Hoezo laatste? Hierna komt New York nog met twee races in 1 weekend op 13/14 Juli.Webgnome schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:27:
Zaterdag alweer de laatste van dit seizoen.
https://www.fiaformulae.com/en/championship/race-calendar
Ik vind het een erg "gemeen" geluid wat er vanaf komt, net als bij sommige andere elektrische wagens. Maar schijnbaar heeft niet iedereen daar last van en sommige mensen horen het schijnbaar niet goed/nauwelijks.Evianon schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:43:
Als niet FE kijker ook verbaasd over hoeveel geluid er nog van de wagens afkomt.
Volgens mij was ik nog niet helemaal wakkerduvekot schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:10:
[...]
Hoezo laatste? Hierna komt New York nog met twee races in 1 weekend op 13/14 Juli.
https://www.fiaformulae.com/en/championship/race-calendar
In Berlijn maakten de banden over de betonnen platen en randjes van het vliegveld ook behoorlijk kabaal, dus het klinkt daar misschien ook wat anders dan op andere banen.TheBrut3 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Ik vind het een erg "gemeen" geluid wat er vanaf komt, net als bij sommige andere elektrische wagens. Maar schijnbaar heeft niet iedereen daar last van en sommige mensen horen het schijnbaar niet goed/nauwelijks.
https://www.gpfans.com/amp/article.php?id=41080"Ik vind het niets meer dan één grote hypocriete bende", zo haalt Marko direct maar even goed uit. "Als je een bezoekje brengt aan een Formule E-race, dan zie je daar een hele grote dieselmotor staan. Deze is bedoeld om al die auto's elektrisch op te laden. Dat is natuurlijk heel vreemd als je als organisatie milieuvriendelijkheid hoog op de agenda hebt staan." De 76-jarige man uit Graz liet eerder dan ook al weten dat hij niets ziet in een Formule E-team voor Red Bull Racing.
Dat aggregaat loopt echter vooral op iets anders dan diesel:
https://jalopnik.com/dont-drink-generator-fuel-1793911896Formula E as a series tries so hard to be green, they even thought about where they source their power. Instead of hooking up to a power grid that may be fueled by coal or other less-than-savory sources of energy, they bring in generators that run off glycerol.
Aquafuel, who has been the power supplier for Formula E’s cars since the championship started in 2014, uses a modified Cummins generator to power the Formula E cars. Originally, it’s good for generating 1.2 megawatts, but due to the lower caloric value of glycerol, it only produces about 850 kilowatts in its current eco-friendly form.
Weer wat wijzer geworden
Red Bull heeft denk ik ook geen plek in dit soort zaken. Het is nog niet sexy. Past niet in de extreme sports tak en het zou de wel eens de wind uit de zeilen van een F1 team kunnen halen..
En dan ben ik heel benieuwd op welke milieu-vriendelijke wijze die aggregaten naar alle uithoeken van de wereld worden gesleeptU123456 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:50:
Helmut Marko (adviseur Red Bull Racing) over Formule E:
[...]
https://www.gpfans.com/amp/article.php?id=41080
[...]
https://jalopnik.com/dont-drink-generator-fuel-1793911896
Weer wat wijzer geworden
Denk dat het in de praktijk een stuk milieu-vriendelijker zou zijn om de stroom 'gewoon' uit de plaatselijke contactdoos te halen, ongeacht hoe die stroom is opgewekt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Voor degenen zoals ik die meteen benieuwd zijn waar de glycerol dan waarschijnlijk vandaan komt:U123456 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:50:
Helmut Marko (adviseur Red Bull Racing) over Formule E:
[...]
https://www.gpfans.com/amp/article.php?id=41080
[...]
https://jalopnik.com/dont-drink-generator-fuel-1793911896
Weer wat wijzer geworden
Glycerol is the main by-product of biodiesel production; about 10% of the weight of biodiesel is generated in glycerol.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Denk ook niet dat Formule-E een positieve bijdrage aan het milieu levert, maar dat doet vrijwel geen enkele populaire sport als het puntje bij paaltje komt.
Testing, one, two ...
Nee je meent het! Dus toch “van diesel afkomstig”.YakuzA schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:37:
[...]
Voor degenen zoals ik die meteen benieuwd zijn waar de glycerol dan waarschijnlijk vandaan komt:
[...]

https://www.fiaformulae.c...-season-calendar-revealed
Vooral goed dat ze het activeren van de attack mode tijdens een fcy of achter de safety car onmogelijk maken. Dat vind ik ook wat saai.
Duidelijk dat ze bezig blijven om het aantrekkelijk te houden voor de kijker.
Opzich wel, maar het is natuurlijk ook wel interessant om de keuze te zien: nu attack mode of zou er nog een safety car kunnen komen? Beetje het zelfde als een pitstop in de F1, daar kan je ook geluk hebben met een pitstop tijdens een safety car. Maar ik ben het wel met je eens dat dit waarschijnlijk beter gaat werken.Jelte schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:15:
Kalender voor volgend seizoen en wat regel wijzigingen.
https://www.fiaformulae.c...-season-calendar-revealed
Vooral goed dat ze het activeren van de attack mode tijdens een fcy of achter de safety car onmogelijk maken. Dat vind ik ook wat saai.
Duidelijk dat ze bezig blijven om het aantrekkelijk te houden voor de kijker.
Hoe gaat dit uitpakken en wat betekent het dan concreet? Immers is deze hele race volgens mij ook een uitputtingsrace, wie het beste met zijn energie om kan gaan. En dat haal je er nu dan toch een beetje uit?Further still, to increase the emphasis on energy management, during safety car periods and under FCY, a fixed quantity of energy - equal to 1kWh per minute for the duration of the caution period - will be subtracted from the total energy remaining in each car.
En wat betreft het FCY / Attack mode verhaal. Je ziet nu vaak dat iedereen tijdens een FCY even snel een Attack mode erbij pakt omdat je er twee moet hebben gebruikt. Dat halen ze er nu dus uit en dan kun je , als je veel FCy's hebt in de problemen komen hiermee
Dit is wel een heel goede wijziging. Immers stond het vaak gewoon helemaal stil dit seizoen met als gevolg dat je misschien maar 20 minuten daadwerkelijk racen ziet. Dat gaan ze dus gelukkig aanpakken.Also introduced for next season, the countdown clock will stop if the race is temporarily suspended - remaining at the discretion of the FIA Race Director - with the aim to complete the full amount of time.
en waar toch die race in December gehouden worden? Eindhoven?
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 20-06-2019 20:04 ]
Dat ligt er aan wat er onder "temporarily suspended" valt. Als daarmee ook de SC periodes worden bedoeld is het wel fijn. Als daarmee alleen de red flags worden bedoeld, dan kan nog de halve race achter een SC zijn.Webgnome schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:02:
Dit is wel een heel goede wijziging. Immers stond het vaak gewoon helemaal stil dit seizoen met als gevolg dat je misschien maar 20 minuten daadwerkelijk racen ziet. Dat gaan ze dus gelukkig aanpakken.
Overigens zou dat eerste ook niet rijmen met de nieuwe SC regel. Want dan zou de race de originele tijd duren EN ze moeten energie inleveren. Dus ik ben bang dat halve races achter de SC nog steeds kan.
EDIT: Ah.. een mooie tik van een Mahindra
[ Voor 26% gewijzigd door Edd op 22-06-2019 18:09 ]
-
Ziggo Sport 14 komt er direct mee in na een Formule 2 race die te lang duurde. Wauw wat een race dag.
[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 22-06-2019 18:24 ]
Ze hebben in principe de chicane afgesneden, dus eigenlijk moeten ze niet zo zeuren..
Maar goed, dat is mijn mening..
-
Ze hebben 11 man ingehaald, die in de chicane vast stonden.AequitasII schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:27:
Ik kijk vanuit de tuin en heb geen geluid. Waarom is hij zo boos? Omdat er een herstart komt?
Bij de herstart gaan ze de startvolgorde gebruiken voor de herstart. Daar zijn ze het niet mee eens..
-
Sterker nog: allemaal een drive through geven omdat ze het circuit hebben afgestoken en winst hebben behaald. Ben je van het hele gemiep af bij de herstart en welke volgorde ze moeten gebruiken en straf je ze nog even extra.Edd schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:25:
[...]
Ze hebben in principe de chicane afgesneden, dus eigenlijk moeten ze niet zo zeuren..
Maar goed, dat is mijn mening..
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Van de andere kant... Inmiddels wel kunnen koken en eten.
Denk een zwijn? was een beerHolkers schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:49:
Liep daar nou een beer?
Maar mooi dat ze weer bezig zijn. mooi pizza kunnen maken tijdens de ´pauze´
[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 22-06-2019 18:58 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja, zit in een omheining omheen.Holkers schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:49:
Liep daar nou een beer?
https://www.myswitzerland...at-eens-de-berenkuil-was/Holkers schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:49:
Liep daar nou een beer?
Nou, knotsen dan maar 👌
Testing, one, two ...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
zodat die accu echt weer op het randje zit

Dat maakt het stiekem ook wel weer leuk om te kijkenPatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:07:
Het zijn af en toe net botsauto’s op de kermis.
-
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 5% gewijzigd door basvn op 13-07-2019 22:42 ]
P10 is bijna zo goed als zeker.. Bird krijgt nog 10s aan zijn broek.basvn schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:42:
JEV wel gewoon al 11e ondanks z´n pitstop voor nieuwe neus!
EDIT: Vergne probeerde Massa zeker in te halen? Dat is altijd gevaarlijk!
[ Voor 14% gewijzigd door Edd op 13-07-2019 22:50 ]
-

Ben toch benieuwd wat er nou echt gebeurde...
Hier mag massa dus echt dik voor worden gestraft.. als je netjes in zijn spiegeltjes gekeken had was dit niet gebeurt
[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 13-07-2019 22:53 ]
Vergne probeerde Massa in te halenWebgnome schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:52:
Ben toch benieuwd wat er nou echt gebeurde...
Maar, echt wel weer een zooitje deze race...
-
Is ze geluktEdd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:03:
Grotere vraag is, gaat Nissan eindelijk eens hun pole omzetten in een overwinning..

Mooi gedaan door BUE
Onvoorspelbaar is bij mij niet synoniem aan leuk. Formule racing is naar mijn mening geen ‘full contact’ sport. Bij tourwagens vind ik dat beter passen. Maar... ieder zijn ding! Als jij er wel van kan genieten, dan is dat alleen maar mooi. Ik hoop voor morgen maar weer op een mooie en heel misschien onvoorspelbare F1 race.Webgnome schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:52:
En dat maakt het nou net zo leuk. Het is een stuk minder voorspelbaar dan die andere klasse.
Hopelijk kan die uit de drukte blijven en een goede race rijden.
-
Dat zou wel weer eens lekker zijn na al het gedoe van de afgelopen races.Edd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:48:
Toch netjes.. Frijns start straks van P2, naast Sims..
Hopelijk kan die uit de drukte blijven en een goede race rijden.
Net overigens de eerste race teruggekeken, wat een spektakel
Deze formule race is nou juist net iets anders dan de andere classes. Getuige de andere opzet van de baan, de coureurs etc. Persoonlijk zie ik dit soort races liever dan een F1 race waarbij je eigenlijk al weet welke teams er in de top 3 staan en je alleen nog de poppetjes hoeft in te vullen. Maar goed, de red flags die we dit seizoen gehad hebben hoeven van mij natuurlijk ook niet.PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 23:25:
[...]
Onvoorspelbaar is bij mij niet synoniem aan leuk. Formule racing is naar mijn mening geen ‘full contact’ sport. Bij tourwagens vind ik dat beter passen. Maar... ieder zijn ding! Als jij er wel van kan genieten, dan is dat alleen maar mooi. Ik hoop voor morgen maar weer op een mooie en heel misschien onvoorspelbare F1 race.
[ Voor 64% gewijzigd door Webgnome op 14-07-2019 21:11 ]
NatuurlijkWebgnome schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:08:
Was er vandaag ook weer het gezeur over de eerste quali groep die de baan moet schoonvegen?
Dat is volgens mij tot nu toe iedere race geweest. Vooral Da Costa vond het uiteraard weer eens niet eerlijk..
-
Ben ik wel met je eens en ik volg Formule E dan ook al een aantal jaren en vind het ook best leuk om zelf met de Formule E Gen 1&2 te racen in rFactor 2. En ik had mijn hoop gevestigd op dit seizoen, nu ze een Gen 2 auto hebben die een hele race mee gaat. Ook de attack mode vind ik een leuke vondst, maar die fan boost vind ik dan weer helemaal niets. Maar ik vind dit jaar dat het teveel ‘botsauto’s’ zijn. Ik snap het idee achter de city races en dus stratencircuits, maar ik vind ze vaak op plekken gewoon te smal. Qua coureurs ben ik ook nog niet echt overtuigd. Toch best wel veel oudere (F1) coureurs. Massa is b.v. een coureur die niet thuis hoort in zo’n klasse. Een nieuwe race klasse moet je doen met nieuwe jonge talentvolle coureurs. Waarom b.v. niet Nyck de Vries volgend jaar? Of, Beitske Visser wellicht?Webgnome schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:08:
Deze formule race is nou juist net iets anders dan de andere classes. Getuige de andere opzet van de baan, de coureurs etc. Persoonlijk zie ik dit soort races liever dan een F1 race waarbij je eigenlijk al weet welke teams er in de top 3 staan en je alleen nog de poppetjes hoeft in te vullen. Maar goed, de red flags die we dit seizoen gehad hebben hoeven van mij natuurlijk ook niet.
En ook al was het weer een Mercedes 1-2 op Silverstone vandaag, heb ik erg genoten van een geweldige F1 race, ondanks dat Max van de baan werd getikt door Vettel. Dus ook een beetje botsauto’s daar vandaag.
Gisteren de race niet gezienHolkers schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:01:
Even laatste race bekijken. Lekker ruim (Amerikaans) dus eigenlijk echt racen
Voor de mensen die ook via Ziggo kijken. Die commentator moet leren lezen. Het is grassi! Niet digraaasi..
P.s deze commentator moet niet dit gaan doen als je tussen neus en lippen door de auto's stofzuigers noemde..
[ Voor 33% gewijzigd door Webgnome op 14-07-2019 22:04 ]
Is op sommige plekken nog steeds krap maar minder erg als sommige banen (Rome etc.)Webgnome schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:02:
[...]
Gisteren de race niet gezien
Voor de mensen die ook via Ziggo kijken. Die commentator moet leren lezen. Het is grassi! Niet digraaasi..
P.s deze commentator moet niet dit gaan doen als je tussen neus en lippen door de auto's stofzuigers noemde..
En Sims doet een Sims... Gewoon insturen, ook al zit er iemand..Holkers schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:27:
Lekker Robin! Nu wegrijden en het gevecht achter je houden
Gelukkig loopt het nu goed af.
-

Hup Frijns!!

Voorlopig houdt hij de rest prima af en hebben ze allemaal hun 3 attack modes al gebruikt. Goed voor FrijnsEdd schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:28:
[...]
En Sims doet een Sims... Gewoon insturen, ook al zit er iemand..
Gelukkig loopt het nu goed af.
Is Ronald van Dam.. Die heeft de Formule E niet vaak van commentaar voorzien. Normaal doet Rene Hoogterp dat, maar die zit bij zijn favo-klasse (IndyCar).alex3305 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:31:
@Webgnome en Mickey Mouse baantje... Attack mode uitleggen in de finale race... En als klap op de vuurpijl aangeven dat deze auto's op accu's rijden en niet op brandstof
... Ehh joh!
Ik keek er vanop dat ze 3 attack modes hadden.. Want dat was toch 2? Maar nu voor de finale dus 3?Holkers schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:31:
[...]
Voorlopig houdt hij de rest prima af en hebben ze allemaal hun 3 attack modes al gebruikt. Goed voor Frijns
-
@Edd @Holkers Het zijn drie attack modes vandaag. Waarom? Geen idee. Ook niet verteld op Ziggo.
[ Voor 28% gewijzigd door alex3305 op 14-07-2019 22:36 ]
Maar ik had niet doorgekregen dat ze het nu al hadden.
-
Groepje met Bird zie ik nog wel een paar tikjes / crash opleveren
Natuurlijk wel een duwtje hier en daar, maar het is een heel verschil met gisteren..
-
Zoals ik al voorspeldeHolkers schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:41:
Stoffel heeft het niet helemaal he, dat race-bloed...
Groepje met Bird zie ik nog wel een paar tikjes / crash opleveren
Edit: Evans fout, twee keer bewegen onder verdedigen en 0 ruimte laten
[ Voor 12% gewijzigd door Holk op 14-07-2019 22:54 ]
Verder mogen ze echt beter nadenken over de diverse circuits en dan doel ik specifiek op Bern. Welke *** daar bedacht had dat het wel een ontzettend goed plan was om vlak na de start een knikje in de baan te maken... Dat soort rare acties halen de fun er uit. Dat mensen zoals Lotterer niet kunnen rijden en mensen van de baan af tikken dat is nog toelaatbaar (soms). Maar expres bepaalde hindernissen in de baan zetten is gewoon soms heel erg dom.
Ben heel benieuwd volgend seizoen hoe dat de nieuwe teams (porsche etc) zich gaan houden in dit geweld. En wat te denken van Nissan. Die moeten echt aan het werk
[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 15-07-2019 11:59 ]

Link: https://www.eurosport.com...ad_sto7376283/story.shtmlPorsche has signed Andre Lotterer to complete its line-up for its debut ABB FIA Formula E season in 2019/20. Lotterer left the DS Techeetah team following the final round of the 2018/19 FE season, where he helped the squad win the teams championship for the first time. The triple Le Mans winner will join the already-announced Neel Jani in the Porsche line-up for next season.
Was ook wel te verwachten eigenlijk, na jaren bij Audi en Porsche te hebben gereden in het WEC.U123456 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:58:
Over Porsche gesproken:
[Afbeelding]
Link: https://www.eurosport.com...ad_sto7376283/story.shtml
Tof om te zien dat Lotterer dus terug op het oude nest is.
Helemaal een Porsche is het natuurlijk niet. Aan een Formule E auto is maar weinig echt van een (fabrieks)team, dat is namelijk alleen de aandrijflijn, de rest is een standaard auto, het chassis is meen ik van Dallara, bijvoorbeeld. En dan zijn sommige teams ook gewoon klantenteams, dus die kopen de aandrijflijn gewoon in bij een ander Formule E team.Webgnome schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:07:
Oi. Dus nu kan Lotterer Porshes in de prak gaan rijden. Goeie keuze
[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2019 12:16 ]
Link: https://www.formule1.nl/n...-weer-iets-totaal-anders/Brendon Hartley maakt volgend seizoen zijn debuut in de Formule E, de Nieuw-Zeelander heeft getekend bij Dragon Racing team.
Het leek er lange tijd op dat Hartley bij het Formule E-team van Porsche een zitje zou veroveren. In het verleden won Hartley onder meer in 2017 de 24 Uur van Le Mans met de Duitsers, een overstap leek een logische tot André Lotterer daar werd bevestigd deze week.
Wie Hartleys collega zal zijn bij Dragon Racing, is nog niet bekend. Antonio Felix da Costa is vertrokken naar BMW, onder andere Maxi Günther en Jordan King worden genoemd als kandidaten.
Merc gaat op 11 september de auto laten zien en rijders bekend maken.
[ Voor 6% gewijzigd door TinusTegengas op 18-08-2019 08:20 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
EDIT: En tegelijk zitten hiermee zijn F1 kansen erop, waarschijnlijk. Het is echter hoe dan ook meer dan terecht dat hij voor zo'n mooie team in de Formule E mag rijden want het is een fantastische coureur die wellicht de F1 ook wel had verdiend, maar waarschijnlijk op cruciale momenten net tekort kwam.
[ Voor 55% gewijzigd door Loekoe op 11-09-2019 16:34 ]

Waarschijnlijk de best mogelijke optie voor de Vries. Dat maakt de serie weer wat meer interessant om naar te kijken wat mij betreft.Loekoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:32:
Toch wel groot nieuws vandaag: Nyck de Vries gaat voor Mercedes in de Formule E rijden, met Stoffel Vandoorne. Heel gaaf!
EDIT: En tegelijk zitten hiermee zijn F1 kansen erop, waarschijnlijk. Het is echter hoe dan ook meer dan terecht dat hij voor zo'n mooie team in de Formule E mag rijden want het is een fantastische coureur die wellicht de F1 ook wel had verdiend, maar waarschijnlijk op cruciale momenten net tekort kwam.
@basvn ik had "wat" toegevoegd
Testing, one, two ...
Maakte Robin Frijns dat niet dan?hardware-lover schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:54:
[...]
Waarschijnlijk de best mogelijke optie voor de Vries. Dat maakt de serie weer wat meer interessant om naar te kijken wat mij betreft.
Ik verwacht echt niet dat ze binnen 3 jaar de FE op niveau F1 krijgen (zeg rustig 5 jaar), mag hij naast de andere reject gaan rijden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
sowieso met deze spec auto´s niet.SinergyX schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:02:
En dat was dan einde van z'n mogelijke F1 opties
Ik verwacht echt niet dat ze binnen 3 jaar de FE op niveau F1 krijgen (zeg rustig 5 jaar), mag hij naast de andere reject gaan rijden
met de vorige hebben ze 4 jaar gedaan, ik ga er van uit met deze ook. dus pas over 3 jaar, krijgen we nieuwe auto´s. en ik verwacht niet dat die dan mee kunnen strijden met formule1.
Formule 2, word nu iets hoger aangezien als formule E (als in superlicentie punten)
Wikipedia: FIA superlicentie
Dichtgooien klinkt een beetje alsof hij dat bewust deed. Dat is zeer de vraag natuurlijk. Kijkend naar de openwheelracers is dit toch voor DEV misschien wel de allerbeste optie (alternatieven: nog een jaar F2 en Indycar zijn natuurlijk geen optie). Dat hij hiermee de deur naar de F1 gooit is welhaast onvermijdelijk, maar geen bewuste actie.Martinspire schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:10:
Dan zal Ocon wel bedankt hebben voor dat stoeltje, denk ik. Maar leuk dat ie wat anders gaat doen dan F2. Ik vrees alleen wel dat ie daarmee de deur naar F1 dichtgooit, maar we gaan het zien
Wel zuur hij, heeft dit jaar gewoon laten zien F1-waardig te zijn. Ik vrees dat andere factoren meespelen dan zijn talent (maar bv. geld en marketing). DEV laat zich minder makkelijk lenen voor PR-zaken, en bovendien is er al een Nederlander in de F1. Hij kan zelf nauwelijks geld meebrengen, alleen een bak aan talent. Hij is absoluut beter dan coureurs als Stroll, Latifi, Kubica, Giovinazzi. Het mag helaas niet zo zijn.
EDIT: Overigens gooit Toto de deur naar de F1 niet dicht, en DEV zelf ook niet:
https://www.lc.nl/sport/M...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
Met andere woorden: hij is niet echt een slachtoffer, zoals hij zelf zegt. Dit is gewoon een hele, hele mooie kans. We mogen best wat trotser zijn op De Vries. We zijn zo verwend met Verstappen dat het vanzelfsprekend lijkt om direct de top te halen. Dat is het niet. Je moet heel hard werken en enorm veel doorzettingsvermogen. Wie weet wat er op zijn pad komt. Met Hartley liep het ook raar, en wat te denken van Albon en Kubica? We zien het wel.
[ Voor 27% gewijzigd door Loekoe op 11-09-2019 18:42 ]
If ever.... Een tank met brandstof bevat zo onvoorstelbaar veel meer energie dan eenzelfde volume aan batterijen. Om over het gewicht maar niet te spreken.SinergyX schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:02:
Ik verwacht echt niet dat ze binnen 3 jaar de FE op niveau F1 krijgen (zeg rustig 5 jaar)...
De batterijtechnologie zal (in zowel capaciteit als gewicht) meerdere veelvouden moeten verbeteren voordat het ook maar in de buurt komt van een F1 wagen.
Betwijfel of het natuurkundig überhaupt mogelijk is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik denk zelf dat over 10-15 jaar de effecten van en de perceptie op klimaatverandering zo dusdanig is veranderd dat de Formule 1 als huidig gigantisch reizend-kerosine en diesel verslindend circus niet meer bestaat, althans: niet met deze auto's. Als elektrische auto's de normale markt volledig gaan overnemen - en dat is een reële voorspelling, zal ook de F1 veranderen, of de FE een dominantere positie gaan innemen. Ik geloof dat dat een proces is dat nu al gaande is.alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:56:
[...]
If ever.... Een tank met brandstof bevat zo onvoorstelbaar veel meer energie dan eenzelfde volume aan batterijen. Om over het gewicht maar niet te spreken.
De batterijtechnologie zal (in zowel capaciteit als gewicht) meerdere veelvouden moeten verbeteren voordat het ook maar in de buurt komt van een F1 wagen.
Betwijfel of het natuurkundig überhaupt mogelijk is.
Dat is alleen het 'hoge bomen' effect in de meest commerciele tak van motorsport, heb jij enig idee wat er aan benzine doorgaat in beetje dragrace, nascar, supercups, IndyCar, of welke andere 'grote' (maar minder bekende) racetak?Loekoe schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:04:
[...]
Ik denk zelf dat over 10-15 jaar de effecten van en de perceptie op klimaatverandering zo dusdanig is veranderd dat de Formule 1 als huidig gigantisch reizend-kerosine en diesel verslindend circus niet meer bestaat, althans: niet met deze auto's. Als elektrische auto's de normale markt volledig gaan overnemen - en dat is een reële voorspelling, zal ook de F1 veranderen, of de FE een dominantere positie gaan innemen. Ik geloof dat dat een proces is dat nu al gaande is.
Dit moment is 1 op de 250 auto's (geregistreerd, dus dat cijfer is nog erger) electrisch, blijven we de komende jaren (mogelijk decennia) nog praten over deze 'toekomst' en blijven lachen om FE.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op dit moment vind ik de Formule E zoals velen (maar genoeg die er anders over denken) nog niet zo boeiend om te kijken.
Wat mij betreft ligt dat niet aan de auto's, maar aan de circuits.
Zodra de Formule E genoeg power aan boord heeft (of een andere manier vindt) om een uur op een normaal ouderwets circuit te rijden denk ik dat de F1 zich serieus zorgen moet gaan maken.
De auto's an sich en de techniek erachter vind ik dan weer wel heel interessant.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
RC auto’s die tussen hoge hekken doorrijden, enorme pile-ups, chicanes die veel en veel te krap zijn. En dan nog aangevuld met zaken als fanboost en attack zones. Misschien dat een andere generatie het wel wat vindt en daardoor meegroeit. Van de pitstop waarbij ze in een tent van auto wisselen zijn ze gelukkig af.
Liever meerdere sprintraces in een weekend op een normaal circuit, dan de krappe circuits die ze nu hebben. En dan hopen dat de auto’s er ook aantrekkelijker uit gaan zien (hoewel F1 ook hard de verkeerde kant uit gaat qua looks).
Maar misschien wordt de techniek van de FE wel gewoon geadopteerd in de F1 en gaan die op een gegeven moment volledig electrisch.
Het aanbieden van of linken naar illegale (live)streams is niet toegestaan.