Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste
Acties:
  • 330.209 views

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:16:
Daarnaast is het wellicht ook interessant voor sommige mensen als er wel wordt geschoten op onze mensen. Dat is wel *de* manier (dnek ik) om de EU en NAVO er bij te betrekken. Iets waar een aantal landen toch wel op aansturen heb ik het idee :/
Alleen Oekraine zelf zou dat kunnen willen, maar het is al wel duidelijk dat de EU zich niet zomaar een conflict in laat trekken om voor een karretje gespannen te worden.

Verwijderd

Donesk wordt nu zwaar gebombardeeerd door het OA. En volgens dit artikel: Robert Parry - Consortium News: What Did US Spy Satellites See in Ukraine? zouden er aanwijzingen zijn dat het OA zelf de dader is geweest voor het afvuren van een BUK installatie.

De omstandigheden waardoor de raket af zou zijn gevuurd maakt het daarin tegen twijfelachtig. Niets is met zekerheid te zeggen. Dat is waar het beetje op neer komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 20:52 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:27:

Hoe wil je belangen behartigen als je niets voorstelt? Misschien wel twee keer meer dan eerst, maar twee keer niets is alsnog niets ;)
Precies. Het Nederlandse defensiebudget zou, gerelateerd aan BNP, meer dan het dubbele van het Russische moeten zijn, en ongeveer negen keer zo hoog als het nu is, om een gelijkwaardig leger te kunnen onderhouden. Alles minder dan dat jaagt de Russen geen schrik aan en zet dus geen zoden aan de dijk, niet tegen Russen althans :-)

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2025
Net een best goed artikel gelezen dat een heel ander beeld schets (dan de media), vind het persoonlijk de moeite waard dit perspectief te overwegen en wil het graag met jullie delen.

Het artitkel is te vinden op:
http://scgnews.com/flight-mh17-what-youre-not-being-told

Het artikel is interessant omdat de website SCG News al sinds het begin van de situatie in Oekraïne kritisch is over de berichtgeving van de mainstreammedia. SCG News (en de youtube channel) is daarnaast zeker de moeite waard verder te bekijken. Vooral omdat zij zich vrijwel altijd berusten op feiten en alle bronnen die leiden tot hun conclusie vermelden.

[ Voor 38% gewijzigd door Wilco88nl op 27-07-2014 20:56 ]

Verwijderd

Zou iedereen de bron van zijn artikelen willen vermelden? Wie het schrijft is ontzettend belangrijk voor wat het bericht waard is. Dan bedoel ik niet slechts een naam, maar dus waarom die bron relevantie heeft of juist niet.

Ik neem aan dat je zoiets uitgezocht hebt als je het plaatst :)

Bij lange artikelen is een samenvatting van het volgens jou relevante deel ook zeer welkom.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 21:05 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:49

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:27:
[...]

Hoe wil je belangen behartigen als je niets voorstelt? Misschien wel twee keer meer dan eerst, maar twee keer niets is alsnog niets ;)
Dat valt reuze mee hoor. Groter budget stelt je nu eenmaal in staat om meer eenheden actief in te zetten binnen een korter tijdsframe. Dat geeft je meer slagkracht.
En ten overvloede: Het behartigen van je belangen is iets compleet anders dan het openlijk aangaan van een strijd met een land als Rusland. Maar het is wel belangrijk dat je dat kunt. Op dit moment kunnen 'we' welgeteld 1 missie in Mali uitvoeren (naast een aantal "trainingsmissies") en dan ben je alweer aan het einde van de capaciteit. Dat moet anders.

Nee, merp!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:45:
Donesk wordt nu zwaar gebombardeeerd door het OA. En volgens dit artikel: What Did US Spy Satellites See in Ukraine? zouden er aanwijzingen zijn dat het OA zelf de dader is geweest voor het afvuren van een BUK installatie.

De omstandigheden waardoor de raket af zou zijn gevuurd maakt het daarin tegen twijfelachtig. Niets is met zekerheid te zeggen. Dat is waar het beetje op neer komt.
Net als een ander soortgelijk artikel die ik heb gelezen is ook dat ze een 'bron' hebben die heeft gezegd dat blijkbaar op een zwaarbewolkte dag Amerikaanse spionage satellieten het uniform van bemanning van een luchtafweer installatie kunnen herkennen.

Verwijderd

PauseBreak schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:56:
Dat valt reuze mee hoor. Groter budget stelt je nu eenmaal in staat om meer eenheden actief in te zetten binnen een korter tijdsframe. Dat geeft je meer slagkracht.
Kan je eens concreet uitleggen hoe je zoiets verschil ziet maken? Want ik zie vooral meer geld gestopt worden in iets zonder relevant andere uitkomst.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25
Wilco88nl schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:47:
Net een best goed artikel gelezen dat een heel ander beeld schets (dan de media), vind het persoonlijk de moeite waard dit perspectief te overwegen en wil het graag met jullie delen.

Het artitkel is te vinden op:
http://scgnews.com/flight-mh17-what-youre-not-being-told
Na een paar zinnen weet je al in welke richting ze willen gaan.
Ze verdraaien een paar dingen, maken dan nog een paar beweringen zonder bewijs.

En als je naar de andere artikelen kijkt is het allemal veel van het zelfde.
Een standaard conspiracy theorie/doomsday site die alles presenteerd alsof het waar is.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15

gws24

Thinking is hard!

Deadsy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Een standaard conspiracy theorie/doomsday site die alles presenteerd alsof het waar is.
Inderdaad. Het begint meteen met het feit dat het een afleiding voor Gaza zou zijn. Stomme is dat er in de rest van het artikel niet op wordt teruggekomen en ook totaal geen bewijs voor gegeven wordt maar de toon is meteen gezet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Websites die het nog steeds over neonazi's als de drijvende kracht hebben bij het verjagen Janukovich, die zijn moeilijk serieus te nemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wilco88nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2025
Deadsy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:59:
[...]

Ben het deels met je eens. Maar wanneer iemand met duidelijke argementen de conclusie weerlegd word het direct verwijderd door de site. Daarnaast heb ik er ooit een aantal filmpjes met plezier gekeken (over propaganda en economie).
gws24 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:04:
[...]

Inderdaad. Het begint meteen met het feit dat het een afleiding voor Gaza zou zijn. Stomme is dat er in de rest van het artikel niet op wordt teruggekomen en ook totaal geen bewijs voor gegeven wordt maar de toon is meteen gezet.
Ik snap ook niet helemaal waarom ze dit erbij halen, maar feit is wel dat de media er een stuk meer aandacht aan besteed dan aan Gaza (logisch in ons land, maar internationaal niet).

[ Voor 28% gewijzigd door Wilco88nl op 27-07-2014 21:08 ]

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:06:
Websites die het nog steeds over neonazi's als de drijvende kracht hebben bij het verjagen Janukovich, die zijn moeilijk serieus te nemen.
Ik vond het wel interessant dat Simon Ostrovsky in de stellingen een Oekraïense soldaat tegenkwam die openlijk een hakenkruis droeg. Hij vertelde er gelijk bij dat dit het eerste hakenkruis was dat hij gezien had, maar het lijkt dus wel een motief te zijn dat een rol kan spelen.

Dat het de motivatie op grote schaal zou zijn is uiterst twijfelachtig, maar wellicht dat bepaalde divisies - al dan niet van vrijwilligers - met neonazistische motieven vechten en handelen is een reële mogelijkheid.
Wilco88nl schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:06:
Ik snap ook niet helemaal waarom ze dit erbij halen, maar feit is wel dat de media er een stuk meer aandacht aan besteed dan aan Gaza (logisch in ons land, maar internationaal niet).
Oekraïne is voor vrijwel ieder westers land economisch gezien relevanter dan Gaza, de VS misschien uitgezonderd. Religie (en dan met name het christen- en jodendom) speelt in de VS een dagelijkse grote rol.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 21:17 ]

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:09:
[...]

Ik vond het wel interessant dat Simon Ostrovsky in de stellingen een Oekraïense soldaat tegenkwam die openlijk een hakenkruis droeg. Hij vertelde er gelijk bij dat dit het eerste hakenkruis was dat hij gezien had, maar het lijkt dus wel een motief te zijn dat een rol kan spelen.
Omdat het in die regionen blijkbaar ook een gelukssymbool is. Daarom zou hij hem om hebben.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Dit artikel werpt er wellicht wat licht op: http://www.bbc.com/news/world-europe-28329329

Edit: Het gaat dus niet over een grote groep van mensen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 21:26 ]

Verwijderd

wontcachme schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:20:
Omdat het in die regionen blijkbaar ook een gelukssymbool is. Daarom zou hij hem om hebben.
Als Ostrovsky er direct naar vraag antwoordt de soldaat inderdaad zoiets, maar die laatste lijkt verder een beetje om de kwestie heen te draaien.
Wat ik vooral interessant vind is dat er blijkbaar 'Syriëgangers' in Oekraïne meevechten. Niet met dezelfde waarden, maar hetzelfde idee in een ander conflict. Daaruit volgt bijna automatisch de vraag hoe de Nederlandse regering met mensen die in/voor Oekraïne gaan vechten omgaat, of juist voor één van de republieken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2014 21:25 ]

Verwijderd

Weer wat op Liveleak gevonden. Volgens Oekraïne hebben ze geen BUK luchtafweergeschut in het gebied omdat de separatisten geen vliegtuigen hebben. Wat laat dit filmpje op het militaire TV kanaal van Oekraïne zien op 16 juli? Juist een BUK luchtafweergeschut met een radarunit. http://www.liveleak.com/view?i=855_1406479694

Kijken vanaf 4:45.

Verwijderd

*knip* dit soort generalisaties zijn niet de bedoeling

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 27-07-2014 22:13 ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

mr_obb

Lakse Perfectionist

gambieter schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:06:
Aha, de MH17 is neergeschoten door neo-nazi's om daarmee de Joodse aanval op Gaza uit het nieuws te houden.... Klinkt logisch!

Ik hoop dat er snel voldoende rust in het gebied is om alles te onderzoeken en op te ruimen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:28:
Weer wat op Liveleak gevonden. Volgens Oekraïne hebben ze geen BUK luchtafweergeschut in het gebied omdat de separatisten geen vliegtuigen hebben. Wat laat dit filmpje op het militaire TV kanaal van Oekraïne zien op 16 juli? Juist een BUK luchtafweergeschut met een radarunit. http://www.liveleak.com/view?i=855_1406479694

Kijken vanaf 4:45.
[video]
Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GQk93fG.jpg

Is dat niet een Russisch Buk? Iemand hier heeft me eerder verteld dat de Oekraïense Buk-systemen raketten met rode koppen hebben aan de buitenkant.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plus dat dat een volledige setup lijkt. Daarmee zou het minder makkelijk zijn om een verkeerd vliegtuig te targetten.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

??

Het gaat erom dat je een zo objectief mogelijk beeld kan vormen van de situatie. Wat ik iig niet vertrouw:
- Alle mainstream USA nieuwsbronnen.
- USA.
- NL NOS nieuws is gewoon een kopie-instituut, die weten niet beter.
- Russische mainstream media.

Kortom, je moet je informatie elders halen. En dit zaakje stinkt sowieso een beetje... de VS die direct al het vingertje naar Poetin wijst zonder ook maar met enige vorm van geloofwaardig bewijs te komen. De schuld 100% leggen bij Poetin + separatisten is te makkelijk, er is hier meer aan de hand. En die Amerikanen zijn niet vies van smerige spelletjes, zie Irak (met de zogenaamde WMD's ;( ), abu ghraib, wapenleveranties, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 27-07-2014 22:13 ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:52:
Plus dat dat een volledige setup lijkt. Daarmee zou het minder makkelijk zijn om een verkeerd vliegtuig te targetten.
Dat zegt niets. Oekraïne heeft al eens per ongeluk een burgervliegtuig geraakt met een luchtafweersysteem.

Het gaat mij er verder ook meer om dat Oekraïne A zegt en het klopt vervolgens niet. Net als met BUK 312 die naar Rusland zou worden vervoerd terwijl ze een still afbeelding gebruiken als bewijs uit een oud filmpje toen de BUK gewoon in gebruik was bij het Oekraïense leger.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bartjuh schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:54:
[...]

??

Het gaat erom dat je een zo objectief mogelijk beeld kan vormen van de situatie. Wat ik iig niet vertrouw:
- Alle mainstream USA nieuwsbronnen.
- USA.
- NL NOS nieuws is gewoon een kopie-instituut, die weten niet beter.
- Russische mainstream media.

Kortom, je moet je informatie elders halen. En dit zaakje stinkt sowieso een beetje... de VS die direct al het vingertje naar Poetin wijst zonder ook maar met enige vorm van geloofwaardig bewijs te komen. De schuld 100% leggen bij Poetin + separatisten is te makkelijk, er is hier meer aan de hand. En die Amerikanen zijn niet vies van smerige spelletjes, zie Irak (met de zogenaamde WMD's ;( ), abu ghraib, wapenleveranties, etc.
Tsja, als jij zo'n beetje alle media kiest te wantrouwen is het logisch dat er geen bewijs is. Daar denken de meeste mensen toch anders over.

Het is een beetje vermoeiend dat er constant wordt geroepen dat de media niet te vertrouwen is en dat er vervolgens geen enkel plausibel tegenargument wordt gegeven voor de geldende theorie.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. En anders graag sluitende argumenten, feiten en ander betrouwbaar materiaal als tegenwerping. En geen bagger van Russische bronnen waarvan vaststaat dat zij beroepsmatig propaganda uitspugen. (wil niet zeggen dat jij dat doet, maar even in het algemeen)

Roepen dat de media niet te vertrouwen zijn draagt niets bij. We weten het nou wel. En op basis van het verleden is niemand te vertrouwen. Helemaal niemand. Dan kunnen we nu dit topic sluiten en elkaar allemaal wantrouwend aan gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 27-07-2014 22:05 ]

Verwijderd

RoD schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:02:
Roepen dat de media niet te vertrouwen zijn draagt niets bij. We weten het nou wel.
Je focust je wel op die ene uitzondering, want de meeste mensen hier proberen gewoon diverse bronnen te raadplegen, westers, Russisch, wat dan ook, en daar een plaatje bij te vormen.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd de enige fatsoenlijke manier om een enigszins realistisch plaatje te vormen. Als je alleen CNN of alleen RT bekijkt weet je vanzelf wat je te zien krijgt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:05:
[...]

Je focust je wel op die ene uitzondering, want de meeste mensen hier proberen gewoon diverse bronnen te raadplegen, westers, Russisch, wat dan ook, en daar een plaatje bij te vormen.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd de enige fatsoenlijke manier om een enigszins realistisch plaatje te vormen. Als je alleen CNN of alleen RT bekijkt weet je vanzelf wat je te zien krijgt.
Natuurlijk, dat wil ik ook helemaal niet bestrijden. Ik zie alleen dit steeds weer terugkomen. Maar laten we weer ontopic gaan.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er liggen zo te zien ook lichamen en spullen in Petropavlivka:

http://www.ad.nl/ad/nl/31...aan-lot-overgelaten.dhtml

March of the Eagles

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RoD schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:02:
If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck. En anders graag sluitende argumenten, feiten en ander betrouwbaar materiaal als tegenwerping. En geen bagger van Russische bronnen waarvan vaststaat dat zij beroepsmatig propaganda uitspugen. (wil niet zeggen dat jij dat doet, maar even in het algemeen)
Ik zeg niet dat je alles blindelings moet vertrouwen, je moet alleen je hersens blijven gebruiken en standaard de VS en Rusland wantrouwen. Daar zit bijna altijd een andere agenda achter. Daarnaast is juist die instelling* van de meeste mensen (*het duck verhaal, ergo: niet verder kijken dan je neus lang is, het moet niet te lastig worden. Hapklare brokken svp) de reden dat de publieke opinie zo makkelijk is te beïnvloeden. De VS was niet voor niets zo snel met hun conclusies. Wat het gewone volk de eerste paar uur na de ramp in het nieuws hoort 'sticks' en kleurt al het andere beeld. Alleen bovengemiddeld intelligente mensen die daar doorheen kunnen prikken gaan verder kijken.

De extra sancties voor Rusland vind ik dan ook erg voorbarig. Laat er eerst maar eens duidelijkheid komen, want ik geloof er geen reet van dat het zo zwart-wit is als het gros van de mainstream media doet geloven.

• RoD
  • Niet online

RoD

De sancties zijn niet alleen vanwege MH17, maar doordat Rusland zich al maandenlang als de agressor opstelt in dit conflict.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:49:
[...]

Deze dus:

[afbeelding]

Is dat niet een Russisch Buk? Iemand hier heeft me eerder verteld dat de Oekraïense Buk-systemen raketten met rode koppen hebben aan de buitenkant.
Die radar is een Tin Shield zoekradar die bij het S300 systeem hoort, niet de Buk.

http://www.ausairpower.ne...on-GCI.html#mozTocId55304

YouTube: 36D6

And to think they once said that computers would take away jobs.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52
Groot deel van de crashsite lijkt nu in handen van de Oekraïners.
http://liveuamap.com/?ll=...;38.52138305664061&zoom=9

Afgaand op de kaart is het gebied waar het grootste deel van het wrak ligt nog niet in handen van de Oekraïners. Dat is bij Hrabove.

Geen idee hoe accuraat die kaart is overigens, maar die linie lijkt te lopen langs een aantal dorpjes daar. Dus het zal wel kloppen. :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RoD schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:22:
De sancties zijn niet alleen vanwege MH17, maar doordat Rusland zich al maandenlang als de agressor opstelt in dit conflict.
Dat is dus helemaal niet zo eenzijdig. Volgens verscheidene bronnen heeft het Oekraïnse leger zich anders ook niet al te netjes gedragen naar de Russische bevolking van Oekraïne. Er zijn al vele burgers gedood door het Oekraïnse leger, en je openlijk voor afscheiding uitlaten is erg gevaarlijk als je een publieke functie vervult (Politiechef, Burgemeester, etc).

Daarnaast ligt het rampgebied IN separatisten-gebied, hoe kan het dan dat er nu gevechten optreden IN dat gebied en daarmee de onderzoekers belemmerd in hun werk? Dat kan alleen als Oekraïne de agressor is en initieert. Niet andersom, anders had het elders plaatsgevonden.

Als 90%+ van Oost Oekraïne zich wil afscheiden dan lijkt mij dat de enige juiste oplossing. Dat is de enige juiste weg uit dit conflict. Eén Oekraïne is ondenkbaar.

Verwijderd

Ik heb hier al eerder het 'Occam's razor' argument voorbij zien komen. Dat is echter absoluut niet van toepassing hier. Dat is een theorie die kan helpen om wetenschappelijke mysteries op te lossen en niet om zwaar verstrikte gebeurtenissen uitgevoerd door mensen met agenda's te verklaren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat die dorpjes geen probleem worden. De kracht van de DNR zit niet geconcentreerd in die dorpjes. Als je daar met een tank doorheen rijdt vluchten ze wel weg, zo vermoed ik. Ik denk dat ze strategische posities gaan innemen rondom de rampplek en die vervolgens gewoon in één keer overnemen. Belangrijk daarbij is de overname van Krasny Luch ten oosten van de rampplek. Daar zit nog een concentratie separatisten. Als de berichten kloppen is het leger al op weg, en als ze daar de separatisten verslaan denk ik dat het voorbij is.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 27-07-2014 22:42 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bartjuh schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:32:
[...]

Dat is dus helemaal niet zo eenzijdig. Volgens verscheidene bronnen heeft het Oekraïnse leger zich anders ook niet al te netjes gedragen naar de Russische bevolking van Oekraïne. Er zijn al vele burgers gedood door het Oekraïnse leger, en je openlijk voor afscheiding uitlaten is erg gevaarlijk als je een publieke functie vervult (Politiechef, Burgemeester, etc).
Vice heeft een hele serie over het geweld in de Oekraïne en een onderdeel hiervan is dat een reporter mee gaat met een niet-wettelijke inval georganiseerd door Lyashko tegen mensen in publieke functies die zich voor afscheiding openlijk hebben geuit. Doet mij erg denken aan na-oorlogse vervolging.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, dit topic is niet bedoeld om de algemene situatie in Oekraine te bespreken, daar is Opstand in Oekraïne voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:32:
Ik heb hier al eerder het 'Occam's razor' argument voorbij zien komen. Dat is echter absoluut niet van toepassing hier. Dat is een theorie die kan helpen om wetenschappelijke mysteries op te lossen en niet om zwaar verstrikte gebeurtenissen uitgevoerd door mensen met agenda's te verklaren.
Nee, Occam's razor stelt dat de meest eenvoudige hypothese gekozen dient te worden totdat er een reden is om een meer complexe hypothese te kiezen. Dat is hier nog steeds van toepassing,.

I

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Daarnaast ligt het rampgebied IN separatisten-gebied, hoe kan het dan dat er nu gevechten optreden IN dat gebied en daarmee de onderzoekers belemmerd in hun werk? Dat kan alleen als Oekraïne de agressor is en initieert. Niet andersom, anders had het elders plaatsgevonden.

Als 90%+ van Oost Oekraïne zich wil afscheiden dan lijkt mij dat de enige juiste oplossing. Dat is de enige juiste weg uit dit conflict. Eén Oekraïne is ondenkbaar.
De separatisten hebben nu al meer dan een week de boel vertraagd, mensen geweigerd, teruggestuurd, etc. Nu is in een halve dag bijna de gehele rampplek onder controle. Ik kan me voorstellen dat men dit zjet als een alternatieve tactiek om snel iets te bereiken. Tot nu toe lijkt het voorspoedig te gaan.

Op de rest van je post ga ik even niet in, omdat zoals hierboven aangegeven hier een ander topic voor is. Overigens is het eerder zo dat 90% zich *niet* wil afscheiden ;) al heb ik de meest recente polls niet gezien.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

P.K. schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:32:
Groot deel van de crashsite lijkt nu in handen van de Oekraïners.
http://liveuamap.com/?ll=...;38.52138305664061&zoom=9

Afgaand op de kaart is het gebied waar het grootste deel van het wrak ligt nog niet in handen van de Oekraïners. Dat is bij Hrabove.

Geen idee hoe accuraat die kaart is overigens, maar die linie lijkt te lopen langs een aantal dorpjes daar. Dus het zal wel kloppen. :)
Net op Nieuwsuur/NOS Journaal lieten ze zien dat de treinwagon met persoonlijke bezittingen en bagage van de slachtoffers niet meer bewaakt wordt omdat de rebellen gevlucht zijn. Lijkt me ook een onwenselijke situatie, kan het leger deze treinwagon niet zo snel mogelijk richting Charkov sturen?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
tweaker2010 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:43:
[...]

Net op Nieuwsuur/NOS Journaal lieten ze zien dat de treinwagon met persoonlijke bezittingen en bagage van de slachtoffers niet meer bewaakt wordt omdat de rebellen gevlucht zijn. Lijkt me ook een onwenselijke situatie, kan het leger deze treinwagon niet zo snel mogelijk richting Charkov sturen?
Ik vrees dat die dan weer door separatisten gebied moet. Dat lijkt me dan ook vooralsnog niet logisch.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 17:40
Komt die 90% uit onafhankelijke bron of de spreekwoordelijke hoge hoed?
Enige serieuze onderbouwing?

edit; Wat betreft het onderzoek, het lijkt me dat de Marechaussee nu toch wel uit Donetsk zal vertrekken/zijn vertrokken? NYTimes link
Of de separatisten morgen nog iets te vertellen hebben over de rampplek is de vraag.
En waarschijnlijk is de rampplek wel hun laatste prioriteit.

[ Voor 32% gewijzigd door Baserk op 28-07-2014 00:12 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Verwijderd

Baserk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:05:
Even los van wie het georganiseerd heeft kende dat referendum een paar ernstige problemen, zoals het niet kunnen vaststellen of iemand al gestemd had. Mocht zoiets uit een goed en eerlijk referendum komen is afscheiding waarschijnlijk inderdaad een reële noodzaak.

Al blijft zoiets lastig, want zo kan je je dus een ander land toe-eigenen. De Chinezen doen zoiets nu ook in Tibet en dat gaat natuurlijk daar niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 00:11 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Baserk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:05:
[...]
In dit artikel uit mei wordt ook over 90% gesproken: "Twee Oost-Oekraïense provincies noemen zich zelfstandig na de referenda van vorige week zondag: Donetsk en Loegansk. In de referenda zou 80 procent van de ruim vijf miljoen kiezers zijn opgekomen. 90 procent zou voor afscheiding van Oekraïne hebben gestemd.

Rusland respecteert die uitkomst, het Westen en Oekraïne niet. Of de cijfers van de pro-Russische organisatoren kloppen en of de referenda eerlijk zijn verlopen, kan niet gecontroleerd worden – onafhankelijke waarnemers waren er niet. De referenda verliepen in elk geval niet geweldloos: er was een dodelijk treffen tussen gewapende pro-Oekraïense en pro-Russische groepen in de plaats Krasnoarmejsk."

http://www.nrc.nl/nieuws/...n-oekraiense-grens-terug/

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:11:
In dit artikel uit mei wordt ook over 90% gesproken: [i]"Twee Oost-Oekraïense provincies noemen zich zelfstandig na de referenda van vorige week zondag: Donetsk en Loegansk. In de referenda zou 80 procent van de ruim vijf miljoen kiezers zijn opgekomen. 90 procent zou voor afscheiding van Oekraïne hebben gestemd.
Misschien trap ik ongelooflijk in propagandaverhalen, maar die referenda lijken niet objectief en uitermate haastig georganiseerd geweest te zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:13:
[...]
Misschien trap ik ongelooflijk in propagandaverhalen, maar die referenda lijken niet objectief en uitermate haastig georganiseerd geweest te zijn.
Daarom staat er ook bij vermeld dat het pro-Russische organisatoren waren. Dat zegt genoeg denk ik. ;)

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 17:40
Die referenda waren een complete farce. Dat Rusland ze helemaal correct, oke en in orde vindt, zegt mij genoeg.
Dus toch de hoge hoed.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• RoD
  • Niet online

RoD

Die referenda waren een slecht toneelstuk. Echt niet te geloven dat dit nu nog uitgelegd moet worden. Het leek he-le-maal nergens op. In het Oekraïne-topic (waar deze discussie ook thuishoort overigens) is dit uitgebreid besproken.

Overigens ook matig dat het NRC zegt dat niet gecontroleerd kan worden of het allemaal eerlijk is verlopen. Iedereen heeft destijds kunnen zien hoe het in elkaar stak.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 28-07-2014 00:24 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kan iemand me uitleggen waarom Rutte nu nog 60 extra onbewapende marechaussees naar de rampplek wil sturen? Een kleine groep onderzoekers krijgt al geen toegang en kan de plek niet bereiken ivm de (on)veiligheid, waarom een grotere groep dan wel?

• RoD
  • Niet online

RoD

tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:31:
Kan iemand me uitleggen waarom Rutte nu nog 60 extra onbewapende marechaussees naar de rampplek wil sturen? Een kleine groep onderzoekers krijgt al geen toegang en kan de plek niet bereiken ivm de (on)veiligheid, waarom een grotere groep dan wel?
Als het moment daar komt dat de rampplek wel bereikt kan worden, dan is het beter om een stel extra mensen daar te hebben. Vergeet niet dat die rampplek vele kilometers bestrijkt. Het gaat sowieso nog enige tijd duren voordat die helemaal is uitgekamd.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ja oke daar zit wel wat in. Het blijft een hele logistieke operatie, 100 man in een hotel in Donetsk + vervoer etc.

• RoD
  • Niet online

RoD

tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:41:
Ja oke daar zit wel wat in. Het blijft een hele logistieke operatie, 100 man in een hotel in Donetsk + vervoer etc.
Ik vermoed dat de hotels niet vol zulen zitten en de prijzen vrij laag zullen zijn :P Maar je hebt gelijk. Zie maar eens zoveel Nederlanders door oorlogsgebied te loodsen. Daarom is defensie ook betrokken bij de logistiek, zo liet Rutte weten.

Verwijderd

RoD schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:42:
Ik vermoed dat de hotels niet vol zulen zitten en de prijzen vrij laag zullen zijn :P
Ik vraag me tegelijk af of hotels open zijn, of ze gas, water en licht hebben, dat soort werk. Ik kan me voorstellen dat je zonder klandizie en met een dreiging dat alles aan puin geschoten wordt liever thuisblijft.

Verwijderd

Wellicht beter om mensen te sturen die wel in een tentje op de hei willen overnachten. Als Donetsk belegerd gaat worden dan wordt dat een grote puinzooi. :/

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 01:17:
Wellicht beter om mensen te sturen die wel in een tentje op de hei willen overnachten. Als Donetsk belegerd gaat worden dan wordt dat een grote puinzooi. :/
Vandaar wellicht de Mareschaussees. Die hebben ook militaire training gehad. Als het gebied zelf onder controle is, maar de reis ernaartoe niet, biedt dat wellicht mogelijkheden.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:53
De tijd is op dit moment de grootste 'vijand' van de operatie om de slachtoffers terug te krijgen. Deze week wordt het weer over de 30 °C, dus dat maakt het identificeren alleen maar lastiger.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:36

arie_papa

Running on Ubuntu

Blijkbaar vertrekken ze vandaag toch

https://twitter.com/marijndt/status/493657705501192192
Groep van 50 Nederlanders vertrekt nu vanuit Donetsk. Begeleiding door separatisten en OVSE
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtnTEByCIAAaTh9.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door arie_papa op 28-07-2014 09:33 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Begeleiding door separatisten en OVSE
Ik hoorde vanochtend op de radio dat het Oekrainse leger vandaag die toegangswegen gaat aanvallen dus dat belooft vuurwerk met de seperatisten in dat konvooi.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Kan iemand mij iets uitleggen.

Blijkbaar is de situatie zo gevaarlijk daar, dat er wordt gesproken over een militaire missie om de onderzoekers te beschermen. Dat kan niet (is eenegzins logisch), maar we kunnen dus wel onbewapende mensen erop af sturen? Want dat is wel veilig?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:42:
Blijkbaar is de situatie zo gevaarlijk daar, dat er wordt gesproken over een militaire missie om de onderzoekers te beschermen. Dat kan niet (is eenegzins logisch), maar we kunnen dus wel onbewapende mensen erop af sturen? Want dat is wel veilig?
Daar is al meermalen discussie over geweest :) Een enigszins logisch antwoord is dat de overheid blijkbaar iets achter de hand heeft, maar zeker is dat niet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het idee zal zijn dat de ogen van de wereld gericht zijn op die plek en die mensen, en de partij die nu zo dom is om geweld tegen deze onderzoekers te gebruiken zal zeker degene zijn die de hele wereld tegen zich krijgt. Dat geeft natuurlijk het risico van False Flagg aanvallen, maar ook dat is risicovol. Alle partijen in het conflict zullen elkaar zeer streng in de gaten houden.

Maar risicoloos is het inderdaad niet.

• Rannasha
  • Laatst online: 20:28

Rannasha

Does not compute.

Omdat de situatie daar gevaarlijk is, wordt er dus van dag tot dag gekeken of de onbewapende mensen uberhaubt het rampgebied in kunnen of dat ze gewoon op de hotelkamer moeten blijven die dag. Een flink lagere efficientie omdat alleen gewerkt kan worden op dagen waarop het risico laag genoeg wordt ingeschat.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• corset
Thanks, vind het zelf nog steeds zeer onlogisch.. maar er zullen vast mensen over hebben nagedacht die hier een stuk meer kennis van hebben dan ik :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Militair ingrijpen is geen optie omdat men niet in een gewapend conflict wil belanden. Aan de andere kant willlen ze die rampplek onderzoeken en dat moet zo snel mogelijk gebeuren. Dus dan maar ongewapend en duimen dat het goed afloopt.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:07

Player1S

Probably out in the dark

lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:47:
Thanks, vind het zelf nog steeds zeer onlogisch.. maar er zullen vast mensen over hebben nagedacht die hier een stuk meer kennis van hebben dan ik :P
Komt minder dreigend over bij de al paniekerige rebellen.
Grofweg gezegd beetje hetzelfde als een politie onderhandelaar die ongewapend een gijzelnemer benaderd. Omdat er geen direct gevaar uit voort komt zijn ze eerder bereid deze dichterbij te laten komen dan wanneer iemand gewapend is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 18:01
In Rutte's persconferentie van gisternacht zet hij dit ook gewoon uiteen. Voor een gewapende missie is de kans te groot dat we in het conflict betrokken worden. Daarnaast willen ze Rusland ook niet meer in het conflict helpen. Hij zij iets ala 'we zitten daar heel dicht tegen de Russische grens aan'.

Wel dus meer personeel (meer dan verdubbeld afaik) zodat mochten ze erbij komen, ze sneller kunnen werken.

• Jolke
tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:48:
[...]

Militair ingrijpen is geen optie omdat men niet in een gewapend conflict wil belanden. Aan de andere kant willlen ze die rampplek onderzoeken en dat moet zo snel mogelijk gebeuren. Dus dan maar ongewapend en duimen dat het goed afloopt.
Dat is idd de veilige variant. Je wilt niet ineens tegen de rebellen moeten vechten, omdat je een paar wapens hebt meegenomen.

Overigens, gisteravond in het 8 uur journaal een goede animatie en verklaring gezien wat men nu denkt dat er gebeurd is met MH17.
Voor mij was het nieuw dat het BUK systeem uit 3 aparte systemen opgebouwd is. Zowel de extra radar en identifcatie miste bij de rebellen, zodat ze dus alleen konden zien dat er wat vloog en niet wie/wat er vloog. Verder was de reikwijdte van de radar een stuk kleiner dan bij het complete systeem. Basis unit kon gebruikt worden, maar alleen door goed getrainde mensen.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:45

XanderDrake

Build the future!

Als je kijkt naar de risico's die beide strijdende groepen nemen (regering dan wel rebellen) als ze op de onderzoekers en ondersteuning gaan schieten denk ik dat ze allebei héél voorzichtig zullen zijn in dat gebied.
De hele wereld is aan het kijken, elke misstap is naast een PR ramp ook een grote kans op zware escalatie.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jolke schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:55:
[...]
Voor mij was het nieuw dat het BUK systeem uit 3 aparte systemen opgebouwd is. Zowel de extra radar en identifcatie miste bij de rebellen, zodat ze dus alleen konden zien dat er wat vloog en niet wie/wat er vloog. Verder was de reikwijdte van de radar een stuk kleiner dan bij het complete systeem. Basis unit kon gebruikt worden, maar alleen door goed getrainde mensen.
Normaal gesproken maakt een BUK systeem deel uit van een groot raketschild. Dus ook al waren deze 3 modules aanwezig dan nog is de identificatie beperkt omdat een straalvliegtuig deze afstand zeer snel aflegt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Dat is idd de veilige variant. Je wilt niet ineens tegen de rebellen moeten vechten, omdat je een paar wapens hebt meegenomen.

Overigens, gisteravond in het 8 uur journaal een goede animatie en verklaring gezien wat men nu denkt dat er gebeurd is met MH17.
Zijn wat artikelen over te vinden en is ook in dit topic al paar keer besproken; als je alleen de lanceerinrichting hebt beschik je effectief over een 'volg- en lanceerradar' bedoeld om een gekozen doel te volgen en een lanceeroplossing te berekenen. De één zegt wel dat IFF te zien is, de ander zegt van niet - duidelijk is wel dat de radar een beperkte hoek heeft, het is geen 360' radar. Al dat soort dingen maakt het wel dat je steeds beter kunt begrijpen waarom de fout is gemaakt, door wie dan ook. Maakt het niet minder erg, eigenlijk alleen maar stupide.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Een compilatie van video- en fotomateriaal over het neerhalen MH17 en in een context geplaatst:
http://blog.storyful.com/...ern-ukraine/#.U9YDF2PXL12

• Ibidem
  • Laatst online: 15-01 16:20
Heb naar mijn idee onderstaande (complot)theorie nog niet voorbij zien komen. Althans, niet in deze vorm meende ik.

Volgens de genoemde bron is de MH-370 omgekat naar een MH-17. In de genoemde link komt er allerhande (naar mijn idee) overtuigend bewijs naar voren wat laat zien waarom dit zo gebeurd zou kunnen zijn. Ben zeker geen alu hoedje maar dit ziet eruit alsof het wel eens waar zou kunnen zijn :|

MH-17 Was In Fact The ‘Lost’ Flight MH-370
Bron: http://worldtruth.tv/mh-1...t-the-lost-flight-mh-370/

..::System Specs::..

• Jolke
NiGeLaToR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:14:
[...]

Zijn wat artikelen over te vinden en is ook in dit topic al paar keer besproken; als je alleen de lanceerinrichting hebt beschik je effectief over een 'volg- en lanceerradar' bedoeld om een gekozen doel te volgen en een lanceeroplossing te berekenen. De één zegt wel dat IFF te zien is, de ander zegt van niet - duidelijk is wel dat de radar een beperkte hoek heeft, het is geen 360' radar. Al dat soort dingen maakt het wel dat je steeds beter kunt begrijpen waarom de fout is gemaakt, door wie dan ook. Maakt het niet minder erg, eigenlijk alleen maar stupide.
Het topic ging hier en daar wat snel, dus heb mogelijk wat dingen gemist.
Ik vond het ook een verhelderende uitleg, waarom überhaupt zo'n fout gemaakt kon worden. Maar met dit antwoord komen wel weer meer vragen terug. Het was echt niet het enig passagiersvliegtuig dat deze route vloog (ook andere maatschappijen bleven over Oost-Oekraïne vliegen).

Ik heb overigens geen nieuws meer over de identificatie van de lichamen vernomen; dat de eerste was geïdentificeerd stond zaterdag op het nieuws.

Verwijderd

Ibidem schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:20:
Ben zeker geen alu hoedje maar
Prachtig dat er altijd een ontkenning van iets geclaimd wordt, waarna een maar volgt en keihard het tegenovergestelde uiteengezet wordt.

Volgens mij hebben we die pagina en 'bewijzen' al voorbij zien komen en besproken.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 18:01
Inderdaad, laat het aluminium maar lekker waar het hoort.

Anyway het NOS animatiefilmpje van gisteren:

• Jolke
Een praeteritio heet zoiets in goed Latijn - zeggen dat het niet gaat, maar daarmee zeg je het wel degelijk.

Thanks Teckna, dat filmpje bedoelde ik idd.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Heb naar mijn idee onderstaande (complot)theorie nog niet voorbij zien komen. Althans, niet in deze vorm meende ik.

Volgens de genoemde bron is de MH-370 omgekat naar een MH-17. In de genoemde link komt er allerhande (naar mijn idee) overtuigend bewijs naar voren wat laat zien waarom dit zo gebeurd zou kunnen zijn. Ben zeker geen alu hoedje maar dit ziet eruit alsof het wel eens waar zou kunnen zijn :|

Ga nou toch eens gewoon zelf nadenken.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 23:22

Ja die belachelijke "theorie" is al eerder langsgekomen:
Stoney3K schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:37:
Ik ben geen aluminiumdelver, maar bij deze foto's ga ik wel achter mijn oor krabben, hoe zit dat met dat 'verloren' geraakte raampje op het wrak van M9-MRD?

http://humansarefree.com/...-fact-lost-flight-mh.html

Het kan natuurlijk zijn dat dat raam in de tussentijd is dicht gemaakt. (Afgezien van alle andere aluhoedjes theorieën in dat artikel, maar die foto's geven wel te denken)
Klik op de vetgedrukte regel om naar de post te gaan... Als je ook maar een seconde gelooft dat er een kern van waarheid in zit, dan moet je echt flink gaan minderen met de aluminium.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 28-07-2014 10:30 ]

• corset
Teckna schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:23:
Inderdaad, laat het aluminium maar lekker waar het hoort.

Anyway het NOS animatiefilmpje van gisteren:

[video]
Blijft bizar om het zo te zien.. een simpele handeling heeft honderden mensen gewoon het leven gekost...

• Jolke
Ik neem aan dat de animatie wel een sterk versimpelde weergave van de werkelijkheid is, maar de gedachte dat het leven van bijna 300 mensen met 1 druk op de knop zo eenvoudig beëindigd is, blijft scary.

• corset
Dat bedoel ik inderdaad.. zo bizar om te zien.

En ach, die 'het is een andere vlucht' nonsense moeten we maar gaan negeren.. daar zijn geen alu hoedjes groot genoeg voor :(

• NiGeLaToR
  • Nu online
Jolke schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Het topic ging hier en daar wat snel, dus heb mogelijk wat dingen gemist.
Ik vond het ook een verhelderende uitleg, waarom überhaupt zo'n fout gemaakt kon worden. Maar met dit antwoord komen wel weer meer vragen terug. Het was echt niet het enig passagiersvliegtuig dat deze route vloog (ook andere maatschappijen bleven over Oost-Oekraïne vliegen).

Ik heb overigens geen nieuws meer over de identificatie van de lichamen vernomen; dat de eerste was geïdentificeerd stond zaterdag op het nieuws.
Je zet de radar alleen aan als je weet dat er een doel aan komt; om te voorkomen dat je doelwit wordt van radarzoekende raketten (HARM bijvoorbeeld). Dus stel je voor je zit op zo'n raketinstalleerinrichting, je wordt gebeld dat er in het westen een doel aan komt en dat die over pakweg 10 minuten binnen bereik komt. Over 10 minuten zet je hem aan en verhip - een doel! Verblind door de chaos, slaapgebrek, drank en weet ik wat niet meer ga je er vanuit dat dit dus jouw doel wel zal zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Jolke schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:28:
Ik neem aan dat de animatie wel een sterk versimpelde weergave van de werkelijkheid is, maar de gedachte dat het leven van bijna 300 mensen met 1 druk op de knop zo eenvoudig beëindigd is, blijft scary.
Zo simpel is moderne oorlogsvoering. Als je bij artillerie meekijkt heb je ook niet het idee dat daar aan de andere kant mensen op de meest gruwelijke manieren aan stukken gaan.
NiGeLaToR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:29:
Over 10 minuten zet je hem aan en verhip - een doel! Verblind door de chaos, slaapgebrek, drank en weet ik wat niet meer ga je er vanuit dat dit dus jouw doel wel zal zijn.
Welke chaos? Je zit in een oorlogsgebied en jouw partij heeft geen vliegtuigen. Niemand heeft er verder wat te zoeken, dus wat er vliegt is fair game.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 10:32 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 23:22
Tja het is een samenvatting / overzicht van de meest waarschijnlijke theorie. Uiteraard worden veel technische en politieke details weggelaten. Maar ik vind het wel een aardig filmpje, ook omdat het uitlegt waarom een fout voor de hand ligt.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:26:
[...]
Blijft bizar om het zo te zien.. een simpele handeling heeft honderden mensen gewoon het leven gekost...
Idd. Probleem is dat een stelletje ongeschoolde rebellen met allerlei wapentuig aan het spelen zijn en niet doorhebben wat ze aan het doen zijn en wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. WOI is ook ooit door zoiets begonnen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt er wel de nodige training voor nodig, zo schetst het filmpje. Normaalgesproken hebben opstandelingen ook niet van dit soort wapens en ook niet de mogelijkheid om ze te bedienen.

Verwijderd

Ik hoop overigens wel dat onze onderzoekers na alle verhalen in de media nog met een neturale blik naar de bewijzen kunnen kijken. Tunnelvisie is wel het laatste wat dit onderzoek nodig heeft. Als de bewijzen naar een raket wijzen, prima, maar het moet niet van tevoren al vaststaan.

Dat lijkt mij ontzettend moeilijk, eerlijk gezegd.

• Jolke
Dat klopt, maar het maakt op dat moment dus even niet meer uit of het een getrainde militair is of een gewone burger die op de knop drukt. Dat gevoel ging mij even te boven.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:33:
Ik hoop overigens wel dat onze onderzoekers na alle verhalen in de media nog met een neturale blik naar de bewijzen kunnen kijken. Tunnelvisie is wel het laatste wat dit onderzoek nodig heeft. Als de bewijzen naar een raket wijzen, prima, maar het moet niet van tevoren al vaststaan.

Het wordt op dit moment steeds lastiger om te bewijzen dat een raket het vliegtuig niet heeft neergehaald.
De bewijzen zijn overduidelijk.

• Jolke

Dream on. Elk onderzoek is natuurlijk baised, niet alleen door de personen zelf, maar ook omdat er met de bewijsmaterialen gerommeld is. Hoe vaak moet een onderzoek opnieuw omdat men tot nieuw inzicht is gekomen?
Altijd grote woorden van politici de onderste steen moet boven komen, maar dat lukt vrijwel nooit. Kritische/pessimistische noot wellicht, maar ik zie het zo.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:32:
Probleem is dat een stelletje ongeschoolde rebellen met allerlei wapentuig aan het spelen zijn en niet doorhebben wat ze aan het doen zijn en wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.
Vergis je niet dat daar veel mannen rondlopen die erg goed weten wat ze doen. Die leven van oorlog. Maar als je niets anders weet dan dat het een vijandelijk toestel is dan doe je het goed. Pas later blijkt dan dat je een vliegtuig hebt geraakt dat helemaal niets te maken had met jouw conflict.

Dat het een vergissing is geweest acht ik wel waarschijnlijk, maar dat het dronken of onhandige rebellen zijn geweest dan weer niet.

• Rannasha
  • Laatst online: 20:28

Rannasha

Does not compute.

tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Het wordt op dit moment steeds lastiger om te bewijzen dat een raket het vliegtuig niet heeft neergehaald.
Volgens mij zijn er ook geen serieuze partijen die twijfelen aan een raketinslag als oorzaak van de crash. Waar de meningen over verschillen is echter wie die raket heeft afgeschoten en onder welke omstandigheden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk het niet. De wereld kijkt mee (ook Rusland), dus ze zullen een keihard rapport moeten opstellen waarvan het bewijs en de argumentatie niet is tegen te spreken. Dat zei één van de leiders van het onderzoeksteam overigens ook al. Daarnaast zijn dit natuurlijk professionals.
Jolke schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:34:
Dat klopt, maar het maakt op dat moment dus even niet meer uit of het een getrainde militair is of een gewone burger die op de knop drukt. Dat gevoel ging mij even te boven.
Het is natuurlijk oorlog. We vinden dit allemaal erg omdat het onschuldige mensen waren op weg naar vakantie, die niets met het conflict op de grond te maken hebben. Maar de realiteit is dat twee zwaarbewapende groepen elkaar met grof geweld beschieten, wat talloze doden tot gevolg heeft. Elke dag weer.

• Jolke
[...]

Ik denk dat dat zo langzamerhand wel duidelijk is geworden, nu de vraag wie em nou echt afgevuurd heeft... iedereen weet het eigenlijk wel, maar toch is er nog geen officieel antwoord op.

Verwijderd

Zo werkt het niet als je iets goed wilt onderzoeken :) Je gaat kijken wat er ligt en welke hypotheses daarbij zouden kunnen passen, niet andersom. Anders hoef je geen onderzoek te doen, dan kan je zo wel je rapportje schrijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 10:37 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:38
NiGeLaToR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:29:
[...]
Verblind door de chaos, slaapgebrek, drank en weet ik wat niet meer ga je er vanuit dat dit dus jouw doel wel zal zijn.
Dat is allemaal niet nodig. Die BUK was zonder alle bijbehorende voertuigen nogal blind. Er is dus geen chaos of wat dan ook nodig. Er is waarschijnlijk gewoon gezegd dat er een doel aan kwam. Ze zetten dat ding aan en zien een doel. 1+1=2 dus neerknallen. Al dat dronken gedoe en dergelijke is totaal niet nodig. Alles wat je nodig hebt zijn wat mannen die dat ding kunnen bedienen (wat getuige eerdere simulaties niet te doen is met wat internet-oefeningen).

[removed]

• Jolke
RoD schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Het is natuurlijk oorlog. We vinden dit allemaal erg omdat het onschuldige mensen waren op weg naar vakantie, die niets met het conflict op de grond te maken hebben. Maar de realiteit is dat twee zwaarbewapende groepen elkaar met grof geweld beschieten, wat talloze doden tot gevolg heeft. Elke dag weer.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is nog maar een fractie van onschuldige mensen die omkomt in Gaza, op dit moment, maar dat is een andere discussie.

• NiGeLaToR
  • Nu online
RoD schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Ik denk het niet. De wereld kijkt mee (ook Rusland), dus ze zullen een keihard rapport moeten opstellen waarvan het bewijs en de argumentatie niet is tegen te spreken. Dat zei één van de leiders van het onderzoeksteam overigens ook al. Daarnaast zijn dit natuurlijk professionals.
Toch zal de toedracht maar deel 1 zijn en het 2e deel, de uiteindelijke 'dader' gaan ze niets over roepen.
Dus wetende dat het een raket was bevestigt alleen wat we denken te weten - maar vogel maar 's uit wie de raket geschoten heeft en zie die maar voor het gerecht te slepen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:37:
[...]
Zo werkt het niet als je iets goed wilt onderzoeken :) Je gaat kijken wat er ligt en welke hypotheses daarbij zouden kunnen passen, niet andersom. Anders hoef je geen onderzoek te doen, dan kan je zo wel je rapportje schrijven.
Het werkt ook niet als iedereen de onderzoekers zo tegenwerkt. Degene die dit niet veroorzaakt heeft zou iig wel mee moeten willen werken. Aangezien de seperatisten de toegang steeds weigeren lijk het me een duidelijk verhaal. Waar die wapens verder precies vandaan komen doet niet terzake, het gaat om wie er op de knop gedrukt heeft.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:39:
Het werkt ook niet als iedereen de onderzoekers zo tegenwerkt. Degene die dit niet veroorzaakt heeft zou iig wel mee moeten willen werken. Aangezien de seperatisten de toegang steeds weigeren lijk het me een duidelijk verhaal.
Zo werkt het niet - weigeren mee te werken maakt niet automatisch schuldig. Er zijn landen die dat principe hanteren, maar dat veroordelen we om goede redenen dan ook.

Daarnaast vind ik het ook altijd nogal makkelijk - niemand gaf iets om die mensen daar, en omdat er nu opeens een krappe 300 lijken en wat puin in een weiland liggen moeten ze ons opeens ruim baan geven en niet moeilijk doen? Ik snap echt wel dat je daar geen zin in hebt als je volle bak in een oorlog verwikkeld bent.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 10:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Vergis je niet dat daar veel mannen rondlopen die erg goed weten wat ze doen. Die leven van oorlog. Maar als je niets anders weet dan dat het een vijandelijk toestel is dan doe je het goed. Pas later blijkt dan dat je een vliegtuig hebt geraakt dat helemaal niets te maken had met jouw conflict.

Dat het een vergissing is geweest acht ik wel waarschijnlijk, maar dat het dronken of onhandige rebellen zijn geweest dan weer niet.
Dat is een aanname dat het een vergissing was. Het lijkt me wel duidelijk dat het in ieder geval niet de bedoeling van de rebellen was. Maar van wie kwam de informatie dat er een groot (militair) vliegtuig onderweg was?
Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm