Cuadrado dus naar Chelsea als ik twitter mag geloven, eerlijk is eerlijk, ze hebben wel een dreigende speler gekocht mocht het waar zijn.. Waar houdt de grens op met kopen. 23,3M pond.
kwam deze vandaag op twitter tegen haha:

credit: trollbongda.com

credit: trollbongda.com
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Makkelijke keus
: Keane 
23.3M pond is wel een stuk lager dan z'n afkoopsom (~50M euro, voor Cuadrado).
En Schurrle misschien naar Wolfsburg voor een soortgelijk bedrag ...iPodKiller schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:27:
Cuadrado dus naar Chelsea als ik twitter mag geloven, eerlijk is eerlijk, ze hebben wel een dreigende speler gekocht mocht het waar zijn.. Waar houdt de grens op met kopen. 23,3M pond.
23.3M pond is wel een stuk lager dan z'n afkoopsom (~50M euro, voor Cuadrado).
[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 30-01-2015 19:26 ]
Bas Dost doet het lekker voor Wolfsburg; 2x scoren tegen FCB !
Wolfsburg staat atm 2-0 voor tegen Bayern
En wie is de doelpuntenmaker; Bas Dost
Een redelijk eenvoudige, maar goede schuiver en een prachtige volley van de rand 16 die er binnenkant paal in vliegt.
En die De Bruyne is wel een geweldige voetballer hoor
Ongrijpbaar voor Bayern vandaag.
De 2-0: http://gfycat.com/ScarceDecentKilldeer
En die De Bruyne is wel een geweldige voetballer hoor
De 2-0: http://gfycat.com/ScarceDecentKilldeer
[ Voor 25% gewijzigd door JanW op 30-01-2015 21:41 ]
Dafuq.... Die uithaal van Dost! Precies in de kraal, lekker hoor!
Het staat intussen 4-1, De Bruyne twee maal en tussendoor een goal van Bayern. Die tweede goal van De Bruyne was wel weer lekker hoor. Knalt 'm hard en hoog in 't doel, wel nog van richting veranderd lijkt 't maar toch.
Bayern 4 doelpunten tegen in één seizoenshelft, nu 4 tegen in één wedstrijd.
Bayern 4 doelpunten tegen in één seizoenshelft, nu 4 tegen in één wedstrijd.
De Bruyne weg, Schurrle weg ... Cuadrado ervoor terug en Willian aan het spelen natuurlijk die onder Mourinho wel z'n draai heeft gevonden inmiddels.
Goed gedaan Wolfsburg. Puike werk!
Laat ik niet teveel woorden vuil maken aan het werk van Bayern.
Waarom begin ik het gevoel te krijgen, dat guardiola, Götze niet mag (beetje a la Ibrahimovic).
Laat ik niet teveel woorden vuil maken aan het werk van Bayern.
Waarom begin ik het gevoel te krijgen, dat guardiola, Götze niet mag (beetje a la Ibrahimovic).
Volgens mij omdat Gotze geen speler is die Guardiola an sich op Guardiola's wishlist stond. Maar omdat Gotze weer zon duits supertalent is, wordt ie automatisch een prestige object wat Bayern moest halen.
Daar lijkt het onderhand wel op... Aan zulke dingen kan ik me kwaad maken. Gister had ik het idee, dat die Guardiola niet 100% erbij was. Hij wisselt bij een 3-1 achterstand Weiser voor Rode in de 50ste minuut en dan laat ik het erbuiten, dat Weiser amper speelt en het team vooral niet helpt bij een 3-1 achterstand.Kaap schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:12:
Volgens mij omdat Gotze geen speler is die Guardiola an sich op Guardiola's wishlist stond. Maar omdat Gotze weer zon duits supertalent is, wordt ie automatisch een prestige object wat Bayern moest halen.
Ach ja, Götze mag wat mij betreft naar Real, United of elke andere club op deze planeet. Ze hebben hem vast wel uit angst gekocht...

Deel 1: klopt! ALLEMAAL ANTI BARCA!Kaap schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:27:
[...]
Komt omdat we alle anti-Barca zijn en pro-Real, wil je dat graag horen
Echt antwoord: ik had het nog niet eens gelezen, maar 2 wedstrijden is wel bizar kort. 4 a 5 had echt wel gemogen.

Deel 2: Laat ik het zo zeggen, als het Suarez is of een andere notoire eikel dan zou er meer ophef zijn.
A: Het is niet een enkel 'tikje', hij slaat en schopt. In het gezicht, bewust ook. Meerdere keren, waarbij er een aantal niet door de scheidsrechter zijn waargenomen. Onacceptabel, wie het ook is, topspeler of linksback in tweede divisie.chim0 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Hoezo "onwerkelijk"?Je doet alsof ie een wereldmisdaad heeft begaan. Hij was gewoon gefrustreerd en deelde een paar tikjes uit, maar die gast ging liggen alsof z'n darmen eruit werden gesneden. Hij trapte hem na, maar dat mannetje greep naar z'n gezicht.
Gewoon een gefrustreerde Ronaldo, niks meer of minder, dus twee wedstrijden prima. Of is het omdat het "Ronaldo" is, dat je hem tien wedstrijden wil laten schorsen?
B: Vergelijkbare vergrijpen (een enkele zwiep naar achteren met de arm waarbij een speler geraakt werd) is door La Liga eerder bestraft met 4 wedstrijden. Dan is het BIZAR dat dit er niet op zijn minst ook vier zijn, laat staan slechts twee.
C: Je neemt het graag op voor Ronaldo, maar lees eens terug wat je schrijft. Hier praat je bijna goed wat hij doet, 'omdat hij gewoon gefrustreerd is'. Wat? Meen je dat nu echt? Allemachtig.
D: Het is een recidivist. Zeker dat zou zwaar mee mogen tellen, gezien hij al eerder rode kaarten heeft gepakt voor dergelijke acties (zie Ronaldo vs Athletic van pakweg een jaar geleden).
Nu zie ik simpelweg teveel mensen die zeggen dat we begrip moeten hebben, want hij heeft elke wedstrijd te maken met spelers die hem uit zijn element willen halen, geniepige dingen doen als op de voeten staan, duwen en trekken aan shirt, uitschelden. Lijkt mij een bijzonder zwak argument, want dat is nu eenmaal de prijs die je betaalt voor goed zijn. Ze zien je als bedreiging, logisch als je een enorm goede speler bent. Maar als je zo graag de beste aller tijden wilt zijn en hardop zegt dat je de beste bent, is dit ook iets waar je mee om moet kunnen gaan. Twee wedstrijden, laat me niet lachen.
PS: Ik begin bewust niet over het feit dat de derde wedstrijd de derby tegen Atleti is, want ik ben niet zo'n aluhoedje dat ik denk dat het allemaal zo bekokstoofd is dat hij precies dan terug is. Kan best, maar ik geloof dan nog best dat dit toeval is.
Nu op Eurosport 2 de finale van de Asia Cup. Niveau is niet hoog, maar vermakelijk is het wel. Australië inde eerste helft op 1-0 voor, thuis voor het eigen publiek en in de 92ste minuut de 1-1 van Zuid-Korea door Son van Leverkusen.
Wat een miezerige club is 't ook 
http://www.chelseafc.com/...ester-city--part-one.html
Een paar stukken uit het artikel:
http://www.chelseafc.com/...ester-city--part-one.html

Een paar stukken uit het artikel:
Retrospective action and suspension by the FA means the Premier League’s top scorer with 17, Diego Costa, is out of this game, and also our matches against Aston Villa and Everton.
It is quite instructive to see how selectively the media hue-and-cry builds up around incidents such as those during our thrilling semi-final victory over Liverpool. That is especially the case when the current furore is compared to the low-key handling, last February, of Toure kicking out at Norwich’s Ricky van Wolfswinkel, unseen by officials, or Sergio Aguero’s two-footed studs-up jump onto David Luiz’s thigh in our FA Cup semi-final the season before.
Refereeing is certain to be under scrutiny again this weekend, especially as there were several other controversial issues during our beating of Liverpool. Michael Oliver appeared to miss a penalty offence by Martin Skrtel on Diego Costa (as well as a retaliatory kick-out later by the Slovakian) and several off-the-ball strongarms by Lazar Markovic on Filipe Luis.
Wil graag een grote club zijn, maar zo lang dit soort dingen op je officiële site komen te staan ben je maar een waardeloze huilclubOliver was, of course, the official who denied Diego Costa a penalty and saw fit to book him for diving in his first ever match in England, despite clear contact by the Burnley keeper inside the area.
Happily, despite all that, Chelsea qualified for the Capital One Cup final

[ Voor 83% gewijzigd door JanW op 31-01-2015 12:50 ]
Wat een ongelooflijk diep triest artikel. Zoiets publiceer je toch niet als professionele club? Wat zit daar voor amateur bij de pers afdeling, of doet Mourinho dat zelf?
[ Voor 90% gewijzigd door JeroenNietDoen op 31-01-2015 12:55 ]
Dat is waarschijnlijk hoe de wereld eruit ziet door een blauwe bril.Kaap schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:54:
Wat een ongelooflijk diep triest artikel. Zoiets publiceer je toch niet als professionele club? Wat zit daar voor amateur bij de pers afdeling, of doet Mourinho dat zelf?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Was wel een geweldige wedstrijd gisteren met een hoog tempo, niet normaal! Was één en al voetbal, zat alles in, geen gekke dingen als je vergelijkt met die schoppartij Atletico - Barca. Over de gehele wedstrijd gezien een terecht gelijkspel dus, als was City de tweede helft wel beter en had er meer in gezeten. En die Matic is ook wel een geweldenaar, hoor, met dat grote lichaam van hem. Beetje de Yaya Touré van Chelsea.
[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 01-02-2015 07:06 ]
Ik vond de wedstrijd eigenlijk tegenvallen, helaas
. Matic vind ik ook erg goed, zo'n type speler heeft iedere ploeg nodig en die mist Arsenal.
[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 01-02-2015 11:07 ]
Leuke wedstrijd is dat aan het worden, Barcelona - Villareal.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Lekkere pot zeg van Barcalona tegen Villa Real. Speelt Messi nu iets meer terug gezakken? Normaal zie ik hem altijd echt in de spits zelf.
Knettergek daar zeg, gaat letterlijk alle kanten op!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ach ja, lekkere overwinning voor Barca!
Die Rafinha is een goeie. Is hij ook niet toevallig het broertje van Thiago Alcantara?
Die Rafinha is een goeie. Is hij ook niet toevallig het broertje van Thiago Alcantara?
Klopt. Vorig seizoen deed hij het prima bij Celta (huur), maar tot nu toe was ik niet enorm over hem te spreken. Deze wedstrijd speelde hij erg goed. Fijne goal van Messi ook om de voorsprong te pakken!Mosin schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:50:
Ach ja, lekkere overwinning voor Barca!
Verder een matige wedstrijd van Barcelona, maar toch wel een verdiende overwinning. Villareal heeft voornamelijk met twee linies voor en in de zestien gehangen en gegokt op de (zeer gevaarlijke) counters.
Over Messi: dit seizoen speelt hij voornamelijk aan de rechterkant, met de vrijheid lekker rond te dribbelen. Daarom zie je hem veel rond de middenlijn rechts, vanaf daar naar binnen dribbelend. Heel gelukkig ben ik er niet mee, maar het gaat zo slecht nog niet. Maar Suarez, wat een kansen mist die vent. Kan het gewoon technisch niet aan lijkt het, allemachtig.
Het ging gister precies zoals je het typt. Ik vond het zo slecht nog niet en het was in mijn ogen wel vermakelijk. Je ziet wel waar nog wat steekjes vallen, zoals in de verdediging met Mathieu, die niet echt een type Puyol is, ook als Barca spelers is hij te groot/log.Catorce schreef op maandag 02 februari 2015 @ 01:00:
[...]
Klopt. Vorig seizoen deed hij het prima bij Celta (huur), maar tot nu toe was ik niet enorm over hem te spreken. Deze wedstrijd speelde hij erg goed. Fijne goal van Messi ook om de voorsprong te pakken!
Verder een matige wedstrijd van Barcelona, maar toch wel een verdiende overwinning. Villareal heeft voornamelijk met twee linies voor en in de zestien gehangen en gegokt op de (zeer gevaarlijke) counters.
Over Messi: dit seizoen speelt hij voornamelijk aan de rechterkant, met de vrijheid lekker rond te dribbelen. Daarom zie je hem veel rond de middenlijn rechts, vanaf daar naar binnen dribbelend. Heel gelukkig ben ik er niet mee, maar het gaat zo slecht nog niet. Maar Suarez, wat een kansen mist die vent. Kan het gewoon technisch niet aan lijkt het, allemachtig.
Suarez viel inderdaad een beetje tegen. Ik kan me alleen geen spits zo goed bedenken om hem technisch gezien bij Barca te laten spelen. Messi lijkt mij de juiste speler te zijn voor in de spits.
Roma is het totaal kwijt. Lijkt nergens meer op.
De Rossi, Strootman, Castán, Iturbe (Balzaretti al 2 jaar) langdurig geblesseerd
Gervinho (nu ook Doumbia) bij de Afrika cup.
En wat er wel staat is slecht of hopeloos uit vorm.
Pjanic is niets meer, Totti kan niets als er geen mensen lopen om hem heen, Ljajic krijgt nooit een bal, Etc etc.
Nainggolan speelt nog oké.
Maar Maicon is slecht. Astori ronduit triest. Ashley Cole matig.
Enige goede speler aan roma's zijde, Paredes, werd er na 50 minuten al weer uitgehaald.
Dit is een eitje voor Fey. Ik ga mijn vliegtuig naar Roma cancelen
De Rossi, Strootman, Castán, Iturbe (Balzaretti al 2 jaar) langdurig geblesseerd
Gervinho (nu ook Doumbia) bij de Afrika cup.
En wat er wel staat is slecht of hopeloos uit vorm.
Pjanic is niets meer, Totti kan niets als er geen mensen lopen om hem heen, Ljajic krijgt nooit een bal, Etc etc.
Nainggolan speelt nog oké.
Maar Maicon is slecht. Astori ronduit triest. Ashley Cole matig.
Enige goede speler aan roma's zijde, Paredes, werd er na 50 minuten al weer uitgehaald.
Dit is een eitje voor Fey. Ik ga mijn vliegtuig naar Roma cancelen

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 03-02-2015 22:59 ]
Dit is echt niet meer normaal. Ik heb net Dortmund - Augsburg gekeken, waarbij Augsburg voor het eerst in de Bundesliga er met 3 punten vandoor gaat. Het voetbal ging helemaal nergens over en Immobile krijgt een vrije kop kans en legt hem netjes bij de keeper in de handen vanaf 3 meter (om maar even te zeggen hoe fout ze met kansen omgaan..).
Het zou echt gekkenwerk zijn om Klopp te ontslaan. Om in 1x plat te maaien wat hij daar opgebouwd heeft, lijkt me niet handig.. Een andere trainer zoals hem vindt je niet gauw.
Ik kreeg mee dat Mkhitaryan of hoe die speler ook heet, niet tevreden is bij Dortmund. Zaakwaarnemer heet Raiola en die zorgt ook al voor gezeik bij Ajax krijg ik zo'n beetje mee. Het mooiste is nog, dat die gast helemaal niet kan voetballen, echt niet eens Dortmund waardig.. Als je Cristiano Ronaldo heet of Lionel Messi, dan begrijp ik, dat je jezelf aardig vindt voetballen, maar dit is echt pure arrogantie en voor een hechte club zoals Dortmund echt niet goed.
Ga het daar goed in de gaten houden. In het seizoen 12/13 was ik stiekem ook wel fan van Dortmund en nu vind ik het eigenlijk gewoon vreselijk voor de supporters. CL finale en 2 seizoenen later degradatie... Waar praten we nog over.
Het zou echt gekkenwerk zijn om Klopp te ontslaan. Om in 1x plat te maaien wat hij daar opgebouwd heeft, lijkt me niet handig.. Een andere trainer zoals hem vindt je niet gauw.
Ik kreeg mee dat Mkhitaryan of hoe die speler ook heet, niet tevreden is bij Dortmund. Zaakwaarnemer heet Raiola en die zorgt ook al voor gezeik bij Ajax krijg ik zo'n beetje mee. Het mooiste is nog, dat die gast helemaal niet kan voetballen, echt niet eens Dortmund waardig.. Als je Cristiano Ronaldo heet of Lionel Messi, dan begrijp ik, dat je jezelf aardig vindt voetballen, maar dit is echt pure arrogantie en voor een hechte club zoals Dortmund echt niet goed.
Ga het daar goed in de gaten houden. In het seizoen 12/13 was ik stiekem ook wel fan van Dortmund en nu vind ik het eigenlijk gewoon vreselijk voor de supporters. CL finale en 2 seizoenen later degradatie... Waar praten we nog over.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 06-02-2015 10:09 ]
Over belachelijk gesproken (en belangenverstrengeling): http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/31145792
Ashley is de eigenaar van Newcastle United, en die eist blijkbaar dat Glasgow Rangers als etalage voor zijn tweedehandsjes fungeertRangers: Newcastle loan players must play if fit - Kenny McDowall
Rangers manager Kenny McDowall claims he has been told by the club that the five loan signings made from Newcastle must be in his starting XI if fit. Midfielders Gael Bigirimana and Haris Vuckic and defenders Kevin Mbabu, Remie Streete and Shane Ferguson joined from the Premier League side on Monday. Their parent club are owned by Rangers shareholder Mike Ashley.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit wou ik jullie toch niet onthouden 
Behalve arrogant en delusional, begint ie nou ook al te dementeren
Lang verhaal kort: Mourinho (Chelsea) verwijt Manchester City onverantwoord met geld te smijtenChelsea boss Jose Mourinho suggested Manchester City should not be allowed to be league champions because they broke Financial Fair Play regulations.
City won the Premier League title last season but were then fined in May for breaching Uefa's financial rules.
The Premier League has its own form of financial regulation. But Mourinho said: "I don't think a team can be champions when you are punished because you didn't comply with Financial Fair Play (FFP)." City were fined £49m - £32m of which was suspended - and had spending restrictions imposed on them as part of their punishment for the breach. They were also told their wage bill for the 2014-15 campaign must not exceed last season's total. Yet City spent £28m on Swansea striker Wilfried Bony in January, the single biggest outlay by an English club in the winter transfer window.
As well as being prevented from winning their domestic title, Mourinho also believes teams should be docked points for failing to comply with FFP, although he did not specify how many.
The Premier League's financial regulations are not as stringent as Uefa's, but huge losses could be punished by the deduction of points when new rules come into effect after the 2015-16 season. Premier League clubs cannot make a loss in excess of £105m across the 2013-14, 2014-15 and 2015-16 campaigns. Mourinho, whose side are five points clear of City at the top of the table, added: "I enjoy the challenge of the English competition. "The only thing that is not nice is that you compete against the ones who don't follow the same rules."
Volgens mij verwijt hij dat City dusdanig veel geld smijt dat ze de FFP regels overtreden. Dat is iets anders dan onverantwoord met geld smijten. Dat laatste kun je Chelsea verwijten op meerdere momenten (tot +- 1,5 jaar geleden). FFP regels heeft Chelsea daarentegen nooit overtreden. Sterker nog, dit seizoen (zomer + winter) hebben ze winst gemaakt op hun transfers en zijn de aankopen alles behalve onverantwoord.
Toen chelsea "onverantwoord" geld smeet bestonden de regels niet eens, dan kun je die ook niet overtreden?
Ik durf te stellen dat zonder chelsea de FFP regels niet eens zouden bestaan. Wat ik eerder zei, Chelsea is de lachende derde toen het bekend werd dat City de straf kreeg, want Chelsea hebben hun financiele zaakjes inmiddels op orde.
Gaat erom dat Mourinho vingertje wijst naar City over geld smijten, terwijl die donders goed weet hoe ze zelf waren voorheen. Omdat je nu je zaakjes netjes op orde hebt en niet meer zo absurd bezig bent, moet je niet doen alsof je opeens heilig bent.
Tjah Chelsea heeft wat dat betreft geluk dat ze de FFP regels net voor waren. Verder als iemand die regels overtreedt moet er natuurlijk tegenop getreden worden. Ken de situatie niet exact betreffende City, maar hij zou een punt kunnen hebben. En ik ben het niet vaak met hem eens
.
Jij maakt ervan dat hij vingertje wijst over geld smijten zodat jij er een punt van kunt maken. Wat hij feitelijk doet is vingertje wijzen dat City de FFP regels overtreed. Nogal logisch dat hij dan het geld smijten benoemd, want dat is de enige manier om die regels te overtreden. Dat maakt het echter nog niet de kern van het bericht.Kaap schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:01:
Gaat erom dat Mourinho vingertje wijst naar City over geld smijten, terwijl die donders goed weet hoe ze zelf waren voorheen. Omdat je nu je zaakjes netjes op orde hebt en niet meer zo absurd bezig bent, moet je niet doen alsof je opeens heilig bent.
Blijf lekker net doen alsof je coach recht van spreken heeft. Jouw club komt uit hetzelfde schuitje als City, maar omdat jullie er eerder uit zijn, ben je opeens heilig boontje.

Chelsea doet de afgelopen paar jaar fantastische business. Halen alsnog best wat overbodige spelers, maar verkopen bijna alles stuk voor stuk met fijne winst. De Bruyne, Schurrle, Lukaku, Mata, Bertrand and to top it all off: David Luiz voor 50M. Allemachtig, hoe je dat voor elkaar krijgt...Benotti schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:40:
[...]
Jij maakt ervan dat hij vingertje wijst over geld smijten zodat jij er een punt van kunt maken. Wat hij feitelijk doet is vingertje wijzen dat City de FFP regels overtreed. Nogal logisch dat hij dan het geld smijten benoemd, want dat is de enige manier om die regels te overtreden. Dat maakt het echter nog niet de kern van het bericht.
http://www.transfermarkt..../alletransfers/verein/631
Zo te zien is Chelsea nog steeds een bizar groot handelshuis, maar je moet het ze maar na doen wb positief saldo draaien en alsnog je team weten te versterken. Dat is dan wel knap.
Positief saldo is licht optimistisch.Catorce schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Chelsea doet de afgelopen paar jaar fantastische business. Halen alsnog best wat overbodige spelers, maar verkopen bijna alles stuk voor stuk met fijne winst. De Bruyne, Schurrle, Lukaku, Mata, Bertrand and to top it all off: David Luiz voor 50M. Allemachtig, hoe je dat voor elkaar krijgt...
http://www.transfermarkt..../alletransfers/verein/631
Zo te zien is Chelsea nog steeds een bizar groot handelshuis, maar je moet het ze maar na doen wb positief saldo draaien en alsnog je team weten te versterken. Dat is dan wel knap.
Van de afgelopen tien jaar één jaar zwarte cijfers kunnen schrijven mbt transfers is niet heel erg geweldig
1.064,3 miljoen ingekocht
480,45 miljoen verkocht
Niet zo'n geweldige balans
Dat zal ongetwijfeld deel uit gemaakt hebben van de x-aantal miljoen die hij in Rangers geïnvesteerd heeft. Had ie ook niet kunnen doen, dan was Rangers weer failliet geweest.gambieter schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:04:
Over belachelijk gesproken (en belangenverstrengeling): http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/31145792
[...]
Ashley is de eigenaar van Newcastle United, en die eist blijkbaar dat Glasgow Rangers als etalage voor zijn tweedehandsjes fungeert
Ik dacht dat ze voor het tweede jaar op rij zwarte cijfers hebben geschreven, dat was niet zo. Desalniettemin alsnog fantastische business deze zomer, dat kun je niet ontkennen.Napo schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:12:
[...]
Positief saldo is licht optimistisch.
Van de afgelopen tien jaar één jaar zwarte cijfers kunnen schrijven mbt transfers is niet heel erg geweldig
1.064,3 miljoen ingekocht
480,45 miljoen verkocht
Niet zo'n geweldige balans
Gisteren is Real Madrid volledig afgedroogd door Atleti, dat na 15 jaar eindelijk thuis in La Liga van ze weet te winnen. 4-0 is niet niks, zeker als je bedenkt dat ze nog een penalty hadden moeten hebben voor een handsbal van Khedira dicht op het doel. Ronaldo zag er niet goed uit, dramatische wedstrijd.
Eigenlijk wel.Catorce schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:30:
[...]
Ik dacht dat ze voor het tweede jaar op rij zwarte cijfers hebben geschreven, dat was niet zo. Desalniettemin alsnog fantastische business deze zomer, dat kun je niet ontkennen.
Als ik een miljard mag investeren mag ik hopen dat ik in twee seizoenen een positieve geldstroom heb. Prestatie dat ze David Luis voor dat bedrag hebben verkocht maar één zwaluw maakt nog geen zomer.
Vandaar ook de "deze zomer" in z'n post, lijkt me zoNapo schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:35:
[...]
Eigenlijk wel.
Als ik een miljard mag investeren mag ik hopen dat ik in twee seizoenen een positieve geldstroom heb. Prestatie dat ze David Luis voor dat bedrag hebben verkocht maar één zwaluw maakt nog geen zomer.
Dat is nogal optimistisch redeneren. Het hele punt, zeker met transfers in een handelshuis, is dat je niet één zomer moet pakken als maatstaf. Doe je dat wel dan komt Chelsea er niet zo heel slecht uit afgelopen zomer terwijl je de opbrengsten in schril contrast staan met de uitgaven.toolkist schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:38:
[...]
Vandaar ook de "deze zomer" in z'n post, lijkt me zo
Je kan ook niet zeggen dat als je een huis verkoopt dat je dan 200k winst hebt ondanks dat je initieel wellicht 280k had betaald. Je moet de lusten niet los van de lasten zien.
[ Voor 16% gewijzigd door Napo op 08-02-2015 10:42 ]
Eindelijk weer lucht voor m'n 2de club
De negatieve lijn is doorbroken met de 0-3 op Freiburg, nu doorpakken en een goede serie neerzetten wat mogelijk moet zijn met wedstrijden tegen Mainz en Stuttgart. Hopelijk staat het over 3 weken dan weer goed op poten voor de wedstrijd tegen Schalke.
Dag van de gelijke spelen in de PL vandaag. Burnley verliest een 2-0 voorsprong tegen WBA, Newcastle vergeet de 2-0 te maken tegen Stoke en betaalt de prijs, en ManU steelt een punt tegen West Ham, Blind met een mooie volley in blessuretijd. Onverdiend, maar ze bleven vechten.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Prima, ontken het allemaal maar. Maakt mij weinig uit, heb he-le-maal niets met Chelsea maar sta er versteld van hoe ze de afgelopen tijd in- en vooral verkopen. Spelers die je niet meer wilt voor zulke bedragen verkopen, daar ben ik als Barcelona fan jaloers op. Wij kunnen spelers als Zlatan niet eens voor een fatsoenlijk bedrag verkopen...Napo schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:41:
[...]
Dat is nogal optimistisch redeneren. Het hele punt, zeker met transfers in een handelshuis, is dat je niet één zomer moet pakken als maatstaf. Doe je dat wel dan komt Chelsea er niet zo heel slecht uit afgelopen zomer terwijl je de opbrengsten in schril contrast staan met de uitgaven.
Je kan ook niet zeggen dat als je een huis verkoopt dat je dan 200k winst hebt ondanks dat je initieel wellicht 280k had betaald. Je moet de lusten niet los van de lasten zien.

Ik kan het niet laten, maar tweede club..Krukar schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:20:
Eindelijk weer lucht voor m'n 2de clubDe negatieve lijn is doorbroken met de 0-3 op Freiburg, nu doorpakken en een goede serie neerzetten wat mogelijk moet zijn met wedstrijden tegen Mainz en Stuttgart. Hopelijk staat het over 3 weken dan weer goed op poten voor de wedstrijd tegen Schalke.
Ze hebben geluk, dat het dicht op elkaar zit daar onderaan. Bij 2x winnen, sta je alweer in het midden.
Wat heetgebakerde praktijken bij de Franse topper OL - PSG. Verratti gaat heel makkelijk neer en zo krijgt PSG een penalty. De keeper pakt de slappe penal van Zlatan, maar OL spelers lopen te vroeg in. In zijn nieuwe poging mikt hij maar in de kruising
. 1-1 nu. De OL keeper schijnt een puike pot te keepen.
Wat is er zo grappig aan 2de club als ik vragen mag?Mosin schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:16:
[...]
Ik kan het niet laten, maar tweede club..![]()
Ze hebben geluk, dat het dicht op elkaar zit daar onderaan. Bij 2x winnen, sta je alweer in het midden.
Catorce schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:48:
[...]
Prima, ontken het allemaal maar. Maakt mij weinig uit, heb he-le-maal niets met Chelsea maar sta er versteld van hoe ze de afgelopen tijd in- en vooral verkopen. Spelers die je niet meer wilt voor zulke bedragen verkopen, daar ben ik als Barcelona fan jaloers op. Wij kunnen spelers als Zlatan niet eens voor een fatsoenlijk bedrag verkopen...
Mag ik je op bovenstaande attenderen.Napo schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:35:
[...]
Eigenlijk wel.
Inkopen met een grote buidel geld blijft geen knappe prestatie, er zullen wel wat uitzonderingen tussen zitten maar voor het overgrote deel wordt gewoon flink betaald daarnaast worden er op ontzettend veel speler grote bedragen afgeschreven. Gebeurt natuurlijk bij vrijwel alle topclubs maar het is niet iets om trots op te zijn.
Ja, ik vind het zo mooi, tweede club. Alsof je afentoe Ajax beu bent. Neem het in ieder geval niet zwaar op.Krukar schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:34:
[...]
Wat is er zo grappig aan 2de club als ik vragen mag?
Volgens mij woont Krukar op 20 minuten rijden van DortmundMosin schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:13:
[...]
Ja, ik vind het zo mooi, tweede club. Alsof je afentoe Ajax beu bent. Neem het in ieder geval niet zwaar op.
Klopt, ik sta tegenwoordig vaker op de Gelbe Wand dan in de ArenaCatorce schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:50:
[...]
Volgens mij woont Krukar op 20 minuten rijden van Dortmund
Dit is veel meer sfeer dan je ooit in de Eredivisie zult zien, welk stadion dan ook. Als je eenmaal bent geweest ben je verkocht

[ Voor 38% gewijzigd door Krukar op 09-02-2015 17:59 ]
Ja, hier lopen meer van die glory hunters rond, die elk jaar voor de CL winner zijnKrukar schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:55:
[...]
Klopt, ik sta tegenwoordig vaker op de Gelbe Wand dan in de Arena
Dit is veel meer sfeer dan je ooit in de Eredivisie zult zien, welk stadion dan ook. Als je eenmala bent geweest ben je verkocht
[afbeelding]
[afbeelding]
Trouwens ik ben naar die Supercup geweest, maar die kaartjes bleken maar iets van 25 euro te kosten daar. Echt super goedkoop
[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 09-02-2015 18:00 ]
Weet niet wat je precies insinueert maar de CL is al lang geleden voor BvB.Mosin schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:00:
[...]
Ja, hier lopen meer van die glory hunters rond, die elk jaar voor de CL winner zijn![]()
Trouwens ik ben naar die Supercup geweest, maar die kaartjes bleken maar iets van 25 euro te kosten daar. Echt super goedkoop
Die speler in je signature trouwens, die is hier groot geworden
Waar ik naar wil wijzen, zijn de vrijwel matige supporters in Nederland. Weinig met echt clubliefde.. het zal hem wel in de jeugd zitten.
Ja, dat weet ik. Hij speelde daar wat mij betreft beter, alleen bij Bayern loopt een man rond die hem heel wisselend laat spelen en dat lijkt me niet erg goed, vooral als je bij zo'n club aan komt.
Ja, dat weet ik. Hij speelde daar wat mij betreft beter, alleen bij Bayern loopt een man rond die hem heel wisselend laat spelen en dat lijkt me niet erg goed, vooral als je bij zo'n club aan komt.
[ Voor 35% gewijzigd door Mosin op 09-02-2015 18:15 ]
Heb het idee dat in het buitenland clubkeuze meer komt door je afkomst en woonplaats. In Nederland wordt de keuze vooral gemaakt onder invloed van je vriendjes of papa. Vraag aan een kind voor welke club die is, in veel gevallen hoor je als antwoord Ajax. Reden is dan omdat ze de beste zouden zijn of omdat al hun vriendjes voor Ajax zijn.
Terwijl je bijvoorbeeld in Engeland hondstrouwe fans hebt van clubs uit de championship, omdat die club bij wijze van spreken naast hun huis staat.
Terwijl je bijvoorbeeld in Engeland hondstrouwe fans hebt van clubs uit de championship, omdat die club bij wijze van spreken naast hun huis staat.
voor de "beste" zijn is makkelijkerMosin schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:00:
[...]
Ja, hier lopen meer van die glory hunters rond...
dat je naar een buitenlandse club kijkt omdat daar nederlanders spelen kan ik heel goed begrijpen, maar plots fan zijn omdat er een nederlandse coach zit, vind ik toch wel raar.
Bij de kleinere clubs zeker, maar bij de grote clubs is dat niet anders dan voor Ajax. Man United, Arsenal, Liverpool, Chelsea etc hebben allemaal fans van heinde en verre, vaak mede door het succes.Kaap schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:18:
Heb het idee dat in het buitenland clubkeuze meer komt door je afkomst en woonplaats.
Het kan ook door spelers komen. Ik was als kind een fan van Rob Rensenbrink, en daarom een fan van Anderlecht.
Oh zo, njah. M'n Ajax-hart komt omdat ik ben geboren in Amsterdam, toen ik 12 was ging vlak bij m'n huis de Arena open en stond ik op het Leidseplein te schreeuwen naar Van Gaal met de EL1-beker in z'n hand en als klein jochie stond ik al in de Meer.Mosin schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:11:
Waar ik naar wil wijzen, zijn de vrijwel matige supporters in Nederland. Weinig met echt clubliefde.. het zal hem wel in de jeugd zitten.
Sinds een jaar of 5 sta ik maandelijks minimaal wel eenmaal op de Gelbe Wand, denk dat ik mij wel met recht fan van beide clubs kan noemen
Edit: nog een sfeerfilmpje toegevoegd van de Kohlenpottderby, gewoon omdat het kan, kijk maar eens naar die sfeer.
[ Voor 9% gewijzigd door Krukar op 09-02-2015 18:54 ]
Ik ben wel wat vergelijkbaar, maar ik heb een zwak voor clubs die bijna nooit wat winnen
. M'n eerste club is FC Utrecht. Heb al twintig jaar een seizoenskaart en ga een aantal keer per jaar ook naar een uitwedstrijd. Dan is er nog Espanyol. Verliefd op geworden bij Espanyol - Zulte Waregem (Uefa-cup): 10.000 man in het Olympisch Stadion in Barcelona en een sfeer, kabaal en gezelligheid! De zondag erna naar Barça geweest, met 94.000 man doodse stilte.
Sindsdien twee keer een tour gehad van hun nieuwe stadion, nog 2 wedstrijden mee mogen maken (geen in het huidige stadion). Nu we in de halve finale van de beker staan, heb ik met wat Spaanse Espanolistas afgesproken dat ik voor de eventuele finale overkom. Zij hebben de club al gebeld en toen ze zeiden 'een vriend van ons is Nederlander en die-hard Espanyol-supporter', was de reactie 'oh, die! Heeft toch een relatie met een Venezolaanse?' Kijk, van dat soort dingen hou ik nou.
Nee, ik kan helaas ze maar heel weinig in het stadion zien, maar elke wedstrijd zit ik weer voor Sport 1 of één of andere Russische stream, in m'n blauw/witte shirt alles en iedereen helemaal verrot te schelden, hahahaha.
Is liefde voor een club afhankelijk van hoe vaak je ergens bent of hoeveel ze gewonnen hebben? Soms vast wel, in mijn geval kan ik me toch niet een successupporter noemen. En dat je BvB geweldig vindt: helemaal mee eens! Ben er één keer geweest en mijn god wat een sfeer en gezelligheid daar. Dat mis ik echt in Nederland.
Sindsdien twee keer een tour gehad van hun nieuwe stadion, nog 2 wedstrijden mee mogen maken (geen in het huidige stadion). Nu we in de halve finale van de beker staan, heb ik met wat Spaanse Espanolistas afgesproken dat ik voor de eventuele finale overkom. Zij hebben de club al gebeld en toen ze zeiden 'een vriend van ons is Nederlander en die-hard Espanyol-supporter', was de reactie 'oh, die! Heeft toch een relatie met een Venezolaanse?' Kijk, van dat soort dingen hou ik nou.
Nee, ik kan helaas ze maar heel weinig in het stadion zien, maar elke wedstrijd zit ik weer voor Sport 1 of één of andere Russische stream, in m'n blauw/witte shirt alles en iedereen helemaal verrot te schelden, hahahaha.
Is liefde voor een club afhankelijk van hoe vaak je ergens bent of hoeveel ze gewonnen hebben? Soms vast wel, in mijn geval kan ik me toch niet een successupporter noemen. En dat je BvB geweldig vindt: helemaal mee eens! Ben er één keer geweest en mijn god wat een sfeer en gezelligheid daar. Dat mis ik echt in Nederland.
Nou, ik zou meer voor de club gaan waar je gevoel wel bij ligt. Ik ben misschien iets makkelijker, maar omdat voor mij het Duitse voetbal mooier is, dan het het Spaanse, kwam ik wel uit bij Bayern. Het seizoen ervoor waren ze ook compleet vernederd door Dortmund, die natuurlijk gewoon uitermate sterk waren (nu nog steeds, maar dat ligt aan wat dingetjes..)Terryb47 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:37:
[...]
voor de "beste" zijn is makkelijkerach zo kennen we allemaal wel mensen die toendertijd voor Ajax, United, Barcelona, Milan zijn.
dat je naar een buitenlandse club kijkt omdat daar nederlanders spelen kan ik heel goed begrijpen, maar plots fan zijn omdat er een nederlandse coach zit, vind ik toch wel raar.
Als Bayern geen Nederlanders zou hebben of hebben gehad, dan was ik vast en zeker ook voor ze gegaan.
Ja, ik hoef en wil je echt niet te vertellen voor wie je wilt of mag zijn. Ik vind het alleen zo makkelijk klinken. Uiteraard is de club waarmee je opgroeit, wel meestal je nummer 1. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk om naar Dortmund te gaan. Ik heb zelf ook op de Gelbe Wand mogen staan, weliswaar helemaal vooraan, maar het is wel echt mooi daar.Krukar schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:44:
[...]
Oh zo, njah. M'n Ajax-hart komt omdat ik ben geboren in Amsterdam, toen ik 12 was ging vlak bij m'n huis de Arena open en stond ik op het Leidseplein te schreeuwen naar Van Gaal met de EL1-beker in z'n hand en als klein jochie stond ik al in de Meer.
Sinds een jaar of 5 sta ik maandelijks minimaal wel eenmaal op de Gelbe Wand, denk dat ik mij wel met recht fan van beide clubs kan noemenAjax blijft natuurlijk m'n nummer 1, vandaar dat BvB 'm'n tweede club' is.
Edit: nog een sfeerfilmpje toegevoegd van de Kohlenpottderby, gewoon omdat het kan, kijk maar eens naar die sfeer.
[video]
Ik weet nog, toen ik de wedstrijd van Dortmund - Malaga zag. Ik sprong een gat in de lucht. Het was een groot feest daar, waarvan je achter je tv nog mee kon genieten
Nu we toch over Dortmund hebben, Reus heeft zijn contract verlengd! Iedereen verwachtte dat die komende zomer zou gaan vertrekken. Bayern, Arsenal, United en Real hadden interesse.
Dat kan natuurlijk nog steeds, alleen dan voor een hoger bedrag.Kaap schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:26:
Nu we toch over Dortmund hebben, Reus heeft zijn contract verlengd! Iedereen verwachtte dat die komende zomer zou gaan vertrekken. Bayern, Arsenal, United en Real hadden interesse.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ORLYMeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:50:
[...]
Dat kan natuurlijk nog steeds, alleen dan voor een hoger bedrag.

Ik ga er vanuit dat er een clausule ingebakken zit mochten Dortmund degraderen.
Tja, jij lijkt te beweren dat een nieuw contract inhoudt dat ie niet vertrekt. Dus vind deKaap schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:10:
[...]
ORLY
Ik ga er vanuit dat er een clausule ingebakken zit mochten Dortmund degraderen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee, ik beweer helemaal niks, ik zeg alleen maar dat tegen alle verwachtingen in, hij een nieuw contract heeft getekend. DeMeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:31:
[...]
Tja, jij lijkt te beweren dat een nieuw contract inhoudt dat ie niet vertrekt. Dus vind dewel erg misplaatst.

Nou dames hou het lief
in ieder geval heeft Reus bijgetekend en dat is alleen maar voordelig voor Dortmund, ook als hij deze zomer vertrekt.
Gelukkig maar dat hij bij getekend heeft. Ik zie hem liever bij Dortmund blijven, dan naar Real, Barca of een andere club gaan.
Hij is een ieder geval een goede man voor de club. Je hoort dat ook vaak in interviews terug komen. Een garantie is het zeker niet, maar mocht hij vertrekken, dan heeft Dortmund wel iets wat ze voor hem krijgen.
Hij is een ieder geval een goede man voor de club. Je hoort dat ook vaak in interviews terug komen. Een garantie is het zeker niet, maar mocht hij vertrekken, dan heeft Dortmund wel iets wat ze voor hem krijgen.
Ik kan je helaas niets anders dan gelijk geven in het geval van Camp Nou.don_jorg schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:31:
Ik ben wel wat vergelijkbaar, maar ik heb een zwak voor clubs die bijna nooit wat winnen. M'n eerste club is FC Utrecht. Heb al twintig jaar een seizoenskaart en ga een aantal keer per jaar ook naar een uitwedstrijd. Dan is er nog Espanyol. Verliefd op geworden bij Espanyol - Zulte Waregem (Uefa-cup): 10.000 man in het Olympisch Stadion in Barcelona en een sfeer, kabaal en gezelligheid! De zondag erna naar Barça geweest, met 94.000 man doodse stilte.
De sfeer in het Camp Nou is er minder door 2 hele belangrijke zaken, de Boixos Nois zijn in 2002 geband uit het stadion door Laporta, en zijn nu terug maar met een veel minder aantal dan in het verleden. Daarnaast helpt het stadion gewoon niet mee om het geluid 'binnen' te houden. Waarbij de meeste stadions grote gedeelte's van de tribunes hebben afgesloten, is Nou Camp volledig open, buiten een 30 meter boven de hoofdtribune. Kijk een gemiddeld filmpje van Barça-Real of Barça-Espanyol en er zingen 95.000 mensen luidkeels mee, toch komt het niet over omdat het geluid niet terugkaatst.
Vorig jaar bij Real - Villareal geweest (vriendin is Madrista), en dan kunnen 5000 Ultras Sur een heel stadion vullen met geluid. De 7 keer dat ik nu in Nou Camp ben geweest, heb ik nooit kippenvel doordat je een heel stadion hoort & voelt, je hoort gewoonweg de overkant bijna niet zingen.
Ik ben door een computerspelletje fan van Derby County en Chesterfield.gambieter schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:39:
Het kan ook door spelers komen. Ik was als kind een fan van Rob Rensenbrink, en daarom een fan van Anderlecht.
Via mijn neef had ik een football manager met alleen 4 Engelse divisies. Op 1 of andere manier begon ik vaak met Chesterfield in divisie 4 en als dat goed liep kreeg ik erg vaak een contract aangeboden bij Derby County in divisie 1.
Zit niet fanatiek elke wedstrijden van ze te kijken maar volg wel wat ze doen en ben lid van hun facebook pagina's.
Vond het dan ook wel cool dat Steve McClaren tegenwoordig de coach van Derby is
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waren die ultra's niet gebanned vanwege hun extreem rechtse opvattingen jegens vooral de politieke kwestie betreffende CatalonieJPM85 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:36:
[...]
De sfeer in het Camp Nou is er minder door 2 hele belangrijke zaken, de Boixos Nois zijn in 2002 geband uit het stadion door Laporta, en zijn nu terug maar met een veel minder aantal dan in het verleden.
Ik was een paar jaar geleden bij Real-Espanyol en ik kan je alleen maar gelijk geven. Het geluid blijft in Bernabéu veel beter hangen dan in Camp Nou. Nu zíngen er ook mensen in Madrid, dat scheeltJPM85 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:36:
[...]
Vorig jaar bij Real - Villareal geweest (vriendin is Madrista), en dan kunnen 5000 Ultras Sur een heel stadion vullen met geluid. De 7 keer dat ik nu in Nou Camp ben geweest, heb ik nooit kippenvel doordat je een heel stadion hoort & voelt, je hoort gewoonweg de overkant bijna niet zingen.
Ik weet dat Real en Espanyol 'vriendjes' zijn, met een gemeenschappelijke vijand, maar de mensen daar waren geweldig! Ik was in het blauw-wit (uiteraard) en iedereen vond het geweldig dat een Nederlander daarheen kwam om Espanyol aan te moedigen. Scheelde vast dat we met 5-1 verloren
Als er iets goed is, is het dat de Boixos Nois verbannen zijn uit het stadion. Echter heeft in ruil voor politieke steun het huidige bestuur ze blijkbaar kaartjes gegeven om toch weer het stadion in te komen. Walgelijk.
Wb de sfeer: het feit dat het nogal open is helpt ook zeker niet, al zou een sfeervak (zonder extreem rechtse/linkse idioten) wel leuk zijn. Achter het doel is er wel wat, maar dat is niet genoeg.
Wb de sfeer: het feit dat het nogal open is helpt ook zeker niet, al zou een sfeervak (zonder extreem rechtse/linkse idioten) wel leuk zijn. Achter het doel is er wel wat, maar dat is niet genoeg.
Die herhalen gewoon het trucje van Núñez en Gaspart door BN veel macht te geven, zeker aangezien onder de Grada Jove & Grada d'Animacion ook steeds meer oude BN leden het stadion in kwamen.Catorce schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:20:
Als er iets goed is, is het dat de Boixos Nois verbannen zijn uit het stadion. Echter heeft in ruil voor politieke steun het huidige bestuur ze blijkbaar kaartjes gegeven om toch weer het stadion in te komen. Walgelijk.
Op zich zijn de extreem rechtse & criminele leden voor een groot gedeelte al weg doordat Rosell wel zo slim is geweest samen te gaan werken met de Mossos, en heeft ook Laporta aangegeven iets te willen gaan doen mbt sfeervakken als hij gekozen wordt deze zomer.
Enkel zolang het stadion geen (gedeeltelijke) overkapping krijgt, blijf je het probleem houden dat er nooit zo zal galmen als in andere stadia.
Nee, Laporta heeft ze geband doordat de extreem rechtse & criminele leden het bestuur chanteerde, geld & toegangskaarten eiste. Dit gebeurde een in een tijd dat veel leden al andere plekken in het stadion gingen zoeken, omdat ze zich niet veilig voelde bij een aantal leden van de BN.Kaap schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:36:
[...]
Waren die ultra's niet gebanned vanwege hun extreem rechtse opvattingen jegens vooral de politieke kwestie betreffende Catalonie
Zeker nadat deze gasten ervoor hadden gezorgd dat de wedstrijd tegen Real Madrid 13 minuten stil had gelegen (Varkenskop incident), en dit zorgde voor een torenhoge boete voor Barcelona, was de maat eigenlijk al vol voor het toenmalige bestuur. Veel waren alleen bang, omdat deze gasten er niet voor schuwde om de leden van het bestuur te bedreigen en huis/bezittingen te vernielen. Laporta heeft toen publiekelijk de aanval gezocht, en onder hoge bedreigingen toch het besluit genomen de vakken van BN dicht te gooien.
[ Voor 31% gewijzigd door JPM85 op 10-02-2015 22:42 ]
Hoewel ze volgens mij niet kunnen rekenen bij de Telegraaf is 't nog steeds een bizar bedrag wat er voor de uitzendrechten in engeland betaald wordt...
http://www.telegraaf.nl/t..._levert_200_mln_op__.html.
In totaal ca. 7 miljard. Dus in 3 jaar tijd 7x zoveel geld als Nederland in 12 jaar, of te wel 28x zoveel. De ploeg die in de premier league laatste eindigt krijgt volgens mij net zoveel of zelfs meer geld dan de hele eredivisie in 1 seizoen
In totaal ca. 7 miljard. Dus in 3 jaar tijd 7x zoveel geld als Nederland in 12 jaar, of te wel 28x zoveel. De ploeg die in de premier league laatste eindigt krijgt volgens mij net zoveel of zelfs meer geld dan de hele eredivisie in 1 seizoen
Wel het vermelden waard dat er in GB 64 miljoen mensen wonen, en de BPL zo gigantisch populair is in het buitenland dat er gewoon veel geld verdiend wordt aan het uitzenden, dus kan er ook meer voor de uitzendrechten betaald worden.rik86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:29:
Hoewel ze volgens mij niet kunnen rekenen bij de Telegraaf is 't nog steeds een bizar bedrag wat er voor de uitzendrechten in engeland betaald wordt...
In Nederland wijst men graag beschuldigend naar het grote geld in het buitenland, maar de Eredivisie is een onpopulaire divisie in een zeer klein land.
Ja, maar als ik het goed begrijp is het volgende verkocht: de uitzendrechten van 168 live-wedstrijden per seizoen (van de 380 die er gespeeld worden per seizoen) voor alleen de Engelse markt.
http://www.premierleague....ing-rights-announced.html
Dat maakt het in mijn ogen juist zo bizar. En ook de vraag hoe dat ook terug te verdienen valt. Dat is namelijk ruim € 36,- per Brit per jaar.
http://www.premierleague....ing-rights-announced.html
Dat maakt het in mijn ogen juist zo bizar. En ook de vraag hoe dat ook terug te verdienen valt. Dat is namelijk ruim € 36,- per Brit per jaar.
Verwijderd
Elders las ik dat het €5,66 miljard voor 3 seizoenen betreft. Nog steeds een bedrag ten gevolge waarvan elke club in de Premier League meer financiële mogelijkheden heeft dan welke Nederlandse club dan ook.rik86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:29:
Op Ajax Showtime opperde iemand onder de nickname ChristianoRonaldo dan ook een interessant idee ten aanzien van het voetbal in Europa, wat ik hieronder maar integraal overneem:
'Ze moeten die nationale competities helemaal afschaffen, of in ieder geval op het hoogste niveau. Je pakt gewoon de Europese ranglijst van clubs er bij en je gooit de eerste 20 in de 1e Europa League (of hoe je dat maar wilt noemen), de volgende 20 in 2e League, etc. Totdat je een league of 10 hebt, oftewel de beste 200 Europese clubs verdeeld over divisies. Gewoon net als normaal met promotie/degradatie. Nationale bekers kunnen blijven bestaan. Europees voetbal in de huidige vorm kan volledig afschaft worden en vervangen door één Europese bekercompetitie voor de clubs uit de Leagues. Clubs die niet in één van de Leagues komen spelen gewoon een nationale competitie. De ploegen die degraderen uit de laagste league spelen aan het eind van het jaar een speciaal toernooi/playoff/whatever waarin ze strijden met de kampioenen van de nationale competities voor een plek in de laagste league. Media rechten in handen van de UEFA, die deze eerlijk verdeeld over de clubs; alle clubs in de 1e League evenveel, alle clubs in de 2e League evenveel etc.
En dan nu het meest belangrijke in mijn mening: startgeld. de clubs in de laagste leagues moeten het meeste startgeld krijgen, de clubs in de hoogste leagues het minst. Dit is naar Amerikaans idee, waar de laagst geklasseerde club als eerste mag kiezen in de draft (voor wie niet weet wat de draft is: alle talenten uit de colleges komen in één grote poule. De clubs mogen dan om de beurt kiezen in een bepaalde volgorde, de nummer laatst als eerst en de nummer 1 als laatst. De laagst geklasseerde club krijgt dus bijna altijd het grootste talent voor het volgende seizoen).
De manier waarop startgeld nu elkaar zit, zeker in de CL en EL, zorgt er voor dat kleine clubs nooit het gat kunnen dichten, het zal alleen maar groter worden. Dit moet andersom, kleine clubs moet gestimuleerd worden om het gat te dichten, in plaats van dat dit onmogelijk gemaakt wordt.
De gevolgen zijn in alle Amerikaanse sporten goed zichtbaar: het komt zelden tot nooit voor dat één club jarenlang dominant is. Ter illustratie: drie keer achter elkaar de Super Bowl winnen is nog nooit gebeurd. Drie keer achterelkaar de NBA winnen is maar een paar keer gebeurd, allemaal in een vrij grijs verleden. Het komt op deze manier veel meer aan op de club goed besturen met een goede visie en beleid, dan op wie het meeste geld binnen kan harken. Maargoed, wij kennen in Europa geen draft (of een sterke high school/college competitie. Die shit bestaat hier überhaupt niet), dus dan moet het maar op zo'n manier.
Waarom dit nooit gaat gebeuren? Nationale bonden worden gek als ze dit alleen al lezen. Die worden gereduceerd tot een nationele ploeg en een competitie waaruit alle sterke clubs verdwenen zijn.
Ter illustratie: Nederland zou 11 clubs kwijt zijn aan de Leagues: Ajax (26, 2e League) PSV (29, 2e League) AZ (39, 2e League) FC Twente (43, 3e League) Feyenoord (96, 5e League) FC Utrecht (132, 7e League) Vitesse (165, 9e League) PEC Zwolle (172, 9e League) SC Heerenveen (173, 9e League) ADO Den Haag (180, 9e League) FC Groningen (187, 10e League) De Nederlandse competitie stelt dan dus echt helemaal niks meer voor, en dit zal voor alle competities gelden. (even een korte greep: Spanje, 12 clubs, allemaal bij de eerste 100. Engeland, 15 clubs, waarvan 13 bij de eerste 100)
Lang verhaal trouwens, waarvoor excuses ;)'
Kan me aardig vinden in wat diegene op Ajax Showtime schrijft. En dat voor een Feyenoorder!

Niet elke wedstrijd mag uitgezonden worden, op bepaalde speeltijden mag een zender er slechts 1 uitkiezen. Komt omdat kroegen op den duur genoeg tv's hadden hangen voor elke wedstrijd en er zodoende op de zaterdagmiddag de kroegen volzaten, doorn in het oog van de clubs. Die regels zijn vorig jaar middels een rechtszaak afgedwongen. Daarom dat niet alle wedstrijden verkocht worden.rik86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:12:
Ja, maar als ik het goed begrijp is het volgende verkocht: de uitzendrechten van 168 live-wedstrijden per seizoen (van de 380 die er gespeeld worden per seizoen) voor alleen de Engelse markt.
Zal wel veel meer bij komen kijken dan slechts abonnementjesrik86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:12:
Draft verhaal is leuk, maar de grote clubs kopen vaker doorgebroken spelers dan talenten. Dan zou je alles aan banden moeten leggen. No thanks. Ik vind het heerlijk om al die grote namen te zien spelen.Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:23:
draft verhaal
Daarnaast ben ik geen voorstander van het hele verhaal over een europese divisie. Ik ben fan van Arsenal en liefhebber van de BPL. Ik heb geen interesse in een Ajax, St Ettiene, Palermo of FC Schoebenkoettenveen.
Maar ik snap de dromen van fans van de kleine competities.
op zich leuk verhaal van die europese competitie... maar onderschat niet hoeveel supporters er misschien wel afhaken bij bijvoorbeeld een club als Utrecht, die dan 38 wedstrijden afwerkt tegen allemaal spaanse, duitse, italiaanse en franse clubs. Geeneen wedstrijd tegen een Nederlandse club. Dus niet meer tegen je aartsrivaal.
Geen Ajax-Feyenoord meer. etc. etc. etc.
Voordat je het sentiment van de afgelopen 50 jaar eruit hebt, ben je denk ik 500 jaar verder.
Geen Ajax-Feyenoord meer. etc. etc. etc.
Voordat je het sentiment van de afgelopen 50 jaar eruit hebt, ben je denk ik 500 jaar verder.
Ik snap die dromen ook wel, want waar de CL winnen theoretisch voor iedere ploeg haalbaar is, is dat bij de BPL niet zo. Dat kunnen alleen Britse ploegen. En met dit soort bedragen wordt 't de vraag wat 't hoogste is, qua niveau en prestige, het winnen van de BPL of de CL. Straks kunnen alleen fans van Engelse ploegen daar nog van dromen.
Ongelofelijk wat is Manchester United slecht zeg
Kunnen nog geen bal naar elkaar overspelen. Die vroege goal beloofde een aardige wedstrijd, maar het is volledig in elkaar gezakt.

Precies, ik snap er niets van hoe United zo hoog kan staan met zo slecht voetbal. Lijkt wel alsof je naar de amateurs zit te kijken.
Haha inderdaad, dat ze voor staan is compleet tegen de verhouding in. En dat ook Smalling 2x scoort zegt genoeg.RoD schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:31:
Ongelofelijk wat is Manchester United slecht zegKunnen nog geen bal naar elkaar overspelen. Die vroege goal beloofde een aardige wedstrijd, maar het is volledig in elkaar gezakt.
Nou, 3-1 door een penalty (domme overtreding). Burnley verliest vooral van zichzelf vanavond, MU heeft weinig laten zien maar pakt wel de punten.
Goh, wat een pech gisteren voor Espanyol. Met 1-1 mag Athletic de Bilbao erg blij zijn, heb een paar keer al met m'n armen in de lucht gestaan... Maar goed, over een paar weken de return in Barcelona, hopelijk kunnen we het dan definitief afmaken en dan waarschijnlijk in de finale tegen FC Barcelona. Zodra de finalestad bekend is, ga ik vliegtickets zoeken!
Minder mooi: bussen van Espanyolistas bekogeld met stenen, supporters op straat aangevallen...
Minder mooi: bussen van Espanyolistas bekogeld met stenen, supporters op straat aangevallen...
Een derbi is mooi, maar stiekem hoop ik toch meer op Athletic - Barcelona in de finale. Denk echter dat Espanyol het wel gaat redden, uitdoelpunt is gemaakt en het thuisvoordeel in de tweede wedstrijd speelt ook mee.don_jorg schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:14:
Goh, wat een pech gisteren voor Espanyol. Met 1-1 mag Athletic de Bilbao erg blij zijn, heb een paar keer al met m'n armen in de lucht gestaan... Maar goed, over een paar weken de return in Barcelona, hopelijk kunnen we het dan definitief afmaken en dan waarschijnlijk in de finale tegen FC Barcelona. Zodra de finalestad bekend is, ga ik vliegtickets zoeken!
Zou mooi zijn inderdaad om een derbi Barcelonés te hebben in de finale.don_jorg schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:14:
Qua speelstad zou dit natuurlijk gewoon in Barcelona kunnen. Weet niet wat de staat is van het olympisch stadion sinds Espanyol hier is weg gegaan, maar dat zou natuurlijk ideaal zijn (30.000 Espanyol & 30.000 Barça mensen).
Even afhankelijk van de datum en locatie, vlieg ik ook op en neer bij deze finale.
Athletic is ook een mooie tegenstander, maar weegt niet op tegen Espanyol.
Voor zover ik weet, is het Olympisch stadion nog gewoon gereed voor wedstrijden. Maar het gaat hem niet worden: zit even op de pagina van het stadion op Wikipedia te kijken en de dag ervoor wordt er een concert van AC/DC gegeven... denk niet dat ze het veld de volgende dag goed genoeg kunnen krijgen voor een finale.
Even naar alternatieven gekeken en Mestalla (Valencia, 55.000 toeschouwers) of San Mamés (Bilbao, 53.000) zijn de dichtstbijzijnde opties. Gezien wat er gisteren gebeurde, lijkt me Bilbao niet de veiligste optie. De afstand Barcelona - Valencia is 350km, nog acceptabel.
Maar als ik jou tegenkom, drinken we een biertje! Of twee... of meer
Even naar alternatieven gekeken en Mestalla (Valencia, 55.000 toeschouwers) of San Mamés (Bilbao, 53.000) zijn de dichtstbijzijnde opties. Gezien wat er gisteren gebeurde, lijkt me Bilbao niet de veiligste optie. De afstand Barcelona - Valencia is 350km, nog acceptabel.
Dan zal het waarschijnlijk Mestalla worden, want Baskenland zit niet te wachten op een Catalaanse clash. (natuurlijk alleen als het Esp - Bar wordt)don_jorg schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:07:
Voor zover ik weet, is het Olympisch stadion nog gewoon gereed voor wedstrijden. Maar het gaat hem niet worden: zit even op de pagina van het stadion op Wikipedia te kijken en de dag ervoor wordt er een concert van AC/DC gegeven... ..
Kunnen zeker een biertje doen dan
In principe is de stelregel dat het grootste stadion wordt gebruikt dat niet van één van de twee finalisten is, toch? Alleen toen er door Barcelona en Athletic in Bernabeu gespeeld moest worden, heeft Florentino Perez wat klusjes bedacht (toiletten moesten verbouwd worden, ga zo maar door), zodat er niet Catalanen en Basken door het volkslied zouden fluiten in zijn stadion. Vandaar dat er naar Vicente Calderon werd uitgeweken.
Vraag me af of er deze keer wel in Bernabeu gespeeld wordt, denk het niet. Hoop het wel, want ondanks mijn aversie voor Real Madrid hebben ze wel een fantastisch mooi stadion.
Vraag me af of er deze keer wel in Bernabeu gespeeld wordt, denk het niet. Hoop het wel, want ondanks mijn aversie voor Real Madrid hebben ze wel een fantastisch mooi stadion.
Het lijkt me logistiek een enorme opgave. Het is een leuke afstand, 6 uur rijden.
Even kijkend naar de afgelopen finales vanaf 2000:
2000: Mestalla (Espanyol - Atlético)
2001: La Cartuja, Sevilla (Zaragoza - Celta de Vigo)
2002: Bernabéu (Deportivo la Coruña - Real Madrid)
2003: Martínez Valero, Elche (Mallorca - Recreativo)
2004: Lluís Companys, Olympisch Stadion Barcelona (Zaragoza - Real Madrid)
2005: Vicente Calderón, Madrid (Betis - Osasuna)
2006: Bernabéu (Espanyol - Zaragoza)
2007: Bernabéu (Sevilla - Getafe)
2008: Vicente Calderón (Valencia - Getafe)
2009: Mestalla (Barcelona - Athletic Bilbao)
2010: Camp Nou (Sevilla - Atlético)
2011: Mestalla (Real Madrid - Barcelona)
2012: Vicente Calderón (Barcelona - Athletic Bilbao)
2013: Bernabéu (Atlético - Real Madrid)
2014: Mestalla (Real Madrid - Barcelona)
Meest voorkomende namen: Bernabéu, Mestalla en Vicente Calderón. Ik verwacht Barcelona in de finale en dan tegen (hopelijk) Espanyol en anders Bilbao.
Als het tegen Espanyol is, verwacht ik Mestalla. Tegen Bilbao zou eventueel Power 8 (=Cornellà-El Prat) ook nog een optie zijn. Madrid vind ik zelf ook prima, de vluchtduur maakt toch niet zoveel uit
Opvallend is dat alleen Real Madrid wel eens in eigen stadion de finale heeft mogen spelen. Barcelona nooit.
Even kijkend naar de afgelopen finales vanaf 2000:
2000: Mestalla (Espanyol - Atlético)
2001: La Cartuja, Sevilla (Zaragoza - Celta de Vigo)
2002: Bernabéu (Deportivo la Coruña - Real Madrid)
2003: Martínez Valero, Elche (Mallorca - Recreativo)
2004: Lluís Companys, Olympisch Stadion Barcelona (Zaragoza - Real Madrid)
2005: Vicente Calderón, Madrid (Betis - Osasuna)
2006: Bernabéu (Espanyol - Zaragoza)
2007: Bernabéu (Sevilla - Getafe)
2008: Vicente Calderón (Valencia - Getafe)
2009: Mestalla (Barcelona - Athletic Bilbao)
2010: Camp Nou (Sevilla - Atlético)
2011: Mestalla (Real Madrid - Barcelona)
2012: Vicente Calderón (Barcelona - Athletic Bilbao)
2013: Bernabéu (Atlético - Real Madrid)
2014: Mestalla (Real Madrid - Barcelona)
Meest voorkomende namen: Bernabéu, Mestalla en Vicente Calderón. Ik verwacht Barcelona in de finale en dan tegen (hopelijk) Espanyol en anders Bilbao.
Als het tegen Espanyol is, verwacht ik Mestalla. Tegen Bilbao zou eventueel Power 8 (=Cornellà-El Prat) ook nog een optie zijn. Madrid vind ik zelf ook prima, de vluchtduur maakt toch niet zoveel uit
Opvallend is dat alleen Real Madrid wel eens in eigen stadion de finale heeft mogen spelen. Barcelona nooit.
Dat laatste kan komen omdat beide ploegen uit Madrid kwamen en Bernabeu op Camp Nou na het grootste stadion is in Spanje. Mocht het een derbi worden zou ik Camp Nou wel leuk vinden. Alhoewel, voor de akoestiek is een Bernabeu veel beter. Het nieuwe San Mames zou ik ook mooi vinden, wat is dat toch een prachtig stadion!
Bayern Munchen verkracht HSV met 8-0 
Die samenvatting moet ik echt zien
Same here... en daarna de samenvatting van Bayer Leverkusen tegen VFL Wolfsburg er achteraan!Kaap schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:23:
Die laatste wedstrijd was ook een ware thriller, Wolsburg stond met 3-0 voor, liet Leverkusen terugkomen tot 3-2, maakte de 4-2 om vervolgens Leverkusen terug te laten komen tot 4-4 om er vervolgens toch nog een 5-4 overwinning voor Wolsburg van te maken. Leuk detail; de 1-0, 3-0, 4-2 en de 5-4 werden gemaakt door Bas Dost

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kaap schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:23:
Arjen Robben maakt een ongelofelijke goal. Leverkusen - Wolfsburg is ook een helse wedstrijd geweest en Bremen heeft alweer gewonnen. Het gaat opeens hard in de Bundesliga
Müller 2x, Götze 2x Robben 2x, Lewandowski 1x en Ribery 1x. Een paar van die goals waren echt super!
HSV is terecht kapot gespeeld, menig Tweaker hier zou nog beter in dat team passen (bewijze van..).
Ik zat me net overigens te bedenken, dat die concurentie voor Bayern ook nog eens goed voor de CL wordt. Als je dalijk Dortmund, Wolfsburg, Gladbach en Bremen (die aardig terug aan het komen zijn) tegen elkaar ziet concureren, dan moet er wel een hevig sterk team na Bayern in de CL komen en dat is alleen maar mooi!
Ik kijk altijd naar Eurosport 2, omdat het commentaar veel fijner is en toen ik dat van die TV rechten in Engeland hoorde, toen schrok ik wel even. Krijgen alle teams daar zoveel TV geld, dat je er soms hele goede spelers van kunt kopen? Die clubs die boven aan staan krijgen het meeste en dat zijn al veel geld wolven, dus dan krijgen Duitse en Spaanse teams de deksel op hun kop? of denk ik dan volledig fout?
[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 14-02-2015 17:38 ]
In 2002 stond Real Madrid ook in Bernabéu en Deportivo la Coruña is toch niet echt om de hoekCatorce schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:04:
Dat laatste kan komen omdat beide ploegen uit Madrid kwamen en Bernabeu op Camp Nou na het grootste stadion is in Spanje. Mocht het een derbi worden zou ik Camp Nou wel leuk vinden. Alhoewel, voor de akoestiek is een Bernabeu veel beter. Het nieuwe San Mames zou ik ook mooi vinden, wat is dat toch een prachtig stadion!
San Mames wordt het hopelijk niet. Mooi stadion, helemaal mee eens! Maar als ik hoor dat van de week supporters van Espanyol bekogeld zijn door mensen uit Bilbao, lijkt het me geen goed idee om daarheen te reizen.
Het grote bedrag waar iedereen het over heeft is puur voor de rechten in Engeland. Dus de populariteit in het buitenland heeft er niets mee te maken. Het bedrag dat dit in het laatje brengt komt er nog bovenop.Kaap schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:01:
[...]
Wel het vermelden waard dat er in GB 64 miljoen mensen wonen, en de BPL zo gigantisch populair is in het buitenland dat er gewoon veel geld verdiend wordt aan het uitzenden, dus kan er ook meer voor de uitzendrechten betaald worden.
In Nederland wijst men graag beschuldigend naar het grote geld in het buitenland, maar de Eredivisie is een onpopulaire divisie in een zeer klein land.
En veel mensen (vooral de media) heeft niet echt door waardoor het bedrag zo hoog geworden is.
Er waren 2 aanbieders tegen elkaar aan het bieden en deze 2 hebben veel geld en zijn ook grote concurrenten van elkaar.
Dit geld dat ze nu betalen voor de rechten zullen ze niet terug gaan verdienen en dat maakt hun niets uit. Het gaar hier puur om het winnen van marktaandeel tegenover de concurrent en ervoor zorgen dat de concurrent de rechten niet heeft.
De kans is dus aanwezig dat over een paar jaar wanneer de rechten weer verkocht worden dat ze dan flink minder geld zullen opbrengen.
ps.
Binnenkort gaan alle analisten weer zeggen dat Dost in Oranje moet?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2