Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Formule E - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:55
FE gaat niet op normale circuits rijden. Het is een heel ander spelletje. En maar goed ook. Anders word het een herhaling van facetten en is het een van de vele F'. Mij trekt nu juist het heel verschillende karakter.

Misschien dat ze in een lager stadium wel over kunnen naar waterstof maar verder is het wel goed zoals het nu is. Ze mogen alleen de fanboost eruit halen. Die voegt niet heel veel toe tegenwoordig

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Damian
  • Laatst online: 18-11 21:15

Damian

Insane Obtrusion

ik ga volgend seizoen toch maar eens volgen :P Was volgens mij in het S01 in Parijs toen ze daar aan het racen waren. Was nog niet zo heel populair toen dus kon mooi overal kort bij al.

hoe kan ik dit makkelijk kijken eigenlijk? Zend Ziggo het uit?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Damian schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:02:
ik ga volgend seizoen toch maar eens volgen :P Was volgens mij in het S01 in Parijs toen ze daar aan het racen waren. Was nog niet zo heel populair toen dus kon mooi overal kort bij al.

Formule E - Deel 1

Hebben ze hun werk niet helemaal voor niets gedaan ;)

A smile a day....

• alexbl69
  • Laatst online: 16:02
Loekoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:04:
[...]
Ik denk zelf dat over 10-15 jaar de effecten van en de perceptie op klimaatverandering zo dusdanig is veranderd dat de Formule 1 als huidig gigantisch reizend-kerosine en diesel verslindend circus niet meer bestaat, althans: niet met deze auto's.
Dat is het grappige. Het verbruik (en de uitstoot) van de Formule-1 auto's is maar een bijkans onmeetbare fractie van de uitstoot van het gehele circus.

De nieuwe motoren die we sinds 2014 gebruiken verbruiken een stuk minder, maar de tot nu toe hierdoor gerealiseerde besparing op brandstof wordt volledig teniet gedaan door 1 Boeing 747 die van Engeland naar Australië vliegt. En in een Grand Prix weekend vliegt er niet 1 Boeing 747 naar Australië, maar een stuk of 5. En dat al sinds 2014. En niet alleen naar Australië, maar naar alle plekken buiten Europa waar een Grand Prix plaatsvindt.

De coureurs en teamleiding komen met hun privé vliegtuigen, gedurende het hele weekend is er een soort van lijndienst van vliegtuigen tussen de thuisbasis en het circuit om onderdelen en mensen te transporteren.

Afgelopen vrijdag reed Albon met een witte helm, pas op zaterdag kwam de aangepaste helm met z'n eigen kleurstelling. Het is een helm van Arai, die fabriek staat in Japan. Het zou me niks verbazen als er een vliegtuig puur en alleen voor die helm van Japan naar Milaan is gevlogen.

Mocht de FE de populariteit van de F1 gaan benaderen, dan gaan we die gekte daar ook krijgen. De racewagens stoten niks uit, maar de totale uitstoot is niks minder door het hele circus er omheen.

iRacing Profiel

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-09 12:02
Ai, zouden zijn persoonlijke sponsoren dit leuk vinden? Er kijken in vergelijking met andere autosporten natuurlijk niet zoveel mensen naar. Vind het ergens ook wel jammer voor hem. Er rijden toch vooral coureurs in deze klasse die te licht bevonden zijn voor F1/Indy of op hun retour zijn. En in die categorie valt Nyck de Vries naar mijn mening lang niet.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:33
Damian schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:02:
Ja Ziggo Sport heeft sowieso komend seizoen de rechten (Eurosport ook, maar die doet soms tape-delayed).

Ziggo zend de kwalificatie & de race (beide LIVE) uit met Nederlands commentaar van meestal Rene Hoogterp op Racing.
En soms ook op het open kanaal.

Ryur wijzigde deze reactie 12-09-2019 09:34 (5%)

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:21
alexbl69 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:03:
[...]

Dat is het grappige. Het verbruik (en de uitstoot) van de Formule-1 auto's is maar een bijkans onmeetbare fractie van de uitstoot van het gehele circus.

De nieuwe motoren die we sinds 2014 gebruiken verbruiken een stuk minder, maar de tot nu toe hierdoor gerealiseerde besparing op brandstof wordt volledig teniet gedaan door 1 Boeing 747 die van Engeland naar Australië vliegt. En in een Grand Prix weekend vliegt er niet 1 Boeing 747 naar Australië, maar een stuk of 5. En dat al sinds 2014. En niet alleen naar Australië, maar naar alle plekken buiten Europa waar een Grand Prix plaatsvindt.

De coureurs en teamleiding komen met hun privé vliegtuigen, gedurende het hele weekend is er een soort van lijndienst van vliegtuigen tussen de thuisbasis en het circuit om onderdelen en mensen te transporteren.

Afgelopen vrijdag reed Albon met een witte helm, pas op zaterdag kwam de aangepaste helm met z'n eigen kleurstelling. Het is een helm van Arai, die fabriek staat in Japan. Het zou me niks verbazen als er een vliegtuig puur en alleen voor die helm van Japan naar Milaan is gevlogen.

Mocht de FE de populariteit van de F1 gaan benaderen, dan gaan we die gekte daar ook krijgen. De racewagens stoten niks uit, maar de totale uitstoot is niks minder door het hele circus er omheen.
Maar gaat de push van de hybride motoren in F1 (en FE uberhaupt) er niet om dat er meer bewustwording wordt gecreëerd en dat we langzamerhand ook steeds meer elektrische auto's in het straatbeeld gaan zien?

Daar zit de echte impact in, en niet in de besparing van 20 auto's met zuinigere motoren...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Requiem19 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:53:
[...]

Maar gaat de push van de hybride motoren in F1 (en FE uberhaupt) er niet om dat er meer bewustwording wordt gecreëerd en dat we langzamerhand ook steeds meer elektrische auto's in het straatbeeld gaan zien?

Daar zit de echte impact in, en niet in de besparing van 20 auto's met zuinigere motoren...
Niemand boeit die hybride kant van de F1, daar gaat het enkel om het geluid en pure snelheid.

FE wordt waarschijnlijk toch al gekeken door mensen die e-cars enigszins accepteren, qua geluid, 'duur' (20 rondjes max), snelheid (of.. eigenlijk geen snelheid), en dat dinkytoy style tegen elkaar rammen.

Al snap ik nog niet helemaal hoe door het kijken van F1/FE ik opeens wel 35k+ zal uitgeven voor een e-car (en wil meer niveau van mijn auto, zeker 10-15k erbovenop).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bart_GR
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
[...]

De forumule 1 compenseert al sinds eind jaren 90 de uitstoot doormiddel het planten van bomen :) Bron: https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997

• alexbl69
  • Laatst online: 16:02
Bart_GR schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

De forumule 1 compenseert al sinds eind jaren 90 de uitstoot doormiddel het planten van bomen :) Bron: https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997
Yeah right :)

iRacing Profiel

• Krankenhausen
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:37
Ik verwacht dat tegenwoordig in ieder geval voor een deel van de hybride systemen van de F1 auto's, het gewoon de snelste oplossing is. Zeker de MGU-k, ik verwacht dat een auto die zijn remenergie niet terugwint gewoon langzamer is.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:21
SinergyX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

Niemand boeit die hybride kant van de F1, daar gaat het enkel om het geluid en pure snelheid.

FE wordt waarschijnlijk toch al gekeken door mensen die e-cars enigszins accepteren, qua geluid, 'duur' (20 rondjes max), snelheid (of.. eigenlijk geen snelheid), en dat dinkytoy style tegen elkaar rammen.

Al snap ik nog niet helemaal hoe door het kijken van F1/FE ik opeens wel 35k+ zal uitgeven voor een e-car (en wil meer niveau van mijn auto, zeker 10-15k erbovenop).
Het boeit de power unit manufacturers...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Formula E - Best Team radio van het voorbije seizoen...veel heftige emoties passeren de revue.
Het zijn en blijven racers, in hart en nieren.

YouTube: Best Team Radio Of The Season | ABB FIA Formula E Championship

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:57

JB

Cédric roelt!

[...]

Het is toch allemaal een wassen neus :? Net alsof die E hokken milieubewust zijn. Het produceren van accu's vs uitstoot. Hoe vaak moeten daar nieuwe accu's in? Wat gebeurt er met de oude accu's? Het hele elektrisch rijden slaat net zo goed he-le-maal nergens op als het milieu de drijfveer zou moeten zijn.

Mijn boefje is liev!

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:41
JB schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:31:
[...]
Het produceren van accu's vs uitstoot. Hoe vaak moeten daar nieuwe accu's in? Wat gebeurt er met de oude accu's?
Ik heb de indruk dat je het antwoord niet gezocht hebt ;)

'15 Zoe, douchen met wtw en Auer Edel Eau

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:51

vhal

ಠ_ಠ

SinergyX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

In plaats gal te spuwen op de Formule E moet je eigenlijk ook blij zijn dat er een nieuwe klasse vanaf scratch is opgebouwd en tot op heden redelijk succesvol te benoemen is. Het veld ligt eigenlijk zo dicht bij elkaar dat min of meer iedereen kan winnen. Als je jezelf even door die azijnzure appel heen weet te bijten, dan zie je eigenlijk best leuke races. Het is simpelweg niet te vergelijken met de Formule 1 of elke andere ICE(hybrid) raceklasse. Misschien dat de MotoE er nog het dichtst bij komt.
troost je, ook "Soub" gaat over op "hybridemeuk" en EV :+

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vhal schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:14:
[...]
In plaats continue gal te spuwen op de Formule E moet je eigenlijk ook blij zijn dat er een nieuwe klasse vanaf scratch is opgebouwd en tot op heden redelijk succesvol te benoemen is. Het veld ligt eigenlijk zo dicht bij elkaar dat min of meer iedereen kan winnen. Als je jezelf even door die azijnzure appel heen weet te bijten, dan zie je eigenlijk best leuke races. Het is simpelweg niet te vergelijken met de Formule 1 of elke andere ICE(hybrid) raceklasse. Misschien dat de MotoE er nog het dichtst bij komt.
Ik heb bijna 1 compleet seizoen gekeken, het is niet interessant, het is niet 'spannend', en meest belangrijk.. ik hoef het niet leuk te vinden. Ik was serieus toen ik eerder zei dat de F1 2019 E-sport nog veel spannender was om te zien, en daarbij heb je zelfs een compleet gelijk field qua auto's.
troost je, ook "Soub" gaat over op "hybridemeuk" en EV :+
En wat wil je met zo'n onzin opmerking?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Webgnome
@SinergyX dan is het dus blijkbaar niks voor jou . Dat kan toch? Er is niemand die vind dat jij MOET kijken? Discussie gesloten. Persoonlijk vind ik F1 namelijk geen tot weinig aan als het niet ontzettend pokkeweer is.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:51

vhal

ಠ_ಠ

@SinergyX maar niemand verplicht je toch om te kijken, nietwaar? Om je dan vervolgens een heel seizoen te pijnigen vind ik dan ook vreemd. Wat betreft e-sports, allemaal leuk en wel maar ik kan het niet geheel serieus nemen, anderen weer wel. Ook prima.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Webgnome
Felix Da Costa gaat naar dsTeCheeta

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:29

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:56

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :+

A smile a day....

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True