Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevb
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 15:51
Ik ben al een maand of 3 in bezit van de AOC U2868PQU. Het beeld is erg mooi... maar ik erger me mateloos aan de vertraging tussen de beweging van o.a. mijn muis en de eigenlijke beweging op het scherm.

Overal lees ik dat deze monitor optimaal is voor gaming, en dat er geen vertraging merkbaar is. De vertraging is altijd merkbaar. Overigens weet ik ook niet of 'input lag' wel het juiste begrip is voor de vertraging die ik ondervind. Ik kan helemaal niet precies mikken omdat mijn muis steeds te ver gaat door de vertraging. Erg irritant, zelfs als ik gewoon op simpele (kleine) icoontjes moet klikken aan de andere kant van het beeld, dan geraak ik er nooit in één precieze beweging.

Mijn GPU is de GTX970 en de monitor is aangesloten via DP 1.2. Op de monitor zelf staat overdrive op 'maximum', en nog steeds voel ik de vertraging erg hard. Het gaat hier weliswaar niet over seconden, maar milliseconden. Misschien ligt het aan mij, maar ik voel het écht hard.

Ik heb ondertussen al een nieuwe monitor gekregen, maar het probleem blijft. Ik vraag mij af wat er verkeerd zou kunnen zijn. Zijn er bepaalde instellingen bij de monitor/grafische kaart die ik moet aanpassen? Zijn er hier nog Tweakers die dit probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Vsync al uit gezet? Dat zorgt ook voor een lichte vertraging.

Ik zie dat het om een 4K Ultra HD monitor gaat. Die resolutie is behoorlijk zwaar voor je videokaart in games met nogal wat eyecandy. Welke games speel je zoal en hoeveel FPS haal je in die spellen?

[ Voor 62% gewijzigd door Topskilled op 23-01-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het probleem is er ook bij het aanklikken van een icoontje en dat is alles behalve zwaar voor een videokaart, ook niet op 4K.

Wat was de vertraging volgens de review waar uit bleek dat het een goed scherm was?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topskilled
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-04-2021
Als het icoontjes zijn ingame en je framerate is aan de lage kant dan gaat je muis ook gewoon stroperig. Als het probleem zich ook in windows voor doet ligt het idd ergens anders aan.

Probeer eens je spel op 1920x1080 te zetten en kijk of het probleem zich dan nog voor doet?

Suc6 in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Valt weinig aan te doen, in reviews wordt een gemiddelde input lag van 58ms gemeten. Ik zou hier inderdaad gek van worden :P.

Dat je leest dat het goed voor gamen is is misschien mensen die gamen op de tv :P, die dingen hebben ook vaak een hoge input lag. Die mensen zullen het dus niet merken.
Wederom zal je niet vaak horen van mensen dat hun aankoop slecht is, niemand vind het leuk om slechte dingen te kopen |:(.
This monitor's input lag, on the other hand, could be significant enough to put off gamers. Measured at 58 ms, this works out at almost four frames of latency from the source input signal, which can already be felt when moving the mouse on the desktop. Still, this level of input lag causes no problems for office computing or watching movies.
http://www.digitalversus....u2868pqu-p20684/test.html
offtopic:
Digitalversus is een van de betere review sites voor tft naast naar mijn idee de beste tftcentral, dus ik zou daar een kijkje gaan nemen voordat je een ander scherm koopt

Maar even eerlijk, je kan niet voor 400 euro een geweldig 4k scherm verwachten. Ze worden pas vanaf 400 euro verkocht. Je betaald al minimaal 400 euro voor een redelijk 27 inch 2560x1440/1600p scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 23-01-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:18:
Valt weinig aan te doen, in reviews wordt een gemiddelde input lag van 58ms gemeten. Ik zou hier inderdaad gek van worden :P.
Lijkt mij duidelijk dan. :p

Volgende keer dus eerst even een review lezen en niet één of andere sjaak op internet geloven op zijn blauwe ogen. :9

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevb
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 15:51
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:06:
[...]

Lijkt mij duidelijk dan. :p

Volgende keer dus eerst even een review lezen en niet één of andere sjaak op internet geloven op zijn blauwe ogen. :9
Ik heb me gebaseerd op vele reviews, maar blijkbaar is dat inderdaad niet helemaal te vertrouwen.

Tjah, nu zit ik opgescheept met een onbruikbare monitor die overigens af en toe wat kuren vertoont (rare geluiden, verstoringen op het scherm, blauwe lijnen...).

Bedankt Sp3ci3s8472 voor de tip over de reviews!
Pagina: 1