Arjantje72 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:53:
[...]
Juist dat bedoel ik nu, als een Button in die wagen was gestapt, zie ik hem hetzelfde rondharken als Riakkonen dat doet. Maar dan hadden ze gezegd: Button moet nu eenmaal wennen aan de auto.
Bij Kimmi is het meteen: Hij heeft geen motivatie....
Tuurlijk dat Alonso de slag wint. maar ik vind het niet eerlijk tegenover Raikkonen.
Ik vind: hij deed zijn beste in een ballen wagen en een ander had het zeker niet beter gedaan, eerder slechter.
Ben ik niet met je eens. Kimi is dit seizoen afgeslacht door Alonso.
Het was inderdaad geen topkar, dat heeft niemand onder stoelen of banken gestoken, maar dat neemt niet weg dat Kimi een héél slecht seizoen heeft gehad. Een voormalig WK, met meer dan 10 jaar ervaring in de F1, mag zich IMHO niet verschuilen achter de kreet "de auto ligt mijn rijstijl niet" of "ik moest wennen aan de auto". Ricciardo had ook niet veel moeite om zich aan te passen en Vettel te verslaan, dus het is zeker mogelijk.
F1 Fanatic heeft een mooi artikeltje over de verhoudingen tussen de teamgenoten, inclusief grafiekjes.
Kijk vooral eens goed naar die balkjes om te zien hoe de verhoudingen liggen.
Wat de strijd met Button betreft: ik denk dat Alonso zo intens is met het ontwikkelen van de wagen en het pushen van het team, dat hij automatisch de aandacht (en dus de focus van het ontwikkelen) van het team opeist.
Boullier:
"Clearly he's going to challenge us every day. To be honest with you, he's texting me every day already!
"He's really on it. This is the kind of boost we were looking for."
Dat zie ik Button niet doen. Ik heb veel respect voor Button gekregen de afgelopen jaren. Het is een intelligente, stabiele en snelle coureur, maar volgens mij is Alonso op elk vlak net een stukje beter, en dan is hij ook nog eens enorm gefocust op deze nieuwe uitdaging.