Als we dan toch terugkijken op MoP

Vanuit mijn
PvE point of view.
MoP vond ik verweg gewoon de minste expansie qua lore en gameplay. Bijna beschamend voor Blizzard eigenlijk.
Positief:
Pet battles, zelf niet veel mee gedaan, mijn vriendin vond het erg leuk.
Farm van Halfhill. Had toegevoegde waarde, beetje Farmville idee.
De nieuwe groupfinder (hoewel, eigenlijk valt dit al onder WoD)
Flex difficulty raids, leuk om je alts te gearen of soms eens ergens even bij te springen om te helpen.
Timeless Island vond ik toch wel een leuk concept, vooral met de toy's die uit rare's konden komen.
Legendary items voor alle classes.
SoO vanaf P2
Challenge modes
Prooving grounds
Negatief:
De
hele setup van pandaria. Ik heb het gevoel dat ik afgelopen 2 jaar in een afhaalchinees geleefd heb. Ik vond het al niets bij de start, vind het nog steeds niet bij de game passen.
Het concept is leuk, had er een zone of 2 aan gewijd, maar niet een hele expansie+continent.
Scenario's. Gewoon veels te easy, en dus ook gigantisch saai.
De daily quest grind de eerste patches.
Relatief weinig content. We hebben veel minder dungeons en raids gekregen t.o.v. voorgaande expansies.
(MoP: 6 dung, 5 raid, Catac: 12 dung, 6 raid, WotLK 16 dung, 9 raid)
De dungeons die we wel hadden waren eigenlijk allemaal zo'n beetje van hetzelfde. Cataclysm had meer unieke dungeons als Vortex Pinnacle, Stonecore, Halls of Origination en Grim Batol, die allen op HC toen best stevig waren.
Cataclysm had al iets minder dungeons en raids t.o.v. WotLK, maar toen was het excuus dat er veel tijd in de shattering gestoken was. Het excuus van MoP, de saaie scenarios.
Quest levelen van 85-90 vond ik ook veel minder boeiend dan 71-80 en 80-95. Wellicht kwam het door de afhaalchinees setting, met iets te weinig diversiteit tussen de verschillende zones. Een overgang van Vash'ir naar Deepholm, of HowlingFjord naar DragonBlight vond ik veel interessanter.
Afin, hopelijk brengt WoD weer betere content.
Hoop het echt, want qua patch6 gamemechanics (ability nerf, profession nerg, old content boost, de grap die men Mythic raiding noemt, etc) ben ik eigenlijk nu al helemaal klaar met WoW.