CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 128 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 41.572 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 14:20
Volgens mij is OpenGL de API, en de OpenGL Shader Language de officiële naam voor de taal. Ten minste dat is wat ik opmaak uit de OpenGL website. (https://www.opengl.org/documentation/current_version/)

EDIT
Ik lees je comment opnieuw, op wikipedia staat niet dat het een taal is. Het is onafhankelijk van de programmeer taal (cross-language).

[ Voor 26% gewijzigd door LongBowNL op 04-02-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:33

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 64119 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:01:
[...]

Wiki:
OpenGL (Open Graphics Library)\[3]\[4]\[5] is a cross-language, multi-platform application programming interface (API) for rendering 2D and 3D vector graphics.
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
Wiki:
OpenGL (Open Graphics Library)\[3]\[4]\[5] is a cross-languagemulti-platform application programming interface (API) , for rendering 2D and 3D vector graphics.

Het is dus een API geschikt voor meerdere talen/platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

@hieroboven:

Zowel DX als OpenGL zijn natuurlijk gebonden aan programmeertalen en routines (Raamwerk).
DX spreekt nu eenmaal andere talen dan OpenGL.
Zie het als programmeer omgevingen waarbinnen iedereen gebonden is aan dezelfde routine talen.

Het zijn geen letterlijke talen maar iedereen spreekt er wel dezelfde taal.
Daarom zal ik DX en OpenGL blijven zien als "talen" ook al is dat misschien niet compleet of correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

Leuke video gevonden tijdens YouTube-en:

Hoe zouden de kleuren zijn? Is het waard om voor Benq te gaan voor al die extra functies of toch maar voor Acer voor die IPS paneel (heb nu ook een IPS paneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 12:57
Anoniem: 64119 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:13:
@hieroboven:

Zowel DX als OpenGL zijn natuurlijk gebonden aan programmeertalen en routines (Raamwerk).
DX spreekt nu eenmaal andere talen dan OpenGL.
Zie het als programmeer omgevingen waarbinnen iedereen gebonden is aan dezelfde routine talen.

Het zijn geen letterlijke talen maar iedereen spreekt er wel dezelfde taal.
Daarom zal ik DX en OpenGL blijven zien als "talen" ook al is dat misschien niet compleet of correct.
En toch zit je fout. Er is geen enkele programmeur op deze planeet die het met je eens zal zijn. Met name OpenGL kun je vanuit tal van talen gebruiken; C/C++, Delphi, Java, Haskell, Perl, Python, Ruby, Golang en nog wel een stuk of 10. En nee, dan gebruik je het niet overal hetzelfde, omdat al deze talen hun eigen syntax en semantiek hebben. Bekijk eens een stukje Haskell code en durf dan maar eens te beweren dat dat hetzelfde als C/C++ is ;)

Ik kan het ook omkeren: D3D en OpenGL zijn allebei vanuit C++ aan te spreken en dan gebruik je toch echt dezelfde taal. Wat anders is, zijn de handelingen die je verricht.

Daar heb je het dan ook: een API is geen taal, een API is een verzameling van handelingen. Google voor de gein eens op "<grote site> API". Facebook API, Twitter API, noem het maar op. Je zult vervolgens zien dat die API te gebruiken is vanuit PHP, Ruby, JavaScript, Python, Perl, C/C++, Obj-C, Java en ga zo maar door. En wederom, hoe dat in elke taal gebeurt is volledig anders.

Je kunt het waarschijnlijk het beste vergelijken met een (kook) recept. De handelingen zijn altijd hetzelfde, maar het staat toch echt wel anders op papier in het Nederlands, Arabisch, Chinees of Fins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Werelds:

Even een puntje van orde naast de open deuren.

Zou het misschien mogelijk zijn dat ik er een eigen mening op na mag houden waar desnoods niemand het mee eens is (en dat ook beslist niet hoeft te zijn) ?

Zo ja dan begin je mij te begrijpen, zo nee dan is verder schermen met open deuren niet erg zinvol.

Mijn mening is dat ik DX en OpenGL als talen beschouw, volgens mij heb ik dat recht.
Dit deed ik 15 jaar geleden al en doe dat over nog eens 15 jaar nog steeds, mochten ze dan nog bestaan.
Zelfs wanneer dat niet compleet of correct is (zie letterlijk mijn post hierboven).
Waarom zou je daar nog een probleem van maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 16:16
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:19:
@ Werelds:

Zou het misschien mogelijk zijn dat ik er een eigen mening op na mag houden waar desnoods niemand het mee eens is (en dat ook beslist niet hoeft te zijn) ?

Zo ja dan begin je mij te begrijpen, zo nee dan is verder schermen met open deuren niet erg zinvol.

Mijn mening is dat ik DX en OpenGL als talen beschouw, volgens mij heb ik dat recht.
Dit deed ik 15 jaar geleden al en doe dat over nog eens 15 jaar nog steeds, mochten ze dan nog bestaan.
Zelfs wanneer dat niet compleet of correct is (zie letterlijk mijn post hierboven).
Het kan je mening zijn, maar feitelijk gezien zit je er echt naast.
En omdat er nergens bij staat dat het je mening is (tot deze post) is het een gewoon simpelweg mensen verkeerde informatie geven. Daarom maken we er een probleem van ;)
Een ding wat men al eerder aangaf is de OpenGL Shader Language (wellicht bedoel je dat) wel een echte taal.

Vind je .NET ook een taal dan? Dat is namelijk ook alleen maar een Framework/API. C# of VB.NET is de taal (met bijbehorende compiler), maar die kunnen perfect werken zonder het .NET Framework.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima hoor, maak er zoveel mogelijk een probleem van, mij heb je er niet mee......

En ja, .NET zie ik ook als een taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:00:
Prima hoor, maak er zoveel mogelijk een probleem van, mij heb je er niet mee......

En ja, .NET zie ik ook als een taal.
.NET is een framework, c# / vb.net zijn talen :P

Sorry, compleet off topic, maar ik kon het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog meer mensen met open deuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
And now , Back to the Studio. ->

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Cheezus schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:34:
[...]

Wiki:
OpenGL (Open Graphics Library)\[3]\[4]\[5] is a cross-languagemulti-platform application programming interface (API) , for rendering 2D and 3D vector graphics.

Het is dus een API geschikt voor meerdere talen/platformen.
De reden dat er cross-language staat is omdat het te benaderen is via tal van talen zoals Werelds al aangeeft, misschien maakt dit het logischer? Trouwens niks persoonlijk, al zou je OpenGL iets anders noemen dan maakt het mij niet uit :p. Zolang iedereen maar weet waar je het over hebt.

Doet de deur nu dicht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 64119 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:19:
@ Werelds:

Excuses als je je aangevallen voelt, er is niks met een mening hebben.

Je moet echter ook beseffen dat wat jij hier doet is jouw "mening" als feit presenteren en daar zit je fout. Als jij dat zo wilt blijven beschouwen, best, maar dan raad ik je aan dat niet op die manier te presenteren. We hebben hier op GoT aardig wat mensen die in het dagelijks leven programmeur zijn en voor ons is jouw "mening" gewoon fout. Vrijwel elke programmeur maakt dagelijks gebruik van verschillende API's, vanuit slechts één enkele programmeertaal. Ik zou heel graag een vergelijking maken die jij net zo fout vindt, maar ik weet niet wat je in het dagelijks leven doet dus helaas kan dat niet. En nee, .NET is ook geen taal. Je kunt .NET vanuit VB, C# en C++ gebruiken en die 3 lijken even veel op elkaar als een kakkerlak, een haai en een arend.

Meningen zijn ok, die hebben we hier allemaal. Maar je moet ook kunnen erkennen wanneer je fout zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij staat er meerdere keren de opmerking "niet compleet of correct", dat lijkt mij vrij duidelijk.

Verder denk ik dat hier alleen maar meningen voorbij komen en geen wetenschappelijk onderbouwde feiten.
(trm0001 heeft in 12 jaar tweaken nog geen eigen studies of proefschriften voorbij zien komen)

Om mijn mening iets lekkerder te behappen te maken zou wellicht "taalomgevingen" iets beter passen voor de mensen die er vreselijk veel moeite mee hebben. Zelf hou ik het op talen. Nogmaals: hoe incorrect/fout/misleidend/incompleet/aanstootgevend dat ook mag zijn voor sommige collega tweakers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Vliegende varkens bestaan! Je weet wel, die varkens met veren en vleugels. Vogels? Mja, het is misschien niet compleet of correct, maar ik blijf dat gewoon vliegende varkens noemen. Ben je het daar niet mee eens? Nou, kom maar eens met een proefschrift volgens academische standaarden waar uit blijkt dat het vogels zijn en geen vliegende varkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
On-topic:
WCCFTech heeft een screenshot waarin een AMD medewerker op hun Facebook post dat de 3xx serie in de afrondingsfase zit.
http://wccftech.com/amd-p...ng-touches-r9-300-series/

Heb de post overigens zelf niet meer op hun Facebook terug kunnen vinden. :(

Kan niet wachten tot AMD weer eens laat zien tot wat de underdog in staat is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan niet wachten tot AMD weer eens laat zien tot wat de underdog in staat is. ;-)
Dan heb je vandaag dubbele goede dag: On/Off-topic maar wel vrij spectaculair AMD nieuws:

Stijging vandaag van de AMD aandelen (11 12 13) 16 procent en sinds lange tijd ruim boven de 3 dollar (3,31).

https://www.google.com/finance?q=NYSE:AMD

@WES: je hebt helemaal gelijk, vasthouden aan niet bestaande problemen is een vak apart !

EDIT:

Radeon 380X zou 58 procent sneller zijn dan de GTX970:

http://www.streetwiserepo...sense-inc-nyseinvn/19707/

Shares of Advanced Micro Devices, Inc. (NASDAQ:AMD) [Detail Analytic Report] slightly up in pre-market trading session as a Chinese web-site has issued what it claims to be initial performance standards of an next high-performance graphics card from AMD. Just like earlier unofficial trial results, the new ones show that AMD’s coming high-end graphics solution will exceed everything that is accessible on the market except the dual-chip Radeon R9 295X2. Chiphell, Chinese web-site has once again issued alleged standard results of an unidentified AMD graphics card that is claimed to be the coming flagship Radeon R9 graphics solution. Recently AMD personnel confirmed that the next-generation premium single-chip solution will be named the Radeon R9 380X; hence, it is extremely likely that the web-site published the so-called benchmark results of this product. The firm used a picture of an island as a substitute of an actual name on its graphs. Another graph issued by the web-site discloses relative performance advantage the alleged Radeon R9 380X has over current graphics adapters. If the numbers are correct, then the novelty is about 58% faster than the GeForce GTX 970 and the Radeon R9 290X, which is something that was anticipated.

http://www.kitguru.net/co...-380x-in-3dmark-revealed/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3rMFDQbpFFpAFl0zMrD29BRC/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1sQXBxN6JBiZlLKdB8SCdnAi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YcOmIRjqed1BcDBa4fhRA9An/full.png

http://www.chiphell.com/thread-1231917-1-1.html

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 64119 op 05-02-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Qua efficiëntie is een GTX980 beter. Hopelijk weten ze nog het een en het ander te optimaliseren. Het ziet er i.i.g. plausibel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 17:41
madmaxnl schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 04:31:
Qua efficiëntie is een GTX980 beter. Hopelijk weten ze nog het een en het ander te optimaliseren. Het ziet er i.i.g. plausibel uit.
Uitgaande dat dit natuurlijk enigzins in de buurt gaat komen (Ik heb nog wel wat zout naast mij staan ;) )

Volgens mij is de 380x de nieuwe 290x of zoiets kwam volgens mij eerder voorbij. Dat zou kunnen betekenen dat de 370x dus 970 prestaties kan krijgen voor min of meer hetzelfde verbruik.

Dat vind ik dan best wel netjes. Je krijgt meer power met de 380x, maar daar betaal je dan voor met een hoger stroomverbruik. Vind ik prima :)

[ Voor 11% gewijzigd door Zeara op 06-02-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeara schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:14:
[...]
Uitgaande dat dit natuurlijk enigzins in de buurt gaat komen (Ik heb nog wel wat zout naast mij staan ;) )

Volgens mij is de 380x de nieuwe 290x of zoiets kwam volgens mij eerder voorbij. Dat zou kunnen betekenen dat de 370x dus 970 prestaties kan krijgen voor min of meer hetzelfde verbruik.

Dat vind ik dan best wel netjes. Je krijgt meer power met de 380x, maar daar betaal je dan voor met een hoger stroomverbruik. Vind ik prima :)
Nou nee dus, tov de 290X krijg je ruim 50 procent meer prestatie tegen gelijk stroomverbruik (+/- 5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Anoniem: 64119 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Nou nee dus, tov de 290X krijg je ruim 50 procent meer prestatie tegen gelijk stroomverbruik (+/- 5%).
Ik had het er duidelijker in moeten zetten, maar ik bedoelde natuurlijk tegen over de 970/980 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 15:58
Zeara schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:14:
Volgens mij is de 380x de nieuwe 290x of zoiets kwam volgens mij eerder voorbij.
Dit heb ik gemist, kan iemand dit bevestigen?
Ik kon de grafieken al niet helemaal serieus nemen zonder deze kennis, dan kan NV z'n spulletjes wel inpakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DisplayPort version 1.3 was released on September 15, 2014.This standard increases overall transmission bandwidth to 32.4 Gbit/s with the new HBR3 mode featuring 8.1 Gbit/s per lane (up from 5.4 Gbit/s with HBR2 in version 1.2), totalling 25.92 Gbit/s with overhead removed. This bandwidth allows for 5K displays (5120×2880 px) in RGB mode, and UHD 8K television displays at 7680×4320 (16:9, 33.18 megapixels) using 4:2:0 subsampling. The bandwidth also allows for two 4K (3840×2160 px) computer monitors at 60 Hz in 24-bit RGB mode using Coordinated Video Timing, a 4K stereo 3D display, or a combination of 4K display and USB 3.0 as allowed by DockPort. The new standard features HDMI 2.0 compatibility mode with HDCP 2.2 content protection. It also supports VESA Display Stream Compression, which uses a visually lossless low-latency algorithm to increase resolutions and color depths and reduce power consumption.

Zou de 300-serie dit ook hebben? 8K beeldschermen en 4k 120hz confirmed!!! HYPEEEE!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Snorro schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:51:
[...]

Dit heb ik gemist, kan iemand dit bevestigen?
Ik kon de grafieken al niet helemaal serieus nemen zonder deze kennis, dan kan NV z'n spulletjes wel inpakken :P
Dit staat in het artikel op kitgure

"Recently AMD employees confirmed that the next-gen top-of-the-range single-chip solution will be called the Radeon R9 380X; hence, it is highly likely that the web-site published the so-called benchmark results of this product. The company used a picture of an island instead of an actual name on its graphs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik hoop echt dat AMD met de nieuwe kaarten Nvidia de grond in boort qua prestaties. Ik gun ze echt een grote klapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:31:
Zou de 300-serie dit ook hebben? 8K beeldschermen en 4k 120hz confirmed!!! HYPEEEE!!!!
Waarschijnlijk wel, AMD had 1.2 ook verwerkt zodra het kon (1.2 kwam net iets te laat voor Evergreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Geen zuivere 8K UHD:
UHD 8K television displays at 7680×4320 using 4:2:0 subsampling
Dan ziet 4K 4:4:4 er meestal beter uit voor PC-gebruik. 4:2:0 subsampling haalt veel detail en accuraatheid uit het beeld.
Voor TV-gebruik lijkt het me compleet zinloos, je moet voor 1080p al een jaap van een scherm hebben of er kortbij zitten om het ten volle te kunnen benutten. 4K verviervoudigd de totale resolutie nogmaals en 8K is zelfs het zestienvoudige. Ik ben benieuwd wanneer dat nuttig gaat worden en voor wat. Misschien VR-toepassingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:57:
[...]

Geen zuivere 8K UHD:

[...]

Dan ziet 4K 4:4:4 er meestal beter uit voor PC-gebruik. 4:2:0 subsampling haalt veel detail en accuraatheid uit het beeld.
Voor TV-gebruik lijkt het me compleet zinloos, je moet voor 1080p al een jaap van een scherm hebben of er kortbij zitten om het ten volle te kunnen benutten. 4K verviervoudigd de totale resolutie nogmaals en 8K is zelfs het zestienvoudige. Ik ben benieuwd wanneer dat nuttig gaat worden en voor wat. Misschien VR-toepassingen ?
4:2:0 is 8 bit en 4:4:4 is 10 bit

99.99 % van alle schermen zijn 8 bit, alleen high-end LG/Samsung monitoren zijn 10 bit zoals de :
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp 27 Ultra HD 5K Monitor Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
4K 120hz ?
Er is geeneen kaart die nu 4K 60hz deftig kan afspelen :p

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia666 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:07:
4K 120hz ?
Er is geeneen kaart die nu 4K 60hz deftig kan afspelen :p
Ja want mensen denken alleen over nieuwste/zwaarste games.

Wedden dat je met 2 390X's 120 fps kan halen in BF4/Hardline @ 4K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:08:
[...]

Ja want mensen denken alleen over nieuwste/zwaarste games.

Wedden dat je met 2 390X's 120 fps kan halen in BF4/Hardline @ 4K ?
Tuurlijk alles is mogelijk :p alleen hoe deftig zal het nog uitzien ?

Mijn voorkeur gaat liever naar mooiere graphics dan fps
Maarja voor multiplayer shooters is fps idd wel belangrijker :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia666 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:13:
[...]

Tuurlijk alles is mogelijk :p alleen hoe deftig zal het nog uitzien ?

Mijn voorkeur gaat liever naar mooiere graphics dan fps
Maarja voor multiplayer shooters is fps idd wel belangrijker :)
Ja maar met 4K 120HZ heb je beste van beide werelden.

Hoef je niet te kiezen tussen 144hz 1440P en 4K 60hz.
Of je kan natuurlijk ook voor deze gaan: pricewatch: Dell Ultrasharp 27 Ultra HD 5K Monitor Zwart

2014: Jaar van 4K
2015: Jaar van 5K

Makes sense toch :9

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 06-02-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 12-05 15:59

fynrd1

Fooled by Randomness

Betreft de 380X, is er een vermoeden, of iets bekend over de prijsrange waar deze kaart in gaat vallen?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fynrd1 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:21:
Betreft de 380X, is er een vermoeden, of iets bekend over de prijsrange waar deze kaart in gaat vallen?
380X is de opvolger van de 290X
De 390X zal een dual gpu kaart zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
fynrd1 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:21:
Welja beetje hetzelfde als de 290X vroeger wss 500-600 euro

Spreek me tegen indien niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:06:
4:2:0 is 8 bit en 4:4:4 is 10 bit

99.99 % van alle schermen zijn 8 bit, alleen high-end LG/Samsung monitoren zijn 10 bit zoals de :
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp 27 Ultra HD 5K Monitor Zwart
Zo werkt het niet. Subsampling slaat op de kleurdata die je scherm kan interpreteren, de 8 en 10-bit die je aanhaalt, gaat over het hardwarematig maximaal weer te geven aantal kleuren van je scherm. Het eerste is primair afhankelijk van de bandbreedte van de interface, het tweede is primair afhankelijk van het LCD paneel.

Info: http://www.niwa.nu/2013/0...ub-sampling-is-important/ en http://www.avsforum.com/f...a-subsampling-thread.html

Veel TN monitoren zijn 6-bit, IPS is vaak 8-bit en er zijn zelfs 10-bit monitoren voor de professionele wereld.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 06-02-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:27:
[...]

Zo werkt het niet. Subsampling slaat op de kleurdata die je scherm kan interpreteren, de 8 en 10-bit die je aanhaalt, gaat over het hardwarematig maximaal weer te geven aantal kleuren van je scherm. Het eerste is primair afhankelijk van de bandbreedte van de interface, het tweede is primair afhankelijk van het LCD paneel.

Info: http://www.niwa.nu/2013/0...ub-sampling-is-important/ en http://www.avsforum.com/f...a-subsampling-thread.html
Bijna alle videomateriaal is 4:2:0 ik heb hier enkele 4K demo's en zelfs die zijn niet 4:4:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:30:
[...]

Bijna alle videomateriaal is 4:2:0 ik heb hier enkele 4K demo's en zelfs die zijn niet 4:4:4
Lees mijn reply nog eens zorgvuldig:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:32:
[...]

Lees mijn reply nog eens zorgvuldig:

[...]
and UHD 8K television displays at 7680×4320 (16:9, 33.18 megapixels) using 4:2:0 subsampling.
8K 4:2:0 voor TV en 4K 4:4:4 ;) voor PC

Niet dat veel TV"s tegenwoordig een displayport hebben :(
Mijn R9 290 kan max 30hz @ 4K door HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

4K 4:4:4 is al lang mogelijk met de huidige monitors. Het zijn eerder televisies die zich beperken tot het interpreteren van 4:2:0 (op ALLE resoluties) en dan is het weinig bijzonder allemaal. Als 8K nuttig zou zijn voor televisie-doeleinden maar op hetzelfde scherm zou je 4K moeten gebruiken voor PC-doeleinden, dan doe je toch iets fout. Doorgaans zit je korter bij een monitor (voor PC) dan een bij een TV-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:39:
[...]

4K 4:4:4 is al lang mogelijk met de huidige monitors. Het zijn eerder televisies die zich beperken tot het interpreteren van 4:2:0 (op ALLE resoluties) en dan is het weinig bijzonder allemaal. Als 8K nuttig zou zijn voor televisie-doeleinden maar op hetzelfde scherm zou je 4K moeten gebruiken voor PC-doeleinden, dan doe je toch iets fout. Doorgaans zit je korter bij een monitor (voor PC) dan een bij een TV-scherm.
Mijn 850V kan 4:4:4 via de 3de HDMI poort :*)

*als je een 970/980 hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Phuncz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Dit verklaard ook waarom tvs zo goedkoop zijn in verhouding met schermen van gelijke grote. Vaak hoge input lag, vaak geen 4:4:4 chroma subsampling en natuurlijk dat ze in veel grotere aantallen worden gemaakt (plus die stomme 16:9 aspect ratio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:46:
[...]

Dit verklaard ook waarom tvs zo goedkoop zijn in verhouding met schermen van gelijke grote. Vaak hoge input lag, vaak geen 4:4:4 chroma subsampling en natuurlijk dat ze in veel grotere aantallen worden gemaakt (plus die stomme 16:9 aspect ratio).
Inputlag valt mee als je 60HZ aankan, maar spelen op 30hz kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:51:
[...]

De inputlag is met 60HZ wellicht lager (iets van 16ms), maar dit is in de meeste gevallen nog steeds boven de 25ms gemiddeld. Sommige tvs halens zelfs 50ms, dus nee dat valt niet mee.
Het zal natuurlijk ook per persoon afhangen, ik wordt met een inputlag die zo hoog is zeeziek achter mijn scherm tijdens een first person shooter, dus nee dank je :P.
Edit:
Het wordt nog leuker als je een first person shooter online gaat spelen, dan gaat die ping ook nog eens meespelen.

Inputlag is nauwelijks fps gebonden tenzij je inderdaad ergens onder de 30 valt dan is het waarneembaar.

Kijk anders maar eens naar dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1622095
Tv heeft een inpulag van +50ms gemiddeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 06-02-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:46:
[...]

Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:51:
[...]
Inputlag duidt op de vertraging tussen de beweging die je maakt met je muis of toetsenbord en de tijd die het kost voor het weer te geven. Als men het over inputlag bij monitoren heeft (het kan door meerdere factoren veroorzaakt worden), gaat het vaak over post-processing (in geval van TV's) of controllers zonder inputlag-optimalisaties zoals bij monitoren voor de grafische sector.

Vaak kun je bij TV's de inputlag drastisch verlagen door alle vormen van post-processing uit te schakelen, zoals motion smoothing (en de talloze marketingsynoniemen), dynamic contrast en dat soort fratsen. Veel TV-schermen hebben ook een "PC mode" of "game mode" die dit voor je doet.

Bij PC's zijn er allerlei factoren van invloed hierop, in-game is dat bijvoorbeeld V-sync (triple buffering helpt deels) en motion blur. De meeste andere factoren zijn minder fel van invloed.

Maar de framerate heeft er een relatief klein aandeel bij. Sowieso wil je 60fps of meer, maar als je slechts 30fps kan weergeven (door 30Hz beperking), dan is inputlag niet je grootste zorg.

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 06-02-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.anandtech.com/...iew-amd-nvidia-star-swarm

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8962/71450.png

GTX 980 wint het in absoluten, maar AMD verpletterd in relatieven met 5x de FPS

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Phuncz schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:27:
Dit vind ik dan wel weer mooi om te zien:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Called the R9 285 ITX Compact Edition, the card is a little over 17 cm long, 11 cm tall, and 2-slot thick. It features a dense aluminium fin-stack heatsink, which is ventilated by a single 100 mm fan.

This is also likely the first/only R9 285 card to feature dual-BIOS, with a push-type BIOS toggle switch. This switch lets you select between a UEFI-ready BIOS that features a UEFI GOP driver, and a "legacy" BIOS. Both run the card at the same clock speeds - 918 MHz core, with 5.50 GHz (GDDR5-effective) memory. Sapphire is also readying an OC Edition variant of this card, which comes with a puny 10 MHz overclock (928 MHz core), and untouched memory clocks. Based on the 28 nm "Tonga" silicon, the R9 285 offers 1,792 GCN 1.1 stream processors, 112 TMUs, 32 ROPs, and a 256-bit wide memory interface, which holds 2 GB of memory on this card.

Bron: TechPowerUp
Het zou mooi zijn als ze een fanless versie kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweak-Freak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:55:
[...]

Het zou mooi zijn als ze een fanless versie kunnen maken.
Meh voor een HTPC kan je beter een 960 nemen die heeft h265 decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:59:
[...]

De inputlag is met 60HZ wellicht lager (iets van 16ms), maar dit is in de meeste gevallen nog steeds boven de 25ms gemiddeld. Sommige tvs halens zelfs 50ms, dus nee dat valt niet mee.
Het zal natuurlijk ook per persoon afhangen, ik wordt met een inputlag die zo hoog is zeeziek achter mijn scherm tijdens een first person shooter, dus nee dank je :P.
Edit:
Het wordt nog leuker als je een first person shooter online gaat spelen, dan gaat die ping ook nog eens meespelen.

Inputlag is nauwelijks fps gebonden tenzij je inderdaad ergens onder de 30 valt dan is het waarneembaar.

Kijk anders maar eens naar dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1622095
Tv heeft een inpulag van +50ms gemiddeld.
Volgens http://www.displaylag.com/display-database/ heeft het een inputlag van 64ms. Waarschijnlijk ligt het nu stukken lager door updates.
Hier al 2 jaar 14.6ms inputlag op mijn pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart en niks aan te merken.

En over die thread; dat krijg je ervan als je zo gierig bent dat je niet paar tientjes extra aan een Samsung 590D uit wilt geven (gemeten inputlag daarvan is maar 4.6ms.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 06-02-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 12-05 15:59

fynrd1

Fooled by Randomness

Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:52:
[...]

Volgens http://www.displaylag.com/display-database/ heeft het een inputlag van 64ms. Waarschijnlijk ligt het nu stukken lager door updates.
Hier al 2 jaar 14.6ms inputlag op mijn pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart en niks aan te merken.

En over die thread; dat krijg je ervan als je zo gierig bent dat je niet paar tientjes extra aan een Samsung 590D uit wilt geven (gemeten inputlag daarvan is maar 4.6ms.
Wat heeft dit allemaal voor meerwaarde voor dit topic? Heb je hier geen monitor topic voor?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:25
enchion schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:13:
http://www.anandtech.com/...iew-amd-nvidia-star-swarm

[afbeelding]

GTX 980 wint het in absoluten, maar AMD verpletterd in relatieven met 5x de FPS
Euhm, ja, en als ze hun dx11 nog trager maken hadden ze 10x de performance kunnen hebben...

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Yes, slotje!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.