Elite is een fantastisch spel, maar bekijk vooral een aantal let's play video's om te zien of het iets voor JOU is. Het is namelijk geen MMO zoals WoW, maar veel meer een 'sandbox': zelf bepalen wat je wilt doen en wie je wilt zijn (bounty hunter, piraat, trader etc.).
Vanaf 16 december gaat wel de verhaallijn van start (keizer van de Empire is oveleden en nu een flinke machtsstrijd tussen verschillende facties), maar verwacht geen quest-uitroepteken dat je aan de hand meeneemt. Waarschijnlijk zal je meer via een nieuwsbericht te horen krijgen waar interessante dingen gebeuren en zal je daar zelf op onderzoek moeten gaan en bepalen welke kant je wilt ondersteunen en op welke manier (ga je verboden wapens ergens naar toe smokkelen of vecht je mee in een gevecht met capital ships).
Shodan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:18:
Echter lijkt het spel in actie een beetje duf / eenzaam als ik let's play's bekijk.
...
Is dit nu omdat het slechts beta is? Gaat er nog heel veel bijkomen op de 16e?
...
Het is niet mijn bedoeling het spel af te kraken, ik wil juist geenthousiasmeerd worden. Heel veel mensen zijn helemaal lyrisch over dit spel en ik zou graag willen weten waarom precies.
Het plan was eerst om met een hele lange gamma-fase te werken (zoals minecraft) en het spel pas later officieel te releasen. Om (waarschijnlijk) bedrijfstechnische redenen noemen ze de versie die er nu is officieel een release. Maar David Braben (de ontwikkelaar) maakt er geen geheim van dat het spel nog langdurig doorontwikkeld gaat worden. Veel mensen verwachten dat het spel op de 16e af is. Maar heel eerlijk: dan staat echt alleen de basis / het framework.
Gaat er op de 16e nog veel bijkomen: vast wel een paar leuke dingen zoals Empire schepen, een verhaallijn, nieuwe missies etc. Is het spel dan af? Nog lang niet!
Spel duf/ eenzaam: echt goede mogelijkheden om samen te spelen met anderen komt (helaas!) pas begin 2015. Ik vermaak me echter momenteel prima als eenzame trader die af en toe menselijke piraten van zich af moet schudden.
Voor mij is Elite denk ik vergelijkbaar met 'minecraft in space met pew pew pew'.
Elite nu aanschaffen?
- de echte 'co-op' / multiplayer elementen zoals het vliegen in een 'wing' en samen missies kunnen uitvoeren worden pas begin 2015 verwacht. Je kan dus ook gewoon even kijken hoe het spel zich ontwikkelt.
- Voordeel als je nog voor de 16e de Mercenary Edition koopt is dat je iets goedkoper uit bent (tientje volgens mij) en een paar leuke extra's krijgt zoals een eagle zodat je direct met een fighter kan beginnen (of je verkoopt hem voor cash).
- Wil je een MMO met duidelijke quests en 'levels' zoals in WoW: dan zou ik nog even wachten en wellicht ook eens bij Star Citizen kijken (al is die nog lang niet af)
- Droom je ervan om in de ruimte te vliegen en wil je een sandbox game met mogelijkheden voor exploration, vechten en traden dan is dit echt een must buy.
[
Voor 53% gewijzigd door
Ervig op 10-12-2014 13:41
]