[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En hij moest de worstjes voor de lunch bakken:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.f1i.com/wp-content/gallery/abou-dhabi-mardi_1/XPB_713892_1200px%20copie.jpg

Tijden zeggen met dit soort tests helemaal niets dus, niemand zal volledig open zijn over wat ze aan het doen waren.

[ Voor 28% gewijzigd door Roamor op 26-11-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ik kan me voorstellen dat ze Verstappen gewoon het licht uit zijn ogen hebben laten rijden. Wennen aan bandenslijtage e.d. is toch wel heel anders dan wat ie gewend is, dus beter zit dat er gewoon snel goed ingeprent.

Maar inderdaad, elk team test anders maar dat de rookies even mogen gassen vind ik zo raar nog niet. Zoveel regels veranderen er nou ook weer niet (of niets waar ze al niet op voorbereid zijn) dus wat dat betreft is ervaring opdoen helemaal zo slecht nog niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zal eens een voorspelling doen: Jonathan Palmer koopt Caterham en knalt zijn zoon in 1 van de wagens. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

http://f1today.net/nl/nie...or-interactie-met-fans-op
Bernie Ecclestone heeft zijn zegen gegeven aan de promotionele werkgroep. De Brit is tot het besef gekomen dat de Formule 1 ook jonge fans nodig heeft. "We willen ook bij tieners en kinderen tot de verbeelding spreken. We willen mensen die de sport hun leven lang volgen, zoals de 30-jarige fan van nu die op zijn of haar vijftiende begon met kijken. Het is belangrijk om dat in kaart te brengen."
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
Officieel Carlos Saintz Jr. Teamgenoot van Max Verstappen.

Jammer :( Gun het hem niet, te grote bek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Ryur schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:16:
Officieel Carlos Saintz Jr. Teamgenoot van Max Verstappen.

Jammer :( Gun het hem niet, te grote bek!
Dan mag ie het nu ook waar gaan maken, anders ben je bij STR snel exit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jammer van en voor JEV, maar ben wel benieuwd hoe die 2 het dan tegenover elkaar gaan doen. Maar ik heb rotsvast vertrouwen in Max :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Erwin schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:24:
[...]

Dan mag ie het nu ook waar gaan maken, anders ben je bij STR snel exit ;-)
Precies. Hij had z'n mening ook al klaar v.w.b. Verstappen. Dus hij moet er ook wel voor eindigen dan. Heb alleen het idee da Verstappen sneller is.

Overigens vind ik da Max de afkorting MAX moet hebben.. :D

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Blijf het wel een beetje rare zet vinden om met 2 rookies te gaan rijden. Maar Saintz zal (via zijn papa) waarschijnlijk ook wel een aantal leuke sponsoren meenemen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Ik denk niet dat dat enige invloed heeft op het selectiebeleid van red bull.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bergie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:00:
Blijf het wel een beetje rare zet vinden om met 2 rookies te gaan rijden. Maar Saintz zal (via zijn papa) waarschijnlijk ook wel een aantal leuke sponsoren meenemen.
Volgens mij snap je niet goed hoe het werkt bij RedBull.
Ze zetten rookies in de STR om ze klaar te stomen voor het echte RB team, en omdat ze al in het RB programma zitten, hebben ze meestal ook geen dikke steun van sponsoren (nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Aan de ene kant vind ik het jammer, een meer ervaren coureur had Max meer kunnen leren. Maar aan de andere kant is Carlos Saintz Jr. misschien wel het perfecte vergelijkingsmateriaal. Ook een "rookie" in dezelfde auto.

Saintz heeft daarentegen niet heel veel gepresteerd op de Formula Renault 2.0 (2011) en de Formula Renault 3.5 Series (2014) na. De overige 10 kampioenschappen was hij nergens (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
Afbeeldingslocatie: http://cdn.tuttosport.com//images/2014/11/29/ferrari_vettel_maranello_f2012_05_70993_immagine_ts673_400.jpg

Ciao Sebastiano! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkow schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:54:
Aan de ene kant vind ik het jammer, een meer ervaren coureur had Max meer kunnen leren.
Een ervaren coureur was prettig geweest vanwege die ervaring en omdat het dan misschien toch minder een concurrent is, maar aan de andere kant neemt Max met pa Verstappen natuurlijk al een berg direct en indirecte ervaring mee. Dan is iemand die je op scherp zet als teamgenoot misschien niet eens zo heel verkeerd - zolang je maar steeds net die tiende sneller bent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:22
Aan de ene kant vind ik het jammer, een meer ervaren coureur had Max meer kunnen leren. Maar aan de andere kant is Carlos Saintz Jr. misschien wel het perfecte vergelijkingsmateriaal. Ook een "rookie" in dezelfde auto.

Saintz heeft daarentegen niet heel veel gepresteerd op de Formula Renault 2.0 (2011) en de Formula Renault 3.5 Series (2014) na. De overige 10 kampioenschappen was hij nergens (klik)
Stel dat Max Sainz net voor blijft, dan weten we nog steeds niet hoe goed Max (en Sainz) het doet. Misschien is de TR wel een waardeloze auto, maar krijgen zij beiden de auto in de punten.

Met JEV was er een meetpunt geweest. Vergne verslaan in races en kwalificatie is goed genoeg om jezelf een RB zitje te regelen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Op z'n helm schijnt "My first day at Ferrari" te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
MrSleeves schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:28:
[...]

Op z'n helm schijnt "My first day at Ferrari" te staan.
Klopt :)

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/B3nBFgSIEAAQEGd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online

Sainz heet-ie hè. Zonder 't'. ;)

Blijft lastig om rookies goed te beoordelen.
Carlos Jr is idd niet heel consistent geweest in z’n carriere in de formule wagens tot nu toe. Maar dat kun je wel van meer talenten zeggen en dat is ook niet zo erg bij een coureur. Het belangrijkste is dat ze wel aantonen dat ze datgene hebben wat je niet kunt leren: snelheid. Die heeft hij zeker wel. In de FR2.0 versloeg hij ook jongens als Kvyat, Vandoorne en Frijns, stuk voor stuk toptalenten.

Van Max Verstappen hebben we eigenlijk nog amper wat gezien, en dat is denk ik wel een groot gevaar.
Voor Verstappen was het veel beter om Vergne als teamgenoot te hebben. Als hij hem zou verslaan heb je meteen een duidelijke graadmeter. Maar verliest Max het van JEV, dan kun je het nog op onervarenheid gooien en het zou hem wat extra tijd geven om te groeien. Direct verliezen van CSJ zal hij toch echt niet willen en ondanks dat dat ook een rookie is, heeft die al veel meer bagage.

Ik vraag me ook sterk af of RB Verstappen in die auto had gezet als het vanuit marketing oogpunt niet interessant was geweest (met afstand jongste F1 coureur ooit) en de concurrentie van Mercedes er niet was geweest om hem op te willen nemen in hun young-drivers programme.

Neemt niet weg dat het mooi is dat we volgend jaar 2 rookies tegen elkaar gaan zien strijden. Volgens mij zijn beide heren ook zeker niet onzeker over eigen kunnen (zoals het hoort) en de spanning is er zo te zien al redelijk gecreeerd. Niet in de laatste plaats door RB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53
Dan mag je rijden in de 2 jaar oude Ferrari, wetende hoe goed je Red Bull dat jaar was. Dan weet je ook meteen waarom Ferrari geen kampioen werd.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
asing schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:39:
Dan mag je rijden in de 2 jaar oude Ferrari, wetende hoe goed je Red Bull dat jaar was. Dan weet je ook meteen waarom Ferrari geen kampioen werd.
Yup, zag ergens al de opmerking voorbij komen: "WTF, Fernando almost beat me in THIS?!" :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zamorano schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:41:
[...]

Yup, zag ergens al de opmerking voorbij komen: "WTF, Fernando almost beat me in THIS?!" :+ :P
Toch was de F2012 geen slechte auto.. Pas toen we naar Azie vertrokken won Vettel alles en was de 40 punten voorsprong ineens verdwenen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Zamorano schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:41:
[...]

Of: "WTF, why didn't he win with this?!"

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20:44
Ik gok dat eerste... :p

the two-time champion admitted that pushing his car to the limit was "like walking on a tight rope"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Ha, eindelijk is het verhaal achter Maldonado bekend! Geniaal stukje op Sniff Petrol weer :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
On a sidenote, zaterdag een ritje Stuttgart gedaan, om nog even wat actie mee te krijgen. Erg leuke dag, met veel actie op het gelegenheidscircuit om het Mercedes Museum heen. Het museum was ook vrij toegankelijk.

We hadden een leuk plekje geregeld voor de demo's van de DTM's en de F1's. De hele dag werd er gereden in allerlei auto's (F1's van '14 t/m nu, DTM, SLS GT3, e.a.). Hoogtepunt voor ons waren toch wel de donuts van Rosberg en Hamilton waarbij de stukken Pirelli letterlijk ons om de oren vlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chakotay schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:38:
Ha, eindelijk is het verhaal achter Maldonado bekend! Geniaal stukje op Sniff Petrol weer :)
De bij het artikel geplaatste pasfoto verklaard meteen waarom ie helemaal geen schuld heeft aan al die voorgaande "incidenten".
Afbeeldingslocatie: http://livesniffpetrol.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/05/Maldonadopayout.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Leuke foto op de Twitter van Kimi

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7btyhQi.jpg

Haha _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ik las op nu.nl dat Caterham in 2015 aan de start mag verschijnen met de auto van 2014, zodat de drempel voor een overname minder groot zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik snap die niet helemaal? Zo hoeven toch alleen de neus aan te passen en ballast te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:42
Sebastian Vettel in zijn nieuwe pak:

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/B3xKk5kCMAABKwF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Señor Sjon schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:46:
Ik snap die niet helemaal? Zo hoeven toch alleen de neus aan te passen en ballast te verplaatsen?
Oompie Ecclestone wil dat elk team een (compleet) nieuwe auto per jaar gebruikt (wat in de praktijk wel meevalt, want bijvoorbeeld de Marussia is gewoon een doorontwikkeling van enkele jaren oud en ook uit de uitgelekte foto's voor de auto van volgend jaar bleek dat het eigenlijk een minimaal aangepaste auto zou zijn op de neus na), maar nu hoeft dat dus niet. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B3yW2aHIQAAlyR8.jpg

De perfecte number 2 driver is geboren vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hahaha :D Op wie lijkt ie 't meest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Jurgen schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:43:
On a sidenote, zaterdag een ritje Stuttgart gedaan, om nog even wat actie mee te krijgen. Erg leuke dag, met veel actie op het gelegenheidscircuit om het Mercedes Museum heen. Het museum was ook vrij toegankelijk.

We hadden een leuk plekje geregeld voor de demo's van de DTM's en de F1's. De hele dag werd er gereden in allerlei auto's (F1's van '14 t/m nu, DTM, SLS GT3, e.a.). Hoogtepunt voor ons waren toch wel de donuts van Rosberg en Hamilton waarbij de stukken Pirelli letterlijk ons om de oren vlogen.

[video]
Goede video! Ik stond ook in die hoek, het rubber zat in mijn haar, oor, mond en trui :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier dan een officiële video van Vettels Ferrari debuut op Fiorano:
https://www.youtube.com/watch?v=k_Y47PhY1PY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Misschien is het wennen, maar dat rood staat hem niet echt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Maar hoe zit dat nou eigenlijk met Infiniti? Vettel is daar toch ook Director of Performance. Blijft ie dat aanhouden of is dat misschien belangenverstrengeling op de een of andere manier?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:26

Edd

Volgens hier loopt zijn contract met Infiniti tot eind dit jaar en zal dat dus niet verlengt worden. Over een eventuele opvolger is nog niets bekend.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die video bewijst maar weer wat ik altijd zeg : Je kan voor allerlei teams rijden in de F1 en kampioen worden zelfs, maar bij Ferrari mogen rijden is toch iets heel anders en veel specialer 8) :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:55

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik dan nu niet helemaal snap is waarom hij gewoon in de auto van dit jaar mag rijden, valt dat niet onder testkilometers?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Damian schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:08:
Wat ik dan nu niet helemaal snap is waarom hij gewoon in de auto van dit jaar mag rijden, valt dat niet onder testkilometers?
Hij reed in de F2012, die 2 jaar oud is inmiddels en dus niet meer als 'recente' auto te boek staat.

Nog een mooi artikel over de dominantie van Mercedes:
http://www.grandprix247.c...-curb-mercedes-dominance/

Het vrijer maken van de regels rondom motoren schijnt weinig zin te hebben, want de fabrikanten hebben nu al moeite al hun 'tokens' in te zetten...
The report said neither engine maker even looks set to use all the available ‘tokens’ of allowed performance upgrades by the end-of-February freeze deadline.

“They started to develop their 2015 engines too late,” said Auto Motor und Sport.
En over Vettel / Ferrari, deze quote lijkt te bevestigen dat het 2015 project daar ook niet echt lekker loopt
New Ferrari driver Sebastian Vettel described his first taste of a red cockpit as “magical” on Saturday, but others are more realistic.

“In the midst of all this euphoria,” a Ferrari engineer told the insider Leo Turrini, “we should not forget to apologise in advance to Seb and Kimi for the car they will drive in 2015.”
Ik heb ergens gelezen dat Mercedes een jump wil maken in de ERS systemen (qua vermogen en efficientie) omdat ze daar achter liggen op Renault / Ferrari. De concurrentie was bang dat Mercedes in totaal zo'n 70pk zou vinden deze winter... (kan het artikel zo snel niet vinden :( )

[ Voor 66% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-12-2014 11:27 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Hoogie2004 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:11:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat Mercedes een jump wil maken in de ERS systemen (qua vermogen en efficientie) omdat ze daar achter liggen op Renault / Ferrari. De concurrentie was bang dat Mercedes in totaal zo'n 70pk zou vinden deze winter... (kan het artikel zo snel niet vinden :( )
Op Sky Sports (tijdens Ted's Notebook of pitnieuws ofzo) werd een keer gezegd dat ze al een manier wisten om er 60pk extra uit te persen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NitroX infinity schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:31:
[...]

Op Sky Sports (tijdens Ted's Notebook of pitnieuws ofzo) werd een keer gezegd dat ze al een manier wisten om er 60pk extra uit te persen.
Heb em gevonden:
http://plus.autosport.com...1460.350873289.1395298055

Je hebt wel een autosport plus abbo nodig....

De belangrijkste passages:
The word on the street - whether through the paddock grapevine or via engineers who have switched camps and spilled the beans on what's really going on at Merc's power-unit HQ in Brixworth - is that the German make could be even further ahead next year than this.
Engineers suggest that Mercedes' energy recovery systems are not actually the best on the grid, so it knows it has plenty of room for improvement in that area during the window for developments this winter.
Furthermore, potentially bigger gains could come from its exhausts. The concept used by the German car manufacturer this year did not deliver maximum power and, because it has managed to make improvements elsewhere in terms of aerodynamic compromises and weight saving, it could unleash a better system in 2015 to lift its horsepower even more.
Ze noemen een jump van 70 PK te verwachten van Mercedes in dat artikel.

En een quote van Horner in dat artikel
"I think if you believe the numbers that are floating around, the gap could actually grow rather than diminish," he says. "It would be rather depressing if that were the case."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:41:
[...]

Heb em gevonden:
http://plus.autosport.com...1460.350873289.1395298055

Je hebt wel een autosport plus abbo nodig....

De belangrijkste passages:

[...]

Ze noemen een jump van 70 PK te verwachten van Mercedes in dat artikel.

En een quote van Horner in dat artikel

[...]
Wel interessante situatie natuurlijk.

Wat ik me afvraag: heeft Mercedes dan echt zoveel achter de hand, of doen ze bij Renault/Ferrari alsof ze niet in de buurt van de performance van de Mercedes power unit kunnen komen, in de hoop dat ze bij Mercedes een beetje op hun lauweren gaan rusten en niet als een gek blijven pushen om de PU maximaal door te ontwikkelen.
Niet dat ik denk dat het veel invloed heeft op hoe ze bij Mercedes te werk gaan.

Bevestigt ook wel wat ik al dacht: dat er nog ruimte genoeg is om de PU door te ontwikkelen tijdens het seizoen (al kun je dat op dat moment niet direct doorvoeren).

Maakt ook wel dat ik erg nieuwsgierig ben naar waar alle motorfabrikanten straks in Februari/Maart staan qua performance, vooral Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ondanks al het geklaag kan ik toch nu al niet meer wachten tot Melbourne.
Max, Vettel, Honda, Alonso. Laat maar komen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als Mercedes zo dominant blijft hoop ik dat het kampioenschap net zo spannend is als dit jaar, maar dan zonder die dubbele punten :)

* Hoogie2004 hoopt dat Hamilton zijn 3e titel pakt, op welke wijze dan ook (dominant of met veel tegenstand). Als de races maar leuk zijn om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Van mij mag 1 van de Honda's ook kampioen worden. Alonso of Button (als die blijft).... dat weet ik nog niet. Denk dat ik dan naar Button neig. Mag Alonso 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

AzzKickah schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:59:
Van mij mag 1 van de Honda's ook kampioen worden. Alonso of Button (als die blijft).... dat weet ik nog niet. Denk dat ik dan naar Button neig. Mag Alonso 2016.
De laatste geruchten over de Honda die ik heb gelezen waren niet echt positief. Ik hoop dat Honda zich in ieder geval goed kan vestigen tussen huidige motorenleveranciers.

De Honda klonk bij de test in ieder geval niet verkeerd, maar geluid zegt natuurlijk niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Ben wel benieuwd naar het prestatieniveau van McLaren volgend jaar, Honda heeft tijd genoeg gehad om een goede motor te bouwen, maar McLaren had dit jaar al de beste motor van het veld...
Ze zullen echt een veel beter chassis moeten bouwen, om in de buurt van Mercedes te komen.
Zamorano schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:25:
[...]

Wat ik me afvraag: heeft Mercedes dan echt zoveel achter de hand, of doen ze bij Renault/Ferrari alsof ze niet in de buurt van de performance van de Mercedes power unit kunnen komen, in de hoop dat ze bij Mercedes een beetje op hun lauweren gaan rusten en niet als een gek blijven pushen om de PU maximaal door te ontwikkelen.
Niet dat ik denk dat het veel invloed heeft op hoe ze bij Mercedes te werk gaan.

Bevestigt ook wel wat ik al dacht: dat er nog ruimte genoeg is om de PU door te ontwikkelen tijdens het seizoen (al kun je dat op dat moment niet direct doorvoeren).

Maakt ook wel dat ik erg nieuwsgierig ben naar waar alle motorfabrikanten straks in Februari/Maart staan qua performance, vooral Honda.
Die hele discussie begint nu wel erg apart te worden. Ik dacht dat het voor Renault en Ferrari onmogelijk was om de motor enorm om te gooien, maar dat kan dus wel binnen de huidige regels?

De voornaamste troef van Mercedes is die gesplitste turbo. Als Renault en Ferrari onder de huidige reglementen die layout kunnen overnemen (en dan zelfs tokens overhouden) snap ik niet helemaal waar ze over lopen te janken. Die gesplitste turbo gaat ze echt een enorme performance boost geven en veel nieuwe aerodynamische mogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 02-12-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Zamorano schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:25:
[...]

Nee, de rest van de teams wat niet met Merc power rijdt, pusht voor een teruggang naar V8 power of een andere motorformule. Ze hebben een meerderheid in het veld dus dat gaat een flinke slag worden.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Racing_Reporter schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:34:
[...]

Nee, de rest van de teams wat niet met Merc power rijdt, pusht voor een teruggang naar V8 power of een andere motorformule. Ze hebben een meerderheid in het veld dus dat gaat een flinke slag worden.
Terug naar de V8 gaat nooit gebeuren, er is te weinig steun voor. Overigens is Renault de enige die hier echt iets over heeft gezegd (wat vreemd, zij hadden de beste krachtbron in het V8 tijdperk toen het bevroren was...)

Het enige dat ik zie gebeuren is dat de motor-ontwikkeling een stuk vrijer wordt gemaakt, met alle gevolgen van dien qua kosten. Een andere optie is dat de 'lagere' teams de V8 terugkrijgen voor minder geld, maar daar gaan ze geen wedstrijden mee winnen want je houd die huidige V6 er niet mee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:34:
[...]

Lijkt me sterk dat ze dat nu nog om kunnen gooien voor 2015.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

u_nix_we_all schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:41:
[...]

Lijkt me sterk dat ze dat nu nog om kunnen gooien voor 2015.
Klopt, voor 2015 is unanimiteit vereist, maar voor 2016 heb je aan een meerderheid genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
P.K. schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:13:

De voornaamste troef van Mercedes is die gesplitste turbo. Als Renault en Ferrari onder de huidige reglementen die layout kunnen overnemen (en dan zelfs tokens overhouden) snap ik niet helemaal waar ze over lopen te janken. Die gesplitste turbo gaat ze echt een enorme performance boost geven en veel nieuwe aerodynamische mogelijkheden.
Er zit meer aan die gesplitste turbo vast. Ten eerste zit de compressorkant van de turbo niet vastgeschoefd aan de uitlaatkant, die waarschijnlijk een graad of 8-900 is. Je hebt dus minder intercooler nodig om de lucht af te koelen. Daarnaast is de hoeveelheid pijpwerk aan de inlaatkant veel minder, waardoor er minder weerstand is in het inlaatcircuit.Als laatste kan het bodywork aan de achterkant smaller zijn, wat een aerodynamisch voordeel geeft.

Het is dus een opeenstapeling van voordelen wat gehaald kan worden door de gesplitste turbo. Een verschil van 70 pk zou het gevolg zijn. Als ze nu nog eens 60 pk weten te vinden door het prius deel te verbeteren, dan zit je op een whopping 130 pk tov de rest. Die krijgen dat gat echt niet meer gedicht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Speedweek:
[...]
"Bereits sickert aus Maranello über den Test mit dem 2012er Auto durch: Vettel hat durch glasklare Aussagen übers Auto beeindruckt, durch seine unglaubliche Detailgenauigkeit, ihm sind Aspekte eingefallen, welche den früheren Fahrern entgangen waren."
Interessant, mocht het waar zijn of significant.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Zegt een Duitse krant, ik pak er even een kilo zout bij :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:47
smvs schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:58:
Hier dan een officiële video van Vettels Ferrari debuut op Fiorano:
https://www.youtube.com/watch?v=k_Y47PhY1PY
Oh wat mis ik dat geluid.... Iedere keer als ik die filmpjes zie van "oudere" F1 wagens verlang ik toch weer terug naar de atmosferische motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
asing schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:04:
[...]

Er zit meer aan die gesplitste turbo vast. Ten eerste zit de compressorkant van de turbo niet vastgeschoefd aan de uitlaatkant, die waarschijnlijk een graad of 8-900 is. Je hebt dus minder intercooler nodig om de lucht af te koelen. Daarnaast is de hoeveelheid pijpwerk aan de inlaatkant veel minder, waardoor er minder weerstand is in het inlaatcircuit.Als laatste kan het bodywork aan de achterkant smaller zijn, wat een aerodynamisch voordeel geeft.

Het is dus een opeenstapeling van voordelen wat gehaald kan worden door de gesplitste turbo. Een verschil van 70 pk zou het gevolg zijn. Als ze nu nog eens 60 pk weten te vinden door het prius deel te verbeteren, dan zit je op een whopping 130 pk tov de rest. Die krijgen dat gat echt niet meer gedicht.
Klopt, er hangt heel veel voordeel samen met die gesplitste turbo, allemaal voordelen die Ferrari en Renault dus nog kunnen boeken tov Mercedes. Het zijn niet alleen pure pk's die ze er mee winnen, de afname van turbo lag is ook een groot voordeel.
Bovendien ga je er vanuit dat de ERS van Mercedes nu gelijk waardig is aan die van Ferrari en Renault, terwijl dat niet zo is, als ik het goed begrijp.

Ik dacht altijd dat er niet genoeg 'tokens' waren deze winter om dat allemaal aan te passen, maar als ik dat ene interview lees kan het blijkbaar wel en houden ze zelfs tokens over?
In dat geval snap ik echt niet waar Ferrari en Renault over zeuren, ze kunnen dus gewoon een groot deel van hun technologische achterstand wegwerken als ze gewoon hun werk doen.

Is er ergens een goed artikel over hoe dat werkt met die tokens en wat ze allemaal kunnen aanpassen? Ben wel benieuwd hoe dat precies in elkaar zit, hoeveel tokens het kost per te vervangen onderdeel. Kan er zo snel niet echt iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

P.K. schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:29:
[...]

Klopt, er hangt heel veel voordeel samen met die gesplitste turbo, allemaal voordelen die Ferrari en Renault dus nog kunnen boeken tov Mercedes. Het zijn niet alleen pure pk's die ze er mee winnen, de afname van turbo lag is ook een groot voordeel.
Bovendien ga je er vanuit dat de ERS van Mercedes nu gelijk waardig is aan die van Ferrari en Renault, terwijl dat niet zo is, als ik het goed begrijp.

Ik dacht altijd dat er niet genoeg 'tokens' waren deze winter om dat allemaal aan te passen, maar als ik dat ene interview lees kan het blijkbaar wel en houden ze zelfs tokens over?
In dat geval snap ik echt niet waar Ferrari en Renault over zeuren, ze kunnen dus gewoon een groot deel van hun technologische achterstand wegwerken als ze gewoon hun werk doen.

Is er ergens een goed artikel over hoe dat werkt met die tokens en wat ze allemaal kunnen aanpassen? Ben wel benieuwd hoe dat precies in elkaar zit, hoeveel tokens het kost per te vervangen onderdeel. Kan er zo snel niet echt iets over vinden.
Tot zover ik begrepen heb, kunnen ze het core design niet meer aanpassen. Dit is voorafgaand aan de GP van Melbourne gehomologeerd. Voor Honda geldt hetzelfde, maar dan met een vertraging van één seizoen. De tokens die ze hebben lijken dus nutteloos, omdat het core concept gewoon niet goed is. Ik denk dat Renault en Ferrari er dan ook op uit zijn om de engine freeze zodanig proberen te beïnvloeden dat ze weer van voor af aan kunnen beginnen, of althans inhaken waar het de verkeerde weg is opgegaan met hun ontwerp filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marmorini zegt dat hij in opdracht van Tombazis een zo compact mogelijke Power Unit heeft ontworpen (een eventueel tekort aan power zou gecompenseerd worden door aerodynamicavoordelen van een kleine PU). Als dit waar is dan kan het inderdaad best zo zijn dat de PU van Ferrari in de basis niet goed/te licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat klinkt mij als leek heel dom in de oren. Hoe kun je nou denken dat je pure motorkracht wel even compenseert met een wat smallere auto en aerodynamicavoordelen.

Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:36:
Dat klinkt mij als leek heel dom in de oren. Hoe kun je nou denken dat je pure motorkracht wel even compenseert met een wat smallere auto en aerodynamicavoordelen.

Weird.
Colin Chapman zijn filosofie werkte anders best goed. ;)

Andere tijd natuurlijk, en ik denk dat Ferrari hier lichtelijk optimistisch is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:36:

Weird.
Omdat een smallere wagen, met kleine radiatoren veel minder weerstand genereert. De PK's heb je nodig om luchtweerstand te overwinnen, dus je hebt er ook minder nodig bij minder weerstand. Tijdens het typen van dit bericht begin ik ook het idee te krijgen dat de topteams absoluut niet op een sterk Mercedes GP hadden gerekend, en zeker niet op Williams. Als we de filosofie van Tombazis zouden volgen, dan had hij gelijk als hij alleen keek naar de meest logische concurrenten, namelijk Mclaren en Red Bull.

Dan zou in zijn optiek waarschijnlijk geweest zijn, Red Bull heeft vanzelfsprekend een voordeel op aero, maar we zitten er niet ver van af, in de loop van het seizoen valt die misschien te benaderen. Mclaren kunnen we hebben, en Mercedes GP zal waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde niveau zitten.

Maar goed, Mercedes komt met een wagen die op betrouwbaarheid na in elk aspect uitmuntend is, en als kers op de taart heeft Williams een enorme opleving.

Echter Tombasiz en Fry, zijn twee clowns die zich al jaren enorm overschatten. Aankomend seizoen zullen we zien of er van Allison wel iets goeds afkomt. Hij heeft zich al vroeg in dit seizoen volledig toegelegd op de wagen van 2015. Maar Mercedes GP is niet te achterhalen, voor niemand niet, voorlopig..

Zolang Tombazis en Fry nog zoveel verantwoordelijkheid daar dragen, zal het helemaal niks worden daar. Aldo Costa hebben ze ontslagen omdat hij een te behoudende filosofie had, maarja Alonso is nog nooit zo dicht bij het kampioenschap geweest met een Ferrari. En kijk, ondertussen is hij mede verantwoordelijk voor één van de meest dominante wagens in de F1 historie. _/-\o_

Edit: Leuk interview met Aldo

[ Voor 13% gewijzigd door fynrd1 op 02-12-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Op de BBC site staat een leuk stuk van Alan Mcnish, waarin hij vertelt dat tijdens zijn tijd bij Toyota in F1 (2001?) Toyota per seizoen 440 motoren gebruikte (!!!!).

Nu zijn dit nog slechts 5 motoren, wat wel echt een bizarre ontwikkeling is eigenlijk. En tegelijkertijd behalen ze met deze motoren vergelijkbare topsnelheden als in 2001.

Ook leuk stuk op Autosport.com (plus), stond ook nog een mooi verhaal dat de kleine teams niet moeten zeuren over engine costs: Begin Jaren 2000 waren de engine costs 75% van het totale budget van een team, met de nieuwe V6 engines is het nog slechts '20-30%' van het totale budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:47:
Op de BBC site staat een leuk stuk van Alan Mcnish, waarin hij vertelt dat tijdens zijn tijd bij Toyota in F1 (2001?) Toyota per seizoen 440 motoren gebruikte (!!!!).
Bizar aantal voor 1 seizoen. Ook eigenlijk onmogelijk...

18 races met elk 6 sessies in een weekend (FP1, FP2, FP3, Q, Warmup en Race)
18 * 6 = 108 motoren per coureur als je elke sessie een nieuwe neemt

2 Coureurs = 216 motoren. Dus met testen verbruiken ze er nog eens 224? Ik geloof dat getal niet echt. Een stuk of 40 ~ 60 zou misschien nog wel kunnen per coureur (voor elke Q en Race een nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wellicht sneuvelden er 100 op de testbank? Geen idee. Op die manier hebben ze er ook meer dan 5 gebruikt dit jaar. Bizarre is dan bijna dat je voor het geld van 5 motoren er toen 100+ had. :+ Hij vergelijkt het leuk. Team Toyota in 2002: 440 motoren (leverden ze toen niet meerdere teams?) en een team nu 5 motoren (dus minimaal 10, plus nog wat testen en filmdagen, dus zomaar 20+).

Artikel: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30246785

Dat Autosport plus artikel had ik ook in snippets meegekregen. Ben het niet helemaal eens met de rekenmethode in procenten. Dan kan je ook zeggen dat reiskosten nu exorbitant zijn t.o.v. toen. En mag een motor wat kosten... is toch een wezenlijk onderdeel van de autosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27
Hoogie2004 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:50:
[...]

Bizar aantal voor 1 seizoen. Ook eigenlijk onmogelijk...

18 races met elk 6 sessies in een weekend (FP1, FP2, FP3, Q, Warmup en Race)
18 * 6 = 108 motoren per coureur als je elke sessie een nieuwe neemt

2 Coureurs = 216 motoren. Dus met testen verbruiken ze er nog eens 224? Ik geloof dat getal niet echt. Een stuk of 40 ~ 60 zou misschien nog wel kunnen per coureur (voor elke Q en Race een nieuwe)
Je vergeet iets: testen.

In de GP weekeinden werd er op de vrijdag/zaterdagmorgen 1 motor gebruikt, 1 kwalificatiemotor gebruikt en 1 racemotor gebruikt. Er van uitgaande dat er geen motor stuk gaat kom je op 6 motoren per weekeinde uit. Bij 18 GP's is dat dus 108 motoren. Rond dit af op 120 als je motorschaden meerekend.

Echter: 18 GP's x ±305 kilometer is maar ±5.500 kilometers. De testkilometers lagen tussen de 30.000 en de 40.000 per jaar.

Reken maar uit hoeveel motoren daar gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ah natuurlijk. Het testen was toen nog mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij testte alleen Ferrari zoveel kilometers, omdat ze naast de fabriek een circuit hebben. Dan nog zullen ze maximaal 1-2 motoren per testdag gebruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al gezien?

Met cameo van Grosjean ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kosten die de Engine manufcaturers nu doorrekenen aan de klanten zullen (lijkt mij) ook meer dan 75% R&D zijn van afgelopen paar jaar.

Materiaal en productiekosten zullen een fractie zijn, waardoor het verlies op de R&D al genomen is en de manufacturers dus relatief eenvoudig de prijzen van de motoren zouden kunnen verlagen (dit is ook wat de kleinere teams willen..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RTL kapt er na volgend seizoen mogelijk mee, maar ARD ligt op de loer.
http://www.dwdl.de/nachri...uliert_ueber_rtlausstieg/
Duitse kijkcijfers: http://www.dwdl.de/magazi..._druecken_auf_die_bremse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze daar niet ook nog eens met decodergebeuren aankomen, dan is het echt klaar voor mij met de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt daar al Sky met een decoder met iets van 300k kijkers (and dropping...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ze snijden zichzelf vanzelf in de vingers. Als eerste is er veel minder spektakel door de nieuwe regels. We missen allemaal het gehuil van de V8, V10 en Ferrari's V12. Die waren echt pissed dat hun handelsmerk niet meer werd toegelaten. Daarnaast het gekke brandstofsparen en banden die het geweld niet aan kunnen.

Voeg toe dat er niet echt charismatische coureurs meer zijn. Het zijn allemaal coureurs die poeslief de pers te woord staan en elkaar op de baan ook laten leven.

Als ze zoveel kosten voor rechten in rekening brengen dat televisiemaatschappijen het wel achter een decoder moeten stoppen (gegarandeerde inkomsten) dan is dat het begin van het einde. Wat te denken van al die sponsoren die het moeten hebben van het kijkende publiek wat niet meer kijkt? Of sponsoren die wel willen maar niet mogen (Marlboro, Benson&Hedges, Lucky Strike en straks ook Martini).

Dus het elitaire spelletje gaat ten onder aan zijn eigen hebzucht en regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
De FIA gaat toekomstige Verstappens blokkeren:

http://www.f1fanatic.co.u...verstappens-f1-age-limit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Volgende GP2 kampioen is 16 jaar, haalt een "rijden met begeleiding" rijbewijs en doet een testdag.. Ben je er alsnog? :Z

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat schiet op met een minimumleeftijd van 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wat is er mis met de leeftijd van 18 voor een superlicentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, daar kun je over twisten. Ik vind het raar dat je wel in de lagere klasse mag rijden, maar niet in een f1 die intussen niet veel sneller meer is.

Het scenario van tdw gaat hoe dan ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.gpupdate.net/n...rde-onvoldoende-snelheid/

Blijf ik me afvragen hoe hard ie reed op het moment dat ie de controle verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

MikeyMan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:22:
Dat schiet op met een minimumleeftijd van 18
Dat ben ik voor het gemak even vergeten :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou, in ieder geval 1 record alvast voor Verstappen wat nog wel even zal blijven staan denk ik :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
AzzKickah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:57:

Ik las op F1Times (http://www.f1times.co.uk/news/display/09628) 124 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

...striking a 6500kg crane at a speed of 126kph
Ik bedoel het moment dat ie van het asfalt gleed/spinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:57:

Ik had doorgerekend op 210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
fynrd1 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:40:
[...]

Ik had doorgerekend op 210
Als ik ook de scenario terugspeel op de F1 App, dan zie ik 213 km/h. Dus dan zit je qua berekening wel goed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja maar is dat ook ergens bevestigd? In dat onderzoek bijvoorbeeld? Wordt nergens vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:33:
Tsjah, daar kun je over twisten. Ik vind het raar dat je wel in de lagere klasse mag rijden, maar niet in een f1 die intussen niet veel sneller meer is.

Het scenario van tdw gaat hoe dan ook niet op.
Denk dat het ook meer om het marketing risico gaat. Als een kind in een lagere klasse komt te overlijden door een ongeval of in de F1, dat scheelt nogal qua exposure. En ook moet de F1 het eindstation blijven van de autosport, niet de klasse waar je begint.

Ik denk overigens nog steeds dat "if you're fast enough..." opgaat, maar ik snap ook wel dat ze excessen willen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
fynrd1 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:40:
[...]

Interessant, mocht het waar zijn of significant.
Is Vettel daarin ook niet heel erg zoals zijn grote duitse voorbeeld, heel erg bezig met alle data en details eromheen? ... Waar sommige (pay?)coureurs instappen, hun rondjes rijden en klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:21:
[...]

Is Vettel daarin ook niet heel erg zoals zijn grote duitse voorbeeld, heel erg bezig met alle data en details eromheen? ... Waar sommige (pay?)coureurs instappen, hun rondjes rijden en klaar zijn.
Geen idee, Schumi had echt een ijzersterke feedback. De prestaties van Vettel worden door de menigte toegewezen aan Newey, en het is ook vrij lastig om Vettels aandeel in de ontwikkeling terug te zien. Maar naar mijn mening is het aandeel van de coureur minstens even belangrijk als die van de ingenieurs erachter. Vettels input kunnen we misschien pas over een half jaar terug zien bij Ferrari, en Allison moet bewijzen dat hij het beter doet dan Tombazis. Maar Schumacher was ook echt heel wat jaren bezig geweest, om iets op te bouwen. Ik weet niet of het publiek, en Ferrari, Vettel de tijd geven om zich te kunnen bewijzen op dit vlak. Je hebt echt een aanloop van jaren nodig om een serieuze titelkandidaat te worden. We hebben gezien bij Ferrari als Mclaren, dat elk jaar dat als doelstelling te hebben, en niet naar een specifiek doel te werken op termijn, het alleen maar achteruit gaat. Eerst bouwen aan het fundament, de prestaties komen vanzelf wel denk ik.

Maarja, Vettel is voor zo'n jonge coureur, mentaal ontiegelijk sterk. ik hoop dat die een auto krijgt in de loop der jaren waarmee hij dit kan laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 03-12-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

fynrd1 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:43:
[...]

Geen idee, Schumi had echt een ijzersterke feedback. De prestaties van Vettel worden door de menigte toegewezen aan Newey, en het is ook vrij lastig om Vettels aandeel in de ontwikkeling terug te zien.
Wel grappig: Red Bull had een goede auto door Newey en Vettel had mazzel. McLaren had een slechte auto door Button (zoals geïmpliceerd in dit topic).

Bij Schumi ging het redelijk snel; hij won met een hok al in het eerste jaar en in het tweede jaar zat hij er dichtbij. Derde jaar ook net niet, maar wel een titelkandidaat. Vierde jaar had'ie kunnen winnen, maar gooide een beenbreuk roet in het eten (zelfs Irvine had toen nog wereldkampioen kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Laatst online: 11-09 07:52
Ik zit op TJ13 de conclusie van Bianchi's ongeluk te lezen, met daaronder de recommendations. Vooral deze vind ik goed:
4-hour Rule:
Article 5.3 of the F1 Sporting Regulations states that:

However, should the race be suspended (see Article 41) the length of the suspension will be added to this period up to a maximum total race time of four hours.

It is proposed that a regulation or guideline be established such that the Start time of an event shall not be less than 4 hours before either sunset or dusk, except in the case of night races.

It is also recommended that the F1 Calendar is reviewed in order to avoid, where possible, races taking place during local rainy seasons.
Dus minimaal 4 uur voor zonsondergang starten. Zit je (bijna) altijd veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eerder starten ben ik het ook mee eens. Niks mis met 'vroeger' toen je om 4 ~ 5 uur 's ochtends voor de tv zat om de GP van Australië te kijken.

Dat laatste vind ik dan weer jammer. De races in het regenseizoen zorgen vaak voor mooie races juist door het onvoorspelbare weer. De volgende stap is niet racen in de regen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Om 4 uur voor de TV vind ik heerlijk! Lekker race kijken, kun je daarna nog 2 uurtjes pitten én heb je de hele zondag nog :Y :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
De laatste zin is inderdaad een dooddoener. Ik zou juist voor het tegenovergestelde stemmen. Races in de regen zijn juist voor de fans de leukste races. Laten ze de auto's maar zo aanpassen dat ze in de regen kunnen rijden. Met alle technologie van tegenwoordig moet dat toch geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hakkow schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:59:
De laatste zin is inderdaad een dooddoener. Ik zou juist voor het tegenovergestelde stemmen. Races in de regen zijn juist voor de fans de leukste races.Laten ze de auto's maar zo aanpassen dat ze in de regen kunnen rijden. Met alle technologie van tegenwoordig moet dat toch geen probleem zijnn
Daar zit inderdaad het probleem. De banden zijn er niet goed genoeg voor, en de auto's niet goed genoeg geprepareerd. Laat desnoods toe dat ze de afstelling wijzigen als er een regenrace is.

Tevens is er niemand die de coureurs vertelt hoe hard ze moeten gaan. Vecht het maar uit op de baan, niet lopen jammer over de condities want die zijn voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze het ogenschijnlijk zonder onderbouwing willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
De reden zal ongetwijfeld het gejammer van de oudere coureurs zijn. Er zijn voldoende coureurs die hun mening hierover duidelijk laten horen, zulke negativiteit wilt de FIA natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Hoogie2004 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:51:
Eerder starten ben ik het ook mee eens. Niks mis met 'vroeger' toen je om 4 ~ 5 uur 's ochtends voor de tv zat om de GP van Australië te kijken.

Dat laatste vind ik dan weer jammer. De races in het regenseizoen zorgen vaak voor mooie races juist door het onvoorspelbare weer. De volgende stap is niet racen in de regen :(
Start-tijd vervroegen is inderdaad niet verkeerd, op TV vertekent het nog want de camera's kunnen met de juiste instellingen veel meer licht opvangen waardoor het daglicht lijkt terwijl het in werkelijkheid echt al aan het schemeren is. Niet tijdens regenseizoen racen ben ik niet geheel op tegen, regen moet een verrassing zijn en dat bereik je niet door tijdens een seizoen te gaan racen in Maleisië waarin de kans op een regenrace extreem groot is.

Bij regen vervalt het bandenreglement al... laat dan ook de auto's een uur of twee eerder los uit parc ferme en geef de teams vrij spel om te sleutelen. Rijhoogte omhoog, meer downforce en je bent volgens mij al een behoorlijk eind op weg richting een regen setup. Als die verrassing van regen zich dan voordoet hoeven ze in ieder geval niet constant achter safety cars gaan tuffen.

De teams hebben zelf al aangegeven dat ze fatsoenlijke 'nat weer' tests willen met Pirelli, dus op dat vlak verwacht ik wel dat het goed komt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.