[PC] Elite: Dangerous - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 24.261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegah
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 20:18
Dat is alleen niet de PRO versie zoals die wel op de US site staat.

http://www.amazon.de/Sait...1&keywords=Saitek+X52+pro

[ Voor 3% gewijzigd door Riegah op 04-12-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2021

Handgas

Riegah schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:43:
[...]
Dat is alleen niet de PRO versie zoals die wel op de US site staat.

http://www.amazon.de/Sait...1&keywords=Saitek+X52+pro
Oei sorry, ja dan scheelt het wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Er komt een kleine update (server-side only?)
Hello Commanders!

Just a quick heads up:

We're significantly increasing the bounty value for murder (by a factor of ten) as it has become increasingly out of step with other values (including the values of pre-assigned bounties on NPC ships). Assault stays the same though.

We're also decreasing the cost of most ammunition (by around half).

We'll be keeping an eye on how these changes pan out, and reserve the right to tweak further if necessary
Heb nog multi-cannons steken, maar misschien toch eens switchen op cannons? :)

En aangezien ik toch voornamelijk ga bountyhunten is de andere change ook wel lekker :p
Nu sta ik express geparkeerd aan een station waar een brown dwarf star met planetary disk is met enkele extraction sites om daar te gaan bountyhunten. Als je dan wat geluk hebt, kom je in een instance terrecht met cobra pirates die 5-9k per stuk bounty geven. Want sidewinders geven slecht 300-2k bounty en dat schiet niet op...

[ Voor 25% gewijzigd door BlaSfem0n op 05-12-2014 10:09 ]

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

BlaSfem0n schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:00:
En aangezien ik toch voornamelijk ga bountyhunten is de andere change ook wel lekker :p
Ik denk niet dat de bounties van die NPCs omhoog gaan door deze verandering. De bounty voor moord gaat omhoog.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zit al een tijdje te kijken naar de beta (al een paar keer bijna gekocht), maar ik kon eigenlijk niet veel vinden over de minimum PC specs die je nodig hebt op de officiële site. Op een andere site kwam ik tegen dat de videokaart 1GB geheugen moet hebben en een Core2Quad. Bummer, ik heb een nVidia 8800 GT met 512 MB. Is 1 GB echt vereist? Ik heb een Q6600 (quad core 2.4GHz), maar ik wou toch eigenlijk geen nieuwe GPU kopen voor dit spel, ik ben nl. aan het sparen voor een iMac 27"retina.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

zonoskar schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:50:
Ik zit al een tijdje te kijken naar de beta (al een paar keer bijna gekocht), maar ik kon eigenlijk niet veel vinden over de minimum PC specs die je nodig hebt op de officiële site. Op een andere site kwam ik tegen dat de videokaart 1GB geheugen moet hebben en een Core2Quad. Bummer, ik heb een nVidia 8800 GT met 512 MB. Is 1 GB echt vereist? Ik heb een Q6600 (quad core 2.4GHz), maar ik wou toch eigenlijk geen nieuwe GPU kopen voor dit spel, ik ben nl. aan het sparen voor een iMac 27"retina.
http://www.game-debate.co...1&game=Elite:%20Dangerous

8800GT is eigenlijk wel hopeloos ouderwets hoor, voor 100 ballen heb je een leuke Geforce GTX 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Handgas schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:22:
[...]

http://www.game-debate.co...1&game=Elite:%20Dangerous

8800GT is eigenlijk wel hopeloos ouderwets hoor, voor 100 ballen heb je een leuke Geforce GTX 750.
GPU: 50% (maar wel net iets over de minimum specs heen), hmm. Dat de 8800GT ouderwets is weet ik, alleen even een andere GPU kopen vind ik weggegooid geld, bovendien heb ik alles watergekoeld, dus niet echt airflow in mijn kast. En een koelblok voor een nieuwe kaart kost me ook weer 80-100 euro, bovenop de kaart. Daarbij wil ik een iMac kopen, dus ik wil aan deze PC niets meer uitgeven.

Ik vind het niet erg om op low te moeten spelen, maar als de textures voor het spel al meer dan 512MB zijn, dan werkt het natuurlijk nooit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

SnoeiKoei schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:38:
[...]

Ik denk niet dat de bounties van die NPCs omhoog gaan door deze verandering. De bounty voor moord gaat omhoog.
NPC's kunnen toch wel een bounty krijgen voor "virtuele moorden" die ze gedaan hebben zogezegd voordat je ze scanned en afknalt? We zullen wel zien of de gemiddelde bedragen naar boven gaan of niet.
zonoskar schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:32:
[...]

GPU: 50% (maar wel net iets over de minimum specs heen), hmm. Dat de 8800GT ouderwets is weet ik, alleen even een andere GPU kopen vind ik weggegooid geld, bovendien heb ik alles watergekoeld, dus niet echt airflow in mijn kast. En een koelblok voor een nieuwe kaart kost me ook weer 80-100 euro, bovenop de kaart. Daarbij wil ik een iMac kopen, dus ik wil aan deze PC niets meer uitgeven.

Ik vind het niet erg om op low te moeten spelen, maar als de textures voor het spel al meer dan 512MB zijn, dan werkt het natuurlijk nooit.
Er komt een mac versie dus anders moet je daar naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Of een 2e hands GPU overkomen met koelblok er op gemonteerd?

Maar een Mac zit toch een 'middelmaat' AMD GPU in?
Dan lijkt me dat je het retina scherm ook niet in volle glorie kan gebruiken en toch moet schipperen tussen resolutie en eyecandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Sneak-peek op de fps? :

https://vine.co/v/OvEpU2VaTIq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03
Elite: Dangerous - Mercenary Edition net gekocht in voorbereiding op release..

ik heb alleen de demo dus geen access tot de beta/gamma(whatever ze het nu noemen?)

nu alleen een joystick halen..met muis besturen is niks :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
zonoskar schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:50:
Ter info: ik speel het spel (zowaar op 'high') met deze laptop uit 2010:

Intel® Core™ i5 Processor M450 @ 2.40 GHZ
DDR3 1066MHz, 2 slots 8GB
ATI® Radeon HD5870 Graphic Card (GDDR5 1GB)

Oftewel de system requirements vallen mij in ieder geval enorm mee. De Cobra engine is behoorlijk goed schaalbaar.
tntkiller schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:03:
nu alleen een joystick halen..met muis besturen is niks :)
Ik zal je ingame eens laten zien wat ik met kb en muis kan 8) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ervig op 06-12-2014 18:02 ]

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02

SG

SG surft naar info hardewaren

Valt mee? Tuurlijk valt het mee. Voor halve game. Wacht maar tot de planetside landing add-on komt dan is het completer. Het is feature die nogal wat meer kan eisen van de hardware.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SG schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:54:
Valt mee? Tuurlijk valt het mee. Voor halve game. Wacht maar tot de planetside landing add-on komt dan is het completer. Het is feature die nogal wat meer kan eisen van de hardware.
Maar dan zijn we ook alweer 1 of 2 jaar verder (reken daar maar op). En dan is die Mac er misschien ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Planetside landing is moeilijk om goed en interessant te doen.
Kijk maar naar X-Rebirth met hun procudurele content.
Veel planeten zullen gewoon zoals Mars zijn met nix erop.
De interessante planeten zullen degenen zijn met leven erop en als het meezit een beschaving.

Trouwens vandaag een beetje rondgevlogen in een Viper.
Kwam in een anomalie tegen en ging er eens kijken.
Waren daar 2 politieschepen bezig een anaconda te slopen.
OK, en toen ik de subsystems van die anaconda ging bekijken was de power generator op 5%.
Toch maar de gok genomen om met mijn 4 miezerige puls lasers op die power generator te gaan schieten en het lukte ook nog. (Hij schoot gelukkig niet op mij maar op die 2 anderen)
BOEM! en 28k bounty erbij. (Hoezo lucken?)
En dan wordt je geinterdicted door een eagle de volgende run en wordt je zwaar geowned omdat dat ding vele malen beter manouvreerbaar is. Want een viper is een soort musclecar. Kan redelijk hard maar draait als een lakon6. Hopelijk dat een upgrade naar een cobraIII dat opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
SG schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:54:
Ik ben het niet met je eens dat dit een "halve" game is. Dit is een uiteindelijke remake/reboot van het origineel uit 1983. En als je het vanuit dat standpunt bekijkt is deze game, op de bugs na af. Maar let wel, welk spel heeft dat tegenwoordig niet? *kuch* AC Unity *kuch* :P

Zaken zoals landen op planeten en asteroiden, rondlopen op een basis of in schepen, boarding etc. etc. waren allemaal bedoeld als expansions. Dat heeft David Braben nooit onder stoelen of banken gestoken.

Maar de basis van het spel staat. Een spaceflight simulator in sandbox mode waarin je, zonder enige vorm van hulp, in het diepe gegooid wordt en jij je eigen speelstijl ontwikkelt en uitwerkt. En ik denk dat Frontier daar prima in geslaagd is. ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Het orginele spel is 30 jaar oud en in die tijd is er ontzettend veel veranderd in de games wereld. Zelfs al als je het vergelijkt met elite2 (wat ik helemaal grijs heb gespeeld) dan is E:D qua gameplay een duidelijke verbetering. En het feit dat je nu interactief met het universum moet spelen is een enorme toevoeging.
De game engine zelf is niet het beste wat je op het moment kan krijgen maar het schaalt goed en is niet bijzonder zwaar. Echte elite fans weten wel dat dit bijzaak is. Want gameplay is veruit balangrijker dan eyecandy.
Het heeft nu alleen de basis content en daar kun je als speler genoeg mee om zelf missies te bedenken en die samen uit te voeren zoals in een sandbox setting. En als je content verwacht zoals in de gemiddelde MMO met kant en klare missies zoals bijv in Elite2 ook zat dan zul je moeten wachten op een update. Dat zal iig wel bijdragen aan de belevenis van het spel. Maar dat is gewoon veel werk waar nu geen tijd voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 18:41
Is hier iemand die kan aangeven of het ingame nu zo'n groot verschil maakt qua comfort als je de Saitek X52 danwel de Pro versie gebruikt?

Die laatste is slecht leverbaar en de eerste is een stuk goedkoper. Reviews spreken niet echt over een significant verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Volgens mij is het enige grote verschil het gebruik van dual springs op de pro. Schijnt wat betere weerstand te geven op de stick, maar ik heb met beide geen ervaring. Ik vind de looks van de pro wel een stuk beter, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Veel voordelen van de Pro zijn redelijk nutteloos met Elite(*): Het programmeerbare scherm werkt niet, de LED kleuren aanpassen werkt niet met Elite, dus het is eigenlijk alleen de beter constructie waar je voor betaalt.

*: Totdat iemand er een mod voor maakt natuurlijk.. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 07-12-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28912

Ik heb zelf de X55 omdat er een lateraal schuifje dat kon breken op de X52. Of dit moeilijk of makkelijk gaat, weet ik niet. Maar ik wou dat gewoon niet hebben.

De X55 is ook bizar slecht leverbaar. Lees.. ruim een maand later binnen na bestelling.

Dat verhaal dat wouter verteld over dat de Viper makkelijk snel uit de bocht vliegt, herken ik ook. Zeker toen die Federal Distress Beacon er nog was met die kleine snel federale jagertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was nog even naar de oude Elite 2 aan het kijken en daar kon je toch wel meer dan nu.
http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=1782 (Check die screenshots, vector graphics FTW!)
Bijv personen vervoeren met een cabin.
Volgens mij had je ook een Falcon wat een grote broer van de Eagle was.

En je had ook een soort hyperwarp door gebruik te maken van de tijd/ruimte kromming. Zodat je gigantische sprongen in AU kon maken. In dit universum is het te overpowered. Maar een systeem van een 'superhighway' zou interessant kunnen zijn.

En qua schepen is het ook een gemiste kans dat je geen extra modules kan kopen voor bij maneuver boosters zodat je sneller kan keren. Zeker handig voor een Viper.
Of dat je elke module apart met bepaalde parameters kan tweaken vergelijkbaar met een racewagen met uiteraard tradeoffs. (Daar zijn we tweakers voor. :P)

Want nu heb ik bijv een Viper met allemaal D class modules op een C class FSD na. Wil je hoger dan betaal je meer dan de orgininele hull zelf en dat is niet in proporties IMHO.
Wat wapens betreft helemaal. Daar heb je 2x size1 en 2x size 2 slots en voor een size 1 is een pulse laser class F van 8800 credits wel te doen maar hogere classes worden exponentieel duurder.
Dan kan je beter de size2 slots vullen met betaalbare pulse lasers want dat verschil is toch behoorlijk groot nog.
Op YT staan filmpjes van spelers die verschillende wapens testen qua effectiviteit. Kan interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
Mijn X55 heb in vorige week zaterdag besteld en vorige week zondag was hij al binnen... Hoezo lever problemen? :)

Verder ben ik vandaag nog tegen een lucratieve exploit aangelopen. Als je aan het minen bent en je asteroid is leeg, even uitloggen naar het hoofdmenu en weer terug inloggen: kom je in een andere instance waar hij weer vol is. Je positie is wel exact hetzelfde en de samenstelling vd asteroid ook. Zo zat ik in mijn hauler bij een 20% palladium asteroid... Mn cargo hold zat zo vol met 16x palladium, meteen genoeg verdiend om een cobra te kunnen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 14038 schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:03:
En qua schepen is het ook een gemiste kans dat je geen extra modules kan kopen voor bij maneuver boosters zodat je sneller kan keren. Zeker handig voor een Viper.
Betere thrusters = hogere max snelheid en sneller keren.
pirke schreef op maandag 08 december 2014 @ 02:31:
Verder ben ik vandaag nog tegen een lucratieve exploit aangelopen. Als je aan het minen bent en je asteroid is leeg, even uitloggen naar het hoofdmenu en weer terug inloggen: kom je in een andere instance waar hij weer vol is. Je positie is wel exact hetzelfde en de samenstelling vd asteroid ook. Zo zat ik in mijn hauler bij een 20% palladium asteroid... Mn cargo hold zat zo vol met 16x palladium, meteen genoeg verdiend om een cobra te kunnen kopen :)
Die exploit is al heel vaak gemeld op de Frontier forums. Lijkt erop dat ze er niks aan gaan doen. Het is ook een beetje raar dat je een kilometers grote asteroid überhaupt zou kunnen depleten, je schiet er iedere keer alleen een scherfje af. Ja, je kunt er relatief snel geld mee verdienen maar een paar dagen dezelfde asteroid minen om maar heel snel rijk te worden vindt niemand leuk denk ik, geestdodend proces.

[ Voor 58% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-12-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 11:21

Patje040175

Zwarte koffie !!!

@pirke @elite25 hoe bevalt de x55? Was zelf ook van plan om deze aan te schaffen, gebruiken jullie alle knoppen + rotaries? Twijfel nog tussen x52pro en x55.

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Voor de X55 had ik een 10-15 jaar oude MS Sidewinder FF2. Die stick ligt beter in de hand, de X55 is net een maatje te groot. Verder is het erg wennen om van een FF stick naar een centerspring te gaan.

De throttle is een goede toevoeging, alleen sommige knoppen naast de throttle liggen er nogal onhandig bij. Gelukkig heb je er veel meer dan nodig :)

Ik ben ondertussen een fan vd draaiknop op de throttle en de duimslider. Die draaiknop heb ik aan de forward/backward thrust gekoppeld voor fijnafstelling tijdens landen en minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
Wow, goed nieuws! Nog 8 dagen om een leuke plek in het universum op te zoeken en aan mijn reputatie (en bankrekening) te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Zeker goed nieuws, speelde al minder maar ga nu weer los oOo

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Laatst online: 20-05 10:17
celshof schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:06:
[...]
Wow, goed nieuws! Nog 8 dagen om een leuke plek in het universum op te zoeken en aan mijn reputatie (en bankrekening) te gaan werken.
Verdomme ;(
Vorige week paar dagen vrij gehad en juist geen E:D gespeeld vanwege de Wipe.
Voor niks gewacht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Solo play here I come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Geen wipe... Ik vind het een vreemde keuze. Een vers gebalanceerd universum heeft zo z'n voordelen, nu heb je beginners (simpele pre-orders ipv dure beta pakketten) die moeten concurreren met spelers die miljoenen credits bezitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pirke schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:38:
Geen wipe... Ik vind het een vreemde keuze. Een vers gebalanceerd universum heeft zo z'n voordelen, nu heb je beginners (simpele pre-orders ipv dure beta pakketten) die moeten concurreren met spelers die miljoenen credits bezitten.
Al zou je wel wipen, die balans is er toch niet. Er zijn een boel kickstarter backers die met een Cobra of Asp beginnen en anders leg je het wel af tegen mensen die dag en nacht grinden of via rare commodities een paar miljoen credits per uur weten te verdienen. En al zou je de boel de 16e balanceren, na een paar weken spelen zijn nieuwe instromers dan alsnog de sjaak. Als je dat wil voorkomen moet je iedere 2 weken wipen,
niet nu eenmalig.

Wil je niet geganked worden kun je altijd voor solo play kiezen trouwens.

En tenslotte; schepen in Elite zijn niet eens bedoeld om lekker met elkaar in balans te zijn dus ik vind het eigenlijk wel prima dat FD dat niet eens probeert. Een beginner in een Sidewinder heeft gewoon geen kans tegen een Cobra met upgrades, laat staan tegen een Python of Anaconda. Dat zal altijd wel zo blijven.

Het spel is nou eenmaal geen race, als je zelf heel snel het duurste schip hebt is de lol er waarschijnlijk toch al vrij snel vanaf lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-12-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:45:
[...]Een beginner in een Sidewinder heeft gewoon geen kans tegen een Cobra met upgrades, laat staan tegen een Python of Anaconda. Dat zal altijd wel zo blijven.
Aan de andere kant heeft een gevorderde speler in een Sidewinder gewoon WEL een goede kans tegen een zwaar geupgrade Cobra 8)

En ook al komt er geen wipe, ik heb zelf een local wipe gedaan omdat mijn rep met de federation enorm laag was (ook al had ik wel een leuk aantal credits bij elkaar gespeeld). Ik ga nu echt beginnen met spelen!

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ervig schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:57:
[...]
Aan de andere kant heeft een gevorderde speler in een Sidewinder gewoon WEL een goede kans tegen een zwaar geupgrade Cobra 8)
Tuurlijk maar het punt blijft dat er ook na de zestiende nog telkens beginners met sidewinders het spel zullen betreden, dus eenmalig wipen is geen oplossing. Vaker wipen is ongewenst (lijkt me evident). Met andere woorden, waarom zou je nu wipen om een balans te proberen te krijgen? Dat lukt je toch niet.

Ik ga zelf ook mijn save game resetten denk ik, ben lekker aan het knoeien geweest en al mijn credits uitgegeven aan dingen waar ik toch niet mee verder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
SnoeiKoei schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:45:
[...]

Het spel is nou eenmaal geen race, als je zelf heel snel het duurste schip hebt is de lol er waarschijnlijk toch al vrij snel vanaf lijkt me.
Is dit de grote essentie van dit spel of is er nog veel meer te doen en/of na te streven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Zerosum schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:43:
[...]
Is dit de grote essentie van dit spel of is er nog veel meer te doen en/of na te streven?
Het oorspronkelijke (1984 versie) doel van het spel is de status 'Elite' te bereiken. Het schip heeft daar op zich geen effect op (maar maakt het wel makkelijker). Volgens mij is dat nog steeds het 'doel' maar dit is nu op meerdere manieren te bereiken, in het originele spel ging het alleen om gevechten. link
The “Elite” rating is a combat rating based on the number of successful pirate kills by a pilot. To get this rating requires a great deal of dedication. Additional routes to an “Elite” rating and that coveted membership were introduced in 3290.

Three new possible “Elite” rankings, in addition to the combat effectiveness rating (still based on number of kills using a player rating and ship formula) now cover new key areas:
• Wealth: profit over accumulated net worth (though both values are taken into account)
• Influence: based on contacts and successful negotiations or diplomacy.
• Knowledge: acquisition of data, particularly through exploration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

WTS Day1 decal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Beetje voorbarig? Decals zitten nog niet eens in het spel en je wilt er al vanaf? Mag ik vragen waarom? :X

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die day1 decal er uit gaat zien.

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-12-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

SnoeiKoei schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:15:
[...]

Beetje voorbarig? Decals zitten nog niet eens in het spel en je wilt er al vanaf? Mag ik vragen waarom? :X

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die day1 decal er uit gaat zien.
Omdat het geen day1 decal is maar een day25 decal, een dooie mus dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Handgas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:57:
[...]

16dec is de officiële release, dus day1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

SnoeiKoei schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:14:
[...]

16dec is de officiële release, dus day1.
Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wat is dat nou weer voor neerbuigende houding :?

Trouwens, als je toch ontevreden gaat zitten doen, ik snap niet waar je je druk om maakt. Een plaatje op je schip dat je alleen ziet als je in een station naar het outfitting screen gaat. Een plaatje dat IEDEREEN die nu al kan spelen straks op zijn/haar schip kan plakken.

Misschien kom ik nu onaardig over. Whatever. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-12-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Handgas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:57:
[...]

Je weet toch wel wat een decal is? Want het maakt geen ene reet uit of het Day 1 of Day 25 of Day 523890 is. Decal kan je altijd gebruiken.

Ook kun je die dingen waarschijnlijk niet met een player traden.

[ Voor 9% gewijzigd door Facerafter op 09-12-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Facerafter schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:32:
[...]

Je weet toch wel wat een decal is? Want het maakt geen ene reet uit of het Day 1 of Day 25 of Day 523890 is. Decal kan je altijd gebruiken.

Ook kun je die dingen waarschijnlijk niet met een player traden.
Ohhh sorry, er had dus net zo goed Day 523890 op kunnen staan. Het heeft absoluut niets te maken met een "title" die aangeeft dat je er van het begin af aan bij bent geweest......alleen is het niet het begin want dat was op 22 november.

Neem me niet kwalijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Dit is misschien een foutje van mij..
'Zegd' de decal ook echt 'Day One' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Handgas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:37:
[...]

Ohhh sorry, er had dus net zo goed Day 523890 op kunnen staan. Het heeft absoluut niets te maken met een "title" die aangeeft dat je er van het begin af aan bij bent geweest......alleen is het niet het begin want dat was op 22 november.

Neem me niet kwalijk hoor.
Heb je gewoon een kutdag of ben je echt zo verontwaardigd dat je gedurende de gammafase geen plaatje op je schip mag plakken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Facerafter schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:42:
Ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ze het een Day1 decal hebben genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Handgas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:45:
[...]

Ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ze het een Day1 decal hebben genoemd.
--'' Het heet een Day1 decal voor de mensen die er vanaf Day1(16 Dec) bij waren...
Waarschijnlijk zegd de decal zelf geen Day1

[ Voor 7% gewijzigd door Facerafter op 09-12-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Facerafter schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:42:
Ja, dat ding heet A ‘day one’ ship decal maar let op de dikgedrukte tekst:
Elite: Dangerous - Mercenary Edition
Pre-order to guarantee your Mercenary Edition featuring exclusive digital content

Single Player Combat Demo available to play NOW!
Get exclusive early access to the combat training demo when you Pre-order Elite: Dangerous - Mercenary Edition - Full game released 16th December

Full list of contents:
• A digital download Elite: Dangerous
• Your very own Eagle fighter ship docked in a secondary location in-game
• Exclusive pack of ship paint jobs
• A ‘day one’ ship decal
• A digital players guide
• A digital concept art book
• Plus loads more digital goodies to be announced over the coming weeks.

Anyone who has already pre-ordered the final release version of Elite: Dangerous will be eligible to receive the mercenary edition extras when the game is released.
En de game wordt dus, zoals gezegd, gereleased op... 16 December, NIET 22 November. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-12-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

It means absolutely nothing without a wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Handgas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:50:
It means absolutely nothing without a wipe.
Sorry ik haak af. Eerst wil je een decal tijdens de gamma, nu wil je een wipe. Ik ga me met belangrijke dingen bezig houden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:48:
[...]

Ja, dat ding heet A ‘day one’ ship decal maar let op de dikgedrukte tekst:

[...]

En de game wordt dus, zoals gezegd, gereleased op... 16 December, NIET 22 November. ;)
Jaaah, dat weet ik.
Maar ik verwacht gewoon niet dat decal zelf ook echt 'Day One' zegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

SnoeiKoei schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:53:
[...]

Sorry ik haak af. Eerst wil je een decal tijdens de gamma, nu wil je een wipe. Ik ga me met belangrijke dingen bezig houden. 8)7
Wacht ff, waar heb ik gezegd dat ik in de Gamma zit?

Ik heb een Mercenary edition gekocht met als bonus een Day1 decal, maar nu blijkt het universum 25 dagen oud te zijn op 16 december. Dus hoezo Day 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
@handgas Ik begrijp je niet helemaal (no offense meant). Wat maakt het voor jou persoonlijk uit dat er nu geen wipe is?

16 december is de officiële release. Op dat moment krijgt iedereen access en gaat ook de storyline van start.

Sommige spelers zullen met de start direct kunnen beginnen met een groter schip omdat ze tijdens de kickstarter het spel hebben ondersteund (en daar in sommige gevallen veel voor hebben betaald), anderen hebben nu wellicht al veel gespeeld en een groter schip dat niet gewiped wordt. Maar ja, maakt dat voor jou persoonlijk een verschil? Voor mij niet: ik heb geen competitie met andere onbekende spelers en het heelal is zo groot dat je altijd wel ergens je eigen plek kan vinden. Is er content weg? Nee, ook als iemand anders al ergens is geweest kan je datzelfde systeem gewoon ontdekken en de data verkopen. Het heelal is ook zooo enorm groot dat die paar alpha en beta backers die nu rondvliegen echt geen verschil maken. En overigens: al was er een wipe geweest dan hadden de spelers die nu veel geld hebben, dat na release waarschijnlijk ook al weer bij elkaar voordat jij een rating van 'harmless' hebt. 'Real life experience' is niet te wipen.

For what it's worth: ik heb net nog mijn save gewist om een nieuwe start te maken en doe dat waarschijnlijk weer op de 16e om met mijn vrienden te starten.

Ik kan me voorstellen dat je ook graag had willen starten, maar over een weekje vlieg je gewoon met ons mee. Don't worry, het wordt een feestje en we hebben je er graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Handgas schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:56:
[...]
Wacht ff, waar heb ik gezegd dat ik in de Gamma zit?

Ik heb een Mercenary edition gekocht met als bonus een Day1 decal, maar nu blijkt het universum 25 dagen oud te zijn op 16 december. Dus hoezo Day 1?
Oh zit daar het pijnpunt. Je had net als zovelen beta access (inclusief beta backers benefits die veel interessanter zijn dan zo'n decal: Beta Now includes a lifetime 25% discount on ship insurance PLUS free access to one of 5 new ship designs post game release) kunnen kopen maar dat heb je blijkbaar niet gedaan en nu gun je mensen die dat wel hebben gedaan hun benefits niet.

In plaats daarvan klaag je dat de mensen die extra betaalden al kunnen spelen zonder dat hun progress gewiped wordt (was al tijden bekend, maar het heeft de laatste weken enigszins op losse schroeven gestaan waardoor een heleboel mensen zich hebben ingehouden veel te spelen). Laat me je gerust stellen, ook een boel beta backers gaan gewoon hun progress weggooien en wij hebben nog steeds geen volledig spel. Wij moeten ook gewoon wachten op onze day 1 decal, die krijgen we tegelijk met jou. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de set paintjobs.

Anyway, je krijgt precies wat er in de beschrijving van het gekochte product zit dus ik snap serieus helemaal niet waar alle frustratie nu zo plotseling vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113280

Sorry voor volgende noob vraag😯

Maar als het spel dinsdag begint, welke tips kan je mij als echte beginneling voorschotelen?
Wat ik hoor en lees is er een single player campagne en MMO gedeelte. Ben ik hier al correct in?

Ikzelf ben geïnteresseerd in het mmo gedeelte. Moet ik dan quests beginnen doen? Is er een rode draad qua verhaal erin? Of hoe speel je het spel eigenlijk?

Ik weet dat het een noob vraag is maar ik heb echt geen idee wat er eigenlik verwacht word bij launh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353108

Anoniem: 113280 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:23:
Sorry voor volgende noob vraag😯

Maar als het spel dinsdag begint, welke tips kan je mij als echte beginneling voorschotelen?
Wat ik hoor en lees is er een single player campagne en MMO gedeelte. Ben ik hier al correct in?

Ikzelf ben geïnteresseerd in het mmo gedeelte. Moet ik dan quests beginnen doen? Is er een rode draad qua verhaal erin? Of hoe speel je het spel eigenlijk?

Ik weet dat het een noob vraag is maar ik heb echt geen idee wat er eigenlik verwacht word bij launh.
Op dit moment zit er niet echt een rode draad in, dat zal de 16de waarschijnlijk pas geïntroduceerd gaan worden. Je kunt nu missies doen, verplaatsen van goederen, npc`s afknallen, npc`s of echte spelers afschieten om hun cargo af te pakken voor bepaalde missies. Voor de rest is het eigenlijk gewoon doen waar je zelf zin in hebt en afwachten wat de 16de gaat brengen qua missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-05 10:49
Ik vraag me af of de release nog veel aanpassingen met zich mee zal brengen. Als ik jou was zou ik in ieder geval de kat uit de boom kijken tot die tijd. Ik was zelf namelijk ook vooral geïnteresseerd in combat en 'questen' met vrienden, maar dit is nog niet geïntegreerd. Voor de meeste functionaliteiten zijn de funderingen gelegd maar niet veel meer dan dat.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Anoniem: 353108 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:43:
Je kunt nu missies doen, verplaatsen van goederen, npc`s afknallen, npc`s of echte spelers afschieten om hun cargo af te pakken voor bepaalde missies.
Hmm, ik heb het spel gisteren aangeschaft (ondanks mijn 8800 GT). Het loopt redelijk op high met 1280x960, maar ik zie alleen tutorials. Of moet je alle tutorials gedaan hebben voordat je aan missies mag beginnen?

Ik krijg het ook niet voor elkaar om de muis axis te inverteren, al werken de controls in de startpost wel aardig. Maar bij de oude Elite werkte de bediening precies andersom (omhoog/omlaag).

/edit: Ik heb er ook een Viper flag bijgekocht, maar daar kan ik ook nog niet veel mee lijkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 10-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:01:
[...]

Hmm, ik heb het spel gisteren aangeschaft (ondanks mijn 8800 GT). Het loopt redelijk op high met 1280x960, maar ik zie alleen tutorials. Of moet je alle tutorials gedaan hebben voordat je aan missies mag beginnen?

Ik krijg het ook niet voor elkaar om de muis axis te inverteren, al werken de controls in de startpost wel aardig. Maar bij de oude Elite werkte de bediening precies andersom (omhoog/omlaag).
Je hebt nu alleen nog tutorials tot 16 dec. Ik gebruik zelf joystick, maar dat omhoog/omlaag kan je gewoon instellen. Sowieso zijn de instelling wat betreft controls erg uitgebreid.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 10-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353108

zonoskar schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:01:
[...]

Omdat de game nu nog niet officieel uit is moet je tot de 16de wachten om hem helemaal te kunnen spelen. Voorlopig kun je dus alleen de tutorials spelen. De backers en de beta testers kunnen al wel spelen. Daar was het hele gamma gedoe ook over te doen. Beta was test statium, gamma was de 4 weken voorloop tijd voor de backers en testers.

"You can invert mouse by selecting appropriate mouse mode:
absolute pitch/roll inverted
absolute pitch/yaw inverted
relative pitch/roll inverted"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 09:30
Ik ben al een tijdje deze game aan het volgen op youtube, en twitch. Ik ben een groot fan van het genre. Heb vooral de privateer games veel gespeeld vroeger.

Echter lijkt het spel in actie een beetje duf / eenzaam als ik let's play's bekijk. Tuurlijk ik begrijp dat hoort ook wel een beetje bij reizen in de ruimte... Maar het enige wat ik zie is mensen die opstijgen vanuit een prachtig mooi space station. Heel ver ergens heen vliegen, met de scanner dingen exploren, tijd terug vliegen en de info verkopen. Dit is natuurlijk maar een aspect van de game. Gisteren zag ik een gevecht, maar dat was gewoon 1 vs 1. Na heel lang op elkaar schieten kapot geschoten terug naar ruimtestation, loot verkopen en dat was het dan.

Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld de X spellen (X3 bijvoorbeeld) Daar zie je capital ships tussen verschillende sectoren vliegen, je wordt gescand door militaire schepen, je hebt vele verschillende stations her en der. Je hebt vijandige gebieden waar grote vloten met grote schepen en ondersteundende fighters vliegen. het lijkt hier een stuk dynamischer / levendiger dan bij elite.

Is dit nu omdat het slechts beta is? Gaat er nog heel veel bijkomen op de 16e?

Ze lopen behoorlijk te koop met het feit dat het hele universum er in zit, maar als dat allemaal vooral hetzelfde is voegt dat voor mij weinig toe. Wat is de drive om door het universum te reizen en honder duizenden sterren te bezichtigen als het allemaal toch veel van hetzelfde is. Tuurlijk, wel realistisch, maar voor gameplay minder interessant denk ik. Dat is ook wel het grote nadeel misschien van procedurally generated content, er zit niet echt ziel in.

Het is niet mijn bedoeling het spel af te kraken, ik wil juist geenthousiasmeerd worden. Heel veel mensen zijn helemaal lyrisch over dit spel en ik zou graag willen weten waarom precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Anoniem: 113280 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:23:

Ikzelf ben geïnteresseerd in het mmo gedeelte.
Elite is een fantastisch spel, maar bekijk vooral een aantal let's play video's om te zien of het iets voor JOU is. Het is namelijk geen MMO zoals WoW, maar veel meer een 'sandbox': zelf bepalen wat je wilt doen en wie je wilt zijn (bounty hunter, piraat, trader etc.).

Vanaf 16 december gaat wel de verhaallijn van start (keizer van de Empire is oveleden en nu een flinke machtsstrijd tussen verschillende facties), maar verwacht geen quest-uitroepteken dat je aan de hand meeneemt. Waarschijnlijk zal je meer via een nieuwsbericht te horen krijgen waar interessante dingen gebeuren en zal je daar zelf op onderzoek moeten gaan en bepalen welke kant je wilt ondersteunen en op welke manier (ga je verboden wapens ergens naar toe smokkelen of vecht je mee in een gevecht met capital ships).
Shodan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:18:
Echter lijkt het spel in actie een beetje duf / eenzaam als ik let's play's bekijk.

...

Is dit nu omdat het slechts beta is? Gaat er nog heel veel bijkomen op de 16e?

...

Het is niet mijn bedoeling het spel af te kraken, ik wil juist geenthousiasmeerd worden. Heel veel mensen zijn helemaal lyrisch over dit spel en ik zou graag willen weten waarom precies.
Het plan was eerst om met een hele lange gamma-fase te werken (zoals minecraft) en het spel pas later officieel te releasen. Om (waarschijnlijk) bedrijfstechnische redenen noemen ze de versie die er nu is officieel een release. Maar David Braben (de ontwikkelaar) maakt er geen geheim van dat het spel nog langdurig doorontwikkeld gaat worden. Veel mensen verwachten dat het spel op de 16e af is. Maar heel eerlijk: dan staat echt alleen de basis / het framework.

Gaat er op de 16e nog veel bijkomen: vast wel een paar leuke dingen zoals Empire schepen, een verhaallijn, nieuwe missies etc. Is het spel dan af? Nog lang niet!

Spel duf/ eenzaam: echt goede mogelijkheden om samen te spelen met anderen komt (helaas!) pas begin 2015. Ik vermaak me echter momenteel prima als eenzame trader die af en toe menselijke piraten van zich af moet schudden.

Voor mij is Elite denk ik vergelijkbaar met 'minecraft in space met pew pew pew'.

Elite nu aanschaffen?
- de echte 'co-op' / multiplayer elementen zoals het vliegen in een 'wing' en samen missies kunnen uitvoeren worden pas begin 2015 verwacht. Je kan dus ook gewoon even kijken hoe het spel zich ontwikkelt.
- Voordeel als je nog voor de 16e de Mercenary Edition koopt is dat je iets goedkoper uit bent (tientje volgens mij) en een paar leuke extra's krijgt zoals een eagle zodat je direct met een fighter kan beginnen (of je verkoopt hem voor cash).
- Wil je een MMO met duidelijke quests en 'levels' zoals in WoW: dan zou ik nog even wachten en wellicht ook eens bij Star Citizen kijken (al is die nog lang niet af)
- Droom je ervan om in de ruimte te vliegen en wil je een sandbox game met mogelijkheden voor exploration, vechten en traden dan is dit echt een must buy.

[ Voor 53% gewijzigd door Ervig op 10-12-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
Shodan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:18:
Persoonlijk wordt ik erg enthousiast van het flight model in het spel. Ik vind het heerlijk vliegen, als ik kijk naar de huidige implementatie van bijvoorbeeld stations, exploration etc kijk ik voornamelijk uit naar planetary interaction en de MMO onderdelen die er nog niet inzitten.

Ik wilde gewoon graag al deze onderdelen eerder proberen vandaar dat ik destijds de beta aangeschaft heb. Hoewel ik nog niet extreem veel gespeeld heb en totdat ik fatsoenlijk kan samenspelen met anderen ook niet veel zal doen. Merk ik dat op 1 of andere manier het mijn geld wel waard is geweest. dwz ik heb er absoluut geen moment spijt van gehad helemaal in combinatie met de lifetime expansion pass. :*) Moet wel eerlijk bekennen dat ik het door deze expansion pass wel zie als een modulair spel en weet niet of ik zonder deze pass het spel nu gekocht had.

[ Voor 7% gewijzigd door eniux op 10-12-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Waar ik wel naar uit zou kijken is om met vrienden een sort squadron te vormen en elkaar te helpen in battle/mining en/of exploration. Ik begrijp dus dat dat later in het spel komt, begin komend jaar. Is er wel zoiets als een GoT clan-achtige setup voor dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Zerosum schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:23:
Waar ik wel naar uit zou kijken is om met vrienden een sort squadron te vormen en elkaar te helpen in battle/mining en/of exploration. Ik begrijp dus dat dat later in het spel komt, begin komend jaar. Is er wel zoiets als een GoT clan-achtige setup voor dit spel?
Je kan je in de Tweaker's Commander lijst laten zetten (zie topicstart) en vervolgens kan je mensen dan manueel in je friendslist zetten (om nadien eventueel private group etc aan te maken).
Beetje omslachtig maar het werkt redelijk. Zal hopelijk makkelijker worden als er echte wings/squadrons in-game komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Kwam deze nog tegen op reddit
Grootte vergelijking van verschillende schepen en Federation Capital schip.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lDX8tIp.png

En de launch trailer!

[ Voor 21% gewijzigd door Facerafter op 10-12-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350749

Jeetje, de Sidewinder is een mug naast een olifant op dat plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

SnoeiKoei schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:02:
[...]

Oh zit daar het pijnpunt. Je had net als zovelen beta access (inclusief beta backers benefits die veel interessanter zijn dan zo'n decal: Beta Now includes a lifetime 25% discount on ship insurance PLUS free access to one of 5 new ship designs post game release) kunnen kopen maar dat heb je blijkbaar niet gedaan en nu gun je mensen die dat wel hebben gedaan hun benefits niet.

In plaats daarvan klaag je dat de mensen die extra betaalden al kunnen spelen zonder dat hun progress gewiped wordt (was al tijden bekend, maar het heeft de laatste weken enigszins op losse schroeven gestaan waardoor een heleboel mensen zich hebben ingehouden veel te spelen). Laat me je gerust stellen, ook een boel beta backers gaan gewoon hun progress weggooien en wij hebben nog steeds geen volledig spel. Wij moeten ook gewoon wachten op onze day 1 decal, die krijgen we tegelijk met jou. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de set paintjobs.

Anyway, je krijgt precies wat er in de beschrijving van het gekochte product zit dus ik snap serieus helemaal niet waar alle frustratie nu zo plotseling vandaan komt.
Een wipe heeft niets te maken met de benefits die Beta mensen hebben, die krijgen ze gewoon.

Geen wipe betekend een ongelijke begin situatie op 16/12.
Geen wipe betekend het gevoel dat je een 2e hand spel koopt.
In de beschrijving van het Mercenary product stond niet dat het universum 25 dagen oud zou zijn.
Day1 is gewoon geen Day1, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Handgas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:27:
[...]

Een wipe heeft niets te maken met de benefits die Beta mensen hebben, die krijgen ze gewoon.

In de beschrijving van het Mercenary product stond niet dat het universum 25 dagen oud zou zijn.
Je hebt zoiezo al een ongelijke begin situatie.
Ik heb de game al verschillende maanden kunnen spelen. Hier door weet ik de bijna alle mechanics etc. al dus je loopt zoiezo al achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Facerafter schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:37:
[...]

Je hebt zoiezo al een ongelijke begin situatie.
Ik heb de game al verschillende maanden kunnen spelen. Hier door weet ik de bijna alle mechanics etc. al dus je loopt zoiezo al achter.
Ik ben blij dat je het met me eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 09:30
@eniux / @Ervig

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan nog wel even wacht met de verdere ontwikkeling. Voelt een beetje als bij Arma, zodra het spel uit was was eigenlijk alleen het framewerk er en pas later werd er steeds meer aan toegevoegd, alleen bij Elite is de schaal immens veel groter. Denk dat het wel een heel lang proces gaat worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dat heb ik niet.

Hoe gaan die paar backers met spelervaring jouw gameplay verzieken? Ik snap die extreme fascinatie met alles moet gelijk voor iedereen zijn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Geen wipe na begin van de Gamma is 1 van de beta benefits, daar hebben een boel mensen voor betaald. Dat is al best lang geleden aangekondigd.

Daarnaast ga je er nauwelijks wat van merken dat een boel mensen al langer spelen, de kans dat je vaak spelers tegenkomt is zelfs in open play helemaal niet zo geweldig groot.

Ik snap nog steeds niet waar je verontwaardiging zo plotseling vandaan komt. Als je vanaf jouw idee van dag 1 had willen spelen kon je daarvoor dokken. En de gamma is geen compleet spel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

SnoeiKoei schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:00:
[...]

Geen wipe na begin van de Gamma is 1 van de beta benefits, daar hebben een boel mensen voor betaald. Dat is al best lang geleden aangekondigd.

Daarnaast ga je er nauwelijks wat van merken dat een boel mensen al langer spelen, de kans dat je vaak spelers tegenkomt is zelfs in open play helemaal niet zo geweldig groot.

Ik snap nog steeds niet waar je verontwaardiging zo plotseling vandaan komt. Als je vanaf jouw idee van dag 1 had willen spelen kon je daarvoor dokken. En de gamma is geen compleet spel nog.
Wat ik dus al eerder zei, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:07

Fordox

00101010

Lekker recalcitrant.

Ik heb er echt zin in :) nog minder dan een weekje.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Jongens kunnen die persoonlijke aanvallen wat minder? Dan kunnen we ons weer op het launch feestje gaan richten.

Man wat is die trailer vet overigens. Ik zal hem snel in de TS opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Ervig schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:59:
Jongens kunnen die persoonlijke aanvallen wat minder? Dan kunnen we ons weer op het launch feestje gaan richten.

Man wat is die trailer vet overigens. Ik zal hem snel in de TS opnemen.
Trailer is inderdaad heel erg vet.
Wel jammer dat het een 'echte marketing trailer' is. Het laat weinig zien van het spel zelf en is alleen maar heel mooi gemaakte CGI.

GUYS. GAMMA 2.0
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=71785
NEW FEATURES/CONTENT

- Add Lakon Type 7 playable ship
- Add Adder playable ship
- Route planning added
- Alliance stations now have their own colour swatch
- Scenarios in system updated on state change
- Slavery missions and commodities added
En een hoop met fixes!

Route planning! Eindelijk!

[ Voor 29% gewijzigd door Facerafter op 10-12-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Handgas schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:10:
[...]

Wat ik dus al eerder zei, whatever.
Best dan. Whatever. Het verschil tussen jou en mij is dat ik me vermaak en jij nu al loopt te miepen over een product dat je nog niet eens hebt uitgeprobeerd. Veel plezier ermee. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was net ff ingelogd en de medeling gekregen dat over 15 min de gamma 2.0 deployed ging worden.
Behoorlijke lijst van verbeteringen.

En die trailer is wel heel erg misleidend.
The cake is a fake and the pie is a lie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig

Ervig

ervig#2891

Topicstarter
Trailer is idd meer wat het moet worden, dan wat het is. Blijf hem mooi vinden. Straks gamma 2.0 maar eens proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ervig op 10-12-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tof, ik ben heel benieuwd naar Gamma 2.0!! Straks proberen.

Ik vind het wel heel jammer dat ze nu de continu boost er uit hebben gehaald :( Vroeger kon je door te boosten met flight assist off, gewoon door blijven glijden met de boost snelheid, maar sinds ik weer ben gaan spelen sinds de no-wipe aankondiging merkte ik dat die nu ook met flight assist off gewoon afneemt. Wat vreemd is want je zou de motoren in Flight Assist zelf bedienen. Sowieso is het gek dat je een 'maximumsnelheid' hebt in de ruimte maargoed.

Maar het gemis van die continu boost vind ik jammer, ik gebruikte die altijd om lekker snel richting het station te cruisen aangezien je altijd 10km ver weg geplempt wordt. En voor het ontsnappen was het ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
GekkePrutser schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:54:
Sowieso is het gek dat je een 'maximumsnelheid' hebt in de ruimte maargoed.
Dat was het eerste dat me opviel toen ik het spel vorige week (tutorials) opstartte, een beetje een downer. Je hebt geen gevoel van "gewichtsloosheid" (en het feit dat je in de ruimte alleen maar kunt accelereren zeg maar). Jammer dat ze daar niet iets creatiefs voor gevonden hebben (het is natuurlijk moeilijk om "echte" zwaartekrachtsinvloeden en spacephysics in een game te implementeren zonder dat het meteen complexe science wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Patch is nu beschikbaar. Vooral benieuwd naar de routeplanner en de nieuwe schepen maar de hele change log is awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mijn eerste jump met gamma 2.0: net na de animatie vd jump start: game hangt... hopelijk is dit niet iets dat vaak voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496732

MM, na update zijn al mijn keyboard hotkeys empty en kan ik niks meer doen. Ik ga het niet allemaal zelf invullen aangezien in de standaard controls niet weet, en het niet allemaal zelf wil gaan toewijzen. Iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Routeplanning werkt, perfect _/-\o_

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
Anoniem: 496732 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:45:
MM, na update zijn al mijn keyboard hotkeys empty en kan ik niks meer doen. Ik ga het niet allemaal zelf invullen aangezien in de standaard controls niet weet, en het niet allemaal zelf wil gaan toewijzen. Iemand anders hetzelfde probleem?
Je kan hem toch weer op standaard keyboard en mouse zetten? Helemaal bovenaan zo uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496732

Ja dan blijven er heel veel hotkeys open staan... dus ook dat helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Betekent dat niet meer heel moeilijk zoeken hoe en via maar gewoon: naam ingeven en je hele route wordt uitgetekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zerosum schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:00:
[...]

Betekent dat niet meer heel moeilijk zoeken hoe en via maar gewoon: naam ingeven en je hele route wordt uitgetekend?
Ongeveer ja :P Er is nog steeds de limitatie dat je alleen routes kunt plannen binnen je huidige range qua brandstof. Als je brandstof hebt om 50ly aan jumps te maken kun je een route plannen van die lengte. Je zoekt een system, selecteert de nieuwe "plot route" functie en dan wordt na iedere sprong automatisch het volgende system getarget, zodat je meteen weer kunt springen. Mocht je tussendoor iets anders targeten (bv een ster die unexplored is, zodat je 'm kunt scannen), dan blijft je route bewaard, na het scannen ga je simpelweg naar je navigation pannel en daar staat dan een symbooltje naast het system dat als volgende halte op je route ligt. Dat system selecteer je dan en dan pakt ie de route weer op.

Ideaal! Alleen die brandstof-range-beperking is jammer, met een fuel scoop of tussentijds tanken wil je toch vaak langere routes kunnen vliegen. Maar goed, je mag een gegeven paard niet in de bek schijten, het is een enorme vooruitgang en ik ben er superblij mee! _/-\o_
Anoniem: 496732 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 21:45:
Ik zie meer mensen op het E: D forum die hun controls kwijt zijn :X Is bij eerdere patches ook al gebeurd. Zeker custom instellingen (eigen keys layouts, joysticks etc) hebben de neiging te verdwijnen bij patches. Wat ik heb gedaan is mijn .binds bestand read only maken, die wordt nu niet meer veranderd tijdens patches.

Die .binds file(s) staat/staan in:

C:\Users\JOUWNAAM\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings

Sowieso even een backup van maken als je de boel weer hebt gefixt!

[ Voor 31% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-12-2014 23:35 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Inderdaad zeg, die trailer kende ik nog niet (heb helemaal geen trailers meer gekeken omdat ik het spel al heb). Maar dat is wel heel erg misleidend, ik kan me wel voorstellen dat dit in sommige landen gewoon verboden is.

Edit: Ok ik heb net de echte trailer even bekeken en er flitst inderdaad in het begin heel even het zinnetje 'Not actual game footage' voorbij dus ik denk dat ze dat juridisch wel uit de brand houdt. Maar ethisch... :F

Als dit de kant is die ze op willen is het wel briljant trouwens :9

Echt humor die comments trouwens _O- _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 11-12-2014 01:02 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En Gamma 2 zit nog tjokvol met bugs.
Soms moet je een stap terug zetten om er twee vooruit te zetten. ;)
(Maar zo vlak voor de release is een beetje jammer.)

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 14038 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 02:13:
Idd veel bugs en dat speelt vervelend. Maar ervaring leert dat FD de dagen na iedere grote update nog met een aantal patches komt die enorm veel bugs pletten dus ik maak me nog niet zoveel zorgen.

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

De routeplanner is een stap vooruit, maar werkt nog niet vlekkeloos. Moet soms de route nogmaals ingeven voordat de volgende jump geselecteerd wordt. En inderdaad maximum afstand is gelateerd aan je fuel tank, ook al heb je een fuel scoop geinstalleerd of zo. Wat dus meestal maar een afstand is van een 50ly.
Ook zijn er nieuwe types missies waarbij je bepaalde zaken moet gaan zoeken. Ik veronderstelde die te vinden in USS, maar op de plek waar ik naartoe moest gaan kwam na 20 minuten rondcruisen geen enkel USS in het vizier...
En ook al liggen zoeken naar de 2 nieuwe schepen maar ze nog niet tegengekomen in een shipyard, of zien vliegen in het wild (Adder, wat normaal een klein (all-purpose?) schip zou zijn, en de Type-7, cargo tussen Type-6 en Type-9).

[ Voor 17% gewijzigd door BlaSfem0n op 11-12-2014 09:24 ]

• Facerafter
Anoniem: 14038 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 02:13:
Vandaag of morgen zitten we al op 2.01 en misschien wel 2.02.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.