Toen ik de foto zag was ik eigenlijk des duivels... Nu ik de bewegende beelden zie moet ik idd concluderen dat er blijkbaar toch nog wel wat respect is daar. Het zijn ook maar mensen, het kruisje slaan is dan ook een mooi gebaar. Je ziet hierdoor overigens ook hoe makkelijk het is om propaganda te maken en te verspreiden.
Doet verder niets af aan de situatie die men daar heeft weten te creëren en ik vind dat de internationale gemeenschap inmiddels moet ingrijpen. Dit duurt te lang, de crash site is niet meer helemaal intact door het plunderen en amateurisme van de mensen die daar zijn.
Ik meen mij te herinneren dat Oekraïne al meerdere malen bijstand heeft gevraagd van de EU/Navo. Iets wat ongetwijfeld niet is gebeurd door een veto van rusland? Anyhow, word het niet eens tijd om landen die bij conflicten betrokken zijn die door het grootste deel van de VN veiligheidsraad veroordeeld worden hun vetorecht te ontnemen?
Ik ben serieus verdrietig over de toestand in oekraine. Ik volg het behoorlijk intensief vanaf dag 1 en ik vind dat de internationale gemeenschap ze laat stikken. Zelfs nu daar ruim 190 lijken verspreid liggen over een grasveld zijn ze te incompetent wat voor elkaar te krijgen. Putin lacht weer in zn vuistje, ondanks alle sanctie`s die het land over zich heen heeft gekregen krijgt hij toch wel weer zijn zin. Die black-boxes als ze al niet zijn overhandigd aan de Russen zullen we nooit te zien krijgen op deze manier.
Het is niet alleen een hele zwarte dag voor nederland maar ook voor oekraine en - nog veel erger - een hele zwarte dag voor de Navo die keer op keer laat zien niets te kunnen en willen doen.
/gevoel uit