Op welke wijze is 2 niet in overeenstemming met de bronnen?
Idem voor 6? Behalve de verdediging dat het op een misverstand kan berusten (maar Omtzigt heeft het tot op heden niet onkent.
En wel opmerkelijk dat je 2/5/6 op dezelfde voet zet als een video en foto's..
En ze fakkelen daarbij ook nog eens een van de laatste helden van de nabestaanden van MH17 af..
Held? Hij zou op deze manier geen held van mij zijn hoor.
Hoezo scoorde Omtzigt? Het was hooguit een paar vrij onbeduidende off-topic minuten in een bijeenkomst. Daarnaast antwoord hij niet zomaar in de video, hij wordt gevraagd door de voorzitter en moet dan wel iets zeggen. Als hij al scoorde was het in eigen doel..
Iemand vertellen wat hij exact zeggen/vragen op zodat hij op een publieke bijeenkomst dit kan doen, zodat je zelf het antwoord kunt geven wat iedereen hoort, kan alleen tot doel hebben dat je er zelf beter op komt te staan. Anders kun je ook die man (zonder het publiek te maken) adviseren om contact met het onderzoeksteam op te nemen.
Nu had het geen media-effect, maar de hoop was natuurlijk anders.
Wat hij had moeten doen: Als hij geloof had in deze man (los of dat terecht is of niet), doorverwijzen naar het onderzoeksteam en daar wellicht na moeten gaan of deze man gehoord is.
Maar geef me eens aan wat het nut is om deze man een SMSje te sturen waarin exact staat wat hij moet zeggen. Wat is daar de meerwaarde van? Dat is de kern van de zaak. NIet of NRC evil is, Niet of Omzigt de Here zelf is die neergedaald is. Niet of de voorzitter die verwijst naar Poetin. NIet of de bron van de NRC ze ziet vliegen (wat overigens dezelfde bron is die deze getuige in contact bracht met Omtzight).
Allemaal "whataboutism" dat totaal niet relevant is. Wat is wel relevant en komt uit video en SMS naar voren.
1) Hij laat iemand exact weten wat hij moet zeggen op een publieke bijeenkomst zodat hij zelf daarop kan antwoorden (en hij vooraf al weet wat de vraag is en hoe hij het beste kan antwoorden)
2) Wat hij laat zeggen, is anders als de getuige hem zelf vertelt heeft eerder.
3) Dan geeft hij ook nog een advies, waarvan hij weet dat het onzin is, hij wist al dat deze man contact heeft gehad met het onderzoeksteam.
Dit is dmv van de video en foto's van de SMS in elk geval te achterhalen en is in mijn boekje al over de grenzen van het betamelijk heen voor een volksvertegenwoordiger.
Je maakt zelf groter als ik bedoel. Maar iemand publiekelijk een voorgekauwde vraag laten stellen, zodat ik weet hoe ik het beste antwoord kan geven, noem ik "scoren".
Omtzigt lijkt de enige parlementariër die zijn werk (zonder last en ruggespraak) naar behoren probeert in te vullen. Vanuit het (toenmalige en naar nu blijkt ook het huidige) kabinet krijgt hij geen enkele steun, net als uit zijn eigen fractie. Die vinden hem alleen maar een lastpak die dingen benoemt die ze liever niet benoemd willen zien en roert op plekken waar ze het liefst willen dat alles onberoerd blijft.
Weet ik niet / heb ik geen oordeel over. Is ook niet relevant.
Zo'n gedreven iemand kan best eens een fout maken. Daarnaast kun je ten eerste discussiëren of dit überhaupt een fout was, maar heeft hij nota bene al zijn excuses aangeboden, waarbij je bij vergelijkbare situaties bij andere politici enkel tumbleweed en een muur aan persvoorlichters ziet.
Ander politici zijn dan net zo fout, maar dat is niet relevant voor mijn oordeel over hem. En je bent of integer of niet. En dat je op deze manier denkt (even iemand in influisteren, wat hij moet zeggen op een bijeenkomst waar nabestaanden aanwezig zijn), ben je in mijn boek niet integer. Los van of het hele kabinet uit corrupte klootzakken bestaat.
Het verhaal van NRC rammelt op z'n slechts aan alle kanten, op z'n best is het een poging tot karaktermoord. De eyecathcer van het artikel is een afbeelding van het Kremlin met daarop een Boeing 747, hiermee suggererend dat Omtzigt aangestuurd wordt door Poetin of iets dergelijks.
Dit is geen journalistiek. Dit is riool.
Helaas wel enige sensantiezucht. Maar nogmaals dat staat los van het oordeel hoe hij gehandeld heeft.
[
Voor 21% gewijzigd door
Cyberpope op 12-11-2017 13:46
]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......