Barca gaat het nu bij het CAS aanvechten trouwens. Maar dat zal in ieder geval niet tot uitstel leiden.
Nee klopt, ik verwacht ook niet dat er uberhaupt in voordeel van Barcelona geoordeeld zal worden. Het is namelijk zo klaar als een klontje dat de regels overtreden zijn, hoe goed de jeugdopleiding ook verder om gaat met de spelertjes. CAS lijkt me ook een formaliteit, intern lijkt mij ook al lang geaccepteerd dat de straf in stand gehouden werd.Kaap schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:20:
Barca gaat het nu bij het CAS aanvechten trouwens. Maar dat zal in ieder geval niet tot uitstel leiden.
Vraag me nu wel af wanneer de FIFA achter andere clubs aan gaat.

Dat maak jij ervan. Alsof heel de wereld iets tegen Barca heeft. De geroemde opleidingsclub is het iig niet meer gezien het grote aantal aankopen. Ik vind het gewoon belachelijk dat deze beslissing voor uitstel over de huidige transferwindow heengetild is. Noodzakelijke aankopen oke, maar dit zijn gelijk aankopen voor 2 jaar.Catorce schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:05:
[...]
Dit dus. Dat constante, zielige 'UEFAlona/FIFAlona, NOS geilt op Barcelona, Real mag alles kopen'...
Verder vind ik het als Barcelona aanhanger prima, als de regels overtreden zijn moet je nu eenmaal op de blaren zitten. Buiten de regels om denk ik wel dat juist grote clubs als Barcelona niet het probleem zijn bij deze kinderen, maar juist de kleinere clubs die minder budget hebben om een kind goede opleiding, voeding, onderdak etc te bieden.
De grote clubs zijn juist wel het probleem omdat deze nu eenmaal een kind kopen en gelijk zijn familie een baan of een hoop geld geven. Het is dan niet langer de keuze van het kind, maar van zijn zaakwaarnemer.
Moet ik voorbeelden er bij halen over hoe vaak Barcelona, maar ook de spaanse competitie in het algemeen negatief wordt neergezet? Lijkt me onzinnig en onnodig. Niet de hele wereld heeft iets tegen Barcelona, maar hoe vaak heb ik (hier en buiten het forum) wel niet aan moeten horen dat de UEFA en FIFA stiekem Barcelona voortrekken en de NOS het constant loopt op te geilen. Onnodige haat die mijns inziens nogal ongefundeerd is ook, dat komt me nog weleens de keel uit. That's it. Tevens, waar ligt de scheidslijn tussen 'noodzakelijke aankopen' en meer dan dat? En je kritiek op de opleiding lijkt me ook nogal uit de lucht gegrepen, maar misschien kun je me meer vertellen over de jeugd bij Barcelona en hoe die slecht door stroomt?tweaker2010 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:38:
[...]
Dat maak jij ervan. Alsof heel de wereld iets tegen Barca heeft. De geroemde opleidingsclub is het iig niet meer gezien het grote aantal aankopen. Ik vind het gewoon belachelijk dat deze beslissing voor uitstel over de huidige transferwindow heengetild is. Noodzakelijke aankopen oke, maar dit zijn gelijk aankopen voor 2 jaar.
De grote clubs zijn juist wel het probleem omdat deze nu eenmaal een kind kopen en gelijk zijn familie een baan of een hoop geld geven. Het is dan niet langer de keuze van het kind, maar van zijn zaakwaarnemer.
Wb de grote clubs: de regels zoals ze zijn, die zijn voornamelijk ter bescherming van jongere non-EU spelers die vaak hier heen worden gehaald. Er zijn namelijk best veel afrikaanse en zuid-amerikaanse spelertjes die bij een lager geklasseerde club een aantal maanden mee doen voor een stuiver waarna ze afgetest worden. Dan zitten ze hier, zonder ouders en zonder goede opvang. Dat is juist beter geregeld bij de grotere clubs, die inderdaad hele families richting de omgeving halen. Daar kun je van alles van vinden, maar hoe er met spelers wordt omgegaan bij kleinere clubs is vaak veel slechter, dat zouden die regels dan ook moeten beschermen.
Of clubs uberhaupt spelers van onder de 16 naar de club moeten kunnen halen is een andere discussie, maar de transferban is gebaseerd op regels die om andere redenen zijn opgesteld dan velen denken.
De Barca verheerlijking door de NOS is toch hecht niet ongefundeerd hoor...Catorce schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:33:
[...]
Moet ik voorbeelden er bij halen over hoe vaak Barcelona, maar ook de spaanse competitie in het algemeen negatief wordt neergezet? Lijkt me onzinnig en onnodig. Niet de hele wereld heeft iets tegen Barcelona, maar hoe vaak heb ik (hier en buiten het forum) wel niet aan moeten horen dat de UEFA en FIFA stiekem Barcelona voortrekken en de NOS het constant loopt op te geilen. Onnodige haat die mijns inziens nogal ongefundeerd is ook, dat komt me nog weleens de keel uit. That's it. Tevens, waar ligt de scheidslijn tussen 'noodzakelijke aankopen' en meer dan dat? En je kritiek op de opleiding lijkt me ook nogal uit de lucht gegrepen, maar misschien kun je me meer vertellen over de jeugd bij Barcelona en hoe die slecht door stroomt?
Wb de grote clubs: de regels zoals ze zijn, die zijn voornamelijk ter bescherming van jongere non-EU spelers die vaak hier heen worden gehaald. Er zijn namelijk best veel afrikaanse en zuid-amerikaanse spelertjes die bij een lager geklasseerde club een aantal maanden mee doen voor een stuiver waarna ze afgetest worden. Dan zitten ze hier, zonder ouders en zonder goede opvang. Dat is juist beter geregeld bij de grotere clubs, die inderdaad hele families richting de omgeving halen. Daar kun je van alles van vinden, maar hoe er met spelers wordt omgegaan bij kleinere clubs is vaak veel slechter, dat zouden die regels dan ook moeten beschermen.
Of clubs uberhaupt spelers van onder de 16 naar de club moeten kunnen halen is een andere discussie, maar de transferban is gebaseerd op regels die om andere redenen zijn opgesteld dan velen denken.
Ik las wel degelijk iets over Koke. Nu.nl had het uit een spaanse krant. Dat wil niet zeggen dat het ook waar is... Maar goed, de leiding van Barca heeft wel degelijk aangegeven extra aankopen te gaan doen met oog op volgende periodes.Catorce schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:53:
[...]
Barcelona gaat Koke niet halen, onzin. Als je Reus bedoelt: daar zijn wat geruchten over. Echter, het zou met verbazen als dit daadwerkelijk zal gebeuren.
Je kunt dan wel geen blessures opvangen, maar met wat extra spelers is de kans klein dat ze allemaal geblesseerd zijn. De impact van de straf is daarmee gewoon een stuk kleiner dan wanneer ze direct was ingegaan. Barcelona is er niet bepaald zwakker op geworden deze zomer.
Regeren is vooruitschuiven
Spaanse kranten zijn hoogst onbetrouwbaar, zeker de grootste kranten. AS, Marca, Mundo Deportivo en Sport zijn allemaal enorm biased en verkopen bijzonder veel onzin. Zo nu en dan hebben ze het bij het rechte eind, maar na de uitspraak gisteren komen ze met het idee van kopen en nog een jaar verhuren van zowel Koke, Reus als Cuadrado. Dit zou bij Cuadrado of/en Reus misschien kunnen, maar ik zie Koke absoluut daar niet op in gaan. Hij heeft een maand geleden vernieuwd en daarbij gezegd na lang beraad het aanbod van de twee andere grote clubs af te slaan omdat hij nog bij Atletico wilt blijven. Nu kun je gelul van spelers wel vaker met een korrel zout nemen, maar hij is nu één van de grootverdieners bij Atletico, vaste basisplek en CL voetbal. Die gaat voorlopig echt niet weg, hoogst onwaarschijnlijk.T-MOB schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:49:
[...]
Ik las wel degelijk iets over Koke. Nu.nl had het uit een spaanse krant. Dat wil niet zeggen dat het ook waar is... Maar goed, de leiding van Barca heeft wel degelijk aangegeven extra aankopen te gaan doen met oog op volgende periodes.
Je kunt dan wel geen blessures opvangen, maar met wat extra spelers is de kans klein dat ze allemaal geblesseerd zijn. De impact van de straf is daarmee gewoon een stuk kleiner dan wanneer ze direct was ingegaan. Barcelona is er niet bepaald zwakker op geworden deze zomer.
Om eerlijk te zijn zie ik alleen Reus mogelijk nog gebeuren. Douglas wordt (op dit moment ziet het er naar uit dat dit een belachelijke transfer is, maar je weet het nooit...) gehaald als RB en blijft een jaar bij zijn oude club of gaat naar Barcelona B. Dan is alleen een RW nog nodig en daar zou je Cuadrado of Reus voor halen. Het liefst zie ik Reus komen, maar net als Koke lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk. Mijn gok is dat Douglas de enige transfer nog zal zijn, met nog wat onduidelijkheid wanneer hij daadwerkelijk naar Barcelona zal gaan.
Voor de rest vind ik het helemaal prima dat de ban twee windows bevat, hierdoor alleen maar meer kansen voor B spelers. Het Barcelona B team is in lange tijd niet zo sterk geweest als nu, de komende jaren zie ik zeker Munir, Adama Traore, Halilovic, Samper (!), Ie, Grimaldo en eventueel Dongou doorbreken bij het eerste elftal. Samper is absoluut mijn favoriet, heerlijke speler. Dankzij het gefaal van het bestuur komt er dus meer kans voor de B spelers, iets dat ik alleen maar toe juich. Hopelijk kan Luis Enrique er goed mee om gaan, over hem ben ik nog het minst zeker dat het een succes gaat worden

Balotelli naar Liverpool
. We gaan weer wat te zien krijgen dit seizoen.
Racistisch bijtertje vervangen door knotsgekke mohawk

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
waarbij ik de eerste minder gestoord vind dan de laatste... Van de wal in de sloot, van de regen in de drup. Tja....gambieter schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:39:
Balotelli naar Liverpool. We gaan weer wat te zien krijgen dit seizoen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Met Balo erbij is de PL gelijk een stuk leuker 
Hoeveel spelers hebben ze wel niet gehaald bij liverpool?? Negen nu? Beetje overdreven in getal, maar als de helft zich waar maakt dan hebben ze zich goed versterkt (en meteen in de breedte) dat kan ik van arsenal niet zeggen
Hoeveel spelers hebben ze wel niet gehaald bij liverpool?? Negen nu? Beetje overdreven in getal, maar als de helft zich waar maakt dan hebben ze zich goed versterkt (en meteen in de breedte) dat kan ik van arsenal niet zeggen
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik weet nog dat ik ooit een filmpje zag van Man City waarbij een ongeneeselijk ziek kind op bezoek kwam en bij de aankomst van de spelers op de training was. 3x raden wie het meest fatsoenlijke was 
Op het veld misschien achterlijk, maar ik denk dat die gozer wel degelijk iets in zijn mars heeft en met zijn macht kan hij natuurlijk veel maken, maar om dat juist niet te doen is waar hij wat veel moeite mee heeft, maar dat is een open deur inknallen natuurlijk..
Op het veld misschien achterlijk, maar ik denk dat die gozer wel degelijk iets in zijn mars heeft en met zijn macht kan hij natuurlijk veel maken, maar om dat juist niet te doen is waar hij wat veel moeite mee heeft, maar dat is een open deur inknallen natuurlijk..
Verwijderd
Ja klopt dat Liverpool flink heeft geshopt. Maar dat hadden de Spurs vorig jaar ook gedaan, en dat was toch niet een geweldig succes. M.a.w. succes is niet zeker (gelukkig maar).Terryb47 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:03:
Met Balo erbij is de PL gelijk een stuk leuker
Ik baal er ook van dat die Wenger zo blijft investeren in jeugd en talenten. Soms mag er wel ff flink geshopt worden. natuurlijk is sanchez een goede top speler en Ozil vorig jaar ook. Maar dat zijn de enige 2 top-aankopen van wenger in......10 jaar? En de talenten zijn ook zeker niet verkeerd: Wilshere, Ramsey, The Ox, gibbs. Gnarby en Sonogo moeten nog net iets meer groeien en van Chambers heb ik nog te weinig zien spelen.
Financieel is de ploeg misschien wel het meest stabiel van alle clubs in engeland maar ik zou ze toch graag een keer een kampioenschap zien winnen.
Als ze nu 1 top spits + goede CV erbij halen dan zie ik ze wel ver komen dit jaar. Maar met Giroud gaat het niet gebeuren.
En de volgende aankoop van Barca voor volgend seizoen is binnen:
Volgens São Paulo-president Carlos Miguel Aidar heeft FC Barcelona verdediger Douglas overgenomen. Hij blijft echter nog een seizoen in Brazilië. Op die manier kan Barça hem in de zomer van het volgend jaar als nieuwe aankoop, en als opvolger van Dani Alves, presenteren. Barcelona mag de twee volgende transferperiodes geen spelers aankopen vanwege illegale praktijken bij het aantrekken van minderjarige spelers [AD.nl]
Wat betreft Balotelli, sinds ie terug is in Italie en verloofd is, is ie een heel stuk rustiger. Ik kan me niet herinneren dat ie sinds zijn vertrek bij City gekke dingen uitgehaald heeft.
Ik vind het jammer dat Arsenal hem niet gehaald heeft, 16 miljoen is een schijntje. Maar goed, seniele opa Wenger vind dat onze aanval voldoende is.
Ik vind het jammer dat Arsenal hem niet gehaald heeft, 16 miljoen is een schijntje. Maar goed, seniele opa Wenger vind dat onze aanval voldoende is.
De nieuwe Puma reclame met Balotelli en Bolt al gezien?Kaap schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:26:
Wat betreft Balotelli, sinds ie terug is in Italie en verloofd is, is ie een heel stuk rustiger.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ook geen gunstige belichting voor ze.
Ook een manier om het vertrek van één van je spelers bekend te maken: http://www.acmilan.com/en/news/breaking_news_show/63060
Schijnbaar voor 16M pond naar Liverpool. Gewaagde keuze van ze.21/08/2014 14:17
BALOTELLI LEAVES MILANELLO
MILAN - Mario Balotelli drove out of Milanello at 13.30 after saying good-bye to his team-mates and the club's press staff.
Tja, een speler van zijn kaliber voor 20 miljoen is naar PL begrippen een schijntje. Dat is wel een gokje waard.
Bij Liverpool lopen nog meer talentvolle jongens rond, zolang dat niet botst hebben ze een goede aan hem.
Bij Liverpool lopen nog meer talentvolle jongens rond, zolang dat niet botst hebben ze een goede aan hem.
Ah, ik zie net op de Guardian site dat ze een gedrags-clausule op willen nemen in zijn contract.
Rodgers – who has placed great store in signing the right characters for his squad and players who will adhere to his elite performance standards at all times – wants assurances from Balotelli about his commitment to training and off-the-field discipline. To that end, Liverpool’s contract offer to Balotelli is expected to include clauses on conduct and behaviour that exceed standard practice. Only if he agrees to the club’s terms and Rodgers’ requirements will the transfer proceed.
http://www.theguardian.co...ses-milan-brendan-rodgers
Ik geloof er niks van eigenlijk. Suarez lieten ze toch ook zijn gang gaan, en nu opeens zouden er clausules zijn. Zal wel meevallen denk ik.
Liverpool is al genoeg gestraft door de gekkigheid die hij op het WK uithaalde. Ik vind zo'n clausule niet meer dan logisch eigenlijk. Zoiets zal hij bij Barca nu ook wel hebben.
Er heerst intussen een lekker sfeertje in de PL qua managers.
De hoofdkandidaat voor de Crystal Palace plek (Malky Mackay, ex-Cardiff City) is opeens uit de running. Het begint er op te lijken dat foute SMSjes worden gebruikt door Cardiff City om wraak te nemen op ex-werknemers. Ter vergelijking: de net verkozen voorzitter van de Italiaanse bond is gewoon racistisch en maakte niet eens excuses...
De hoofdkandidaat voor de Crystal Palace plek (Malky Mackay, ex-Cardiff City) is opeens uit de running. Het begint er op te lijken dat foute SMSjes worden gebruikt door Cardiff City om wraak te nemen op ex-werknemers. Ter vergelijking: de net verkozen voorzitter van de Italiaanse bond is gewoon racistisch en maakte niet eens excuses...
en hoe is Liverpool gestraft? Ze hebben mooi 90m voor hem ontvangen en mede van dat geld mooi 9 nieuwe spelers van kunnen halen.tweaker2010 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:54:
Liverpool is al genoeg gestraft door de gekkigheid die hij op het WK uithaalde.
Dat Barcelona hem alsnog een droomtransfer heeft gegeven vind ik geen straf maar een beloning. (m.a.w. het maakt niet uit of je gek in je hoofd bent, als je maar kan voetballen) wat Balo heeft uitgehaald is meer kattekwaad in z'n privetijd...
Bayern vandaag in 1 emoticon:
Veel voor te verklaren natuurlijk, maar Lewandowski mist me toch 2x een 200% kans, niet te geloven.
EDIT: Hulde voor Mandzukic
Ligt het nu aan mij of is dat Real gewoon niks met die kaliber spelers ? Ik ben dan gewoon recht uit, maar van dit Real verwacht je toch wel iets meer zeg...
Veel voor te verklaren natuurlijk, maar Lewandowski mist me toch 2x een 200% kans, niet te geloven.
EDIT: Hulde voor Mandzukic

