Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Gisteren bij hubiC een account aangemaakt, maar ik kreeg een 500 Internal Server Error en mijn account werkt ook vandaag nog niet. Geeft niet echt veel vertrouwen als backuppartner.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:48:
Gisteren bij hubiC een account aangemaakt, maar ik kreeg een 500 Internal Server Error en mijn account werkt ook vandaag nog niet. Geeft niet echt veel vertrouwen als backuppartner.
Ik wacht nog maar even af dus... :X

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 14:24
kan je met hubic ook meerdere shares naar dezelfde account back up'en?

ik heb namelijk shares voor Documenten, Web, Fotos, Muziek, Video en Software en wil namelijk deze allemaal naar dezelfde Hubic account syncen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
@boosterbosch: Ja, dat kan. Volgens mij zit er geen limiet aan het aantal hyperbackups (naar Hubic) dat je aan kan maken. Ik heb er zelf ook een hele rij.

Als je Hubic gebruikt voor hyperbackups, dan is het alleen maar storage, niks meer en niks minder. Hubic "snapt" het Synology backup formaat ook niet. Je kan via de Hubic webinterface of apps je Synology backups dan ook niet zien. Je kunt alleen zien dat de backups er zijn doordat je vrije ruimte afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
EricEric752 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:29:
@boosterbosch: Ja, dat kan. Volgens mij zit er geen limiet aan het aantal hyperbackups (naar Hubic) dat je aan kan maken. Ik heb er zelf ook een hele rij.

Als je Hubic gebruikt voor hyperbackups, dan is het alleen maar storage, niks meer en niks minder. Hubic "snapt" het Synology backup formaat ook niet. Je kan via de Hubic webinterface of apps je Synology backups dan ook niet zien. Je kunt alleen zien dat de backups er zijn doordat je vrije ruimte afneemt.
Hyperbackup is enkel voor DSM 6??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Voor zover ik weet wel ja. Mijn Synologies zitten allebei al een tijdje op DSM 6 en ik weet niet meer precies hoe het voorheen zat. Ik ben Hyperbackup nog niet zo lang geleden gaan gebruiken in combinatie met Hubic. Ik gebruikte altijd Crashplan, maar zoals bekend was daar altijd veel gedoe mee. CP heeft bij mij een paar maanden niet gewerkt en toen ben ik Hyperbackup gaan gebruiken. Al die tijd bleven mijn bestaande backups bij CP gewoon beschikbaar, alleen nieuwe backups werkten niet, omdat CP niet meer werkte op mijn Synology. Intussen werkt CP weer en ik overweg toch weer te stoppen met Hyperbackup naar Hubic. Als eenmaal het werkt vind ik namelijk CP wel een stuk prettiger en ik heb de indruk dat de betrouwbaarheid van de CP online services (niet de CP installatie op je Synology dus, maar hun eigen infra) wel beter is dan Hubic. Bij Hubic heb ik ook wel eens een 500 error gehad, net als Arfman. Dat duurde altijd maar kort en mijn restore tests bij Hubic werkten ook goed, maar toch lijkt CP me wat betrouwbaarder en de functionaliteit is in ieder geval uitgebreider.

Lastige keuze dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26
boosterbosch schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Hyperbackup is enkel voor DSM 6??
Niet echt juiste vraag...

Vraag zou meer moeten zijn: werkt hubic onder 5.2 en 6.0.. En volgens mij werkte het ook onder DSM5.2
Daarin heet het Backup and Restore, en onder DSM6.0 heet het hyperbackup. Uiteraard is hyperbackup uitgebreid... dus wellicht zit daar verschil in qua werking. Ik heb geen ervaring met hubic.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

EricEric752 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:43:
Voor zover ik weet wel ja. Mijn Synologies zitten allebei al een tijdje op DSM 6 en ik weet niet meer precies hoe het voorheen zat. Ik ben Hyperbackup nog niet zo lang geleden gaan gebruiken in combinatie met Hubic. Ik gebruikte altijd Crashplan, maar zoals bekend was daar altijd veel gedoe mee. CP heeft bij mij een paar maanden niet gewerkt en toen ben ik Hyperbackup gaan gebruiken. Al die tijd bleven mijn bestaande backups bij CP gewoon beschikbaar, alleen nieuwe backups werkten niet, omdat CP niet meer werkte op mijn Synology. Intussen werkt CP weer en ik overweg toch weer te stoppen met Hyperbackup naar Hubic. Als eenmaal het werkt vind ik namelijk CP wel een stuk prettiger en ik heb de indruk dat de betrouwbaarheid van de CP online services (niet de CP installatie op je Synology dus, maar hun eigen infra) wel beter is dan Hubic. Bij Hubic heb ik ook wel eens een 500 error gehad, net als Arfman. Dat duurde altijd maar kort en mijn restore tests bij Hubic werkten ook goed, maar toch lijkt CP me wat betrouwbaarder en de functionaliteit is in ieder geval uitgebreider.

Lastige keuze dus....
Grootste nadeel van CP is de trage upload snelheid. Meer dan 4-5Mbit haalde ik nooit volgens mij?. Hubic is snel begreep ik?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand al bezig geweest met het Duplicati package voor Synology?

https://github.com/duplicati/duplicati/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Zag dat GoogleDrive 15G gratis ruimte biedt. Ik heb eerder 15T nodig :) (8T iig). Denk dat dat online toch wel prijzig gaat worden.

[ Voor 197% gewijzigd door albatross op 10-06-2016 06:57 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook een beetje vast.

Ik heb op dit moment 3 Synology's, op 3 lokaties. Op dit moment is de backup als volgt:
3 -> 1
2 -> 1
1 -> 2

En dan maak ik 1x per maand een backup naar een externe drive aan 1, dit in verband met cryptolockers etc.

Ik zou liever een CloudSync met TransIP stack hebben, dan heb ik overal mijn bestanden snel beschikbaar en is meer betrouwbaar dan mijn eigen internet verbinding. Maar als ik dat doe heb ik geen cryptolocker protectie en moet ik alle 3 de NAS'sen maandelijks bezoeken met een disk. Niet echt een prettig vooruitzicht.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Jaerock schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:18:
Iemand al bezig geweest met het Duplicati package voor Synology?

https://github.com/duplicati/duplicati/releases
Zojuist geprobeerd, moeizaam werkend te krijgen (staat nergens dat je MONO ook moet installeren volgens mij). Maar daarna alleen maar foutmeldingen en niet werkend te krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:44:
Ik zit ook een beetje vast.

Ik heb op dit moment 3 Synology's, op 3 lokaties. Op dit moment is de backup als volgt:
3 -> 1
2 -> 1
1 -> 2

En dan maak ik 1x per maand een backup naar een externe drive aan 1, dit in verband met cryptolockers etc.

Ik zou liever een CloudSync met TransIP stack hebben, dan heb ik overal mijn bestanden snel beschikbaar en is meer betrouwbaar dan mijn eigen internet verbinding.
Hebben alle drie apparaten verschillende data? Waarom niet het volgende? Nummer 1 lijkt nu een verhoogd risco te hebben.

1 -> 2
2 -> 3
3 -> 1

Neem aan dat je backup and restore of hyper backup gebruikt? Waarom geen versies? Dan heb je cryptolocker probleem wat naar achteren gebracht. Hoe meer versies hoe langer je niet hoeft in te grijpen.
Mocht je voor je eigen gemoedsrust nog de externe drive gebruiken kan dat.
Als je dan sync maakt naar Stack met enige doel dat je data over beschikbaar is dan ben je er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:06:
[...]

Hebben alle drie apparaten verschillende data? Waarom niet het volgende? Nummer 1 lijkt nu een verhoogd risco te hebben.

1 -> 2
2 -> 3
3 -> 1

Neem aan dat je backup and restore of hyper backup gebruikt? Waarom geen versies? Dan heb je cryptolocker probleem wat naar achteren gebracht. Hoe meer versies hoe langer je niet hoeft in te grijpen.
Mocht je voor je eigen gemoedsrust nog de externe drive gebruiken kan dat.
Als je dan sync maakt naar Stack met enige doel dat je data over beschikbaar is dan ben je er toch?
Alle drie de drives hebben inderdaad verschillende data. Voordeel van alles naar 1 sturen is dat ik daar makkelijk met een externe disk een extra backup van kan trekken. De dagelijkse backup is enkel bedoeld voor crashes van een hele Synology (brand, disken beiden stuk, dat soort scenarios).

Versiebeheer is leuk, maar stel dat ik 3 weken op vakantie ben dan is het kwaad al geschied met zo'n crypto ding. Enige methode om cryptolockers voor te zijn is een externe disk die fysiek los ligt buiten de maandelijkse backup. Daar kan nooit iets mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Alle drie de drives hebben inderdaad verschillende data. Voordeel van alles naar 1 sturen is dat ik daar makkelijk met een externe disk een extra backup van kan trekken. De dagelijkse backup is enkel bedoeld voor crashes van een hele Synology (brand, disken beiden stuk, dat soort scenarios).

Versiebeheer is leuk, maar stel dat ik 3 weken op vakantie ben dan is het kwaad al geschied met zo'n crypto ding. Enige methode om cryptolockers voor te zijn is een externe disk die fysiek los ligt buiten de maandelijkse backup. Daar kan nooit iets mee gebeuren.
Waar zit je vast mee dan!? Er is op zich niks met je schema.

Ik zelf zie het probleem niet. Uit mijn hoofd max 256 versies met jaar, maand, week schema's. Synology heeft de ransomeware niet weg gemoffeld en extra op veilig ingezet in de vorm van software en snelheid updates.

Je weet zelf dat je drie weken op vakantie bent. Trek je op dat moment handmatig een Back-up naar je externe disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:25:
[...]

Waar zit je vast mee dan!? Er is op zich niks met je schema.

Ik zelf zie het probleem niet. Uit mijn hoofd max 256 versies met jaar, maand, week schema's. Synology heeft de ransomeware niet weg gemoffeld en extra op veilig ingezet in de vorm van software en snelheid updates.

Je weet zelf dat je drie weken op vakantie bent. Trek je op dat moment handmatig een Back-up naar je externe disc.
Dat snap ik. Maar wil juist af dat alles naar mijn NAS komt, voor het geval dat die ermee stop. Liever ergens online waar ik er ook bij kan vanaf overal zonder al te veel rommel open te zetten. Nu al regelmatig issues met VPN die geblokkeerd is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Als je voor lief neemt dat het niet speciaal ontwikkelt is voor synology zou je naar iDrive kunnen kijken.

1Tb is betaalbaar en snelheid is goed. Hun app iets minder,maar op zich reageren ze vrij vlot.

Maar goed, als backup loopt loopt ie.. en daar heb ik geen problemen.. Ze hebben ook apps dus je komt makkelijk bij je data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:13:
Als je voor lief neemt dat het niet speciaal ontwikkelt is voor synology zou je naar iDrive kunnen kijken.

1Tb is betaalbaar en snelheid is goed. Hun app iets minder,maar op zich reageren ze vrij vlot.

Maar goed, als backup loopt loopt ie.. en daar heb ik geen problemen.. Ze hebben ook apps dus je komt makkelijk bij je data..
Dat is zeker een optie, alhoewel HiDrive van STRATO dan ook al snel interessant wordt met een echte app die door Synology ontwikkelt is.

Nog maar eens rustig op broeden, dank voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
is die hidrive van strato een beetje rap? idrive kan nogal langzaam tijdens uploaden

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Na de laatste update doet CrashPlan het helemaal niet meer (ook niet via een upgrade-fix), dus ben ik begonnen met afbouwen. Ik ben nu overgestapt op CloudStation backup; aangezien CloudStation versioning ondersteund en ik off-site een 2e synology heb staan wordt dat mijn nieuwe aanpak.

Crashplan bedankt voor het backuppen van de afgelopen jaren maar ik moet nu echt afscheid nemen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Wat ik een beetje mis bij die synology oplossingen (bijv HyperBackup) is dat die geen pre- en post steps ondersteunen.

Om naar mijn andere syno nas te backup moet ik namelijk eerst een VPN connectie opzetten. Die kan je natuurlijk wel altijd open laten staan, maar dat is niet de bedoeling.

Hoe lossen jullie dit op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:32
RobV schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:21:
Na de laatste update doet CrashPlan het helemaal niet meer (ook niet via een upgrade-fix), dus ben ik begonnen met afbouwen. Ik ben nu overgestapt op CloudStation backup; aangezien CloudStation versioning ondersteund en ik off-site een 2e synology heb staan wordt dat mijn nieuwe aanpak.

Crashplan bedankt voor het backuppen van de afgelopen jaren maar ik moet nu echt afscheid nemen.
Ik vind het jammer dat er geen Seafile package is voor de Synology. Heb het nu in een VM draaien op m'n thuisserver en het werkt echt heel mooi. Het is eigenlijk gewoon Dropbox, maar dan lokaal gehost. Het terughalen van eerdere versies/verwijderde bestanden gaat ook veel intuitiever dan bij Cloud Station.

Voor het backuppen van bestanden op mijn Synology naar een andere Synology (bij m'n ouders) gebruik ik de 'Hyper Backup' package. Die doet ook versioning namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:41:
[...]
Voor het backuppen van bestanden op mijn Synology naar een andere Synology (bij m'n ouders) gebruik ik de 'Hyper Backup' package. Die doet ook versioning namelijk.
Versioning werkt toch alleen als je aan de andere kant de Hyper Vault gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Klopt, daarom was ik ook blij toen DSM 6 uit kwam en Hyper Backup beschikbaar was. Met DSM 5 en de ingebouwde manier om van Syno<>Syno te backuppen die toen beschikbaar was had je geen versioning (of het was moeilijk te vinden iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Nee... versioning zit ook gewoon in DSM5.2.. Onder DSM6.0 (hyper vault ) is het beter uitgewerkt. Je kunt op je backup locaties je data inzien en ook dingen in gang zetten. Onder DSM5.2 is dit niet mogelijk en moet alles via backup and restore gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Voor de grap maar eens gekeken hoe goed het gaat met Cloud Sync en TransIP Stack, en ik werd er niet blij van. Synology zegt 100% bij te zijn, maar als ik op Stack kijk dan zie ik dat er genoeg dingen ontbreken. Verbinding is wel prima en er is nog zat ruimte. Begin er wel moe van te worden nu.. Als ik het nooit had gecheckt dan zou ik voor een nare verrassing komen te staan op de dag dat ik het nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S_Chief schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:48:
Voor de grap maar eens gekeken hoe goed het gaat met Cloud Sync en TransIP Stack, en ik werd er niet blij van. Synology zegt 100% bij te zijn, maar als ik op Stack kijk dan zie ik dat er genoeg dingen ontbreken. Verbinding is wel prima en er is nog zat ruimte. Begin er wel moe van te worden nu.. Als ik het nooit had gecheckt dan zou ik voor een nare verrassing komen te staan op de dag dat ik het nodig zou hebben.
Die hele Sync oplossing is waardeloos voor backup doeleinden. Als je bidirectioneel gebruikt loop je het risico dat als er bij TransIP iets verkeerd gaat je data lokaal ook weg is. Een richting op werkt leuk, maar beschermt niet tegen cryptolockers en je verliest het voordeel van de sync naar 2 kanten.

Stack was leuk geweest als je betaalbaar een versioning of backup optie had. Ze bieden wel een betaalde backup optie, maar die is maar 4 uur en kan enkel de hele bups aan data terugzetten. Heb je niks aan. Dan is de STRATO oplossing beter, die kan je inrichten met dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse backups. Maar dat is wel weer duur bij meer dan 20GB aan data.

Goedkoopste oplossing is nog steeds een losse HDD denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb 3 backups on-site waarvan 2 aan de Synology hangen. :P Alleen de off-site backup wilt nog niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
S_Chief schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:48:
TransIP Stack heb je ook geen versioning i.c.m. de Synology, dus als je een cryptolocker op je Syno krijgt dan pompt de Syno vrolijk de versleutelde bestanden naar Stack en overschrijft je bestanden daar. Ik zou de backup dus niet automatisch laten lopen, maar gewoon eens in de zoveel tijd handmatig laten lopen.

Als de Hyper Backup package nou een WebDAV-target (wat Stack is...) zou ondersteunen dan hadden we wel versioning gehad. Maarja...

Wat mij tot nu toe beste bevalt is van Synology > Synology zodat je versioning hebt en geen maandelijkse kosten voor een backupprovider. In jouw geval zou ik het maandelijks even handmatig laten kopieren (omdat je zelf wel kunt zien of de data nog goed is en het naar Stack wilt sturen) en/of op een externe HDD die je buitenshuis legt (bij familie ofzo).

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Webdav backup (Cloud sync service) kun je ook aan een uit schakelen via taakplanner, zo kun je hem b.v. 1x per week aan laten gaan. User aanmaken op je backup bestemming zonder verwijder rechten etc.

Gebruik zelf webdav om bestanden 1 op 1 naar mijn ouders te backuppen (o.a. foto's die mijn ouders ook in kunnen zien). Andere data backup ik via Hyper Backup.

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 22-06-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik kom er niet uit. Ik hou al jaren Cloudsync met een half oog in de gaten. De werking was me tot nu to veel te beperkt. Alles hing 'onder' een centrale map. Dat is wat ik nu juist net niet wilde. Ik wil kunnen syncen wat ik zelf wil vanaf de plek die ik zelf wil. Dat soort dingen kan ik wel met Cubby en BittorrentSync
Nu heb ik begrepen dat dat verbeterd is in DSM6. Maar ik kom er nergens achter hoe dat dan moet. Ik zie nog steeds niet hoe ik 5 verschillende mappen op mijn PC kan syncen naar mijn NAS waarvan er dan weer 3 ergens op mijn laptop uitkomen.

Dus wat ik wil is ongeveer:

PC
C:\docs\werk -> NAS
C:\pictures\vakantie\duitsland -> Nas
D:\muziek\eigen opnamen -> Nas

en op mijn laptop wil ik dan zien:

C:\Nas\muziek\eigen opnamen <- Nas
C:\Nas\docs\werk <-Nas

Hoe het precies op de nas staat maakt me niet uit.
Zie ik iets over het hoofd, of kan het gewoon nog steeds niet en kan ik Cloudsync weer verwijderen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
N.a.v. onderstaande vraag(*) kwam ik erachter dat als je een backup maakt met de Hyper Backup naar USB disk niet meer makkelijk de USB disk aan een andere computer kan koppelen en de directories/files kunt benaderen. Heb je dan altijd een Synology nodig om de bestanden te benaderen? Daar lijkt het wel op. Of is er een andere truuk.

(bij de "legacy" backup optie is dit overigens nog wel het geval)

(*) Kan ik een gewone backup maken zonder buckets of zips?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
kraades schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:51:
N.a.v. onderstaande vraag(*) kwam ik erachter dat als je een backup maakt met de Hyper Backup naar USB disk niet meer makkelijk de USB disk aan een andere computer kan koppelen en de directories/files kunt benaderen. Heb je dan altijd een Synology nodig om de bestanden te benaderen? Daar lijkt het wel op. Of is er een andere truuk.

(bij de "legacy" backup optie is dit overigens nog wel het geval)

(*) Kan ik een gewone backup maken zonder buckets of zips?
Nee, is een tooltje voor: ThinkPadd in "Kan ik een gewone backup maken zonder buckets of zips?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Hyper Backup ondersteunt sinds gisteren WebDAV *O*

Helaas gaat het toevoegen van STACK als target nog niet goed (insufficient privileges), ik heb een ticket geopend bij STACK, kijken of er iets uitkomt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Arfman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:42:
Hyper Backup ondersteunt sinds gisteren WebDAV *O*

Helaas gaat het toevoegen van STACK als target nog niet goed (insufficient privileges), ik heb een ticket geopend bij STACK, kijken of er iets uitkomt.
Same here: ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Heb ook een ticket ingeschoten en kreeg al vrij snel reactie. Ze dachten echter dat ik het over de 'Cloud Sync' package had, dus heb maar even een Word-documentje gemaakt met daarin screenshots van alle stappen die ik uitvoer.

kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" noemt nog een interessant aspect, het zou best kunnen dat het aan Stack ligt. Eigenlijk zou iemand het even moeten proberen met een ander WebDAV-target (blanco OwnCloud opzetten ofzo, Stack == OwnCloud immers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Ortep schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:53:
Ik kom er niet uit. Ik hou al jaren Cloudsync met een half oog in de gaten. De werking was me tot nu to veel te beperkt. Alles hing 'onder' een centrale map. Dat is wat ik nu juist net niet wilde. Ik wil kunnen syncen wat ik zelf wil vanaf de plek die ik zelf wil. Dat soort dingen kan ik wel met Cubby en BittorrentSync
Nu heb ik begrepen dat dat verbeterd is in DSM6. Maar ik kom er nergens achter hoe dat dan moet. Ik zie nog steeds niet hoe ik 5 verschillende mappen op mijn PC kan syncen naar mijn NAS waarvan er dan weer 3 ergens op mijn laptop uitkomen.

Dus wat ik wil is ongeveer:

PC
C:\docs\werk -> NAS
C:\pictures\vakantie\duitsland -> Nas
D:\muziek\eigen opnamen -> Nas

en op mijn laptop wil ik dan zien:

C:\Nas\muziek\eigen opnamen <- Nas
C:\Nas\docs\werk <-Nas

Hoe het precies op de nas staat maakt me niet uit.
Zie ik iets over het hoofd, of kan het gewoon nog steeds niet en kan ik Cloudsync weer verwijderen
Met rechten kun je sowieso toegang beperken, dus wellicht moet je voor cloudsync gewoon verschillende users toegang geven, eentje voor je pc en eentje voor je laptop?
Ik geef bepaalde users ook toegang tot bepaalde mappen in m'n cloud structuur en die zien (en syncen) dan dus alleen datgene waar ze rechten toe hebben.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NiGeLaToR schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Met rechten kun je sowieso toegang beperken, dus wellicht moet je voor cloudsync gewoon verschillende users toegang geven, eentje voor je pc en eentje voor je laptop?
Ik geef bepaalde users ook toegang tot bepaalde mappen in m'n cloud structuur en die zien (en syncen) dan dus alleen datgene waar ze rechten toe hebben.
Eigenlijk ben ik helemaal niet geïnteresseerd in rechten. Er zijn geen gebruikers, ik ben de gebruiker in alle gevallen. Het gaat mij ook om verschillende directories bv op mijn PC.

Tot nu toe kon je alleen een soort basis map maken waar alles onder hing. Dan was je verplicht om iets te doen als:

C:\Cloudsync\mijnspeciale projecten\Project 1 -> NAS
C:\Cloudsync\mijnspeciale projecten\Project 2 -> NAS
C:\Cloudsync\Sounds\Audiobooks -> NAS
C:\Cloudsync\Pictures\Vakanties\Portugal -> NAS

De vraag is eigenlijk kan ik het volgende sync systeem opzetten

C:\mijnspeciale projecten\Project 1 -> NAS
C:\mijnspeciale projecten\Project 2 -> NAS
D:\Sounds\Audiobooks -> NAS
X:\Pictures\Vakanties\Portugal -> NAS

Dat kan echt heel simpel met Bittorrentsync of Cubby. Het verbaasde me al jaren dat dat niet eenvoudig kon met een Synology. Bij DSM 6 las ik dat het nu wel mogelijk zou zijn, maar ik kan nergens vinden hoe dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

ThinkPadd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:46:
[...]

Same here: ThinkPadd in "[Cloud storage] "Stack" van TransIP"
Heb ook een ticket ingeschoten en kreeg al vrij snel reactie. Ze dachten echter dat ik het over de 'Cloud Sync' package had, dus heb maar even een Word-documentje gemaakt met daarin screenshots van alle stappen die ik uitvoer.

kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" noemt nog een interessant aspect, het zou best kunnen dat het aan Stack ligt. Eigenlijk zou iemand het even moeten proberen met een ander WebDAV-target (blanco OwnCloud opzetten ofzo, Stack == OwnCloud immers).
Ik heb antwoord van STACK:
de melding "Method not allowed" duidt er op dat je een sparse bestand probeert te uploaden naar STACK. Door een tijdelijke extra check die wij hebben ingebouwd is het helaas niet mogelijk om sparse bestanden te uploaden op STACK. Bij een nieuwe versie van STACK zal dit wel weer mogelijk gemaakt worden. Je kunt deze bestanden wel als zip bestand opslaan en vervolgens uploaden.
Dus het werkt nog niet, helaas. Ik had de volgende fouten uit /var/log/messages gehaald:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: webdav-protocol.cpp(151): Server error: status='405', msg = 'Method not allowed'
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: send_file:219 failed(-500,Method not allowed) Failed to sendFile at [NAS_1/Pool/bucketID.counter.1.1467874434]
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: (19752) file_transfer.cpp:1245 failed to batch send for [/volume1/@img_bkp_cache/webdav_ARFMAN-PC_.gyEeQr/NAS_1] to remote path [NAS_1], ta_err:[2000]
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: (19752) manage_target.cpp:105 failed to batch upload target: [NAS_1], seq-id[1], err: [3]
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: (19752) manage_target.cpp:190 failed to batch upload file
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: [19752]cloud_tm.cpp:206 failed to upload target create file
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: [19752]cloud_tm.cpp:308 Error: send target [NAS_1] to cloud failed
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: [19752]cloud_tm.cpp:421 Error: create multi version target failed
Jul 7 08:53:55 NAS synoscgi_SYNO.Backup.Task_1_create[19752]: (19752) [err] task_util.cpp:445 failed to create target. target err[2000]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:21
Arfman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:41:
[...]

Ik heb antwoord van STACK:

[...]

Dus het werkt nog niet, helaas. Ik had de volgende fouten uit /var/log/messages gehaald:
Je kan tijdelijk met CloydSync aan de gang. (is niet ideaal, ik weet het)
Even met de hand een nieuwe share aanmaken op je syno, vervolgens wat mounts read-only binden onder die nieuwe shared folder en vervolgens CloudSync die shared folder laten back-uppen naar stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Arfman schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:41:
[...]

[...logfile...]
Jammer, even afwachten dus. Heb deze informatie ook naar Synology gestuurd, maarja zij kunnen er niet echt wat aan veranderen.

Cloud Sync gebruiken is prut, dan heb je geen versioning en worden evt. door een cryptolocker versleutelde bestanden gewoon overschreven op je Stack.
Dan nog maar even de VM met Duplicati (versioning naar WebDAV) laten draaien totdat we wel met Hyper Backup naar Stack kunnen pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik was er al bang voor. Goede nieuws is wel dat het hopelijk een tijdelijk probleem is. Stack heeft nl. nogal wat andere beperkingen qua file(name)s dus hopelijk lopen we straks niet tegen andere file(name)s die HB nodig heeft. Afwachten dus.

Cloud Sync gebruik ik nu ook. Maar daar ben ik niet echt van gecharmeerd omdat alles direct wordt gesynct en vanwege ^^^.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik had Cloud Sync draaien maar die link heb ik verbroken want dat is inderdaad geen echte backup. Maar afwachten. Heb mail terug van Synology maar ze willen je admin account, STACK account (om te testen) en remote toegang tot je NAS. Nog maar even denken of ik dat ga toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het probleem zit meer aan de Stack kant dus als je het gebruikt met een andere webdav target dan zal het waarschijnlijk wel werken. Stack ondersteunt een aantal files sowieso niet. Zie https://www.transip.nl/vr...gen-bestandstypen-syncen/.

Edit:
Ook via een mount werkt het niet. Je mist dan een aantal files.
kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 07-07-2016 19:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik heb alles gedaan wat Synology me zei (temp admin pass, remote access, extra account bij STACK gemaakt), hopelijk komt daar nog iets uit. Anders maar wachten op STACK maar ik wil de backup nu eigenlijk wel een keer goed geregeld hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
heeft er iemand toevallig een invite voor stack op overschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
boosterbosch schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:40:
heeft er iemand toevallig een invite voor stack op overschot?
Die kan je zelf zo aanvragen en ik had hem binnen 3 dagen.
Vriend van me vorige week aangevraagd en die had hem binnen 2 dagen.
Arfman schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:56:
Ik heb alles gedaan wat Synology me zei (temp admin pass, remote access, extra account bij STACK gemaakt), hopelijk komt daar nog iets uit. Anders maar wachten op STACK maar ik wil de backup nu eigenlijk wel een keer goed geregeld hebben ...
Stack heeft toch aangegeven de files niet te ondersteunen? Volgens mij kan Synology toch weinig voor je doen hoor.

[ Voor 43% gewijzigd door GeeMoney op 08-07-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
GeeMoney schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:10:
[...]

Die kan je zelf zo aanvragen en ik had hem binnen 3 dagen.
Vriend van me vorige week aangevraagd en die had hem binnen 2 dagen.
oh, snel even doen dan, ik dacht dat het enkel op invite was van bestaande users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

GeeMoney schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:10:
Stack heeft toch aangegeven de files niet te ondersteunen? Volgens mij kan Synology toch weinig voor je doen hoor.
Misschien kan Synology iets aanpassen aan de manier waarop zij bestanden sturen naar WebDAV omgevingen toe, of iets aanpassen zodat STACK wel gaat werken. Je weet maar nooit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Antwoord van Synology: het ligt inderdaad aan STACK (sparse files support), STACK gaat/is ermee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renefr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 15:42
Zoals 'kraades' al zei, worden niet alle bestanden geaccepteerd. Zie https://www.transip.nl/vr...gen-bestandstypen-syncen/
Hier blijkt uit dat ze inderdaad OwnCloud gebruiken.

Na even zoeken in de OwnCloud source zie ik dat de niet geaccepteerde bestanden in een bestand gedefinieerd zijn: https://github.com/ownclo...b/master/sync-exclude.lst

Ook wel "system ignore list" genoemd.

Een stukje uit de logging van een andere OwnCloud gebruiker laat dit ook zien:

03-06 10:57:01:161 0x77becc8 folderman.cpp:636 >===================================== sync started for "ownCloud"
03-06 10:57:01:162 0x77becc8 socketapi.cpp:152 ==== added system ignore list to socketapi: "C:/Program Files (x86)/ownCloud/sync-exclude.lst"
03-06 10:57:01:163 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.filepart
03-06 10:57:01:164 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *~
03-06 10:57:01:164 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.part
03-06 10:57:01:165 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.crdownload
03-06 10:57:01:166 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.unison*
03-06 10:57:01:166 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *csync_timedif.ctmp*

Kortom: volgens mij is het gewoon een kwestie van sync-exclude.lst editten en iedereen kan een (Hyper) backup maken met zijn/haar NAS...

Misschien zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
renefr schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:01:

Kortom: volgens mij is het gewoon een kwestie van sync-exclude.lst editten en iedereen kan een (Hyper) backup maken met zijn/haar NAS...

Is dit iets wat ik zelf in mijn Synology moet aanpassen of moet Stackip dit doen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renefr
gielie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:10:
Is dit iets wat ik zelf in mijn Synology moet aanpassen of moet Stackip dit doen?
Dit moet TransIP doen.
Het zit in OwnCloud en niet in HyperBackup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renefr
Ik had overwogen om een betaalde STACK account te nemen voor €10/maand (2TB) maar aangezien de gratis variant niet werkt voor mijn HyperBackup van Synology, heeft het geen zin om dit te doen....

[ Voor 9% gewijzigd door renefr op 13-07-2016 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 14:08
renefr schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:29:
Ik had overwogen om een betaalde STACK account te nemen voor €10/maand (2TB) maar aangezien de gratis variant niet werkt voor mijn HyperBackup van Synology, heeft het geen zin om dit te doen....
En daarnaast is de 'Back-up functie' die zij beschrijven voor files die OP Stack staan (een soort versioning) en geen aparte cliënt op je computer om een back-up te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ortep schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:32:
[...]

Eigenlijk ben ik helemaal niet geïnteresseerd in rechten. Er zijn geen gebruikers, ik ben de gebruiker in alle gevallen. Het gaat mij ook om verschillende directories bv op mijn PC.

Tot nu toe kon je alleen een soort basis map maken waar alles onder hing. Dan was je verplicht om iets te doen als:

C:\Cloudsync\mijnspeciale projecten\Project 1 -> NAS
C:\Cloudsync\mijnspeciale projecten\Project 2 -> NAS
C:\Cloudsync\Sounds\Audiobooks -> NAS
C:\Cloudsync\Pictures\Vakanties\Portugal -> NAS

De vraag is eigenlijk kan ik het volgende sync systeem opzetten

C:\mijnspeciale projecten\Project 1 -> NAS
C:\mijnspeciale projecten\Project 2 -> NAS
D:\Sounds\Audiobooks -> NAS
X:\Pictures\Vakanties\Portugal -> NAS

Dat kan echt heel simpel met Bittorrentsync of Cubby. Het verbaasde me al jaren dat dat niet eenvoudig kon met een Synology. Bij DSM 6 las ik dat het nu wel mogelijk zou zijn, maar ik kan nergens vinden hoe dan wel
Volgens mij bedoel je CloudStation Sharesync en niet CloudSync. De laatste gaan namelijk over dupliceren (al dan niet bi-directioneel) naar een cloud provider en niet naar een tweede computer. Maar in het geval dat je toch CloudSync bedoelt, misschien dat dit je helpt:

Afbeeldingslocatie: https://www.sport-touring.eu/other/stuff/shuttle/dsm-cs.png

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

afterburn schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:27:
[...]

Volgens mij bedoel je CloudStation Sharesync en niet CloudSync. De laatste gaan namelijk over dupliceren (al dan niet bi-directioneel) naar een cloud provider en niet naar een tweede computer. Maar in het geval dat je toch CloudSync bedoelt, misschien dat dit je helpt:

[afbeelding]
Je hebt gelijk. Het is Cloudstation Sharesync. Ik ben er nu een paar dagen mee aan het spelen en het lijkt er op dat het nu kan wat ik nodig heb. Niet zo elegant als met BittorrentSync en Cubby, maar het voldoet wel.
Ik speel nog een tijdje door. Het syncen duurt wel een dag of zo, maar het is ook veel data. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ik de hele set ook nog over internet naar een andere syno wil pompen. Maar het houdt me van de straat om Pokemon te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
TransIP Stack is mij niet betrouwbaar genoeg om als backuptarget voor m'n Synology in te zetten. Hoop gedoe om het fatsoenlijk (dus met versioning e.d.) aan de praat te krijgen, allemaal nogal houtje-touwtje. Niet iets wat je wil als je op de data wilt kunnen vertrouwen in noodgevallen.

Ik heb het nu anders gedaan, een Hyper Backup taak die de data lokaal opslaat. De outputdata daarvan stuur ik met een simpele rsync-taak naar de Synology bij m'n ouders. Je zou dit ook naar een goedkope VPS (KimSufi / OVH ?) kunnen sturen. VPS heeft als voordeel dat je er dan ook een webservertje ofzo nog op kunt runnen evt.

- Nadeel is dat je data 2x ruimte inneemt op je NAS (origineel + Hyper Backup kopie).
- Voordeel is dat je dan nog steeds versioning hebt met een snelle restoretijd (omdat het lokaal staat). En als je NAS helemaal aan gruzelementen is dan heb je de data van de Hyper Backup taak ook nog gewoon offsite staan. Synology heeft wel een tool om die containers te kunnen openen zonder gebruik van een Synology NAS.

Het is dan gewoon data is die je ook zo kunt overbrengen met een externe HDD naar een andere locatie/machine en het niet iets hoeft te zijn wat door Hyper Backup ondersteunt hoeft te zijn. Als het maar rsync kan dan is het prima. Of je klust zelf iets (FTP/SSH/SCP) wat die linkerdirectory (Synology) gelijk houdt met rechterdirectory (willekeurig target).

Zo heb ik het bij de initiële sync naar m'n ouders ook gedaan, Hyper Backup taak laten draaien en de output bestanden daarvan op een externe HDD en die bij m'n ouders op de Syno gezet. Daarna thuis de rsync-taak gestart en die was in een halfuurtje klaar, terwijl de taak 100GB aan data omvat. En mijn internetverbinding is niet snel genoeg om 100GB in een halfuur te uploaden :P
In mijn geval valt het dubbel innemen van ruimte nog mee, 100GB op een 2TB NAS is een druppel op een gloeiende plaat ;)

Je kunt (als beide NASsen DSM6 draaien) ook Hyper Backup > Hyper Backup doen met versioning, maar dat wou bij mij nog wel eens vastlopen. Rsync bestaat al eeeeeuwen en kan weinig verkeerd aan gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hyper Backup met een "remote rsync server" werkt niet?

Wacht dat zeg je in de laatste paragraaf.
Ook niet met rsync compatble server i.p.v. Synology als het niet stabiel loopt?

[ Voor 55% gewijzigd door technorabilia op 15-07-2016 11:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Iedereen zoekt een oplossing om een backup te maken van hun DS apparaat. Een van de heikele punten is ransomware. Kan je je daar tegen wapenen door een aparte backupserver neer te zetten met versioning? Door bijvoorbeeld freenas te bouwen in een Hewlett Packard Enterprise server: ProLiant MicroServer Gen8. Dit als vervanger van die USB drive.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja dat is het idee. Je moet een backup device hebben die niet direct verbonden is en aan versioning doen. Freenas zou dan de "rsync compatible server" kunnen zijn denk ik.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
kraades schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:10:
Hyper Backup met een "remote rsync server" werkt niet?

Wacht dat zeg je in de laatste paragraaf.
Ook niet met rsync compatble server i.p.v. Synology als het niet stabiel loopt?
Volgens mij met 'rsync compatible' wel meen ik. Er staat mij vaag iets bij dat ik dan versioning wel kon aanzetten. Ik houd het nu gewoon bij een lokale backuptaak met alle toeters en bellen, en de data die daaruit komt met plain, dumb, old rsync overpompen. Op die manier kan ik het ook met een externe HDD overzetten om het proces wat te versnellen zoals ik al zei.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
Ik heb een vraag over hyper backup.

Er is een optie om in de source monitor grote verschillen te laten melden. Maar als ik die optie aanzet en save is hij de volgende keer, als ik inlog, weer uit gezet. Ik wil dus dat het systeem mij een melding geeft als er veel bestanden worden gewijzigd, heeft iemand dit wel aan de praat gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BS7vHsYQFExX2Ik3hXQzmpla/medium.jpg

Verder wil ik graag automatisch een integrity check laten doen, zoals ik dat nu zie kan dat alleen handmatig, weet iemand hoe ik dit automatisch laat doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l5llJfEi625PkL4bB2eNY18y/medium.jpg

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Ik heb hier een tijdje geleden gepost dat ik Hubic gebruikte in combinatie met Hyperbackup. Intussen ben ik daarmee gestopt. Ik mijn account opgezegd en kon daarna ook ook niet meer inloggen. Daarna werd ik bestookt met franstalige mails met facturen (terwijl de communicatie voorheen in het Nederlands en Engels verliep). Hubic had idd nog een paar euro van mijn tegoed omdat ik niet precies aan het einde van een periode opzegde.

Omdat betalen via de website gaat (en ik niet meer in kon loggen) wist ik niet hoe ik moest betalen. De mails vermelde daar (voor zover ik dat op kon maken, want mijn Frans houdt niet over) echter niet over. Na wat zoeken vond ik een nederlandstalig klantenservice. Die vertelden mij hoe ik via mijn creditcard het resterende bedrag kon betalen. Dat heb ik vervolgens gedaan, maar de incassomails bleven komen. Na een tweede gesprek met de klantenservice bleek mijn account helemaal niet gestopt. Ik kom opeens ook weer inloggen en al mijn files waren er nog, ondanks dat ik een bevestigingsmail had ontvangen van het einde van mijn account. Nadat ik die naar de klantenservice stuurde, kreeg ik van hen de toezegging dat alles geregeld was en ik niet meer hoefde te betalen. Het is nu 6 dagen later en de franstalige mails blijven komen en worden ook minder aardig.

Niet echt fijn dus. Misschien een waarschuwing was je Hubic overweegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Hubic heb ik geprobeerd maar kreeg het o.a. door de brtakke website al niet eens werkend, dus sowieso onbetrouwbaar voor mijn backups.

Ik wacht nog maar weer even totdat Stack eindelijk gaat werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
heeft er wellicht iemand een oplossing voor het syncen tussen een Synology en FreeNAS ??
Ik heb tot nu toe niet echt een goede oplossing kunnen vinden..

Kan dit wellicht met Rsync ?
Syncen moet gebeuren over het internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 18:48
FlorisVN schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:38:
heeft er wellicht iemand een oplossing voor het syncen tussen een Synology en FreeNAS ??
Ik heb tot nu toe niet echt een goede oplossing kunnen vinden..

Kan dit wellicht met Rsync ?
Syncen moet gebeuren over het internet..
Via Rsync draai ik hier elke dag een backup van m'n synology naar m'n FreeNAS server. (Met hyperbackup op de synology).
Gaat prima kan zelfs versiebeheer gebruiken.
Gaat wel via lokaal netwerk via internet zal het kwestie van poorten openen in de router en versleuteling instellen op de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Hi Comtech,

dank voor je bericht.
Echter wat ik zoek is een sync, geen backup van A naar B.
Ik wil shares in sync houden, en op de FreeNAS als de Synology worden af en toe zaken toegevoegd, en zo blijft het synchroom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Via WebDAV kun je met Synology Cloud Sync een 2-weg synchronisatie opzetten, dus als je op je FreeNAS doos webdav toegang kunt geven (ik heb nog niet echt met FreeNAS gewerkt), dan kun je dat op die manier realiseren.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
Even opletten voor de mensen die het btrfs bestandssysteem gebruiken.
"Btrfs onveilig: dataverlies mogelijk bij NAS'en Netgear, Synology en Thecus", linkje van de buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Jaerock schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:43:
Even opletten voor de mensen die het btrfs bestandssysteem gebruiken.
"Btrfs onveilig: dataverlies mogelijk bij NAS'en Netgear, Synology en Thecus", linkje van de buren
Wat een bangmakerij. Stroomuitval bij Raid kan sowieso al zorgen voor incomplete data. Dat heeft niets met btrfs te maken en daar heb je ups's voor.

Ik heb meermaals op synology fora gelezen dat synology de normale software raid gebruikt icm btrfs, die ze ook voor ext4 volumes gebruikten en daar het btrfs bestandssysteem bovenop draaide. Dat zou dus niet de BTRFS RAID zijn.

De kernel in DSM was (bij introductie van BTRFS in ieder geval) een te oude versie voor een officiële stabiele BTRFS RAID implementatie, dus het klonk aannemelijk dat Synology hun eigen implementatie gebruikte.

Ik kan het fout hebben, maar totdat er een fatsoenlijke bron of reactie van Synology komt, niet teveel waarde aan hechten. Ik heb in ieder geval nog geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
FrenzyFreak schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Wat een bangmakerij. Stroomuitval bij Raid kan sowieso al zorgen voor incomplete data. Dat heeft niets met btrfs te maken en daar heb je ups's voor.

Ik heb meermaals op synology fora gelezen dat synology de normale software raid gebruikt icm btrfs, die ze ook voor ext4 volumes gebruikten en daar het btrfs bestandssysteem bovenop draaide. Dat zou dus niet de BTRFS RAID zijn.

De kernel in DSM was (bij introductie van BTRFS in ieder geval) een te oude versie voor een officiële stabiele BTRFS RAID implementatie, dus het klonk aannemelijk dat Synology hun eigen implementatie gebruikte.

Ik kan het fout hebben, maar totdat er een fatsoenlijke bron of reactie van Synology komt, niet teveel waarde aan hechten. Ik heb in ieder geval nog geen problemen ervaren.
In de reacties bij de buren is hetzelfde te lezen. Ik ben nog niet over op btrfs met mijn 415+ maar ben het wel van plan. Hij hangt al aan een ups, dus alles bezien lijkt het geen groot issue inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3s_vdv
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-04 13:27
Sinds kort ben ik in het bezit van een Synology NAS en ik ben zeer tevreden met mijn aankoop. Na wat initiëel geëxperimenteer, wil ik nu graag de volgende stap in mijn back-up strategie realiseren ... Het idee is om een Synology NAS cadeau te doen aan familie en dan een automatische back-up (in beide richtingen) op te zetten tussen de 2 NAS'en. Op die manier is de data meteen geback-upt op een andere fysieke locatie.

Ik zit nog met 2 vragen:
1. Hoe stel ik dat in op de twee NAS'en. Op basis van de documentatie lijkt dat redelijk simpel. Maar ik wil vooral eens horen als er dingen zijn waar zeker rekening mee moet gehouden worden. Nu data verliezen wil ik vermijden.
2. Hoe pak ik de 'initiële load" aan? Op mijn schijf staat ondertussen bijna 1 TB aan data (vooral foto's) en die wil ik niet door het internet jagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
3s_vdv schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:22:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Synology NAS en ik ben zeer tevreden met mijn aankoop. Na wat initiëel geëxperimenteer, wil ik nu graag de volgende stap in mijn back-up strategie realiseren ... Het idee is om een Synology NAS cadeau te doen aan familie en dan een automatische back-up (in beide richtingen) op te zetten tussen de 2 NAS'en. Op die manier is de data meteen geback-upt op een andere fysieke locatie.

Ik zit nog met 2 vragen:
1. Hoe stel ik dat in op de twee NAS'en. Op basis van de documentatie lijkt dat redelijk simpel. Maar ik wil vooral eens horen als er dingen zijn waar zeker rekening mee moet gehouden worden. Nu data verliezen wil ik vermijden.
2. Hoe pak ik de 'initiële load" aan? Op mijn schijf staat ondertussen bijna 1 TB aan data (vooral foto's) en die wil ik niet door het internet jagen.
1. het is echt zo simpel, zeker onder DSM6.0
2. simpel, hang je cadeau NAS eerst in eigen netwerk en maak via je eigen netwerk je eerste backup.

Je grootste uitdaging zit meer in portforwarding, domeinnaam (DDNS), etc dan in je backup. Uiteraard moet je wel je IP gegevens wijzigingen als hij op juiste plaats staat. Kortom, meeste werk valt buiten je daadwerkelijke backup taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
FrenzyFreak schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Het lijkt voor wat betreft het genoemde issue mee te vallen voor Synology aangezien zij inderdaad gebruik maken van de linux software RAID implementatie en niet die van BTRFS.

Wat ik wel mee zou nemen is hoe serieus en volwassen BTRFS eigenlijk nu is, dit soort "fouten" zouden echt met de huidige versie niet meer naar boven mogen komen.

En het kan niet alleen optreden bij stroomuitval natuurlijk, het betreft een algemeen rebuild/parity probleem. Ook bij uitval van een enkele schijf kan dit dus optreden. (correct me if i'm wrong, dat is wat ik gelezen heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:42

altec

Plop

Ik zie maar weinig mensen die gebruik maken van een Cloud bucket in Amazon (S3). Zien jullie nadelen in het gebruiken van een dergelijke bucket en in de bucket versioning aan te zetten?

Ransomware is voor mij Thuis een steeds reëler gevaar, aangezien de kinderen "er wat af klikken" en uiteraard ook wel eens op papa z'n laptop.....

Ik zoek eigenlijk een meer betrouwbare oplossing hiervoor, maar uiteraard tegen zo laag mogelijke kosten (en wel extern!)
Ik heb nog een DS212+ staan (nu een DS214 Play in gebruik) maar om nou twee nassen in één huis te hebben staan voel ik weinig voor.. Het onderbrengen bij Familie is een optie natuurlijk, maar zou het liefst alles in "eigen beheer" houden.

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

2e NAS gewoon met tijdschema aan en uit schakelen?; zet je de oude DS212+ tussen 02:00 en 06:00 aan en laat je dan de backups lopen... Geen privacy issue, voor ~€140 koop je een 4TB HDD (waar je waarschijnlijk meer dan zat aan hebt) en klaar ben je?

Slimste optie is wel hem extern ergens te plaatsen natuurlijk; ben je meteen beschermd tegen brand, bliksem en diefstal.
Ik misbruik de NAS bij mijn ouders hiervoor :D. Grote voordeel is ook dat je de initiële backup zeer snel kunt maken (intern netwerk) en geen maanden aan het uploaden bent (afhankelijk van je internet natuurlijk). Daarna zet je hem bij kennissen, familie, ouders, whatever neer en hoef je alleen aan te vullen (en verstuur je waarschijnlijk een paar GB per week).
2e voordeel is dat herstellen snel kan gaan (haal de NAS op en je herstel met Gbit snelheid). Diensten als crashplan zijn vrij traag hiermee.

Heb zelf ook nog een crashplan abonnement welke ik nu nog gebruik, issue daarvan is wel dat bij grote backups (~1,2TB, >250.000 files) je crashplan >2GB ramgeheugen moet geven, anders crashed hij. (ik draai hem in docker welke ik 4GB ram gegeven heb, crashplan zelf heeft 3GB)

Daarom zal crashplan ook wel niet met een officiële app komen, aangezien dit voor 99% van de nassen wel een issue is.

[ Voor 44% gewijzigd door Tortelli op 08-08-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik heb er geen aandelen maar als je August promo code pakt kan je idrive 1Tb a 18 dollar nemen.
Houtje touwtje app maar het werkt wel en met snelheid zit het ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
renefr schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:01:
Zoals 'kraades' al zei, worden niet alle bestanden geaccepteerd. Zie https://www.transip.nl/vr...gen-bestandstypen-syncen/
Hier blijkt uit dat ze inderdaad OwnCloud gebruiken.

Na even zoeken in de OwnCloud source zie ik dat de niet geaccepteerde bestanden in een bestand gedefinieerd zijn: https://github.com/ownclo...b/master/sync-exclude.lst

Ook wel "system ignore list" genoemd.

Een stukje uit de logging van een andere OwnCloud gebruiker laat dit ook zien:

03-06 10:57:01:161 0x77becc8 folderman.cpp:636 >===================================== sync started for "ownCloud"
03-06 10:57:01:162 0x77becc8 socketapi.cpp:152 ==== added system ignore list to socketapi: "C:/Program Files (x86)/ownCloud/sync-exclude.lst"
03-06 10:57:01:163 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.filepart
03-06 10:57:01:164 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *~
03-06 10:57:01:164 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.part
03-06 10:57:01:165 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.crdownload
03-06 10:57:01:166 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *.unison*
03-06 10:57:01:166 0x77becc8 csync_exclude_load: Adding entry: *csync_timedif.ctmp*

Volgens dit topic op het forum van TransIP heeft een helpdeskmedewerker aangegeven dat het probleem ligt bij de parsefiles die Synology aan wil maken op je Stack. Volgens de daar geposte reactie willen ze dit wel gaan oplossen, dus de hoop blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mijn eerste jaar bij Crashplan loopt af en ik twijfel er erg over om NIET te verlengen (60USD p/ jaar) wegens de aanhoudende problematiek ism mijn Synology NAS en het onofficiële package.
Ik overweeg nu om mijn DS212j te vervangen door een recenter model en de eerder genoemde DS212j in te gaan zetten als off-site backup. Ik zie allerlei dingen voorbij komen over deze setup, maar is het over het algemeen aan te raden boven de crappy Crashplan setup? Encrypted en zo ook goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

dicespark schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:27:
Mijn eerste jaar bij Crashplan loopt af en ik twijfel er erg over om NIET te verlengen (60USD p/ jaar) wegens de aanhoudende problematiek ism mijn Synology NAS en het onofficiële package.
Ik overweeg nu om mijn DS212j te vervangen door een recenter model en de eerder genoemde DS212j in te gaan zetten als off-site backup. Ik zie allerlei dingen voorbij komen over deze setup, maar is het over het algemeen aan te raden boven de crappy Crashplan setup? Encrypted en zo ook goed te doen?
Zo heb ik het al jaren draaien, weliswaar met rsync over SSH(encrypted dus) alleen geen versioning standaard ingebakken.

Dit doe ik zelf door een dagbackup elke nacht naar mijn ouders te sturen en aan het begin van de maand een losse backupset en op de 15 ook nog een aparte backupset.

In het ergste geval ben ik iets kwijt ingeval van brand of diefstal of andere problemen.

Voor echte "vorige versies" heb ik er een onsite backupdisk aanhangen. Dit om ook de restore tijd te verkorten bij een fuckup.

Andersom vanaf mijn ouders gebeurt het zelfde mijn kant op.

Toen ik mijn eerste nas kocht (411j) heb ik dit ooit zo ingericht. Nu heeft mijn vader een 213+ en ik draai openmediavault op een esx bak.

Niet vergeten je firewall goed in te richten voordat je helemaal gek wordt van alle portscans op SSH 22. (En alle grappige loginnamen die worden geprobeerd :F )

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Vandaag is Amazon Cloud Drive ondersteuning in Hyper Backup uitgekomen. Ongelimiteerde opslag voor 60e per jaar met ondersteuning voor versioning, encryptie en compressie. Met name zeer interessant voor alle gefrustreerde CrashPlan gebruikers.

Alleen wel even uitzoeken hoe je dit kunt aanschaffen want het is beperkt tot Duitse inwoners voor amazon.de en UK inwoners op amazon.co.uk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

dicespark schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:27:
Ik heb nog een Crashplan tot begin 2017 welke ik voor test doeleinden gebruikt heb op mijn Synology (draai crashplan in docker, dit draait verder wel probleemloos maar inmiddels heb ik zo'n 1,3TB erin heb staan moest ik Docker / Crashplan wel 3GB ramgeheugen geven 8)7 ). Crashplan is TRAAG met uploaden, ik haal zo'n 4-5Mbit waardoor grote uploads erg lang duren.

Je kunt echter met Hyperbackup ook een versioning backup naar een andere Synology maken. Dat lijkt perfect te werken. Na wat testen een (oudere) 2TB HDD in de DS215j bij mijn ouder geplaats die ik vol ga knallen als Hyper Backup locatie met versioning etc.

Heb binnen een week ~400GB geupload (30Mbit upload, kan in een nachtje dus vrij makkelijk ~100GB uploaden zonder dat ik de hele dag met traag internet zit.... Had hem ook even fysiek hier neer kunnen zetten 8)7 ).

Sommige bestanden staan er nu feitelijk dubbel: in een "container" van Hyper Backup en als normaal bestand, zodat ze daar normaal te benaderen zijn (o.a. foto's). Die bestanden backup ik via Webdav (Cloudsync), echter zou je dat ook met rsync (SSH) kunnen zoals hierboven beschreven.

(nadeel van CloudSync is dat hij altijd draait, en nieuwe bestanden instant gaat uploaden, wat ik nogal vervelend vond.... daarom schakel ik de CloudSync service aan en uit op bepaalde tijdstippen :D).

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 16-08-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

FrenzyFreak schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:14:
Alleen wel even uitzoeken hoe je dit kunt aanschaffen want het is beperkt tot Duitse inwoners voor amazon.de en UK inwoners op amazon.co.uk...
Oh? Ik heb anders zojuist m'n Amazon Drive ingesteld en de Synology staat momenteel te backuppen :) Niets gezien van een beperking dus.
En ter info: ik had Crashplan, maar gezien alle gezeur hiermee heb ik het de deur verwezen en was tijdelijk over op Azure backup. Nu ga ik over naar Amazon Drive voor $60 per jaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook zojuist de trial aangemaakt voor Amazon Drive en de eerste back-up gestart met Synology Hyper Backup. Als dit werkt, ben ik na 5 jaar ook weg bij Crashplan. Zonde, mooie dienst, maar jammer dat er geen fatsoenlijke client beschikbaar is voor mijn Synology.

Ik houd Crashplan nog even aan gedurende de Amazon trial, maar daarna ga ik waarschijnlijk opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Zo te zien kan je Amazon Cloud Drive enkel kopen icm met credit card ?
Of werkt paypal of zo'n gift card ook of zo ?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder het hebben van een Credit Card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Microkid schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:09:
[...]

Oh? Ik heb anders zojuist m'n Amazon Drive ingesteld en de Synology staat momenteel te backuppen :) Niets gezien van een beperking dus.
En ter info: ik had Crashplan, maar gezien alle gezeur hiermee heb ik het de deur verwezen en was tijdelijk over op Azure backup. Nu ga ik over naar Amazon Drive voor $60 per jaar.
Hoeveel snel rap turbo gaat deze? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Zojuist ook gekeken naar deze oplossing, zie alleen dat de jaar prijs €70 is:

https://tweakers.net/ext/f/CiveQ22YDBCcUnlHVrrIuDj8/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
bluecupra schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:48:
Zojuist ook gekeken naar deze oplossing, zie alleen dat de jaar prijs €70 is:
Is dat toevallig de Duitse versie? Ik heb me aangemeld op Amazon.com en daar betaal ik (na de drie maanden) US$ 59,99

Snelheid van het uploaden gaat op dit moment met 1,5 MB/s met mijn 15Mbit/s verbinding terwijl ik ook andere dingen doe. Sneller dan bij Crashplan, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

NiGeLaToR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:48:
[...]Hoeveel snel rap turbo gaat deze? :+
Upload zit rond de 2MB/sec. Met Crashplan zat ik rond de 300KB/sec.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 17-08-2016 21:21 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
DAzN schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Is dat toevallig de Duitse versie? Ik heb me aangemeld op Amazon.com en daar betaal ik (na de drie maanden) US$ 59,99

Snelheid van het uploaden gaat op dit moment met 1,5 MB/s met mijn 15Mbit/s verbinding terwijl ik ook andere dingen doe. Sneller dan bij Crashplan, zou ik zeggen.
Ik heb volgens mij gekozen voor een Engelse subscriptie, deze komt om 70EUR voor een jaar. Bij mij schommelt de snelheid ook tussen de 1.5 en 2 MB/s. Zou sneller verwachten bij een upload van 20MB/s. Maakt overigens geen verschil in upload snelheid zodra ik client side encryptie inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Microkid schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Upload zit rond de 2MB/sec. Met Crashplan zat ik rond de 300KB/sec.
Oh das best oke, ik zat met Crashplan op 2-8mbit, maar soms ook uren (nagenoeg) niets.

Jammer dat ik crashplan net verlengd heb. Aan de andere kant, 60USD.. zoveel is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het is natuurlijk onbeperkt maar je moet wel een paar honderd GB's uploaden wil dit goedkoper zijn dan alternatieven. Of zie ik dat verkeerd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:30:
Jammer dat ik crashplan net verlengd heb. Aan de andere kant, 60USD.. zoveel is dat ook weer niet.
Kijk even bij de voorwaarden, maar als het goed is krijg je het teveel betaalde retour als je Crashplan opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
kraades schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:30:
Het is natuurlijk onbeperkt maar je moet wel een paar honderd GB's uploaden wil dit goedkoper zijn dan alternatieven. Of zie ik dat verkeerd?
Dat kan, maar dat gaat snel - want met versies kan het zomaar zijn dat je 100Gb binnen notime 200-300Gb is als je vaak wijzigende bestanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Amazon is op zich grappig, maar ik zit nog steeds te wachten op de ondersteuning vanuit STACK.
1TB is meer dan genoeg voor mijn echt belangrijke data en dan staat het ook nog in Nederland en encrypted.
En bovenal (ik blijf een Nederlander) is STACK gratis. :P

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 17-08-2016 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

NiGeLaToR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:30:
Je kan gewoon opzeggen, je krijgt je inleg naar ratio terug. Ik kreeg $28 retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik probeer STACK ook weer aan de praat te krijgen nu Hyper Backup ook WebDAV ondersteunt (beta). Kom helaas niet verder dan de melding "Insufficient privileges to access this destination shared folder. Please contact the destination administrator for assistance." Eens kijken of ik dat kan verhelpen.

Ah: https://www.transip.nl/forum/post/prm/4373. Duurt nog even dus.

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 17-08-2016 22:27 ]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Hoe snel is de upload naar amazon cloud? idrive is nu echt een drama namelijk !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 23:05
DAzN schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Dus aanmelden voor de US Cloud Drive. Germany klinkt logischer, maar is dus waarschijnlijk duurder.

Mja 60 dollar, 70 euro...

• NiGeLaToR
  • Nu online
Als de Duitse versie data op het Europese continent laat en buiten bereik van patriot acts houdt kan dat een meerwaarde zijn.

EDIT: ben inmiddels met 1,9Mb/s aan het uploaden :+
3 maanden gratis trial, maar alleen al het feit dat ie nu upload na 5 minuutjes werk is echt een gigantische voordeel.

[ Voor 41% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-08-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ben nog maar eens naar mijn backup-oplossing aan het kijken. Op moment gebruikte ik scripts om directories/SQL-databases in te pakken en vervolgens weg te schrijven naar verschillende plekken (1x externe schijf, 1x gDrive, 1x hubiC). In het kader van efficiency en voorkomen dat een verkeerd lopend script zorgt dat die backup fout/defect wordt weggezet ben ik nu maar eens Hyper Backup aan het inrichten. Wat ik alleen niet kan vinden en wel een beetje mis: kan ik in één taak configureren dat deze een backup moet wegzetten op de externe schijf én in een clouddienst, of ontkom ik er dan niet aan om bijvoorbeeld te syncen?
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste