Formule E - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
FE gaat niet op normale circuits rijden. Het is een heel ander spelletje. En maar goed ook. Anders word het een herhaling van facetten en is het een van de vele F'. Mij trekt nu juist het heel verschillende karakter.

Misschien dat ze in een lager stadium wel over kunnen naar waterstof maar verder is het wel goed zoals het nu is. Ze mogen alleen de fanboost eruit halen. Die voegt niet heel veel toe tegenwoordig

Strava | AP | IP | AW

• Damian
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

ik ga volgend seizoen toch maar eens volgen :P Was volgens mij in het S01 in Parijs toen ze daar aan het racen waren. Was nog niet zo heel populair toen dus kon mooi overal kort bij al.

hoe kan ik dit makkelijk kijken eigenlijk? Zend Ziggo het uit?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Damian schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:02:
ik ga volgend seizoen toch maar eens volgen :P Was volgens mij in het S01 in Parijs toen ze daar aan het racen waren. Was nog niet zo heel populair toen dus kon mooi overal kort bij al.

Formule E - Deel 1

Hebben ze hun werk niet helemaal voor niets gedaan ;)

Testing, one, two ...

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
Loekoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:04:
[...]
Ik denk zelf dat over 10-15 jaar de effecten van en de perceptie op klimaatverandering zo dusdanig is veranderd dat de Formule 1 als huidig gigantisch reizend-kerosine en diesel verslindend circus niet meer bestaat, althans: niet met deze auto's.
Dat is het grappige. Het verbruik (en de uitstoot) van de Formule-1 auto's is maar een bijkans onmeetbare fractie van de uitstoot van het gehele circus.

De nieuwe motoren die we sinds 2014 gebruiken verbruiken een stuk minder, maar de tot nu toe hierdoor gerealiseerde besparing op brandstof wordt volledig teniet gedaan door 1 Boeing 747 die van Engeland naar Australië vliegt. En in een Grand Prix weekend vliegt er niet 1 Boeing 747 naar Australië, maar een stuk of 5. En dat al sinds 2014. En niet alleen naar Australië, maar naar alle plekken buiten Europa waar een Grand Prix plaatsvindt.

De coureurs en teamleiding komen met hun privé vliegtuigen, gedurende het hele weekend is er een soort van lijndienst van vliegtuigen tussen de thuisbasis en het circuit om onderdelen en mensen te transporteren.

Afgelopen vrijdag reed Albon met een witte helm, pas op zaterdag kwam de aangepaste helm met z'n eigen kleurstelling. Het is een helm van Arai, die fabriek staat in Japan. Het zou me niks verbazen als er een vliegtuig puur en alleen voor die helm van Japan naar Milaan is gevlogen.

Mocht de FE de populariteit van de F1 gaan benaderen, dan gaan we die gekte daar ook krijgen. De racewagens stoten niks uit, maar de totale uitstoot is niks minder door het hele circus er omheen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ai, zouden zijn persoonlijke sponsoren dit leuk vinden? Er kijken in vergelijking met andere autosporten natuurlijk niet zoveel mensen naar. Vind het ergens ook wel jammer voor hem. Er rijden toch vooral coureurs in deze klasse die te licht bevonden zijn voor F1/Indy of op hun retour zijn. En in die categorie valt Nyck de Vries naar mijn mening lang niet.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Damian schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:02:
Ja Ziggo Sport heeft sowieso komend seizoen de rechten (Eurosport ook, maar die doet soms tape-delayed).

Ziggo zend de kwalificatie & de race (beide LIVE) uit met Nederlands commentaar van meestal Rene Hoogterp op Racing.
En soms ook op het open kanaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 12-09-2019 09:34 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21
alexbl69 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:03:
[...]

Dat is het grappige. Het verbruik (en de uitstoot) van de Formule-1 auto's is maar een bijkans onmeetbare fractie van de uitstoot van het gehele circus.

De nieuwe motoren die we sinds 2014 gebruiken verbruiken een stuk minder, maar de tot nu toe hierdoor gerealiseerde besparing op brandstof wordt volledig teniet gedaan door 1 Boeing 747 die van Engeland naar Australië vliegt. En in een Grand Prix weekend vliegt er niet 1 Boeing 747 naar Australië, maar een stuk of 5. En dat al sinds 2014. En niet alleen naar Australië, maar naar alle plekken buiten Europa waar een Grand Prix plaatsvindt.

De coureurs en teamleiding komen met hun privé vliegtuigen, gedurende het hele weekend is er een soort van lijndienst van vliegtuigen tussen de thuisbasis en het circuit om onderdelen en mensen te transporteren.

Afgelopen vrijdag reed Albon met een witte helm, pas op zaterdag kwam de aangepaste helm met z'n eigen kleurstelling. Het is een helm van Arai, die fabriek staat in Japan. Het zou me niks verbazen als er een vliegtuig puur en alleen voor die helm van Japan naar Milaan is gevlogen.

Mocht de FE de populariteit van de F1 gaan benaderen, dan gaan we die gekte daar ook krijgen. De racewagens stoten niks uit, maar de totale uitstoot is niks minder door het hele circus er omheen.
Maar gaat de push van de hybride motoren in F1 (en FE uberhaupt) er niet om dat er meer bewustwording wordt gecreëerd en dat we langzamerhand ook steeds meer elektrische auto's in het straatbeeld gaan zien?

Daar zit de echte impact in, en niet in de besparing van 20 auto's met zuinigere motoren...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Requiem19 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:53:
[...]

Maar gaat de push van de hybride motoren in F1 (en FE uberhaupt) er niet om dat er meer bewustwording wordt gecreëerd en dat we langzamerhand ook steeds meer elektrische auto's in het straatbeeld gaan zien?

Daar zit de echte impact in, en niet in de besparing van 20 auto's met zuinigere motoren...
Niemand boeit die hybride kant van de F1, daar gaat het enkel om het geluid en pure snelheid.

FE wordt waarschijnlijk toch al gekeken door mensen die e-cars enigszins accepteren, qua geluid, 'duur' (20 rondjes max), snelheid (of.. eigenlijk geen snelheid), en dat dinkytoy style tegen elkaar rammen.

Al snap ik nog niet helemaal hoe door het kijken van F1/FE ik opeens wel 35k+ zal uitgeven voor een e-car (en wil meer niveau van mijn auto, zeker 10-15k erbovenop).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[...]

De forumule 1 compenseert al sinds eind jaren 90 de uitstoot doormiddel het planten van bomen :) Bron: https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
Bart_GR schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

De forumule 1 compenseert al sinds eind jaren 90 de uitstoot doormiddel het planten van bomen :) Bron: https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997
Yeah right :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik verwacht dat tegenwoordig in ieder geval voor een deel van de hybride systemen van de F1 auto's, het gewoon de snelste oplossing is. Zeker de MGU-k, ik verwacht dat een auto die zijn remenergie niet terugwint gewoon langzamer is.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21
SinergyX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

Niemand boeit die hybride kant van de F1, daar gaat het enkel om het geluid en pure snelheid.

FE wordt waarschijnlijk toch al gekeken door mensen die e-cars enigszins accepteren, qua geluid, 'duur' (20 rondjes max), snelheid (of.. eigenlijk geen snelheid), en dat dinkytoy style tegen elkaar rammen.

Al snap ik nog niet helemaal hoe door het kijken van F1/FE ik opeens wel 35k+ zal uitgeven voor een e-car (en wil meer niveau van mijn auto, zeker 10-15k erbovenop).
Het boeit de power unit manufacturers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Formula E - Best Team radio van het voorbije seizoen...veel heftige emoties passeren de revue.
Het zijn en blijven racers, in hart en nieren.

YouTube: Best Team Radio Of The Season | ABB FIA Formula E Championship

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Het is toch allemaal een wassen neus :? Net alsof die E hokken milieubewust zijn. Het produceren van accu's vs uitstoot. Hoe vaak moeten daar nieuwe accu's in? Wat gebeurt er met de oude accu's? Het hele elektrisch rijden slaat net zo goed he-le-maal nergens op als het milieu de drijfveer zou moeten zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

(jarig!)
JB schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:31:
[...]
Het produceren van accu's vs uitstoot. Hoe vaak moeten daar nieuwe accu's in? Wat gebeurt er met de oude accu's?
Ik heb de indruk dat je het antwoord niet gezocht hebt ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

SinergyX schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:21:
[...]

In plaats gal te spuwen op de Formule E moet je eigenlijk ook blij zijn dat er een nieuwe klasse vanaf scratch is opgebouwd en tot op heden redelijk succesvol te benoemen is. Het veld ligt eigenlijk zo dicht bij elkaar dat min of meer iedereen kan winnen. Als je jezelf even door die azijnzure appel heen weet te bijten, dan zie je eigenlijk best leuke races. Het is simpelweg niet te vergelijken met de Formule 1 of elke andere ICE(hybrid) raceklasse. Misschien dat de MotoE er nog het dichtst bij komt.
troost je, ook "Soub" gaat over op "hybridemeuk" en EV :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vhal schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:14:
[...]
In plaats continue gal te spuwen op de Formule E moet je eigenlijk ook blij zijn dat er een nieuwe klasse vanaf scratch is opgebouwd en tot op heden redelijk succesvol te benoemen is. Het veld ligt eigenlijk zo dicht bij elkaar dat min of meer iedereen kan winnen. Als je jezelf even door die azijnzure appel heen weet te bijten, dan zie je eigenlijk best leuke races. Het is simpelweg niet te vergelijken met de Formule 1 of elke andere ICE(hybrid) raceklasse. Misschien dat de MotoE er nog het dichtst bij komt.
Ik heb bijna 1 compleet seizoen gekeken, het is niet interessant, het is niet 'spannend', en meest belangrijk.. ik hoef het niet leuk te vinden. Ik was serieus toen ik eerder zei dat de F1 2019 E-sport nog veel spannender was om te zien, en daarbij heb je zelfs een compleet gelijk field qua auto's.
troost je, ook "Soub" gaat over op "hybridemeuk" en EV :+
En wat wil je met zo'n onzin opmerking?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@SinergyX dan is het dus blijkbaar niks voor jou . Dat kan toch? Er is niemand die vind dat jij MOET kijken? Discussie gesloten. Persoonlijk vind ik F1 namelijk geen tot weinig aan als het niet ontzettend pokkeweer is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

@SinergyX maar niemand verplicht je toch om te kijken, nietwaar? Om je dan vervolgens een heel seizoen te pijnigen vind ik dan ook vreemd. Wat betreft e-sports, allemaal leuk en wel maar ik kan het niet geheel serieus nemen, anderen weer wel. Ook prima.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Felix Da Costa gaat naar dsTeCheeta

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Komend weekend gaat het seizoen weer beginnen in Saudi Arabië. Vorig seizoen vol goede moed begonnen, maar na een paar races afgehaakt, omdat het nergens echt handig / makkelijk te volgen was. Ik zie dat het nu op Eurosport 1 en op Ziggo Sport Totaal uitgezonden wordt, maar ik kan nergens iets vinden over terug kijken. Weet iemand of je daarvoor ook afhankelijk bent van Ziggo?

Is Ziggo Sport Totaal overigens een betaald iets? Of zit dat bij een standaard abonnement in?
* DeKaerften Heeft wel een Ziggo abonnement, maar gebruikt alleen het internet, TV kabel is niet eens aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DeKaerften schreef op woensdag 20 november 2019 @ 16:43:
Komend weekend gaat het seizoen weer beginnen in Saudi Arabië. Vorig seizoen vol goede moed begonnen, maar na een paar races afgehaakt, omdat het nergens echt handig / makkelijk te volgen was. Ik zie dat het nu op Eurosport 1 en op Ziggo Sport Totaal uitgezonden wordt, maar ik kan nergens iets vinden over terug kijken. Weet iemand of je daarvoor ook afhankelijk bent van Ziggo?

Is Ziggo Sport Totaal overigens een betaald iets? Of zit dat bij een standaard abonnement in?
* DeKaerften Heeft wel een Ziggo abonnement, maar gebruikt alleen het internet, TV kabel is niet eens aangesloten
Ziggo Sport Totaal is een "betaald iets"
Wel hebben alle klanten met een tv abbo kanaal 14. Hier wordt een selectie van de 5 Ziggo Sport Totaal kanalen uitgezonden. Bijvoorbeeld alle F1 trainingen/race. Maar volgens mij heb ik daar nog nooit FE voorbij zien komen.

Voor meer info verwijs ik je naar de website van ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Ah, dankje. Nog even opgezocht op de site van Ziggo, maar €10 per maand voor alleen FE is wel een beetje gortig (ook gezien ik al een F1TV pro abo heb :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 2 vrije trainingen kan je nog vrij kijken via YouTube en website zelf, Q en race zijn inderdaad enkel Eurosport en Ziggo. Ik kijk gelukkig ook nog wat nascar en CL, dus was de Ziggo Go het net nog waard (omdat ik ook al over ben naar F1TV pro :P)

• Webgnome
Volgens mij is het life te volgens ik het open kanaal van Eurosport. Dat is niet zaligmakend (want reclame) maar ja wel iets.

Ben heel benieuwd naar dit seizoen door de nieuwe teams en de diverse nieuwe drivers. Wat ik alleen jammer vind is dat er volgens mij veel dubbele races in deze kalender zitten. Dat maakt het toch iets minder leuk. Of misschien juist wel? De ene race is de andere niet natuurlijk.

Strava | AP | IP | AW

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Veel dubbele races? Alleen het eerste en het laatste weekend, dat is er 1 meer dan afgelopen jaar. Van mij mag elk weekend wel een dubbele race zijn, net als bij de DTM.

Van mij mogen ze wel overstappen naar snelle auto's (minimaal 300kW) en slicks welke gewisseld kunnen worden naar inter/wet als het gaat regenen.

Goede zaak dat er wat aanpassingen zijn in de regels dit jaar. Tijd stopt met lopen bij FCY en SC en de attackmode geeft dit jaar 35kW extra in plaats van 25kW

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Wat zijn de start tijden van aankomend weekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
MuVo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:44:
Wat zijn de start tijden van aankomend weekend?
vrijdag: 13 uur smiddags (eurosport) en herhaling om 22:00
zaterdag: 08:55 en 17:00 smiddags volgens mij
TheBrut3 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:37:
Veel dubbele races? Alleen het eerste en het laatste weekend, dat is er 1 meer dan afgelopen jaar. Van mij mag elk weekend wel een dubbele race zijn, net als bij de DTM.

Van mij mogen ze wel overstappen naar snelle auto's (minimaal 300kW) en slicks welke gewisseld kunnen worden naar inter/wet als het gaat regenen.

Goede zaak dat er wat aanpassingen zijn in de regels dit jaar. Tijd stopt met lopen bij FCY en SC en de attackmode geeft dit jaar 35kW extra in plaats van 25kW
ok dan. Niet heel veel dubbele races. Eentje extra. Ik denk dat wat betreft banden ze op den duur ook wel zullen overstappen als men vaker regen tegen gaat komen. Afgelopen seizoen hebben we natuurlijk gezien dat het niet zo heel erg goede bandjes zijn met een plensbui. Of het snellere auto's worden durf ik te betwijfelen dan zullen ze ook wat aan de banen moeten doen.

[ Voor 64% gewijzigd door Webgnome op 21-11-2019 10:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 18:42
Webgnome schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:50:
[...]

vrijdag: 13 uur smiddags (eurosport) en herhaling om 22:00
zaterdag: 08:55 en 17:00 smiddags volgens mij
Top, bedankt. Ik ga het dit jaar opnieuw een poging wagen. Wellicht dat ik dit jaar niet af haak. Ben benieuwd naar Nick de Vries en wat mercedes voor impact kan maken tegen de huidige teams.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dit...dit filmpje met Olaf. Briljant.

edit (youtube ipv Tweet):

[ Voor 59% gewijzigd door Luckeh op 21-11-2019 13:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar wel naar uitkijk hoe het gaat lopen. Met grote spelers en ook goede rijders.

En dit blijft toch wel een mooie livery
Afbeeldingslocatie: https://www.dstecheetah.com/wp-content/uploads/2019/10/DS-TECHEETAH-reveals-the-DS-E-TENSE-FE20.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door bvbal79 op 21-11-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Hoe laat begint de race nou echt? Zit al 40 minuten naar "voorbeschouwing" te kijken...
Ze beginnen toch niet pas om 13.00 met zowel de race als podium in een half uurtje?

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 22-11-2019 12:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Op de site stond 12.45 maar ook ik zit al 10 a 20 min. te kijken naar voorbeschouwingen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zullen ze deze keer wel live speed gaan toevoegen? :P

Race is 45 min + 1 lap, dus zal wel 13.00 worden en 15 min uitreiking.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 22-11-2019 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 16:11
Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:41:
Hoe laat begint de race nou echt? Zit al 40 minuten naar "voorbeschouwing" te kijken...
Ze beginnen toch niet pas om 13.00 met zowel de race als podium in een half uurtje?
De race zelf duurt alleen al 45 minuten, dus ik denk zelf dat ze 13:00 beginnen met 13:45 racefinish & dan snel de podium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Ben erg benieuwd :)
Volle grid, en stratencircuit.
hopen dat de eerste ronde een keer normaal van start kan gaan.
Mooi voor MERC met P2 en P3!

Denk dat Toto met wat pech op de bank moet slapen vannacht :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ryur schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:52:
[...]

De race zelf duurt alleen al 45 minuten, dus ik denk zelf dat ze 13:00 beginnen met 13:45 racefinish & dan snel de podium
Dan zit ZiggoSport mis met het programma :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:53:
[...]

Dan zit ZiggoSport mis met het programma :P
Gelukkig is het ook op Eurosport1 :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Eurosport zend het uit, ik kijk nu via de ziggo go app. echt super leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe willen ze dat doen bij Ziggo? :P
13:30 FE Street Racers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
ik zie op 14 en 401 dat het pas om 17u is. Per ongeluk zet ik hem op eurosport.
Zie dat het daar zo begint.

Ik kijk echt nooit eurosport, maar wat een toffe mazzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ppeterr schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:55:
ik zie op 14 en 401 dat het pas om 17u is. Per ongeluk zet ik hem op eurosport.
Zie dat het daar zo begint.

Ik kijk echt nooit eurosport, maar wat een toffe mazzel!
Op Ziggo Sport en Select zenden ze volgens mij alleen de highlights uit. Dus ja, dan moet je live elders kijken. Ziggo Sport Racing heeft wel de race nu, maar qua tijd zitten ze er een beetje naast.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 22-11-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:59:
[...]

Op Ziggo Sport en Select zenden ze volgens mij alleen de highlights uit. Dus ja, dan moet je live elders kijken. Ziggo Sport Racing heeft wel de race nu, maar qua tijd zitten ze er een beetje naast.
Dat was voorheen toch anders, naja. Ben benieuwd. Leuk! (hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ziggo Sport Racing zend het nu uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Precies, alleen de gidsinfo lijkt niet te kloppen. Live racen op Ziggo Sport Racing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Start Müller vanuit de pits of zo? Hij staat niet op de grid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Veel plezier! Go de Vries en Frijns!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ik dacht dat FE geen warmup ronde deed?
alleen een paar gridplekken naar voren om de banden even op te warmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:03:
Start Müller vanuit de pits of zo? Hij staat niet op de grid?
Uit de pits na trainingscrash.
edit: tenminste volgens het Engelse commentaar van Eurosport.

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 22-11-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Voor het eerst een FE wedstrijd kijken. Vanochtend al de quali meegepakt. Ben benieuwd of het leuk racen is

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

"Hello from the Halo". Welk team heeft dat erop staan _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:07:
"Hello from the Halo". Welk team heeft dat erop staan _O-
Lotterer heeft het er op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Buemi zakt langzaam terug...

edit: Die moest even z'n Windows opnieuw opstarten. Weer onderweg lijkt 't. Wel een rondje achter nu.

[ Voor 65% gewijzigd door Luckeh op 22-11-2019 13:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zag het ook al ja, Nissan begint lekker dit jaar. En Müller start dus ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

10 seconde snelheid/throttle in beeld, laat dat nu eens wat vaker zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Oef, wat een hoop stof offline, sjee. Kunnen ze die baan niet even vegen voor de start?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
oke weg met eurosport

die ramt er reclame tussendoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Er is amper ruimte om in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje GP3 Macau niveau, waar enkel eerste bocht start/finish in te halen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Dat is wel echt het grootste nadeel aan het racen op stratencircuits: het is er altijd zo smal en niet vloeiend dat inhalen praktisch altijd do-or-die is

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 13-09 11:59

Miesjh

Er gebeurd amper wat. Speed trap? Live speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
Miesjh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:25:
Uhmm... Dat is ongeveer de definitie van F-E. Het is een botsautoklasse, inhaalacties zijn vooral rammen en beuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb toch nog wel een aantal normale inhaalacties gezien van bijvoorbeeld Frijns. Wel vroeg voor 2e attack mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

Spotmatic

Ken sent me

TheBrut3 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:31:
[...]

Uhmm... Dat is ongeveer de definitie van F-E. Het is een botsautoklasse, inhaalacties zijn vooral rammen en beuken.
Ik kijk wel maar hierom interesseert het mij niet superveel. Wel leuk dat er 2 Nederlanders meedoen maar verder...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De Vries zakt verder en verder terug....net als Vergne misschien de muur geraakt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Envision racing lijken de beste auto in de race te hebben. Bird en Frijns komen lekker naar voren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Safety Car komt De Vries wellicht goed uit om nog naar het podium te vechten. Al is de kans op terugvallen nu wellicht groter.

Abt er dus uit, zag hem niet wegvallen op de timing. En wat is er met die Drive Through penalties?

[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 22-11-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Massa, Digrassi en Sims hebben denk problemen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ok. nvm
de zijn het 1 voor 1 aan het veranderen :+
en laten op dat moment de percentages zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Frijns mag De Vries wel even bedanken. Die drukte Sims half de muur in en Frijns kon zo langs beiden cruisen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Bloodclot

Jawier!

De Vries van 3 naar 6.
Stoffel even aan de leiding maar toch derde geëindigd, beetje pech om boost te pakken dan plekje verliezen dan safetycar, dus boost niet kunnen gebruiken.

Frijns van 12 naar 5, erg knap.

Ben benieuwd wat er met de Vries gebeurde. Mooi op derde plek achter Stoffel. 1 ronde later 6e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Volkslied word hier mooier gespeeld als een gemiddeld F1 podium :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bloodclot schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:00:
De Vries van 3 naar 6.
Stoffel even aan de leiding maar toch derde geëindigd, beetje pech om boost te pakken dan plekje verliezen dan safetycar, dus boost niet kunnen gebruiken.

Frijns van 12 naar 5, erg knap.

Ben benieuwd wat er met de Vries gebeurde. Mooi op derde plek achter Stoffel. 1 ronde later 6e..
Die werd eigenlijk gewoon een paar keer ingehaald, en vergaloppeerde zich nog met zijn laatste inhaalactie (Robin says, "thank you").

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

Spotmatic schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:32:
[...]

Ik kijk wel maar hierom interesseert het mij niet superveel. Wel leuk dat er 2 Nederlanders meedoen maar verder...
Wees blij dat je het ook niet zo goed kan horen, dit was de eerste FE-race die ik gezien heb maar man, wat is dat gepiep van die motoren naar en scherp zeg, ik kreeg er hoofdpijn van. Als ze dat nou eens veranderden naar een wat lagere frequentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miesjh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:25:
En dan is dit nog wel een van de bredere banen :+

Edit: @Chakotay en/of @-36- het gaat niet overweldigend hard hier met het aantal topic pagina's (lees geringe populariteit), maar komt er mogelijk nog een update van het start-topic?

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2019 14:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Iemand een kalender gevonden die ik kan importeren met de juiste starttijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:57:
Er staat een linkje en dat gaat naar hier? https://fiaformulae.ecal.com/

Weet niet of dat het gewenste resultaat gaat brengen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:06:
[...]

Er staat een linkje en dat gaat naar hier? https://fiaformulae.ecal.com/

Weet niet of dat het gewenste resultaat gaat brengen?
Even gekeken maar hij klopt niet? Staat qualifying om 12 uur, terwijl die toch echt om 9 uur gereden werd. Verder de race dan wel om 13 uur. Zelfde bij de andere races een uurtje voor de race (die wel op de juiste tijd lijkt te staan). En hij zet er ook een "get ready, 3 more days" events bij. Wordt er dan ook nog wat uitgezonden? Lijkt me sterk op de woensdag?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 22-11-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Martinspire, ik heb al meer dan genoeg andere gemotoriseerde sportevenementen in mijn digitale agenda staan, die van F-E komt er niet bij. Vandaar de opmerking "...het gewenste resultaat...", ik heb er zelf niets mee gedaan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gisteren de herhaling gezien en vond het toch wel vermakelijk. Aantal goede inhaalacties gezien etc. Alleen weer jammer dat de regie het belangrijk vond dat er een uit in de pits stond dan wat er op dat moment in de race gebeurde.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:57:
Waarschijnlijk ben ik erg lui maar is er een link bekend 😅
Wil dit jaar kijken of ik hier net zo van kan genieten dan van F1

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
streamnl schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:05:
Waarschijnlijk ben ik erg lui maar is er een link bekend 😅
Overzicht races: https://www.fiaformulae.c...nship/19-20-race-calendar
TV zenders en tijden: https://www.fiaformulae.com/en/watch/ways-to-watch
Sync your calender: https://fiaformulae.ecal.com

[ Voor 121% gewijzigd door U123456 op 23-11-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:50
Ik ga deze race ook eens kijken. Voor het eerst dat ik een volledige race ga kijken, dus ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zie ik dat goed?
Gisteren race 1 en vandaag race 2?
Was het gisteren dan een soort seizoen opening ?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

startgrid :
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKDBCVMXkAEt-XX?format=jpg&name=small
DEV had een fout gemaakt in zijn Q lap, en daardoor een slechte tijd neergezet.
Kijken wat hij er van kan maken :)
VAN op P12, en FRI op P13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Helmetcam bij Massa O+
Jammer dat FPS zo laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Wellicht hadden ze de regels wat betreft attack mode en safety cars nog verder kunnen aanpassen zodat als je ‘m al geactiveerd had, er tijdens de safety car geen gebruik van gemaakt kan worden en dus ook de tijd dat je ‘m nog mag gebruiken niet terugloopt?

Update: Dit lijkt mij een gat in de regels? De attack mode activeren op het moment dat de safety car naar binnen gaat maar er nog niet ingehaald mag worden?

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 23-11-2019 13:33 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

PatrickC schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:27:
Wellicht hadden ze de regels wat betreft attack mode en safety cars nog verder kunnen aanpassen zodat als je ‘m al geactiveerd had, er tijdens de safety car geen gebruik van gemaakt kan worden en dus ook de tijd dat je ‘m nog mag gebruiken niet terugloopt?
Dat maakt het juist het spel.
zelfde als in F1, met een pitstop.
Je kunt zo lang mogelijk wachten tot er een sc/vsc is. of eerder gaan, en het risico lopen dat de ronde na je pitstop een SC komt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
VAN lukt het weeral om zijn attack mode te activeren net voor de safety car. Dubbele pech.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
basvn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:33:
[...]

Dat maakt het juist het spel.
zelfde als in F1, met een pitstop.
Je kunt zo lang mogelijk wachten tot er een sc/vsc is. of eerder gaan, en het risico lopen dat de ronde na je pitstop een SC komt
Maar in de F1 mag je een pitstop maken onder een safety car, terwijl je de attack mode niet meer mag activeren tijdens een safety car. Nu activeer je de attack mode (met als doel inhalen en spektakel) en dan zorgt een safety car ervoor dat je er niets aan hebt. Dat is meer een loterij dan strategie toepassen.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 23-11-2019 13:37 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Whoa lekker veel actie tot dusver. Gisteren waren Bird en Frijns top. Nu de schlemielen van de dag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nyck doet het lekker! van P24 naar P10!
en hij heeft Fanboost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-08 15:49
basvn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:41:
en hij heeft Fanboost!
Fanboost heeft die al gebruikt maar attack mode heeft volgens mij nog 1 van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een gepruts.. safety car gaat naar binnen terwijl het circuit nog niet vrij is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

basvn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:41:
en hij heeft Fanboost!
Holy shit what een mishap van de organisatie. De Vries pakte z'n powerup bij de "herstart".

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Luckeh schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 13:42:
[...]

Holy shit what een mishap van de organisatie. De Vries pakte z'n powerup bij de "herstart".
Volgens sommige hoort dit allemaal bij het spel.... :P

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
Het aanbieden van of linken naar illegale (live)streams is niet toegestaan.