Zit al 2 dagen vast in mijn garrisson.... Begin langzaam met ragen.
Ik ook lange que. Helaas nadat ik eruit was gekicked na al in de que gestaan te hebben

Zo vanavond ga ik echt beginnen:
-Koffie, *nopes
-Energy drink, *nopes
-Junk food, *nopes
-Krat goedkoop tokkie bier binnen handbereik, *CHECK
-Koffie, *nopes
-Energy drink, *nopes
-Junk food, *nopes
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Verwijderd
Kan veel erger!Ainnir schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:31:
Plaatje van server queue.

Ik ga wel lekker wat anders doen vanavond.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 17:25 ]
gelukkig loggen wij in op Europese servers in parijs, frankfurt en stockholm
[ Voor 8% gewijzigd door shoombak op 14-11-2014 17:32 ]
Mwa gister was het anders goed te doen in US (twitch zitten kijken) EU daar in tegen...
Heb de intro kunnen doen maar bij de Frostwolves is het onspeelbaar.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Jammer, ik kan nog steeds niet m'n Garrison in.
Wil m'n rare mission inleveren, gewoon om het zou moeten kunnen. 
Inmiddels zijn er wel al 10 mensen level 100 in m'n guild. Loop ik dan, als 91 poppetje...
Inmiddels zijn er wel al 10 mensen level 100 in m'n guild. Loop ik dan, als 91 poppetje...
[ Voor 29% gewijzigd door RustStorm op 14-11-2014 17:41 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Dit is toch wel de slechtste expansion pack release ooit.
Ja dat wel, maar wel 1 van de leukste imo
Ik heb hier lekkere japanse biertjestemp00 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:24:
Zo vanavond ga ik echt beginnen:
-Koffie, *nopes
-Energy drink, *nopes
-Junk food, *nopes
Veel lijntjes uit china, valt me wel op.
[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 14-11-2014 17:52 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ook lekker
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dat is nieuw! Wachten op de queue.. nummer 113, not bad, not bad at all.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ik kan niet eens inloggen 'disconnected from server', kom niet eens bij de queue.
Geen zin om me te ergeren, ik ga het wel spelen als de problemen zijn opgelost. Dit weekend maar wat andere dingen doen
Geen zin om me te ergeren, ik ga het wel spelen als de problemen zijn opgelost. Dit weekend maar wat andere dingen doen
lol position in queue 5 op laughing skull waiting time 40 min. euhhhhhh het is een low pop realm
Verwijderd
Wat zitten jullie nu te kutten dat je in een que moet zitten. paar dagen en is allemaal opgelost. Trek je schoenen aan en je jas en loop een rondje.
Zowat elke realm is locked
Dit was gisteren ook al
Ik hoop ( eis ) dat Blizard wel compensatie hier voor geeft. Ik heb ervoor betaald en Blizard leverd niet.
Dit was gisteren ook al
Ik hoop ( eis ) dat Blizard wel compensatie hier voor geeft. Ik heb ervoor betaald en Blizard leverd niet.
Vroeger gaf blizzard toch wel gratis speeldagen terug, vond ik altijd erg mooi. (Oké, je hebt er gewoon recht op maar goed, vond het gewoon mooi dat het ook echt gedaan werd zonder geneuzel)
Dat is dus niet meer?
Dat is dus niet meer?
Hoe ga je dat doen?HStyles schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:08:
Ik hoop( eis )) dat Blizard wel compensatie hier voor geeft. Ik heb ervoor betaald en Blizard leverd niet.
We gaan echt wel compensatie krijgen, wees niet bang.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
heb nog nooit op laughing skull in een queue gezeten. het is een low pop realm. Weet niet wat blizz aan het doen is maar het voorspelt niet veel goeds.
Ze hebben op alle realms het maximum aantal spelers verlaagd om lag problemen tegemoet te komen.B-BRAIN schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:10:
heb nog nooit op laughing skull in een queue gezeten. het is een low pop realm. Weet niet wat blizz aan het doen is maar het voorspelt niet veel goeds.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
oww dat wist ik niet. kon vanmorgen gewoon spelen rond 10 uur en kom terug van werk en ik kom een queue tegen. ach ja blizz leert het nooit na 10 jaar, elke release had wel problemenZeror schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:11:
[...]
Ze hebben op alle realms het maximum aantal spelers verlaagd om lag problemen tegemoet te komen.
eisen? schattig.. nee, zo werkt het echt niet. Je kan nu een paar dagen niet spelen, van de 365.. woop woop, who cares.HStyles schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:08:
Zowat elke realm is locked
Dit was gisteren ook al
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
de official forums staan vol met huillies die geld willen zien. Eentje eist zelfs een WoD full refund, en 2 maanden gratis; anders gaat ie naar de ombudsman (lolol)
Geezz lag is wel real zeg. De game zegt de gebruikelijke 8/10 ms op home/world maar als je vervolgens naar je cast bar kijkt (Quartz) staat er 2400
Wanneer ik hier type en op vestuur klik verwacht m'n gevoel ook een ontzettende lag terwijl alles natuurlijk instant gaat. Raar hoofd is raar
edit:
@hieronder ToS moet altijd in lijn met de wet zijn. Er kan zoveel in de ToS staan, maar wanneer dat niet in lijn met de (nationale) wetgeving is, heeft het geen enkele waarde.

Wanneer ik hier type en op vestuur klik verwacht m'n gevoel ook een ontzettende lag terwijl alles natuurlijk instant gaat. Raar hoofd is raar
edit:
@hieronder ToS moet altijd in lijn met de wet zijn. Er kan zoveel in de ToS staan, maar wanneer dat niet in lijn met de (nationale) wetgeving is, heeft het geen enkele waarde.
[ Voor 23% gewijzigd door temp00 op 14-11-2014 18:28 ]
Mensen kunnen niks eisen LOL, ToS zeker nog niet gelezen? je ''huurt'' een account dus je hebt helemaal niks te zeggen. als Blizzard uit het niets je account verwijderd omdat ze dat willen dan heb je niks te zeggen 
NOTWITHSTANDING ANYTHING TO THE CONTRARY HEREIN, YOU ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT YOU SHALL HAVE NO OWNERSHIP OR OTHER PROPERTY INTEREST IN ANY ACCOUNT STORED OR HOSTED ON A BLIZZARD SYSTEM, INCLUDING WITHOUT LIMITATION ANY BNET ACCOUNT OR WORLD OF WARCRAFT ACCOUNT, AND YOU FURTHER ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT ALL RIGHTS IN AND TO SUCH ACCOUNTS ARE AND SHALL FOREVER BE OWNED BY AND INURE TO THE BENEFIT OF BLIZZARD.
http://us.blizzard.com/en-us/company/legal/wow_tou.html
Edit:@gast boven mij, Dat klopt maar Blizzard is heus niet dom
NOTWITHSTANDING ANYTHING TO THE CONTRARY HEREIN, YOU ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT YOU SHALL HAVE NO OWNERSHIP OR OTHER PROPERTY INTEREST IN ANY ACCOUNT STORED OR HOSTED ON A BLIZZARD SYSTEM, INCLUDING WITHOUT LIMITATION ANY BNET ACCOUNT OR WORLD OF WARCRAFT ACCOUNT, AND YOU FURTHER ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT ALL RIGHTS IN AND TO SUCH ACCOUNTS ARE AND SHALL FOREVER BE OWNED BY AND INURE TO THE BENEFIT OF BLIZZARD.
http://us.blizzard.com/en-us/company/legal/wow_tou.html
[ Voor 104% gewijzigd door Msi92 op 14-11-2014 18:31 ]
Nouja, vergeet niet dat het emotioneel gewoon wat hoog ligt bij veel mensen. Zo gek toch niet?
Daarnaast komt dit geschreeuw en gedreig wel wat harder aan dan 'ik vind dit eigenlijk niet zo goed gedaan meneer Blizzard'.
Internet hero hier, hardcore fan daar en een ontwikkelaar met bakken vol geld en mankracht. Daar valt gewoon onderling niet fatsoenlijk te communiceren. Die gasten gaan echt niet om 17:00 naar huis onder het motto "jammer, tot morgen". Geduld hebben, en als je dat niet kan je rage-emoties maar loslaten op een forum! Snapt Blizzard ook wel.
Daarnaast komt dit geschreeuw en gedreig wel wat harder aan dan 'ik vind dit eigenlijk niet zo goed gedaan meneer Blizzard'.
Internet hero hier, hardcore fan daar en een ontwikkelaar met bakken vol geld en mankracht. Daar valt gewoon onderling niet fatsoenlijk te communiceren. Die gasten gaan echt niet om 17:00 naar huis onder het motto "jammer, tot morgen". Geduld hebben, en als je dat niet kan je rage-emoties maar loslaten op een forum! Snapt Blizzard ook wel.
Dat wordt ook veel gequote daar. de reactie:Msi92 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:25:
Mensen kunnen niks eisen LOL, ToS zeker nog niet gelezen? je ''huurt'' een account dus je hebt helemaal niks te zeggen. als Blizzard uit het niets je account verwijderd omdat ze dat willen dan heb je niks te zeggen
"These ToS en Eula are bullshit!"
je moet ze toch echt accepteren voor je kan spelen
Japanse bieries mm lekka, paas mij eensch!Zeror schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:51:
[...]
Ik heb hier lekkere japanse biertjes
[...]
Veel lijntjes uit china, valt me wel op.
Ik ben net aangesloten, na een d/c en even snel avondgegeten, achteraan de queue 2800+ achja.. dit gaat een lange avond worden
Verwijderd
Na 16:00 is mijn main gebugged, elke keer als ik erop wil krijg ik 'world server down' al m'n andere chars doen het wel. Daarnaast zijn nu ook alle realms gelockt haha. Ben ik blij dat ik een weekend weg ben straks ^^
ik kom gewoon niet voorbij plaats 18 in de queue, zelfs na een herstart kom ik weer keurig op plaats 18 terecht. En dat al 45 minuten lang.
Mensen die hier zeggen "dat het kan gebeuren" etc begrijp ik echt niet, je geeft ruim 200 euro per jaar aan een bedrijf en alsnog kun je niet normaal spelen bij de zoveelste expansion pack. Als mijn garage/energieleverancier/provider zoiets flikt kan hij wel opdoeken, maar nu vinden mensen het normaal?
Ik speel dit spel al sinds begin 2005 heb alle expansions meegemaakt in de eerste uren/eerste dagen. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Met de preorders had Blizzard makkelijk kunnen inzien welke enorme load er op de servers zou komen en alsnog is er niet mee gedaan en dat neem ik ze zeer kwalijk.
Mensen die hier zeggen "dat het kan gebeuren" etc begrijp ik echt niet, je geeft ruim 200 euro per jaar aan een bedrijf en alsnog kun je niet normaal spelen bij de zoveelste expansion pack. Als mijn garage/energieleverancier/provider zoiets flikt kan hij wel opdoeken, maar nu vinden mensen het normaal?
Ik speel dit spel al sinds begin 2005 heb alle expansions meegemaakt in de eerste uren/eerste dagen. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Met de preorders had Blizzard makkelijk kunnen inzien welke enorme load er op de servers zou komen en alsnog is er niet mee gedaan en dat neem ik ze zeer kwalijk.
[ Voor 25% gewijzigd door shoombak op 14-11-2014 18:39 ]
4 van de 365shoombak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:36:
en WoW vergelijken met garage/energie/provider?
Moeten we hier echt serieus op reageren?
als je geen werk hebt maakt 4 dagen op de 365 niet uit inderdaad.lanerios schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:40:
[...]
4 van de 365
en WoW vergelijken met garage/energie/provider?
Moeten we hier echt serieus op reageren?
Een gillershoombak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:43:
[...]
als je geen werk hebt maakt 4 dagen op de 365 niet uit inderdaad.

Wat lul je nou allemaal. Als wij in met ontzettend veel man in 1x het stroom uit dan, en dan op een random tijdstip weer aan met ze alleen tegelijk; raad eens? Dan valt ook alles om.shoombak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:36:
ik kom gewoon niet voorbij plaats 18 in de queue, zelfs na een herstart kom ik weer keurig op plaats 18 terecht. En dat al 45 minuten lang.
Blizzard doet er zeker wel wat aan, maar jij denkt dat je iets weet. Uiteindelijk ben je maar één spelertje en heb je niet eens de kennis wat ze precies doen. Feit blijft dat je bar weinig tegen zulke releases kunt doen en daarbij is het qua kosten het ook nog eens het niet waard om 'even' wat servers er tegen aan te gooien voor wat; 2-3 dagen ofzo?
Kom aub ook niet met cloudscaling aangezet want dan snap je er helemaal niets van.
Kijk, dit is misschien een hatelijke post van mij; punt is dat vele hier ontzettend lopen te zeuren om iets wat je eigenlijk wel kan weten. Over een week praat niemand er meer over. Wil je een technische oplossing? Die is er niet. Verdiep je dan echt eens in de techniek bij WoW, kom dan terug en we houden er een inhoudelijke discussie over.
@ hierboven.
Neen.. Vorige xpack releases verliepen anders een heel stuk soepeler. En zoals al eerder aangekaart, toen waren er totaan bijna dubbel zoveel spelers, op minder krachtige hardware en infrastructuur.
Waarschijnlijk trekt die nieuwe netcode van patch6 de boel helemaal onderuit (speculatie!!)
Neen.. Vorige xpack releases verliepen anders een heel stuk soepeler. En zoals al eerder aangekaart, toen waren er totaan bijna dubbel zoveel spelers, op minder krachtige hardware en infrastructuur.
Waarschijnlijk trekt die nieuwe netcode van patch6 de boel helemaal onderuit (speculatie!!)
[ Voor 88% gewijzigd door Madshark op 14-11-2014 18:48 ]
Q-music approves this messageMizojojo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:47:
Q is good for you, aldus Blizzard
edit:queue plek 2450, wachttijd 336min oohhh netjes hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Soulizer op 14-11-2014 18:49 ]
"Niets tegen kunnen doen" geloof ik niet in. Ik begrijp dat er een extreme piek is tijdens nieuwe releases, maar daarnaast geloof ik ook dat er mogelijkheden zijn om die pieken op te vangen ondanks de kosten. Het is simpelweg een kostencall geweest om die piek niet op te willen vangen dmv meer servers .Douweegbertje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:45:
[...]
Wat lul je nou allemaal. Als wij in met ontzettend veel man in 1x het stroom uit dan, en dan op een random tijdstip weer aan met ze alleen tegelijk; raad eens? Dan valt ook alles om.
Blizzard doet er zeker wel wat aan, maar jij denkt dat je iets weet. Uiteindelijk ben je maar één spelertje en heb je niet eens de kennis wat ze precies doen. Feit blijft dat je bar weinig tegen zulke releases kunt doen en daarbij is het qua kosten het ook nog eens het niet waard om 'even' wat servers er tegen aan te gooien voor wat; 2-3 dagen ofzo?
Kom aub ook niet met cloudscaling aangezet want dan snap je er helemaal niets van.
Kijk, dit is misschien een hatelijke post van mij; punt is dat vele hier ontzettend lopen te zeuren om iets wat je eigenlijk wel kan weten. Over een week praat niemand er meer over. Wil je een technische oplossing? Die is er niet. Verdiep je dan echt eens in de techniek bij WoW, kom dan terug en we houden er een inhoudelijke discussie over.
Natuurlijk zijn ze niet dom. Maar dat betekent juist dat ze spul in hun TOS kunnen zetten dat geen standhoudt voor een rechter. Het is niet verboden om dingen te claimen in je TOS waar je geen recht op hebt. Ernaar verwijzen als een klant komt klagen ook niet. Met die regel kunnen ze er gewoon op gokken dat je klant het verder maar laat voor wat het is omdat het nou eenmaal in de regels staat.Msi92 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:25:
Ik hoop in elk geval wel dat Blizzard wat gratis game time gaat uitkeren aan spelers. Hebben ze in het verleden vaker gedaan bij fuckups, en dit is toch wel de grootste die ik me kan herinneren. Als alles opgelost is hetzelfde aantal dagen aan game time toevoegen dat er zat tussen release en oplossing lijkt me helemaal niet onredelijk.
Dat is helemaal niet random en bovendien ook nog eens allemaal super voorspelbaar dankzij al die digitale verkopen. Ik heb er net een post voor geplaatst op het forum die mijn gedachten hierover samenvat.Douweegbertje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:45:
[...]
Wat lul je nou allemaal. Als wij in met ontzettend veel man in 1x het stroom uit dan, en dan op een random tijdstip weer aan met ze alleen tegelijk; raad eens? Dan valt ook alles om.
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 14-11-2014 18:55 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gewoon 45-50 urige werkweek hier, net zoals elk ander persoon. Nog een serieus punt? of ben je de nieuwe forum troll? Ik kan wel een opvolger gebruiken eigenlijk.shoombak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:43:
[...]
als je geen werk hebt maakt 4 dagen op de 365 niet uit inderdaad.
@NME
je eigen post:
jep, zijn extra kosten, extra kosten is een nono, zo is elke developer tegenwoordigThey did not, because next month they'd have to get rid of the extra servers
Rest compleet mee eens, helaas was het al vaak genoeg gemeld in de beta.
[ Voor 27% gewijzigd door corset op 14-11-2014 18:57 ]
Dat is Twilight toch al?lanerios schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:56:
[...]
Gewoon 45-50 urige werkweek hier, net zoals elk ander persoon. Nog een serieus punt? of ben je de nieuwe forum troll? Ik kan wel een opvolger gebruiken eigenlijk.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Haha
Heel stuk soepeler? Alleen MoP ging nog. WoTLK was een en al bottleneck. TBC was nog 30x erger dan dit. Cata heb ik niet meegemaakt.Madshark schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:45:
@ hierboven.
Sinds WotLK zijn de subscriptions FLINK gedaald, en sinds kort voor de release van WoD zijn er weer een hele berg spelers bijgekomen.
Zoals altijd in elke Blizzard-game (en zoals al vaker gezegd in dit topic): laat je niet afleiden door het aantal minuten. Dat aantal is nog onbetrouwbaarder dan de schattingen die Microsoft maakt bij het verplaatsen van bestanden. Kijk gewoon naar het aantal mensen voor je, en hou zelf even bij hoe snel de rij gaat. Als jij 15 minuten later 100 plaatsen opgeschoven bent dan weet je dat je nog een uur moet wachten als er 400 mensen voor je zijn.gnauw schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:01:
Zit nu in een queue van 403 minuten. Niet echt reeel meer.
WotLK, Cata en MoP vielen heel erg mee. Gingen alledrie aardig vlekkeloos op een bugged quest links of rechts na. TBC was een ramp, dat klopt.pryth schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:03:
[...]
Heel stuk soepeler? Alleen MoP ging nog. WoTLK was een en al bottleneck. TBC was nog 30x erger dan dit. Cata heb ik niet meegemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 14-11-2014 19:05 ]
Niet helemaal waar. De queue van 3000 naar 200 verliep redelijk snel (15minuten). Vanaf 200 naar 1 gaat een stuk langzamer. Ik zit nu op 135, dat heeft 2uur geduurd.NMe schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:03:
[...]
Zoals altijd in elke Blizzard-game (en zoals al vaker gezegd in dit topic): laat je niet afleiden door het aantal minuten. Dat aantal is nog onbetrouwbaarder dan de schattingen die Microsoft maakt bij het verplaatsen van bestanden. Kijk gewoon naar het aantal mensen voor je, en hou zelf even bij hoe snel de rij gaat. Als jij 15 minuten later 100 plaatsen opgeschoven bent dan weet je dat je nog een uur moet wachten als er 400 mensen voor je zijn.
Mensen die joinen en zien dat er een 2000+ queue is, stoppen eerder dan mensen die er 'bijna' zijn, daarom gaat het in t begin harder.
Daarom noemde ik bewust een aantal ver onder de 1000.
3783 queue op defias nu. Blij dat ik vanochtend in heb kunnen loggen en lekker tot in de middag heb kunnen spelen (tot de lag te erg werd). Morgen maar weer proberen
Iemand die op Balnazzar speelt en mij kan vertellen of er een Que is?
zoja hoelang?
Ben op werk dus kan het niet checken!
Wat? sorryMsi92 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:12:
Iemand die op Balnazzar speelt en mij kan vertellen of er een Que is?
Ik wil inloggen: Character with that name already exists?
LOL Blizzard
LOL Blizzard
Even 20 min. met inloggen is het advies van Blizzard.Tomski1986 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:21:
Ik wil inloggen: Character with that name already exists?
LOL Blizzard
Dat je behoorlijk vaak reageert onder werktijd voor iemand die 40+ uur werkt in de week.lanerios schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:56:
[...]
Gewoon 45-50 urige werkweek hier, net zoals elk ander persoon. Nog een serieus punt? of ben je de nieuwe forum troll? Ik kan wel een opvolger gebruiken eigenlijk.
@NME
je eigen post:
[...]
jep, zijn extra kosten, extra kosten is een nono, zo is elke developer tegenwoordig
Rest compleet mee eens, helaas was het al vaak genoeg gemeld in de beta.
Daarnaast ben ik het volledige eens met het betoog van NME
The amount of players who will be playing during the launch has never been so predictable for Blizzard as it is now that they sell digital copies. They know pretty much the exact amount of people who will be logging in and to some extent they even know on which servers those people have characters. They were in a perfect position to make their hardware able to take the beating it would be getting. They did not, because next month they'd have to get rid of the extra servers. They'd rather have us having a crappy first week of WoD than throw away money.
Most of this is not even hardware related but simply bad game design. Coming into the expansion and right away getting bottlenecked into a new feature is a bad idea in itself because everyone will hit that point roughly at the same time. It's worse when this new feature relies on instanced content that has to be created at that moment, because the server will grind to a halt trying to create instances for all these players at the same time.
I honestly don't understand how the developers did not see this coming. I'm almost ready to assume that they did in fact see it coming and management decided to take this for granted as we will most likely all still keep playing anyway. We just paid 50-80 euros for a new expansion, we're unlikely to stop playing no matter what Blizzard does. They know they'll get away with it, so they don't care.
Slecht idee om uit te loggen voor het eten, nu een queue van 700 op Quel'Thalas. Nooit meegemaakt op deze server trouwens.
Ik dacht vorige week, laat ik die week play-time maar eens pakken en voila, compleet verslaafd vanaf nadat ik voet zette in Elwyn Forrest. (Na de WotLK gestopt).
Oude main afgestoft en gaan met die banaan. Handig als je nog gebonden bent aan de restrictie van lvl 70 of lvl80 wereld.
Na een paar dagen toch maar weer een maandje subscription erop en eens kijken of het mij (en niet geheel onbelangrijk, vrouw) nog bevalt.
Vooralsnog is het een feest van herkenning en vooral genieten.
Aangezien ik nog geen WoD heb aangeschaft en dus ook geen lvl90 boost kan gebruiken, blijf ik mooi low-profile (lees low level) gamen. Vanmorgen ging dit trouwens prima zonder lag of wat dan ook.
Nou voor hen die allemaal aan het wachten zijn om weer te kunnen grinden, even een leuk bericht er tussen door. Het is niet voor iedereen kommer en kwel, hopelijk kunnen jullie allemaal snel je hart weer ophalen!!!
Succes met de race naar jullie lvl 100
Oude main afgestoft en gaan met die banaan. Handig als je nog gebonden bent aan de restrictie van lvl 70 of lvl80 wereld.
Na een paar dagen toch maar weer een maandje subscription erop en eens kijken of het mij (en niet geheel onbelangrijk, vrouw) nog bevalt.
Vooralsnog is het een feest van herkenning en vooral genieten.
Aangezien ik nog geen WoD heb aangeschaft en dus ook geen lvl90 boost kan gebruiken, blijf ik mooi low-profile (lees low level) gamen. Vanmorgen ging dit trouwens prima zonder lag of wat dan ook.
Nou voor hen die allemaal aan het wachten zijn om weer te kunnen grinden, even een leuk bericht er tussen door. Het is niet voor iedereen kommer en kwel, hopelijk kunnen jullie allemaal snel je hart weer ophalen!!!
Succes met de race naar jullie lvl 100
Lol, net klaar met werk en boodschappen
Wil even inloggen
425 minuten queue !!
Wil even inloggen
425 minuten queue !!

[ Voor 18% gewijzigd door Iusedto op 14-11-2014 19:30 ]
FUMES et CARNES
700? Jij mag in je vuistje lachen. Dat is niks man bij een standaard min. Q van 2-3kAmras schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:24:
Slecht idee om uit te loggen voor het eten, nu een queue van 700 op Quel'Thalas. Nooit meegemaakt op deze server trouwens.

Die queue tijden kloppen toch niet. En ik zie mijn position in queue ook regelmatig verhogen
Verwijderd
Ja mijn server heeft opeens ook een queue, nog nooit meegemaakt in de 5 jaar. 400 tho maar toch raar.
Klopt, is van 425 naar 529 minuten nuBlackMage schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:31:
Die queue tijden kloppen toch niet. En ik zie mijn position in queue ook regelmatig verhogen
FUMES et CARNES
Hier was de queue van nooit een queue naar opeens 732 man in queue. 40 minuten ofzo.
Het gekke is dat er volgens mij op de drukste momenten de afgelopen maanden niet eens 700 man totaal online waren op deze realm (Quel'Thalas EU). Volgens mij hebben ze niet genoeg capaciteit en hebben ze nu de beschikbaarheid (max aantal spelers) keihard beperkt per realm. Bizar en riekt naar oplichting.
Het gekke is dat er volgens mij op de drukste momenten de afgelopen maanden niet eens 700 man totaal online waren op deze realm (Quel'Thalas EU). Volgens mij hebben ze niet genoeg capaciteit en hebben ze nu de beschikbaarheid (max aantal spelers) keihard beperkt per realm. Bizar en riekt naar oplichting.
Shoombak is echt de nieuwe troll 
plek 899 in de queue, ik zie morgenochtend wel weer >_>

plek 899 in de queue, ik zie morgenochtend wel weer >_>
Ja man, oplichting.
Ik moet af en toe zo hard lachen door bepaalde comments..
Hoe noem jij het dan als je iemands geld aanneemt en vervolgens de deur in zijn gezicht gooit? Service?
Dat wordt inderdaad aangegeven en daarnaast mis je nog een paar belangrijke punten. Dit is de eerste expansion waar alle nieuwe contact 90+ is. De overige expansions hadden 0+ content:Madshark schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:45:
TBC = blood elf palandins/ shaman draenei
WOTLK = Death Knight 55+
Cataclysm = goblins/worgens (+ vernieuwde 0 - 60 wereld)
Mist of Pandaria = Monk's
Bij deze expansion is dat er niet en iedereen begint met questen vanaf lvl 90. Dan komt er nog bij dat iedereen vanaf het begin al in een chokepoint zit, namelijk garrison. Na een server herstart zijn vaak deze quests nog goed te doen. Dan komt er ook nog bij dat de garrison phased is en dat vraagt kennelijk veel van een server, gezien ze daar werken met instances. Ook is het grinden in dungeon's minder interessant gemaakt dan voorheen, waardoor je eerder gaat questen. Daarnaast werken de dungeon's ook nog behoorlijk slecht, want ze zullen waarschijnlijk van dezelfde soort instances gebruik maken als de garrison. Oftewel; queue voor een dungeon is ook gewoon useless. Kennlijk veroorzaken bovenstaande punten gewoon veel lagg, waardoor het erop uit gaan in de nieuwe wereld ook niet interessant is. NPC en creatures spawnen niet en wanneer je wil genieten van het uitzicht zie je in een paar meter om je heen opeens allemaal mensen spawnen.
Ik snap werkelijk waar niet dat bovenstaande niet uit de beta is gekomen of eerder doorzien. Ik kan er gewoon niet bij dat ze dit niet wisten. De testservers gingen toch ook opeens open en iedereen stroomde daarna toe? Ik weet dat een PTR kleinschaliger is dan normale realm, maar ik neem aan dat ze toch wel dezelfde spelerpopulatie hebben en dat ze stresstesten.
Nu kan ik snappen dat ze zich helemaal vergist hebben op de spelers die terug komen. Maar aan de andere kant, dit is toch één van de redenen dat je pre-orders toelaat? En die preorders zijn niet vorige week begonnen. Daarnaast weten ze toch hoeveel lvl 90 chars ze hebben en hoeveel actieve accounts er zijn. Er zal natuurlijk een groot gedeelte terug komen met betalen op de dag van de release, maar ik hoop toch dat ze dat incalculeren...
Krijg toch het idee dat er een management probleempje achter zit. Te veel geld om tijdelijk server erbij te trekken of dat ze onder tijdsdruk zaten... ik heb geen idee. Enige wat ik me kan bedenken is dat de game de komende dagen niet speelbaar zal zijn. Gezien er in het weekend meer mensen tijd hebben om te spelen. En ik verwacht ook geen patch om even de garrison gedeelte over te slaan.
Voor mij hoop ik wel dat er in iedergeval een compensatie zal zijn voor de mensen die nu echt vast zitten. Zelf ben ik nu al twee dagen regelmatig aan het checken, maar ben zelf nog geen lvl 91 (halverwege lvl 90). Mijn planning was toch wel om morgen lvl 100 te zijn, zodat ik in iedergeval genoeg tijd heb om de dungeons/ scenario's te doen om te gearen voor raiden. Bij MoP was ik deze tijd wel nodig om goed geared op de eerste raidavond te komen.. Nu hoop ik dat ze hier ook een compensatie in doen en de raids iets later opengooien. Een gamerefund verwacht ik persoonlijk niet, gezien ze dat de laatste periode nooit hebben gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 14-11-2014 19:45 ]
Tja, hoe noem je iemand die enorm kromme vergelijkingen maakt die letterlijk nergens op slaan? In elk geval zou ik dan even aangifte gaan doen als ik jou was, oplichting toch?Lord_Dain schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:42:
Hoe noem jij het dan als je iemands geld aanneemt en vervolgens de deur in zijn gezicht gooit? Service?
Ik zit al 2 uur op plek 170-210, schommelt veel heen en weer
Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985
is toch hilarisch dit? Iemand popcorn..Douweegbertje schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:40:
Ja man, oplichting.
Ik zit lekker Binding of Isaac te spelen terwijl ik wacht op de queue. Mensen doen alsof WoW de enige game is.
Het feit dat sommige servers ineens queues hebben, die er normaal nooit waren, is omdat Blizzard tijdelijk het maximum aantal spelers per realm heeft verlaagd. Zie o.a. deze blue post: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/15271097043
Persoonlijk denk ik dat de queues het minste van onze probleem is. Wachten is nooit leuk, maar dat is de negatieve kant van een drukke realm. Als je eenmaal binnen bent moet je gewoon verder kunnen gaanDivitiae schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:47:
Het feit dat sommige servers ineens queues hebben, die er normaal nooit waren, is omdat Blizzard tijdelijk het maximum aantal spelers per realm heeft verlaagd. Zie o.a. deze blue post: http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/15271097043
De queues zijn opzich niet eens zo erg. Het probleem is dat ik gewoon niet fatsoenlijk kan questen. Kill Y van X quest zijn echt een drama. Je ziet ten eerste de mobs niet, pas wanneer je stilstaat popt alles ineens in beeld en worden de spawnplekken door groepjes gecamped.
En dit is dus de reden dat deze launch gewoon slechter is dan overige launches. Ondanks hun gereguleerde aantal spelers krijgen ze het niet goed voor elkaar om de game goed werkend te krijgen.xeple schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:52:
De queues zijn opzich niet eens zo erg. Het probleem is dat ik gewoon niet fatsoenlijk kan questen. Kill Y van X quest zijn echt een drama. Je ziet ten eerste de mobs niet, pas wanneer je stilstaat popt alles ineenson beeld en worden de spawnplekken door groepjes gecamped.
Mij maakt dit alles niet heel veel uit maar vind het wel jammer dat ik nog steeds nog geen 1 keer heb kunnen inloggen. Das alles
Ga denk Lord of the Fallen kopen en wat anders doen , hehe
Ga denk Lord of the Fallen kopen en wat anders doen , hehe
FUMES et CARNES
Persoonlijk moet je daar blij om zijn. De eerste paar quests die ik in frostfire heb gedaan zijn al laggend gedaan zonder dat ik er echt van genoot.Iusedto schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:56:
Mij maakt dit alles niet heel veel uit maar vind het wel jammer dat ik nog steeds nog geen 1 keer heb kunnen inloggen. Das alles
Ik heb tot level 96 kunnen levellen (vandaag nog niet online geweest ivm werk) not bad I guess
Ik heb heel Shadowmoon Valley gedaan voor zover mogelijk. Al m'n quests zitten vast in garrison en daar staan een paar 1000 man ipv de juiste instance...
Morgen maar weer proberen, maar zal nog wel erger zijn ben ik bang.
Morgen maar weer proberen, maar zal nog wel erger zijn ben ik bang.
Och ja... spijt dat ik de uitbreiding een paar weken terug heb aangeschaft... de komende weken eigenlijk weinig tijd om te gaan gamen, maar ja als je dan tijd hebt zoals vanmiddag de hele middag zou het wel fijn zijn als je ook kúnt gamen, je betaald er immers genoeg voor. En mensen die roepen dat je dit kunt verwachten.. sorry maar Blizzard had nu inmiddels toch wel beter moeten weten en door die geweldige pre-order konden ze al lang berekenen hoeveel mensen wilden gaan spelen en daarop de servers inrichten...lijkt me niet zo lastig...
Als je als bedrijf weet dat er 100 nieuwe medewerkers komen en je eigenlijk maar ruimte hebt voor 50 op je netwerk/servers/shizzle dan zorg je dat er voor die overige 50 ook capaciteit komt... en in dit geval zeker als er ook nog eens voor betaald wordt..
Als je als bedrijf weet dat er 100 nieuwe medewerkers komen en je eigenlijk maar ruimte hebt voor 50 op je netwerk/servers/shizzle dan zorg je dat er voor die overige 50 ook capaciteit komt... en in dit geval zeker als er ook nog eens voor betaald wordt..
Verwijderd
Ik wist niet dat er nog mensen op EU-Neptulon aanwezig waren van hier ^^Disrupt0r schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:01:
[...]
Gisteren had ik zelfde aantal mensen voor me (neptulon), 210 min gewacht
Atm op Neptulon:
position: 2711
Estimated time: 564 min

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 20:14 ]
Nou, ik zit al sinds half 6 naar de queue te kijken, en blijkbaar schuiven mensen er ook nog voor...
Rupsen, Rapsen.
Positie 80 nu. Ben benieuwd of het zo een beetje te spelen is, want aan het einde van de middag had ik best last van lag. Anders maar even een alt levellen ofzo.
Ik dacht het me eens aan te schaffen, maar ga precies toch nog een paar dagen wachten. Of is het al degelijk speelbaar ondertussen?
Beetje spijtig natuurlijk, maar ach kan gebeuren. Er zijn ergere dingen in het leven denk ik dan.
Beetje spijtig natuurlijk, maar ach kan gebeuren. Er zijn ergere dingen in het leven denk ik dan.
Blizzard zou een 'skip queue now' knop moeten maken voor 2 euro ofzo. Geld stroomt binnen dan
Aargh mijn gametime is op en battle.net is traag
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Ik zou wachten, zeker met je subscritpion. Zonde van het geld nu. Alle servers hebben dikke wachtrijen, zelfs low pop servers. Zelfs als je erdoor komt, is het spel amper speelbaar.Powerblast schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:15:
Ik dacht het me eens aan te schaffen, maar ga precies toch nog een paar dagen wachten. Of is het al degelijk speelbaar ondertussen?
Garrisons zijn bijvoorbeeld totaal niet te gebruiken, maar je zult er toch een keer langs moeten komen. Als je pech hebt, zit je character daar een aantal uur vast.
Maar ook als je wel in de open wereld staat, speelt het zeker niet lekker weg. Er is heel veel lag, waardoor quest mobs en NPCs amper spawnen of pas heel laat zichtbaar worden.
Ik zou dus gewoon 2 weekjes wachten. Ik verwacht dat dit hetzelfde verhaal gaat worden als bij D3, daar duurde het ongeveer 3 weken voor het goed was. Bespaar jezelf dus geld en een berg frustraties
[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 14-11-2014 20:31 ]
Garrisons is zo erg (op mijn low pop server) dat ik dacht dat ik even een alt naar WOD zou brengen.
Met mijn main ging dat probleemloos dus waarom niet met mijn alt.
In het start gebied veel lag bursts en toen ik aankwam bij het gebied waar ik mijn garrison moest bouwen werd het onspeelbaar (voor mij).
De bomen kappen ging wel (veel lag) maar de mobs die je moet doden was onmogelijk want die waren allemaal gephased voor mij.
Edit:
Mijn main is volledig onspeelbaar. Hij staat buiten mijn garrison en geen enkele actie is mogelijk en als ik hem beweeg dan DCd hij. Als ik niet beweeg kan ik gewoon zonder probleem stilstaan..
Met mijn main ging dat probleemloos dus waarom niet met mijn alt.
In het start gebied veel lag bursts en toen ik aankwam bij het gebied waar ik mijn garrison moest bouwen werd het onspeelbaar (voor mij).
De bomen kappen ging wel (veel lag) maar de mobs die je moet doden was onmogelijk want die waren allemaal gephased voor mij.
Edit:
Mijn main is volledig onspeelbaar. Hij staat buiten mijn garrison en geen enkele actie is mogelijk en als ik hem beweeg dan DCd hij. Als ik niet beweeg kan ik gewoon zonder probleem stilstaan..
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 14-11-2014 20:36 ]
Zou het dan toch aan die dark portal liggen?NMe schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:03:
WotLK, Cata en MoP vielen heel erg mee. Gingen alledrie aardig vlekkeloos op een bugged quest links of rechts na. TBC was een ramp, dat klopt.
Niet voor niets genaamd de dark portalkowapanga schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:34:
[...]
Zou het dan toch aan die dark portal liggen?
Queue 583 na 2,5 uur wachten op Darksorrow. Het moet niet gekker worden. ik was begonnen met 800...kowapanga schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:34:
[...]
Het licht niet aan de portal, die heb ik al even onklaar gemaakt voor de zekerheid ;-)
Zijn bij jullie de servers ook "Locked"?
Betekend dat dat niemand er meer in kan, of is de server gewoon vol..?
Pff.. en net nu ik weer game-time heb gekocht..
Betekend dat dat niemand er meer in kan, of is de server gewoon vol..?
Pff.. en net nu ik weer game-time heb gekocht..
Begon om half 6 met queue van +3000 en nu..zit ik nog op 1350 - 1450.. Mag hopen als ik vannacht nog even me follower op missie kan sturen.Linke-soep schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:36:
[...]
Queue 583 na 2,5 uur wachten op Darksorrow. Het moet niet gekker worden. ik was begonnen met 800...
Het licht niet aan de portal, die heb ik al even onklaar gemaakt voor de zekerheid ;-)
Rupsen, Rapsen.
Als je het over queues hebt... http://imgur.com/UsDylGa
[ Voor 9% gewijzigd door Roflzor op 14-11-2014 20:39 ]
Probleem heb ik voor je opgelost...kowapanga schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:34:
[...]
spoiler:
Schoot dat hele ding aan flarden!
Dus gisteren en vandaag lekker kunnen spelen tot lvl 95. Dacht ik nu even men garrison missions checken is er een queue op nordassil de low pop server
1000 man voor me. Gelukkig deze middag lekker kunnen gamen haha. Ik hoop morgen ook nog een beetje. Ik vind die garrisons trouwens echt vet, helemaal mijn ding maar wel een time sink zeg.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Posts als "jeeuj, rogue buffs" of andere 1 regel reactie's van die strekking voegen 0,0 toe aan het topic en zijn daarom niet gewenst.
Posts als "jeeuj, rogue buffs" of andere 1 regel reactie's van die strekking voegen 0,0 toe aan het topic en zijn daarom niet gewenst.