IJzerlijm schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:11:
[...]
Geenstijl brandt elke politicus die hen niet aanstaat af voor een fractie van wat Omtzigt gedaan heeft. Hun barrage aan artikelen moet nu hun 'het was de EU/Soros/Oekraine die echt verantwoordelijk was' verhaaltje herstellen.
Beide 1-graads Whataboutisme. GeenStijl is toch pulp? Dus het NRC mag een tendentieus stukje karaktermoord plegen omdat er andere sites op internet zijn die nog veel erger zijn? Vreemde redenering.
ph4ge schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:26:
[...]
Dat staat niet in het oorspronkelijk artikel in ieder geval. Daar staat dat Omtzigt het toeliet terwijl hij wist (of had moeten weten) dat het verhaal onbetrouwbaar was/niet klopte en dat hij de tekst voor de getuige schreef. Beiden haal ik ook uit dit transcript. Beiden zijn of ontzettend dom of heel fout hoe je het ook wendt of keert.
Dat was ook niet snugger van hem. Maar het enige wat je Omtzigt kunt verwijten is dat hij voorkomen heeft dat de man een volledig warrig verhaal zou gaan vertellen. Wat de man verteld heeft was wel degelijk zijn eigen mening, niet die van Omtzigt.
Het een sluit het ander niet uit. De enige reactie die Omtzigt had moeten hebben is de 'getuige' de deur wijzen
Was hij daar toe bevoegd? Dat blijkt uit niets. Iedereen mocht daar spreken, dus die man ook. Omtzigt heeft die man niet 'geregeld' en had ook niet de bevoegdheid om hem het spreken te ontzeggen.
Hij had het hem wellicht af kunnen raden, maar dan had dat weer geframed kunnen worden als zijnde dat hij niet openstaat voor een tegendraads geluid. Hij kan maar weinig goed doen hé?
Volgens mij waren die geen van alle betrokken bij het gesprek, ze komen iig niet naar voren in het transcript. Zou raar zijn als ze het onderschreven cq ontkenden als ze er niet bij waren.
Hoezo is dit relevant? Al die personen hebben gezien wat er is gebeurd, Omtzigt heeft daar ook geen moment geheimzinnig over gedaan. Wel hebben deze personen aangegeven dat de NRC niks met hun kant van het verhaal heeft gedaan.
Ik schrijf 'rechts' om de user rechtse bronnen aanhaalt en ik het nergens anders vind. Ik zie op die sites dat er een hoop wordt geroepen over het stuk in de NRC maar ik zie nergens heel concreet: "NRC schreef A maar in transcript staat B". Misschien kunnen jullie me er op wijzen, ik lees zo snel namelijk alleen maar vage kritiek op het NRC.
Er zijn geen andere bronnen aan te halen aangezien geen enkele serieuze krant of ander medium hier meer over lijkt te durven schrijven. Het onderwerp wordt volledig doodgezwegen, en dat is wellicht nog wel het meest verontrustend aan het hele verhaal. Toen barbertje moest hangen ging dat op volumeniveau 100, nu het toch allemaal iets genuanceerder blijkt te liggen hoor je niks.
Ook het feit dat Omtzigt geen enkele steun kreeg vanuit het kabinet en hij in recordtempo van het dossier is afgehaald is een veeg teken aan de wand. Maar wie weet, wellicht beseft hij het zelf inmiddels dat zijn gedrevenheid en vasthoudendheid niet samengaan met regeringsverantwoordelijkheid. Zou tevens verklaren dat hij nu zelf niets van zich laat horen nu de pijlen zich meer en meer op de NRC beginnen te richten.
En natuurlijk schrijft de NRC geen pertinente onwaarheden op, dat zou wel heel dom zijn. Maar het gaat om het frame. De indirecte koppeling aan seksueel misbruik, het logo van een Boeing op het Kremlin dat bij het artikel afgedrukt werd om beïnvloeding van Omtzigt door het Kremlin te suggereren. Iets waar sommigen hier getuige enkele reacties vorige week nog in zijn getrapt ook.
Dit is een serieuze krant onwaardig. Dus nogmaals: riooljournalistiek.