[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.852 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een spek takel is niet zo bijzonder hoor.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Een varken aan een kraan is inderdaad niet zo spannend. :+

Maar het is een Tilke baan, dus die 2 kunnen wel vooraan starten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

En blijven -O-

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:58
Zoals het er nu naar uitziet: DNS

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

AzzKickah schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:54:
[...]

Ja dat vraag ik me dus af. Doen ze alleen niet mee maar staan ze wel op de tijdenlijst (en dus zonder tijd) of worden ze compleet geschrapt?
Ze zijn er niet, dus geen DNF, DNS of wat dan ook.
Dus 18 aan begin van Q1, 4 vallen dan af, in Q2 nog een keer, zodat er 10 overblijven.
Bij 20 deelnemers is het 2x 5 afvallers in resp. Q1 en Q2.

DNS is als je wel gekwalificeerd bent, maar niet bent gestart.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 25-10-2014 22:59 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
DNQ dan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

DNA - Did Not Arrive.
Maar verder komen ze gewoon niet in de lijsten voor tijdens het weekend.
(DNQ impliceert dat ze wel met de vrije trainingen meegedaan hebben)

[ Voor 26% gewijzigd door MrSleeves op 26-10-2014 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ze zullen nergens op staan met geen enkele afkorting. Of zagen jullie afgelopen race Bianchi wel op de lijsten staan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Martinspire schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:31:
Ze zullen nergens op staan met geen enkele afkorting. Of zagen jullie afgelopen race Bianchi wel op de lijsten staan?
Volgens mij gebruiken ze bij wikipedia de standaard afkortingen: Wikipedia: 2014 Formula One season
DNA kan in een overzicht wel, Bianchi is daar wel leeg.
Wellicht is DNA alleen als het team zich wel voor de GP heeft ingeschreven, maar niet komt opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Martinspire schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:31:
Daar heb je wel een puntje :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MrSleeves schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 07:42:
DNA - Did Not Arrive.
Maar verder komen ze gewoon niet in de lijsten voor tijdens het weekend.
(DNQ impliceert dat ze wel met de vrije trainingen meegedaan hebben)
Did not Attend bedoe je denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Señor Sjon schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:31:
[...]

Did not Attend bedoe je denk ik. ;)
Niet bij wikipedia. Did not Attend is gewoon leeg bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Blijkbaar is er een jonge spanjaard met een bekende naam op zijn kleine jongheer getrapt :+

Sainz says he 'deserves' Toro Rosso debut

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat je kan opstellen in rijen van drie van coureurs die vinden dat ze het verdiend hebben. Kent iemand Da Costa nog? ;)

En de vorige die zo over RB sprak rijdt nu nergens.

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 27-10-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 20:30

BM

Moderator Spielerij
Ik snap Sainz wel, maar het is niet echt handig om dat zo naar buiten te brengen... Ik denk dat de kans dat hij bij STR rijd volgend seizoen vrij klein is. Volgens mij is het slimste wat ze kunnen doen Vergne in de auto te laten zitten. Twee rookies word toch lastig, en je hebt geen vergelijkingsmateriaal.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Twee rookies is groot risico, tenzij ze veel sponsorgeld binnentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik blijf het tekentje dat ze gebruiken naast Bianchi z'n naam om aan te geven dat hij de race niet helemaal heeft uitgereden op wikipedia toch wat leguber vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Jolke schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:19:
Twee rookies is groot risico, tenzij ze veel sponsorgeld binnentrekken.
Het is wel een risico dat STR al regelmatig heeft genomen. Het hoofddoel van STR is talent klaarstomen voor het grote Red Bull, en Vergne is nu al tweemaal gepasseerd voor een stoeltje bij de hoofdmacht. Ze hebben hem gewogen en hij is te licht bevonden, dus ik zou zeggen stop er dan mee en geef Sainz een kans.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dus we willen wel een nieuwe Irvine, maar zodra iemand eens een keer zegt waar het op staat is het weer "ja dat is niet verstandig". Come on, make up your mind. Beetje karakter mag wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Wat een bla bla figuur die Sainz :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

SideSwipe schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:50:
Blijkbaar is er een jonge spanjaard met een bekende naam op zijn kleine jongheer getrapt :+

Sainz says he 'deserves' Toro Rosso debut
En dan zoek gereden worden door die 'undeserving F3 rookie' :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Prima toch als een jong talent gretig is op een stoeltje in de F1?
Hij is net kampioen geworden in de FR3.5, dan mag je best wel even laten horen wat je ambitie is.

Vergne gaan ze niet promoveren naar Red Bull, dus ik zie er ook weinig heil in om die nog langer in de STR te laten zitten. Alleen om de benchmark te zijn voor Verstappen? Laat die 2 rookies (Sainz Jr en Verstappen Jr) het dan maar een paar seizoenen uitvechten om te kijken wie die volgende in de rij is voor een RB stoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

http://formule1.nl/nieuws...introductie-klantenautos/

wat een geniaal idee Bernie....Dat niemand daar nog op is gekomen.... Oh wacht is al eens afgeketst door de teams.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is iets wat in de huidige contracten al staat. Teams moeten in geval van nood een auto kunnen leveren aan een ander team.

Aan één kant ben ik wel blij dat het kaartenhuis nu een beetje instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Lees net dat Marussia onder curatele staat, hetgeen mij niets verbaasd, want vorige week werd al bekend dat ze de komende 2 races zullen gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Zamorano schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:58:
Vergne gaan ze niet promoveren naar Red Bull, dus ik zie er ook weinig heil in om die nog langer in de STR te laten zitten. Alleen om de benchmark te zijn voor Verstappen? Laat die 2 rookies (Sainz Jr en Verstappen Jr) het dan maar een paar seizoenen uitvechten om te kijken wie die volgende in de rij is voor een RB stoeltje.
Ik kan Sainz prima begrijpen en vind dat hij zelfs een valide punt heeft. Hij heeft immers een hogere klasse als kampioen afgesloten en is al langer lid van de RB familie.
Max heeft dit jaar echter bizar goede dingen laten zien. Niet alleen door races te winnen, maar vooral de manier waarop.
Voor RB was het geen optie om Max nog een jaartje ergens te laten rijpen. En waren ook andere teams geïnteresseerd in Verstappen en degene met het beste aanbod kreeg hem.

Toch zie ik 2 rookies in STR niet zitten.
Ten eerste omdat je dan nooit weet of die gastjes genoeg kennis van de auto hebben om de afstelling goed voor elkaar te krijgen.
Ten tweede omdat je inderdaad geen benchmark hebt. Voor beiden niet.
Het enige dat je aan het einde van het seizoen weet, is wie de betere van de 2 is.

En als het dan toch 2 rookies moeten zijn....biedt dan meteen Ocon maar een stoeltje aan. Gegarandeerd vuurwerk. })

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

:+

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2a7s6pt.jpg

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sanderb schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:09:
[...]

Ik kan Sainz prima begrijpen en vind dat hij zelfs een valide punt heeft. Hij heeft immers een hogere klasse als kampioen afgesloten en is al langer lid van de RB familie.
Max heeft dit jaar echter bizar goede dingen laten zien. Niet alleen door races te winnen, maar vooral de manier waarop.
Voor RB was het geen optie om Max nog een jaartje ergens te laten rijpen. En waren ook andere teams geïnteresseerd in Verstappen en degene met het beste aanbod kreeg hem.

Toch zie ik 2 rookies in STR niet zitten.
Ten eerste omdat je dan nooit weet of die gastjes genoeg kennis van de auto hebben om de afstelling goed voor elkaar te krijgen.
Ten tweede omdat je inderdaad geen benchmark hebt. Voor beiden niet.
Het enige dat je aan het einde van het seizoen weet, is wie de betere van de 2 is.

En als het dan toch 2 rookies moeten zijn....biedt dan meteen Ocon maar een stoeltje aan. Gegarandeerd vuurwerk. })
Ze hebben het gedaan met Liuzzi/Speed, Vettel/Bourdai, Alguersuari/Buemi en Ricciardo/Vergne. Dus niet bepaald nieuw voor ze om geen grote vergelijking te kunnen maken. Bij hun gaat het er gewoon om dat Rookies ervaring op kunnen doen en dat ze gewoon mooi resultaat neerzetten. Niet of ze zoveel beter zijn dan een oudere rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Martinspire schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:28:
[...]
Ze hebben het gedaan met Liuzzi/Speed, Vettel/Bourdai, Alguersuari/Buemi en Ricciardo/Vergne. Dus niet bepaald nieuw voor ze om geen grote vergelijking te kunnen maken. Bij hun gaat het er gewoon om dat Rookies ervaring op kunnen doen en dat ze gewoon mooi resultaat neerzetten. Niet of ze zoveel beter zijn dan een oudere rijder.
2012: Rookie Vergne naast Ricciardo. Die laatste was dan wel Red Bull Junior, maar had al 11 races ervaring in 2011 in de HRT.

2009: Rookie Alguersuari stapte in 2009 halverwege in.. Naast Buemi die er een half seizoen op had zitten.
Hij kwam in plaats van Bourdais die er al vanaf 2008 zat..

2008: Vettel samen met rookie Bourdais: Vettel reed al in 2007 7 races voor SRT(en 1 voor Sauber), dus geen rookie meer.

2006, eerste jaar STR: Liuzzi met Speed: Liuzzi had er al 4 races in de Red Bull op zitten in 2005.

Ze zijn dus nog nooit gestart met 2 rookies. Toegegeven, de ervaring van de man naast de Rookie was ook nooit heel groot, maar een half seizoen geeft je voldoende om in te schatten of je het daarmee redt.

Natuurlijk gaat het RB erom om die jongens ervaring te bieden in de SRT. Het is echter wel handig als je daarbij iemand naast je hebt die iets verder is en die auto kan afstellen. Een engineer moet ondanks alle data nog steeds af kunnen gaan op zijn coureur.

Het gaat SRT inderdaad niet om de vergelijking te kunnen maken. Voor de coureurs zelf is het echter de enige maatstaaf die ze hebben, en daar worden ze ook op afgerekend.

Dat bijvoorbeeld Ricciardo het dit jaar goed doet is leuk voor hem.. Dat hij uitgerekend Vettel 1 op 1 gewoon verslaat is heel goed voor hem en zijn toekomst.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Met die geschiedenis zou Vergne dus een half jaar mogen rijden voordat ie eruit mag voor bv Sainz :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
L1nt schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:15:
Met die geschiedenis zou Vergne dus een half jaar mogen rijden voordat ie eruit mag voor bv Sainz :+
Het zou me serieus niets verbazen...
Als blijkt dat Verstappen Vergne niet nodig heeft.. of zelfs Vergne om de oren rijdt (wat we natuurlijk allemaal hopen).. Dan kijk ik er niet gek van op dat Sainz alsnog mag instappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mosley werd toen hij FIA president was vaak verguisd, maar zal de geschiedenis in gaan als een visionair.
"[The budget cap] would've worked," Mosley told Sky Sports F1, "It would've been completely feasible. What stopped it was I couldn't push it through. I ought to have been able to say to Ferrari, 'you can enter or not enter, but these are rules'. But I couldn't do that because, when I had that problem with the newspaper, the two teams that stood by me were Williams and Ferrari.
Wel onhandig dat er een 'incident' plaatsvond waardoor de belangen wat vertroebeld werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Todt is totaal onzichtbaar. Mosley was soms te zichtbaar, maar dit is het andere uiterste. Naar verluidt heeft de eigenaar van Marussia er 185m inzitten en is hij gelijk gekapt na de Russische GP. Ook FI schijnt nog wat rekeningen te hebben bij Mercedes. Tel daar Sauber bij op en je bent in een paar maanden 8 auto's armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Zoals iemand hier vandaag eerder al zei, ergens ben ik ook wel blij dat het kaartenhuis nu min of meer een keer instort. Maar ben ook wel weer bang voor mocht het te ver instorten... Wat als de F1 volgend jaar opeens met een dikke crisis zit als Sauber ook nog wegvalt en bijvoorbeeld na 6 races ook nog Lotus.

Dat zie ik dan ook weer niet graag gebeuren. En dat bedoel ik dan puur vanuit eigenbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zie liever dat het na het seizoen gebeurt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
F1 = Wereldkampioenschap sponsoren regelen en budgetbeheersing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bernie doet anders ook goed zijn best om sponsoren van teams in te pikken. DHL, Johnny Walker,etc zijn teamsponsoren geweest of zijn dat nu in mindere mate. Trackside advertising moet weer naar de circuits.

Dan kan de FOM zich ook weer op het racen richten i.p.v. teksten op de baan, geprojecteerde reclame's, wide angle shots met zoveel mogelijk banners etc. Ze gebruiken die projectie namelijk niet om ook maar iets voor de race aan te geven, zoals intervallen, posities of wat dan ook.

Denk niet dat we Caterham terug gaan zien: http://www.pitpass.com/52...accelerates-to-41-million

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 28-10-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat het wel nivelleert. Er zijn nog genoeg rijke mensen of bedrijven die er geld in willen steken en zodra er hier en daar iets kapot gaat springt een ander weer in het gat. Als de economie weer aantrekt zal het ook beter gaan in de F1.

Het hele Caterham verhaal was een duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
AlainS schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:58:
[...]
Als de economie weer aantrekt zal het ook beter gaan in de F1.
Ik denk niet dat F1 erg gebonden is aan economie: geld wordt er voornamelijk ingestoken door rijke mensen en die zijn niet echt afhankelijk (meer) van de economie. Wat wel afhangt van de economie is natuurlijk hoeveel toeschouwers er toekijken. Maar ja, daar gaat het al jaren niet meer om in de F1... de fans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De meeste 'rijken' hebben een voetbalclub (of 2). Veel meer exposure dan de F1 tegenwoordig. Vergeet niet dat de marketing van sponsors tegenwoordig heel anders gebeurd. Je hebt geen F1 meer nodig om globaal bereik te hebben tegen relatief lage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, het hele decoder verhaal helpt ook echt niet qua kijkers, en dus de exposure. Ik denk dat de dalende kijkcijfers voornamelijk met de decoder te maken hebben, en nauwelijks met de regels. De races zijn de afgelopen jaren veel beter en spectaculairder als in het gros van 2000-2010 (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

En minder kijkers = minder sponsorinkomsten, omdat het gewoonweg door minder mensen wordt gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-10-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Jolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:44:
[...]

Ik denk niet dat F1 erg gebonden is aan economie: geld wordt er voornamelijk ingestoken door rijke mensen en die zijn niet echt afhankelijk (meer) van de economie. Wat wel afhangt van de economie is natuurlijk hoeveel toeschouwers er toekijken. Maar ja, daar gaat het al jaren niet meer om in de F1... de fans. :)
Tsja, die rijke mensen zijn alleen niet voor niets rijk geworden. Ze gaan over het algemeen slim om met hun geld en de F1 is nu niet echt een slimme investering.

Een voetbalclub kost op zich niet eens zo heel veel, vaak investeren de rijke nieuwe eigenaren in spelers in de hoop dat de prestaties van hun club beter worden. Die spelers verliezen alleen relatief weinig waarde en kun je na een paar seizoenen weer verkopen waardoor een groot deel van de investering weer terug komt. Een eventuele miskoop kun je vaak compenseren met een jong talent dat een mooie groei doormaakt en met winst wordt verkocht.

Dat is een heel wat ander verhaal dan Formule 1. De eigenaren van Marussia hadden er een miljoen of 200 in gepompt en zien nooit meer iets terug van die investeringen. Dat is wel een erg dure hobby.

De televisiegelden moeten gewoon beter verdeeld worden, het gat tussen de verliezers en de winnaars is veel te groot. Als ze die kleine teams gewoon standaard een bedrag van 40 miljoen geven dan is het allemaal al weer een stuk beter te behappen om in de F1 actief te blijven.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
XyritZz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:03:
[...]

Tsja, die rijke mensen zijn alleen niet voor niets rijk geworden. Ze gaan over het algemeen slim om met hun geld en de F1 is nu niet echt een slimme investering.

Een voetbalclub kost op zich niet eens zo heel veel, vaak investeren de rijke nieuwe eigenaren in spelers in de hoop dat de prestaties van hun club beter worden. Die spelers verliezen alleen relatief weinig waarde en kun je na een paar seizoenen weer verkopen waardoor een groot deel van de investering weer terug komt. Een eventuele miskoop kun je vaak compenseren met een jong talent dat een mooie groei doormaakt en met winst wordt verkocht.

Dat is een heel wat ander verhaal dan Formule 1. De eigenaren van Marussia hadden er een miljoen of 200 in gepompt en zien nooit meer iets terug van die investeringen. Dat is wel een erg dure hobby.

De televisiegelden moeten gewoon beter verdeeld worden, het gat tussen de verliezers en de winnaars is veel te groot. Als ze die kleine teams gewoon standaard een bedrag van 40 miljoen geven dan is het allemaal al weer een stuk beter te behappen om in de F1 actief te blijven.
Even een schaamteloze copy paste van autosport.com:
Hybrid power system $28 million
Gearbox and hydraulics $5 million
Fuel and lubricants $1.5 million
Tyres $1.8 million
Electronics $1.95 million
IT $3 million
Salaries $20 million
Travel and trackside facilities $12 million
Chassis production/manufacturing $20 million
Windtunnel/CFD facilities $18.5 million
Utilities and factory maintenance $2 million
HR and professional services $1.5 million
Freight $5 million
TOTAL $120.25 million

Of course such high expenditure only becomes an issue if income does not cover it, which is where much of the current problem has materialised.

Force India, Sauber, Marussia, Caterham Belgian GP 2014, Spa

Income from F1's commercial rights is only around $55million - roughly half of the cost of competing - for a midfield team like Sauber or Toro Rosso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoogie2004 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:30:
Tja, het hele decoder verhaal helpt ook echt niet qua kijkers, en dus de exposure. Ik denk dat de dalende kijkcijfers voornamelijk met de decoder te maken hebben, en nauwelijks met de regels. De races zijn de afgelopen jaren veel beter en spectaculairder als in het gros van 2000-2010 (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

En minder kijkers = minder sponsorinkomsten, omdat het gewoonweg door minder mensen wordt gezien.
Don't go there. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sorry :+

Feit blijft dat de daling van de kijkcijfers volgens mij simpel te verklaren is, alleen zien die dombo's bij de FOM / FIA dat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 08:20
Hoogie2004 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:20:
[...]

Sorry :+

Feit blijft dat de daling van de kijkcijfers volgens mij simpel te verklaren is, alleen zien die dombo's bij de FOM / FIA dat niet :(
Ik ben het wel eens met je decoder verhaal. Er zijn mensen die het echt volgen en die kijken of via een decoder of via streams. Maar er waren natuurlijk ook veel mensen die wat rond zappen op hun vrije dag en dachten van oh ik kan F1 wel eens kijken. Dat is iets wat nu niet meer mogelijk is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gynnad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:22:
[...]

Ik ben het wel eens met je decoder verhaal. Er zijn mensen die het echt volgen en die kijken of via een decoder of via streams. Maar er waren natuurlijk ook veel mensen die wat rond zappen op hun vrije dag en dachten van oh ik kan F1 wel eens kijken. Dat is iets wat nu niet meer mogelijk is.
Als je alleen hier al eens kijkt hoeveel mensen geen abonnement nemen om te kijken... Nu hoor je natuurlijk alleen de mensen die NIET willen betalen, maar dan nog. Ik heb gewoon een Sport1 abbo genomen, en kijk zo links of rechts dan ook nog eens een voetbal wedstrijd, maar het abbo is er echt alleen voor de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Ik ken welgeteld 1 iemand die echt betaalt voor F1 (buiten mezelf met een 2 maand Sport 1 abbo, baal als een stekker dat ik die voetbalellende sponsor maar anders kan ik de helft van de races niet zien), de rest heeft allemaal zoiets van "ik ga daar echt niet voor betalen". Dat zijn er 10+. Natuurlijk wel een hele kleine samplegroep maar iedereen die inderdaad rond zat te zappen en bij F1 bleef hangen ben je nu kwijt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb het eerste jaar dat Sport1 de F1 deed een abbo gehad. Maar tegenwoordig ga ik er ook niet meer voor betalen. De coverage op Sport1 is niet goed/kwalitatief genoeg om daar voor gaan te betalen.

Ik kijk op de Beebs wat daar op komt en de rest via mijn eekhoorn. Die bevalt me prima en is Sky Sport F1 UK. Topzender.

Red me prima. Laat Eccelstone & Co. maar wat krijgen. Misschien komen ze ooit tot het inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Karten is Max nog niet verleerd zo te zien; snelste in Austin. :P Vrijdag weer tegen de echte profs, hopelijk weer veel tracktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Jurgen schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Even een schaamteloze copy paste van autosport.com:

[...]
Flinke bedragen, en de kleine teams krijgen nu bijna niets uit de televisieinkomsten. Wat zou zo'n Ericsson meenemen naar Caterham of Chilton naar Marussia?

20 miljoen max? Sponsors brengen bij die kleine teams misschien 20 miljoen binnen of zouden ze wel wat meer weten aan te trekken? Hou je alsnog een gat van zo'n 60 a 80 miljoen over (afhankelijk van of de andere coureur ook dik betaald of niet).

Stel nu dat die kleine teams al 50 miljoen zouden krijgen, dan hebben ze een veel kleinere investering van de eigenaren nodig om het hoofd boven water te houden en kunnen ze wellicht zelfs aansluiting gaan zoeken met het middenveld.

Hopelijk gaan de ogen eens open in de F1 en zien ze dat er wel iets moet veranderen omdat anders de sport gewoon kapot gaat. Force India had de race in de VS ook bijna gemist, Sauber heeft het water aan de lippen staan en Lotus staat er ook niet lekker voor... Misschien is het wel eens goed als de bom flink barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Ben ik de enige die het wegvallen van teams wel jammer vind, maar weinig met Marussia of Caterham heeft?

Als namen als bijvoorbeeld Sauber weg gaan vallen zou ik dat echt kl*te vinden, die doen al jaren mee.

Feit is wel dat het tijd word dat Ecclestone e.d hun ogen eens open gaan doen, want aan de huidige situatie gaat de sport kapot. Als Marussia en Caterham weg vallen is Lotus danwel Sauber ineens het achterhoede team, maar zij gaan ook weg vallen als er niets veranderd. Als daar een domino-effect van komt is er vrij snel geen F1 meer, want een raceklasse met 4 teams bijvoorbeeld vind ik nauwelijks het serieus nemen waard. Ecclestone o.a ziet niet in dat de Formule1 voor bedrijven/investeerders helemaal niet meer zo'n gewilde intressante klasse is.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 29-10-2014 10:59 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vind het een ramp. Er moet wat gebeuren want Sauber, Lotus en Force India zijn niet veilig. Williams zat paar jaar terug in de shit en als straks de teams met 3 of 4 auto's moeten rijden om het veld te vullen krijgen zij het ook weer moeilijk.

Daarnaast heb je een Mercedes en Red Bull die geen enkele garantie geven voor de lange lange termijn. Leuk als Red Bull straks volledig de stekker eruit trekt terwijl RBR en STR beide 4 auto's op de grid moeten zetten. Het kostenplaatje om de boel over te nemen en te runnen word daardoor ook hoger dus minder potentiele kopers. Risico dat je dus 8!! auto's verliest.

Het is een must dat men gaat ingrijpen. De bom gaat past barsten als het echt te laat is. Ferrari wil al jaren een 3e auto inzetten. Een Mercedes op dit moment zou het ook niet erg vinden om ipv 1-2jes 1-2-3jes te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die derde auto zie ik echt niet als probleem, als teams ook maar één auto kunnen inzetten. De exotische races in Verweggistan brengen de teams weinig, maar FOM/CVC heel veel. Het is toch bizar dat een team bijna 20m aan reis-, verblijf- en vrachtkosten kwijt is? Dat is 1 miljoen per race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het ook een ramp. Ik hoop echt dat ze op tijd het tij weten te keren, als de bom barst is het gedaan met de F1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Destruction schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:57:
Ben ik de enige die het wegvallen van teams wel jammer vind, maar weinig met Marussia of Caterham heeft?

Als namen als bijvoorbeeld Sauber weg gaan vallen zou ik dat echt kl*te vinden, die doen al jaren mee.

Feit is wel dat het tijd word dat Ecclestone e.d hun ogen eens open gaan doen, want aan de huidige situatie gaat de sport kapot. Als Marussia en Caterham weg vallen is Lotus danwel Sauber ineens het achterhoede team, maar zij gaan ook weg vallen als er niets veranderd. Als daar een domino-effect van komt is er vrij snel geen F1 meer, want een raceklasse met 4 teams bijvoorbeeld vind ik nauwelijks het serieus nemen waard. Ecclestone o.a ziet niet in dat de Formule1 voor bedrijven/investeerders helemaal niet meer zo'n gewilde intressante klasse is.
Ik snap de mensen ook niet die roepen dat Marussia of Caterham niks toevoegen. Maar Ecclestone gaat er niks aan veranderen denk ik, hij roept zelf al te vaak dat niemand achterhoede teams op tv wil zien, dat zegt al genoeg. Ik krijg niet het idee dat Ecclestone het deert als er teams wegvallen, hij komt toch wel met zo'n domme regel als 3 auto's per team om kunstmatig het aantal wagens hoog te houden. Nu Haas bij de F1 komt denk ik al helemaal dat hij het welletjes vindt.

Bij iedere sport heb je achterhoede teams en sporters die minder presteren, dat is toch ook een essentieel onderdeel van sport. En veel van die achterhoede teams hebben de potentie om met een grote sponsor leuke dingen te doen, kijk naar Red Bull.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De bom is al gebarsten.
McLaren: geen titelsponsor, Bernie pikt ondertussen ook zijn sponsoren in.
Williams: ondanks Martini is de auto kaal.
Lotus: draait op lucht en Maldonado. Waar die nu weer geld vandaan hebben? Het is wel erg stil daaromtrent.
Sauber: erg moeizaam.
Force India: idem.
Torro Rosso: staat ook al een tijdje stilletjes in de verkoop. In ieder geval vorig jaar.
Caterham & Marussia: rip. Iemand die wil, koopt op de veiling de boedel op. Die gaat geen schulden overnemen.

Mercedes is all-in gegaan, dat kan makkelijk de andere kant op slaan als ze zonder concurrentie vooraan rijden.
Red Bull: als Mateschitz een nieuw speeltje wilt, dan zijn er 2 teams weg.
Ferrari: heeft zich in hun goede tijd weg laten onderhandelen door hun veto niet te gebruiken voor het testverbod, dure hybride meuk, etc.

Ik voorzie een WRC scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Mijn advies; geniet er van zolang het kan en schakel dan over naar GP2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:15:
De bom is al gebarsten.
McLaren: geen titelsponsor, Bernie pikt ondertussen ook zijn sponsoren in.
Williams: ondanks Martini is de auto kaal.
Lotus: draait op lucht en Maldonado. Waar die nu weer geld vandaan hebben? Het is wel erg stil daaromtrent.
Sauber: erg moeizaam.
Force India: idem.
Torro Rosso: staat ook al een tijdje stilletjes in de verkoop. In ieder geval vorig jaar.
Caterham & Marussia: rip. Iemand die wil, koopt op de veiling de boedel op. Die gaat geen schulden overnemen.

Mercedes is all-in gegaan, dat kan makkelijk de andere kant op slaan als ze zonder concurrentie vooraan rijden.
Red Bull: als Mateschitz een nieuw speeltje wilt, dan zijn er 2 teams weg.
Ferrari: heeft zich in hun goede tijd weg laten onderhandelen door hun veto niet te gebruiken voor het testverbod, dure hybride meuk, etc.

Ik voorzie een WRC scenario.
Ferrari heeft gewoon woord gehouden en gebruikt het veto alleen wanneer de teams het daar unaniem over eens zijn. Zo hebben ze de V4 motor tegengehouden waardoor de V6 als alternatief is gekomen.

Ben benieuwd of en in welke renstal Stroll nog in gaat stappen. Die is begonnen te 'shoppen' bij Sauber, daarna Lotus en is naar verluid nu in gesprek bij McLaren. Daar rommelt het toch ook wel hoor nu die arabieren van Dennis af willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het ging al eerder mis voor Ferrari. Ze hebben zich hun eigen specialiteit af laten nemen (testen) in een tijd dat ze nog bovenaan stonden. Het is ook niet goed voor het merk F1 dat een icoon als Ferrari blijft sukkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij moet de motor ook nog bij die bedragen worden geteld van 120 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:47:
Volgens mij moet de motor ook nog bij die bedragen worden geteld van 120 miljoen?
Daar beginnen ze mee: Hybrid Power Systems $28 million

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:46:
Het ging al eerder mis voor Ferrari. Ze hebben zich hun eigen specialiteit af laten nemen (testen) in een tijd dat ze nog bovenaan stonden. Het is ook niet goed voor het merk F1 dat een icoon als Ferrari blijft sukkelen.
Nogmaals, dat hebben ze zich niet af laten nemen want Ferrari heeft al jaren geleden de toezegging richting de overige teams gedaan dat ze hun veto recht niet misbruiken voor eigen gewin en dat ze het enkel inzetten wanneer de teams het daar unaniem mee eens zijn.

Kortom, als de FIA met een belachelijke regel komt waar alle teams het mee oneens zijn houdt Ferrari het tegen. Als de teams niet unaniem zijn gebruikt Ferrari het vetorecht nooit, in het geval van het testverbod waren er volgens mij behoorlijk wat teams voor die wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

F1 is al een tijdje aan het doodbloeden, het is gewoon niet meer zoals "vroeger". Ik kijk nog omdat het wel geinig is om mee te pakken, maar ik zit niet meet met klamme handjes te wachten op een start met daarna een gevecht der titanen, dat is al gewoon heel lang weg.

Van mij mag het klappen, als ze dan daarna maar een verbeterde variant opbouwen zonder Bernie en de FOM.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hoogie2004 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:49:
[...]

Daar beginnen ze mee: Hybrid Power Systems $28 million
Is dat niet alleen voor ERS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Is dat niet alleen voor ERS dan?
Nee, dat is tegenwoordig onderdeel van de Power Unit, deze bestaat uit 5 onderdelen (Blok, Turbo, Accu, MGU-H, MGU-K) (bij benadering, weet het niet precies wat de onderdelen zijn).

Maar de hybride onderdelen zijn, in tegenstelling tot vorige jaren, compleet geintegreerd in het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Sinds dat de FIA elk jaar zo belachelijk veel wijzigingen maakt, vind ik het nauwelijks leuk meer om naar te kijken. Eerst maken ze de autos gruwelijk lelijk door ze die ingetrapte neus te geven. En nu halen ze een van de mooiste dingen die een formule 1 auto heeft (Het geluid) ook nog eens weg door van V8 naar V6 te gaan. De FIA is formule 1 hard aan het verpesten. Monteer gewoon weer de V10 motor in de autos!!

[ Voor 6% gewijzigd door iantje31 op 29-10-2014 12:25 ]

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
XyritZz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

Nogmaals, dat hebben ze zich niet af laten nemen want Ferrari heeft al jaren geleden de toezegging richting de overige teams gedaan dat ze hun veto recht niet misbruiken voor eigen gewin en dat ze het enkel inzetten wanneer de teams het daar unaniem mee eens zijn.

Kortom, als de FIA met een belachelijke regel komt waar alle teams het mee oneens zijn houdt Ferrari het tegen. Als de teams niet unaniem zijn gebruikt Ferrari het vetorecht nooit, in het geval van het testverbod waren er volgens mij behoorlijk wat teams voor die wijziging.
En kijk waar ze nu staan. Het heeft uiteindelijk de kop van LdM en SD gekost. Ze hadden imo best wel om 'esthetische redenen' wat mogen afschieten. En nu ze zelf in de Strategy group zitten, hebben ze ook rustig met dubbele punten ingestemd. Het toont wel hoe out-of-touch de F1 is met hun eigen publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het is jammer dat destijds de Indycar problemen kreeg toen Indianapolis zich afsplitste met de IRL want dat was toen een behoorlijk sterke serie die steeds meer voet aan de grond kreeg in Europa.

Hierdoor heeft de F1 ook geen echte concurrentie meer gehad. Word je laks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
L1nt schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:42:
Het is jammer dat destijds de Indycar problemen kreeg toen Indianapolis zich afsplitste met de IRL want dat was toen een behoorlijk sterke serie die steeds meer voet aan de grond kreeg in Europa.

Hierdoor heeft de F1 ook geen echte concurrentie meer gehad. Word je laks van.
De grap is dat na alle problemen die Indycar 10 jaar terughad en alle wijzigingen die daarop gevolgd waren, er bij Indycar nu gewoon een deugdelijke autorace serie staat die weet waar ze aan toe zijn en wat de kijker ervan verlangt.

Het is alleen erg jammer dat Bernie en kornuiten oogkleppen op hebben mbt andere series en oplossingen die die andere series hebben gevonden, en naar de kijker toe al helemaal.
Want de manier hoe de F1 het probeert op te lossen kom je nergens anders tegen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het ging al eerder mis voor Ferrari. Ze hebben zich hun eigen specialiteit af laten nemen (testen) in een tijd dat ze nog bovenaan stonden.
Klopt! Was het niet zo dat in de gouden tijd van Michael Schumacher hij juist van alle coureurs ook nog eens de meeste testkilometers maakte náást alle vrije trainingen, kwalificaties en races?! Die man was onwijs gedreven in ALLES de beste te willen zijn ... en het is hem tot op heden gelukt. Als iemand hem straks op punten inhaalt, is dat vooral vanwege de gewijzigde puntentelling. Aan Schumacher heeft het niet gelegen, die heeft er alles aan gedaan. _O_

Het is ook niet goed voor het merk F1 dat een icoon als Ferrari blijft sukkelen.
Dat schijnt men bij Ferrari nu ook (EINDELIJK!!!) te vinden ... daar gebeuren ineens allemaal rare dingen!

Nu dit weer ...

Bron: http://www.nu.nl/beurs/39...afscheid-van-ferrari.html

Het Italiaans-Amerikaanse autoconcern Fiat Chrysler neemt afscheid van dochterbedrijf Ferrari.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxxpvaov5k_wd640.jpg/fiat-chrysler-neemt-afscheid-van-ferrari.jpg

Het iconische sportautomerk wordt op eigen benen gezet en krijgt een beursnotering in Europa en de Verenigde Staten, zo maakt het fusiebedrijf woensdag bekend..

Ongeveer 10 procent van de aandelen zal direct op de markt worden verkocht, de rest wordt verdeeld onder de huidige aandeelhouders van Fiat Chrysler. De afsplitsing, die naar verwachting volgend jaar wordt afgerond, hoort bij de plannen waarmee het Italiaans-Amerikaanse bedrijf de komende jaren zijn winst wil vergroten.

De strijd over de toekomst van Ferrari kostte topman Luca di Montezemolo vorige maand zijn baan. Hij wilde het exclusieve karakter van Ferrari beschermen, maar moest het afleggen tegen Sergio Marchionne, de baas van Fiat Chrysler. Di Montezemolo had 23 jaar de leiding over Ferrari.
Verkopen

Uit de kwartaalcijfers van het concern blijkt verder dat Fiat Chrysler zijn verkopen vorig kwartaal heeft weten op te voeren, vooral dankzij groei op de Noord-Amerikaanse markt. De omzet van het fusiebedrijf steeg met 14 procent op jaarbasis, naar 23,6 miljard euro.

Het concern verkocht wereldwijd 1,1 miljoen auto's, 10 procent meer dan een jaar eerder. De nettowinst stabiliseerde op 188 miljoen euro.

In Noord-Amerika en Mexico samen vonden de auto's van Fiat Chrysler 20 procent meer aftrek. In Zuidoost-Azië namen de verkopen met 30 procent toe. In de regio Europa, Afrika en het Midden-Oosten werden 6 procent meer voertuigen verkocht. Alleen in Latijns-Amerika liepen de zaken slecht; daar zakten de verkopen met 12 procent.

In de VS liep vooral de verkoop van de Jeep Cherokee goed. In Europa trokken de verkopen van Fiat aan, nadat die vorig jaar tot het laagste peil van de afgelopen 20 jaar waren gezakt.
Door: ANP
raar dat dit nog niemand opgevallen was.. zal toch ook gevolgen hebben voor hun Formule 1 strategie/budget etc. lijkt me :/

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

170 euro netto winst per auto. Lol. Lijkt me dat ze bij elke verkochte bekerhouder-optie een dansje doen daar.
[/offtopic]

Ik zie het ook niet zo rooskleurig in voor de F1. Wat hierboven gezegd is, de bom is feitelijk al gebarsten.
Het is een combinatie van de nodige factoren die de klasse minder interessant maakt voor de kijker, de sponsoren en (in zekere mate) de autofabrikanten. Het WEC gaat goed, Indy en Nascar gaan ook goed. Dan zie je een alternatief als Formule E opduiken wat imo gewoon in de F1 regels als optie gegeven moet worden; net als in het begin van het eerste Turbo-tijdperk.

Laten we eens verder dromen:
  • Behoud van klassieke circuits (herstel oude Hockenheim, terugkeer naar de Nordschleife; als ze daar met GT's overheen kunnen waarom geen F1?)
  • Bij het ontwerp van nieuwe circuits, smaller asfalt, grotere hoogteverschillen en meer 'scenery' zoals gras, een enkele grindbak, bomen en tribunes ipv enkel runoff, vangrails, hekken en beton.
  • Budgetcap (incl. een goede manier om dit te 'enforcen').
  • Eerlijkere inkomstenverdeling.
  • Strengere restricties op windtunnelgebruik.
  • Meer power uit de motoren, als we dan toch met v6t rijden, haal er dan ook maar >1000pk uit zodat (verschillen in) rijderskwaliteiten meer tot uiting komen. Zoiets als dit.
  • Een huilende V12 zou mij persoonlijk fantastisch lijken, maar dat zie ik niet gebeuren.
  • Weg met de decoder.
  • Meer technische vrijheid, stimuleer radicale innovatie ipv geldverslindende graduele innovatie. Zoiets als dit.
  • Meer on-track testing (ipv windtunnels). Gekoppeld aan raceweekenden zodat er ook nog wat budgetkaartjes verkocht kunnen worden.
  • Bovenstaand geeft meer kilometers voor rookies en waarom geen mini rookie-kampioenschap? Timetrials met lege autos en prototype-bandjes van Pirelli.
  • Terugkeer 2e bandenleverancier; dat scheelt al gauw volle seconden aan rondetijd.
  • Omarming van social media; waarom bijvoorbeeld geen bonuspunt(en) voor de mooiste inhaalactie van de race middels mass-voting?
  • Waarom geen distributed computing initiatieven; steun als fan je favoriete team met computing power voor hun CFD/FAE ontwikkeling?
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58
enchion schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:19:
[...]De grap is dat na alle problemen die Indycar 10 jaar terughad en alle wijzigingen die daarop gevolgd waren, er bij Indycar nu gewoon een deugdelijke autorace serie staat die weet waar ze aan toe zijn en wat de kijker ervan verlangt.
De grap is dat dit totaal onwaar is. Gratis tip is deze website: http://www.racer.com/ hier vallen de actualiteiten omtrent Indycar te lezen, aanrader ook de opiniestukken van Robin Miller & Marshall Pruet. Gevestigde objectieve journalisten die de amerikaanse autosport al decennia verslaan op een website die er niet 10 sensatiekoppen doorheen ramt zoals bijv. F1today.nl :'(

Indycar heeft nog steeds tegenvallende kijkcijfers, er is nog geen kalender voor 2015 gepresenteerd. Het huidige seizoen was notabene eind augustus al afgelopen. Nog steeds vallen er ieder jaar diverse teams af omdat er geen sponsorgeld is (veel vertrokken naarNASCAR, waar ook de toeschouwer en kijkcijfers dalenn).

Ook in deze serie continue gerommel mbt de bezetting van de leiding, race-control en getouw trek mbt macht van de teams en dan met name de grote teams als Penske/Andretti/Ganassi. De split in 1995 heeft veel schade achtergelaten wat 20 jaar na dato nog voor problemen zorgt. Ook dat begon ooit met machtsverhoudingen.

Het hele Indycar seizoen draait nog steeds om de Indianapolis 500 en is een zege in de 500 meer waard dan het kampioenschap winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wie was na Jody Scheckter ook al weer de volgende Ferrari F1 kampioen? En die tussenliggende jaren met oa. Prost en Senna om maar wat te noemen, dat was helemaal niets hè?

Verder is het probleem behalve Bernië en zijn geldhark natuurlijk ook de vraag hoe het op technisch vlak betaalbaar blijft. Gezien de verschillen in kapitaal (en marketing budget) tussen (potentiele) sponsors ook zo gigantisch is toegenomen moet je dit op de een of andere manier afvangen. Geld heeft vroeg of laat toch een enorme invloed op de prestaties, dat maakt (in extremis) het kampioenschap te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Mystikal

It never hurts to help!

spuit 11

[ Voor 95% gewijzigd door Mystikal op 30-10-2014 09:31 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
GoldenSample schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 00:19:
[...]

Wie was na Jody Scheckter ook al weer de volgende Ferrari F1 kampioen? En die tussenliggende jaren met oa. Prost en Senna om maar wat te noemen, dat was helemaal niets hè?

Verder is het probleem behalve Bernië en zijn geldhark natuurlijk ook de vraag hoe het op technisch vlak betaalbaar blijft. Gezien de verschillen in kapitaal (en marketing budget) tussen (potentiele) sponsors ook zo gigantisch is toegenomen moet je dit op de een of andere manier afvangen. Geld heeft vroeg of laat toch een enorme invloed op de prestaties, dat maakt (in extremis) het kampioenschap te koop.
Toen had ieder gelijke kansen om te testen, motoren te verbeteren wat dan ook. Nu gaan ze naar Australië/Maleisië en dan is de toon voor het seizoen gezet. Er zijn genoeg development races in het seizoen geweest die de boel interessant hielden. Dat er elke race een snellere motoriteratie achterin lag bijvoorbeeld. Het helpt ook mee dat er toen carrière gemaakt moest worden voor de F1. Nu worden mensen met 22-23 jaar al afgeserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

Toen had ieder gelijke kansen om te testen, motoren te verbeteren wat dan ook. Nu gaan ze naar Australië/Maleisië en dan is de toon voor het seizoen gezet. Er zijn genoeg development races in het seizoen geweest die de boel interessant hielden. Dat er elke race een snellere motoriteratie achterin lag bijvoorbeeld. Het helpt ook mee dat er toen carrière gemaakt moest worden voor de F1. Nu worden mensen met 22-23 jaar al afgeserveerd.
Er zijn inderdaad nog tijden geweest dat BAR-Honda speciaal voor Japan een speciale revisie van de Honda motor kreeg die er een paar PK extra uit wist te persen. Mooie tijden, maar kan me voorstellen dat dat allemaal niet meer te bekostigen is nu :).

Aan de andere kant heeft elk nadeel ook z'n voordeel, zonder test-ban had een klein team als Brawn GP geen schijn van kans gehad in de titelstrijd. Ferrari, Red Bull, McLaren hadden er tienduizenden testkilometers tegenaan gegooid om in Barcelona met een B-spec aan de start te staan met perfect werkende dubbele diffuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die hadden ze het seizoen ervoor nog kunnen testen. Het was meer dat onduidelijk was of het legaal was.

Die Honda's waren een apart verhaal. Die hadden 'metalen uitlaatgassen' zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://f1today.net/nl/nie...kt-onder-negatieve-sluier

My god. Wat snapt die man er ontzettend niks van zeg.

Nee, l*l, dat is niet de oorzaak, dat is een gevolg!

"De mensen zijn minder geïnteresseerd in de techniek dan voorheen, daar hadden we niet op gerekend.
De ontvangst door het publiek en de fans was slechter dan verwacht."

Hoe had je nu kunnen verwachten dat iedereen zou staan te springen voor een 1.6 liter blokje wat geknepen wordt in toeren en geen fatsoenlijk geluid maakt?!

Alles wat we gewend waren is opeens weg! Tel daar de asfaltpleinen en lelijke neuzen bij op en krab jezelf dan nog eens achter de oren. Hoe dom kun je zijn.

Sorry hoor. Prost. Proest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Prost roept de laatste tijd wel vaker gekke dingen. Ik neem hem al een tijdje niet meer zo serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idem, ik heb 'm nooit heel serieus genomen eigenlijk. Ook zijn uitlatingen in de film/docu van Senna vind ik 'm maar beetje als een wereldvreemd mannetje overkomen die niet echt door heeft hoe zaken echt in elkaar steken.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Bart-Willem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:02:
Idem, ik heb 'm nooit heel serieus genomen eigenlijk. Ook zijn uitlatingen in de film/docu van Senna vind ik 'm maar beetje als een wereldvreemd mannetje overkomen die niet echt door heeft hoe zaken echt in elkaar steken.
Daarin vond ik hem zelfs maar een naar mannetje.
En hij vind zichzelf ook zo overduidelijk heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
handige_harrie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:10:
170 euro netto winst per auto. Lol. Lijkt me dat ze bij elke verkochte bekerhouder-optie een dansje doen daar.
[/offtopic]

Laten we eens verder dromen:

Behoud van klassieke circuits (herstel oude Hockenheim, terugkeer naar de Nordschleife; als ze daar met GT's overheen kunnen waarom geen F1?)
Het oude Hockenheim was nog saaier dan de huidige, ik snap niet echt waar de liefde voor die baan vandaan komt. Als er een baan was waar de rijders kwaliteiten eigenlijk totaal ondergeschikt waren aan de
topsnelheid van de auto dan is het daar wel. De F1 kan alleen op de Nordschleife als er een aantal behoorlijke aanpassingen worden gedaan; de Carrousel moet helemaal op de schop, want nu zou de rij hoogte flink omhoog moeten als je er over heen gaan, en dat kost weer te veel aan downforce.
Bij het ontwerp van nieuwe circuits, smaller asfalt, grotere hoogteverschillen en meer 'scenery' zoals gras, een enkele grindbak, bomen en tribunes ipv enkel runoff, vangrails, hekken en beton.
Nog smaller? dan wordt er helemaal niet meer ingehaald.
Strengere restricties op windtunnelgebruik.
Nog strenger?
Een huilende V12 zou mij persoonlijk fantastisch lijken, maar dat zie ik niet gebeuren.
V-12's zijn te zwaar, zelfs in het tijdperk dat ze zelf mochten kiezen, stapte iedereen over op V10's
Waarom geen distributed computing initiatieven; steun als fan je favoriete team met computing power voor hun CFD/FAE ontwikkeling?
Omdat er momenteel al een cap zit op de computer power die ze mogen gebruiken voor CFD

Je droomt lekker, maar ik zie niet veel realisme in je dromen. Maar goed daar zijn het ook dromen voor.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De V12 werd preventief geblokkeerd eind jaren '90. Ze waren bang dat Toyota er mee zou komen en ook Ferrari scheen al een end onderweg te zijn met de ontwikkeling. Maar ja, we zullen het nooit weten.

Het oude Hockenheim was gewoon een fullspeed blast. Je had ook nog geen uitloopstroken ter groote van een half parkeerterrein dus in het stadiongedeelte moest je met je nul downforce ook redden. En wat is er mis met een beetje sterke motor in F1? Vroeger mocht je tenminste doorontwikkelen. Nu hebben we alleen Monza en Spa nog over als hoge snelheidsbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Erwin schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

De grap is dat dit totaal onwaar is. Gratis tip is deze website: http://www.racer.com/ hier vallen de actualiteiten omtrent Indycar te lezen, aanrader ook de opiniestukken van Robin Miller & Marshall Pruet. Gevestigde objectieve journalisten die de amerikaanse autosport al decennia verslaan op een website die er niet 10 sensatiekoppen doorheen ramt zoals bijv. F1today.nl :'(

Indycar heeft nog steeds tegenvallende kijkcijfers, er is nog geen kalender voor 2015 gepresenteerd. Het huidige seizoen was notabene eind augustus al afgelopen. Nog steeds vallen er ieder jaar diverse teams af omdat er geen sponsorgeld is (veel vertrokken naarNASCAR, waar ook de toeschouwer en kijkcijfers dalenn).

Ook in deze serie continue gerommel mbt de bezetting van de leiding, race-control en getouw trek mbt macht van de teams en dan met name de grote teams als Penske/Andretti/Ganassi. De split in 1995 heeft veel schade achtergelaten wat 20 jaar na dato nog voor problemen zorgt. Ook dat begon ooit met machtsverhoudingen.

Het hele Indycar seizoen draait nog steeds om de Indianapolis 500 en is een zege in de 500 meer waard dan het kampioenschap winnen.
Niet onwaar gewoon mijn beleving als kijker, en ook beleving van de gemiddelde andere kijker waarmee ik op forums mee in contact geweest ben.
Het is gewoon zo dat ik het afgelopen seizoen bijna alleen maar reacties heb gelezen waar mensen zeggen, "het is niet perfect, maar het is dit seizoen wel erg leuk om naar te kijken, en het blijkt dit seizoen echt geen tijdverspilling te zijn om er naar te kijken".

Het is however wel waar dat je zegt dat algeheel de kijker niet massaal aan het terugkomen is en dat veel kijkers van vroeger een soort koppigheid/wantrouwen hebben om weer in te stappen.
De huidige kijker is ook nog steeds erg "voorzichtig" met het leuk vinden/ toeleven naar de races, ookal blijkt het concept wat ze nu hebben veel positievere reacties te krijgen dan een paar jaren geleden.

Enige wat Indycar op dit moment nog een beetje mist is "grote namen/persoonlijkheden", het "wie is die gozer/nooit van gehoord" probleem hebben ze nog steeds best erg.
Verder wordt er gewoon erg goed/spectaculair gereden en zijn de races erg authentiek wat beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
enchion schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:05:
[...]

Enige wat Indycar op dit moment nog een beetje mist is "grote namen/persoonlijkheden", het "wie is die gozer/nooit van gehoord" probleem hebben ze nog steeds best erg.
Verder wordt er gewoon erg goed/spectaculair gereden en zijn de races erg authentiek wat beleving.
Tja wat ook niet help is dat ik die auto's nog lelijker vind dan de huidige F1 auto's

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou, de F1 heeft aardig zijn best gedaan om dat in te halen. Overigens is IndyCar nergens te zien. Ook niet zo'n heel handige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:07:
[...]

Tja wat ook niet help is dat ik die auto's nog lelijker vind dan de huidige F1 auto's
Dit kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. :X
Mbt F1 van vorig jaar, zou kunnen (hoewel ik die F1 wat concept betreft ookal "scheef" vondt), dit jaar vind ik het absoluut onmogelijk om een auto te vinden die lelijker is dan een F1.

Indy ziet er imho uit als een apart concept, maar niet als een fout concept.
Señor Sjon schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:14:
Nou, de F1 heeft aardig zijn best gedaan om dat in te halen. Overigens is IndyCar nergens te zien. Ook niet zo'n heel handige actie.
Zeker met de huidige mogelijkheden mbt streamen over internet, zijn de huidige koppigheden mbt in de eigen zone blijven (niet wereldwijd beschikbaar maken) erg ongelofelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door enchion op 30-10-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Bij Lotus hebben ze igg nog geld voor een nieuwe neus. https://twitter.com/Lotus_F1Team/status/527868801069907969 (achteraan, onderop). Ben er nog niet over uit of hij er beter uit ziet dan de huidige, moet ik hem eerst op de auto zien denk ik.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Beetje een rip-off van de Mercedes. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Soortgelijk aan de Mercedes/Ferrari neus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:40
De Thursday Press Conference staat online. Hilarisch antwoord van Grosjean op 6:40: YouTube: F1 2014 - 17 United States GP - Thursday Press Conference

Is er trouwens een speciale reden voor de snor van Ricciardo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

El Caballero schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:52:
Is er trouwens een speciale reden voor de snor van Ricciardo?
Movember, neem ik aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Bart-Willem schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:37:
Beetje een rip-off van de Mercedes. :P
Mercedes heeft naar mijn smaak één van de mooiste wagens uit de afgelopen 5 a 6 jaar. Dat samen met de Redbull RB7. Die dubbele leuter van Lotus daarentegen één van de meest verschrikkelijke uit de afgelopen 100jaar. :+

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
Nu weer Button die 5 plaatsen straf krijgt voor een bakwissel. De hele F1 is een zielig gebeuren geworden. Hybride motoren, zuinig met de brandstof, straffen als je teveel bakken of motoren verslijt.

Voor dat soort ongein zijn er wel endurance races, of die solar race door Australië. We hebben het hier over de Formule 1, the best of the best, met het beste materiaal, altijd voluit op en over de grens.

De weg die nu is ingeslagen is een heilloze. Het gros van de traditionele F1 fans zijn petrol-heads, die moeten niet veel hebben van dat eco-geleuter. En de mensen die wel gevoelig zijn voor dat eco-gedoe interesseren zich per definitie niet voor de F1.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

fynrd1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Mercedes heeft naar mijn smaak één van de mooiste wagens uit de afgelopen 5 a 6 jaar. Dat samen met de Redbull RB7. Die dubbele leuter van Lotus daarentegen één van de meest verschrikkelijke uit de afgelopen 100jaar. :+
Ik vind de Lotus (eerste Caterham) 1 van de mooiere van afgelopen jaren, maar dat is mede dankzij de kleuren. :P Maar de huidige F1-wagens halen het niet bij de begin jaren '90-wagens vind ik. :P

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Ivan_Capelli_1991_USA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2011/08/tcd0417de25c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-LRq5CsULa5Y/TfDJTiaN4II/AAAAAAAAAIU/lH-EOwpHRBI/s1600/1993_lotus_ford.jpg

8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, het periodieke geneuzel over de neuzen en de rest van het uiterlijk. Het zal die tijd van de maand wel weer zijn 8) Moet iemand ook nog even zijn ei kwijt over Maldonado? Hebben we dat de komende drie pagina's ook weer gehad.
handige_harrie schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:10:
  • Omarming van social media; waarom bijvoorbeeld geen bonuspunt(en) voor de mooiste inhaalactie van de race middels mass-voting?
  • Waarom geen distributed computing initiatieven; steun als fan je favoriete team met computing power voor hun CFD/FAE ontwikkeling?
Doe dat maar niet. Dan krijg je helemaal een circus dat niets meer met autosport te maken heeft en meer met een populariteitswedstrijd. Daar wil je juist minder van, want bijvoorbeeld de locatiekeuze heeft met alles behalve het racen zelf te maken, niet nog meer.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 03:03:
Ah, het periodieke geneuzel over de neuzen en de rest van het uiterlijk. Het zal die tijd van de maand wel weer zijn 8) Moet iemand ook nog even zijn ei kwijt over Maldonado? Hebben we dat de komende drie pagina's ook weer gehad.

[...]
Ga jij eens slapen. ;)

Bijna algemen mening geworden, vroegâh was alles beter. Vond eigenlijk de bandenkeuze in begin 2000 (Michelin vs. Bridgestone) erg leuk, dat zorgde voor een extra strategie parameter in de race.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.