Volledig terecht, me dunkt. Privacy is er niet voor niets.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:25:
Ach, en als je zo'n protocol voorstelt (waarbij een koppeling tussen de instanties die slachtoffers registreren en de creditcard-maatschappij en banken noodzakelijk is) dan hoor je alle privacy-goeroes/verslaafden weer gillen dat dat niet kan.
Is behandeld. Waarbij ik de opmerking heb geplaatst dat dat goed een bandje kan zijn geweest van de Oekraïense KPN-dame die vertelt dat het toestel (telefoontoestel) tijdelijk niet te bereiken is.michael3 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:25:
[...]
Las ook laatst dat de mobiels waren gehad een na bestaande had gebeld en krijg toen een pools sprekend iemand aan de lijn.
zal vast wel al gezegd zijn hier??
Die zou je niet van de Oekraïnse dame krijgen geloof ik, maar gewoon van de Nederlandse (als 't een Nederlandse telefoon was.) Tenminste afaik wordt dat soort zaken door het thuisnetwerk afgehandeld.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:26:
[...]
Is behandeld. Waarbij ik de opmerking heb geplaatst dat dat goed een bandje kan zijn geweest van de Oekraïense KPN-dame die verteld dat het toestel tijdelijk niet te bereiken is.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Geen idee. Hoe dan ook kan dat toestel ook gewoon bij een boer door het dak zijn gevallen, of ergens in de stal terecht zijn gekomen. Er is niet te zeggen dat dit specifieke toestel van iemands lijf is gestolen natuurlijk, al gebeurt dat natuurlijk wel.CyBeR schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:28:
[...]
Die zou je niet van de Oekraïnse dame krijgen geloof ik, maar gewoon van de Nederlandse (als 't een Nederlandse telefoon was.) Tenminste afaik wordt dat soort zaken door het thuisnetwerk afgehandeld.
OT, maar mensen krijgen bij mij gewoon een Frans, Spaans, Italiaans, Amerikaans en / of Engels bericht als mijn toestel niet bereikbaar is (Vodafone NL). Dan gaat het dus niet om de voicemail, maar om het netwerkbericht (die komt nl. wel vanuit de lokale provider).CyBeR schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:28:
[...]
Die zou je niet van de Oekraïnse dame krijgen geloof ik, maar gewoon van de Nederlandse (als 't een Nederlandse telefoon was.) Tenminste afaik wordt dat soort zaken door het thuisnetwerk afgehandeld.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dacht het al.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:26:
[...]
Is behandeld. Waarbij ik de opmerking heb geplaatst dat dat goed een bandje kan zijn geweest van de Oekraïense KPN-dame die vertelt dat het toestel (telefoontoestel) tijdelijk niet te bereiken is.
Een bandje die kans lijkt me erg klein.
Aangezien je dan alle nummers moet hebben van de inzittende en het bandje daaraan moet koppelen.
Ze weten niet eens wie er allemaal in zaten.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Verwijderd
Het gaat dan gewoon over het standaardbandje dat je krijgt in zo'n land, niet over een specifiek rampbandjemichael3 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:32:
Een bandje die kans lijkt me erg klein.
Aangezien je dan alle nummers moet hebben van de inzittende en het bandje daaraan moet koppelen.
Ze weten niet eens wie er allemaal in zaten.
O ja nu zie ik het ook dat hij dat bedoelde.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:33:
[...]
Het gaat dan gewoon over het standaardbandje dat je krijgt in zo'n land, niet over een specifiek rampbandje
Maar dat zegt ook nog niks want de mobiel kan ook nog aan staan.
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Dan nog is de kans dat er geen bereik is en met die smartphones van tegenwoordig, is de batterij na een dag al leeg. Of was dat telefoontje kort na de ramp gedaan?michael3 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:34:
[...]
O ja nu zie ik het ook dat hij dat bedoelde.
Maar dat zegt ook nog niks want de mobiel kan ook nog aan staan.
Er zijn 2 mogelijkheden:Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:26:
[...]
Is behandeld. Waarbij ik de opmerking heb geplaatst dat dat goed een bandje kan zijn geweest van de Oekraïense KPN-dame die vertelt dat het toestel (telefoontoestel) tijdelijk niet te bereiken is.
1) Telefoon stond nog aan / was bereikbaar. Dan wordt er of opgenomen (door iemand die Oekrains spreekt) of het ding gaat een aantal keer over en schiet daarna naar de voicemail, de voicemail van de provider, dus gewoon de NL-sprekende KPN-computer-mevrouw.
2) Telefoon stond uit / is kapot / onbereikbaar. De provider weet niet in welk land de telefoon uit/kapot/onbereikbaar is, dus kan die moeilijk een gelokaliseerd bandje afspelen. Gezien het om een vliegtuig gaat, is het waarschijnlijk dat het laatste contact tussen toestel en netwerk gewoon in Nederland was voor/tijdens de start.
Kortom: als er een Oekrains-klinkende stem aan de lijn hangt, dan kan het haast niet anders of het toestel heeft het overleeft en wordt gewoon opgenomen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Weet ik eigenlijk niet stond geloof ik niet in het artikel.tiguan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:35:
[...]
Dan nog is de kans dat er geen bereik is en met die smartphones van tegenwoordig, is de batterij na een dag al leeg. Of was dat telefoontje kort na de ramp gedaan?
Ga het nog is even opzoeken en doorlezen.
Bericht van dinsdag, al zal het inderdaad misschien niet gelukt zijn alles af te vangen:
De bankpassen van Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne worden uit voorzorg geblokkeerd. Zo mogelijk gebeurt dat ook met creditcards. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) dinsdag.
De maatregel volgt na berichten dat mogelijk passen zijn gestolen in het rampgebied. De banken doen dit in overleg met de regering om misbruik te voorkomen. Nabestaanden hoeven nu geen aanvraag meer te doen om een pas te blokkeren.
De banken lieten zaterdag al weten dat eventuele schade na misbruik van de bankpassen of creditcards wordt vergoed. Daarnaast wordt het betalingsverkeer in het gebied extra in de gaten gehouden.
bron
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
De extra nieuws uitzending is zojuist begonnen ivm aankomst vliegtuigen: http://www.npo.nl/live/nederland-1
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 15:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vond de uitleg die bezig was op TV een stukje boeiender dan een herhaling van gisteren (met alle respect). Maar goed, het is niet anders.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:39:
De extra uitzending is zojuist begonnen ivm aankomst vliegtuigen: http://www.npo.nl/live/nederland-1
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Er was net iemand bezig met uit te leggen hoe de identificatieprocedure gaat, interessanter dan een herhaling, maar die werd gewoon afgekapt...
Ze verwachten dat de lijkwagens tussen 2200 en 2300 aangekomen zijn op plaats van bestemming.
Ze verwachten dat de lijkwagens tussen 2200 en 2300 aangekomen zijn op plaats van bestemming.
[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 15:42 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
3) Telefoon stond aan, onderweg naar beneden aangemeld op een cel en is daarna stuk gevallen. Provider onthoudt laatste route > krijgt bandje buitenlandse provider...Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Er zijn 2 mogelijkheden:
1) Telefoon stond nog aan / was bereikbaar. Dan wordt er of opgenomen (door iemand die Oekrains spreekt) of het ding gaat een aantal keer over en schiet daarna naar de voicemail, de voicemail van de provider, dus gewoon de NL-sprekende KPN-computer-mevrouw.
2) Telefoon stond uit / is kapot / onbereikbaar. De provider weet niet in welk land de telefoon uit/kapot/onbereikbaar is, dus kan die moeilijk een gelokaliseerd bandje afspelen. Gezien het om een vliegtuig gaat, is het waarschijnlijk dat het laatste contact tussen toestel en netwerk gewoon in Nederland was voor/tijdens de start.
Kortom: als er een Oekrains-klinkende stem aan de lijn hangt, dan kan het haast niet anders of het toestel heeft het overleeft en wordt gewoon opgenomen.
Of de telefoon stond gewoon aan, heeft tijdens de val contact gemaakt met het netwerk en is vervolgens kapot gevallen. Dan weet de provider dus wel waar het toestel was en wordt een gelokaliseerd bandje afgespeeld.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Er zijn 2 mogelijkheden:
Het is allemaal mogelijk en allemaal even irrelevant.
*knip* Doe eens niet.
[ Voor 91% gewijzigd door Mx. Alba op 24-07-2014 15:43 ]
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Ik ben benieuwd of iedereen er weer staat.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:39:
De extra nieuws uitzending is zojuist begonnen ivm aankomst vliegtuigen: http://www.npo.nl/live/nederland-1
De koning, koningin en Rutte iig niet dacht ik. Andere politieke vertegenwoordigers wel.
Oscar Wilde
Ze werden afgekapt voor live beelden van de landende vliegtuigen.MrMonkE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:42:
[...]
Daar zijn ze goed in in nederland. Het mag vooral niet interessant of ingewikkeld want dan haken Henk en Ingrid af.
3. Telefoon stond nog aan, heeft tijdens de val/op de grond nog verbinding gemaakt met een Oekraïense GSM-mast (staat nu als laatste locatie geregistreerd in Oekraïne) en is daarna uitgevallen door impact met de grond/lege batterij.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Er zijn 2 mogelijkheden:
Zou ook nog kunnen toch?
edit: ThaNetRunner/Hoppa!: GMTA
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Frank van de Goot? Interessante gast is dat. Heb 'm 2x ontmoet.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:41:
Er was net iemand bezig met uit te leggen hoe de identificatieprocedure gaat, interessanter dan een herhaling, maar die werd gewoon afgekapt...
http://nos.nl/artikel/678...amatch-dan-zekerheid.html
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Jep, Frank de Goot.
De Aussies komen er ook aan.
De Aussies komen er ook aan.
[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 15:44 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Niet alleen in Nederland hoor, hier valt het dan nog geschikt mee.MrMonkE schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:42:
Daar zijn ze goed in in nederland. Het mag vooral niet interessant of ingewikkeld want dan haken Henk en Ingrid af.
Ik heb laatst wat filmpjes uit de jaren '40 of '50 gezien. Hoewel wat droog en met een voor moderne begrippen erg laag tempo, is het wel ontzettend informatief.
Vergeet alle mensen lang de route niet.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:43:
De koning, koningin en Rutte iig niet dacht ik. Andere politieke vertegenwoordigers wel.
Weer net zo getimed als gisteren, beide vliegtuigen vlak na elkaar.
De mensen die de autobanen onveilig maken bedoel je? ....Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:44:
[...]
Niet alleen in Nederland hoor, hier valt het dan nog geschikt mee.
Ik heb laatst wat filmpjes uit de jaren '40 of '50 gezien. Hoewel wat droog en met een voor moderne begrippen erg laag tempo, is het wel ontzettend informatief.
[...]
Vergeet alle mensen lang de route niet.
[ Voor 78% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 15:45 ]
Oscar Wilde
Boeketten bloemen vanaf een viaduct op de snelweg gooien. Natuurlijk, een teken van respect, maar tjongejongejonge.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:45:
[...]
De mensen die de autobanen onveilig maken bedoel je? ....
De Hercules zat bijna 20 minuten in een "holding pattern" (=rondjes cirkelen) tot die C17 er waskrietjur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:44:
Weer net zo getimed als gisteren, beide vliegtuigen vlak na elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 24-07-2014 15:47 ]
Ja, dus getimed qua landingCrashOverDrive schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:46:
[...]
De Hercules zat in een "holding pattern" (=rondje cirkelen) tot die C17 er was
Gelukkig niet zo erg als met het voetbal 3 jaar terug, dat ze midden op de A1 gingen staanHoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Boeketten bloemen vanaf een viaduct op de snelweg gooien. Natuurlijk, een teken van respect, maar tjongejongejonge.
Oscar Wilde
Verwijderd
Onder andere. Naast dat ik het inderdaad wat vreemd vind om met je kind op de snelweg te gaan staan vraag ik me ook af of gisteren dan een betere dag is om er te gaan staan dan vandaag.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:45:
De mensen die de autobanen onveilig maken bedoel je? ....
Zelf verbaas ik me altijd een beetje over het verloop van zo'n nationale gebeurtenis en hoe snel zoiets dan weer wegebt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 15:49 ]
Ik denk dat hij meer de filerijders bedoelden die midden op de snelweg stopten om naar de stoet te kijken.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Boeketten bloemen vanaf een viaduct op de snelweg gooien. Natuurlijk, een teken van respect, maar tjongejongejonge.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die ook ja.
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 15:48 ]
Oscar Wilde
Maar wel net als gisteren, inderdaad.CrashOverDrive schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:46:
[...]
De Hercules zat bijna 20 minuten in een "holding pattern" (=rondjes cirkelen) tot die C17 er was
En mensen die de stoet probeerde in te halen....
Dat waren gewoon verdwaalde Tour de France kijkers.RocketKoen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:48:
En mensen die de stoet probeerde in te halen....
(tevens als reactie op de andere 2 posts met dezelfde strekking)Vorkie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:42:
[...]
3) Telefoon stond aan, onderweg naar beneden aangemeld op een cel en is daarna stuk gevallen. Provider onthoudt laatste route > krijgt bandje buitenlandse provider...
Behalve dat dat niet zo werkt. Ik heb een NL mobiel (KPN) die in Frankrijk als laatst ingeschakeld is geweest (of Zwitserland, je weet maar nooit welk netwerk hij pakt in het grensgebied) en die nu uit staat. Als ik die bel met mijn Zwitserse telefoon, krijg ik een Nederlandstalig bandje te horen.
Dat betekent dat zelfs al zou een telefoon van een slachtoffer zich hebben aangemeld op een netwerk in Oekraine (en daarna uit zijn gevallen), dan verwacht ik nog steeds gewoon een Nederlandstalig bandje.
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij waren de nabestaanden net in beeld. De camera keek over de zwarte hekken heen. Dat was toch niet de bedoeling?
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 24-07-2014 15:51 ]
Oscar Wilde
Niet herkenbaar. Gisteren zag je het beter tijdens shots van de achterkant van het vliegtuig.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:50:
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij waren de nabestaanden net in beeld. De camera keek over de zwarte hekken heen. Dat was toch niet de bedoeling?
Verwijderd
Onhandig, maar ook niet meer dan het is.Raven schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:50:
Bovendien is dit een discussietopic over de MH17-ramp, geen tweede scherm met commentaar bij de live NOS-uitzending.
[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 24-07-2014 15:54 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Is mogelijk ook afhankelijk van land en type melding. Voicemail krijg je altijd een Nederlandse stem, heb ik tenminste nog nooit anders meegemaakt. Ik heb toch echt ooit (met mijn Nederlandse telefoon) een Nederlands toestel gebeld dat in Thailand geen bereik had en toen een Thaise automatische boodschap gekregen.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:50:
[...]
(tevens als reactie op de andere 2 posts met dezelfde strekking)
Behalve dat dat niet zo werkt. Ik heb een NL mobiel (KPN) die in Frankrijk als laatst ingeschakeld is geweest (of Zwitserland, je weet maar nooit welk netwerk hij pakt in het grensgebied) en die nu uit staat. Als ik die bel met mijn Zwitserse telefoon, krijg ik een Nederlandstalig bandje te horen.
Dat betekent dat zelfs al zou een telefoon van een slachtoffer zich hebben aangemeld op een netwerk in Oekraine (en daarna uit zijn gevallen), dan verwacht ik nog steeds gewoon een Nederlandstalig bandje.
Wat die mevrouw zei weet ik niet, omdat mijn Thais enigszins onderontwikkeld is.
Dat die inlichtingendiensten zich op social media baseren is eigenlijk niet zo gek.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:28:
[...]
Een simpel voorbeeld om het even on topic te houden.
Als de VS in een officiële pers briefing aangeeft dat zij zich voornamelijk gebaseerd hebben op social media dan is dat opmerkelijk te noemen. Ook vanwege de sterk beladen uitspraken die zij uiten op het internationale vlak. Alleen verslaat het gros van de MSM alsof dat de normaalste zaak van de wereld zou zijn dat een land met het grootste inlichtingenapparaat op deze planeet zich baseert op voornamelijk social media. Als journalist zou je daar legio vragen bij moeten stellen.
Als lezer is het wel een goede manier om te filteren welke partijen nog serieus te nemen valt.
(even afgezien van de vraag hoe sterk het bewijs van de VS is)
Berichten die op social media worden gezet zijn simpelweg een geweldige informatiebron voor die inlichtingendiensten. Tegenwoordig kan 'bijna iedereen' bijvoorbeeld foto's maken en delen van opvallende dingen. Daar kunnen die diensten niet mee concurreren. Bijvoorbeeld die foto's van Buks op verschillende locaties in Oost-Oekraïne, die belangrijke info vormen. Die diensten kunnen moeilijk overal mensen ter plaatse hebben, zodat ze zelf die info konden vergaren, voorzover ze er toen al waarde aan hechtten. Spionagesatellieten kunnen natuurlijk ook info opleveren, maarja, alleen van bovenaf en als het weer mee werkt.
Wellicht kunnen die veiligheidsdiensten hun 'verhaal' ook bewijzen met hun (zeer) geavanceerde mogelijkheden. Maar ook dan zou het voor hun verstandiger zijn om zich op social media te baseren, zodat ze anderen geen inzicht geven in hun precieze mogelijkheden. Kan me ook voorstellen dat die social media een onafhankelijker en transparanter bewijs kunnen vormen dan bewijzen die van de diensten zelf komen, die toch door veel mensen zullen worden gewantrouwd.
Tot slot heeft dat 'grootste inlichtingenapparaat op de planeet' natuurlijk de mogelijkheden om berichten/personen op social media te beoordelen en op waarde te schatten, om het kaf van het koren te scheiden.
(en journalisten zouden altijd kritisch moeten zijn op geleverd bewijs)
Waren de vliegtuigen gisteren toch niet helemaal vol? Omdat ik het volgende op nu.nl lees:
Misschien dat de ceremonie anders gisteren te lang zou duren?Het Nederlandse C130 Hercules-vliegtuig met 34 kisten landde rond 15.40 uur op het vliegveld. Vlak daarna arriveerde de Australische C-17 met veertig kisten.
Dan zal het inderdaad landafhankelijk zijn, I guess... En dan blijft de waarheid over wie er nu precies opnam, bandje of rebel, voorlopig in het midden.Hoppa! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:58:
[...]
Is mogelijk ook afhankelijk van land en type melding. Voicemail krijg je altijd een Nederlandse stem, heb ik tenminste nog nooit anders meegemaakt. Ik heb toch echt ooit (met mijn Nederlandse telefoon) een Nederlands toestel gebeld dat in Thailand geen bereik had en toen een Thaise automatische boodschap gekregen.
Wat die mevrouw zei weet ik niet, omdat mijn Thais enigszins onderontwikkeld is.
Verwijderd
Daar is het gisteren vaker over gegaan - het is waarschijnlijk een kwestie van logistiek, aanvoer en afvoer, niet hoeveel kisten je in een toestel kunt stouwen.eborn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:59:
Waren de vliegtuigen gisteren toch niet helemaal vol? Omdat ik het volgende op nu.nl lees:
Verwijderd
Of gewoon een local, die zijn er ook genoeg. Hoewel de media hier voornamelijk beelden van gewapende mannen laten zien, is bijvoorbeeld op Vice news goed te zien dat er ook gewoon veel locale bevolking rondloopt die niet goed weet wat het aanmoet met lichamen en puin dat plots uit de lucht kwam storten.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:00:
Dan zal het inderdaad landafhankelijk zijn, I guess... En dan blijft de waarheid over wie er nu precies opnam, bandje of rebel, voorlopig in het midden.
Edit: whops.
Ligt het aan mij of werd last post gisteren nogal vlot gespeeld? Lijkt nu meer in lijn met wat ik van 4 mei gewend ben.
Staat nu ook andere trompettistMikeyMan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:03:
Ligt het aan mij of werd last post gisteren nogal vlot gespeeld? Lijkt nu meer in lijn met wat ik van 4 mei gewend ben.
En ik heb t idee meer draagploegen...
Er schijnt een notificatiebrief naar de kamer te komen, en dat zou een voorbode zijn voor een artikel 100-brief die gaat dan over het inzetten van de krijgsmacht in Oekraïne.
Marechaussee (denk ik) als 'politie-missie'.
Er staan ook 50 Australische agenten klaar in Londen.
Radio1 journaal.
Pardon: moet zijn notificatiebrief, niet indicatiebrief.
Hier staat ook wat: http://www.nu.nl/vliegram...litiemissie-oekraine.html
Marechaussee (denk ik) als 'politie-missie'.
Er staan ook 50 Australische agenten klaar in Londen.
Radio1 journaal.
Pardon: moet zijn notificatiebrief, niet indicatiebrief.
Hier staat ook wat: http://www.nu.nl/vliegram...litiemissie-oekraine.html
[ Voor 26% gewijzigd door Soldaatje op 24-07-2014 16:13 ]
Die waren gisteren niet helemaal vol nee. Ben wel benieuwd hoeveel er max. voor dit vervoer inpassen.eborn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:59:
[...]
Misschien dat de ceremonie anders gisteren te lang zou duren?
Ook meer auto's....
Zal ook wat meer gang in zitten dan gisteren denk ik. Anders duurt het heel erg lang.
Edit: over de marechaussee: zouden ze geen commando's of luchtmobiel oid in een paar mareschaussee uniforms hijsen?
Zal ook wat meer gang in zitten dan gisteren denk ik. Anders duurt het heel erg lang.
Edit: over de marechaussee: zouden ze geen commando's of luchtmobiel oid in een paar mareschaussee uniforms hijsen?
[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2014 16:10 ]
Op 3FM nieuws zeiden ze net dat de stoet auto's rond 19:30 zal vertrekken.MikeyMan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:08:
Ook meer auto's....
34 in de Nederlandse Hercules, 40 in de Australische C-17.Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:11:
Zijn het er echt 74 dit vandaag?
Het was als reactie op wat krietjur zei; dus gaan er vandaag ook 74 auto's rijden in een stoet?
Had ik gelezen ja. Meer kisten, zelfde procedure = meer tijd.krietjur schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:10:
[...]
Op 3FM nieuws zeiden ze net dat de stoet auto's rond 19:30 zal vertrekken.
En ik vind dat ze dit goed doen, elk slachtoffer dezelfde behandeling/eer/respect.
Waarschijnlijk zal de stoet straks(74 stuks) nog indrukwekkender zijn dan gister.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dat denk ik inderdaad ook, dat is bijna 2x zo lang als gisteren.
ja klopt, stoet met 74 rouwauto's vandaag. Dus bijna een keer zo lang als gisteren. Kan me voorstellen dat dat ook wel weer de nodige kijkers op de been brengt (het feit dat het dus nog meer zijn dan gisteren).Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:13:
Het was als reactie op wat krietjur zei; dus gaan er vandaag ook 74 auto's rijden in een stoet?
Wel allemaal een aparte auto, maar ze lopen zo te zien al een stuk sneller de vliegtuigen in en uit.
En dichter achter elkaar aan.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 24-07-2014 16:16 ]
En op deze manier vertrekt de stoet ruim na de spits, in tegenstelling tot gisteren. Daarmee zal de verkeershinder een stuk minder zijn.beany schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:13:
[...]
Had ik gelezen ja. Meer kisten, zelfde procedure = meer tijd.
En ik vind dat ze dit goed doen, elk slachtoffer dezelfde behandeling/eer/respect.
Waarschijnlijk zal de stoet straks(74 stuks) nog indrukwekkender zijn dan gister.
Lees overigens net dit bericht op Twitter: https://twitter.com/BartF...status/492302054774546432
Arie De Bruijn (Hoofd Landelijk Team Forensische Opsporing) zegt dat een dichte kist meer trauma's geeft dan een open kist. Ik vraag me dit af, maar goed hij zal er meer verstand van hebben.
Arie De Bruijn (Hoofd Landelijk Team Forensische Opsporing) zegt dat een dichte kist meer trauma's geeft dan een open kist. Ik vraag me dit af, maar goed hij zal er meer verstand van hebben.
Het viel me gister op dat er sowieso weinig verkeer was. Maar het zal nu nog soepeler lopen ja. Ik hoop ook dat mensen niet midden op de snelweg stil gaan staan of de snelweg oversteken.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:15:
[...]
En op deze manier vertrekt de stoet ruim na de spits, in tegenstelling tot gisteren. Daarmee zal de verkeershinder een stuk minder zijn.
Het zou me niks verbazen als er meer mensen langs de route staan, omdat de stoet langer is en mensen het gister op tv hebben gezien en nu zelf er ook deel van willen uitmaken.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat vind ik een vreemde uitspraak. Volgens mij is dit heel persoonlijk. Zelf heb ik geen enkel probleem met een open kist, maar ik ken genoeg mensen die er niet aan moeten denken en die al nachtmerries krijgen als ze er aan denken. Nu is een nachtmerrie natuurlijk iets anders dan een trauma, maar toch...Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:16:
Snap het ergens wel. Met een dichte kist weet je nog niks. Maar dat zal afhankelijk zijn van de staat van de overledene. Alleen een paar ledematen zal niet echt goed doen.
Dat is inderdaad de standaardprocedure. De afspraak tussen de regering en de Tweede Kamer is namelijk als volgt:Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:06:
Er schijnt een notificatiebrief naar de kamer te komen, en dat zou een voorbode zijn voor een artikel 100-brief die gaat dan over het inzetten van de krijgsmacht in Oekraïne.
De regering deelt het parlement in een brief mee dat zij gaat onderzoeken of een Nederlandse bijdrage aan een internationale crisisbeheersingsoperatie of een hulpverleningsoperatie in een gewapend conflict wenselijk en mogelijk is («notificatie»). Het onderzoek van de regering kan uitmonden in een positief besluit, waarover het parlement conform artikel 100 van de Grondwet wordt geïnformeerd, of in een negatief besluit, waarover het parlement eveneens wordt geïnformeerd.
Be yourself, no matter what they say ...
Het gaat misschien ook niet zozeer om het kale feit dat de kist open of dicht is, maar meer om de reden waarom de kist dicht is.eborn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Dat vind ik een vreemde uitspraak. Volgens mij is dit heel persoonlijk. Zelf heb ik geen enkel probleem met een open kist, maar ik ken genoeg mensen die er niet aan moeten denken en die al nachtmerries krijgen als ze er aan denken. Nu is een nachtmerrie natuurlijk iets anders dan een trauma, maar toch...
Verwijderd
Ik kan het me wel voorstellen, maar weet tegelijk dat het bij andere mensen weer niet zo werkt. Verwerking is in mijn ervaring nogal persoonlijk, zelfs binnen gezinnen en families lopen de behoeftes en meningen soms nogal uiteen.Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:16:
Lees overigens net dit bericht op Twitter: https://twitter.com/BartF...status/492302054774546432
Kist open is direct bewijs en een mogelijk afschuwelijk beeld dat je jaren niet vergeten zal, dichte kist is angst voor wat er inzit (of juist wat er niet meer inzit).
In dat geval ga ik voor het onzekere en laat de kist maar dicht, maar goed dat is mijn mening. De Bruin zal vast met meer mensen te maken gehad hebben en daardoor kan hij een 'gemiddelde van alle reactie' geven.
In dat geval ga ik voor het onzekere en laat de kist maar dicht, maar goed dat is mijn mening. De Bruin zal vast met meer mensen te maken gehad hebben en daardoor kan hij een 'gemiddelde van alle reactie' geven.
Tja zal wel persoonlijk zijn, maar ik vermoed zo dat de verbeelding soms nog gruwelijker zal zijn dan de werkelijkheid. Sowieso heb je zekerheid als je het gezien hebt, terwijl je anders met onzekerheid blijft zitten en je verbeelding de vrije loop kan gaan.eborn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Dat vind ik een vreemde uitspraak. Volgens mij is dit heel persoonlijk. Zelf heb ik geen enkel probleem met een open kist, maar ik ken genoeg mensen die er niet aan moeten denken en die al nachtmerries krijgen als ze er aan denken. Nu is een nachtmerrie natuurlijk iets anders dan een trauma, maar toch...
Denk dat ik zelf ook voor zekerheid zou kiezen, zelfs al betekent dat het aanschouwen van een gruwelijke werkelijkheid. Maar goed, ik heb niet in zo'n situatie gezeten dus ik heb makkelijk praten (geef ik meteen toe). Heb alleen natuurlijke sterfgevallen meegemaakt in directe kring en dat is natuurlijk niet te vergelijken.
Weet iemand toevallig wat de functie in van de man die achter de dragers (van de kisten) aanloopt? Puur ceremonieel?
Ja maar daar is niks mis mee volgens mij.. Ze krijgen dezelfde behandeling als gisteren alleen wat meer draagploegen die elkaar wat sneller opvolgen... Vind het goed dat dit ook weer wordt uitgezonden, want ondanks dat ik vrij nuchter ben dat t leven doorgaat (makkelijk gezegd als er niemand aan boord was die je persoonlijk kent) maar ik ben van mening dat alle slachtoffers hetzelfde respect verdienen en niet alleen die eerste 40...MikeyMan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:14:
Wel allemaal een aparte auto, maar ze lopen zo te zien al een stuk sneller de vliegtuigen in en uit.
Dit blijft indrukwekkend om te zien echt respect voor hun die het doen. Gaat bij mij door mn ziel heen, maar bij wie niet...
Nee, dat is de commandant en die geeft ook echt bevelen aan de dragers.Ronald8 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:23:
Weet iemand toevallig wat de functie in van de man die achter de dragers (van de kisten) aanloopt? Puur ceremonieel?
Be yourself, no matter what they say ...
Verwijderd
Volgens mij is dat de commandant.Ronald8 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:23:
Ik kan me ook voorstellen dat bij een dichte kist er bij sommige mensen altijd nog in een hoekje van hun geest de vraag blijft hangen of de persoon wel echt in de kist lag en of er niet een fout is gemaakt. Een niet heel rationele gedachte, maar het lijkt me dat die bij sommigen op komt en blijft hangen als de kist niet geopend wordt.Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:21:
Kist open is direct bewijs en een mogelijk afschuwelijk beeld dat je jaren niet vergeten zal, dichte kist is angst voor wat er inzit (of juist wat er niet meer inzit).
Zelf heb ik geen ervaring met dichte-kist-uitvaarten, dus het bovenstaande is maar een idee.
Verwijderd
Ik vind dat een lastige. Zelf hang ik meer het idee aan dat je niet weet welke mensen bij die eerste 40 zaten en daarom dus hetzelfde respect betoond is aan alle overledenen. Anders moet je ook iedereen langs de weg weer optrommelen en moeten Wim, Max en Mark er ook iedere dag gaan zitten. Het is nu eenmaal niet hetzelfde, dus hoeven we ook niet te doen alsof.Mirreke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:23:
Vind het goed dat dit ook weer wordt uitgezonden, want ondanks dat ik vrij nuchter ben dat t leven doorgaat (makkelijk gezegd als er niemand aan boord was die je persoonlijk kent) maar ik ben van mening dat alle slachtoffers hetzelfde respect verdienen en niet alleen die eerste 40...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 16:26 ]
Er is inderdaad voor beiden wat te zeggen. Ik heb één keer een open kist gezien, en dat wil ik nooit meer. En dat was nog in 'normale' toestand, dus 1-2 dagen na natuurlijk overlijden.
Wat mij betreft staan die eerste 40 kisten symbool voor "de slachtoffers" als groep. Dat de overige kisten niet net zoveel publiek/aandacht trekken, lijkt me logisch. Zolang ze maar op een goede manier behandeld worden en dat lijkt te gebeuren.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:26:
[...]
Ik vind dat een lastige. Zelf hang ik meer het idee aan dat je niet weet welke mensen bij die eerste 40 zaten en daarom dus hetzelfde respect betoond is aan alle overledenen. Anders moet je ook iedereen langs de weg weer optrommelen en moeten Wim, Max en Mark er ook iedere dag gaan zitten.
Verwijderd
Wat mij betreft ook inderdaad. Misschien moet je het de nabestaanden vragen; als die er veel aan hebben lijkt het me de moeite wellicht waard.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:27:
Wat mij betreft staan die eerste 40 kisten symbool voor "de slachtoffers" als groep.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 16:33 ]
Ik zou dat eerlijk gezegd ook willen zien.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:25:
[...]
Ik kan me ook voorstellen dat bij een dichte kist er bij sommige mensen altijd nog in een hoekje van hun geest de vraag blijft hangen of de persoon wel echt in de kist lag en of er niet een fout is gemaakt. Een niet heel rationele gedachte, maar het lijkt me dat die bij sommigen op komt en blijft hangen als de kist niet geopend wordt.
Zelf heb ik geen ervaring met dichte-kist-uitvaarten, dus het bovenstaande is maar een idee.
Denk dat ik me er beter bij zou voelen het gezien te hebben en echt afscheid te nemen. Dan afscheid te nemen en later spijt hebben dat ik nooit gecontroleerd zou hebben of er geen fout is gemaakt.
Dat ligt denk ik ook aan de staat waarin dat lichaam zich bevindt, ik kan me voorstellen dat er gevallen zijn dat je dat beter niet kunt zien. Al begrijp ik jullie redenatie zeker.
Daar doelde ik ook op... We kunnen nu allemaal zien dat het met hetzelfde respect en eerbied gebeurd als gisteren...Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:27:
[...]
Wat mij betreft staan die eerste 40 kisten symbool voor "de slachtoffers" als groep. Dat de overige kisten niet net zoveel publiek/aandacht trekken, lijkt me logisch. Zolang ze maar op een goede manier behandeld worden en dat lijkt te gebeuren.
En de discussie qua open of gesloten.. Ik denk dat t er aan zal liggen in welke staat de overledene is.. Er zijn tegenwoordig ook "open kisten" mogelijk waarbij bijvoorbeeld een hand met herkenbare tattoo, of enkel het hoofd te zien is.. Ik had t nog wel bij gewone begrafenissen dat ik me wel afvroeg of oma echt in die kist lag... Kan me in deze situatie helemaal indenken dat die twijfels/gedachten er zullen zijn bij nabestaanden..
Ik ga er vanuit dat bij de overdracht van een lichaam de familie wel te horen krijgt of de overledene toonbaar is of niet. Sowieso lijkt het mij dat als het op DNA identificatie aankomt (omdat er niks meer aan te herkennen valt) dat je ook de kist niet open gaat zetten bij een uitvaart.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik bedoelde niet zozeer op de uitvaart, maar meer of je de dierbare nog een keer zou willen zien of niet. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat de staat is.Spooksel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:37:
Ik ga er vanuit dat bij de overdracht van een lichaam de familie wel te horen krijgt of de overledene toonbaar is of niet. Sowieso lijkt het mij dat als het op DNA identificatie aankomt (omdat er niks meer aan te herkennen valt) dat je ook de kist niet open gaat zetten bij een uitvaart.
Maar goed, beetje lugubere discussie en ook heel persoonlijk. Dus... Ander onderwerp wat mij betreft.
Heeft ook te maken met verantwoordelijkheid. Als een van mijn kinderen zoiets zou overkomen zou ik altijd willen controleren en zo afscheid nemen. Die verantwoording (van identificeren en controleren) heb ik als ouder naar mijn kinderen toe. Hoe erg het ook is. Daarbij voorkomt het ook valse hoop (bij jou of anderen).Bron schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Ik zou dat eerlijk gezegd ook willen zien.
Denk dat ik me er beter bij zou voelen het gezien te hebben en echt afscheid te nemen. Dan afscheid te nemen en later spijt hebben dat ik nooit gecontroleerd zou hebben of er geen fout is gemaakt.
Si vis pacem, para bellum
Trouwens een voorbeeld van hoe je als niet-direct-betrokkene toch betrokken kan worden bij deze ramp... Een kennis van mij is bruidsfotografe. Zij kreeg van twee bruidsparen voor (en van) wie zij het afgelopen jaar foto's heeft gemaakt verzoeken om de foto's te doorzoeken omdat er bij de niet-gepubliceerde foto's waarschijnlijk ook beelden zijn van mensen die bij deze ramp zijn omgekomen omdat ze bij hun bruiloft te gast waren. Uiteraard heeft zij de tijd daarvoor uitgetrokken en gratis de betreffende foto's ter beschikking gesteld aan de nabestaanden.
Verwijderd
Is het niet lastig om mensen te herkennen die je eigenlijk niet kent?Mx. Alba schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:42:
Trouwens een voorbeeld van hoe je als niet-direct-betrokkene toch betrokken kan worden bij deze ramp... Een kennis van mij is bruidsfotografe. Zij kreeg van twee bruidsparen voor (en van) wie zij het afgelopen jaar foto's heeft gemaakt verzoeken om de foto's te doorzoeken omdat er bij de niet-gepubliceerde foto's waarschijnlijk ook beelden zijn van mensen die bij deze ramp zijn omgekomen omdat ze bij hun bruiloft te gast waren. Uiteraard heeft zij de tijd daarvoor uitgetrokken en gratis de betreffende foto's ter beschikking gesteld aan de nabestaanden.
Ik neem aan dat de nabestaanden wel meer foto's hadden als vergelijkingsmateriaal.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:45:
[...]
Is het niet lastig om mensen te herkennen die je eigenlijk niet kent?
Verwijderd
Ik ken de omstandigheden van het verhaal verder natuurlijk niet, maar ik kan me voorstellen dat je een bekende makkelijker herkent dan een fotograaf die een keer een foto heeft gezien.Rannasha schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:48:
Ik neem aan dat de nabestaanden wel meer foto's hadden als vergelijkingsmateriaal.
Ik gok dat de omstandigheden die er geweest zijn weinig positiefs voor de "toonbaarheid" van het lichaam doen. Ze hebben ten eerste een vliegtuigcrash meegemaakt, wat veel trauma ten gevolge heeft. Daarna heeft het lichaam veel te lang in een snikheet weiland gelegen. Daarna in een slecht gekoelde trein. Zelfs gekoeld vanaf moment van sterven gaat het lichaam zienderogen achteruit. Ga er maar vanuit dat er geen open kisten zullen zijn voor de nabestaanden....Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:40:
[...]
Ik bedoelde niet zozeer op de uitvaart, maar meer of je de dierbare nog een keer zou willen zien of niet. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat de staat is.
Maar goed, beetje lugubere discussie en ook heel persoonlijk. Dus... Ander onderwerp wat mij betreft.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Het Oekraïense kabinet is geheel afgetreden nu, zojuist heeft ook Arseniy Yatsenyuk ontslag genomen. Nederland is inmiddels verantwoordelijk voor het rampgebied in wellicht een vleugellam land. Dit zou wel eens heel erg verkeerd kunnen gaan aflopen.
Er gaan geluiden op dat dit expres is gedaan zodat op bevrijdingsdag over precies een maand het parlement ontbonden kan worden. Wat de weg vrijmaakt voor parlementsverkiezingen, waar al lang om wordt geroepen. Het wil niet zeggen dat alles nu stil komt te liggen (zo liet Poroshenko al in een verklaring weten).Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:03:
Het Oekraïense kabinet is geheel afgetreden nu, zojuist heeft ook Arseniy Yatsenyuk ontslag genomen. Nederland is inmiddels verantwoordelijk voor het rampgebied in wellicht een vleugellam land. Dit zou wel eens heel erg verkeerd kunnen gaan aflopen.
Maar eerst eens even kijken of dit daadwerkelijk klopt en het dus is gepland.
Edit: er zouden plannen zijn om de verkiezingen op 28 september te houden. klik
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 17:09 ]
Ik zie het niet zo heel positief. De enige die iets te zeggen heeft over wie er het land in mogen, gooit de handdoek in de ring.
De president zit toch nog?MikeyMan schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:08:
Ik zie het niet zo heel positief. De enige die iets te zeggen heeft over wie er het land in mogen, gooit de handdoek in de ring.
http://www.ad.nl/ad/nl/31...-Derde-Wereldoorlog.dhtml
'Separatisten: politiemissie wordt Derde Wereldoorlog'
Hmmm alles is zo tegenstrijdig...
I am the great Cornholio!
Tsja, dit lijkt me gewoon een local die wat roept. Probleem is uiteraard wel dat er allerlei groepen zijn die menen wat te zeggen te hebben.MetaFrame schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:10:
http://www.ad.nl/ad/nl/31...-Derde-Wereldoorlog.dhtml
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm