vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat is mijn punt, Feyenoord speelde niet "redelijk tot goed", ze speelden bar slecht, alleen Ajax speelde nog slechter. Met dit spel gaat ook Feyenoord nog veel punten morsen in de rest van het seizoen.MarcoC schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:38:
[...]
Feyenoord speelde redelijk tot goed. Ajax speelde hemeltergend slecht. Snap niet hoe je erbij komt dat PEC dan eerder tweede zou worden.
Ok man.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:40:
[...]
Dat is mijn punt, Feyenoord speelde niet "redelijk tot goed", ze speelden bar slecht, alleen Ajax speelde nog slechter. Met dit spel gaat ook Feyenoord nog veel punten morsen in de rest van het seizoen.
Dat was inderdaad schandalig, dan merk je wel dat je Klaassen toch hard nodig hebt.Rikkie8 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:41:
Ajax was niet best, geen enkele intentie om de wedstrijd te willen winnen. Je wilt toch kampioen worden??
Nu ben ik eigenlijk benieuwd waar je precies vandaan haalt dat Feyenoord 'bar slecht' speelde? Vooral het middenveld van Feyenoord speelde Ajax volgens mij helemaal tureluurs...Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:40:
[...]
Dat is mijn punt, Feyenoord speelde niet "redelijk tot goed", ze speelden bar slecht, alleen Ajax speelde nog slechter. Met dit spel gaat ook Feyenoord nog veel punten morsen in de rest van het seizoen.
Dat is echt enorme onzin, zet je bril af. Er waren prachtige combinaties en prachtige individuele acties, ondertussen werd er niets weggegeven. Bij vlagen was het echt heel erg goed. Ik weet niet wat jij als goed bestempeld, maar het enige wat er op het spel aan te merken was dat alleen de bal wilde er niet in ging.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:40:
Ik snap dat het moeilijk is om een andere club een compliment te maken, maar zeg dan gewoon niks.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De intentie was er ongetwijfeld, maar als je zo zwak speelt wordt het lastig. Maakte het voor Feyenoord ook prima te doen om het middenveld van Ajax helemaal vast te zettenRikkie8 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:41:
Ajax was niet best, geen enkele intentie om de wedstrijd te willen winnen. Je wilt toch kampioen worden??
Nee, we zetten hem lekker op linksbuiten, waarvan De Boer zelf pas geleden nog aangaf dat Schone daar liever niet speelt. En dan zetten we de linksbuiten, waarvan bekend is dat ie geen stap teveel zet (en zeker niet als t niet loopt) op rechts.
Kennelijk is lezen moeilijk.D-e-n schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:46:
Kennelijk is het moeilijk om te zeggen dat de andere partij beter was. Als je dan kunt zeggen dat die iets minder slecht was verzacht je het verlies een beetje.
Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:37:
[...]
Dat is toch precies wat ik zeg? Ajax speelde slecht en Feyenoord was beter.
[...]
Dat is echt enorme onzin, zet je bril af. See what i did there?ph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:46:
[...]
Dat is echt enorme onzin, zet je bril af. Er waren prachtige combinaties en prachtige individuele acties, ondertussen werd er niets weggegeven. Bij vlagen was het echt heel erg goed. Ik weet niet wat jij als goed bestempeld, maar het enige wat er op het spel aan te merken was dat alleen de bal wilde er niet in ging.
Ik snap dat het moeilijk is om een andere club een compliment te maken, maar zeg dan gewoon niks.
De hele wedstrijd was slaapverwekkend op de paar kansen van Feyenoord na. Prachtige individuele acties heb ik niet gezien. Niks weggegeven, die kans aan het einde van Schöne heb je zeker gemist?
Als Feyenoord een compliment verdiende, had ik die zeker gegeven. Waar verdienen ze nu een compliment voor dan? Voor die 100% kansen die ze niet erin schieten? Nou, gefelicteerd
korter : Feyenoord was 3 nivo's beter als een slap , traag spelende Ajax wat passie , strijd en inzet miste.
alleen Feyenoord vergat / had geen geluk te scoren, 0-2 / 0-3 of zelfs hoger (net als Vitesse in de beker) zou meer dan terecht en verdiend zijn geweest.
* HanG-BuiK-ZwijN heeft zijn eerste ajax sjaal nog met guldens betaald en ja ik ben Ajacied
denk dat ik niet eerlijker kan zijn.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
0-2 of 0-3 was zeker terecht geweest op basis van de hele wedstrijd, maar als je elke keer zo knullig voor het doel met die kansen omgaat komt dat er niet van. De enige keer dat het om geluk ging was die bal tegen het hoofd van Milik, de rest was gewoon gebrek aan kwaliteit voorin.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:51:
de enige die een voldoende bij Ajax scoorde was serero imo. Feyenoord was feller, zat er kort op , wonnnen duels , schakelden snel om om de bal weer terug te veroveren, combineerde prima, strafte balverlies vana Ajax (wat vaak gebeurde) prima af, dwong ajax tot een compleet nutteloze lange bal, etc
korter : Feyenoord was 3 nivo's beter als een slap , traag spelende Ajax wat passie , strijd en inzet miste.
alleen Feyenoord vergat / had geen geluk te scoren, 0-2 / 0-3 of zelfs hoger (net als Vitesse in de beker) zou meer dan terecht en verdiend zijn geweest.
* HanG-BuiK-ZwijN heeft zijn eerste ajax sjaal nog met guldens betaald en ja ik ben Ajacied
Eensch!HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:51:
de enige die een voldoende bij Ajax scoorde was serero imo. Feyenoord was feller, zat er kort op , wonnnen duels , schakelden snel om om de bal weer terug te veroveren, combineerde prima, strafte balverlies vana Ajax (wat vaak gebeurde) prima af, dwong ajax tot een compleet nutteloze lange bal, etc
De aanval van Fey was echter ook vrij bagger en ze hebben de hele wedstrijd eigenlijk nauwelijks kansen weten te creeren. Ondanks het grote overwicht vind ik het dan ook niet zo gek dat het niet 0-2 of 0-3 is geworden. Wellicht was 0-1 iets terechter, maar echt heel hard klagen mogen ze imo ook weer niet. Ze hebben immers vrijwel niks gecreeerd.
Ben verder voor PSV, dat moet je er geloof ik bijzeggen these days, dus verder ook niet echt een gekleurde bril ofzo
Dat was geen geluk trouwens, dacht het ook eerst. Maar hij beweegt bewust z'n hoofd naar de bal.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:56:
[...]
0-2 of 0-3 was zeker terecht geweest op basis van de hele wedstrijd, maar als je elke keer zo knullig voor het doel met die kansen omgaat komt dat er niet van. De enige keer dat het om geluk ging was die bal tegen het hoofd van Milik, de rest was gewoon gebrek aan kwaliteit voorin.
Natuurlijk wel geluk dat die bal op 10cm van zn hoofd aan komt vliegen. Maar goed dat maakt weinig uit, bal had niet eens geschoten mogen worden. Veel meer voordeel was er niet te behalen met die handsbal van KazimHamburgerHenk schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:57:
[...]
Dat was geen geluk trouwens, dacht het ook eerst. Maar hij beweegt bewust z'n hoofd naar de bal.
Haha, slaapverwekkend.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:50:
Dat is echt enorme onzin, zet je bril af. See what i did there?
De hele wedstrijd was slaapverwekkend op de paar kansen van Feyenoord na. Prachtige individuele acties heb ik niet gezien. Niks weggegeven, die kans aan het einde van Schöne heb je zeker gemist?
Als Feyenoord een compliment verdiende, had ik die zeker gegeven. Waar verdienen ze nu een compliment voor dan? Voor die 100% kansen die ze niet erin schieten? Nou, gefelicteerd
Overal hoor en lees je dat de neutrale kijker een leuke wedstrijd heeft gezien ondanks gebrek aan doelpunten. Er was echt niets slaapverwekkends aan.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 25-01-2015 15:02 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Andersen mist gewoon het loopvermogen voor dit soort wedstrijden, bovendien de momenten dat hij het spel vertraagde verloor hij vaak de bal, dat moet echt veel beter als deze jongen de ambitie heeft om bij de top te spelen.
Nou ja als je ploeg zo slecht speelt en veel fouten maakt dat moet je maar genoeg nemen met een punt, Cillessen hield zijn doel schoon dus complimenten aan hem, hij begint zich steeds beter te profileren.
15 schoten 3 op goal of zoiets bij rust?
En jij zit nu serieus net iemand anders te betichten van een clubbril? Ongelooflijk zeg.ph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:58:
[...]
Haha, slaapverwekkend.Feyenoord heeft bijna 20 schoten op doel gehad, en dan ook nog eens 8 corners waar er geen een van op doel ging om maar te illustreren hoeveel er gecreëerd werd. Feyenoord heeft nauwelijks de bal achteruit gespeeld en speelde constant een keer raken. Er waren een groot aantal fraaie steekballen die precies paste. Individueel acties zoals hakballetjes, hooghouden, mannetje uitspelen en dergelijke kwamen ook herhaaldelijk voor.
20 schoten op doel..... *knip*
[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 25-01-2015 15:04 ]
De coach vond het moeilijk een verklaring te vinden voor het zwakke spel van zijn ploeg, die op vrijwel alle fronten werd afgetroefd in de Arena.
"Misschien kwam het doordat een speler als Riechedley Bazoer zijn eerste grote wedstrijd speelde en Nicolai Boilesen na lange tijd terug was van een blessure. Die jongens kregen kramp aan het eind van de wedstrijd. Maar dat kan ook door de spanning komen."
"Feit is dat we niet genoeg energie in de wedstrijd legden. Ik had ook anders willen wisselen, maar dat kon niet.
Tsja, tactisch verwoord zoals een coach dat doet, hij kan moeilijk en public z'n spelers gaan afbranden, dat gebeurd op de achtergrond wel in de kleedkamertoolkist schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:03:
Fijn dat De Boer al halverwege is met het analyseren waarom Ajax zo zwak speelde:
[...]
Ik zal niet zeggen dat ik geen clubbril heb, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niks van jouw absurde wedstrijdbeleving mag zeggen. Slaapverwekkend was het zeker niet, dat slaat gewoon nergens op. Wat vond je slecht aan Feyenoord dan, behalve dat ze al die kansen misten? Het feit dat ze in heel de wedstrijd de bal maar een paar keer terug op Vermeer hebben gespeeld, het feit dat ze teveel een keer de bal raakte of het feit dat ze maar duels bleven winnen?Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:02:
En jij zit nu serieus net iemand anders te betichten van een clubbril? Ongelooflijk zeg.
20 schoten op doel..... http://www.hansanders.nl/
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 25-01-2015 15:07 ]
Hij moet zichzelf afbranden.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:05:
[...]
Tsja, tactisch verwoord zoals een coach dat doet, hij kan moeilijk en public z'n spelers gaan afbranden, dat gebeurd op de achtergrond wel in de kleedkamer
Gek he, dat een jeugdspeler die z'n debuut maakt in een topwedstrijd na een uurtje ofzo leeg is?
Gek he, dat een speler die z'n eerste wedstrijd speelt na een maand of 2 ook een wedstrijd niet vol maakt.
Mjah, van de paar "niet-Ajax-of-Feyenoord-supporters" posts in dit topic zie ik ze toch vrijwel allemaal zeggen dat Ajax slecht was en Feyenoord iets beter. Ga daar eens conclusies uit trekkenph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:06:
[...]
Ik zal niet zeggen dat ik geen clubbril heb, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niks van jouw absurde wedstrijdbeleving mag zeggen. Slaapverwekkend was het zeker niet, dat slaat gewoon nergens op. Wat vond je slecht aan Feyenoord dan, behalve dat ze al die kansen misten?
Dat jij het zo'n enerverende, fantastische wedstrijd vond met een superieur Feyenoord zegt al hoe ver we uit elkaar zitten kwa beleving, ik denk niet dat zo'n discussie veel zin heeft.
Jup, verder uit elkaar kunnen we niet liggen, de een heeft heldere argumenten en concrete voorbeelden en de ander kan het niet over zn lippen krijgen om iets positiefs over de tegenstander te zeggen.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:09:
Mjah, van de paar "niet-Ajax-of-Feyenoord-supporters" posts in dit topic zie ik ze toch vrijwel allemaal zeggen dat Ajax slecht was en Feyenoord iets beter. Ga daar eens conclusies uit trekken![]()
Dat jij het zo'n enerverende, fantastische wedstrijd vond met een superieur Feyenoord zegt al hoe ver we uit elkaar zitten kwa beleving, ik denk niet dat zo'n discussie veel zin heeft.
Als je deze wedstrijd slaapverwekkend vond dan is voetbal gewoon niet jouw sport. Neutrale reacties zijn hier en elders ook helemaal niet negatief over het spel van Feyenoord overigens.
Beetje overdreven?, volgens mij had hij niet veel keus om met Boilesen te beginnen, ik had dat waarschijnlijk ook gedaan, tuurlijk dat is wel meteen een wisseloptie minder maar liever Boilesen dan Viergever daar.toolkist schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:06:
[...]
Hij moet zichzelf afbranden.
Gek he, dat een jeugdspeler die z'n debuut maakt in een topwedstrijd na een uurtje ofzo leeg is?
Gek he, dat een speler die z'n eerste wedstrijd speelt na een maand of 2 ook een wedstrijd niet vol maakt.
Maar goed om nou maar meteen naar de debutant te wijzen dat moet inderdaad niet kunnen, de Boer koos voor hem dus dan moet je als coach die keuze ook verdedigen.

Helaas!
Ik ga maar weer eens naar wedstrijden van de Afrika Cup kijken
Rotterdam
Wat zou jij gedaan hebben dan in zijn situatie? Schöne op het middenveld, Sigthorsson rechtsbuiten en Viergever linksachter? Denk je echt dat dat veel verschil had gemaakt?toolkist schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:06:
[...]
Hij moet zichzelf afbranden.
Dit is wel heel erg kinderachtig, ik ga er niet eens serieus meer op reageren.ph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:12:
[...]
Als je deze wedstrijd slaapverwekkend vond dan is voetbal gewoon niet jouw sport.
[ Voor 21% gewijzigd door Krukar op 25-01-2015 15:15 ]
Dat kan ik inderdaad zo niet beoordelen, maar het spelen op de counter, de wissels, Cillisen die al in de 60e tijd probeert te rekken. Het leek allemaal niet alsof Ajax moeite wilde doen voor 3 punten.Vos schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:25:
[...]
Boilesen was misschien kapot? Als iemand normaal geen lafbek is dan is het De Boer.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Schone op t middenveld, Kishna linksbuiten, Ghazi rechtsbuiten en Viergever op linksback.Krukar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:13:
[...]
Wat zou jij gedaan hebben dan in zijn situatie? Schöne op het middenveld, Sigthorsson rechtsbuiten en Viergever linksachter? Denk je echt dat dat veel verschil had gemaakt?
[...]
Dit is wel heel erg kinderachtig, ik ga er niet eens serieus meer op reageren.
Er mistte inderdaad het venijn en de inzet die je in zo'n wedstrijd nodig hebt, maar daar heeft Ajax al weken/maanden last van. Tweede helft tegen Groningen als meest recente voorbeeld.Royz schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Dat kan ik inderdaad zo niet beoordelen, maar het spelen op de counter, de wissels, Cillisen die al in de 60e tijd probeert te rekken. Het leek allemaal niet alsof Ajax moeite wilde doen voor 3 punten.
Wat Ajax nodig heeft is iemand die het voortouw neemt en andere spelers een schop onder hun reet geeft waar nodig, zo'n type Sneijder in z'n jonge jaren.
[ Voor 14% gewijzigd door Krukar op 25-01-2015 15:20 ]
Ajax kan zelf ook geen 4-4-2 spelen, dus of dat nou zoveel verschil gemaakt zou hebben?ph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:19:
De Boer had gewoon 4-4-2 kunnen proberen bijvoorbeeld, al is dat natuurlijk vloeken in de kerk. Feyenoord was de baas op het middenveld en dus over de wedstrijd terwijl bekend is dat Feyenoord slecht met 4-4-2 om kan gaan. Met een extra mannetje had Ajax misschien het middenveld gepakt en het combinatie spel van Feyenoord kunnen verhinderen. Dat had simpel gekund door Schone centraal te laten spelen en Kishna een vrije rol te geven, of anders te wisselen. Ze hadden ook een verdediger op kunnen offeren, want bij Feyenoord creëren ze tegen 5,4, of 3 verdedigers toch wel kansen zat maar scoren ze ook niet, terwijl Ajax met een extra middenvelder zelf misschien ook iets meer had gecreëerd.
Met 4-3-3 lukte het in ieder geval ook niet en hij doet nu net alsof hij geen opties had. Ik denk dat dit een tactische mogelijkheid was geweest.toolkist schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:20:
Ajax kan zelf ook geen 4-4-2 spelen, dus of dat nou zoveel verschil gemaakt zou hebben?
L0l misschien moet je de wedstrijd nog maar eens bekijken, volgens mij is Ajax aanvallend totaal niet gevaarlijk geweest, met Schone op het middenveld is er nog minder defensieve kracht.toolkist schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:18:
[...]
Schone op t middenveld, Kishna linksbuiten, Ghazi rechtsbuiten en Viergever op linksback.
Omdat ze de bal niet kwijt konden op 't middenveld. Alleen maar lange ballen naar voren.Tweaking Art schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:24:
[...]
L0l misschien moet je de wedstrijd nog maar eens bekijken, volgens mij is Ajax aanvallend totaal niet gevaarlijk geweest, met Schone op het middenveld is er nog minder defensieve kracht.
Eens, dat was met Siem de Jong en een geblesseerde Sigthorsson lange tijd het strijdplan toch? Ik verbaasde me ook over die debutant en Boilesen.ph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:23:
[...]
Met 4-3-3 lukte het in ieder geval ook niet en hij doet nu net alsof hij geen opties had. Ik denk dat dit een tactische mogelijkheid was geweest.Volgens mij heeft Ajax wel vaker met succes zonder echte spits gespeeld.
Nee wat jij suggereert is helemaal geen optie, je kan niet zo maar van speelsysteem wisselen zonder er op te trainen.ph4ge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:23:
[...]
Met 4-3-3 lukte het in ieder geval ook niet en hij doet nu net alsof hij geen opties had. Ik denk dat dit een tactische mogelijkheid was geweest.Volgens mij heeft Ajax wel vaker met succes zonder echte spits gespeeld.
Bovendien wil ik persoonlijk helemaal geen Ajax zien dat 442 speelt, dat is vaak genoeg gespeeld onder Martin Jol en ik wil dat graag liever niet meer zien.
Verwijderd
Stel Feyenoord zou een echte spits hebben gehad vanaf het begin van het seizoen dan had ik nog moeten zien waar Feyenoord op dit moment gestaan zou hebben.
Van mij had een Achahbar ook nog wel gebracht mogen worden vanmiddag. Om de druk op Ajax op te voeren. Was sneu voor Bazoer dat hij uitgerekend tegen Feyenoord een basisplaats kreeg. Dat de Boer vlak voor tijd nota bene Viergever in bracht in plaats van bijvoorbeeld El Gazhi zegt veel over hoe de Boer de wedstrijd zag. Eigelijk had Rutten moeten reageren door nog een aanvaller in te zetten.
Lekker makkelijk, dat achteraf gepraat.toolkist schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:18:
[...]
Schone op t middenveld, Kishna linksbuiten, Ghazi rechtsbuiten en Viergever op linksback.
Grootste probleem bij Ajax is volgens mij het gebrek aan inzet. Schone had het elftal bij de hand moeten nemen ipv over het veld te sjokken. De rest is lood om oud ijzer.

Heb nog even de laatste 10 minuten Groningen - Utrecht zitten kijken. Dat was 10 klassen beter dan Ajax - Feyenoord en daar werd tenminste wél gescoord. Ik ga maar lekker zitten voor Go Ahead - ADO, denk ik. Zie ik toch nog wat voetbal vandaag!
Daar is niks achteraf gepraat aan, zei dit al toen ik de opstelling zag.tweaker2010 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:51:
[...]
Lekker makkelijk, dat achteraf gepraat.
Grootste probleem bij Ajax is volgens mij het gebrek aan inzet. Schone had het elftal bij de hand moeten nemen ipv over het veld te sjokken. De rest is lood om oud ijzer.
There... i fixed ittweaker2010 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:51:
[...]Grootste probleem bij Ajax is volgens mij het gebrek aan inzet creativiteit
Maar zonder gekheid, Ajax mist met name creativiteit. Bijna alle aanvallen gaan in een te laag tempo en zijn zonder ideeën. Zelfs een snelle uitbraak wordt nog voor de 16 weer verprutst. Er is niemand op het middenveld die die ene pass in huis heeft, of die ene steekpass waarmee je in eens iemand vrij speelt voor de goal. Het zijn tikkies breed, lange ballen die bij voorbaat gedoemd zijn en te ver uitgevoerde solo's. En dat voetballend zoeken naar uitwegen achterin, zo irritant. Daar heeft Ajax geen spelers meer voor. Je beland al snel in persoonlijke duels en die leg je af. Ook vandaag was het middenveld onzichtbaar, dat Serero de beste Ajacied was zegt genoeg. In het huidige elftal zou Singraven de absolute oplossing zijn. Iemand met creativiteit, oog voor medespelers en iemand met een goede pass. Mocht Ajax deze week geen spelers halen dan is het seizoen gewoon verloren. Met deze spelers ga je PSV het vuur niet aan de schenen leggen en blijft het elke wedstrijd billenknijpen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En bij alle wedstrijden waar Ajax het moeilijk heeft zie je dat dat komt door ze afgejaagd worden. Zodra de tegenstander de mouwen opstroopt wordt het een lastig verhaal. De wil om te winnen ontbreekt.
Verwijderd
Vanuit de optiek van een Ajax-supporter kan ik daar in komen. Vanuit de optiek van een Feyenoord supporter heel wat minder.chim0 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:55:
Wat een aandacht wordt er besteed aan de slechtste "Klassieker" ooit.
Heb nog even de laatste 10 minuten Groningen - Utrecht zitten kijken. Dat was 10 klassen beter dan Ajax - Feyenoord en daar werd tenminste wél gescoord. Ik ga maar lekker zitten voor Go Ahead - ADO, denk ik. Zie ik toch nog wat voetbal vandaag!
Ajax was niet in staat zich onder de druk van Feyenoord uit te voetballen. En tig afvallende ballen waren voor Feyenoord.
Feyenoord vergat zichzelf te belonen. Hetzelfde verhaal als in die wedstrijd tegen Ajax en in de Kuip en hetzelfde verhaal als in die wedstrijd tegen PSV in Eindhoven. In laatstgenoemde wedstrijd had PSV bovendien ook niet te klagen over de scheidsrechter.
Voor de goal is Ajax doorgaans wel gevaarlijk... alleen de weg er naar toe is steeds moeizamer. Met name het middenveld laat het afweten. Traag in de opbouw en en zwaar gebrek aan creativiteit. Het huidige Ajax is makkelijk te verdedigen. Te traag, te voorspelbaar.tweaker2010 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:01:
Creativiteit is leuk, maar effectiviteit heb je meer aan. Feyenoord was creatief maar faalde keer op keer in de afronding.
Ze worden afgejaagd omdat de opbouw totaal niet loopt. Telkens balletje breed. Dan vraag je er om. Het afjagen roepen ze zelf af, ze kunnen de bal niet kwijt op het middenveld en spelen daarom ook steeds vaker de lange bal. Totaal zinloos met een gemiddelde lengte van 1,70cm. Als je een creatieve speler op '6' hebt staan dan houdt het jagen vanzelf op. Dat zag je ook toen Blind in vorm raakte op zijn nieuwe positie, toen kon Ajax wel onder de druk uit voetballen en moest de tegenstander achter de bal aan. De tegenstanders werden toen kapot gespeeld en ging Ajax vaak in de tweede helft er met de winst vandoor.En bij alle wedstrijden waar Ajax het moeilijk heeft zie je dat dat komt door ze afgejaagd worden. Zodra de tegenstander de mouwen opstroopt wordt het een lastig verhaal. De wil om te winnen ontbreekt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die rode kaart (en pingel) was al belachelijk, maar de scheidsrechter meld na de wedstrijd ook gewoon nog even dat het wel een lekkere beslissing was

Ja dat is Edje Janssen, dat is de running mate van dhr. Higler........PWM schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:24:
Wat een IDIOTE rode kaart bij ADO trouwens. Een sliding waarna de spits de bal tegen een arm aan schiet. De spelers kon niets doen.
Die rode kaart (en pingel) was al belachelijk, maar de scheidsrechter meld na de wedstrijd ook gewoon nog even dat het wel een lekkere beslissing was
Idd, zat er verbaast naar te kijken tijdens de samervatting.PWM schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:24:
Wat een IDIOTE rode kaart bij ADO trouwens. Een sliding waarna de spits de bal tegen een arm aan schiet. De spelers kon niets doen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Het is altijd wat met ADO Den Haag,komt zeker door nieuwe eigenaar.PWM schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:24:
Precies, een valse spits had weleens goed kunnen werken. Nu beet het centrum van Feyenoord zich vast in de spits van Ajax die kansloos op een eiland stond. Heb je een inzakkende spits, cq extra middenvelder, zoals vaker onder de Boer, staan er ineens 2 spelers van Feyenoord lucht te dekken. Van inschuiven houden ze niet en met een man meer zou Ajax het middenveld wellicht wel kunnen pakken. Vond het niet sterk dat de Boer bleef vasthouden aan een strijdplan wat totaal niet werkte, of een gestolen puntje moet altijd al het plan zijn geweest.Michielgb schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:32:
[...]
Eens, dat was met Siem de Jong en een geblesseerde Sigthorsson lange tijd het strijdplan toch? Ik verbaasde me ook over die debutant en Boilesen.
Vermakelijke wedstrijd, die FC Utrecht in mijn ogen verdiende te winnen. Ongelooflijk dat je die bal er een paar minuten voor tijd niet in krijgt! Drie geweldige kansen, 0 rendement. Het lijkt Feyenoord wel
Ik snap er niets van dat FC Utrecht in uitwedstrijden wél de passie en druk heeft, maar dat het thuis zo waardeloos is. Gelukkig volgende week weer een uitwedstrijd, zo pakken we de punten wel
Even over de Euroborg: van buiten blijf ik het een vreselijk lelijk stadion vinden, van binnen wat sfeerloos, maar wel mooi. Complimenten voor de behandeling daar door de Groningse suppoosten. We kregen bij aankomst koffie/thee met een gevulde koek aangeboden, met een glimlach welkom geheten en keurig behandeld. Het eten was, hoewel prijzig, van goede kwaliteit en genoeg mensen om te helpen. Mijn complimenten voor de organisatie!
Pec thuis volgende week. Dus een lastige thuiswedstrijd.don_jorg schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:29:
Zo, om maar even over wat anders te praten: ben net terug uit Groningen. Vanmorgen om 9:00u vertrokken, om 19:00u weer terug in Utrecht, om anderhalf uur voetbal in een koude Euroborg te kijken.
Vermakelijke wedstrijd, die FC Utrecht in mijn ogen verdiende te winnen. Ongelooflijk dat je die bal er een paar minuten voor tijd niet in krijgt! Drie geweldige kansen, 0 rendement. Het lijkt Feyenoord wel. (overigens Ajax-Feyenoord op m'n mobiel in het stadion zitten kijken, dat 4G werkt best geinig!).
Ik snap er niets van dat FC Utrecht in uitwedstrijden wél de passie en druk heeft, maar dat het thuis zo waardeloos is. Gelukkig volgende week weer een uitwedstrijd, zo pakken we de punten wel.
Even over de Euroborg: van buiten blijf ik het een vreselijk lelijk stadion vinden, van binnen wat sfeerloos, maar wel mooi. Complimenten voor de behandeling daar door de Groningse suppoosten. We kregen bij aankomst koffie/thee met een gevulde koek aangeboden, met een glimlach welkom geheten en keurig behandeld. Het eten was, hoewel prijzig, van goede kwaliteit en genoeg mensen om te helpen. Mijn complimenten voor de organisatie!
Waar we vorig jaar 7 punten haalde in uitwedstrijden en minste uitpunten haalde van alle clubs.
Hebben we dit seizoen al het dubbele aantal punten in uitwedstrijden gehaald.
Terwijl we juist de lastigste uitwedstrijden hebben gehad in de eerste seizoenshelft, bijna het hele linkerrijtje behalve Cambuur en PSV.

Clasie vond ik echt de man op het middenveld. Overal strak bovenop, de tweede bal ook steeds hebben en steekpaasjes waar je echt van kan genieten.
Het duel tussen Kazim en Moisander had wat over gezegd kunnen worden en een gele kaart was misschien op zijn plek geweest als het echt doorging, maar Moisander was totaal niet aan het klagen en zeuren en het leek dan ook gewoon in het spel te zitten. Al heeft Kazim wel teveel de neiging het lichaam en de armen te gebruiken. Daarnaast had van Rhijn natuurlijk minimaal geel moeten hebben voor het neerleggen van Boëtius (doorgebroken speler), maar dat is ook weer aan Boëtius zelf die te vaak te makkelijk gaat liggen en zo steeds de schijn tegen zich krijgt.
Ajax speelde ontzettend laf en is een paar keer op de counter enigszins gevaarlijk geweest, maar nog steeds niet echt. Hier heeft De Boer nog wel een behoorlijke kluif aan voor de rest van het seizoen denk ik. Het kan natuurlijk ook dat de chemie met De Boer wat op raakt.
Rutten had in mijn ogen toch wel eerder moeten wisselen hoor, Boëtius had er 15 min eerder af gemogen voor een Bilal. en een Te Vrede had er ook bij gemogen om het verschil te kunnen maken.
Daarnaast vond ik Cillessen echt een drama koning en achteraf heel zielig met bidons gooien. Hoe hij het dan voor elkaar krijgt om in een interview nog zo arrogant over te komen en hard te beweren dat Ajax had moeten winnen is mij echt een raadsel, zeker na het commentaar van De Boer die eigenlijk altijd wel redelijk eerlijk en open is in een interview over wie de winnaar had moeten zijn.
Conclusie over wat het had moeten zijn, 0-1 of 0-2. Ajax was echt dramatisch en Feyenoord ontbeert het in de voorhoede aan goede voorzetten afmakers en scorend vermogen. Dat ze echter in de Arena voor het overgrote deel heer en meester zijn zegt genoeg over beide teams denk ik. Bril of niet ik vond Feyenoord niet slecht spelen, tikkie takkie was vaak genoeg te zien.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wel meegenomen dat de 18% van Pelle over meer wedstrijden loopt. Maar belangrijker is misschien wel, maar je de 1-0 tegen Ajax of de 3-0 tegen Dordrecht?"Feyenoord weet elke week tot veel doelpogingen te komen", sprak Rokers zich uit. "Maar ze missen nog wat raffinement in de afronding. Tien procent is te laag. Maar dat ligt niet aan Kazim. Dan moet je kijken naar spelers als Clasie, El Ahmadi en Vilhena, die op nul uit zeventien staat."
Ook nam de data-analist de tijd om de cijfers van Kazim-Richards te vergelijken met de cijfers van voorgang Graziano Pellè. De Italiaan heeft een rendement van 18%."Kazim scoorde tot nu toe zeven keer uit 44 doelpogingen en dat is een rendement van 16%. Dat ligt dus niet ver uit elkaar", aldus Rokers, die van mening is dat Kazim-Richards vaker tot scoren zou komen als hij beter wordt bediend.
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 26-01-2015 11:02 ]
Ik heb ook eens ergens gelezen dat een goede spits niet zozeer veel meer kansen benut maar dat hij ze vaker krijgtVos schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:00:
Las vanochtend dat Kazim het nog niet eens zo slecht doet i.t.t. een Pelle.
[...]
Wel meegenomen dat de 18% van Pelle over meer wedstrijden loopt. Maar belangrijker is misschien wel, maar je de 1-0 tegen Ajax of de 3-0 tegen Dordrecht?
Toen was het spel ook meer 'alle ballen op Pelle'. Nu is het niet 'alle ballen op Kazim'. Maar zoals je zegt, het hangt er van af wat voor goals je maakt.Vos schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:00:
Las vanochtend dat Kazim het nog niet eens zo slecht doet i.t.t. een Pelle.
[...]
Wel meegenomen dat de 18% van Pelle over meer wedstrijden loopt. Maar belangrijker is misschien wel, maar je de 1-0 tegen Ajax of de 3-0 tegen Dordrecht?
Verwijderd
Dat typische voetbalpraatje waar alles dood geanalyseerd moet worden
Het is ook gewoon een factor pech. Was zo'n bal tegen zn hak er gewoon ingevlogen dan waren zn statistieken ineens beter dan Pelle en zou er een last van hem afvallen. Het kan iedereen gebeuren. Kazim en Feyenoord werken hard en spelen goed, dan zou je zeggen dat je geluk vanzelf een keer afdwingt. Nouja, geluk hebben ze niet eens nodig, als pech zou verdwijnen zou het al flink schelen.
As je je zo druk maakt om al die zaken waar hij zich druk over maakt kun je onmogelijk volledig geconcentreerd zijn. Zonder bal is hij meer bezig met zijn directe tegenstander dan met zijn eigen positiespel.
In de herhaling is volgens mij vrij duidelijk te zien dat hij zich alleen indraait en Cillessen zich erg makkelijk omver laat werpen/tegen hem aan loopt. Denk niet dat de goal dan was afgefloten met hoe Nijhuis aan het fluiten was.HamburgerHenk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:54:
Ik vraag me trouwens af dat als de mooie verdedigende actie van Kazim er niet was of de goal dan alsnog afgekeurd zou worden. Hij geeft Cilessen er wel een flinke zet. Best wel een overtreding dus.
Dat fluiten van de scheids vond ik wel een verademing zeg, lekker door laten voetballen en niet de hele wedstrijd doodfluiten. Zorgt voor veel attractiever en harder voetbal (beetje op zijn Engels). Dit moet de KNVB toch ook zien met iedere keer het verhaal dat Nederlandse voetballers niet mee kunnen met het hardere buitenlandse voetbal. Dit komt mede omdat de scheidsrechters alles kapot fluiten.
Ik vrees met grote vrezen voor de wedstrijd tegen Pec. Ligt ons sowieso niet zo goed.Joostje123 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:41:
[...]
Pec thuis volgende week. Dus een lastige thuiswedstrijd.
Waar we vorig jaar 7 punten haalde in uitwedstrijden en minste uitpunten haalde van alle clubs.
Hebben we dit seizoen al het dubbele aantal punten in uitwedstrijden gehaald.
Terwijl we juist de lastigste uitwedstrijden hebben gehad in de eerste seizoenshelft, bijna het hele linkerrijtje behalve Cambuur en PSV.
Begrijpen doe ik het niet meer, waarom thuis zó slecht en uit toch best goed. Nu al het dubbele van vorig seizoen uit en er komt nog wat aan...
We moeten gewoon spelen met Rubin en Haller.don_jorg schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:01:
[...]
Ik vrees met grote vrezen voor de wedstrijd tegen Pec. Ligt ons sowieso niet zo goed.
Begrijpen doe ik het niet meer, waarom thuis zó slecht en uit toch best goed. Nu al het dubbele van vorig seizoen uit en er komt nog wat aan...
Hoe dodelijk duo is dat dan! Haller die kopduels kan winnen, bal vast kan houden waarna Rubin daarna erover heen loopt. Niet kiezen, tussen die 2 maar gewoon beide. Want ze missen beide nog net iets, maar denk dat ze dat samen wel heel goed kunnen invullen.
Kali of Janssen naar de bank
Maar onze staf, durft dat niet aan tot nu toe en ben bang dat we dat nog lang niet krijgen te zien.
Deels eens. Ik begrijp 100% dat hij afgrijselijk is om naar te kijken, zeker als je niet voor Feyenoord bent. Echter, ook mensen uit de wedstrijd halen kan onderdeel van het spel zijn. Van Bommel was er meester is, maar ook een topspits als Bergkamp kon 10x per wedstrijd iemand een duwtje geven, ging op tenen staan of zei even wat.Han schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:42:
Misschien als Kazim zich minder met randzaken zou bezig houden op het veld zou hij wellicht geconcentreerder kunnen gaan voetballen. Met alle respect, maar hij loopt zich vaak als een idioot druk te maken om alles en niets.
Cillessen begon gisteren nog net niet om zijn moeder te roepen. Zoiets kan je natuurlijk enorm in de wedstrijd helpen. De dramatische afwerking voorkwam echter een beloning van zijn gedrag.
Wat hij natuurlijk niet moet doen is achteraf klagen over kinderlijk gedrag van anderen
Lege portemonnee? Tot op het laatste moment is er toch gepoogd Dost te halen? Dat kan niet met een lege portemonnee.ph4ge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:30:
Kazim is gewoon de beste spits die je met een lege portemonnee kon halen.
Dat gedraai is ook wat ik van Geel aanreken. Tot aan het sluiten van de transfermarkt heeft hij de fans voorgehouden dat Kazim niet "de spits" was en dat er nog iets zou komen. Kazim werd door de technische staf zelf ingedeeld in de categorie "voorlopig hebben we Kazim dan nog".
Als men er echt vertrouwen in had gehad dat Kazim het hoogst haalbare was geweest had men hem veel eerder kunnen en moeten halen. Hij was transfervrij nota bene. Dan had Rutten niet de eerste vijf wedstrijden als voorbereiding hoeven te gebruiken. Hetzelfde geldt wat dat betreft voor het laat aantrekken van El Ahmadi en Toornstra.
En als men dacht dat men beter kan halen dan Kazim had men veel eerder met Dost moeten kappen en eens elders moeten gaan rondkijken.
Vermeer is op de laatste dag gehaald, Kazim is een tip van v Hooydonk, die spits kwam niet, Toornstra kwam pas na het "nee" van Ziyech: het is een hele hoop opportunisme, geluk maar weinig visie.
Verwijderd
Sorry dat ik het zeg hoor maar a) is Kazim geen spits en b) heeft Feyenoord bepaald geen lege portemonnee. Komt nog bij dat van Geel liet optekenen dat Feyenoord alleen spelers zou halen wanneer a) betreffende spelers substantieel beter zouden zijn dan wat Feyenoord al had en b) Feyenoord niet een dergelijk type speler in de eigen jeugd zou hebben.ph4ge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:30:
Kazim is gewoon de beste spits die je met een lege portemonnee kon halen. Een spits die zoals hem mee voetbalt en ook nog eens een neusje voor de goal heeft is onbetaalbaar. Te Vrede scoort makkelijk maar kan niet voetballen.
Het is ook gewoon een factor pech. Was zo'n bal tegen zn hak er gewoon ingevlogen dan waren zn statistieken ineens beter dan Pelle en zou er een last van hem afvallen. Het kan iedereen gebeuren. Kazim en Feyenoord werken hard en spelen goed, dan zou je zeggen dat je geluk vanzelf een keer afdwingt. Nouja, geluk hebben ze niet eens nodig, als pech zou verdwijnen zou het al flink schelen.
Kazim werkt inderdaad hard en doet ontegenzeggelijk veel dingen goed. Maar met alleen hard werken win je weinig.
Van Geel mag het zich aantrekken dat hij geen goede opvolger voor Pelle heeft weten te strikken. Daar had hij meer dan genoeg tijd voor.
Ja, waarschijnlijk is er nog een budget van 3-4 miljoen euro en 1 miljoen salaris. Voor dat geld koop je niet per definitie betere spelers. Dan kom je bij de Kramers van deze wereld uit. Ik snap dat je er dan voor kiest om het beetje geld wat je hebt in je zak te houden en een gratis speler pakt. Misschien kan je van de zomer dan wel 7 miljoen euro uitgeven aan de spits en echt iets leuks kopen.
Keeper aanvallen in z'n gebied is volgens mij sowieso een overtreding, maargoed ik kan met niet voorstellen dat het erg makkelijk laten vallen is.Rubman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:59:
[...]
In de herhaling is volgens mij vrij duidelijk te zien dat hij zich alleen indraait en Cillessen zich erg makkelijk omver laat werpen/tegen hem aan loopt. Denk niet dat de goal dan was afgefloten met hoe Nijhuis aan het fluiten was.
Dat fluiten van de scheids vond ik wel een verademing zeg, lekker door laten voetballen en niet de hele wedstrijd doodfluiten. Zorgt voor veel attractiever en harder voetbal (beetje op zijn Engels). Dit moet de KNVB toch ook zien met iedere keer het verhaal dat Nederlandse voetballers niet mee kunnen met het hardere buitenlandse voetbal. Dit komt mede omdat de scheidsrechters alles kapot fluiten.
bronMaar dat ligt niet aan Kazim. Dan moet je kijken naar spelers als Clasie, El Ahmadi en Vilhena, die op nul uit zeventien staat."
Rokers vergeleek Kazim-Richards ook met zijn voorganger Graziano Pellè, die een rendement had van achttien procent. "Kazim scoorde tot nu toe 7 keer uit 44 doelpogingen en dat is een rendement van zestien procent. Dat ligt dus niet ver uit elkaar", aldus Rokers, die van mening is dat Kazim-Richards vaker tot scoren zou komen als hij beter wordt bediend.
ik ben het met deze analyse eens
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik ben het er wel mee eens dat Kazim een erg nuttige speler is.
Verwijderd
Vond ik wel een beetje een gemiste kans.
En daar liet Feyenoord, als je geluk even buiten beschouwing laat, het ook liggen, want uit de corners in de eerste helft zag je hoe gevaarlijk ze konden zijn.
Omdat ze hoopten dat ze daarmee een spits zouden kunnen halen die in het beperkte financiële plaatje paste en toch duidelijk een meerwaarde is. Omdat je dan een speler hebt die zn carriere een nieuwe impuls wil geven en in tegenstelling tot een willekeurige buitenlander misschien ook nog wel een voorkeur heeft voor Nederland en Feyenoord. Voor een paar miljoen Euro koop je ook geen garanties op goals, Feyenoord moet echt van elk dubbeltje een kwartje maken en anders kopen ze gewoon niet. Als Dost was gelukt dan hadden ze van een dubbeltje een kwartje gemaakt. Dat vind ik beleidstechnisch helemaal niet onverstandig. Dat je dan de pech hebt en er naar zo'n keuze wordt gewezen doe je niks aan.D-e-n schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:28:
Waarom ging men dan tot op het laatst voor Dost? Waarom was Kazim pas fit toen de competitie allang onderweg was? Ik had deze uitleg kunnen accepteren als hij in juli was gehaald en er verder niet meer over een spits werd gesproken. Nu niet.
"Van elk dubbeltje een kwartje maken" leidt er ook toe dat je niet kan haasten en geduldig moet wachten op buitenkansjes, het systeem is nou eenmaal in het nadeel van clubs met kleinere budgetten. Zowel verkopende clubs als spelers willen gewoon afwachten of er toch geen kwartje voorbij komt als Feyenoord met het dubbeltje klaar staat. Het enige wat van Geel kan doen is ook het kwartje bieden, maar dat heeft hij niet.
Feyenoord heeft in het verleden naast spelers als Strootman gegrepen omdat er geen geld was voor dit soort buitenkansjes, toen was het geld al over de balk gesmeten ipv dat er verstandig mee werd omgesprongen. Van dat soort buitenkansjes moet Feyenoord het nu gewoon hebben. Zo'n aankoop van Vermeer is daar een typisch recent voorbeeld van, met een handtekening maakt Van Geel van 7 ton een miljoen of 5 (misschien wel meer als Cilissen en Vermeer zo door gaan en hij in Oranje komt).
Ik zou ook niet weten wie hij dan had moeten halen, zelfs met de kennis van nu is het niet makkelijk. We moeten het gewoon niet groter maken dan het is. Op het moment zit het gewoon tegen. Naast Kazim scoort de rest ook nauwelijks.
Absoluut mee eens voor wat betreft mensen uit de wedstrijd spelen. De voorbeelden die je aanhaalt zijn ook voorbeelden die binnen de grenzen blijven en betreft voetballers die deze zaken combineerden met goed voetbal. Kazim wil zoiets ook doen, alleen is hij daar een te beperkte voetballer voor. Een bombarie, uitlokkingen en theater is wat hij op het veld brengt. De wedstrijden waarin hij zich zo gedraagt zijn ook de wedstrijden waarin hij voetballend onzichtbaar is of zelfs in de weg liep.PWM schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:17:
Deels eens. Ik begrijp 100% dat hij afgrijselijk is om naar te kijken, zeker als je niet voor Feyenoord bent. Echter, ook mensen uit de wedstrijd halen kan onderdeel van het spel zijn. Van Bommel was er meester is, maar ook een topspits als Bergkamp kon 10x per wedstrijd iemand een duwtje geven, ging op tenen staan of zei even wat.
Kazim ging gisteren te ver, zijn gedrag had nog weinig met voetballen te maken. Ik kreeg de indruk dat herrie schoppen, confrontaties opzoeken en smerigheden uithalen als de scheidsrechter niet keek zijn volkssport nummer 1 was gisteren, niet het voetbal. Ik las overigens net dat (wel Telegraaf, dat wel) de KNVB een onderzoek gaat instellen vanwege zijn gedragingen op het veld, op basis van camerabeelden. Ik zou het een goede zaak vinden. Kan me overigens niet voorstellen dat Rutten dit gedrag acceptabel vindt, helemaal gezien zijn voetballende inbreng. Speel eerst maar eens de sterren van de hemel en ga je dan pas bezig houden met mensen uit de wedstrijd 'spelen'.Cillessen begon gisteren nog net niet om zijn moeder te roepen. Zoiets kan je natuurlijk enorm in de wedstrijd helpen. De dramatische afwerking voorkwam echter een beloning van zijn gedrag.
Minimaal....Wat hij natuurlijk niet moet doen is achteraf klagen over kinderlijk gedrag van anderen
Ik heb het idee dat de Telegraaf graag wilt dat ze een onderzoek gaan instellen. Maar wat me wel opvalt, als de Telegraaf aangeeft dat de KNVB mogelijk een onderzoek gaat instellen naar Kazim, wat begrijpelijk is. Waarom dan niet naar Cillessen (Gooien van bidonnen richting Kazim aan het einde van de wedstrijd) of naar Kishna (Bij de keel grijpen van Wilkshere)?Han schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:13:
Ik las overigens net dat (wel Telegraaf, dat wel) de KNVB een onderzoek gaat instellen vanwege zijn gedragingen op het veld, op basis van camerabeelden.
Zal vast komen omdat Cillessen en Kishna net dat andere logo op hun borst hebben..
Dat van die Bidons wist ik overigens niet. Dat verklaard wel weer wat meer de reactie na afloop.Cillessen vertelde gisteren voor de diverse media maar al te trots dat hij in het veld zijn mannetje wel staat. De doelman van Ajax kreeg het in de wedstrijd aan de stok met zowel Colin Kazim-Richards en Jens Toornstra. Na de wedstrijd was Cillessen echter opeens niet zo stoer meer, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Kazim-Richards kreeg al wat F-woorden na zich toegeslingerd van de keeper, maar na het duel bestookt Cillessen de spits ook met twee bidons. En dus trekt Kazim-Richards zijn shirt uit en gebaart woest naar Cillessen dat hij maar moet komen. Tot een knokpartij komt het niet, omdat de Ajax-keeper zich liever verstopt achter de rug van zijn ploeggenoten en vervolgens precies de andere kant op loopt.
De sluitpost had zelf een andere lezing: ''Ik mocht niet naar hem toe van de scheidsrechter.'' Na afloop durfde Cillessen weer het mannetje uit te hangen. Hij legde zijn ruzie met Toornstra als volgt uit: ''Hij begon tegen mij te schreeuwen dat ik niet geraakt werd. Jullie hebben allemaal de beelden gezien, dat was wel degelijk zo. Je moet gewoon niet tegen mij gaan schreeuwen. In het veld sta ik wel mijn mannetje, hoor.''
Bron: Soccernews
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 26-01-2015 13:28 ]
Ik vind die Cillessenmaar een misselijke vent. Heb je dat interview van hem gezien? Pure arrogantie straalt er van die jongen af. Past totaal niet bij hem, continue de grote jongen uit lopen te hangen..PWM schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Dat van die Bidons wist ik overigens niet. Dat verklaard wel weer wat meer de reactie na afloop.
Dat Cillessen in zijn broek poept voor Kazim is al bekend, in de Kuip durfde Jasper de spelerstunnel niet in, want zijn grote vriend stond daar.
Ja om het in elkaar te meppen, geeft maar aan wat voor idioot die Kazim is. Maargoed hij is van Feyenoord dus ook maar een slecht woord over hem kan natuurlijk niet.JST94 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:28:
[...]
Ik vind die Cillessenmaar een misselijke vent. Heb je dat interview van hem gezien? Pure arrogantie straalt er van die jongen af. Past totaal niet bij hem, continue de grote jongen uit lopen te hangen..
Dat Cillessen in zijn broek poept voor Kazim is al bekend, in de Kuip durfde Jasper de spelerstunnel niet in, want zijn grote vriend stond daar.
PWM schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Dat van die Bidons wist ik overigens niet. Dat verklaard wel weer wat meer de reactie na afloop.
In deze vine is (duidelijk) te zien dat Cillessen iets naar Kazim gooit tot 2 keer toe. Waarschijnlijk bidonsHan schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:13:
[...]
Kazim ging gisteren te ver, zijn gedrag had nog weinig met voetballen te maken. Ik kreeg de indruk dat herrie schoppen, confrontaties opzoeken en smerigheden uithalen als de scheidsrechter niet keek zijn volkssport nummer 1 was gisteren, niet het voetbal. Ik las overigens net dat (wel Telegraaf, dat wel) de KNVB een onderzoek gaat instellen vanwege zijn gedragingen op het veld, op basis van camerabeelden. Ik zou het een goede zaak vinden. Kan me overigens niet voorstellen dat Rutten dit gedrag acceptabel vindt, helemaal gezien zijn voetballende inbreng. Speel eerst maar eens de sterren van de hemel en ga je dan pas bezig houden met mensen uit de wedstrijd 'spelen'.
Daar mag de KNVB dan ook wel even een onderzoek naar instellen evenals het gedrag van Kishna op het veld die uit het niets even Wilkshire naar de keel vliegt. Het is dat hij direct weer loslaat en Wilkshire niet gaat liggen want naar is het wel.
Oh je bedoeld wilkshire die als een randdebiel dat duel invliegt. Natuurlijk had Kishna dit niet moeten doen, maar het waren vooral opgefokte feyenoorders gister, ga aub niet de rollen omdraaien.Rubman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:30:
[...]
[...]
In deze vine is (duidelijk) te zien dat Cillessen iets naar Kazim gooit tot 2 keer toe. Waarschijnlijk bidons
Daar mag de KNVB dan ook wel even een onderzoek naar instellen evenals het gedrag van Kishna op het veld die uit het niets even Wilkshire naar de keel vliegt. Het is dat hij direct weer loslaat en Wilkshire niet gaat liggen want naar is het wel.
Die kansloze snoekduik nadat hij niet eens was geraakt door boetius en zijn idiote reactie jegens Toornstra, die terecht op zijn theaterkunsten reageert, zijn mooie voorbeelden dat die jongen niet goed in zijn hoofd is en een gespleten persoonlijkheid heeft.
Natuurlijk is kazim geen lieverdje maar het in zijn oor schreeuwen en het gooien van bidons zijn gewoon kansloos. Als kazim hem vervolgens opwacht om verhaal te komen halen verschuilt onze held zich achter zijn ploeggenoten. Nou nou wat staat hij zijn mannetje zeg.
En dat interview achteraf was al helemaal misselijkmakend. Maar daar zal ik niet al teveel woorden aan vuilmaken. Dat hebben anderen al gedaan.
PSN: Finally_Chris
Ja, want je gaat een speler in de spelerstunnel in elkaar meppen. Kazim wou denk ik gewoon even praten over het gedrag van Cillessen..HamburgerHenk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Ja om het in elkaar te meppen, geeft maar aan wat voor idioot die Kazim is. Maargoed hij is van Feyenoord dus ook maar een slecht woord over hem kan natuurlijk niet.
Dus je mag een speler gewoon lekker bij de keel grijpen omdat hij zo in komt? Of met een judo-worp omver gooien?HamburgerHenk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:31:
[...]
Oh je bedoeld wilkshire die als een randdebiel dat duel invliegt. Natuurlijk had Kishna dit niet moeten doen, maar het waren vooral opgefokte feyenoorders gister, ga aub niet de rollen omdraaien.
Tuurlijk komt Wilkshire hard inrennen, maar doet verder niks dan tegenwerken. Het is vervolgens Kishna die Wilkshire bij de keel grijpt.HamburgerHenk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:31:
[...]
Oh je bedoeld wilkshire die als een randdebiel dat duel invliegt. Natuurlijk had Kishna dit niet moeten doen, maar het waren vooral opgefokte feyenoorders gister, ga aub niet de rollen omdraaien.
Vooral opgefokte Feyenoorders valt wel mee. Ze waren wel wat harder in het spel maar opgefokt zeker niet.
En wat betreft Cillessen in het interview achteraf toen had hij echt een compleet stadion voor zijn harses dat hij doodleuk staat te vertellen dat Ajax gewonnen had moeten hebben en dat er meer had ingezeten. Na een wedstrijd waarbij Feyenoord 80 minuten lang de overhand heeft en zelfs De Boer dat ruiterlijk toegeeft.
Die snoekduik bij het hakje van Kazim was natuurlijk ook om te gieren, duidelijk te zien dat Kazim enkel het lichaam wat indraait en Cillessen het doel invliegt alsof hij een karatetrap in zijn buik krijgt,
[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 26-01-2015 13:36 ]
Dat was al helemaal komisch, die jongen is gewoon niet serieus te nemen. Het erge is dan ook dat hij de 1e doelman van Oranje is.Rubman schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:34:
[...]
En wat betreft Cillessen in het interview achteraf toen had hij echt een compleet stadion voor zijn harses dat hij doodleuk staat te vertellen dat Ajax gewonnen had moeten hebben en dat er meer had ingezeten. Na een wedstrijd waarbij Feyenoord 80 minuten lang de overhand heeft en zelfs De Boer dat ruiterlijk toegeeft.

Hij kan nog steeds prima keepen natuurlijkJST94 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:35:
[...]
Dat was al helemaal komisch, die jongen is gewoon niet serieus te nemen. Het erge is dan ook dat hij de 1e doelman van Oranje is.
Van Breukelen wanabeeJST94 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:45:
Dat wel, maar je gedrag mag er ook wel naar zijn, te vaak gedraagt hij zich als een irritante kwal naar mijn mening.
Maar als alle aantijgingen kloppen (Kazim, Cillessen, Kishna en eventueel Wilkshire) dan moet de KNVB de beelden maar eens grondig gaan onderzoeken en de spelers die over de schreef gaan voor minimaal twee wedstrijden schorsen. Dit soort zaken horen niet op een voetbalveld thuis.
Waar is Gözübüyük met z'n bandje wanneer je hem nodig hebt

Die was gisternmiddag vierde official, maar schijnbaar zat hij niet goed op te letten.Han schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:51:
[...]
Waar is Gözübüyük met z'n bandje wanneer je hem nodig hebt
Beetje flauwe reactie dit........ Waarom is hij alleen een idioot en niet die kaartennaaier Cillissen? tot 3x maal toe ruzie zoeken en dan klagen over als er een reactie op komt. Helemaal aan het einde nadat hij tot 2x toe een fles naar Kazim gooide. Kazim stopte en draaide zich om om naar die engerd te gaan en die verschol zich gelijk achter Vermeer (ja een achter een tegenstander!).HamburgerHenk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Ja om het in elkaar te meppen, geeft maar aan wat voor idioot die Kazim is. Maargoed hij is van Feyenoord dus ook maar een slecht woord over hem kan natuurlijk niet.
Dat Kazim misschien een beetje gek is prima en dat hij tot het randje gaat prima maar doe het dan wel eerlijk zoals hij en probeer niet via de scheids en de media de ander zwart te maken en zelf de grote meneer proberen te spelen.
Over Toornstra viel hij ook al uit en als er één speler eerlijk is dan is het Toornstra wel.
Het was ronduit een schandalige vertoning, en het ergste is nog dat anderen kaarten krijgen en Cillessen... Niets.ph4ge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:32:
Grappig ook dat Cilissen doodleuk staat te vertellen dat iedereen heeft gezien dat hij geraakt werd, dat moet je maar durven wetende dat er 50 camera's op je staan gericht.Was echt niets aan de hand en hij stortte ter aarde alsof hij een doodschop kreeg. Hij greep gelijk naar zn benen terwijl daar helemaal geen contact was. Blijkbaar hebben de woorden van Toornstra geneeskrachtige werking want plots stond hij weer op en reageerde als Pelle die er destijds rood voor kreeg.
Hij was de aggressor, hij simuleerde, hij deelde nog net geen kopstoot uit, en Boëtius krijgt volkomen onterecht geel.
Niet het enige onterechte geel van het weekend. Er werden veel terechte niet gegeven, maar bijv. de duik uit zelfbescherming van Willems levert volkomen onterecht geel voor een 'schwalbe' op...

Naast die simuleeractie, te omschrijven als 'een Van der Sarretje', bedoeld om een ander een kaart aan te smeren, is dit met camerabeelden in de hand gewoon een schorsing waard. Een scheids hoort daar rood voor te geven, desnoods tot in de kleedkamer.rikoos schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:13:
[...]
Beetje flauwe reactie dit........ Waarom is hij alleen een idioot en niet die kaartennaaier Cillissen? tot 3x maal toe ruzie zoeken en dan klagen over als er een reactie op komt. Helemaal aan het einde nadat hij tot 2x toe een fles naar Kazim gooide. Kazim stopte en draaide zich om om naar die engerd te gaan en die verschol zich gelijk achter Vermeer (ja een achter een tegenstander!).
Dat Kazim misschien een beetje gek is prima en dat hij tot het randje gaat prima maar doe het dan wel eerlijk zoals hij en probeer niet via de scheids en de media de ander zwart te maken en zelf de grote meneer proberen te spelen.
Over Toornstra viel hij ook al uit en als er één speler eerlijk is dan is het Toornstra wel.
[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 26-01-2015 14:21 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit topic is gesloten.
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015