Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.743 views

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 13:33

ktf

RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:23:
Tegenwoordig zeggen ze maar niet meer dat ze Russisch zijn, want dat kon wel eens verkeerd vallen. De onschuldigen lijden altijd onder de schuldigen.
Het is niet alleen in Nederland zie ik net: http://nos.nl/artikel/678...eral-welkom-in-polen.html

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:09
Oorlog, terrorisme en natuurrampen zijn wereldwijd al een poos uitgesloten van dekking door wetgeving. Enige die daarvoor in kan staan is de overheid. Dat voor de NL slachtoffers de NL'se verzekeringsmaatschappijen aangeven uit een stuk meelevendheid deze clausule te negeren en wel uit te keren is al een fantastisch begin - levensverzekeringen, schadeverzekeringen, reisverzekeringen, keren dan gewoon uit aan nabestaanden.

Daarnaast zou in theorie Malaysian airways uiteindelijk, een soort 'smartegeld' kunnen vaststellen, maar zoals bij de Lockerbie aanslag door Libie heeft het decennia geduurd alvorens Khadaffi de nabestaanden heeft betaald voor verlies van levens. En dat was weliswaar een opzettelijke terreurdaad en dus wellicht nog veel duidelijker dan deze situatie.

Maar, we blijven lekker speculeren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:17:
Australische militairen gaan de plek beveiligen:
Wat quotes uit Australië:
Australia is close to securing a deal with Ukraine for Australian Federal Police officers — some of them armed — to secure the wreckage site of Malaysian Airlines flight MH17.
Tony Abbott today announced that 90 federal police officers were in Europe now and another 100 would be sent from Australia today.
The Prime Minister said it would be an “international police-led humanitarian mission” but there would also be some Australian Defence Force personnel if it goes ahead. He said a “very modest” ADF team was in the Ukraine already for planning and protection duties.
(...)
Mr Abbott said he expected the deployment on the ground to last “no more than a few weeks’.
(...)
AFP Commissioner Tony Negus said it would be the largest deployment of federal police overseas since the Bali bombing.
Should it go ahead, it would be led by the Dutch and most officers would be unarmed.
Mr Abbott, speaking after a visit to AFP headquarters in Canberra, said Australia was close to finalising an agreement with the Ukraine government about the terms of the deployment.
(...)
Mr Abbott said political turmoil in Ukraine, including the overnight resignation of the prime minister, would not impact on negotiations on the security agreement.
“We are very close to finalising a memorandum of understanding with Ukraine with the president of the Ukraine - that is what is required under Ukrainian law.’’
(...)
Mr Abbott said the Australian police would be put at the disposal of the Dutch.
http://www.theaustralian....0e1419be4dce4c8e100320676

Be yourself, no matter what they say ...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:03:
[...]
Alleen in tegenstelling tot wat de 'rebellen' denken zal Nederland er niet mee ingaan dat het 'Volkrepubliek Donesk' zal erkennen, want dat is de hoofdprijs namelijk. Maar dat is een andere discussie.
Volgens mij zie jij één consequentie van erkenning over het hoofd: na erkenning zou Nederland de 'Volkrepubliek Donesk' ook meteen de oorlog kunnen verklaren. Dat lijkt mij nou net iets waar die gasten niet op zitten te wachten (vooral niet als Nederland daarin niet alleen blijft).

NB: Ik zeg niet dat ik dat een goed idee vind, ik wijs alleen op mogelijkheden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• voske
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:21:
Oorlog, terrorisme en natuurrampen zijn wereldwijd al een poos uitgesloten van dekking door wetgeving.
Dat geldt inderdaad voor verzekeringen. Een dergelijke uitsluiting is er niet voor aansprakelijkheid op grond van het civiele recht. Letselschade-advocaten zullen alle mogelijkheden zoeken om ergens geld vandaan te halen. Natuurlijk denk je dan als eerste aan degenen die betrokken zijn bij het neerhalen van het vliegtuig, maar men zal ook denken aan de luchtvaartmaatschappij, de autoriteiten die het luchtruim open hebben gesteld et cetera, om maar ergens geld vandaan te halen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Zo, een beetjes gescreend wat er gisteravond allemaal nog vermeld is hier.

Ondertussen lees ik dat er vandaag nog 70 kisten naar NL komen. Dat betekent dus in totaal 40+74+70=184 kisten in totaal. In totaal zijn 298 mensen om gekomen, dus een kort-door-de-bocht conclusie is dat ze (minstens) nog ruim 100 mensen niet gevonden hebben en dat er meerdere lichaamsdelen gecombineerd zijn in 1 kist.

Verder lees ik dat Oekraiense president Petro Porosjenko ontslag heeft ingediend, wat niets te maken heeft met incident MH17.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09

beany

Meeheheheheh

Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:45:
Ondertussen lees ik dat er vandaag nog 70 kisten naar NL komen. Dat betekent dus in totaal 40+74+70=184 kisten in totaal. In totaal zijn 298 mensen om gekomen, dus een kort-door-de-bocht conclusie is dat ze (minstens) nog ruim 100 mensen niet gevonden hebben en dat er meerdere lichaamsdelen gecombineerd zijn in 1 kist.
Er komt morgen(zaterdag) nog een zending aan. Het is nog niet bekend hoeveel kisten die zending zal bevatten. Gister of eergisteren was al bekend gemaakt dat op de rampplek nog 12 lichamen zijn gevonden.

Ik denk dat de komende tijd er nog meer kisten zullen komen, alleen niet zo massaal meer.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:45:
Verder lees ik dat Oekraiense president Petro Porosjenko ontslag heeft ingediend, wat niets te maken heeft met incident MH17.
`Niet President Proosjenko maar Premier Yatsenyuk. Dit na de val van de regering in de Rada

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Freee!! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:32:
[...]

Volgens mij zie jij één consequentie van erkenning over het hoofd: na erkenning zou Nederland de 'Volkrepubliek Donesk' ook meteen de oorlog kunnen verklaren. Dat lijkt mij nou net iets waar die gasten niet op zitten te wachten (vooral niet als Nederland daarin niet alleen blijft).

NB: Ik zeg niet dat ik dat een goed idee vind, ik wijs alleen op mogelijkheden.
Zie niet helemaal waarom dat een logisch gevolg zou moeten zijn? Dat zou het imo pas worden als de marechaussees beschoten gaan worden.

• voske
beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:49:
[...]

Er komt morgen(zaterdag) nog een zending aan. Het is nog niet bekend hoeveel kisten die zending zal bevatten.
Rutte zei gisteravond bij de persconferentie dat er nu sprake is van 203 body bags. Vandaag worden ook 74 kisten naar Nederland vervoerd. Als dat allemaal klopt, zou het morgen om 15 kisten gaan.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MikeyMan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:52:
[...]
Zie niet helemaal waarom dat een logisch gevolg zou moeten zijn? Dat zou het imo pas worden als de marechaussees beschoten gaan worden.
Ik zeg niet dat dat een logisch gevolg zou moeten zijn, alleen dat dat een mogelijkheid is (die geopend wordt door erkenning).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe het nu allemaal in elkaar steekt. Misschien heeft het te maken dat Australië lid is van de EU noch de NAVO en daarom een minder heet hangijzer zou zijn?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jolke
wontcachme schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:50:
[...]

`Niet President Proosjenko maar Premier Yatsenyuk. Dit na de val van de regering in de Rada
Je hebt gelijk, heb die twee door elkaar gehaald.

• beany

beany

Meeheheheheh

Interessante voorpagina van de Russische Novaya Gazeta vandaag. Een van de laatste onafhankelijke kranten van Rusland:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BtXxjObCQAAxttl.jpg:large

bron: https://twitter.com/maart...92565323095490560/photo/1

[ Voor 16% gewijzigd door beany op 25-07-2014 10:11 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Jolke
Huhuh, interessant... dit klinkt als olie op het vuur.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

anandus schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:03:
[...]
Misschien heeft het te maken dat Australië lid is van de EU noch de NAVO en daarom een minder heet hangijzer zou zijn?
Of omdat een relatief groot deel van de slachtoffers Australiër is ?

Netherlands 193 (including 1 dual Netherlands/USA citizen)
Malaysia 43 (including 15 crew & 2 infants)
Australia 27
Indonesia 12 (including 1 infant)
United Kingdom 10 (including 1 dual UK/S. Africa citizen)
Germany 4
Belgium 4
Philippines 3
Canada 1
New Zealand 1

• anandus
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:21:
[...]

Of omdat een relatief groot deel van de slachtoffers Australiër is ?
En een nog groter deel is Nederlander. Ik snap niet wat je hiermee bedoelt?

• Jolke
Van NRC live-blog:

"Rutte benadrukte ook dat, hoewel er 203 bodybags zijn, dat niet betekent dat er dan ook 203 lichamen van slachtoffers zijn."

Dat nummer had ik nog niet gehoord. Ik had ergens tussen 190-200 gelezen.

• anandus
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:26:
Van NRC live-blog:

"Rutte benadrukte ook dat, hoewel er 203 bodybags zijn, dat niet betekent dat er dan ook 203 lichamen van slachtoffers zijn."

Dat nummer had ik nog niet gehoord. Ik had ergens tussen 190-200 gelezen.
Rutte heeft dat gisteravond gezegd.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:11:
Interessante voorpagina van de Russische Novaya Gazeta vandaag. Een van de laatste onafhankelijke kranten van Rusland:

[afbeelding]

bron: https://twitter.com/maart...92565323095490560/photo/1
Zo fijn om te zien dat er nog een ander geluid is in deze tijden...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

anandus schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:24:
[...]
En een nog groter deel is Nederlander. Ik snap niet wat je hiermee bedoelt?
Ik dacht dat je je afvroeg waarom Australië mee wil doen aan een internationale missie in Oekraïne ...

• Jolke
Is er nu serieus een discussie over het wel of niet bewapenen van de marechaussees? Het lijkt me dat hun veiligheid voorop staat en dus bewapenen lijkt me een nuttige toevoeging.
Ik begrijp dat ze ze niet als commando's erop af willen sturen, omdat de bedreiging anders te groot is (lijkt).

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat het voor de seperatisten niet uitmaakt of er KCT of marechaussee staat met MP5jes. Neemt niet weg dat ik het van de zotte vind dat er marechaussees gaan zonder wapens. Genoeg andere professionals die kunnen helpen met het onderzoek. Kun je wel zeggen, zij kunnen zicht beter verweren bij problemen maar vuisten vs volautomatisch bij voorbaat kansloos. Dus dat argument gaat niet op.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:34
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:38:
Is er nu serieus een discussie over het wel of niet bewapenen van de marechaussees? Het lijkt me dat hun veiligheid voorop staat en dus bewapenen lijkt me een nuttige toevoeging.
Ik begrijp dat ze ze niet als commando's erop af willen sturen, omdat de bedreiging anders te groot is (lijkt).
Nuttige toevoeging: ja
Handig: nee. Hiermee zouden ze zichzelf alleen maar tegenwerken, omdat de separatisten hebben aangegeven geen gewapende troepen toe te staan (eerder deze week was het geen probleem, nu blijkbaar wel).

Overigens, ALS er commando's van de KCT in dat gebied zitten gaat niemand dit bevestigen omdat dit hun missie in gevaar zou kunnen brengen. No way to know for sure

• beany

beany

Meeheheheheh

JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:40:
Ik denk dat het voor de seperatisten niet uitmaakt of er KCT of marechaussee staat met MP5jes. Neemt niet weg dat ik het van de zotte vind dat er marechaussees gaan zonder wapens. Genoeg andere professionals die kunnen helpen met het onderzoek. Kun je wel zeggen, zij kunnen zicht beter verweren bij problemen maar vuisten vs volautomatisch maakt is bij voorbaat kansloos. Dus dat argument gaat niet op.
Toch denk ik dat de marechaussee er niet heen gaat als beveiliging maar meer als ondersteunend voor de onderzoekers.

De beveiliging zal op een andere manier geregeld worden(naar het er nu naar uitziet door de Australiërs).

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Net een dikke DC-10 overgekomen hier in Eindhoven-Noord. Kan natuurlijk vanalles zijn en kan overal heengaan, maar qua timing?

Mannen en materieel voor Oekraine?

• JT

JT

VETAK y0

DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Overigens, ALS er commando's van de KCT in dat gebied zitten gaat niemand dit bevestigen omdat dit hun missie in gevaar zou kunnen brengen. No way to know for sure
Nou ja, dat is misschien wel wat er gaat gebeuren: Marechaussee in het veld zonder wapens, KCT in een kuil in de grond in het bos om ze te dekken, wellicht met enige wapens die zo aan de marechaussees gegeven kunnen worden in een noodsituatie.
beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Toch denk ik dat de marechaussee er niet heen gaat als beveiliging maar meer als ondersteunend voor de onderzoekers.

De beveiliging zal op een andere manier geregeld worden(naar het er nu naar uitziet door de Australiërs).
Dat vind ik raar. De straatagent zet je ook niet in voor forensisch onderzoek

Ecodan warmtepomp

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:46

artificial_sun

Mazda Rx7

Marechaussee gaat volgens mij mee zoeken en misschien journalisen een beetje op afstand houden.

Als er commandos of andere special forces klaar gemaakt worden zal dat zo geheim mogelijk gehouden worden.

Die moeten wat mij betreft ineens met een overmacht dat gebied bezet hebben, zodat er zonder bloedvergieten heel de crash-site veilig is voor onderzoekers en nabestaanden.

Stadia was beter....

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Nou ja, dat is misschien wel wat er gaat gebeuren: Marechaussee in het veld zonder wapens, KCT in een kuil in de grond in het bos om ze te dekken, wellicht met enige wapens die zo aan de marechaussees gegeven kunnen worden in een noodsituatie.
Denk dat je ze juist in dit geval zo zichtbaar mogelijk wil inzetten.

• JT

JT

VETAK y0

Danster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:48:
[...]

Tenzij nodig niet aangezien de seperatisten hebben aangegeven dat ze absoluut geen bewapende troepen uit NL willen. Dus eerst zoveel mogelijk bewijs e.d. zoeken, onderzoek doen, laatste menselijke resten weghalen. Pas wanneer dat onmogelijk wordt wil je zichtbaar met wapens in beeld komen, inderdaad eventueel met dergelijk overmacht dat het ook in een keer klaar is.

Ecodan warmtepomp

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
artificial_sun schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:47:

Als er commandos of andere special forces klaar gemaakt worden zal dat zo geheim mogelijk gehouden worden.

Die moeten wat mij betreft ineens met een overmacht dat gebied bezet hebben, zodat er zonder bloedvergieten heel de crash-site veilig is voor onderzoekers en nabestaanden.
Dit klinkt meer als een filmscenario.

PVO

• beany

beany

Meeheheheheh

JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Dat vind ik raar. De straatagent zet je ook niet in voor forensisch onderzoek
Klopt, maar de ME wordt wel ingezet om gebieden uit te kammen(we hebben allemaal wel eens de beelden op TV gezien dat de ME in rijen een veld afzoeken). Echter, de politie(de ME is onderdeel van de politie) is er niet op getraind om in oorlogsgebied te opereren. Het leger is dat wel, en de marechaussee is onderdeel van het leger. Je wil niet militairen het gebied in te sturen vanwege de gevoeligheid, dus stuur je de marechaussees wat militairen zijn met een politie functie.

• Daantjeeuh
Danster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:48:
[...]

KCT wordt over het algemeen zo onzichtbaar mogelijk ingezet, en om de boel niet te escaleren lijkt me zichtbaar inzetten ook absoluut niet handig. Ook niet van andere troepen (ADF, Lucht Mobiel)

• JT

JT

VETAK y0

beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:49:
[...]

Klopt, maar de ME wordt wel ingezet om gebieden uit te kammen(we hebben allemaal wel eens de beelden op TV gezien dat de ME in rijen een veld afzoeken). Echter, de politie(de ME is onderdeel van de politie) is er niet op getraind om in oorlogsgebied te opereren. Het leger is dat wel, en de marechaussee is onderdeel van het leger. Je wil niet militairen het gebied in te sturen vanwege de gevoeligheid, dus stuur je de marechaussees wat militairen zijn met een politie functie.
Ik denk dat je je hierin verist. ME = poilitie, dat is wat anders dan de marechaussee. Dat is militaire politie en valt onder defensie, niet de nationale politie.

Ecodan warmtepomp

• Jolke
Hoppa! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:43:
Net een dikke DC-10 overgekomen hier in Eindhoven-Noord. Kan natuurlijk vanalles zijn en kan overal heengaan, maar qua timing?

Mannen en materieel voor Oekraine?
Was dat niet de K DC-10 tanker van de RNLAF?

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 15:35
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Ik blijf me toch afvragen wat voor rechten die separatisten nou überhaupt hebben. Het zijn zover ik weet nog steeds gewoon mensen met een Oekraïense nationaliteit en zouden zich dus volgens de regels van de staat moeten meewerken. Uiteraard zijn dit rebellen in zijn dus juist tegen de staat maar hierdoor zijn al hun regeltjes en bezet gebied gewoon niet erkend. Die mensen hebben gewoon niks te zeggen of te willen. Als ze graag Russisch willen zijn mogen ze lekker verhuizen maar dit blijft Oekraïne. Dus als de separatisten niet mee werken zouden ze gewoon hardhandig moet kunnen worden aangepakt. Dat Rusland dan woest zal worden is een ander verhaal maar wat ik zeg klopt wel toch? :/

GTA VI - All aboard the hype train!!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Zit even het debat te volgen.. PVDD stelt (de eerste van hun carriere) een slimme vraag:
'De PVDD maakt zich wel zorgen over het sturen van politiemensen of militairen naar een gebied dat bekend staat als een wespennest. Hoe gaat Nederland reageren als onze troepen worden aangevallen.'
Ik ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar. Gaan we wegrennen? Gaan we actie ondernemen?

En even later verpesten ze het weer..
Ouwehand spreekt ook over het Gaza-conflict. Ze wil weten hoe Nederland zich opstelt naar een onderzoek naar mensenrechtenschendingen in het gebied.
Maar ik ben wel echt nieuwsgierig inderdaad naar hoe Nederland zich gaat opstellen hierin. Vooral na de eerdere vragen over hoe Rutte het vond om feest te vieren met Putin (dagen geleden, vlak na de ramp) ben ik bang dat de media alweer klaar staat om Rutte als pro Putin persoon neer te zetten. En dat is iets wat we nu echt niet nodig hebben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Danster
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:49:
[...]

KCT wordt over het algemeen zo onzichtbaar mogelijk ingezet, en om de boel niet te escaleren lijkt me zichtbaar inzetten ook absoluut niet handig. Ook niet van andere troepen (ADF, Lucht Mobiel)
Ik weet hoe ze werken maar dan moet je ze niet inzetten, het risico wat je loopt met onzichtbare bescherming is dat de kans op problemen groter is, ze kunnen dan alleen reactief handelen. Door ze zichtbaar in te zetten heb je meteen een "don't **** with us"situatie.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:59
JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat je je hierin verist. ME = poilitie, dat is wat anders dan de marechaussee. Dat is militaire politie en valt onder defensie, niet de nationale politie.
Je leest het verkeerd.

• JT

JT

VETAK y0

Sir_Hendro schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Ik blijf me toch afvragen wat voor rechten die separatisten nou überhaupt hebben. Het zijn zover ik weet nog steeds gewoon mensen met een Oekraïense nationaliteit en zouden zich dus volgens de regels van de staat moeten meewerken. Uiteraard zijn dit rebellen in zijn dus juist tegen de staat maar hierdoor zijn al hun regeltjes en bezet gebied gewoon niet erkend. Die mensen hebben gewoon niks te zeggen of te willen. Als ze graag Russisch willen zijn mogen ze lekker verhuizen maar dit blijft Oekraïne. Dus als de separatisten niet mee werken zouden ze gewoon hardhandig moet kunnen worden aangepakt. Dat Rusland dan woest zal worden is een ander verhaal maar wat ik zeg klopt wel toch? :/
Het klopt met de kanttekening dat geen enkele niet-Oekrainse eenheid de jurisdictie heeft in de Oekraine, tenzij Oekraine ze dat geeft.
Ah inderdaad. Ik snap je punt. Neemt niet weg dat de reden om dit soort eenheden in te zetten bewapende offensieve of defensieve taken zijn. Vreemd dat ze voor een totaal ander doel ingezet worden.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 25-07-2014 10:56 ]

Ecodan warmtepomp

• Daantjeeuh
Danster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Ik weet hoe ze werken maar dan moet je ze niet inzetten, het risico wat je loopt met onzichtbare bescherming is dat de kans op problemen groter is, ze kunnen dan alleen reactief handelen. Door ze zichtbaar in te zetten heb je meteen een "don't **** with us"situatie.
Daarvoor zijn special forces nou eenmaal bedoeld.. unconventional warfare

• Hoppa!
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:50:
[...]

Was dat niet de K DC-10 tanker van de RNLAF?
Volgens mij was het een reguliere KDC-10 , maar weet niet precies wat de uiterlijke verschillen zijn tussen de reguliere en de tankvariant. Hij kwam hier vrijwel recht over het huis en ik zag geen gekke uiterlijke kenmerken.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het Oekrainse regeringsleger zou ook een overmacht moeten zijn tegen de rebellen maar die lijden al een tijdje zware verliezen tegen de rebellen en het Russische artillerievuur van over de grens. Ik zie Nederland met hun tot op het bot wegbezuinigde krijgsmacht niet daar opeens de rebellen wegjagen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• JT

JT

VETAK y0

Hoppa! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Volgens mij was het een reguliere KDC-10 , maar weet niet precies wat de uiterlijke verschillen zijn tussen de reguliere en de tankvariant. Hij kwam hier vrijwel recht over het huis en ik zag geen gekke uiterlijke kenmerken.
Bijna niks. KDC10 is trouwens per definitie een tanker; de "K" in de typeaanduiding geeft dit aan.

Ecodan warmtepomp

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Kom op jongens, Nederland en warfare....

Bovendien is warfare het laatste wat we willen.

PVO

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:09
JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:49:
Pas wanneer dat onmogelijk wordt wil je zichtbaar met wapens in beeld komen, inderdaad eventueel met dergelijk overmacht dat het ook in een keer klaar is.
Vanachter onze computertjes onderschatten we ontzettend wat er zich afspeelt; separatisten zijn lokale mensen die strijden voor onafhankelijkheid. Heimelijke operaties op zoek naar resten en bewijs zijn dus onmogelijk - want elke boer, peuter of postbode is een potentiele 'verklikker'. Daarbij schuwen de separatisten geen geweld; ze voelen zich gesteund door moeder Rusland en zijn tot de tanden bewapend. Ik vond het opvallend dat bij veel beelden bijna alle separatisten een antitankraket meedroegen.

Dus als je er echt de boel wilt beveiligen dan moet je dat met zoveel (lucht)steun doen dat ze je altijd met rust laten (en overmacht is lastig, want ze hebben luchtdoelwapens, tanks en antitankwapens, artillerie ondersteuning, al dan niet vanuit Rusland, alle ingredienten voor een volledige oorlog). Alles tussen onbewapend en overmacht werkt escalatie in de hand. Ze weten dondersgoed dat onderzoek op de rampplek noodzakelijk is, maar niet in hun voordeel. Ze hebben een (propaganda)oorlog te winnen. Daarbij komt de frontlinie rap de kant van de crashsite op, dus nog even en de oorlog speelt zich af tussen de brokstukken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Danster
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Dat is maar een deel van hun taak.

• Daantjeeuh
[...]

Hihi, de KDC-10 IS van het leger, anders heb je het over een gewone DC-10

Anyway, de KDC-10 is dus helemaal grijs

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Volgens mij was het een reguliere KDC-10 , maar weet niet precies wat de uiterlijke verschillen zijn tussen de reguliere en de tankvariant.
Welke reguliere variant? De K geeft aan dat het een tanker is.

Wel zijn het combi's, dus ze kunnen ook passagiers en vracht vervoeren.

Luchtmacht had ook een gewone DC-10, dus geen tanker, maar die is vorige maand gesloopt. Nu zijn er dus alleen nog 2 KDC-10's aanwezig.

Virussen? Scan ze hier!

• JT

JT

VETAK y0

NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Vanachter onze computertjes onderschatten we ontzettend wat er zich afspeelt; separatisten zijn lokale mensen die strijden voor onafhankelijkheid. Heimelijke operaties op zoek naar resten en bewijs zijn dus onmogelijk - want elke boer, peuter of postbode is een potentiele 'verklikker'. Daarbij schuwen de separatisten geen geweld; ze voelen zich gesteund door moeder Rusland en zijn tot de tanden bewapend. Ik vond het opvallend dat bij veel beelden bijna alle separatisten een antitankraket meedroegen.

Dus als je er echt de boel wilt beveiligen dan moet je dat met zoveel (lucht)steun doen dat ze je altijd met rust laten (en overmacht is lastig, want ze hebben luchtdoelwapens, tanks en antitankwapens, artillerie ondersteuning, al dan niet vanuit Rusland, alle ingredienten voor een volledige oorlog). Alles tussen onbewapend en overmacht werkt escalatie in de hand. Ze weten dondersgoed dat onderzoek op de rampplek noodzakelijk is, maar niet in hun voordeel. Ze hebben een (propaganda)oorlog te winnen. Daarbij komt de frontlinie rap de kant van de crashsite op, dus nog even en de oorlog speelt zich af tussen de brokstukken.
Ik erken helemaal wat je zegt en het zal zeker geen inzet van 4 eenheden KCT zijn die de overmacht creëert.

Ecodan warmtepomp

• Daantjeeuh
S0epkip schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Kom op jongens, Nederland en warfare....

Bovendien is warfare het laatste wat we willen.
Nederland heeft nog wel steeds een van de best getrainde legers in de wereld :) niet groot, maar wel goed getrained. Om dat put even te amplificeren: de Amerikaanse Navy SEALs doen beroepen op de KCT en UIM-eenheden om met de Nederlandse troepen mee te trainen
Bovenop het reguliere takenpakket van soldaat zijnde natuurlijk, is dit wel waarvoor SOF getraind worden. Unconventional Warfare is alleen een heeeeeel breed begrip

[ Voor 21% gewijzigd door Daantjeeuh op 25-07-2014 11:01 ]

• Jolke
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Hihi, de KDC-10 IS van het leger, anders heb je het over een gewone DC-10

Anyway, de KDC-10 is dus helemaal grijs
Idd, grijs of grijs-groen... iig leger-kleuren, zonder veel poespas erop.

• Hoppa!
JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Bijna niks. KDC10 is trouwens per definitie een tanker; de "K" in de typeaanduiding geeft dit aan.
Sorry, dat klopt natuurlijk. Maar de KDC10 wordt niet alleen ingezet voor tankmissies. Hij wordt ook voor regulier transport gebruikt door de landmacht. Ik zie (hoor vooral) ze hier regelmatig overkomen. Meestal kijk ik niet eens omdat ik ze aan de herrie herken ;)

Hij was inderdaad helemaal grijs. Dezelfde die hier normaliter af en toe overkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoppa! op 25-07-2014 11:04 ]

• JT

JT

VETAK y0

Hoppa! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Sorry, dat klopt natuurlijk. Maar de KDC10 wordt niet alleen ingezet voor tankmissies. Hij wordt ook voor regulier transport gebruikt door de landmacht. Ik zie (hoor vooral) ze hier regelmatig overkomen. Meestal kijk ik niet eens omdat ik ze aan de herrie herken ;)
Ik zei dan ook niet dat ze alleen tanktaken verichten :P

Ecodan warmtepomp

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:59:

Bovenop het reguliere takenpakket van soldaat zijnde natuurlijk, is dit wel waarvoor SOF getraind worden. Unconventional Warfare is alleen een heeeeeel breed begrip
Dat worden weer stapels rechtszaken achteraf tegen de Nederlandse soldaten aangezien alle unconventional warfare wel ergens een wet overtreedt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Hoppa!
JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:04:
[...]

Ik zei dan ook niet dat ze alleen tanktaken verichten :P
Nee klopt. Maar ik was in de veronderstelling dat Nederland ook nog DC-10's had zonder tankoptie.

• Daantjeeuh
Hoppa! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:05:
[...]

Nee klopt. Maar ik was in de veronderstelling dat Nederland ook nog DC-10's had zonder tankoptie.
Hebben we ook. Onze beide KDC-10's zijn omgebouwd om multifunctioneel te zijn. Tanken, transport, het kan allemaal! Ingenieus landje zijn we toch ^^

• NeutraleTeun
Zonder tankopties O-)

• Jolke
Lijkt me logisch dat een KDC-10 niet alleen als tanker gebruikt kan worden - neem niet aan dat in de laadruimte een hele grote kerosinetank wilt hebben staan... makkelijk doelwit anders.

• Jolke
C-130 is ondertussen weer vertrokken uit Charkov.

• Hoppa!
http://www.defensie.nl/or...nell-douglas-kdc-10-dc-10

De DC-10's zonder tankopties zijn volgens Wikipedia niet meer in dienst, al geloof ik dat niet helemaal.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:06:
[...]

Hebben we ook. Onze beide KDC-10's zijn omgebouwd om multifunctioneel te zijn. Tanken, transport, het kan allemaal! Ingenieus landje zijn we toch ^^
We hebben geen DC-10 zonder tankoptie (dat was zijn vraag) meer. We hadden er één, maar die is eerder deze maand gesloopt, zie Hmmbob in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")

Alleen 2 (multifunctionele idd) KDC-10's zijn er nog.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

voske schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:44:
Kwam zojuist een mooi artikel tegen van de Washington Post met verschillende perspectieven: http://www.washingtonpost...133bc9_story.html?hpid=z1
Lees daar dat er ook een kat slachtoffer is geworden omdat er een stuk vliegtuig niet uit de weg ging. Arm beestje. Dat er geen menselijke slachtoffers op de grond hetzelfde is overkomen is dan een klein gelukje?

• Hoppa!
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:08:
Lijkt me logisch dat een KDC-10 niet alleen als tanker gebruikt kan worden - neem niet aan dat in de laadruimte een hele grote kerosinetank wilt hebben staan... makkelijk doelwit anders.
De KDC-10 heeft een extra grote kerosinetank, en het bijtanken van andere toestellen gebeurt vanuit de eigen kerosinetank.

Maar goed, dit is erg off-topic.

• Teckna
  • Laatst online: 02-12 18:42
Snap het muggenziften op het NL leger niet, we proberen geen land te veroveren, we proberen een klein gebied te bewaken zodat we zo goed als kwaad dat nog kan we daar het gebied professioneel kunnen uitpluizen op restanten en achtergebleven lichamen.

Ik denk niet dat we de separatisten/rebellen/vrijheidsstrijders/terroristen te vrezen hebben hierin. Naar mijn idee is de 'top' daar zich ook weldegelijk van bewust. We hebben een grotere kans dat een malloot een eenmansactie uit voert met een raket oid dan dat die rebellen vol in de aanval gaan. Ook omdat Rusland echt niet zit te wachten op een escalatie met de EU. De afhankelijkheid van elkaar is hiervoor (nu nog) te groot.

• anandus
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Ik dacht dat je je afvroeg waarom Australië mee wil doen aan een internationale missie in Oekraïne ...
Ah, nee, ik vroeg me af waarom Australië de bewaking doet ipv Nederland en of dat te maken heeft met het lidmaatschap van de EU en NAVO

• Daantjeeuh
anandus schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Ah, nee, ik vroeg me af waarom Australië de bewaking doet ipv Nederland en of dat te maken heeft met het lidmaatschap van de EU en NAVO
Heeft meer te maken met dat Nederland probeert te de-escaleren whereas Autralie graag iets meer actie tegen Rusland/separatisten zou zien. Ze spelen het daar (net als hier) ook nogal hoog op

• JT

JT

VETAK y0

Teckna schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:10:
Ook omdat Rusland echt niet zit te wachten op een escalatie met de EU. De afhankelijkheid van elkaar is hiervoor (nu nog) te groot.
Dachten we ook bij de Krim. Je geeft Poetin een heel goede reden om dan binnen te vallen.

Ecodan warmtepomp

• Teckna
  • Laatst online: 02-12 18:42
JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Dachten we ook bij de Krim. Je geeft Poetin een heel goede reden om dan binnen te vallen.
Nee bij de Krim zag je Putin gewoon steeds een stapje verder gaan, aftasten, reacties afwachten en doorzetten, dat conflict is heel anders (en anders gegaan) als deze situatie.

• Hoppa!
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Heeft meer te maken met dat Nederland probeert te de-escaleren whereas Autralie graag iets meer actie tegen Rusland/separatisten zou zien. Ze spelen het daar (net als hier) ook nogal hoog op
Ik denk dat je de politieke overwegingen onderschat. Australië is geen NAVO-lid. Als Rusland, of de seperatisten de Australiërs aanvallen, dan is de kans op WO3 een heel stuk kleiner dan wanneer soldaten uit een NAVO land worden beschoten.

Daarnaast is Australië, als niet NAVO land, minder bedreigend voor Poetin.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
Rutte beantwoord op dit moment de kamervragen:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

De KMAR gaat precies hetzelfde werk doen als de onderzoekers; voornamelijk dus zoeken naar lichamen en bewijsmateriaal. Ze worden ook zo gekleed dat ze niet herkenbaar zijn als militair of politie, maar als onderzoeker.

• Daantjeeuh
Morrar schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:14:
Ze worden ook zo gekleed dat ze niet herkenbaar zijn als militair of politie, maar als onderzoeker.
Geen idee, maar op het moment dat ze dat doen mogen ze eigenlijk hun functie als KMAR niet meer uitvoeren, dus dat lijkt me onlogisch

[ Voor 23% gewijzigd door Daantjeeuh op 25-07-2014 11:15 ]

• NeutraleTeun
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Geen idee, maar op het moment dat ze dat doen mogen ze eigenlijk hun functie als KMAR niet meer uitvoeren, dus dat lijkt me onlogisch
Welke functies zouden ze daar als KMAR gaan uitvoeren dan?
Ze gingen toch zelfs onbewapend?

Ik denk dat het enige nut/voordeel van deze actie is dat de KMAR wat meer getraind is in bepaalde situaties/escalaties dan de normale onderzoekers.

• Daantjeeuh
Ah ja, daar had ik even zo gauw niet aan gedacht :)

• Danster
Hoppa! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat je de politieke overwegingen onderschat. Australië is geen NAVO-lid. Als Rusland, of de seperatisten de Australiërs aanvallen, dan is de kans op WO3 een heel stuk kleiner dan wanneer soldaten uit een NAVO land worden beschoten.

Daarnaast is Australië, als niet NAVO land, minder bedreigend voor Poetin.
Australië is lid van SEATO, ANZAS en nog wat allianties. Die allianties bestaan weer uit NAVO leden. (UK, US o.a.) dus zonder consequenties is dit ook weer niet.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:15:
[...]

Tja lijkt me niet dat je uniform bepaalt wat je mag doen. Maar geweld zullen ze niet mogen gebruiken. Rutte spreekt over een eerste fase, waarin onderzoek wordt gedaan en de veiligheid per dag wordt bekeken. Beide partijen hebben ingestemd met deze gang van zaken. Er is ook een soort 'staakt het vuren'; niet officieel, maar er wordt niet meer gevochten in de omgeving van de crash.

Een gewapende beveiliging zou fase 2 zijn. Dat moet eerst nog juridisch uitgezocht worden en er moet brede politieke en juridische steun komen. Volkenrechtelijk moet het uitgezocht worden, artikel 100 brief, etc. Daarnaast moet Rusland dan ook echt eerst glashelder instemmen.

Maar goed, voorlopig fase 1 dus; Nederland stuurt alleen ongewapende onderzoekers, waarvan er dus 40 van de KMAR afkomstig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 25-07-2014 11:20 ]

• JT

JT

VETAK y0

Teckna schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:13:
[...]

Nee bij de Krim zag je Putin gewoon steeds een stapje verder gaan, aftasten, reacties afwachten en doorzetten, dat conflict is heel anders (en anders gegaan) als deze situatie.
Een van de redenen dat we mi niks deden was dat we dachten dat hij het niet zou doen. Maar goed, wat Rutte net zegt, wil je echt in een serieuze macht neerzetten 20km van de Russische grens? Je denkt echt dat Poetin niet militair zal reageren? Of dat er op z'n minst een serieuze kans is?

Ecodan warmtepomp

• Binnetie
  • Laatst online: 15:21
Weet iemand hoe je nu op een makkelijke manier de vlucht vanuit Charkov naar Eindhoven kan volgen? Ik ben wat aan het hannissen met filters op flightradar24 maar het lukt nog niet. Ik zie de vlucht helemaal nog niet voorbij komen.

Vandaag komen er weer 74 kisten aan, wat een indrukwekkende stoet was dat.

• Sir_Hendro
*knip* doe dit soort posts svp niet

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 25-07-2014 11:37 ]

• JT

JT

VETAK y0

Bij voorgaande vluchten wed op de NOS vermeld dat de Hercules om technische redenen soms niet te vinden was, de C17 heb ik nooit gevonden.

Ecodan warmtepomp

• beany

beany

Meeheheheheh

JT schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:19:
[...]

Een van de redenen dat we mi niks deden was dat we dachten dat hij het niet zou doen. Maar goed, wat Rutte net zegt, wil je echt in een serieuze macht neerzetten 20km van de Russische grens? Je denkt echt dat Poetin niet militair zal reageren? Of dat er op z'n minst een serieuze kans is?
Toch zou je ook kunnen redeneren dat Putin ook wel snapt waarom ze(onze militairen) daar zijn. We willen Rusland niet binnen vallen, we willen niet vechten met rebellen of russische soldaten of wie dan ook. We willen onze mensen(onderzoekers) beschermen tegen die eenling of kleine groepjes die te veel wodka op hebben en rottigheid willen uithalen.

• JT

JT

VETAK y0

beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Toch zou je ook kunnen redeneren dat Putin ook wel snapt waarom ze(onze militairen) daar zijn. We willen Rusland niet binnen vallen, we willen niet vechten met rebellen of russische soldaten of wie dan ook. We willen onze mensen(onderzoekers) beschermen tegen die eenling of kleine groepjes die te veel wodka op hebben en rottigheid willen uithalen.
Je maakt een fout bij het proberen te doorgronden van Poetin: je denkt logisch na niet vanuit een standpunt waarin je het liefst de oude Sovjet Unie wil herstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 25-07-2014 11:23 ]

Ecodan warmtepomp

• Hoppa!
Danster schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:19:
[...]

Australië is lid van SEATO, ANZAS en nog wat allianties. Die allianties bestaan weer uit NAVO leden. (UK, US o.a.) dus zonder consequenties is dit ook weer niet.
Wel degelijk, want in deze allianties is niet opgenomen dat een aanval tegen de een, automatisch betekent dat de hele alliantie wordt aangevallen. In de NAVO is dat wel zo, dat is het grote verschil.

• Jolke
Vandaag als NAF23 onderweg: http://www.flightradar24.com/NAF23/3e6e4bc

• Hoppa!
Sir_Hendro schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:20:

Maar in het eind effect is iedereen blij, behalve Rusland.
En dat is nu net het grootste probleem.

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53

Tylocke

[Team Carrack]

Binnetie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:20:
Weet iemand hoe je nu op een makkelijke manier de vlucht vanuit Charkov naar Eindhoven kan volgen? Ik ben wat aan het hannissen met filters op flightradar24 maar het lukt nog niet. Ik zie de vlucht helemaal nog niet voorbij komen.

Vandaag komen er weer 74 kisten aan, wat een indrukwekkende stoet was dat.
Als je nu kijkt ten westen van Charkov dan zie je NAF23 vliegen.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Daantjeeuh
Putin is ook niet zozeer waar we bang voor moeten zijn. Waar je wel rekening mee moet houden zijn een aantal Russische generaals die niet helemaal naar Putin luisteren. Verder kan Ukraine niet om hulp van het westen vragen, het is geen NATO bondgenoot. Hoewel er nu wel bepaalde regelingen zijn getroffen waardoor Ukraine dit wel zou kunnen doen, is de prioriteit voor velen op dit moment de slachtoffers bergen. Dit 'privilege' dat we op het moment hebben gekregen van de separatisten kan hiermee binnen no-time verdwijnen, en dan is het nog maar de vraag of- en wanneer de slachtoffers thuis komen

• Jolke
"Ik denk ook weleens: send in the marines", zegt Rutte. Maar, benadrukt hij, het gaat hier om een ingewikkelde geopolitieke situatie. "We zitten niet in Nijkerk of Putten."

Duidelijk standpunt dus van Rutte, dat hij wel wil, maar dat het niet verstandig is. Goed bezig.

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Even een beetje off-topic.

Kan iemand mij vertellen welke route er gereden word vanaf Eindhoven?
Alvast bedankt

• beany

beany

Meeheheheheh

Rutte in de tweede kamer:
RUTTE: DENK OOK WELEENS 'SEND IN THE MARINES'
"Ik denk ook weleens: send in the marines", zegt Rutte. Maar, benadrukt hij, het gaat hier om een ingewikkelde geopolitieke situatie. "We zitten niet in Nijkerk of Putten."
Wat heeft Rutte tegen Nijkerk en Putten :? ;)

• JT

JT

VETAK y0

Bron schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:25:

Alvast bedankt
Zelfde als afgelopen dagen. A2 -> A27 -> eraf bij Bilthoven volgens mij en dan binnendoor naar de kazerne.

Ecodan warmtepomp

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bron schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:25:

Alvast bedankt
De A2 en de A27 :|

• Hoppa!
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:24:
Putin is ook niet zozeer waar we bang voor moeten zijn. Waar je wel rekening mee moet houden zijn een aantal Russische generaals die niet helemaal naar Putin luisteren. Verder kan Ukraine niet om hulp van het westen vragen, het is geen NATO bondgenoot. Hoewel er nu wel bepaalde regelingen zijn getroffen waardoor Ukraine dit wel zou kunnen doen, is de prioriteit voor velen op dit moment de slachtoffers bergen. Dit 'privilege' dat we op het moment hebben gekregen van de separatisten kan hiermee binnen no-time verdwijnen, en dan is het nog maar de vraag of- en wanneer de slachtoffers thuis komen
Ik denk dat je de situatie niet goed inschat. Geloof maar dat er geen generaal in het Russische leger iets doet zonder goedkeuring van Poetin. Het is wel zo dat de echte triggerhappy types rondom Poetin er voor zorgen dat Poetins toch al redelijk agressieve aard, zeker niet wordt ingeperkt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DaantjeeuhMe schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:24:
Putin is ook niet zozeer waar we bang voor moeten zijn. Waar je wel rekening mee moet houden zijn een aantal Russische generaals die niet helemaal naar Putin luisteren.
Ik geloof niet dat er Russische generaal zijn die niet naar Poetin luisteren. Ze laten het wel uit hun hoofd. Waar je juist bang voor moet zijn is dat de separatisten op eigen houtje iets beslissen (al worden die wel weer geleid door Russen).
Verder kan Ukraine niet om hulp van het westen vragen, het is geen NATO bondgenoot. Hoewel er nu wel bepaalde regelingen zijn getroffen waardoor Ukraine dit wel zou kunnen doen, is de prioriteit voor velen op dit moment de slachtoffers bergen. Dit 'privilege' dat we op het moment hebben gekregen van de separatisten kan hiermee binnen no-time verdwijnen, en dan is het nog maar de vraag of- en wanneer de slachtoffers thuis komen
Oekraïne kan wel om hulp vragen. Het is immers een soeverein land. Met hulp van de NAVO worden de separatisten zo van de kaart geveegd. Dat is het probleem niet. Het probleem is hoe Rusland daar op zal reageren en of je daarmee geen wereldoorlog uitlokt. Daarom is inzetten van NAVO-troepen en een daadwerkelijke militaire interventie niet verstandig.

• Sir_Hendro
Hoppa! schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:23:
[...]

En dat is nu net het grootste probleem.
Het grootste probleem maar die eigenlijk geen recht heeft om hier überhaupt een probleem van te maken. Als Rusland echt zo geweldig is zoals ze doen beweren laten ze die rust terugkeren zonder daar een probleem van te maken, maar dat doen ze niet. Hierdoor laat ze duidelijk zien hoe schuldig ze zijn aan deze onrust.

• Jolke
beany schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:26:
Rutte in de tweede kamer:

[...]

Wat heeft Rutte tegen Nijkerk en Putten :? ;)
Die begreep ik ook al niet.

• Hoppa!
Sir_Hendro schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:27:
[...]

Het grootste probleem maar die eigenlijk geen recht heeft om hier überhaupt een probleem van te maken. Als Rusland echt zo geweldig is zoals ze doen beweren laten ze die rust terugkeren zonder daar een probleem van te maken, maar dat doen ze niet. Hierdoor laat ze duidelijk zien hoe schuldig ze zijn aan deze onrust.
Nee, maar wat je vergeet is dat Poetin en zijn entourage zien dat hun land in de afgelopen decennia veel macht en invloed is kwijtgeraakt. Binnen de Russische overheid en veel rijke Russische ondernemers is er een drang om die macht terug te krijgen. Men wil terug naar de Sovjet-Unie en Rusland zal elke reëele optie om zijn rijk uit te breiden aanpakken. Dus als ze een excuus krijgen, dan zetten ze door.

Het punt is dat Poetin dat eigenlijk niet wil met oorlog, maar met luizenacties zoals op de Krim en nu in het Oosten. Helaas is hij nu door het neerschieten van de MH17 in een moeilijke situatie gekomen. En je weet wat ze zeggen van katten in het nauw.

Hij heeft al gezegd dat hij geen NAVO-troepen aan zijn grens wil. Dan is de oplossing om ongewapende mensen uit NAVO-troepen te sturen, vergezeld door gewapende troepen van een niet-NAVO land de beste optie. Dan kan Poetin zelfs het triggerhappy deel van zijn entourage in toom houden, want de NAVO blijft op afstand.

• Daantjeeuh
Ik heb wel iets tegen Putten... :(

Verwijderd

*knip* zie topicwarning, de rolletjes aluminium mogen thuisblijven.

[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 25-07-2014 12:20 ]

• Jolke
Of haalt hij daar Poetin en Putten door elkaar :+
Pagina: 1 ... 73 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm