Toon posts:

[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 87.866 views

Onderwerpen

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:11
Volgend jaar gewoon 20 races op de kalender en het is hoogst onwaarschijnlijk dat we naar de optocht in Korea moeten kijken. _/-\o_

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30320914 en dan vooral het laatste stuk over "Will there be a Korean Grand Prix in 2015?"

Gewoon een kunstgreep om 5 motoren per seizoen toe te staan door initieel met een kalender met 21 races er op te komen. 8)7

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11-2021
Wat een grap! Dus ze kondigen eerst de regel aan, en daarna proberen ze hem te omzeilen.. Schrap dan gewoon de regel :/

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

AzzKickah

06-CENSORED

Interessant stuk.

"Part of the energy required for the hybrid systems to work comes from the rear brakes, and the complexities of this process mean that conventional hydraulic braking systems can no longer be used on the rear axle.

The systems require electronically controlled rear brakes, whereby there is no physical connection between the brake pedal and the brakes themselves.

Instead, computers interpret how the driver presses the brake pedal as a demand for a specific amount of braking. Electronics then work out how best to split that demand between the brakes themselves and the systems recovering kinetic energy from the rear axle."

Aha! Dat wist ik dus nog niet!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45
AzzKickah schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:56:
Interessant stuk.

"Part of the energy required for the hybrid systems to work comes from the rear brakes, and the complexities of this process mean that conventional hydraulic braking systems can no longer be used on the rear axle.

The systems require electronically controlled rear brakes, whereby there is no physical connection between the brake pedal and the brakes themselves.

Instead, computers interpret how the driver presses the brake pedal as a demand for a specific amount of braking. Electronics then work out how best to split that demand between the brakes themselves and the systems recovering kinetic energy from the rear axle."

Volgens mij is er wel degelijk een hydraulische verbinding met de achter remmen, Maar er zit een regelklep die de feitelijke remdruk in de achterrem cilinders regelt. Het is eigenlijk een soort geavanceerde ABS unit. De remdruk wordt verlaagt als er meer energie wordt opgewekt door het kers systeem. Als de elektronica uit valt zou de achterrem nog steeds normaal moeten functioneren.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AzzKickah schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:56:
Interessant stuk.

Volgens mij hebben ze het er al het hele seizoen over hoor. Ook tijdens de races.
Dit heet nou brake-by-wire. ;)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat snap ik, ik wist ook wel dat het tegenwoordig brake-by-wire is en heet, maar hoe dat daadwerkelijk in elkaar steekt wist ik niet. Dat er geen fysieke verbinding tussen het pedaal en de remmen is, wist ik niet.

• SnowDude
AzzKickah schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:33:
Dat snap ik, ik wist ook wel dat het tegenwoordig brake-by-wire is en heet, maar hoe dat daadwerkelijk in elkaar steekt wist ik niet. Dat er geen fysieke verbinding tussen het pedaal en de remmen is, wist ik niet.
Die verbinding is er dus wel, het artikel van de BBC klopt niet helemaal.

http://www.formula1.com/news/features/2014/5/15863.html

[Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 04-12-2014 12:39]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-05 08:45

Racing_Reporter

Contentmaker

Hoogie2004 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:02:
[...]

Daar zit inderdaad het probleem. De banden zijn er niet goed genoeg voor, en de auto's niet goed genoeg geprepareerd. Laat desnoods toe dat ze de afstelling wijzigen als er een regenrace is.

Tevens is er niemand die de coureurs vertelt hoe hard ze moeten gaan. Vecht het maar uit op de baan, niet lopen jammer over de condities want die zijn voor iedereen hetzelfde.
Rubbish, de banden zijn redelijk okee (geworden). Probleem zit hem in de teams, zij willen een zo laag mogelijke rijhoogte aanhouden en als je dan in de stromende regen terechtkomt, drijf je van de baan. Daarom roepen ze dus dat ze last van aquaplaning hebben op (relatief) lage snelheden, er is niet genoeg downforce om dat te compenseren. Eigen schuld, dikke bult van de teams, als je er simpel naar kijkt. Doe je ingewikkeld, dan zie je dat de FIA het probleem is omdat ze de parc fermé-regels hebben ingevoerd. Het stomste wat ze hadden kunnen doen, teams kunnen totaal niet voorbereiden op races omdat de setup voor de kwalificatie al vast komt te liggen :X

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 17:00

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

En dat is weer een resultaat van Parc Fermé. Aangezien teams weten dat Charlie Whiting graag de SC gebruikt met regen, rekenen zij er ook op dat ze maximaal met intermediates racen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 08:31
Señor Sjon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:12:
En dat is weer een resultaat van Parc Fermé. Aangezien teams weten dat Charlie Whiting graag de SC gebruikt met regen, rekenen zij er ook op dat ze maximaal met intermediates racen.
Daarbij zijn de regenbanden niet meer bestand tegen grote hoeveelheden regen. De Bridgestones van vroeger konden veel meer water aan. Dat heeft meteen als gevolg dat Charlie eerder de SC de baan op moet sturen.

Volgens mij is dat deel van de overeenkomst met Pirelli, net zoals een bepaalde wear op de banden. Maar daar heb ik geen bron van

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:52
Señor Sjon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:12:
Terug naar een half uurtje "warm up" op de zondagochtend om de juiste raceafstelling te vinden! En natuurlijk herinvoering van de T-car zodat je een setup voor regen en voor droog klaar kan zetten. Dat soort zaken maken het echt de elite klasse van de autosport.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59

Player1S

Formerly known as L1nt

Camacha schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:07:
[...]

Jammer dat ze het ogenschijnlijk zonder onderbouwing willen veranderen.
Mja, vind er wel wat voor te zeggen. Je wilt niet weten wat voor een shitstorm er zou los barsten als het Verstappen was geweest ipv Bianchi in Japan. Dan krijg je de "OMG Zo jong dat dat mag!! Mag niet eens gewoon auto rijden maar wel zo'n moordmachine bedienen!!!!11111oneoneone"
Nu verongelukken er wel jongeren in lagere series maar dat heeft minder publiciteit dan Formule 1.

Player1s Twitch

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L1nt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:24:
[...]

Mja, vind er wel wat voor te zeggen. Je wilt niet weten wat voor een shitstorm er zou los barsten als het Verstappen was geweest ipv Bianchi in Japan. Dan krijg je de "OMG Zo jong dat dat mag!! Mag niet eens gewoon auto rijden maar wel zo'n moordmachine bedienen!!!!11111oneoneone"
Nu verongelukken er wel jongeren in lagere series maar dat heeft minder publiciteit dan Formule 1.
vind volkomen terecht besluit, goed 18 is ook maar een nummertje, en ene is meer volwassen dan de andere op die leeftijd. maar feit blijft dat je niet zelfstandig naar cirquit kan rijden om daar een 300+ kmu auto te bedienen :F toch van de gekke

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• P.K.
  • Laatst online: 26-05 00:44
Jurgen schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:20:
[...]

Daarbij zijn de regenbanden niet meer bestand tegen grote hoeveelheden regen. De Bridgestones van vroeger konden veel meer water aan. Dat heeft meteen als gevolg dat Charlie eerder de SC de baan op moet sturen.

Volgens mij is dat deel van de overeenkomst met Pirelli, net zoals een bepaalde wear op de banden. Maar daar heb ik geen bron van
Toen met Bridgestone waren er ook nog echte monsoon banden, die konden idd veel meer liters verwerken dan normale regenbanden.

Dat zijn de bezuinigingen in de Formule 1... voor de schijn minder banden, brandstof, motoren, etc verbruiken. Allemaal dingen die de show slopen en alles veel voorspelbaarder maken, terwijl er in the end geen cent minder uitgegeven wordt.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05 02:48

Firesphere

Yoshis before Hoshis

himlims_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:37:
[...]

vind volkomen terecht besluit, goed 18 is ook maar een nummertje, en ene is meer volwassen dan de andere op die leeftijd. maar feit blijft dat je niet zelfstandig naar cirquit kan mag rijden om daar een 300+ kmu auto te bedienen :F toch van de gekke
Klein cruciaal verschil ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• SnowDude
himlims_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:37:
[...]

vind volkomen terecht besluit, goed 18 is ook maar een nummertje, en ene is meer volwassen dan de andere op die leeftijd. maar feit blijft dat je niet zelfstandig naar cirquit kan rijden om daar een 300+ kmu auto te bedienen :F toch van de gekke
Je mag wel met 15 jaar in een GP2 auto stappen die bijna net zo hard gaat.

• Zamorano
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:24:
[...]

Eens.
Ik vind het meer dan logisch dat ze, zeker voor de hoogste klasse, ergens een leeftijd- / ervaring-grens trekken. Anders plukken ze straks jochies van 14 uit een kart om ze in een F1 wagen te zetten. Dat willen we ook niet.
En ik snap de oudere coureurs ook wel. Die hebben zich jaren lang moeten bewijzen in lagere klasses, voor ze in aanmerking voor de F1 kwamen.

Harstikke leuk voor RedBull en Max, dat ze dat record voorlopig hebben en dat ze dat nu lekker veel publiciteit brengt. Maar daar gaat F1 natuurlijk niet om. Ik hoop voor Max dat zo'n vroege doorbraak hem niet meteen de das omdoet. Einde F1 carriere is het namelijk snel bij RedBull (Alguersuari - 21 jaar, Vergne - 24 jaar, Buemi - 25 jaar). Dát record is namelijk iets minder fraai, dat van de jongste ex-F1 coureur ooit.
SnowDude schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:57:
[...]

Misschien moeten ze dat aanpassen naar 16 of 17 jaar. Dan klopt het wel weer.

[Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 04-12-2014 13:59]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

Racing_Reporter schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:09:
[...]

Rubbish, de banden zijn redelijk okee (geworden).
De regenband geeft zo weinig grip dat ze liever op de intermediate rijden in de stromende regen... Noem je dat redelijk okee?

De intermediate is prima, de regenband is dikke prut. Niet voor niets dat de teams en coureurs een fatsoenlijke nat-weer test willen.
Zie: http://autoweek.com/artic...ant-pirelli-improve-tires
P.K. schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:39:
[...]

Toen met Bridgestone waren er ook nog echte monsoon banden, die konden idd veel meer liters verwerken dan normale regenbanden.
Die monsoon banden waren regenbanden met een iets grotere diameter (en dus minder kans op aquaplaning omdat de auto hoger ligt), en inderdaad een iets beter profiel. Dit is wel een goed idee, maar zijn in de praktijk schijnbaar nauwelijks gebruikt...

Echter was toendertijd de regenband een klap beter (en mocht je nog wat sleutelen voor de start). Door het sleutelen voor de start was de Monsoon band eigenlijk overbodig, omdat iedereen liever de regenband pakte met een hogere rijhoogte...

Dus of Parc Ferme versoepelen in geval van regen, of een monsoon achtige band herintroduceren... Daarnaast moet de regenband meer grip gaan bieden, het rubber bied nu zo weinig grip, dat men liever op de intermediate rijdt...

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Jurgen
Hoogie2004 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:27:
[...]

Die monsoon banden waren regenbanden met een iets grotere diameter (en dus minder kans op aquaplaning omdat de auto hoger ligt), en inderdaad een iets beter profiel. Dit is wel een goed idee, maar zijn in de praktijk schijnbaar nauwelijks gebruikt...
Als ik me niet vergis hebben nu de full wets ook een grotere diameter, waardoor de auto's hoger liggen.

• Hakkow
De maximale diameter van de wets liggen inderdaad 10mm hoger. Maar of dat ook door Pirelli gebruikt word kan ik niet vinden

edit:
Volgens jamesallenonf1 zijn ze ook werkelijk 10mm groter

http://www.jamesallenonf1...-changing-2014-tyre-size/

[Voor 41% gewijzigd door Hakkow op 04-12-2014 14:44]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jurgen schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:38:
[...]

Als ik me niet vergis hebben nu de full wets ook een grotere diameter, waardoor de auto's hoger liggen.
Als dat waar is, dan krijg je 5 mm meer ruimte t.o.v. de grond. Klinkt wel ok denk ik (al heb ik niet echt verstand van rijhoogtes..)

Echter zoals in het autoweek artikel dat ik al linkte, zegt o.a. Vettel:
As soon as you've got rid of most of the water [with the full wet tire], you try to put the intermediate on, taking a lot of risk into account, just because it's the quicker tire
Ofwel, de band is in de basis te langzaam (te hard rubber ofzo) waardoor ze de intermediate prefereren in (eigenlijk) te natte omstandigheden voor die intermediate...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:57:
[...]
En volgend seizoen nog wat harder misschien want ook daar wordt DRS ingevoerd. 8)7

Volgens mij wordt de leeftijdgrens van 18 meer ingevoerd om de F1 een bepaalde beschermende en elitaire status te geven waar niet zomaar iedere "snotneus" in kan gaan stappen zoals nu met Max het geval is.
De verplichting van het hebben van een rijbewijs is natuurlijk een wassen neus. Waarom moet je je rijvaardigheid nog aantonen terwijl je, voordat je überhaupt je rijbewijs mag gaan halen, al meervoudig wereldkampioen kunt zijn in diverse race-klassen. Aan Max om te laten zien dat het een helemaal niets met het ander heeft te maken (ik hoop het mee te mogen maken).

Misschien moet de FIA eens kritischer worden met het uitdelen van Super Licenties en daar eens meer restricties voor opleggen m.b.t. de rijders-kwaliteiten zelf. Nu kan iedereen met een rijbewijs, de juiste leeftijd en een zak vol met geld in een Formule 1 auto stappen. Een paar jaar achteraan bungelen in de lagere race klassen mag ook geen vrijbrief geven voor het verkrijgen van een SL.

Laat, als voorbeeld, de FIA een eigen auto beschikbaar stellen en een vast circuit aanwijzen waar je geschiktheid wordt aangetoond a.h.v. de tijden die dan gereden worden, en bepaal dan of iemand voldoende snelheid in huis heeft om in de hoogste auto-klasse zijn kunsten te vertonen.

Testing, one, two ...

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:17

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:55:
[...]

En volgend seizoen nog wat harder misschien want ook daar wordt DRS ingevoerd. 8)7

Volgens mij wordt de leeftijdgrens van 18 meer ingevoerd om de F1 een bepaalde beschermende en elitaire status te geven waar niet zomaar iedere "snotneus" in kan gaan stappen zoals nu met Max het geval is.
De verplichting van het hebben van een rijbewijs is natuurlijk een wassen neus. Waarom moet je je rijvaardigheid nog aantonen terwijl je, voordat je überhaupt je rijbewijs mag gaan halen, al meervoudig wereldkampioen kunt zijn in diverse race-klassen. Aan Max om te laten zien dat het een helemaal niets met het ander heeft te maken (ik hoop het mee te mogen maken).

Misschien moet de FIA eens kritischer worden met het uitdelen van Super Licenties en daar eens meer restricties voor opleggen m.b.t. de rijders-kwaliteiten zelf. Nu kan iedereen met een rijbewijs, de juiste leeftijd en een zak vol met geld in een Formule 1 auto stappen. Een paar jaar achteraan bungelen in de lagere race klassen mag ook geen vrijbrief geven voor het verkrijgen van een SL.

Laat, als voorbeeld, de FIA een eigen auto beschikbaar stellen en een vast circuit aanwijzen waar je geschiktheid wordt aangetoond a.h.v. de tijden die dan gereden worden, en bepaal dan of iemand voldoende snelheid in huis heeft om in de hoogste auto-klasse zijn kunsten te vertonen.
Ik zou de leeftijdsgrens puur verhogen voor het feit dat we anders te maken krijgen met kinderen, kinderen die de verantwoordelijkheid en druk van een volwassene moeten dragen. In het voetbal zie je ook dat jonge talenten extreem worden beschermd tot ongeveer hun 20e. Als Max in zijn debuut jaar presteert als een krant, wat natuurlijk kan ondanks zijn buitengewone talent, wie of wat beschermt hem dan?

Qua fysiek is hij er wel klaar voor, vind ook niet dat je op basis van leeftijd bepaalt of iemand fysiek klaar is voor zo'n sport. Maar mentaal, tjah, daar mogen ze wel een harde lijn trekken.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus 18 jaar als ondergrens is dan ook niet laag genoeg misschien? Waar ligt die mentale grens?

Testing, one, two ...

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:33
Die mentale grens is niet leeftijds-gebonden. Dat verschilt gewoon per persoon.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Zamorano
  • Niet online
Maar aangezien vage grenzen nogal lastig zijn om te implementeren / handhaven, lijkt me dit een acceptabele regel.

In principe kun je in lagere klasses ook al redelijk zien hoe een jonge coureur met druk, tegenslag, etc omgaat. Maar als iemand die dus overslaat, zie je ook daar niet veel van.

Of je moet een hele psychologische test invoeren die je moet afleggen voor je een superlicentie krijgt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zijn zoveel topsporters die op wereld niveau presteren en die daarbij ook nog eens flink jonger zijn dan 18 jaar dat er volgens mij moeilijk een vaste leeftijdgrens getrokken kan worden. Maar het besluit is genomen en het is eigenlijk ook niet meer dan wat tekst op papier. We zullen wel zien. Voor nu verheug ik mij op de deelname van een Nederlander die niet perse achteraan hoeft te rijden als het een beetje meezit 😉

Testing, one, two ...

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:17

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:27:
Er zijn zoveel topsporters die op wereld niveau presteren en die daarbij ook nog eens flink jonger zijn dan 18 jaar..
Zoals wie?

[Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 04-12-2014 19:45]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

fynrd1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:00:
Qua fysiek is hij er wel klaar voor, vind ook niet dat je op basis van leeftijd bepaalt of iemand fysiek klaar is voor zo'n sport. Maar mentaal, tjah, daar mogen ze wel een harde lijn trekken.
Onwaar, ook mentaal zit er een wereld van verschil tussen de ene en de andere jongen. Met zo'n harde lijn bescherm je alleen maar kunstmatig de oude en oudere garde*. Als iemand goed genoeg is is hij goed genoeg en als je er aan toe bent ben je er aan toe. Verder telt er niets.

*Nee, geen Garde :D

Persuader of bytes.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ronaldo ooit? :P Of euh tennissers zoals Seles of Kournikova? :P

Volvotips.com

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet zoals wie maar in welke klasse nog meer bedoel je? Denk aan tennis, turnen, enz. enz.

Testing, one, two ...

• SnowDude
Als ze zou gewoon die auto's weer angst aanjagend maken zoals in het oude turbo tijdperk, dan durven de teams die jonge gasten niet meer in de auto te zetten.

Ooit eens een mooi verhaal gelezen (of gehoord) dat ze in Monaco de kwalificatie ronde begonnen op relatief koude banden, waardoor de eerste paar bochten behoorlijk spannend waren, en dan bij het zwembad de banden eigenlijk al op waren waardoor de laatste paar bochten ook weer erg spannend werden.

• NitroX infinity
http://www.gpupdate.net/e...laren-line-up-at-meeting/

Mijn vermoeden, ze wachten gewoon net zo lang tot één van de coureurs zelf afhaakt zodat zij de keuze niet hoeven te maken. Als het dan niet werkt kunnen ze zeggen; niet onze schuld, die andere haakte af.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NitroX infinity schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:12:
http://www.gpupdate.net/e...laren-line-up-at-meeting/

Mijn vermoeden, ze wachten gewoon net zo lang tot één van de coureurs zelf afhaakt zodat zij de keuze niet hoeven te maken. Als het dan niet werkt kunnen ze zeggen; niet onze schuld, die andere haakte af.
Dat kunnen ze Button en Magnussen niet aandoen. Dat zou ze denk ik flink problemen opleveren.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• NitroX infinity
Waarom? Hun contracten lopen gewoon af aan het einde van het jaar en McLaren is kennelijk niet verplicht om ze voor een bepaalde datum uitsluitsel te geven.

• enchion
  • Niet online
Eigenlijk acht ik de kans niet onmogelijk dat Alonso volgend jaar helemaal geen team heeft.

Soort stoelendans probleem.

How do you save a random generator ?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NitroX infinity schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:17:
Waarom? Hun contracten lopen gewoon af aan het einde van het jaar en McLaren is kennelijk niet verplicht om ze voor een bepaalde datum uitsluitsel te geven.
Ook al loopt het af. Iets vooraf aankondigen is wel zo netjes. Wat ze nu doen is niet geheel netjes dus.

• Destruction
  • Laatst online: 01:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Zul je zien dat-ie alles verbazend volgend jaar wel een team heeft; Caterham :+ Met de Ferrari krachtbron. Nou zie ik hem zelf niet in die Caterham stappen, maar toch :P

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Destruction schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:43:
Zul je zien dat-ie alles verbazend volgend jaar wel een team heeft; Caterham :+ Met de Ferrari krachtbron. Nou zie ik hem zelf niet in die Caterham stappen, maar toch :P
Lijkt me wel een tof experiment!
Zet Button, Alonso, Hamilton, Rosberg, Vettel (etc. etc.) in Marussia's en Caterhams, zet Ericsson, v/d Garde (?) et al. in Ferrari's, Mercedesen en McLaren's, en eens zien wat er gebeurd :D

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:53
Wel treurig voor Button dit. Ron Dennis ziet het sowieso niet meer in hem zitten. Lekker dan als je het toch wordt en volgend jaar een teambaas hebt die jou eigenlijk niet goed genoeg vindt.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 00:11
Requiem19 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:32:
Wel treurig voor Button dit. Ron Dennis ziet het sowieso niet meer in hem zitten. Lekker dan als je het toch wordt en volgend jaar een teambaas hebt die jou eigenlijk niet goed genoeg vindt.
Vraag me af of Dennis echt geen vertrouwen meer heeft in Button. Laten we eerlijk zijn, Button presteert gewoon prima en is een perfecte tweede coureur naast Alonso.

Ik denk dat Dennis de beslissing niet durft te maken omdat hij zowel in GB als in Denemarken nog op zoek is naar geld. Dennis staat onder gigantische druk om een hoofdsponsor aan te trekken omdat Honda er ook geen honderden miljoenen in wil gaan pompen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vraag me af of Magnussen nu wel zoveel toekomst heeft nu Dennis' laatste trip naar Denemarken niets aan sponsoren heeft opgeleverd (Lego heeft iig bedankt voor de eer).

Als het deense bedrijfleven geen interesse heeft, heeft het ook geen zin om Magnussen aan te houden (hij is niet van exceptionele kwaliteit als coureur). Dan is Button met zijn Honda historie een veel logischere keuze.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ecclestone vindt F1 iets voor mensen van 70 jaar, die gaan niet met Lego aan de slag. :+

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dan moet ie dus naar Märklin ofzo (de model-treintjes) ? :+

Genoeg oudere (en jongere) mensen die dat heel leuk vinden, maar of er geld te halen is betwijfel ik.

• XyritZz
Hoogie2004 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:13:
Ik vraag me af of Magnussen nu wel zoveel toekomst heeft nu Dennis' laatste trip naar Denemarken niets aan sponsoren heeft opgeleverd (Lego heeft iig bedankt voor de eer).

Als het deense bedrijfleven geen interesse heeft, heeft het ook geen zin om Magnussen aan te houden (hij is niet van exceptionele kwaliteit als coureur). Dan is Button met zijn Honda historie een veel logischere keuze.
Ik ben heel benieuwd of ze echt geen interesse hadden of dat McLaren veel te veel geld heeft gevraagd. Dennis vind dat McLaren een topteam is en dat sponsors daar naar moeten betalen. Feitelijk is McLaren al jaren aan het sukkelen en is het maar de vraag of ze volgend jaar om de overwinningen mee gaan doen.

Wat dat betreft heb ik wel respect voor Williams, die zijn akkoord gegaan met een relatief goedkope deal voor Martini maar plukken er nu wel de vruchten van.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Zamorano
  • Niet online
Ik vraag me ook af in hoeverre de machtstrijd binnen McLaren nog invloed heeft op de onzekerheid qua coureurs.

Maar sponsoring lijkt inderdaad een issue te zijn. Magnussen is inderdaad qua coureur niet dermate bijzonder om hem puur op basis van zijn kwaliteiten boven Button te verkiezen. Ik denk dat Vandoorne eerder de toekomst van McLaren is, en niet KMag.

Zag laatst ook nog een interessante theorie: McLaren koopt Caterham (of Marussia), maakt daar een B-team van en stalt Magnussen en Vandoorne daar terwijl Alonso en Button volgend jaar gewoon bij McLaren rijden.

• MrSleeves
  • Laatst online: 20-03 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

Leuke theorie, maar van welk geld?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• XyritZz
Precies, zo'n team overnemen zal wel voor een symbolisch bedrag kunnen maar het team vervolgens draaiende houden zal snel richting een miljoentje of 100 per jaar gaan. Dat geld heeft McLaren zelf ook ontzettend hard nodig.

Daarnaast denk ik niet dat Renault of Ferrari motoren gaan leveren aan een McLaren B-team waardoor zo'n team toch zal moeten investeren in het geschikt maken van de auto voor Honda.

Ik zie dat toch echt niet gebeuren.

• Zamorano
  • Niet online
XyritZz schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:54:
Precies, zo'n team overnemen zal wel voor een symbolisch bedrag kunnen maar het team vervolgens draaiende houden zal snel richting een miljoentje of 100 per jaar gaan. Dat geld heeft McLaren zelf ook ontzettend hard nodig.

Daarnaast denk ik niet dat Renault of Ferrari motoren gaan leveren aan een McLaren B-team waardoor zo'n team toch zal moeten investeren in het geschikt maken van de auto voor Honda.

Ik zie dat toch echt niet gebeuren.
Denk ook niet dat het reëel is, maar aan de andere kant weten we niet hoeveel Honda en een mogelijke grote sponsor willen investeren.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zamorano schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:23:

Zag laatst ook nog een interessante theorie: McLaren koopt Caterham (of Marussia), maakt daar een B-team van en stalt Magnussen en Vandoorne daar terwijl Alonso en Button volgend jaar gewoon bij McLaren rijden.
Dat denk ik dus ook, of: McLaren wacht met de beslissing omdat ze eerst zeker willen zijn dat een verkoop van Caterham doorgaat en als dat het geval is stallen ze Magnussen daar inclusief wat geld (inzake: talent tevreden houden en niet kwijt willen raken). Daar zal Magnussen niet blij mee zijn, maar als Caterham op zijn beurt weer gratis know-how/windtunnel/weetikveelwat krijgt in ruil zullen ze wel competitiever worden. Maar ik schat de slagingskans van deze theorie op max 40%. :P

Over Honda vs B-team-motoren: STR reed ook een paar seizoenen met Ferrari-motoren terwijl moederteam Red Bull met Renault reed. :P

[Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 05-12-2014 12:32]

Volvotips.com

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
Misschien rijd Alonso volgend jaar wel voor Volkswagen.. :+ :+
http://www.nu.nl/sport/39...in-formule-1-stappen.html

-

• Zamorano
  • Niet online
Denk niet dat ze in 3 maanden ff een auto de baan op rollen. :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, m'n Caterham-goodies zijn binnen! :P

Sommige stuff hadden ze niet meer (is dus niet geleverd), en sommige stuff hebben ze dubbel gestuurd. Wellicht dat het 1 met de ander samenhangt maar goed (en als dit hun standaard manier van werken is dan snap ik dat 't financieel niet goed met ze gaat). Niet dat het verder een ramp is, want zaken zoals pennen etc die nu niet gestuurd zijn boeien niet heel erg. :) Nu is het nog wachten op m'n kadootje voor de crowdfunding-support. :P

Volvotips.com

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:49
Op je Polo staat een 20.

MAG naar Caterham dus. Klaar :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou wat wel apart is: de Caterham-webshop is wel ineens offline (wegens onderhoud zogenaamd), ik hoop niet dat het een voorbode is. :X Ik bedenk me trouwens net dat die dubbele items wel eens gestuurd kunnen zijn ipv de pet die ik zou krijgen, maar dat hoop ik niet eigenlijk. :P

Volvotips.com

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En op die sweater staat (Mc)Gregor, dus samen met GvdG ?

spoiler:
Het is gewoon nog merchandize van 2013 lijkt me, maar dat had je zelf vast ook wel door

[Voor 50% gewijzigd door u_nix_we_all op 05-12-2014 14:25]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Jurgen
Bart-Willem schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:13:
Zo, m'n Caterham-goodies zijn binnen! :P

[afbeelding]

Sommige stuff hadden ze niet meer (is dus niet geleverd), en sommige stuff hebben ze dubbel gestuurd. Wellicht dat het 1 met de ander samenhangt maar goed (en als dit hun standaard manier van werken is dan snap ik dat 't financieel niet goed met ze gaat). Niet dat het verder een ramp is, want zaken zoals pennen etc die nu niet gestuurd zijn boeien niet heel erg. :) Nu is het nog wachten op m'n kadootje voor de crowdfunding-support. :P
Mag ik vragen voor hoeveel je gefund hebt?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:35

rally

Deyterra Consultancy

Aan de hoeveelheid merchandise te zien is hij persoonlijk verantwoordelijk dat Cateram aan de start van de laatste race is verschenen. :+

http://www.deyterra.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jurgen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:35:
[...]

Mag ik vragen voor hoeveel je gefund hebt?
50 Pond, maar dit is de webshop-bestelling en niet de goodies van de funding-actie. :) Tenminste: als het goed is. :P

Volvotips.com

• Jurgen
Bart-Willem schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:58:
[...]

50 Pond, maar dit is de webshop-bestelling en niet de goodies van de funding-actie. :) Tenminste: als het goed is. :P
Ah, ik had al hetzelfde idee als rally had ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het geld ging kennelijk daar ook heen, tenminste: daar leek het op. :P In dat geval kwam er zo'n 90 Pond bij. :P

Volvotips.com

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Is er nou eigenlijk nog ergens een fatsoenlijk jaaroverzicht? Van de Beebs of zo?
En dan bedoel ik niet dat clipje van 3 minuten :P

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:19

KenVerburg

Race-fan

De BBC heeft het jaaroverzicht gepland voor 27 december volgens https://f1broadcasting.wo...-over-the-festive-period/

BBC F1
27/12/14 – 13:00 to 14:00 – Season Review (BBC One)

• Jurgen
AzzKickah schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 08:21:
Is er nou eigenlijk nog ergens een fatsoenlijk jaaroverzicht? Van de Beebs of zo?
En dan bedoel ik niet dat clipje van 3 minuten :P
Het overzicht van sport 1 heb ik op internet al voorbij zien komen, Ca 1,5 uur

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Geen RedBull fan (duh :p), maar dit is wel triest:
Last Night’s Factory Break-In. Offenders steal more than 60 trophies . Full details here: http://win.gs/1z7f7tm

[Voor 11% gewijzigd door Dupje op 06-12-2014 14:27]

• Zamorano
  • Niet online
Het waren ook nog eens voornamelijk replica's.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

Ik snap dat echt niet. Beroof je een bank, kan ik inkomen. Jat je bij het stoplicht iemand z'n auto, kan ik inkomen. Dat raak je namelijk nog wel weer kwijt. 60 RB bekers.. Wat de fuck moet je er serieus mee? :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• enchion
  • Niet online
Denk dat Sebastian zoiets had van eigenlijk zijn ze toch allemaal van mij.

How do you save a random generator ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Ongelukkige keuze van foto bij het BBC artikel ;)

Alles is voor Bassie :+

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51
tdw schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:18:
Ik snap dat echt niet. Beroof je een bank, kan ik inkomen. Jat je bij het stoplicht iemand z'n auto, kan ik inkomen. Dat raak je namelijk nog wel weer kwijt. 60 RB bekers.. Wat de fuck moet je er serieus mee? :')
425 euro per kilo is de zilverprijs. Wat denk je zelf :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Zouden er bij McLaren trofeeën gestolen zijn? Oh.. nee.. wacht.. :p

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 12:26
asing schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:28:
[...]

425 euro per kilo is de zilverprijs. Wat denk je zelf :9
Kan me niet voorstellen dat ze replica's in zilver zouden maken ;)

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

"Caterham vindt sponsor nadat het plots kon bewijzen zeer succesvol te zijn geweest."

Persuader of bytes.

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Massa is blijkbaar aan het oefenen voor een carriere als komiek na z'n F1 carriere...hij heeft gezegd dat ie voor het kampioenschap wil gaan in 2015 _O-

Player1s Twitch

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom niet? Williams was wel erg goed bezig afgelopen seizoen. :P Ik denk alleen dat Bottas meer kans heeft. Stiekem is dat toch wel een erg geniale coureur maar valt eigenlijk niet heel erg op.

Volvotips.com

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

minimale regelwijzigingen. Mercedes staat gewoon weer dik vooraan tenzij zij ergens de boel hebben verkloot of een Ferrari of Red Bull al heel snel op 2015 hebben gefocust zal er heel weinig veranderen vooraan.

Massa kan lekker door dromen.

Player1s Twitch

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ach, een gelukje hier en daar en een RIC die een HAM en ROS er een keer afbeukt en het kan nog gek lopen.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41
Kan de bron ff niet vinden maar heb ook al een reactie van Horner gelezen die aangaf dat het zelfs waarschijnlijk is dat Mercedes volgend jaar een nog grotere voorsprong zal hebben dan dit seizoen..

Hoeft natuurlijk nog niets te betekenen maar het geeft de (Ferrari) burger weinig moed :X

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Komt omdat ze in basis al een verkeerde ontwerpkeuze hebben gemaakt die ook met tokens niet meer te verhelpen is (onderblok ligt sowieso al vast). Dus ze moeten weer enkele tientallen miljoenen kapotslaan op iets wat niet gaat werken.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41
Señor Sjon schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:31:
Komt omdat ze in basis al een verkeerde ontwerpkeuze hebben gemaakt die ook met tokens niet meer te verhelpen is (onderblok ligt sowieso al vast). Dus ze moeten weer enkele tientallen miljoenen kapotslaan op iets wat niet gaat werken.
Sja, ik ben er ook bang voor dat Ferrari er pas weer zal staan als het blok aanzienlijk gewijzigd mag worden..

Wat bedoel je trouwens met tokens sjon?

• SnowDude
ik heb ook geruchten gehoord dat Renault en Ferrari te lang hebben gehoopt op een grote wijziging, Waardoor ze pas in de zomer zijn begonnen met de modificaties voor volgend jaar.

• P.K.
Merc-style turbo 'not a major factor' for 2015 success - Renault

Mercedes dominated the first season under new power unit regulations, with 16 wins from 19 races and victory in both constructors' and drivers' championships. Much of the team's success has been attributed to the power unit, which includes a novel turbo layout in which the turbine is situated at the opposite end of the engine to the compressor, resulting in improved performance and better packaging.

Asked directly if Renault has developed a similar system for 2015, head of track operationsRemi Taffin said: "We can do that, but I will not let you know now!" He added: "It's not a major factor.""

...
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/186981.html

Hoop dat de beste man aan het zandstrooien is, anders komt het niet echt goed met Renault vrees ik.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Grimmie187 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:33:
[...]

Sja, ik ben er ook bang voor dat Ferrari er pas weer zal staan als het blok aanzienlijk gewijzigd mag worden..

Wat bedoel je trouwens met tokens sjon?
Elk onderdeel van de motor is een bepaald aantal 'tokens' waard die je mag gebruiken om het ontwerp in de winter aan te passen. Maar het aantal tokens is beperkt en wordt elk jaar minder en daarbij wordt ook elk jaar steeds meer vastgelegd wat überhaupt niet meer aangepast mag worden. Honda heeft dan weer een jaartje voordeel natuurlijk. Overigens schijnt relabelen van de motoren niet te mogen om zo een nieuw blok te ontwerpen. Dat probeerde Red Bull met Infiniti namelijk.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:47
Señor Sjon schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:54:
[...]
Honda heeft dan weer een jaartje voordeel natuurlijk. Overigens schijnt relabelen van de motoren niet te mogen om zo een nieuw blok te ontwerpen. Dat probeerde Red Bull met Infiniti namelijk.
Kan nog leuk worden als Honda dadelijk blijkt beter mee te kunnen komen op zelfs mee kan strijden.
Als dan VAG ook nog de stap waagt en weer wat later mee gaat doen, gaat later instappen een flink voordeel betekenen.
Ferrari en Renault zitten dan vast in ontwikkeling, en nieuwkomers kunnen wel een inhaalslag maken.

Waar ligt de grens van relabelen?
Als Ferrari gescheiden wordt van FCA, geeft dat dan weer mogelijkheden om opnieuw in te stappen?
Mercedes kan AMG weer loskoppelen/verkopen en zo opnieuw beginnen?
En wat als je een apart bedrijf opstart met als enkel doel racemotoren bouwen?
Hebben we in het verleden ook gehad (zoals Hart).

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Hakkow
Ik denk dat de motor regels sowieso moeten veranderen. Als er over 3 jaar geen enkele schroef meer vervangen mag worden van de motor, dan hebben we alleen de aero en de coureurs nog wat de teams onderscheid.
Aangezien de aero ook steeds meer aan banden word gelegd hebben we over 5 jaar dus een veredelde A1 GP?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dan komen we weer in de 2008-2013 V8 periode met marginale ontwikkeling op motorgebied. De investering is zo bizar hoog door alle aangetakte systemen dat bijna geen motorfabrikant meer aan zal haken. Je bent zo 200m verder aan R&D. Voor dat geld ben je ook succesvol in LMP1 voor minimaal een jaar of 5.

Modbreak:Even wat anders, wie gaat Seizoen 2015 deel 1 aanmaken? De bekers voor 2014 zijn uitgereikt, dus dit topic kan straks dicht.

• P.K.

• Requiem19
  • Laatst online: 00:53
Hakkow schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:28:
Ik denk dat de motor regels sowieso moeten veranderen. Als er over 3 jaar geen enkele schroef meer vervangen mag worden van de motor, dan hebben we alleen de aero en de coureurs nog wat de teams onderscheid.
Aangezien de aero ook steeds meer aan banden word gelegd hebben we over 5 jaar dus een veredelde A1 GP?
Wat denk je dat er afgelopen 5-6 jaar voor de V6 gebeurd is? :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

semi offtopic: http://www.shell.nl/nld/p...ower-lego-collection.html

de finish + f1 is binnen :P

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb de blauwe en de F1-wagen. :P

Volvotips.com

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb daar alleen de F1 wagen, binnenkort misschien eens wat uitbreiding er bij zien te regelen.

• XyritZz
Was dit weer een nieuwe actie? Ik heb een tweetal F1 wagens, maar dat zijn wel andere... vooral de achtervleugel ziet er op die van mij anders uit. (Moest en zou er twee hebben, zodat ik er één kon bestickeren met startnummer Alonso, en één met startnummer Massa :D)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 14:12
Ik heb alles ongeveer 3-dubbel inmiddels :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• Zamorano
  • Niet online
Morgen 13:00 blijkbaar een persco van McLaren.
Ben benieuwd. :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zet mijn centen op button; dat hij wel stoeltje behoud.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:04

MeNTaL_TO

The future is not set

Vond de optie van Olav Mol ook wel een goede
Wat Mclaren zou moeten doen in mijn ogen: Button voor 2015, Magnussen >2016 en die een heel jaar laten spieken en luisteren naar Alonso.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:28:

[...]
Klinkt wel goed. Wat ook nog kan: prop een Honda (die hebben toch geld zat) in Caterham en stal daar Kevin voor jaar + iemand uit je talent programma. Kevin kan zich dan echt bewijzen en je doet veel meer kennis op over je motor en aero. Een soort TR en RBR combi.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MeNTaL_TO schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:28:

[...]
Hadden meer mensen hier dat idee niet al geopperd? Ik dacht het namelijk ook al. :+ En in het geval Caterham verkocht wordt en/of Marussia terugkeert: Magnussen jaartje daar stallen om 'm niet te laten piepen. :+ Edit: zoals hierboven is (en ook meer keren gezegd wordt). :P

Een freelance journalist denkt trouwens (of beter gezegd: hij doet net alsof zijn pa dat zegt maar eigenlijk zegt 'ie het zelf) dat Caterham een B-team van McLaren wordt en Vandoorne en Magnussen daar gaan rijden. Opvallend detail: Alonso schijnt sinds enkele uren Stoffel Vandoorne toegevoegd te hebben op Twitter. :P

[Voor 33% gewijzigd door Bart-Willem op 10-12-2014 15:19]

Volvotips.com

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 09:38
Bart-Willem schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:00:
Opvallend detail: Alonso schijnt sinds enkele uren Stoffel Vandoorne toegevoegd te hebben op Twitter. :P
Stoffel had wel langer een band met Alonso

https://twitter.com/svandoorne/status/538397963450454016 (28 nov)
en
https://twitter.com/alo_oficial/status/538393097084739584

Deze tweets zorgden ook al voor de nodige speculaties..

[Voor 8% gewijzigd door Jimster21 op 10-12-2014 15:28]

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee