[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Leuk baantje om te rijden wel, Austin :) Vooral die eerste sector.

Ik doe wel telkens diezelfde bocht verkeerd later in de ronde. Zo frusty.

[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 15-10-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Mbt de krachten als de wagen van Sutil niet aan de JCB gehangen had... als Bianchi precies dezelfde lijn gehad had was er niks gebeurt, nouja... flinke klapper in de banden en met wat pech een marshall meegenomen... die JCB reed achteruit juist omdat ie die wagen had opgepikt, die stond enkele meters verder...

Gewoon totaal ongelukkige samenloop van omstandigheden... wel het ergste ongeluk in de F1 sinds '94, hopelijk kunnen we nu weer 20 jaar zonder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:54:
Gewoon totaal ongelukkige samenloop van omstandigheden... wel het ergste ongeluk in de F1 sinds '94, hopelijk kunnen we nu weer 20 jaar zonder ...
Mijn collega beweert altijd dat als er weer een neergestort vliegtuig in het nieuws is, er relatief kort daarna altijd nog 2 volgen.

Dikke zwatsch natuurlijk. Maar laten we hopen dat we hier niet over een paar weken zeggen "dat zul je nou altijd zien -O- "

Vaak is dat voor het gevoel wel zo.. gaat er 1x iets mis, gaat er vaak snel nog iets mis.

Overigens zou ik het niet afdoen als 'niks gebeurd' als er een marshall was geschept...

[ Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 15-10-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Buiten Brazilië krijgen we toch nog alleen maar Tilke banen? Daar moet je je best doen om überhaupt de rand van de baan te halen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Señor Sjon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:38:
Buiten Brazilië krijgen we toch nog alleen maar Tilke banen? Daar moet je je best doen om überhaupt de rand van de baan te halen.
Misschien ben ik dan apart, maar ik vind Austin tot nu toe best een leuk baantje eigenlijk :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Cubic X schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:40:
[...]

Misschien ben ik dan apart, maar ik vind Austin tot nu toe best een leuk baantje eigenlijk :$ .
Vind die eeuwige kritiek op Tilke ook een beetje overdreven als ik heel eerlijk ben..

Ja er zijn een aantal saaie banen van Tilke maar minstens net zo veel mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grimmie187 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:27:
Ja er zijn een aantal saaie banen van Tilke maar minstens net zo veel mooie!
Noem ze eens op als je wilt. De banen waar dan af en toe leuke races op gereden worden hebben dat toch ook vooral te danken aan het continue gemorrel aan de regels, niet omdat het objectief zulke goede banen zijn. Het lijkt erop dat die man ondanks al zijn ervaring nog steeds niet goed begrijpt wat nu een leuke of spannende baan is - of dat dat absoluut geen prioriteit gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:34:
[...]

Noem ze eens op als je wilt. De banen waar dan af en toe leuke races op gereden worden hebben dat toch ook vooral te danken aan het continue gemorrel aan de regels, niet omdat het objectief zulke goede banen zijn. Het lijkt erop dat die man ondanks al zijn ervaring nog steeds niet goed begrijpt wat nu een leuke of spannende baan is - of dat dat absoluut geen prioriteit gevonden wordt.
Blijft natuurlijk een subjectief verhaal maar oordeel zelf:

Wikipedia: Hermann Tilke

Ik vind geslaagd:
-A1 ring
-Sepang
-Istanbul park
-Yas Marina
-Circuit of the Americas

Verder zijn regelwijzigingen imo geen argument, deze zijn van toepassing op alle circuits.

Daarnaast denk ik dat coureurs inderdaad ontwerp prioriteit zijn en daarna de fans, anders krijgen we straks circuits met loopings enzo.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 15-10-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Grimmie187 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:17:
[...]

Ik vind geslaagd:
-A1 ring
-Sepang
-Istanbul park
-Yas Marina
-Circuit of the Americas

Verder zijn regelwijzigingen imo geen argument, deze zijn van toepassing op alle circuits.

Daarnaast denk ik dat coureurs inderdaad ontwerp prioriteit zijn en daarna de fans, anders krijgen we straks circuits met loopings enzo.. ;)
Loopings zou best cool zijn. Of een corkscrew in de Monaco Tunnel! :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Steffie

Opaque

AzzKickah schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Right, ik snap 'm. Dat is inderdaad logisch.

Maar dan nog dat getal van 3400G vind ik zo extreem hoog. Onmogelijk bijna. 300G a la.

Hoe dan ook, ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat ie er als kasplantje uitkomt. Hij wordt niet eens meer wakker. 92G.. Die hersenen hebben zo'n gigantische klap gehad, dat kan gewoon niet.
Kenny Brack heeft een klap van 214g overleefd en is daarvan goed hersteld.

YouTube: Indy car CRASH [Highest G-force ever!]

[ Voor 9% gewijzigd door Steffie op 15-10-2014 23:41 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Steffie schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:40:
[...]

Kenny Brack heeft een klap van 214g overleefd en is daarvan goed hersteld.

YouTube: Indy car CRASH [Highest G-force ever!]
De 92G was puur zijn hoofd, dat is heel wat anders dan 214G met wagen en al.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Volgens twittert heeft Di Montezemelo verteld dat Alonso vertrekt bij Ferrari aan het einde van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AzzKickah schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:03:
[...]

