Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat alles er op gericht is om niet bedreigend over te komen. Dus een beperkt aantal zonder wapens. Grote vraag is of dit zo afgesproken is met de separatisten.Fiber schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:56:
[...]
Het enige minpuntje hieraan vind ik dat het er 'maar' veertig zijn. Het hadden er van mij wel tweehonderd of zo mogen zijn, in zo'n enorm gebied. Wellicht komt dat nog.
Verwijderd
Misschien is dat het wel hoor, dat wij maar het halve plaatje zien en het plan daarom wat vreemd overkomt. Ik hoop het.RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:57:
Ik denk dat alles er op gericht is om niet bedreigend over te komen. Dus een beperkt aantal zonder wapens. Grote vraag is of dit zo afgesproken is met de separatisten.
bronVolgens de premier is de veiligheid van de experts en marechaussee niet in het geding.
Rutte lijkt zeker te zijn van z'n zaak. Ben benieuwd wat hij dan achter de hand heeft als het gaat escaleren. Als er dadelijk toch nog slachtoffers vallen dan sta je echt lelijk te kijk...
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.anandus schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:43:
Hoe zit het eigenlijk met die 50 Australische agenten? Gaan zij ook?
[ Voor 23% gewijzigd door Tuxinator op 24-07-2014 21:02 ]
Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.
@obk in mn dataset (1945 tot nu) beginnen grootste interventies (die vaak proxy-oorlogen zijn) met militaire waarnemers of politiemacht; Dieuwertje Kuijpers (@traumabeertje)
[ Voor 3% gewijzigd door kronolith op 24-07-2014 21:00 ]
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 24-07-2014 21:02 ]
de stoet lijkt wel oneindig op die laatste foto...mambo No5 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:50:
Vanmiddag bij het spoorviaduct nabij Rosmalen over de A2 staan kijken hoe de stoed voorbij kwam. Erg mooi om te zien hoeveel mensen alsnog op de been komen om ook het 2e transport gade te slaan en een eer aan te bieden. Voor mij persoonlijk in ieder geval kippenvel toen alle wagens voorbij kwamen zetten:
Op andere viaducten stonden zeker nog een veelvoud aan mensen te kijken, geen idee hoeveel elders op de route nog. Kan enkel zeggen dat dit een waardige manier is om de overschotten over te brengen.Ook respect voor de NS: 2 intercity's die juist op dat moment voorbij kwamen reden stapvoets om reizigers ook een kans te geven het geheel aan te schouwen.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Hij is niet zo zeker. Toen gevraagd werd uit de zaal hoe het kon dat de OVSE (zonder wapens) vandaag geen toegang kreeg tot de site moest hij het antwoord schuldig blijven. "daar gaan wij niet over" lekker makkelijk.Tuxinator schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:59:
[...]
bron
Rutte lijkt zeker te zijn van z'n zaak. Ben benieuwd wat hij dan achter de hand heeft als het gaat escaleren. Als er dadelijk toch nog slachtoffers vallen dan sta je echt lelijk te kijk...
[ Voor 6% gewijzigd door User op 24-07-2014 21:04 ]
Verwijderd
Dat is altijd een optie, in ieder geval naar de eigen kant.User schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:04:
'Voordeel' van geen bewapening is dat de rebellen en Rusland niet zomaar kunnen schreeuwen "Maar zij schoten eerst!!!!!!" als het escaleert.
Dit lijkt me ook het belangrijkste argument om geen wapens mee te nemen. De doelstellingen zijn duidelijk: 1) slachtoffers terughalen 2) oorzaak onderzoeken 3) schuldigen berechten.User schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:04:
'Voordeel' van geen bewapening is dat de rebellen en Rusland niet zomaar kunnen schreeuwen "Maar zij schoten eerst!!!!!!" als het escaleert.
Momenteel zijn 1 en 2 aan de orde en in principe hoef je daar geen geweld voor te gebruiken. Dat statement wordt nu heel duidelijk gemaakt. Het zou kunnen dat het team ongestoord onderzoek kan doen. Als dat niet zo is, dan is het in ieder geval glashelder wie daar schuldig aan zijn*.
Als de separatisten het werken onmogelijk maken, zal er geen enkele discussie zijn wie er verantwoordelijk is. De Nederlanders brengen geen wapens en kunnen dus nooit als agressor worden weggezet. Als de separatisten dwarsliggen, kan Rusland dus bijna onmogelijk achter ze blijven staan tenzij Rusland internationaal alle geloofwaardigheid wil opgeven.
Mochten de separatisten dwarsliggen, dan ligt de weg daarna open voor harder / gewapend ingrijpen zonder dat er de dreiging is van een escalatie met Rusland. Als de teams gewoon hun werk kunnen uitvoeren, nog beter natuurlijk. Ik denk dat Nederland het schaakspel slim speelt, al duurt het allemaal wel wat lang. Sowieso ook heel veel respect voor de KMAR en onderzoekers die daar nu heen moeten.
* Tenzij Kiev heel domme dingen gaat doen, maar dat zou wel echt heel erg dom zijn. Ze balen er waarschijnlijk wel van dat ook de rebellen tijd winnen door het onderzoek, maar toch... Je wilt niet degene zijn die het onafhankelijke onderzoek in de weg staat lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 24-07-2014 21:14 ]
Verwijderd
Is het probleem niet juist dat ongewapende onderzoekers speelbal zijn van de separatisten? Hoe meer ongewapende manschappen daar verandering in gaan brengen is onduidelijk.Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:10:
Momenteel zijn 1 en 2 aan de orde en in principe hoef je daar geen geweld voor te gebruiken. Dat statement wordt nu heel duidelijk gemaakt. Het zou kunnen dat het team ongestoord onderzoek kan doen. Als dat niet zo is, dan is het in ieder geval glashelder wie daar schuldig aan zijn*.
Al kan ik me zoals eerder gezegd voorstellen dat ze een deel van het verhaal horen.
De OVSE wel ja, nu komt er een grotere coalitie die kant op. Als ze dat blijven volhouden, krijgen ze toch problemen lijkt me. Dat zou een obstructie zijn die internationaal niet te verkopen is. Daarnaast zouden Borodai en Rusland dan moeten toegeven dat ze geen enkele grip hebben op die groep separatisten. Dat zou min of meer neerkomen op een vogelvrij verklaring lijkt me.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:13:
[...]
Is het probleem niet juist dat ongewapende onderzoekers speelbal zijn van de separatisten? Hoe meer ongewapende manschappen daar verandering in gaan brengen is onduidelijk.
Al kan ik me zoals eerder gezegd voorstellen dat ze een deel van het verhaal horen.
Overigens werd op het journaal vermeld dat er overleg zal plaatsvinden tussen alle betrokken partijen (Nederland, Rusland, Kiev, Borodai) over deze missie. Als dat klopt, kan men dus achteraf niet zeggen dat ze niet gehoord zijn of van niets wisten.
[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 24-07-2014 21:17 ]
Verwijderd
Die obstructie is toch al internationaal niet te verkopen? Dat er op termijn problemen door ontstaan lijkt me gezien het verloop van zaken daar geen reëel dreigement.Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:16:
De OVSE wel ja, nu komt er een grotere coalitie die kant op. Als ze dat blijven volhouden, krijgen ze toch problemen lijkt me. Dat zou een obstructie zijn die internationaal niet te verkopen is. Daarnaast zouden Borodai en Rusland dan moeten toegeven dat ze geen enkele grip hebben op die groep separatisten. Dat zou min of meer neerkomen op een vogelvrij verklaring lijkt me.
Maar goed, zoals gezegd ben ik geen expert. Ik zie geen fundamentele verandering die het werken nu wel mogelijk maakt.
Misschien heb je gelijk en veranderd er niks. Dan nog is de legitimiteit / je mandaat om gewapend in te grijpen vergroot, omdat je het eerst ongewapend en met overleg hebt geprobeerd.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:18:
[...]
Die obstructie is toch al internationaal niet te verkopen? Dat er op termijn problemen door ontstaan lijkt me gezien het verloop van zaken daar geen reëel dreigement.
Maar goed, zoals gezegd ben ik geen expert. Ik zie geen fundamentele verandering die het werken nu wel mogelijk maakt.
Hoe snel gaat dat ontbindingsproces en valt er nog iets te verwachten van wat er in de komende tijd gevonden wordt?
Work hard & be brave.
Tja ik vrees het ergste. Ik vermoed dat de lichamen er na het uiteen vallen van het vliegtuig en een val van 10KM sowieso slecht aan toe waren. Daarnaast zijn de meest intacte lichamen waarschijnlijk allemaal al wel gevonden en geborgen. Wat overblijft zijn waarschijnlijk kleinere resten en resten die tussen de wrakstukken liggen. Aangezien er ook brand is geweest, vrees ik dat er niet heel veel meer te vinden is.deCube schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:32:
Los van het politieke spel etc., liggen er naar alle waarschijnlijkheid nog steeds menselijke resten op, en in de omgeving van, de crashsite. Inmiddels zijn we een week verder en van wat ik heb gehoord is het daar zo'n beetje dezelfde temperatuur als hier in Nederland... Ik heb het idee dat dit enigszins vergeten wordt vanwege de snelheid waarop men momenteel acteert.
Hoe snel gaat dat ontbindingsproces en valt er nog iets te verwachten van wat er in de komende tijd gevonden wordt?
Ik denk dat je dus goed moet afwegen hoeveel risico je dan wilt nemen. Je wilt natuurlijk alles terugbrengen voor de nabestaanden, maar anderzijds zit ook niemand te wachten op nog meer / nieuwe slachtoffers en / of verdere escalatie van het conflict.
Verwijderd
Het zal niet zomaar verdwijnen, maar DNA-analyse zal ongetwijfeld rap nodig worden, of waarschijnlijker al zijn. Mensenvlees is wat dat betreft niet heel anders dan dat uit de supermarkt en we weten allemaal hoe dat er ongekoeld uit gaat zien.deCube schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:32:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 21:40 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verwijderd
Toch vraag ik me af hoezeer je zoiets lukt zonder het hele toestel weg te halen. Juist bij dit soort forensisch werk kan je heel veel informatie uit weinig materiaal halen en door het grote gebied is het lastig alles te pakken te krijgen. Zelfs als de rebellen hulp hebben gekregen van Russische experts heb ik goede hoop op het achterhalen van veel feiten. Nog los van oncontroleerbare factoren zoals lokale bewoners die opeens met schroot aan komen zetten dat ze gevonden hadden.Avalaxy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:44:
Elke vorm van onderzoek slaat nu toch al nergens meer op. De terroristen hebben een week de tijd gehad om al het bewijsmateriaal samen met persoonlijke bezittingen van de slachtoffers weg te halen of aan te passen. Ze hebben veelvuldig laten zien dat ze geen enkele vorm van respect hebben; bewijsmateriaal weghalen dat hen in een kwaad daglicht stelt is dus één van de eerste dingen die ze weg zullen halen.
Misschien dat specifieke onderdelen zoals een vermeende staartvin van een raket verwijderd zijn, maar ook zonder zoiets kom je een heel eind.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 22:07 ]
Nou, als je hoort dat de plek gisteren dermate gevaarlijk was dat de OVSE-mensjes er niet bij konden e.d.. Kweenie hoor..warhamstr schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:46:
De KMAR gaat er in dit geval heen om gedisciplineerde mensen te hebben die helpen op de rampplek. Zover ik weet gewoon hand en span diensten, geen beveiligende taak. Dat is op dit moment gelukkig niet nodig.
Hoe kun je vantevoren al zeggen dat het niet nodig is om ze te beveiligen? Ik weet overigens ook niet waarom Rutte dat denkt.warhamstr schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:46:
De KMAR gaat er in dit geval heen om gedisciplineerde mensen te hebben die helpen op de rampplek. Zover ik weet gewoon hand en span diensten, geen beveiligende taak. Dat is op dit moment gelukkig niet nodig.
"Mooie" serie inderdaad. Ook bijzonder en moeilijk tegelijk als je dit als fotograaf mag doen denk ik.Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:30:
Overigens, impressive samenvattende fotoreportage van gisteren bij de NRC.
Een heel ander iets wat ik gister bijzonder vond waren wel de vliegtuigen... wat een lompe kisten zijn dat zeg. Ziet er zwaar, maar ondertussen heel aerodynamisch uit.
Bah, complotdenken is 1... mja zo'n blog erover schrijven met de meest vreselijke dingen.leendertv schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:02:
Deze kerel is echt gestoord: *KNIP*
brrr, ik werd er een beetje misselijk van, had van mij tussen spoilertags gemogen.
Overigens, als je deze meneer googled en op zijn Twitter uitkomt lijkt het wel de broer van Wilders. gewoon eng deze meneer
Maar wat mbt de shrapnel waar men het hier eerder over had. Dergelijke zaken kunnen de separatisten toch niet makkelijk verbloemen? Gisteren was er meen ik nog een meneer van het NL onderzoeksteam bij de NOS, die vertelde dat hij verwachtte nog voldoende sporen en bewijsmateriaal te vinden. Daar moeten we dan maar op vertrouwen denk ik dan.Avalaxy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:44:
Elke vorm van onderzoek slaat nu toch al nergens meer op. De terroristen hebben een week de tijd gehad om al het bewijsmateriaal samen met persoonlijke bezittingen van de slachtoffers weg te halen of aan te passen. Ze hebben veelvuldig laten zien dat ze geen enkele vorm van respect hebben; bewijsmateriaal dat hen in een kwaad daglicht stelt is dus één van de eerste dingen die ze weg zullen halen.
Verwijderd
http://www.elsevier.nl/Bu...child-voor-Kiev-1566037W/
Die Borodai zit meestal in Donetsk en heeft op de crash site niets te zeggen als hij daar niet aanwezig is.Morrar schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:16:
[...]
De OVSE wel ja, nu komt er een grotere coalitie die kant op. Als ze dat blijven volhouden, krijgen ze toch problemen lijkt me. Dat zou een obstructie zijn die internationaal niet te verkopen is. Daarnaast zouden Borodai en Rusland dan moeten toegeven dat ze geen enkele grip hebben op die groep separatisten. Dat zou min of meer neerkomen op een vogelvrij verklaring lijkt me.
Overigens werd op het journaal vermeld dat er overleg zal plaatsvinden tussen alle betrokken partijen (Nederland, Rusland, Kiev, Borodai) over deze missie. Als dat klopt, kan men dus achteraf niet zeggen dat ze niet gehoord zijn of van niets wisten.
De lokale commendant van de seperatatisten laat zich niet zomaar de les lezen als hij gepasseerd wordt.
Verwijderd
Vanuit de "Sancties Rusland, eventueel ingrijpen Oekraïne"-draad:
Info via een ander forum:Avalaxy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:48:
Ik lees hier dat Russische militairen lekker op social media foto's hebben zitten posten dat ze vanuit Rusland Ukraïne hebben beschoten met artillery, met geotagging aan: http://ukraineatwar.blogs...vk-page-shows-russia.html.
Er is een klein schandaal met BBC Russia. Ze hebben een video online gezet die later weer is verwijderd.
Deze video overtrad redactionele kwaliteitscontrole. De video had interviews met plaatselijke bewoners moeten bevatten die beweerde dat ze militaire vliegtuigen in de buurt van de Boeing hebben gezien. De verwijderde video: http://www.bbc.co.uk/russ...722_v_mh17_buk_hunt.shtml
En via Google cache: http://goo.gl/N5RnSH Circa 1m 27s wordt het interessant.
Als die niet meer werkt: YouTube: Удалённый с сайта ВВС репортаж о расследовании катастрофы Боинга
Ik hoop dat iemand dat kan vertalen.
Dus zo welwillend is het allemaal nog nietThe head of Ukraine's emergency services has said his workers have been chased away from the MH17 crash site by pro-Russian rebels.
Speaking to journalists at a news conference in Kharkiv, Serhiy Bochkovskiy said emergency services personnel also had some of their equipment confiscated
Die mensen zeggen dat het vliegtuig van koers veranderde en dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig bij was. Ze stellen ook dat het vliegtuig of spontaan is ontploft of geraakt is door het gevechtsvliegtuig. Verder draaien ze een riedeltje propaganda af.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:20:
Sorry voor mijn vorige post, hou het maar op een onderbuikgevoel.
Vanuit de "Sancties Rusland, eventueel ingrijpen Oekraïne"-draad:
[...]
Info via een ander forum:
Er is een klein schandaal met BBC Russia. Ze hebben een video online gezet die later weer is verwijderd.
Deze video overtrad redactionele kwaliteitscontrole. De video had interviews met plaatselijke bewoners moeten bevatten die beweerde dat ze militaire vliegtuigen in de buurt van de Boeing hebben gezien. De verwijderde video: http://www.bbc.co.uk/russ...722_v_mh17_buk_hunt.shtml
En via Google cache: http://goo.gl/N5RnSH Circa 1m 27s wordt het interessant.
Als die niet meer werkt: YouTube: Удалённый с сайта ВВС репортаж о расследовании катастрофы Боинга
Ik hoop dat iemand dat kan vertalen.
Ik ken BBC Rusland niet, maar dit lijkt sterk op de kwaliteit van RT.
[ Voor 68% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 22:34 ]
Die jongens zullen vast opgeleid zijn voor deze situaties. Als er geen toegang wordt verleend dan zal dit niet veranderen als er wapens mee worden gebracht. Het zal eerder zorgen voor een gevoelde pressie of zelfs escalatie. Dat het gevaarlijk is, absoluut. Uiteindelijk hebben wij daar niets te vereffenen. In die zin kunnen wapens het juist gevaarlijker maken voor de bezoekers. Ik ga er nog steeds vanuit dat de bezetters ook gewoon normaal denkende mensen zijn (wel met eigen motieven).tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Wat moeten die 40 man KMAR nu precies toevoegen dan? De OVSE kreeg vandaag nog steeds geen toegang, dus waarom zouden de onderzoekers met ongewapende marechaussees deze dan wel krijgen?
Zonder wapens naar een oorlogsgebied gaan is pas gevaarlijk. Ik zie heel het nut hier niet van.
Verwijderd
Ah oké, dus er wordt gesuggereerd dat de originele video de waarheid bevat en dat die daarom verwijderd is.RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:28:
Die mensen zeggen dat het vliegtuig van koers veranderde en dat er een Oekraïens gevechtsvliegtuig bij was. Ze stellen ook dat het vliegtuig of spontaan is ontploft of geraakt is door het gevechtsvliegtuig. Verder draaien ze een riedeltje propaganda af.
Ik ken BBC Rusland niet, maar dit lijkt sterk op de kwaliteit van RT.
In werkelijkheid is het meer propaganda. De post op dat forum was van een Rus btw.
Edit: Wellicht wordt het tijd dat ik toch maar wat Russisch ga leren.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 23:18 ]
Maar laten we wel wezen ook, je kan mensen alles laten zeggen. Ga met een microfoon daar naar een aanhanger van de rebellen toe en vraag ze of ze ook hebben gezien hoe een Oekraïens gevechtsvliegtuig MH17 heeft neergeschoten en de helft zal ja zeggen. (Andersom natuurlijk ook).
Wat is er interessant aan? Iemand die gefaald heeft bij logica 101: Dat een ijsbeer een dier is, betekend niet dat alle dieren ijsberen zijn.
En dan is er nog de vraag waar zijn dataset vandaan komt precies. Want uit mijn hoofd is bij de grootste interventies dat niet het geval geweest.
Ook zo fijn dat ze zó zeker van hun zaak zijn dat ze niet eens weten of het vliegtuig spontaan is ontploft of is geraaktSissors schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:17:
Uberhaupt was het toch hartstikke bewolkt bij de crash locatie van MH17? Oftewel ze kunnen iig niet hebben gezien dat er rond die tijd gevechtsvliegtuigen bij in de buurt vlogen.
Maar laten we wel wezen ook, je kan mensen alles laten zeggen. Ga met een microfoon daar naar een aanhanger van de rebellen toe en vraag ze of ze ook hebben gezien hoe een Oekraïens gevechtsvliegtuig MH17 heeft neergeschoten en de helft zal ja zeggen. (Andersom natuurlijk ook).
Maargoed, wat je zegt. Mensen zijn er ook van overtuigd dat het Oekraïense leger komt om vrouwen te verkrachten en kinderen te doden. Hebben ze zelf gezien. Deed me overigens weer even hier aan denken: klik. Niet de beste bron, maargoed, wel illustratief. Russen die vijf keer dezelfde vrouw gebruiken om een ander verhaal op te hangen.
Die rebellen hebben niet zo'n hoge moraal als je ziet wat er allemaal met die lichamen en spullen gebeurd is.Oyster schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:54:
[...]
Die jongens zullen vast opgeleid zijn voor deze situaties. Als er geen toegang wordt verleend dan zal dit niet veranderen als er wapens mee worden gebracht. Het zal eerder zorgen voor een gevoelde pressie of zelfs escalatie. Dat het gevaarlijk is, absoluut. Uiteindelijk hebben wij daar niets te vereffenen. In die zin kunnen wapens het juist gevaarlijker maken voor de bezoekers. Ik ga er nog steeds vanuit dat de bezetters ook gewoon normaal denkende mensen zijn (wel met eigen motieven).
Over de rug van anderen zullen ze alles doen om er zelf hun voordeel uit te halen, wat dat betreft zou ik weinig medewerking verwachten.
Verwijderd
Je bedoelt dat die lichamen achteraf een stuk beter behandeld blijken dan vooraf geroeptoeterd was? Don't believe the hype, dat soort reljournalistiek is wel het laatste wat nu nuttig is.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:34:
Die rebellen hebben niet zo'n hoge moraal als je ziet wat er allemaal met die lichamen en spullen gebeurd is.
Hoe bedoel je? Hoe weet jij nu wat er met die lichamen gebeurd is en wat daar de huidige staat van is?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:36:
[...]
Je bedoelt dat die lichamen achteraf een stuk beter behandeld blijken dan vooraf geroeptoeterd was? Don't believe the hype, dat soort reljournalistiek is wel het laatste wat nu nuttig is.
Verwijderd
Anderzijds heb je de meldingen van talloze journalisten ter plekke dat nogal wat gestolen is.
Het zijn twee verschillende zaken.
Zou overigens gaan om een VN missie van minstens 10 weken (zolang had mijn zusje dan moeten blijven)
[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 24-07-2014 23:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ik ga af op de woorden van een expert die toegang tot de lichamen (en ik geloof ook de crashsite) heeft gehad. De zei dat het bergen ondanks eerdere zorgen met een stuk meer respect en kunde was gedaan dan gevreesd.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:38:
Hoe bedoel je? Hoe weet jij nu wat er met die lichamen gebeurd is en wat daar de huidige staat van is?
Onder andere hier en hier; de quote waar ik op doel kan ik zo snel niet opdiepen.
Verwijderd
Zijn dat rebellen geweest? Locals? Is er echt zoveel gestolen of zijn dat ook opgeklopte verhalen over mensen die met verschillende motieven verschillende dingen gedaan hebben?Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:40:
Enerzijds heb je de verklaring dat de stoffelijke overschotten redelijk netjes in zakken zijn gestopt.
Anderzijds heb je de meldingen van talloze journalisten ter plekke dat nogal wat gestolen is.
Het zijn twee verschillende zaken.
Eerlijk is eerlijk, de media waren uit op een rel, zeker in de eerste paar dagen. Er zal vast het nodige verdwenen zijn, maar dat gebeurt zoals vastgesteld net zo goed in Nederland - hier worden ook spullen bij ongelukken gejat. Het is nogal smerig dan met de vinger te wijzen.
Nog los van wat de lokale bevolking te verduren krijgt met zo'n ramp en dan misschien wat baten probeert te halen uit iets dat ze ook het nodige kost. Niet goed, wel begrijpelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 23:48 ]
Wow, echt wow...tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:34:
[...]
Die rebellen hebben niet zo'n hoge moraal als je ziet wat er allemaal met die lichamen en spullen gebeurd is.
Over de rug van anderen zullen ze alles doen om er zelf hun voordeel uit te halen, wat dat betreft zou ik weinig medewerking verwachten.
De hele wereld laat eerst de mensen daar lekker in de stront zakken, pas als er een vliegtuig naar beneden komt dan wordt iedereen wakker en wat gebeurt er dan voor de mensen daar : Niets, nada, noppes. We komen alleen even onze lijken terughalen dus iedereen aan de kant want wij hebben de hoge moraal...
Volgens mij valt dat wel mee. Het lijkt er al enige tijd op dat ze op zich bereid zijn tot meewerking, alleen op Oekraïners reageren ze zeer allergisch.RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:28:
MH17: Ukraine Workers 'Chased Off Crash Site'
[...]
Dus zo welwillend is het allemaal nog niet
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
So what? Wij hebben geen donder te zoeken in dat conflict dus bemoeien we er ons niet mee. Desondanks vallen er aan onze kant wel onschuldige slachtoffers...Gomez12 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:55:
[...]
Wow, echt wow...
De hele wereld laat eerst de mensen daar lekker in de stront zakken, pas als er een vliegtuig naar beneden komt dan wordt iedereen wakker en wat gebeurt er dan voor de mensen daar : Niets, nada, noppes. We komen alleen even onze lijken terughalen dus iedereen aan de kant want wij hebben de hoge moraal...
Probeer je te insinueren dat we de lokale bevolking maar moeten 'helpen' door ze de bezittingen van onze onschuldige burgers te laten plunderen? Probeer je te insinueren dat we al vanaf het begin militair hadden moeten ingrijpen daar
Niet iedereen heeft hetzelfde moraal, net als dat niet iedereen een aparte vork gebruikt om rauwe kip op de gourmet te leggen. Als ik zo'n bewapende ongeschoren knakker met een peuk half in zijn waffel een knuffel omhoog zie houden en deze vervolgens terug zie leggen waarna hij zijn petje af doet en een kruisje slaat, dan weet ik eerlijk gezegd genoeg. Gelukkig zag ik het filmpje eerder dan de foto's. Het is oorlog, afhankelijk van motief is moraal een sterk flexibel goed geworden.tweaker2010 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:34:
[...]
Verwijderd
Ik heb een tweet-lijst gevolgd van journalisten en vele meldingen gezien dat ze lege draagtassen vonden voor camera's, of men trof portemonnees aan die door menselijk handelen geopend waren en het geld was verdwenen. Ook de afwezigheid van sieraden is meerdere malen voorbij gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:45:
[...]
Zijn dat rebellen geweest? Locals? Is er echt zoveel gestolen of zijn dat ook opgeklopte verhalen over mensen die met verschillende motieven verschillende dingen gedaan hebben?
Eerlijk is eerlijk, de media waren uit op een rel, zeker in de eerste paar dagen. Er zal vast het nodige verdwenen zijn, maar dat gebeurt zoals vastgesteld net zo goed in Nederland - hier worden ook spullen bij ongelukken gejat. Het is nogal smerig dan met de vinger te wijzen.
Nog los van wat de lokale bevolking te verduren krijgt met zo'n ramp en dan misschien wat baten probeert te halen uit iets dat ze ook het nodige kost. Niet goed, wel begrijpelijk.
Maar goed dat kan ook deels westerse propaganda zijn geweest. Iedereen liegt, Kiev, Moskou, het westen en dan vanmiddag nog een vals bericht over ISIS en genitale verminking.
[ Voor 24% gewijzigd door Goron op 25-07-2014 00:38 ]
Verwijderd
Buiten dat je inderdaad moet oppassen wat je gelooft - want rel verkoopt nu eenmaal beter dan saaier nieuws - gebeuren dat soort dingen in Nederland ook gewoon. Om de rebellen of locals dan weg te zetten als ongeschoren tuig zonder moraal gaat veel te ver en is eerlijk gezegd juist het kortzichtige groepsdenken waardoor dit soort conflicten ontstaan.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:18:
Ik heb een tweet-lijst gevolgd van journalisten en vele meldingen gezien dat ze lege draagtassen vonden voor camera's, of men trof portemonnees aan die door menselijk handelen geopend waren en het geld was verdwenen. Ook de afwezigheid van sieraden is meerdere malen voorbij gekomen.
Maar goed dat kan ook deels westerse propaganda zijn geweest. Iedereen liegt, Kiev, Moskou, het westen en dan vanmiddag nog een vals bericht over ISIS en genitale verminking.
[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 01:05 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Je weet dat het gebied wat ze controleren wordt bevolkt door Oekraïners?fsfikke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:09:
[...]
Volgens mij valt dat wel mee. Het lijkt er al enige tijd op dat ze op zich bereid zijn tot meewerking, alleen op Oekraïners reageren ze zeer allergisch.
Wat betreft het stelen van spullen, hier is nog een treurig verhaal:
#Torez local posts picture of mascara she got from looted #MH17, attacks critics on the web - pic via @Dbnmjr pic.twitter.com/uc2gbb6wOC
— Myroslava Petsa (@myroslavapetsa) July 24, 2014Er kwamen overigens eerder al berichten naar buiten dat slachtoffers creditcards hebben moeten blokkeren omdat ze werden gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 25-07-2014 00:34 ]
de Marechaussee bemand ook het RIT, Rampen Identificatie TeamGoron schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:29:
Nederland ten top, ongewapende marechaussee er naartoe sturen... het is daar oorlog. Waarom moeten onze militairen altijd risico lopen door een slap mandaat. Hoop maar dat dat goed gaat. Die rebellen zien overal 'facistische Navo spionnen' in en een gekke ongewapende soldaat lijkt me daar een prime target voor.
http://www.marechausseeco...page&id=23&msg=618&meer=1
Verwijderd
Onzin, het gros van de locals zijn net zo min onderdeel van de rebellen als jij en ik.
Ja, dat doen 'wij' in Nederland net zo goed. Ook hier worden bij ongelukken spullen gejat van slachtoffers en mensen die komen helpen. Doen alsof wij zo'n moreel volkje zijn en het daar zulke boeven zijn gaat echt niet op, hier woont tuig en daar woont tuig, net zo goed als daar goede mensen wonen en hier ook. We verschillen op dat vlak niet.knip
Juist dat verdelen in kampen leidt tot onbegrip en meer problemen, laten we dat (letterlijk) in vredesnaam nou niet doen. Als we dan voorbeelden zoeken waarbij mensen onhebbelijke dingen doen zoals luxegoederen van de grond oprapen, zoeken we er dan ook voorbeelden bij van mensen die het wel goed doen? Een boer die niet weet wat hij aanmoet met de gruwelen die uit de lucht zijn komen vallen, compassie heeft met de slachtoffers op zijn land en er zo goed en zo kwaad het beste van probeert te maken, mijnwerkers die komen helpen met het zoeken naar lichamen omdat ze toch iets willen betekenen.
Het is maar al te makkelijk te focussen op het kwade, maar gelukkig is dat verre van de hele waarheid.
[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 01:05 ]
*knip* Ook daar wonen onschuldige mensen die niet om dit conflict gevraagd hebben. Die moeten we maar laten creperen? *knip*Avalaxy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:11:
[...]
So what? Wij hebben geen donder te zoeken in dat conflict dus bemoeien we er ons niet mee. Desondanks vallen er aan onze kant wel onschuldige slachtoffers...
Probeer je te insinueren dat we de lokale bevolking maar moeten 'helpen' door ze de bezittingen van onze onschuldige burgers te laten plunderen? Probeer je te insinueren dat we al vanaf het begin militair hadden moeten ingrijpen daar
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 01:07 . Reden: niet doen ]
Verwijderd
Ik denk dat het gros zelfs liever heeft dat het vandaag nog ophoudt.pacificocean schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:41:
Ook daar wonen onschuldige mensen die niet om dit conflict gevraagd hebben.
Verwijderd
Je krijgt 'looting' te zien en daarna nogmaals, schokkende beelden!
YouTube: Exclusive VICE News Footage of MH17 Aftermath: Russian Roulette (Dispatch 60)
Verwijderd
'Looting' inderdaad, je hebt geen idee wat daar gaande is. Als ze op waardevolle spullen uit zijn kiezen ze wel erg belabberde goederen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:50:
Teruggevonden een video van Vice News, waarschuwing video bevat schokkende beelden!
Je krijgt 'looting' te zien en daarna nogmaals, schokkende beelden!
Verwijderd
Wat ik denk te zien op die video is het georganiseerde stelen van post die met het vliegtuig is meegezonden.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:52:
[...]
'Looting' inderdaad, je hebt geen idee wat daar gaande is. Als ze op waardevolle spullen uit zijn kiezen ze wel erg belabberde goederen.
In Nederland is het verduisteren/openen van post die niet voor jezelf is een misdrijf.
Wikipedia: Verduistering (misdrijf)
[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 01:03 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 01:08 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Tegelijk is dingen houden die je ongevraagd toekomen legaal. Zo kan je iets krom praten als het recht is en andersom. Het is natuurlijk nogal vreemd om over het reguliere Nederlandse recht te hebben in een situatie die niet regulier is en niet in Nederland voorvalt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:59:
Wat ik denk te zien op die video is het georganiseerde stelen van post die met het vliegtuig is meegezonden.
In Nederland is het verduisteren/openen van post die niet voor jezelf is een misdrijf.
Wikipedia: Verduistering (misdrijf)
Nog los van dat je als je kwaad wilt zien, dat ongetwijfeld zult vinden - of je nu gelijk hebt of niet. Zonder meer achtergrond dan een handvol seconden aan dergelijk beeldmateriaal kan je weinig zeggen. De rest van het filmpje wordt lijkt dan ook gevoeglijk genegeerd te worden - er is goed te zien dat het mensen zijn, die op allerlei manieren reageren, maar die vaak niet weten wat ze er nu mee aanmoeten. Niet gek als er krap 300 lijken uit de lucht komen regenen.
Dat het in Nederland anders zou zijn zie ik niet zo - situaties die een overlap kennen suggereren van niet.
Weet niet of dit al voorbij was gekomen, maar dit vind ik dan wel weer grappig
Ik denk dat we hier niet te naïef in moeten zijn. De vragen mogen imo gesteld worden, moeten gesteld worden, evenals de vraag waarom we de veiligheid van NL burgers in internationale vliegtuigen laten afhangen van beslissingen die het land maakt wiens luchtruim het betreft. Zie: http://nieuwsuur.nl/onder...wat-doet-eurocontrol.htmlVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:14:
Een behoorlijk stevig artikel van Elsevier dat even buiten de gebruikelijke lijntjes kleurt.
Momenteel heerst er vooral hysterie jegens die losgeslagen rebellen en Rusland, maar beter zouden we wat kritischer op onze eigen interne systematiek zijn en minstens zo kritisch op de Oekraïne regering.
Verwijderd
Sneu, dat meisje kan moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor wat dan ook de afgelopen twee weken. De Nederlandse NIMBY-geest komt overigens ook nog even naar boven:RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:14:
Flight MH17: Vladimir Putin's daughter flees £2million Dutch penthouse flat as fury grows over jet tragedy
She is obviously not responsible for her father’s actions but we don’t want demonstrations around here.”
Mja, ik heb er weinig medelijden mee. Schoonzoon heeft ook een leuk baantje gekregen van Vladimir, dusja. Uiteraard kan zij hier helemaal niets aan doen, maar de onderbuikgevoelens kan ik me wel voorstellen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:17:
[...]
Sneu, dat meisje kan moeilijk verantwoordelijk gehouden worden voor wat dan ook de afgelopen twee weken. De Nederlandse NIMBY-geest komt overigens ook nog even naar boven:
[...]
Verwijderd
Ik bemerk via diverse vormen van social media dat er een enorme antipathie aan het groeien is naar alles wat maar Russisch lijkt. Dit wordt wel zorgelijk want hiermee worden dus ook mensen geraakt die er niets mee te maken hebben.
Dit is bijvoorbeeld een uiting:
Haatmail voor Nederland-Rusland Centrum
Ik mis ook een beetje de empathie aan Russische zijde of heb ik dat verkeerd?
Ik heb wat Russische vrienden (die niet in de door Poetin gecreëerde wereld leven) en die hebben het er wel moeilijk mee (wonen in Nederland). Tegenwoordig zeggen ze maar niet meer dat ze Russisch zijn, want dat kon wel eens verkeerd vallen. De onschuldigen lijden altijd onder de schuldigen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:20:
Over onderbuik gevoelens gesproken.
Ik bemerk via diverse vormen van social media dat er een enorme antipathie aan het groeien is naar alles wat maar Russisch lijkt. Dit wordt wel zorgelijk want hiermee worden dus ook mensen geraakt die er niets mee te maken hebben.
Dat komt door onze waardeloze media, welk bijna altijd een eenzijdig beeld laten zien. Daarom kijk ik sinds jaar en dag ook over de grens (lees: RT, Vice News, Al Jazeera, etc.). Niet dat deze bronnen altijd even objectief zijn maar vaak krijg je het verhaal dan wel van twee kanten te horen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:20:
Over onderbuik gevoelens gesproken.
Verwijderd
Eén van de nadelen van het internet - iedere roeptoeter krijgt een stem. Op Facebook leidt dit tot heksenjachten waarbij mensen geslachtofferd worden die er achteraf niets mee te maken hebben en ook hier denk ik dat we ongewenste taferelen gaan zien.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:20:
It comes with the territory, sadly.
Een gevaarlijke houding, me dunkt, in collectieve vorm krijg je zo al snel wantoestanden.RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:19:
Mja, ik heb er weinig medelijden mee.
Klopt. Daarom heeft pa Poetin haar ook zoveel mogelijk proberen te beschermen door haar uit de spotlights te houden. Ze schijnt zelfs onder een andere naam naar school te zijn gegaan.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:26:
[...]
Eén van de nadelen van het internet - iedere roeptoeter krijgt een stem. Op Facebook leidt dit tot heksenjachten waarbij mensen geslachtofferd worden die er achteraf niets mee te maken hebben en ook hier denk ik dat we ongewenste taferelen gaan zien.
Een gevaarlijke houding, me dunkt, in collectieve vorm krijg je zo al snel wantoestanden.
Hangt er vanaf hoe je daar uiting aan geeft
Ik ben inmiddels zo ver dat ik ze het niet eens meer kwalijk kan nemen. MH17 zou ook zo de benaming kunnen zijn van een griepvirus. Een griepvirus waarbij je, eenmaal besmet, het gezonde verstand verliest en deze plaatsmaakt voor volstrekt losgeslagen hysterie tegen alles wat Russisch en rebels is.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:26:
[...]
Eén van de nadelen van het internet - iedere roeptoeter krijgt een stem. Op Facebook leidt dit tot heksenjachten waarbij mensen geslachtofferd worden die er achteraf niets mee te maken hebben en ook hier denk ik dat we ongewenste taferelen gaan zien.
[...]
Een gevaarlijke houding, me dunkt, in collectieve vorm krijg je zo al snel wantoestanden.
Verwijderd
Hmm dat is zeer zeker niet grappig, maar dit is tabloid nieuws.RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:14:
Flight MH17: Vladimir Putin's daughter flees £2million Dutch penthouse flat as fury grows over jet tragedy
Ik heb de volgende tweets voorbij zien komen gisteren:
https://twitter.com/BBCDanielS/status/491969279864995841
https://twitter.com/crusoes/status/491978911946141696
Vervolgens een storm van berichten in de buitenlandse media:
http://www.theguardian.co...mir-putin-daughter-deport
https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=deport+putin+daughter
Die Broertjes heeft zich een beetje verontschuldigt: https://twitter.com/piete...status/491872935519727616
Evengoed dit kan echt niet, hij brengt personen in gevaar met die opmerking en de dochter van Poetin kan geen blaam treffen.
Verwijderd
Tweede bericht waar ik op wou reageren toen ik het op mijn netvlies kreeg. (sorry 2 berichten na elkaar)Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:14:
Een behoorlijk stevig artikel van Elsevier dat even buiten de gebruikelijke lijntjes kleurt.
Het doel van bepaalde elementen in Kiev was niet om passagiersvliegtuigen als schild te gebruiken maar om er één te laten neerschieten door de rebellen, althans dat is mijn aanname.
En die organisatie Eurocontrol moet maar een eigen inlichtingendienst krijgen. Alsook de bevoegdheden om binnen Europa bepaalde luchtruimen te sluiten en buiten Europa bepaalde luchtruimen tot 'no-go area' te bestempelen voor Europese vluchten.
http://www.telegraaf.nl/b...__Inzet_commando_s__.html
"(…) de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is (…)"Danster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 06:45:
Dit maakt het al weer anders..als deze "krant" gelijk heeft
Ik neem aan dat ze zulk soort 'feiten', want zo staat het er nou eenmaal, niet uit hun duim zuigen?
Daarom ook "krant"Osiris schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 06:56:
[...]
"(…) de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is (…)"
Ik neem aan dat ze zulk soort 'feiten', want zo staat het er nou eenmaal, niet uit hun duim zuigen?
Van wat ik begrepen heb staan ze klaar om de mareschaussees te ontzetten, mocht dat nodig zijn.
[ Voor 55% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2014 07:33 ]
Zeggen ze in het filmpjeMikeyMan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:33:
Ik zie die passage ook niet meer staan.
Van wat ik begrepen heb staan ze klaar om de mareschaussees te ontzetten, mocht dat nodig zijn.
http://www.telegraaf.nl/t...s_worden_gestuurd___.html
Ik nog wel:MikeyMan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:33:
Ik zie die passage ook niet meer staan.
Onderstreping van mij.Rode en groene baretten
De militairen die Nederland stuurt, behoren tot het beste wat Defensie in huis heeft. Het gaat om rode en groene baretten die jarenlang dienden in het Zuid-Afghaanse Uruzgan en daar ook al samen optrokken met de Australiërs.
Dat ons land zo zwaar inzet, werd deze week op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel niet verwacht. Maar de autoriteiten in Kiev zetten eerder het licht op groen en beloofden medewerking.
De infanteristen van de Luchtmobiele Brigade gaan vooral patrouilleren op en rond de crashsite, de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is – voeren verkenningen uit om eventuele aanvallen van separatisten tijdig te neutraliseren.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zo, één hele referentie in heel het artikel, na acht alinea's ongefundeerd geblaat.Danster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 06:45:
Dit maakt het al weer anders..als deze "krant" gelijk heeft
(Maar mij hoor je ook niet ontkennen dat het gaat gebeuren. Al was het maar omdat ik daar, net als de Tele-tabloid, geen enkele bron voor heb.)
Bron: http://www.bndestem.nl/al...bestaanden-mh17-1.4463629Amerikaanse letselschadeadvocaten zijn bezig nabestaanden van de 194 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne te benaderen. Zij willen de nabestaanden bewegen met hen in zee te gaan om een hoge schadevergoeding te claimen van Malaysia Airlines.
Dat zeggen Nederlandse letselschadeadvocaten.
Vrijdag zou een Amerikaanse advocaat in de omgeving van Schiphol al een presentatie voor nabestaanden geven, zegt de Amsterdamse letselschadeadvocaat Veeru Mewa. Genoemd worden een advocaat uit Houston en de National Airdisaster Alliance uit Washington. Bevestiging daarvan viel in Amerika niet te krijgen.
De Amerikanen zouden kleine Nederlandse advocatenkantoren gebruiken om de Amerikaanse wet te omzeilen. Die verbiedt binnen 45 dagen na de ramp actief contact met slachtoffers of nabestaanden. Via de lokale kantoren worden nabestaanden met de Amerikanen in contact gebracht.
"De Amerikanen hebben een nogal agressieve manier van benadering. Het is de vraag of zij de meest gewenste manier van dienstverlening hebben", zegt Oswald Nunes, coördinator van LSA, de Nederlandse letselschadeadvocaten.
"Onsmakelijk" is nog wel het minste, eigenlijk zouden ze een dermate harde schop onder de kont moeten krijgen dat ze over de waterplas terugvliegen...
Bah.
Virussen? Scan ze hier!
Tsja, halverwege in de plas laten landen is milieuvervuiling. Juiste methode is (naar mijn mening) PNG.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:04:
Nou, de aasgieren zijn geland, in de vorm van Amerikaanse advocaten... ipv achter ambulances aan te rijden, vliegen ze nu naar de nabestaanden van MH17:
[...]
Bron: http://www.bndestem.nl/al...bestaanden-mh17-1.4463629
"Onsmakelijk" is nog wel het minste, eigenlijk zouden ze een dermate harde schop onder de kont moeten krijgen dat ze over de waterplas terugvliegen...
Bah.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Verwijderd
Ik lees eigenlijk alleen maar berichten over geroofde goederen, hufterige rebellen, tactloze advocaten, noem het maar op. Of wij zijn het enige volk met moraal - wat toch een ietwat grappige gedachte is - of er is een collectieve zoektocht naar het meest verontwaardigende bericht in relatie tot deze ramp. Misschien omdat het zo'n oneerlijk voorval is geweest, ik weet het niet. Ik heb inmiddels in ieder geval een pot zout op tafel staan.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:04:
Nou, de aasgieren zijn geland, in de vorm van Amerikaanse advocaten... ipv achter ambulances aan te rijden, vliegen ze nu naar de nabestaanden van MH17:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 08:22 ]
Jezus. Dit zijn de lijkenpikkers die de laatste nagel in de doodskist van Malaysia Airlines worden...wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:04:
Ik hoop dat Nederlandse slachtoffers deze figuren links laten liggen. Uiteindelijk zijn ze net zo maatschappelijk ontwrichtend als bondkraagjes en criminelen, maar zij hebben een rechten diploma
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
^^Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:16:
[...]
Ik lees eigenlijk alleen maar berichten over geroofde goederen, hufterige rebellen, tactloze advocaten, noem het maar op. Of wij zijn het enige volk met moraal - wat toch een ietwat grappige gedachte is - of er is een collectieve zoektocht naar het meest verontwaardigende bericht in relatie tot deze ramp. Misschien omdat het zo'n oneerlijk voorval is geweest, ik weet het niet. Ik heb inmiddels in ieder geval een pot zout op tafel staan.
Dit dus. Als je niets hebt en er vallen kostbare objecten uit de hemel - dan is het een godsgeschenk. Zijn het toevallig de objecten die van jouw overleden familielid waren is het grafroverij.
Worden de lichamen niet opgeruimd en gekoeld bewaard is het waanzin, wordt het wel gedaan probeert met sporen te wissen. En ga zo maar door - elke kant van het verhaal is er eentje.
Ach, die advocaten.. hoop dat de nabestaanden wijzer zijn. Ben benieuwd welke separatist ze gaan aanklagen...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen.XanderDrake schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:32:
[...]
Jezus. Dit zijn de lijkenpikkers die de laatste nagel in de doodskist van Malaysia Airlines worden...
Ik zou zo'n idioot waarschijnlijk het ziekenhuis in meppen (mag de volgende ambulance chaser daar achteraanIk hoop dat Nederlandse slachtoffers deze figuren links laten liggen. Uiteindelijk zijn ze net zo maatschappelijk ontwrichtend als bondkraagjes en criminelen, maar zij hebben een rechten diploma
Het erge is dus dat ze geen separatisten gaan aanklagen, daar valt namelijk toch niets te halen, maar een luchtvaartmaatschappij die in alle redelijkheid niets fout heeft gedaan.NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:39:
Ach, die advocaten.. hoop dat de nabestaanden wijzer zijn. Ben benieuwd welke separatist ze gaan aanklagen...
Be yourself, no matter what they say ...
Geen enkele, ze gaan Malaysia Airlines aanklagen omdat ze zich hebben laten neerschieten.NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:39:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat daar inmiddels wel een bron voor is:Bacchus schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:52:
Zo, één hele referentie in heel het artikel, na acht alinea's ongefundeerd geblaat.
(Maar mij hoor je ook niet ontkennen dat het gaat gebeuren. Al was het maar omdat ik daar, net als de Tele-tabloid, geen enkele bron voor heb.)
http://www.omroepbrabant....dhoven+naar+Oekraine.aspxGeruchten over commando's die aankomend weekend vanaf vliegbasis Eindhoven naar Oost-Oekraïne zouden afreizen, betitelt het ministerie [van Defensie] als 'onzin'.
Dan moeten ze de rechtzaak starten in Maleisie, lekker nuttig. Bovendien blijft dan open staan wie er geschoten heeft - want je kunt pas spreken van terreurdaad of ongeval als je dat weet. Denk dat de soep wat minder heet gegeten wordt dan men hier schetst.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:45:
[...]
Geen enkele, ze gaan Malaysia Airlines aanklagen omdat ze zich hebben laten neerschieten.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Niet per se. Er is een Amerikaanse rechtbank die vrij snel de bevoegdheid aanneemt om zaken met betrekking tot vliegtuigcrashes te behandelen. Dat is volgens mij het Circuit Court of Cook County, Illinois, in Chicago.NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:55:
Dan moeten ze de rechtzaak starten in Maleisie, lekker nuttig.
[ Voor 10% gewijzigd door voske op 25-07-2014 08:58 ]
Separatisten aanklagen, daar komen ze sowieso niet voor. Dus wat in principe rest is de standaardoptie: de vliegmaatschappij. Als die advocaten er geen brood in zagen, kwamen ze hier niet heen. Ik zou er vanuit gaan dat er wel degelijk - op wat voor manier dan ook - een rechtzaak kan komen, mogelijk dan via een Amerikaanse rechtbank.NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:55:
[...]
Dan moeten ze de rechtzaak starten in Maleisie, lekker nuttig. Bovendien blijft dan open staan wie er geschoten heeft - want je kunt pas spreken van terreurdaad of ongeval als je dat weet. Denk dat de soep wat minder heet gegeten wordt dan men hier schetst.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En dan? Welke rechtspersoon klagen ze aan dan? Kom je toch al snel bij een internationaal gerechtshof terecht. Geen idee overigens of er iets is als het Europees gerechtshof waar Maleisie onder valt.voske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:56:
[...]
Niet per se. Er is een Amerikaanse rechtbank die vrij snel de bevoegdheid aanneemt om zaken met betrekking tot vliegtuigcrashes te behandelen.
Maargoed, lekker speculeren - het is typisch dat deze advocaten zich richtten op de nabestaanden, waarschijnlijk is dat niet eens nodig.
Verwijderd
De hysterie richting de 'rebellen' is naar mijn optiek best begrijpelijk. Zeker als er teveel signalen zij waaruit blijkt dat zij degene zijn die het toestel neer hebben geschoten, duidelijk aan lijkenpikken hebben gedaan (zo niet toe hebben gestaan dat mensen spullen meenamen), bewust het onderzoek frustreren (OVSE-ers niet hun werk laten doen, gesjoemel met brokstukken, indianenverhalen vertellen dat de lijken vergiftigd zijn) en over de rug van de slachtoffers een politieke slaatje proberen te slaan, iets waar 'Kiev' natuurlijk ook aan mee doet. Dat is gewoon het smerig spelletje wat er gespeeld wordt in een omgeving waar het praktisch oorlog is.rr7r schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:15:
[...]
Momenteel heerst er vooral hysterie jegens die losgeslagen rebellen en Rusland, maar beter zouden we wat kritischer op onze eigen interne systematiek zijn en minstens zo kritisch op de Oekraïne regering.
Om maar niet te spreken over de propaganda-oorlog die over en weer wordt gespeeld en waar de Nederlandse media om mee vaart of niet. Daarom zie je ook veel verschillen in verslaggeving.
Alleen in tegenstelling tot wat de 'rebellen' denken zal Nederland er niet mee ingaan dat het 'Volkrepubliek Donesk' zal erkennen, want dat is de hoofdprijs namelijk. Maar dat is een andere discussie.
Ik zie dit keer geen enkele grond voor die rechtbank.voske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:56:
[...]
Niet per se. Er is een Amerikaanse rechtbank die vrij snel de bevoegdheid aanneemt om zaken met betrekking tot vliegtuigcrashes te behandelen. Dat is volgens mij het Circuit Court of Cook County, Illinois, in Chicago.
- Het betreft geen Amerikaanse maatschappij
- Er zijn geen Amerikaanse slachtoffers
Als die rechtbank zichzelf wel bevoegd verklaart, zou er een rechtzaak tegen de betreffende rechter aangespannen moeten worden in Nederland en/of Maleisië (er valt vast wel een grond te vinden).
Er was één slachtoffer met een dubbele nationaliteit (zowel NL als US), dus daar kunnen ze het dan op gooien.Freee!! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:07:
[...]
Ik zie dit keer geen enkele grond voor die rechtbank.
Virussen? Scan ze hier!
Boeing is gevestigd in Chicago. Wellicht betekent dat nog iets.Freee!! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:07:
[...]
Ik zie dit keer geen enkele grond voor die rechtbank.
Als die rechtbank zichzelf wel bevoegd verklaart, zou er een rechtzaak tegen de betreffende rechter aangespannen moeten worden in Nederland en/of Maleisië (er valt vast wel een grond te vinden).
Met een internationaal gerechtshof krijg je hier niet te maken. Er zou zelfs in Nederland een civielrechtelijke procedure kunnen worden aangespannen tegen Malaysia Airlines. Meer daarover kun je lezen op: https://aansprakelijkheid...dische-vragen-beantwoord/NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:58:
[...]
En dan? Welke rechtspersoon klagen ze aan dan? Kom je toch al snel bij een internationaal gerechtshof terecht. Geen idee overigens of er iets is als het Europees gerechtshof waar Maleisie onder valt.
Maargoed, lekker speculeren - het is typisch dat deze advocaten zich richtten op de nabestaanden, waarschijnlijk is dat niet eens nodig.
Ja en? Het mag dan wel een toestel van het merk Boeing zijn, maar eigendom ligt bij Maleisie. Of doel je op iets anders?voske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:09:
[...]
Boeing is gevestigd in Chicago. Wellicht betekent dat nog iets.
De vraag is dus wie verantwoordelijk is. Boeing, omdat hun toestel geen afweergeschut aan boord heeft? Malaysia Airlines, omdat het hun toestel is? KLM, omdat jouw vlucht via hun liep (codesharing ofzo?) Of bijvoorbeeld D-reizen, omdat je via de boeking gedaan hebt? Of misschien wel je lokale boekingskantoor van D-reizen?idef1x schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:13:
Het mag dan wel een toestel van het merk Boeing zijn, maar eigendom ligt bij Maleisie.
Dat wordt kleine lettertjes lezen dus.
Australische militairen zullen naar de Oekraïne worden gestuurd om politiemensen die op de rampplek van de Boeing van Malaysia Airlines werken, te beschermen.
Australische militairen naar rampplek Oekraïne
Dat heeft de Australische premier Abbott vrijdag bekendgemaakt. Om hoeveel militairen het precies gaat, is nog onbekend. Hij sprak van ''enige inzet'' van de ADF, de Australische strijdkrachten.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik bedoel er niet meer mee dan dat als men een link zoekt met de VS voor een civielrechtelijke procedure aldaar, de vestigingsplaats van Boeing wellicht een rol kan spelen. Dat geldt natuurlijk helemaal als men om wat voor reden dan ook mede een procedure tegen Boeing zou aanspannen.idef1x schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:13:
[...]
Ja en? Het mag dan wel een toestel van het merk Boeing zijn, maar eigendom ligt bij Maleisie. Of doel je op iets anders?
Dit topic is gesloten.
![]()
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.
De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm