Het testrondje cold Talsere (Iceblink / Frostburn) heeft helaas geen leuke build optie opgeleverd; de combo werkt namelijk niet

. Iceblink geeft wel slow aan de Slow Time damage (monsters worden lichtblauw) maar Frostburn werkt op skill proc en voor Slow Time is die klaarblijkelijk 0. Jammer, jammer...een meer melee based Talsere setup leek me leuk.
Na die teleurstelling was ik nog even naar Frostburn aan het kijken om te zien hoe die wel nuttig zou kunnen zijn (voor Wiz niet, gezien de proc-nerfs vanuit de CM tijd) en van daaruit kwam ik 2-p Jade met de nieuwe +1 Haunt belt tegen. Spirit-themed WD vind ik wel leuk (ik hou niet zo van pet builds) maar full Jade vond ik waardeloos (te short-ranged).
Met de nieuwe belt 3 targets en de nieuwe 2-p Jade bonus is het wel leuk spelen; Haunt is echt extreme range (zeker na jumps heb je regelmatig off-screen skills...wel lastig met gobs) en de 2-p Jade crits zaten in de 300-400m range. Dit is nog zonder Haunt bonus en zonder CHD op amulet (sinds gister zit daar wel 100%, dus ik verwacht nu 400-500m crits). Toch redelijk eenvoudig tot tier 39 gekomen (die ging mis op Orlash

) dus met betere gear zal mid-40 prima kunnen.
Vooralsnog heb ik met 2-p Jade / 4-p Zuni gespeeld vanwege de damage reduction door de fetishes, maar ik ga vanavond eens testen met Serpent / Frostburn nu dat ik wat beter in de Toughness zit (500m HPs op tier 39 was toch wat squishy). Gister op de valreep een Hellfire amulet gecraft met Midnight Feast erop...geen perfecte passive maar geeft wel ruimte om Sycophants om te zetten naar Zombie Handler (20% life is wel welkom op het moment). De 2-p Zuni hou ik er nog wel even in...de Army geeft wat CC en wat extra damage en op de slots zie ik niet direct andere opties die veel beter zijn voor een 2-p Jade focus.
Als ik het defensive op orde heb kan ook Esoteric eruit voor Zei's...met de range van Haunt kom je best vlot aan de max bonus, zeker als de Haunt DoT blijft ticken als je off-screen bent (ik gebruik ook Creeping Death, dus 5 minuten DoT duration). Weet iemand of er voor Haunt net zo'n restrictie is als voor Firebird death DoT?