Mijn collega beweert altijd dat als er weer een neergestort vliegtuig in het nieuws is, er relatief kort daarna altijd nog 2 volgen.
offtopic:
Q1 van jaar komen er nog 2 uit de lucht in het zuidelijkhalfrond, gewoon standaard statistieken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Ik vind geslaagd:
-A1 ring
-Sepang
-Istanbul park
-Yas Marina
-Circuit of the Americas

Zijn eerdere werk (renovatie Nurburgring racebaan, A1 ring is niet veel veranderd sinds 2003?) vind ik een stuk beter dan zijn latere banen. Komt ook door de locatie in the middle of nowhere.

Istanbul Park had bocht 8 waar iedereen lyrisch over was, maar er zitten mij teveel van die 90 graden knikken in waar je niks mee kan.
Yas Marina: Abu Drabi liefkozend genoemd. Kenmerkende feature is het hotel. Baan doet mij helemaal niks. Veel teveel uitloopstroken. Sowieso vind ik de woestijnbanen in de regel niks, behalve Laguna Seca. Die kent tenminste geen eindeloze uitloopstroken.
CotA.: lijkt heel erg op zijn vorige creaties. Wederom niet echt inhaalvriendelijk behalve die landfill in bocht 1. Die bocht is dan weer zo lomp breed... Verder weinig echt inhaalmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Vanuit de coureurs komen heel andere geluiden. Die vonden Sochi erg leuk om over te racen, en ook CotA is een best uitdagende baan. In de diverse simulaties / games vind ik persoonlijk CotA en Abu Dhabi een leuke uitdagende baan om te rijden. De brede remzones voor de bochten zorgen voor inhaalmogelijkheden omdat er meer lijnen mogelijk zijn.

Op de 'ouderwetse' banen heb je ook vaak draken van races, omdat ze erg smal zijn, en de grindbakken zorgen ervoor dat niemand een inhaalpoging wil wagen. Ik denk dat het tijd is voor de ideale mix tussen die twee. ik vind ook dat er nu teveel uitloopstroken zijn waardoor een fout bijna geen tijd kost. Er moet toch wel een middenweg te vinden zijn waarbij een foutje wel wordt gestrafd, maar niet meteen met een uitvalbeurt...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-10-2014 09:53 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik zie hier nog niet de bevestiging dat Alonso defnitief vertrekt?
Bij deze dus: http://www.gpupdate.net/n...ek-teleurgestelde-alonso/

Vettel lijkt me dan dus wel zeker bij Ferrari.
Aangezien Alonso heeft verteld niet met Mercedes motoren te rijden, moet hij haast wel bij McLaren aan de slag gaan.

[edit]
Stiekem was iemand me toch al voor :)
Dupje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:22:
Volgens twittert heeft Di Montezemelo verteld dat Alonso vertrekt bij Ferrari aan het einde van het seizoen.

[ Voor 28% gewijzigd door frankivo op 16-10-2014 09:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
[...]

Ik vind geslaagd:
-A1 ring
-Sepang
-Istanbul park
-Yas Marina
-Circuit of the Americas

Ik vind regelwijzigingen wel een argument. Neem bijv. Abu Dhabi... die eerste races waren doodsaai vanwege 0,0 inhaalmogelijkheden. De leukere wedstrijden daar was puur vanwege kunstgrepen als DRS. De echt toffe circuits hebben geen DRS nodig voor een boeiende wedstrijd, en dan heb ik het over circuits als Spa, Suzuka, Interlagos, Gilles Villeneuve...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
XyritZz schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:01:
[...]

Ik vind regelwijzigingen wel een argument. Neem bijv. Abu Dhabi... die eerste races waren doodsaai vanwege 0,0 inhaalmogelijkheden. De leukere wedstrijden daar was puur vanwege kunstgrepen als DRS. De echt toffe circuits hebben geen DRS nodig voor een boeiende wedstrijd, en dan heb ik het over circuits als Spa, Suzuka, Interlagos, Gilles Villeneuve...
DRS is bedacht vanwege de veranderingen in de auto's, niet de circuits. Zonder DRS zal er op bijv. Spa, Suzuka en Interlagos ook nauwelijks worden ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
DRS is bedacht als pleister. De teams wilden geen investeringen in grondeffect e.d. doen die mechanische grip zouden verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

DRS is leuk als je, het met uitzondering van extreem slecht weer, volledig vrij geeft.

Als jij de ballen hebt dat ding op bepaalde plekken los te trekken mag je er van mij ook voordeel uit halen. Alleen niet piepen als je door te weinig grip in de banden beland.

disclaimer: met in de banden belanden bedoel ik natuurlijk geen blessures of erger oplopen. Gewoon eraf spinnen en auto kapot.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
DRS is volgens mij bedacht als lapmiddel omdat er achter de auto's te veel "vuile lucht" is. Alles is gericht op zo veel mogelijk downforce en wat er achter de achtervleugel gebeurt is niet interessant voor de engineer. Echter, degene die erachter rijdt heeft er veel last van doordat de vleugels op de auto niet meer het juiste effect hebben. Daarnaast is de koeling van diverse onderdelen ineens sub-optimaal.

Men bleef dus wel wel uit de "wake" van de voorligger en kwam niet in de buurt om in te halen. DRS is bedoeld om zoveel snelhiedsverschil te halen dat inhalen wel lukt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En CW vindt het inhalen zo lekker veilig. :X Die man is te oud om F1 te leiden tijdens de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bz-m4hVCUAEBKnu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
Whahahahahahahhaha

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Señor Sjon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:33:
DRS is bedacht als pleister. De teams wilden geen investeringen in grondeffect e.d. doen die mechanische grip zouden verbeteren.
http://www.f1fanatic.co.uk/2007/06/07/banned-ground-effects/

De ban op ground effect cars heeft imho niks te maken met unwillingness om investeringen te doen, en alles met veiligheid. Dat heeft doden op zijn geweten, en ik zie niet hoe ze dat nu veilig zouden kunnen implementeren.

Mechanische grip is een ander verhaal (veel breder), en daar moeten ze idd naar kijken.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29660644

Button lijkt me inderdaad wel een endurance rijder.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43
Altijd een sympathieke rijder gevonden.

Hij zegt alleen in de F1 te willen blijven als hij in een competitieve auto kan zitten..
Zou hij TR goed genoeg vinden? Dan mag hij wat mij betreft Max volgend jaar gaan coachen.
Een ervaren oud WK naast je om te groeien lijkt me een heel goed plan.. En voor TR zou het ook absoluut geen kwaad kunnen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Dat lijkt me volledig tegen de geest van TR als "grooming class" voor RB , tbh.

Vind JB ook enorm sympathiek, maar TR zie ik helemaal niet gebeuren. McLaren, dat zou nog wel eens kunnen, of... eeeehm, weet het zo direct niet, eigenlijk.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Button naar TR is net zo waarschijnlijk als dat Vettel dit jaar nog kampioen word zonder hulp van buitenaf.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ben benieuwd wanneer WEC de GroepC torpedo krijgt als er steeds meer coureurs afhaken richting die klasse. Het aantal LMP1 stoeltjes neemt toe, in tegenstelling tot F1 stoeltjes.

Marussia probeert Alexander Rossi en zijn investeerders tot een geldinjectie te verleiden. De Russische eigenaar schijnt maar tot Sotsji garant gestaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:22:
Ben benieuwd wanneer WEC de GroepC torpedo krijgt als er steeds meer coureurs afhaken richting die klasse. Het aantal LMP1 stoeltjes neemt toe, in tegenstelling tot F1 stoeltjes.

Marussia probeert Alexander Rossi en zijn investeerders tot een geldinjectie te verleiden. De Russische eigenaar schijnt maar tot Sotsji garant gestaan te hebben.
Afhaken? Button ziet het enkel als een alternatief als hij door McLaren op straat wordt gezet, dat noem ik geen afhaken. Denk dat de FIA het wel lekker vind dat WEC aan populariteit toeneemt, zeker als er nog een paar constructeurs bij komen zou het ze een betere onderhandelingspositie richting Ecclestone op kunnen leveren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 23:50
L1nt schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:55:
Button naar TR is net zo waarschijnlijk als dat Vettel dit jaar nog kampioen word zonder hulp van buitenaf.
Inderdaad TR is volgens mij nog steeds een team om nieuwe talenten klaar te stomen voor RB ik zie Button over een paar jaar niet bij RB rijden. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Hulk bevestigd voor 2015 bij FI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49
hmmmm wat bedoelt Giedo hier mee? Is dit een bevestiging dat hij volgend jaar ook rijdt?
.@NicoHulkenberg Congrats buddy, hopefully we can have some nice fights next year, like the old days ;)
https://twitter.com/GvanderGarde/status/524134966910009345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Gh0stw4lk3r schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:53:
hmmmm wat bedoelt Giedo hier mee? Is dit een bevestiging dat hij volgend jaar ook rijdt?

[...]

https://twitter.com/GvanderGarde/status/524134966910009345
Hij zegt hopefully, dus nog niet zeker ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Was een tijdje terug toch al een gerucht dat Giedo al getekend zou hebben maar dat het nog niet bekend gemaakt zou zijn? Dit is alleen maar meer voeding voor die geruchten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hamilton schijnt gezegd te hebben dat hij niet beloofd voor volgend jaar... Houd de geruchtenmolen wel op gang :+

Ik zie Vettel, Alonso en Hamilton alledrie nog wel verkassen. Al hoop ik echt dat Hamilton lekker bij Mercedes blijft.

Mochten ze alledrie verkassen, is het Hamilton -> Ferrari, Alonso -> Mercedes, Vettel -> McLaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Dat kan alleen als Mercedes met Renault of Ferrari motor gaat rijden volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Dupje: Weet ik :) Was meer een opzetje van als het dan toch allemaal raar loopt, misschien dan wel zo.

Ik verwacht het voor de hand liggende, Alonso -> McLaren en Vettel -> Ferrari. Al vraag ik me wel af waarom het allemaal zo lang moet duren.
Wie weet tovert Alonso nog iets heel raars uit zijn hoed, en staat we straks allemaal verbouwereerd te kijken. Alonso zei zelf ook al dat het voor hem al 2-3 maanden duidelijk is wat het gaat worden, waarom is het dan nog niet rond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Dupje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

Dat kan alleen als Mercedes met Renault of Ferrari motor gaat rijden volgend jaar.
Lamaar.. Niet goed gelezen

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 20-10-2014 13:31 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:40
Vergeten we Lotus niet in het stoelendans-verhaaltje? Die rijden volgend jaar toch met een Mercedes krachtbron? Ik zou er in ieder geval niet raar van op kijken als ze dan weer met de top meedoen. Misschien dat Vettel en Button teammates worden daar.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Laatst online: 11-09 07:52
Lotus heeft Maldonado toch al bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die zorgt voor de centen, een andere coureur moet voor de punten zorgen. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Hopelijk gaat het dan niet als twee jaar geleden: Kimi maakt een afspraak om de punten te vergaren, en dan blijkt dat de wagen nog competitief is ook en dan hebben ze geen geld om de "punten coureur" te betalen ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
NitroX infinity schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:35:
Vergeten we Lotus niet in het stoelendans-verhaaltje? Die rijden volgend jaar toch met een Mercedes krachtbron? Ik zou er in ieder geval niet raar van op kijken als ze dan weer met de top meedoen. Misschien dat Vettel en Button teammates worden daar.
Lotus heeft dit jaar niet alleen een slechte motor. Maar ook een erg slechte auto. Ik denk niet dat een mercedes krachtbron ze terug naar de top zal brengen

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Caterham: Kamui Kobayashi was 'scared' before Russian GP
Kobayashi was so uneasy about a repair made to his car's suspension before final practice, he questioned whether to continue.
"Scary!" the Japanese wrote on his Facebook page, in a post seen by BBC Sport. "Last night a suspension defect was found. There's no spare so it was repaired by wrapping it in carbon.

Bron: www.bbc.com
Het is nog net niet gerepareerd met duct tape :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Te belachelijk voor woorden dat zoiets door een technische keuring zou komen... Ik was denk ik niet eens ingestapt met zo'n McGyver fix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Hangt er vanaf. Hij heeft het tot ronde 21 uitgehouden en is uitgevallen door een probleem met de remmen, niet de ophanging.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ze zeggen dat ze een probleem zagen bij de remmen, maar wie zegt dat dat klopt. Als je een probleem hebt met je remmen, dan merkt de coureur het, en als Kobayashi aangeeft dat hij in eerste instantie niet wist waarom hij naar binnen moest, dan twijfel ik aan de woorden van Caterham.
Als je al geen reserve wielophanging bij je hebt, dan is de situatie bij Caterham ernstig te noemen, zeker als je leest dat het bedrijf in Leafield, waar de auto's worden gebouwd, under curatele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Zonder dat wij weten wat voor krachten er op uitgeoefdend worden en hoeveel zo'n wrap kan hebben tasten we sowieso in het duister, denk ik. Tenzij fsfikke ons iets wil vertellen... (hint hint hint)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De eerste geruchten over de 2015 Ferrari zijn niet erg hoopvol, zou misschien ook kunnen verklaren dat Alonso er wel klaar mee is daar. Als hij echt veel vertrouwen had dat het goed kwam, zou hij zich wel schikken naar de wens van de nieuwe team-leiding.

http://www.f1today.net/nl...telt-teleur-in-windtunnel
(is een vertaling van een artikel van Autosprint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:20

Ankh

|true

Hoogie2004 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:35:
De eerste geruchten over de 2015 Ferrari zijn niet erg hoopvol, zou misschien ook kunnen verklaren dat Alonso er wel klaar mee is daar. Als hij echt veel vertrouwen had dat het goed kwam, zou hij zich wel schikken naar de wens van de nieuwe team-leiding.

http://www.f1today.net/nl...telt-teleur-in-windtunnel
(is een vertaling van een artikel van Autosprint).
Volgens mij had Ferrari (of Alonso) al gemeld dat het nog 2 jaar (dus kampioenschap 2016) zou duren voordat ze weer met het kampioenschap zouden meedoen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.gpupdate.net/n...kken-zich-mogelijk-terug/

Nou ja als die het eind van het seizoen halen mag dat toch wel een wonder heten. Ik verwacht ze eigenlijk niet op de grid in de USA.

En daar gaan we niks van merken. Echt helemaal niks. In de race bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Achteraf gezien is het denk ik toch maar beter geweest dat Giedo weg is gegaan bij Caterham

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik snap sowieso het hele verhaal niet helemaal. Je verkoopt een F1 team en laat dat de fabriek onder curatele zetten. Dat is toch zoiets als je eigen doodvonnis tekenen?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Waren aparte bedrijven als ik het zo lees, maar ik snap er ook de ballen van. Door al dit gekonkel denk ik "opgerot met die ballentent", pure gridvervuiling.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

https://twitter.com/tonyfernandes/status/525013496917143552

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik ben ook bang dat ze de aankomende race niet gaan rijden.
Maar zijn ze dat niet verplicht vanuit de afspraken die ze hebben met de FIA? Daar staat me iets van bij, dat ze niet zomaar een race niet kunnen rijden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arfman schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:29:
Waren aparte bedrijven als ik het zo lees, maar ik snap er ook de ballen van. Door al dit gekonkel denk ik "opgerot met die ballentent", pure gridvervuiling.
De Maleisische tak had de F1 licentie en die liet Caterham in Engeland auto's bouwen. Op die manier kon de licentie los van het team gehouden worden en relatief makkelijk het team opgeblazen worden. Vervolgens valt de licentie buiten de boedel en zou een andere chassisbouwer gezocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:32:
http://www.gpupdate.net/n...kken-zich-mogelijk-terug/

Nou ja als die het eind van het seizoen halen mag dat toch wel een wonder heten. Ik verwacht ze eigenlijk niet op de grid in de USA.

En daar gaan we niks van merken. Echt helemaal niks. In de race bedoel ik dan.
Als er niet snel wat veranderd gaan we het wel merken. Marussia eigenaren schijnen ook klaar te zijn met het speeltje. Sauber zit in diepe financiele problemen. Lotus ontkent hard maar staan er ook niet rooskleurig voor. Force India lijkt er rooskleurig voor te staan maar de eigenaren hebben in eigen land voldoende problemen. Williams heeft ook al paar keer op het randje gebalanceerd.

Nog even en we rijden echt met 3x Ferrari, 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren. Lijkt mij een nachtmerrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
L1nt schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:10:
[...]

Als er niet snel wat veranderd gaan we het wel merken. Marussia eigenaren schijnen ook klaar te zijn met het speeltje. Sauber zit in diepe financiele problemen. Lotus ontkent hard maar staan er ook niet rooskleurig voor. Force India lijkt er rooskleurig voor te staan maar de eigenaren hebben in eigen land voldoende problemen. Williams heeft ook al paar keer op het randje gebalanceerd.

Nog even en we rijden echt met 3x Ferrari, 3x Red Bull, 3x Mercedes en 3x McLaren. Lijkt mij een nachtmerrie
Als we dat nog twee jaar kunnen uitstellen kan Max meteen doorschuiven :*)

Ik zou het niet erg vinden als teams met 3 auto's gaan rijden, normaalgesproken wordt het dan wel competitiever. Alleen zal dat niet iets zijn dat op korte termijn te realiseren zal zijn. Als was het door de logistiek, welke daar voor de teams op dit moment niet op berekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lees dit maar eerst even voor je graag 3-car teams wilt zien: http://joesaward.wordpress.com/2014/10/23/knock-on-effects/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

L1nt schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:10:
[...]

Zijn we volgens geruchten wel gelijk van Bernie af.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zie 1 groot probleem voor 3 auto's per team: pitboxen zijn er in bijna alle circuits niet op gemaakt om 3 auto's te hebben. Meestal heb je 1 grote deur waar 2 auto's achter kunnen staan, of anders 2 aparte deuren. Zeker de oude banen hebben er gewoon geen ruimte voor waardoor je anders moet splitsen en dat zie ik helemaal niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Martinspire schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:31:
Ik zie 1 groot probleem voor 3 auto's per team: pitboxen zijn er in bijna alle circuits niet op gemaakt om 3 auto's te hebben. Meestal heb je 1 grote deur waar 2 auto's achter kunnen staan, of anders 2 aparte deuren. Zeker de oude banen hebben er gewoon geen ruimte voor waardoor je anders moet splitsen en dat zie ik helemaal niet gebeuren.
Volgens mij zijn er overal 3 deuren per garage. Vroeger stond de T-car achter de 3e deur (in het midden).

Er zijn vast uitzonderingen, maar volgens mij hebben veel circuits die plek wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het grootste probleem is dat je het echte probleem niet oplost met 3 auto's. Er zal altijd 1 de slechtste zijn.
En als de grote jongens al problemen hebben om 3 auto's in te gaan zetten wat moet dat wel niet betekenen voor de kleinere teams? Blijven die kleintjes dan maar met 2 rond rijden? En zodoende nog minder kans op punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Speculatie op speculatie. Teams met financiële moeilijkheden zijn net zo oud als de F1 zelf.
Drie auto's per team levert problemen op met puntentelling voor de Constructeurs WK. Dat is oplosbaar.

Neemt niet weg dat ik het niet snel zie gebeuren, die 3e auto. Hoewel ik Alonso graag in de 3e Mercedes zou willen zien :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Valt reuze mee. De meeste wandjes worden er door de teams ingezet. Vaak is het een lange rij met roldeuren met om de zoveel pitboxen een stabiliteitswand. En er zijn eerder meer dan minder klasses met multicar teams. Kijk maar naar de F3 teams die rustig met 3-4 auto's per team rijden. Juist F1 is daar wat meer achterhaalt mee. Jammer genoeg helpt hun eigen testverbod de opkomst van de kleine teams ook tegen, want die kunnen relatief veel winnen door ervaring op te doen. En als je F1 te duur vindt, dan moet je niet meedoen. Wat dat betreft moet ik Bernie wel gelijk geven. De meeste teambazen zijn verre van onbemiddeld, maar klagen wel over de kosten van F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
handige_harrie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:34:
[...]

Speculatie op speculatie. Teams met financiële moeilijkheden zijn net zo oud als de F1 zelf.
Drie auto's per team levert problemen op met puntentelling voor de Constructeurs WK. Dat is oplosbaar.

Neemt niet weg dat ik het niet snel zie gebeuren, die 3e auto. Hoewel ik Alonso graag in de 3e Mercedes zou willen zien :9~.
Wat je zou kunnen doen is verplicht iemand in de 3e auto met maximaal 3 jaar ervaring. Maar ik zou wel pleiten voor iedereen 3 auto's, of iedereen 2 maar geen onderscheid. En dan wel alle 3 de auto's punten toekennen.. anders wordt het straks niet meer te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als ze nou eens eerst beginnen met logische besparingen en extra inkomstenbronnen laten aanboren.

Stop bijvoorbeeld met exotische materialen voor remmerij bijvoorbeeld. Scheelt geld en de rijder moet ook beter opletten met wat ie doet.

Laat Bernie ook per direct stoppen met het wegkapen van sponsoren. Hij schijnt al geruime tijd potentiele sponsoren weg te trekken bij teams door ze trackside sponsoring aan te bieden voor minder/zelfde bedrag.

Laat teams de auto's in verschillende kleuren spuiten en daarmee dus verschillende sponsoren strikken per auto. Potentieel meer geld in het laatje.
Kom aub niet aan dat de kijker dan niet meer weet bij welk team/rijder de auto hoort. De gemiddelde redneck NASCAR kijker snapt het ook in NASCAR dus moet de zogenaamd ontwikkelde F1 kijker het ook kunnen.

Customer cars toestaan met bepaalde restricties. Minimaal 1 jaar oud bijvoorbeeld. Max aantal teams wat je mag leveren. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is het helemaal niet zo lastig kwa puntentelling: derde auto alleen mee laten tellen voor de rijders-wk zou een stuk moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MikeyMan schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:53:
Volgens mij is het helemaal niet zo lastig kwa puntentelling: derde auto alleen mee laten tellen voor de rijders-wk zou een stuk moeten oplossen.
Dan krijgt die coureur nooit een eerlijke kans. Als een team meer punten kan binnenhalen door die derde auto van P1 naar P3 te laten terugvallen, (omdat dan bijv. 1 of beide andere auto's meer punten halen), zullen ze de coureur opdragen dit te doen.

Het constructeurskampioenschap is de grootste bron van inkomsten en voor de teams het hoogste doel. Als je constructeurskampioen wordt, komt die rijderstitel bijna gegarandeerd ook naar een van jouw coureurs.

Het meest voor de hand liggend zou zijn om juist de toppers geen extra wagen te geven (bijv. top 4 van afgelopen jaar 2 wagens, rest 3). Dat geeft de achterhoede een extra kans op puntjes. Tevens zit dat deel van het veld dichter op elkaar en dat geeft dus automatisch spektakel :) Daar zou dan een vergoeding van de FIA op moeten staan van 10 miljoen per 3e auto o.i.d. om de kosten (grotendeels) te dekken. De auto's doen dan verder gewoon voor punten mee in alle kampioenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Maakt een front-row lockout wel makkelijker... :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
L1nt schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:46:
Als ze nou eens eerst beginnen met logische besparingen en extra inkomstenbronnen laten aanboren.

Stop bijvoorbeeld met exotische materialen voor remmerij bijvoorbeeld. Scheelt geld en de rijder moet ook beter opletten met wat ie doet.

Laat Bernie ook per direct stoppen met het wegkapen van sponsoren. Hij schijnt al geruime tijd potentiele sponsoren weg te trekken bij teams door ze trackside sponsoring aan te bieden voor minder/zelfde bedrag.

Laat teams de auto's in verschillende kleuren spuiten en daarmee dus verschillende sponsoren strikken per auto. Potentieel meer geld in het laatje.
Kom aub niet aan dat de kijker dan niet meer weet bij welk team/rijder de auto hoort. De gemiddelde redneck NASCAR kijker snapt het ook in NASCAR dus moet de zogenaamd ontwikkelde F1 kijker het ook kunnen.

Customer cars toestaan met bepaalde restricties. Minimaal 1 jaar oud bijvoorbeeld. Max aantal teams wat je mag leveren. etc
Door overal de 5-6 generieke sponsoren te projecteren, raak je ook wel het idee van een globale sport kwijt. Het was vroeger leuker om te zien, ook met lokale sponsoren.

FOM zit er gewoon in voor een short-term gain. Lange termijn interesseert ze echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:59:
[...]
Dan krijgt die coureur nooit een eerlijke kans. Als een team meer punten kan binnenhalen door die derde auto van P1 naar P3 te laten terugvallen, (omdat dan bijv. 1 of beide andere auto's meer punten halen), zullen ze de coureur opdragen dit te doen.
Het resultaat van de beste 2 auto's telt.. klaar.
Heb je 2 auto's?.. prima. Heb je er 3, heb je vooral mazzel als er een uitvalt.
Voor mijn part laten ze kleine teams met 1 auto meerijden. Al het geld naar die ene auto..maar constructeurstitel wordt dan verdomde moeilijk.

En inderdaad: Verschillende livery toestaan op de auto's. En niet van die kunstgrepen als indertijd met BAR.
Coureurs hebben ook eigen sponsors, kunnen die ook prominent op de auto van hun coureur staan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

sanderb schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Het resultaat van de beste 2 auto's telt.. klaar.
Heb je 2 auto's?.. prima. Heb je er 3, heb je vooral mazzel als er een uitvalt.
Voor mijn part laten ze kleine teams met 1 auto meerijden. Al het geld naar die ene auto..maar constructeurstitel wordt dan verdomde moeilijk.

En inderdaad: Verschillende livery toestaan op de auto's. En niet van die kunstgrepen als indertijd met BAR.
Coureurs hebben ook eigen sponsors, kunnen die ook prominent op de auto van hun coureur staan.
Tja, maar dan is 3e worden achter je 2 teamgenoten ineens een uitvalbeurt voor het coureurskampioenschap en constructeurskampioenschap... Is niet echt wat ik als fan zou willen zien.

Over de liveries, helemaal mee eens. De nummers staan al veel te klein op de auto. Alleen aan de helm kun je zien wie het is... Bij de MotoGP is dit toch beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Jurgen schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:40:
[...]

Wat je zou kunnen doen is verplicht iemand in de 3e auto met maximaal 3 jaar ervaring. Maar ik zou wel pleiten voor iedereen 3 auto's, of iedereen 2 maar geen onderscheid. En dan wel alle 3 de auto's punten toekennen.. anders wordt het straks niet meer te volgen
Dat denk ik ook, iedereen hetzelfde aantal auto's want anders wordt het sowieso een ingewikkeld verhaal voor de toeschouwer. De andere klassen waarin ze wel variabel aantal auto's per team hebben... die hebben waarschijnlijk geen constructeurskampioenschap maar enkel een kampioenschap voor coureurs?

Denk dat het voorlopig nog niet zo ver zal komen; Bernie zal wel een zak met geld neerleggen bij Marussia of Sauber als één van die twee dreigt om te vallen om zo 20 auto's aan de start te hebben. Na volgend jaar komt Haas er bij dus dat geeft dan weer wat speling.

Het grote probleem is nog steeds de budgetten die veel te groot zijn, de reductie op kosten is een druppel op een gloeiende plaat en de grote teams blokkeren alle plannen om drastisch te gaan besparen op kosten. De FIA moet hier ingrijpen maar doet niets, ze kunnen wel controleren of een windtunnel niet te lang aan staat maar hoeveel geld er uitgegeven wordt is onmogelijk? Daar geloof ik niets van, dat budgetlimiet moet gewoon kunnen maar ze willen niet omdat ze de grote teams een hand boven het hoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De inkomsten worden ook gewoon oneerlijk verdeeld.

47,5 % van alle winst gaat naar de teams via de prijzenpot. In 2011 was dit 400 ~ 500 miljoen dollar. Dit bedrag wordt verdeeld over de top 10 van het kampioenschap, waarbij de nummer 1 het meest krijgt. Dit zorgt er al voor dat het in de achterhoede lastig overleven wordt.

Stel ze zouden 150 (~33% van die 47,5%) miljoen verdelen over alle deelnemers, evenredig. En de rest zoals nu gedaan wordt, top 10 van het kampioenschap, met nummer 1 het meest. Dit zou het leven van de teams in de achterhoede een stuk eenvoudiger maken (want 150 miljoen is toch 10-15 miljoen per team) Iets dat op een budget van enkele tientallen miljoen heel veel helpt. De onderste 5 teams, Sauber, TR, FI, Marussia en Caterham hebben allen tussen de 60 en 100 miljoen budget. Die zouden dus hun budget zien stijgen met 10 ~20 %.

Ik vind dat alle deelnemers mee zouden moeten delen in een deel van de winst, ze zorgen immers met zijn allen voor de show. Dus imho zou van die 47,5% een deel altijd moeten worden uitgekeerd aan alle teams.

Bron: http://edition.cnn.com/20...-billion-dollar-business/
Wat een samenvatting is van het boek 'Formula Money'
Bron budgets: https://infogr.am/team-f1-2014-budget-and-employees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:27:
[...]
Dat denk ik ook, iedereen hetzelfde aantal auto's want anders wordt het sowieso een ingewikkeld verhaal voor de toeschouwer. De andere klassen waarin ze wel variabel aantal auto's per team hebben... die hebben waarschijnlijk geen constructeurskampioenschap maar enkel een kampioenschap voor coureurs?

[knip]
In de BTCC competitie rijden ze bij sommige teams met 3 auto's, ze hebben de regelgeving daar ook op aangepast. Niet dat ik er een voor- of tegenstander van zou zijn, maar er zijn dus competities waarbij het aantal deelnemers per merk/team niet even groot is en er is altijd een mouw aan te passen v.w.b. regelgeving. Het is maar wat men zou willen, een veld van 16-18 auto's bij 2 auto's per team of een veld van 21-24 bij 3 auto's per team.

Ikzelf heb een voorkeur voor zoveel mogelijk verschillende teams, maar zoals dit vroeger het geval was zie ik niet meer gebeuren in de toekomst gezien het kostenplaatje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:51:

47,5 % van alle winst gaat naar de teams via de prijzenpot. In 2011 was dit 400 ~ 500 miljoen dollar. Dit bedrag wordt verdeeld over de top 10 van het kampioenschap, waarbij de nummer 1 het meest krijgt. Dit zorgt er al voor dat het in de achterhoede lastig overleven wordt.

Stel ze zouden 150 (~33% van die 47,5%) miljoen verdelen over alle deelnemers, evenredig. En de rest zoals nu gedaan wordt, top 10 van het kampioenschap, met nummer 1 het meest. Dit zou het leven van de teams in de achterhoede een stuk eenvoudiger maken (want 150 miljoen is toch 10-15 miljoen per team) Iets dat op een budget van enkele tientallen miljoen heel veel helpt. De onderste 5 teams, Sauber, TR, FI, Marussia en Caterham hebben allen tussen de 60 en 100 miljoen budget. Die zouden dus hun budget zien stijgen met 10 ~20 %.

Ik vind dat alle deelnemers mee zouden moeten delen in een deel van de winst, ze zorgen immers met zijn allen voor de show. Dus imho zou van die 47,5% een deel altijd moeten worden uitgekeerd aan alle teams.

Vergeet niet dat Ferrari nog eerst een groot bedrag krijgt uit die pot puur omdat ze Ferrari zijn en dan pas word het verdeelt. Ferrari krijgt zodoende nog meer dan de kampioen ook al zouden ze bijna onderaan eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Caterham mist vrijwel zeker twee races: https://eurosport.yahoo.c...-races-165850133--f1.html (oorspronkelijk Autosport artikel, maar zij houden niet van gratis kijkers. Gelukkig stelt Yahoo die nieuwsfeed gewoon beschikbaar. ;))

Nog een column van Frijns uit september: http://www.f1only.nl/ik-jaag-nog-altijd-mijn-droom-na/
Wat als hij met RB in zee was gegaan... Dan had ie er nu ingezeten.

Dat Audi verhaal lijkt meer op clickbait. Er is altijd wel iemand die ergens roept dat VAG de F1 in gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 24-10-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:51:

Ik snap je punt wel, maar ik vrees dat bij een gelijke verdeling van de prijzenpot, flink misbruik wordt gemaakt door investeerders.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

En Marussia rijdt blijkbaar ook niet!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Bron?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

KenVerburg

Race-fan

"Marussia F1 team set to miss United States Grand Prix as well"
http://www.autosport.com/news/report.php/id/116497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Enerzijds jammer. Anderzijds ben ik wel benieuwd hoe een race eruit ziet zonder rijdende chicanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op NOS Teletekst staat het ook, vreemd genoeg op GPupdate nog niet.

Wel erg jammer dit: ook de kleinere/"zwakkere" teams horen gewoon bij de F1 vind ik. De reacties op nieuwsberichten met "kansloos, weg ermee" etc vind ik ook nergens op slaan, want nu heb je weer andere achterhoede-teams genaamd Lotus en Sauber. Stel dat die ook omvallen, dan wordt Torro Rosso of Force India het.

Ik hoop alleen niet dat dit een kaartenhuis-effect gaat hebben, aangezien meer teams er slecht voor staan.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Dan hebben we maar 18 auto's in Austin. De garantie was voor 20 auto's die er in ieder geval moesten zijn om aan de voorwaarden van de contracten te voldoen, maar Ecclestone heeft een uitzondering gemaakt. Dan kan het dus opeens wel :') Jammer dit. Ik had gehoopt dat F1 zichzelf zoveel schade zou doen dat ze eens gingen nadenken over de langetermijntoekomst van de sport.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach we hebben ooit al eens een GP in Amerika gehad met maar liefst 6 auto's, het zijn er nu tenminste al 3 keer zoveel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Hehe, second that :D

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In die race was alleen onze landgenoot Albers de enige coureur die lager eindige dan zijn virtuele startplek en een Jordan die een plekje hoger eindigde. De rest bleef gelijk aan zijn virtuele startplek bij de finish. :p

Wikipedia: 2005 United States Grand Prix

[ Voor 20% gewijzigd door MegaTronics op 25-10-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe gaat Q1 dan straks met 4 auto's minder? Slechts 3 afvallers of wordt het spul omgegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Of 4 DNF al bekend voor Q1?

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 25-10-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ja dat vraag ik me dus af. Doen ze alleen niet mee maar staan ze wel op de tijdenlijst (en dus zonder tijd) of worden ze compleet geschrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Misschien geen Q1, alleen Q2 en Q3? En dan wat extra minuten bij Q2.

Of 6 eraf na Q1 en nog eens na Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Iedereen speculeert lekker door :)

Mijn idee, net zoals die van alle anderen... We hebben geen antwoord, laten we voor nu de VS maar afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gewoon de stand in het kampioenschap en dan in omgekeerde volgorde. Dus Gutiérrez op pole met naast hem Maldonado. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MegaTronics schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:02:
Gewoon de stand in het kampioenschap en dan in omgekeerde volgorde. Dus Gutiérrez op pole met naast hem Maldonado. :+
Ehhh, we willen een race toch? Geen doden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nee, we willen spektakel.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.