Malaysia Airlines vlucht MH17 - de nasleep Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste
Acties:
  • 329.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:59
Lijkt nog redelijk intact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
AzzKickah schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:43:
Op welke TV zender volgen jullie het hier nu nog over het algemeen?
CNN? BBC? Welke is 'interessanter'?
CNN is een beetje teveel entertainment, elke MH370 fart kondigden ze als 'breaking' aan. De BBC is overduidelijk beter.

[ Voor 48% gewijzigd door XWB op 17-07-2014 23:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

AzzKickah schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:43:
Op welke TV zender volgen jullie het hier nu nog over het algemeen?
CNN? BBC? Welke is 'interessanter'?
BBC2 had iemand van Jane's die zinnige info gaf
Hij vermoedt dat die separatisten een 'incompleet' BUK systeem hebben waardoor ze geen goeie identificatie kunnen doen en maar gewoon schieten ...

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 17-07-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

OK, the Beebs it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Op UPC 407 heb je Al Jazeera English. Had ook al een reportage ter plekke.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Weg met die separatisten, waarom gaan ze niet lekker in Rusland wonen. Nu moet het Westen toch echt actie gaan ondernemen vind ik. Dit kunnen we toch niet pikken? Die gasten denken dat ze alles mogen. Sancties daar lachen ze alleen maar om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Señor Sjon schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:49:
Op UPC 407 heb je Al Jazeera English. Had ook al een reportage ter plekke.
LIFENEWS uit Rusland ook.
Deze jongeman stond al met een kogelvrij vest en militairen om zich heen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het helpt niet dat Huib Gorter in het Nederlands zei dat er 283 passagiers waren, terwijl hij in het Engels zei dat het er 280 waren.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de buitenlandse media het over 298 slachtoffers hebben in plaats van 295.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Arsenius schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:52:
Weg met die separatisten, waarom gaan ze niet lekker in Rusland wonen. Nu moet het Westen toch echt actie gaan ondernemen vind ik. Dit kunnen we toch niet pikken? Die gasten denken dat ze alles mogen. Sancties daar lachen ze alleen maar om..
Laten we eerst even alle feiten bij elkaar verzamelen alvorens we tot actie overgaan ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:46
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:53:
Het helpt niet dat Huib Gorter in het Nederlands zei dat er 283 passagiers waren, terwijl hij in het Engels zei dat het er 280 waren.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de buitenlandse media het over 298 slachtoffers hebben in plaats van 295.
Ja dat viel mij ook al op

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 07:49
Het meest schokkende in de te vinden media, vind ik nog de opengeslagen paspoorten die al zo snel op de streams ongeblurred te zien zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Jumpman schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:55:
Het meest schokkende in de te vinden media, vind ik nog de opengeslagen paspoorten die al zo snel op de streams ongeblurred te zien zijn.
Is de reden waarom ik bij dit soort dingen ook NU niet volg.
Ik weet niet of het gewoon een gebrek aan manieren/fatsoen is of dat ze de zooi gewoon zo graag als eerste op het internet willen hebben dat ze niet de moeite nemen of bepaalde dingen te blurren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Arsenius schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:52:
Weg met die separatisten, waarom gaan ze niet lekker in Rusland wonen.
Een groot deel komt blijkbaar uit Rusland (en is dus eigenlijk geen separatist) ... 3/4 van de lijkkisten gaat richting Rusland als je het nieuws mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Deadsy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:56:
[...]

Is de reden waarom ik bij dit soort dingen ook NU niet volg.
Ik weet niet of het gewoon een gebrek aan manieren/fatsoen is of dat ze de zooi gewoon zo graag als eerste op het internet willen hebben dat ze niet de moeite nemen of bepaalde dingen te blurren.
Of te verifieren.
Wed dat die an-30 footage her en der al is getoond op nieuws zenders.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:55:
Ik heb helaas een video gezien van de rampplek, zonder enkele vorm van censuur. Mensonwaardig. Verschrikkelijk.

Kijk zelf CNN en erger me aan het grote ''As far we know now there are NO Americans on the passenger list. I repeat...'' Alsof het dan minder erg is. Wat is dat toch. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:59:
[...]

Ik heb helaas een video gezien van de rampplek, zonder enkele vorm van censuur. Mensonwaardig. Verschrikkelijk.

Kijk zelf CNN en erger me aan het grote ''As far we know now there are NO Americans on the passenger list. I repeat...'' Alsof het dan minder erg is. Wat is dat toch. :|
Maar dat doet Nederland nog erger.
Als er 1 Nederlander ergens bij betrokken is dan komt het dagen in het nieuws.
Wanneer dit niet zo is, hoor je het 1x en gaan ze verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

En in Nederland vraagt iedereen zich af hoeveel Nederlanders er aan boord waren. Wat dat is? Logisch is dat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
[...]

Nee maar dat is om je eigen volk te geruststellen. Je wilt de mensen rust geven en niet in spanning te laten wachten of hun familieleden/vrienden erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

[...]
Daarnet dezelfde discussie gehad, dat maakt het inderdaad niet minder erg, maar het is toch normaal dat je als land in de eerste plaats zorgen maakt over je eigen burgers.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Dat is ook om de mensen gerust te stellen dat als zij naasten hebben die aan het reizen zijn die niet zijn omgekomen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Wat heeft meer impact? Een Chinees in een afgelegen provincie waarvan jij nog nooit hebt gehoord die dood gaat, of je buurman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
[...]

Nederland doet precies hetzelfde. 200 mensen omgekomen en het enige waar het hier om gaat is dat er misschien ook een Nederlander aan boord is.

*knip*

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 18-07-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:02:
Daarnet dezelfde discussie gehad, dat maakt het inderdaad niet minder erg, maar het is toch normaal dat je als land in de eerste plaats zorgen maakt over je eigen burgers.
Niet echt. Nationaliteit is ook een vrij kunstmatig gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:02:
Wat maakt meer impact? Een Chinees in een afgelegen provincie waarvan jij nog nooit hebt gehoord die dood gaat, of je buurman?
Wat heeft meer impact? Een Duitser die je kent of een Groninger waar je nog nooit van gehoord hebt?

*knip*

[ Voor 65% gewijzigd door gambieter op 18-07-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Condoleances aan eenieder die iemand kende op die vlucht. Voor de rest wil ik er nog niet te veel over kwijt totdat alle feiten boven tafel zijn.

Uit het telefoongesprek dat is vrijgegeven door de Oekrainse veiligheidsdienst lijkt in ieder geval te blijken dat de seperatisten per ongeluk de boeing uit de lucht hebben geschoten en dat zij daarover al vrij snel contact over hadden met de Russische geheime dienst.

Mocht dat gesprek authentiek zijn, dan hebben de Russen nu dus het bloed van burgers aan de handen uit landen die niets met dit conflict te maken hebben. Ik hoop dat de EU het verstand bewaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Is dit een nou eigenlijk een oorlogsdaad tegen nederland? Dit is toch eigenlijk het ergste verlies van levens door wapens sinds WO2 zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hoe het werkt, maar dan nog erger ik mij er aan. Ik zeg ook niet dat de NL media dat niet doet. Erger ik mij net zo goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:03:
[...]

Niet echt. Nationaliteit is ook een vrij kunstmatig gegeven.
Dat maakt het niet minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:05:
Is dit een nou eigenlijk een oorlogsdaad tegen nederland? Dit is toch eigenlijk het ergste verlies van levens door wapens sinds WO2 zou je zeggen.
Het was een Maleisisch toestel, dus als het een oorlogsdaad is, dan tegen Maleisie en niet NL.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:03:
[...]

Wat heeft meer impact? Een Duitser die je kent of een Groningen waar je nog nooit van gehoord hebt?
Kansberekening speelt hier natuurlijk een rol. De kans dat een groep Nederlanders de overleden Nederlandse slachtoffers kent ipv de Britse ligt nou eenmaal wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat heeft meer impact? Een Chinees in een afgelegen provincie waarvan jij nog nooit hebt gehoord die dood gaat, of je buurman?
Dat heet ver van je bed mentaliteit en is net zo erg. Het enige verschil met deze crash en elke ander afgelopen 2 jaar, is dat er een raket bij zat en weinig tot geen Nederlanders. Het verschil echter in nieuwswaarde, gigantisch.

En dat vind ik ook over die beelden, wat je ziet is de realiteit, niet opgeknipte stukjes of mooi gemaakte foto's, gewoon de harde realiteit. Misschien niet netjes/fatsoenlijk, maar het ramt wel iets harder in het feit wat daar gebeurd is, dat is voor mij een groot verschil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:53:

Niet lang...

http://m.standaard.be/cnt/dmf20140717_01182935

Er waren vier Belgen aan boord van de neergestorte vlucht MH17. Dat maakte vicepresident Huib Gorter van Malaysia Airlines bekend op een persconferentie in Schiphol. Het vliegtuig vervoerde 283 passagiers en 15 bemanningsleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik snap dat de impact groter is als er landgenoten bij betrokken zijn. Maar de 'opluchting' vind ik ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:01:
[...]
En in Nederland vraagt iedereen zich af hoeveel Nederlanders er aan boord waren. Wat dat is? Logisch is dat.
Idd. Daarbij geldt de formule: care = impact / afstand. Afstand is heel dichtbij, Nederlanders betrokken, dus klein. Impact, honderden doden, dus hoog. Care is dus heel hoog voor ons, voor Amerikanen een stuk minder omdat de afstand veel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:06:
[...]

Kansberekening speelt hier natuurlijk een rol. De kans dat een groep Nederlanders de overleden Nederlandse slachtoffers kent ipv de Britse ligt nou eenmaal wat hoger.
Zo kwam ik er vanavond achter dat ik een familie in 2nd degree ken die aan boord zat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat de conclusie getrokken kan worden dat dit gevolgen gaat hebben voor Poetin.
We hebben:
-De Amerikanen met hun satellieten en bewijs voor het afvuren van een raket.
-De beelden van een brandend toestel.
-Foto van wat verdomt veel op een staartvin van een vrij grote luchtafweerraket leek.
-Het telefoongesprek waar de afkorting GRU viel. Dat zijn Russische special forces.
-Russisch, zeer geavanceerd luchtafweer systeem waar je veel training voor nodig hebt om te kunnen gebruiken.
-Zeer hardnekkige geruchten dat er veel Russen de grens oversteken om mee te vechten.
-Overduidelijke grote wapenleveranties aan de separatisten vanuit Rusland.

Ik denk dat je nu wel kan rekenen op economische sancties. Je kan het zelfs als een oorlogsdaad uitleggen omdat er nu 154 Nederlandse burgers dood zijn hoewel daar geen gewin in te halen valt. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:05:
Dit lijkt me in ieder geval niet bedoeld als oorlogsverklaring. Het is dan ook een beetje raar meteen oorlog te verklaren, zeker als je de betreffende staat niet eens erkend.

Je zou eerder kunnen verwachten dat het Westen die opstand/oorlog niet meer gaat tolereren en overgave van
(enkele) seperatisten eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
DanielWW2 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:16:
Ik denk dat de conclusie getrokken kan worden dat dit gevolgen gaat hebben voor Poetin.
We hebben:
-De Amerikanen met hun satellieten en bewijs voor het afvuren van een raket.
-De beelden van een brandend toestel.
-Foto van wat verdomt veel op een staartvin van een vrij grote luchtafweerraket leek.
-Het telefoongesprek waar de afkorting GRU viel. Dat zijn Russische special forces.
-Russisch, zeer geavanceerd luchtafweer systeem waar je veel training voor nodig hebt om te kunnen gebruiken.
-Zeer hardnekkige geruchten dat er veel Russen de grens oversteken om mee te vechten.
-Overduidelijke grote wapenleveranties aan de separatisten vanuit Rusland.

Ik denk dat je nu wel kan rekenen op economische sancties. Je kan het zelfs als een oorlogsdaad uitleggen omdat er nu 154 Nederlandse burgers dood zijn hoewel daar geen gewin in te halen valt. :/
De beelden van een brandend toestel waren niet van deze vlucht.
Was van een vlucht begin Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 18:31
Sterkte en condoleances voor alle familie, vrienden collega's etc. van de nabestaanden.

Ik ben zeer benieuwd of en wanneer er met zekerheid een schuldige kan worden aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 15:24
fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:13:
[...]

Zo kwam ik er vanavond achter dat ik een familie in 2nd degree ken die aan boord zat :/
Oef, gecondoleerd!

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donetsk commander Strelkov, longtime Russian agent, claimed credit today for shooting plane he thought was Ukrainian https://t.co/L4tuxLOmj9
— Anne Applebaum (@anneapplebaum) July 17, 2014

“The plane has just been taken down somewhere around Torez,” he stated on VKontakte, Russia’s version of Facebook. “We did warn you: do not fly in our skies.”
bron: http://i100.independent.c...ng-down-plane--lkdnz9MKbe

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DanielWW2 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:16:
Het is niet de eerste keer dat er burgers doodgaan door een 'oops foutje', of dit nu door militair toedoen is of door fout handelen (of vooralsnog geen dader kennen voor bv de MH370).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dank je, familie met een teenager dochter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 03:09

Herman

FP ProMod
Gewoon diep triest :/
Zoveel slachtoffers, en nog zoveel meer nabestaanden met verdriet en gemis. Bijzonder wrang ook dat dit geen ongeluk maar een bewuste aanval is geweest.

Het meest schokkende vind ik dat de Russen zo koud en kil de schuld willen afschuiven terwijl zij wisten wat er is gebeurd. Daar kan ik gewoon niet bij...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fvGcpkS.jpg

Dit schijnt 1 van de slachtoffers geschreven te hebben op zijn FB voor vertrek. Bron: The interwebz.

edit: https://www.facebook.com/...33.100003825135026&type=1
Bron

[ Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 18-07-2014 00:25 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Moment of Ground Impact of Malaysian Airline MH17

Weet niet of die al gepost is. Heb een aantal paginas terug gekeken maar ben deze link niet tegengekomen.

Vraag me af van waar uit ze filmen. Blijkbaar was het bekend dat er een vliegtuig zou neervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:22:
[...]

Het is niet de eerste keer dat er burgers doodgaan door een 'oops foutje', of dit nu door militair toedoen is of door fout handelen (of vooralsnog geen dader kennen voor bv de MH370).
Met een raket een vliegtuig neerhalen valt niet uit te leggen als een 'foutje'. Zij (rebellen/russen/oekraine wie dan ook) zijn 100% verantwoordelijk voor de dood van al deze mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:24:
[afbeelding]

Dit schijnt 1 van de slachtoffers geschreven te hebben op zijn FB voor vertrek. Bron: The interwebz.
Is geen fabeltje. Wat tot voor kort nog gewoon op FB te vinden. Link staat ook een aantal keer in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:25:
[...]

Is geen fabeltje. Wat tot voor kort nog gewoon op FB te vinden. Link staat ook een aantal keer in dit topic.
Is nog steeds zichtbaar. Vermoed dat niemand een mogelijkheid heeft om dat account dicht te laten zetten.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Wat ik niet begrijp is waarom er nog steeds vliegtuigen daar overvlogen terwijl er al vliegtuigen en helikopters neergehaald zijn de laatste tijd en er geweten is dat de separatisten over dit soort raketten beschikken.

Ik dacht dat luchtvaartautoriteiten dit soort zaken ernstig zouden nemen? Die zijn mee verantwoordelijk imho.

Op het Vlaamse journaal was het excuus "dat het tot nu een grondoorlog was". Dat gevoel had ik als leek de afgelopen weken zelfs niet.

Mijn voorstel: separatisten krijgen 24u om zich over te geven. Doen ze dat niet dan vallen we binnen met de UN. Gebied onmiddellijk ontwapenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit moet met een korreltje zout worden genomen. Al zit deze Twitteraar wel vaak dicht op de situatie in oost-Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:13:
[...]

Gecondoleerd.

Als we het hebben over waarom Nederlandse slachtoffers sneller en meer in het nieuws komen dan is dat ook redelijk logisch, iedereen kent veel mensen uit Nederland als je hier woont.
1e en 2e graad gecombineerd kom je volgens mij al snel uit op 10.000 mensen die weet hebben van jouw bestaan. Dat betekend dus dat zo'n vliegramp al snel op 1.500.000 mensen uitkomt. Dit is dan redelijk grof natuurlijk, waar veel dubbelen tussen zitten maar geeft ook aan hoe groot de impact is.

Verder is dit natuurlijk uit de hand gelopen. Als dit echt een russische separatist is die de knop heeft ingedrukt dan gaat dat veel te ver. Als die generaal dat goed beschreef op nieuwsuur dan zou zo'n apparaat in een netwerk moeten hangen zodat je een goede verantwoorde keuze kunt maken waar je op richt en schiet. Als je dus weet hoe zo'n apparaat werkt, geleerd hebt, en begrijpt hoe het normaal in zijn gang gaat en nu dus gewoon beslist te schieten zonder het volledige plaatje te weten. Dat is dom/stom/onverantwoord en moet bestraft worden. Dat kan op verschillende manieren en is niet aan mij om te beslissen, maar dat er iets aan deze uit de hand gelopen situatie moet gebeuren is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
WhiteDog schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:26:
Wat ik niet begrijp is waarom er nog steeds vliegtuigen daar overvlogen terwijl er al vliegtuigen en helikopters neergehaald zijn de laatste tijd en er geweten is dat de separatisten over dit soort raketten beschikken.

Ik dacht dat luchtvaartautoriteiten dit soort zaken ernstig zouden nemen? Die zijn mee verantwoordelijk imho.
Uit bericht op nu.nl "Van den Hudding kan zich voorstellen dat luchtvaartmaatschappijen niet blij zijn met het gesloten luchtruim. "Omvliegen kost meer brandstof. Maar in dit geval weegt de veiligheid zwaarder."
www.nu.nl/vliegramp-oekra...bij-buk-raketsysteem.html

[ Voor 6% gewijzigd door bite op 18-07-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Op het Vlaamse journaal was het excuus "dat het tot nu een grondoorlog was". Dat gevoel had ik als leek de afgelopen weken zelfs niet.

Mijn voorstel: separatisten krijgen 24u om zich over te geven. Doen ze dat niet dan vallen we binnen met de UN. Gebied onmiddellijk ontwapenen.
Bij de NOS werd het ook een beetje aangehaald. Ik denk dat niemand verwacht heeft dat er wapens aanwezig waren die vliegtuigen vliegend op 10km hoogte neer zouden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goron schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:25:
[...]

Met een raket een vliegtuig neerhalen valt niet uit te leggen als een 'foutje'. Zij (rebellen/russen/oekraine wie dan ook) zijn 100% verantwoordelijk voor de dood van al deze mensen.
Zonder twijfel, maar ik heb de twijfel of het gros van de wereld die dit nieuws meekrijgt wel uberhaubt weet welke 'partijen' daar allemaal aanwezig zijn en tot welke graad zij 'verantwoordelijk' zijn voor elkaar. Het anti-rusland groepje is in iedergeval al flink feest aan het vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:59

Dat snapte ik ook niet.. Maar op NU.NL staat het volgende:
Het toestel van Malaysia Airlines vloog op 33.000 voet (ruim 10 kilometer) hoogte toen het van de radar verdween. Het luchtruim was op die plek gesloten tot een hoogte van 32.000 voet, meldde Eurocontrol.

Volgens Gorter was het luchtruim boven Oost-Oekraïne geen oorlogsgebied. "Het is een veilig gebied om overheen te vliegen, anders krijg je onmogelijk een vluchtplan", aldus Gorter.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

lasharor schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:28:
[...]

Bij de NOS werd het ook een beetje aangehaald. Ik denk dat niemand verwacht heeft dat er wapens aanwezig waren die vliegtuigen vliegend op 10km hoogte neer zouden kunnen halen.
Ja dat is het "excuus" maar de UKR overheid geeft zelf aan dat er zo'n systeem is buitgemaakt de laatste weken. Dat moeten ze toch gemeld hebben ergens?

Het luchtruim daar staat al maanden niet meer onder controle van een erkende staat, wat meer hebben ze nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:33:
[...]

Dat snapte ik ook niet.. Maar op NU.NL staat het volgende:

[...]
.
Maar wie bepaalt of het veilig is? En waarop wordt dat gebaseerd? Waarom is 31.999 voet onveilig, maar 32.001 voet veilig? Het slaat werkelijk nergens op.

Infographic over de afgelopen dagen in het oosten van Oekraïne:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bsxs-9sCMAA-Kd1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het was afgesloten tot 8km, daarboven was het blijkbaar nog toegestaan (of het slim is, is andere vraag).

Sky over Eastern Ukraine was shut for civil aviation since July 8, but only for flights below 8,000m altitude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een 'collega + vriendin' van mijn nicht zaten ook in dat vliegtuig.

Vergeet niet dat je honderden mensen goed kent, waarvan zij ook weer per stuk honderden mensen zullen kennen. Uiteindelijk is de kans al vrij groot dat mensen uit de 2evriendschaps graad betrokken zijn geweest bij dat ongeluk.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skire schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:39:
Maar wie bepaalt of het veilig is? En waarop wordt dat gebaseerd? Waarom is 31.999 voet onveilig, maar 32.001 voet veilig? Het slaat werkelijk nergens op.
Die cijfers waren voor zover ik weet gebaseerd op MANPADS, schouderraketten die je wel uit de film kent. Die halen naar ik begrepen heb hooguit 5 kilometer en zijn dus vooral gevaarlijk voor lokaal verkeer. Tel daar een ruime marge bij op en je zit op die 8 kilometer. Dus over een meter erboven en een meter erboven gaat het niet.

Dat er daadwerkelijk geschoten kon worden met zwaarder spul had blijkbaar niemand voorzien. De tot nu toe beschoten toestellen zijn waarschijnlijk bestookt met MANPADS en zaten dus ook lager.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Skire schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:39:
[...]

Infographic over de afgelopen dagen in het oosten van Oekraïne:
Omdat je ergens de lijn moet trekken?
Met normale anti-lucht raketten haal je de 10km niet, er waren dan wel verhalen over dat de seperatisten een geavanceerde mobiele anti-lucht installatie in handen gekregen hadden maardan is het nog de vraag of ze wel instaat zijn om deze te gebruiken (ja nu weten we dat ze dat kunnen).

Het klinkt bot maar hoeveel vliegtuigen zijn in de afgelopen dagen wel niet over de Oekraine gevlogen zonder probleem? Idem met Afghanistan.

Ze maken een risico afweging, dit gaat heel lang goed en nu opeens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:45:
Het is ook een beetje een kwestie van achteraf een koe in de kont kijken, want nu was het toch overduidelijk, maar anders was het misschien weer een overreactie geweest (zie het vulkaanverhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je merkt wel dat sinds CNN overgegaan is naar de simulcast van CNN America er niets nieuws gemeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Deadsy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:45:
[...]

Omdat je ergens de lijn moet trekken?
Met normale anti-lucht raketten haal je de 10km niet, er waren dan wel verhalen over dat de seperatisten een geavanceerde mobiele anti-lucht installatie in handen gekregen hadden maardan is het nog de vraag of ze wel instaat zijn om deze te gebruiken (ja nu weten we dat ze dat kunnen).

Het klinkt bot maar hoeveel vliegtuigen zijn in de afgelopen dagen wel niet over de Oekraine gevlogen zonder probleem? Idem met Afghanistan.

Als er in de afgelopen week al eerder twee toestellen zijn neergehaald moet er toch wel opnieuw geëvalueerd worden hoe veilig dat luchtruim nog is lijkt mij?
"Mr Heletey said the AN-26 was flying at 6,500 meters when it was downed – nearly twice the ceiling of the Strela-10."
Ik krijg sterk het gevoel dat de luchtvaartmaatschappijen liever niet de extra kosten van het omvliegen wilden hebben en dat ze het risico op de koop toenamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:42:
[...]

Die cijfers waren voor zover ik weet gebaseerd op MANPADS, schouderraketten die je wel uit de film kent. Die halen naar ik begrepen heb hooguit 5 kilometer en zijn dus vooral gevaarlijk voor lokaal verkeer. Tel daar een ruime marge bij op en je zit op die 8 kilometer. Dus over een meter erboven en een meter erboven gaat het niet.

Dat er daadwerkelijk geschoten kon worden met zwaarder spul had blijkbaar niemand voorzien. De tot nu toe beschoten toestellen zijn waarschijnlijk bestookt met MANPADS en zaten dus ook lager.
Ik linkte er eerder al naar: drie dagen geleden is nog een vliegtuig op 7km hoogte oid neergehaald. Toen hadden ze al het zekere voor het onzekere kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meanwhile, a Ukrainian newspaper published the transcript of a phone call reportedly intercepted by Ukraine’s security services where rebels are heard discussing finding MH17's wreckage.

Toch raar dat veiligheidsdienst een telefoontje onderschept en deze door een krant laat publiceren? Mag hopen dat daar ook voldoende onderzoek naar wordt gedaan.

Erg veel leesvoer:
http://www.dailymail.co.u...-near-Russian-border.html

Staat onderaan ook stukje recente problemen met MA, dat kan nog wel eens het einde worden van MA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
RoD schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:52:
[...]

Ik linkte er eerder al naar: drie dagen geleden is nog een vliegtuig op 7km hoogte oid neergehaald. Toen hadden ze al het zekere voor het onzekere kunnen nemen.
Het luchtruim was tot 7km hoogte afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skire schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:50:
Ik krijg sterk het gevoel dat de luchtvaartmaatschappijen liever niet de extra kosten van het omvliegen wilden hebben en dat ze het risico op de koop toenamen.
Dan ga je er wel vanuit dat de luchtvaartmaatschappijen hier uitsluitend zelfstandig over beslissen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe die beslissingsketen in elkaar zit en wat er wel en niet gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is makkelijk zeggen achteraf. Daarnaast vloog het vliegtuig hoger dan 10.000 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:53:
[...]

Dat is makkelijk zeggen achteraf. Daarnaast vloog het vliegtuig hoger dan 10.000 km
Dat betwijfel ik.
Maar hoger dan 10.000 m zie ik wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

iemand heeft een stomme fout gemaakt (ik kan me niet echt voorstellen dat dit het plan was want teveel aandacht op een gebied dat het toch al had).
Ben wel benieuwd hoe het gespind wordt (en dat is al in volle gang) en hoe internet het bijhoudt. Vanmiddag las ik al tweets over een neergehaald Oekraiens toestel maar ik weet niet of MH017 toen daar al vloog. Maar ik denk dat deze ramp/aanslag wel de eerste is waarbij de twitter en facebook logs gaan aanwijzen wie de schuldige is, als de USA dat toestaat natuurlijk.
* franssie franz ferdinand liedje gaat draaien

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

franssie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:00:
iemand heeft een stomme fout gemaakt (ik kan me niet echt voorstellen dat dit het plan was want teveel aandacht op een gebied dat het toch al had).
Ben wel benieuwd hoe het gespind wordt (en dat is al in volle gang) en hoe internet het bijhoudt. Vanmiddag las ik al tweets over een neergehaald Oekraiens toestel maar ik weet niet of MH017 toen daar al vloog. Maar ik denk dat deze ramp/aanslag wel de eerste is waarbij de twitter en facebook logs gaan aanwijzen wie de schuldige is, als de USA dat toestaat natuurlijk.
* franssie franz ferdinand liedje gaat draaien
Ik denk dat US/VN wel 'betere' middelen hebben om bepaalde zaken uit te zoeken, dan wat logs van een website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zoals? Een breezer flesje ronddraaien naar de schuldige?
Natuurlijk hebben ze ook hun eigen info, maar de redelijk live stream op twitter en facebook is van hoge waarde.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:53:
[...]

Dan ga je er wel vanuit dat de luchtvaartmaatschappijen hier uitsluitend zelfstandig over beslissen.
"Airlines were advised to cease flights over the region – and faced questions as to why commercial jets had been flying over what is effectively a war zone.

Last night there was speculation that the doomed Flight MH17 had taken a short-cut across the disputed region of eastern Ukraine to save fuel.

As relatives gathered at airports for news of missing loved ones, it emerged that airlines had twice been warned about the risk of flying over an area where two Ukrainian military aircraft had already been shot down this week.

In April, the International Civil Aviation Organisation advised carriers to consider alternative routes after outlining ‘the possible existence of serious risks to the safety of international civil flights’.

On Monday, Eurocontrol – the body that coordinates all traffic across European airspace – sent out an official note to airmen, known as a Notam, repeating the warning and saying it ‘strongly advises’ avoiding the airspace."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:07:
Het is niet onwaarschijnlijk dat ze beschikken over informatie van radarsystemen, satellieten en weet-ik-het. Dat gaan ze natuurlijk nooit toegeven, maar intern kunnen ze zo het nodige uitzoeken. Twitter is leuk voor de achtergrond, maar in militair opzicht natuurlijk beperkt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quote dus => bron.

[ Voor 77% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Skire schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:08:
[...]
<>
On Monday, Eurocontrol – the body that coordinates all traffic across European airspace – sent out an official note to airmen, known as a Notam, repeating the warning and saying it ‘strongly advises’ avoiding the airspace."
Iemand een link naar die NOTAM? lijkt mij in deze discussie relevant. Ik weet wel de huidige op te vragen maar oudere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bronnen? Zeker in deze oorlog is informatie zonder bron zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Excuus:
SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:52:
Meanwhile, a Ukrainian newspaper published the transcript of a phone call reportedly intercepted by Ukraine’s security services where rebels are heard discussing finding MH17's wreckage.

Toch raar dat veiligheidsdienst een telefoontje onderschept en deze door een krant laat publiceren? Mag hopen dat daar ook voldoende onderzoek naar wordt gedaan.

Erg veel leesvoer:

Staat onderaan ook stukje recente problemen met MA, dat kan nog wel eens het einde worden van MA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:52:
Erg veel leesvoer:

Ook wel mooi om te zien, na berichten hier eerder op de dag waar over 'beesten' gesproken werd.

Voor de Nederlandse ambassade in Kiev:
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/17/article-2696161-1FBB217000000578-567_964x642.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Leuk al die geblurde foto's op de meeste nieuwssites maar een beetje te laat imo, en dan vergeten ze ook nog de helft van de lichamen te blurren... toegegeven dat ze niet allemaal direct opvallen maar toch :/

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

franssie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:07:
Natuurlijk hebben ze ook hun eigen info, maar de redelijk live stream op twitter en facebook is van hoge waarde.
Die bol staat van aannames, haatzaaiers en 'van horen zeggen', flinke klus om daar nog enige waarheid uit te te kunnen halen. Ze hebben de beelden van de plek van filmpjes, maar je ziet ook op aardig wat foto's die pro-russia rebellen staan, die kunnen mogelijk ook al hier en daar wat 'hebben aangepast'.

/foutebrainfart
Je zou daar maar als overlevende uitkomen, als enige weten wat er gebeurde en je staat oog in oog met de groepering die waarschijnlijk de raket schoot, vraag me af of je nog ooit thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:15:
Ook wel mooi om te zien, na berichten hier eerder op de dag waar over 'beesten' gesproken werd.
Ook het beloofde staakt-het-vuren en dat veel mensen overblijfselen aan het markeren zijn met lintjes zijn daden van menselijkheid.
SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:16:
Je zou daar maar als overlevende uitkomen, als enige weten wat er gebeurde en je staat oog in oog met de groepering die waarschijnlijk de raket schoot, vraag me af of je nog ooit thuis komt.
Ik denk niet dat de mensen aan boord enig idee hebben gehad wat of wie ze geraakt heeft. Zonder specialistische apparatuur gebeurt zoiets van het ene op het andere moment. Ik begreep dat, als het inderdaad om het gesuggereerde type raket gaat, dat zo'n ding Mach 4,5 haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SinergyX schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:16:
[...]

Die bol staat van aannames, haatzaaiers en 'van horen zeggen', flinke klus om daar nog enige waarheid uit te te kunnen halen. Ze hebben de beelden van de plek van filmpjes, maar je ziet ook op aardig wat foto's die pro-russia rebellen staan, die kunnen mogelijk ook al hier en daar wat 'hebben aangepast'.

/foutebrainfart
Zo'n klap overleven is moeilijk, en zelfs dan, hoe moet de gemiddelde passagier weten dat er een raketinslag was? Ik denk dat ook de piloten niet wisten wat hun overkwam, immers, volgens mij is "geraakt worden door een SA op 10km hoogte" geen standaard trainingsding.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:15:
[...]

Voor de Nederlandse ambassade in Kiev:
[afbeelding]
Lief O+

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

VasZaitsev schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:20:
Zo'n klap overleven is moeilijk, en zelfs dan,
Je gaat volgens mij 135km/u als je valt zonder parachute. Zelfs al zou je op een of andere manier een val van deze hoogte overleven, heb je waarschijnlijk dusdanige verwondingen dat onmiddelijke verzorging nodig is omdat je anders alsnog heel snel sterft.

Je zou gunstig in een boom of hooiberg kunnen vallen. Het is wel eens iemand gebeurd zeggen ze maar volgens mij is het een broodje aap. Het is wel vrij bekend item op internet, de gelukkigste man van de wereld.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien/lezen, zagen de yanks het al aankomen.

https://www.faa.gov/air_t...AM4-7667_UKRAINE_SFAR.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zijn ze daar verstandiger dan hier.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zat zij en haar familie ook in het vliegtuig volgens het AD.
Gecondoleerd en r.i.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:29:
[...]

Je gaat volgens mij 135km/u als je valt zonder parachute. Zelfs al zou je op een of andere manier een val van deze hoogte overleven, heb je waarschijnlijk dusdanige verwondingen dat onmiddelijke verzorging nodig is omdat je anders alsnog heel snel sterft.

Je zou gunstig in een boom of hooiberg kunnen vallen. Het is wel eens iemand gebeurd zeggen ze maar volgens mij is het een broodje aap. Het is wel vrij bekend item op internet, de gelukkigste man van de wereld.
Vlakbij aarde (hoe hoger hoe sneller je valt) is het ongeveer 200 km/u
En er zijn meerdere mensen die van extreem grote hoogte met 'terminal velocity' op aarde zijn geklapt.
Vesna Vulović heeft een val van tien kilometer overleefd bijvoorbeeld.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Laten we naar het bewijs kijken.

- Buk raket systeem verdwijnt opeens
- Vliegtuig stort neer in Oekraïne dichtbij de Russische separatisten.
- Main Intelligence Directorate (GRU) zegt dat ze een goederen vliegtuig hebben neergeschoten rond de tijd dat de Boeing 777 neer stortte.

Ik denk dat de Russische separatisten het perrongeluk hebben neer geschoten terwijl ze dacht dat ze het goederen vliegtuig neerschoten.

Morgen maar eens met pa bellen, kan alvast een Canadees visa gaan regelen voor de hele familie.
Je weet het nooit. Als er een oorlog uitbreekt dat gaat alles meteen gigantisch snel. Denk 12 seizoenen van de tv serie 24 in één dag.

Kain_niaK is dat niet een beetje overdreven? Vast wel. Punt is, het is weer op een heleboel plaatsten oorlog. Amerika gaat lekker verder met het sneaky moorden in het midden-oosten. Het Israëlisch Palestijns conflict laait weer hoog op. Door het gedrag van de Amerikanen en Israël en met het internet als katalysator komen er wereldwijd steeds meer moslims bij die gaan meedoen aan de jihad. Je kunt het ze niet eens zo erg kwalijk nemen. Wanneer je geliefden als onschuldige schapen worden geslacht kun je niet echt meer helder nadenken. :(

Putin is de glorie van de Sovjet Unie hard aan het terug brengen. Europa is intern aan het instorten. Olie raakt ook langzaam op. En we hebben een 10 tal naties met kernwapens.

En de eerste wereldoorlog is dit jaar 100 jaar geleden begonnen. En je weet nooit of er tussen de zwaard brengers een paar nerds zitten die het wel aardig zouden vinden om WWIII exact 100 jaar na WI te starten.

Enfin, we zullen zien. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 18-07-2014 01:43 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

ZaZ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:37:
[...]

Vlakbij aarde (hoe hoger hoe sneller je valt) is het ongeveer 200 km/u
En er zijn meerdere mensen die van extreem grote hoogte met 'terminal velocity' op aarde zijn geklapt.
Vesna Vulović heeft een val van tien kilometer overleefd bijvoorbeeld.
Zij was in of een deel van het vliegtuig, maar evengoed een wonder. Zij had daarnaast het geluk dat ze gevonden werd door een ervaren ex-medic die in WO2 in het Duitse leger zat.
(Heb ik even gegoogled allemaal uiteraard :)

Helaas zijn er vandaag geen wonderen gebeurd.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En deze andere twee?
http://www.parachutehistory.com/other/bonusday.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

MrMonkE schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 01:44:
[...]

Zij was in of een deel van het vliegtuig, maar evengoed een wonder. Zij had daarnaast het geluk dat ze gevonden werd door een ervaren ex-medic die in WO2 in het Duitse leger zat.
(Heb ik even gegoogled allemaal uiteraard :)

Helaas zijn er vandaag geen wonderen gebeurd.
Ja, je moet dan echt heel veel 'geluk' hebben, maar het kan wel. Je ziet het vaker dat iedereen dood is en er toch 1 overlevende tussenzit. De laatste die ik me voor de geest kan halen is die Ruben van Assouw in Tripoli in 2010 meen ik (hoewel die niet van grote hoogte kwam)*

Ik heb ongecensureerde beelden gezien van de crash van vandaag en daar zaten zo op het eerste gezicht geen kanshebbers tussen. Zeer spijtig allemaal

edit:
Nu schiet me te binnen dat er 1 of 2 jaar later nog zo'n negroide meisje het zelfde lot had. Weet haar naam niet meer

[ Voor 7% gewijzigd door ZaZ op 18-07-2014 02:00 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Okay, iedereen met familie of kenissen aan boord wens ik alle sterkte toe.

Even wat info, ben er zelf ook van geschrokken. Dit had mij of mijn vrouw kunnen overkomen omdat ik weet dat onze vliegroute naar HK ook vaak via deze vliegroute verloopt.

Wat ik zo zie is dat de seperatisten alle tweets proberen te verwijderen.

Daarnaast beschuldigd Poetin Oekranie...had de seperatisten maar niet aangevallen want dan was dit niet gebeurd.
Komt Rusland met een lokvogel op de proppen...ja het lijkt op het presidentiele vliegtuig van Poetin en die zou daar in de buurt vliegen komende van Brazilie..
Hier wordt een smerig spel gespeeld.

http://mashable.com/2014/...cid=mash-com-Tw-main-link
http://www.interpretermag.com/category/blog/
Pro-Russian Rebel Commander: 'We Did Warn You — Do Not Fly in Our Sky'
Afbeeldingslocatie: http://ukrain.bazaza.net/static/ba/aimg/2/0/7/207606_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://2-ps.googleusercontent.com/h/www.thegatewaypundit.com/wp-content/uploads/2014/07/549x406xgirkin.jpg.pagespeed.ic.1Sd2jflyr2.jpg
The Russian separatist leader igor Girkin claimed responsibility for shooting down Malaysian Air flight MH17 today over Ukraine.
Girkin posted this on Facebook:
girkin
The post was later deleted.

Russian separatist leader igor Girkin wrote, “The bird fell on a waste heap.”
RFE-RL reported:

Shortly before reports surfaced that a Malaysian Airlines Boeing 777 had crashed in eastern Ukraine, a social media site purported to belong to a separatist leader claimed that insurgents had shot down an aircraft.

In a post on VKontakte, Russia’s largest social media site, which has since been taken down, separatist leader Igor Girkin, aka Strelkov, wrote: “In the vicinity of Torez, we just downed a plane, an AN-26. It is lying somewhere in the Progress Mine. We have issued warnings not to fly in our airspace. We have video confirming. The bird fell on a waste heap. Residential areas were not hit. Civilians were not injured.”

The AN-26 is a Soviet-built twin-engine transport plane used by the Ukrainian military. Torez is a small city of 80,000 located some 40 kilometers east of Donetsk. Included in the post were two videos that showed a rising plume of black smoke in the distance.

The claim was posted at 5:50 pm Moscow time, shortly before reports surfaced that the Malaysian civilian aircraft, on a flight from Amsterdam to Kuala Lumpur, had crashed in eastern Ukraine in the same area near the Russian border.
Even wat linkjes, het zal allemaal al wel gepost zijn, maar even bij elkaar.
YouTube: 17.07.14 Крушение самолета
YouTube: В районе Снежного сбили самолёт 17.07.2014
YouTube: В Торезе сбили самолет
http://nos.nl/l/676190
http://nos.nl/l/676198
http://www.cnn.com/video/...-wrap-mh17-crash.cnn.html
http://www.cnn.com/video/...noah-sneider-bts.cnn.html

[ Voor 17% gewijzigd door kwakzalver op 18-07-2014 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:47

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Gamebuster schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:24:
[afbeelding]

edit: https://www.facebook.com/...33.100003825135026&type=1
Bron
Ik kan je met vrij grote zekerheid melden dat er niks met deze meneer aan de hand is. Bij de nose gear staat duidelijk "RC". Dit is dus de 9M-MRC. Het ongeluk was met de 9M-MRD. De 9M-MRC was op 10 juli voor het laatst in Amsterdam en vloog toen naar Kuala Lumpur. Grote kans dus dat deze meneer dit grapje heeft gemaakt en niets vermoedend op vakantie is gegaan en nog niet terug is. Bij gebrek aan internet op zijn vakantieadres weet hij dus niet dat de hele wereld denkt dat hij verongelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

metamarty schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 02:07:
[...]

Ik kan je met vrij grote zekerheid melden dat er niks met deze meneer aan de hand is. Bij de nose gear staat duidelijk "RC". Dit is dus de 9M-MRC. Het ongeluk was met de 9M-MRD. De 9M-MRC was op 10 juli voor het laatst in Amsterdam en vloog toen naar Kuala Lumpur. Grote kans dus dat deze meneer dit grapje heeft gemaakt en niets vermoedend op vakantie is gegaan en nog niet terug is. Bij gebrek aan internet op zijn vakantieadres weet hij dus niet dat de hele wereld denkt dat hij verongelukt is.
Kan het niet per ongeluk een foto zijn van een vliegtuig bij de verkeerde gate. Als je daar staat te wachten is het niet altijd even duidelijk welke slurf en vliegtuig voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:47

metamarty

Private RocketTwinky reporting

fsfikke schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 02:09:
[...]

Kan het niet per ongeluk een foto zijn van een vliegtuig bij de verkeerde gate. Als je daar staat te wachten is het niet altijd even duidelijk welke slurf en vliegtuig voor jou is.
Ja dat kan, maar zeker niet op schiphol, want er was maar 1 malaysia 777 op schiphol vandaag. Als hij deze foto vandaag dus gemaakt heeft was hij niet op schiphol en dus ook niet in het verongelukte toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

metamarty schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 02:11:
[...]

Ja dat kan, maar zeker niet op schiphol, want er was maar 1 malaysia 777 op schiphol vandaag. Als hij deze foto vandaag dus gemaakt heeft was hij niet op schiphol en dus ook niet in het verongelukte toestel.
Ahh ok. Interessant idd. Dan is het dus niet deze meneer die in het vliegtuig zat, maar nog steeds iemand anders in zijn plaats helaas..

Bijvoorbeeld deze man: https://pbs.twimg.com/media/BsyEmA1IUAApIx2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2014 02:15 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Denk svp na voor je foto's of filmpjes plaatst. Zet ze achter een link zodat mensen zelf kunnen beslissen of ze ze willen zien. Geef een kleine samenvatting wat er te zien is zodat men niet uren aan YT voor de kiezen krijgt.
- Schokkende beelden svp achter een waarschuwing / spoiler tags.
- Geen persoonsinformatie plaatsen, respecteer de privacy van de slachtoffers.
- Houd de discussie netjes zonder allerlei conspiracy theories.
- Geen opmerkingen over straffen, wraak nemen, aanpakken Ukraine/Rusland
- DON'T FEED THE TROLLS. Als iemand iets ongepast plaatst, reageer daar dan niet op in het topic maar gebruik een topicreport (handje linksboven). Reageren in het topic maakt het werk van de moderators er alleen maar lastiger op.
- Lees in ieder geval de laatste pagina('s) door voor je informatie post waarvan je denkt dat die nieuw is; dit om te voorkomen dat meerdere keren vrij kort na elkaar het zelfde wordt gezegd...
- Geen slow chat (hele rits oneliners vlak na elkaar). Om dit te voorkomen, plaats dus gewoon geen oneliners. Dit is een discussietopic en met één of twee zinnetjes is een bericht nauwelijks een toevoeging aan de discussie.

De website van Malaysia Airlines met persberichten: http://www.malaysiaairlin...s.com/my/en/site/mh17.htm