Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:59:
[...]

Kijk minder Hollywoodfilms, speel minder computerspelletjes en denk na voor je onderbuikgevoelens op het web gooit. Zo werkt het niet in de echte wereld.
Niet in een wereld waar verhoudingen en geld belangrijker zijn dan mensenlevens nee. Triest hoor. Hopen dat 't toestel is neergestort op een olieveld, dan word er wel ingegrepen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:21

Daniel36

vernieuwde formule

Ik zou bijna zeggen: waar is de luchtmobiele brigade als je ze nodig bent.
Maar dat zou een grapje zijn en daar nodigt dit topic niet toe uit.

Je kunt niet zo een troep commando's daar op de grond zetten en de boel laten veiligstellen.
Al was het maar omdat je dat meer tijd kost dan een paar uurtjes.

Internationaal zou zoiets ook erg gevoelig liggen denk ik.

Puur vanuit mijn onderbuik zeg ik ook: overnemen dat gebied maar dat gaat niet gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:59:
[...]

Kijk minder Hollywoodfilms, speel minder computerspelletjes en denk na voor je onderbuikgevoelens op het web gooit. Zo werkt het niet in de echte wereld.
Doe eens niet zo flauw. Waar is ons leger anders voor bedoeld dan om burgers te beschermen? Op dit moment liggen al die mensen daar terwijl die rebellen geen toegang geven. Oekraine zal heus wel toestemming geven als Nederland de crashsite wil beveiligen, en de rest van de wereld zal er ook achter staan. Ons hele leger is omgevormd naar mobiele interventie units. De rebellen wegjagen en voor de slachtoffers zorgen. Ze gaan heus geen serieus verzet daartegen geven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ManiacsHouse schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:54:
[afbeelding]
Ik bedoel maar. Beetje aan de spulletjes zitten. Sigaretje roken.
Blijf met je poten er van af :( . Laat experts toe.
Ja en ongeschoren zijn ze ook nog eens. Je kan er makkelijk een verhaal uit opmaken zoals je het graag wilt hebben. Maar we moeten ook niet doen alsof het een foto is van rebellen die feestend op de wrakstukken dansen.

De rebellen laten gewoon internationale waarnemers toe. Ja ze geven niet de controle uit handen, maar dat kan je ook niet verwachten. Phil Black, een CNN reporter on site zegt dat het allemaal redelijk netjes schijnt te gaan, geen plunderingen etc.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 19-07-2014 01:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

Goron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:07:
[...]

Doe eens niet zo flauw. Waar is ons leger anders voor bedoeld dan om burgers te beschermen? Op dit moment liggen al die mensen daar terwijl die rebellen geen toegang geven. Oekraine zal heus wel toestemming geven als Nederland de crashsite wil beveiligen, en de rest van de wereld zal er ook achter staan. Ons hele leger is omgevormd naar mobiele interventie units. De rebellen wegjagen en voor de slachtoffers zorgen. Ze gaan heus geen serieus verzet daartegen geven hoor.
Dat is niet flauw, dat is gewoon de realiteit. Het gebeurt regelmatig in dit topic dat er een paar man roepen 'dat we er het leger maar op af moeten sturen!!!111oneone'.

Zo werkt dat niet. En nee, zo doen de Amerikanen dat óók niet.

Dit is kut, dit is klote, en dit kost tijd. Het is verdorie donderdag aan het einde van de middag gebeurd en je wilt er nu het Nederlandse leger op af sturen, evt de NAVO of de VN? Get a realitycheck...

Op welke grond wil je dat doen? Zoals in dit topic al diverse keren is aangegeven is daar géén juridische grondslag voor. Het is een Maleisisch toestel dat op Oekraiens grondgebied is neergestort. Volgens internationale regelgeving is Nederland daar níet bij betrokken (behalve als ons dat gevraagd wordt, uiteraard), hoeveel slachtoffers er ook de Nederlandse nationaliteit hebben. En dús stuur je daar niet 'even' de NAVO/de VN/het Nederlandse leger op af. Get a grip...

[ Voor 18% gewijzigd door Jiffy op 19-07-2014 01:17 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:13

ManiacsHouse

Scheisse!

fsfikke schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:13:
[...]

De rebellen laten gewoon internationale waarnemers toe. Ja ze geven niet de controle uit handen, maar dat kan je ook niet verwachten.
V.z.i.w. lieten ze niemand toe en is er zelfs geschoten (in de lucht weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:13:
[...]

Dat is niet flauw, dat is gewoon de realiteit. Het gebeurt regelmatig in dit topic dat er een paar man roepen 'dat we er het leger maar op af moeten sturen!!!111oneone'.
O
Zo werkt dat niet. En nee, zo doen de Amerikanen dat óók niet.

Dit is kut, dit is klote, en dit kost tijd. Het is verdorie donderdag aan het einde van de middag gebeurd en je wilt er nu het Nederlandse leger op af sturen, evt de NAVO of de VN? Get a realitycheck...
ut leger erop af sturen is idd een lege leus. Maar afvragen waarom oa de Onderzoeksraad daar zonder bescherming en met vage toezeggingen op af word gestuurd is gezond. En nogmaals, volgens mij is het als Amerikaanse slachtoffers betreft heel normaal dat de crashsite word opgeëist na de hulpverlening. Dat gebied word dan gewoon tijdelijk Amerikaanse grond en word dan ook beveiligd door de Amerikanen.

Datzelfde kunnen wij ook prima eisen en uitvoeren

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

warhamstr schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:19:
[...]
Dat gebied word dan gewoon tijdelijk Amerikaanse grond en word dan ook beveiligd door de Amerikanen.
Sorry maar dit soort borrelpraat zal je toch even moeten onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

warhamstr schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:19:
ut leger erop af sturen is idd een lege leus. Maar afvragen waarom oa de Onderzoeksraad daar zonder bescherming en met vage toezeggingen op af word gestuurd is gezond. En nogmaals, volgens mij is het als Amerikaanse slachtoffers betreft heel normaal dat de crashsite word opgeëist na de hulpverlening. Dat gebied word dan gewoon tijdelijk Amerikaanse grond en word dan ook beveiligd door de Amerikanen.

Datzelfde kunnen wij ook prima eisen en uitvoeren
Ik garandeer jou dat nog nooit in de geschiedenis van de VS iets "tijdelijk Amerikaans gond" is geworden. Ook bij ambassade's is dat zo'n mythe die maar niet weg wil.

Overigens heb ik zo het idee dat die jongens van de onderzoeksraad daar echt niet op de blauwe ogen van de rebellen vertrouwen en hun ding gaan doen. Daar zal wel het nodige verschoven worden qua machtsverhoudingen.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

El Jefe schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:58:
[...]
[video]Hier op minuut 1:00 een impressie van hoe die foto tot stand kwam. Het lijkt erop dat deze man, hoewel hij natuurlijk helemaal niks moet aanraken, het toch niet zo heel slecht bedoelde.
Toen ik de foto zag was ik eigenlijk des duivels... Nu ik de bewegende beelden zie moet ik idd concluderen dat er blijkbaar toch nog wel wat respect is daar. Het zijn ook maar mensen, het kruisje slaan is dan ook een mooi gebaar. Je ziet hierdoor overigens ook hoe makkelijk het is om propaganda te maken en te verspreiden.

Doet verder niets af aan de situatie die men daar heeft weten te creëren en ik vind dat de internationale gemeenschap inmiddels moet ingrijpen. Dit duurt te lang, de crash site is niet meer helemaal intact door het plunderen en amateurisme van de mensen die daar zijn.

Ik meen mij te herinneren dat Oekraïne al meerdere malen bijstand heeft gevraagd van de EU/Navo. Iets wat ongetwijfeld niet is gebeurd door een veto van rusland? Anyhow, word het niet eens tijd om landen die bij conflicten betrokken zijn die door het grootste deel van de VN veiligheidsraad veroordeeld worden hun vetorecht te ontnemen?

Ik ben serieus verdrietig over de toestand in oekraine. Ik volg het behoorlijk intensief vanaf dag 1 en ik vind dat de internationale gemeenschap ze laat stikken. Zelfs nu daar ruim 190 lijken verspreid liggen over een grasveld zijn ze te incompetent wat voor elkaar te krijgen. Putin lacht weer in zn vuistje, ondanks alle sanctie`s die het land over zich heen heeft gekregen krijgt hij toch wel weer zijn zin. Die black-boxes als ze al niet zijn overhandigd aan de Russen zullen we nooit te zien krijgen op deze manier.

Het is niet alleen een hele zwarte dag voor nederland maar ook voor oekraine en - nog veel erger - een hele zwarte dag voor de Navo die keer op keer laat zien niets te kunnen en willen doen.

/gevoel uit

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:13:
[...]

Op welke grond wil je dat doen? Zoals in dit topic al diverse keren is aangegeven is daar géén juridische grondslag voor. Het is een Maleisisch toestel dat op Oekraiens grondgebied is neergestort. Volgens internationale regelgeving is Nederland daar níet bij betrokken (behalve als ons dat gevraagd wordt, uiteraard), hoeveel slachtoffers er ook de Nederlandse nationaliteit hebben. En dús stuur je daar niet 'even' de NAVO/de VN/het Nederlandse leger op af. Get a grip...
Dat zeg ik, je kan het toch gewoon aan Oekraïne vragen of je erheen mag? Zelf lukt het ze blijkbaar niet omdat ze in oorlog zijn met die lui. Wij zijn niet in oorlog met de rebellen, en het lijkt me sterk dat de rebellen een tijdelijke beschermingsmacht niet accepteren als we daar voldoende druk en materieel achter zetten. Wat maakt het nou uit of het officieel geen Nederlands vliegtuig is, er liggen wel 193 Nederlanders daar in het veld. Ik vind het maar een raar idee dat je dan achter die regels moet verschuilen en maar niets moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Goron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:28:
[...]

Dat zeg ik, je kan het toch gewoon aan Oekraïne vragen of je erheen mag? Zelf lukt het ze blijkbaar niet omdat ze in oorlog zijn met die lui. Wij zijn niet in oorlog met de rebellen, en het lijkt me sterk dat de rebellen een tijdelijke beschermingsmacht niet accepteren als we daar voldoende druk en materieel achter zetten. Wat maakt het nou uit of het officieel geen Nederlands vliegtuig is, er liggen wel 193 Nederlanders daar in het veld. Ik vind het maar een raar idee dat je dan achter die regels moet verschuilen en maar niets moet doen.
Precies hetzelfde zeggen die rebellen ook... 'Wat nou Oekraine? Hier wonen heel veel Russen dus nu zijn wij even de baas hier, om onze belangen en burgers te beschermen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
MetaFrame schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:23:
[...]

Toen ik de foto zag was ik eigenlijk des duivels... Nu ik de bewegende beelden zie moet ik idd concluderen dat er blijkbaar toch nog wel wat respect is daar. Het zijn ook maar mensen, het kruisje slaan is dan ook een mooi gebaar. Je ziet hierdoor overigens ook hoe makkelijk het is om propaganda te maken en te verspreiden.

Doet verder niets af aan de situatie die men daar heeft weten te creëren en ik vind dat de internationale gemeenschap inmiddels moet ingrijpen. Dit duurt te lang, de crash site is niet meer helemaal intact door het plunderen en amateurisme van de mensen die daar zijn.

Ik meen mij te herinneren dat Oekraïne al meerdere malen bijstand heeft gevraagd van de EU/Navo. Iets wat ongetwijfeld niet is gebeurd door een veto van rusland? Anyhow, word het niet eens tijd om landen die bij conflicten betrokken zijn die door het grootste deel van de VN veiligheidsraad veroordeeld worden hun vetorecht te ontnemen?

Ik ben serieus verdrietig over de toestand in oekraine. Ik volg het behoorlijk intensief vanaf dag 1 en ik vind dat de internationale gemeenschap ze laat stikken. Zelfs nu daar ruim 190 lijken verspreid liggen over een grasveld zijn ze te incompetent wat voor elkaar te krijgen. Putin lacht weer in zn vuistje, ondanks alle sanctie`s die het land over zich heen heeft gekregen krijgt hij toch wel weer zijn zin. Die black-boxes als ze al niet zijn overhandigd aan de Russen zullen we nooit te zien krijgen op deze manier.

Het is niet alleen een hele zwarte dag voor nederland maar ook voor oekraine en - nog veel erger - een hele zwarte dag voor de Navo die keer op keer laat zien niets te kunnen en willen doen.

/gevoel uit
niet teveel voelen gast, ook een beetje denken en jezelf informeren, want: http://www.nu.nl/economie...-17-miljard-oekraine.html

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

CynicRelief schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:38:
[...]

niet teveel voelen gast, ook een beetje denken en jezelf informeren, want: http://www.nu.nl/economie...-17-miljard-oekraine.html
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Maar een foto hoeft niet de waarheid te zeggen.
Zo blijkt maar weer eens.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, plaats svp geen foto's of filmpjes, zet ze achter een link. Dan kan iedereen zelf beslissen of ze het willen zien. Lees de topicwaarschuwing en denk svp een beetje na.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Goron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:28:
[...]

wat het vervelend maakt is dat in het veld daar *knip* prorussische separatisten staan, met 0,0 militaire training, met moderne wapens, die schieten op alles wat hun volgend meerdere, de voormalig broodbakker, die weliswaar bedreven is in broodbakken en daarmee een heel dorp voorzag, maar nu een peloton onderknuppels, nat achter de oren, en met de modernste russische wapens, in het gelid moet krijgen; gelukkig komt er net een overgelopen spetsnaz militair langs die van training voorziet door te mompelen 'shoot anything that moves unless it speaks russian'

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 19-07-2014 02:28 . Reden: doe eens niet ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
CynicRelief schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:52:
[...]

wat het vervelend maakt is dat in het veld daar prorussische separatisten staan, met 0,0 militaire training, met moderne wapens, die schieten op alles wat hun volgend meerdere, de voormalig broodbakker, die weliswaar bedreven is in broodbakken en daarmee een heel dorp voorzag, maar nu een peloton onderknuppels, nat achter de oren, en met de modernste russische wapens, in het gelid moet krijgen; gelukkig komt er net een overgelopen spetsnaz militair langs die van training voorziet door te mompelen 'shoot anything that moves unless it speaks russian'
Dat is ook enorm overdreven, zoals eerder al besproken werd zijn de meeste wel degelijk opgeleid.
Discusseren over alles wat er gebeurt is oke, maar random dingen rond gaan roepen is niet nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 19-07-2014 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Bron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:59:
[...]

Dat is ook enorm overdreven, zoals eerder al besproken werd zijn de meeste wel degelijk opgeleid.
Discusseren over alles wat er gebeurt is oke, maar random dingen rond gaan roepen is niet nodig.
dat mag ik hopen, dat de meeste zijn opgeleid, dat maakt de 'vergissing' wat milder voor de opgeleiden, maar anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:22
[...]

Ken je het boek "Het zijn net mensen" geschreven door Joris Luyendijk? Warm aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Sjeez hoe moeilijk kan het anno 2014 zijn om een goede passagierslijst uit te draaien, als de deurklapt van het vliegtuig en hij vertrekt dan moet het toch duidelijk zijn wie er aan boord is...
Dubbele nationaliteiten snap ik nog maar 40 vs 193 NLers is nogal een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Goron schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:32:
Het verslag van deze journalist op twitter is erg treffend.

https://twitter.com/obk
Met alle respect, maar ik lees alleen maar sensatieberichten met weinig tot geen nieuwswaarde en dan ook nog dit:
Just went through a mad army/national-guard check-point where soldies hold grenades in their hands as they inspect documents. Mad cunts.

Voor een journalist vind ik dat onprofessioneel, maar misschien kan het wel de druk of angst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:27:
plaatje

Looters... Daar ligt zo al 600,- en wellicht meer.
Dat zoveel geld zomaar in een weiland ligt geeft goede hoop dat de hele crashsite niet al te verstoord is. Zelfs als je van de spullen afblijft kan ik me voorstellen dat cash als eerste meegepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
Vliegramp slaat 'krater' bij Hilversumse voetbalclub

Is dit nou een woordgrapje van het AD? Vind het echt bijzonder ongepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 06:17:

Je kunt je ook overal aan storen, al vind ik die haakjes om zo'n woord dan weer niet gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
chim0 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 06:17:

Staat letterlijk zo in het bericht van de voetbalclub zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andries.t.net schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 06:39:
Staat letterlijk zo in het bericht van de voetbalclub zelf.
Daarmee zijn de haakjes ook gelijk verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:07

vhal

ಠ_ಠ

Bierkameel schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 02:48:
Sjeez hoe moeilijk kan het anno 2014 zijn om een goede passagierslijst uit te draaien, als de deurklapt van het vliegtuig en hij vertrekt dan moet het toch duidelijk zijn wie er aan boord is...
Dubbele nationaliteiten snap ik nog maar 40 vs 193 NLers is nogal een groot verschil
Liever een accurate lijst dan een lijst die niet klopt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

[...]
Ik meen mij te herinneren dat Oekraïne al meerdere malen bijstand heeft gevraagd van de EU/Navo. Iets wat ongetwijfeld niet is gebeurd door een veto van rusland? [...]

Ik ben serieus verdrietig [...]
Informeer jezelf eerst eens, want hier ga je wel héél erg fout. Sinds wanneer heeft Rusland een vetorecht binnen de EU of de NAVO?!? Aangezien ze van geen van beiden lid zijn, hebben ze überhaupt niet eens stemrecht!
...een hele zwarte dag voor de Navo die keer op keer laat zien niets te kunnen en willen doen.
Pardon? Volgens mij is er een Maleisisch toestel neergestort in Oekraïne. Oekraïne zit niet bij de NAVO, Maleisië zit niet bij de NAVO. Leg me intussen nog eens uit wat de NAVO hier ook al weer mee te maken heeft?

Dat er ergens op de wereld Nederlandse doden vallen, wil niet zeggen dat er meteen met groot militair materieel moet worden ingegrepen. Wat ik al eerder aangaf: dat zijn filmscenario's.

Ik snap best dat je verdrietig bent, maar get a grip.

[ Voor 34% gewijzigd door Jiffy op 19-07-2014 07:38 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37
warhamstr schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 00:55:
Dit kan dus gewoon echt niet. Komop zeg, laat nu eens zien waar ons leger toe in staat is? Dat moet perfect toegelegd zijn op dit soort acties. Halo, in en out en weet ik wat voor interessante benamingen hebben ze daar voor.
Ons leger is ingericht om NAVO-taken uit te voeren en kan daardoor niet zelfstandig opereren. Andeers gezegd: we zijn een stukje van de puzzel en niet de hele puzzel. Het voordeel is dat we ons kunnen specialiseren, nadeel is dat we niet meer alles kunnen. Maar liever een klein beetje goed uitvoeren dan alles slecht uitvoeren, toch.

http://www.nu.nl/buitenla...ellen-oekraine-stapt.html

Een van de politieke leiders van de separatisten in het Oekraïense Donetsk heeft vrijdag zijn ontslag ingediend. Poesjilin zit volgens Interfax inmiddels in Moskou en heeft zijn ontslag in een brief aan de vicevoorzitter bekendgemaakt

Die ziet de bui al hangen en vlucht naar een land dat hem niet aan het westen zal uitleveren.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:35 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:37
*dubbel 1*

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:35 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Het leger er op afsturen. Goed plan, hebben we niet een soort Nederlands Jack Bauer?

Gelukkig is het Russische leger niet een factor 100 van dat van ons. Ow wacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou op zijn minst wel een stevig statement kunnen afgeven als kabinet, maar het blijft - op een persconferentie na - toch verdacht stil.

Bijvoorbeeld het leger inzetten om op die lokatie te zorgen dat in de slachtoffers geborgen kunnen worden, en dan is het maar even 'fuck die wetgeving'. Ukraine kijkt wel uit met tegengas, en ook Putin zal niet zo snel de confrontatie aan gaan met wat er net gebeurd is.

Wat Israelische cojones zou ons kabinet goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:13:
[...]

Ja en ongeschoren zijn ze ook nog eens. Je kan er makkelijk een verhaal uit opmaken zoals je het graag wilt hebben. Maar we moeten ook niet doen alsof het een foto is van rebellen die feestend op de wrakstukken dansen.

De rebellen laten gewoon internationale waarnemers toe. Ja ze geven niet de controle uit handen, maar dat kan je ook niet verwachten. Phil Black, een CNN reporter on site zegt dat het allemaal redelijk netjes schijnt te gaan, geen plunderingen etc.
Volgens dit en dit gaat het toch niet zo netjes als Phil Black zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Sulaine schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:31:
[...]

'Anton Gerashchenko, een adviseur van de regering in Kiev, zouden "terroristische lijkenpikkers" het ook op creditcards voorzien hebben. Zij worden mogelijk nu al gebruikt.'

Is dat niet gewoon propaganda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

FicoF schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:38:
[...]

'Anton Gerashchenko, een adviseur van de regering in Kiev, zouden "terroristische lijkenpikkers" het ook op creditcards voorzien hebben. Zij worden mogelijk nu al gebruikt.'

Het zou niet de eerste keer zijn.

http://www.theguardian.co...olish-plane-crash-looting

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef niet eens uit te leggen waar hier het probleem ligt.
Sulaine schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:31:
Dikke kans dat dat ook/vooral locals zijn. Een kapotgeschoten gebied dat economisch niet fantastisch draait waar opeens tal van leuke spullen uit de lucht komen vallen. Tsja.

[ Voor 58% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*dubbel 1*

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:54:
[...]

Dikke kans dat dat ook/vooral locals zijn. Een kapotgeschoten gebied dat economisch niet fantastisch draait waar opeens tal van leuke spullen uit de lucht komen vallen. Tsja.
Snap dat ze geld pakken dat op de vloer ligt. Maar om zelf naar op zoek te gaan en vooral in tassen enz...

[ Voor 3% gewijzigd door Suli op 19-07-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sulaine schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:56:
Snap dat ze geld pakken dat op de vloer ligt. Maar om zelf naar op zoek te gaan...
Mensen zijn apen, dus als zoiets gebeurt gaan mensen kijken op de plek waar het gebeurd is. Dat is hier niet anders. Dan hoeft er natuurlijk maar één zo'n koffer open te trekken om een paar anderen op ideeën te brengen, zeker als je kijkt naar de economische en verder instabiele situatie daar.

Is het goed? Nee. Is het te begrijpen? Best wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ik heb werkelijk waar geen idee wat daar nu aan de hand is. Die foto met dat knuffelaapje wordt ongenuanceerd verspreid door de media, terwijl hierboven een filmpje staat waar diezelfde man lijkt te zeggen: "Kijk dit is door ons toedoen en daarna een kruisje slaat". Tegenstrijdige berichten over plunderingen, schot gelost naar de OVSE etc. Ik ga er voorlopig nog even vanuit dat die pro-russen niet zo "evil" zijn als de media ze nu afschildert.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:58:
Ik ga er voorlopig nog even vanuit dat die pro-russen niet zo "evil" zijn als de media ze nu afschildert.
Ik vind het grappig hoe mensen zonder pardon in al dat soort onzin geloven, maar schamper doen over Russische berichten zonder er ook maar één seconde bij stil te staan dat beide kampen met propaganda gooien en dat je er hier middenin zit. Wat die Russen doen is weinig anders dat wat we hier over ons heengestort krijgen - wilde speculaties en verregaande conclusies op basis van een paperclip en een grasspriet.

Dat is waarom het zo belangrijk is dat er mensen heengaan die zaken niet alleen kunnen uitzoeken, maar als het goed is ook getraind zijn geen vooropgezette conclusies te trekken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:58:
[...]

Mensen zijn apen, dus als zoiets gebeurt gaan mensen kijken op de plek waar het gebeurd is. Dat is hier niet anders. Dan hoeft er natuurlijk maar één zo'n koffer open te trekken om een paar anderen op ideeën te brengen, zeker als je kijkt naar de economische en verder instabiele situatie daar.

Is het goed? Nee. Is het te begrijpen? Best wel een beetje.
Bovendien gebeuren dit soort dingen ook gewoon in Nederland. Slachtoffers van zware autoongelukken vertellen hier ook heel vaak over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:02:
Bovendien gebeuren dit soort dingen ook gewoon in Nederland. Slachtoffers van zware autoongelukken vertellen hier ook heel vaak over.
Dat wist ik niet, maar bevestigt het idee dat ik erbij heb. Mensen blijven mensen, met alle goede en slechte kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cobb schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:58:
Ik heb werkelijk waar geen idee wat daar nu aan de hand is. Die foto met dat knuffelaapje wordt ongenuanceerd verspreid door de media, terwijl hierboven een filmpje staat waar diezelfde man lijkt te zeggen: "Kijk dit is door ons toedoen en daarna een kruisje slaat". Tegenstrijdige berichten over plunderingen, schot gelost naar de OVSE etc. Ik ga er voorlopig nog even vanuit dat die pro-russen niet zo "evil" zijn als de media ze nu afschildert.
Gaf die rebel toe dat dit hun werk was ? Of zei hij 'kijk nou toch eens wat die nazi's uit Kiev gedaan hebben' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Laatste verdronk hier een jongen bijna, iemand besluit hem te redden. Gooit zijn telefoon en zojuist gepind geld (300 Euro) in het gras. Komen ze alle twee uit het water blijkt het geld weg te zijn.

http://www.herautonline.nl/?p=36306
IJzerlijm schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:06:
[...]

Gaf die rebel toe dat dit hun werk was ? Of zei hij 'kijk nou toch eens wat die nazi's uit Kiev gedaan hebben' ?
Zoiets maak ik eruit. Hij sprak volgens mij niet. De andere rebel staat er met gebogen hoofd naast. Daar heerst geen jubel stemming.

[ Voor 44% gewijzigd door Cobb op 19-07-2014 09:09 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

FicoF schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 08:38:
[...]

Tsjah, dat zie je echt van 2500km afstand aankomen. Als een vliegtuig neerstort in een willekeurig arm land en afgelegen gebied krijg je dat altijd.

Maar het valt me nog mee dat het staal niet wordt meegenomen om te gebruiken voor het huis e.d., als het in Afrika of arme delen van Azië was neergestort was dat 100% zeker gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 19-07-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Daar hoor ik anders nooit over dus "vaak" zal het niet zijn. Ik denk dat het hier gewoon de Slavische moraal is, of liever het gebrek er aan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:07:
Laatste verdronk hier een jongen bijna, iemand besluit hem te redden. Gooit zijn telefoon en zojuist gepind geld (300 Euro) in het gras. Komen ze alle twee uit het water blijkt het geld weg te zijn.
No good deed goes unpunished ;(
evilution schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:09:
Ik denk dat het hier gewoon de Slavische moraal is, of liever het gebrek er aan.
Wat een onzin zeg, dat is precies hetzelfde geleuter als dat je hier hoort over bepaalde etnische minderheden. Je zou bijna denken dat Nederlanders het enige volkje zijn met morele waarden!

[ Voor 36% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*dubbel 2*

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
seez schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 02:56:
[...]

Met alle respect, maar ik lees alleen maar sensatieberichten met weinig tot geen nieuwswaarde en dan ook nog dit:
Just went through a mad army/national-guard check-point where soldies hold grenades in their hands as they inspect documents. Mad cunts.

Voor een journalist vind ik dat onprofessioneel, maar misschien kan het wel de druk of angst zijn.
Ik heb Olaf Koens zelden op een van beiden kunnen betrappen.
Koens vind ik een van Nederland's betere journalisten in Rusland, eigenlijk.
Ik weet ook niet precies wat je ervan verwacht op twitter, elke beschrijving daar is automatisch een sensatiebericht.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:04

YellowCube

Wait...what?

[...]

Daar hoor ik anders nooit over dus "vaak" zal het niet zijn. Ik denk dat het hier gewoon de Slavische moraal is, of liever het gebrek er aan.
misschien moet je gewoon eens gaan reizen buiten Nederland en wat leren van de wereld.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik had het er gister met de oma van mijn vriendin over. Die vond het plunderen ook vreselijk...

Maar ze heeft wo2 meegemaakt, en toen hadden ze ook amper kleding. Tsja dan is een nieuw blousje wel heel verleidelijk.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Mijn god zeg, over vooroordelen en generalisaties gesproken. Ben je uberhaupt wel eens buiten Nederland (of sowieso buiten je eigen regio) geweest?

Nee hier in Nederland zijn we allemaal engeltjes, iedereen loopt met een lekkere halo boven zijn hoofd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

YellowCube schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:16:
[...]

misschien moet je gewoon eens gaan reizen buiten Nederland en wat leren van de wereld.
*knip*

[ Voor 35% gewijzigd door zeef op 19-07-2014 09:38 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Ik vind het grappig hoe mensen zonder pardon in al dat soort onzin geloven, maar schamper doen over Russische berichten zonder er ook maar één seconde bij stil te staan dat beide kampen met propaganda gooien en dat je er hier middenin zit. Wat die Russen doen is weinig anders dat wat we hier over ons heengestort krijgen - wilde speculaties en verregaande conclusies op basis van een paperclip en een grasspriet.
En toch als ik kijk waar de Russische media mee komt is dat een heel stuk meer wilde speculaties (of zeg maar gewoon ronduit idiote theoriën en aantoonbare onjuistheden) dan wat er hier langs komt. Uiteraard ook wat hier komt is gekleurd, maar het enige is gekleurder dan het andere.

Tuurlijk er zit een stuk speculatie bij dat de seperatisten verantwoordelijk zijn, er is geen hard bewijs. Maar er zal wel hele goede redenen om het aan te nemen. Beter dan dat dat vliegtuig binnen een paar duizend kilometer van het vliegtuig van Poetin is gekomen, en dat ze dezelfde kleur streepjes hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 19-07-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb genoeg ohoh cherso jongeren gezien.. wat wil je ermee zeggen...

[ Voor 37% gewijzigd door zeef op 19-07-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

;w

Ga eens praten met ambulancepersoneel, zou ik zeggen...
Oh ja joh? Takes one to know one...

[ Voor 55% gewijzigd door zeef op 19-07-2014 09:39 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zullen we weer ontopic gaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:23:
Tuurlijk er zit een stuk speculatie bij dat de seperatisten verantwoordelijk zijn, er is geen hard bewijs. Maar er zal wel hele goede redenen om het aan te nemen.
Daarmee ga je dus onderuit, want dat is aannemelijk vanuit het raamwerk aan informatie dat ons eerder is toegeschoven. Als dat raamwerk anders is wordt de aannemelijkheid en zelfs de werkelijkheid ook anders.

Doen alsof onze media ultraobjectief zijn en dus alles wat afwijkt dat niet is is ietwat naïef.
"If you run into an asshole in the morning, you ran into an asshole. If you run into assholes all day, you're the asshole."

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 19-07-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:33:
[...]

Daarmee ga je dus onderuit, want dat is aannemelijk vanuit het raamwerk aan informatie dat ons eerder is toegeschoven. Als dat raamwerk anders is wordt de aannemelijkheid en zelfs de werkelijkheid ook anders.

Doen alsof onze media ultraobjectief zijn en dus alles wat afwijkt dat niet is is ietwat naïef.
Het raamwerk van de Russische versie van gebeurtenissen zit vol met lachwekkende leugens zoals de 1000 kilometer die Putin omvliegt om maar boven Donetsk te komen. Dat heeft niks met ultraobjectief te maken maar een simpele vergelijking zoals die tussen creationisme en evolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:54:
Het raamwerk van de Russische versie van gebeurtenissen zit vol met lachwekkende leugens zoals de 1000 kilometer die Putin omvliegt om maar boven Donetsk te komen. Dat heeft niks met ultraobjectief te maken maar een simpele vergelijking zoals die tussen creationisme en evolutie.
Ga eens naar SBS6 kijken ;) RT is niet representatief voor de gehele of gemiddelde Russische opinie, net zoals er geen 'Russische versie' bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik vraag me af, na de impact van de raket, zouden de passagiers beseft hebben wat er aan het gebeuren was, of zou er onmiddellijke decompressie op die hoogte gebeurd zijn en zouden ze onmiddellijk bewusteloos geweest zijn?

Hmm, kan het alleen maar hopen dat ze, in het licht van het onvermijdelijke, het niet bewust hebben moeten meemaken.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:33:
[...]

En waar doe ik dat dan volgens jou? Of is dit weer een zinloze beschuldiging?

En je eerste helft zegt ook niks. Er is gewoon informatie die vrij beschikbaar is en logisch is. Er zijn ook redenaties die nergens op slaan, die kan je uit de Russische media halen.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:59:
[...]

Ga eens naar SBS6 kijken ;) RT is niet representatief voor de gehele of gemiddelde Russische opinie, net zoals er geen 'Russische versie' bestaat.
En geef dan eens een link naar SBS6 die zo'n redenatie ophangt?

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 19-07-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichel schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:00:
Ik vraag me af, na de impact van de raket, zouden de passagiers beseft hebben wat er aan het gebeuren was, of zou er onmiddellijke decompressie op die hoogte gebeurd zijn en zouden ze onmiddellijk bewusteloos geweest zijn?
Gezien de maat van het toestel denk ik niet dat je van het één of het andere kunt spreken.
Hmm, kan het alleen maar hopen dat ze, in het licht van het onvermijdelijke, het niet bewust heben moeten meemaken.
Dat verschilt denk ik ook per persoon. Ik zou zelf denk ik liever weten wat er gebeurd is dan dat opeens het licht uit is, ook als dat laatste stukje dan vrij onprettig is. Ik hoop daar uiteraard nooit achter te komen.
Bacchus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:22:
Het is dan ook aan de consument om dat te beoordelen en voldoende verschillende bronnen te raadplegen zodat hij zichzelf een mening kan vormen. Zo vind ik dat YouTube-filmpje van zojuist met die Rus-met-knuffel veel meer toevoegen dan de vergelijkbare foto omdat dat me een nieuw, en imho oprecht, perspectief biedt.
Verschillende bronnen checken, het liefst vanuit verschillende richtingen is vaak inderdaad een van de betere manieren om tot een beeld te komen dat niet volledig gefabriceerd is. Volledig objectief blijft lastig, niet alleen vanwege de kleuring van de media maar ook omdat je zelf filtert.

[ Voor 31% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*dubbel 3*

[ Voor 167% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind de situatie ook een beetje lijken op die van ISIS, veel amerikaanse wapens daar en zelfs hier en daar wat amerikaanse training. Niemand heeft het over de VS boycotten. Zo lang ISIS daar ook alleen maar andere Arabieren afschiet kan het ons toch niets schelen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:16:
[...]
Dat is dus precies wat ik bedoel. Informatie die jou vrij ter beschikking staat is ook allemaal gekleurd. Ongekleurde media bestaan niet. Er is in de loop der jaren continu bericht met een bepaalde kleuring, opzettelijk of niet.
Het is dan ook aan de consument om dat te beoordelen en voldoende verschillende bronnen te raadplegen zodat hij zichzelf een mening kan vormen. Zo vind ik dat YouTube-filmpje van zojuist met die Rus-met-knuffel veel meer toevoegen dan de vergelijkbare foto omdat dat me een nieuw, en imho oprecht, perspectief biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
maratropa schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:17:
Ik vind de situatie ook een beetje lijken op die van ISIS, veel amerikaanse wapens daar en zelfs hier en daar wat amerikaanse training. Niemand heeft het over de VS boycotten.
Er is een verschil tussen actieve training, wapenleveranties en (politieke) support en wapens die zijn buitgemaakt op andere militairen, natuurlijk.
offtopic:
En insinueer je nou dat Amerika ISIS traint, of doel je op Irakese soldaten die getraind zijn en overgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 15:33

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:59:
[...]

Je kunt wel in het oneindige proberen te nuanceren, maar je snapt zelf toch ook wel snapt dat het RT nauw verbonden is met de staat en daarmee in feite overheidsstandpunten uitdraagt en verdedigt? Bovendien is het een station met heel veel invloed op de publieke opinie aldaar. Waarom mag je er geen schande van spreken dat zij tot het hypocriete toe het straatje van Rusland proberen schoon te vegen en iedereen en alles de schuld geven?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 17:21

Daniel36

vernieuwde formule

[...]

Hoe die bepaalde foto in de meeste media wordt gebracht is een duidelijk voorbeeld van stemmingmakerij.
Het filmpje laat de ware toedracht zien en voegt dus heel veel toe.
Ik vraag me af of dit nu bewust gedaan wordt uit sensatiezucht of dat ze niet beter weten.
Voor een nieuwssite/krant is het niet beter weten natuurlijk niet erg waarschijnlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:25:
Je kunt wel in het oneindige proberen te nuanceren, maar je snapt zelf toch ook wel snapt dat het RT nauw verbonden is met de staat en daarmee in feite overheidsstandpunten uitdraagt en verdedigt?
Met die gevolgtrekking kan ik het ook niet eens zijn. Er zit een kern van waarheid is, maar dat kan je niet zo stellig zeggen.

Niet oneindig nuanceren is vervelend omdat het niet zo lekker bekt, maar in een kwestie als deze, waar er sprake is van verhoudingen die al decennia lang vertroebeld zijn en waar geen zaak klinkklaar en klaar is ontkom je er niet aan.

Mensen houden van zwart en wit, maar dat is in zo'n complexe situatie nauwelijks aan de orde.
Bovendien is het een station met heel veel invloed op de publieke opinie aldaar. Waarom mag je er geen schande van spreken dat zij tot het hypocriete toe het straatje van Rusland proberen schoon te vegen en iedereen en alles de schuld te geven?
Als je dat over RT specifiek zegt kan dat. Maar meestal worden de algehele Russische opinie en RT op één hoop gegooid en dat is echt veel te kort door de bocht.
Diverse bronnen raadplegen en vooral ook kijken waar die bronnen dan weer vandaan komen is een aardige manier om die sturing te beperken :Y

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Misschien domme vraag maar waar bemoeien de Amerikanen zich mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:28:
Als je dat over RT specifiek zegt
Wat is in Godsnaam RT?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russia Today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:22:
[...]
Er is een verschil tussen actieve training, wapenleveranties en (politieke) support en wapens die zijn buitgemaakt op andere militairen, natuurlijk.
En insinueer je nou dat Amerika ISIS traint, of doel je op Irakese soldaten die getraind zijn en overgelopen?
Tuurlijk,

Wat ik begreep is dat er bijv. in Jordanie Islamisten training van de VS gehad hadden (met als doel natuurlijk Assad dwars zitten), die later zich bij ISIS voegden, en daarmee onderdeel werden van de moordmachine. En dat zal niet de enige keer geweest zijn, de VS traint natuurlijk frequent strijders, zoals de Russen ook zullen doen. Ik ben niet pro Russisch maar de VS heeft bij mij geen speciale status meer, ze spelen identieke spelletjes met dito hoeveelheid slachtoffer.

Ik durf zelfs te zeggen dat de VS deels schuldig is aan de doden door weer in het buitenland te gaan zitten rommelen.

De mensen van vlucht MH17 zijn speelbal in geopolitiek geworden. We horen agenda's, geen compassie..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Harribo schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:31:
Vliegtuig is daar gebouwd. Als de crash door een fabrieksfout veroorzaakt is is dat voor hun belangrijk om te weten. (al lijkt dat er nu niet op)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

maratropa schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:34:
[...]
Ik durf zelfs te zeggen dat de VS deels schuldig is aan de doden door weer in het buitenland te gaan zitten rommelen.
Wacht even... Je wilt nu naar de VS gaan wijzen als deels schuldig aan het (vermoedelijke) neerhalen van die Boeing boven Oekraïne?

Kom op, enjoy me. Lucht je hart en vertel me maar hoe evil de VS zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Wtf :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Harribo schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:31:
Er was sprake van 23 Amerikaanse burgers aan boord. Daarnaast is Rusland natuurlijk Enemy #1 in de USA.

En het lijkt ook een beetje het oosten tegen het westen te zijn.(dat gevoel krijg ik in NL) Ik weet ook niet hoe de stemming in België is, ze hebben immers ook 4/5 mensen verloren. Daarnaast zijn er ook nog 10tallen Aziatische, Australische en NZ mensen omgekomen. Daar hoor je in NL erg weinig over.

En please, don't feed trolls. Denk je dat de modjes het niet druk en zwaar genoeg hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door artificial_sun op 19-07-2014 10:49 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Dubbel... :(

[ Voor 88% gewijzigd door Jiffy op 19-07-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:41:
38 lichamen zijn door rebellen van de rampplek gehaald en meegenomen naar Donetsk voor 'eigen' onderzoek. Meldt nu ook Oekraïense regering.
Briljant. Zó stom zullen ze toch niet zijn? |:(

Nou ja, ff afwachten hoe dat dan precies zit. Ten eerste hoeft het niet te kloppen, ten tweede kunnen er natuurlijk valide redenen voor zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Jiffy op 19-07-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:43:
@hierboven. Briljant. Zó stom kunnen ze toch niet zijn?
Misschien heeft iemand verzonnen dat ze de lichamen die langzaamaan aan het ontbinden zijn in koelcellen moeten stoppen. Dat kan je natuurlijk prachtig spinnen naar zo'n verhaal.

Totdat het uit onafhankelijke bron is bevestigd (lees: niet Kiev, rebellen of Moskou) weet ik het niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:44:
[...]

Misschien heeft iemand verzonnen dat ze de lichamen die langzaamaan aan het ontbinden zijn in koelcellen moeten stoppen. Dat kan je natuurlijk prachtig spinnen naar zo'n verhaal.

Totdat het uit onafhankelijke bron is bevestigd (lees: niet Kiev, rebellen of Moskou) weet ik het niet zo.
Inderdaad, even een slag om de arm houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Wacht even... Je wilt nu naar de VS gaan wijzen als deels schuldig aan het (vermoedelijke) neerhalen van die Boeing boven Oekraïne?

Kom op, enjoy me. Lucht je hart en vertel me maar hoe evil de VS zijn. 8)7
Idd, maar nogmaals, ik vind ze niet echt evil, iig niet meer dan Rusland. Maar ik vraag me af waar we nu zouden zijn als de VS niet in Okraine zou hebben zitten rommelen, de achtertuin van Rusland waarvan je wist dat ze zouden reageren.

Ik ga er namelijk nog steeds van uit dat het neerschieten van het vliegtuig een ongeluk was, omdat niemand van de logische verdachten er wat mee te winnen heeft, alleen maar te verliezen. Dus dat er absoluut geen intentie was om 300 burgers uit de lucht te knallen.

En dan vind ik de schuldvraag ook wat meer diffuus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:45:
[...]
Inderdaad, even een slag om de arm houden.
Zowel de separatisten als de regering hebben het bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:47:
Wat hebben ze precies bevestigt?

Edit:
The Ukrainian government has accused pro-Russian rebels in eastern Ukraine of trying to destroy evidence at the site where the Malaysia Airlines crashed on Thursday and of removing 38 bodies from the scene.

"The government of Ukraine officially states that the terrorists [rebels], with the help of Russia, are trying to destroy evidence of international crimes," the government said today.

"According to government data, the terrorists have taken 38 bodies to the morgue in Donetsk," the statement added, accusing specialists with "strong Russian accents" of threatening to carry out their own autopsies.
Lichamen naar mortuarium gebracht dus. Lijkt me geen slecht plan.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Ukrainian government has accused pro-Russian rebels in eastern Ukraine of trying to destroy evidence at the site where the Malaysia Airlines crashed on Thursday and of removing 38 bodies from the scene.

"The government of Ukraine officially states that the terrorists [rebels], with the help of Russia, are trying to destroy evidence of international crimes," the government said today.

"According to government data, the terrorists have taken 38 bodies to the morgue in Donetsk," the statement added, accusing specialists with "strong Russian accents" of threatening to carry out their own autopsies.
No agreement has yet been reached on a security zone around the site where the Malaysian plane fell to earth after being struck by a surface-to-air missle, killing all 298 people on board.

Securing the site is crucial to preserving evidence needed to determine exactly who caused its destruction.

Earlier, Valentyn Nalyvaichenko, head of Ukraine's security services, said that talks between officials from Russia, Ukraine and the Organisation for Security and Cooperation in Europe were continuing on setting up a 20 sq km area to help "a humanitarian mission" to move the bodies.
We are expecting a news conference with the Malaysian transport minister to begin in Kuala Lumpur in about half an hour. All the details here as it happens.
http://www.theguardian.co...ing-evidence-live-updates

[ Voor 69% gewijzigd door Raven op 19-07-2014 10:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

maratropa schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:46:
[...]Dus dat er absoluut geen intentie was om 300 burgers uit de lucht te knallen.

Dat er geen intentie was om een civiel toestel neer te halen geloof ik onmiddellijk. Maar dit is een ridicule redenatie.

Zo lust ik er ook nog wel eentje. De EU bemoeit zich ook al een tijdje met Oekraïne. Nederland zit in de EU. Dús Nederland is medeschuldig aan het neerhalen van die Boeing. Ja hoor, vást. :F

Ik vind het geen probleem dat de EU zich met Oekraïne (of een ander land) bemoeit. Idem als de VS dat doet en ik vind het óók geen probleem als Rusland dat doet. Dat is namelijk onderdeel van normale internationale politiek en dat heet je invloed gebruiken dmv gesprekken en onderhandelingen. Het wordt interessanter als er iets met militairen (direct of indirect) wordt gedaan. Zoals Rusland nu, naar het zich laat aanzien, al geruime tijd in Oekraïne doet. En zoals de VS in de loop der jaren óók meerdere keren heeft gedaan (en in de toekomst zonder twijfel nog zál doen). Soms is dat acceptabel, soms niet. In hoeverre dat acceptabel is, hangt mede van de internationale consensus daaromtrent af.

[ Voor 19% gewijzigd door Jiffy op 19-07-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:47:
[...]

Wat zeggen de seperatisten? Ik kan alleen vinden wat Kiev zegt.
offtopic:
Woh, ik zie nu pas dat ik het verkeerd schrijf! Het is natuurlijk sepAratisten. Opvallend dat ik die fout veel gemaakt zie worden, NOS, RTL, Volkskrant, NRC, Trouw, Telegraaf. Ik hoef me dus niet heel erg te schamen voor die fout :P

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 19-07-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:52:
[...]
Wat zeggen de seperatisten? Ik kan alleen vinden wat Kiev zegt.
Dat hebben ze op de rampplek bevestigd tegenover een aantal journalisten. Zie oa https://twitter.com/maxseddon/status/490418562943954945.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Dat hebben ze op de rampplek bevestigd tegenover een aantal journalisten. Zie oa https://twitter.com/maxseddon/status/490418562943954945.
Daar staat dat ze de lichamen naar het mortuarium brengen. Dat was toch ook afgesproken?
Uiteindelijk moeten die lichamen in Charkov terechtkomen

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar zolang de enige bron over illegale autopsies van Kiev komt houd ik desalniettemin een slag om de arm.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 19-07-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

? Zijn de rebellen bang dat ze een pressie/chantage ding achter de hand moeten houden?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35

Elp

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:48:
[...]

Wat hebben ze precies bevestigt?

Edit:

[...]

Lichamen naar mortuarium gebracht dus. Lijkt me geen slecht plan.
Feit is dat de plaats van het 'ongeluk' verstoord wordt. Er zijn ook beelden beschikbaar waarin te zien is dat er gerommeld wordt door wrakstukken, ook worden delen van het vliegtuig ingeladen in een vrachtwagen door de lokale bevolking / seperatisten.

Oftewel, een heel slecht plan als je ooit nog een gedegen en onafhankelijk onderzoek wil verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:57:
Het verplaatsen van lichamen dus. Zoals gezegd is dat met het oog op ontbinding geen slecht idee. Niet alleen prettiger voor de nabestaanden, maar ook als je nog iets wilt opmaken vanaf die lichamen is dat beter. Je verliest natuurlijk informatie door eraan te zitten, maar als je het laat liggen gebeurt precies hetzelfde.

Dan ga ik ervan uit dat ze er verder niet aanzitten en de restanten alleen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

anandus schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:58:
[...]
Daar staat dat ze de lichamen naar het mortuarium brengen. Dat was toch ook afgesproken?
Uiteindelijk moeten die lichamen in Charkov terechtkomen.

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar zolang de enige bron over illegale autopsies van Kiev komt houd ik desalniettemin een slag om de arm.
Er waren er meer, maar dan moet ik mijn Twitter-feed nog even goed doorspitten :P Anyways, als het klopt wordt het snel genoeg door anderen bevestigd.
ROFLASTC schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:59:
? Zijn de rebellen bang dat ze een pressie/chantage ding achter de hand moeten houden?
Schaar deze maar even onder het kopje gerucht, maar:

Niet te verifiëren, maar het zou me niet verbazen. Er loopt daar genoeg FSB/GRU rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

artificial_sun schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:43:
[...]

Ik weet ook niet hoe de stemming in België is, ze hebben immers ook 4/5 mensen verloren.
Buiten een paar extra artikels over de Belgische slachtoffers (en mensen die de vlucht om wat voor reden ook toch niet genomen hebben) niet meer of minder dan in andere landen. Het komt op het nieuws en de kranten staan er vol mee, maar dat is in de meeste landen wel.

Voor mij is het ook "een vliegramp", niet "een vliegramp waar x Belgen in omgekomen zijn".
Maarja, dat ben ik, ben vrij nuchter in die dingen. Zaten er nu 190 Belgen in was het voor mij ook "een vliegramp".

Om me heen zie ik voornamelijk dezelfde reacties. Ik heb er gisteren al weinig mensen meer over horen praten, vandaag nog minder.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 19-07-2014 11:06 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:00:
[...]

Het verplaatsen van lichamen dus. Zoals gezegd is dat met het oog op ontbinding geen slecht idee. Niet alleen prettiger voor de nabestaanden, maar ook als je nog iets wilt opmaken vanaf die lichamen is dat beter. Je verliest natuurlijk informatie door eraan te zitten, maar als je het laat liggen gebeurt precies hetzelfde.

Dan ga ik ervan uit dat ze er verder niet aanzitten en de restanten alleen opslaan.
Ga er maar vanuit dat ze er wel aan zitten. Waardevolle bezittingen zullen wel "verdwijnen", los even van het feit of ze nou de lijken weghalen of niet. Veel van die separatisten worden onderbetaald en hebben het al niet breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:59:
Feit is dat de plaats van het 'ongeluk' verstoord wordt.
Dat gebeurt eigenlijk altijd als de crashsite zo uitgespreid is, ook in westerse landen.
Er zijn ook beelden beschikbaar waarin te zien is dat er gerommeld wordt door wrakstukken, ook worden delen van het vliegtuig ingeladen in een vrachtwagen door de lokale bevolking / seperatisten.
Ook dat gebeurt regelmatig, met name de lokale bevolking is vaak een probleem.
RoD schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:03:
Ga er maar vanuit dat ze er wel aan zitten. Waardevolle bezittingen zullen wel "verdwijnen", los even van het feit of ze nou de lijken weghalen of niet. Veel van die separatisten worden onderbetaald en hebben het al niet breed.
Ik ga er inderdaad vanuit, omdat dat altijd gebeurt. Ik had het over verder niet aan de lichamen zitten, niet over spullen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Jiffy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:52:
[...]

Dat er geen intentie was om een civiel toestel neer te halen geloof ik onmiddellijk. Maar dit is een ridicule redenatie.

Zo lust ik er ook nog wel eentje. De EU bemoeit zich ook al een tijdje met Oekraïne. Nederland zit in de EU. Dús Nederland is medeschuldig aan het neerhalen van die Boeing. Ja hoor, vást. :F

Ik vind het geen probleem dat de EU zich met Oekraïne (of een ander land) bemoeit. Idem als de VS dat doet en ik vind het óók geen probleem als Rusland dat doet. Dat is namelijk onderdeel van normale internationale politiek en dat heet je invloed gebruiken dmv gesprekken en onderhandelingen. Het wordt interessanter als er iets met militairen (direct of indirect) wordt gedaan. Zoals Rusland nu, naar het zich laat aanzien, al geruime tijd in Oekraïne doet. En zoals de VS in de loop der jaren óók meerdere keren heeft gedaan (en in de toekomst zonder twijfel nog zál doen). Soms is dat acceptabel, soms niet. In hoeverre dat acceptabel is, hangt mede van de internationale consensus daaromtrent af.
Wel redelijk met je eens hoor, maar het zijn zulke complexe situaties met zo veel meespelende factoren. Die BUK's die staan daar met een reden. En dat lijkt het neerschieten van Oekrainsche toestellen, maar waar het om gaat is meer VS/EU invloed in de achtertuin van Rusland, en de daarbij behorende reactie daarvan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

maratropa schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:46:
[...]
Ik ga er namelijk nog steeds van uit dat het neerschieten van het vliegtuig een ongeluk was, omdat niemand van de logische verdachten er wat mee te winnen heeft, alleen maar te verliezen. Dus dat er absoluut geen intentie was om 300 burgers uit de lucht te knallen.
Volgens mij is iedereen het daar wel over eens. Want wie er ook schuldig is aan dit neerhalen, die heeft zijn eigen diplomatieke doodvonnis getekend. Die zijn hoe je het ook wendt of keert, hun draagvlak geheel kwijt in de internationale politiek. Ik kan me niet voorstellen dat welk van de drie partijen dan ook het een goed idee zou vinden om dit te doen.
Niet mee eens, die is nog steeds kristalhelder. Diegene die de lanceerinrichting bedienden en diegene die daar bij stond en het bevel tot vuren gaf.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 30 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm