[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.725 views

Onderwerpen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb wel een gekleurde bril, maar zeggen dat Groningen meer verdiende krijg zelfs ik niet over mijn lippen :+ PSV heeft pech, Groningen zwijnt tot de macht 8.

Maar, dan moeten de kansen maar afgemaakt worden (en wat geluk hebben, zoals de ballen die van de lijn gehaald worden door Groningen).

Hopen dat Feyenoord tegen de verwachting in kan stunten volgende week, anders blijft het gat met de top-2 wel erg groot.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 00:47
OPSLAGHOND schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:43:
[...]

Objectief? :O
Super veel kansen? Een handjevol (misschien 2 handen) is super veel?
Maar de handsbal van Bruma in het 16-metergebied net voor het rustsignaal en de onterecht afgefloten 1-op-1-kans van Antonia heb je wel gemist?
Zeer objectief ...

[...]

Goed opgemerkt zeg, zal ik bij elke post die jij over plaatst melden dat jij voor PSV bent dan wel tegen Ajax? :z
Dat mag jij! :>

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 21:32

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

PWM schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:32:
Hopen dat Feyenoord tegen de verwachting in kan stunten volgende week, anders blijft het gat met de top-2 wel erg groot.
Ajax moet uit tegen ADO. Dus ik verwacht dat zij zeker punten laten liggen.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26

Niku

Alagaesii

Ik heb wel een gekleurde bril, maar zeggen dat Groningen meer verdiende krijg zelfs ik niet over mijn lippen :+ PSV heeft pech, Groningen zwijnt tot de macht 8.
Danku! :)

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12 22:05
Ik hoop dat ze twee keer stunten volgende week, thuis tegen Sevilla en uit bij PSV. :+

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:07:
De frustratie aan Heerenveen kant zit hem meer in het feit dat 15 kaarten niet gegeven worden, en Blom deze 2 wel meent te moeten trekken.

Hetzelfde geldt overigens voor de overtreding van Dordrecht gisteren. Ja, rood kan, en ja domme overtreding, maar wel 1 die elke wedstrijd wel gemaakt word. En dan loop je gisteren opeens tegen rood op.

Zowel Heerenveen als Dordrecht hebben recht van spreken gisteren. Overigens ook niet gek dat het in die wedstrijden Wiedemeijer en Blom betreft.
Ik ben het daar volledig mee eens.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:14
tweaker2010 schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:04:
[...]

Ajax moet uit tegen ADO. Dus ik verwacht dat zij zeker punten laten liggen.
Tegen dit ADO? Vorig jaar werd er met 0-4 van gewonnen en dit jaar is ADO er niet beter op geworden. Dat moet geen problemen opleveren.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PWM schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:07:
De frustratie aan Heerenveen kant zit hem meer in het feit dat 15 kaarten niet gegeven worden, en Blom deze 2 wel meent te moeten trekken.

Hetzelfde geldt overigens voor de overtreding van Dordrecht gisteren. Ja, rood kan, en ja domme overtreding, maar wel 1 die elke wedstrijd wel gemaakt word. En dan loop je gisteren opeens tegen rood op.

Zowel Heerenveen als Dordrecht hebben recht van spreken gisteren. Overigens ook niet gek dat het in die wedstrijden Wiedemeijer en Blom betreft.
Als je het zo uitlegt kan ik eindelijk begrijpen waar het vandaan komt. Zoals het in beeld gebracht werd klonk het eerder verongelijkt dan dat hij een punt had. Een beetje kinderachtig want als je de overtredingen zag en daar geen geel voor gaf mag je meteen je fluit inleveren.

Echter heb ik niet de hele wedstrijd gezien dus kan zelf niet beoordelen hoeveel kaarten Ajax dan extra had moeten krijgen. Het valt mij vaak wel op dat clubs als Heerenveen de overtredingen wat lomper maken, wellicht omdat het gewoon grote kerels zijn in plaats van jochies. Dat geeft vaak ook een vertekend beeld bij de scheidsrechter. Dat merk ik zelf ook bij mijn amateursport.
Flex schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:01:
Ik snap de uitlaatklep van Kishna wel, bijna een blessure van 2 jaar gehad. Vervolgens een paar wedstrijden minder gespeeld en dan vervolgens opzij worden gezet. Half Ajax speelde dit seizoen ruk, maar iedereen kreeg vertrouwen van De Boer...behalve Kishna.
De verhalen die ik meegekregen heb is dat Kisha een egoprobleempje had wat hem wat in de weg zat qua selectie, niet zozeer een gebrek aan vertrouwen van De Boer. In dat licht vind ik het tekenend dat hij nu zijn shirt uittrekt, blijkbaar is hij toch niet de slimste.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JanW schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:48:
[...]

Tegen dit ADO? Vorig jaar werd er met 0-4 van gewonnen en dit jaar is ADO er niet beter op geworden. Dat moet geen problemen opleveren.
Ajax speelt nu ook nog niet bepaald de sterren van de hemel dit seizoen. De eerste helft tegen Heerenveen was niet best. Bovendien weten ze zich in Den Haag altijd wel mentaal op te laden als Ajax op bezoek komt.

Mocht Ajax winnen en PSV van Feyenoord verliezen, staat Ajax 1e, maar daar heb ik een hard hoofd in.

• JST94
JanW schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:48:
[...]

Ik vind ADO - Ajax altijd een wedstrijd op zich, net zoals Feyenoord - Ajax. Ongeacht de kwaliteit en vorm van de selecties kan zo'n wedstrijd alle kanten op.

Ik zeg niet dat Ajax gaat verliezen, maar ze moeten een wedstrijd als deze niet te licht opvatten. Ook heeft Ajax eerst nog een zware wedstrijd in Parijs, die ook veel kracht zal kosten natuurlijk.

• Gonadan

Gonadan

tweaker2010 schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:04:
Ajax speelt nu ook nog niet bepaald de sterren van de hemel dit seizoen. De eerste helft tegen Heerenveen was niet best. Bovendien weten ze zich in Den Haag altijd wel mentaal op te laden als Ajax op bezoek komt.
Ajax speelt elke wedstrijd de eerste helft matig tot slecht, dat heeft De Boer zelfs zelf aangehaald. Dat ze pas de tweede helft los komen omdat dan vaak de tegenstander uitgeraasd is of het niet meer kan belopen.

Zo wordt er welk erg makkelijk gewezen naar de rode kaart van Slagveer terwijl je ook zag dat Heerenveen het in de tweede helft niet meer altijd kon bijhouden. Dan zie je ineens het voordeel van snelle buitenspelers als Kishna en El Ghazi. Uiteraard heeft Ajax geprofiteerd van de rode kaart, maar ik had sowieso verwacht dat de tweede helft het overwicht anders zou zijn.

Toch heb ik ook wel enige angst voor de uitwedstrijd bij ADO. Júist omdat het nu minder draait kan het ook in de koppies gaan zitten dat het dit keer niet zo'n probleem moet zijn, en als ADO zich dan oplaadt en er vol voor gaat word je gewoon overrompeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik snap niet hoe je overrompeld kan worden als je naar ADO moet. Dat soort wedstrijden zijn altijd lastig.
Er zou toch niet 1 speler van Ajax makkelijk over moeten denken? Ook al staat ADO slechts 15e.

Probleem is gewoon dat Ajax niet vanaf minuut 1 scherp is (zie ook de wedstrijd tegen Twente).

• D-e-n
  • Laatst online: 15:20
Scherpte is ook een kwestie van kwaliteit en/of ervaring.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:36:
[...]

Ajax speelt elke wedstrijd de eerste helft matig tot slecht, dat heeft De Boer zelfs zelf aangehaald. Dat ze pas de tweede helft los komen omdat dan vaak de tegenstander uitgeraasd is of het niet meer kan belopen.

Zo wordt er welk erg makkelijk gewezen naar de rode kaart van Slagveer terwijl je ook zag dat Heerenveen het in de tweede helft niet meer altijd kon bijhouden. Dan zie je ineens het voordeel van snelle buitenspelers als Kishna en El Ghazi. Uiteraard heeft Ajax geprofiteerd van de rode kaart, maar ik had sowieso verwacht dat de tweede helft het overwicht anders zou zijn.

Toch heb ik ook wel enige angst voor de uitwedstrijd bij ADO. Júist omdat het nu minder draait kan het ook in de koppies gaan zitten dat het dit keer niet zo'n probleem moet zijn, en als ADO zich dan oplaadt en er vol voor gaat word je gewoon overrompeld.
Omdat spelen met 10 man heel anders is dan spelen met 11 man. Natuurlijk krijgt Ajax dan meer ruimte en tijd om iets met de bal te doen. Ajax speelt middelmatig zodra er druk op komt te staan. Snelle buitenspelers is ook niet het spel dat Ajax wil spelen, of iig zegt dat ze willen spelen. Ze willen voornamelijk 'domineren' en dan heb je weinig aan snelle buitenspelers, die zijn veel geschikter in counter-voetbal.

Wordt de tegenstander in de loop van de wedstrijd sneller moe, ja maar met 11 man had Heerenveen dat wellicht vol kunnen houden. Met 10 man is het een gelopen race.
Vergeet ook niet dat Heerenveen in het begin van de tweede helft ook nog wel een kans heeft gehad.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:21
Tegen 10 man spelen is niet per definitie makkelijker als tegen 11 man spelen. Sterker nog vaker is het nog moeilijker als een tegenstander zijn spits eraf haalt en dus eigenlijk nauwelijks meer aanvallende intenties heeft. Dan speel je dus tegen een ploeg die er niet/nauwelijk meer uitkomt en dus bijna geen ruimte om te voetballen.
Uit eigen ervaring weet ik dat het resultaat van de wedstrijd niet altijd hoeft te veranderen doordat je met 10 man komt te spelen, het is geen zekerheidje zeg maar.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

tweaker2010 schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:59:
Ik snap niet hoe je overrompeld kan worden als je naar ADO moet. Dat soort wedstrijden zijn altijd lastig.
Er zou toch niet 1 speler van Ajax makkelijk over moeten denken? Ook al staat ADO slechts 15e.

Probleem is gewoon dat Ajax niet vanaf minuut 1 scherp is (zie ook de wedstrijd tegen Twente).
Dat zou je denken, maar bij die jochies lijkt het toch regelmatig voor te komen dat de groep nog even wat peper nodig heeft.
D-e-n schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:04:
Scherpte is ook een kwestie van kwaliteit en/of ervaring.
Dit, en dan met name ervaring/volwassenheid.
Napo schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:06:
Omdat spelen met 10 man heel anders is dan spelen met 11 man. Natuurlijk krijgt Ajax dan meer ruimte en tijd om iets met de bal te doen. Ajax speelt middelmatig zodra er druk op komt te staan. Snelle buitenspelers is ook niet het spel dat Ajax wil spelen, of iig zegt dat ze willen spelen. Ze willen voornamelijk 'domineren' en dan heb je weinig aan snelle buitenspelers, die zijn veel geschikter in counter-voetbal.

Wordt de tegenstander in de loop van de wedstrijd sneller moe, ja maar met 11 man had Heerenveen dat wellicht vol kunnen houden. Met 10 man is het een gelopen race.
Vergeet ook niet dat Heerenveen in het begin van de tweede helft ook nog wel een kans heeft gehad.
Ik stel dan ook niet dat de rode kaart geen invloed had, maar het gaat te ver om het puur aan de rode kaart op te hangen. Het zou mij niets verbazen als ze ook zonder overtal een gelijkspel of winst eruit hadden gehaald, misschien ook niet, maar dat zullen we nooit weten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Flex schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:01:
[...]

Ik snap de uitlaatklep van Kishna wel, bijna een blessure van 2 jaar gehad. Vervolgens een paar wedstrijden minder gespeeld en dan vervolgens opzij worden gezet. Half Ajax speelde dit seizoen ruk, maar iedereen kreeg vertrouwen van De Boer...behalve Kishna.
Ik snap de uitlaapklep van Kishna niet.... absoluut niet... ik vind het een heel rare reflex om bij een doelpunt je shirt uit te trekken... waarom? Welke natuurlijke menselijke impuls veroorzaakt deze actie? Als er echt een natuurlijke menselijke reactie aan ten grondslag ligt zou ik nog enig begrip kunnen opbrengen, maar verder zou ik als club een stevige boete aan zo'n speler opleggen... wat een eikel..

overigens had ik laatst een briljant stukje code geprogrammeerd... ik rende rond mijn bureau, trok mijn shirt uit, en ben met ontbloot bovenlijf de telefoonafdeling opgerend... misschien had ik mijn baan nog gehad, als ik er uit had gezien als brad pitt, maar nu kwamen er toch teveel klachten van de dames van de telefoonafdeling en heeft mijn baas mij ontslagen.... ik probeerde nog tegen mijn baas: "het was een uitlaatklep, heb 2 jaar naar deze code toegewerkt..."

Verwijderd

En nu maar hopen op winst voor Feyenoord en ADO aankomend weekeinde...

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:55:Echter heb ik niet de hele wedstrijd gezien dus kan zelf niet beoordelen hoeveel kaarten Ajax dan extra had moeten krijgen.
Voor de goede orde, ik zeg niet dat Ajax allemaal kaarten gemist heeft en Heerenveen ze wel kreeg.

Ook Heerenveen had extra kaarten moeten krijgen, misschien wel meer dan Ajax.

Maar wat er nu gebeurde is:
  • 5 spelers maken geelwaardige overtreding zonder kaart
  • 1 Speler maakt 2 lullige overtredingen, krijgt 2x geel dus rood
  • 5 spelers maken geelwaardige overtreding zonder kaart.
Daarbij zie je juist die 2de overtreding wel 20 keer per ronde. Is het dan geen rood? Ja, natuurlijk wel. Maar wat is een scheidsrechter aan het doen op zo'n moment dat hij daar dan wel opeens trekt?

Verwijderd

Ajax had idd mazzel dat Heerenveen geen pingel kreeg in de 1-ste helft. En dat er dientengevolge ook geen kaart aan die verdediger werd gegeven. Idem voor Schöne die ook een harde overtreding van achteren maakte maar geen kaart kreeg.

Grote clubs worden bevoordeeld. Is altijd zo geweest en zal ook wel altijd zo blijven. Idem zag je het afgelopen WK dat grote landen werden bevoordeeld.

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:25:
Voor de goede orde, ik zeg niet dat Ajax allemaal kaarten gemist heeft en Heerenveen ze wel kreeg.

Ook Heerenveen had extra kaarten moeten krijgen, misschien wel meer dan Ajax.

