CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 128 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 41.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
polli_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:34:
[...]

Load of crap. Als de dan R390 of R380 op 28 nm geproduceerd zou worden dan was deze al lang beschikbaar. Zelf denk ik dat er wellicht eerst een volledig geactiveerde Tonga GPU wordt vrijgeven voordat AMD een R3x0 gaat uitbrengen op procedure lager dan 28nm.
Zo simpel is het niet. Als ze TSMC zouden gebruiken kan het. Maar het kan best dat ze eigenlijk plannen hadden voor iets anders (bv 20nm). En dat ze gekozen hebben om voor het 28nm HP GLOFO process te gaan omdat dat process voordelen heeft tov 28nm van TSMC.

Full Tonga is leuk maar daar schiet je niets mee op. Qua prestaties zit die dan tussen de R9 280X en de R9 290 en voor dat specifieke segment is op dit moment geen vraag. Wellicht wel als de GTX960 uit komt maar nu heb je daar niets aan.

Voorlopig heeft AMD in mijn ogen geen goed antwoord op de GTX 980. Qua performance zitten ze er ver af. Qua prijs ook dus qua prijs prestatie zit het wel goed. Maar op het gebied van verbruik gaat het weer mis.

En nVidia heeft ook nog een Big Maxwell in de pijplijn zitten. Zie ook GTX680/GTX770 vs de GTX780 en de 780TI. Dan zal die toch een aardig stuk sneller zijn dan de GTX980.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polli_ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:34:
[...]

Load of crap. Als de dan R390 of R380 op 28 nm geproduceerd zou worden dan was deze al lang beschikbaar. Zelf denk ik dat er wellicht eerst een volledig geactiveerde Tonga GPU wordt vrijgeven voordat AMD een R3x0 gaat uitbrengen op procedure lager dan 28nm.
Zo snel zal dat niet gaan, de tijd dat zoiets kost is toch vrij lang. Maar wat zijn dan andere realistische opties? Een niet bestaand 20nm process voor high-end GPU's? Een 14nm of 16nm process met FinFET's wat nog ver weg is? Waarom zou een schijnbaar beter 28nm process bij GloFo dan niet kunnen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Astnennu:

Verbruik is in dit segment bij dit soort aanschafbedragen nauwelijks relevant.
Price/Performance is wel belangrijk. Voor zover ik weet loopt AMD daar nog steeds voorop.
Soms heeft AMD de snelste GPU soms Nvidia wat op zich ook al niet erg spannend is.
Het gaat erom waarvan de meeste kaarten worden verkocht en dat zijn nooit de duurste kaarten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het hangt tegenwoordig ook steeds meer van de titels af die je speelt, DAO/BF4 b.v. met Mantle support geeft een voordeel tov Nvidia kaarten. Maar dan nog is het de vraag wat eis je? Is 30fps genoeg of minimaal 60fps.

Ik ben erg benieuwd naar de opvolgers van de 290x, ik ben ook benieuwd of ze geleerd hebben van de fouten die ze gemaakt hebben.

De GTX980/970 leggen het nog steeds af in sommige titels tov de 290x of 780ti en als ze al sneller zijn is het verschil minimaal en nog maar de vraag of jijzelf ook die verschillen er uit kan toveren.

Aangezien het allemaal speculatie is op dit moment wacht ik rustig af, ik hoop dat ze met de volgende generatie op zowel performance als koeling letten, ik had graag een 290x met dezelfde koeling gehad als de 295x.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FPS eisen zijn ook heel erg Game afhankelijk. Veel Games draaien perfect op 30/40 FPS.

Ga QuakeLive spelen onder de 100 FPS (laat staan met draadloze verbindingen) ben je constant fragged ;w
(N.B. QL/Q3 zijn met 15 jaar -1999- uit de Game pre-historie)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:52:
@Astnennu:

Price/Performance is wel belangrijk. Voor zover ik weet loopt AMD daar nog steeds voorop.
Soms heeft AMD de snelste GPU soms Nvidia wat op zich ook al niet erg spannend is.
Het gaat erom waarvan de meeste kaarten worden verkocht en dat zijn nooit de duurste kaarten. ;)
Welja het verschil tussen 780/Ti en 290X is idd nauwelijks relevant maar tussen 290X en 970/980 is het toch wel te moeite om er even bij stil te staan

Minder verbruik = mindere psu nodig (zeker met sli/crossfire) ook mindere stroomrekening al dan niet beperkt.
Minder hitte = minder koelmogelijkheden nodig (idem zeker in sli/crossfire)

Ik ben zeker niet pro nvidia maar wel dat het verbruik tussen 970/980 en 290X wel relevant is

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nvidia666 (what's in a name):

Ik zou zeggen reken het eens uit hoeveel uur je moet gamen om hoeveel euro te besparen en waar het break-even punt ligt tussen AMD & Nvidia. Tipje vd sluier: dat ligt op 5+ jaar lang iedere dag 4+ uur Gamen.
Je doet er dan verstandig aan om geld wat je nog hebt te investeren in Game verslavingszorg..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het niet van belang zou zijn voor de meeste mensen waarom verkoopt de GTX 970 dan veel beter als de R9 290X? Ik ga er van uit dat dat komt door het betere verbruik, of heb je een betere reden?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Een Toyota Prius verkoopt ook goed omdat het goed voor het milieu en brandstof verbruik zou zijn. Doe je even wat onderzoek en dan kom je er al snel achter dat de productie van de accu voor een Prius dusdanig vervuilend is dat je beter voor een conventionele auto met enkel en alleen een verbrandingsmotor kunt gaan.

Wat de massa koopt en of doet is niet goed enkel en alleen omdat de massa dat doet. Holocaust, Godwin, klaar.

Er op een objectieve c.q. wetenschappelijke manier naar kijken, zoals trm0001, doet lijkt me beter. Vervolgens kun je onderbuikgevoelens en emoties in de mix gooien en dan kun je nog altijd zeggen dat je voor merk zus of zo gaat.

Ik wens iedereen een fijn 2015 toe :)

[ Voor 19% gewijzigd door madmaxnl op 31-12-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ The Mask:

Sommige mensen willen nou eenmaal veel liever een Nividia kaart zelf wanneer die bv meer verbruikt.
Net als sommige mensen veel liever een AMD/ATI kaart willen omdat deze bv minder kost per FPS.

@ Madmax:

Die Prius vergelijking gaat niet echt op. Een Prius is een tussenproduct tussen een brandstof motor en Elektrisch. Een Prius is niet vervuilender omdat hij over de hele levensduur meer energie heeft gekost.
Productie kost meer energie (vnl cokes) dan iedere auto later aan brandstof verbruikt. (tot 0.5mln km)

Die Prius kost NL verschrikkelijk veel meer aan energie omdat afgerond niemand hem elektrisch gebruikt er word bijna 100% op brandstof gereden. Maar onder het mom van subsidie misbruik verkopen ze in NL als warme broodjes. Werkgevers en werknemers zijn er superblij mee. :F :(

In Australie werkt het wel goed doordat vnl taxi's massaal zijn overgestapt op Prius en zo veel mogelijk elektrisch rijden. Soms in een aangepaste (meer elektrische opslag tot volledig) Prius maakt rijden nl spotvoordelig. Taxi chauffeurs rijden voor hun brood dus dan is iedere benzine tank er 1 te veel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

madmaxnl schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:48:
Een Toyota Prius verkoopt ook goed omdat het goed voor het milieu en brandstof verbruik zou zijn. Doe je even wat onderzoek en dan kom je er al snel achter dat de productie van de accu voor een Prius dusdanig vervuilend is dat je beter voor een conventionele auto met enkel en alleen een verbrandingsmotor kunt gaan.
Dat artikel sloeg kant noch wal. Eén van de eerste links op Google: http://www.priusonline.co...prius-pollution-same.html
En een ander: http://science.howstuffwo...fset-hybrid-benefits2.htm

Dit is totaal offtopic maar het argument is niet geldig omdat het gebasseerd is op liberaal Amerikaans propaganda.
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:24:
Die Prius kost NL verschrikkelijk veel meer aan energie omdat afgerond niemand hem elektrisch gebruikt er word bijna 100% op brandstof gereden.
Als je met een Prius ervaring hebt, dan weet je dat je veel minder dan 100% op brandstof rijdt in typische scenario's. Tot 50km/u kan je een paar kilometer volledig elektrisch rijden (denk aan woonbuurt en binnenstad) en voor de highway road warriors betekent dat bijna alle trage files.

Je haalt makkelijk 1:20 (effectief) met een Prius of een Auris Hybrid met gemengd gebruik en de juiste rijstijl, wat je nog lang niet haalt met een andere 1.8VVTi.

Het is heel simpel met Nvidia vs AMD: Nvidia heeft een véél hogere klantenbinding. En er zijn nu eenmaal meer mensen die zeggen dat je Nvidia moet kopen dan AMD.

[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 31-12-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:28:
[...]

Dat artikel sloeg kant noch wal. Eén van de eerste links op Google: http://www.priusonline.co...prius-pollution-same.html
En een ander: http://science.howstuffwo...fset-hybrid-benefits2.htm

Dit is totaal offtopic maar het argument is niet geldig omdat het gebasseerd is op liberaal Amerikaans propaganda.

Het is heel simpel met Nvidia vs AMD: Nvidia heeft een véél hogere klantenbinding. En er zijn nu eenmaal meer mensen die zeggen dat je Nvidia moet kopen dan AMD.
AMD heeft idd altijd al een imago, PR en marketing probleem gehad, dat is triest genoeg.
Vnl een kwestie van geen geld & de verkeerde mensen op de verkeerde plekken.
Die mensen zijn door Rory Read vervangen en $$$ cashflow komt eraan.

Daarnaast zijn er fanboys die ook hier complete topics vervuilen met nvidia/Intel propaganda.
Ik mag geen namen noemen maar ik hoop dat diegene die recent 100 nvidia posts plaatste in het algemeen AMD topic nog heel lang op wintersport blijft.

trm0001 is AMD fanboy maar probeert wel zo veel mogelijk realistisch en objectief te blijven. O-)

@EDIT NAV hierboven:
NPO1 Journaal Info: dealers/leasebedrijven gaven aan dat er bijna 100% op brandstof werd gereden.
Mijn groene hart werd er iig niet vrolijk van....... :'( (trm0001 heeft zelf geen Prius)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn absoluut meer nVidia aanhangers, maar dat is echt niet de reden voor de meeste mensen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:40:
trm0001 is AMD fanboy maar probeert wel zo veel mogelijk realistisch en objectief te blijven. O-)
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat Nvidia 60% en AMD 40% (of whatever) van de gaming GPU markt heeft, uiteindelijk weten de geïnformeerde mensen de betere kaart voor hun eisen te kiezen. Ik heb een R9 290X en ik ben er tevreden mee, maar met een GTX780 zou ik ook tevreden zijn.
@EDIT NAV hierboven:
NPO1 Journaal Info: dealers/leasebedrijven gaven aan dat er bijna 100% op brandstof werd gereden.
Mijn groene hart werd er iig niet vrolijk van....... :'( (trm0001 heeft zelf geen Prius)
Wordt daar niet mee bedoeld: plug-in (dus elektrisch laden) vs hybride (brandstof en energierecuperatie) ? Je kan namelijk niet bijna 100% op brandstof rijden met de Prius tenzij je er ALLES aan doet om zoveel mogelijk te verbruiken. Maar dan zouden andere auto's ook veel meer verbruiken.
-The_Mask- schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:45:
Er zijn absoluut meer nVidia aanhangers, maar dat is echt niet de reden voor de meeste mensen.
Wat dan wel ? Want wat je nu zegt is dat de gemiddelde koper (die nog steeds weinig verstand van zaken heeft) niet koopt wat een ander heeft of wat een ander hem zegt of wat de meesten hebben, maar toch Nvidia koopt. Vreemd, want ze zijn gemiddeld duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen willen graag winnaars zijn, en als dat niet lukt in elk geval bij de winnaars horen. Bij het kopen van producten willen ze dan iets van een goed merk, en goed is dan een merk met een goede naam. Dat is puur een kwestie van gevoel, emotie. Technische details spelen daarbij geen rol, als een merk eenmaal die reputatie heeft blijven mensen kopen, zelfs als die reputatie niet (meer) terecht is.

Bij CPUs was AMD vanaf het begin de underdog, voor ATi lag dat wat gecompliceerder maar uiteindelijk heeft Nvidia ook daar de naam van het kwaliteitsproduct gekregen. Mensen willen graag winnaars zijn en dus kopen ze liever Intel/Nvidia, als dat meer kost is dat alleen maar een bevestiging: kwaliteit kost immers geld. Of dat terecht is maakt daarbij niet uit, daarom zie je dat zelfs als AMD de snelste GPU maakt Nvidia toch veel blijft verkopen, terwijl dat omgekeerd veel minder is.

De Prius lijkt me niet zo'n goed voorbeeld. Nederland is autoland bij uitstek en daarin aartsconservatief, alles wat geen draaikolk in de benzinetank heeft moet uitgeroeid worden. Om het maar helemaal niet te hebben over die monsters die over stalen rails rijden. :N

Met andere woorden: die discussie is nog veel gepolariseerder dan AMD vs Nvidia, dus laten we het maar bij GPU-merken houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk dat Wes het nog het beste uitlegt. Maar uiteindelijk mogen we niet vergeten dat de GPU's zeker de laatste jaren veel "trading blows" hebben, de ene is nu beter, de andere straks, dat telkens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nVidia heeft ooit met hun TNT en daarna vooral met de GeForce, 3dfx helemaal en Matrox/S3 een erg grote portie van de markt doen laten verdwijnen.

Nadat Ati zich met de markt ging bemoeien zijn er per jaar wat ere plaatsen gewisseld maar ze hebben nooit zo`n impact bij binnenkomst kunnen maken als nVidia.
Er waren eigenlijk al bijna geen andere merken meer over behalve dan hun huidige aartsrivaal en die was al te groot geworden om klein te krijgen.

Het is ook niet voor niets dat de naam GeForce daarom nog steeds als marketingnaam gebruikt wordt door de groenen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
De merknaam Radeon stamt ook uit die tijd hoor :) En de HD 4000 en 7000 series hadden een aardig grote impact als ik me het goed herinner.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Phuncz:

Het ging om hybrides met een stekker (daar zat ook het probleem van geen oplaadpunten) vnl Prius:
http://www.radio1.nl/item/140817-
http://www.radio1.nl/item...n%20stekker-hybrides.html
Linkje van het televisie journaal is helaas onvindbaar.

...""Semi-elektrische auto's zoals de Opel Ampera en de plug-in-hybride van Toyota: de Prius met stekker. Onderzoeksbureau CE heeft in kaart gebracht hoe die auto's en hun bestuurders het doen en dat is niet best. Mensen met auto's die elektrisch kúnnen rijden tanken nog steeds veel benzine. Opladen doen ze te weinig. Soms zelfs helemaal niet""...

.....""veel commotie rond een onderzoek van de leasemaatschappij Arval. Daarin stond dat veel bestuurders van zogenoemde stekker-hybrides, zoals de Opel Ampera en de Prius Plug-In, voornamelijk op benzine rijden en helemaal niet op elektriciteit."" ....

Mijn excuus voor te veel off-topic..... :$ B)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:57:
@nvidia666 (what's in a name):

Ik zou zeggen reken het eens uit hoeveel uur je moet gamen om hoeveel euro te besparen en waar het break-even punt ligt tussen AMD & Nvidia. Tipje vd sluier: dat ligt op 5+ jaar lang iedere dag 4+ uur Gamen.
Je doet er dan verstandig aan om geld wat je nog hebt te investeren in Game verslavingszorg..... :X
Waarom begin je ergens over waar Nvidia666 het niet over heeft. Je komt op dit punt nou niet bepaald objectief over... op de serieusze punten ga je niet in, in plaats daarvan kom je met iets wat de betreffende poster niet noemt.

Het is allemaal nogal kort door het bochtje. Er is zoals gezegd een goede reden om voor nVidia te kiezen met drie gevolgen:

Verbruik. Nee niet om economische reden maar:

1. Minder verbruik is per definitie potentieel stiller. Met andere woorden twee gelijke koelsystemen zal bij nVidia een stiller systeem opleveren dan ATI. Dat is gewoon onweerlegbaar gevolg van natuurkundige wetten.
2. Minder thermische problemen omdat er minder hitte moet worden afgevoerd in je kast.
3, Minder veeleisend voor oudere voedingen.

Verder wil ik niet teveel zeggen over cpu's, maar hier is AMD driedubbel geraakt. Het verbruik van de performance cpus is erg hoog tov Intel. En de prestaties zijn gewoon net ff minder in consumer apps (games). Tot slot is AMD vooral een budget oplossing en merk je dat ook een beetje bij de MOBO's die op de markt zijn. Er zit gewoon meer pulp tussen dan bij Intel, Het is zekker niet zo dat alles pulp is (verre van dat), maar je vind erg veel budget rommel met AMD (zo ook complete systemen die gevuld zijn met rommel).

[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 01-01-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

roffeltjes schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 08:26:
[...]
1. Minder verbruik is per definitie potentieel stiller. Met andere woorden twee gelijke koelsystemen zal bij nVidia een stiller systeem opleveren dan ATI. Dat is gewoon onweerlegbaar gevolg van natuurkundige wetten.
2. Minder thermische problemen omdat er minder hitte moet worden afgevoerd in je kast.
Klopt allemaal en dat weten wij ook, maar dat weet ruwweg 90% van de kopers niet. Die weten nog niet eens dat de GTX 770 een rebrand van de GTX 680 was of de Radeon R9 280X een rebrand van de Radeon HD 7970 was. Zij willen gewoon een "goede videokaart", zoals die andere persoon die ze kennen of die andere mensen aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 01-01-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Hou er rekening mee dat als ik blind een Videokaart moet verkopen ik ook voor Nvidia zou gaan... kleinere kans op issues (=returns). Gebruiker kan een brakke voeding+koeling hebben en dat tikt echt harder aan met AMD. Stop ik hem een 750TI in de handen kan ik er wel op vertrouwen dat het wel gaat werken. Geen probleem met een extra stekker die ze niet hebben of forceren.

En voordat dat wordt weggewoven: Die power supply eisen die nVidia en ATI doen ze niet voor de lol... ze krijgen returns van mensen met onzin voedingen, het is voor de fabrikant dus een reeel probleem. En dus ook voor retail want die moeten er mee dealen.

Verder: de prijs/performance van al die kaarten ligt erg dicht bij elkaar. Ja, AMD is bang for the buck, maar het gaat echt om procentjes en een paar euro. En nee, kom nu niet met allemaal voorbeelden en webshops, het gaat hier om het gros van de markt.

Nogmaals, het gaat hier om het gros van de gebruikers, niet om de enthusiast die prima componenten heeft en een goede kaart kan kiezen met een fijne koeling. *Ik zelf neig ook heel sterk naar een r9 290 nu ze zo cheap zijn. Er is gewoon geen betere deal op de markt*.

[ Voor 49% gewijzigd door roffeltjes op 01-01-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roffeltjes schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 08:26:
[...]
Waarom begin je ergens over waar Nvidia666 het niet over heeft. Je komt op dit punt nou niet bepaald objectief over... op de serieusze punten ga je niet in, in plaats daarvan kom je met iets wat de betreffende poster niet noemt.

Het is allemaal nogal kort door het bochtje. Er is zoals gezegd een goede reden om voor nVidia te kiezen met drie gevolgen:

Verbruik. Nee niet om economische reden maar:

Verder wil ik niet teveel zeggen over cpu's, maar hier is AMD driedubbel geraakt. Het verbruik van de performance cpus is erg hoog tov Intel. En de prestaties zijn gewoon net ff minder in consumer apps (games). Tot slot is AMD vooral een budget oplossing en merk je dat ook een beetje bij de MOBO's die op de markt zijn. Er zit gewoon meer pulp tussen dan bij Intel, Het is zekker niet zo dat alles pulp is (verre van dat), maar je vind erg veel budget rommel met AMD (zo ook complete systemen die gevuld zijn met rommel).
Over kort door de bocht gesproken.....

Je kan niet stellen dat alle Nvidia kaarten altijd zuiniger zijn, dat hangt nl ook af van de AMD tegenhangers.
Wellicht is een AMD wel zuiniger qua benodigde aanschaf Euro"s per FPS.....
Dat Nvidia GPU's altijd koeler en stiller zijn hangt ook helemaal af van de ontwerp keuzes per merk.
Minder thermische problemen ? Dat is ook echt een kwestie van systeemontwerp.
Minder veeleisend voor oudere voedingen. Tot op zekere hoogte klopt dat enigszins.

Het enige wat je kan stellen is dat Nvidia kaarten op dit moment over de hele linie iets minder energie verbruiken en dat bij de juiste keuzes van kaart en PC hardware zoals Fans Voedingen Airflow etc daar voordeel uit gehaald kan worden. Bij een zware Nvidia kaart heb je ook nog steeds een zware voeding nodig. Voor mensen die toch altijd een 1000 Watt voeding kopen onder het mom van "je kan nooit weten" (zie er genoeg hier voorbij komen) maakt het al helemaal niet meer uit.

Wat wel echt een belangrijke afweging is tussen AMD vs Nvidia zijn de driver mogelijkheden en bv binnenkort Freesync vs Nvidia's betaalde hardware.

Verder ga ik idd alleen in op de prestaties per euro, dat is mijn keuze & mijn recht. :*)
(dat was overigens wel degelijk ook een punt wat hij noemde, dit kun je gewoon nalezen.....)

Jouw opmerking dat AMD het altijd slechter doet in Games dan Intel in gewoon pure onzin je mag het opschrijven maar kloppen doet het echt niet. Wanneer je kijkt welke grafische performance AMD neerzet met hun APU's kan Intel (tegen gelijke kosten) daar nog steeds niet aan tippen.
Alleen wanneer je erbij vermeld dat je bedoeld High-End Gaming CPU performance dan heb je enigszins gelijk maar dan nog steeds tegen een hogere Intel aanschafprijs. Is dat dan nog wel vergelijkbaar: Nee !

Dat er van AMD alleen maar rommel budget moederbordjes te koop zijn klopt ook al niet.
AMD's budget bordjes zijn tegen gelijke kosten meestal juist een stuk completer uitgerust.
Ga je kijken naar High-end dan doen de mobo's in verhouding ook nauwelijks voor elkaar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Wat een reactie zeg... tsjongejonge.
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:32:
[...]
Je kan niet stellen dat alle Nvidia kaarten altijd zuiniger zijn, dat hangt nl ook af van de AMD tegenhangers.
Okay man... wat jij wil. Iedereen kan opzoeken hoe de huidige generaties presteren, maar ga jij maar lekker hier een boom over opzetten.
Wellicht is een AMD wel zuiniger qua benodigde aanschaf Euro"s per FPS.....
Leuk dat je hier weer over begint terwijl niemand het ontkent. Waarom bvind je het zo belangrijk om dit telkens weer op te brengen terwijl iedereen het er mee eens is?
Dat Nvidia GPU's altijd koeler en stiller zijn hangt ook helemaal af van de ontwerp keuzes per merk.
Minder thermische problemen ? Dat is ook echt een kwestie van systeemontwerp.
Sorry, het spijt me. Ik vind het heel erg om je te moeten vertellen dat er natuurkundige wetten zijn die ervoor zorgen dat een zuiniger kaart minder warmte genereert en dus bij een gelijke koeling altijd stiller zal zijn. Ik snap dat dit een schok is, maar helaas, dat zijn van die dingen die je maar met een hogere macht moet opnemen ipv hier zinloos tegen in te gaan,. Ik kan namelijk die wetten niet voor je veranderen.
Verder ga ik idd alleen in op de prestaties per euro, dat is mijn keuze & mijn recht. :*)
Je recht? Gaat het verder een beetje met je?
Jouw opmerking dat AMD het altijd slechter doet in Games dan Intel in gewoon pure onzin je mag het opschrijven maar kloppen doet het echt niet.
Ik neem aan dat dat mijn recht is?
Alleen wanneer je erbij vermeld dat je bedoeld High-End Gaming CPU performance dan heb je enigszins gelijk maar dan nog steeds tegen een hogere Intel aanschafprijs. Is dat dan nog wel vergelijkbaar: Nee !
Ohhhh jij dacht dat we het over de prijs van Vis in Schotland hadden... sorry, ik dacht dat dat wel duidelijk was in een discrete GPU vergelijking.
Dat er van AMD alleen maar rommel budget moederbordjes te koop zijn klopt ook al niet.
Alleen jammer dat ik dat expliciet niet zeg.

TRM, je mowet heel even diep adem halen en nadenken wat objectief betekend. Ik heb momenteel alleen ATI kaarten, heb hjaren met volle tevredenhied AMD processors gebruikt en het kan me verder geen drol schelen wat voor sticker erop die spullen zit. Jij daarentegen bent zo merkentoruw dat elke legitieme criticaster wordt aangevallen met schuim op de lippen... helaas neem je dan dingen mee die diegene niet eens zegt.

Als je daar nou ff mee ophoudt en wat rustiger reageert kom je pas echt als objectief over. En dan wordt dit topic ook een stuk fijner om in te posten.

Want wees gerust, dit topic ga ik vermijden als de pest. Dit soort discussies is zinloos. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Houden we het wel een beetje netjes, waar je dan ook nog wel wil posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roffeltjes schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:20:
Wat een reactie zeg... tsjongejonge.
[...]
Okay man... wat jij wil. Iedereen kan opzoeken hoe de huidige generaties presteren, maar ga jij maar lekker hier een boom over opzetten.
[...]
Leuk dat je hier weer over begint terwijl niemand het ontkent. Waarom bvind je het zo belangrijk om dit telkens weer op te brengen terwijl iedereen het er mee eens is?
[...]
Sorry, het spijt me. Ik vind het heel erg om je te moeten vertellen dat er natuurkundige wetten zijn die ervoor zorgen dat een zuiniger kaart minder warmte genereert en dus bij een gelijke koeling altijd stiller zal zijn. Ik snap dat dit een schok is, maar helaas, dat zijn van die dingen die je maar met een hogere macht moet opnemen ipv hier zinloos tegen in te gaan,. Ik kan namelijk die wetten niet voor je veranderen.
[...]
Je recht? Gaat het verder een beetje met je?
[...]
Ik neem aan dat dat mijn recht is?
[...]
Ohhhh jij dacht dat we het over de prijs van Vis in Schotland hadden... sorry, ik dacht dat dat wel duidelijk was in een discrete GPU vergelijking.
[...]
Alleen jammer dat ik dat expliciet niet zeg.

TRM, je mowet heel even diep adem halen en nadenken wat objectief betekend. Ik heb momenteel alleen ATI kaarten, heb hjaren met volle tevredenhied AMD processors gebruikt en het kan me verder geen drol schelen wat voor sticker erop die spullen zit. Jij daarentegen bent zo merkentoruw dat elke legitieme criticaster wordt aangevallen met schuim op de lippen... helaas neem je dan dingen mee die diegene niet eens zegt.

Als je daar nou ff mee ophoudt en wat rustiger reageert kom je pas echt als objectief over. En dan wordt dit topic ook een stuk fijner om in te posten.

Want wees gerust, dit topic ga ik vermijden als de pest. Dit soort discussies is zinloos. :O
Zeker zinloos dit soort reacties zonder onderbouwing en bordevol emotionele over-the-top taalfouten.

Je maakt slechts 1 claim en dat is dat een videokaart die minder warmte produceerd altijd stiller is en dat dit gewoon puur natuurkundig vastligt.

Helaas heb je dan toch ongelijk want zelfs een kaart die heel weinig warmte produceerd maar word voorzien van een waardeloze ubertech micro budget cooler zal nog steeds te veel herrie maken. Ik begrijp dat dit moeilijk te bevatten is aangezien je mijn eerdere hints over ontwerp en kosten niet oppikt maar dat is puur een economische afweging en geen natuurkundige.

Je mag wel heel boos worden op mij of een ander maar het is niet verplicht :)
Het nieuwe jaar is net begonnen: stay or become relaxed........ :z
Met mij gaat het overigens prima, trm0001 = heel erg relaxed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Afgezien van het absolute getrut in de marge van allebei jullie kanten, ben ik toch wel benieuwd hoe dit zit. Het is nogal een claim om zoiets te roepen roffeltjes?
Hou er rekening mee dat als ik blind een Videokaart moet verkopen ik ook voor Nvidia zou gaan... kleinere kans op issues (=returns). Gebruiker kan een brakke voeding+koeling hebben en dat tikt echt harder aan met AMD. Stop ik hem een 750TI in de handen kan ik er wel op vertrouwen dat het wel gaat werken. Geen probleem met een extra stekker die ze niet hebben of forceren.
Kan je hier wat meer uitleg over geven?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 14-09 17:45
Als iemand met ervaring in retail, technical en bijhorende rma zou ik daar ook graag wat meer over horen. :)

EDIT: PM gekregen met vrij ontnuchterende informatie van hoe het niet moet (en ook bij mij/ons absoluut niet loopt) in retail/technical/rma.

[ Voor 40% gewijzigd door Noel op 01-01-2015 14:05 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om evt teleurstellingen te voorkomen....

Verwacht er niet meer van dan: "AMD GPU's verbruiken meer stroom dus vallen ze vaker uit"

Maar wie weet heeft hij toch info over uitval bij Nvidia & AMD die we anders nooit te zien krijgen..... :N

De tip dat je een stevige videokaart prima op een brakke voeding kan laten draaien was ook apart.

Kreeg net helaas een sterk ongewenste DM van hem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat kan je best raporteren.

Ik draai een i5-4670K en R9 290X op mijn 450W voedingkje trouwens, maar op een goede 600W kan je zelfs twee GTX 980's draaien door de ~200W per GPU. Maar brakke voeding of slechte verdeling van de (mogelijke) rails zal in beide gevallen voor issues zorgen, dat is merk-onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Racing_Reporter schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:40:
Afgezien van het absolute getrut in de marge van allebei jullie kanten, ben ik toch wel benieuwd hoe dit zit. Het is nogal een claim om zoiets te roepen roffeltjes?

[
Hou er rekening mee dat als ik blind een Videokaart moet verkopen ik ook voor Nvidia zou gaan... kleinere kans op issues (=returns). Gebruiker kan een brakke voeding+koeling hebben en dat tikt echt harder aan met AMD. Stop ik hem een 750TI in de handen kan ik er wel op vertrouwen dat het wel gaat werken. Geen probleem met een extra stekker die ze niet hebben of forceren.]

Kan je hier wat meer uitleg over geven?
Probleem is dat vroeger ATI minder goede drivers had, deze informatie is bij die generatie mensen blijven hangen. Die generatie mensen geeft nu vaak advies aan de huidige. Dus wat kopen die Nvidia, helaas maakt het dan niet uit hoeveel fuckups Nvidia de laatste 10 jaar heeft gemaakt (Vista drivers, 8xxx/9xxx generatie underfil, GTX570 vrms etc...) want die vergeten ze dan liever. Want het product wat je hebt gekocht (en meer voor hebt betaalt) daar is natuurlijk niks mis mee!

Dat is mijn beredenatie in ieder geval ;).

Nvidia doet gewoon aan veel betere marketing, hier zou AMD wat van kunnen leren. De grote reden dat ik lekker bij AMD blijf is dat zij zich niet zo achterbaks gedragen en een betere prijs/performance hebben.

Dat van die stekker is een raar argument.. Het is logisch dat kaarten die sneller zijn een stekker nodig hebben, dit hebben zowel Nvidia als AMD daar kom je gewoon niet onderuit. Dit is overigens pas de eerste generatie in lange tijd dat Nvidia zuiniger is dan AMD.
Je kan ze ook een lowend AMD kaart geven zonder stekker 8)7.

Edit:
Ik kan me trouwens helemaal vinden in de uitleg die Wes eerder gaf. Helaas zijn er weinig mensen die echt objectief naar iets kijken voor ze het kopen. Schaart zich in lijn bij de losers :+.
Mensen willen graag winnaars zijn, en als dat niet lukt in elk geval bij de winnaars horen. Bij het kopen van producten willen ze dan iets van een goed merk, en goed is dan een merk met een goede naam. Dat is puur een kwestie van gevoel, emotie. Technische details spelen daarbij geen rol, als een merk eenmaal die reputatie heeft blijven mensen kopen, zelfs als die reputatie niet (meer) terecht is.

[ Voor 14% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 01-01-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft wat een discussie: Ik heb indertijd puur en alleen voor nVidia gekozen vanwege de harware accelerated screencaputure software die erbij zat. Daarvoor altijd AMD/ATi gehad en nooit problemen.

Geen idee of AMD inmiddels ook capture software meelevert, maar zo niet dan is mijn volgende kaart weer een nVidia. Zo ja, dan is mijn volgende kaart de goedkoopste die al mijn games op 60fps kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat is dus precies het zwakke punt van AMD, ze zijn zo slecht in marketing. Iedereen kent de term shadowplay, haast niemand heeft van GVR gehoord :P, de AMD tegenhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Probleem is dat vroeger ATI minder goede drivers had, deze informatie is bij die generatie mensen blijven hangen.
[...]
AMD heeft nog steeds slechte drivers imo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er is altijd wel iemand met problemen, da's nou eenmaal zo. Maar vergeleken met de ATi dagen zijn de drivers echt een stuk beter. Nu zijn ze, naar mijn mening, net zo goed als die van Nvidia, alleen soms wat trager met optimalisaties, maar dat ligt ook vaak aan Gameworks.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat ze release van 390/390x uitstellen tot Mei 2015 ipv Februari 2015?
En Nvidia gaat in 2015 niks meer nieuws releasen toch? Pascal komt 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

VasZaitsev schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:07:
Er is altijd wel iemand met problemen, da's nou eenmaal zo. Maar vergeleken met de ATi dagen zijn de drivers echt een stuk beter. Nu zijn ze, naar mijn mening, net zo goed als die van Nvidia, alleen soms wat trager met optimalisaties, maar dat ligt ook vaak aan Gameworks.
Inderdaad, de enige keer dat ik problemen heb gehad was met mijn Radeon 9600. Maar dit was mijn eigen schuld, ik wist nog niet hoe ik drivers moest updaten :P.
In de meeste gevallen als mensen problemen met drivers hebben dan is het gewoon onkunde of een onstabiel systeem. Met name het hebben van stabiel geheugen is belangrijk.
Persoonlijk heb ik dus ook meer gezeik gehad met mijn Nvidia 7800gs dan met AMD/ATI kaarten. Ik had met CSS een of andere bug dat ik een of ander roze filter over het spel heen kreeg na het kijken van een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:16:
En Nvidia gaat in 2015 niks meer nieuws releasen toch? Pascal komt 2016...
De GTX 960 komt toch binnenkort ? En het zou me verwonderen als ze geen GTX 990 en GTX 980Ti gaan introduceren die ze makkelijk uit hun mouw kunnen schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:35:
[...]

De GTX 960 komt toch binnenkort ? En het zou me verwonderen als ze geen GTX 990 en GTX 980Ti gaan introduceren die ze makkelijk uit hun mouw kunnen schudden.
Als nou Nvida of AMD een dual gpu uitbrengen die 80 of 90% kost vergeleken met SLI/Crossfire van 2 kaarten.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat gaan ze niet doen, dan schieten ze in hun eigen marges. De Radeon HD 7990 was al zeer leuk geprijsd niet zo lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:34:
Dat gaan ze niet doen, dan schieten ze in hun eigen marges. De Radeon HD 7990 was al zeer leuk geprijsd niet zo lang geleden.
Ja maar dan zullen meer mensen voor een dual gpu kaart gaan, dus meer profit.

Waarom nu een R9 295X2 kopen terwijl je voor zelfde geld een 3 way kan doen met 8 GB kaarten? :P
pricewatch: MSI Radeon R9 290X GAMING 8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Omdat zo'n R9 295X2 1/3de van de plaats maar inneemt en 80% van de prestatie kan neerzetten door de minder goede Crossfire schaling >2 GPU's. Of omdat je geen stofzuiger wilt die de kamer verwarmt. Of omdat je geen zin hebt om nog eens 500€ aan waterkoeling te besteden. Of omdat je een mITX of mATX bordje hebt en je case klein wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:13:
Dat is dus precies het zwakke punt van AMD, ze zijn zo slecht in marketing. Iedereen kent de term shadowplay, haast niemand heeft van GVR gehoord :P, de AMD tegenhanger.
Die recording functie zit dacht ik alleen in de gratis raptor software.
Aangezien je dat wel even extra moet installeren doet niet iedereen, wat dus een drempel is.

Raptor software maakt ook weer 3 extra processen aan in de windows tray.
Totaal met o.a. de Catalyst software van AMD kom je dan aan een stuk of 8 processen.
Imho zijn dat er 5 te veel. Het werkt allemaal wel maar mag qua complexiteit wel een paar tandjes minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:52:
@Astnennu:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wel minder belangrijk. Maar een hoog verbruik is nooit positief. Qua stroom kosten maar ook qua milieu vervuiling is minder altijd beter. Daarnaast heb je minder warmte die je moet afvoeren en kan je cooler stiller zijn.

Prijs/Prestatie/Geluid productie is zeker belangrijker maar verbruik is toch een punt wat steeds belangrijker wordt. Je merkt dat meer en meer mensen er op letten.

Maar als je top scoorder bent in de grafiekjes kan je er prima mee weg komen als je qua verbruik niet goed scoort. Nu is dat helaas niet het geval en is de GTX980 sneller en zuiniger. Dat is een hele bittere pil.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:45:
Zulke grote problemen als met Nvidia-drivers heb ik in lange tijd niet gehad. N=1, uiteraard.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:15:
Die recording functie zit dacht ik alleen in de gratis raptor software.
Aangezien je dat wel even extra moet installeren doet niet iedereen, wat dus een drempel is.
Bizar, ik heb er nog specifiek op gezocht, maar kwam niets tegen. Ik ga het toch maar eens proberen, want ik had het juist laatst nodig :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Astennu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:04:
[...]
Maar als je top scoorder bent in de grafiekjes kan je er prima mee weg komen als je qua verbruik niet goed scoort. Nu is dat helaas niet het geval en is de GTX980 sneller en zuiniger. Dat is een hele bittere pil.
De bittere pil is vooral dat ie goedkoper te produceren is en voor veel meer verkoopt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
enchion schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:21:
nVidia heeft ooit met hun TNT en daarna vooral met de GeForce, 3dfx helemaal en Matrox/S3 een erg grote portie van de markt doen laten verdwijnen.

Nadat Ati zich met de markt ging bemoeien zijn er per jaar wat ere plaatsen gewisseld maar ze hebben nooit zo`n impact bij binnenkomst kunnen maken als nVidia.
Er waren eigenlijk al bijna geen andere merken meer over behalve dan hun huidige aartsrivaal en die was al te groot geworden om klein te krijgen.

Het is ook niet voor niets dat de naam GeForce daarom nog steeds als marketingnaam gebruikt wordt door de groenen.
Klopt ja. In het begin was 3DFX the bomb. Bijna iedereen had een voodoo 1 of 2.
In de Tijd van de Geforce 1 ging het de andere kant op. De Voodoo 4/5 was niet revolutionair genoeg meer. Glide had ook z'n nadelen.

ATi was toen nog niet zo in het zicht maar deed ook een beetje met de Radeon 1.

Al snel werd 3DFX Over gekocht door nVidia en nVidia heeft het merk gewoon helemaal laten verdwijnen. Alleen SLI is later terug gekomen in een nieuwe vorm.

ATi ging pas mee doen vanaf de Radeon 8500. (Radeon 2) deze hardware was erg krachtig. Maar de drivers waren niet goed genoeg. En het duurde erg lang voordat de opvolger kwam.
Maar door dat er steeds betere drivers kwamen kon de Radeon 8500 (Zeker in 128MB vorm) goed mee komen met de Geforce TI4200.

Bij de Radeon 9700 Pro ging ATi echt los. De eerste DX9 kaart en de prestaties waren echt super.
nVidia had toen ook een slecht jaar met de relatief slechte Geforce FX kaarten. Ze waren wel sneller dan de GF4 TI serie. Maar maakte heel veel herrie (waarschijnlijk ook een veel hoger verbruik.) En de beeldkwaliteit was veel slechter dan die van ATi.
haarbal schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:21:
[...]

De bittere pil is vooral dat ie goedkoper te produceren is en voor veel meer verkoopt.
Dat zeker. De GTX970 kan het prima opnemen tegen de gelijk geprijste R9 290X.
En dan gaan veel mensen toch voor de GTX970.

Als je gaat overclocken is de GTX970 echt veel sneller. Die dingen clocken zo 20% hoger (sommige halen zelfs 1600 MHz). Bij AMD is dit misschien 5-10%
[...]

En waarom dan?
Ik heb geen problemen gehad met AMD drivers in de afgelopen jaren. Dus waar is dit op gebaseerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 02-01-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:04:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is wel minder belangrijk. Maar een hoog verbruik is nooit positief. Qua stroom kosten maar ook qua milieu vervuiling is minder altijd beter. Daarnaast heb je minder warmte die je moet afvoeren en kan je cooler stiller zijn.

Prijs/Prestatie/Geluid productie is zeker belangrijker maar verbruik is toch een punt wat steeds belangrijker wordt. Je merkt dat meer en meer mensen er op letten.

Tuurlijk is meer warmte of een onzuiniger GPU nooit iets positiefs.
Echter, tegen welke meerprijs koop je dan een type GPU dat wel zuiniger/koeler is ?
Het verschil in meerprijs + de voordelen van de koelere kaart dien je dan af te schrijven via uren gebruik.
Uiteindelijk zou het altijd een economische afweging moeten zijn.
Toch kiezen veel mensen altijd merk X of merk Y ongeacht de precieze technische verschillen.

Voor mensen die bv prima kunnen leven met een gebruikte kaart (o.a. trm0001) zijn de ex-mining 280X kaarten weer een uitkomst met bedragen rond de 125 euro kan daar niets tegenop.
Nvidia zal best wel kaarten nieuw of gebruikt hebben die zuiniger zijn, maar tegen welke meerprijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Echter, tegen welke meerprijs koop je dan een type GPU dat wel zuiniger/koeler is ?
Het verschil in meerprijs + de voordelen van de koelere kaart dien je dan af te schrijven via uren gebruik.
Toch kiezen veel mensen altijd merk X of merk Y ongeacht de precieze technische verschillen.

Voor mensen die bv prima kunnen leven met een gebruikte kaart (o.a. trm0001) zijn de ex-mining 280X kaarten weer een uitkomst met bedragen rond de 125 euro kan daar niets tegenop.
Nvidia zal best wel kaarten nieuw of gebruikt hebben die zuiniger zijn, maar tegen welke meerprijs ?
Ga je nu tweedehands, waarvan een deel mogelijk rijp is voor de prullenbak of extra kosten voor aangepaste koeling vergelijken met een nieuwe kaart?
Een deel van de mensen kiest altijd voor een merk, dat weten we nu wel en dat blijft toch en gaat op bij nvidia en amd. De meeste andere mensen kiezen echt wel bewust en die kijken gewoon naar de voor en nadelen van een product. Dat is de reden dat de 970 het gewoon zo goed doet. Deze heeft killer prestatie met een laag verbruik en kan hoog overgeclockt worden voor een prima prijs en is koel en stil. De groep mensen die voor een high end videokaart kiezen die weten echt wel wat ze kopen en kiezen momenteel logisch voor nvidia. En als AMD met een 390 komt zal deze vast sneller zijn en de betere keus worden, maar die is er nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59
Blijft leuk die discussie. AMD moet wel snel met wat anders komen. Als ik nu een nieuwe kaart zou kopen zou ik echt voor de 970 gaan en ik heb sinds de Radeon 8500 alleen maar Radeons gehad. Niet zoveel als de meeste hier want ik game nooit echt veel. Speel nu eigenlijk alleen maar Assetto Corsa en daar doet de magere 270X die ik nu heb het perfect in op FHD. Ik heb de laatste jaren ook nooit problemen met drivers gehad. Het is overigens wel het oudste stuk hardware in m'n PC want ik heb laatst voor het eerst sinds ik van een PII naar een Athlon(XP?) ben overgestapt een Intel systeem gebouwd. M'n trouwe Phenom II draaid overigens nog steeds en ook met een AMD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:00:
[...]
....."Ga je nu tweedehands, waarvan een deel mogelijk rijp is voor de prullenbak of extra kosten voor aangepaste koeling vergelijken met een nieuwe kaart?"....
Nee, ik vergelijk een gebruikte 280X met nieuw EN gebruikt. Dat staat ook letterlijk in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Helemaal mee eens. De GTX980 valt ook zeker af. Maar de GTX970 zit qua prijs dicht op de R9 290X. Die die laatste valt ook af. De enige echte battle in dat segment vind plaats tussen de R9 290 en de GTX970. De eerste is goedkoper. De 2e sneller en zuiniger. Als je er maar 1-2 jaar mee doet is de eerste de betere keuze (Als je het mij vraagt) echter gaan de meeste toch voor optie 2.

Tja je weet het niet wat je krijgt. Ik heb al veel Tri-X kaarten gezien waar de fan's van kapot zijn. De prijs is verder wel laag. een GTX970 of 980 kost 2e hands nog erg veel. Dus als je in de markt bent voor 2e hands kaarten zijn de R9 280X en de R9 290 ideaal.
paragon schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:13:
Blijft leuk die discussie. AMD moet wel snel met wat anders komen. Als ik nu een nieuwe kaart zou kopen zou ik echt voor de 970 gaan en ik heb sinds de Radeon 8500 alleen maar Radeons gehad. Niet zoveel als de meeste hier want ik game nooit echt veel. Speel nu eigenlijk alleen maar Assetto Corsa en daar doet de magere 270X die ik nu heb het perfect in op FHD. Ik heb de laatste jaren ook nooit problemen met drivers gehad. Het is overigens wel het oudste stuk hardware in m'n PC want ik heb laatst voor het eerst sinds ik van een PII naar een Athlon(XP?) ben overgestapt een Intel systeem gebouwd. M'n trouwe Phenom II draaid overigens nog steeds en ook met een AMD kaart.
Waarom zou je nu dan voor een GTX970 gaan?
Zeker gezien je nu een 270X hebt. De R9 290 is al veel sneller dan de 270X.
Wat ook al gezegd is je moet veel gamen wil een 970 voordeliger zijn. Doe je dat niet is een R9 290 nog steeds een goede keuze. Het is zeker geen trage kaart.

Ik heb zelf ook vooral radeons gehad na de 8500 daar voor had ik een Geforce 1 DDR en een 2 GTS. Tussendoor nog een keer een 8800GT gehad.

En nu een GTX980. Maar ik weet niet hoe lang ik deze ga houden. Ik hoop dat die R9 390X snel komt :P

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 02-01-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Astennu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:59:
[...]
Tja je weet het niet wat je krijgt. Ik heb al veel Tri-X kaarten gezien waar de fan's van kapot zijn.
Mjah, deze grapjas heeft er 200 gesloopt
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Klopt ja. Die fan's gaan allemaal kapot als ze 24/7 hoge snelheden moeten draaien. Ook al stonden ze in een goed gekoeld data center toch gingen ze kapot.

Bij gamen draaien de kaarten veel kortere periode hoge snelheden dus dan gaan ze zo snel kapot al verwacht ik dat die kaarten na 2-3 jaar ook wel eens issues kunnen geven.

Het zijn maar simpele Sleeve bearing fan's.
De refferenced coolers van AMD houden het veel langer voor. Die kunnen 2-3 jaar hoge snelheden draaien voordat sommige kapot gaan. Maar dat zijn ball bearing fan's.

En ik weet niet wat het met de PCB componenten doet. Het heeft allemaal wel veel meer te lijden als het zo lang full load draait. Goede cooling scheelt veel maar na een jaar of 2-3 krijg je toch best wat uitval bij kaarten die zo lang minen. (heb ik van mensen gehoord die het al een hele tijd doen)

[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 02-01-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoeft overigens niet te betekenen dat hij ze zelf gesloopt heeft* al is dat wel waarschijnlijk.
Het zou bv ook om andere aanpassingen kunnen gaan of dat hij ze verkoopt namens een ander.

* Er staat nl niet in de advertentie dat ze bij hem kapot zijn gegaan. RMA in Hongkong is ook wat vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:22:
Het hoeft overigens niet te betekenen dat hij ze zelf gesloopt heeft* al is dat wel waarschijnlijk.
Het zou bv ook om andere aanpassingen kunnen gaan of dat hij ze verkoopt namens een ander.

* Er staat nl niet in de advertentie dat ze bij hem kapot zijn gegaan. RMA in Hongkong is ook wat vreemd :?
Hij heeft er zelf mee gemined.
Kaarten zijn terug gegaan naar Sapphire en dus naar HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 maanden minen en dan 200 defecten? Met hoeveel kaarten ben je dan wel niet in de weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
blijkbaar 500
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- SCHERP GEPRIJSD!!!

+ bergen andere type kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 02-01-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:42:
10 maanden minen en dan 200 defecten? Met hoeveel kaarten ben je dan wel niet in de weer?
Na 7-8 maanden had hij er al zo veel.
Zoals hieronder gezegd had hij er heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advertentie vervallen, nieuwe advertentie met uitgeschakelde reacties. Lastig als mensen even de feiten benadrukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:22:
RMA in Hongkong is ook wat vreemd :?
Nee het zou vreemd zijn als het ergens anders was, RMA's van Sapphire gaan naar Hongkong namelijk.

Zoals gezegd goedkope sleeve bearing fanlagers zijn niet bedoeld voor een lange levensduur, die kun je binnen enkele maanden stuk hebben als je je best doet. Wil je lange levensduur moet je FDB, 2BB, HDB, etc lagers gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

En dan die comments van mensen die denken dat de kaarten "op" zijn omdat ze een half jaar stressed op 60-70°C gelopen hebben. Geef mij maar liever zo'n kaartje ipv. een die bij iemand constant throttled door tegen de thermal limit aan te hinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Nee het zou vreemd zijn als het ergens anders was, RMA's van Sapphire gaan naar Hongkong namelijk.
Je zou verwachten dat een club als Sapphire wel een reparatie centrum kan betalen in Europa ?
Bij reparatie gaat letterlijk je eigen kaart naar China en terug voor reparatie ?
Dan ben je hem toch wel ffe kwijt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:00:
Advertentie vervallen, nieuwe advertentie met uitgeschakelde reacties. Lastig als mensen even de feiten benadrukken :+
Had niet daar mee te maken afhankelijk van wanneer deze vervallen is. Kan ook dat de kaarten die nog goed waren tijdelijk op waren. Het duurt even voor je gerepareerde / vervangende kaarten binnen krijgt.
Phuncz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:09:
En dan die comments van mensen die denken dat de kaarten "op" zijn omdat ze een half jaar stressed op 60-70°C gelopen hebben. Geef mij maar liever zo'n kaartje ipv. een die bij iemand constant throttled door tegen de thermal limit aan te hinken.
Inderdaad sommige weten niet waar ze het over hebben. 3 uur op 90 graden vs 30 uur op 75 graden. Dan kan het best zijn dat die 3 uur op 90c schadelijker geweest is.
Ik maak me overigens niet zo druk om de PCB's. De fan's kunnen er vooral slecht tegen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Je zou verwachten dat een club als Sapphire wel een reparatie centrum kan betalen in Europa ?
Bij reparatie gaat letterlijk je eigen kaart naar China en terug voor reparatie ?
Blijkbaar toch te duur. Ik kan me voorstellen dat het goedkoper is om ze daar te laten maken zelfs inc de shippings costs.
En ja je bent hem zo 4-6 weken kwijt als niet 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Phuncz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:09:
Mjah, ze zijn nog niet op, maar hij zet ze vrolijk op nieuwstaat terwijl ze al maanden full load hebben gelopen, de power electronics slijten ook. Hij vraagt ook wel om dat soort comments.

[ Voor 4% gewijzigd door haarbal op 02-01-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk wordt de 300-series wat zuiniger, kan ik 3-4 way CF doen met 1000W PSU :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W9QwqYJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
haarbal schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:15:
[...]

Mjah, ze zijn nog niet op, maar hij zet ze vrolijk op nieuwstaat terwijl ze al maanden full load hebben gelopen, de power electronics slijten ook. Hij vraagt ook wel om dat soort comments.
Ook voor die onderdelen geld dat temperatuur heel veel invloed heeft op de leeftijd. Standaard refferenced PCB's van die sapphire kaarten zijn in dat opzich robust zitten allemaal sollid caps en chokes op.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:15:
Hopelijk wordt de 300-series wat zuiniger, kan ik 3-4 way CF doen met 1000W PSU :+

[afbeelding]
Ja nice. Maar met 230 watt wordt de kaart wel wat geknepen. (in het geval van de 980)
Hij kan dan niet altijd max boost draaien.

Een R9 290X kan je ook op 230 laten werken maar dan underclockt hij. Dat is een beetje het verschil tussen AMD en nVidia.
nVidia boost boven de base die vrij hoog is. De Base van AMD is heel laag. en ze gaan eigenlijk uit van max turbo als een normaal waarde en gaan dan verlagen.

Maar goed ik hoop ook dat die R9 390 een betere performance per watt heeft. Mag best 400 watt trekken als hij dan ook super snel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:34:
[...]

Ook voor die onderdelen geld dat temperatuur heel veel invloed heeft op de leeftijd. Standaard refferenced PCB's van die sapphire kaarten zijn in dat opzich robust zitten allemaal sollid caps en chokes op.

[...]

Ja nice. Maar met 230 watt wordt de kaart wel wat geknepen. (in het geval van de 980)

Een R9 290X kan je ook op 230 laten werken maar dan underclockt hij. Dat is een beetje het verschil tussen AMD en nVidia.
nVidia boost boven de base die vrij hoog is. De Base van AMD is heel laag. en ze gaan eigenlijk uit van max turbo als een normaal waarde en gaan dan verlagen.

Maar goed ik hoop ook dat die R9 390 een betere performance per watt heeft. Mag best 400 watt trekken als hij dan ook super snel is :P
Dan hebben we dit nodig >:) pricewatch: Corsair AX1500i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nee want dan is een kaart snel genoeg :P dat doet mijn Seasonic 860 zonder problemen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 02-01-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

~30 FPS in GTA 4 :(
Weet iemand hoe je dit kan fixen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JpT3bPh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
Misschien weten ze dat in het GTA 4 topic. (Daarnaast, volgens mij was GTA 4 niet zo'n goede geoptimaliseerde game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

Ga je nog even terugkomen op je statement? Kan je wel leuk aankleden met een smiley maar zo makkelijk kom je er niet vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:46:
[...]

Ga je nog even terugkomen op je statement? Kan je wel leuk aankleden met een smiley maar zo makkelijk kom je er niet vanaf ;)
Nou misschien moet je maar net boven je post kijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus omdat je een probleem met de PC hebt en je van iemand hebt gehoord dat de AMD drivers slecht zijn, moet jouw probleem ook met de drivers te maken hebben? Niet echt overtuigend als je het mij vraagt...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:29:
Dus omdat je een probleem met de PC hebt en je van iemand hebt gehoord dat de AMD drivers slecht zijn, moet jouw probleem ook met de drivers te maken hebben? Niet echt overtuigend als je het mij vraagt...
Wat bedoel je? Ik heb zelf een AMD kaart |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

O dus als er iets mis is bij één persoon, geldt het meteen over de linie? Kom op. Geef een relevante steekproef of laat het zitten anders. Van dit soort grapjes krijg ik de kriebels in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-01-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:18:
O dus als er iets mis is bij één persoon, geldt het meteen over de linie? Kom op. Geef een relevante steekproef of laat het zitten anders. Van dit soort grapjes krijg ik de kriebels in ieder geval.
Waarom meteen aanvalspositie innemen in plaats van hulp aanbieden? Ga maar nou verder Nee...

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 02-01-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Hier, een paar subtiele hints waarom o.a. ik je geen hulp bied. 1. je zit in het verkeerde topic. 2. je geeft niets om mee te werken. Dat dus. Met je antwoorden hier vraag ik me serieus af hoe oud je bent.

Even iets anders. De toekomst van AMD ziet er wisselvallig uit, to say the least.
AMD's x86 chip sales within personal computers has gotten bad, really bad. Last quarter, the company changed the way that it reports its revenue breakdown, and essentially hid its x86 sales by combining those sales with graphics. Before the gaming consoles, nearly all of AMD's revenue was split between x86 chipsets and graphics chipsets; formerly, these two divisions had their own sectors, as seen below in the chart that I used to use to visualize these changes. After combining the two sectors, observing the health of these two divisions becomes difficult, but I'll still take a stab at it.
Afbeeldingslocatie: http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2015/1/2/16298782-14201776165745373-Sean-Chandler.png

Afbeeldingslocatie: http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2015/1/2/16298782-1420177665232098-Sean-Chandler.png
Vermoedelijk werkt AMD aan een GPU voor de volgende Nintendo-console. Zou goed voor ze zijn als ze daar weer wat winst mee halen, vraag me af waar de inkomsten van de XB1/PS4-deal uit bestaan en wat
voor piece of the pie ze krijgen.
Conclusion
Yes, AMD versus Intel is still a major portion of the struggling semiconductor company's efforts, but currently, it is far less important than it was one or two years ago. Investors shouldn't ignore the x86 for PC business, because it will still be a major part of the company's future when it releases new architectures, but right now, the sector is designed to survive and do nothing more. While AMD is "hiding" this revenue, it has good reason to do so: it's not important right now.

For 2015, I will look for stability in its overall revenue, while observing market share gains against Nvidia within consumer and professional graphics chipsets. Furthermore, it is important to watch the development of AMD's embedded, dense server, and semi-custom businesses. The dense server and embedded businesses has been gaining some traction, according to AMD. Also, the company's semi-custom business is expanding outside of the gaming consoles. Last year, AMD announced two design wins that would launch in 2016, and it also emphasized that it would announce at least two more wins in 2015. The company is very committed to using its IP and expertise to create products outside of the personal computer, and I believe that observing the company's progress in its new strategy will allow investors to make better decisions on AMD's future.
Bron: http://seekingalpha.com/a...a-big-deal-to-amd-anymore

Was er laatst niet iets over upcoming design wins naast Kabini?
With those industry standard benchmarks out of the way, AMD has put a greater focus on things that help run a business’ IT and with that they’ve partnered with Broadcom BRCM -0.53% to enable in-band and out-of-band DASH functionality through Broadcom’s TruManage. This allows for an enterprise’s IT management software and teams to easily monitor and maintain the devices on their network. Partnering with Broadcom on connectivity also gives AMD an opportunity to provide quality wired and wireless communications, which they lack when you look at them compared to their major competitors that offer complete processing and connectivity solutions. Broadcom lacks major processing and graphics capabilities and AMD lacks connectivity, so the two are almost a match made in heaven. As a result, AMD’s partnership with Broadcom has enabled for a smarter and more enterprise-friendly solution that companies’ IT departments will find attractive.
Misschien niet zo enterprise als server-cpu's, maar wel stapjes in de goede richting. Als ze power draw laag kunnen houden met Kabini en diens opvolgers, en ze die ook kunnen verkopen, dan kunnen ze weer terrein terugwinnen en geld gaan verdienen in nieuwe markten.

[ Voor 32% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-01-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Er wordt in Europa (en al helemaal in Nederland) bijna niet gerepareerd op PCB niveau. Voor alle grote merken blijft het bij swaps of het vervangen van hoofdcomponenten. Zodra er gesoldeerd moet worden kost het te veel en gaat het spul (vaak) de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:32:

Even iets anders. De toekomst van AMD ziet er wisselvallig uit, to say the least.
Er is geen "betere" merk. Het schommelt hele tijd tussen AMD en Nvidia.
Ik had de 290 gekocht omdat hij toen 349€ was en beter performance had dan een GTX 780 (450€).
Nu is 970 de koning, hij presteert beter dan een 290X voor zelfde prijs en is ook nog zuiniger(scheelt geld op PSU en energierekening en minder hitte).

Straks gaat AMD weer aan kop tot Nvidia met Pascal komt (2016?)

Amd vs Intel is een heel ander verhaaltje :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Het gaat niet alleen om de verkoopprijs, maar ook om yields en hoe duur de chips zijn om te maken. Daar komt de winst uit. Zat bij GTX9xx wel goed naar ik had begrepen. AMD doet de prijzen niet zo laag houden omdat ze het leuk vinden maar omdat ze moeten, dit snijdt in de marges. Is de productie van Soutern Islands al stopgezet eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:43:
Het gaat niet alleen om de verkoopprijs, maar ook om yields en hoe duur de chips zijn om te maken. Daar komt de winst uit. Zat bij GTX9xx wel goed naar ik had begrepen. AMD doet de prijzen niet zo laag houden omdat ze het leuk vinden maar omdat ze moeten, dit snijdt in de marges. Is de productie van Soutern Islands al stopgezet eigenlijk?
Komt die "ramp" niet eerder doordat 280x/290 bang for buck was in Q3 2013? Wel jammer dat ik mijn R9 290 pas in Augustus 2014 had gekocht, 1 maand later kwam Nvidia met 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:43:
Het gaat niet alleen om de verkoopprijs, maar ook om yields en hoe duur de chips zijn om te maken.
Het gaat niet enkel om de prijs maar yields en winstmarge hebben we niets aan. Wij zijn geen aandeelhouders maar consumenten. Hoe AMD zijn zaken voert kan ons als consument niets boeien, zolang wij maar ewaar voor ons geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Mag je voor jezelf spreken, gaat om nieuws en discussie he ;) Bedrijfsvoering valt daar ook onder en hoe gezond het is, zeker als je kijkt naar de GPU-tak die een erg grote rol speelt bij AMD.

@Sebas, ik dacht juist dat de prijs van 280X/290 nogal langzaam zakte? De 280 werd wel wat sneller goedkoper. Could be wrong, is ook mogelijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-01-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:36:
[...]

Er wordt in Europa (en al helemaal in Nederland) bijna niet gerepareerd op PCB niveau. Voor alle grote merken blijft het bij swaps of het vervangen van hoofdcomponenten. Zodra er gesoldeerd moet worden kost het te veel en gaat het spul (vaak) de prullenbak in.
In het verleden deed Samsung dat nog wel voor hun HD's ,ook printplaten vervangen.
Bij All-In-Logistics (ergens bij Schiphol) werden alle HD reparaties gedaan van heel Europa.

Verder weinig spullen hier die defect raken, dus ook weinig RMA ervaring O-)

De pure productie waarde van zo'n 300 euro kostende GPU zal ook wel onder de 100 euro liggen.
Dan loont het al snel niet meer om in hoge lonen landen daar nog aan te gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:57:
[...]

In het verleden deed Samsung dat nog wel voor hun HD's ,ook printplaten vervangen.
Bij All-In-Logistics (ergens bij Schiphol) werden alle HD reparaties gedaan van heel Europa.

Verder weinig spullen hier die defect raken, dus ook weinig RMA ervaring O-)

De pure productie waarde van zo'n 300 euro kostende GPU zal ook wel onder de 100 euro liggen.
Dan loont het al snel niet meer om in hoge lonen landen daar nog aan te gaan prutsen.
Er is niks defects aan als ik 4 uur achter elkaar BF4 op 100% GPU Load kan doen en dan opeens iets anders ga spelen en hij wil maar niet 100% Gpu load gebruiken.

Misschien bash ik AMD een beetje te veel maar het kan ook aan developers liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:52:
[...]
Het gaat niet enkel om de prijs maar yields en winstmarge hebben we niets aan. Wij zijn geen aandeelhouders maar consumenten. Hoe AMD zijn zaken voert kan ons als consument niets boeien, zolang wij maar ewaar voor ons geld krijgen.
Kuch, trm0001 is toch echt kleinschalig AMD aandeelhouder en heeft dus wel degelijk interesse in het financieel rijlen en zijlen van AMD. Daar schrijf ik dan ook regelmatig posts over in het algemene AMD topic.

trm0001 hoopt op het blijven voortbestaan van een gezonde concurrentie tussen AMD - Nvidia/Intel.

Sebas wat voor nut heeft nou weer een +1 post ? :O

Edit Sebas dubbelpost hier direct boven:
Ik heb het niet over jouw evt defect of niet daar heb ik nl 0,0 interesse in.
Verder draaf je idd een tikkeltje door in het AMD bashen & het posten van inhoudsloze posts.......

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tja, welkom in de bijzonder complexe wereld van software. Het kan aan BF4 liggen (die doet ergens wat onhandigs), het kan aan de driver liggen, het kan aan het nieuwe spel liggen, het kan aan het OS liggen, of de antivirus presteert het om wat raars te doen. Het kan op zo veel manieren fout gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:04:
[...]
concurrentie tussen AMD - Nvidia/Intel.

Sebas wat voor nut heeft nou weer een +1 post ? :O
Sorry teveel op Reddit gezeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:54:
Mag je voor jezelf spreken, gaat om nieuws en discussie he ;) Bedrijfsvoering valt daar ook onder en hoe gezond het is, zeker als je kijkt naar de GPU-tak die een erg grote rol speelt bij AMD.
Nieuws als in hardware nieuws (we zitten in "Harde Waren -> Videokaarten & Beeldschermen"). Wat sommige mensen uit financiële grafiekjes met de natte vinger afleiden heeft weinig met hardwarenieuws te maken maar heel erg veel met financiële analyse. Uiteindelijk weten we daar te weinig feiten van waardoor er nogal snel aannames over gebeuren en ontstaat er een discussie die steunt op speculatie en misinformatie. Ik herinner me nog dat niet zo lang geleden een mod heeft moeten ingrijpen hiervoor omdat de nutteloze discussie de spuigaten uitliep voor lange tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 02-01-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nieuws & geruchten over hardware (hier: GPU) + resultaten (over onder meer: GPU en design wins) geven een redelijk beeld van de toekomst. Daar ben ik in geïnteresseerd. Heb even zitten bladeren in de eerdere topics en het ziet ernaar uit dat het jaren geleden hier net zo aan toe ging. Moet prima kunnen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-01-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:11:
Nieuws & geruchten over hardware (hier: GPU) + resultaten (over onder meer: GPU en design wins) geven een redelijk beeld van de toekomst. Daar ben ik in geïnteresseerd. Heb even zitten bladeren in de eerdere topics en het ziet ernaar uit dat het jaren geleden hier net zo aan toe ging. Moet prima kunnen dus. Vind jij van niet, dan lees je dat toch lekker niet?
Algemeen & Financieel nieuws + technische vooruitgang over AMD tref je hier aan:
[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Kennelijk heb ik dat genegeerd in m'n onderbewustzijn nadat de discussie daar op tilt ging. Tijdje niet meer gelezen erna. Pardon. I'll take the difficult stuff over there :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Astennu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:34:
Met 230 Watt 'from the wall' wordt die enkele kaart al geknepen inderdaad, maar kijk voor de lol eens naar de rooskleurige cijfers voor de rest.

Bij 2-way komt er (aan het stopcontact) maar 140 Watt bij (bij een erg efficiente PSU ~125 Watt binnen het systeem zelf).
Bij 3-way komt er wederom maar 140 Watt bij aan het stopcontact, dus wederom maar ~125 Watt binnen het systeem.
Bij 3-way komt er zelfs maar 110 Watt bij aan het stopcontact, dus grofweg 100 Watt binnen het systeem.

Het is vooral een prachtige reclame-slide, maar als we bedenken dat praktisch alle beschikbare GTX980's non-reference zijn en behoorlijk wat meer kunnen slurpen dan 200 Watt op volle belasting, dan kunnen we ook bedenken dat de cijfers hier wel erg rooskleurig zijn en het plaatsen van een dergelijk stukje reclame hier vooral dat is, reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zijn niet juist alle GTX 970's non-reference en alle GTX 980's juist reference ?

Maar inderdaad, die cijfers kloppen alleen als er slechte schaling gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dahakon schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:06:
[...]

Met 230 Watt 'from the wall' wordt die enkele kaart al geknepen inderdaad, maar kijk voor de lol eens naar de rooskleurige cijfers voor de rest.

Bij 2-way komt er (aan het stopcontact) maar 140 Watt bij (bij een erg efficiente PSU ~125 Watt binnen het systeem zelf).
Bij 3-way komt er wederom maar 140 Watt bij aan het stopcontact, dus wederom maar ~125 Watt binnen het systeem.
Bij 3-way komt er zelfs maar 110 Watt bij aan het stopcontact, dus grofweg 100 Watt binnen het systeem.

Het is vooral een prachtige reclame-slide, maar als we bedenken dat praktisch alle beschikbare GTX980's non-reference zijn en behoorlijk wat meer kunnen slurpen dan 200 Watt op volle belasting, dan kunnen we ook bedenken dat de cijfers hier wel erg rooskleurig zijn en het plaatsen van een dergelijk stukje reclame hier vooral dat is, reclame.
Inderdaad. Of je prestaties zijn niet optimaal. Of je verbruik wordt veel hoger dan wat ze daar laten zien.
Maar het blijft veel minder dan wat AMD heeft. Zelfs al gooi je de kaarten vol open.
Phuncz schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:15:
Zijn niet juist alle GTX 970's non-reference en alle GTX 980's juist reference ?

Maar inderdaad, die cijfers kloppen alleen als er slechte schaling gebruikt wordt.
Qua cooling in ieder geval veel wel. Maar ik gok dat nVidia ook een refferenced design heeft gemaakt wat OEM's kunnen gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 04-01-2015 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op zondag 04 januari 2015 @ 03:36:
[...]

Inderdaad. Of je prestaties zijn niet optimaal. Of je verbruik wordt veel hoger dan wat ze daar laten zien.
Maar het blijft veel minder dan wat AMD heeft. Zelfs al gooi je de kaarten vol open.

[...]

Qua cooling in ieder geval veel wel. Maar ik gok dat nVidia ook een refferenced design heeft gemaakt wat OEM's kunnen gebruiken.
Source LINUS (OFC WIE ANDERS :9 )
http://youtu.be/UnS0xWtoRzk?t=4m29s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:11
Nog een aantal Freesync enabled displays gepresenteerd op CES.

http://ir.amd.com/phoenix...ol-newsArticle&ID=2002910

[ Voor 45% gewijzigd door LongBowNL op 05-01-2015 19:52 . Reden: AMD link ipv overclockers3d ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hard choice......

Voor de Samsung UE850 gaan of voor de BenQ XL2730Z? Als ik 1440P 144hz kies kan ik net zo goed gaan voor Acer met IPS-achtige paneel alleen die is G-Sync en geen Freesync :/

4K 144hz moet opschieten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
4K 144hz ?
Daarvoor ga je Nvidia en Amd (en nog liefst een derde speler) toch eerst een paar miljard moeten geven tegen dat dit (vlug) haalbaar is :P

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.