[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 90.652 views

Onderwerpen

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Mooi dat Button blijft :). Ben benieuwd hoe hij zich verhoudt tov Alonso.
Goron schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:16:
Wauw had niet verwacht dat ze Button nog zouden behouden :). Leuk duo nu zeg! Nou nog een rood witte auto volgend jaar :P.

Al vraag ik me af hoe goed McLaren gaat presteren volgend jaar. Het is niet dat ze nou zo'n zwakke engine hadden dit jaar, ze hebben toch echt zelf een matige auto gebouwd.

Ben ook benieuwd hoe het tussen Dennis en Alonso zal gaan.
In de Formule1 (op echt papier gedrukt :P) stond een interessant interview met Eric Boullier en hoe hij een zooitje aantrof bij zijn aanstelling. Daar stonden een hoop zinnige dingen in, en als je kijkt naar de vooruitgang van McLaren kijkt in 2014, m.n. na Silverstone, dan geeft het de burger moed dat ze op niet al te lange tijd weer voor de prijzen mee kunnen doen (zoals het een team als McLaren betaamt).

Net zoals ik de hervonden motivatie van Vettel bij Ferrari ook als een goed teken zie dat ze daar op termijn de rode kar uit het slop getrokken krijgen. Maar dat gaat voor m'n gevoel langer duren. #koffiedik ;)

Er gingen wat geruchten dat McLaren Caterham als B-team zou kunnen runnen. Met Honda motor erin zeg ik: Super Aguri weer back on the grid :+. Liefst met Kobayashi en Vandoorne achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wow ... eindelijk .. de kogel is door de spreekwoordelijke kerk :*)

ALO & BUT samen bij McLaren .. tof! d:)b

Na alle ellende bij Ferrari kon dit wel eens mijn nieuwe favoriete team gaan worden. En dan Max natuurlijk! :)

.. en dán Ferrari nog eens als ze nu eens goede dingen gaan doen, maar het risico op nog meer ellende lijkt mij net zo (of nóg) waarschijnlijker!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Blij dat Button blijft, zeker een gewaardeerde coureur. Om hem even "oud" te laten voelen:
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/B4kr8AhIUAEblpH.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Is dat Max Verstappen btw, het is inderdaad Max

[ Voor 61% gewijzigd door Pierre op 12-12-2014 16:08 . Reden: Extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
Nee dat is Mini Verstappen ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 16:13

rally

Deyterra Consultancy

Volgens mij is het Nyk de Vries, maar daar ben ik niet zeker van. Hij is wel HEEL jong nl.

[ Voor 25% gewijzigd door rally op 12-12-2014 15:58 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
rally schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:57:
Volgens mij is het Nyk de Vries, maar daar ben ik niet zeker van. Hij is wel HEEL jong nl.
Dat mag je dat wel tegen de beheerder van de Max Verstappen website vertellen : http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=6559

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

LOL... Ik was in de war gebracht door het Honda logo.... dacht dat het een recente foto was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

SnowDude schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:00:
[...]

Dat mag je dat wel tegen de beheerder van de Max Verstappen website vertellen : http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=6559
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

AzzKickah

06-CENSORED

Goh wat is dat jong veranderd zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rally schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:57:
En dat denk ik dus niet..

Afbeeldingslocatie: http://gforcef1.files.wordpress.com/2010/01/de_vries_1.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Erhm... nee, daar was ik al achter. Ik had niet in de gaten dat het een oude foto was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:27:
[...]

Erhm... nee, daar was ik al achter. Ik had niet in de gaten dat het een oude foto was |:(
Dan nog. Max Verstappen is jonger dan Nyk de Vries. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55
Even een vraag tussendoor. Hoe schatten jullie Button in tegenover Raikkonen?
Aangezien Alonso nu de graadmeter gaat worden. Ik zelf weet eigenlijk niet wie beter is van de twee en vind ze gewaagd aan elkaar,met een lichte voorkeur naar Raikkonen. Maar dat is mijn mening.
Wie kan Alonso beter partij geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Raikkonen heeft dit jaar niks laten zien. Hij is 12 geworden, Alonso zesde. Daarentegen is Button hoger geeindigd dan Magnussen, die op zijn beurt dan ook weer niet de snelste is.. Ik denk persoonlijk dat Button een betere partij is voor Alonso dan Raikkonen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:45

fynrd1

Fooled by Randomness

Arjantje72 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:52:
Even een vraag tussendoor. Hoe schatten jullie Button in tegenover Raikkonen?
Aangezien Alonso nu de graadmeter gaat worden. Ik zelf weet eigenlijk niet wie beter is van de twee en vind ze gewaagd aan elkaar,met een lichte voorkeur naar Raikkonen. Maar dat is mijn mening.
Wie kan Alonso beter partij geven?
Het is lastig om Raikkonen eerlijk te vergelijken tegenover Alonso, omdat Raikkonen niet heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van deze wagen. Ze zijn ook na een race of 5 ermee gestopt. Tenminste een heel groot deel van de resources is van deze wagen afgehaald, waardoor het niet raar is dat Raikkonen een heel jaar aan het worstelen is geweest met deze wagen. In tegenstelling tot Raikkonen is Button imo geen wk materiaal, prima coureur hoor maar flink minder. Als Alonso eenmaal zijn draai heeft gevonden bij Mclaren denk ik dat we weer hele grote verschillen gaan zien.

Maar iets zegt mij dat Alonso de ontwikkeling volledig naar zich toe trekt met de tijd, en zijn teamgenoot daarmee bij voorbaat al kansloos is om eerlijk partij te kunnen geven.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:34
Ik was erg benieuwd toen Button richting Mclaren ging tegenover Hamilton maar daar heeft hij zich behoorlijk goed staande gehouden en is hij regelmatig sneller geweest. (Overall Hamilton wat sneller, Button betrouwbaarder en in 2011 ook voor hem geëindigd in het WK.)

M'n gevoel zegt me dat Alonso een hogere rauwe snelheid heeft maar dat ze elkaar in het WK niet ver zullen ontlopen. Raikkonen heb ik niet echt hoog meer zitten, ik heb echt het idee dat hij totaal niet gemotiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
J-M-T schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:21:
Ik was erg benieuwd toen Button richting Mclaren ging tegenover Hamilton maar daar heeft hij zich behoorlijk goed staande gehouden en is hij regelmatig sneller geweest. (Overall Hamilton wat sneller, Button betrouwbaarder en in 2011 ook voor hem geëindigd in het WK.)

M'n gevoel zegt me dat Alonso een hogere rauwe snelheid heeft maar dat ze elkaar in het WK niet ver zullen ontlopen. Raikkonen heb ik niet echt hoog meer zitten, ik heb echt het idee dat hij totaal niet gemotiveerd is.
Waarom moet het altijd over de motivatie gaan als het over Raikkonen gaat?
Andere rijders hebben dat probleem (als het al zo is) dus nooit?
Mijn gevoel zegt dat als niet Barichello maar Raikkonen de teamgenoot was van Button, dat Button niet de wereldkampioen was geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 12-12-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
fynrd1 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:13:
[...]

Het is lastig om Raikkonen eerlijk te vergelijken tegenover Alonso, omdat Raikkonen niet heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van deze wagen. Ze zijn ook na een race of 5 ermee gestopt. Tenminste een heel groot deel van de resources is van deze wagen afgehaald, waardoor het niet raar is dat Raikkonen een heel jaar aan het worstelen is geweest met deze wagen. In tegenstelling tot Raikkonen is Button imo geen wk materiaal, prima coureur hoor maar flink minder. Als Alonso eenmaal zijn draai heeft gevonden bij Mclaren denk ik dat we weer hele grote verschillen gaan zien.

Maar iets zegt mij dat Alonso de ontwikkeling volledig naar zich toe trekt met de tijd, en zijn teamgenoot daarmee bij voorbaat al kansloos is om eerlijk partij te kunnen geven.
Juist dat bedoel ik nu, als een Button in die wagen was gestapt, zie ik hem hetzelfde rondharken als Riakkonen dat doet. Maar dan hadden ze gezegd: Button moet nu eenmaal wennen aan de auto.
Bij Kimmi is het meteen: Hij heeft geen motivatie....

Tuurlijk dat Alonso de slag wint. maar ik vind het niet eerlijk tegenover Raikkonen.
Ik vind: hij deed zijn beste in een ballen wagen en een ander had het zeker niet beter gedaan, eerder slechter.

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 12-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:53:
[...]

Juist dat bedoel ik nu, als een Button in die wagen was gestapt, zie ik hem hetzelfde rondharken als Riakkonen dat doet. Maar dan hadden ze gezegd: Button moet nu eenmaal wennen aan de auto.
Bij Kimmi is het meteen: Hij heeft geen motivatie....

Tuurlijk dat Alonso de slag wint. maar ik vind het niet eerlijk tegenover Raikkonen.
Ik vind: hij deed zijn beste in een ballen wagen en een ander had het zeker niet beter gedaan, eerder slechter.
Ben ik niet met je eens. Kimi is dit seizoen afgeslacht door Alonso.
Het was inderdaad geen topkar, dat heeft niemand onder stoelen of banken gestoken, maar dat neemt niet weg dat Kimi een héél slecht seizoen heeft gehad. Een voormalig WK, met meer dan 10 jaar ervaring in de F1, mag zich IMHO niet verschuilen achter de kreet "de auto ligt mijn rijstijl niet" of "ik moest wennen aan de auto". Ricciardo had ook niet veel moeite om zich aan te passen en Vettel te verslaan, dus het is zeker mogelijk.

F1 Fanatic heeft een mooi artikeltje over de verhoudingen tussen de teamgenoten, inclusief grafiekjes.
Kijk vooral eens goed naar die balkjes om te zien hoe de verhoudingen liggen.

Wat de strijd met Button betreft: ik denk dat Alonso zo intens is met het ontwikkelen van de wagen en het pushen van het team, dat hij automatisch de aandacht (en dus de focus van het ontwikkelen) van het team opeist.

Boullier:
"Clearly he's going to challenge us every day. To be honest with you, he's texting me every day already!

"He's really on it. This is the kind of boost we were looking for."
Dat zie ik Button niet doen. Ik heb veel respect voor Button gekregen de afgelopen jaren. Het is een intelligente, stabiele en snelle coureur, maar volgens mij is Alonso op elk vlak net een stukje beter, en dan is hij ook nog eens enorm gefocust op deze nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:37:
[...]

Waarom moet het altijd over de motivatie gaan als het over Raikkonen gaat?
Andere rijders hebben dat probleem (als het al zo is) dus nooit?
Mijn gevoel zegt dat als niet Barichello maar Raikkonen de teamgenoot was van Button, dat Button niet de wereldkampioen was geweest.
Het moet niet altijd over motivatie gaan, ik vind alleen dat hij in zijn tweede Ferrari stint helemaal niets heeft laten zien. Wat exact de oorzaak is weet natuurlijk niemand hier maar zo komt het op me over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Zamorano schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:14:
[...]

Ben ik niet met je eens. Kimi is dit seizoen afgeslacht door Alonso.
Het was inderdaad geen topkar, dat heeft niemand onder stoelen of banken gestoken, maar dat neemt niet weg dat Kimi een héél slecht seizoen heeft gehad. Een voormalig WK, met meer dan 10 jaar ervaring in de F1, mag zich IMHO niet verschuilen achter de kreet "de auto ligt mijn rijstijl niet" of "ik moest wennen aan de auto". Ricciardo had ook niet veel moeite om zich aan te passen en Vettel te verslaan, dus het is zeker mogelijk.

F1 Fanatic heeft een mooi artikeltje over de verhoudingen tussen de teamgenoten, inclusief grafiekjes.
Kijk vooral eens goed naar die balkjes om te zien hoe de verhoudingen liggen.

Wat de strijd met Button betreft: ik denk dat Alonso zo intens is met het ontwikkelen van de wagen en het pushen van het team, dat hij automatisch de aandacht (en dus de focus van het ontwikkelen) van het team opeist.

Boullier:

[...]

Dat zie ik Button niet doen. Ik heb veel respect voor Button gekregen de afgelopen jaren. Het is een intelligente, stabiele en snelle coureur, maar volgens mij is Alonso op elk vlak net een stukje beter, en dan is hij ook nog eens enorm gefocust op deze nieuwe uitdaging.
Ik denk dat Button ook afgeslacht zou zijn dit jaar in de Ferrari.
Daarom weer mijn stelling: Button of Raikkonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
J-M-T schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:47:
[...]

Het moet niet altijd over motivatie gaan, ik vind alleen dat hij in zijn tweede Ferrari stint helemaal niets heeft laten zien. Wat exact de oorzaak is weet natuurlijk niemand hier maar zo komt het op me over.
Wie had buiten Alonso waar de wagen omheen is gebouwd wel iets kunnen laten zien?
Ik denk dat niemand het Alonso moeilijk kon maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjantje72 op 12-12-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien heeft het ook te maken met het feit dat er steeds minder 'flatout' gereden kan worden en RAI de kwaliteit om banden te sparen en toch vlot te zijn mist. Hij kan best wel een snel rondje eruit persen maar daar win je tegenwoordig geen race meer mee. (ik weet het niet zeker maar volgens mij kwalificeerde ze redelijk vaak dicht bij elkaar)

En verder is motivatie eigenlijk stiekem toch wel een factor denk ik. Als je team de focus op de andere driver legt dan kan je wel eens minder fanatiek worden 'omdat het toch niet om zijn (RAI) prestaties gaat dit jaar'.
Of als je er aan het begin van het seizoen al achter komt dat heel je team niet echt mee gaat doen om de prijzen, waar haal je dan je motivatie vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Hippocampus schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:06:
Misschien heeft het ook te maken met het feit dat er steeds minder 'flatout' gereden kan worden en RAI de kwaliteit om banden te sparen en toch vlot te zijn mist. Hij kan best wel een snel rondje eruit persen maar daar win je tegenwoordig geen race meer mee. (ik weet het niet zeker maar volgens mij kwalificeerde ze redelijk vaak dicht bij elkaar)

En verder is motivatie eigenlijk stiekem toch wel een factor denk ik. Als je team de focus op de andere driver legt dan kan je wel eens minder fanatiek worden 'omdat het toch niet om zijn (RAI) prestaties gaat dit jaar'.
Of als je er aan het begin van het seizoen al achter komt dat heel je team niet echt mee gaat doen om de prijzen, waar haal je dan je motivatie vandaan ?
Tuurlijk is er een motivatie probleem. maar die schijnt alleen Kimmi te hebben.(sarcastisch bedoeld)
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:27:
[...]

Want Alonso doet het zoveel beter dan Britse coureurs bij een Brits team? Ja, dat heeft ie eerder laten zien bij....heey!, datzelfde Britse team!?

:)

De reden waarom Alonso (eventueel) de voorkeur krijgt bij het ontwikkelen is omdat ze hem nog een aantal jaartjes willen houden als coureur (ik maak even de gok dat als ze hem echt zoveel betalen ze er wel wat in zien). En dat dus Button een hele goede 2e coureur gaat zijn die blij is met zijn zitje en gehalveerde salaris en dus wel mee werkt. Dat overleg is denk ik al wel geweest. Daarom heeft het ook wat langer geduurd denk ik, Button moest van nr1 naar nr2 gezet worden.
Klopt, maar ze hadden makkelijk de andere coureur kunnen behouden, want hier is mijn punt: waarom Button houden? Vele coureurs in zijn auto zouden het minstens net zo goed doen of zelfs beter...Hij heeft echt het geluk dat Honda achter hem staat.

[ Voor 35% gewijzigd door Arjantje72 op 12-12-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Zamorano schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:14:

Want Alonso doet het zoveel beter dan Britse coureurs bij een Brits team? Ja, dat heeft ie eerder laten zien bij....heey!, datzelfde Britse team!?

De reden waarom Alonso (eventueel) de voorkeur krijgt bij het ontwikkelen is omdat ze hem nog een aantal jaartjes willen houden als coureur (ik maak even de gok dat als ze hem echt zoveel betalen ze er wel wat in zien). En dat dus Button een hele goede 2e coureur gaat zijn die blij is met zijn zitje en gehalveerde salaris en dus wel mee werkt. Dat overleg is denk ik al wel geweest. Daarom heeft het ook wat langer geduurd denk ik, Button moest van nr1 naar nr2 gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
precies, maar Alonso dwingt dat ook gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
Arjantje72 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:20:
[...]

Tuurlijk is er een motivatie probleem. maar die schijnt alleen Kimmi te hebben.(sarcastisch bedoeld)
De vraag ging ging over Button en Raikkonen. Op mij komt het niet over dat Button een motivatieprobleem zou hebben. Dan heeft het toch geen zin om over het gebrek aan motivatie bij bijvoorbeeld Vettel te gaan praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
J-M-T schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:52:
[...]

De vraag ging ging over Button en Raikkonen. Op mij komt het niet over dat Button een motivatieprobleem zou hebben. Dan heeft het toch geen zin om over het gebrek aan motivatie bij bijvoorbeeld Vettel te gaan praten?
Maar dus Kimmi zou wel een motivatie probleem hebben?
ik had het niet over Vettel?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjantje72 op 13-12-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
J-M-T schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:52:
[...]

Volgens mij heeft geen qeen coureur een motivatie probleem...Echter als het even tegenzit, schijnt alleen Kimmi ze genoeg te hebben...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:27:
[...]

Het duurde langer omdat de onderhandelingen met Button moeilijk waren, die wilde een 2 jarig contact, McLaren wilde hem maar 1 geven. Uiteindelijk heeft hij het wel gekregen, wat suggereert dat ze hem wel echt graag wilden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Arjantje72 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:35:
[...]

Volgens mij heeft geen qeen coureur een motivatie probleem...Echter als het even tegenzit, schijnt alleen Kimmi ze genoeg te hebben...........
De goede man heet Kimi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Arjantje72 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:35:
[...]

You can't be more wrong.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Autosport.com+ heeft geweldig artikel over waarom het slecht ging met Kimi.

Kimi kan niet tegen onderstuur, dat is een probleem dat hij al sinds het karten heeft. Zodra hij geen onderstuur heeft (en de auto dus is zoals hij wilt, is hij razendsenl. Kijk maar naar de kwalificaties in bijv Singapore en Brazilië (waar niet toevallig de zachtste compound werd gebruikt (meer front grip).

Een quote van Ferrari technical director James Allison (die ook al bij Lotus met Kim werkte):
"Kimi's style is quite heavy on the front tyres and gentle on the rear," Allison explains. "Given that F1 cars are, in general, rear limited, this has been one of Kimi's trump cards in the past.

"However, for Kimi to be able to exploit this advantage he needs a car/tyre combination that allows him to lean on the front axle quite heavily.

"Fernando and Kimi are both world champions and are both extremely fast drivers. If you give Kimi a car that he can work with then it is difficult to put a cigarette paper between them.

"From the outset Fernando has felt the limitations of the car most strongly at the rear, and Kimi the front. This is because, to produce the pace Fernando produces, he does comparatively less work on the entry to the corner and more on the exit.....

"Kimi has spent a lifetime racing cars where he can use his gifts on the entry of a corner, leaving him free to be gentle with the rears on exit. Being gentle on the rear is a real asset over a season and our challenge is to produce a car that allows Kimi to exploit that talent.""
Pat Fry hierover:
"Kimi struggles a lot more with the front end than Fernando and by the time you get that front end into the car the rear becomes a problem," says Fry. "To some degree on the softer-compound tyres it's not bad. Look at Singapore: when he went onto super-softs he found a huge amount of time.

"It's a challenge getting the front tyres working for him. It's an ongoing battle trying to understand it.

"You'll hear lots of drivers talking of the challenge of these tyres. You start fuel-saving and you lose tyre temperature and can't get balance, then you push and it comes back. The harder you are on the fronts [in terms of your driving style] the better you're going to be.

"Fernando's driving style works with these tyres and also he can drive around and adapt to problems. Kimi's more sensitive about the front end. He was exactly the same at McLaren. I recall one season we ended up with seven different front-suspension configurations on the car..."
Samengevat: Kimi is nog steeds super snel, maar alleen als de auto precies is zoals hij wilt.

Alonso kan zich veel en veel beter aanpassen aan de auto. Dat is een waanzinnige kwaliteit, en ook een zeer bijzondere. Dat is ook de reden dat Alonso eigenlijk bijna altijd sneller is dan zijn teamgenoten, in welke auto dan ook (met uitzondering van 1 jaar...).

Alonso is ook echt een stuk leuker geworden afgelopen jaar. Veel relaxter. Ik was echt geen fan voorheen, maar ga hem zeker supporten bij Mclaren Honda volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
Deze is ook wel aardig om te kijken (waar bovenstaand filmpje uit afkomstig is):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qxVEr-fXZ5s]

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 13-12-2014 16:44 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Phusebox schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:40:
Deze is ook wel aardig om te kijken (waar bovenstaand filmpje uit afkomstig is):

[video]
Heel erg leuk filmpje! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38
Alleen staat 2/2 niet online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jawel, alleen helaas niet ondertiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hij is nog druk met deel 2 :P http://www.reddit.com/r/f...entary_my_last_race_with/

En mijn Spaans is net zo goed als mijn Italiaans dus ik kan 'm helaas niet helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door AzzKickah op 14-12-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Best leuk om te zien zo'n docu, jammer dat niet alles ondertiteld/vertaald is, niet alles is dus te volgen. Tijdens gesprekken met andere Ferrari-mensen waar iedereen begint te lachen, daar zit jij dan achter je computer "whut? :?".

Voor mij persoonlijk houdt het op na Nederlands, Engels en gebrekkig Duits :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Destruction schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:02:
Best leuk om te zien zo'n docu, jammer dat niet alles ondertiteld/vertaald is, niet alles is dus te volgen. Tijdens gesprekken met andere Ferrari-mensen waar iedereen begint te lachen, daar zit jij dan achter je computer "whut? :?".

Voor mij persoonlijk houdt het op na Nederlands, Engels en gebrekkig Duits :P
Dat komt omdat de vertaler geen Italiaans kan, en de Italianen handen en voeten Spaans spreken. Zijn fysio die probeert dan Spaans te lullen, maar dat is net als een Nederlander die zich wil uiten in het Fries. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Leuk stuk over Alonso's tijd bij Ferrari de afgelopen jaren: http://www1.skysports.com...year-quest-for-the-title-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Esteban Gutierrez als Test/reserverijder van Ferrari.
Niet verwacht! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Ryur schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:57:
Esteban Gutierrez als Test/reserverijder van Ferrari.
Niet verwacht! :O
Tsja, waarom ook niet? Bekijk het vanuit het oogpunt van Ferrari. Komt een kerel je kantoor binnen lopen die een paar miljoen op tafel legt en er een nietszeggende titel die 0,0 garantie op kilometers biedt voor terug wil.

Daarnaast denk ik dat als het echt nodig is Guttierrez het beter zal doen dan de testrijders die Ferrari al heeft. Fisichella is er bijv. al veel te lang uit.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

En Frijns is ook klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Volgens Olav Mol was Frijns al sinds Belgie klaar, daarna nooit meer bij het team gezien.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:37:
[...]

Tsja, waarom ook niet? Bekijk het vanuit het oogpunt van Ferrari. Komt een kerel je kantoor binnen lopen die een paar miljoen op tafel legt en er een nietszeggende titel die 0,0 garantie op kilometers biedt voor terug wil.

Daarnaast denk ik dat als het echt nodig is Guttierrez het beter zal doen dan de testrijders die Ferrari al heeft. Fisichella is er bijv. al veel te lang uit.
Had hem ook niet zien aankomen, maar geen verkeerde keuze op zich.
Gutierrez heeft ook meer kilometers gemaakt met een 2014 spec Ferrari motor dan hun testcoureurs bij elkaar (of Vettel for that matter).

Het gerucht ging ook dat DLR met Alonso terug naar McLaren zou gaan. Dan zou het nog logischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Haas lijkt gelukkig meer doordacht te werk te gaan als Marussia en Caterham bij hun instap.
Hij wil een deel van de inboedel overnemen van Marussia, en misschien zelfs het hoofdkwartier :)

http://www.nu.nl/sport/39...dt-inboedel-marussia.html

Ik ben erg benieuwd naar Haas in hun eerste jaren, de plannen krijgen langzaamaan steeds meer vorm, en het stemt me positief dat er ogenschijnlijk veel zorg wordt besteed aan de plannen. Niet overhaast instappen is al een goed begin :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Grappige foto uit 2011.

Dan zie je goed wat een broekies Kvyat en Sainz eigenlijk waren (zijn). :7

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B4yJrdsCYAA4uhg.jpg:large

Het is dat Verstappen tussendoor is komen fietsen, anders was dit Red Bulls F1 lineup geweest 4 jaar later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yvjv0IkfuWFIrN2hqqqVgVDU/full.jpg

O-) :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://cagp.auctionhq.net/view-auctions/catalog/id/91/

Mie jonges, wat veel (zooi) :X

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 16-12-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32
Zo'n stuurtje lijkt me wel grappig om te hebben, ook al is het een oud model van een Marussia :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Mercedes schijnt de concurrentie tegemoet te willen komen m.b.t. de motor-regels. Al is het op een minder traditionele manier:
http://www.grandprix247.c...esolve-f1-engine-dispute/

Ze willen de complete hybride systemen leveren, die de teams dat aan een V6 blok kunnen hangen. Dus een constructie zoals de ECU die door McLaren Electronics gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 21:48
dapluiz schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:13:
Zo'n stuurtje lijkt me wel grappig om te hebben, ook al is het een oud model van een Marussia :)
hij ging weg voor maar 2200 pond :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:20
Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:28:
Mercedes schijnt de concurrentie tegemoet te willen komen m.b.t. de motor-regels. Al is het op een minder traditionele manier:

Ze willen de complete hybride systemen leveren, die de teams dat aan een V6 blok kunnen hangen. Dus een constructie zoals de ECU die door McLaren Electronics gemaakt wordt.
Jeuj, nog meer spec onderdelen. Noem het dan maar gelijk GP1. Zullen wel voor een zacht prijsje van 20m geleverd gaan worden denk ik. ;)

Ze kunnen dwars blijven liggen, maar een dominantie van Mercedes motoren t/m 2020 is de doodsteek van F1. Het is gewoon te duur om in te stappen en een nieuwe fabrikant mag ook bijna niks aanpassen als ie later instapt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13
Zo'n velg + band lijkt me super gaaf als bijzet tafel ofzo! Ze worden helaas alleen alleen per 3 geveild (zal ook wel een paar duizend pond gaan kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Per 3 :?

Dat stuurtje had ik ook nog wel een leuke bestemming voor kunnen bedenken :Y

[ Voor 83% gewijzigd door AzzKickah op 16-12-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
AzzKickah schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:47:
Per 3 :?

Dat stuurtje had ik ook nog wel een leuke bestemming voor kunnen bedenken :Y
Ja wie dat bedacht heeft? 8)7

http://cagp.auctionhq.net...ns%2Fcatalog%2Fid%2F91%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:43:
Zo'n velg + band lijkt me super gaaf als bijzet tafel ofzo! Ze worden helaas alleen alleen per 3 geveild (zal ook wel een paar duizend pond gaan kosten).
Die zijn er ook kant en klaar, en dan kost het minder dan 500 pond.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:58:
[...]

Die zijn er ook kant en klaar, en dan kost het minder dan 500 pond.
Heb wel eens gezocht op Ebay enzo maar weinig resultaat. Weet jij meer? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20

Damian

Insane Obtrusion

http://cagp.auctionhq.net...ns%2Fcatalog%2Fid%2F91%2F

Hmm grappig, dat bouw je voor 750 euro ook wel na :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beetje mixed, maar goed, bieden op (exclusief)f1 shit altijd leuk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:59:
[...]

Heb wel eens gezocht op Ebay enzo maar weinig resultaat. Weet jij meer? :*)
Heb geen kant en klare link voor je, maar ben ze regelmatig tegengekomen voor ik dacht tussen de 250 en 350 pond. Bestaat dan uit een velg met plexiglas plaat er op. Zonder band dus, maar ik neem aan dat dat rubber na verloop van tijd toch scheuren gaat vertonen.

Edit: mementoexclusives.com verkoopt ze nog, maar geen idee of dat een betrouwbare shop is.

[ Voor 9% gewijzigd door XyritZz op 16-12-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Is al beter betaalbaar idd, nog steeds wel een prijzig kerstcadeautje..

Grappig om te zien dat een aantal voorvleugels van de Marusssia veiling al op Ebay staan trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Hoe verrassend, Ferrari kondigt zojuist een aantal Mexicaanse sponsors aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:28:

Maar dit gaat wel wat verder dan een microchipje, zeker Ferrari en Honda zullen nooit en te nimmer het risico willen nemen dat Mercedes alle teams kan marketen alsof het eigenlijk allemaal Mercs zijn.

Verder is enige toegenomen standaardisatie niet per definitie slecht, bv eerst op andere delen te laten ontwikkelen, en dan over een jaar of twee het gedeelte wat Mercedes nu voorstelt weer open te gooien.

Maar zoals al gesteld, dit specifieke idee gaat nooit werkelijkheid worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Fry en Tombazis weggestuurd bij Ferrari. De geruchten klopten dus..

http://www.formula1.com/news/headlines/2014/12/16732.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Volgens mij is het personeel niet het probleem bij Ferrari, het is eerder de structuur en de manier waarop ze te werk gaan, maar goed, ben benieuwd wat het ze uiteindelijk gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

backupdevice

Boeh!

Zamorano schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:46:
Volgens mij is het personeel niet het probleem bij Ferrari, het is eerder de structuur en de manier waarop ze te werk gaan, maar goed, ben benieuwd wat het ze uiteindelijk gaat brengen.
Maar ja. Werken in de F1 vooral bij Rode Brigade houdt in dat er gepresteerd moet worden. Dus ben je als Pat Fry zijnde deels verantwoordelijk bent voor de slechte resultaten en mag je gaan.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Enige vorm van continuïteit is geen sprake van bij Ferrari.. moet je zien wat een uittocht van belangrijk volk er heeft plaatsgevonden dit seizoen. Volgens mij zaten een aantal sleutelfiguren er pas net. Even Massa (2013), LdM en Alonso buiten beschouwing gelaten.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
enchion schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:47:
[...]

Maar dit gaat wel wat verder dan een microchipje, zeker Ferrari en Honda zullen nooit en te nimmer het risico willen nemen dat Mercedes alle teams kan marketen alsof het eigenlijk allemaal Mercs zijn.
Die standaard ECU is wel wat meer dan alleen een standaard chipje, want een aantal systemen om de ECU heen zijn daardoor ook gestandaardiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:27
Racing_Reporter schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:41:
Enige vorm van continuïteit is geen sprake van bij Ferrari.. moet je zien wat een uittocht van belangrijk volk er heeft plaatsgevonden dit seizoen. Volgens mij zaten een aantal sleutelfiguren er pas net. Even Massa (2013), LdM en Alonso buiten beschouwing gelaten.
Pat fry loopt er al sinds 2010/2011 rond. En eigenlijk ging het ieder jaar slechter. Best leuk die continuiteit, maar tegen een continue dalende lijn zul je tovh wat moeten doen.

Jammere is wel dat het Ferrari nu minimaal 1-3 seizoendn kost om weer top te zijn, mits de herstructurerering werkt.

Kijk bijv naar Newey bij RB: kwam in 2006 en gingen pas winnen in 2009.

Mercedes ging herstructureren in 2010 (post Brawn) en was in 2013 pas weer redelijk op niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Interessante is dat McLaren al niet echt rouwig klonk 4 jaar geleden toen Fry hen verliet.
"Within our team, then, I think we've got quite a bit of a talent and depth, so in these situations it's a great opportunity for someone younger, maybe hungrier, to come along and replace all of us.

"We're all replaceable. I think the process will be the same but we've manned with fresh new engineers."

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Racing_Reporter schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:41:
Ze waren al een tijdje genomineerd om de tent te verlaten. Pat Fry heeft het afgelopen seizoen als stroman gefungeerd. Tombazis werd na een paar races al duidelijk gemaakt dat hij niks meer te maken gaat hebben met het 2015 project. Volgens mij was deze weg al ingezet onder Dominicali, maar hij wou Marmorini wel sparen. Ik denk dat het een contract kwestie is geweest, dat Tombazis en Fry niet gelijk op straat zijn gezet.

De F14T is de eerste wagen waaraan Dirk de Beer heeft gewerkt, en toevallig of niet, geen stallende diffusers meer, qua basis was de aero dit keer niet het zwakke punt. James Allison heeft geen invloed op deze wagen gehad, maar heeft al in Spanje te horen gekregen dat hij dit ook niet meer kreeg, hem hebben ze per direct op de 2015 wagen gezet, Dirk de Beer hebben ze in dit proces ook meteen doorgeschoven naar 2015. Zo zijn de genen die het afgelopen seizoen nog aan de 2014 werkte allemaal op straat gezet, de gene waarin ze vertrouwen hadden zijn dus allemaal doorgeschoven. Het lijkt erop dat ze nog wel bezig zijn om nog één keyfigure aan te trekken op de ontwerpafdeling, om het plaatje kloppend te maken.

Volgend jaar gaan we dus een wagen zien die volledig zal breken met het huidige ontwerp, die denk ik toch al zo'n 4 a 5 jaar meegaat? Maarja, hoe goed deze ook zal zijn op den duur, het motorblok gaat het echt niet meer redden tegenover de Mercedes. Gezien de woorden van Bernie wordt er flink gelobbyd voor het aanpassen/veranderen van de motorformule, het lijkt me vrij aannemelijk/duidelijk dat Ferrari hier op aan het aansturen is. James Allison (de journalist) schreef een tijdje terug dat Mattiacci is ontslagen om zijn slechte relatie met Bernie, tenminste dat hij zich heel onpopulaire aan het maken was bij hem, daarom ook de reden om Arrivabenne naar voren te schuiven aangezien deze heel goed overweg kan met Bernie.

Wat ik me overigens afvraag, hoe gaat dit nou verder met Santander? Nu Massa en Alonso weg zijn, en de CEO van Santander overleden is, wat is nog een reden voor Santander om de sponsoring voort te zetten? Wat ik heb begrepen, is dat Santander onder aandringen van Emilio Botin, het contract van Kimi hadden afgekocht, om Alonso in zijn stoel te zetten. Massa werd daarmee ook het gezicht van Santander Brazilië. Iemand een idee hoe de overeenkomst tussen en Ferrari in elkaar zit?

Edit: Volgens een bron binnen Lotus scheelt de overstap van Renault naar Mercedes een kilo of 18, en heeft het blok 85pk meer. Aan het begin van het afgelopen seizoen, zeiden de media dat Ferrari de zwaarste PU had. Laat staan wat daar het verschil in kilo's is. 18 Kilo en 85pk.. Dat in een sport waar het om honderdsten en tienden gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door fynrd1 op 18-12-2014 16:55 ]

• smvs
  • Niet online
Renault kan de hulp van Mario Illien wel gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
http://www.auto-motor-und...und-billiger-9129184.html

1.000pk. max 10m/team en een werkgroep gaat zich erover buigen voor introductie in 2016.

En soepel... https://formerf1doc.wordp...nt-oh-yeah-jean-todt-too/

[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 19-12-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 14:34
Damn, wist niet dat Gary in Luik woonde en werkte!

Wat een maffiastreken...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:45

Player1S

Probably out in the dark

Señor Sjon schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:06:

1.000pk. max 10m/team en een werkgroep gaat zich erover buigen voor introductie in 2016.
Weer zo'n proefballonetje gevuld met rotte eieren scheten van Bernie. Gaat echt niet komen. Honda kwam vanwege de huidige setup en anderen bleven juist daarom. En VW lijkt nu ook semi-serieus interesse te tonen.
Gewoon paaien van het klootjes volk want meer peekaa's en meer geluid = koel.
wow...just wow. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://f1today.net/nl/nie...af-op-nieuwe-motorformule

whoepwhoep...? :*)

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 19-12-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ga er maar van uit dat dit dikke onzin is. Je raakt dan in 1 klap Mercedes, Honda en Renault kwijt. VW stapt dan zeker niet in en ik zie zo 123 geen enkele andere autobouwer in stappen.

Dit is een verhaaltje wat door verschillende wannabe journalisten brak vertaalt en opgeblazen is. Bernie heeft dit weer eens geblaat maar dit komt er nooit door. De motor bouwers gaan niet eventjes de huidige investering binnen 2 jaar afschrijven om opnieuw dikke kosten te maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom dan die poppenkast vraag je je toch af :? Dit is toch niet wat het publiek wil. Allemaal dingen roepen en dan gaat er weer niks van door straks, fabrikanten die dreigen op te stappen, drama drama drama.

Ik snap dat echt niet. Ik wil wel aan de slag als Public Relations Advisor voor een miljoentje per jaar.
Taak 1: Zorgen dat Ecclestone verdwijnt. Hoe maakt niet uit >:), als ie maar verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 08:21
Señor Sjon schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:06:

Is inderdaad de beste manier om kosten te besparen, wéér nieuwe motoren introduceren...
Erg goede blogs vaak van Dr Hartstein. Hij weet de zaken vaak goed te duiden, maar blijkbaar kunnen ze bij de FIA niet begrijpend lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

L1nt schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:19:
[...]

Ga er maar van uit dat dit dikke onzin is. Je raakt dan in 1 klap Mercedes, Honda en Renault kwijt. VW stapt dan zeker niet in en ik zie zo 123 geen enkele andere autobouwer in stappen.

Dit is een verhaaltje wat door verschillende wannabe journalisten brak vertaalt en opgeblazen is. Bernie heeft dit weer eens geblaat maar dit komt er nooit door. De motor bouwers gaan niet eventjes de huidige investering binnen 2 jaar afschrijven om opnieuw dikke kosten te maken.
Alleen Mercedes zou flink moeten afschrijven, die hebben bijna 500 miljoen in deze motor gestoken. Daarnaast is een nieuwe formule gewoon nodig, anders stappen alle anderen sowieso wel op. Honda heeft niks te willen, ze hebben nog niet eens aan de start gestaan, en VW? Die hebben er gewoon geen zin in.

[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 19-12-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

Vuvuzela

My spire is forming

Ze kunnen toch de max brandstof inspuitings regel weghalen/verhogen (bij +- 11k rpm zitten ze nu op hun max)? Dan kan je de toerenbegrenzer die nu overbodig is eens gebruiken en dat levert dan meer vermogen en geluid op zonder dat je de huidige motoren meteen de prullenbak in gooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 20-12-2014 02:55 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Vuvuzela schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 02:53:
Ze kunnen toch de max brandstof inspuitings regel weghalen/verhogen (bij +- 11k rpm zitten ze nu op hun max)? Dan kan je de toerenbegrenzer die nu overbodig is eens gebruiken en dat levert dan meer vermogen en geluid op zonder dat je de huidige motoren meteen de prullenbak in gooit.
De vraag is of de blokken wel meer toeren kunnen maken dan de maximale 11.xxx rpm. Dat lijkt mij niet, namelijk, zonder dat je 90% van het ontwerp en onderdelen veranderd om de bijna 50% meer toeren aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

fynrd1 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:01:
[...]

Alleen Mercedes zou flink moeten afschrijven, die hebben bijna 500 miljoen in deze motor gestoken. Daarnaast is een nieuwe formule gewoon nodig, anders stappen alle anderen sowieso wel op. Honda heeft niks te willen, ze hebben nog niet eens aan de start gestaan, en VW? Die hebben er gewoon geen zin in.
Hoezo nodig? Zowel Mercedes als Renault als Ferrari moeten niet zo janken.

Mercedes moet beseffen dat het belangrijk is dat de andere 2 wat meer mogen aanpassen om het een beetje leuk te houden en die andere 2 moeten niet zo janken dat Mercedes "stom" doet want zij zouden niets anders doen als zij de beste motor hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
fynrd1 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:01:
[...]

Die afschrijving zou eenvoudig gecompenseerd kunnen worden door Mercedes aan te wijzen als leverancier van de nieuwe standaard onderdelen. Van wat ik uit het Duitse artikel begrijp zou het vooral gaan om de ERS die (deels) gestandaardiseerd wordt. Volgens mij werkt dat systeem van Mercedes al erg goed, en volgens de geruchten gaan ze dat systeem deze winter nog van een flinke update voorzien waarmee het veruit het beste systeem van de grid moet worden.
fynrd1 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 06:57:
[...]

De vraag is of de blokken wel meer toeren kunnen maken dan de maximale 11.xxx rpm. Dat lijkt mij niet, namelijk, zonder dat je 90% van het ontwerp en onderdelen veranderd om de bijna 50% meer toeren aan te kunnen.
Is de 11k rpm nu de limiet dan? Ik dacht dat de limiet nu al op 15k lag maar de teams er zelf voor kiezen minder toeren te draaien vanwege de fuel flow limieten.

Aan de andere kant, als de teams dit vanaf de ontwerp fase al weten zullen ze inderdaad er bij het gehele ontwerp vanuit zijn gegaan dat ze 11k rpm gaan draaien.

Ik ben erg benieuwd of de nieuwe motoren erdoor komen, meer kracht en meer geluid klinkt voor mij als een mooi doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283654

Waar fynrd1 op doelde is het nu maximaal door de motor te behalen toeren, als gevolg van de regelgevingen. De regels zeggen volgens mij inderdaad dat er een 15k limiet is, maar die wordt gewoon niet gehaald op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

1000 PK zie ik echt niet gebeuren met de huidige fuel (flow) limieten...

Leuk idee, maar weer een nieuwe motor is waarschijnlijk duurder als meer tokens vrijgeven voor volgend seizoen. Desnoods toestaan dat er x tokens in de zomerstop worden ingezet (dus 1 upgrade gedurende het jaar).

De eenvoudigste manier om de kosten voor motoren in toom te houden is een maximale prijs te stellen, zeg 10~15 miljoen. Dan heeft een fabrikant de keus om verlies te lijden, of gewoon niet meer uit te geven als dat er binnenkomt. Tevens blijven de motoren dan betaalbaar voor de kleine teams. Je zou in dit scenario zelfs kunnen overwegen om de ontwikkeling vrij te geven... Nieuw (beter) onderdeel gaat gewoon van je quota af, dus meer als 4 upgrades in een seizoen kost je gewoon 10 startplekken :+

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-12-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283654

@Hierboven, ik denk niet dat dit zo werkt. Kijk naar Ferrari / Mercedes, die hebben zelf de productiemaatschappij voor die motoren in handen. Op het moment dat ze minder geld voor die motoren mogen vragen op papier komt het geld via 1001 andere manieren alsnog wel op z'n plaats binnen zulke organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ze zullen het vast wel uitgeven, maar ze kunnen het dan niet meer factureren aan de klantenteams, waardoor het voor de kleine teams betaalbaar blijft. En volgens mij is dat een van de heikele punten (samen met de beperkte ontwikkelmogelijkheden). Als de fabrikant er dan meer in wil stoppen voor het 'works'-team, is dat hun keus. maar de prijs voor de klantenteams staat gewoon vast.

Persoonlijk zie ik volgend jaar weer een mooi gevecht Rosberg / Hamilton eventueel aangevuld met een Bottas of Massa. Lijkt me erg leuk. Ik denk niet dat de overige teams het gat kunnen dichten in de winter. Ik hoop dat Hamilton uiteindelijk nummer 3 kan bijschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Voor de liefhebbers nog, My Last Day at Ferrari van Alonso deel 2 met ondertiteling:
http://www.dailymotion.co...ce-at-ferrari-part-2-2_tv

Volgens mij was die nog niet voorbij gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoogie2004 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:38:
Ze zullen het vast wel uitgeven, maar ze kunnen het dan niet meer factureren aan de klantenteams, waardoor het voor de kleine teams betaalbaar blijft. En volgens mij is dat een van de heikele punten (samen met de beperkte ontwikkelmogelijkheden). Als de fabrikant er dan meer in wil stoppen voor het 'works'-team, is dat hun keus. maar de prijs voor de klantenteams staat gewoon vast.

Persoonlijk zie ik volgend jaar weer een mooi gevecht Rosberg / Hamilton eventueel aangevuld met een Bottas of Massa. Lijkt me erg leuk. Ik denk niet dat de overige teams het gat kunnen dichten in de winter. Ik hoop dat Hamilton uiteindelijk nummer 3 kan bijschrijven :)
Als Williams te dichtbij komt, dan hebben ze opeens geen kwalificatie modus meer en zullen andere kaarten ook wat dichter tegen de borst gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:39:
[...]

Als Williams te dichtbij komt, dan hebben ze opeens geen kwalificatie modus meer en zullen andere kaarten ook wat dichter tegen de borst gehouden worden.
Ik heb nog steeds het vermoeden dat dat ook met McLaren is gebeurd na hun sterke optreden in Australië. Pas later in het seizoen kwamen ze weer dichterbij, wellicht omdat de teugels toen weer wat gevierd werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Roamor schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:00:
[...]

Ik heb nog steeds het vermoeden dat dat ook met McLaren is gebeurd na hun sterke optreden in Australië. Pas later in het seizoen kwamen ze weer dichterbij, wellicht omdat de teugels toen weer wat gevierd werden?
Mclaren had gewoon een hele slechte wagen, aerodynamisch ver onder het niveau van een topteam, en zelfs voor de subtop net voldoende. Prodromou heeft in een korte tijd heel veel verbeteringen doorgevoerd, met best wel imposante resultaten. Ik weet alleen niet of hij in één jaar tijd de boel zo weet om te draaien dat er snel ook deftige resultaten geboekt kunnen worden, er even vanuit gaand, dat de Honda goed mee kan komen met de Mercedes. Ze zaten het afgelopen jaar ook in de windtunnel van Toyota in Keulen, ik weet niet of ze inmiddels hun eigen windtunnel al verbeterd hebben of een nieuwe hebben gebouwd.

Mclaren zal om diverse en overduidelijke redenen vast niet de volle 100% uit de PU hebben kunnen halen, maar zal nog steeds veruit sneller moeten zijn dan de Renault en de Ferrari. We praten over een PU die zo'n 15% gemiddeld lichter is dan die van de anderen, en zo'n 10 tot 20% meer pk's in huis heeft. Dat zijn nummers die buitengewoon zijn in een sport waar het om tienden en honderdsten gaat.
Anoniem: 283654 schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:10:
Waar fynrd1 op doelde is het nu maximaal door de motor te behalen toeren, als gevolg van de regelgevingen. De regels zeggen volgens mij inderdaad dat er een 15k limiet is, maar die wordt gewoon niet gehaald op deze manier.
Klopt, 15k is dan volgens de regels de limiet, maar de fuelflow limiet brengt dit natuurkundig gezien tot 11.xxx. Het ontwerp zal dan volgens alle logica voor 99,999% op deze limiet zijn ontworpen. Bij het verhogen van het toerental spreken we gewoon over een hele nieuwe motor. Waarschijnlijk zit er in het huidige ontwerp nog wel een marge, maar die zal niet drastisch hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Weet je het zeker? BIj het remmen heeft het namelijk wél gewoon voordeel om meer toeren te draaien

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Er is weer een vers topic! *O*

[F1] Seizoen 2015

Ben nog bezig met te TS en nog niet alle data is bekend.

[ Voor 19% gewijzigd door SnowDude op 22-12-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

tdw schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:59:
Weet je het zeker? BIj het remmen heeft het namelijk wél gewoon voordeel om meer toeren te draaien
Met remmen komen ze toch ook niet boven de 11.xxx toeren uit? Als ik het goed heb, kan je vrijwel niet boven het maximaal toeren bereik uitkomen tijdens het remmen door de compressie in de cilinder. Tenminste niet zonder gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier verder: [F1] Seizoen 2015

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.