[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste
Acties:
  • 72.521 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:19

Quad

Doof

Hoppa, lekker ingekopt

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Wat speelt Barcelona zwak zeg, de afgelopen 20 minuten oid. Volledig overlopen op middenveld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Het is wachten op de 3-1 nu. Barcelona wordt compleet overrompelt.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Catorce schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:08:
Wat speelt Barcelona zwak zeg, de afgelopen 20 minuten oid. Volledig overlopen op middenveld...
Ach, 1 opvlieging en het staat weer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Wat een gezeur trouwens op Mathieu, een centrale verdediger die als opkomende back moet fungeren. Goh raar dat dat niet werkt he. Je zet Dani Alves toch ook niet centraal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
andries.t.net schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:10:
[...]

Ach, 1 opvlieging en het staat weer gelijk.
Natuurlijk, alleen moet je die wel creeeren. Neymar speelt weer veel teveel vanaf te flank en we zagen vorig jaar dat dat niet het beste is voor hem.

Tevens vraag ik me af hoe het nu kan dat je al JAREN slecht bent bij standaardsituaties en een aantal tegenstanders (Real, Atleti) er elk jaar een stuk of 15 in knallen. Hoe kun je dat na 6-7 jaar nog niet goed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Mathieu heeft altijd linksback of linkshalf gespeeld. Voor zover ik weet speelde hij vorig seizoen pas voor het eerst regelmatig centraal bij Valencia. De kritiek is dus gewoon terecht. 20 miljoen is echt een belachelijk bedrag voor hem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:13:
Mathieu heeft altijd linksback of linkshalf gespeeld. Voor zover ik weet speelde hij vorig seizoen pas voor het eerst regelmatig centraal bij Valencia. De kritiek is dus gewoon terecht. 20 miljoen is echt een belachelijk bedrag voor hem geweest.
Ok, ik meen dat hij een centrale verdediger was. Dan is het wel terecht ja :).

Meeste websites zeggen echter dat hij centre back is, die ook leftback kan spelen. Ach boeien ook ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 25-10-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
CR1691 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:13:
Hij is wmb een zeer goede aankoop geweest achteraf. Slechte wedstrijd nu, maar ben blij dat hij er is gezien zijn prestaties de afgelopen 10 wedstrijden. Hij zorgt er iig voor dat Pique vaak op de bank zit, dat is sowieso al winst voor Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09
Koekkoek 3-1

[ Voor 20% gewijzigd door PCSO op 25-10-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Hophop oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Krijg de vinkentering :') :')

Barcelona. Bijzonder matig als het op counters tegenhouden komt. En laat dat nu net het spelletje van Real zijn. Tactisch zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Bedankt Karim! 3-1! Uiteraard Isco die niet van plan was op te geven en op zo'n positie de bal weet te veroveren. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit kan wel eens een grote uitslag worden voor Real.... Barca moet komen, dus ruimte weggeven. En met Real, wat zo snel er uit is gaat dat straks een schiettent worden :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Catorce schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:14:
[...]

Hij is wmb een zeer goede aankoop geweest achteraf. Slechte wedstrijd nu, maar ben blij dat hij er is gezien zijn prestaties de afgelopen 10 wedstrijden. Hij zorgt er iig voor dat Pique vaak op de bank zit, dat is sowieso al winst voor Barcelona.
Maar hadden ze voor dat geld niet beter een pure centrale verdediger kunnen kopen dan? Want een omgeschoolde back is nog steeds minder dan Pique. Al ben ik ook van hem geen fan. Alba moet sowieso altijd je eerste keus zijn. Heeft altijd dreiging en kan aardig verdedigen. Bij Valencia heb ik Mathieu ook regelmatig op kinderlijke fouten betrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
andries.t.net schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:16:
Bedankt Karim! 3-1! Uiteraard Isco die niet van plan was op te geven en op zo'n positie de bal weet te veroveren. Prachtig.
Goed gedaan, dat zeker. Maar hoe krijg je het voor mekaar als Barcelona zijnde? Onbegrijpelijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Weer zon counter, geluk voor Barca dat deze er "nog" niet ingaat.

Wordt zuur avondje voor je vrees ik Catorce ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Pfff, wat een domme actie van Luis Enrique. Rakitic er op dat moment inbrengen, OK, maar hem dan die corner laten nemen zonder dat hij de bal zelfs maar geraakt heeft, dan twee verdedigers die klooien, en Real speelt het niet eens op zijn best uit, maar toch netjes afgemaakt. Kudos voor Isco.

En Iniesta nu ook foetsie. Ik denk niet dat dit nog de avond van Barca gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 25-10-2014 19:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Kaap schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:19:
Weer zon counter, geluk voor Barca dat deze er "nog" niet ingaat.

Wordt zuur avondje voor je vrees ik Catorce ;)
Geeft niet, had al 4-1 voorspeld. Had me er al op voorbereid, en het drama is volledig uitgekomen. Tactisch zó zwak, dat had ik echter niet verwacht. Net als tegen PSG, erg slecht van Luis Enrique.

EDIT: En dan breng je Sergi Roberto in :') Hoe kun je dat nou op de bank hebben zitten, dat begreep ik vorig jaar ook al niet. Maar misschien doet hij het goed op de training... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Catorce op 25-10-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gatenkaas bij Barcelona achterin. Als Real Madrid wat zuiniger omgaat met de mogelijkheden dan hadden ze iets meer goals gemaakt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Barcelona geeft t op. Iniesta intussen er ook uit voor Sergi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Catorce schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:25:
[...]

Geeft niet, had al 4-1 voorspeld. Had me er al op voorbereid, en het drama is volledig uitgekomen. Tactisch zó zwak, dat had ik echter niet verwacht. Net als tegen PSG, erg slecht van Luis Enrique.

EDIT: En dan breng je Sergi Roberto in :') Hoe kun je dat nou op de bank hebben zitten, dat begreep ik vorig jaar ook al niet. Maar misschien doet hij het goed op de training... 8)7
Je mag van geluk spreken dat Atletico pas in januari op het programma staat, dan heb je tenminste nog wat tijd, want die luchtmacht daar degradeert je verdediging tot Playmobil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zeg ik wat geks als ik zeg dat ik Rakitic gewoon slecht vind?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
andries.t.net schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Je mag van geluk spreken dat Atletico pas in januari op het programma staat, dan heb je tenminste nog wat tijd, want die luchtmacht daar degradeert je verdediging tot Playmobil.
Zoals ik al zei: ik kan niet begrijpen dat je op dat vlak al een half decennium structureel de mindere bent. Dan doe je echt iets fout.
Quad schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:32:
Zeg ik wat geks als ik zeg dat ik Raketic gewoon slecht vind?
Ja, want dan blijkt dat je alleen Rakitic een paar keer per jaar ziet spelen. Ieder zijn mening, maar ik vind het nergens op slaan. Aankoop van het jaar imo bij Barcelona.

EDIT: Deze wedstrijd is het weinig, maar dat ligt vooral aan het tactisch plan van Luis Enrique dat totaal niet werkt. Dus wdb heb je gelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Catorce op 25-10-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Quad schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:32:
Zeg ik wat geks als ik zeg dat ik Rakitic gewoon slecht vind?
Deze wedstrijd wel ja, komt loom en laks over. Echter is het tempo van Barca sowieso veel te laag.

Real speelt de counters wel erg slecht uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 25-10-2014 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Catorce schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:33:

[...]

Ja, want dan blijkt dat je alleen Rakitic een paar keer per jaar ziet spelen. Ieder zijn mening, maar ik vind het nergens op slaan. Aankoop van het jaar imo bij Barcelona.
Daarom juist, ben wel wat anders gewend namelijk. Het klopt niet vanavond van Barcelona helaas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Quad schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:36:
[...]

Daarom juist, ben wel wat anders gewend namelijk. Het klopt niet vanavond van Barcelona helaas.
Heb m'n post al gewijzigd, vandaag is hij zeker niet groots. Wdb gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik moet zeggen dat Pepe en Ramos wel heel goed staan te verdedigen vandaag. Veel goede intercepties. Ze zijn niet eens irritant geweest? :p

@JanW, ok gemist. Schakelde net na de goal in.

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 25-10-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Pepe toen ie scoorde. Krijg je een close up van 'm, dat is al irritant genoeg ;) Maar eens, behalve bij die 0-1, daar ging Pepe niet geheel vrijuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Voor dat het hier zo weer los barst: alvast gefeliciteerd aan alle Real Madrid fans en hen die Real aanmoedigden vandaag. Terecht gewonnen! :) Luis Enrique heeft nog bijzonder veel te bewijzen dit seizoen. Compleet overklast vandaag, het was weer het typisch oude spelletje dat niet meer werkte afgelopen anderhalf jaar. Ongelooflijk zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Haha, op Sky zeggen ze dat Pique denkt dat het geen hands was _o-

Vanavond op MotD moet men maar eens naar Swansea-Leicester kijken. Hoe Cambiasso bij 2-0 nog mist (en Fabianski ook knap ingrijpt) is echt lachwekkend.

[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 25-10-2014 20:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Overigens moet ik zeggen dat zowel Ronaldo als Messi niet bepaald indruk maakten vandaag. Isco was wmb MotM, fenomenale speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:14:
[...]
Pique stond gewoon in de basis hoor. In de topwedstrijden zie je dat Matthieu tekort komt.

Edit: Chelsea op 1-0 tegen Utd.

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 26-10-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
ManU komt niet door de Chelsea muur heen, Chelsea wel door het ManU muurtje. Bij een corner een lilliputter als Rafael op Drogba zetten, tja, dat klopt organisatorisch niet helemaal.

Fellaini is niet slecht, maar waarom Januzaj speelt? Komt geen man voorbij, deuk, pakje boter. Courtois daarentegen heerst gewoon in zijn strafschopgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind Januzaj eigenlijk al een behoorlijke tijd teleurstellend.

Van Persie weet ook vandaag weer de kansen niet af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
RoD schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:45:
Ik vind Januzaj eigenlijk al een behoorlijke tijd teleurstellend.
Klopt, ja. Vorig seizoen opgehemeld, dit seizoen zwak tot onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verdomd, toch die Van Persie. Hij krijgt hem wat gelukkig, maar toch, hij staat er weer eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 01:53
1-1 Chelsea - Utd. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Beetje dom van Ivanovic, goed van Fellaini en Di Maria, en Van Persie doet het toch. Leuke wedstrijd om te kijken :)

Fergietime wordt Louistime?

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 26-10-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hopelijk geeft deze goal Robin weer een flinke boost komende weken. Nog steeds een fenomenale spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er was een klein dik blond mannetje wat naar Engeland is vertrokken. Ben zijn naam kwijt. Was in ieder geval een dom besluit van hem. Hij nam zo'n mislukte spits mee die in NL misschien wat kon, maar in de UK wel even op zijn plek gezet zou worden Ik zit een beetje onderin en in de middenmoot te kijken in de Premier League, maar kom ze niet tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:06:
Hopelijk geeft deze goal Robin weer een flinke boost komende weken. Nog steeds een fenomenale spits.
Knappe goal, maar die 1-0 ging ook via hem het doel in dus dat compenseert weer. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
PWM schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:36:
Er was een klein dik blond mannetje wat naar Engeland is vertrokken. Ben zijn naam kwijt. Was in ieder geval een dom besluit van hem. Hij nam zo'n mislukte spits mee die in NL misschien wat kon, maar in de UK wel even op zijn plek gezet zou worden Ik zit een beetje onderin en in de middenmoot te kijken in de Premier League, maar kom ze niet tegen :+
Deed 'ie ook niet aan werkverschaffing voor zijn werkeloze broertje? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:35:
[...]

Pique stond gewoon in de basis hoor. In de topwedstrijden zie je dat Matthieu tekort komt.

Edit: Chelsea op 1-0 tegen Utd.
Tweaker2010, altijd goed voor wat oneliners! Nee even alle gekheid op een stokje: lees mijn post eens goed. Ik zeg dat hij er voor zorgt dat Pique vaker op de bank zit, omdat hij blijkbaar een goed alternatief is voor Mascherano/Pique(/Bartra) als CB. Gisteren speelde hij LB, waardoor die andere twee weer speelden. Maar Pique speelt dit seizoen tot nu toe minder, en dat is mijns inziens helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:58:
[...]

Knappe goal, maar die 1-0 ging ook via hem het doel in dus dat compenseert weer. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. ;)
Het compenseert wat? Rafael was Drogba helemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:58:
[...]

Hoe kun je die goal Van Persie in godsnaam aanrekenen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
gambieter schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:43:
Bij een corner een lilliputter als Rafael op Drogba zetten, tja, dat klopt organisatorisch niet helemaal.
Ik gok dat de lange mannen op waren bij Man Utd? Ivanovic, Cahill, Terry en Matic moesten ook allemaal gedekt worden natuurlijk :p

Maar Rafael op Drogba is idd wel redelijk zinloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Niku schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:24:
[...]

Hoe kun je die goal Van Persie in godsnaam aanrekenen? :')
Moet je de herhaling eens zien. Hij hoopt hem weg te koppen maar kopt em zelf binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DpMZNiT.png

Voor zij die nooit La Liga kijken en zeggen dat het saai is, alleen RM en Barcelona meedoen en de rest maar bijzonder zwak is (en dus Messi en Ronaldo zo veel kunnen scoren :')). Natuurlijk zal dit hoogstwaarschijnlijk aan het eind van het seizoen niet meer zo zijn, desalniettemin een stuk dichter op elkaar dan veel andere Europese competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Catorce schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:34:
[afbeelding]

Voor zij die nooit La Liga kijken en zeggen dat het saai is, alleen RM en Barcelona meedoen en de rest maar bijzonder zwak is (en dus Messi en Ronaldo zo veel kunnen scoren :')). Natuurlijk zal dit hoogstwaarschijnlijk aan het eind van het seizoen niet meer zo zijn, desalniettemin een stuk dichter op elkaar dan veel andere Europese competities.
Dit jaar misschien, andere jaren was er natuurlijk wel een enorm gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:46
Exocet schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:25:
[...]

Dit jaar misschien, andere jaren was er natuurlijk wel een enorm gat.
Vorig jaar had je Atletico die wel best wel lang mee deed...........
Volgens mij zelfs de titel won, dus nee het gaat niet alleen maar tussen Barca en Real.

Maar als je vergelijkt met de Premier League vind ik het altijd zo

top 2 beter in spanje
3-5 gelijkwaardig (Atletico, Valencia, Sevilla vergelijken met Arsenal, Liverpool, United)
6-20 beter in Engeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Kaap schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 06:48:
[...]

Moet je de herhaling eens zien. Hij hoopt hem weg te koppen maar kopt em zelf binnen.
Heb ik gedaan, die bal was te hard en te hoog om weg te kunnen koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Joostje123 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Vorig jaar had je Atletico die wel best wel lang mee deed...........
Volgens mij zelfs de titel won, dus nee het gaat niet alleen maar tussen Barca en Real.

Maar als je vergelijkt met de Premier League vind ik het altijd zo

top 2 beter in spanje
3-5 gelijkwaardig (Atletico, Valencia, Sevilla vergelijken met Arsenal, Liverpool, United)
6-20 beter in Engeland
Dat laatste weet ik zo net nog niet, al is het voor mij meer dat ik het voetbal leuker vind om naar te kijken bij de plaatsen 6-20 in Spanje. Wdb is het voetbal wat technischer en zitten er soms fantastisch leuke Zuid-Amerikanen en Spaanse talenten tussen.

Overigens is wel duidelijk dat het Spaanse voetbal het afgelopen decennium geheerst heeft: CL, EL, EK en WK (zowel senioren als jeugd). Mooie daarbij is dus dat teams als Sevilla, Atletico redelijk consistent meedraaien in de nationale top/subtop en ver komen in de bekertoernooien. Dat laatste valt me eigenlijk nogal tegen bij de Engelse, Duitse en Franse ploegen. Hoe kant dit, denken jullie? Zit de statistieken er even op na te kijken en zie dat er zelfs nog nooit een Franse ploeg de UEFA Cup/EL gewonnen heeft, laatste Duitse winnaar was in 97-97... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:34:
[afbeelding]

De ranglijst bevestigt het alleen maar. Je hebt maximaal 5 clubs die serieus meedoen. (Barca, Sevilla, Real, Valencia, Atletico) de rest hobbelt er een beetje achteraan. Los van de kwaliteiten van CR en Messi is het aantal wedstrijden met hoge uitslagen bizar groot, dat zegt ook wel iets. En check die 10 tegengoals van Real.

Sevilla doet het boven verwachting goed maar ik verwacht niet dat Valencia het volhoudt. En Atletico valt me wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Catorce schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:32:
[...]
en zie dat er zelfs nog nooit een Franse ploeg de UEFA Cup/EL gewonnen heeft, laatste Duitse winnaar was in 97-97... :?
Bayern? Twee jaar geleden? Of begrijp ik je nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Hij bedoelt de Uefa Cup / Europa League, niet de Champions League :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:32:
[...]

Dat laatste weet ik zo net nog niet, al is het voor mij meer dat ik het voetbal leuker vind om naar te kijken bij de plaatsen 6-20 in Spanje. Wdb is het voetbal wat technischer en zitten er soms fantastisch leuke Zuid-Amerikanen en Spaanse talenten tussen.

Overigens is wel duidelijk dat het Spaanse voetbal het afgelopen decennium geheerst heeft: CL, EL, EK en WK (zowel senioren als jeugd). Mooie daarbij is dus dat teams als Sevilla, Atletico redelijk consistent meedraaien in de nationale top/subtop en ver komen in de bekertoernooien. Dat laatste valt me eigenlijk nogal tegen bij de Engelse, Duitse en Franse ploegen. Hoe kant dit, denken jullie? Zit de statistieken er even op na te kijken en zie dat er zelfs nog nooit een Franse ploeg de UEFA Cup/EL gewonnen heeft, laatste Duitse winnaar was in 97-97... :?
Geen idee hoe het kan. Portugese clubs komen vaak ook ver in de EL. Maar het niveau in de EL is niet zo hoog dus om nu te zeggen dat het Spaanse voetbal zo goed is en daarom domineert? Ik zou eerder zeggen dat het Duitse voetbal domineert. Dit jaar weliswaar Real - Atletico in de finale, maar het jaar ervoor clubs als Bayern en Dortmund in de CL finale. En in 2012 Chelsea-Bayern en 2010 Inter-Bayern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Bayern domineert. Dortmund staat daar nu ook al een straatlengte achter op Bayern.. En de nummer 2 op 4 punten geloof ik.. Waarom domineert het Duitse voetbal dan volgens jou? Is dat dan voornamelijk in financieel opzicht? Want sportief gezien is het toch vrijwel alleen Bayern die domineert.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
tweaker2010 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Geen idee hoe het kan. Portugese clubs komen vaak ook ver in de EL. Maar het niveau in de EL is niet zo hoog dus om nu te zeggen dat het Spaanse voetbal zo goed is en daarom domineert? Ik zou eerder zeggen dat het Duitse voetbal domineert. Dit jaar weliswaar Real - Atletico in de finale, maar het jaar ervoor clubs als Bayern en Dortmund in de CL finale. En in 2012 Chelsea-Bayern en 2010 Inter-Bayern.
Spaans voetbal domineert. Als je dat ontkent is er echt iets met je aan de hand. Atletico en Sevilla winnen de afgelopen 10 jaar 5 keer de Europa League, het jaar ervoor nog Valencia. De afgelopen 10 jaar heeft Barcelona 3x de CL gewonnen, Real Madrid 1x en stond Atletico nog in de finale. EK 2008, WK 2010 en EK 2012 gingen allemaal naar Spanje. Dan de jeugd: EK(U21), gewonnen in 2013 en 2011. EK(U19), gewonnen in 2012 en 2011.

Als je dat afsteekt tegen wat Duitse clubs/nationaal elftal heeft gepresteerd de afgelopen jaren lijkt het me duidelijk wie er bovenaan staat. Je kunt het Duitse voetbal wel leuker vinden, ik vind het namelijk zelf ook een fantastische competitie (als je fans, stadions, algemeen niveau en organisatie van clubs meerekent is het wmb een goede kandidaat 'beste' competitie), maar het Spaanse voetbal heeft de afgelopen 10 jaar echt gedomineerd. Dit is ook wat ik zei: afgelopen decennium. Wat ik er mee wilde aangeven is dat de subtop in Spanje ook erg goed is, als je ziet wat die ook internationaal hebben gepresteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 18:28
Als je naar de afgelopen 5 jaar kijkt zijn 't Bayern Munchen, Barcelona en Real Madrid die domineren. Alle 3 vier x halve finalist in 5 jaar tijd in de CL. De rest heeft een bijrol.

Het lastige met de Uefa Cup is dat 't wel de afvallers/mindere ploegen zijn. Heeft een Engeland/ Duitsland er 4 bij de laatste 16 in de CL zitten en Spanje 2 + de 2 net iets mindere in de Uefa Cup, dan zijn die 2 de topfavoriet in de Uefa Cup. Nu heb ik geen idee hoe die cijfers precies zijn, maar dat maakt vergelijken wat lastiger.

Neemt niet weg dat Spanje tot voor kort absoluut dominant was internationaal gezien, maar Duitsland lijkt die positie wel over aan het nemen te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

rik86 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:45:

Neemt niet weg dat Spanje tot voor kort absoluut dominant was internationaal gezien, maar Duitsland lijkt die positie wel over aan het nemen te zijn
Juist niet. Twee jaar geleden zeiden we dat, toen er twee Duitse ploegen in de CL finale stonden, maar vorig jaar waren het twee Spaanse ploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Niku schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Juist niet. Twee jaar geleden zeiden we dat, toen er twee Duitse ploegen in de CL finale stonden, maar vorig jaar waren het twee Spaanse ploegen.
Volgens mij bedoelt hij internationaal als in de nationale elftallen. Daar draaide Duitsland al jaren goed mee maar wist de trekker niet over te halen, nu is ze dat echter wel gelukt met het WK 2014. Ben benieuwd of ze dat in 2016 een goed gevolg kunnen geven, al geef ik daar Frankrijk toch wel een grote kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
Ik wil verder niemand zijn mening veranderen hoor, absoluut niet en daarom vind ik deze Duitsland vs Spanje discussie nogal nutteloos. Ik vond Gladbach - Bayern, gewoon 100x beter dan El Classico, die mij vies tegenviel.

Duitse clubs, waaronder Bayern, Dortmund en Gladbach hebben gewoon een goed beleid en kopen niet zoals Real doet, met te veel geld in, maar juist gericht. Over Barcelona doe ik niet al te veel uitspraken, maar de Barca fan hier is er volgens mij, ook niet al te blij mee.

Real laat verder wel leuk voetbal zien hoor en Barca ook wel, maar als ik bij Barca, dan die Franse verdediger zie lopen, dan breekt me de klomp eerlijk gezegd best wel.
Het verschil Duitsland - Spanje is er zeker weten, alleen als je alles afweegt op elkaar, dan zal het toch allemaal vrij weinig schelen. Spanje heeft zich gewoon al bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Nog even kort over Mathieu: doet het dit seizoen erg goed als CB. In de Clasico als LB ging het minder, en is mijns inziens - gelukkig - niet representatief voor het niveau dat hij tot nu toe doorgaans haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mosin schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:29:
...

Duitse clubs, waaronder Bayern, Dortmund en Gladbach hebben gewoon een goed beleid en kopen niet zoals Real doet, met te veel geld in, maar juist gericht. ...
Zegt de fan van FC Hollywood j/k ;). Maar het beleid is zeker anders ja. Clubs zijn naar mijn weten een stuk gezonder.

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 27-10-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Volgens mij koopt Real ook gericht.... gericht op spelers die commercieel het interessantst zijn en veel shirtjes verkopen, waardoor de speler zichzelf weer terugverdient... het is niet mijn manier, maar het is wel beleid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Catorce schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:21:
Nog even kort over Mathieu: doet het dit seizoen erg goed als CB. In de Clasico als LB ging het minder, en is mijns inziens - gelukkig - niet representatief voor het niveau dat hij tot nu toe doorgaans haalt.
Zo slecht was ie nou ook weer niet, zeker de eerste helft niet? Busquets, Pique en Messi deden het zeker niet beter ... Kijk nu net op whoscored en precies in het midden qua rating van Barca, qua cijfer wel nog lager dan Messi: http://www.whoscored.com/...015-Real-Madrid-Barcelona Nu komt Isco er ook beroerd uit en statistisch gezien kan het best kloppen (zeker de nodige foutjes gemaakt) maar hij is wel lekker bezig dit seizoen 8) .

Ik keek de wedstrijd pas zondagochtend en miraculeus alle spoilers weten te ontwijken :+ ; dan hier de commentaren teruglezend en alle gezeik over Mathieu en dan denk ik: welke wedstrijd hebben jullie lopen kijken :D ? Met "jullie" dan niet jou die hem nog enigszins aan het verdedigen is ;) ...

Wilde ook nog River - Boca kijken van een paar weken terug maar die waren waterpolo aan het doen dus na een minuut alweer uitgezet :$

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 27-10-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

apis29 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:18:
[...]
Zo slecht was ie nou ook weer niet, zeker de eerste helft niet? Busquets, Pique en Messi deden het zeker niet beter ... Kijk nu net op whoscored en precies in het midden qua rating van Barca, qua cijfer wel nog lager dan Messi: http://www.whoscored.com/...015-Real-Madrid-Barcelona Nu komt Isco er ook beroerd uit en statistisch gezien kan het best kloppen (zeker de nodige foutjes gemaakt) maar hij is wel lekker bezig dit seizoen 8) .

Ik keek de wedstrijd pas zondagochtend en miraculeus alle spoilers weten te ontwijken :+ ; dan hier de commentaren teruglezend en alle gezeik over Mathieu en dan denk ik: welke wedstrijd hebben jullie lopen kijken :D ? Met "jullie" dan niet jou die hem nog enigszins aan het verdedigen is ;) ...
Dat zegt meer over de onzichtbaarheid van Messi in die wedstrijd dan over het goed presteren van Mathieu.
Geen idee hoe die ratings tot stand komen maar hij had de laagste pass accuracy van heel Barca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

apis29 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:18:
[...]

Wilde ook nog River - Boca kijken van een paar weken terug maar die waren waterpolo aan het doen dus na een minuut alweer uitgezet :$
Al het gezeik over Mathieu? Je kan het ook overdrijven ;). De commentatoren op Sport1 waren hem compleet aan het afzeiken, zodoende begon ik er over te posten. Dat hij meer een centrale verdediger is als linksback imo, maar hij schijnt eerder veel als back gespeeld te hebben. Dat kan, maar het is geen aanvallende back zoals een Alba/Alves.
We’ll never know how this game would’ve turned out if Mathieu played at center-back instead of Pique, but Mathieu did his job admirably on the left side of the defense. Defensively he wasn’t tested much, but when he was the results were mostly positive, though, he was beaten on a few of occasions. In attack he wasn’t nearly as dangerous as Jordi Alba has been usually, but he made a couple of good plays. In the first half he created a great scoring chance for Messi that the Argentine squandered, and in the second he fired a booming shot from the left wing that surely would’ve went in off the post had it not been saved by Casillas
Dit dekt het wel aardig denk ik, hij viel 'negatief' op door het magere aanvallende spel en de bijbehorende pass accuracy. Echter verdedigend heb ik geen echte fouten gezien. Er waren zeker andere spelers slechter.

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 28-10-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Vos schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:50:
[...]

Zegt de fan van FC Hollywood j/k ;). Maar het beleid is zeker anders ja. Clubs zijn naar mijn weten een stuk gezonder.
Voor jou is ook weinig goed of wel ?
Ja, dat lijkt mij opzich wel duidelijk.
P.O. Box schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:39:
Volgens mij koopt Real ook gericht.... gericht op spelers die commercieel het interessantst zijn en veel shirtjes verkopen, waardoor de speler zichzelf weer terugverdient... het is niet mijn manier, maar het is wel beleid...
Dat zeker. Over het geld bij Spaanse clubs praat ik niet, want ik hoor steeds vaker, dat de schulden reuze mee vallen, maar de andere helft zegt weer van niet. Zolang het binnen grenzen blijft, dan kan het gewoon. Ach ja Real laat tenminste voetbal zien, dan valt de commerciële kant nog mee.

@Catcorce
Hij viel inderdaad tegen op die positie, maar ik heb hem nog niet op zijn goede gezien, maar buiten dat is hij groot en log. Lijkt je dat niet onhandig voor een Barca speler ? Daar wil je vanuit achter toch ook goed voetbal hebben. Daarnaast heeft hij heel veel slechte passes gegeven in El Classico. Maar goed, niet om hem alleen maar af te zeiken. Er werden wel meer foutjes gemaakt en Messi was niet echt op zijn kunnen.

Ik zag net een aantal Duitse namen voorbij komen in de selectie van de Ballon Do'r, maar het zal vast en zeker Ronaldo worden. Niet onverdiend, maar nu vind ik toch dat Lahm of Schweinsteiger iets mogen winnen. Götze zal het helaas niet redden op alleen zijn WK goal, want hij is dit seizoen pas in vorm aan het komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mosin op 28-10-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mosin schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:26:
[...]

Voor jou is ook weinig goed of wel ?
Ja, dat lijkt mij opzich wel duidelijk.

[...]
Hoezo? Licht dat eens toe.

Ik doel alleen op het feit dat Bayern ook voor veel geld inkoopt. Echter wel op een ander wijze dan clubs als Real, Barca, City, Chelsea.

Al staat de benaming FC Hollywood origineel voor wat anders.

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 28-10-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mosin schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:26:
[...]
Ik zag net een aantal Duitse namen voorbij komen in de selectie van de Ballon Do'r, maar het zal vast en zeker Ronaldo worden. Niet onverdiend, maar nu vind ik toch dat Lahm of Schweinsteiger iets mogen winnen. Götze zal het helaas niet redden op alleen zijn WK goal, want hij is dit seizoen pas in vorm aan het komen.
Met alle respect, maar de Gouden Bal verdient alleen iemand die het verschil maakt. Zonder Lahm of Schweinsteiger lukt dat Bayern of Duitsland ook wel. Dan denk ik toch eerder aan een Robben.

Ronaldo steekt er met kop en schouders bovenuit qua prestaties, het zou onterecht zijn als hem niet krijgt. Messi is toch wat minder gaan presteren de laatste seizoenen dus ik denk dat hij deze prijs niet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:35:
[...]

Dat zegt meer over de onzichtbaarheid van Messi in die wedstrijd dan over het goed presteren van Mathieu.
Geen idee hoe die ratings tot stand komen maar hij had de laagste pass accuracy van heel Barca.
En James had nog lager ... dat krijg je als je niet de hele tijd tiki-taka over 2 meter doet en zo 50 passes a 100% in een helft scoort, maar risicovolle steekballen geeft of kansloze voorzetten op spitsen die niet kunnen koppen ;) (als voorbeeld; zoveel crosses hebben ze niet gegeven dat het relevant is. 48 passes in totaal voor Mathieu waarvan 4/5e aankwam. Alves wel 8 crosses waarvan 0 aangekomen)
Vos schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:37:
[...]

Al het gezeik over Mathieu? Je kan het ook overdrijven ;). De commentatoren op Sport1 waren hem compleet aan het afzeiken, zodoende begon ik er over te posten. Dat hij meer een centrale verdediger is als linksback imo, maar hij schijnt eerder veel als back gespeeld te hebben. Dat kan, maar het is geen aanvallende back zoals een Alba/Alves.

[...]

Dit dekt het wel aardig denk ik, hij viel 'negatief' op door het magere aanvallende spel en de bijbehorende pass accuracy. Echter verdedigend heb ik geen echte fouten gezien. Er waren zeker andere spelers slechter.
:P viel ook wel mee zo teruglezend maar dat was bijna de enige naam die negatief voorbij kwam toen ik het snel doornam. Sport 1 was wel negatief ja wat ik ervan hoorde maar gelukkig met ander commentaar gekeken wat over het algemeen veel positiever was ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 28-10-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

apis29 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:15:
[...]
En James had nog lager ... dat krijg je als je niet de hele tijd tiki-taka over 2 meter doet en zo 50 passes a 100% in een helft scoort, maar risicovolle steekballen geeft of kansloze voorzetten op spitsen die niet kunnen koppen ;)
Sinds wanneer speelt James voor Barca? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Blijkbaar wil je aantonen dat Mathieu de slechste speler was mede omdat ie het laagste passing percentage had? James had bij Madrid het op een na laagste passing percentage maar wel derde hoogste cijfer. Ronaldo had zelfs maar 63% ...
Nu gaf ie idd wel een paar keer de bal onnodig weg maar als je de statistieken erbij pakt kan het nooit meer dan 10 keer zijn geweest. Wat mij betreft heeft ie gewoon een redelijke pot gespeeld (naar wat je van hem mag verwachten iig) en zeker een bruikbare speler voor Barcelona.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 28-10-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Vos schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Hoezo? Ligt dat eens toe.

Ik doel alleen op het feit dat Bayern ook voor veel geld inkoopt. Echter wel op een ander wijze dan clubs als Real, Barca, City, Chelsea.

Al staat de benaming FC Hollywood origineel voor wat anders.
Ja, dat weet ik wel, dat Bayern zo vroeger genoemd werd.
Maar ik vroeg me gewoon af waarom dat er zo voor moest staan. Ik heb toch niet echt iets verkeerds over andere clubs gezegd ? Anders heb ik het verkeerd begrepen.
tweaker2010 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:07:
[...]

Met alle respect, maar de Gouden Bal verdient alleen iemand die het verschil maakt. Zonder Lahm of Schweinsteiger lukt dat Bayern of Duitsland ook wel. Dan denk ik toch eerder aan een Robben.

Ronaldo steekt er met kop en schouders bovenuit qua prestaties, het zou onterecht zijn als hem niet krijgt. Messi is toch wat minder gaan presteren de laatste seizoenen dus ik denk dat hij deze prijs niet wint.
Ja, daarom zei ik inderdaad ook niet onverdiend natuurlijk. Wat je zegt klopt gewoon en je ziet ook wel, dat beide voordelen hebben.
Ik had stiekem wel gehoopt, dat Ronaldo zich in El Classico de ''onsterfelijke'' zou maken, maar uiteindelijk als je naar al die toppers keek, dan vond ik het wat matig of ik had er veel te veel van verwacht. Het zal wel een combinatie zijn van die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Mag toch hopen dat je niet denkt dat hij zich tot de allergrootsten mag rekenen door een goede Clasico? Mijns inziens staat hij absoluut niet in het rijtje Maradona, Cruijff, Garrincha, Pele, Beckenbauer etc.

Ik zou ook dit jaar de BdO geven aan Lahm, maar dat zal hem toch niet worden. Sinds Messi en Ronaldo er om zijn gaan strijden gaat het in feite in toenemende mate om goals, helaas. Saillant detail: mensen doen wel alsof Ronaldo vér boven Messi staat in 2014 wdb, maar goals+assists staat Messi 4 goals voor op Ronaldo. Stuk dichter bij elkaar dan veel doen vermoeden.

Ook mooi: de LFP La Liga awards. Beste spelers per positie, etc. Geen enkele speler van Atletico won hem! Ramos een betere CB dan Godin of Miranda? Koke, ook nergens te bekennen? Courtois?! En beste Zuid-Amerikaanse speler leek mij toch écht Angel Di Maria, als je zag hoe hij vorig jaar (niet alleen CL, ook zeker in La Liga) speelde. Maar die kreeg ruzie met Florentino Perez... Zie hier de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DByNaiP.png

Nog een bijzonder detail: vorig jaar won Messi de prijs voor beste aanvaller, en werd er voor het eerst een prijs voor MVP gecreëerd die Ronaldo dan won. Dit jaar? Hele award gewoon weer weg :') Zelf denk ik dat Ronaldo het bijzonder weinig kon schelen, die award. Maar Florentino Perez schijnt (en dat is natuurlijk zonder keihard bewijs) er vorig jaar op hebben aangedrongen dat hij een prijs zou pakken daar.

[ Voor 7% gewijzigd door Catorce op 28-10-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Goal! Borini met een assist op balotelli

@hierboven Keylor navas best goalkeeper...?? Hij is toch helemaal niet al te best?
Dat courtois er niet in staat is wel te begrijpen aangezien hij al een half seizoen in Engeland speelt.

Ik denk dat je er sowieso het beste aan doet je beoordeling van spelers niet af te laten hangen van wat voor prijzen ze winnen.

Ik vind Dani Alves namelijk absoluut geen goede rechtsback (misschien als vleugelverdediger in een 5-3-2/3-5-2 of rechtsbuiten) maar verdedigend is hij zo goed als niet bestaand, toch wint hij prijs na prijs en staat altijd wel in zo'n FIFA best player elftal.

Daarnaast zijn genoeg nominaties op deze lijst ontzettend opportunistisch.

Pogba heeft helemaal geen lekker jaar gehad voor Juve in 2014, 2013 was beter voor hem. Tevez en Vidal veel beter dit jaar. Daarnaast keerde De Rossi weer terug. Nou wordt serie a nu een beetje genegeerd omdat iedereen zegt dat het niets meer is, maar dan snap ik niet hoe je kan beweren dat de EPL wel wat is.

Nou ja, nogmaals, niet teveel aantrekken van die prijzen.

[ Voor 134% gewijzigd door StrongArmLance op 28-10-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@Catorce
Dat zou ik ook heel erg graag zien, maar zoals je zelf al zegt is het meer iets tussen Messi en Ronaldo.

Even terug naar El Classico. Als Ronaldo gewoon een paar keer gescoord had en wat assists had geleverd, dan ben je wel degelijk goed bezig, want je speelt wel tegen zowat je sterkste tegenstander en concurrent.
Natuurlijk gaat het erom wat je uiteindelijk presteert een neerzet, maar in die wedstrijd beslissend zijn lijkt me ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:34:
Ook mooi: de LFP La Liga awards. Beste spelers per positie, etc. Geen enkele speler van Atletico won hem! Ramos een betere CB dan Godin of Miranda? Koke, ook nergens te bekennen? Courtois?! En beste Zuid-Amerikaanse speler leek mij toch écht Angel Di Maria, als je zag hoe hij vorig jaar (niet alleen CL, ook zeker in La Liga) speelde. Maar die kreeg ruzie met Florentino Perez... Zie hier de resultaten:
Het heten niet voor niets La Liga Awards. Courtois en Di Maria spelen inmiddels in Engeland dus die kunnen die prijs vergeten. Godin had hem idd wel verdiend. En Iniesta ipv Koke kiezen is ook puur een stem op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat moest Liverpool toch zonder Balotelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

StrongArmLance schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:45:
@hierboven Keylor navas best goalkeeper...?? Hij is toch helemaal niet al te best?
Dat courtois er niet in staat is wel te begrijpen aangezien hij al een half seizoen in Engeland speelt.
Het gaat om prestaties van het afgelopen seizoen, dus niet het huidige seizoen. Dat Courtois op dit moment voor Chelsea speelt heeft er dus vrij weinig mee te maken. Overigens was Keylor Navas vorig seizoen de keeper met de meeste reddingen toen hij bij Levante speelde. Prima keeper in mijn ogen.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Ah, ik dacht gewoon vervroegde 2014 awards, ik vond het al gek.

Toch kan ik inzien waarom ze hem niet aan courtois of di Maria geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Catorce schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:34:
Nog een bijzonder detail: vorig jaar won Messi de prijs voor beste aanvaller, en werd er voor het eerst een prijs voor MVP gecreëerd die Ronaldo dan won. Dit jaar? Hele award gewoon weer weg :') Zelf denk ik dat Ronaldo het bijzonder weinig kon schelen, die award. Maar Florentino Perez schijnt (en dat is natuurlijk zonder keihard bewijs) er vorig jaar op hebben aangedrongen dat hij een prijs zou pakken daar.
Dit jaar was de award van MVP er wel hoor, deze is ook door Ronaldo gewonnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alvanosa op 29-10-2014 09:49 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
http://www.nusport.nl/column/3915083/respect-mourinho.html

Pijnlijk voor den 'Ollanders, maar er zit wel wat in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pfoe, Manchester City verliest met 2-0 van Newcastle United en Pellè is bij Southampton weer enorm goud waard met 2 doelpunten waaronder de beslissende 2-3 in de 88e minuut.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Newcastle heeft zich met 3 overwinningen op rij wel weer redelijk op de rails gezet. Geweldige goal van sissoko.

En pelle, superlatieven komen tekort maar wat is die man een geweldige spits geworden zeg. Die Lambert missen ze als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Newcastle speelde gewoon goed, Man City zwak. Er wordt hier wel geklaagd over Mathieu, maar Mangala is imo veel zwakker. Hij had vandaag rood kunnen krijgen, en Sagna rood moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:58:
Newcastle heeft zich met 3 overwinningen op rij wel weer redelijk op de rails gezet. Geweldige goal van sissoko.
Sissoko is idd een speler die het verschil maakt. Dat kon je tegen Tottenham ook goed zien.
Ameobi ook weer belangrijk met een assist. Die Caballero op goal bij City scheelt ook een jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nogal populistisch stukje, maar de kern is correct. Niemand zal beweren dat Mourinho voor 'mooi aanvallend' voetbal staat, maar mensen die beweren dat hij geen topcoach met topresultaten is snappen het gewoon niet.

Zelf heb ik altijd een haat/liefde verhouding met Mourinho, evenals Pepe. Ik houd van de wil om te winnen, het doorzettingsvermogen en de slimmigheid. Echter houd ik er weer niet van als de grens van onsportiviteit flink overschreden wordt.

Pijnlijk voor den 'Ollanders snap ik niet zo, er staat helemaal niets in wat we nog niet weten. Wat ík pijnlijk vind is de instelling van den 'Ollanders. Het is een braaf en slap volk (gechargeerd), dat zie je op alle fronten terug. We zijn verwend en gewend alles met zachte hand en mantel der liefde te doen. Op sportief gebied leggen we het altijd af als het gaat om inzet of doorzettingsvermogen tegen de geharde oostblokkers of de Zuid-Europeanen die er schijt aan hebben of je ze aardig vindt of niet.

Want dat laatste zie je op alle fronten terug, we willen dan weer aardig gevonden worden, zijn het braafste jongetje etc. Ja, Mourinho heeft er schijt aan of je hem mag of niet, hij gaat voor zijn doelen. Evenals Italië, Griekenland, Frankrijk, etc. er schijt aan hebben of je ze mag of niet. Ze komen verantwoordelijkheden aan Europa gewoon niet na, en Nederland legt wel weer extra bij om het gat te dichten. Nee, we zijn naïef en worden gepiepeld, maar denken dat we heel wat zijn. Dát is pijnlijk als 'Ollander.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Gonadan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:17:
[...] Pijnlijk voor den 'Ollanders snap ik niet zo, er staat helemaal niets in wat we nog niet weten. Wat ík pijnlijk vind is de instelling van den 'Ollanders. Het is een braaf en slap volk (gechargeerd), dat zie je op alle fronten terug.
Oooh ja, dat kom ik maar al te vaak tegen... zelfs op je eigen training waar mensen kwaad worden om een tikkie.. (ben zelf een vrij harde speler, met 200% inzet) Wat hier tussen haakjes staat wordt door niemand gewardeerd, terwijl dat juist de mensen zijn die je in je team nodig hebt. Om een apart voorbeeld te geven, Sebastian Rode bij Bayern. Die loopt zich het licht uit de ogen, maar zit overal gelijk op en riskeert af en toe een kaart, maar hij kan ook zeer belangrijk zijn. Ach ja, maar we zien allemaal wel, dat het Nederlandse voetbal een beetje aan het weg zakken is. Ik vind het niet erg hoor, dan komt het besef toch veel te laat.

[ Voor 34% gewijzigd door Mosin op 30-10-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:17:
Pijnlijk voor den 'Ollanders snap ik niet zo, er staat helemaal niets in wat we nog niet weten.
De overdreven voorkeur voor Barcelona is erg 'Ollands. Ze zijn daar net zo smerig maar net iets handiger in de PR met de "Mesqe une club" en andere onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 07:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ah zo. Barca kan mooi voetballen en als ze daadwerkelijk aanvallen in plaats van rond tikken kan ik er erg van genieten. Echter ligt mijn voorkeur dan eerder bij het hardere spel van real dan dat gejank en achterbakse gedoe van barca. Al moet ik zeggen dat al die knoflooklanden de duikeltyfus hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
gambieter schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:18:
[...]

De overdreven voorkeur voor Barcelona is erg 'Ollands. Ze zijn daar net zo smerig maar net iets handiger in de PR met de "Mesqe une club" en andere onzin.
Mes que un club? Als jij dat onzin vindt, gambieter, prima. Maar dat is het niet. Wel wordt het maar al te vaak verkeerd gebruikt door fans, journalisten en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Catorce schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:52:
Mes que un club? Als jij dat onzin vindt, gambieter, prima. Maar dat is het niet. Wel wordt het maar al te vaak verkeerd gebruikt door fans, journalisten en dergelijke.
Het wordt vooral verkeerd gebruikt (misbruikt) door de voetbalclub/BVO Barcelona. Het is een PR-slogan, niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 30-10-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Catorce schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:52:
[...]
Sinds de sponsoring door Qatar Foundation is er weinig meer over van dat mooie Unicef imago. Uiteindelijk draait bij Barca ook alles om geld, net als bij elke andere club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
gambieter schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:17:
[...]

Het wordt vooral verkeerd gebruikt (misbruikt) door de voetbalclub/BVO Barcelona. Het is een PR-slogan, niet meer.
Je bent een genie. _/-\o_

Even serieus: alles is marketing, geld en prestige in het voetbal. Niets is echt. Maar dit staat wel degelijk voor iets belangrijks, namelijk de positie van de club in tijden van repressie gedurende de dictatuur van Franco. Het lijkt me echter dat je dit wel weet. Dat velen dit proberen uit te leggen als een soort heilig credo waarbij Barcelona niets fout kan doen is zwak en misplaatst, want ook zij zijn net zo erg als elke andere grote, moderne club als het aan komt op geld uitgeven, dingen mooier voor doen dan ze zijn. Maar dat je het als 'niet meer' dan een PR-slogan betitelt is wmb onjuist. Maar daar zullen we wel van mening over blijven verschillen, me dunkt.

@tweaker2010: de lokale socios zijn er massaal ingetuind, helaas. Spuuglelijk die sponsoring, hopelijk komt Unicef terug op de voorkant of (misschien nog beter) helemaal niets op het shirt. Het huidige bestuur heeft de afgelopen jaren goed haar best gedaan enig goed imago dat Barcelona had structureel de grond in te werken, Unicef of niet. Vandaag heeft Laporta gelukkig een persconferentie gegeven (nadat het huidige bestuur een miljoenenzaak tegen hem verloren heeft) en daarin laten doorschemeren evt terug te willen keren als president. Laten we hopen dat dat gebeurt, want inmiddels wordt Barcelona door zo'n beetje het grootste deel van de voetbalfans uitgekotst en beschimpt. Mijns inziens voetbaltechnisch onterecht, maar bestuurlijk zéér terecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Catorce op 30-10-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Geweldig, Newcastle op 1-0 tegen Liverpool. Geen hoogstaande pot maar jongens wat is dit Liverpool verschrikkelijk afgegleden he. Ik vermoed dat dit voornamelijk te maken heeft met de afwezigheid van Sturridge en de aanwezigheid van Balotelli. Ze hadden Bony op moeten halen, was een veel logischere keuze geweest.

Janmaat ontsnapte net wel aan een tweede gele kaart maar speelt wel een hele sterke pot.

Mooi om te zien dat Newcastle de laatste wedstrijden de weg omhoog heeft ingezet :)

EDIT: onvoorstelbaar maar dat had de 2-0 moeten zijn :o

[ Voor 5% gewijzigd door CR1691 op 01-11-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
gambieter schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:18:
[...]

Of je Mourinho nu wel of geen topcoach vindt: het is toch wel degelijk zo dat het spel van Real onder Mourinho negatiever was dan onder Ancelotti. Ook spelers als Pepe en Marcelo vielen destijds vaak op negatievere manier op dan het laatste jaar.

"Ollanders" suggereert overigens dat de columnist een gefrustreerde zuiderbuur is dus dat snap ik niet zo. Zijn "rant" tegen Nederland is ook een beetje makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Want als ik even google op zijn naam vind ik een WK-voorspelling waarin hij een zelfmoord-opstelling voor Oranje waarvan ik blij ben dat Louis hem niet heeft opgevolgd. Dus laten we niet over zijn eigen kennis beginnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CR1691 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:19:
Geweldig, Newcastle op 1-0 tegen Liverpool. Geen hoogstaande pot maar jongens wat is dit Liverpool verschrikkelijk afgegleden he. Ik vermoed dat dit voornamelijk te maken heeft met de afwezigheid van Sturridge en de aanwezigheid van Balotelli. Ze hadden Bony op moeten halen, was een veel logischere keuze geweest.

Janmaat ontsnapte net wel aan een tweede gele kaart maar speelt wel een hele sterke pot.

Mooi om te zien dat Newcastle de laatste wedstrijden de weg omhoog heeft ingezet :)

EDIT: onvoorstelbaar maar dat had de 2-0 moeten zijn :o
Ik had het wel gedacht. Suarez was verantwoordelijk voor 50% van de doelpunten (goals of assist), dat vang je niet zomaar op.

Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2