Vind hem eerlijk gezegd stukken beter spelen dan Veltman de laatste weken. Hij durft tenminste een strakke inspeelpass op een middenvelder te geven.ephymerous schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:23:
Buitenspel toch? Slecht hoor van die vd Hoorn, blijft toch een miskoop hoor.
Verwijderd
Dat is leuk maar je koopt er wederom niks voor. Je kan echt net zo goed niet meedoen in de CL of een B-elftal opstellen. Met dit budget kom je gewoon geen ronde verder, dat is nu al 4 jaar op rij gebleken. Dan zit ook al jaren de scheidsrechter niet mee, dat is extra pech, maar als je de kansen die je krijgt afmaakt dan win je wel. En dat is het verschil met de topploegen. Als Ajax niet wil investeren in structureel betere spelers zal ieder jaar CL zo droevig zijn als het nu is.Koppensneller schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:24:
Nou, kom maar op met de berichten over hoe PSG speelde met Ajax en met 2x gasgeven de wedstrijd beslist.
Vanavond een prima Ajax dat alleen in de eindpass slordig is, maar verder zijn wil oplegt aan de tegenstander.
XXXVI
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Nee.Fleximex schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:27:
Gaan hier mensen Zimling nog verdedigen?
Huur, gelukkig. Maar gooi dan Riedewald er inderdaad in.ephymerous schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:27:
Sjah... Nog zon topper uit het aankoopbeleid van de Boerzet dan Riedewald er in.
[ Voor 44% gewijzigd door Vos op 25-11-2014 22:28 ]
Helaas dat juist Zimling zo'n bal aan Cavani geeft, gelukkig maar dat Cillessen niet té veel deed, liever een tegengoal dan een rode kaart + tegengoal.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Verwijderd
In Jong Ajax ja. Wat een waardeloze spelers hebben ze dit jaar gehaald zegQuad schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:29:
Zimling is volgens mij een speler die je inbrengt wanneer je de wedstrijd wilt uitspelen, als je dus voor staat en niet bij een gelijke stand.
En die keeper..
nggyu nglyd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik vond hem best OK spelen. Dat één van de beste spitsen ooit hem in 85 minuten één keer (in buitenspelpositie) te slim af is maakt hem niet direct een prutser wat mij betreft.ephymerous schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:23:
Buitenspel toch? Slecht hoor van die vd Hoorn, blijft toch een miskoop hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door argro op 25-11-2014 22:41 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
Vond het een verkeerde wissel van de Boer, Zinling voor Serero. Ajax had door moeten drukken na die 1-1. De Boer had El Ghazi in moeten brengen. De 3 punten waren binnen handbereik. Bovendien zat Serero goed in de wedstrijd en had ik al zoiets van 'Nee, niet Zimling!'
Nee hoor.Quad schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:32:
Ik ben anders zeer tevreden met Milik.
En die keeper..Zijn voeten zijn ook buiten het 16 meter gebied, dat is toch hands?
Ik denk dat Serero er door zat of fysieke klachten had. Althans dat zou een logische verklaring zijn, anders een nog ergere prut wissel.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:38:
Zonde voor Ajax. Had meer in gezeten, helemaal met dat Ajax op 1-1 was gekomen.
Vond het een verkeerde wissel van de Boer, Zinling voor Serero. Ajax had door moeten drukken na die 1-1. De Boer had El Ghazi in moeten brengen. De 3 punten waren binnen handbereik. Bovendien zat Serero goed in de wedstrijd en had ik al zoiets van 'Nee, niet Zimling!'
[ Voor 53% gewijzigd door Vos op 25-11-2014 22:40 ]
gambieter schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:35:
Ha, Bayern pleegt harakiri. Staan 1-2 voor bij Man City, redelijk comfortabel ondanks de man minder, twee foute passes van Alonso en Boateng en Aguero maakt ze perfect af. 3-2 met nog een minuutje te gaan.
Inderdaad, vond het een slimme actie om hem niet neer te halen. Maar nog slechter dan Zimling vond ik de scheids vanaaf.Quad schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:27:
Ik zie toch vooral een Ajax wat slordig is zodra de tegenstander druk zet. En tot de 16 meter gebied van de tegenstander komt en daarna vrij weinig kansen creëert.
Helaas dat juist Zimling zo'n bal aan Cavani geeft, gelukkig maar dat Cillessen niet té veel deed, liever een tegengoal dan een rode kaart + tegengoal.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Benieuwd wat de Boer gaat zeggen zo direct met van Gelder. Na die wissel ging het spel van Ajax beduidend achteruit.Vos schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:38:
[...]
Nee hoor.
[...]
Ik denk dat Serero er door zat of fysieke klachten had. Althans dat zou een logische verklaring zijn, anders een nog ergere prut wissel.
Zonde.
Verwijderd
"We hebben goed gespeeld, de kansen niet benut en waren slordig achterin waardoor we tegen onnodige goals aanliepen". "Daarnaast was het mijn eigen schuld omdat ik de laatste tijd ook niet meer weet wie er eigenlijk op welke plek speelt, dus ik doe maar wat, net zoals met Zimling".Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:58:
[...]
Benieuwd wat de Boer gaat zeggen zo direct met van Gelder. Na die wissel ging het spel van Ajax beduidend achteruit.
Zonde.
Verwijderd
Boos in de rust geweest dus omdat de spelers te weinig gebruik maakten van de ruimtes die gegeven werden door PSG. Helaas geen greintje zelfkritiek op zijn wissel, waar van Gelder ook helemaal niet naar vroeg.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:59:
[...]
"We hebben goed gespeeld, de kansen niet benut en waren slordig achterin waardoor we tegen onnodige goals aanliepen". "Daarnaast was het mijn eigen schuld omdat ik de laatste tijd ook niet meer weet wie er eigenlijk op welke plek speelt, dus ik doe maar wat, net zoals met Zimling".
"Tja, natuurlijk was PSG veel beter. Ze lieten gewoon toe dat we veel balbezit hadden en geen kansen creeerden. Derhalve was ik zo naief om te denken dat we hier met minimaal een gelijkspel weg zouden komen. Dat PSG na onze gelijkmaker iets meer druk zet op belangrijke momenten om voor hun een overwinnning zeker te stellen zag ik ook aankomen. Dus eigenlijk waren we kwalitatief het slechtere team, heben we naief gespeeld en hebben we verdiend verloren."Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:58:
[...]
Benieuwd wat de Boer gaat zeggen zo direct met van Gelder. Na die wissel ging het spel van Ajax beduidend achteruit.
Zonde.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Video 4-0: https://mtc.cdn.vine.co/r...V24D_6Zm32nn1FWzmZ1PVFIW7
[ Voor 41% gewijzigd door tweaker2010 op 25-11-2014 23:22 ]
Waarom had er meer in gezeten? Ajax was alleen maar aan het blaffen, maar ze vergaten te bijten. Ze speelde leuk en verzorgd voetbal, maar aan de eindpass ontbrak het.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:38:
Zonde voor Ajax. Had meer in gezeten, helemaal met dat Ajax op 1-1 was gekomen.
Hoe kan je dan zeggen dat de 3 punten binnen handbereik waren? Wedstrijden win je door kansen te creëren en die af te maken. Ze maken dan wel een erg mooie goal, maar daarbuiten is Sirigu weinig tot niet in de problemen geweest. Dan heb je naar mijn mening de 3 punten niet binnen handbereik hoor.
Nu hopen dat Ajax thuis van APOEL weet te winnen, iets wat gaat lukken neem ik aan. Dan hopen op een leuk avontuur in de EL.
[ Voor 3% gewijzigd door JST94 op 26-11-2014 08:57 . Reden: Typfout ]
Die laatste zin doet hem natuurlijk. Ajax heeft het geld om betere / (meer) gearriveerde spelers te kopen, maar kiest ervoor om te investeren in talenten.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:27:
[...]
Dat is leuk maar je koopt er wederom niks voor. Je kan echt net zo goed niet meedoen in de CL of een B-elftal opstellen. Met dit budget kom je gewoon geen ronde verder, dat is nu al 4 jaar op rij gebleken. Dan zit ook al jaren de scheidsrechter niet mee, dat is extra pech, maar als je de kansen die je krijgt afmaakt dan win je wel. En dat is het verschil met de topploegen. Als Ajax niet wil investeren in structureel betere spelers zal ieder jaar CL zo droevig zijn als het nu is.
Als dit beleid werkt, zouden er op een gegeven moment toch successen gehaald moeten worden.
Tja, natuurlijk super gedaan door Aguero. Ik hoop dat ze nu eens even helder nadenken daar. Wat een fout van Boateng en Alonso. Echt iets wat je bij de amateurs zietgambieter schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:35:
Ha, Bayern pleegt harakiri. Staan 1-2 voor bij Man City, redelijk comfortabel ondanks de man minder, twee foute passes van Alonso en Boateng en Aguero maakt ze perfect af. 3-2 met nog een minuutje te gaan.
Ik moet wel zeggen, dat City ongelofelijk matig is in de CL met hun dure spelers. In de PL ligt dat weer totaal anders, maar dat weet ik niet 100% zeker (ze worden blijkbaar toch 2x kampioen in 3/4 jaar..)
[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 26-11-2014 09:48 ]
Ja, dat laat je toch twijfelen aan de kwaliteit van de PL... Buiten Chelsea om natuurlijk.Mosin schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:47:
[...]
Tja, natuurlijk super gedaan door Aguero. Ik hoop dat ze nu eens even helder nadenken daar. Wat een fout van Boateng en Alonso. Echt iets wat je bij de amateurs ziet![]()
Ik moet wel zeggen, dat City ongelofelijk matig is in de CL met hun dure spelers. In de PL ligt dat weer totaal anders, maar dat weet ik niet 100% zeker (ze worden blijkbaar toch 2x kampioen in 3/4 jaar..)
Nu heb ik het gevoel dat elke 'bewezen' verdediger regelmatig een achterlijke fout maakt.
Benatia rood en penal (had gezegd voor de wedstrijd 'ik wil roma helpen'...)
Mangala maakt ook genoeg fouten, nu ook Boateng.
Om nog maar niet te spreken over Luiz en Dante...
In ieder geval ben ik 10 december hopelijk in het olimpico om Roma City te zien verslaan, Y. Touré mag dan weer spelen, en ik geloof dat die hopeloos speelt dit seizoen, dus daar ben ik blij mee. Hopelijk blijft die Milner dan een keer op de bank.
Ten eerste ja het hoort van der Hoorn zijn mannetje te zijn.
Maar dit keer was het toch aan de rechterkant van het veld en hoort Denswil daar dichterbij te staan. Dat deed die ook alleen die stond echt vaag opgesteld die dekte helemaal niks.
Van der Hoorn was te laat om die misplaatsing van Denswil op te lossen.
Maar ook die bal stuitert 2 keer voordat die de goal ingaat, was geen knal was een heel zacht geplaatst schot, Cillissen hoort die bal gewoon te klemmen of desnoods weg te boksen een keeper moet de hoek wel kunnen halen maar hij duikt gewoon te zacht (misschien heeft die te weinig kracht en daarom ook altijd kansloos bij pingels).
En het was Zlatan als je met je borst aanneemt in een zestien met zoveel controle kan je weinig doen of je moet een penalty weggeven (zoals je weet is dat 100% een goal tegen Cillissen).
Van der Hoorn speelde echt een prima pot en liet gewoon wat van zijn talent zien die de 2 jaar terug iedere wedstrijd liet zien.
Zijn reactie achteraf was wel te positief over zichzelf terwijl je wel je wedstrijd verliest dat kan bij FC Utrecht maar niet bij een club als Ajax.
Welke wedstrijd zal je dan willen zien? Denk dat de leukste pot die er is, dankzij de spanning in de poule.Kaap schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:31:
Vanavond zend de NOS Atl Madrid - Olympiakos uit. Crap...dat wordt weer streamen dus.
Iets met Arsenal denk ik.Joostje123 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:04:
[...]
Welke wedstrijd zal je dan willen zien? Denk dat de leukste pot die er is, dankzij de spanning in de poule.
nggyu nglyd
Ik hoop ook dat Roma doorgaat!StrongArmLance schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:55:
[...]
Ja, dat laat je toch twijfelen aan de kwaliteit van de PL... Buiten Chelsea om natuurlijk.
Nu heb ik het gevoel dat elke 'bewezen' verdediger regelmatig een achterlijke fout maakt.
Benatia rood en penal (had gezegd voor de wedstrijd 'ik wil roma helpen'...)
Mangala maakt ook genoeg fouten, nu ook Boateng.
Om nog maar niet te spreken over Luiz en Dante...
In ieder geval ben ik 10 december hopelijk in het olimpico om Roma City te zien verslaan, Y. Touré mag dan weer spelen, en ik geloof dat die hopeloos speelt dit seizoen, dus daar ben ik blij mee. Hopelijk blijft die Milner dan een keer op de bank.
Ik heb een vriend die een heeft gewed op Bayern en ik vertelde hem al, dat dat de meest domme keuze uit zijn leven was. Terug komend op wat er in de laatste 5 minuten gebeurde.
Als je Bayern kent, dan weetje dat in dit geval (ze zijn al door, maar ze gaan zich niet 200% inzetten), dat er rare dingen kunnen gebeuren, omdat ik meestal bij Bayern het idee krijg, dat ze een beetje te nonchalant worden in de verloop van de wedstrijd en dan zie je dat deze beste mannen ongelofelijk de fout in gaan. Als dit de beslissende wedstrijd was geweest, dan waren die fouten er ook niet gekomen.
Het zou wel erg knap zijn geweest om met een combi van A en B elftal te winnen van City. Daarnaast liep Bayern met 10 man, dus daar had Guardiola bijna zijn zin gehad.
Wat Luiz en Dante betreft. Die eerste vind ik zelf een kwal en die tweede kan echt wel verdedigen (zie 12/13 seizoen Bayern) Nu is Dante alleen een beetje in een slechte flow gekomen. Beide hebben op het WK laten zien, dat ze goed door de mand vielen. Elke verdediger maakt een fout, maar als je dat op een belangrijk moment doet of dat het nu bij Bayern gebeurd, is toch wel een verschil! Boateng en Alonso mogen deze fouten nu maken, hoe slecht dat ook klinkt. Bayern is toch door.
[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 26-11-2014 10:14 ]
Verwijderd
Dat beleid werkt niet, want Ajax kan de talenten niet lang genoeg vasthouden omdat middenmotors in de top competities 2x zoveel salaris bieden. Spelers als Vertonghen, Aldeweireld en Eriksen moet je eigenlijk nog 2 jaar langer bij je kunnen houden. In die 2 jaar bieden ze namelijk echt toegevoegde waarde en dat heb je nodig om een ronde verder te kunnen komen in de CL.Marmar schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:15:
[...]
Die laatste zin doet hem natuurlijk. Ajax heeft het geld om betere / (meer) gearriveerde spelers te kopen, maar kiest ervoor om te investeren in talenten.
Als dit beleid werkt, zouden er op een gegeven moment toch successen gehaald moeten worden.
Ja, dat is het punt bij vrijwel elke ploeg in de Eredivisie, elke speler die een beetje boven de rest uitkomt wil gelijk naar de grotere competities/clubs. Daardoor zal geen elke ploeg ooit verder komen dan de Champions League poule.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:16:
[...]
Dat beleid werkt niet, want Ajax kan de talenten niet lang genoeg vasthouden omdat middenmotors in de top competities 2x zoveel salaris bieden. Spelers als Vertonghen, Aldeweireld en Eriksen moet je eigenlijk nog 2 jaar langer bij je kunnen houden. In die 2 jaar bieden ze namelijk echt toegevoegde waarde en dat heb je nodig om een ronde verder te kunnen komen in de CL.
Teveel individuen en te weinig teamgevoel en ervaring bij City om in de CL ver te komen denk ik.Mosin schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:47:
[...]
Weliswaar gisteren van Bayern gewonnen maar die waren al geplaatst en speelden met 10 man.
Mijn eigen club natuurlijk, Arsenal - DortmundJoostje123 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:04:
[...]
Welke wedstrijd zal je dan willen zien? Denk dat de leukste pot die er is, dankzij de spanning in de poule.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 26-11-2014 11:51 ]
Ik vond inderdaad ook dat van de Hoorn prima speelde! Het was inderdaad de linkderkant van de verdediging waar het misging. Denswill had dat beter op moeten pakken. Daarbij kwam kijken dat het gewoon een klasse goal was die niet heel erg veel spelers zouden maken.Joostje123 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:03:
Schandalig dat van der Hoorn de kritiek krijgt van die goal van Zlatan...
Ten eerste ja het hoort van der Hoorn zijn mannetje te zijn.
Maar dit keer was het toch aan de rechterkant van het veld en hoort Denswil daar dichterbij te staan. Dat deed die ook alleen die stond echt vaag opgesteld die dekte helemaal niks.
Van der Hoorn was te laat om die misplaatsing van Denswil op te lossen.
Maar ook die bal stuitert 2 keer voordat die de goal ingaat, was geen knal was een heel zacht geplaatst schot, Cillissen hoort die bal gewoon te klemmen of desnoods weg te boksen een keeper moet de hoek wel kunnen halen maar hij duikt gewoon te zacht (misschien heeft die te weinig kracht en daarom ook altijd kansloos bij pingels).
En het was Zlatan als je met je borst aanneemt in een zestien met zoveel controle kan je weinig doen of je moet een penalty weggeven (zoals je weet is dat 100% een goal tegen Cillissen).
Van der Hoorn speelde echt een prima pot en liet gewoon wat van zijn talent zien die de 2 jaar terug iedere wedstrijd liet zien.
Zijn reactie achteraf was wel te positief over zichzelf terwijl je wel je wedstrijd verliest dat kan bij FC Utrecht maar niet bij een club als Ajax.
De 1-0 en de 3-1 daarintegen waren wel echte fouten. De 1-0 wordt er gewoon te veel en te vaak terug gespeeld naar de verdediging. Ram die bal toch gewoon een keer naar voren.. En de 3-1 zullen we het maar niet meer over hebben..
Heeft alleen in de wedstrijd thuis tegen PSG aardig gespeeld, verder helemaal niets laten zien. Serero, Viergever en Riedewald kunnen die positie veel beter invullen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik ben het met je eens, maar ik zou op dit moment ook niet weten welke spelers er weggekaapt zullen worden door grotere (beter betalende) clubs.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:16:
[...]
Dat beleid werkt niet, want Ajax kan de talenten niet lang genoeg vasthouden omdat middenmotors in de top competities 2x zoveel salaris bieden. Spelers als Vertonghen, Aldeweireld en Eriksen moet je eigenlijk nog 2 jaar langer bij je kunnen houden. In die 2 jaar bieden ze namelijk echt toegevoegde waarde en dat heb je nodig om een ronde verder te kunnen komen in de CL.
Nu ben ik niet zo op de hoogte van welke spelers er aan komen in de komende jaren bij Ajax, maar ik heb begrepen dat de A-jeugd erg talentvol is (?). Als dat zo is, zou je geluk kunnen hebben dat over 2/3 jaar opeens 4 erg goede talenten doorbreken. Daarmee zou je dan kunnen overwinteren in de CL.
Het team wat er nu staat is m.i. CL-onwaardig.
Tja, 1 foutje kan gebeuren natuurlijk, alleen wordt het op dit niveau wel gelijk keihard afgestraft.Gynnad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:30:
[...]
En de 3-1 zullen we het maar niet meer over hebben..Weet niet of het een optie is om Zimling in de winterstop al terug te sturen, want wat mij betreft kan het niet vlug genoeg.
In september was hij nog de held: http://www.bndestem.nl/algemeen/sport/zimling-maakt-ajax-nu-al-beter
Het team is nog niet CL klaar.Marmar schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:02:
[...]
Ik ben het met je eens, maar ik zou op dit moment ook niet weten welke spelers er weggekaapt zullen worden door grotere (beter betalende) clubs.
Nu ben ik niet zo op de hoogte van welke spelers er aan komen in de komende jaren bij Ajax, maar ik heb begrepen dat de A-jeugd erg talentvol is (?). Als dat zo is, zou je geluk kunnen hebben dat over 2/3 jaar opeens 4 erg goede talenten doorbreken. Daarmee zou je dan kunnen overwinteren in de CL.
Het team wat er nu staat is m.i. CL-onwaardig.
En ook al heb je over 3 jaar 4 nieuwe toppers erbij.
Als je met dit PSG en Barcelona in de poule komt hoef je geen illussies te hebben om te overwinteren.
Geef Ajax een keer een poule met een mindere 2de team en je hebt een kans.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ook dat is toch gewoon buitenspel? Ik zie werkelijk het verschil niet tussen iemand die buitenspel staat op t moment van een schot en hem in de rebound binnentikt en een situatie als deze (1e goal PSG vergelijkbaar). In beide gevallen haal je voordeel uit je buitenspelpositie.tweaker2010 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:17:
Messi weer 3 erbij vanavond. Geen wonder als je die goals terug ziet, hij krijgt zoveel ruimte op dit niveau
Video 4-0: https://mtc.cdn.vine.co/r...V24D_6Zm32nn1FWzmZ1PVFIW7
Vind je PSG nou echt zon goed teamJoostje123 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:06:
[...]
Als je met dit PSG en Barcelona in de poule komt hoef je geen illussies te hebben om te overwinteren.
Inderdaad één goede wedstrijd tegen PSG, maar daarna heeft hij niets meer laten zien. Ik zelf zit elke thuiswedstrijd in het stadion en als hij daar al ooit speelt voegt hij niets toe aan de huidige selectie. Daarbij komt kijken dat hij geen talent is wat die fouten zou mogen maken, hij is juist een ervaren iemand ie ervoor zou moeten zorgen dat zulke zaken goed gaan.tweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:03:
[...]
Tja, 1 foutje kan gebeuren natuurlijk, alleen wordt het op dit niveau wel gelijk keihard afgestraft.
In september was hij nog de held: http://www.bndestem.nl/algemeen/sport/zimling-maakt-ajax-nu-al-beter
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die laatste 2 dingetjes dus!tweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:41:
[...]
Teveel individuen en te weinig teamgevoel en ervaring bij City om in de CL ver te komen denk ik.
Weliswaar gisteren van Bayern gewonnen maar die waren al geplaatst en speelden met 10 man.
Je ziet dat team gevoel en passie toch zo ongelofelijk belangrijk is. Zie Atletico, Duitsland en alle andere clubs. Real begint ook meer een team te worden. Je ziet dat deze clubs gewoon ver komen, zo niet dan winnen ze wel.
Je hoeft geen sterren team te hebben, zolang je maar weet dat als jij als speler iets fout doet, dat er iemand achter je staat die zich voor je op kan offeren.
Porto was ook zo'n team, ze hadden natuurlijk wel Mourinho maar hij heeft er toentertijd wel een echt goed en een hecht team neergezet.Mosin schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:31:
[...]
Je hoeft geen sterren team te hebben, zolang je maar weet dat als jij als speler iets fout doet, dat er iemand achter je staat die zich voor je op kan offeren.
nggyu nglyd
Ik zie liever nog Schöne op die plaats spelen, Riedewald mag van mij wel de komende tijd de plek van Boilessen invullen.Gynnad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:30:
[...]
Heeft alleen in de wedstrijd thuis tegen PSG aardig gespeeld, verder helemaal niets laten zien. Serero, Viergever en Riedewald kunnen die positie veel beter invullen.
En dat Denswil een foutje maakt kan gebeuren, zeker tegen een klassespits als Zlatan, jammer dat ie er gelijk uit scoort.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Vorig jaar AC was echt niet veel, die zijn alweer 2 coaches verder en spelen nu geen eens Europees voetbal. Lyon was ook niet meer het Lyon van een paar jaar eerder. Zelfs dan is de Nederlandse club vrijwel kansloos.Joostje123 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:06:
[...]
Het team is nog niet CL klaar.
En ook al heb je over 3 jaar 4 nieuwe toppers erbij.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
K to the KillaZ
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Nee dat is het niet. Wanneer mag volgens jou de speler dan weer meedoen? Als er een nieuwe pass komt en een nieuwe situatie moet die opnieuw bekeken worden. Geen buitenspel is dan de correcte beoordeling. Het voordeel komt ook niet uit de eerdere positie, die is niet bepalend dan.Martijndoes schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:20:
[...]
Ook dat is toch gewoon buitenspel? Ik zie werkelijk het verschil niet tussen iemand die buitenspel staat op t moment van een schot en hem in de rebound binnentikt en een situatie als deze (1e goal PSG vergelijkbaar). In beide gevallen haal je voordeel uit je buitenspelpositie.
Je mag wat dat betreft theoretisch gewoon naast de keeper staan wachten (buitenspel) als je op moment van aanspelen maar niet langer buitenspel staat. Ik zie daar dus wel duidelijk verschil tussen.
Ik weet wat de regels nu zijn en ik weet dat ze correct toegepast werden bij zowel PSG als Barca. Ik vind het alleen een hele rare regel.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:10:
[...]
Nee dat is het niet. Wanneer mag volgens jou de speler dan weer meedoen? Als er een nieuwe pass komt en een nieuwe situatie moet die opnieuw bekeken worden. Geen buitenspel is dan de correcte beoordeling. Het voordeel komt ook niet uit de eerdere positie, die is niet bepalend dan.
Je mag wat dat betreft theoretisch gewoon naast de keeper staan wachten (buitenspel) als je op moment van aanspelen maar niet langer buitenspel staat. Ik zie daar dus wel duidelijk verschil tussen.
Op het moment dat een bal tegen de keeper komt of tegen de paal kun je ook spreken van een 'nieuwe situatie'. Alleen daar wordt dan wel voor gefloten.
Een speler mag wat mij betreft weer meedoen als hij geen voordeel meer haalt uit zn eerdere buitenspelpositie. Dus pas als die 2 meter die hij gepikt heeft met zn buitenspel ingehaald is door de verdedigers.
Precies, maar Mourinho blijkt richting spelers opzich niet zo'n lul te zijn als dat hij zich voordoet op TV. Hij interesseert zich wel in mensen, maar juist dan krijg je ook het meeste geregeld bij mensen.Quad schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:35:
[...]
Porto was ook zo'n team, ze hadden natuurlijk wel Mourinho maar hij heeft er toentertijd wel een echt goed en een hecht team neergezet.
Ik begin wel steeds meer te twijfelen aan de huidige voetballers. Ik vind, dat er wel meer druk op die gasten gezet mag worden en dan wint de sterkste. Sommigen lijken zich drukker te maken om hun teen nagels en hun kapsels.
[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 27-11-2014 09:19 ]
Verwijderd
PSG werd toch echt in het zadel geholpen door die wissel van de Boer, Zimling voor Serero, en het spelbeeld wat daarvan het gevolg was. Ajax was overduidelijk de bovenliggende partij tot die rare wissel.JST94 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:55:
[...]
Waarom had er meer in gezeten? Ajax was alleen maar aan het blaffen, maar ze vergaten te bijten. Ze speelde leuk en verzorgd voetbal, maar aan de eindpass ontbrak het.
Hoe kan je dan zeggen dat de 3 punten binnen handbereik waren? Wedstrijden win je door kansen te creëren en die af te maken. Ze maken dan wel een erg mooie goal, maar daarbuiten is Sirigu weinig tot niet in de problemen geweest. Dan heb je naar mijn mening de 3 punten niet binnen handbereik hoor.
Nu hopen dat Ajax thuis van APOEL weet te winnen, iets wat gaat lukken neem ik aan. Dan hopen op een leuk avontuur in de EL.
Serero was duidelijk op, dus die wissel zat er hoe dan ook aan te komen. Misschien zouden Nederlandse clubs verder komen in Europa wanneer ze 90+ minuten vol gas zouden kunnen blijven. Helaas kan dat niet, getuige ook de wissels gisteren en toename in persoonlijke fouten na 60 minuten.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:32:
[...]
PSG werd toch echt in het zadel geholpen door die wissel van de Boer, Zimling voor Serero, en het spelbeeld wat daarvan het gevolg was. Ajax was overduidelijk de bovenliggende partij tot die rare wissel.
Desalniettemin heeft Ajax best leuk gespeeld en was de wedstrijd best vermakelijk om naar te kijken. Jammer dat ze hebben verloren, maar wie had van tevoren iets anders verwacht?
Nee, merp!
Leuk dat Ajax de bovenliggende partij was. Maar naar mijn mening ben je pas de bovenliggende partij als je ook daadwerkelijk dreigend bent. Sirigu heeft gister weinig hoeven te doen. Ajax was aan het blaffen, niet aan het bijten.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:32:
[...]
PSG werd toch echt in het zadel geholpen door die wissel van de Boer, Zimling voor Serero, en het spelbeeld wat daarvan het gevolg was. Ajax was overduidelijk de bovenliggende partij tot die rare wissel.
Al was Serero tot de 90e minuut blijven staan, dan had ik Ajax niet zien winnen van PSG. Wat natuurlijk geen schande is.
Zo, aparte uitslag.Ik had gelezen dat het 0-2 bij rust stond?Koppensneller schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:55:
De A1 van Ajax heeft net trouwens met 3-6 gewonnen van de A1 van PSG. Straftraining natuurlijk, want de vorige keer ging het veel beter (6-1)
El Azzouzi heeft 4 goals gemaakt, ik heb nog nooit van die speler gehoord. Maar dat zal wel komen omdat ik de jeugd van Ajax niet volg.
[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 26-11-2014 16:58 ]
3 tegengoals... Zegt ook weer genoeg over het niveau van de verdedigers. Een titel win je met een goede verdediging , niet door alleen veel te scoren.Koppensneller schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:55:
De A1 van Ajax heeft net trouwens met 3-6 gewonnen van de A1 van PSG. Straftraining natuurlijk, want de vorige keer ging het veel beter (6-1)
Zemanlandialateef schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:31:
Als je er altijd (minimaal) één meer scoort dan je tegenstander, win je iedere titel...
tweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:25:
[...]
3 tegengoals... Zegt ook weer genoeg over het niveau van de verdedigers. Een titel win je met een goede verdediging , niet door alleen veel te scoren.
Nee ik zeg alleen maar dat het veel zegt over het niveau. Je tegenstander wegspelen met 6-0 kan, maar dan nog 3 goals toestaan is natuurlijk bizar. Laat dat nu net een stukje concentratie zijn wat Ajax gisteren ook niet had.JanW schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:31:
[...]
Je trekt weer een heerlijke conclusie... 3 tegendoelpunten, dus de toekomstige verdediging is prut.
Over tegengoals gesproken: 9 van de 10 keer wordt de ploeg met het minste tegengoals kampioen.
http://www.tussendelinies.nl/kampioen-worden-voorkom-tegengoals
En Ludogorets ook, blunder van Mignolet. Dat is ook absoluut geen puntenpakker.
[ Voor 50% gewijzigd door Vos op 26-11-2014 20:49 ]
Feyenoord heeft de minste tegengoals tot nu toe!tweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:11:
[...]
Nee ik zeg alleen maar dat het veel zegt over het niveau. Je tegenstander wegspelen met 6-0 kan, maar dan nog 3 goals toestaan is natuurlijk bizar. Laat dat nu net een stukje concentratie zijn wat Ajax gisteren ook niet had.
Over tegengoals gesproken: 9 van de 10 keer wordt de ploeg met het minste tegengoals kampioen.
No Sanogo No PartyVos schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:47:
Zozo Arsenal benut de eerste kans1-0
En Ludogorets ook, blunder van Mignolet. Dat is ook absoluut geen puntenpakker.
Ja en PSV ook nog maar 10 terwijl Ajax nu al 15 tegengoals heeft. Dat kan op het eind het verschil maken.JST94 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:57:
[...]
Feyenoord heeft de minste tegengoals tot nu toe!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja pff Bayern laat er drie door, die winnen nooit een titeltweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:25:
[...]
3 tegengoals... Zegt ook weer genoeg over het niveau van de verdedigers. Een titel win je met een goede verdediging , niet door alleen veel te scoren.
Leuk artikel, maar je hebt het nu over een A1, dat zijn spelers tot 18 jaar. Concentratie is vooral iets wat met de jaren gaat komen. Kijk naar een Vertonghen, dat was 4 jaar terug een grote slaapkop achterin met geregeld foutjes, dat zag je steeds en steeds minder en hij is nu basisspeler in de premier league. Zo zijn er 100 voorbeelden tegeven.tweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:11:
[...]
Nee ik zeg alleen maar dat het veel zegt over het niveau. Je tegenstander wegspelen met 6-0 kan, maar dan nog 3 goals toestaan is natuurlijk bizar. Laat dat nu net een stukje concentratie zijn wat Ajax gisteren ook niet had.
Veel jongere verdedigers hebben ook baat bij een ervaren speler naast ze. Neem Martins Indi en De Vrij, die heel veel baat hadden bij de ervaren Vlaar tijdens het WK. Frank de Boer in de jaren 90 met Blind en Rijkaard om hem heen. Nu staan er twee spelers, Leyder en Mirani, 17 en 18 jaar oud. Daar maakt het niets uit dat je ooit een tegendoelpunt krijgt, en een jeugdteam van PSG zit ook niet vol met koekebakkers.
nggyu nglyd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Origi zal dan dringend moeten komengambieter schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:51:
En Liverpool laat het weer liggen, vlak voor tijd 2-2. Ze kunnen nog steeds door bij winst op Basel, maar wat zit er weinig overtuigingskracht in die ploeg. Allemaal anoniempjes.
Maar die speelt in de Ligue 1 niet eens super? Toch?
Ah nationalisme?
Wel netjes van antwerp inderdaad
[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 26-11-2014 23:35 ]
Dat is ook niet helemaal eerlijk (de verdedigers ervoor zijn ook zwak, Skrtel kan alleen vasthouden, Johnson is te traag, etc), maar Mignolet is precies zo'n anoniempje. Ook vanavond weer de fout in bij de eerste goal.
Wedstrijd van Bayern wel gezien?tweaker2010 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:21:
Mandzukic heeft er al weer 3 in het mandje liggen. Die had Bayern gisteren wel goed kunnen gebruiken.
Tja een sterke keeper is het begin van je verdediging.gambieter schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:53:
Bruce Grobbelaar geeft Mignolet een behoorlijk deel van de schuld van de malaise van Liverpool: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/30207831
Dat is ook niet helemaal eerlijk (de verdedigers ervoor zijn ook zwak, Skrtel kan alleen vasthouden, Johnson is te traag, etc), maar Mignolet is precies zo'n anoniempje. Ook vanavond weer de fout in bij de eerste goal.
Toen bij Roma Steek in de goal stond maakte Kjaer praktisch elke wedstrijd een eigen goal...
Terwijl hij nu aardig goed speelt. (Niet bij Roma)
Maar waarom is Agger weggedaan bij Liverpool? Hij was toch helemaal niet zo slecht?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik blijf wel teleurgesteld dat Guidetti niet is gehaald. Die jongen doet het bij Celtic ook weer goed. En ze gaan daar alles doen om hem vast te leggen. Tuurlijk was er een risico, maar er was ook een grote kans.
Ach, zoiets is natuurlijk niet te vergelijken. Dordrecht speelde echt anti-voetbal. Iets wat ik Sevilla niet ziet doen, ruimtes zullen dus groter zijn.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:35:
Lastig potje vanavond in de kuip. Zal een mooie stunt zijn om van Sevilla te winnen. Maja als je 10 spelers van dordrecht al bijna niet op de knieen krijgt, moet ik misschien niet teveel verwachten. Graag zie ik te Vrede en Schaken minimaal een half uur speeltijd krijgen![]()
Ik blijf wel teleurgesteld dat Guidetti niet is gehaald. Die jongen doet het bij Celtic ook weer goed. En ze gaan daar alles doen om hem vast te leggen. Tuurlijk was er een risico, maar er was ook een grote kans.
Ik denk dat een stunt er wel degelijk in zit, Sevilla heeft dit seizoen pas 1 uitduel gewonnen in Europees verband. In Rijeka en Luik hebben ze gelijk gespeeld. De kansen zullen er zijn vanavond, en ik zie niet in waarom we niet voor een stunt zouden kunnen zorgen. Maar inderdaad, niet teveel verwachten. We kunnen er ook zo met 0-3 af gaan.
Tja, het was wel een risico om Guidetti te halen. Wat als hij nou totaal niet uit de verf kwam bij onze vrienden van Celtic, dan was het weer een goede zet geweest.
Schijnbaar heeft Ajax de komst van Guidetti naar Feyenoord gedwarsboomt deze zomer. Feyenoord wou hem huren, daarmee ging Manchester City akkoord, maar toen kwam Ajax met een bod van 5 miljoen op Guidetti. Hiermee gingen ze dus akkoord en zeiden ze schijnbaar nee tegen Feyenoord. Guidetti wou zelf niet naar Ajax toe, hij is toen nog op het laatste moment naar Celtic gegaan.
Ik heb geen idee in hoeverre dit waar is, maar als het waar is is het een mooie naaistreek. Maar wel slim..
Bron: Ajax dwarsboomde komst Guidetti naar Feyenoord.
Niet alleen goed spel, maar vanavond 2x 3 punten. Hopen dat Standard gelijkspeelt.
Hebben we tenminste 2 ploegen na de winter nog actief in Europa en komt Ajax daar hopelijk waarschijnlijk nog bij.
Zal trouwens ook wel grappig zijn als Napoli weer met 12 punten derde wordt netzoals vorig jaar alleen toen in de CL.
Met Slovan in de poule is dat nog goed mogelijk ook dat er 3 teams met 12 punten zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Joostje123 op 27-11-2014 09:46 ]
Ik vond dat maar een raar verhaal.JST94 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:41:
[...]
Schijnbaar heeft Ajax de komst van Guidetti naar Feyenoord gedwarsboomt deze zomer. Feyenoord wou hem huren, daarmee ging Manchester City akkoord, maar toen kwam Ajax met een bod van 5 miljoen op Guidetti. Hiermee gingen ze dus akkoord en zeiden ze schijnbaar nee tegen Feyenoord. Guidetti wou zelf niet naar Ajax toe, hij is toen nog op het laatste moment naar Celtic gegaan.
Ik heb geen idee in hoeverre dit waar is, maar als het waar is is het een mooie naaistreek. Maar wel slim..![]()
Bron: Ajax dwarsboomde komst Guidetti naar Feyenoord.
Feyenoord wilde huren.
Ajax zei toen we kopen hem.
Koop gaat niet door, want Guidetti wilt niet.
Waarom is hij dan alsnog niet verhuurd aan Feyenoord naderhand, maar verhuurd aan Celtic.
We moeten het nu doen met de spelers die we hebben. Maar ik ben wel teleurgesteld dat er geen spits is aangetrokken. Kazim is volgens mij gehaald voor de zijkanten. Bij gebrek aan beter is hij maar gebombardeerd tot centrum spits.
Inderdaad, lijkt me een beetje een verhaal van Ajax proberen zwart te maken. Dat Guidetti niet naar Ajax wil heeft inderdaad niets te maken dat hij daarna niet alsnog aan Feyenoord verhuurt zou kunnen worden. Al geloof ik nooit dat Ajax 5 miljoen voor hem over zou hebben. Sowieso had Ajax op 12 mei 2014 al een huurovereenkomst met Milik. Dus dat maakt het verhaal nog ongeloofwaardiger..Russel88 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:58:
[...]
Ik vond dat maar een raar verhaal.
Feyenoord wilde huren.
Waarom is hij dan alsnog niet verhuurd aan Feyenoord naderhand, maar verhuurd aan Celtic.
We moeten het nu doen met de spelers die we hebben. Maar ik ben wel teleurgesteld dat er geen spits is aangetrokken. Kazim is volgens mij gehaald voor de zijkanten. Bij gebrek aan beter is hij maar gebombardeerd tot centrum spits.
Simpel, omdat City toen niet meer wilde verhuren en alleen nog maar naar verkoop bleef kijken en pas last minute toen dat niet lukte nog een keer bij Feyenoord aanklopte, die toen geen budget meer hadden omdat ze oa Vermeer en Kazim al hadden gehaald.Russel88 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:58:
Ik vond dat maar een raar verhaal.
Feyenoord wilde huren.
Ik vind het maar ongeloofwaardig verhaal. Ajax heeft Milik al aan het einde van het vorige seizoen gehuurd. In ieder geval een huurcontract ondertekent. Sowieso zou Ajax niet zoveel betalen voor een speler tegenwoordig... Waar ik het niet helemaal mee eens ben, maar dat is weer een andere discussie.
En waarom haakt Feyenoord af? Guidetti wilde zelf niet naar Ajax, dus waarom niet naar Feyenoord alsnog?
PSN: Curvaa_
Het gaat toch om het begin van de transferperiode? Althans dat staat in het bericht. Kazim kwam 15 augustus en Vermeer eind augustus.ph4ge schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:24:
[...]
Simpel, omdat City toen niet meer wilde verhuren en alleen nog maar naar verkoop bleef kijken en pas last minute toen dat niet lukte nog een keer bij Feyenoord aanklopte, die toen geen budget meer hadden omdat ze oa Vermeer en Kazim al hadden gehaald.
Wel een erg hoog 'roddelblad' gehalte.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 27-11-2014 12:31 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015