[F1] Seizoen 2014 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 90.850 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Requiem19 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:06:
Er is zelfs een situatie denkbaar waarin Hamilton de resterende races wint, Rosberg telkens 2e wordt.

Vervolgens wint Rosberg Abu Dhabi en valt Hamilton daar uit. Dan zou Rosberg kampioen worden...
Dat zat ik vanochtend ook al te denken. :X Als dat gebeurt, dan neem ik aan dat dit meteen het laatste jaar is dat er met dubbele punten gewerkt wordt. :X Toen Hamilton kampioen werd had 'ie minder overwinningen dan Massa, en Bernie vond dat zo schandalig dat 'ie een medaille-systeem overwoog. Als Hamilton inderdaad nog 2 overwinningen pakt en Rosberg "slechts" eentje, dan heeft Hamilton sowieso meer overwinningen dan Rosberg toch?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Bart-Willem schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:41:
[...]

Als Hamilton inderdaad nog 2 overwinningen pakt en Rosberg "slechts" eentje, dan heeft Hamilton sowieso meer overwinningen dan Rosberg toch?
Als Rosberg ze allemaal wint vanaf nu, heeft'ie nog minder overwinningen (Rosberg kan op 7 komen, want heeft er 4. Hamilton heeft er al 9).

[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 13-10-2014 10:47 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Dat zat ik vanochtend ook al te denken. :X Als dat gebeurt, dan neem ik aan dat dit meteen het laatste jaar is dat er met dubbele punten gewerkt wordt. :X Toen Hamilton kampioen werd had 'ie minder overwinningen dan Massa, en Bernie vond dat zo schandalig dat 'ie een medaille-systeem overwoog. Als Hamilton inderdaad nog 2 overwinningen pakt en Rosberg "slechts" eentje, dan heeft Hamilton sowieso meer overwinningen dan Rosberg toch?
Rosberg kan Hamilton al niet meer inhalen m.b.t. overwinningen. Hamilton heeft er nu 9, Rosberg 4, met medailles was Hamilton al kampioen.

Als Hamilton de komende 2 races wint, en Rosberg word 1 maal 2e en valt een maal uit, kan Rosberg het kampioenschap zelfs nog winnen door in Abu Dhabi te winnen als Hamilton uitvalt. Het verschil zou in dit scenario namelijk 49 punten zijn bij het ingaan van de laatste race). Te belachelijk voor woorden :(

Ik hoop echt dat die dubbele punten niet het verschil gaan maken, dat zou echt te zuur zijn voor woorden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:01
Ook een mooi stukje op de site van Adam Cooper

Vind het wel logisch dat Mercedes het niets eens is met een engine "unfreeze". Moeten ze de concurentie maar een handje helpen om dichterbij te komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoogie2004 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:47:
[...]

Ik hoop echt dat die dubbele punten niet het verschil gaan maken, dat zou echt te zuur zijn voor woorden.
Ik ben er bang voor, het is namelijk wel weer iets typisch voor Duitsers namelijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

DesireHD schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:32:
Ook een mooi stukje op de site van Adam Cooper

Vind het wel logisch dat Mercedes het niets eens is met een engine "unfreeze". Moeten ze de concurentie maar een handje helpen om dichterbij te komen? :?
Mja is ook weer zo, maar hoe snel gaan ze het ondersteunen als blijkt dat ze enorm achter lopen? Ik blijf het raar vinden dat een sport die zo erg om technologische ontwikkeling draait, bepaalde elementen gaat bevriezen. Geef teams desnoods een 10 plaatsen grid penalty voor het gebruiken van nieuwe motoren, maar laat de mogelijkheid om middels ontwikkeling terug te komen. Nu is al vanaf de eerste race de uitslag wel vrij duidelijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Martinspire schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:37:
[...]

Mja is ook weer zo, maar hoe snel gaan ze het ondersteunen als blijkt dat ze enorm achter lopen? Ik blijf het raar vinden dat een sport die zo erg om technologische ontwikkeling draait, bepaalde elementen gaat bevriezen. Geef teams desnoods een 10 plaatsen grid penalty voor het gebruiken van nieuwe motoren, maar laat de mogelijkheid om middels ontwikkeling terug te komen. Nu is al vanaf de eerste race de uitslag wel vrij duidelijk.
Tja die freeze hebben alle teams zelf voor gekozen. En als ze achter liggen zijn ze het er in een keer niet mee eens. Toen RB harder ging dan de rest vanwege de blown diffuser heeft Horner ook hemel en aarde bewogen om dat niet te verbieden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Anders verbieden we ook het ontwerp aan de auto's voor de komende 5 jaar? Gelijke monniken, gelijke kappen. De nadruk is van de motoren afgehaald (lag ervoor ook niet heel erg erop) in de bevriezingsperiode, terwijl het toch een wezenlijk onderdeel is van de auto. Om 'kosten te besparen' hadden ze ook de auto's kunnen bevriezen in 2008, maar wel motoren doorontwikkelen. Het is maar net hoe je het bekijkt. Het tot in den treure doorontwerpen van de voorvleugel is zo'n voorbeeld. Aangezien dat nog relatief vrij is, blijven ze er miljoenen insteken. Alle teams gecombineerd durf ik wel te zeggen dat de voorvleugel 50-100m/jaar kost. De rest zit toch zo goed als vast.

Edit
Vettel gaat vanuit de pitstraat starten in de VS vanwege de 6e PU. Schijnt hij in een interview met de Duitse RTL gezegd te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2014 11:55 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Het aantal overwinningen moet ook niet leidend zijn.

Als je 10x wint en 10x uit valt ben je IMHO niet beter dan iemand die 4x wint en het merendeel van de races bovenin eindigt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de tijd dat het nog om overwinningen ging deed men dan ook de x aantal slechtste resultaten wegstrepen zodat uitval minder impact had op het eindresultaat. De nadruk lag op winnen en niet op betrouwbaarheid, voornamelijk omdat geen van de wagens toen erg betrouwbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Laatst online: 12-09 16:54
Alonso blijft gewoon bij Ferrari volgend jaar en Vettel gaat naar Honda. Dat lijkt me op dit moment het enige logische. Vooral omdat er nooit door Ferrari of door Alonso gezegd is dat hij weg gaat.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Dat zat ik vanochtend ook al te denken. :X Als dat gebeurt, dan neem ik aan dat dit meteen het laatste jaar is dat er met dubbele punten gewerkt wordt. :X
Dat is het sowieso (hopelijk) :)

http://www.f1today.net/nl...chijnlijk-vaarwel-na-2014

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

looin schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:29:
Alonso blijft gewoon bij Ferrari volgend jaar en Vettel gaat naar Honda. Dat lijkt me op dit moment het enige logische. Vooral omdat er nooit door Ferrari of door Alonso gezegd is dat hij weg gaat.
Volgens mij heeft ie in zekere zin allang gemeld dat ie Ferrari gaat verlaten.

Ik vind het Haas F1 verhaal nog eigenlijk wel wat hebben. Ferrari heeft in het verleden al vaker geopperd dat ze een 3e auto willen en die dan bijvoorbeeld onder de Amerikaanse vlag willen laten racen om het merk daar te promoten.
Haas F1 gaat vrijwel zeker met Ferrari motoren racen en mogelijk komt daar nog extra stuk samenwerking bij.
Qua geld zou Haas in staat moeten zijn om een behoorlijke auto neer te zetten. Maar dat zegt natuurlijk niks want Toyota had geld genoeg om 2-3 teams te voorzien van winnende auto's maar misschien dat een Alonso de doorslag kan geven.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Is het wel zeker dat Alonso blijft racen?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

looin schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:29:
Horner heeft al aangegeven dat'ie naar Ferrari gaat. Zou wel raar zijn als dat niet zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrSleeves schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:52:
[...]

Horner heeft al aangegeven dat'ie naar Ferrari gaat. Zou wel raar zijn als dat niet zo zou zijn.
Nee, Horner heeft gezegd dat Ferrari een "zeer lucratief aanbod" aan Vettel heeft gedaan. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik zie Alonso niet vrijwillig in 1 team rijden met Vettel. Hij heeft nog steeds trauma's aan z'n tijd bij McLaren met Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
De laatste race: meer auto's die starten uit pitstraat door opgebruike PU's dan op de start/finish-lijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hier kun je mooi zien hoe idioot de 100kg fuel limiet nu eigenlijk is ..
Bron: http://www.f1fanatic.co.u...it-2014-toughest-f1-rule/

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/06/renault-energy-f1-2013-470x303.jpg

The 2014 F1 rules limit each driver to just 100kg of fuel per race. This is one of the major challenges of the new rules, forcing teams to use up to 60% less fuel per race without sacrificing performance.

How much fuel a car uses in a race is affected by driving style, car set-up, track conditions and circuit configuration. The chart below, based on figures for fuel consumption per lap issued by Williams last year, gives some insight into the latter.

The data is based on the rate of fuel use with the previous V8 engines, which serves to indicate how far the teams have to reduce their fuel use this year:

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/fuel.png
Nu is het wel zo dat een V6 in de basis minder verbruikt dan een V8 en men met het nieuwe (K)ERS veel terug wint, maar het komt er plat gezegd op neer dat men dus continu met dichtgeknepen billen rijdt .. 5 ronden aanvallen .. dan de rest van de race op de blaren zitten :N

Hoe erg dit in de praktijk nu is, vraag ik me af. Maar in Sochi leek het wel heel erg dramatisch!
Perez kreeg echt een hele dikke waarschuwing van zijn team dat hij welleens kon moeten gaan drukken om over de finishstreep te komen. En Alonso was steeds aan het lift & cruisen en RIC probeerde niet eens aan te vallen .. en we weten allemaal hoe gebrand RIC anders altijd is. Dit was out of character van hem!

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-10-2014 13:15 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Tja die freeze hebben alle teams zelf voor gekozen. En als ze achter liggen zijn ze het er in een keer niet mee eens. Toen RB harder ging dan de rest vanwege de blown diffuser heeft Horner ook hemel en aarde bewogen om dat niet te verbieden.
Er is een verschil tussen iets verbieden wat er al is en iets verbieden op voorhand. Ik vind het ook niet terecht dat men halverwege de vering van Mercedes heeft verboden. Maar die Red Bull ging niet alleen harder door die diffuser.

Maar mn punt is vooral dat je niet de mogelijkheid moet ontnemen om teams een inhaalslag te laten maken. Motorperformance is prima bij te werken gedurende het jaar. Een diffuser is veel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
ing._Buttje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:12:
Hier kun je mooi zien hoe idioot de 100kg fuel limiet nu eigenlijk is ..

[...]

Nu is het wel zo dat een V6 in de basis minder verbruikt dan een V8 en men met het nieuwe (K)ERS veel terug wint, maar het komt er plat gezegd op neer dat men dus continu met dichtgeknepen billen rijdt .. 5 ronden aanvallen .. dan de rest van de race op de blaren zitten :N

Hoe erg dit in de praktijk nu is, vraag ik me af. Maar in Sotsji leek het wel heel erg dramatisch!
Perez kreeg echt een hele dikke waarschuwing van zijn team dat hij welleens kon moeten gaan drukken om over de finishstreep te komen. En Alonso was steeds aan het lift & cruisen en RIC probeerde niet eens aan te vallen .. en we weten allemaal hoe gebrand RIC anders altijd is. Dit was out of character van hem!
Ik vind het juist erg meevallen..

Zoals je zelf al aangeeft is een v6 in de basis zuiniger dan een v8. Zoals die grafiek laat zien mag je dus ca. 20% minder brandstof gebruiken (als je de zuinigheid verrekend). Een groot deel van deze 20% wordt nog eens teruggewonnen door de ERS systemen.

Komt ook wel overeen met wat de teams en coureurs tot nu toe hebben geroepen: Er zijn vrijwel geen circuits waarbij de 100kg fuel limit een probleem oplevert, afgelopen zondag in Rusland pas voor het eerst eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Noujah, het is "geen probleem" omdat men er de gehele race op let en op is ingesteld .. dus daarom zo weinig rpm's en daarom is lift& coast uitgevonden.

't Punt is dat wij niet weten hoe erg het wel/niet is, ik zou graag nog eens de coureurs hun ongezouten mening hierover horen zonder 'correct' te hoeven zijn. Ze zijn zo braaf tegenwoordig ... waar zijn de Irvine's en Montoya's gebleven?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Grimmie187 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Ik vind het juist erg meevallen..

Zoals je zelf al aangeeft is een v6 in de basis zuiniger dan een v8. Zoals die grafiek laat zien mag je dus ca. 20% minder brandstof gebruiken (als je de zuinigheid verrekend). Een groot deel van deze 20% wordt nog eens teruggewonnen door de ERS systemen.

Komt ook wel overeen met wat de teams en coureurs tot nu toe hebben geroepen: Er zijn vrijwel geen circuits waarbij de 100kg fuel limit een probleem oplevert, afgelopen zondag in Rusland pas voor het eerst eigenlijk.
mja grappig, daarom word er ook elke race wel aan fuel saving gedaan tot nu toe. Alleen hadden ze er in the motherland gewoon echt problemen mee om aan te kunnen vallen, want dan is die 100kg gewoon echt te weinig.

Waarom denk je dat ze maar zo weinig RPM doen terwijl ze echt wel meer kunnen draaien. Kost gewoon teveel peut.

Ik vind het maar niets dat fuel limit. Hybride en al die shit prima maar dit is zooo beperkend.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ing._Buttje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:21:
Noujah, het is "geen probleem" omdat men er de gehele race op let en op is ingesteld .. dus daarom zo weinig rpm's en daarom is lift& coast uitgevonden.

't Punt is dat wij niet weten hoe erg het wel/niet is, ik zou graag nog eens de coureurs hun ongezouten mening hierover horen zonder 'correct' te hoeven zijn. Ze zijn zo braaf tegenwoordig ... waar zijn de Irvine's en Montoya's gebleven?
Was mijn reactie net aan het editen om dat toe te voegen idd: We weten niet in hoeverre de coureurs hier rekening mee moeten houden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44
De reden dat die brandstof limiet niet voor meer problemen zorgt is niet de absolute hoeveelheid, maar door de brandstof toevoer limiet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Owjah en het feit dat de broekies zo relaxed uitstappen aan het eind van de race. Het is gewoon niet inspannend meer .. getuige denk ik ook wel hoe makkelij Max Verstappen ffies instapt tijdens FP1 en de 12 tijd neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 18:52
Razkin schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:26:
De reden dat die brandstof limiet niet voor meer problemen zorgt is niet de absolute hoeveelheid, maar door de brandstof toevoer limiet.
+1 Dat wilde ik net typen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Razkin schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:26:
eensch!

Al is 100kg nu "geen probleem" in verband met de 100kg/h fuel cap ... haal die cap eraf dan wordt het ineens een ander verhaal !

Misschien is dat juist een leuke verandering voor 2015 .. cap eraf maar wel met de 100kg limiet als een blok aan je been .. dan wordt het veel interessanter hoe je de peut per ronde verdeeld!

edit: hoewel, dan krijg je treintje rijden op de smalle bochtige stukken en volluit trappen op het rechte eind..

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-10-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
ing._Buttje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

eensch!

Al is 100kg nu "geen probleem" in verband met de 100kg/h fuel cap ... haal die cap eraf dan wordt het ineens een ander verhaal !

Misschien is dat juist een leuke verandering voor 2015 .. cap eraf maar wel met de 100kg limiet als een blok aan je been .. dan wordt het veel interessanter hoe je de peut per ronde verdeeld!

edit: hoewel, dan krijg je treintje rijden op de smalle bochtige stukken en volluit trappen op het rechte eind..
Het lijkt mij nog leuker om de type motor vrij te laten maar alleen het maximale brandstof verbruik per race vast te leggen. Dan krijg je weer dat de teams gaan experimenteren met meer hybride i.c.m. een V6 of weer een V10 gaan gebruiken.

Daarnaast elk jaar het maximale hoeveelheid KG's brandstof per jaar naar beneden brengen. Bijvoorbeeld: 2015 max 130Kg, 2016 125Kg, 2017 max 120Kg enz enz. Dan dwing je de teams/motoren fabrikanten veel meer met het mindere verbruik bezig te zijn.

De technische innovatie en creativiteit weer terug brengen in de F1!

[ Voor 4% gewijzigd door Harmsen op 13-10-2014 13:35 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat zie je in MotoGP, maar erg veel spektakel voegt dat echt niet toe. Het is leuk voor de groene mensen, maar bv 22x30kg = 660kg brandstof extra voor de race maakt echt geen hout uit. Door de halve wereld over te vliegen is dat bij het starten van het transportvliegtuig al verbrand.

Ook waagt buiten Honda geen motorbouwer zich aan F1. De kans op imagoschade is veel groter en je mag niks doen om het te verhelpen. Dan geef je een half miljard uit aan een motor en dan werkt het nog niet goed.

Ze besparen geen cent met al die grappen. Ik ben de lift&coast voor brandstof al meer dan zat. Vorig jaar hadden we hetzelfde schuitje (lift & coast) omwille van de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ing._Buttje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:26:
Owjah en het feit dat de broekies zo relaxed uitstappen aan het eind van de race. Het is gewoon niet inspannend meer .. getuige denk ik ook wel hoe makkelij Max Verstappen ffies instapt tijdens FP1 en de 12 tijd neerzet.
Rusland was nou niet bepaald warm. Maar het is al langer dat de conditie van F1-coureurs erg goed is. Veel beter dan eigenlijk nodig is. Je ziet velen dan ook marathons of triatlons doen.

Bij Tennis of Voetbal is ook niet elke voetballer bezweet (ok, keepers sowieso niet, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:23
Rosberg reed de hele race op 1 set harde banden, Massa deed hetzelfde op 1 set zachte. Pirelli heet behoudend gekozen voor de sets banden. De reden was dat ze niets hebben kunnen testen.

Het feit dat die banden het een complete race uithouden wil zeggen dat het nog veel harder kan. Echter, daar is meer brandstof voor nodig dan ze mogen gebruiken. Ik had de boordradio van de app aanstaan en oa "Checko" werd op een gegeven moment verteld dat hij erop moest letten, waarbij zelfs het woord critical werd genoemd. Het kan toch niet zijn dat de aanwezige benzine ervoor zorgt dat er niet meer wordt aangevallen?

Het zou echt een stunt zijn als de coureurs de laatste race in protest gingen. De quali normaal afwerken, en dan na de start van de race in een treintje blijven rijden en relaxed in dezelfde volgorde de finish over cruisen. Dit is namelijk geen race meer maar een zuinigheidswedstrijd....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt zeker Monaco 2013 gemist? :+ Dat was één trage trein.

Maar ja, die tactieken worden valide gemaakt door de regels. Aan de ene kant willen ze entertainment en aan de andere kant willen ze groen. Ben benieuwd wanneer de racers weer aan de beurt zijn met een ruleset.

Ik heb medelijden met Verstappen. Zoals hij in de F3 rijdt, zo kan hij in de F1 niet tekeer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
asing schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:12:
..

Het zou echt een stunt zijn als de coureurs de laatste race in protest gingen. De quali normaal afwerken, en dan na de start van de race in een treintje blijven rijden en relaxed in dezelfde volgorde de finish over cruisen. Dit is namelijk geen race meer maar een zuinigheidswedstrijd....
Nee, juist andersom. Allemaal vol gas beginnen en racen. Vervolgens een voor een stil komen te staan vanwege gebrek aan benzine.

Dan ziet men hoe het ook kan, zonder deze regels. Iedereen gediskwalificeerd vanwege het verbreken van de 100kg/u regel, wel een super race. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Dat zouden ze inderdaad eigenlijk eens moeten doen. Allemaal vol blazen en op de limiet rijden, en dan na 22 rondes + 4 pitstops (want banden op) allemaal langs de kant met een lege tank.

Alstublieft en bedankt. Dat was het weer?

Ben erg benieuwd wat er dan zou gebeuren. Leuk om over na te denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Señor Sjon schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:17:
Je hebt zeker Monaco 2013 gemist? :+ Dat was één trage trein.

Maar ja, die tactieken worden valide gemaakt door de regels. Aan de ene kant willen ze entertainment en aan de andere kant willen ze groen. Ben benieuwd wanneer de racers weer aan de beurt zijn met een ruleset.

Ik heb medelijden met Verstappen. Zoals hij in de F3 rijdt, zo kan hij in de F1 niet tekeer gaan.
Als ze groen willen zijn moeten ze niet meer buiten Europa racen. Het vliegen kost meer brandstof dan het racen.

Ik ben wel benieuwd wat de teams zouden doen als er geen fuel/fuelflow limiet zou zijn maar het minimum gewicht van de auto excl. brandstof. Kortom; heb je een onzuinige motor dan sleep je meer gewicht mee, en als je een zuinige motor hebt krijg je er een gewichtsvoordeel mee.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

AzzKickah schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:39:
Dat zouden ze inderdaad eigenlijk eens moeten doen. Allemaal vol blazen en op de limiet rijden, en dan na 22 rondes + 4 pitstops (want banden op) allemaal langs de kant met een lege tank.

Alstublieft en bedankt. Dat was het weer?

Ben erg benieuwd wat er dan zou gebeuren. Leuk om over na te denken :P
Ik durf em wel aan, dan wint een Marussia of Caterham de race :+ Die gaan niet meedoen aan die ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
asing schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:12:
Rosberg reed de hele race op 1 set harde banden, Massa deed hetzelfde op 1 set zachte. Pirelli heet behoudend gekozen voor de sets banden. De reden was dat ze niets hebben kunnen testen.
Massa heeft nog een extra stop gemaakt... 1 in de eerste ronde (van hard naar zacht), vervolgens is hij nog een keer binnen geweest voor een fris zacht setje.

Over die limiet, volgens mij hebben we dit jaar nog niet 1x meegemaakt dat er een coureur zonder brandstof is komen te staan (door net even meer te vragen dan mocht) of dat er iemand gediskwalificeerd is voor een te hoog verbruik.

[ Voor 20% gewijzigd door fredkroket op 13-10-2014 17:09 . Reden: @Ken. Point taken! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

fredkroket schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

of dat er iemand gediskwalificeerd is door een te hoog verbruik.
Ricciardo in Austrailië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ken. schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:32:
[...]

Ricciardo in Austrailië.
Ja, maar was dat omdat het verbruik niet goed was, of omdat de gebruikte meetmethode niet klopte. Volgens mij was het dat laatste.

Hij heeft er wel revanche voor genomen het resterende seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Fout of niet, hij is nog steeds officieel gediskwalificeerd met als reden een te hoog brandstofverbruik. Ook nadat Red Bull daartegen in beroep is gegaan. Dus de stelling dat er dit seizoen nog niemand door een te hoog verbruik is gediskwalificeerd klopt niet. Als je het woordje 'door' door 'voor' vervangt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ken. schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:59:
Fout of niet, hij is nog steeds officieel gediskwalificeerd met als reden een te hoog brandstofverbruik. Ook nadat Red Bull daartegen in beroep is gegaan. Dus de stelling dat er dit seizoen nog niemand door een te hoog verbruik is gediskwalificeerd klopt niet. Als je het woordje 'door' door 'voor' vervangt helemaal.
Volgens mij ook de enige manier om gediskwalificeerd te worden, of omdat je te weinig brandstof hebt voor een sample. Maar in dat laatste geval is je brandstof gewoon op. Dat laatste hebben we niet gezien (dat er dus een paar ronden voor het eind een wagen aan de kant staat zonder brandstof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ken. schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:59:
De diskwalificatie was voor een te hoog piekverbruik. Niet een te grote totale hoeveelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Eerder de meetmethode, FIA leverde onbetrouwbare sensoren volgens RedBull en hebben toen maar hun eigen meetmethode toegepast, wat afgekeurd werd door de fia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sensor gaf een te hoog verbruik aan, dat die sensor niet helemaal lekker was heeft de FIA eerder dat weekend ook bevestigd. Omdat ze de oorzaak niet goed konden achterhalen hebben ze Red Bull opgedragen die (in de ogen van Red Bull defecte) sensor alsnog tijdens de race te gebruiken. Toen de sensor tijdens de race weer raar begon te doen is Red Bull overgegaan op de backup meetmethode. Die meetmethode is op zichzelf gewoon goedgekeurd, maar mocht enkel gebruikt worden in opdracht van de FIA. Doordat de FIA geen opdracht heeft gegeven hebben ze alsnog de data van de sensor gebruikt welke een te hoog piekverbruik aangaf.

Daardoor heeft Red Bull dus een straf gekregen voor een te hoog piekverbruik, terwijl hun eigen (volgens FIA goedgekeurde en accurate) methode van meten heeft bewezen dat ze niet daadwerkelijk teveel verbruikt hebben. Dit was dan ook het argument in het hoger beroep, echter hebben ze niet het juiste protocol gevolgd en dus was de straf terecht.

Om het makkelijk te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 20:37
https://twitter.com/charl...status/521419965938032640

Dat ziet er gezellig uit! 8) Iemand enig idee van wie ze een lift kregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik gok op Eddie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, rondje namen gokken :P vlnr

RIC, COU, ??, BUT, JOR, MAS, SUT, JEV, ROS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:22:
Okay, rondje namen gokken :P vlnr

RIC, COU, ??, BUT, JOR, MAS, SUT, JEV, ROS?
Volgens mij helemaal goed. Wie die gast van de vraagtekens is... No clue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Ook MAS :P da's Dudu Massa, broertje van

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:28:
[...]

Volgens mij helemaal goed. Wie die gast van de vraagtekens is... No clue
Is dat geen famillie van Massa? Broer(tje) oid?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Privejetje van de BBC?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
http://www.jamesallenonf1...-jules-is-still-fighting/
Ai, ai. Bevestigd wel wat ik al vermoedde.
“Even with Schumacher it took months to come out of the coma. Jean Todt said he hopes Michael will one day be able to have a normal life. One day I hope we can say the same abut Jules.”
:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat ik al vreesde, einde carriere voor Jules. Ik heb hem en/of zijn prestaties nooit echt gevolgd, maar het is altijd triest als je carriere zo moet eindigen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En toch... toen ik hem al botsend bezig zag in de GP2 had ik al een voorgevoel dat dit eens een backfire kon geven. Niet op deze manier, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:19:
En toch... toen ik hem al botsend bezig zag in de GP2 had ik al een voorgevoel dat dit eens een backfire kon geven. Niet op deze manier, maar toch.
Ah, daar hebben we de Kapitein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben toch wel erg benieuwd wat er op de rijdersmarkt nu allemaal gaat gebeuren. Alonso blijft maar raadsels oproepen, met antwoorden die meer vragen geven als dat ze beantwoorden....

Bijvoorbeeld:
"As I said in Suzuka, my mind is set for the last two or three months, and you will understand that it is very obvious what I will do.

"I will do the best for my future, the best for the future of Ferrari as well, because that has been my priority for several years.
Het beste voor Ferrari, want dat is altijd zijn doel geweest... Zou kunnen duiden op de vertrouwensbreuk, en dat een vertrek dus beter is voor Ferrari, maar ook op het feit dat hij nergens heengaan, want met het verlies van hun beste coureur heeft Ferrari ook niks aan...

Gaat Vettel wel echt naar Ferrari, of gaat hij toch naar McLaren... Of heel gek gedacht, een plot twist met Mercedes waar Vettel dan heengaat....

Zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

fynrd1 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:19:
Even een update, ik heb de JCB verlaagt naar 6250-650kg van 10.000kg. Ik heb de de impact die een sidepod onder die hoeken kan absorberen doorgerekend, en kom ik uit op 94G voor zijn hoofd. Ik heb nog niet meegenomen de absorptiekracht van de helm, maar in dit geval zou die denk ik niet de limiet overschrijden, aangezien je voor 700 euro al een helm kan kopen die 300G kan absorberen. De enige schade zal dan dus inderdaad intern zijn door de extreme deceleratie. Ik ga daar nog even mee aan de slag. Hoe hoog schatten jullie de eindsnelheid in na de impact met de JCB? Volgens de telemetrie uit het filmpje hadden we 213 (exit speed), zo'n 150 uit mijn hoofd, onderlangs de JCB en na het los komen zo'n 80km/u?

Hier trouwens een stukje interessant leesvoer, waaronder er onder andere over de crash van Kubica in Canada wordt gepraat.
http://www.f1today.net/nl...erd-bij-crash-van-bianchi
Ik hoopte dat het heel wat minder zou zijn :(

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

92G in zijn oordoppen. Toen ik het las dacht ik nog even dat het nogal afhangt van waar in de auto je het meet, maar dat was dus direct op de meest problematische plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik hoop vooral dat z'n ouders niet aan stille hoop blijven vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:04:
Ik hoop vooral dat z'n ouders niet aan stille hoop blijven vasthouden.
Wat moeten ze anders dan het beste hopen en doen wat ze kunnen? In de prullenbak schuiven en vergeten maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Naja wonderen zijn de wereld niet uit natuurlijk, maar dit ziet er wel slecht uit.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Wat moeten ze anders dan het beste hopen en doen wat ze kunnen? In de prullenbak schuiven en vergeten maar?
Je hebt mensen die tegen beter weten in de apparatuur aan laten staan. Mijn vrouw en ik hebben de afspraak dat niet te doen hoewel je natuurlijk op dat moment er anders tegenaan kijkt.

Ik hoop gewoon voor hun dat ze de emotie opzij kunnen zetten als de realiteit daar om vraagt hoe moeilijk dat ook zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:03:
Je hebt mensen die tegen beter weten in de apparatuur aan laten staan. Mijn vrouw en ik hebben de afspraak dat niet te doen hoewel je natuurlijk op dat moment er anders tegenaan kijkt.
Het ding met hersenletsel is dat je pas na verloop van tijd iets zinnigs kunt zeggen. Soms blijkt het niet meer veel te worden, andere keren is de vooruitgang wonderbaarlijk groot. De doemdenkers zijn dan ook nog te vroeg - we weten het gewoon vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik zeg ook niet dat ze de stekker er maar uit moeten trekken. Ik hoop alleen voor ze dat ze het wel kunnen als alles en iedereen zegt dat Jules er eigenlijk niet meer is en het enige wat z'n lichaam in leven laat de apparatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:16:
Ik zeg ook niet dat ze de stekker er maar uit moeten trekken. Ik hoop alleen voor ze dat ze het wel kunnen als alles en iedereen zegt dat Jules er eigenlijk niet meer is en het enige wat z'n lichaam in leven laat de apparatuur is.
Als, dan, maar. Eerst maar eens zien hoe het uitvalt, dan kun je over dat soort dingen gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
L1nt schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:16:
Vraag is ook of dat wel mag... ligt er ook maar net aan hoe dat in Japan geregeld is toch?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:02:
[...]

92G in zijn oordoppen. Toen ik het las dacht ik nog even dat het nogal afhangt van waar in de auto je het meet, maar dat was dus direct op de meest problematische plek.
Bizar he :/, ik twijfel alleen over de juistheid van de berichtgeving. Aangezien ik met mijn berekening zo close zit, heb ik het idee dat zij hetzelfde hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ondanks alle onbekendheden zat fynrd1 maar 2G van de werkelijke waarde af! Petje af voor zoveel kunde!

Ik hoop voor Jules dat hij herstelt en weer een redelijk normaal leven kan leiden. Als het een kasplantje wordt hoop ik dat iemand de moed heeft om de stekker eruit te trekken. Dat is niet wreed maar humaan.

Verder, als het inderdaad klopt dat het team van Bianchi door de boordradio heeft geroepen dat hij moest pushen ook al hing er geel.... Dan mogen ze van mijn part voor volgend jaar geschorst worden. Dubbel geel hangt er niet voor niets en je rijder opdragen om vooral niet de veiligheid in acht te nemen maar het gat dicht te rijden is gewoon absurd. Ik zeg niet dat ze de enigen zijn die het doen, maar wel de enigen die er niet mee weg kwamen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

De bron heeft het wel expliciet over 'gemeten'. Niet 'berekend' of 'geschat'. Wel erg goed berekend door fynrd1 dus!

@TS, RIC heeft rugnummer 3, niet 2, valt me nu pas op

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik las vanmorgen een interview/verklaring van Jules' vader Philippe Bianchi.

Ik haal daar o.a uit dat Bianchi in levensgevaar is en de kans groot is dat hij het niet gaat halen.. En hoewel ik f1today niet echt betrouwbaar vind, is 92G een behoorlijke klap en dan is het inderdaad een wonder opzich dat hij niet on-scene overleden is.

Ik hoop dat de situatie verbeterd, maar ik zie het somber in.. Ik heb ook te doen met zijn familie, je zult een telefoontje krijgen dat hij nooit meer wakker zal worden/hersendood is, en erheen moeten om de stekker eruit te halen... :/ ;(

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 14-10-2014 20:36 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Thanks heren, moet wel zeggen dat de wagen van Sutil hier misschien wel de reddende engel is, zonder hem eraan kom ik uit op 3423G. Dat zijn bizarre getallen, waar ik liever niet over na wil denken.
Destruction schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:35:
En hoewel ik f1today niet echt betrouwbaar vind, is 92G een behoorlijke klap en dan is het inderdaad een wonder opzich dat hij niet on-scene overleden is.
Het komt van AMuS af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Internet maakt gek soms:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bz7sofUCIAAyZrC.jpg

[url=bron]https://twitter.com/wtf1couk/status/522114790396035072[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mooie hellum :Y

Zou gaaf zijn als het waar is. En nog gaver als Honda het een beetje fatsoenlijk doet en vooraan mee kan doen. En dan met Alonso en Button, joah dat lijkt me wel wat :)

Ik heb ook wel wat met Honda. Vind het erg leuk dat ze er weer bij zijn volgend jaar. Voor mij geen Duitse of Franse auto's :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Jammer maar het minst vervelende van dit seizoen is het gebrek aan geluid. Hoop echt dat er weer een keer ongecompliceerd geracet kan worden.

Ik kijk vanaf 1991 en er zijn vele saaie seizoenen betreft kampioenschap, maar nu is alles saai, van voor tot achter.
Geen plof, geen vonk, geen grind enz.

[ Voor 36% gewijzigd door Pinin op 14-10-2014 22:34 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

fynrd1 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:52:
Thanks heren, moet wel zeggen dat de wagen van Sutil hier misschien wel de reddende engel is, zonder hem eraan kom ik uit op 3423G. Dat zijn bizarre getallen, waar ik liever niet over na wil denken.

[...]

Het komt van AMuS af.
Hoe kom je bij 3423G?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb in excel een model gemaakt, waarbij ik dus de variabelen in één keer kan doorrekenen. Als ik het gewicht van Sutils wagen eraf haal, houd ik dus 3423G over, wat enkel nog op het hoofd van Bianchi kan worden toegeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

fynrd1 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Ik heb in excel een model gemaakt, waarbij ik dus de variabelen in één keer kan doorrekenen. Als ik het gewicht van Sutils wagen eraf haal, houd ik dus 3423G over, wat enkel nog op het hoofd van Bianchi kan worden toegeschreven.
Maar hoe kan een F1-auto van wat is het, 700 kilo(?) die niet aan die kraan gehangen zou hebben ~3340G(!) verschil maken?

Hoe had het er dan uitgezien? Dan had de helm + inhoud verderop gelegen en die JCB ook 200 meter verderop? Dat kan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vermoed dat het komt doordat die 700 Kg een heel stuk buiten de basis van de JCB hangt, wat dus werkt als een hefboom. Met die 700 Kg kun je het tegengewicht dus een aantal keren 700 Kg lichter maken. Wat de impact flink zal verzachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Echter als die F1-auto er niet aangehangen had, was het geheel minder zwaar geweest, waardoor het misschien meer had 'meegegeven' of iig minder afremmende kracht op Bianchi's auto had gehad.
Zegt mijn logische verstand dan weer aan de andere kant...

Als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

AzzKickah schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:10:
Echter als die F1-auto er niet aangehangen had, was het geheel minder zwaar geweest, waardoor het misschien meer had 'meegegeven' of iig minder afremmende kracht op Bianchi's auto had gehad.
Zegt mijn logische verstand dan weer aan de andere kant...

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee, de "kont" van zo'n JCB is puur countergewicht. Dus hoe meer er aan de voorkant hangt, hoe makkelijker de achterkant omhoog gaat.

Dat die wagen er al aan hing, kan zijn redding zelfs zijn geweest. Het geheel is zwaarder, maar het zwaartepunt is verder naar voren geplaatst, waardoor de arm langer is geworden, met als gevolg dat de machine makkelijker omhoog komt en meedraait met de kracht die op de achterkant wordt gezet.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar wat je redding noemt, naar alle waarschijnlijkheid is ie de rest van z'n leven een kasplantje. Zoals iemand anders hier ook al zei: ik heb laten vastleggen dat als mij zoiets overkomt ze beter eerder dan later de stekker eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:19:
Het is maar wat je redding noemt, naar alle waarschijnlijkheid is ie de rest van z'n leven een kasplantje. Zoals iemand anders hier ook al zei: ik heb laten vastleggen dat als mij zoiets overkomt ze beter eerder dan later de stekker eruit trekken.
Ok, anders gezegd dan. Zonder het gewicht aan de voorkant, was de overlevingskans een stuk kleiner geweest!

En wie weet hersteld hij goed? Zie Schumacher momenteel?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De situatie met Schumacher is absoluut niet te vergelijken, compleet ander soort letsel met een heel ander soort ziektebeeld.

De kans dat ie volledig herstelt is 0, de kans dat ie binnen een jaar dood is ligt ergens rond de 50%, de kans dat ie nooit meer wakker gaat worden rond de 90%. Mocht ie toch wakker worden dan is de kans weer 90% dat het een compleet kasplantje is. Zelfs als hij dat niet is dan is de kans 100% dat hij zeer ernstige beperkingen zal hebben, lopen en praten zullen niet meer mogelijk zijn.

Volledig herstel is voor zo ver ik weet onmogelijk in zijn situatie. De kans dat ie nooit meer wakker wordt gaat iedere maand dat ie zo blijft steeds verder en verder omhoog.

Je hoopt op het beste, maar de realiteit is helaas dusdanig dat het echt niet meer goed komt met de beste man.

Overigens is het nog altijd niet duidelijk wat Schumacher nu wel en niet kan. De geruchten gaan dat ie niet kan lopen en niet kan praten.

De medische wetenschap is heel goed in de machine draaiend te houden, maar bij hersenbeschadiging is dat soms niet wenselijk. Nederland is gelukkig een van de landen waar men daar goed bewust van is en rekening mee houdt bij de behandeling.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:26:
De situatie met Schumacher is absoluut niet te vergelijken, compleet ander soort letsel met een heel ander soort ziektebeeld.

De kans dat ie volledig herstelt is 0, de kans dat ie binnen een jaar dood is ligt ergens rond de 50%, de kans dat ie nooit meer wakker gaat worden rond de 90%. Mocht ie toch wakker worden dan is de kans weer 90% dat het een compleet kasplantje is. Zelfs als hij dat niet is dan is de kans 100% dat hij zeer ernstige beperkingen zal hebben, lopen en praten zullen niet meer mogelijk zijn.

Volledig herstel is voor zo ver ik weet onmogelijk in zijn situatie. De kans dat ie nooit meer wakker wordt gaat iedere maand dat ie zo blijft steeds verder en verder omhoog.

Je hoopt op het beste, maar de realiteit is helaas dusdanig dat het echt niet meer goed komt met de beste man.

Overigens is het nog altijd niet duidelijk wat Schumacher nu wel en niet kan. De geruchten gaan dat ie niet kan lopen en niet kan praten.

De medische wetenschap is heel goed in de machine draaiend te houden, maar bij hersenbeschadiging is dat soms niet wenselijk. Nederland is gelukkig een van de landen waar men daar goed bewust van is en rekening mee houdt bij de behandeling.
De situatie rond Schumacher is anders ja, maar hij hersteld boven verwachting goed, voor zover ik het meekrijg.
Bianchi is ook een fit sportman. Dus hij zou ook best wel eens boven verwachting goed kunnen herstellen.

DAT is mijn vergelijking, niet de medische conditie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Firesphere schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:14:
[...]

Nee, de "kont" van zo'n JCB is puur countergewicht. Dus hoe meer er aan de voorkant hangt, hoe makkelijker de achterkant omhoog gaat.

Dat die wagen er al aan hing, kan zijn redding zelfs zijn geweest. Het geheel is zwaarder, maar het zwaartepunt is verder naar voren geplaatst, waardoor de arm langer is geworden, met als gevolg dat de machine makkelijker omhoog komt en meedraait met de kracht die op de achterkant wordt gezet.
Right, ik snap 'm. Dat is inderdaad logisch.

Maar dan nog dat getal van 3400G vind ik zo extreem hoog. Onmogelijk bijna. 300G a la.

Hoe dan ook, ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat ie er als kasplantje uitkomt. Hij wordt niet eens meer wakker. 92G.. Die hersenen hebben zo'n gigantische klap gehad, dat kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, ik heb inderdaad gehoord dat Schumacher boven verwachting herstelt. Maar dat komt vooral doordat de verwachting coma, dood of kasplantje was. Dat hij een vorm van bewustzijn vertoont is een absoluut wonder. Wat ik ook heb gehoord is dat het een beperkte vorm van bewustzijn is. Hij heeft momenten dat ie wakker is en reageert op stimuli. Hij kan echter amper bewegen, niet lopen en niet praten. Tenminste dat is wat ik heb vernomen, men laat zeer weinig los over hoe het precies zit.

Je moet je voorstellen dat Schumacher bij het ongeval nog bij bewustzijn was en de hersenbeschadiging nog meeviel. Door oplopende ICP door in mijn ogen matige behandeling in de eerste minuten/uren is de schade verder opgelopen. De beschadiging was verspreid maar duidelijk zichtbaar en niet verspreid door de gehele hersenen.

Vergelijk dit met Jules die niet meer bij bewustzijn is geweest en slecht zichtbare schade door z'n hele hersenen heen heeft. Dit geeft aan dat de klap zeer hard is geweest, dusdanig dat de schade evenredig is verdeeld over z'n hersenen. Dit klinkt positief maar dat is het niet, sommige delen van de hersenen kunnen beter tegen schade dan andere delen. Vooral de verbindende elementen kunnen eigenlijk weinig hebben, schade daaraan is vaak ingrijpend en permanent. Wanneer het gelokaliseerd is raakt iemand bijvoorbeeld deels verlamd, ontwikkelt een leer of spraakgebrek of een ander duidelijk symptoom. Daarbuiten werkt de boel dan nog goed en kan iemand redelijk normaal leven.
Wanneer de schade over de gehele hersenen verdeeld zijn en de verbindende elementen schade hebben opgelopen is dit vernietigend voor de hersenen. Geen enkel onderdeel kan dan nog goed functioneren en delen die wel goed werken kunnen niet samenwerken om iets nuttigs voor elkaar te krijgen (kasplantje).

De fitheid maakt mijn inziens weinig uit. Als je een slechte gezondheid hebt dan helpt dat niet, maar als je gewoon gezond bent dan ga je niet ineens sneller genezen omdat je meer spieren of meer conditie hebt. Wat dat betreft zijn de kansen dus niet beter dan een normaal gezond persoon.

De hersenen hebben überhaupt amper mogelijkheden tot genezen. Een bloeding kan gestopt worden en de druk weer verlaagd maar over het algemeen is het weg=weg bij hersenen. Er is wel een bepaalde mate van redundantie waardoor op functioneel vlak iets kan "genezen" en de hersenen kunnen ook verbindingen maken rondom een kleine beschadiging waardoor functionaliteit in bepaalde mate terug te krijgen is.

Bij DAI is dit niet mogelijk helaas, er is dan zoveel beschadigd dat de hersenen er niets aan kunnen doen. Ik zou willen dat het niet zo is, en wellicht met een medisch wonder komt het nog goed, maar de realiteit is dat het vooruitzicht voor Jules zeer slecht is. Ook al krijgt ie wat bewustzijn terug (wat niet gaat gebeuren) dan is het niet meer de Jules zoals ie was. Je kunt dus stellen dat hij als persoon wel is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is niet (helemaal) waar. De menselijke hersenen zijn zeer flexibel. Bij een hersenschudding bijvoorbeeld, lossen de hersenen het niet op met direct de ontstane schade te herstellen, maar door omwegen te zoeken.

Hersenschade is inderdaad op een bepaald moment redelijk blijvend, maar veel problemen kan ook opgelost worden. Vooral zolang er geen fysieke schade is aan de hersenen, maar "slechts" zwellingen en/of blauwe plekken.

Aangezien Bianchi niet letterlijk schade aan z'n hersenen, maar "slechts" het stuiteren heeft gehad, zie ik wel kansen. (Hoewel ik natuurlijk niet de echte status weet, dit is een aanname op basis van de beelden)

En een topfit persoon maakt trouwens welzeker meer kans op herstel dan een normaal persoon. Ik kan het onderzoek zo snel niet terug vinden, maar in mijn studietijd heb ik een aantal wetenschappelijke publicaties onder ogen gehad. Hier stond onder anderen in, dat mensen met een hoger IQ *en* mensen die zich constant in hoog-adrenaline situaties begeven, veel meer kans hadden om hersenschade te boven te komen. Dit omdat zowel hoog IQ als hoog adrenaline erg goed is in het leggen van omwegen op kritieke momenten.

Zit een ingewikkeld medisch verhaal achter, wat ik dan weer niet exact weet, maar een topsporter maakt, voor zover ik heb begrepen, dus wel zeker meer kans op herstel.

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 15-10-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hersenschudding is een vorm van DAI, maar een zeer milde vorm. In dat geval zijn de delen van de hersenen die zorgen voor de onderlinge communicatie in de war, geschokt of overbelast (of een combinatie daarvan, afhankelijk van de oorzaak). Door deze delen te kalmeren (rust, voldoende zuurstof, juiste bloedbalans en juiste temperatuur) zullen deze in staat zijn zichzelf te resetten en communicatie weer mogelijk te maken. Het is bij een hersenschudding dus niet zo dat de hersenen om een beschadiging heen gaan werken.

In het geval van een lichte hersenschudding is de persoon continu bij bewustzijn, of slecht een korte tijd buiten bewustzijn. Bij een zware hersenschudding kan dit enkele minuten tot uren zijn. Bij een zeer ernstig geval kan het zo zijn dat dit dagen tot weken duurt, een coma.

Het kan echter ook zo zijn dat de communicerende delen fysiek beschadigd zijn en/of niet meer in contact staan met de rest van de hersenen. In dit geval heeft je lichaam geen mogelijkheid om dit op te lossen. De enige opties zijn dan om er omheen te werken of een ander deel dezelfde functie op te laten pakken (redundantie). Zelfs als je Superman bent is het niet mogelijk die beschadiging ongedaan te maken. Hoe langer iemand in coma ligt des de groter de kans dat een significant deel beschadigd is ipv overbelast. In dat geval gaan de kansen op herstel zeer snel achteruit.

Het is heel lastig in te schatten wat de exacte situatie is gezien deze kleine delen van de hersenen zeer lastig te meten/zien zijn. Na 2 weken kan men echter wel zeggen dat de kans erg groot is dat er sprake is van een permanente beschadiging. Bij een klap zoals die van Jules zal deze niet gelokaliseerd zijn (wat dus zeer slecht is) en maakt het nu aannemelijk dat het inderdaad zo is dat de gehele hersenen op deze wijze beschadigd zijn. In dat geval is er dus geen herstel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Right, ik snap 'm. Dat is inderdaad logisch.

Maar dan nog dat getal van 3400G vind ik zo extreem hoog. Onmogelijk bijna. 300G a la.

Hoe dan ook, ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat ie er als kasplantje uitkomt. Hij wordt niet eens meer wakker. 92G.. Die hersenen hebben zo'n gigantische klap gehad, dat kan gewoon niet.
Het is ook extreem hoog, en je hebt gelijk hoor het zal niet kloppen. Ik moest mezelf er net even aan herinneren dat, in het geval dat, Sutils wagen er niet aanhing de crash heel anders zou verlopen. De achterkant van het JCB gaf zo mooi mee, omdat de auto er hing. Zie het als een wipwap, met aan de ene zijde een meisje met het gewicht van een gemiddeld 3 jarige, en aan de andere kant een jongetje van 10 met overgewicht. Nu zal een volwassen man nodig zijn om het meisje omlaag te krijgen, voor het gemak trekt hij het zitje van het jongetje omhoog. Halen we het meisje weg, dan moet hij daar aanzienlijk meer kracht voor gebruiken, en de kans bestaat dat hij het jongetje op de verticale as minder hoog kan optillen dan in het geval met het meisje. Om dit in beweging te zetten, zal de kracht aan de kant van het meisje, altijd omlaag gericht zijn, en zal dat zodoende een opheffend gewicht zijn aan de andere zijde.

Ook met de JCB is dit het geval, door de wagen verschuift het zwaartepunt naar voren, waardoor de voorwielen dan een beetje de rol krijgen van het draaipunt op de wipwap. Echter tilt er in dit geval dan geen volwassen man, maar een heftruck en dan verandert een 2D situatie ineens in een 3D situatie omdat de energie zich niet alleen op de x en y-as kan uiten. Laten we zeggen dat als Bianchi met 300+ in kwam rijden dat het draaipunt niet bij de voorwielen zou zitten maar de wagen van Sutil, het geen zou betekenen dat de JCB in zijn geheel de lucht in zou vliegen.

Echter is mijn model gebaseerd op de video waarop de impact te zien, waar ik diverse variabelen uit heb kunnen halen, als uit de telemetrie en de technische gegevens van de wagens. In het geval er geen wagen aan zou hangen, zou de JCB anders reageren op de impact. Dit in de zin van, dat hij zich minder ver verplaatst, minder hoog opspringt en de hoeken op sowieso de Z-as kleiner worden. Ook op de monocoque en het chassis zouden de krachten anders verdeeld worden. Ik zal daarvoor het model moeten aanpassen, maar ook moeten werken met meerdere onbekenden, en ik kom wat dat betreft kennis, hulpmiddelen en gegevens tekort om te kunnen simuleren wat er vermoedelijk is gebeurt. De 3xxxG is inderdaad hoog, maar als ik nadenk over de verkleinde hoeken, de verkorte afstand van de impact zone, en het verhoogde gewicht, dan zal die 3xxxG nog klein uitvallen.
Vandaar dat ik eigenlijk zei, ik wil er niet meer over nadenken over deze bizarre getallen, ongeacht of Bianchi het overleeft of niet, de wagen van Sutil heeft hem er niet laten uitzien als een stuk gehakt of iets in die trant. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 03:22
Zou er ook een kans zijn geweest dat Bianchi zonder de auto van Sutil aan de kraan niet ónder de kraan zou zijn gekomen, maar er tegenaan met zijn neus? Dan zouden de gevolgen aanzienlijk anders zijn.

Door het 700kg contragewicht komt de kraan wellicht een redelijk stukje omhoog. Geen idee hoor, just guessing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13-09 07:14
Firesphere schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:00:
[...]

En een topfit persoon maakt trouwens welzeker meer kans op herstel dan een normaal persoon. Ik kan het onderzoek zo snel niet terug vinden, maar in mijn studietijd heb ik een aantal wetenschappelijke publicaties onder ogen gehad. Hier stond onder anderen in, dat mensen met een hoger IQ *en* mensen die zich constant in hoog-adrenaline situaties begeven, veel meer kans hadden om hersenschade te boven te komen. Dit omdat zowel hoog IQ als hoog adrenaline erg goed is in het leggen van omwegen op kritieke momenten.

[...]
^Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik denk dat we geen illusies moeten hebben. Je houdt je vast aan de goede berichtgeving rondom Schumi maar volgens mij is dat schromelijk overdreven. Als je Jean Todt leest, dan staat er iets als "hij zal een redelijk normaal leven kunnen leiden". Als je de pa van Bianchi leest staat er dat "todt hoopt dat schumi een redelijk normaal leven kan leiden". Ook schijnt zijn zoon Mick wat gezegd te hebben, maar ook dat wordt weer ontkracht.

Dus als je het aan mij vraagt is Schumi nog steeds een kasplantje en is hij alleen naar huis verplaatst omdat ze daar dezelfde zorg kunnen verlenen. Positief nieuws wordt gedownplayed of ontkent. Hij is misschien af en toe bij bewustzijn en reageert als je hem prikkelt. Maar stel er niet teveel van voor.

Vwb Bianchi, die zien we denk ik niet meer terug. De kans dat die nog opstaat is nihil. Stekker eruit trekken is de beste optie als er over een week of 3-4 geen verbetering te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik g-krachten op deze manier gepresenteerd altijd een beetje lastig vind - het gaat bij de schade die dergelijke krachten veroorzaken ook heel erg over de tijdsduur. Een kort moment kunnen mensen erg veel hebben, maar hoe langer het duur, hoe groter het probleem wordt.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:19:
Dat doemdenkgeneuzel toch steeds :| Zullen we eerst maar even afwachten hoe de boel zich ontwikkelt? De huid verkopen voordat de beer geschoten is komt nogal luguber en oneerbiedig over, eerlijk gezegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu is mijn vwo natuurkunde intussen wat roestig, maar bevat een g-kracht representatie niet automatisch een tijdscomponenent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:40:
Nu is mijn vwo natuurkunde intussen wat roestig, maar bevat een g-kracht representatie niet automatisch een tijdscomponenent?
Het is vrij letterlijk één zwaartekracht (9,81 m/s2 = 1 g), maar hoe lang je daaraan wordt blootgesteld zit er niet bij. In de meest letterlijke zin heb je gelijk, want die s staat natuurlijk voor seconden en dat is een tijdscomponent, maar niet zoals je bedoelt dus.

Nu is er hier natuurlijk sprake van een vertraging en kan je er dus vanuit gaan dat je bij nul uitkomt, dat maakt de boel iets minder open ended.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:33:

[...]

Dat doemdenkgeneuzel toch steeds :| Zullen we eerst maar even afwachten hoe de boel zich ontwikkelt? De huid verkopen voordat de beer geschoten is komt nogal luguber en oneerbiedig over, eerlijk gezegd.
Er is een verschil tussen doemdenken en gewoon realistisch zijn. Valse hoop schiet niemand iets mee op en doet vaak meer kwaad dan goed.

Er is niets mis met positief zijn, hopen op het beste en eventueel ervoor bidden als je denkt dat dat helpt. Echter heel hard roepen dat het wellicht nog goed komt terwijl de kans daarop nihil is valt toch echt in de categorie valse hoop.

Om je vergelijking door te trekken, in dit geval is het zo dat de beer reeds geschoten is maar men de huid niet wil verkopen omdat de beer wellicht nog weer opstaat.

Wat er oneerbiedig aan is zou ik niet weten. Zie ook het stuk wat reeds eerder gepost is rondom het willen onderdrukken van de videobeelden omdat dit niet eerbiedig zou zijn. Wat is er zo oneerbiedig aan het presenteren van de feiten? Wie doe je daarmee tekort?

Niemand die zegt: Men MOET de stekker eruit trekken, dat is nog altijd de beslissing van de naaste familie en zal ook aan hen worden overgelaten. Maar de doktoren zullen ook realistisch zijn naar de familie toe. Na 2 weken zal er een nieuwe scan worden gemaakt, als die geen verandering laat zien tov de vorige scan kun je er op rekenen dat het advies zal worden gegeven de levensondersteuning stop te zetten. Het heeft simpelweg geen nut om een uitzichtloze situatie voort te zetten, het is dan beter voor alle betrokkenen om het rouwproces in gang te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:43:
Er is een verschil tussen doemdenken en gewoon realistisch zijn. Valse hoop schiet niemand iets mee op en doet vaak meer kwaad dan goed.
Ik ga hier gelijk even een streep onder het verhaal zetten - niemand heeft het over valse hoop, ik in ieder geval niet. We weten het simpelweg gewoon niet. Dus over rouwprocessen spreken is veel te vroeg en inderdaad doemdenken, net als de hoop dat hij morgen het ziekenhuis uit wandelt en op het vliegtuig stapt. We weten het niet, dus het is wachten en zien hoe de zaak zich ontwikkelt.

Meer dan dat is speculatie en om hem alvast te begraven is mijns inziens wat smakeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Wat er oneerbiedig aan is zou ik niet weten. Zie ook het stuk wat reeds eerder gepost is rondom het willen onderdrukken van de videobeelden omdat dit niet eerbiedig zou zijn. Wat is er zo oneerbiedig aan het presenteren van de feiten? Wie doe je daarmee tekort?
Wat dacht je van de familie Bianchi? Zit je daar in het ziekenhuis te wachten op wat komen gaat, wordt de crash van je zoon/broer/etc. 4x per dag herhaald op het nieuws. Lekker dan..

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt m.b.t. je realistische kijk op de situatie maar in sommige gevallen is het beter dat alleen te denken i.p.v. het hardop uit te spreken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grimmie187 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:15:
Wat dacht je van de familie Bianchi? Zit je daar in het ziekenhuis te wachten op wat komen gaat, wordt de crash van je zoon/broer/etc. 4x per dag herhaald op het nieuws. Lekker dan..
Het verschil is dat beelden redelijk droge feiten zijn, terwijl dit allemaal wilde speculaties zijn. We weten het niet. Dat is het hele verhaal, niet meer, niet minder.
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.