Het Asus G20 event was een geslaagde avond; de 10 geselecteerde winnaars van het frontpage topic
Asus Gaming Event bij Tweakers - Tien testers gezocht voor G20-gamedesktop kregen de mogelijkheid om het gebouw van De Persgroep in Amsterdam Noord te bezoeken. Eerste item op het programma was de kennismaking met de aanwezige medewerkers van Tweakers, twee moderators uit de vrijwillige Tweakers Crew, twee medewerkers van Asus en de 10 winnaars. Het blijft altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, en daarnaast ook eens de personen te zien achter de nicknames (@Nick: nickname was toch een leuke nickname geweest).
De conclusie was al snel 8 mensen werkzaam/studerend in een ICT gerelateerde omgeving en 2 mensen die totaal iets anders doen (inclusief ondergetekende

)
Allereerst krijgen wij een rondleiding over de verdieping van Tweakers, hierbij kwam aanbod:
- de Tweakers studio, die wij natuurlijk allemaal herkennen van de video’s;
- het testlab voor TV’s, foto-apparatuur, etc.;
- het testlab voor hardware – kasten vol met hardware (bergen met SSD’s, de nieuwste videokaarten (5x GTX980 TI’s, een Nvidia Titan, moederborden, voedingen,), etc.
- de kantoren van de redactieleden; en
- de Tweakers huiskamer, de huiskamer was helaas ontruimd om plaats te maken voor de negen Asus G20 desktops en een replacement.
Het was de bedoeling om allemaal een Asus G20 desktop te testen (voor de
Specs zie de topic start), helaas had een van de G20 desktops de reis naar het Tweakers HQ niet overleefd. Maar niet getreurd, uit het testlab van Tweakers werd een Coolermaster Lab opstelling gepakt met (uiteraard zoals betaamd) nog betere specs, zodat ook deze Tweaker hiermee aan de slag mocht gaan.
Mijn overweging om mij aan te melden voor de testactie was om de verschillen te zien tussen mijn huidige
Asus G751 laptop en de
Asus G20 desktop.
De desktop was in staat om
Battlefield: Hardline op *high settings* te kunnen draaien op de beschikbaar gestelde monitoren, zijnde de
Asus RoG Swift PG278Q Zwart (met G-sync).
De presentaties van de desktop verschillen in de basis niet veel van mijn laptop – echter, de laptop zit dan ook in het topsegment qua mogelijkheden, specs en een hoog prijskaartje. De Asus G20 desktop is ook niet goedkoop en kost momenteel zo’n EUR 1,959 (incl. toetsenbord en muis) – voor de monitor ben je ook nog eens EUR 690 kwijt. De totaal prijs is dan ook EUR 2,649. Mijn laptop is wel iets goedkoper, maar de presentaties van de G20 zijn dan ook weer een stukje beter, de externe monitor draait dan ook 1440p en het laptopscherm is 1080p.
Voor sommige duurde het even wat langer om online te komen in de beoogde 10-man server van GerardOnline.nl – dit omdat EA/Battlefield het blijkbaar niet zo tof vindt al er meer dan 8 accounts via hetzelfde IP het netwerk op gaat. Dit werd na een tijdje troubleshooten opgelost door twee desktops aan te sluiten om een ander (intern) netwerk. Eindelijk na vijf kwartier konden ook de twee achterblijvende Tweakers iedereen aan de gang op de desktops
Zoals hierboven al beschreven, is er een kortstondige discussie geweest of deze monitoren nu een IPS panel of een TN panel zouden bevatten. De pricewatch te samen met het model # gaven al snel de oplossing, TN. Zelf ben ik geen voorstander van een TN panel– maar deze monitoren zijn uitgerust met TN panelen van goede kwaliteit (kleurechtheid, etc.). Tijdens het spelen geen echte problemen kunnen ondervinden van de kwaliteit van het scherm – nu is 2.5 uur ook niet heel tijd en hebben we geen ‘echte’ testen uitgevoerd zoals je normaal wel zou doen bij een (user)review.
Overigens komt er binnenkort een nieuwe model uit met een IPS panel, heb ik mij laten vertellen.
Twee setups waren uitgevoerd met een
Asus Strix Claw muis – deze lag een stuk prettiger in de hand dan de standard Asus muizen die bij de andere desktops zaten. Persoonlijk miste ik mijn Logitech G502 muis (sorry voor het benoemen van de concurrent

) – met mijn instellingen en key-bindings. Alle PC’s waren uitgevoerd met een Asus Strix Pro headset, daarover kan ik kort en krachtig over zijn: ondermaats geluid, zitten niet lekker en een plastic touch/feel en gekraak. Gelukkig had ik mijn eigen headset meegenomen (een
Beyerdynamic DT770 Pro met addon ModMic 4.0) – en ik was niet de enige Tweaker die voorbereid was, want al snel kwamen er Sennheiser en SteelSeries headsets uit de tassen naar boven.
Hierbij wil ik graag ASUS Computer Benelux, Tweakers en haar aanwezige medewerkers bedanken voor het organiseren van deze (in mijn ogen) zeer geslaagde avond.
P.s. de goodies

in de Tweakers bag waren dik in orde, met:
- een code voor Battlefield: Hardline Digital Deluxe Edition;

- een powerbank van 4.000 mAH van Asus/Intel;
- een Tweakers zonnebril;
- een Asus Cleaning Kit, bestaande uit een cable tie, schoonmaakdoekjes, een microvezeldoekje, een borsteltje en een opbergmapje;
- Tweakers zaklampje;
- een Tweakers Meetup bag (met opdruk); en
- een Asus pen en lanyard.
Game info:- Origin: Vydra2008
- BattleTag: Vydra#2644
- TeamSpeak: ts.solidaritygaming.com
[
Voor 2% gewijzigd door
Vidra op 11-06-2015 18:30
. Reden: tekstuele aanpassingen ]