En in Engeland zijn ze gelukkig wel zo gek dat ze doorgaan
Komop, dat was ook niet zo moeilijk hè. PSV was de eerste seizoenshelft echt drama. Dat kon moeilijk nog slechter gaan.kimiferrari schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:16:
Vorig jaar was bij PSV de tweede seizoen helft stabieler dan de eerste dus dat klopt niet wat je zegt.
Sorry, samenvatting inderdaad.NakedDutchy schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:28:
[...]
Hele scherpe analyse dit. Of noem je dit meer een samenvatting?
Maar het komt erop neer dat Feyenoord een paar goals heeft weggeven en dat is echt zonde.
Als je even kijkt na de tweede seizoen helft dan kan je zien dat PSV maar 1 punt minder heeft gehaald dan Ajax en Feyenoord in de tweede seizoenshelft. Dus het klopt nog steeds niet.JST94 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:19:
[...]
Komop, dat was ook niet zo moeilijk hè. PSV was de eerste seizoenshelft echt drama. Dat kon moeilijk nog slechter gaan.
Uhm, PSV liet Feyenoord gewoon uitrazen en sloeg daarna keihard toe. Doet me een beetje denken aan de wedstrijden die Ajax in de CL speelde en waarbij ze ook >60% balbezit hadden en uiteindelijk toch verloren.Fleximex schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:34:
[...]
Ik weet zeker dat Feyenoord het na de winterstop het goed gaat doen. Ik zie geen reden waarom ze niet alle wedstrijden na de winterstop (Europa League misschien daargelaten) kunnen winnen. Ik weet niet wat voor tactische omzetting PSV in de tweede helft maakte en/of waarom Feyenoord slechter speelde, maar als ze het goede spel in de eerste helft langer kunnen vasthouden in de komende wedstrijden, worden ze met gemak derde en misschien zelfs hoger afhankelijk van PSV en Ajax.
PSV speelde ook met passie en inzet maar ze hebben kwalitatief betere spelers en een bredere selectie dan de rest.
Ik vergeleek het ook niet met de 1e seizoenshelft. Ik vergeleek het met de club opzich. Je kan het gerust een schande noemen dat ze de afgelopen jaren geen kampioen zijn geworden met de spelers die ze hebben/hadden. En ik vind dat een club als PSV best beter mag presteren in de 2e seizoenshelft. Waar Feyenoord en zeker Ajax dat wel steevast doen. Dat was meer mijn punt;-)kimiferrari schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:20:
[...]
Als je even kijkt na de tweede seizoen helft dan kan je zien dat PSV maar 1 punt minder heeft gehaald dan Ajax en Feyenoord in de tweede seizoenshelft. Dus het klopt nog steeds niet.
Vorig seizoen 1e helft was natuurlijk schandalig ja
Jep, PSV had alles prima onder controle. Zelfs bij een eventuele 2-0 van Boulharouz hadden ze nog mentaliteit genoeg om Feyenoord nog even te laten gaan en pas te gaan voetballen in de 2e helfttweaker2010 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
[...]
Uhm, PSV liet Feyenoord gewoon uitrazen en sloeg daarna keihard toe. Doet me een beetje denken aan de wedstrijden die Ajax in de CL speelde en waarbij ze ook >60% balbezit hadden en uiteindelijk toch verloren.
PSV speelde ook met passie en inzet maar ze hebben kwalitatief betere spelers en een bredere selectie dan de rest.
Volgens mij was het Kuipers die PSV een handje hielp om terug te komen.
Oja, ik ging stoppen over deze wedstrijd:P
Ja maar ze presteerde dus ook vorig jaar in de tweede seizoen helft (wat ze niet in de eerste seizoen helft gedaan hadden). Terwijl jij zei dat dat jaren geleden was, dat klopt dus niet.NakedDutchy schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
[...]
Ik vergeleek het ook niet met de 1e seizoenshelft. Ik vergeleek het met de club opzich. Je kan het gerust een schande noemen dat ze de afgelopen jaren geen kampioen zijn geworden met de spelers die ze hebben/hadden. En ik vind dat een club als PSV best beter mag presteren in de 2e seizoenshelft. Waar Feyenoord en zeker Ajax dat wel steevast doen. Dat was meer mijn punt;-)
Vorig seizoen 1e helft was natuurlijk schandalig ja
Nah, PSV was vooral Naief bij elk doelpunt: Zo door 't midden, dom bal verlies en slecht opgesteld. Ik weet niet hoe je erbij komt dat ze Feyenoord maar even lieten, ze hadden er gewoon echt moeite mee en zijn daar (soms met wat geluk) goed doorheen gekomen.tweaker2010 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
[...]
Uhm, PSV liet Feyenoord gewoon uitrazen en sloeg daarna keihard toe. Doet me een beetje denken aan de wedstrijden die Ajax in de CL speelde en waarbij ze ook >60% balbezit hadden en uiteindelijk toch verloren.
De goals van PSV was dit andersom, m.u.v. de 1-1, Kongolo stond goed, maar door de actie van de Jong (overtreding) niet meer.
Een club/ team uit laten razen, dan krijg je die goals niet zo tegen. PSV heeft wel voor ongeveer de 1e keer dit seizoen echt gestreden.
Oke, vorig jaar kan je stabiel noemen. Maar ik ben van mening dat ze met dat materiaal hoger hadden moeten eindigen. En die jaren daarvoor ook. Als er iemand was die qua spelersmateriaal hoge ogen had moeten gooien was het psv wel.kimiferrari schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:30:
[...]
Ja maar ze presteerde dus ook vorig jaar in de tweede seizoen helft (wat ze niet in de eerste seizoen helft gedaan hadden). Terwijl jij zei dat dat jaren geleden was, dat klopt dus niet.
Tuurlijk daar ben ik het ook met je eens. (Ze hadden zeker minimaal 1x kampioen moeten worden met dit materiaal bv toen advocaat trainer was.) Ik hoop dat het dit jaar wel gaat lukken.NakedDutchy schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:35:
[...]
Oke, vorig jaar kan je stabiel noemen. Maar ik ben van mening dat ze met dat materiaal hoger hadden moeten eindigen. En die jaren daarvoor ook. Als er iemand was die qua spelersmateriaal hoge ogen had moeten gooien was het psv wel.
Ik denk dat Ajax de breedste selectie heeft van de eredivisie. Dat is eigenlijk al jaren zo. En mede daarom denk ik ook dat ze wederom aan het langste eind zullen trekken.tweaker2010 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:26:
[...]
....
Wat Feyenoord betreft denk ik dat het echt klaar is. Ze hebben het altijd lastig bij Ajax en verliezen eigenlijk altijd in de ArenA dat zal dit jaar niet anders zijn denk ik. Daar zal Feyenoord echt definitief afhaken voor de titel verwaht ik. Feyenoord gaat ook echt nog wel punten laten liggen net als alle andere clubs. Een gat van 12 punten is gewoon te veel. Dat maak je nie zomaar goed.
Titelstrijd zal uiteindelijk gaan tussen Ajax en PSV waarbij het nog wel eens heel spannend kan worden!
[ Voor 3% gewijzigd door Arwintju op 18-12-2014 14:38 ]
Dat dachten we 4 jaar geleden ook. Maar toen zijn we kampioen geworden op de laatste speeldag tegen Twente en in de winter stonden we ook 12 (of meer) punten achter. Winterkampioen maakt niet veel uit. De vorm na de winter is bepalend.Arwintju schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:37:
[...]
Ik denk dat Ajax de breedste selectie heeft van de eredivisie. Dat is eigenlijk al jaren zo. En mede daarom denk ik ook dat ze wederom aan het langste eind zullen trekken.
Wat Feyenoord betreft denk ik dat het echt klaar is. Ze hebben het altijd lastig bij Ajax en verliezen eigenlijk altijd in de ArenA dat zal dit jaar niet anders zijn denk ik. Daar zal Feyenoord echt definitief afhaken voor de titel verwaht ik. Feyenoord gaat ook echt nog wel punten laten liggen net als alle andere clubs. Een gat van 12 punten is gewoon te veel. Dat maak je nie zomaar goed.
Titelstrijd zal uiteindelijk gaan tussen Ajax en PSV waarbij het nog wel eens heel spannend kan worden!
Als ik terug denk aan 15 mei 2011, krijg ik weer kriebels. Wat een geweldige dag en wedstrijd was dat zeg
PSN: Curvaa_
Titelstrijd lijkt me te gaan tussen Ajax en PSV. Ik zie Feyenoord geen 8 punten op Ajax en 12 punten op PSV meer goed maken. Twente is met 11 en 15 punten helemaal klaar, die kunnen maximaal nog een gooi doen naar de derde plaats.
Ben erg benieuwd hoe PEC het gaat doen in de tweede seizoenshelft, die staan er na 16 wedstrijden toch geweldig voor. En 16 wedstrijden is toch al een groot deel van het seizoen, ze houden het nu al lang vol, ben benieuwd hoeveel langer nog (tot het einde wellicht zelfs?).
Ben erg benieuwd hoe PEC het gaat doen in de tweede seizoenshelft, die staan er na 16 wedstrijden toch geweldig voor. En 16 wedstrijden is toch al een groot deel van het seizoen, ze houden het nu al lang vol, ben benieuwd hoeveel langer nog (tot het einde wellicht zelfs?).
Ajax heeft bij de winterstop nooit 12 punten achter gestaan. Maximaal 5 of 6 dacht ik. De achterstand is wel 12 punten geweest, maar werd voor de winterstop altijd voor een groot gedeelte weer goed gemaakt.Curva schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:34:
[...]
Dat dachten we 4 jaar geleden ook. Maar toen zijn we kampioen geworden op de laatste speeldag tegen Twente en in de winter stonden we ook 12 (of meer) punten achter. Winterkampioen maakt niet veel uit. De vorm na de winter is bepalend.
Als ik terug denk aan 15 mei 2011, krijg ik weer kriebels. Wat een geweldige dag en wedstrijd was dat zeg
Inderdaad. Wat een dag was dat zeg!
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het even nagezocht en het was inderdaad 'maar' 5 punten. Ik dacht wel dat ze aan het begin van het seizoen op 12 punten achterstand stonden. Enfin, ben benieuwd naar de 2e helft van het seizoen. Welke club zijn vorm kan behouden of welke veel punten laat liggen.Arwintju schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:24:
[...]
Ajax heeft bij de winterstop nooit 12 punten achter gestaan. Maximaal 5 of 6 dacht ik. De achterstand is wel 12 punten geweest, maar werd voor de winterstop altijd voor een groot gedeelte weer goed gemaakt.
Inderdaad. Wat een dag was dat zeg!
PSN: Curvaa_
Ik hoop het, uit zijn de resultaten niet heel geweldig, maar thuis pas 1x verloren..Niku schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:39:
Sowieso nog maar 3 wedstrijden winnen en we gaan weer Europa in
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Excelsior 6 - 0 NAC. Oei.
Wedstrijd verder niet gezien, maar Higler had wel een arbitrale dwaling had ik vernomen.
Dit was een goal volgens Higler:

Lijkt me duidelijk.
Ajax - Vitesse zo, laten we hopen dat het net zo'n vermakelijke pot word als gisteravond. Met Vitesse als winnaar
.
Wedstrijd verder niet gezien, maar Higler had wel een arbitrale dwaling had ik vernomen.
Dit was een goal volgens Higler:

Lijkt me duidelijk.
Ajax - Vitesse zo, laten we hopen dat het net zo'n vermakelijke pot word als gisteravond. Met Vitesse als winnaar
[ Voor 27% gewijzigd door JST94 op 18-12-2014 20:41 ]
Dwaling is toch zijn achternaam?
Ik vind dat echt een bedroevende scheids.
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 18-12-2014 20:43 ]
Ik vind de meeste arbiters hier in Nederland maar matig. Naar mijn mening mag er hier maar 1 scheidsrechter in Nederland de topwedstrijden fluiten, en dat is Kuipers.
Nou, het duurde 1.5 minuut en de medische staf van Ajax en Vitesse moet al te pas komen. Nare botsing tussen Wallace en Serero.
Einde wedstrijd voor Wallace, erg zuur voor Vitesse dit. Na 1.5 minuut al een gedwongen wissel toepassen..
Goal Traoré (Of hoe je t ook schrijft). Daar word Veltman wel makkelijk opzij gezet..
Nou, het duurde 1.5 minuut en de medische staf van Ajax en Vitesse moet al te pas komen. Nare botsing tussen Wallace en Serero.
Einde wedstrijd voor Wallace, erg zuur voor Vitesse dit. Na 1.5 minuut al een gedwongen wissel toepassen..
Goal Traoré (Of hoe je t ook schrijft). Daar word Veltman wel makkelijk opzij gezet..
[ Voor 52% gewijzigd door JST94 op 18-12-2014 21:09 ]
Veltman
. Dat was niet zijn eerste fout.
De Nederlandse verdedigers van Ajax, Feyenoord en PSV laten precies zien wat op het congres ter sprake kwam. Dramatisch niveau.

De Nederlandse verdedigers van Ajax, Feyenoord en PSV laten precies zien wat op het congres ter sprake kwam. Dramatisch niveau.
[ Voor 120% gewijzigd door Vos op 18-12-2014 21:13 ]
Lekker slap verdedigd door Veltman.
[ Voor 10% gewijzigd door kwiebus op 18-12-2014 21:17 ]
Sjonge jonge wat een slechte trap van Denswil. Mannetje wil niet bijtekenen en zijn droom is Barcelona maar ik zie niet in waarom Ajax uberhaupt wil verlengen.
/edit
Ajax neemt deze wedstrijd niet serieus. Zoveelste nonchelante oplossing wordt prachtig afgestraft door Labiad
/edit
Ajax neemt deze wedstrijd niet serieus. Zoveelste nonchelante oplossing wordt prachtig afgestraft door Labiad

[ Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 18-12-2014 21:34 ]
XXXVI
Hele mooie goal! Wat Ajax echter aan het doen is dat is mij wel een raadsel. Frank zal compleet los gaan.
Waardeloos, Riedewald de beste op het veld aan Ajax-zijde, 18-jarig mannetje. Klaassen staat als een draak te voetballen, amper een bal goed geraakt met als toppunt die waardeloze kopbal waaruit Labyad geweldig raak knalt.
Er moet veel veranderen wil Ajax dit om kunnen draaien.
Er moet veel veranderen wil Ajax dit om kunnen draaien.
Ik dacht dat Feyenoord gister slechte verdedigde bij de goals, maar Veltman kan er ook wat van.

Wat een prutsers bij Ajax.... en dan hoorde ik ze op de radio al over de finale
[ Voor 7% gewijzigd door Yemoke op 18-12-2014 22:08 ]
Het begint echt tijd te worden dat Veltman vervangen gaat worden in de basis, dit kan echt niet meer
Wat een fouten weer in de verdediging van Ajax.... gaat echt nergens meer over.
Edit: En 0-4... weer gepruts in de verdediging!
Edit: En 0-4... weer gepruts in de verdediging!
[ Voor 24% gewijzigd door Viccers op 18-12-2014 22:08 ]
Voor wie? Vd Hoorn? Denswil?mad-dog schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:05:
Het begint echt tijd te worden dat Veltman vervangen gaat worden in de basis, dit kan echt niet meer
Inmiddels 4-0. Idiote roulatie systeem wordt hard afgestraft.
XXXVI
Wat dacht je van geen van beiden? Geld genoeg op de rekening om een fatsoenlijke verdediger aan te schaffen. Het probleem in de aanval is met Milik al aardig opgelost, dus daar hoeven ze de portemonee nauwelijks voor te trekken(2,5 miljoen)ephymerous schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:08:
[...]
Voor wie? Vd Hoorn? Denswil?
Er is al best een lange tijd kritiek op Veltman. Begint nu echt tijd te worden dat de Boer stopt met de hand boven het hoofd te houden van Veltman. Dat ie opbouwend goed is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk sta je er om de aanvallers tegen te houden
[ Voor 22% gewijzigd door mad-dog op 18-12-2014 22:12 ]
Geloof niet dat Overmars geld wil uitgevenmad-dog schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:10:
[...]
Wat dacht je van geen van beiden? Geld genoeg op de rekening om een fatsoenlijke verdediger aan te schaffen. Het probleem in de aanval is met Milik al aardig opgelost, dus daar hoeven ze de portemonee nauwelijks voor te trekken(2,5 miljoen)
XXXVI
Volgende wedstrijd maar weer een echt team en geen B-elftal...
Dan halen ze Heitinga maar gratis op in Berlijnephymerous schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:12:
[...]
Geloof niet dat Overmars geld wil uitgevenhet is wel hard nodig.
Om de bank warm te houdentoolkist schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:13:
[...]
Dan halen ze Heitinga maar gratis op in Berlijn
[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 18-12-2014 22:15 ]
Het verschil tussen Feyenoord en PSV met Ajax is wel schrijnend. De Boer weet meestal de puntjes wel te sprokkelen, maar qua spel en inzet is het allemaal wel erg pover.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat een niveau zeg, om van te huilen. Frank had net zo goed mij op kunnen stellen, op welke positie dan ook. Dit niveau haal ik ook nog wel
Inderdaad. Qua inzet is het al jaren bar en boos als Ajax voor de beker moet geven ze niet thuis. Deze afstraffing verbaasd me dan ook niets, ze nemen de beker niet serieus als prijs, wat een aanfluiting...

Wat al een tijdje in de lucht hing kwam er vanavond keihard uit. Dramatisch. Dit weekend naar Excelsior, gaat nog een zware kluif worden. Het enige positieve is dat de Boer nu kan zien dat de reguliere bankzitters behoorlijk minder kwaliteit hebben. Dit Ajax kan niet zonder Moisander, Andersen en Schone in de basis. Het gebrek aan een leider bij Ajax wordt in dit soort wedstrijden pijnlijk duidelijk. Allemaal hangende kopjes en niemand die dat kan veranderen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Eigen schuld als je niks uit wil geven. Worden dit jaar ook geen kampioen als er geen normale spelers bij komen. Kijken wie er in de winterstop weer gehuurd wordt

Wat ik nog het meest bizarre vind is dat de Boer vooraf in de media roept dat hij de wedstrijd serieus neemt en vervolgens doodleuk een aantal bepalende spelers rust geeft. Dan wil je toch ook niet winnen?
Mwoah, zoveel bepalende spelers waren er niet die rust kregen.tweaker2010 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:53:
Wat ik nog het meest bizarre vind is dat de Boer vooraf in de media roept dat hij de wedstrijd serieus neemt en vervolgens doodleuk een aantal bepalende spelers rust geeft. Dan wil je toch ook niet winnen?
Schone licht geblesseerd, Boer speelt standaard in de beker en Cilessen is nou ook niet echt in briljante vorm, Moisander gaat in de winterstop toch pleite.
De 'bank' bij Ajax is gewoon van een veel te laag niveau en te lage leeftijd. Als er 2 basisspelers niet meedoen dan zakt de rest direct door het ijs. Het droevige daarvan is dat die 2 basisspelers qua niveau niet boven het gemiddelde van de eredivisie uitsteken.
In mijn ogen is het Ajax elftal in de laatste 8 jaar getransformeerd naar een groep van hele jonge, super talentvolle balletspelers. Stapje voor stapje. Er is amper ervaring, er is geen enkele leider en er staan geen schoppers in. Spelers die groeien en 3 jaar in de basis spelen vertrekken op 22 jarige leeftijd naar het buitenland. In ieder linie moet je in mijn ogen 1 ervaren speler hebben, iemand met interlands achter zijn naam en iemand die mentaal sterk genoeg is om met tegenslagen om te gaan.
Als PSV een speler als Guardado kan huren dan maak je mij niet wijs dat Ajax ook geen ervaren spelers kan aantrekken.
In mijn ogen is het Ajax elftal in de laatste 8 jaar getransformeerd naar een groep van hele jonge, super talentvolle balletspelers. Stapje voor stapje. Er is amper ervaring, er is geen enkele leider en er staan geen schoppers in. Spelers die groeien en 3 jaar in de basis spelen vertrekken op 22 jarige leeftijd naar het buitenland. In ieder linie moet je in mijn ogen 1 ervaren speler hebben, iemand met interlands achter zijn naam en iemand die mentaal sterk genoeg is om met tegenslagen om te gaan.
Als PSV een speler als Guardado kan huren dan maak je mij niet wijs dat Ajax ook geen ervaren spelers kan aantrekken.
Ik was vanavond weg en kwam dus thuis toen het al 0-4 stond. Heb de moeite niet eens genomen om te kijken verder. Enige positieve was dat ik hoorde dat de Boer vermelde dat ze de optie van Milik gaan lichten.
Verder zal er geen uitgaven komen denk ik.
Verder zal er geen uitgaven komen denk ik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Boer is toch geen keeper van het niveau Ajax? 4 tegengoals! Zonder een paar ervaren en dragende spelers heeft Ajax maar weinig kwaliteit hoor. En waar was Veltman mee bezig?toolkist schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:58:
[...]
Mwoah, zoveel bepalende spelers waren er niet die rust kregen.
Schone licht geblesseerd, Boer speelt standaard in de beker en Cilessen is nou ook niet echt in briljante vorm, Moisander gaat in de winterstop toch pleite.
De goals kun je Boer niet verwijten, dat is ook wel heel naïef.tweaker2010 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:29:
[...]
Boer is toch geen keeper van het niveau Ajax? 4 tegengoals! Zonder een paar ervaren en dragende spelers heeft Ajax maar weinig kwaliteit hoor. En waar was Veltman mee bezig?
Wat daaraan oorafging was gewoon slecht verdedigingswerk en als ze dan bij Vitesse eens goed getraind hebben op afmaken...
Ajax had een totale off-day en Vitesse profiteert daar gewoon heel goed van. Want kansen krijgen is 1, maar afmaken is een tweede. Dat doet Vitesse vandaag gewoon goed. Maar verder ligt het echt aan Ajax. Zo slecht zonder inspiratie en Veltman was al bezig met wat hij zou gaan eten met kerst volgens mij. Laatstgenoemde was echt heel erg slecht vandaag. Nu moet ik wel zeggen dat ik als Ajacied liever de 5de titel zie dan de KNVB beker. Maar met 4-0 onderuit in eigen huis is dan wel weer wat extreem.
Weer zo'n typische, arrogante reactie van Peter Bosz. Zijn ploeg was zoals altijd de betere en de goals kwamen zoals altijd uit uitgespeelde kansen en niet door fouten van de tegenpartij. Ajax had, zoals Klaassen ook aangaf, gewoon een totale off-day. En ik kan prima tegen mijn verlies, kan er alleen niet tegen als er onzin verkondigd wordt alsof Vitesse Ajax ondersteboven heeft gespeeld. Blijkbaar hadden ze geen zin, want het was met een instelling van lik m'n reet.Trainer Peter Bosz van Vitesse drukte zijn spelers de afgelopen weken vergeefs op het hart dat ze goed spel met doelpunten moesten belonen. Daarom was hij donderdag erg tevreden dat zijn ploeg uitgerekend tegen Ajax wel loon naar werken kreeg.
Anyway, zondag Excelsior uit. Die zijn nu ook in de wolken door die 6 - 0 overwinning op NAC, dus die zullen wel gebrand zijn zondag. Ajax mag dan echt niet met zo'n instelling de wedstrijd ingaan, want die 3 punten moeten, en dan maakt het me niet uit als het een lelijke 0 - 1 wordt in de laatste minuut.
@Chimo,
Is dat niet altijd zo. Als tegenstander 'dwing' je fouten af bij de tegenstander. Een wedstrijd zonder fouten is een 0-0 wedstrijd, een 0-0 wedstrijd is niet per definitie een foutloze wedstrijd
Is dat niet altijd zo. Als tegenstander 'dwing' je fouten af bij de tegenstander. Een wedstrijd zonder fouten is een 0-0 wedstrijd, een 0-0 wedstrijd is niet per definitie een foutloze wedstrijd
Maar Vitesse heeft Ajax gewoon ondersteboven gespeeld, dat Ajax met zo'n instelling het veld op komt is niet het probleem van Vitesse, maar van Ajax.chim0 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:18:
[...]
Weer zo'n typische, arrogante reactie van Peter Bosz. Zijn ploeg was zoals altijd de betere en de goals kwamen zoals altijd uit uitgespeelde kansen en niet door fouten van de tegenpartij. Ajax had, zoals Klaassen ook aangaf, gewoon een totale off-day. En ik kan prima tegen mijn verlies, kan er alleen niet tegen als er onzin verkondigd wordt alsof Vitesse Ajax ondersteboven heeft gespeeld. Blijkbaar hadden ze geen zin, want het was met een instelling van lik m'n reet.
Als de doelpunten alleen zouden tellen door goed uitgespeelde kansen die niet te verdedigen zijn hou je weinig goals meer over hoor. Dan komen er veel briluitslagen..
Helemaal mee eens, maar zo kinderlijk eenvoudig zoals Ajax ze gisteren weggaf... Veltman en Viergever waren echt van een bedenkelijk niveau.JST94 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:42:
[...]
Maar Vitesse heeft Ajax gewoon ondersteboven gespeeld, dat Ajax met zo'n instelling het veld op komt is niet het probleem van Vitesse, maar van Ajax.
Als de doelpunten alleen zouden tellen door goed uitgespeelde kansen die niet te verdedigen zijn hou je weinig goals meer over hoor. Dan komen er veel briluitslagen..
Mja, dat is de eeuwige discussie. Was de ene goed of de ander slecht? Goed ingekopt of slecht verdedigd? Zo kan je eindeloos doorgaan. Voor mij staat elke wedstrijd op zichzelf en is het allemaal een momentopname, dus het zegt helemaal niks. Alsof Ajax nu opeens een hele slechte ploeg is. Die gasten wilden gewoon niet, klaar. En dat Vitesse de fouten van Ajax afstraft, lijkt me niet meer dan normaal op dit niveau. Ik irriteer me altijd aan dat eeuwige in de hemel prijzen als we een leuke actie zien of een leuk schot, alsof het iets super bijzonder is. Op dit niveau mag je dit soort dingen toch gewoon blindelings verwachten?Napo schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 07:26:
@Chimo,
Maar dat is een andere discussie. Dat is een kwestie van instelling en niet van kwaliteit, maar dat doet Theo Bosz wel vermoeden want "zijn Vitesse" heeft perfect gevoetbald en dat is gewoon irrritant.Exocet schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:09:
[...]
Helemaal mee eens, maar zo kinderlijk eenvoudig zoals Ajax ze gisteren weggaf...
[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 19-12-2014 08:29 ]
Laten we het over voetbal hebben, want wat we gisteren zagen was zeker geen voetbal. Een amateur team krijgt nog wel meer kansen op een doelpunt. Laatste speelronde van dit jaar:
Vrijdag
sc Heerenveen - ADO Den Haag (1)
Zaterdag
SC Cambuur - PEC Zwolle (2)
PSV - Go Ahead Eagles (1)
FC Dordrect - FC Groningen (2)
AZ - FC Utrecht (1)
Zondag
Vitesse - Heracles Almelo (1)
Excelsior - Ajax (2)
NAC Breda - Feyenoord (2)
FC Twente - Willem II (1)
Een redelijk saaie competitie ronde lijkt het zo op het eerste gezicht, verwacht eerlijk gezegd dan ook dat de top 6 'gewoon' wint dit weekend.
Vrijdag
sc Heerenveen - ADO Den Haag (1)
Zaterdag
SC Cambuur - PEC Zwolle (2)
PSV - Go Ahead Eagles (1)
FC Dordrect - FC Groningen (2)
AZ - FC Utrecht (1)
Zondag
Vitesse - Heracles Almelo (1)
Excelsior - Ajax (2)
NAC Breda - Feyenoord (2)
FC Twente - Willem II (1)
Een redelijk saaie competitie ronde lijkt het zo op het eerste gezicht, verwacht eerlijk gezegd dan ook dat de top 6 'gewoon' wint dit weekend.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
FTFY.
Het komt vaker voor, vooral bij jonge ploegen. Met een 0,0 instelling een toch best belangrijke wedstrijd ingaan, en klop krijgen, van een tegenstander die totaal het tegenovergestelde doet: tot de tanden gewapend, vol erin, en supergemotiveerd.
Dan mag je Vitesse (Peter Bosz) wel complimenteren met de zijn gemotiveerde ploeg, en Ajax (De Boer) affakkelen met de k.u.t.-instelling.
Maar dat was afgelopen zondag ook, Utrecht had daar vrij gemakkelijk punten kunnen weghalen, als ze die kansen in de eerste minuten hadden benut. Iets meer scherpte, iets meer mazzel, en je loopt met de punten de Arena uit.
[ Voor 65% gewijzigd door Ramzzz op 19-12-2014 09:39 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zoveel wissels stonden er gisteren niet in. Waar waren 'vaste' krachten als van Rijn, Kishna, El Ghazi en Klaassen? Veltman hadden ze beter een shirt van Vitesse kunnen geven.....
Zelden zo'n slechte instelling gezien. NUL dreiging naar voren, geen 1 kans gezien voor Ajax. Blijf altijd zitten, ook bij een afstraffing, maar schaam me er niet voor bij de 0-4 naar huis te zijn gegaan.
Zelden zo'n slechte instelling gezien. NUL dreiging naar voren, geen 1 kans gezien voor Ajax. Blijf altijd zitten, ook bij een afstraffing, maar schaam me er niet voor bij de 0-4 naar huis te zijn gegaan.
Hattrick: Thorgal Eagles
Eerder weggaan = altijd beschamend, hoe kansloos je ook achter staat. In 16 jaar Feyenoord nog nooit eerder dan het laatste fluitsignaal weggegaan, hoe erg de afgang ook was.bregweb schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:43:
Zoveel wissels stonden er gisteren niet in. Waar waren 'vaste' krachten als van Rijn, Kishna, El Ghazi en Klaassen? Veltman hadden ze beter een shirt van Vitesse kunnen geven.....
De prestatie op het veld was nog beschamender 
Inzet tonen en op je kloten krijgen kan gebeuren. Hoop voor jou dat je niet de wedstrijd hebt zitten kijken (alhoewel ik kan begrijpen dat je als Feyenoorder van deze wedstrijden geniet
), maar dit was een wanprestatie die ik nog nooit eerder heb gezien.
Weet jij een andere manier om uiting te geven aan je frustratie?
Inzet tonen en op je kloten krijgen kan gebeuren. Hoop voor jou dat je niet de wedstrijd hebt zitten kijken (alhoewel ik kan begrijpen dat je als Feyenoorder van deze wedstrijden geniet
[ Voor 81% gewijzigd door bregweb op 19-12-2014 10:07 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Je helpt je team er in ieder geval niet mee door eerder weg te gaanbregweb schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:02:
Dat was het dus niet, want het was niet dat Vitesse Ajax ondersteboven speelde qua voetbal. Ze werden niet kleurenblind getikt of zo. Het waren, nogmaals, fouten die afgestraft werden.
Maar dat is wat anders dan klop krijgen. Klop krijgen is een verschil van kwaliteit, niet van inzet.Dan mag je Vitesse (Peter Bosz) wel complimenteren met de zijn gemotiveerde ploeg, en Ajax (De Boer) affakkelen met de k.u.t.-instelling.
Enige wat ik wil zeggen, is dat een uitslag niks zegt over de kwaliteit van een ploeg. Als Ajax gemotiveerd is, kunnen ze het elke grote ploeg moeilijk maken, want er is kwaliteit genoeg, maar dat kan Feyenoord ook. Dat hebben we nu al meerdere malen gezien, ook in de Champions League. Maar ze waren het gewoon niet gisteren. Nou, klaar. En ik zeg niet dat als ze wel gemotiveerd waren, ze Vitesse ondersteboven hadden gespeeld, maar dan hadden ze niet zulke fouten gemaakt en was het geen 0 - 4 geworden.
Juist, dan kan je toch gewoon spreken van een complete off-day, zoals De Boer ook zelf aangaf. Daarom zegt de uitslag ook niks over hoe er gevoetbald is, maar dat wordt hier wel gesuggereerd en dat is gewoon niet zo.bregweb schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:43:
Zelden zo'n slechte instelling gezien. NUL dreiging naar voren, geen 1 kans gezien voor Ajax.
Anyway, terug naar voetbal inderdaad.
[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 19-12-2014 10:17 ]
Naar mijn mening mag er deze winterstop een uitzondering gemaakt worden op de "Cruyff-regel" en mag er flink worden gespendeerd om vrijwel de hele verdedigende linie te vervangen.ephymerous schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:08:
[...]
Voor wie? Vd Hoorn? Denswil?
- Veltman mag gratis weg naar een zaterdag-amateurclub, al te vaak ondermaats en gisteren heeft hij laten zien dat hij gewoon niet kan voetballen.
- Denswil idem, laat maar gaan, is niks waard.
- Van der Hoorn mogen ze inpakken en terugsturen naar Utrecht, kerel is ook niets waard.
- Van Rhijn moet de komende 4 weken dagelijks 2500 keer op een bord schrijven dat niet elke bal achteruit hoeft te worden gespeeld, als hij dat goed voltooid mag hij blijven.
- Haal 2 nieuwe centrumverdedigers,één ervaren (Vertongen terughalen?) en één talent. Verleng het contract van Moisander voor de breedte.
- Boilesen mag weg, die 2 wedstrijden per jaar dat hij niet geblesseerd is laat hij ook niets zien.
- Een ervaren linksback erbij, Viergever kan op de bank voor de breedte.
Gisteren speelde alle linies slecht maar de verdediging was weer eens dramatisch, als Moisander er niet staat zakt de hele linie door het ijs.
Jij noemt Moisander als positief punt bij de Ajax verdediging, maar ik vind hem dit seizoen juist slecht. Veltman was me dit seizoen niet negatief opgevallen.
Het gebrek aan een goede instelling, bij tijd en wijle én de mouwen kunnen opstropen is absoluut een gebrek aan deze Ajax selectie. Eigenlijk al jaren lang.
Het gebrek aan een goede instelling, bij tijd en wijle én de mouwen kunnen opstropen is absoluut een gebrek aan deze Ajax selectie. Eigenlijk al jaren lang.
[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 19-12-2014 10:25 ]
Ik zou toch eens beter opletten, ja Moisander maakt ook fouten maar lost echt bijzonder veel fouten op van de verdedigers om hem heen. Veltman kan vrijwel geen wedstrijd spelen zonder fouten te maken waar je in de F-jes nog voor wordt gewisseld.Vos schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:24:
Jij noemt Moisander als positief punt bij de Ajax verdediging, maar ik vind hem dit seizoen juist slecht. Veltman was me dit seizoen niet negatief opgevallen.
Het gebrek aan een goede instelling is de mouwen kunnen opstropen is absoluut een gebrek aan deze Ajax selectie. Eigenlijk al jaren lang.
Zal ik eens doen
maar ik ben van mening dat je het lichtelijk overdrijft. Ja de verdediging is slecht, maar dat is bij nagenoeg iedere club zo in Nederland. Vind niet dat Ajax er wat dat betreft uitspringt.
We zijn misschien gewend geraakt aan het slechte verdedigen jaaaaren lang
.
Mentaal is Ajax wel te vaak zwak, de instelling bij aftrap. Maar dit kan het gebrek aan leeftijd/ervaring zijn. Ik ben ook zeker voor enkele gearriveerde namen in de selectie.
We zijn misschien gewend geraakt aan het slechte verdedigen jaaaaren lang
Mentaal is Ajax wel te vaak zwak, de instelling bij aftrap. Maar dit kan het gebrek aan leeftijd/ervaring zijn. Ik ben ook zeker voor enkele gearriveerde namen in de selectie.
[ Voor 40% gewijzigd door Vos op 19-12-2014 10:31 ]
Tsja, tuurlijk is mijn analyse wat aangedikt, misschien ben ik ook wel verwend. Ik volg wekelijks de Bundesliga en als je dan eredivisie kijkt is het soms alsof je naar de 4de klasse van Duitsland kijkt kwa niveau, vooral op gebied van verdediging inderdaadVos schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:28:
Zal ik eens doenmaar ik ben van mening dat je het lichtelijk overdrijft. Ja de verdediging is slecht, maar dat is bij nagenoeg iedere club zo in Nederland. Wat dat betreft zijn we gewend geraakt aan het slechte verdedigen, ik althans wel dan denk ik
.
Ik denk als de huidige top3 van de eredivisie mee zou doen in de BL, dat ze zouden vechten tegen degradatie.
Schandalig dat Ajax zo klop krijgt. De nummer 2 tegen de nummer 12 en dan 4-0 verliezen. Raar dat de spelers zo'n wedstrijd niet serieus nemen.
Ik snap overigens volkomen dat je bij een 4-0 achterstand dikke toedel zegt en naar huis gaat. Je hebt wel wat beters te doen dan kijken naar prima donna's met geld teveel die niet willen werken voor de centen
Ik snap overigens volkomen dat je bij een 4-0 achterstand dikke toedel zegt en naar huis gaat. Je hebt wel wat beters te doen dan kijken naar prima donna's met geld teveel die niet willen werken voor de centen
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zou willen dat Ajax de kwaliteit van Dortmund hadKrukar schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:30:
[...]
Tsja, tuurlijk is mijn analyse wat aangedikt, misschien ben ik ook wel verwend. Ik volg wekelijks de Bundesliga en als je dan eredivisie kijkt is het soms alsof je naar de 4de klasse van Duitsland kijkt kwa niveau, vooral op gebied van verdediging inderdaad
Ik denk als de huidige top3 van de eredivisie mee zou doen in de BL, dat ze zouden vechten tegen degradatie.
K to the KillaZ
Ik vind die Viergever pas slecht. Die staat daar ergens op het middenveld en moet dan iets creatiefs doen, maar dat kan ie helemaal niet. Is totaal geen technische speler, altijd paniek en weet niet wat ie moet doen als ie de bal krijgt. Kan beter gewoon in de verdediging spelen en zodra ie de bal verovert onmiddellijk inleveren bij een ander en niks meer doen.
In de CL dan.KillaZ schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:05:
[...]
Ik zou willen dat Ajax de kwaliteit van Dortmund had
[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 19-12-2014 11:07 ]
Er zou eredivisieinteresse zijn voor Te Vrede. Zou me niets verbazen als dat Twente is. Die hebben achter Castaignos alleen Borven, die zo goed bevalt dat ie woensdag niet eens in de basis stond.
Regeren is vooruitschuiven
Inderdaad... ik dacht gisteravond even dat ik naar een wedstrijd van PSV in de EL zat te kijken...St@m schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:36:
Schandalig dat Ajax zo klop krijgt. De nummer 2 tegen de nummer 12 en dan 4-0 verliezen. Raar dat de spelers zo'n wedstrijd niet serieus nemen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En óp was je budget.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee, ik had het over de instelling en vergeleek Vitesse met een Ludogorets of OdessaFleximex schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:13:
Want Dinamo Moskou is een slecht team met een budget 3 maal dat van PSV
[ Voor 124% gewijzigd door Han op 19-12-2014 11:32 ]
Je kan het dan natuurlijk ook vergelijken met Redbull-Salzburg of Rapid BoekarestHan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:22:
[...]
Nee, ik had het over de instelling en vergeleek Vitesse met een Ludogorets of Odessa
Had ook gekund, maar als een PSV fan een dergelijk onbegrip heeft dan hebben voorbeelden zoals deze meer feelingkimiferrari schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:23:
Je kan het dan natuurlijk ook vergelijken met Redbull-Salzburg of Rapid Boekarest
Maar even serieus; het was een duidelijke offday en in het geval van Ajax verlies je dan met dikke cijfers. Er is geen leider in het veld en verdedigers worden geacht om voetballend naar oplossingen te blijven zoeken. En in een wedstrijd zoals gisteren heb je ook niks aan een spits. Met zowel Kishna als El Ghazi op de flanken kun je net zo goed een tweede nummer 10 opstellen, voorzetten komen er toch niet.
Zoals van der gijp al eens aangaf; kijk eens in de tweede divisie van Frankrijk; daar lopen verdedigers van gemiddeld 2 meter lang met het postuur van van gobbel. Haal er daar twee van. No nonsense verdedigen. Aanval? Bal wegperen! Een dribbelaar in de spits van d'r tegenstander? Blijven staan en de restjes van je shirt afschrapen. Je moet verdediger hebben waar spitsen een bruine vlek van in de onderbroek krijgen. Voetballen moet de rest maar doen, verdedigen is om tegen te houden en te voorkomen.
Ah. Ja dat misschien wel. Maar de grootste nederlagen van de PSV de afgelopen jaren zijn 4-2 bij Valencia en 2 maal 2-0 tegen Ludogorets. Het valt allemaal wel mee hoor.
Vorig jaar hadden ze die laatste wedstrijd tegen Chornomorets gewoon pech. Meerdere 100% kansen, maar zij krijgen één kans en die vloog er in. Dat heeft niks met inzet te maken, die was er, maar met vorm.
En in 2011/12 zaten ze gewoon in een goede pool met Dnjepropetrovsk en Napoli. Van die laatste wonnen ze zelfs twee maal. Voor de rest gaan ze gewoon altijd door en worden ze uitgeschakeld door sterkere tegenstanders en/of tegenstanders die beter in vorm zijn.
Iedereen praat elkaar ook maar gewoon na. Het heeft bij PSV in de EL vaker met de vorm dan met inzet te maken. Want het toen ze er vorig seizoen uitvlogen hadden ze die dip van met al die nederlagen in de competitie. Waar ze dus in de competitie gewoon totaal uit vorm waren, heeft het in de EL opeens een andere reden: inzet. Sure.
Vorig jaar hadden ze die laatste wedstrijd tegen Chornomorets gewoon pech. Meerdere 100% kansen, maar zij krijgen één kans en die vloog er in. Dat heeft niks met inzet te maken, die was er, maar met vorm.
En in 2011/12 zaten ze gewoon in een goede pool met Dnjepropetrovsk en Napoli. Van die laatste wonnen ze zelfs twee maal. Voor de rest gaan ze gewoon altijd door en worden ze uitgeschakeld door sterkere tegenstanders en/of tegenstanders die beter in vorm zijn.
Iedereen praat elkaar ook maar gewoon na. Het heeft bij PSV in de EL vaker met de vorm dan met inzet te maken. Want het toen ze er vorig seizoen uitvlogen hadden ze die dip van met al die nederlagen in de competitie. Waar ze dus in de competitie gewoon totaal uit vorm waren, heeft het in de EL opeens een andere reden: inzet. Sure.
Oh, maar dat vind ik ook onbegrijpelijk hoorHan schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:33:
[...]
Had ook gekund, maar als een PSV fan een dergelijk onbegrip heeft dan hebben voorbeelden zoals deze meer feeling
Je bedoelt zo'n sterke verdediger als Nicolas Isimat-Mirin die bij PSV voetbalt en gehuurd is van Monaco.Zoals van der gijp al eens aangaf; kijk eens in de tweede divisie van Frankrijk; daar lopen verdedigers van gemiddeld 2 meter lang met het postuur van van gobbel. Haal er daar twee van. No nonsense verdedigen. Aanval? Bal wegperen! Een dribbelaar in de spits van d'r tegenstander? Blijven staan en de restjes van je shirt afschrapen. Je moet verdediger hebben waar spitsen een bruine vlek van in de onderbroek krijgen. Voetballen moet de rest maar doen, verdedigen is om tegen te houden en te voorkomen.
Wie?St@m schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:52:
Je bedoelt zo'n sterke verdediger als Nicolas Isimat-Mirin die bij PSV voetbalt en gehuurd is van Monaco.

Ja die sterke verdediger uit de Franse competitie, waarmee ik dus bedoel dat het niveau van die verdedigers ook wel meevalt.JST94 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:11:
[...]
Wie?Ik snap zelf niet waarom ze die jongen gehuurd hebben, zet dan Koch op zijn positie..
Ik zelf volg de Franse competitie niet ( en al helemaal niet de 2e divisie), maar je trekt nu wel een conclusie over een verdediger heen he.
Kan ook zo zijn dat je 100% gelijk hebt hoor 
Maar dat is hetzelfde als een Veltman of een Bruma pakken voor het niveau van Nederlandse verdedigers. Dan raak je ook niet onder de indruk natuurlijk.
Maar dat is hetzelfde als een Veltman of een Bruma pakken voor het niveau van Nederlandse verdedigers. Dan raak je ook niet onder de indruk natuurlijk.
Het is de vraag of het nut heeft. De Nederlandse arbitrage fluit voor veel kleine wissel wasjes. Wanneer je als aanvaller tegen een verdediger oprent die daar al stond krijg je een vrije trap tegen. Serero kreeg gister bjjvoorbeeld om die reden de vrije trap mee. Misschien dat clubs daarom liever meer technische spelers inzetten.
...
http://www.telegraaf.nl/t..._van_veld_gestuurd__.html
Benieuwd of de KNVB hier wat mee gaat doen. Volstrekt belachelijk dat Van Egmond zich niet eens kan gedragen bij een jeugdwedstrijd en vervolgens als bond wel respect voor scheidsrechters prediken.
Benieuwd of de KNVB hier wat mee gaat doen. Volstrekt belachelijk dat Van Egmond zich niet eens kan gedragen bij een jeugdwedstrijd en vervolgens als bond wel respect voor scheidsrechters prediken.
Vitesse is ook gewoon een goede ploeg, die dit seizoen veel pech heeft. Voetballend behoren ze gewoon tot de top van Nederland. In de competitiewedstrijd tegen Ajax waren ze misschien ook wel beter, maar mistte ze de kansen en scoorde Ajax uit een paar momentjes wel. Gisteren maakte Vitesse het wel af.St@m schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:36:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gisteren was er ook geen druk en kon Vitesse vrijuit voetballen. Ajax wilde niet dus dan wordt het erg makkelijk gemaakt.
De KNVB maakt dit bekend via hun twitter-account:Sempy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:41:
http://www.telegraaf.nl/t..._van_veld_gestuurd__.html
Geen idee of van Egmond de waarheid spreekt hoor. Maar het kan een enorm opgeblazen verhaal zijn natuurlijk.Verhaal Van Egmond is minder spectaculair dan geschetst. Hem is verzocht achter de omheining te staan. Dat heeft hij gedaan. Dat was het.
Feyenoord is dit kalender-jaar de best presterende uitploeg, 32 punten uit 16 duels. Ik vind 16 verliespunten over 16 duels anders vrij veel, ik had nooit verwacht dat Feyenoord hierin het beste zou presteren..

[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 19-12-2014 14:43 ]
Ten eerste hoort die daar al niet te staan.
Ten tweede als die daar staat, wordt die niet weggestuurd als die geen rare dingen doet.
Ten derde KNVB is er bij alles gelegen om dit te nuanceren.
Ten tweede als die daar staat, wordt die niet weggestuurd als die geen rare dingen doet.
Waarom oordelen over iemand terwijl je niet weet wat er gebeurd is?Joostje123 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:47:
Ten eerste hoort die daar al niet te staan.
Na een wanprestatie loop ik na het laatste fluitsignaal vloekend en tierend van de tribune en ben ik er drie dagen chagrijnig van.bregweb schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:02:
De prestatie op het veld was nog beschamender
Inzet tonen en op je kloten krijgen kan gebeuren. Hoop voor jou dat je niet de wedstrijd hebt zitten kijken (alhoewel ik kan begrijpen dat je als Feyenoorder van deze wedstrijden geniet), maar dit was een wanprestatie die ik nog nooit eerder heb gezien.
Bij het eerder weglopen laat je het team vallen als een baksteen (en daar gaan ze echt niet beter van voetballen), laat in elk geval zien dat je ze blijft steunen, ondanks de achterstand.
Kenneth Vermeer zei het heel treffend:
''Zelfs toen we achterstonden kregen we steun. Laten we eerlijk zijn: ik was in zo'n geval altijd fluitconcerten gewend.''
Het verbaast mij dat er nog niks is gerept over Rusnak. Het begint een leuke soap te worden rond die speler. Groningen denkt de speler al binnen te hebben, Rusnak heeft de medische keuring doorlopen en heeft, volgens Nijland, een mondeling akkoord gesloten voor 3,5 jaar. Heerenveen daar in tegen heeft deze week een afspraak met City om een transfer te bespreken. Die zelfde dag werd op de website van Groningen de transfer aangekondigd. De zaakwaarnemer van Rusnak ontkent een akkoord met Groningen.
Ik vermoed dat Heerenveen op de valreep een aanbieding heeft neergelegd bij de zaakwaarnemer van Rusnak die beter is dan de aanbieding van Groningen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... Nijland is 100% overtuigd van een geldige overeenkomst. Het is een beetje een dejavu. Jaren geleden zou Guidetti van City naar Twente gaan, er was zelfs al een akkoord. Toch ging Guidetti naar Feyenoord.
Ik vermoed dat Heerenveen op de valreep een aanbieding heeft neergelegd bij de zaakwaarnemer van Rusnak die beter is dan de aanbieding van Groningen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... Nijland is 100% overtuigd van een geldige overeenkomst. Het is een beetje een dejavu. Jaren geleden zou Guidetti van City naar Twente gaan, er was zelfs al een akkoord. Toch ging Guidetti naar Feyenoord.
Speaking of FC Groningen, de twitteraars van FC Dordrecht hebben weer mooi gescoord.
Guidetti verhaal klopt niet helemaal zoals jij het schets. Uiteindelijk had ie bindend contract met Twente maar heeft City hem terug gekocht voor €1 miljoen. Feyenoord heeft hem toen gehuurd van City.Han schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:13:
Het verbaast mij dat er nog niks is gerept over Rusnak. Het begint een leuke soap te worden rond die speler. Groningen denkt de speler al binnen te hebben, Rusnak heeft de medische keuring doorlopen en heeft, volgens Nijland, een mondeling akkoord gesloten voor 3,5 jaar. Heerenveen daar in tegen heeft deze week een afspraak met City om een transfer te bespreken. Die zelfde dag werd op de website van Groningen de transfer aangekondigd. De zaakwaarnemer van Rusnak ontkent een akkoord met Groningen.
IMHO word het tijd dat de UEFA en FIFA hier harder tegen gaan optreden.
Heeft Groningen daadwerkelijk een bindend contract dan zijn er 2 opties voor die speler als ik het voor het zeggen had.
1: Bij Groningen gaan voetballen zoals afgesproken.
2: Zolang het contract loopt, niet mogen voetballen. Groningen hoeft echter geen salaris te betalen en kan de transfersom terug vorderen van de speler.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Was ook wel iets andere situatie he....4-0 kansloos thuis verliezen of een wedstrijd met 1 doelpunt verschil verliezen terwijl je gelijkwaardig of beter was en zelfs voor hebt gestaan.Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:57:
[...]
Na een wanprestatie loop ik na het laatste fluitsignaal vloekend en tierend van de tribune en ben ik er drie dagen chagrijnig van.
Bij het eerder weglopen laat je het team vallen als een baksteen (en daar gaan ze echt niet beter van voetballen), laat in elk geval zien dat je ze blijft steunen, ondanks de achterstand.
Kenneth Vermeer zei het heel treffend:
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Chris heeft het hier over een willekeurige wedstrijd, niet over de afgelopen wedstrijd(en)martinusz schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:33:
[...]
Was ook wel iets andere situatie he....4-0 kansloos thuis verliezen of een wedstrijd met 1 doelpunt verschil verliezen terwijl je gelijkwaardig of beter was en zelfs voor hebt gestaan.
AH oké niks gezegd 
Maar ik vind dat mensen best mogen fluiten als je ploeg een wanprestatie levert waar je wel gewoon geld voor neerlegt. Verwende miljonairs zonder inzet zou ik ook uitfluiten. Als je ten onder gaat maar wel met strijd is het iets makkelijker om je ploeg te blijven supporten natuurlijk.
Maar ik vind dat mensen best mogen fluiten als je ploeg een wanprestatie levert waar je wel gewoon geld voor neerlegt. Verwende miljonairs zonder inzet zou ik ook uitfluiten. Als je ten onder gaat maar wel met strijd is het iets makkelijker om je ploeg te blijven supporten natuurlijk.
Ga jij er beter van presteren als je baas langs je bureau komt staan en begint te fluiten omdat hij jouw prestaties niet voldoende vind?martinusz schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:12:
AH oké niks gezegd
Ben ik heel erg met je oneens. Van fluiten gaan ze echt niet beter spelen. Juist in zulke situaties hebben spelers steun nodig. Maar goed, misschien is dat het wezenlijke verschil tussen Feyenoord en de vrinden uit Amsterdam.martinusz schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:12:
AH oké niks gezegd
Ik ga het eens voorleggen aan ons senior management, die missen ook de competentie voor positieve feedbackJST94 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:25:
Ga jij er beter van presteren als je baas langs je bureau komt staan en begint te fluiten omdat hij jouw prestaties niet voldoende vind?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er is nogal een verschil tussen onvoldoende of wanprestatie vind ikJST94 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:25:
[...]
Ga jij er beter van presteren als je baas langs je bureau komt staan en begint te fluiten omdat hij jouw prestaties niet voldoende vind?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015