Maar wat er nu gebeurde is:
  • 5 spelers maken geelwaardige overtreding zonder kaart
  • 1 Speler maakt 2 lullige overtredingen, krijgt 2x geel dus rood
  • 5 spelers maken geelwaardige overtreding zonder kaart.
Subjectief, zeker die tweede is zonder twijfel geel.
Daarbij zie je juist die 2de overtreding wel 20 keer per ronde. Is het dan geen rood? Ja, natuurlijk wel. Maar wat is een scheidsrechter aan het doen op zo'n moment dat hij daar dan wel opeens trekt?
Complete willekeur blijkbaar, dat is in mijn ogen één van de grootste frustraties over scheidsrechters. Slecht fluiten kan ik mee leven, mits het consequent slecht is. Willekeur is irritant en niet mee te spelen.

De frustratie van de coach begrijp ik dan wel, maar het staat mij tegen om het dan meteen op voorkeur voor de grote club te gooien. Ook al is die onbewust toch vaak aanwezig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PWM
  • Niet online

PWM

Gonadan schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:31:
[...]

Subjectief, zeker die tweede is zonder twijfel geel.
Klopt, bedoelde met lullig ook meer "ivm met eerdere overtredingen".

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:34:
Klopt, bedoelde met lullig ook meer "ivm met eerdere overtredingen".
Ah zo, dat gevoel herken ik wel. Op zichzelfstaand mag Pasveer absoluut niet zeuren, hij heeft dit gewoon verdiend. Maar in het licht van de rest van de wedstrijd voelt dit toch alsof hij benadeeld is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:58
Ik vond die tweede ook nauwelijks geel. Het was helemaal geen gevaarlijke situatie en hij had hem al lang los gelaten toen het slachtoffer ineens viel. Dan kan je echt voor elke overtreding geel geven.

Ik denk dat de frustratie van Heerenveen hem ook zit in die niet gegeven penalty en bijbehorende (rode) kaart even ervoor. Je kan iemand die bijna scoort ongestraft neerschoppen en je krijgt voor licht shirtje trekken op het middenveld rood, dat is haast niet uit te leggen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
ph4ge schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:51:
Ik vond die tweede ook nauwelijks geel. Het was helemaal geen gevaarlijke situatie en hij had hem al lang los gelaten toen het slachtoffer ineens viel. Dan kan je echt voor elke overtreding geel geven.

Ik denk dat de frustratie van Heerenveen hem ook zit in die niet gegeven penalty en bijbehorende (rode) kaart even ervoor. Je kan iemand die bijna scoort ongestraft neerschoppen en je krijgt voor licht shirtje trekken op het middenveld rood, dat is haast niet uit te leggen.
Inderdaad, erg makkelijk gegeven tweede gele kaart. Aan de andere kant hoort Slagveer ook gewoon zijn handjes thuis te houden natuurlijk.

Ik zie net de samenvatting, maar bij de pingel van Ajax was naar mijn mening ook niks aan de hand. Volgens mij speelde die verdediger gewoon de bal.

Maar ach, soms heb je de arbitrage tegen, soms mee. Wel raar dat het moment van de penalty voor Heerenveen niet in de samenvatting zit.

• Martinusz
Hij blijft sowieso lastige kwesties, want bij corners mag je elkaar bijna in een houtgreep nemen, maar buiten de zestien mag je eigenlijk elkaar amper aanraken.
Overigens ben ik van mening dat vasthouden als je tegenstander voorbij is altijd een gele kaart moet zijn hoe ligt het vasthouden ook is. Wel zouden scheidsrechters ook eens meer naar de andere kant moeten kijken, want aanvallers houden heel vaak vast, maar wordt niet gezien.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:45
martinusz schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:15:
Hij blijft sowieso lastige kwesties, want bij corners mag je elkaar bijna in een houtgreep nemen, maar buiten de zestien mag je eigenlijk elkaar amper aanraken.
Overigens ben ik van mening dat vasthouden als je tegenstander voorbij is altijd een gele kaart moet zijn hoe ligt het vasthouden ook is. Wel zouden scheidsrechters ook eens meer naar de andere kant moeten kijken, want aanvallers houden heel vaak vast, maar wordt niet gezien.
Gisteren nog een terechte pingel voor Utrecht gekregen bij een corner.
Scheids had eerst gezegd niet vasthouden dus corner moest even wachten daarna wordt Leeuwin in de houdgreep gezet en krijgt de penalty mee.
Mag vaker gebeuren wat mij betreft.

• JST94
Joostje123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:18:
[...]
Mag vaker gebeuren wat mij betreft.
Zo kan je al snel geen normale corner meer nemen. Er word zoveel getrokken en vastgehouden tijdens corners..

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

In 2015-2018 dus geen CL meer bij de NOS:
De NOS heeft geen bod gedaan op de rechten van de Champions League voor het seizoen 2015-2018. De omroep had daarvoor tot maandag 12.00 uur de tijd.

Dat meldt de NOS maandag.

"Het besluit om niet mee te bieden is een keuze. Door de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en II is de NOS gedwongen prioriteiten te stellen en keuzes te maken", zegt algemeen directeur Jan de Jong.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:14
Doe het een paar keer en ze leren het zo af. Moet er wel consequent worden gefloten, en dat is lastig. Dus ook wanneer de aanvallende partij de fout in gaat.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-12 16:17
Dat was toch al een tijdje bekend?

• KillaZ
  • Laatst online: 13:59
JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:22:
[...]

Zo kan je al snel geen normale corner meer nemen. Er word zoveel getrokken en vastgehouden tijdens corners..
Want elkaar vasthouden en shirtje trekken is "normaal" ?

Je weet zelf ook dat dit de omgekeerde wereld is; het wordt maar gedoogd omdat het zo vaak voorkomt.

K to the KillaZ

• Napo
  • Niet online
[...]

Onzinargument natuurlijk. Men moet gewoon van elkaar afblijven, kan je dat niet wordt je bestraft. Eenzelfde geldt voor het praten richting de scheidsrechter als je het niet eens bent met een beslissing. Gewoon direct straffen.

Daarnaast lijkt er nogal een verschil te zijn tussen de positie waar men een overtreding maakt. Als aanvaller wordt je veel minder snel bestraft met een kaart dan een verdediger voor een vergelijkbare actie. Ongeacht potentiele scoringspositie e.d. Eenzelfde gaat op voor het middenveld. Als verdedigende partij wordt je veel vaker bestraft dan de aanvallende partij met eenzelfde overtreding.

Er zit met enige regelmaat geen logische lijn in.

• Gonadan

Gonadan

JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:12:
Inderdaad, erg makkelijk gegeven tweede gele kaart. Aan de andere kant hoort Slagveer ook gewoon zijn handjes thuis te houden natuurlijk.

Ik zie net de samenvatting, maar bij de pingel van Ajax was naar mijn mening ook niks aan de hand. Volgens mij speelde die verdediger gewoon de bal.

Maar ach, soms heb je de arbitrage tegen, soms mee. Wel raar dat het moment van de penalty voor Heerenveen niet in de samenvatting zit.
Dat is weer het mooie van de subjectiviteit. Ik vond het ook niet echt een strafschop, maar gezien de stand ook niet meer echt relevant. Was het rond rust gebeurt dan had men veel meer moord en brand geschreeuwd. :D
JanW schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:32:
Doe het een paar keer en ze leren het zo af. Moet er wel consequent worden gefloten, en dat is lastig. Dus ook wanneer de aanvallende partij de fout in gaat.
Net als bij uittrekken van een shirt? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
[...]

De penalty van Ajax was inderdaad ook lichtjes. Want bij Sigthorsson is het toch geen scoringskans ontnomen. Als nou Cilessen of de cornervlag naar de grond ging, was het er wel eentje.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Zo vond ik het raar dat 2(of waren het er 3) buitenspelgoals niet in de samenvatting Feyenoord - Dordrecht zaten, ze zullen vast terecht zijn geweest, maar dat kan ik in het stadion niet goed zien en het beeld van de wedstrijd is door het niet laten zien van die momenten ook heel anders.

Last.fm | Code Talks

• Gynnad
  • Laatst online: 11:36
Angeloonie schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:31:
In 2015-2018 dus geen CL meer bij de NOS:

[...]
Zat er inderdaad aan te komen omdat het pakket te veel geld kosten. Toch wel erg spijtig nieuws. Hopelijk komt het niet volledig achter de decoder (weet niet of dat mogelijk is?).

Anders zal het wel naar RTL 7 gaan verwacht ik..

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 24-11-2014 12:44 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ph4ge
Afvalzak schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:43:
Zo vond ik het raar dat 2(of waren het er 3) buitenspelgoals niet in de samenvatting Feyenoord - Dordrecht zaten, ze zullen vast terecht zijn geweest, maar dat kan ik in het stadion niet goed zien en het beeld van de wedstrijd is door het niet laten zien van die momenten ook heel anders.
Beiden waren op het randje terecht, maar het waren wel grote kansen natuurlijk die als ze iets scherper waren geweest wel geteld hadden. Voor de beeldvorming is het ook niet handig, scoort Kazim een keer stond diegene die de voorzet gaf randje buitenspel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
Gynnad schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:44:
[...]

Zat er inderdaad aan te komen omdat het pakket te veel geld kosten. Toch wel erg spijtig nieuws. Hopelijk komt het niet volledig achter de decoder (weet niet of dat mogelijk is?).

Anders zal het wel naar RTL 7 gaan verwacht ik..
Ik weet niet wat erger is, achter de decoder of naar bijv. SBS6 met Hans Kraaij of RTL7 met Leon Driessen.... |:(

• Niku

Niku

Alagaesii

CL met Genee, Van der Gijp en Derksen. Ik zie het wel zitten :p

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:30

Quad

Doof

Spijtig, ik kijk liever de CL bij de NOS dan het zogenaamde met het bord op schoot en de samenvattingen van de Eredivisiewedstrijden. ;w

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:09

Vos

AFCA

ph4ge schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:51:

...
Voor mij een standaard geval van gele kaart. Zulke irritante overtredingen dat shirtje trekken als een speler je voorbij is.

Ik beoordeel alleen deze overtreding, heb verder niks gezien van de wedstrijd :).
[...]

...
Dus terecht toch? ;)
Napo schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:35:
[...]

Onzinargument natuurlijk. Men moet gewoon van elkaar afblijven, kan je dat niet wordt je bestraft. Eenzelfde geldt voor het praten richting de scheidsrechter als je het niet eens bent met een beslissing. Gewoon direct straffen.

..
Mee eens, maar men treedt niet op. Als je dat nu gaat invoeren komt er een stormvloed aan penalty's en kaarten. Dat moet dan maar ;). Bij een corner of standaard situatie worden er veel overtredingen gemaakt in de 16. Is (denk ik) voor een scheids ook allemaal heel moeilijk te zien, dus daarom wordt er veel 'gedoogd' heb ik het idee.

Zag bijvoorbeeld bij Arsenal - ManU dat 2 'verdedigers' de aanvallend koppende speler vasthouden en er alles aan doen zodat hij niet fatsoenlijk kan koppen. Hoe ver laat je dat gaan he?

[ Voor 56% gewijzigd door Vos op 24-11-2014 13:20 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:42
Vos schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:12:
[...]

Zulke irritante overtredingen dat shirtje trekken als een speler je voorbij is.
Niet alleen irritant, maar ook gewoon oerdom. Je hebt al geel op zak en dan ga je shirtje trekken. En kijk op wat voor plek, in het midden aan de zijkant waar totaal geen gevaar is. Amateurisme ten top!

• Joostje123
  • Laatst online: 17:45
[...]

Hoe het nu ging was gewoon echt prima.
Van te voren werd opgemerkt dat er getrokken en geduwd werd, floot even af en gaf een waarschuwing.
Word er niet naar die waarschuwing geluisterd? Moet je toch gewoon een pingel geven.

Verwijderd

Joostje123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:35:
[...]

Van te voren werd opgemerkt dat er getrokken en geduwd werd, floot even af en gaf een waarschuwing.
Word er niet naar die waarschuwing geluisterd? Moet je toch gewoon een pingel geven.
Probleem is vaak dat ze allebij evenveel aan het shirtjetrekken zijn. Dus waarom die pingel en niet een vrije trap voor de verdedigende partij?

Pingel heeft veel grotere invloed dus daarom zal de scheids niet zomaar een pingel geven tijdens een corner (uitzonderingen nagelaten natuurlijk).

Ze moeten inderdaad strenger zijn bij corners maarja wie krijgt er het voordeel? Is voor een scheids bijna niet te zien aangezien er 10 mensen shirtjes aan het trekken zijn.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 15:23

CR1691

Hero of Time

CL zonder Jeroen Grueter. Ik ben voorstander!

PSN: Finally_Chris

• JST94
Joostje123 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:35:
[...]

Daar heb je een punt. Maar het is echt niet dat de speler die de penalty veroorzaakt de enige is wie loopt te duwen/trekken. Iedereen in de 16 is met elkaar bezig, als de scheids er een opmerking over maakt staan ze verbaasd met hun handjes in de lucht. Maar zodra de cornernemer zijn aanloop neemt gaan ze vrolijk verder.
Makkelijk geven != onterecht. :)

• chim0
  • Laatst online: 03:42
CR1691 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:51:
Is dat die ene die altijd de namen verkeerd heeft? Er is er eentje die altijd de namen verkeerd heeft. Echt bloedirritant!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:19
Ook lekker, we kunnen vanaf 2015 geen Champions Leaque meer zien bij de NOS.
Dankzij Rutte krijgt de NOS minder geld (alles wat publiek en overheid is, heeft ie hekel aan) en daarom moet de Nos prioriteiten stellen.

Denk dat de CL ook wel duur is. De prijzen zullen wel hoog zijn?

Ik vind in elk geval heel jammer. Niet dat ik ervoor ga betalen nu, daar doe ik niet aan mee.

• PWM
  • Niet online

PWM

Krijgen we straks die gast die nu darten doet.

Ik hoop dat Eredivisie Live hem krijgt.

• JST94
Harribo schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:53:
Dankzij Rutte krijgt de NOS minder geld (alles wat publiek en overheid is, heeft ie hekel aan) en daarom moet de Nos prioriteiten stellen.
:(

Naar mijn mening hoort een toernooi als CL of EL op een gratis-zender. Kan ik dalijk overal abbonementjes gaan aanschaffen omdat ik wat voetbal wilt volgen..

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:16
Harribo schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:53:

Denk dat de CL ook wel duur is. De prijzen zullen wel hoog zijn?

Ik vind in elk geval heel jammer. Niet dat ik ervoor ga betalen nu, daar doe ik niet aan mee.
Ik las het net ook op VZ, echt vet balen. Dan maar naar een RTL of SBS, ik ga echt niet lappen voor Sport1 of al die andere meuk. Straks kan je voor alles wel een abbo-tje nemen. En what's next? Straks ook het EK / WK achter de decoder.

Against modern football! Het wordt er echt niet leuker op zo :(

• Tomba
  • Laatst online: 08:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vlassie1980 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:00:
[...]

Ik las het net ook op VZ, echt vet balen. Dan maar naar een RTL of SBS, ik ga echt niet lappen voor Sport1 of al die andere meuk. Straks kan je voor alles wel een abbo-tje nemen. En what's next? Straks ook het EK / WK achter de decoder.

Against modern football! Het wordt er echt niet leuker op zo :(
Persoonlijk kan ik dit alleen aanmoedigen. CL speelt Nederland al jaren geen rol van betekenis en EL na de groepsfase ook niet. Om daar dan miljoenen publieksgeld in te pompen.... Ik vind eigenlijk dat de samenvattingen ook niet bij de NOS thuis horen overigens. Genoeg commerciële partijen met een open kanaal die dat kunnen doen en het geld kan aan belangrijkere zaken uitgegeven worden :>

Sowieso zou je dan bij een partij als FoxSports of Sport1 meerdere wedstrijden kunnen uitzenden zodat de kijker beslist wat ie kijkt ipv de zender programmeur van de NOS.
Dat dus ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 24-11-2014 14:07 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• JST94
Tomba schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:03:
Sowieso zou je dan bij een partij als FoxSports of Sport1 meerdere wedstrijden kunnen uitzenden zodat de kijker beslist wat ie kijkt ipv de zender programmeur van de NOS.
Dat is wel een voordeel, maar hierdoor zou ik wel een extra abbonement moeten aanschaffen. Ik heb geen zin om €15.50 (Sport 1) te gaan betalen zodat ik CL-voetbal zou kunnen kijken.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:55:
[...]

Naar mijn mening hoort een toernooi als CL of EL op een gratis-zender. Kan ik dalijk overal abbonementjes gaan aanschaffen omdat ik wat voetbal wilt volgen..
Tja, zo kun je overal wel gaan redeneren.

Ik wil gratis interlandvoetbal, ik wil gratis CL, ik wil gratis Eredivisie, ik wil gratis PL voetbal. :P

Het houdt een keer op en de CL is een geldverslindend circus met maar 1 NL club die er altijd snel uitvliegt.

• JST94
tweaker2010 schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:54:
[...]

Tja, zo kun je overal wel gaan redeneren.

Ik wil gratis interlandvoetbal, ik wil gratis CL, ik wil gratis Eredivisie, ik wil gratis PL voetbal. :P

Het houdt een keer op en de CL is een geldverslindend circus met maar 1 NL club die er altijd snel uitvliegt.
Eens, maar ik wil best betalen om voetbal te kunnen kijken, probleem vind ik gewoon dat je dadelijk een aantal abonnementen moet aanschaffen om een paar competities te kunnen volgen.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51
Toevallig nog een discussie over gehad op kantoor hier. Als jij een beetje sportliefhebber bent die Voetbal, Formule1 en tennis wilt kijken ben je bij UPC dus gewoon bijna 50 euro extra kwijt per maand en zelfs dan heb je volgens mij nog niet alles omdat ze bijvoorbeeld niet de rechten hebben voor alle grand slam toernooien bij het tennis.

Ik vind het echt geen enkel probleem om extra te betalen omdat ik graag veel sport wil zien maar 50 euro per maand is gewoon belachelijk.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:16
Eens, het begint gewoon de spuigaten uit te lopen. Als je 1 extra kanaal zou hebben met alle sport dan zou het nog wel te overzien zijn maar nu heb je Sport1 en Fox en dat gaat gewoon veel te veel kosten per maand. Daarnaast wil ik incidenteel een wedstrijdje meepakken, als ik zo'n abbo af zou sluiten voelt het alsof je verplicht moet gaan kijken om het eruit te halen.

Heb nu al Netflix en dat is al eigenlijk buiten mijn principes :P

• ph4ge
Voor mij een standaard geval van gele kaart. Zulke irritante overtredingen dat shirtje trekken als een speler je voorbij is.

Ik beoordeel alleen deze overtreding, heb verder niks gezien van de wedstrijd :).
Tja, elke overtreding is irritant, daar hoeft een speler niet voor te douchen.

Voor mij is duidelijk dat als dit geen geel was geweest er achteraf nooit meer iemand over dit moment had gesproken.

Mee eens, maar men treedt niet op. Als je dat nu gaat invoeren komt er een stormvloed aan penalty's en kaarten. Dat moet dan maar ;). Bij een corner of standaard situatie worden er veel overtredingen gemaakt in de 16. Is (denk ik) voor een scheids ook allemaal heel moeilijk te zien, dus daarom wordt er veel 'gedoogd' heb ik het idee.

Zag bijvoorbeeld bij Arsenal - ManU dat 2 'verdedigers' de aanvallend koppende speler vasthouden en er alles aan doen zodat hij niet fatsoenlijk kan koppen. Hoe ver laat je dat gaan he?
Het blijft arbitrair... ;)

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:16:

Voor mij is duidelijk dat als dit geen geel was geweest er achteraf nooit meer iemand over dit moment had gesproken.
Of wanneer het niet zijn 2de geel was geweest, had je er ook niemand meer over gehoord. Het is nu alleen een ding, omdat het zijn 2de gele kaart was, maar ik vind het nog steeds gewoon heel erg dom als je al geel op zak hebt om dit soort overtredingen te maken.
Ook het zogenaamde rekening moeten houden met iemand die al geel heeft is onzin, een overtreding is geel waardig of niet, dat moet niet afhankelijk zijn van het feit of je ook nog rekening moet gaan houden met gele kaarten die spelers al hebben.
Zo zie je vaak dat 5 kleine overtredingen een gele kaart uiteindelijk opleveren, maar dan zou je bij nog 5 kleine overtredingen niet een tweede gele kaart trekken....want hij heeft er al 1. Nee na die 5 kleine overtredingen en een gele kaart, zou de speler zo slim moeten zijn om te denken, goh misschien moet ik niet zoveel overtredingen maken.
Vasthouden is vasthouden en dat valt zeker op als een speler je voorbij gaat, als je dan al geel hebt, moet je gewoon niet aan iemand z'n shirt gaan hangen, daar ligt de fout, niet bij een scheidsrechter die het wel/niet bestraft.

• JST94
De aanklager betaald voetbal van de KNVB start een vooronderzoek naar Karim El Ahmadi. De middenvelder van Feyenoord stond na zeventig minuten op het been van FC Dordrecht-speler Robin Gosens, die op dat moment geblesseerd op de grond lag.
Scheidsrechter Reinold Wiedemeijer ontging het voorval langs de zijlijn, maar de Marokkaans international moet nog toch vrezen voor een schorsing. Mocht El Ahmadi worden geschorst, mist hij waarschijnlijk de topper van zondag tegen PSV.
Bron: www.fr12.nl

De enige die je over deze overtreding hoort is iemand bij RTV Rijnmond, ik zelf zat in het stadion en had het niet gezien. Ook zat het niet in de samenvattingen (Normaal gesproken zit zoiets in de samenvattingen).

Ik weet wel het moment waarover het gaat, El Ahmadi wou Gosens over de zijlijn heen duwen, want hij lag 'geblesseerd' op de grond nét in het veld.

Als El Ahmadi echt op zijn been heeft gestaan is een schorsing terecht natuurlijk, maar naar mijn mening mag er dan ook opgetreden worden tegen al het faken van blessures, iets wat Dordrecht veelvuldig deed. Lagen ze weer op de grond te kermen en toen Feyenoord de bal buitenschoot of de arbiter floot hadden ze geen blessurebehandeling nodig en waren ze weer fit..

Maar ach, als El Ahmadi tegen PSV geschorst zou worden gewoon lekker in beroep gaan. :)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PWM schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:53:
[...]

Krijgen we straks die gast die nu darten doet.

Ik hoop dat Eredivisie Live hem krijgt.
:D , ik zou toch wel verwachten dat Fox ervoor gaat, voor het open net natuurlijk ...
NOS heeft interland voetbal al binnengesleept, bespreking in de rust was ook allang niet meer dan 2 minuten dus bij de commercielen zal je daar iig geen verschil in merken :P , slechter/korter kan het nooit worden met nog meer reclame in de rust.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

apis29 schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:21:
[...]

:D , ik zou toch wel verwachten dat Fox ervoor gaat, voor het open net natuurlijk ...
NOS heeft interland voetbal al binnengesleept, bespreking in de rust was ook allang niet meer dan 2 minuten dus bij de commercielen zal je daar iig geen verschil in merken :P , slechter/korter kan het nooit worden met nog meer reclame in de rust.

SMS NU jouw speler van de wedstrijd naar 0900-SBSFOX

SMS NU of jij vindt dat het een penalty is naar 0900-SBSFOX

* Tukk mist nu even <SCROLL>

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 24-11-2014 16:32 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ph4ge
martinusz schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:28:
[...]

Of wanneer het niet zijn 2de geel was geweest, had je er ook niemand meer over gehoord. Het is nu alleen een ding, omdat het zijn 2de gele kaart was, maar ik vind het nog steeds gewoon heel erg dom als je al geel op zak hebt om dit soort overtredingen te maken.
Ook het zogenaamde rekening moeten houden met iemand die al geel heeft is onzin, een overtreding is geel waardig of niet, dat moet niet afhankelijk zijn van het feit of je ook nog rekening moet gaan houden met gele kaarten die spelers al hebben.
Zo zie je vaak dat 5 kleine overtredingen een gele kaart uiteindelijk opleveren, maar dan zou je bij nog 5 kleine overtredingen niet een tweede gele kaart trekken....want hij heeft er al 1. Nee na die 5 kleine overtredingen en een gele kaart, zou de speler zo slim moeten zijn om te denken, goh misschien moet ik niet zoveel overtredingen maken.
Vasthouden is vasthouden en dat valt zeker op als een speler je voorbij gaat, als je dan al geel hebt, moet je gewoon niet aan iemand z'n shirt gaan hangen, daar ligt de fout, niet bij een scheidsrechter die het wel/niet bestraft.
Ik denk dat er als het zn eerste gele kaart was er ook discussie was geweest, maar dan had het inderdaad waarschijnlijk de wedstrijd niet zo beïnvloed.

Overigens bestaat de optelsom in de regels niet. Een overtreding is geel, of niet. ;)

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:55:
[...]

Mwah, de CL is natuurlijk een commercieel gedrocht wat er is om de rijke clubs nog rijker te maken. Volgens mij past een dergelijk concept juist perfect bij een betaalzender.

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:16:
[...]
Tja, elke overtreding is irritant, daar hoeft een speler niet voor te douchen.

[...]
Gelukkig dat we irritant (mijn mening) dus niet als maatstaf nemen ;). Hij moet gewoon douchen omdat hij een overtreding begaat die geel waard is, klaar. Ik snap de discussie omtrent DEZE overtreding niet. Ik begrijp dat de scheids voor heel veel dingen niet floot en hier dus wel voor, maar dat heb ik zoals gezegd niet gezien. Ik beoordeel (en bespreek) alleen deze overtreding.
JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:11:
[...]

Als El Ahmadi echt op zijn been heeft gestaan is een schorsing terecht natuurlijk, maar naar mijn mening mag er dan ook opgetreden worden tegen al het faken van blessures, iets wat Dordrecht veelvuldig deed. Lagen ze weer op de grond te kermen en toen Feyenoord de bal buitenschoot of de arbiter floot hadden ze geen blessurebehandeling nodig en waren ze weer fit..

Maar ach, als El Ahmadi tegen PSV geschorst zou worden gewoon lekker in beroep gaan. :)
Bewijs dat soort dingen maar eens... Dat is het probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Vos op 24-11-2014 16:58 ]

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:46:
[...]

Overigens bestaat de optelsom in de regels niet. Een overtreding is geel, of niet. ;)
EN toch zie je scheidsrechters het doen, wijzen ze naar allerlei hoeken van het veld zo van je hebt daar, daar en daar kleine overtredingen gemaakt, nu weer 1 dus je krijgt geel. Zelfde als een kaart trekken in het begin van de wedstrijd, wordt ook zelden gedaan...waarom? Geen idee, geel zou geel moeten zijn of het nu de eerste of laatste minuut is, maarja....tijd voor robot scheidsrechters ;)

• Napo
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:11:

Ik weet wel het moment waarover het gaat, El Ahmadi wou Gosens over de zijlijn heen duwen, want hij lag 'geblesseerd' op de grond nét in het veld.
Dat is naar mijn mening al geel en mogelijk rood waard. Je hebt als medespeler van de tegenstander af te blijven, zeker in het geval van een blessure. Je kan het er niet beter op maken enkel erger.

• Harribo
Martijndoes schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:
Toevallig nog een discussie over gehad op kantoor hier. Als jij een beetje sportliefhebber bent die Voetbal, Formule1 en tennis wilt kijken ben je bij UPC dus gewoon bijna 50 euro extra kwijt per maand en zelfs dan heb je volgens mij nog niet alles omdat ze bijvoorbeeld niet de rechten hebben voor alle grand slam toernooien bij het tennis.

Ik vind het echt geen enkel probleem om extra te betalen omdat ik graag veel sport wil zien maar 50 euro per maand is gewoon belachelijk.
Daarom doe ik dus niet er aan mee en betaal ik niet. Ook in de ijdele hoop dat meer dat doen.
Streams genoeg tegenwoordig en anders leuk avondje in de kroeg op scherm.
Ik heb geen enkele kennis of vriend die ervoor betaalt dus dan maar zo.

Vaak wil ik bijv ook gewoon Ajax zien in CL, de overige wedstrijden ga ik zelden voor zitten

Dus geld van CL gaat naar de allerrijksten? Vreemd dat Rutte er dan niet meer insteekt, hij zal binnenkort wel door zijn rijke pafferige voetbalvrinden wel op het matje worden geroepen dan :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 24-11-2014 18:32 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
Betalen voor de Nederlandse clubs is niet nodig, alle Champions League en Europa League wedstrijden met een Nederlandse club (en de finale ongeacht welke clubs) moeten op een open net worden uitgezonden volgens de Mediawet:
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_08-08-2012
(Totdat iemand met veel geld deze wet gaat weg lobbyen natuurlijk ;) )

Alle andere wedstrijden op een betaalkanaal is natuurlijk wel een reële optie, maar de enige zender met een open net en een betaalkanaal is Fox. RTL zou dus de rechten moeten delen (zoals nu met de NOS en Sport 1), en Sport 1 kan het niet helemaal zelf doen vanwege die mediawet.

Als het dan toch voor een groot deel op een betaalkanaal moet, doe dan maar Fox. Daar betaal ik al voor de Eredivisie en de Premier League, ga liever niet nog een keer extra betalen voor Sport 1 :)

• Harribo
RobbertC schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:32:
Betalen voor de Nederlandse clubs is niet nodig, alle Champions League en Europa League wedstrijden met een Nederlandse club (en de finale ongeacht welke clubs) moeten op een open net worden uitgezonden volgens de Mediawet:
Gelukkig maar, kan ik weer gerust ademhalen.
(er vanuit gaande dat dat hetzelfde is gebleven)

• PWM
  • Niet online

PWM

RobbertC schreef op maandag 24 november 2014 @ 18:32:
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zitten er nu al EL wedstrijden van Nederlandse clubs achter de decoder (Fox Sports)?

EDIT: Belachelijke wet overigens. Wie is onze wetgever om te bepalen dat het zo werkt? OF je laat het open en vrij, OF je lapt de centen en zorgt voor een uitzending op open net.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 24-11-2014 19:37 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

PWM schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:34:
[...]

Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zitten er nu al EL wedstrijden van Nederlandse clubs achter de decoder (Fox Sports)?
De voorrondes geloof ik?

• Gonadan

Gonadan

Martijndoes schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:

Wat ik geen enkel probleem zou vinden als ik ook weer veertig euro minder hoef te betalen als ik die camping zenders uit mijn pakket flikker, maar dat kan dan weer niet.

Ook gaan de prijzen van een enkele wedstrijd nergens meer over. :N

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12 16:04

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

EDIT: Belachelijke wet overigens. Wie is onze wetgever om te bepalen dat het zo werkt? OF je laat het open en vrij, OF je lapt de centen en zorgt voor een uitzending op open net.
Dat is hetzelfde in meer landen.

Wimbledon mag in Engeland bijvoorbeeld niet achter de decoder, sommige paardenraces ook niet.
Het gaat om evenementen die als redelijk nationaal van belang worden gezien, ik kan er ook wel een beetje inkomen. Als overheid betaal je ook genoeg in basis mee om paar eisen te mogen stellen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
[...]

Dat is waar inderdaad, Fox heeft Europa League wedstrijden van Nederlandse clubs. Nu staat er in de wet wel UEFA Cup genoemd en geen Europa League ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

Zie de overtreding van El Ahmadi nu pas bij VI, gadverdamme wat smerig.

• Vos

Vos

AFCA

Niku schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:26:
Ik net ook ja, als dat geen schorsing oplevert... Apart dat andere zaken hier meer aandacht kregen/krijgen ;).

De actie met Veltman was ook zeker een penalty.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 24-11-2014 21:30 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat een scoreboardjournalistiek bij VI. Castaignos wordt weer de hemel in geprezen na 2 goals tegen Zwolle.

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:28:
[...]
De actie met Veltman was ook zeker een penalty.
Ja inderdaad, die was me in de kroeg ontgaan, maar had zeker op de stip gemogen (geen rood).

• PWM
  • Niet online

PWM

Niku schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:26:
Ik had hem wel gezien, maar scheids keek ernaar en er was geen goede herhaling. Dacht dus dat het niets zou zijn. Heb beelden nu overigens niet gezien, maar uit de reacties maak ik op dat mijn initiële gedachte klopte ;)

If so, schorsen natuurlijk.

Verwijderd

tweaker2010 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:34:
Wat een scoreboardjournalistiek bij VI. Castaignos wordt weer de hemel in geprezen na 2 goals tegen Zwolle.
Castaignos doet het toch ook best wel goed toch?

Tig mensen hebben wat op die jongen aan te merken. Ondertussen heeft hij er alweer aardig wat in liggen dit seizoen.

Meest opvallende aan Castaignos vind ik zijn honger naar de goal. Hij is bijzonder doelgericht.

• JST94
PWM schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:36:
[...]
If so, schorsen natuurlijk.
Zijn er nog ergens beelden terug te zien? Ik heb gister geen VI gekeken.

Inderdaad, als El Ahmadi echt op zijn bovenbeen ging staan (bewust) dan geef hem maar lekker 3 wedstrijden schorsing. Wel eerst even in beroep gaan, dan is hij er tegen PSV nog bij. :+

Wel raar dat een speler als El Ahmadi dit doet, dit had ik nooit van hem verwacht om eerlijk te zijn. Gelukkig hebben we een goede vervanger op de bank zitten. :)

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die samenvatting van Studio Sport zondag was echt diep triest, die buitenspelmomenten zaten er niet in en nu dit moment van El Ahmadi waar gewoon niemand wat vanaf weet.

Ik was in het stadion en zag het opstootje wel, maar dacht dat het meer aan het tijdrekken van Dordrecht lag.

Last.fm | Code Talks

• JST94
Afvalzak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:05:
Die samenvatting van Studio Sport zondag was echt diep triest, die buitenspelmomenten zaten er niet in en nu dit moment van El Ahmadi waar gewoon niemand wat vanaf weet.

Ik was in het stadion en zag het opstootje wel, maar dacht dat het meer aan het tijdrekken van Dordrecht lag.
Ik zat ook in het stadion, enige wat ik gezien had was dat El Ahmadi hem over de zijlijn wou duwen. Terecht natuurlijk, die van Dordrecht waren continue met het gras aan het knuffelen. Erg frustrerend.

Ik dacht ook dat als de overtreding echt zo smerig zou zijn geweest dat hij wel in de samenvatting zou zitten. Maar dat is niet zo, ik hoorde er voor het eerst iets over op Rijnmond.

• Terranova
Afvalzak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:05:

Want spelers moeten maar onbestraft blijven omdat jij het in het stadion niet zag? Het is gebeurd(al heb ik geen idee wat eigenlijk).

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:24:
[...]

Want spelers moeten maar onbestraft blijven omdat jij het in het stadion niet zag? Het is gebeurd(al heb ik geen idee wat eigenlijk).
Serieus, waar heb ik dat gezegd? Ik zeg alleen dat de samenvatting drama was en dat niemand de overtreding daardoor gezien heeft en in het stadion krijg je de helft niet mee.

Als de overtreding erg was dan verdient El Ahmadi een schorsing, het liefst volgende week pas, maar ik heb het fragment niet gezien omdat de samenvatting veel belangrijke momenten niet bevat.

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 25-11-2014 09:43 ]

Last.fm | Code Talks

• Terranova
Afvalzak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:43:
[...]

Serieus, waar heb ik dat gezegd? Ik zeg alleen dat de samenvatting drama was en dat niemand de overtreding daardoor gezien heeft en in het stadion krijg je de helft niet mee.

Als de overtreding erg was dan verdient El Ahmadi een schorsing, het liefst volgende week pas, maar ik heb het fragment niet gezien omdat de samenvatting veel belangrijke momenten niet bevat.
Mijn excuses, ik las het verkeerd dan. Ik dacht dat je zei dat het buitenspel er niet in zat en juist wel die overtrading.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:04:
[...]

Tig mensen hebben wat op die jongen aan te merken. Ondertussen heeft hij er alweer aardig wat in liggen dit seizoen.

Meest opvallende aan Castaignos vind ik zijn honger naar de goal. Hij is bijzonder doelgericht.
Dit jaar heeft hij 8 goals. Vorig jaar was hij met 13 goals de best scorende Nederlander in de eredivisie (had hij de penalties mogen nemen ipv Tadic dan waren het er waarschijnlijk 20+ geweest).

Ik vind het ook geen slechte spits. Hij wil altijd winnen en werkt keihard. Hij is sterk, snel en behoorlijk balvast. Loopacties zijn meestal goed (wel vaak net over het randje buitenspel) en daardoor staat hij erg vaak op de goede plek. Minpuntje is dat zijn aanname en afwerking niet altijd zuiver zijn, daardoor heeft hij veel kansen nodig om te scoren.
Dat missen is ook waar de kritiek vandaan komt (of kwam). Dat ziet er zo knullig uit als het komt door een slecht aanname, dan heb je het idee dat je het zelf beter kunt. Als je dat vergelijkt met een Depay, die heeft vorig jaar een shitload aan gemiste schoten gelost. Maar omdat dat technisch goed uitgevoerde schoten zijn die dan net naast of over gaan blijft hangen dat er gevaar van zo'n jongen uitgaat. Uiteindelijk is het net zo mis natuurlijk.

Maar goed, Castaignos is pas 22 en er zit nog genoeg rek in. Als hij wat effectiever wordt lijkt het me de kandidaat voor de spitspositie op het WK van 2018.

Regeren is vooruitschuiven

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Er zit zeker nog rek in Castaignos. Ik denk niet dat hij in Oranje onder doet voor een Luuk de Jong.

Verder doelde ik vooral op het feit dat de media zo'n speler (te) snel hypen als hij een paar wedstrijden goed speelt roepen ze gelijk dat hij naar het buitenland moet etc. Laat hem eerst maar eens >20 goals scoren in een seizoen. En bij Twente is de druk om constant te presteren niet zo hoog als bij een club als Ajax of PSV.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:27

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:04:
[...]

Voor iemand die zo doelgericht speelt mist hij echt veel teveel kansen. En dan voornamelijk de hele simpele kansen. Laatste wedstrijd scoorde hij wel een hele lastige goal, maar een 1 op 1 situatie met de keeper verpest hij. Dat gaat al jaren zo. Hij mist gewoon teveel kansen.

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:22:
[...]

Voor iemand die zo doelgericht speelt mist hij echt veel teveel kansen. En dan voornamelijk de hele simpele kansen. Laatste wedstrijd scoorde hij wel een hele lastige goal, maar een 1 op 1 situatie met de keeper verpest hij. Dat gaat al jaren zo. Hij mist gewoon teveel kansen.
Daar heeft hij vooralsnog idd wel meer moeite mee.

Wat hiervoor ook door T-Mob werd geschreven vind ik hem wel iets weg hebben van Makaay met zijn loopacties, niet zelden speelt hij zo op het randje dat hij buiten spel wordt gegeven.

En hij is echt pas 22 jaar? Hoe oud was Huntelaar toen hij bij Ajax zoveel scoorde?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36
Ja, hij is van september '92. Verder mist hij misschien wel veel, hij creert ook veel. Als je kijkt naar wat hij wel scoort is dat helemaal niet heel slecht. Hij loopt richtind de 1:2. Dat is niet zo goed als Huntelaar, zeker in zijn ajaxtijd met 76 goals in 92 wedstrijden (die was 23-25 in zijn Ajaxtijd). Maar vergelijkbaar met van Persie en Kluivert. Een aantal van onze grote spitsen (Van Nistelrooij, Huntelaar, Van Hooijdonk) heeft wel een tijdje 1:1,5 of beter gelopen. Ik hoop dat Castaignos die stap nog kan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door T-MOB op 25-11-2014 11:56 ]

Regeren is vooruitschuiven

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:28:
[...]
Daar heeft hij vooralsnog idd wel meer moeite mee.

Wat hiervoor ook door T-Mob werd geschreven vind ik hem wel iets weg hebben van Makaay met zijn loopacties, niet zelden speelt hij zo op het randje dat hij buiten spel wordt gegeven.

En hij is echt pas 22 jaar? Hoe oud was Huntelaar toen hij bij Ajax zoveel scoorde?
23 jaar. Huntelaar was een beetje een laatbloeier (net als van Nistelrooy trouwens).

• JST94
tweaker2010 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:56:
[...]

23 jaar. Huntelaar was een beetje een laatbloeier (net als van Nistelrooy trouwens).
Ik vind 23 anders nog steeds vrij jong hoor. :) Jammer dat Castaignos destijds is vertrokken bij Feyenoord. Hij had toch een aantal jaar basis gestaan bij Feyenoord ondertussen.

Andere kant, als Castaignos niet was weggegaan hadden we geen Guidetti en Pellè gehad denk ik. :+

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

23 lijkt jong, maar toen begonnen die jongens pas bij een NL topclub en vertrokken op hun 25e naar het buitenland. En Castaignos is nog maar 22 en heeft al bij Inter gespeeld. Veel te vroeg gegaan dus.

• JST94
tweaker2010 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:04:
23 lijkt jong, maar toen begonnen die jongens pas bij een NL topclub en vertrokken op hun 25e naar het buitenland. En Castaignos is nog maar 22 en heeft al bij Inter gespeeld. Veel te vroeg gegaan dus.
Tijden veranderen hè :) Inderdaad veels te vroeg gegaan, na 1 goed seizoen bij Feyenoord meteen weg. Naar mijn mening had hij er beter aan gedaan om te blijven.

Maarja, grote club, flink salaris. Is verleidelijk natuurlijk.

• Gynnad
  • Laatst online: 11:36
De politie in Parijs heeft 95 supporters van Ajax opgepakt. Zij zouden volgens een bron bij de Franse politie in de buurt van de Eiffeltoren hebben willen vechten met supporters van Paris Saint-Germain.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla...supporters-in-parijs.html
41 van de 95 supporters hadden een kaartje, de overige niet. Op voorhand was sowieso al gezegd zonder kaartje mag je niet afreizen. Toch gebeurd het (weer). Ongelooflijk, zouden deze mensen gewoon niet wat harder aangepakt kunnen worden. Deze mensen verpesten het voor de normale supporter. Ik hoop dat ze daar een hele tijd vast blijven zitten.

Sowieso stadionverbod in Nederland/Europa met meldingsplicht wanneer Ajax moet spelen. Ben die mensen echt meer dan spuug zat, stelletje randebielen!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Je moet van goede huize komen om zo jong al te slagen in het buitenland. En dan direct naar een topclub.
De meeste Nederlandse voetballers krijgen geen eerlijke kans in Italie. Zie ook een van Ginkel.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:30:
[...]

41 van de 95 supporters hadden een kaartje, de overige niet. Op voorhand was sowieso al gezegd zonder kaartje mag je niet afreizen. Toch gebeurd het (weer). Ongelooflijk, zouden deze mensen gewoon niet wat harder aangepakt kunnen worden. Deze mensen verpesten het voor de normale supporter. Ik hoop dat ze daar een hele tijd vast blijven zitten.

Sowieso stadionverbod in Nederland/Europa met meldingsplicht wanneer Ajax moet spelen. Ben die mensen echt meer dan spuug zat, stelletje randebielen!
ik wil het niet voor enige hooligan opnemen, en ik weet ook niet wat er gebeurd is in Parijs... wat ik wel weet ik dat er vaak maar wat geluld wordt over wat er aan de hand was.... het verhaal van de ijzeren staven en bivakmutsen lijkt me in ieder geval al heel sterk... zeker als je zo dom bent om die spullen dan in de buurt van een van de best beveiligde toeristische attracties van Europa bij je te hebben... en ja, hooligans zijn dom, maar zo dom nou ook weer niet... daarnaast is in mijn ogen de franse politie altijd goed in statements maken d.m.v. overdreven acties... vooralsnog neem ik de boel dus nog even met een korrel zout...

trouwens, m.b.t. het kaartje: bij Europese uitwedstrijden moet je toch altijd je kaartje op de dag van de wedstrijd ophalen op een ophaalpunt ergens in de stad? (Moest dat jaaaaren geleden bij Lyon - Ajax in ieder geval wel). m.a.w. het is toch logisch dat de supporters (nog) geen kaartje hadden? (als dat nog steeds zo werkt)

[ Voor 11% gewijzigd door P.O. Box op 25-11-2014 12:46 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015