[ Voor 41% gewijzigd door Mosin op 23-08-2014 00:23 ]
Ik geloof er ook niks van. Leuk zo'n clausule dat ie minder zou gaan verdienen bij wangedrag, maar als die geeffectueerd wordt zal Balo er niet vrolijker op worden en z'n gedrag ook nietKaap schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:50:
Ik geloof er niks van eigenlijk. Suarez lieten ze toch ook zijn gang gaan, en nu opeens zouden er clausules zijn. Zal wel meevallen denk ik.
Zou Cristiano hier nog voor geschorst kunnen worden? YouTube: Cristiano Ronaldo Punches Diego Godin in the Face ( Athletico Madrid 1-0 Real Madrid )
Geen idee hoe de regels in Spanje zijn, maar ik hoor de scheidsrechter fluiten, maar ik weet verder niet of het hiervoor is of iets anders.
Geen idee hoe de regels in Spanje zijn, maar ik hoor de scheidsrechter fluiten, maar ik weet verder niet of het hiervoor is of iets anders.
Wel weer zo'n typisch "duel" waarbij de verdediger ook hand en tand inzet om de aanvaller beweging te beletten, en zeker niet alleen CR die fout is.JanW schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:59:
Zou Cristiano hier nog voor geschorst kunnen worden? YouTube: Cristiano Ronaldo Punches Diego Godin in the Face ( Athletico Madrid 1-0 Real Madrid )
Van mij mogen ze verdedigers veel meer gaan bestraffen voor dat gedrag. Vasthouden? Pingel.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 23-08-2014 16:19 ]
Wat is het toch lekker om het Engelse voetbal weer te zien. Vanmiddag Aston Villa - NewCastle United gezien, ondanks de 0-0 was met name de tweede helft zeer aangenaam om te zien. Nu genieten van een best leuke pot van Chelsea - Leicester City, Chelsea heeft dit nog niet gewonnen en het tempo is zeer hoog! Vanavond weer Eredivisie maar zal even wennen worden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hoe deed de Jong het?Quad schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:34:
Wat is het toch lekker om het Engelse voetbal weer te zien. Vanmiddag Aston Villa - NewCastle United gezien, ondanks de 0-0 was met name de tweede helft zeer aangenaam om te zien. Nu genieten van een best leuke pot van Chelsea - Leicester City, Chelsea heeft dit nog niet gewonnen en het tempo is zeer hoog! Vanavond weer Eredivisie maar zal even wennen worden.
Siem de Jong heeft de laatste 20 minuten mee mogen doen als vervanger van Anita, kort daarna kreeg Aston Villa weer meer balbezit en dreiging waar juist Newcastle United voor de invalbeurt van de Jong constant dreigend en aanvallend was.
Hij werd gebracht als valse spits maar heeft geen kansen gekregen of nadrukkelijk aanwezig kunnen zijn. Anita vond ik erg sterk spelen, constant wanneer hij de bal heeft weer naar voren kijken en spelen, goede kracht op het middenveld dus.
Hij werd gebracht als valse spits maar heeft geen kansen gekregen of nadrukkelijk aanwezig kunnen zijn. Anita vond ik erg sterk spelen, constant wanneer hij de bal heeft weer naar voren kijken en spelen, goede kracht op het middenveld dus.
⏩ PVOutput☀️
De Jong geen kansen gekregen? Hij kreeg een vrij grote kans, uit een balverovering van hemzelf. Had echter niet heel veel tijd om bal goed te plaatsen, keeper pakte hem goed.
[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 23-08-2014 17:21 ]
Wat?!gambieter schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:19:
[...]
Wel weer zo'n typisch "duel" waarbij de verdediger ook hand en tand inzet om de aanvaller beweging te beletten, en zeker niet alleen CR die fout is.
Van mij mogen ze verdedigers veel meer gaan bestraffen voor dat gedrag. Vasthouden? Pingel.
Ja de arm van de verdediger ligt over de schouder van Ronaldo maar hoe Ronaldo lost probeert te komen slaat helemaal nergens op. Zoals het bijten van Suarez niet op het veld thuis hoort hoort deze slaande beweging niet op het veld thuis.
Het is geeneens een poging om los te komen van de verdediger, dan kan je je veel beter op de arm focussen. Al is het hoofd natuurlijk ook een geliefd object. Kijk maar naar boxen...
Verdedigers mogen IMHO ook wel vaker bestraft worden zolang de aanvallers eenzelfde bestraffing krijgen als ze weer eens de vallende ziekte hebben.
Dan heb ik die gemist want was ook met het eten bezig. Verder eigenlijk te kort om hem te kunnen beoordelen. Hij had wel de pech dat Aston Villa meer druk ging zetten toen hij het veld in kwam.Vos schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:19:
De Jong geen kansen gekregen? Hij kreeg een vrij grote kans, uit een balverovering van hemzelf. Had echter niet heel veel tijd om bal goed te plaatsen, keeper pakte hem goed.
⏩ PVOutput☀️
Hij heeft niet zijn arm op de schouder maar om de nek. Hoe moet je anders los komen? Die arm kun je namelijk niet bij. Als je nou de zekerheid hebt dat je even de videoscheidsrechter een seintje kunt geven zodat de verdediger geel krijgt moet je je gewoon vast laten pakken, maar dit is SPARTA het 'moderne' voetbal waarbij dat geen mogelijkheid is.Napo schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:32:
[...]
Wat?!
Ja de arm van de verdediger ligt over de schouder van Ronaldo maar hoe Ronaldo lost probeert te komen slaat helemaal nergens op. Zoals het bijten van Suarez niet op het veld thuis hoort hoort deze slaande beweging niet op het veld thuis.
Het is geeneens een poging om los te komen van de verdediger, dan kan je je veel beter op de arm focussen. Al is het hoofd natuurlijk ook een geliefd object. Kijk maar naar boxen...
Verdedigers mogen IMHO ook wel vaker bestraft worden zolang de aanvallers eenzelfde bestraffing krijgen als ze weer eens de vallende ziekte hebben.
Piep piep hallo CalimeroLuis Enrique: 'Atlético Madrid is de titelfavoriet'
Barcelona staat te trappelen van ongeduld, maar begint volgens trainer Luis Enrique het seizoen niet als favoriet. Die rol is in zijn ogen weggelegd voor de titelverdediger Atlético Madrid. 'Ze zijn de regerend kampioen en moeten daarom worden beschouwd als de titelfavoriet', gaf Luis Enrique uitleg over de Spaanse titelrace.
Desalniettemin is het geen slaande beweging die nog als 'per ongeluk' uitgelegd kan worden. Dit zou een schorsing moeten zijn, maar voor zover ik weet is er geen sprake van een onderzoek. Hij zal er dus hoogstwaarschijnlijk mee wegkomen.andries.t.net schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:19:
[...]
Hij heeft niet zijn arm op de schouder maar om de nek. Hoe moet je anders los komen? Die arm kun je namelijk niet bij. Als je nou de zekerheid hebt dat je even de videoscheidsrechter een seintje kunt geven zodat de verdediger geel krijgt moet je je gewoon vast laten pakken, maar dit is SPARTA het 'moderne' voetbal waarbij dat geen mogelijkheid is.
Hater's gonna hate, apparently

Ok ok, om zijn nek ipv enkel op zijn schouder. Actie kan niet van de verdediger maar de actie van Ronaldo slaat alsnog nergens op (mja, het slaat wel ergens tegenaanandries.t.net schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:19:
[...]
Hij heeft niet zijn arm op de schouder maar om de nek. Hoe moet je anders los komen? Die arm kun je namelijk niet bij. Als je nou de zekerheid hebt dat je even de videoscheidsrechter een seintje kunt geven zodat de verdediger geel krijgt moet je je gewoon vast laten pakken, maar dit is SPARTA het 'moderne' voetbal waarbij dat geen mogelijkheid is.
Zelfs als videoscheidsrechter zou je moeten zeggen dat de verdediger een kaart krijgt en Ronaldo van het veld wordt weggestuurd
Tja, ik zie ook niet in wat daar nou calimero aan was

150 miljoen uitgeven en jezelf niet als de titelfavoriet willen bestempelen?Kaap schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:55:
[...]
Tja, ik zie ook niet in wat daar nou calimero aan was
Kan toch? Aangezien Suarez niet mag spelen voor lange tijd.toolkist schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:16:
[...]
150 miljoen uitgeven en jezelf niet als de titelfavoriet willen bestempelen?
Alsof ze voorin niet al sterk genoeg waren?iPodKiller schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:22:
[...]
Kan toch? Aangezien Suarez niet mag spelen voor lange tijd.
Suarez gaat Barca geen kampioen maken, een betere verdediging wel. Helemaal grappig dat ie dan Atletico als favoriet bestempelt, terwijl dat halve team leeg is gekocht.
En die zijn mijns inziens er niet enorm veel zwakker op geworden. Voor Courtois hebben ze met Oblak een enorm talent in huis gehaald, voor Filipe Luis Ansaldi en Siquera en voor Diego Costa hebben ze Mandzukic gehaald. Tevens is met Griezmann een veel betere aangever dan David Villa aangetrokken. Daarnaast zijn ze regerend kampioen, finalist CL, afgelopen jaren aantal keer de EL gewonnen, seizoen geleden de beker, nu de Spaanse Supercup van Real Madrid gewonnen.toolkist schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:28:
[...]
Alsof ze voorin niet al sterk genoeg waren?
Suarez gaat Barca geen kampioen maken, een betere verdediging wel. Helemaal grappig dat ie dan Atletico als favoriet bestempelt, terwijl dat halve team leeg is gekocht.
Ik zie Barcelona in ieder geval niet als dé favoriet, dat blijft voor mij voorlopig Real Madrid. Team is grotendeels intact gebleven en de manager is niet nieuw meer. Luis Enrique moet zich nog behoorlijk bewijzen en het volledige team is overhoop gehaald. Ik zie ze eerder 3e eindigen dan 1e, om eerlijk te zijn.
Triest nieuws vandaag:
http://www.bbc.com/sport/0/football/28918021
''Cameroonian Albert Ebosse has died after being hit by an object thrown by spectators following a game in Algeria.''
''Cameroonian Albert Ebosse has died after being hit by an object thrown by spectators following a game in Algeria.''
Las het al ja, bizar... Sommige supporters, ik kan ze echt niet begrijpen. Natuurlijk van mindere orde maar desalniettemin: hetzelfde geldt voor de Ajax supporters die vuurwerk op het veld gooiden. Waarom? Ik kan er echt geen reden achter verzinnen dan de toffe jongen willen uithangen.iPodKiller schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:20:
Triest nieuws vandaag:
andries.t.net schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:19:
[...]

Nu moet Godin natuurlijk bestraft worden, dit is ook niet eens meer licht shirtje trekken maar worstelen. Desalniettemin lijkt me hier Ronaldo wel ver over de schreef te gaan, en zou een schorsing gepast zijn. Gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen.

Ze zijn voorin misschien wel zwakker geworden. Wie gaat er nu diepte zoeken voor het team? Drie individualisten voorin: meestal werkt het niet.toolkist schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:28:
[...]
Alsof ze voorin niet al sterk genoeg waren?
Ze hadden beter een grote naam achterin of op het middenveld kunnen halen. Zo'n Mathieu: daar lig je niet wakker van.
Voor het voetbal zou het overigens goed zijn als Atletico weer kampioen wordt. Het beleid van Real is namelijk al helemaal schandalig. Eén van je beste spelers (Di Maria) dumpen omdat er weer wat namen gehaald moeten worden. En dan nog 94 miljoen vragen lees ik op het AD.
[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 24-08-2014 12:49 ]
94 miljoen gaan ze volgens mij echt niet krijgen. 50 miljoen pond is wat er door de Spaanse media wordt gezegd, zal ook wel ongeveer in die orde van grootte zijn. Als Florentino Perez 94 had kunnen krijgen was Di Maria allang bij United gepresenteerd. En of het verstandig is, dat weet ik ook niet nee. Aan de ene kant wil je spelers niet volledig over hun hoogtepunt verkopen gezien het feit dat je dan weinig meer voor ze krijgt. Aan de andere kant, je allerbeste speler van vorig seizoen verkopen is ook niet echt goed te volgen...D-e-n schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:46:
[...]
Ze zijn voorin misschien wel zwakker geworden. Wie gaat er nu diepte zoeken voor het team? Drie individualisten voorin: meestal werkt het niet.
Ze hadden beter een grote naam achterin of op het middenveld kunnen halen. Zo'n Mathieu: daar lig je niet wakker van.
Voor het voetbal zou het overigens goed zijn als Atletico weer kampioen wordt. Het beleid van Real is namelijk al helemaal schandalig. Eén van je beste spelers (Di Maria) dumpen omdat er weer wat namen gehaald moeten worden. En dan nog 94 miljoen vragen lees ik op het AD.
Wat betreft Barcelona, die gaan volgens mij idealiter zo spelen met het huidige materiaal:

Je zou eventueel ook een 4231 kunnen spelen, waarbij Mascherano of Rakitic naast Busquets zal gaan spelen. Nu ben ik ook absoluut niet te spreken over Mathieu en Vermaelen, zeker gezien Benatia nu voor een miljoen of 35 naar Bayern lijkt te gaan. Aan de andere kant, liever die twee dan 54M voor Luiz betalen, wat ben ik ongelooflijk blij dat dat hem niet is geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Catorce op 24-08-2014 13:12 ]
Leuke club Real. #Halaklapinjegezich of #Halawijzoekenruzie 
Ik heb veel respect voor Ronaldo, maar wat een achterlijk actie. Huilebalk, als hij niet krijgt wat hij wilt, dan is het gelijk deze onzin..
Barca moet gewoon zichzelf blijven, 3x rood aan smeren en je loopt met 3 punten weg. (lekker beknopt, ik weet het, maar als ik die gasten alleen maar zie slaan en achterlijke dingen zie doen..)

Ik heb veel respect voor Ronaldo, maar wat een achterlijk actie. Huilebalk, als hij niet krijgt wat hij wilt, dan is het gelijk deze onzin..
Barca moet gewoon zichzelf blijven, 3x rood aan smeren en je loopt met 3 punten weg. (lekker beknopt, ik weet het, maar als ik die gasten alleen maar zie slaan en achterlijke dingen zie doen..)
Want hoe die vent aan zijn nek hangt is wel ok natuurlijkMosin schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:10:
Leuke club Real. #Halaklapinjegezich of #Halawijzoekenruzie

Beide spelers zitten fout, maar CR maait met zijn arm. Dus dat lijkt veel erger. Dat vasthouden is ook super irritant en gewoon een penalty waard.
Lekker laten gaan imo.
Lekker laten gaan imo.
[ Voor 38% gewijzigd door Vos op 24-08-2014 15:27 ]
Inderdaad, waarom di Maria perse wegmoet snap ik ook niet. Hetzelfde geldt voor een nuttige speler als Khedira. En dat alleen maar om WK sterren te halen.D-e-n schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:46:
[...]
Ja en het is niet alleen dit het hele jaar door.. Ik zie de hele tijd alleen maar die domme fratsen en ja, van Ronaldo verwacht ik beter.. maar goed, blijkt net als veel team genoten, gauw op de pik getrapt te zijnKaap schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:18:
[...]
Want hoe die vent aan zijn nek hangt is wel ok natuurlijkAls iemand dat bij mij doet, krijg je ook gewoon een ram voor je smoel

Over het algemeen in ieder geval, ik vind het prachtig om die wedstrijd gezien te hebben, maar slaan en iemand bewust gaan neer halen is sneu. Ik keur zoiets ook niet bij Bayern goed.
[ Voor 16% gewijzigd door Mosin op 24-08-2014 17:47 ]
Onbegrijpelijk. Echt, hoe kun je het slaan naar een tegenstander laten gaan, hoe irritant hij ook aan je nek hangt?Vos schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:26:
Beide spelers zitten fout, maar CR maait met zijn arm. Dus dat lijkt veel erger. Dat vasthouden is ook super irritant en gewoon een penalty waard.
Lekker laten gaan imo.
Catorce schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:49:
[...]
Onbegrijpelijk. Echt, hoe kun je het slaan naar een tegenstander laten gaan, hoe irritant hij ook aan je nek hangt?Two wrongs don't make a right lijkt me hier nogal van pas.
Doe gewoon normaal inderdaad en al helemaal als je Ronaldo heet.
[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 24-08-2014 19:12 ]
Ik vind het geen 'slaan naar de tegenstander', dat zal het verschil zijn. Kan interpretatie zijn, hij wil zich los rukken op een wel heel lompe manierCatorce schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:49:
[...]
Onbegrijpelijk. Echt, hoe kun je het slaan naar een tegenstander laten gaan, hoe irritant hij ook aan je nek hangt?Two wrongs don't make a right lijkt me hier nogal van pas.
Is ook gewoon een mens die geïrriteerd kan raken.Mosin schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:11:
[...]
![]()
Doe gewoon normaal inderdaad en al helemaal als je Ronaldo heet.
[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 24-08-2014 20:10 ]
Dus ManU/van Gaal wil Di Maria kopen. Maar als ik zo keek vandaag was de verdediging weer zwak, dus waarom niet daar kopen?
Mascherano trouwens al rood, en terecht. En dit beeld is zo typisch voor Mascherano:

Wat deed ik fout?
Mascherano trouwens al rood, en terecht. En dit beeld is zo typisch voor Mascherano:

Wat deed ik fout?
Mascherano is niet echt een enorme zeikerd hoor, daar zijn er genoeg van die daar een behoorlijke schep bovenop doen. Dus typisch, niet echt imo. Wel een terechte rode kaart, hoe 'ongelukkig' het aanraken ook is. Doorgebroken speler = rood, klaar.gambieter schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:51:
Dus ManU/van Gaal wil Di Maria kopen. Maar als ik zo keek vandaag was de verdediging weer zwak, dus waarom niet daar kopen?
[afbeelding]
Wat deed ik fout?
Wedstrijd was nog niet wat het moest zijn, ik vond Rafinha op RW niet om over naar huis te schrijven, het is echt een middenvelder. Tevens was het spel in grote delen van de wedstrijd behoorlijk statisch, hopelijk zal dat beter worden met Suarez en Neymar er bij voorin. Leuk dat Munir een goaltje meepikt overigens, hij was vorig seizoen al enorm goed in de Juvenil die de Youth League de beker pakten. Hoop dat hij zich goed kan ontwikkelen.
Vind je het gek met Elche "parking the bus"?Catorce schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:05:
[...]
Tevens was het spel in grote delen van de wedstrijd behoorlijk statisch, hopelijk zal dat beter worden met Suarez en Neymar er bij voorin.

Maar die kleine Messi liet toch weer z'n klasse zien. Wat kan dat mannetje ballen, zeg. Niet normaal! Dat ene steekballetje.
Ik ken die jongen niet (dacht eerst dat het Neymar was met dat kapsel) maar het was best wel een knappe goal. Dat balletje van Rakitic was een beetje geluk dat ie via het hoofd van die verdediger precies bij die jongen voor z'n voeten kwam, maar hoe die hem dan met buitenkant links hoog langs de keeper wipt, vond ik best wel knap. Hopelijk gaan we nog meer van dit soort acties zien van hem.Leuk dat Munir een goaltje meepikt overigens
Ben benieuwd of Real er vanavond wat van bakt tegen Cordoba. Die zullen ook wel de bus parkeren.

En daarna tweede helft City - Liverpool.

Vreemde strategie idd om het gebrek aan ervaring binnen de verdediging op te lossen door Di Maria voor een extreem hoog bedrag te halen. Het blijft altijd maar afwachten hoe zo'n speler het in de PL gaat doen. Bovendien denk ik dat Man Utd meer aan een echte leider heeft, van Persie is bijvoorbeeld over zijn top heen.gambieter schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:51:
Rooney kan het ook niet in zijn eentje, Mata valt me tegen en de rest van de selectie is los zand.
Met geld smijten nu is meer een pleister voor op de wond.Van Gaal heeft gewoon tijd nodig om het team weer op te bouwen, dat gaat hem dit jaar niet al lukken, daar gaat jaren overheen. Hopelijk krijgt hij daar wel de ruimte en tijd voor.
Wat dit betreft, er moet gewoon echt consequent gefloten worden wat deze verdedigende acties / ippons betreft. Corners, vrije trappen lijken tegenwoordig meer op rugby dan voetbal...Mosin schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:44:
Ach ja, we houden een menings verschil, maar dat is prima
Wat Ronaldo betreft, die actie is natuurlijk niet goed maar een logisch gevolg van dat het gedrag van de verdedigeren blijkbaar tegenwoordig toegestaan is.
Overigens zie ik dit gedrag alleen maar op TV.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik verwacht niet dat hij de tijd krijgt. Rond de kerst zullen er toch resultaten behaald moeten zijn anders is het exit. Wat dat betreft is er weinig veranderd na Moyes, de eigenaren hebben geen jaren geduld denk ik. Giggs ziet er ook niet blij uit op de bank naast van Gaal. Niemand durft wat te zeggen, lekkere staf heb je dan.Terryb47 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:05:
Met geld smijten nu is meer een pleister voor op de wond.Van Gaal heeft gewoon tijd nodig om het team weer op te bouwen, dat gaat hem dit jaar niet al lukken, daar gaat jaren overheen. Hopelijk krijgt hij daar wel de ruimte en tijd voor.
Ik zag Van Basten ook niet vrolijk kijken, zou die er ook geen zin in hebben? Erwin Koeman keek ook wat beteuterd, durft ook niets te zeggen.
Lekker makkelijke conclusies trek je weer

Verwijderd
Serieus?Bospa01 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:25:
[...]
Overigens zie ik dit gedrag alleen maar op TV.
Ik zie dit gedrag , HELAAS, veel te vaak op de amateurvelden. Alleen het valt mij vooral op dat de amateurs minder lopen te janken als ze een keer een beuk krijgen. Ook omdat de scheidsrechters niet altijd netjes fluiten (lees thuisfluiten) en het dus geen nut heeft om er een drama van te maken.
Ga maar eens bij een redelijk hoog amateur team kijken tijdens de corners. Tenentrappen, knijpen in de zij, trekken aan shirt (bij springen), duwen voordat je springt, elleboogje in de zij, ijsbeentjes voortaan minder (misschien is die trend voorbij;)).
Maar dat kan ook aan de regio liggen waarin in voetbal

Ik moet toch stiekum wel glimlachen als Man-unt verliest. Al hoop ik voor v. Gaal dat hij het team wel op de rit krijgt. Maar dan moet hij echt inversteren in de verdediging want het ziet er soms niet uit daar achterin. En het viel mij ook op dat ze gewoon niks kunnen creeëren. Laatste half uur heb ik geen kans gezien.
Haha dit. Al die conclusies altijd gebaseerd op niks.JanW schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:28:
Ik zag Van Basten ook niet vrolijk kijken, zou die er ook geen zin in hebben? Erwin Koeman keek ook wat beteuterd, durft ook niets te zeggen.
Nou ja, die assistenten zitten er toch niet voor niks? Maar van Gaal heeft liever dat iedereen het met hem eens is. Typisch dat Kluivert bij oranje op de bank zat. Net als Cocu/Faber bijvoorbeeld, je kent het wel.
Zucht, laten we weer een van Persie discussie beginnen................tweaker2010 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:23:
[...]
van Persie is bijvoorbeeld over zijn top heen.
Daar kan ik nog steeds mijn vinger niet op leggen. Het lijkt erop alsof Ferguson en Wenger de enige zijn die al heel hun leven bij één club zitten, maar die hebben toch ook verloren en bij hun is het toch ook niet altijd rozengeur en maneschijn geweest? Waarom mogen die dan wel blijven zitten en andere worden na twee keer verliezen meteen de laan uit gegooid? Ik snap daar helemaal niks van!tweaker2010 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:26:
[...]
Rond de kerst zullen er toch resultaten behaald moeten zijn anders is het exit.
Ik geloof in de eeuwenoude gezegde "Een trainer is niet beter dan zijn materiaal" dus je kan hier neerzetten wie je wilt, dit elftal wordt niet beter. Van Persie en Rooney zijn de enige twee toppers, maar die zijn al over de top. De rest is gewoon zwaar middelmaat. Bovendien moet je bij een club als United niet opbouwen, maar moet je er gewoon staan. We hebben het hier niet over FC Dordrecht of Excelsior, we hebben het hier over één van de grootste clubs ter wereld. Daar hoort (theoretisch gezien) alleen de top van de top te spelen.
En terwijl ik dit typ, hoor ik op de radio dat de transfer van Di Maria zo goed als rond is. Hij moet alleen nog een medische keuring ondergaan. 80 miljoen!

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 25-08-2014 15:03 ]
Dan is de aankoop van Di Maria toch wel te begrijpen? Dat is toch wel een echte topper.
Ik snap alleen niet waarom er niet eerder verdedigers zijn gehaald, had je toch punten kunnen schelen
Ik snap alleen niet waarom er niet eerder verdedigers zijn gehaald, had je toch punten kunnen schelen
't Is niet dat ze niet proberen hoor... Hummels krijgen ze ook maar niet losgeweekt bij Dortmund.
Nuja, ze hebben nog een week, maar inderdaad een verdediger of 2 erbij zou geen overbodige luxe zijn.
Nuja, ze hebben nog een week, maar inderdaad een verdediger of 2 erbij zou geen overbodige luxe zijn.
Tja, wie z'n schuld is het ook alweer dat United nu met een stel 2de rangs voetballers zit? Ferguson.
Die heeft gewoon verzuimd om de selectie op tijd te verjongen/vernieuwen. Je kan nu niet 10 topspelers halen en verwachten dat je meteen kampioen wordt. hoe goed Van Gaal ook is, hij kan ook niet toveren, die moet tijd krijgen om z'n team weer op te bouwen.
Die heeft gewoon verzuimd om de selectie op tijd te verjongen/vernieuwen. Je kan nu niet 10 topspelers halen en verwachten dat je meteen kampioen wordt. hoe goed Van Gaal ook is, hij kan ook niet toveren, die moet tijd krijgen om z'n team weer op te bouwen.
De aankoop van Di Maria is helemaal niet te begrijpen. Want van Gaal speelt liever met 2 spitsen (3-5-2).D-e-n schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:03:
Dan is de aankoop van Di Maria toch wel te begrijpen? Dat is toch wel een echte topper.
Maar goed misschien gaat hij zijn team rond di Maria heenbouwen, dat zou kunnen. Zoals zovaak wordt de focus op het scoren gelegd en is de verdediging erg matig. Er zijn ook nogal wat ervaren jongens vertrokken.
Ik verwacht dat ie gewoon 4-3-3 gaat spelentweaker2010 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:52:
[...]
De aankoop van Di Maria is helemaal niet te begrijpen. Want van Gaal speelt liever met 2 spitsen (3-5-2).
Maar goed misschien gaat hij zijn team rond di Maria heenbouwen, dat zou kunnen. Zoals zovaak wordt de focus op het scoren gelegd en is de verdediging erg matig. Er zijn ook nogal wat ervaren jongens vertrokken.
Benatia voor een lachwekkende 26+4 miljoen naar Bayern! Echt serieus, kan er een club beter gerund worden? Zoveel logische aankopen die niet idioot veel geld kosten... Zou me niets verbazen als Reus daar volgend jaar ook speelt, bij Barcelona en Real is geen plek in de basis, bij Engelse clubs wilt hij blijkbaar niet spelen (Arsenal afgewezen, United volgens mij ook IIRC).
26 miljoen voor Benatia, ongelooflijk. En Barcelona haalt Mathieu en Vermaelen
26 miljoen voor Benatia, ongelooflijk. En Barcelona haalt Mathieu en Vermaelen
Schaamtelijke vraag, maar is die Benatia echt zo goed!?
Ik kijk eigenlijk nooit naar Italiaans voetbal. Ik kijk dalijk eens wat filmpjes op Youtube
Ik kijk eigenlijk nooit naar Italiaans voetbal. Ik kijk dalijk eens wat filmpjes op Youtube
In de beker (League Cup) staat ManU ook al 1-0 achter tegen een tweede divisieclub (MK Dons), geblunder van ManU verdediger Johnny Evans. King Louis heeft weinig goud meer op die pik zolang hij geen goede verdedigers binnenhaalt, want wat hij nu heeft geeft zich sneller over dan een Franse soldaat waar boe tegen geroepen wordt.
En na 65 minuten zelfs 2-0, en verdiend. Mooie goal ook, gescoord met de borstkas en ook zo bedoeld. En ik zie de 3-0 eerder vallen dan de 2-1, de ManU aanvallers zijn compleet fantasieloos en de verdediging is een kaartenhuis.
En na 65 minuten zelfs 2-0, en verdiend. Mooie goal ook, gescoord met de borstkas en ook zo bedoeld. En ik zie de 3-0 eerder vallen dan de 2-1, de ManU aanvallers zijn compleet fantasieloos en de verdediging is een kaartenhuis.
[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 26-08-2014 22:28 ]
Het is dat Thiago Silva geblesseerd was en niet top heeft gespeeld, maar afgelopen jaar vond ik - wat ik gezien heb - hem echt vreselijk imposant. Hij lijkt echt alles te hebben, nu hopen dat het geen uitzonderlijk jaar was. Ik denk het niet, en voor dat geld absoluut een koopje. Ik had er heel tevreden mee geweest als Barcelona Luis Suarez had laten zitten en Benatia had gehaald voor 45M en een iets mindere spits...Mosin schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:25:
Schaamtelijke vraag, maar is die Benatia echt zo goed!?
En ja hoor, de 3-0 is er ook, de verdediging wordt gewoon weggetikt. Van Gaal doet het nog slechter dan Moyes

Oke, dat is mooi om te horen!Catorce schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:29:
[...]
Het is dat Thiago Silva geblesseerd was en niet top heeft gespeeld, maar afgelopen jaar vond ik - wat ik gezien heb - hem echt vreselijk imposant. Hij lijkt echt alles te hebben, nu hopen dat het geen uitzonderlijk jaar was. Ik denk het niet, en voor dat geld absoluut een koopje. Ik had er heel tevreden mee geweest als Barcelona Luis Suarez had laten zitten en Benatia had gehaald voor 45M en een iets mindere spits...
Tja, zoals ik je zelf al vele keren zien zeggen, dat het beleid bij Barca niet echt je van het is, dan krijg je zulke dingen.
Ik mag er volgens mij best trots op zijn, op onze aankopen. Geen op hol geslagen onzin. Hopelijk blijft het zo, ik wil niet over 10 jaar hetzelfde als jou komen te zeggen, dat we een zeer ''goed'' aankoop beleid hebben
En 4-0
. En ManU heeft twee of drie pogingen binnen de palen gehad.
Ik krijg echt dat gevoel wat ik bij Brazilie-Duitsland en Nederland-Spanje had: een soort van medelijden en bijna plaatsvervangende schaamte.

Ik krijg echt dat gevoel wat ik bij Brazilie-Duitsland en Nederland-Spanje had: een soort van medelijden en bijna plaatsvervangende schaamte.
Di Maria moet vast denken, heb ik de goede Manchester wel te pakken?
Man Utd XI: De Gea, M Keane, Evans, Vermijl, James, Powell, Janko, Anderson, Hernandez, Kagawa, Welbeck.
Denk niet dat er nog veel van die gasten in 't 1e zullen spelen dit seizoen. Wellicht De Gea, maar verder?
Denk niet dat er nog veel van die gasten in 't 1e zullen spelen dit seizoen. Wellicht De Gea, maar verder?
Herrera viel in, Januzaj ook. Beiden lieten niets zien.
Welbeck kon de bal niet aan de voet houden, Hernandez lukt helemaal niets meer, De Gea maakt het verschil ook al niet. Het was echt heel erg slecht.
MK Dons speelde trouwens erg goed, geconcentreerd en dodelijk in de counter.
Welbeck kon de bal niet aan de voet houden, Hernandez lukt helemaal niets meer, De Gea maakt het verschil ook al niet. Het was echt heel erg slecht.
MK Dons speelde trouwens erg goed, geconcentreerd en dodelijk in de counter.
ach het is maar de league cup toch? weer een zorg minder
Inderdaad. Moyes lacht zich suf: https://twitter.com/Cheer...04365340793782272/photo/1gambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:30:
En ja hoor, de 3-0 is er ook, de verdediging wordt gewoon weggetikt. Van Gaal doet het nog slechter dan Moyes![]()
Wellicht De Gea? Dat is gewoon de basiskeeper hoortoolkist schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:58:
Man Utd XI: De Gea, M Keane, Evans, Vermijl, James, Powell, Janko, Anderson, Hernandez, Kagawa, Welbeck.
Di Maria zal zich ook genaaid voelen zeg... Wat een treurig gebeuren daar in Manchester

Maar die waren vanavond matig tot zeer slecht. Evans veroorzaakte de 1e goal en had nog een pingel tegen moeten krijgen voor hands, Hernandez en Welbeck waren alleen maar aan het stuntelen.Vos schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:23:
Wellicht De Gea? Dat is gewoon de basiskeeper hoor. Verder zie ik Evans, Hernandez, Kagawa, Welbeck. Dat zijn selectiespelers, denk Anderson ook nog steeds.
Van Gaal blijft vasthouden aan de 3-5-2/5-3-2 die hij ook bij Oranje gebruikte, maar zijn verdedigers kunnen dat niet aan. Als je ook kijkt wat er staat, Evans en Jones zijn nog de minst onbekende verdedigers.
Herrera zat niet eens bij de wedstrijd selectiegambieter schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:01:
Herrera viel in, Januzaj ook. Beiden lieten niets zien.
.
Van Gaal moet zo snel mogelijk weer 4-3-3 of 4-2-3-1 gaan spelen want ik ben dat 5-3-2/3-5-2 nu echt wel meer dan zat want bij United is het niets en zal ook nooit iets worden.
Bij oranje vond ik het al zeer twijfelachtig maar die verdediging deed tenminste wat het moest doen.
Het begint nu gewoon zielig te worden hoe krampachtig LVG weer eens zijn gelijk moet hebben.
Hij moet gewoon weer eens lef tonen en aanvallend mooi voetbal laten zien zoals we van hem gewend zijn bij Barca , Ajax en Bayern want dan heb je er tenminste nog vrede mee als je met 4-0 op ze met 4-0 op hun bek gaan maar zo zielloos al de laatste 3 wedstrijden

[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 27-08-2014 00:09 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Waarom Van Gaal 3-5-2/5-3-2 met United wil spelen is mij een raadsel, toen met Oranje werkte het omdat het een tijdelijke oplossing was en niet beter had. Bij United is er zat geld om nieuwe spelers te halen.
Nu hebben ze bij United al een tekort aan verdedigers dan moet je er niet nog een paar extra erbij gooien als je die niet hebt. Gewoon 4-4-2 of een variant ervan spelen, waarom het wiel opnieuw uitvinden? In Shaw en die krullenbol hebben ze al fullbacks, dan hoeft ie in principe maar 1 of 2 ervaren CB's te halen?
Nu hebben ze bij United al een tekort aan verdedigers dan moet je er niet nog een paar extra erbij gooien als je die niet hebt. Gewoon 4-4-2 of een variant ervan spelen, waarom het wiel opnieuw uitvinden? In Shaw en die krullenbol hebben ze al fullbacks, dan hoeft ie in principe maar 1 of 2 ervaren CB's te halen?
[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 27-08-2014 00:09 ]
Precies want dit echt bijna beschamend zelfs voor Van Gaal.Terryb47 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:06:
Waarom Van Gaal 3-5-2/5-3-2 met United wil spelen is mij een raadsel, toen met Oranje werkte het omdat het een tijdelijke oplossing was en niet beter had. Bij United is er zat geld om nieuwe spelers te halen.
Gewoon en goed CB en een goede CM halen en dan lekker aanvallend voetballen zoals we gewend zijn van LVG.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik dacht dat ik zijn naam hoorde als vrije trapnemer, maar als ik de opstelling zie, dan zal dat Pereira zijn geweest. Pereira, Herrerabeuker19 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:06:
Herrera zat niet eens bij de wedstrijd selectie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2