Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even wat zitten experimenteren voor een "tank/support" wizard.

http://eu.battle.net/d3/e...wizard#WYVlgf!WZSR!ccYabZ

Met de volgende items:

Crown of the primus
Pauldron of the skeleton king.
Frostburn
3 Tal items
2 Firebird items
RoRG
Halo of Arlyse
Ranslors Folly (voor de pull van tornado).
Eun-jang-do
Stormshield.

Crowd Control

Je hebt hiermee meerdere crowd control abilities tot je beschikking

Tornado - Wicked Wind i.c.m. Ranslors Folly - Monsters worden van 30 yards naar binnen gezogen, werkt niet op elites, kan mogelijk vervangen worden door Black Hole en dan de bracers vervangen met Strongarm of Ancient Parthan Defenders

Slow Time - Monsters zijn gestunned als ze de bubbel in of uit gaan, hebben een movement speed decrease van 80 %, ontvangen meer damage, doen minder damage.. what's not to like.

Frost Nova - Monsters om je heen vast zetten, en ze ontvangen nog meer damage ook. (Werkt erg leuk met Halo of Arlyse).

Eun-jang-do - Monsters onder de 20 % life bijn permanent bevroren.

Frost Burn - I.c.m. De ice blades generator, veel kans op bevriezen van enemies.

Buffs & Debuffs

Slow Time - 10 % attack speed en monsters ontvangen 15 % meer damage

Cold Blooded - Monsters ontvangen 10 % meer damage

Elemental Exposure - Monsters ontvangen 20 % meer damage

Frost nova - Monsters ontvangen 33 % meer damage

Tank

4 set tal rasha voor de 100 % elemental resistance increase.

Halo of Arlyse + Cold Armor voor de 60 % melee damage reductie + Crystalise voor de 60 % armor increase.

Wildebeest, Esoteric en Moratorium als gems.

Zo veel mogelijk armor stacken en de stormshield gebruiken voor nog meer melee damage reductie :)

Twee 'cheat death' mechanics, één wat minder betrouwbaar en de ander met een behoorlijke cooldown, maar in principe zou je niet dood mogen gaan met zoveel toughness. Mogelijk dat hier nog wat gedaan kan worden qua items.

Via de d3planner website kwam ik hiermee op 302 miljoen toughness (na het invullen van paragon punten etc)
Zal vast wel iets mis mee zijn, maar leek me wel even grappig :P

Zo kan je bijvoorbeeld de Pauldron en de Firebird items kunnen vervangen door nog een Tal item en bijvoorbeeld 2 asheara items voor toughness of 2 delsere items voor de slow time cooldown, je zult dan alleen wel een andere generator moeten nemen. Daarmee zou je de RoRG kunnen vervangen met een Rogars Huge stone voor nog meer life regen.

[ Voor 70% gewijzigd door Sabrac op 09-06-2015 10:27 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Leuk idee voor een build, moet zelf ook eens wat meer experimenteren ipv de cookie cutter builds lichtjes aan te passen...

Mijn gedacht er over. Eun-jang-do+stormshield, is daar niks beter voor te vinden? Gesture of Opus + ... TR offhand ofzo, zodat je String of Ears als belt kan nemen voor de toughness... Weapon werkt 80% van de tijd niet en shield wil eigenlijk zeggen dat je al stevige hits moet pakken om stuns te doen, meer voor een follower met de cannot die relic. Geen idee of een shield met armour & block chance echt zo'n verschil kan maken op een in de basis squishy Wizard. Mssn Elemental exposure nog inruilen voor een party buff of defence skill, echt top damage ga je toch niet doen.

Gisteren voor het eerst een lvl 60 grift gedaan en die ging vrij vlot. Met een volledig random groepje, gevonden in de 40+ grift community, ik als Crusader beetje pullen en blinden, dat ging netjes. Wist niet dat je met een volledig random groep zo rustig door een hoog lvl grift kon glijden. Daarna lvl 61 ging het mis omdat we een reflect pack tegenkwamen en ondertussen een 2de reflect pack triggerde met nemesis bracers. Ouch double reflect op lvl 61 is niet te doen :)
Uiteindelijk 25 sec te kort voor lvl 61.

Back to Wizard verhaal. De Wizard in de groep speelde een build met 6P tal rasha + Ancient Sun Keeper. Gefocussed op max Arcane Power en met alle skills om zo snel mogelijk AP terug om max te krijgen. Met 4stack Tal Rasha (+crus & WD buffs/debuffs) vuurde die dan Starpact Meteors af die voor 50-70 miljard crits deden op elites... Leuke 4 man party build zonder focus op 2x Hydra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh denk dat ik eindelijk eens die hellfire amulet ga farmen. Kan momenteel solo GR45/46 aan maar daarboven wordt het moeilijker en heb ik niet genoeg tijd om het af te maken. Ik crit maximum rond de 1 miljard met mijn demon hunter en in parties met de crusader buff tegen de 1,4 miljard.

Denk dat de grootste damage boosters voor mij persoonlijk, een hellfire amulet zal zijn aangezien die een 5e passive geeft en een ancient calamity die een extra passieve skill geeft. Helaas is het laatste moeilijk te vinden... Heb in me voorbije 500 paragon levels volgens mij maar 2 calamities gezien, laat staan dat ze ancient waren met geode rolls... :'(

Weet iemand hoeveel een top dh met ue build crit? (en dan bedoel ik dhs die solo 57-62 kunnen)
Heb al eens gekeken op youtube maar veel van die vids zijn nogal outdated en de builds zijn veranderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inrage schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:41:
Mssn Elemental exposure nog inruilen voor een party buff of defence skill, echt top damage ga je toch niet doen.
Elemental Exposure is een groeps buff, 20 % more damage from all sources :)
Daarnaast is de string of ears ipv stormshield een interesant idee, alleen bied een shield wel iets van 1500 armor, dat is best veel damage reductie die je dan opgeeft voor damage? je zegt het zelf, damage doe je toch niet, dus een source lijkt me zonde om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:44:
Goh denk dat ik eindelijk eens die hellfire amulet ga farmen. Kan momenteel solo GR45/46 aan maar daarboven wordt het moeilijker en heb ik niet genoeg tijd om het af te maken. Ik crit maximum rond de 1 miljard met mijn demon hunter en in parties met de crusader buff tegen de 1,4 miljard.

Denk dat de grootste damage boosters voor mij persoonlijk, een hellfire amulet zal zijn aangezien die een 5e passive geeft en een ancient calamity die een extra passieve skill geeft. Helaas is het laatste moeilijk te vinden... Heb in me voorbije 500 paragon levels volgens mij maar 2 calamities gezien, laat staan dat ze ancient waren met geode rolls... :'(

Weet iemand hoeveel een top dh met ue build crit? (en dan bedoel ik dhs die solo 57-62 kunnen)
Heb al eens gekeken op youtube maar veel van die vids zijn nogal outdated en de builds zijn veranderd.
Hellfire Amulet is leuk, maar de kans op een echt goede is wel lastig en veel farmwerk.

(Je wilt en de juiste passive, + een combo van CHC > 8%, CHD > 75%, Primary of Elemenatl damage met een socket. Waarbij je een "dummy" stat kunt hebben om te rollen naar wat nodig is, of een slechte warde wilt kunnen rerollen.)

Kijk anders eens op http://fightingdragonswithtaylorswift.com/kadala/ en dan bij crafting -> Hellfire Amulet wat je allemaal kunt krijgen (en dus hoeveel keer je er een moet maken voor je iets fatsoenlijks hebt).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Peter2_ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:06:
[...]

Hellfire Amulet is leuk, maar de kans op een echt goede is wel lastig en veel farmwerk.

(Je wilt en de juiste passive, + een combo van CHC > 8%, CHD > 75%, Primary of Elemenatl damage met een socket. Waarbij je een "dummy" stat kunt hebben om te rollen naar wat nodig is, of een slechte warde wilt kunnen rerollen.)

Kijk anders eens op http://fightingdragonswithtaylorswift.com/kadala/ en dan bij crafting -> Hellfire Amulet wat je allemaal kunt krijgen (en dus hoeveel keer je er een moet maken voor je iets fatsoenlijks hebt).
Even voor de lol ééntje gecraft op mn monk via de simulator.

Beacon of ytar passive + 97 %CHD + dex + socket + armor... ik wou dat ik zoiets in het echt kreeg.. armor naar CHC en hij was perfect.

[EDIT] LOL... 2e.. 93 % CHD + dex + socket + physical element en sieze the initiative... WAAROM krijg ik dit niet in het echt :(

[ Voor 7% gewijzigd door Sabrac op 09-06-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Sabrac schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Even voor de lol ééntje gecraft op mn monk via de simulator.

Beacon of ytar passive + 97 %CHD + dex + socket + armor... ik wou dat ik zoiets in het echt kreeg.. armor naar CHC en hij was perfect.

[EDIT] LOL... 2e.. 93 % CHD + dex + socket + physical element en sieze the initiative... WAAROM krijg ik dit niet in het echt :(
RNG is mocking you })

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja...eergister nog 2 voor WD gecraft...geen CHC of CHD en Midnight Feast en Physical Attunement als passives...

Gister al m'n craft mats er doorheen gedraaid op rerollen voor Haunt dmg op shoulder / chest / mojo. Geen maximum rolls (totaal 39% en geen mats meer), maar het is wel een flinke damage boost; 2-p Jade Haunt damage zit nu in de 500-700m crit range.

Met een betere amulet en een Frostburn met CHC / CHD (de Frostburn die ik heb heeft geen van beide, dus niet bruikbaar) zou 1M critten mogelijk moeten worden. Ik ga wel wat ancient armor pieces nodig hebben om de toughness wat te verbeteren...een 38 haalde ik ruim op tijd, maar wel 3 keer dood. Ik denk niet dat deze build de 45+ gaat doen (lower-40's moet wel lukken), maar het is wel weer even leuk voor de afwisseling.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Sabrac schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:00:
[...]

Elemental Exposure is een groeps buff, 20 % more damage from all sources :)
Kijk, dat wist ik niet! Dacht dat het enkel je eigen DPS een buff gaf, das dus wel een must have voor groups dan!!!
Lig net eens te proberen hoeveel shards ik op mijn Crusader moet gebruiken om Illusory Boots te krijgen... zit al aan 10k, nou dat klopt met ingame dan :D

Effe google 'drop rate Illusory Boots" .... hahahahahaha cache item.... :F :F :F :F

[ Voor 41% gewijzigd door Inrage op 09-06-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inrage schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:11:
Lig net eens te proberen hoeveel shards ik op mijn Crusader moet gebruiken om Illusory Boots te krijgen... zit al aan 10k, nou dat klopt met ingame dan :D

Effe google 'drop rate Illusory Boots" .... hahahahahaha cache item.... :F :F :F :F
Lekker bezig! *O*

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49
Zarhrezz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:56:
Tja...eergister nog 2 voor WD gecraft...geen CHC of CHD en Midnight Feast en Physical Attunement als passives...

Gister al m'n craft mats er doorheen gedraaid op rerollen voor Haunt dmg op shoulder / chest / mojo. Geen maximum rolls (totaal 39% en geen mats meer), maar het is wel een flinke damage boost; 2-p Jade Haunt damage zit nu in de 500-700m crit range.

Met een betere amulet en een Frostburn met CHC / CHD (de Frostburn die ik heb heeft geen van beide, dus niet bruikbaar) zou 1M critten mogelijk moeten worden. Ik ga wel wat ancient armor pieces nodig hebben om de toughness wat te verbeteren...een 38 haalde ik ruim op tijd, maar wel 3 keer dood. Ik denk niet dat deze build de 45+ gaat doen (lower-40's moet wel lukken), maar het is wel weer even leuk voor de afwisseling.
Gister nog Grift 41 gehaald met 8 sec over :+.

Surviability is prima met de offhand dat je hondjes dmg pakken zodat je de 4p zunni kan droppen. Nu nog haunt rollen op schouders en chest. Met Focus en Restraint tik ik nu rond de 350 - 500m aan. Vanavond veder experimenteren :D

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Pff... iemand nog meer last van kansloze verbinding met Ziggo (UPC gebied)?
Valt geregeld weg... dat in combinatie met het betere weer en veel moeten klussen amper online geweest de laatste tijd...

Afgelopen week al 5x geen internet gehad voor minstens 2 uur aan een stuk (regio Eindhoven)...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:22
Thalaron schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 03:28:
Pff... iemand nog meer last van kansloze verbinding met Ziggo (UPC gebied)?
Valt geregeld weg... dat in combinatie met het betere weer en veel moeten klussen amper online geweest de laatste tijd...

Afgelopen week al 5x geen internet gehad voor minstens 2 uur aan een stuk (regio Eindhoven)...
Hier nergens last van. Woon zelf ook in de buurt van Eindhoven maar dan wat meer richting de grens. Hopelijk is het snel opgelost.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 09:52
Wiz GR41 gehaald met 15 sec over en na wat practice, ivm iets anders skills, ook Gr42 gehaald inmiddels.
Dus in de top 1000 ranking gekomen en nog steeds no1 met wiz in clan :D

Op de 1 of andere manier is de armory bugged, Bnet geeft aan dat ik Gr42 met mijn dooie char heb gehaald:
Dooie wiz ipv nieuwe wiz

Ook vanochtend nog ff snel met de DH gr 38 gehaald :)

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je publics doet, staat er steeds hoeveel spelers er online zijn. Bijv in public rifts 500+.
Als je echter de verschillende modes optelt kom je niet eens aan 1000.

Je gaat me toch niet zeggen dat er maar 1000 seasonal spelers in Europa zijn die op dat moment rifts/GR/bounties/keywarden etc spelen? Zou wel zéér weinig zijn in vgl met andere games

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:21:
Als je publics doet, staat er steeds hoeveel spelers er online zijn. Bijv in public rifts 500+.

Je gaat me toch niet zeggen dat er maar 1000 seasonal spelers in Europa zijn die op dat moment rifts/GR/bounties/keywarden etc spelen? Zou wel zéér weinig zijn in vgl met andere games
Is dat niet het aantal games met open slots?

Verder speelt niet iedereen public natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:21:

Sowieso geldt het alleen voor de gekozen difficulty, maar het blijft absurd weinig. Ik denk inderdaad ook dat het alleen het aantal games met open slots is (en dan is het nog weinig).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adamvansanten schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:30:
[...]

Ik denk inderdaad ook dat het alleen het aantal games met open slots is (en dan is het nog weinig).
Gezien hoe snel de games vol raken, lijkt het me niet weinig, 500 games met ruimte vullen zich zo op.
En inderdaad wat peter al zei, niet iedereen speelt public, zelf weiger ik public te spelen, tweakers / clan of solo.. maar public, nee.. dan ga ik me te snel irriteren aan bepaalde dingen. Ben een bepaald tempo gewend wat ik weet dat de community / clan wel kan bieden, maar public is me teveel wachten. Ach ja, ieder zo z'n spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Via de grift & rift communities kan je ook leuke groups vinden!
(enkel de zeikerds uit de weg gaan met een 800+ paragon eis om 45+ te doen terwijl zelf soms lagere p-level hebben...)

Als ik een public game join, meestal om bounties te doen, dan heb ik zonder uitzondering op ieder uur van de dag een 4 man party binnen de 3 seconden. Zie dus niet in wat het probleem is. Bij de start van iedere Season loopt het player level weer op, de maand erna zakt het weer wat in...

Er spelen idd geen miljoen mensen tegelijk maar beter 1000 deftige spelers dan een paar honderduizend rotte appels (Leage of Legends style...)

Misschien is het wel tijd voor een expansion ;) Druids anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Inrage schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:11:
...
Misschien is het wel tijd voor een expansion ;) Druids anyone?
Neen, laat ze eerst alles balanceren svp. Ik vind het zonde dat je geforceerd wordt set items te gebruiken om fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik had voor de gein met mijn fetish build zombie charger - pile on top gedaan. Maar kom op zeg.. 8mil damage terwijl mijn fetishes 200mil critten? Ik vind dat zonde. (physical build)

En hetzelfde met poison build, zombie bears is een drama qua damage in verhouding tot..

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Set bonusses zijn idd veel te sterk waardoor je veel met cookiecutter builds uitkomt en alles is heel gear afhankelijk. Maar een 'fun build' is best mogelijk, niet? Er is een verschil tussen wat riftjes doen en hoge grifts pushen. Voor ieder wat wils. Het loot systeem is al zoveel verbeterd sinds D3 uitkwam!!! Er gaat altijd wel ergens een build zijn die beter is als een andere om rankings te pushen. En bij iedere patch is dat weer wat anders. Zo storend vind ik dat niet. Misschien krijgen jouw zombie bears volgende patch wel wat love.

Specifieke Items of sets om iedere skill in de kijker te zeten zou wel een enorme loot table geven, tegen dat je dan iets vindt dat je nodig hebt... uch.

Op zich is de class balance toch al redelijk solo leaderboards zit iedere class rond lvl 60. In groups is het misschien wat lastiger voor sommige classes maar tot lvl 55-60 kan iedereen wel mee denk ik.

Dan heb ik liever toch een expansion met nieuwe content, enkele nieuwe skills, nieuwe vijanden, nieuwe bosses, misschien ook wat gameplay elementen die echt een co-op aanpak vereisen. En een nieuwe class zou cherry on top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De class balance is nu behoorlijk goed...vergelijk het maar eens met 2.1 waar bepaalde classes gewoon niet meededen (Barb, Wiz) of alleen zDPS in parties voorkwamen (Crus, WD).

Het is inderdaad wel jammer dat het nu set-of-niets is en dan voornamelijk 6-piece. Er zijn een paar classes waar 6-piece + 4-piece goed meekomt, maar boven de 40 wordt het zonder die sets redelijk stil. Ik hoop in komende patches dan ook wat meer variatie daarin te zien door meer viable sets.

Ook kunnen bepaalde legendaries geboost worden om bepaalde skills / builds competitive te maken, maar daarin zit een risico (zie de Barb bracers die post-PTR ingetrokken zijn...met reden). Door de hoge bonusses op 4-piece of 6-piece te maken, worden breaking combo's voorkomen. Downside is dat het je in een bepaald stramien drukt. Maar zoals gezegd, bij voldoende sets, moet er wel iets tussenzitten waar je mee uit de voeten kan.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De class balance is nu wel redelijk in orde, maar de item balance niet. Je hebt nu bepaalde items waarbij je denkt.. zo die is leuk, maar komt er dan achter dat je deze niet in je set kan mixen.. en wordt het opeens een waardeloze item, dat vind ik zelf nogal jammer.

Gisteren weer een interesant dagje gehad met diablo. Zit de laatste tijd wat A1 bounties te doen om een nieuwe RoRG te vinden, tot nu toe nog geen resultaat / verbetering. Maar al wel van 50 rift fragments naar 450 gegaan.

Daarnaast samen met temp / 4th en Kami op non season meegedaan op g.rift 57/58/59 met mn Exploding Palm monk. Ging op zich nog best goed, alhoewel de monk voor 200 mil + toughness toch enorm squishy is. Daarnaast deden de exploding palms z'on 5 miljard per crit, wel aardig lekker. Aan het eind van de avond nog een ancient flying dragon gevonden met Life per spirit spent er al op... en hier nog eens life per hit bij op gerolled..

3900 dmg
35K life per hit
950 life per spirit spent..

Dit had ik graag op season gehad :(. Al mn shards gaan op het moment in een ancient Saffron Wrap met single resist en 7-8 % RCR. Daarna gaan al mn shards in FDs :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 11-06-2015 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Sabrac schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:08:
Al mn shards gaan op het moment in een ancient Saffron Wrap met single resist en 7-8 % RCR. Daarna gaan al mn shards in FDs :P
Wat is er zo goed aan de Saffron Wrap? Ik gebruik op een monk met FD altijd een String of Ears vanwege de melee damage reduction. Gecombineerd met die Esoteric gem zorgt dat ervoor dat ik van alle sources een stuk minder damage ontvang.

Over balance: jammer inderdaad dat je voor een beetje hoge Grifts zo vast aan de sets zit. Daardoor zijn er maar weinig variaties in de builds. Op T6 is daarentegen bijna alles viable.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:29:
[...]

Wat is er zo goed aan de Saffron Wrap? Ik gebruik op een monk met FD altijd een String of Ears vanwege de melee damage reduction. Gecombineerd met die Esoteric gem zorgt dat ervoor dat ik van alle sources een stuk minder damage ontvang.

Over balance: jammer inderdaad dat je voor een beetje hoge Grifts zo vast aan de sets zit. Daardoor zijn er maar weinig variaties in de builds. Op T6 is daarentegen bijna alles viable.
String of ears + Esoteric is de combinatie voor de Cold Dashing strike monk. Gezien je de 40 % dodge DS gebruikt etc i.c.m. Focus en Restraint.

De Saffron Wrap + Taeguk is de combinatie voor de Fire Dashing strike monk. Hier gebruik je de 15 % attack speed DS i.c.m een RoRG / Cindercoat en een Obsidian Ring of the zodiac.

Door de lagere costen van DS kan je deze vaker gebruiken, waardoor je cooldowns lager worden d.m.v de Obsidian ring, waardoor je premanent Epiphany hebt, Inner Sanctuary bijna altijd up is, en je de Breath of heaven altijd up hebt voor ziek hoge spirit regen.

Je DS damage gaat van 1.5+ miljard naar 750 miljoen, maar je kan DS nu wel 3x zo vaak doen. Cold DS komt tot maximaal g.rift 58, daar waar de Fire DS al 62 heeft gehaald.

Uiteindelijk wil je rond de 40 % CDR en 40%+ RCR uitkomen met een 30 % Cindercoat.
Hierdoor word je dashing strike ongeveer 41 spirit qua costen, en je krijgt ongeveer 25 per melee hit en nog wat passive spirit regen van epiphany. SPAM AWAY :D

[EDIT]

https://twitter.com/Diablo/status/608741359202107392

Wohooo, 200 friends limit.. zat al bijna op de 100 limiet :D

[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 11-06-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ah helder, thanx! Klinkt wel als een geinige build. Is hij niet alleen supersquishy ondanks de taeguk?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:57:
Ah helder, thanx! Klinkt wel als een geinige build. Is hij niet alleen supersquishy ondanks de taeguk?
Initieel wel, maar zodra Taeguk up is, heb je 40 % armor erbij, dit is uiteindelijk meer damage reductie dan de Esoteric en je hebt Epiphany full time actief.

Even qua beeldvorming:

Cold vs Fire

Initiele toughness: 70 mil cold vs 30 mil fire
Met alles actief: 320 mil cold vs 190 mil fire

Echter, hier komt het grootste verschil

Epiphany is slechts 40 % van de tijd up voor cold.
Inner Sanctuary is slechts 50 % van de tijd up voor cold.
Beide zijn 100 % up voor fire.

Daarnaast is de cold toughness grotendeels dodge, als je een ability niet dodged, krijg je alsnog een harde klap.
Bij fire krijg je vaker deze klappen, maar slaan ze voor minder.
En daarbij, fire heeft z'on hoge attackspeed dat je life per hit je makkelijk in leven houd.

Met de cold build heb ik nu een 53 gecleared met een ancient FD
Met de fire build heb ik nu een 51 in 11 minuten mee gehaald met een non ancient FD.
De fire build is nog niet af (ben er nog niet aan gewend).

[EDIT]

Ow ja, handige kanttekening, met de Fire DS loop ik met max taeguk stacks standaard met 4.5 miljoen sheet dps rond ;) omdat de proc van FD nagenoeg altijd actief is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 11-06-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:55
Sabrac schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:06:
[...]

Initieel wel, maar zodra Taeguk up is, heb je 40 % armor erbij, dit is uiteindelijk meer damage reductie dan de Esoteric en je hebt Epiphany full time actief.

Even qua beeldvorming:

Cold vs Fire

Initiele toughness: 70 mil cold vs 30 mil fire
Met alles actief: 320 mil cold vs 190 mil fire

Echter, hier komt het grootste verschil

Epiphany is slechts 40 % van de tijd up voor cold.
Inner Sanctuary is slechts 50 % van de tijd up voor cold.
Beide zijn 100 % up voor fire.

Daarnaast is de cold toughness grotendeels dodge, als je een ability niet dodged, krijg je alsnog een harde klap.
Bij fire krijg je vaker deze klappen, maar slaan ze voor minder.
En daarbij, fire heeft z'on hoge attackspeed dat je life per hit je makkelijk in leven houd.

Met de cold build heb ik nu een 53 gecleared met een ancient FD
Met de fire build heb ik nu een 51 in 11 minuten mee gehaald met een non ancient FD.
De fire build is nog niet af (ben er nog niet aan gewend).

[EDIT]

Ow ja, handige kanttekening, met de Fire DS loop ik met max taeguk stacks standaard met 4.5 miljoen sheet dps rond ;) omdat de proc van FD nagenoeg altijd actief is.
Gewoon die ancient FD van gisteren erbij pakken :P O nee die is van non-Season >:).
Maar goed jammer voor je dat hij niet op je Season gevallen is. Moet zeggen gisteren ging nog verrassend
goed op 59 met je monk erbij beetje squishy maar ging vaak nog goed.
Ik denk als we het elke keer op de GR nu vast lopen moeten we nog wat voor vinden.
Maar met een goede dense rift dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Temp2264 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:17:
[...]

Gewoon die ancient FD van gisteren erbij pakken :P O nee die is van non-Season >:).
Maar goed jammer voor je dat hij niet op je Season gevallen is. Moet zeggen gisteren ging nog verrassend
goed op 59 met je monk erbij beetje squishy maar ging vaak nog goed.
Ik denk als we het elke keer op de GR nu vast lopen moeten we nog wat voor vinden.
Maar met een goede dense rift dan komt het goed.
Grootste voordeel wat ik nog met die EP monk heb... bijna alle items kunnen nog ancient worden. Ik heb soortgelijke items op season, dus ik kan daar even kijken hoeveel ik daarmee win qua toughness / damage.

Daarnaast zag ik ook nog in wat guides dat ik ipv de Gogok eigenlijk een Trapped had moeten gebruiken (30 % meer damage op mn EP is toch best veel).

Heb daarnaast de video van de 59 run nog even na gekeken, en de momenten dat ik omviel was door:

Molten (vuur op de grond doet pijn)
Firechain (vuur op je gezicht doet pijn)
Electrify (lightning op je gezicht en grond doet pijn).
Grotesque (dashing strike missen doet pijn ^^).

Momenten dat we dit alles niet hadden, ging het inderdaad heel snel. Vooral als je ook nog groepjes hebt met lage health monsters voor een goede EP keten :D

Dit is natuurlijk zonder de guardian mee te rekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 11-06-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier DHs die solo GRs van 50 of hoger doen?
Iemand die advies zou kunnen geven aan mijn huidige UE setup?
Ik weet dat ik nog redelijk wat ancient items moet vinden maar misschien dat ik sommige items moet rerollen. Mijn profiellink staat in mijn handtekening.

Enkele vragen:
1) Is een UE fire build viable op hogere GRs of ga ik uiteindelijk naar UE lightening of nats moeten overschakelen?
2) Waarom is "The Witching Hour" de meest gebruikte belt bij de top ranked spelers? Zie daar niets bijzonders aan terwijl mijn huidige riem bijvoorbeeld een passive skill geeft
3) Hoeveel hoort een dh te critten met multishot op hogere GRs? Kwestie van te weten hoe ver ik nog achter sta.
4) Welk wapen is beter voor fire builds? Calamity, Kridershot of Balefire? Of nog iets anders? Heb de indruk dat Calamity het beste is maar ik zie het vooral in de nats builds verschijnen. Zijn er nog geode alternatieven? Want heb de indruk dat deze 3 bijna nooit droppen, laat staan ancient terwijl ik al wel een stuk of 5 ancient nat slayers, danettas revenge/spites, manticores etc heb gedropped.
5) Hoe belangrijk is vitality? Ik heb momenteel minder dan 300K hp. Persoonlijk vind ik dat niet super belangrijk omdat ik de indruk heb dat je op GRs hoger dan 45 toch door alles ge1shot wordt of je nu 700K of 300K hp hebt, lijkt mij weinig verschil te maken. Met mobs die te kiten zijn of melee, ga ik weinig dood maar ga dikwijls dood aan springende/dashende mobs zoals anarchs, winged assassins, ...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:51:

2) Waarom is "The Witching Hour" de meest gebruikte belt bij de top ranked spelers? Zie daar niets bijzonders aan terwijl mijn huidige riem bijvoorbeeld een passive skill geeft
De andere vragen laat ik aan de DH experts over, maar deze kan ik wel beantwoorden :).

De meeste DH's die ik ken die hogere g.rifts doen, gebruiken geen vault, maar smokescreen om de burst damage van assassins, thunderstorm, jailer en andere nare dingen op te vangen. Hierdoor gebruiken ze geen vault, waardoor je huidige belt geen meerwaarde heeft.

Daarnaast heeft de Witching Hour als enige belt, CHD, 50 % extra is best leuke damage voor een DH.
Ik geloof dat voor een Nats DH de belt 'Crashing Rain' beter is.

[EDIT]

Ik zou ook je templar eens beter gearen als je echt hoge G.Rifts wilt doen, de templar kan heel veel monsters afleiden, stunnen en van je af houden. Een goed gegearde templar heeft monsters ongeveer 40 % van de tijd onder CC.. en vanaf 20 % zijn ze permanent gefreezed.

Zie de templar op: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sabrac-2206/hero/58327400
Qua gems is deze nog niet optimaal (groene gem hoort niet in het wapen) maar qua items heb je dan wel een idee.

[ Voor 22% gewijzigd door Sabrac op 11-06-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:51:
Zijn er hier DHs die solo GRs van 50 of hoger doen?
Iemand die advies zou kunnen geven aan mijn huidige UE setup?
Ik weet dat ik nog redelijk wat ancient items moet vinden maar misschien dat ik sommige items moet rerollen. Mijn profiellink staat in mijn handtekening.

Enkele vragen:
1)
Ik kan ze allemaal gaan beantwoorden maar deze reddit post https://www.reddit.com/r/...need_to_know_about_ue_m6/ heeft het helemaal uitgekauwd voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 14:39
Hi Ik heb advies nodig voor mijn Barb
http://eu.battle.net/d3/en/profile/DrOPje-2516/hero/678236
iemand nog wat Tips ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Beter wapen zoeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Het is misschien handig om te vertellen waar je tegen aan loopt, en wat je wilt gaan doen? Dan kunnen we gerichter advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Wil een Cold Build maken met world wind
Kan dat ? wat zou ik kunnen aanpassen ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Alles kan, maar wat wil je ermee doen?

GR40+ of T6 of gewoon voor de fun ergens rondhobbelen.
Wat zijn op dit moment de dingen die daarbij nog niet lukken?

Als we niet weten wat je problemen zijn is het ook lastig aan te dragen wat je eraan kunt doen.

[ Voor 45% gewijzigd door _Peter2_ op 11-06-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Raoul.TLS schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:46:
Als je whirlwind build wil moet je sowieso ander wapen. Set Bul Khatos of aantal waste set items vervangen voor Immortal kings.
Verder, andere neck, met socket. Zou zelf Teaguk gebruiken, de stacks houd je op door je WW, en dus heb je (als de gem hoger dan 25 is) ook nog extra toughness. Wilderbeast voor de regen en shield. Je kan verder kiezen tussen pain enhancer of Gogok. Gogok verlaagt je cooldown, dus je kan vaker je WotB gebruiken. Zou verder alle gems naar Strenght omgooien. Toughness haal je van Teaguk stacks en de rest van je gear.

Als je IK gebruikt hoeft dat niet, dan kan je de CD verlagen door Rend te gebruiken (hoewel het wel kan helpen als je keer dood gaat, of minder wil renden)

3 IK / 5 Waste kan ook, met rorg. Dan pak je IK belt + wapen en ander random set item.

Physical werkt overigens beste, omdat je pain enhancer ook physical doet ;) Zou die dmg type gaan stacken.

Check mijn seasonal barb (Ken, link staat in sig) voor de waste build en mijn niet seasonal (Valancar) voor de IK build. Vind zelf de Wastes build het fijnste werken.
Bij de IK build is het belangrijk dat je blijft renden om WotB CD naar beneden te halen, zodat je die altijd up kan houden. Zorgt voor zo'n sloot toughness dat je hogere rifts makkelijker haalt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:17:
[...]
Bij de IK build is het belangrijk dat je blijft renden om WotB CD naar beneden te halen, zodat je die altijd up kan houden. Zorgt voor zo'n sloot toughness dat je hogere rifts makkelijker haalt.
Even voor mijn beeldvorming:
Waarom werkt "gewoon" Whirlwinden niet?
Whirlwind kost toch ook 10 fury? (4P IK: Reduce the cooldown of WoTB en CoTA bij 3 seconds for every 10 fury you spend with an attack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Super ga hem proberen
heb de Items laat je weten hoe het bevalt Thx
TepelStreeltje schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:17:
[...]

Als je whirlwind build wil moet je sowieso ander wapen. Set Bul Khatos of aantal waste set items vervangen voor Immortal kings.
Verder, andere neck, met socket. Zou zelf Teaguk gebruiken, de stacks houd je op door je WW, en dus heb je (als de gem hoger dan 25 is) ook nog extra toughness. Wilderbeast voor de regen en shield. Je kan verder kiezen tussen pain enhancer of Gogok. Gogok verlaagt je cooldown, dus je kan vaker je WotB gebruiken. Zou verder alle gems naar Strenght omgooien. Toughness haal je van Teaguk stacks en de rest van je gear.

Als je IK gebruikt hoeft dat niet, dan kan je de CD verlagen door Rend te gebruiken (hoewel het wel kan helpen als je keer dood gaat, of minder wil renden)

3 IK / 5 Waste kan ook, met rorg. Dan pak je IK belt + wapen en ander random set item.

Physical werkt overigens beste, omdat je pain enhancer ook physical doet ;) Zou die dmg type gaan stacken.

Check mijn seasonal barb (Ken, link staat in sig) voor de waste build en mijn niet seasonal (Valancar) voor de IK build. Vind zelf de Wastes build het fijnste werken.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik merk wel dat het verschil tussen Paragon 100 en 150 gigantisch is zeg..

Paragon 150 turret DH (dus quiver + de set dat je turret je hatred spender gebruiken) ramt 31 Greater Rift zonder issues door

Paragon 100 turret DH (exact zelfde set voor de test, geen verschil in iets) red de 30 niet, wordt door alles geone-shot wat blauw of geel is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Helaas weer bijgewerkt op mijn dooie Wiz, maar dus Gr43 gehaald.

Dit moet echt hoger kunnen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

_Peter2_ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:51:
[...]

Even voor mijn beeldvorming:
Waarom werkt "gewoon" Whirlwinden niet?
Whirlwind kost toch ook 10 fury? (4P IK: Reduce the cooldown of WoTB en CoTA bij 3 seconds for every 10 fury you spend with an attack).
My bad, rend doe je voor pain enhancer (rend = bleed, dus meer attack speed). En WW kost niet genoeg om de CD op tijd naar beneden te halen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:05:
Ik merk wel dat het verschil tussen Paragon 100 en 150 gigantisch is zeg..

Paragon 150 turret DH (dus quiver + de set dat je turret je hatred spender gebruiken) ramt 31 Greater Rift zonder issues door

Paragon 100 turret DH (exact zelfde set voor de test, geen verschil in iets) red de 30 niet, wordt door alles geone-shot wat blauw of geel is.
Lijkt mij bizar, ik merk bv weinig verschil tussen 400 en 500. Heb je niet gewoon een GR gehad die wat makkelijker was?
Ik kom soms GRs tegen van 45 die moeilijker zijn dan 48. (afhankelijk vd pylons, soort mobs, density, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Raoul.TLS schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:46:
Cold build werkt niet omdat je dan geen fury generate. (geen goede cold damage skills)
Lightning of Physical lijkt mij de enige optie.

Non season en softcore... geen idee hoe "glass-cannon" je kan gaan hiermee.

Verder, zie opmerking(en) Tepelstreeltje
Al snap ik zijn build ook niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
pstalman schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:13:
Helaas weer bijgewerkt op mijn dooie Wiz, maar dus Gr43 gehaald.

Dit moet echt hoger kunnen O-)
Ik denk eerder dat dit een bug is van Diablo Progress.
(En een feature van B.Net, aangezien deze je max GR niet per-char maar per class bijhoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

3xNix schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:27:
[...]

Cold build werkt niet omdat je dan geen fury generate. (geen goede cold damage skills)
Lightning of Physical lijkt mij de enige optie.

Non season en softcore... geen idee hoe "glass-cannon" je kan gaan hiermee.

Verder, zie opmerking(en) Tepelstreeltje
Al snap ik zijn build ook niet helemaal ;)
Wat snap je er niet aan? Is voor zover ik weet standaard WW build, maar als je vragen hebt feel free! :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Ik denk o.a. waarom je Hammer of the Ancients in je build hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 18:35
_Peter2_ schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:07:
Ik denk o.a. waarom je Hammer of the Ancients in je build hebt.
Precies, HotA, CotA, Maruader's rage, animosity, superstition, 2pc IK zijn toch niet echt standaard skills voor WW

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ah, das nog van het pielen met mn build. doe de laatste tijd voornamelijk T6 en lage rifts om wat gems te levellen. dus de build is beetje raar, zat te pielen met verschillende runes/skills en vervolgens vergeten.

T6 speed build -> http://www.diablofans.com...9-whirlwind-speed-edition

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
desjaak909 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Precies, HotA, CotA, Maruader's rage, animosity, superstition, 2pc IK zijn toch niet echt standaard skills voor WW
Nu heb ik ook wel CotA + 2p IK op mijn barbje. Maar daarvoor heb ik gewoon nog geen betere gear :D.

En dan is CotA - Ancients Fury nog een leuke fury generator i.c.m. 2P IK.
T6 is appeltje eitje voor mijn barb, maar GR35+ is nog teveel gevraagd (35 gaat nog, maar heb moeite met de RG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

desjaak909 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Dit dus inderdaad, al vind ik Superstition wel erg belangrijk in een WW build.
Superstition zorgt er vooral op hogere GR voor dat je rage omhoog schiet als je elemental damage pakt.

Vaak heb ik op GR 46+ ernstige fury issues op de rift boss.
Door wat door beams te whirlen, of poison/fire patches kan ik zo m'n fury vol houden.

Kan ik ook rend blijven gooien zodat WoTB up blijft, waardoor ik niet dood ga.
Daarnaast is op HC de elemental damage reduction ook best welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren op het kantoor van Tweakers geweest voor het testen van de nieuwe Asus G20 desktop, een verslagje hiervan is te vinden op: Tweakers Asus G20 Event. Helaas mochten we alleen Battlefield: Hardline in de praktijk brengen en geen Diablo 3 :( Jammer, jammer, jammer...

Lekker gamen onder het genot van een hapje, een drankje en onderwijl op de Teamspeak server van de clan meelurken om de ontwikkelingen in Diablo 3 :P

[ Voor 28% gewijzigd door Vidra op 11-06-2015 16:24 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vidra schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:22:
Gisteren op het kantoor van Tweakers geweest voor het testen van de nieuwe Asus G20 desktop, een verslagje hiervan is te vinden op: Tweakers Asus G20 Event. Helaas mochten we alleen Battlefield: Hardline in de praktijk brengen en geen Diablo 3 :( Jammer, jammer, jammer...

Lekker gamen onder het genot van een hapje, een drankje en onderwijl op de Teamspeak server van de clan meelurken om de ontwikkelingen in Diablo 3 :P
Leuk om te zien. Zat al te zoeken naar de Diablo 3 speler, helaas alleen Battlefield..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Leuk om te zien. Zat al te zoeken naar de Diablo 3 speler, helaas alleen Battlefield..
Ja, en dan niet Battlefield 4 ofzo... maar Hardline (cops versus bandits).... ik ben toch meer van de Role-Playing Games. :*)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Gisteren gezellig met wat mede-tweakers Grift runs gedaan. Hoop gezelligheid, veel exp/loot :) Helaas maar 1 bruikbare item gevonden, maar wel een mooi upgrade voor de Dashing Strike met cold dmg. Toch een stuk leuker als gewoon beetje expen/looten in een public group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
En ook inmiddels Gr44 op de Wiz gehaald. Wel wat minder snel dan gehoopt, maar die Kule GR boss is irri :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond na wat frustratie met m'n WD (grift in lopen, summon pets -> direct gecharged door lunatics -> ;w -> pets op CD -> geen DR van Serpent -> etc.) in een 4-p weer naar m'n Wiz geswitcht. Wat een verademing is dat dan. Natuurlijk zitten er verschillen in gear quality, maar Primus geeft zo ontzettende veel CC / debuff en Force Armor scheelt zo veel als het om quick-death prevention gaat...

Aan het eind van de avond nog een mooie ancient Tal pants...nog wat gear moeten schuiven (pants van DMO naar Tal, gloves van Tal naar DMO) met als netto resultaat -6% DPS (die eigenlijk niet uitmaakt omdat het grootste deel daarvan door IAS kwam, die niets doet voor bubble damage / Meteors) en +22% Toughness oOo Wat een max ancient armor roll en wat extra Vit al niet kan doen.

Vanavond nog wel even narekenen of ik nu niet in een lager Hydra breakpoint val...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:27:
En ook inmiddels Gr44 op de Wiz gehaald. Wel wat minder snel dan gehoopt, maar die Kule GR boss is irri :D
Netjes hoor, dat zie ik mezelf nog niet doen op HC!

Is je gear up-to-date? Ik zie Force Armor terwijl je een Halo draagt...da's vreemd. Mocht de Halo je beste optie zijn (CHC / CHD) dan snap ik 'em...ander wanneer je kan een CoE / SoJ / Unity erop!

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

Zarhrezz schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:28:
[...] weer naar m'n Wiz geswitcht. [...]
De wiz is inderdaad erg leuk op dit moment, speel amper meer iets anders. Niet altijd tot het genoegen van m'n medespelers: "OMFG Grin, ik zie geen klap meer door jouw bubbles/Hydra's/Meteors en mijn fps zit rond het vriespunt!" })

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Grin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:47:
[...]

De wiz is inderdaad erg leuk op dit moment, speel amper meer iets anders. Niet altijd tot het genoegen van m'n medespelers: "OMFG Grin, ik zie geen klap meer door jouw bubbles/Hydra's/Meteors en mijn fps zit rond het vriespunt!" })
Dat was te merken :P Ik vond het wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Haha, dat inderdaad. Zat paar dagen geleden met wat anderen op mn monk.. Toen ging ik naar mn wizard

Ow nee, niet een wizard, nu zie ik niets meer... en ja hoor... game is frozen....

Uiteindelijk wel g.rift 48's in 5 minuten gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, gister ook met 2 Talsere Wizzes in een 4-man party. De ander met Mirror Images...da's heel veel bubbles, heel veel Meteors en laten we het erop houden dat mijn Mammoth ook niet helpt om de FPS count hoog te houden.

En ja, ik ben ook zelf een paar keer dood gegaan omdat ik simpelweg de Frozen of Frozen Pulse niet zag :$ Op dat vlak is er nog wel wat winst te halen...een optie om damaging ground effect een neon roze randje te geven ofzo.

Voor solo gebruik ik meestal Zei's (naast Wildebeest en BotT), voor group play switch ik 'em naar Esoteric om 'invisible' ground-effect deaths te voorkomen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Neles7 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:49:
[...]

Dat was te merken :P Ik vond het wel leuk :D
Het liep wel lekker gisteravond idd, we vlogen lekker rap door de mid 40 griftjes.
Sabrac schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:50:
[...]
Haha, dat inderdaad. Zat paar dagen geleden met wat anderen op mn monk.. Toen ging ik naar mn wizard
Ow nee, niet een wizard, nu zie ik niets meer... en ja hoor... game is frozen....
Uiteindelijk wel g.rift 48's in 5 minuten gedaan :P
De dmg output van de wiz is echt huge op zowel single target als groups, volgens mij staat ons record op 51 in 5 minuten oid, zonder CC/Zdps chars. Das gewoon sick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:56:
[...]

De dmg output van de wiz is echt huge op zowel single target als groups, volgens mij staat ons record op 51 in 5 minuten oid, zonder CC/Zdps chars. Das gewoon sick...
Klopt, speel ook samen met een andere wizard voor dubbel wizard runs, tot nu toe 54 gedaan zonder zDPS :)
Gewoon bubbels / hydra's plaatsen en doorlopen, spul gaat vanzelf wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Grin schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Het liep wel lekker gisteravond idd, we vlogen lekker rap door de mid 40 griftjes.
Ook de 47/48's gingen nog vrij rap :) Zeker vaker doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Mijn D3 zal de komende weken op een heel laag pitje staan. (Vertrek lekker op vakantie en heb daar geen internet).

Na de vakantie eens kijken of ik mijn zDPS monk een spin kan geven (zal dan in de community eens opzoek gaan naar slachtoffers :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren die boon of the hoarder gem maar eens gebruikt. Op 1 uur tegen de 100 miljoen gold door enkel bounties te doen :o. Jammer dat je buiten gems/rerolls/crafts en dergelijke geen andere zaken hebt om gold aan te spenderen. Heb momenteel rond de 800 miljoen en al mijn rolls voor mn huidige items zitten al op wat ze moeten zijn. Ergens mis ik de AH wel (toen er nog geen echt geld bij kwam kijken) of ze hadden tenminste een optie kunnen doen bij Kadala om daar gold te gokken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf de boon nooit gebruikt, het is in het begin van season wel handig, maar zodra je g.rift 30+ aankan, is dat de beste source van gold. Zit op season nu op 10 miljard gold verzameld. Slechts 4 miljard aan rerollen uitgegeven, dus ik zit nog op 6... zonder doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Zarhrezz schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:32:
[...]

Netjes hoor, dat zie ik mezelf nog niet doen op HC!

Is je gear up-to-date? Ik zie Force Armor terwijl je een Halo draagt...da's vreemd. Mocht de Halo je beste optie zijn (CHC / CHD) dan snap ik 'em...ander wanneer je kan een CoE / SoJ / Unity erop!
is bugged blijkbaar :)
Die char is al dood, bij de eerste poging op 42 of 43 ofzo afgelopen weekend.

Dit is de armory van de Wiz die het aankan:
http://www.diabloprogress...ick-1287/Pontiac/61860133

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:59:
[...]

is bugged blijkbaar :)
Die char is al dood, bij de eerste poging op 42 of 43 ofzo afgelopen weekend.

Dit is de armory van de Wiz die het aankan:
http://www.diabloprogress...ick-1287/Pontiac/61860133
Ah ok. Waarom Time Warp op je Slow Time? Ik zou Point of No Return of Exhaustion verwachten vanwege je Mirror Images. De 15% van hun bubbles is leuk, maar hun bubbles doen geen damage die ervan profiteert.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Zarhrezz schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:06:
[...]

Ah ok. Waarom Time Warp op je Slow Time? Ik zou Point of No Return of Exhaustion verwachten vanwege je Mirror Images. De 15% van hun bubbles is leuk, maar hun bubbles doen geen damage die ervan profiteert.
Met mijn helm maakt dat niet uit toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gisteravond voor het eerst de top 1000 gehaald met een solo NS character. Het is maar plaats 946 (grift 51 in iets meer dan 13 minuten) maar er zit nog wat rek in, 52 moet ook zeker kunnen. Iets meer dan veertig 52 key's in voorraad, hopelijk zit daar een goede grift tussen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 01:42:
[...]

De duplicates nemen de rune over die je hebt geselecteerd, Crown of the primus zorgt er niet voor dat de mirror image slow time alle runes krijgen, vandaar dat Point of no return meer gekozen wordt, dan doen de bubbels van je images ook een stun.
Grin schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:26:
Gisteravond voor het eerst de top 1000 gehaald met een solo NS character. Het is maar plaats 946 (grift 51 in iets meer dan 13 minuten) maar er zit nog wat rek in, 52 moet ook zeker kunnen. Iets meer dan veertig 52 key's in voorraad, hopelijk zit daar een goede grift tussen... 8)
Grats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 01:42:
Het maakt uit voor de bubbles van de Mirror Images. Die gebruiken de rune die je geskilled hebt. Zij hebben niet alles runes zoals jijzelf.

Edit: of je hebt de reactie van Sabrac al gelezen en is deze post lekker overbodig...lekker aan het opletten hier.

[ Voor 16% gewijzigd door Zarhrezz op 13-06-2015 16:37 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:26:
Lekker bezig...gisteren een 48 gehaald, 49 bijna. De 50 was niet goed (irritante low-value monsters) maar toch maar afgemaakt voor de gem upgrades...kreeg ik Voracity :/

Nog een paar 46 / 48 runs gedaan met Vydra, daar hadden we ook niet echt mazzel mee...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

En dat is 52!
Eerste poging direct een clear, dat was bij 51 wel anders (4-5 pogingen). Plek 677 op de NS EU server.

[ Voor 6% gewijzigd door Grin op 14-06-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Grin schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:11:
En dat is 52!
Eerste poging direct een clear, dat was bij 51 wel anders (4-5 pogingen). Plek 677 op de NS EU server.
Goed bezig Grin! duurt nog even voordat ik zover ben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 17-09 14:58
Grin schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:11:
En dat is 52!
Nou ik ben daar nog never nooit. Ga het ook niet doen. Of ik moet ballen van staal hebben met HC.

In ieder geval nu snel 53 halen :P. En lekker bezig!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ShittyNL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:28:
[...]

Nou ik ben daar nog never nooit. Ga het ook niet doen. Of ik moet ballen van staal hebben met HC.

In ieder geval nu snel 53 halen :P. En lekker bezig!
52 op HC... Dan moet je idd titanium ballen hebben! Hoewel ik maar 1 keer dood ben gegaan kan ik me niet voorstellen dat je op dit moment een wiz HC clear kan doen @ 52...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:55
Gaat lekker met de Wiz van jullie zo te zien!

Heb zelf gister eindelijk eens aardige Delsere gloves gevonden waardoor ik de bubble setup ook kan gaan proberen. Kijken of ie voorbij mijn 51 record met full Tal kan..

[ Voor 5% gewijzigd door schaapiej op 14-06-2015 18:12 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 09:22
Iemand zin om vanaaf met mn Barb samen grifts te doen? zit op 35 ongeveer, op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Sabrac schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:51:
[afbeelding]

Wohoo 53 gedaan :D op naar de 54.
Bubble wizard is echt te leuk soms.
Gratz! Bubble wiz is zeker een krachtige en leuke build; wat mij betreft dé build van patch 2.2. Ook leuk om te zien dat er persoonlijke voorkeuren in de build worden toegepast; zo speel jij bv met Teleport en ik met Blackhole, ook qua primairy skill verschillen we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 00:15
Sabrac schreef op zondag 14 juni 2015 @ 16:51:
[afbeelding]

Wohoo 53 gedaan :D op naar de 54.
Bubble wizard is echt te leuk soms.
_/-\o_
Misschien toch eens mijn wizard naar 70 brengen een bloodshard gearen :9~

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:23:
[...]

Gratz! Bubble wiz is zeker een krachtige en leuke build; wat mij betreft dé build van patch 2.2. Ook leuk om te zien dat er persoonlijke voorkeuren in de build worden toegepast; zo speel jij bv met Teleport en ik met Blackhole, ook qua primairy skill verschillen we.
Klopt, de build heeft veel variatie afhankelijk van de gear die je hebt. Zo speel ik met de Crown of the primus, daar waar anderen liever Nilfus gebruiken. Daarnaast speel ik erg offensief en met de illusionist passive werkt dat echt super (teleport + mirror images + slow time van cooldown). Leuke build qua variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Gister bij een poging voor gr45 binnen 1min onverklaarbaar neer.
Killde de eerste mobs, ging het hoekje om en boem neer.
Mogelijk de groene posion die soms achter blijft als je iemand killt als ik de screenshot check.

Op de helm na, en een goed wapen, alles al weer compleet, dus de zoektocht is weer begonnen.
Inmiddels als weer de lange reeks gems upgrade voltooid (gister 3x rank25 gems gemaakt :( ).
Dus dat moet ook nog richting 35/40+, ben wel door bijna alle GR-keys heen.
Gr 38 alweer gehaald, dus ook met deze alweer de hoogste in de clan :D

Bliz werkt weer lekker mee met armory upgrade, nog steeds in firebird kleding.
Zarhrezz schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:35:
[...]

Het maakt uit voor de bubbles van de Mirror Images. Die gebruiken de rune die je geskilled hebt. Zij hebben niet alles runes zoals jijzelf.

Edit: of je hebt de reactie van Sabrac al gelezen en is deze post lekker overbodig...lekker aan het opletten hier.
ah ok jammer dat ze ook niet alle runes krijgen dan :)

[ Voor 49% gewijzigd door pstalman op 15-06-2015 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:38:
Gister bij een poging voor gr45 binnen 1min onverklaarbaar neer.
Killde de eerste mobs, ging het hoekje om en boem neer.
Mogelijk de groene posion die soms achter blijft als je iemand killt als ik de screenshot check.

Op de helm na, en een goed wapen, alles al weer compleet, dus de zoektocht is weer begonnen.
Inmiddels als weer de lange reeks gems upgrade voltooid (gister 3x rank25 gems gemaakt :( ).
Dus dat moet ook nog richting 35/40+, ben wel door bijna alle GR-keys heen.
Gr 38 alweer gehaald, dus ook met deze alweer de hoogste in de clan :D

Bliz werkt weer lekker mee met armory upgrade, nog steeds in firebird kleding.

[...]

ah ok jammer dat ze ook niet alle runes krijgen dan :)
R.I.P. Vraag me wel af met welke gems jij dan speelt als je zo snel neergaat op 45. Speel jij wel met defensive gems? Molten Wildebeest vind ik echt enorm sterk op de wizard namelijk.

Mijn wizard loopt met 1.1 miljoen health rond en de wildebeest hersteld dit echt zo snel. I.c.m. Ancient Parthan Defenders en ontzettend veel stun effects is mn wizard bijna niet dood te krijgen (vanaf 48 moet ik beginnen met opletten, tenzij het vliegjes of trappers zijn... daar heb ik vanaf 45 al een hekel aan).

-----------------------------------------

Ondertussen op season bijna de 700 behaald, nog 100 te gaan om m'n doel te bereiken. Verder wil ik nog g.rift 55 halen.. initieel dacht ik dat ik dit met m'n monk zou doen, maar zoals het de laatste tijd er naar uitziet, maakt mijn wizard de meeste kans.

De laatste tijd spam ik bounties met m'n monk, vlieg ik in een minuut of 2 door T6 rifts met m'n monk en doe ik g.rift 42-50 solo op m'n monk. De rest (trials / g.rift 50+ en group rifts) doe ik dan weer op m'n wizard. Talsere als er geen support is, en full tal als er wel support is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Sabrac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:19:
[...]

R.I.P. Vraag me wel af met welke gems jij dan speelt als je zo snel neergaat op 45. Speel jij wel met defensive gems? Molten Wildebeest vind ik echt enorm sterk op de wizard namelijk.

Mijn wizard loopt met 1.1 miljoen health rond en de wildebeest hersteld dit echt zo snel. I.c.m. Ancient Parthan Defenders en ontzettend veel stun effects is mn wizard bijna niet dood te krijgen (vanaf 48 moet ik beginnen met opletten, tenzij het vliegjes of trappers zijn... daar heb ik vanaf 45 al een hekel aan).
die Molten is de enige defensive gem die ik gebruik. Maar misschien maar nog een 2de erbij.
Misschien had ik wel last van dat gestotter ingame op het moment dat ik de hoek omliep.
Want de GR's ervoor gingen redelijk easy.

Die vliegjes zijn ook irri ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:36:
[...]

die Molten is de enige defensive gem die ik gebruik. Maar misschien maar nog een 2de erbij.
Misschien had ik wel last van dat gestotter ingame op het moment dat ik de hoek omliep.
Want de GR's ervoor gingen redelijk easy.

Die vliegjes zijn ook irri ja :D
Ow ja, hoorde meer mensen over het gestotter klagen. Zou het persoonlijk dan niet eens geprobeerd hebben op hardcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Sabrac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:40:
[...]

Ow ja, hoorde meer mensen over het gestotter klagen. Zou het persoonlijk dan niet eens geprobeerd hebben op hardcore.
Ach zolang je reserve spul hebt maakt het allemaal niet uit, ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo vaak dood ben gegaan in een season als nu.
Gemiddeld zat ik op 1x per season, dit is mijn 3de keer dat ik neer ga (2x wiz op GR en 1x DH net voor lvl 70).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:11

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Gister eindelijk grift 38 gehaald met de monk op HC... Toughness zit wel OK, damage moet er wat gebeuren om makkelijk hoger te halen dan dit... Ik hoop toch stiekem weer op een leuke Torch, EP vind ik persoonlijk leuker spelen dan dashing strike.

Van de shards ga ik in ieder geval een wizz proberen aan te kleden en het daar maar eens mee proberen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat op HC. Als ik hier zo lees welke grifts er gehaald worden zit daar wel potentie in! :P

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:40:
Het was gisteravond inderdaad heel erg. In een 4-man waren we wat 48's aan het doen en iedereen had meerdere keren enorme lag waves. Ik had het een keer zelfs zo erg dat ik rondliep, teleport caste die niets deed -> oh-oh...zo snel mogelijk richting veilige hoek gaan bewegen -> fast-forward dood -> beginnen met chat message -> respawn + instant dood...kennelijk was er nog een mouse-click die precies op de revive button binnenkwam en afgehandeld werd net toen de buttons verschenen na het aftellen (het was m'n 2e death die rift).

@pstalman: Ik run tegenwoordig Molten / Esoteric ondanks dat het SC is. Esoteric scheelt zo ontzettend veel op de dodelijke ground effects zoals corpse-poison waar je waarschijnlijk aan dood ging (wat daarbij heel erg helpt is dat het een DoT is...zodra de DoT je onder 50% HP brengt, gaat de 75% resists bonus in en gaat de DoT omlaag). Daarnaast helpt het enorm tegen een groot deel van de RGs.

Ik merk zelf dat hogere tiers makkelijker / sneller gaat met Esoteric dan met Zei's (of een andere offensive gem). De tijd die ik win door niet dood te gaan / minder te kiten tegen elites maakt het verlies van de Zei's in bijna alle rifts wel goed. Eigenlijk worden de makkelijke rifts iets moeilijker (minder dmg output) en de moeilijke rifts makkelijker (makkelijker in leven blijven).

Na S3 einde ga ik wat testen met Mutilation Guard, maar ik denk dat Esoteric beter gaat werken. Mutilation Guard helpt tegen Winged Assassins en dat soort zooi, maar tegen elite affixes en RGs heb je er weinig aan. Esoteric helpt tegen 14 van de 16 elite affixes en tegen een groot deel van de RGs.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Ik merk zelf dat hogere tiers makkelijker / sneller gaat met Esoteric dan met Zei's (of een andere offensive gem). De tijd die ik win door niet dood te gaan / minder te kiten tegen elites maakt het verlies van de Zei's in bijna alle rifts wel goed. Eigenlijk worden de makkelijke rifts iets moeilijker (minder dmg output) en de moeilijke rifts makkelijker (makkelijker in leven blijven).
Grappig, ik vind zelf de Esoteric weinig toevoegen gezien je op bijna alle resistances die van Esoteric profiteren al een bonus vanuit Tal rasha krijgt.
Zelf vind ik zei's ook niet handig voor de bubble build, ik sta namelijk overal midden in, dus de range bonus krijg ik toch niet, daarom speel ik met Toxin + Trapped + Wildebeest.

De toxin gem zorgt ervoor dat monsters je toch iets langer volgen en met 4 stacks talrasha doet het ook nog eens 50 mil per tick.

Daarnaast, tijd winnen door minder te kiten? Ik verlies juist tijd als ik niet kite.
Ik plaats bubbles / hydra's en loop door, de monsters volgen je wel en op deze manier maak je grote groepen monsters die (uiteindelijk) doodgaan door de damage. Het moment dat ik stil sta om een elite te vermoorden, verlies ik tijd (ik raak minder grote groepen.. dus de progress gaat minder snel).

Ach ja, wat Grin al zei, zo zie je met de bubble talrasha toch veel persoonlijke voorkeuren langskomen.

edit:
Ow ja, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Sabrac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:43:
[...]
Ach ja, wat Grin al zei, zo zie je met de bubble talrasha toch veel persoonlijke voorkeuren langskomen.

edit:
Ow ja, gefeliciteerd :)
Gefeliciteerd Zarhrezz!
Inderdaad, talrijke/diverse persoonlijke voorkeuren binnen deze build.
Ik speel met dezelfde gems als Sabrac, Eso gem ook getest maar voegt m.i. niet veel toe voor mijn spel. Strategie is als volgt: Mirrors casten, bubbles opzetten, blackhole casten voor groeperen, hydra's opzetten en daarna zoveel mogelijk primairy skill afvuren voor de CDR op bubbles/dmg. Rinse and repeat. De crowd control van bubbles en blackhole is echt voldoende voor grifts rond de 50, daarna/-boven komt het aan op je damage, ervaring en natuurlijk geluk.
Heb het idee dat ik veel minder melee speel dan Sabrac, maar hij speelt dan ook met Teleport/APD's en ik met Blackhole/Strongarms. Mijn specifieke build/setup zou ik bijna als 'ranged' willen typeren. Deze aanzienlijke verschillen binnen deze build maakt het leuk voor de nabeschouwing op dit forum -ook omdat we rond hetzelfde niveau (52/53) spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Ik loop juist niet, cast de energy twister om zo te zien waar nmy's voor mij lopen, wordt er iemand gepulled is het de bubble, gevolg door een teleport (kan gewoon safe, of net voor de mobs) en daarna de blackhole.
Gelijk 4 stacks actief en dit maar blijven spammen en af en toe rekening houden met de actieve +ele dmg op mijn ring.

En ik zal eens met wat meer defensive gems werken, die Esoteric heb ik wel op 35<.

Gratz Zarhrezz

Telt btw elke hit van een Hydra als nieuwe stack, als de stacks weg zijn.
Of moet je persé weer de Hydra casten.

[ Voor 11% gewijzigd door pstalman op 15-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:19:
Ik loop juist niet, cast de energy twister om zo te zien waar nmy's voor mij lopen, wordt er iemand gepulled is het de bubble, gevolg door een teleport (kan gewoon safe, of net voor de mobs) en daarna de blackhole.
Gelijk 4 stacks actief en dit maar blijven spammen en af en toe rekening houden met de actieve +ele dmg op mijn ring.

En ik zal eens met wat meer defensive gems werken, die Esoteric heb ik wel op 35<.

Gratz Zarhrezz

Telt btw elke hit van een Hydra als nieuwe stack, als de stacks weg zijn.
Of moet je persé weer de Hydra casten.
Je moet hydra weer opnieuw casten.
Is wel handig met Serpent Sparker, dan cast je een nieuwe elke keer als je stacks het nodig heeft, om zo altijd 2 hydra's te hebben :).
Grin schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:18:
[...]

Gefeliciteerd Zarhrezz!

Heb het idee dat ik veel minder melee speel dan Sabrac, maar hij speelt dan ook met Teleport/APD's en ik met Blackhole/Strongarms. Mijn specifieke build/setup zou ik bijna als 'ranged' willen typeren. Deze aanzienlijke verschillen binnen deze build maakt het leuk voor de nabeschouwing op dit forum -ook omdat we rond hetzelfde niveau (52/53) spelen.
Ik kan binnenkort wel even een g.rift run opnemen, dan kan je zien hoe ik het speel.
Mijn speelstyle is inderdaad melee georienteerd, ik teleport alleen maar naar voren, loop nooit terug. Door deze offensieve style ga je echt heel hard door rifts heen, maar gaat je health ook hard heen en weer.
Dit is ook de reden dat ik met Illusionist speel, ik krijg een harde klap, ik teleport verder, gooi m'n images eruit en een bubble en ik ga door.

[ Voor 30% gewijzigd door Sabrac op 15-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De resists van Tal helpen zeker, maar Esoteric heeft wat mij betreft toch meerwaarde:
  • Poison resistance. Tal helpt je daar niet en het is een veel voorkomende damage source onder de RGs (25% van de RGs heeft poison attacks)
  • Werkt tegen Frozen Pulse. Wellicht niet bij iedereen bekend, maar Frozen Pulse is een van de gevaarlijkste elite affixes omdat elite damage reduction en melee damage reduction genegeerd worden. Daarnaast wil ik nog al eens niet merken dat ik een pulse onder m'n voeten heb (voornamelijk in multiplayer) en de damage van pulse is echt grof hoog.
  • Reduceert Jailer damage...nuff said. Unavoidable damage reduceren helpt altijd.
  • Reduceert Thunderstorm. Thunderstorm is high damage en moeilijk te ontwijken. De combinatie met Jailer komt regelmatig voor. Esoteric zorgt ervoor dat je Jailer + Thunderstorm overleeft.
  • Reduceert Molten explosions. Normaal gesproken ontwijk je ze wel, maar soms gaat dat mis (Vortex anyone?). Het aftoppen van de explosion kan een 1-shot voorkomen (zodat Force Armor wel werkt en dan kun je er opeens 2 overleven).
Of Zei werkt of niet hangt erg van je speelstijl af. Als je met Primus speelt en je hebt een open map, werkt Zei heel goed; je bubbelt een groep en dan ga je een andere richting in om daarvandaan te drawen. Doordat je weg beweegt, gaat de bubble dmg omhoog. Als de map het toelaat, doe je dat in 3-4 richtingen, zodat er van alle kanten monsters naar je toe komen. Door de 80% movement speed reduction en de stun op de rand, komen de monsters niet makkelijk uit de bubbles, dus ze happen lang de door Zei verhoogde damage.

Wat ik lekker vind aan Esoteric is dat ik bovenstaande ook kan doen als er 1-2 elite packs bij komen.

Ik ben momenteel aan het testen met Broken Promises. Ik heb eigenlijk geen idee hoe Toxic daarmee werkt. Weet iemand of de damage van Toxic dynamisch is voor CHC / CHD of dat het een snapshot is? En hoe zit het met refreshes?

Edit: Dank allen...ik maak er een leuke dag van op werk *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Zarhrezz op 15-06-2015 11:45 . Reden: Het forum heeft me verraden! ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:41:
De resists van Tal helpen zeker, maar Esoteric heeft wat mij betreft toch meerwaarde:
  • Poison resistance. Tal helpt je daar niet en het is een veel voorkomende damage source onder de RGs (25% van de RGs heeft poison attacks)
  • Werkt tegen Frozen Pulse. Wellicht niet bij iedereen bekend, maar Frozen Pulse is een van de gevaarlijkste elite affixes omdat elite damage reduction en melee damage reduction genegeerd worden. Daarnaast wil ik nog al eens niet merken dat ik een pulse onder m'n voeten heb (voornamelijk in multiplayer) en de damage van pulse is echt grof hoog.
  • Reduceert Jailer damage...nuff said. Unavoidable damage reduceren helpt altijd.
  • Reduceert Thunderstorm. Thunderstorm is high damage en moeilijk te ontwijken. De combinatie met Jailer komt regelmatig voor. Esoteric zorgt ervoor dat je Jailer + Thunderstorm overleeft.
  • Reduceert Molten explosions. Normaal gesproken ontwijk je ze wel, maar soms gaat dat mis (Vortex anyone?). Het aftoppen van de explosion kan een 1-shot voorkomen (zodat Force Armor wel werkt en dan kun je er opeens 2 overleven).
Klopt inderdaad, met Poison monsters heb ik de grootste moeite. Echter de rest van je lijst.
  • Frozen Pulse: Door Illusionist wordt ik hier amper door geraakt, ik teleport constant waardoor misschien alleen de eerste hit van de pulse me raakt, dan nog is een pulse op 53 niet genoeg om mij in 1 hit te vermoorden, dus met de force armor erbij doet dit slechts 35 % van m'n health in damage
  • Jailer / Thunderstorm / Molten: Geld hetzelfde als voor Frozen Pulse.
Gemiddeld gezien heb ik op de hogere g.rifts z'on 3 á 4 elites achter me aan zitten, maar door de bubbles komen ze nooit in de buurt en worden ze amper gevaarlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sabrac op 15-06-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:47:
Klopt inderdaad, met Poison monsters heb ik de grootste moeite. Echter de rest van je lijst.
  • Frozen Pulse: Door Illusionist wordt ik hier amper door geraakt, ik teleport constant waardoor misschien alleen de eerste hit van de pulse me raakt, dan nog is een pulse op 53 niet genoeg om mij in 1 hit te vermoorden, dus met de force armor erbij doet dit slechts 35 % van m'n health in damage
  • Jailer / Thunderstorm / Molten: Geld hetzelfde als voor Frozen Pulse.
Gemiddeld gezien heb ik op de hogere g.rifts z'on 3 á 4 elites achter me aan zitten, maar door de bubbles komen ze nooit in de buurt en worden ze amper gevaarlijk :)
Ik speel niet met Mirror Images...ook weer zo'n verschil in Talsere builds =) Ik heb een setup met twee fire sources; bubble en Mammoth. Hierdoor geen ruimte voor Mirror Images, maar wel een 39% fire bonus die op de main damage dealers werkt. Mocht ik ooit een ancient Sparkler of Aether Walker vinden dan ga ik dat wel veranderen, maar met m'n huidige gear is dubble-dip op de fire bonus te mooi om niet te gebruiken.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.