Toon posts:

[PC] Elite: Dangerous - Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 23.083 views

• Anoniem: 14038
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag even opnieuw begonnen om gamma 1.02 te testen.
Valt me op dat als je opnieuw begint je kan kiezen wat je kan doen.
Alleen heb ik maar 1 keuze.
Opstarten in een sidewinder en naar een basis vliegen waar een eagle voor me klaar staat en die sidewinder terug geven.
En als je even goed op de kaart kijkt kan je een kluitje systemen vinden waar je tussen de verschillende systemen heen kan vliegen en doen wat je wil doen. En onderweg daar naartoe wat systemen scannen om wat centen bij te verdienen. Met een beetje geluk kan je dan al gaan zoeken naar upgrades voor je schip of sparen voor een ander schip.
Trouwens kan je wat tijd besparen door in superdrive net voorbij je doel te schieten en tijdens het draaien enorm veel vaart minderen. Met geluk kun je na de draai zo dicht in de buurt komen dat je meteen uit de superdrive kan gaan. Kwestie van even oefenen en je kan minuten reistijd per trip besparen.

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 09:55
Heb sinds gisteren ED geprobeerd, ik had met mijn huidige pc 60-120 fps, probleem is dat de game ENORM stotterd, echt niet normaal.. toen ik uit de station kwam en vertical bewoog met m'n schip, leek het alsof ik met 2 fps speelde, ipv 120.

Geen flauw idee hoe op te lossen! Iemand een idee?

SSD: 1TB 840 EVO SAMUNG
PSU: TruePower New Series TP-750 (750 Watt)
MBB: Asus MAXIMUS VII RANGER Z97
RAM: D316GB 1600-999 Vengeance K2 CORSAIR
CPU: Int Core i7-4790K
GFX: EVGA GeForce GTX 980 Superclocked

AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-04 10:16

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
JinShepard schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:53:
Heb sinds gisteren ED geprobeerd, ik had met mijn huidige pc 60-120 fps, probleem is dat de game ENORM stotterd, echt niet normaal.. toen ik uit de station kwam en vertical bewoog met m'n schip, leek het alsof ik met 2 fps speelde, ipv 120.

Geen idee waarom dat zou zijn. Het is algemeen bekend dat je absoluut geen zware pc nodig hebt om dit spel al erg goed te spelen op hoge settings. Jouw setup is ruim voldoende om het spel prima te moeten laten lopen. Ik ga, gezien je setup, je niet eens vragen of je de laatste video drivers geinstalleerd hebt 8)7 .

Heb je gekeken of je het probleem ook in Solo play hebt? Ik heb een tijd lang problemen gehad met een drop in framerate als ik online speelde. Maar in Solo play had ik daar totaal geen last van. Ik zou dat eerst even testen en hierna een support ticket aanmaken.

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
JinShepard schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:53:

En mocht het in solo mode ook een drama zijn, dan moet je een bug aanmelden. Gamma 1.02 draait nl. prima op mijn i5 laptop met een GT630m. Zelfs met Intel HD video heb ik meer frames dan 2.

Zijn er eigenlijk al mensen die weten waar ze na de release gaan rondhangen? Feds, Empire, Alliance? Of richting de kern vertrekken en nooit meer terugkomen?

[Voor 9% gewijzigd door celshof op 27-11-2014 11:28]

• JinShepard
Ik heb tot nu toe alleen tutorials gedaan, ik zal het proberen op te nemen met me mobiel om te laten zien wat er gebeurd.

Ik zie hier en daar wel mensen met problemen als dit, alleen die geven niet echt een oorzaak, networking zie iksoms voorbij komen, unparking cores zie ik hier en daar voorbij komen..

AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 18:26
celshof schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:08:
[...]
En mocht het in solo mode ook een drama zijn, dan moet je een bug aanmelden. Gamma 1.02 draait nl. prima op mijn i5 laptop met een GT630m. Zelfs met Intel HD video heb ik meer frames dan 2.

Zijn er eigenlijk al mensen die weten waar ze na de release gaan rondhangen? Feds, Empire, Alliance? Of richting de kern vertrekken en nooit meer terugkomen?
Ik heb geen idee. Op dit moment ben ik aan het kijken voor welk ship ik zal gaan en hoe ik daar ga komen. 8)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
Ik denk dat laatste, ik hou van exploren. Maar ik heb nog geen seconde in het spel doorgebracht dus wie weet

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

celshof schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:08: Zijn er eigenlijk al mensen die weten waar ze na de release gaan rondhangen? Feds, Empire, Alliance? Of richting de kern vertrekken en nooit meer terugkomen?
Geen idee nog :) In eerste instantie een beetje courier / space trucker missions doen om wat upgrades voor mijn Sidewinder te verdienen (jump range moet groter worden enzo), ondertussen een beetje verkennen. Misschien dan heel saai en main stream even naar Sol (bewust nog niet gedaan, liever na release) en daarna zien we wel verder. Orion Nebula, Crab Nebula, Betelgeuse? Galactic Center? The galaxy is my oister.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Niet online
Ook al wil je alleen maar PvP,PvE of haulen. Als je modules wilt upgraden zul je flink wat jumps moeten maken want de plekken waar goede upgrades te vinden zijn, zijn heel erg beperkt. Voor dat soort werk is een snelle jumper met een grote range en een fuel scoop aan te raden.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Nu het spel op het punt staat om gold te gaan kunnen we ook gaan kijken naar de toekomst.
Wat staat ons nog te wachten?

Hier een klein voorproefje:

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 15:38

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

celshof schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:08:
[...]

Eerst freeagle verkopen en een hauler verdienen door missies. Daarna door met missies of minen.
En uiteindelijk via de cobra naar de asp.

Is er al bekend of er een wipe komt voor release?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• BinaryRun
WillemAtHome schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:49:
[...]

Eerst freeagle verkopen en een hauler verdienen door missies. Daarna door met missies of minen.
En uiteindelijk via de cobra naar de asp.

Is er al bekend of er een wipe komt voor release?
Nee. Maar omdat mensen er maar om bleven vragen hebben ze nu maar gezegt dat je ervan uit moet gaan. Dan kan het in elk geval niet teleur stellen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Gamma 1.03 is on its way - the build should be available from 15:30 GMT.

The full change log can be seen below:

- Crash following dropping out of Supercruise at Aulin Nav Beacon fixed
- Fix for travel tutorial getting stuck in hyperspace
- Fix occasional crash at startup related to upnp
- Fix for model crashes in D3D
- Fix crash in targeting system
- Fix for rare scaleform crashes
- Fix for faction data crash in Fawaol system
- Fixed possible crash if you happen to shut down a ship on the same frame as it fires a drone
- Handle null pointer in star texture particles
- Fix decal trails threading issue
- Don't include systems we are not permitted to enter in the route planning
- Player reported bounty vouchers never show up in the transactions tab fixed
- Fix an erroneous loadout appearing at USSs
- Server optimisation to use cached star system names
- Fix the false-positive user vanish reports from server to webserver
- Fix Venus atmosphere thickness
- Make sure micro rocks are locked and written into buffer before trying to draw them
- Fix for rocks mission when entering and leaving the rings in the single player missions
- Gas giant and rocky info was also using the boolean operation to mask flags
- Add mission abandonment telemetry for tracking down cargo ejection failures
- Append what kind of mission player event triggered a mission update request to the request
- More telemetry added for items not loading

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Mij maakt het al niet meer uit of er een wipe is of niet.
Ik start toch opnieuw op 16/12, zit in een system gelocked waar geen fsd's verkocht worden lijkt het.
Heel af en toe eens een A1 distributor en dan altijd samen nog een D2 *****, weet het even niet meer.

Pakweg 1 op de 5 stations die ik bezoek heeft missions, meestal is er dan ééntje beschikbaar. Komt dus vaak neer op 1 mission per system waar ik ga, via missions geld oprapen en groter ship kopen zit er dus niet in.

Gisteren wel een leuke interdiction gehad die me 4.25k CR opbracht. Wat doelloos aan het rondvliegen, rondkijken dus vooral, interdiction, geen cargo bij, geen missions lopende, ideaal, meteen toegegeven aan interdiction et voila, een eagle met Master rating die dacht even te komen storen. Sinds Beta 1 nul noppes combat meer gedaan (toen ook nog met muis/tobo, sinds beta 3 met hotas) en meteen tegenover superieur schip (ik had stock sidewinder maar wel met gimballed G1 pulse lasers). Eerste combat en dus ook meteen belangrijke maneuvres met de hotas setup, dat draaide uit op een zeer spannende 5 minuten beginnen spelen met turnspeeds en fa off togglen om toch maar achter die npc te raken. Uiteindelijk gelukt en van dan af netjes achter hem kunnen blijven. Naam of screenshot totaal vergeten, had al niet verwacht het te overleven :p

Kan ik nog proberen om sidey te strippen en kijken waar ik dan raak maar meh, ik start wel overnieuw op de 16de, ondertussen zoek ik nog wel iets anders om me bezig te houden. Indien geen wipe, doe ik het zelf wel :)

* volgende is meer gerelateerd aan de Thrustmaster T.Flight Hotas X, dan wel puur in ED getest*

Er is wel iets duidelijk geworden, de HOTAS X is voor zijn kostprijs absoluut zeer goed, alleen, zoals ik met veel apparaten heb, het voldoet toch niet helemaal.
Ik zal uiteindelijk weer ergens een veel duurder maar dan ook degelijker product, in deze een hotas setup dus, aanschaffen. Mist wat knopjes, plaatsing van huidige knoppen niet altijd echt goed, besturing is beter dan ik had verwacht maar kan volgens mij nog een stuk beter. Zo vind ik de deadzone op zowel de stick als throttle "gruwelijk" groot en mogen beiden ook wat minder cheap aanvoelen.
Ik heb deze dan ook gekocht omdat het in die prijsklasse top is, zo kan ik nu gaandeweg meer "aanvoelen" wat ik verwacht van een hotas setup en dan een beter gefundeerde keuze maken uit de duurdere hotas setups.

TLDR: Om niet te negatief te klinken, a little rough on the edges but it gets the job done!
De Thrustmaster T.Flight Hotas X is een vet goede aankoop voor ED indien:
1 je echt gewoon een betaalbare hotas wil en niet al te veel eisen stelt
2 je wel een degelijke setup wil maar feitelijk niet echt een idee hebt wat je nou echt wilt, ideale prijs om gewoon thuis dagelijks te kunnen testen, kan ik veel beter inschatten wat ik precies wil dan even in de winkel de duurdere setups even te mogen aanraken, hoogstwaarschijnlijk niet werkelijk mee gamen.

• JinShepard
Ter aanleiding van mijn post heb ik een filmpje opgenomen met me mobiel, helaas komt het gewoon niet goed genoeg over om te laten zien dat met 60 steady fps continue happert.. echt onwijs irritant, zo kan ik never nooit dogfights doen.

• Niet online
Wat is je setup dan?
Hier draai ik 60fps (minus wat glitches) op 4k met een GTX970 SLI.
(Met een I7 920 nog wel)
Misschien wat tweaken met de graphics settings? Daar kun je nog ea tweaken want lang niet alles hoeft op ultra te staan.

• JinShepard
Spec

Als ik het zou benoemen over wat ik vroeger heel vaak had met AMD in crossfire, voelt het bijna aan als microstuttering..

Is de tutorial trouwens offline of online? Sommigen claimen dat network gedoe nog niet goed werkt en dat dat ook happeringen/stottering kan veroorzaken.

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:48
Tutorials zijn offline.
Voor je andere problemen, ik zou het niet weten.
Je kan CS contacteren of de Frontier Forums.
Op de frontier forums zijn er ook zat mensen die willen helpen met mogelijke oplossingen.
Want ik zie we dat we er hier niet echt uit kunnen komen..

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JinShepard schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:34:
Spec

Als ik het zou benoemen over wat ik vroeger heel vaak had met AMD in crossfire, voelt het bijna aan als microstuttering..

Is de tutorial trouwens offline of online? Sommigen claimen dat network gedoe nog niet goed werkt en dat dat ook happeringen/stottering kan veroorzaken.
Speel je windowed of full screen? Indien windowed, probeer eens of full screen beter werkt. Schijnt best veel uit te maken.

• JinShepard
Het is misschien Microstuttering, heb een lange thread gevonden, moest een benchmark doen en dit kwam er uit; Big spikes =(

[Voor 10% gewijzigd door JinShepard op 28-11-2014 12:17]

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 20:51
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik vind het spel niet echt toegankelijk. Ik heb nu gamma access gekregen en wou de eerste tutorial doen. Ik gebruik toetsenbord en muis. Pfff, wat is het sukkelen zeg. Vanuit de station de ruimte in gaan ging nog, hoewel ik langs alle kanten tegen het station botste bij het verlaten. Maar het opnieuw docken is me nog niet gelukt. Ik werd al kapot geschoten omdat ik per ongelijk op het station schoot. En ik heb me suf gezocht naar de optie om een docking request te kunnen doen. Ik heb het uiteindelijk gevonden, maar het docken zelf is me nog niet gelukt.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mattderi schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:53:
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik vind het spel niet echt toegankelijk. Ik heb nu gamma access gekregen en wou de eerste tutorial doen. Ik gebruik toetsenbord en muis. Pfff, wat is het sukkelen zeg. Vanuit de station de ruimte in gaan ging nog, hoewel ik langs alle kanten tegen het station botste bij het verlaten. Maar het opnieuw docken is me nog niet gelukt. Ik werd al kapot geschoten omdat ik per ongelijk op het station schoot. En ik heb me suf gezocht naar de optie om een docking request te kunnen doen. Ik heb het uiteindelijk gevonden, maar het docken zelf is me nog niet gelukt.
Besturing is een kwestie van wennen natuurlijk maar de tutorials zijn op het moment gewoon shit. Er wordt wel gezegd WAT je moet doen maar niet HOE. Uiteindelijk kan ik iedereen aanraden om gewoon op youtube te zoeken naar wat je wil weten, daar staan fan-made tutorials voor vrijwel alles in het spel. Misschien dat de tutorials bij release wel goed zijn uitgewerkt maar nu heb je er niet veel aan, behalve zien of het spel fatsoenlijk draait op je PC. :X

Anyway, je zult zien dat alle stukjes snel genoeg op hun plaats vallen als je gaat spelen!

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 16:17
SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:57:
[...]

Besturing is een kwestie van wennen natuurlijk maar de tutorials zijn op het moment gewoon shit. Er wordt wel gezegd WAT je moet doen maar niet HOE. Uiteindelijk kan ik iedereen aanraden om gewoon op youtube te zoeken naar wat je wil weten, daar staan fan-made tutorials voor vrijwel alles in het spel. Misschien dat de tutorials bij release wel goed zijn uitgewerkt maar nu heb je er niet veel aan, behalve zien of het spel fatsoenlijk draait op je PC. :X

Anyway, je zult zien dat alle stukjes snel genoeg op hun plaats vallen als je gaat spelen!
De besturing met muis werkt voor geen meter voor mij. Helaas zit een joystick er even niet in voor me, maar gelukkig werkt een PS3/XBox controller ook best goed. (OK, je hebt nog steeds een toetsenbord nodig voor een aantal shortcuts).
Maar de besturing voelt nu wel goed aan.

Het helpt als je vroeger Elite/Frontier hebt gespeeld. Dan weet je in ieder geval wat je zou moeten doen :)

• Niet online
Tsja, de turbo boost knop in een station gebruiken is ook geen goed idee. :P

@JinShepard
Setup lijkt goed. Misschien is het spel zelf nog niet helemaal goed en kun je door bepaalde grafische instellingen lager te zetten er omheen werken? Kwestie van een paar uurtjes instellingen aanpassen en met je tooltje bekijken wat er uit komt.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
mattderi schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:53:
Het is dan ook een space-sim, geen arcadegame. Dan mag je een beetje leercurve verwachten.

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 20:49
Heb net een paar tutorial missies gespeeld en het speelt erg lekker.
Ik heb het eerst met muis en toetsenbord gedaan, maar dat werkt voor geen meter.
Maar ik heb nu een Thrustmaster hotas x en dat werkt als een trein :)
Ik zie er naar uit om straks op 16 december the full game te spelen.

Blaat het niet dan schaapt het niet

• BinaryRun
Toetsenbord + muis lukt prima voor mij. Nu scheelt het dat ik het spel al een paar uur op twitch had gekeken voordat ik de beta kocht, dus had ik aardig een idee.

Op het station schieten heb ik trouwens ook geprobeerd bij mijn eerste tutorial ;)

• Niet online
Als je met joystick wil spelen en niet met een lastig toetsenbord in de weer wilt kan je ook je smartphone of tablet bijschakelen. Heb met een progje veel standaard toetsen omgezet in tablet knoppen en er zelf nog een paar bijgedaan zodat ik ook alles op een tablet in kan stellen.
Je kan ook een profiel downloaden om je tablet als vliegcontroller te gebruiken. Hoe dat werkt weet ik niet maar misschien wel grappig om eens te proberen?
http://power-grid.roccat.org/

Had al weer wat centjes verdiend om dingen bij te kopen maar was te ver weg uit de buurt van high tech systems om fatsoenlijk te upgraden. Dus ben ik maar gaan zwerven, richting Sol that is. Ondertussen een beetje handelen of missies doen, wat exploren om de brandstof te kunnen betalen en schade te repareren als je weer een piraat achter je aan krijgt.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
We hebben in de TS een aantal uitgebreide stukken staan over het spelen met muis en toetsenbord. Ervig is iemand die er zeer bedreven mee is :)

Verder staat er een hoop extra info en links naar o.a. Roccat en de bruikebare grids hiervoor.

Daarnaast heb ik voor degene die graag snel wat informatie willen om het spel te beginnen een video geplaatst voor beginnende Elite Dangerous Commanders. Deze video is de instructie video van Frontier.

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 22:42
shoney24 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:03:
We hebben in de TS een aantal uitgebreide stukken staan over het spelen met muis en toetsenbord. Ervig is iemand die er zeer bedreven mee is :)
Heeft er ook mee te maken dat het op mijn laptop in een drukke kamer net wat praktischer is dan met mijn x52 / controller. En ik moet zeggen dat met muis en keyboard me nu beter afgaat zelfs dan met joystick. (ik gebruik de settings uit de TS).

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12
Ik loop nu regelmatig tegen 2 dingen aan:

1) ingame heb ik regelmatig dat ik met de standaard key (J toets) niet uit hyperdrive kom als ik mijn destination bereikt heb. Als ik na uitzetten van thrusters weer in normal space een nieuwe destination kies, dan werkt de J toets wel om weer in hyperspace te komen.
Ticket is aangemaakt.

2) issue met frontier forum bij gebruik van Chrome Browser.
Ik krijg altijd de melding:
Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.
Cookie

Cookies verwijderen heeft een keer geholpen maar na een tijdje zelfde problemen.
Hebben jullie hier ook last van?

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
roepie88 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:16:
1) ingame heb ik regelmatig dat ik met de standaard key (J toets) niet uit hyperdrive kom als ik mijn destination bereikt heb. Als ik na uitzetten van thrusters weer in normal space een nieuwe destination kies, dan werkt de J toets wel om weer in hyperspace te komen.
Ticket is aangemaakt.
Heb je het hier over de Hyperdrive jump of Supercruise?
In het verleden waren deze 2 gescheiden en kon je ze separaat activeren. Hierna hebben ze dit verandert en er alleen maar Supercruise van gemaakt.
Echter, het viel mij op dat met de Gamma deze opties weer gescheiden zijn of je kan een optie kiezen waarbij je ze allebei onder dezelfde toets gooit. In dit geval dus J.
Hiermee kan je dus zowel Hyperjumps als Supercruise onder dezelfde toets zetten.
Het is te vinden onder de settings van je toetsenbord/Joystick.

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 13:12
Thanks Shoney. Dat zou het idd kunnen verklaren. Straks even kijken.

edit: en ja, dat was het inderdaad.
3 opties nu:
FSD Hyperdrive jump
FSD Supercruise
FSD algemeen (zowel hyperdrive als Supercruise)

Je moet het maar even weten als je van beta naar gamma bent gegaan.

[Voor 60% gewijzigd door roepie88 op 30-11-2014 14:53]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ik liep er zelf tegenaan maar ik heb nog meegemaakt dat het gescheiden was. Er ging bij mij meteen een alarmbel af :P

• JinShepard
Er is altijd de mogelijkheid dat het niet werkt maar gelukkig bij mij wel, hier een vid over mijn issues..

https://www.youtube.com/watch?v=lN4XJsggAfg

Vanaf het begin tot eind stottert het, het beste om het te zien is als je focused op het bovenste gedeelte van het scherm, dit is het microstuttering wat mensen ervaren, van wie het ziet, want helaas sommigen zijn er niet gevoelig voor.. Oplossing is nog niet te vinden, 11 pagina's lang met mensen die proberen, maar helaas. ( dit is opgenomen op 60 fps alles low, 640x480 )

• markklok
  • Laatst online: 06-10 22:31

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Vandaag als backer voor het eerst "echt" even gespeeld en kan alleen maar zeggen... Wat gaaaf :)

Spel eigenlijk nooit van die vliegspellen maar heb meteen maar een X52 pro setje gekocht !
Combo van eve-online en flightsim. Wat wil je nog meer

Legion 7i i9 3080 32gb

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie sinds de Gamma ook dat hij opeens missies aanbiedt naar planeten waar je helemaal niet kan komen? Ik had zo'n missie 'breng 4 animal meat naar planeet X (Ross 357 geloof ik). Blijkt vervolgens dat ik daar niet kon komen, had ik niet gecheckt van tevoren want vroeger kon het altijd.

In de beta gaf hij altijd alleen missies die je ook daadwerkelijk kon doen. Maar zelfs door mijn sidewinder helemaal te strippen had ik niet genoeg jumprange om de goederen naar planeet X te brengen :/

Met lege cargo hold haalde ik het overigens WEL maar dan heeft het natuurlijk geen zin. In de beta hield hij daar gewoon rekening mee.

Ik vraag me af of dit expres gedaan is of een bug is.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 12:06

Fordox

00101010

Nou lekker dogfighten met mijn pre-order. Best fijn :)
De wapens van E:D vind ik fijner dan SC, maar de controle over het ruimteschip is weer beter in SC. Leuke afwisseling :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Met gamma 1.04 heb ik ondanks dat ik geen beta toegang heb toch in de online wereld kunnen spelen. Bij 1.03 was het nog puur de tutorials...

Het is wel lastig om wat geld te verdienen zeg, en alles is ook mega duur. Kom ik aan met m'n 1K winst, zie ik upgrades die 300M kosten. Ik snap dat ze voor de gevorderde spelers ook wat moeten hebben, maar het is wel krom vanuit geloofwaardigheidspunt. Ik hoop dat dit niet zo'n grindfest wordt zoals het er nu uit ziet...

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• GekkePrutser
  • Niet online
pirke schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:12:
Met gamma 1.04 heb ik ondanks dat ik geen beta toegang heb toch in de online wereld kunnen spelen. Bij 1.03 was het nog puur de tutorials...

Het is wel lastig om wat geld te verdienen zeg, en alles is ook mega duur. Kom ik aan met m'n 1K winst, zie ik upgrades die 300M kosten. Ik snap dat ze voor de gevorderde spelers ook wat moeten hebben, maar het is wel krom vanuit geloofwaardigheidspunt. Ik hoop dat dit niet zo'n grindfest wordt zoals het er nu uit ziet...
Inderdaad, het is duurder geworden, tijdens de beta had ik voor een 60K al een hauler met enkele upgrades.

Overigens toen ik het nog veel speelde kon je nog niet veel upgraden, alleen de wapens eigenlijk. Er is best veel bij gekomen.

• Niet online
Dat is hetzelfde als de oude elites. Je moet in het begin veel grinden om geld en reputatie op te bouwen zodat je door kunt groeien. En als je eenmaal begint met grotere schepen dan kan het snel harder gaan. Ahoewel de sprong tussen sommige schepen relatief duur is en je dus langer moet grinden.
Wat dat betreft is het redelijk zonde van je tijd om na een wipe weer met 100 (of 1000) cr te beginnen in een geleend schip.

• Jamonova|IA
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-01-2018
Wanneer komt het landen op planeten?

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jamonova schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:37:
Wanneer komt het landen op planeten?
When it's done (TM).

Sowieso niet in de release (16dec), het wordt een (betaalde) expansion en niet de eerste (first person, rondlopen in eigen schip en space stations komt eerst). Ik zou er dus op rekenen dat het zeker 1 maar waarschijnlijk wel 2 jaar duurt voor je op planeten kunt landen.

• Facerafter
SnoeiKoei schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:00:
[...]

When it's done (TM).

Sowieso niet in de release (16dec), het wordt een (betaalde) expansion en niet de eerste (first person, rondlopen in eigen schip en space stations komt eerst). Ik zou er dus op rekenen dat het zeker 1 maar waarschijnlijk wel 2 jaar duurt voor je op planeten kunt landen.
Volgens mij is er ook gezegd dat gedeeltelijk ook nog in de vorm van content updates komen.
Ik dacht dat dat vooral het rondlopen in schepen was.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Facerafter schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is er ook gezegd dat gedeeltelijk ook nog in de vorm van content updates komen.
Ik dacht dat dat vooral het rondlopen in schepen was.
Ik reken er eigenlijk op dat de (niet betaalde) content updates beperkt blijft tot dingen die het in de release niet hebben gered (de 17 nog ontbrekende schepen, kometen en andere hemellichamen, events) en bug fixes / balance fixes. Alle echt nieuwe functionaliteit als rond kunnen lopen e.d. wordt gewoon betaalde content vermoed ik.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Landen en rondlopen op planet zullen zeker als expansions komen. Dat is al veel eerder bevestigd. Ik ben op dat punt blij dat ik een lifetime expansion heb kunnen kopen toen het er nog was :)

• Jamonova|IA
Het zou bijna tot de basisfunctie van het spel moeten behoren toch. Raar dat ze dit als expension doen. En wat voor effect heeft dit op de spelers die niet voor de expension kiezen?

• Facerafter
Jamonova schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:29:
Het zou bijna tot de basisfunctie van het spel moeten behoren toch. Raar dat ze dit als expension doen. En wat voor effect heeft dit op de spelers die niet voor de expension kiezen?
Volgens mij is er al gezegd dat het op die spelers geen enkel effect zal hebben.
De reden dat ze dit als expansion doen is dat ze simpel weg niet het geld kunnen ophoesten om dit als gratis content update te doen. En het is een Space-sim dus het is niet per sé een basis functie.
shoney24 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:13:
Landen en rondlopen op planet zullen zeker als expansions komen. Dat is al veel eerder bevestigd. Ik ben op dat punt blij dat ik een lifetime expansion heb kunnen kopen toen het er nog was :)
Ik vond de Lifetime Expansion pass op dat moment te duur met het spel erbij. Heb er nu toch wel een beetje spijt van |:(

[Voor 27% gewijzigd door Facerafter op 01-12-2014 13:33]

• Jamonova|IA
Facerafter schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:32:
[...]

Volgens mij is er al gezegd dat het op die spelers geen enkel effect zal hebben.
De reden dat ze dit als expansion doen is dat ze simpel weg niet het geld kunnen ophoesten om dit als gratis content update te doen. En het is een Space-sim dus het is niet per sé een basis functie.

[...]

Ik vond de Lifetime Expansion pass op dat moment te duur met het spel erbij. Heb er nu toch wel een beetje spijt van |:(
Simuleer het dan meteen goed denk ik dan. Maar jammer dat ze dit financieel niet redden, wel begrijpelijk.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Het zijn allemaal wensen die toegevoegd zijn op de "originele" build van het spel. Dat was hun basis.
Frontier heeft in latere versies wel landingen etc. toegevoegd, maar ze willen het goed doen en dat betekende dat dit voor hun ontwikkelteam gewoon weg nog niet mogelijk was zonder dan tekort te doen aan ED zelf.

Ik ben inderdaad erg blij dat ik de lifetime expansion pass gekocht heb, maar ik heb er lang over zitten nadenken of ik dit wel zou doen.

• markklok

markklok

Hobby mag geld kosten !

Legion 7i i9 3080 32gb

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik twijfel enorm tussen ED en SC... ik vind het erg moeilijk een keuze te maken. Beide titels hebben wel wat en heb genoeg gameplay videos gekeken van beide. Toch heb ik bij beide niet het 'Freelancer gevoel' (welke ik laatst nog eens opgestart heb om te ervaren) Ik 'mis' iets maar kan het niet helemaal duidelijk maken wat dat is. Leven? als ik al die gameplay videos zie is er weinig te zien/doen in de game.

Ik heb even een account kunnen lenen van iemand en hier heb ik even mee gespeeld, om zijn schip om zeep te helpen heb ik alleen de tutorials gedaan van ster naar ster vliegen is nou niet bepaald wat ik zoek in Freelancer had je uiteraard de single player en de '100 speler server' die inbegrepen zat in het spel waar ik enorm veel plezier aan beleefd heb met vrienden om gewoon ons eigen 'heelal' te hebben en rond te zwerven (en een Titan/Eagle te halen).

Ik begreep dat je in ED een soort van 'prive server' kon krijgen welke je af kan schermen van andere spelers? Ik weet ook haast wel zeker dat tijdens de kickstarter gezegd werd dat er dus een private server zou komen die je zelf kon hosten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Facerafter
prutser001 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:55:

Ik begreep dat je in ED een soort van 'prive server' kon krijgen welke je af kan schermen van andere spelers? Ik weet ook haast wel zeker dat tijdens de kickstarter gezegd werd dat er dus een private server zou komen die je zelf kon hosten?
Eigen hosting niet. Maar je kan wel Solo Play, dan ben je alsnog verbonden met de Galaxy Server maar je zult geen andere spelers tegen komen. NPC Denk ik wel.

• prutser001

prutser001

Facerafter schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:00:
[...]

Eigen hosting niet. Maar je kan wel Solo Play, dan ben je alsnog verbonden met de Galaxy Server maar je zult geen andere spelers tegen komen. NPC Denk ik wel.
Mjah ik en een paar vrienden willen dus eigenlijk een eigen server hosten (2 van hun hebben een pc beschikbaar als server met 100/100 lijnen dus dat zit wel goed) en Solo Play mjah.. dat is niet helemaal wat ik zoek.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
prutser001 schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:03:
[...]

Mjah ik en een paar vrienden willen dus eigenlijk een eigen server hosten (2 van hun hebben een pc beschikbaar als server met 100/100 lijnen dus dat zit wel goed) en Solo Play mjah.. dat is niet helemaal wat ik zoek.
Je kan naast solo play inderdaad een soort prive omgeving opzetten waar jij en je vrienden dan in kunnen spelen. Deze werkt ongeveer als Solo play, maar met de aanvulling dat jij kan bepalen wie je er in toelaat. Online play zorgt er voor dat je met alles en iedereen ongeacht in het spel zit.

Alle spelvormen zijn echter wel aan de Online markt verbonden dus je krijgt altijd de laatste informatie vanuit het Online spel. Dit omdat het mogelijk is om met jouw account te switchen tussen Solo, Privat en Online play.

• prutser001

prutser001

Dat klinkt goed, ik kon deze informatie niet vinden op de website/fora. Dan gaan we even bekijken of het ED gaat worden, tot nu zijn er een paar verschillen welke zwaar mee wegen in de beslissing.

- Met meerdere mensen op 1 schip (crew).
- Verschil in ruimte schepen.

In 1 van de laatste interviews zou ED dus wel 'ship crews' krijgen maar ben benieuwd.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Ze zijn momenteel bezig om te kijken of er meerdere mensen 1 schip kunnen bedienen. De Anaconda heeft een uitgebreide brug met de mogelijkheid om minimaal 3 personen te huisvesten. Ik verwacht echter dat dit een onderdeel van een expansion zal worden.

Het verschil in ruimteschepen wordt de komende tijd aanzienlijk uitgebreid. Dit is gewoon een onderdeel van het standaard spel. Denk hierbij aan verschillende rollen die een schip kan uitvoeren zoals personen vervoer, explorer of bounty hunter etc.

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 20:51
Ervig schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:05:
[...]

Heeft er ook mee te maken dat het op mijn laptop in een drukke kamer net wat praktischer is dan met mijn x52 / controller. En ik moet zeggen dat met muis en keyboard me nu beter afgaat zelfs dan met joystick. (ik gebruik de settings uit de TS).
Welke van de twee vermelde settings gebruik je, Ervig?

• GekkePrutser
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:55:
Ik twijfel enorm tussen ED en SC... ik vind het erg moeilijk een keuze te maken. Beide titels hebben wel wat en heb genoeg gameplay videos gekeken van beide. Toch heb ik bij beide niet het 'Freelancer gevoel' (welke ik laatst nog eens opgestart heb om te ervaren) Ik 'mis' iets maar kan het niet helemaal duidelijk maken wat dat is. Leven? als ik al die gameplay videos zie is er weinig te zien/doen in de game.
Waarom kiezen? Ze zijn prima naast elkaar te spelen, en zo duur zijn ze niet als je niet alle extra's erbij neemt. Bovendien komt SC veel later uit. Ik zou gewoon nu lekker ED gaan spelen en dan SC nemen als die uit komt. Tegen die tijd ben je wel aan iets anders toe.

• pirke
Is er eigenlijk nog iets van verhaal in ED?

Bij SC heb je de single player campaign, en zit rondlopen en op planeten landen er wel gewoon bij. Het is allemaal wel met de hand gemaakt, dus de hoeveelheid content is beperkt maar wat je krijgt is wel van hogere kwaliteit (in de uiteindelijke versie).

• prutser001

prutser001

GekkePrutser schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:46:
[...]

Waarom kiezen? Ze zijn prima naast elkaar te spelen, en zo duur zijn ze niet als je niet alle extra's erbij neemt. Bovendien komt SC veel later uit. Ik zou gewoon nu lekker ED gaan spelen en dan SC nemen als die uit komt. Tegen die tijd ben je wel aan iets anders toe.
Mjah ik wil het gewoon zien als 'Freelancer 2' en met alle 'shit' in SC als schip verzekeringen e.d. dat boeit me geen hol. Als ik dood ga wil ik gewoon m'n zooitje weer terug/respawnen (met een penalty geld oid) en niet 'dood = dood'. ED heb ik geprobeerd maar trekt me gewoon niet, SC trouwens ook niet... Ik weet niet wat het is maar voor mij is Freelancer gewoon DE beste space rpg/'sim' en heb me daar ook echt maanden mee vermaakt (en de mods) Laatst nog Starpoint Gemini 2 geprobeerd maar dat is werkelijk saai (en buggy as hell) en gewoon ruk kwa design.

Freelancer heb ik nog geinstalleerd staan om het zo nu en dan even op te snuiven of nog een keer door de campaign heen te lopen. In ED/SC ben ik het na een uurtje wel weer zat en raak ik het niet meer aan tot een volgende patch.

Ik wil beide spellen echt niet afzeiken hoor maar het trekt me er niet in zoals Freelancer deed, en ik weet ook wel dat ze niet klaar zijn dus ik blijf het wel volgen tot het op een punt komt dat ik het weer ga proberen.

• Facerafter
pirke schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:56:
Is er eigenlijk nog iets van verhaal in ED?

Bij SC heb je de single player campaign, en zit rondlopen en op planeten landen er wel gewoon bij. Het is allemaal wel met de hand gemaakt, dus de hoeveelheid content is beperkt maar wat je krijgt is wel van hogere kwaliteit (in de uiteindelijke versie).
Er is wel een verhaal/lore. Ik weet alleen niet hoe ze het precies gaan laten afspelen.

Dit hebben ze gezegd in Newsletter #50
The 16th December release of Elite: Dangerous will see the Federation, Empire and Alliance start their machinations in earnest, adding a new depth to your experiences in the galaxy. The design team are being tight-lipped about this. All we have heard is that “Hengist Duval is sick”. More on 22 November.
Hengist Duval is een Emperor :)
"More on 22 November", Toen was de E:D Premiere event maar heb er niks meer over gehoort...

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 15:38

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Facerafter schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:22:
[...]

Er is wel een verhaal/lore. Ik weet alleen niet hoe ze het precies gaan laten afspelen.

Dit hebben ze gezegd in Newsletter #50

[...]

Hengist Duval is een Emperor :)
"More on 22 November", Toen was de E:D Premiere event maar heb er niks meer over gehoort...
Volgens geruchten is Keizer Hengist Duval dood. Maar wie wordt de nieuwe keizer..

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

• Facerafter
Gamma 1.05 is now live. The change log is as follows:

Crash Fixes
- Fix for crash seen during processing of the render queue

Tweaks and general fixes
- Fix for sudden Starport rotation jumps
- Fix for game time getting out of sync between clients
- Fix for multiple stars having same system address
- Fix for not being able to purchase ships even when player has enough money tied up in their current ship to part exchange
- Added resource loading failure reports
- Added telemetry to help investigate why resource overlays sometimes get into a dead state

Server updates
- Players should once again be eligible for their own stock allocation of rare goods instead of sharing one with everybody shopping at that Station
- Outfitting shops throughout inhabited space should now stock a greater variety of internal modules
- Start creating news articles when minor factions change state in response to Commanders' actions and inactions.
- Minor improvements to server reliability, user presence and matchmaking
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=68624

[Voor 3% gewijzigd door Facerafter op 02-12-2014 15:47]

• JinShepard
Helaas, microstuttering nog exact hetzelfde in 1.05, damnit! Ik wil dit spel ervaren! Ik zoek al sinds mijn jeugd een X-Wing/Tie Fighter, Freespace 2 game! En het geluid en looks van deze is zo vet!..

• Facerafter
JinShepard schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:02:
Helaas, microstuttering nog exact hetzelfde in 1.05, damnit! Ik wil dit spel ervaren! Ik zoek al sinds mijn jeugd een X-Wing/Tie Fighter, Freespace 2 game! En het geluid en looks van deze is zo vet!..
Diaspora wel is gespeeld? BSG Game met missies op een gemodified Freespace 2 Engine. Jammer genoeg best wel kort.

OT: Al met CS contact opgenomen en/of ticket geopend? Of is het een known issue?

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja, die starport jumps... Had ik laatst ook. Ik wou docken en opeens werd alles zwart en zat ik onder de docking ports. Een heel gek gezicht, ik zag andere mensen ook als een gek heen en weer stuiteren binnen de docking ruimte.

Gelukkig zijn niet alle polygonen van buitenuit dicht dus ik kon er op bepaalde plekken doorheen vliegen, ben maar gauw gaan docken voor het weer mis ging.

Het was op zich wel grappig maar gaf wel flink wat schade.

• JinShepard
Facerafter schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:15:
[...]

Diaspora wel is gespeeld? BSG Game met missies op een gemodified Freespace 2 Engine. Jammer genoeg best wel kort.

OT: Al met CS contact opgenomen en/of ticket geopend? Of is het een known issue?
Heb ze nog niet gespeeld, dekn idd dat ik die ga proberen! Thanks! Pagina is 12 pages long op de Support forum.. no reply. https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=65415

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 16:49
Gisteren weer opgestart maar vind het niet meer leuk nu ik geen Oculus rift meer heb :)

Pijnlijk langzaam speelt het. 40 minuten gezocht naar actie, niks gevonden. Met de rift vermaakte ik me wel alleen al gewoon in de cockpit.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Ervig
mattderi schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:24:
[...]

Welke van de twee vermelde settings gebruik je, Ervig?
Deze:
- Set mouse control to absolute pitch/yaw
- Bound A and D to lateral thrust left and right
- Bound Q and E to roll left and right.

Rolling into turns is slightly more cumbersome using these controls, but the advantage is that you can easily strafe around your target. Also, having the yaw controls on your mouse axis makes it a whole lot easier to aim at your target than the default roll controls.

Another top tip while I am here, is to set +100% throttle to mouse wheel up, and +50% throttle to mouse wheel down, to allow you to flip/flop easily between max speed and optimal turning speed.
Ik wil best een kopie van mijn settings uploaden indien gewenst. Maar het is ook zelf kijken wat je prettig vindt.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

• markklok

markklok

Heeft er iemand tips als ik in hypercruise naar een destination vlieg (bijvoorbeeld een station) dan race ik er altijd langs -_-

Je krijgt wel een waarschuwing slow down maar dan ben ik vaak al te laat of juist super te vroeg en moet ik weer de snelheid verhogen waardoor ik er alsnog voorbij schiet :)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Riegah
  • Laatst online: 11:12
Als het station je target is, dan heb ik gas vol open totdat de aankomst tijd op 7 secondes staat. Dan schakel ik gas terug zodat m'n schip niet meer acceleert maar die 7 secondes aankomsttijd wel blijft staan, waarna een automatisch proces volgt van geleidelijke vertraging zodat je nooit het target voorbijschiet.

• Ervig
markklok schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:27:
Heeft er iemand tips als ik in hypercruise naar een destination vlieg (bijvoorbeeld een station) dan race ik er altijd langs -_-

Je krijgt wel een waarschuwing slow down maar dan ben ik vaak al te laat of juist super te vroeg en moet ik weer de snelheid verhogen waardoor ik er alsnog voorbij schiet :)
Full speed tot je nog '8 seconden' van jouw target verwijderd bent en dan naar 50% throttle. Je kan dat later nog iets aanscherpen, maar dit gaat eenvoudig.

• markklok

markklok

Top.. Ga ik vanavond proberen.

Legion 7i i9 3080 32gb

• mac-rolec
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12-2019
Gisteren de Mercenary Edition gekocht en wat Tutorial missions gedaan. Vroeg me af of iemand nog wat tips heeft om snel te kunnen draaien in combat. Meestal doe ik dat door throttle terug te nemen, maar aangezien dat in Elite even duurt wordt je al snel een sitting duck target als je dat probeert. Iemand daar nog tips voor?

Iig strafen (assist uitzetten) helpt soms ook wel.

[Voor 7% gewijzigd door mac-rolec op 03-12-2014 12:06]

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 11:03

4bit

Onward, to futility!

Bij je snelheidsmeter staat een blauw gebied. Dat is de snelheid waarop je het beste kan manoeuvreren.

I'll do what I can, but expect very little.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

4bit schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:15:
Bij je snelheidsmeter staat een blauw gebied. Dat is de snelheid waarop je het beste kan manoeuvreren.
Dat. Verder merk ik dat je sneller draait als je tegelijk boost. En links/rechts draaien gaat sowieso heel traag, combinatie van roll (om je lengte-as draaien) + pitch (omhoog/omlaag draaien) is vaak veel sneller.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:20:
[...]

Dat. Verder merk ik dat je sneller draait als je tegelijk boost. En links/rechts draaien gaat sowieso heel traag, combinatie van roll (om je lengte-as draaien) + pitch (omhoog/omlaag draaien) is vaak veel sneller.
De Boost om snel te draaien viel mij toevallig gisteren op. :)

• mac-rolec
Thanks, nog niet op dat blauwe gebied gelet eigenlijk. :) Zal het vanavond met boost uitproberen. Merkte idd al wel dat een combi van roll en pitch het beste werkt.

[Voor 25% gewijzigd door mac-rolec op 03-12-2014 12:46]

• Niet online
Op een gegeven moment kun je zo goed vliegen dat je in volle vaart de sleuf van een station induikt, landing gear deployed en tijdens het afremmen hem dead center op je plekkie neerplant.
(Niet dat ik zover ben, maar het is nu veel minder gehannes.)

• pirke
Ervig schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:43:
[...]

Full speed tot je nog '8 seconden' van jouw target verwijderd bent en dan naar 50% throttle. Je kan dat later nog iets aanscherpen, maar dit gaat eenvoudig.
Ik pak altijd 6 seconden, maar het idee is hetzelfde :)

• markklok

markklok

Jahhhh m'n X52 Pro is zojuist geleverd :D

Legion 7i i9 3080 32gb

• Facerafter
Voor de geintresseerde de X52 Pro is nu maar 140 USD (113 Euro) op Amazon US.
http://www.amazon.com/Sai...p/B000LQ4HTS/ref=pd_ybh_1

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 11:03

4bit

Onward, to futility!

mac-rolec schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:45:
Thanks, nog niet op dat blauwe gebied gelet eigenlijk. :) Zal het vanavond met boost uitproberen. Merkte idd al wel dat een combi van roll en pitch het beste werkt.
Het zijn al die dingen die ook helemaal niet uitgelegd worden in de tutorials. Zelf ook per ongeluk op gestoten naar de forums af te schuimen omdat ik vond dat zo traaaaag draaien onmogelijk was.

I'll do what I can, but expect very little.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

4bit schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:13:
[...]

Het zijn al die dingen die ook helemaal niet uitgelegd worden in de tutorials. Zelf ook per ongeluk op gestoten naar de forums af te schuimen omdat ik vond dat zo traaaaag draaien onmogelijk was.
Hier heb je misschien wel meer aan dan aan de Tutorials:

Sidewindeer Owner's Manual

En vooral ook deze fan-made manual (heel uitgebreid):

[url="klikkerdeklik"]https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=34437[/url]

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Anoniem: 14038 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:18:
Op een gegeven moment kun je zo goed vliegen dat je in volle vaart de sleuf van een station induikt, landing gear deployed en tijdens het afremmen hem dead center op je plekkie neerplant.
(Niet dat ik zover ben, maar het is nu veel minder gehannes.)
Dan ga je fa-off en even in een coriolis station landen.
Gisteren eerste fa-off docking gedaan, bij een coriolis type station als ik geen sterren ed meer zie begin ik vlotjes mee te draaien uit natuurlijke reactie. Dat gaat goed zolang je recht op de box aanvliegt, zodra ik iets uit het center zit en ga corrigeren loopt het compleet mis :p

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Pure_evil schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:27:
[...]

Dan ga je fa-off en even in een coriolis station landen.
Gisteren eerste fa-off docking gedaan, bij een coriolis type station als ik geen sterren ed meer zie begin ik vlotjes mee te draaien uit natuurlijke reactie. Dat gaat goed zolang je recht op de box aanvliegt, zodra ik iets uit het center zit en ga corrigeren loopt het compleet mis :p
Of nog leuker, er komt een Lakon 9 of Anaconda net naarbuiten vliegen. En zo verander je in een vlek op de zijkant van je tegenligger 8)7

• Elite25
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2019
prutser001 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 01:18:
[...]

Mjah ik wil het gewoon zien als 'Freelancer 2' en met alle 'shit' in SC als schip verzekeringen e.d. dat boeit me geen hol. Als ik dood ga wil ik gewoon m'n zooitje weer terug/respawnen (met een penalty geld oid) en niet 'dood = dood'. ED heb ik geprobeerd maar trekt me gewoon niet, SC trouwens ook niet... Ik weet niet wat het is maar voor mij is Freelancer gewoon DE beste space rpg/'sim' en heb me daar ook echt maanden mee vermaakt (en de mods) Laatst nog Starpoint Gemini 2 geprobeerd maar dat is werkelijk saai (en buggy as hell) en gewoon ruk kwa design.

Freelancer heb ik nog geinstalleerd staan om het zo nu en dan even op te snuiven of nog een keer door de campaign heen te lopen. In ED/SC ben ik het na een uurtje wel weer zat en raak ik het niet meer aan tot een volgende patch.

Ik wil beide spellen echt niet afzeiken hoor maar het trekt me er niet in zoals Freelancer deed, en ik weet ook wel dat ze niet klaar zijn dus ik blijf het wel volgen tot het op een punt komt dat ik het weer ga proberen.
Is wel grappig hoe spellen verschillend ervaren kunnen worden. Ik heb FreeLancer wel gespeeld nadat ik een beetje klaar was met Conflict Freespace. Het was goed, maar niet echt super in mijn beleving.

Staat mij iets bij dat ik op mijn force feedback joystick omhoog gegooid wordt als ik met de kannonen schoot. Wat in de ruimte nergens op slaat omdat het schip niet omlaag getrokken wordt. Het schoot als een pistool op aarde zeg maar...

Ook was de laatste missie zo goed als onmogelijk omdat je op 2 plekken tegelijkertijd moest zijn. Iets beschermen en iets aanvallen tegelijkertijd. Grappig was wel dat je de SP campaign als MP Co-op kon starten, dus ik heb mijn broer misbruikt om de laatste missie te kunnen uitspelen.

Ik schuif Freelancer eerder in het rijtje van Echolon en TIE-fighter. Leuk voor een tijdje.

• mac-rolec
Freelancer had zover ik weet helemaal geen joystick ondersteuning.

• Elite25
Ik heb het destijds met deze gespeeld:

"https://www.google.nl/search?q=logitech+force+feedback+joystick&biw=1920&bih=1129&tbm=isch&imgil=s2K1Aw_ywFXIxM%253A%253BzkWBGxZKsC_oOM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fcommunity.futuremark.com%25252Fforum%25252Fshowthread.php%25253F87962-Best-flight-stick-with-GOOD-force-feedback&source=iu&pf=m&fir=s2K1Aw_ywFXIxM%253A%252CzkWBGxZKsC_oOM%252C_&usg=__qpCcu5-TsowC2-NMDmm_kNhkigI%3D&ved=0CDEQyjc&ei=BFd_VJqoA4XuPNmhgMgG#facrc=_&imgdii=_&imgrc=s2K1Aw_ywFXIxM%253A%3BzkWBGxZKsC_oOM%3Bhttp%253A%252F%252Fecx.images-amazon.com%252Fimages%252FI%252F81HCD9GF7TL._SL500_AA280_.gif%3Bhttp%253A%252F%252Fcommunity.futuremark.com%252Fforum%252Fshowthread.php%253F87962-Best-flight-stick-with-GOOD-force-feedback%3B280%3B280

Met Conflict Freespace deed hij het trouwens prima. De joystick ging trillen als je de nabrander aanzetten.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 16:30
Freelancer had inderdaad officieel geen joystick support. Dus als je al met joystick speelde, dan was dat met mods die niet vanuit Digital Anvil zelf kwamen.

Maar als Freelancer het ijkpunt is, wordt het lastig om je helemaal te vinden in Elite danwel Star Citizen. Dat zal vooral komen doordat Freelancer redelijk arcade is geworden door alle veranderingen die Microsoft uiteindelijk wilde, terwijl Braben en Roberts een veel bredere ervaring willen brengen.

• Elite25
Ja, dat is wel een goede omschrijving. Het is nogal arcade. Ik vond die Singleplayer naar Multiplayer Co-op switch wel een mooie feature in Freelancer.

Back On-topic: Ik vind die nieuwe ontsnappings-mogelijkheid bij Interdiction echt cool gedaan! Het is uitdagend, maar meestal goed te doen als je doorzet en niet opgeeft.

Ook is het handig dat in de nieuwste versie bij commidities onder "export" staat waar ze eventueel naar verscheept kunnen worden.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 10:43
Ik was de interdictions zo zat dat ik mijn Cobra MK III flink bewapend heb ... ze gaan als vliegen neer :D

• Handgas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Facerafter schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:49:
Voor de geintresseerde de X52 Pro is nu maar 140 USD (113 Euro) op Amazon US.
http://www.amazon.com/Sai...p/B000LQ4HTS/ref=pd_ybh_1
Wat komt daar nog bovenop aan invoerrechten en btw?

• pirke
De BTW is 21%. Invoerrechten en eventuele verzendkosten: geen idee.

Ik heb afgelopen weekend de X55 aangeschaft. Mijn oude trouwe MSFFB2 had naar mijn smaak toch iets te weinig knopjes...

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Handgas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:54:
[...]

Wat komt daar nog bovenop aan invoerrechten en btw?
Volgens http://www.invoercalculator.nl/ alleen BTW

• TNJ
  • Laatst online: 17:13

TNJ

Frugalite

Geen inklaringskosten? (Dat is namelijk geen BTW)

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:15
Bestel binnen 4 uur en het wordt morgen aangeboden ,denk niet dat het uit de US komt ,guys :P

• Handgas
MaXeRs schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:40:
Bestel binnen 4 uur en het wordt morgen aangeboden ,denk niet dat het uit de US komt ,guys :P
Dat geldt natuurlijk voor mensen die in the US wonen lijkt me.

• Facerafter
Handgas schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:44:
[...]

Dat geldt natuurlijk voor mensen die in the US wonen lijkt me.
Amazon heeft ook warenhuizen in NL/DE/FR/UK

• Handgas
Facerafter schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:53:
[...]

Amazon heeft ook warenhuizen in NL/DE/FR/UK
Je hebt gelijk.

http://www.amazon.de/Sait...554&sr=8-3&keywords=hotas

Dus waarom moeilijk doen met de US site.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee