen problemen meer met telefonie tijdens de jaarwisseling. Nadat daar een aantal jaar geleden veel ophef over is geweest hebben diverse telco's geïnvesteerd in aanvullende en nieuwe hardware om zowel de dekking als de hoeveelheid data te vergroten. En die hebben ook geen extra klanten en dus extra omzet gegenereerd hiermee. Dit zijn gewoon investeringen die nodig zijn om het netwerk te blijven ontwikkelen.

Dat ze niet voor "miljoenen kunnen investeren" is een kulargument. Dan moeten ze ook geen 30 euro vragen voor een expansion en 12,50 abbonementskosten per maand rekenen.

Bungie heeft het meegemaakt met Destiny. Hoewel deze release van een kleiner formaat was waren ook hier zo'n 5 a 6 miljoen spelers tegelijk online. Geen enkel probleem, geen seconde last gehad van het niet kunnen verbinden met de servers. En dit is een developer die geen ervaring heeft met MMO releases.

je betaald, je hebt recht op een werkend product. Punt.
Krukar schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:25:
[...]

Zei de tweaker vanuit z'n bureaustoel, want het is natuurlijk allemaal heel erg simpel om een gameservice te runnen met miljoenen mensen tegelijk, Blizzard doet dat ook gewoon expres, ze kunnen het makkelijk oplossen maar ze vinden het veel te leuk om Tweakers te pesten met login queues!

De vergelijking met internetbankieren of telefonie slaat natuurlijk kant nog wal. Wat gebeurt er ook alweer precies op oudejaarsavond met het telefoonnetwerk als er miljoenen mensen tegelijk sms-en? Wat zou er met internetbankieren gebeuren als er ineens 10 miljoen mensen tegelijk 50 transacties gingen doen?

Geen één gamelaunch van dit formaat gaat goed, en daar liggen gewoon software/hardware-issues aan ten gronde. Als Tweaker zou je beter moeten weten dan "ze moeten het beter regelen", het is hier geen fok-forum. Mag toch verwachten dat je een beetje begrijpt hoe de onderliggende technieken in elkaar zitten en dat het allemaal niet zo simpel is als jij nu omschrijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Snuffel

Vroem!

OMG! End of Warcraft!!!

Nog maar een server in de lijst, de rest is allemaal.... gedelete!
Dus iedereen weer even opnieuw levellen aub. Sorry voor het ongemak :P

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:35:
Hoezo slaat dit kant nog wal? Het gaat om een service waar mensen voor betalen. Die hebben recht op een werkend product. Blizzard heeft dit nu al 5 keer meegemaakt en 5 keer gaat het fout. Dat is geen toeval meer.

Overigens heb ik al jaren geen problemen meer met telefonie tijdens de jaarwisseling. Nadat daar een aantal jaar geleden veel ophef over is geweest hebben diverse telco's geïnvesteerd in aanvullende en nieuwe hardware om zowel de dekking als de hoeveelheid data te vergroten. En die hebben ook geen extra klanten en dus extra omzet gegenereerd hiermee. Dit zijn gewoon investeringen die nodig zijn om het netwerk te blijven ontwikkelen.

Dat ze niet voor "miljoenen kunnen investeren" is een kulargument. Dan moeten ze ook geen 30 euro vragen voor een expansion en 12,50 abbonementskosten per maand rekenen.

Bungie heeft het meegemaakt met Destiny. Hoewel deze release van een kleiner formaat was waren ook hier zo'n 5 a 6 miljoen spelers tegelijk online. Geen enkel probleem, geen seconde last gehad van het niet kunnen verbinden met de servers. En dit is een developer die geen ervaring heeft met MMO releases.

je betaald, je hebt recht op een werkend product. Punt.

[...]
Als je het allemaal zo vervelend vind, waarom zeg je je subscriptie niet op dan? Is ook nog eens een stuk beter voor je hart. Als je met dat verhaal naar blizzard gaat geven ze je vast wel je geld terug.

edit:

De servers komen weer terug online 1 voor 1 zie ik. Mijn server alonsus is alweer online, alleen defias brotherhood heb ik nog niet online zien staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 15-11-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servers komen weer langzaam online.

Ik ga eens even een dagje "werken" en dan ben ik vanavond weer van de partij, hopende op een lekker potje WoW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:37
Na twee dagen bloed zweet en tranen!

gister toch nog de level 100 aangetikt! Drama was het zeker wel, maar moet zeggen het questen overall was zeker wel boeiend! Jammer dat ik van de garrisson nog niet veel gebruik heb kunnen maken (wel al level 2).

Het is jammer, maar te verwachten dat blizzard het er erg lastig mee heeft iedere X-pac weer. Verder ben ik erg geboeid in ieder gebied en de outposts zijn van toevoeging. Nagrand met Wolvars collar is geniaal! Mounted combat! Zeker lachen als rogue zijnde. Stealthed mount en toch 210% movementspeed .

Al met al een erg geslaagde X-pac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zin had beter niet geplaatst kunnen worden

Het gaat er niet om of ik dan maar mijn abbonement moet opzeggen omdat het niet werkt. Ik geniet van het spelen van WoW als het werkt. Dus ik beleef er plezier aan. Ik word ook heus niet boos als de servers er bij een release kort uitvliegen door de plotselinge toestroom van mensen naar een bepaald punt. Waar mensen wel ( terecht ) een probleem mee hebben is dat het na 3/4 dagen nog steeds voor geen meter loopt.
Bartske schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:40:
[...]

Als je het allemaal zo vervelend vind, waarom zeg je je subscriptie niet op dan? Is ook nog eens een stuk beter voor je hart. Als je met dat verhaal naar blizzard gaat geven ze je vast wel je geld terug.

edit:

De servers komen weer terug online 1 voor 1 zie ik. Mijn server alonsus is alweer online, alleen defias brotherhood heb ik nog niet online zien staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 15-11-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
Ik ben ook weer online en ik zit in mijn garrison :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Draenor. Ik zit er ook weer in. Geen queue, Garrisons werkt meteen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Defias Brotherhood is ook up en loopt vooralsnog smooth.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt erop dat alles werkt zoals het hoort. Ik kon mijn garrison normaal betreden. Heb gelijk maar even alles gedaan daar voor alles weer plat ligt (ga ik overigens niet vanuit).

Krijg heel erg de indruk dat ze op de eerste dag al wisten hoe dit probleem moesten oplossen, maar dat ze de tweede dag gebruikt hebben om de oplossing te bevestigen en te monitoren hoeveel middelen ze moesten inzitten om het probleem te verhelpen. En dat hebben ze gedaan in de maintanance vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Net even gequest, nu is de world server echter down. (Silvermoon)
Werd er hard uitgegooid.

[ Voor 16% gewijzigd door Azqi op 15-11-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

het werk geweldig nu!

Ik weet alleen niet welke tweede garrison building ik wil maken :p

[ Voor 62% gewijzigd door Grvy op 15-11-2014 10:24 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:21
Azqi schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:23:
Net even gequest, nu is de world server echter down. (Silvermoon)
Werd er hard uitgegooid.
Ik zit in Silvermoon.. niks aan het handje hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Krukar schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:08:
Typisch gamergedrag weer....

Problemen in game, iedereen zeuren dat het lagt etc.
Blizzard doet er wat aan d.m.v. aangekondigde maintenance, hardware upgrades. Iedereen zeuren dat de servers down zijn.

Gedraag je eens niet als een complete junkie die niet 3 minuten zonder z'n 'product' kan en ga wat anders doen tot de servers up zijn, wees blij dat ze aan het upgraden zijn.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Zijn hier nog meer Hunters die een probleem ervaren dat hun pet niet automatisch terug komt wanneer ze van hun mount af komen?

Tevens, nog spelers die op Draenor zitten en mij invite kunnen geven voor leuke (social) guild? (je kan me ook toevoegen op Bnet)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 40% gewijzigd door Metian op 15-11-2014 10:48 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Oh my.. start WoW weer is op na een kort nachtje en gelijk in de game :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:00
Ik begin de eerste lag spikes al weer te ervaren, wordt leuk vanmiddag :)
Gelukkig sinterklaas intocht mochten we in de queue komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

huh.. ik krijg allemaal followers; en blueprints van mn garrison die "Already known" zijn .... bugje?

Ik kan ook gewoon alles al bouwen van mn garrison?

[ Voor 21% gewijzigd door Grvy op 15-11-2014 11:09 ]

Dit is een account.

Pagina: 1 ... 33 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts als "jeeuj, rogue buffs" of andere 1 regel reactie's van die strekking voegen 0,0 toe aan het topic en zijn daarom niet gewenst.