Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.743 views

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
MetaFrame schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:10:
http://www.ad.nl/ad/nl/31...-Derde-Wereldoorlog.dhtml

'Separatisten: politiemissie wordt Derde Wereldoorlog'

Hmmm alles is zo tegenstrijdig...
"dat verklaarde 1 van hen"

Tja, als je 100 mensen vraagt is er vast 1 iemand die dit zegt zodat je er een artikel over kan maken.

Verwijderd

MetaFrame schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:10:
http://www.ad.nl/ad/nl/31...-Derde-Wereldoorlog.dhtml

'Separatisten: politiemissie wordt Derde Wereldoorlog'

Hmmm alles is zo tegenstrijdig...
Zolang Rusland niet datzelfde roept zie ik het niet gebeuren. De seperatisten maken los praktisch niets klaar en Rusland lijkt toch aanzienlijk voorzichtiger geworden.

Als ik seperatist was wilde ik ook koste wat kost voorkomen dat een sterkere macht iets te zeggen krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 17:13 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

VN missie kan alleen als Rusland er mee in stemt. Die stemmen of voor of tegen. En als ze tegen stemmen gebruiken ze veto recht als ie er toch door komt.

Dus voor WW3 zou ik me niet druk maken. Hooguit dat bepaalde rebellengroepen actief de politiemacht gaat bestrijden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:00
Ondertussen is de regering van Oekraïne uiteen gevallen:

http://www.bloomberg.com/...es-as-2-parties-quit.html

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

MBV

Maar wat gebeurt er als er een stel raketten op de rampplek neerkomt en het internationale onderzoeksteam gehalveerd wordt? Wat gebeurt er als er mensen gekidnapt worden? Wat als Rusland daarbij geframed wordt? Ik snap de opmerking maar al te goed.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En dat was ondertussen ook al gepost :)

• cmndr_adama
My bad, dat heb ik dan even gemist. :+

Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat consequenties kan hebben.

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:24:
Maar wat gebeurt er als er een stel raketten op de rampplek neerkomt en het internationale onderzoeksteam gehalveerd wordt? Wat gebeurt er als er mensen gekidnapt worden? Wat als Rusland daarbij geframed wordt? Ik snap de opmerking maar al te goed.
Ik kan me niet voorstellen dat partijen als de EU en Rusland zich laten provoceren door een paar rebellen. Vergeet niet dat veel van de slagkracht die ze lijken te hebben van Rusland afkomstig is en dat Rusland ze dat dus goeddeels ook weer kan ontnemen.

• RoD
  • Niet online

RoD

cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:26:
My bad, dat heb ik dan even gemist. :+

Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat consequenties kan hebben.
Ik las net dit:

Zijn meer journalisten die iets van die strekking hebben geroepen. Zal wel loslopen.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 17:30 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MBV schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:24:
Als Rusland instemt met zo'n missie zal het hun er ook alles aan gelegen zijn om te voorkomen dat het mis gaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook de tweede zwarte doos van rampvlucht MH17 is intact. Er is geen bewijs voor manipulatie van de Flight Data Recorder gevonden.

Dat heeft de Onderzoeksraad voor Veiligheid donderdag laten weten.

De raad meldde woensdag al dat er geen bewijs was gevonden voor manipulatie van de andere zwarte doos, de recorder met cockpitgesprekken.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...vluchtgegevens-mh17-.html

Virussen? Scan ze hier!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

AzzKickah

06-CENSORED

Zeer goed nieuws.

In wat voor tijdsbestek wordt de informatie van de zwarte dozen vrijgegeven in de regel? Enig idee? Weken? Maanden?

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-12 18:43

Barres B.

six seasons and a movie!!!

AzzKickah schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:53:
[...]

Zeer goed nieuws.

In wat voor tijdsbestek wordt de informatie van de zwarte dozen vrijgegeven in de regel? Enig idee? Weken? Maanden?
Wat ik begrepen heb is dat het wel een aantal weken(of misschien meer dan een maand) kan duren. Dat heb ik gister in een uitzending tussen neus en lippen door gehoord.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:24

lasharor

7 december 2004

Geven ze die opnames uit de cockpit eigenlijk vrij? Dit lijkt me eigenlijk best wel interessant.

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:47
lasharor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:59:
Geven ze die opnames uit de cockpit eigenlijk vrij? Dit lijkt me eigenlijk best wel interessant.
Vaak alleen een transcript, na enkele jaren.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:59
Over een X-tijd komt het bij Air Crash Investigation.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Meestal worden die volgens mij vrijgegeven, zie bijvoorbeeld die van de ramp op Tenerife (KLM en Pan Am op elkaar): http://aviation-safety.ne...ranscripts/cvr_kl4805.php

Meer CVR-excerpts: http://aviation-safety.net/investigation/cvr/transcripts/

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:03:
Het Oekraïense kabinet is geheel afgetreden nu, zojuist heeft ook Arseniy Yatsenyuk ontslag genomen. Nederland is inmiddels verantwoordelijk voor het rampgebied in wellicht een vleugellam land. Dit zou wel eens heel erg verkeerd kunnen gaan aflopen. :/
*knip*

Hopelijk dat een regeringswissel niet leidt tot extra burocratie die de werkzaamheden in het rampgebied vertragen.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 24-07-2014 18:12 ]

Verwijderd

mobby1971 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:01:
Vaak alleen een transcript, na enkele jaren.
De communicatie met de Europese luchtverkeerleiding met MH17 was al 2 dagen na de ramp vrijgegeven. De vraag is waarom Oekraïne niet hetzelfde doet.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 23:27

Ultrapc

Anyone steak?

NeutraleTeun schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:01:
[...]

Over een X-tijd komt het bij Air Crash Investigation.
Weet ik niet hoor, volgens mij zijn de dingen die daarin gezegd worden wel gebaseerd op het transcript. Maar 'gewoon' gespeeld door acteurs. De radiocommunicatie met de grond is meestal wel echt te horen in ACI volgens mij.

Allround.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Is er geen livestream van de stoet lijkwagens deze keer...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55

TheVMaster

Moderator WOS
Fiber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:22:
Is er geen livestream van de stoet lijkwagens deze keer...?
jawel, via de NOS of NPO website toch....volgens mij toch niet. Had begrepen dat er een live stream zou zijn op de website van de NOS....

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 24-07-2014 18:27 ]

Verwijderd

Ultrapc schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:16:
De radiocommunicatie met de grond is meestal wel echt te horen in ACI volgens mij.
Ik heb de indruk dat het nogal afhangt van de context. Directe opnames kunnen soms best een indruk achterlaten en in lang niet alle gevallen zullen die zomaar op televisie komen uit piëteit met de nabestaanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 18:31 ]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:20

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

http://www.omroepgelderla....htm#.U9EqrCjEDC8.twitter

iets meer details over wie de rouwstoet rijden en de regels die daarbij komen kijken

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Smuggler schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:37:
http://www.omroepgelderla....htm#.U9EqrCjEDC8.twitter

iets meer details over wie de rouwstoet rijden en de regels die daarbij komen kijken
Dank je, interessante achtergrond over een aantal zaken waar ik me tijdens de ceremonie over verwonderde.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

Damian

Insane Obtrusion

Ik kan nergens een stream zien die de stoet een beetje volgt.

Iemand?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Smuggler

Smuggler

Als je wilt weten waar de stoet rijdt dan kan je het beste twitter volgen,
Op dit moment rijden ze bij utrecht.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:05:
[...]

De communicatie met de Europese luchtverkeerleiding met MH17 was al 2 dagen na de ramp vrijgegeven. De vraag is waarom Oekraïne niet hetzelfde doet.
Oekraine was er ook heel snel bij om te roepen dat er met de black box geknoeid was. Je zou bijna zeggen dat je je ergens zorgen om maakt.

Overigens vind ik het niet bemoedigend dat juist in de UK het forensisch onderzoek op de box plaats vindt gezien de relatie Oekraine, VS, UK. Hou toch het idee dat dit niet objectief zal gebeuren,

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:50:
[...]

Oekraine was er ook heel snel bij om te roepen dat er met de black box geknoeid was. Je zou bijna zeggen dat je je ergens zorgen om maakt.

Overigens vind ik het niet bemoedigend dat juist in de UK het forensisch onderzoek op de box plaats vindt gezien de relatie Oekraine, VS, UK. Hou toch het idee dat dit niet objectief zal gebeuren,
Want het is allemaal één groot complot? :?

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:52:
Want het is allemaal één groot complot? :?
Los van of daar daadwerkelijke enige aanleiding voor is denk ik dat deze zaak altijd een zweem van complottheorieën om zich heen zal dragen. Overigens is dat niet anders dan andere incidenten van soortgelijke aard.

Al kent tegenwoordig vrijwel iedere zaak wel roeptoeters die rare dingen beweren.

• Soldaatje
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:45:
[...]

Als Rusland instemt met zo'n missie zal het hun er ook alles aan gelegen zijn om te voorkomen dat het mis gaan.
Of ze stemmen er in mee en hebben een mooie manier om westerlingen in de pan te hakken, het is wel Rusland en Poetin, hè. :X
En wat als die VN-militairen midden in het gevecht tussen de Oekraïners en de Russen belanden?

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:55:
En wat als die VN-militairen midden in het gevecht tussen de Oekraïners en de Russen belanden?
Dan verdedigen ze zichzelf en het gebied dat ze moeten bewaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 18:56 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:56:
[...]

Dan verdedigen ze zichzelf en het gebied dat ze moeten bewaken.
En dan breekt vervolgens helemaal de pleuris uit. Lijkt me wel een scenario dat je koste wat kost wil voorkomen.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:57:
En dan breekt vervolgens helemaal de pleuris uit. Lijkt me wel een scenario dat je koste wat kost wil voorkomen.
Waarom breekt dan 'de pleuris' uit? Het is duidelijk wat die jongens daar moeten doen en dat moeten ze dan ook doen als het nodig is. Geen halfgaar gefrutsel zoals in Sebrenica waarbij je wel mensen stuurt, maar die vervolgens niets mogen of überhaupt kunnen doen. Dan weten de strijdende partijen ook waar ze aan toe zijn: je vecht het verder maar uit, maar hier zijn wij nu even de baas.

Je wilt het uiteraard voorkomen, maar als je dan een missie stuurt zou dat toch de insteek moeten zijn. Of je een missie moet sturen laat ik dan in het midden. Je zult overigens wel moeten accepteren dat er incidenten kunnen voorvallen waarbij één of meerdere bewakers omkomen. Je gaat immers naar een oorlogsgebied en in de hectiek worden fouten gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 19:03 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 09:04

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Inderdaad. Luchtsteun lijkt me ook geen optie in dit geval...

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 23:27

Ultrapc

Anyone steak?

[...]

Lijkt mij idd echt niet iets wat je graag wil, als je ziet welk materieel die gasten hebben...
We moeten dan echt stevige afspraken maken met Poetin, en dat geeft ook geen garantie aangezien de seperatisten zo verstrooid zijn als zout

Allround.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:59:
[...]

Waarom breekt dan 'de pleuris' uit? Het is duidelijk wat die jongens daar moeten doen en dat moeten ze dan ook doen als het nodig is. Geen halfgaar gefrutsel zoals in Sebrenica waarbij je wel mensen stuurt, maar die niets mogen doen. Dan weten de strijdende partijen ook waar ze aan toe zijn. Je vecht het verder maar uit, maar hier zijn wij nu even de baas.

Je wilt het uiteraard voorkomen, maar als je dan een missie stuurt zou dat toch de insteek moeten zijn. Of je een missie moet sturen laat ik dan in het midden.
Los van nog meer doden vrees ik escalatie van het conflict. Rusland zal het zo spinnen dat de agressie van de VN-mensen kwam en dan kon het wel eens nog vervelender gaan worden. Het is daar zo explosief dat je het lontje niet wil (laten) aansteken.

Verder heeft Der Spiegel informatie dat Rusland een 'private' militaire tak wil opzetten die het kan gebruiken om onrust in naburige landen te temmen. Soort van Russische Blackwater, volgens de Duitsers. Lekker vooruitzicht... Klik
Ultrapc schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:02:
[...]

Lijkt mij idd echt niet iets wat je graag wil, als je ziet welk materieel die gasten hebben...
We moeten dan echt stevige afspraken maken met Poetin, en dat geeft ook geen garantie aangezien de seperatisten zo verstrooid zijn als zout
Tsja, je kan afspraak A maken met Poetin, terwijl hij ondertussen via de separatisten B doet. Dat is een beetje het patroon van de afgelopen maanden. Hij is zijn woorden nog nooit nagekomen en wast zijn handen in onschuld.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 19:05 ]

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:03:
Los van nog meer doden vrees ik escalatie van het conflict. Rusland zal het zo spinnen dat de agressie van de VN-mensen kwam en dan kon het wel eens nog vervelender gaan worden. Het is daar zo explosief dat je het lontje niet wil (laten) aansteken.
Waarom zou Rusland dat willen? Ik mis tot nu toe enige onderbouwing van het idee dat Rusland op escalatie en het betrekken van de EU/NAVO uit is. Als ze zo graag dat gebied in handen willen krijgen wacht je het beste totdat de enige andere machtige partij vertrokken is.

Zelfs aan een proxy-oorlog heeft Rusland niets. Verliezen in manschappen en goederen, economische sancties en gevolgen en in praktische termen geen winst.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 19:06 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:05:
[...]

Waarom zou Rusland dat willen? Ik mis tot nu toe enige onderbouwing van het idee dat Rusland op escalatie en het betrekken van de EU/NAVO uit is. Als ze zo graag dat gebied in handen willen krijgen wacht je het beste totdat de enige andere machtige partij vertrokken is.

Zelfs aan een proxy-oorlog heeft Rusland niets.
Rusland wil onrust in oost-Oekraïne, zo is wel gebleken. Nu staan ze met de rug tegen de muur, en ik vermoed zelf dat ze wel weer een stok willen creëren om mee te kunnen slaan. Je wil Rusland geen aanleiding geven om zelf zijn peacekeepers naar Oekraïne te sturen. Hij zoekt al maanden naar een goede reden voor een invasie.

Ik zou zelf overwegen om het Oekraïense leger te steunen in hun opmars, op de achtergrond uiteraard, danwel stiekem. Dan kon het wel eens snel gedaan zijn. De rebellen trekken zich al enige tijd terug tot in Donetsk, dus dat weiland waar MH17 ligt zou wel eens snel onder controle gebracht kunnen worden met een snelle, goed gecoördineerde opmars.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:08:
Rusland wil onrust in oost-Oekraïne, zo is wel gebleken. Nu staan ze met de rug tegen de muur, en ik vermoed zelf dat ze wel weer een stok willen creëren om mee te kunnen slaan. Je wil Rusland geen aanleiding geven om zelf zijn peacekeepers naar Oekraïne te sturen. Hij zoekt al maanden naar een goede reden voor een invasie.
Ja, het is duidelijk dat ze in Oekraïne, of in ieder geval een deel daarvan, de scepter willen zwaaien. Het is echter totaal onlogisch om dan te denken dat je op dat grondgebied een grootschalig conflict met NAVO-landen zou willen uitvechten. Dan wacht je toch beter een paar maanden totdat die opgetoeterd zijn?

Ik zie geen enkele reden waarom Rusland dat gevecht aan zou willen gaan op het moment dat west-Europa en NAVO-landen er een belang hebben (buiten het gebruikelijke belang). Daarmee snijd je jezelf alleen maar gigantisch in de vingers.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:05:
Misschien gaat het financieel heel slecht met Rusland? Soort van afleidingsmaneuvre/schuld verschuiven op anderen?

Verwijderd

silmaril8 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:10:
Misschien gaat het financieel heel slecht met Rusland? Soort van afleidingsmaneuvre/schuld verschuiven op anderen?
Een gewapend conflict beginnen is niet heel gunstig voor de portemonnee en er zijn veel makkelijker scapegoats zoals Tsjetsjenië en soortgelijke gebieden.

Ik zie de logica er niet van in om dat op zo'n zelfdestructieve en kostbare manier te doen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:10:
[...]

Ja, het is duidelijk dat ze in Oekraïne, of in ieder geval een deel daarvan, de scepter willen zwaaien. Het is echter totaal onlogisch om dan te denken dat je op dat grondgebied een grootschalig conflict met NAVO-landen zou willen uitvechten. Dan wacht je toch beter een paar maanden totdat die opgetoeterd zijn?

Ik zie geen enkele reden waarom Rusland dat gevecht aan zou willen gaan op het moment dat west-Europa en NAVO-landen er een belang hebben (buiten het gebruikelijke belang). Daarmee snijd je jezelf alleen maar gigantisch in de vingers.
Dus jij denkt dat als er NAVO-troepen (of 'politiemensen' of wat dan ook) gestationeerd worden en slaags raken met de separatisten, dit beperkt blijft tot Oekraïne zelf? Dat is niet sarcastisch bedoeld, oprechte vraag. In zo'n geval denk ik dat je Rusland een handvat geeft om zelf weer voor de aanval te kiezen. Die aanval kan zowel verbaal/politiek zijn als met een verkapte militaire inval. Ze zullen niet zelf direct bommen gaan gooien, maar ik denk wel dat Rusland een bepaalde militaire invloed gaat uitoefenen, zoals ze nu ook al doen, maar dan erger.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:13:
In zo'n geval denk ik dat je Rusland een handvat geeft om zelf weer voor de aanval te kiezen. Die aanval kan zowel verbaal/politiek zijn als met een verkapte militaire inval. Ze zullen niet zelf direct bommen gaan gooien, maar ik denk wel dat Rusland een bepaalde militaire invloed gaat uitoefenen, zoals ze nu ook al doen, maar dan erger.
Er wordt steeds om de vraag heengedanst, maar het waarom heb ik nog steeds niet gezien. Waarom zou Rusland ruzie zoeken met de EU dan wel NAVO? Hoe komen ze daar beter uit, zelfs vanuit hun eigen optiek gezien? Economisch worden ze er niet beter van, integendeel zelfs, en militair zullen de kosten ook enorm zijn. Op politiek vlak zal Putin de zaken misschien in zijn voordeel kunnen draaien, maar zelfs als je hem ziet als de gestoorde gek waarvoor sommigen hem houden staan die baten in geen verhouding tot de kosten en zijn er andere manieren om datzelfde te bewerkstelligen.

Dus nogmaals, waarom? Waarom zou Rusland of Putin baat hebben bij een grootschalig gewapend conflict met een sterke tegenstander, als ze de Oekraïne, een betrekkelijke zwakke tegenstander, met gemak zelf van de kaart kunnen vegen op het moment dat wij daar vertrokken zijn of niet aanwezig zijn?

De logica is er niet.

• Soldaatje
  • Niet online
Ik weet niet wat Poetin's logica is maar hij kan natuurlijk altijd de schuld afschuiven op de separatisten, en ondertussen die aanvullen met veel wapens en manschappen (natuurlijk zonder Russische id-kaart in de broekzak...).
Het is maar een scenario, iets waar de VN hopelijk wel rekening mee houdt.
De missie moet de schuldvraag beantwoorden en resterende lichaamsdelen terugbrengen, laten we hopen dat het niet nog meer slachtoffers eist.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:19:
[...]

Er wordt steeds om de vraag heengedanst, maar het waarom heb ik nog steeds niet gezien. Waarom zou Rusland ruzie zoeken met de EU dan wel NAVO? Hoe komen ze daar beter uit, zelfs vanuit hun eigen optiek gezien? Economisch worden ze er niet beter van, integendeel zelfs, en militair zullen de kosten ook enorm zijn. Op politiek vlak zal Putin de zaken misschien in zijn voordeel kunnen draaien, maar zelfs als je hem ziet als de gestoorde gek waarvoor sommigen hem houden staan die baten in geen verhouding tot de kosten en zijn er andere manieren om datzelfde te bewerkstelligen.

Dus nogmaals, waarom? Waarom zou Rusland of Putin baat hebben bij een grootschalig gewapend conflict met een sterke tegenstander, als ze de Oekraïne, een betrekkelijke zwakke tegenstander, met gemak zelf van de kaart kunnen vegen op het moment dat wij daar vertrokken zijn of niet aanwezig zijn?

De logica is er niet.
Ik vind al maanden dat er geen logica in zit wat Poetin doet. Wat wel duidelijk is, is dat hij drijft op machtsvertoon. In het geval dat NAVO-troepen (in welke vorm dan ook) herrie aan het schoppen zijn in oost-Oekraïne kan ik het me, gezien de acties van Poetin, bijna niet voorstellen dat er geen reactie komt. Dat is niet zozeer gebaseerd op logica, maar meer op hoe hij zich nu al maanden presenteert in dit conflict.

Edit: dit vond ik wel een grappige tweet :P

Edit 2: Timmermans: missie juridisch rond
Minister Timmermans van Buitenlandse Zaken en zijn Australische ambtgenoot Bishop hebben na overleg met de Oekraïense regering gezegd dat een internationale missie in Oost-Oekraïne juridisch rond is. De missie kan al binnen enkele dagen beginnen, zei Timmermans.

Hij zei verder dat de pro-Russische opstandelingen in het gebied waar de Maleisische Boeing 777 is neergestort, bereid zijn mee te werken om de laatste menselijke resten van de rampvlucht te bergen. "Maar de afspraken blijven broos."

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 19:33 ]

Verwijderd

Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:28:
Ik weet niet wat Poetin's logica is maar hij kan natuurlijk altijd de schuld afschuiven op de separatisten, en ondertussen die aanvullen met veel wapens en manschappen (natuurlijk zonder Russische id-kaart in de broekzak...).
Als je als Rusland wilt ingrijpen op een manier die zoden aan de dijk zet moet je dat doen op een manier die niet bij separatisten past. Maar goed, mensen zijn blijkbaar heel bang voor iets waarvoor verder geen reden is.
RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:29:
Ik vind al maanden dat er geen logica in zit wat Poetin doet. Wat wel duidelijk is, is dat hij drijft op machtsvertoon. In het geval dat NAVO-troepen (in welke vorm dan ook) herrie aan het schoppen zijn in oost-Oekraïne kan ik het me, gezien de acties van Poetin, bijna niet voorstellen dat er geen reactie komt. Dat is niet zozeer gebaseerd op logica, maar meer op hoe hij zich nu al maanden presenteert in dit conflict.
Logica genoeg - hij wil mogelijk het oude Russische rijk in ere herstellen, of in ieder geval een nieuw rijk vormen. Dit wellicht om tegenwicht aan de NAVO te geven, die steeds verder uitbreidt in oude Sovietlanden. Ik kan me voorstellen dat nietsdoen gezien wordt als terrein verliezen.

Desalniettemin is dat allemaal geen aanleiding om grootschalig ruzie te zoeken. Met een directe- of proxy-oorlog in de Oekraïne kan je prachtig je doelen dienen, in een conflict terecht komen met een partij (of beter partijen) die hard terug kunnen slaan is dan weer niet handig, zeker aangezien dat helemaal niet nodig is als je even wacht.

• cmndr_adama
RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:29:
[...]

Voorlopig zijn er nog geen NATO troepen in Oekraïne, en wanneer er een 'politie' missie heen gaat hoeft dit ook niet onder de NATO vlag te zijn. Dat Putin soms rare dingen doet ben ik met je eens, maar een groot conflict kan hij / Rusland zich niet veroorloven, ik denk dat hij er dan ook wel voor zorgt dat dit niet gebeurd.

Verwijderd

cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:36:
Voorlopig zijn er nog geen NATO troepen in Oekraïne, en wanneer er een 'politie' missie heen gaat hoeft dit ook niet onder de NATO vlag te zijn.
Dat maakt ook niet uit, als je een Nederlandse missie aanvalt val je net zo goed de NAVO aan. Dat is juist de hele grap van dat verdrag (en waarom Rusland zo tegen lidmaatschap van de Oekraïne is).

Al ben ik wel benieuwd hoe het concreet gaat lopen als er echt een keer beroep gedaan moet worden op die clausule. Ik ben benieuwd of landen dan echt hun bijdrage gaan leveren of zich er makkelijk vanaf maken - dat laatste zou gelijk het einde van een geloofwaardige NAVO betekenen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 19:38 ]

Verwijderd

cmndr_adama schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:36:
Voorlopig zijn er nog geen NATO troepen in Oekraïne, en wanneer er een 'politie' missie heen gaat hoeft dit ook niet onder de NATO vlag te zijn. Dat Putin soms rare dingen doet ben ik met je eens, maar een groot conflict kan hij / Rusland zich niet veroorloven, ik denk dat hij er dan ook wel voor zorgt dat dit niet gebeurd.
Van de week was er toch een kleinschalige gezamenlijke NATO oefening in west-Oekraïne? Dat soort dingen zullen niet echt worden gewaardeerd door Rusland. Dat zou wel eens de opzet van die oefening kunnen zijn.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoor net dat al het verlof van luchtmobiel is ingetrokken? Dat is toch wel een beetje bizar...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niks bizars aan, verlof intrekken is (voor zover ik weet) normaal als ze mogelijk ingezet gaan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 19:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ben net bij de passage van de 2e rouwstoet geweest. Indrukwekkend!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat een geneuzel weer over Poetin, Navo, oorlog en weet ik wat op de vorige pagina.

Als er gewapende mensen richting het gebied gaan is het een VN missie. Niks NAVO's aan.
Die VN missie kan alleen met goedkeuring van Rusland aangezien die veto recht hebben.

Als Poetin's enige doel is de boel te laten escaleren had ie dat allang gedaan.

Verwijderd

L1nt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:00:
Volgens mij is dat een korte conclusie van een lang verhaal :Y

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat een geneuzel weer over Poetin, Navo, oorlog en weet ik wat op de vorige pagina.

Als er gewapende mensen richting het gebied gaan is het een VN missie. Niks NAVO's aan.
Die VN missie kan alleen met goedkeuring van Rusland aangezien die veto recht hebben.

Tot nu toe heeft Poetin niets gedaan om het conflict een positieve wending te geven. Hij is al maandenlang bezig met escalatie in plaats van de-escalatie. Ik kan mij niet voorstellen dat Rusland zomaar een groep westerlingen in oost-Europa zijn gang laat gaan.

Maargoed, we gaan het zien.

Verder:

Zou me niets verbazen. Zijn ook al soldaten geweest die opschepten over het bestoken van Oekraïens grondgebied.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:08:
Tot nu toe heeft Poetin niets gedaan om het conflict een positieve wending te geven. Hij is al maandenlang bezig met escalatie in plaats van de-escalatie. Ik kan mij niet voorstellen dat Rusland zomaar een groep westerlingen in oost-Europa zijn gang laat gaan.
Wat je daarbij even vergeet is dat het geen wilde escalatie is wat we gezien hebben, maar volledig gestuurd om belangen te dienen. Een grootschalige oorlog met een sterke partij dient geen enkel Russisch belang (zie het gebrek aan waarom hierboven).

Daarnaast is Poetin wel degelijk aan het de-escaleren de laatste kleine week, gespeeld of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 20:11 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Stop die discussie maar over die politiemacht en of militairen. Want die gaan er gewoon naar toe. Er zijn verloven ingetrokken, Australië heeft teams geformeerd, en er is toestemming gegeven door Oekraïne.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

warhamstr schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:12:
Stop die discussie maar over die politiemacht en of militairen. Want die gaan er gewoon naar toe. Er zijn verloven ingetrokken, Australië heeft teams geformeerd, en er is toestemming gegeven door Oekraïne.
Volgens mij heeft niemand dat recent in twijfel getrokken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:10:
[...]

Wat je daarbij even vergeet is dat het geen wilde escalatie is wat we gezien hebben, maar volledig gestuurd om belangen te dienen. Een grootschalige oorlog dient geen enkel Russisch belang.
Oh, maar ik denk zeker niet dat het een grootschalige oorlog gaat worden. Ik denk meer een kleinschaliger conflict, gestuurd via de separatisten. Dat al dan niet verder zal escaleren.

Zoals ik zei, in dat gebied zitten mensen met korte lontjes. Wat gaat er gebeuren als er een bom barst? Wat als een clubje separatisten besluit dat ze die westerlingen er toch niet wil hebben en gaan dreigen met wapens, ed? Wat als er een separatist wordt doodgeschoten door een westerling, ook al moest die zich verdedigen? Ik denk dat er dan het een en ander ontploft en het einde zoek is. Ik denk zeker niet dat Rusland meteen gaat tegenwerken, maar doen wat ze altijd doen: via-via de boel opstoken. En als er iets ontvlamt, dan zal Rusland dat aangrijpen om er op te wijzen dat het westen de agressor is.

Als je daar als westerlingen in oost-Oekraïne zit ben je een doelwit.
Daarnaast is Poetin wel degelijk aan het de-escaleren de laatste kleine week, gespeeld of niet.
Bedoel je de woorden die hij heeft uitgesproken? Dat doet hij ook al maanden. Hij blijft maar vrede prediken en ondertussen wapens/vrijwilligers sturen. Aan zijn woorden hecht ik dus geen waarde.

Nee, ik geloof niet in de-escalatie door Poetin. Hij mag misschien dingen roepen, maar het blijkt tot nu toe consequent dat Poetin A zegt en vervolgens B gebeurt. Als er een aanleiding komt om het westen ergens op te pakken, al dan niet met leugens, dan zullen ze dat niet nalaten. Juist omdat Poetin zo in het nauw zit. Daarmee bedoel ik dus niet dat hij meteen oorlog gaat voeren.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat de politiemissie betreft hebben we meer aan de NAVO dan aan de VN. Het is geen vredesmissie oid.

• RoD
  • Niet online

RoD

Oeps. Als ik je moet helpen met het verplaatsen van berichten moet je het maar even zeggen O-)

Ontopic dan maar weer: Ukraine President Petro Poroshenko Welcomes Breakup of Ruling Coalition
Interessanrt artikel over het uiteenvallen van de regering en de achtergrond.

Zometeen persconferentie Rutte op NL1 over politiemissie.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Nu persco Rutte Ned 1...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:17:
Oh, maar ik denk zeker niet dat het een grootschalige oorlog gaat worden. Ik denk meer een kleinschaliger conflict, gestuurd via de separatisten. Dat al dan niet verder zal escaleren.

[...]

Ik denk dat er dan het een en ander ontploft en het einde zoek is. Ik denk zeker niet dat Rusland meteen gaat tegenwerken, maar doen wat ze altijd doen: via-via de boel opstoken. En als er iets ontvlamt, dan zal Rusland dat aangrijpen om er op te wijzen dat het westen de agressor is.
Spreek je jezelf hier nu niet tegen? Eerst zeg je dat het een kleinschalig conflict wordt, daarna dat de boel ontploft. Of er dan een incident of niet plaatsvindt maakt niet uit, want als je mensen naar zo'n gebied stuurt moet je er rekening mee houden dat er wat gebeurt - anders hoefden ze er überhaupt niet heen.Voor dat tweede probeer ik nu al een pagina lang een reden te vinden, maar die blijkt er vooralsnog niet te zijn.

Wat dode militairen op zo'n missie zijn echt geen grootschalig conflict waard. Als Poetin interesse heeft in een derdewereldoorlog doet hij dat makkelijker en effectiever op andere manieren.
Bedoel je de woorden die hij heeft uitgesproken? Dat doet hij ook al maanden. Hij blijft maar vrede prediken en ondertussen wapens/vrijwilligers sturen. Aan zijn woorden hecht ik dus geen waarde.
Hij sprak inderdaad al steeds zalvende woorden met de ene hand en stookte het conflict op met de andere, maar de andere hand lijkt een stuk gematigder sinds het incident.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 20:24 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Marechaussee zonder bewapening.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

40 man Marechaussee zonder wapens... wat een farce dit. ;w

• DennusB
  • Niet online
KMAR dus toch die kant op. Wat heeft het alleen voor zin om dat zonder wapens te doen?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:22:
[...]

Spreek je jezelf hier nu niet tegen? Eerst zeg je dat het een kleinschalig conflict wordt, daarna dat de boel ontploft. Of er dan een incident of niet plaatsvindt maakt niet uit, want als je mensen naar zo'n gebied stuurt moet je er rekening mee houden dat er wat gebeurt - anders hoefden ze er überhaupt niet heen.Voor dat tweede probeer ik nu al een pagina lang een reden te vinden, maar die blijkt er vooralsnog niet te zijn.

Wat dode militairen op zo'n missie zijn echt geen grootschalig conflict waard.
offtopic:
Ik denk dat de kans bestaat dat er een kleinschalig, geïnstrueerd conflict ontstaat dat door Rusland als instrument kan worden gebruikt. Dat kan vervolgens escaleren. Daarbij zal Rusland doen alsof zij niet de aanleiding waren.

Maar laten we deze discussie eventueel voortzetten in het daarvoor bedoelde topic.

Rutte: 203 bodybags. 40 marechaussee naar Oekraïne voor beveiliging, zonder bewapening. :X

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Om eerlijk te zijn denk ik dat beide kanten wel genoeg respect hebben om dat gebied met rust te laten.
Ongewapend daar heen te gaan geeft hun dan ook weer een blijk van vertrouwen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

We gaan de separatisten te lijf met stokken. *O* ;(

Ik denk meer een gevoel van autoriteit en macht creëren.

nggyu nglyd

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bron schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:26:
Om eerlijk te zijn denk ik dat beide kanten wel genoeg respect hebben om dat gebied met rust te laten.
Ongewapend daar heen te gaan geeft hun dan ook weer een blijk van vertrouwen.
Onzin, de sepratisten staan daar met machinegeweren en jagen die marechaussees gewoon weg.

Waarom gaan ze anders mee als het ook vredelievend zou kunnen??

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:25:
Dat kan vervolgens escaleren. Daarbij zal Rusland doen alsof zij niet de aanleiding waren.
Enige serieuze aanleiding of reden voor escalatie ontbreekt echter :)
Maar laten we deze discussie eventueel voortzetten in het daarvoor bedoelde topic.
Ik heb het enkel over de ramp en alles wat daar direct (mogelijk) uit voorvloeit en niet over het eerdere conflict tussen Oekraïne en Rusland. Dit is dan het juiste topic.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewapend of niet, er is nu wel militaire EU hulp in die regio en als er wapens nodig zijn zullen die vast niet van ver hoeven komen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De KMAR gaat helpen zoeken... echt wat een grap dit. 8)7

• Fiber
  • Nu online

Fiber

We gaan daar geen oorlog voeren. We gaan slachtoffers zoeken. Wijs besluit van Rutte. Niemand wil een enorme escalatie.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:25:
Het verbaast mij ook een beetje, ik dacht dat we die les na Srebrenica wel geleerd hadden - ook al is de situatie wel wat anders. Je wilt die wapens koste wat kost niet gebruiken, maar de optie hebben lijkt me zinnig.
Fiber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:29:
We gaan daar geen oorlog voeren. We gaan slachtoffers zoeken. Wijs besluit van Rutte. Niemand wil een enorme escalatie.
Prepare for the worst, hope for the best.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat het te voorspellen is wat de beste optie is, gewapend of ongewapend. Het is toch lastig te achterhalen hoe de separatisten op gewapende Nederlanders zouden reageren vs. ongewapend.

Gevaarlijk wordt het hoe dan ook.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Aan de andere kant wel weer slim, mochten de separatisten gaan knallen, beschieten ze ongewapende autoriteiten wat dus weer hele andere dingen kan veroorzaken.

Maar het is vanuit Nederlands oogpunt puur om de onderzoekers en experts te helpen en zoeken. En daarbij stralen ze wel iets uit, in uniform.

nggyu nglyd

• DennusB
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:32:
Aan de andere kant wel weer slim, mochten de separatisten gaan knallen, beschieten ze ongewapende autoriteiten wat dus weer hele andere dingen kan veroorzaken.
Ik denk dat als er nu 40 KMAR's neer worden gemaaid het helemaal einde oefening is met de wereld vrede...
Edit : Sorry, maar dat denk k echt.

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 24-07-2014 20:33 ]

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beter geen bewapening dan halfbakken lichte bewapening en een echte invasie met zware wapens is sowieso uitgesloten. Niet provoceren maar wel zo goed mogelijk zoeken en onderzoek doen.

• Smuggler

Smuggler

HerZon schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:55:
Ben net bij de passage van de 2e rouwstoet geweest. Indrukwekkend!
Mooi dat je bent geweest, mag ik vragen wat je ertoe heeft gebracht om erbij te zijn?
Ik had de passage iets later verwacht waardoor de planning niet meer klopte.

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:33:
Ik denk dat als er nu 40 KMAR's neer worden gemaaid het helemaal einde oefening is met de wereld vrede...
Ik denk dat een vliegtuig onschuldige burgers op dat vlak meer impact heeft dan 40 professionals die weten waar ze aan beginnen.

• Soldaatje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb het enkel over de ramp en alles wat daar direct (mogelijk) uit voorvloeit en niet over het eerdere conflict tussen Oekraïne en Rusland. Dit is dan het juiste topic.
offtopic:
Dat topic is niet van een eerder conflict maar nav het sluiten van dit topic omdat het te offtopic ging. :)

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat een vliegtuig onschuldige burgers op dat vlak meer impact heeft dan 40 professionals die weten waar ze aan beginnen.
Die staan daar nu ook echt niet fijn hoor, wetende dat ze geen wapens mee mogen nemen.
Ben al godse blij dat m'n vriend er niet heen moet...

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 24-07-2014 20:35 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:25:
Wat zou bewapening precies toe moeten voegen? Het lijkt mij voor de aanwezige ordeverstoorders bijzonder onverstandig om het gebied ook nog eens te degraderen tot schietveld. Gevaarlijk besluit, maar het maakt een enorm statement.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oyster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:36:
[...]
Wat zou bewapening precies toe moeten voegen? Het lijkt mij voor de aanwezige ordeverstoorders bijzonder onverstandig om het gebied ook nog eens te degraderen tot schietveld. Gevaarlijk besluit, maar het maakt een enorm statement.
Wat moeten die 40 man KMAR nu precies toevoegen dan? De OVSE kreeg vandaag nog steeds geen toegang, dus waarom zouden de onderzoekers met ongewapende marechaussees deze dan wel krijgen?

Zonder wapens naar een oorlogsgebied gaan is pas gevaarlijk. Ik zie heel het nut hier niet van.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Quad schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:25:
Marechaussee zonder bewapening.
De facto een soort stadswacht dus, nee daar zullen ze van opkijken :')

• RoD
  • Niet online

RoD

De marechaussee + onderzoekers zouden er dus morgen al moeten zijn. Hoe gaan ze dat bewerkstelligen? Gaan ze er heen vliegen? Als ze er al zo snel willen komen zouden ze dus ergens in separatistengebied moeten landen. Benieuwd wat ze precies van plan zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

En wat ik ook niet snap: 3x met 7 man zoeken. Waarom niet in 1x met 21? Nee, alles moet kleinschalig en ondertussen tikt de tijd weg dat er nog iets gevonden kan worden.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Oyster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Tja, maar gezien Srebrenica hebben we daar niet al te goede ervaringen mee. Ik snap dat dit het maximale is zonder Putin te confronteren, maar als ze net zulke bescherming kunnen bieden als Karremans dat kon is dat natuurlijk een aanfluiting.

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:35:
Die staan daar nu ook echt niet fijn hoor, wetende dat ze geen wapens mee mogen nemen.
Ben al godse blij dat m'n vriend er niet heen moet...
Klopt, maar die zijn daarvoor opgeleid en weten dat dit bij het vak hoort. Dat is niet helemaal hetzelfde als een willekeurige vakantieganger die wordt neergeschoten.

Je weet dat je daarvoor kiest met zo'n beroep, al is het altijd wrang voor familie in het geval er wat gebeurt. Die keizen nergens voor en zitten wel met de brokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 20:42 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met die 50 Australische agenten? Gaan zij ook?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:41:
Tja, maar gezien Srebrenica hebben we daar niet al te goede ervaringen mee. Ik snap dat dit het maximale is zonder Putin te confronteren, maar als ze net zulke bescherming kunnen bieden als Karremans dat kon is dat natuurlijk een aanfluiting.
Precies wat ik denk - al moet ik tegelijk toegeven absoluut geen miltair expert te zijn. Ik vraag me wel af of dit inderdaad het maximum is, ik kan me niet voorstellen dat Poetin in de aanval gaat als we ons wel kunnen weren. Misschien wat domme locals.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Zelfs in Bosnië (1994-1995) liep de kmar bewapend rond. Nu moeten ze daarheen zonder wapens? Zelfs geen persoonlijke bescherming? Sorry maar dat is kul. Je hoeft echt geen LuMob of KCT/marsof te sturen maar dit?

Verwijderd

Zou het misschien iets internationaal-strafrechtelijks zijn waardoor gewapende manschappen geen opties zijn? Ik ben niet bekend met die regels en afspraken. Het lijkt me als leek dat je met toestemming van de Oekraïense regering verder weinig te vrezen hebt.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09

beany

Meeheheheheh

Ik heb het vermoeden dat de KMAR bedoeld is om in het veld te assisteren. Dus met 20 man breed minutieus het veld doorzoeken. De beveiliging zal op een andere manier geregeld worden denk ik. Oftewel: we hebben nog niet het hele verhaal gehoord?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:22

mambo No5

Bad Apple?

Vanmiddag bij het spoorviaduct nabij Rosmalen over de A2 staan kijken hoe de stoed voorbij kwam. Erg mooi om te zien hoeveel mensen alsnog op de been komen om ook het 2e transport gade te slaan en een eer aan te bieden. Voor mij persoonlijk in ieder geval kippenvel toen alle wagens voorbij kwamen zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Overig/MA17_Stoet_Rosmalen.01.jpg
(~20 min voordat de stoet voorbij kwam, uiteindelijk stonden hier naar mijn voorzichtige schatting zeker 500 mensen, als het er al niet meer waren..)

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Overig/MA17_Stoet_Rosmalen.03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Overig/MA17_Stoet_Rosmalen.04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Overig/MA17_Stoet_Rosmalen.05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Overig/MA17_Stoet_Rosmalen.06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/Overig/MA17_Stoet_Rosmalen.07.jpg

Op andere viaducten stonden zeker nog een veelvoud aan mensen te kijken, geen idee hoeveel elders op de route nog. Kan enkel zeggen dat dit een waardige manier is om de overschotten over te brengen. :Y Ook respect voor de NS: 2 intercity's die juist op dat moment voorbij kwamen reden stapvoets om reizigers ook een kans te geven het geheel aan te schouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door mambo No5 op 24-07-2014 20:52 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59

kronolith

[EDIT]

Tja, of dit besluit wijs is of niet weten we over een paar dagen... Aan de ene kant laat je zo natuurlijk wel een duidelijk statement zien, maar je hebt maar 1 idiote separatist met een hersenkronkel nodig... In ieder geval veel succes aan de mannen en vrouwen die daarheen moeten.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

beany schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:50:
Ik heb het vermoeden dat de KMAR bedoeld is om in het veld te assisteren. Dus met 20 man breed minutieus het veld doorzoeken. De beveiliging zal op een andere manier geregeld worden denk ik. Oftewel: we hebben nog niet het hele verhaal gehoord?
Als ze er eenmaal zijn wel ja, maar het probleem is dat ze geen toegang krijgen (vrees ik).
Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm