[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.684 views

Onderwerpen

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:24

Fiber

Beaches are for storming.

tweaker2010 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:16:
[...]

Rijkaard wil niet. Die doet het alleen voor het geld. En ten Cate is goed in commentaar leveren (net als Co).
De ideale bondscoach zou Ronald Koeman zijn en op de lange termijn Frank de Boer.
Ik zou iemand als Ron Jans wel eens bij Oranje aan het werk willen zien... :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik vrees dat v Oostveen niet van de gewaagde keuzes is. Die schuift Blind door of belt gewoon weer met Bertje

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Kunnen ze gelijk het falen van Jong Oranje ook bespreken. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Kwam een poll tegen op internet met de vraag of Hiddink ontslagen dient te worden. Van de 534 uitgebrachte stemmen vond 77% van wel en slechts 23% van niet.

Het aanblijven van van Oostveen stond niet in de vraagstelling. Gaat Hiddink, dan kan van Oostveen moeilijk blijven zitten. Idem ten aanzien van Blind, Koster en Goes.

http://www.voetbalprimeur...-gaal-nooit-gebeurd-.html

Kwam nog eenzelfde poll tegen op diezelfde site met meer stemmen, 2914 van wie 85% dat Hiddink moet gaan en slechts 15% vond van niet.

http://www.voetbalprimeur...ijn-tijd-is-voorbij-.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 17:03 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 18:51
Die met de 85% percentage is net na de wedstrijd. Die van de 77% percentage is van vanmiddag. Interessant. Over een week is het dan 50% :p?

Verwijderd

Aha, vandaar. Dank voor je aanvulling!

• Fiber

Fiber

Wellicht toch beter de wedstrijd tegen Letland op 16 november nog even afwachten...

Daarna hebben ze een hele winter om de boel opnieuw op de rit te zetten. Een bondscoach ontslaan is sowieso een dure grap lijkt mij...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:59:
Kwam een poll tegen op internet met de vraag of Hiddink ontslagen dient te worden. Van de 534 uitgebrachte stemmen vond 77% van wel en slechts 23% van niet.

Het aanblijven van van Oostveen stond niet in de vraagstelling. Gaat Hiddink, dan kan van Oostveen moeilijk blijven zitten. Idem ten aanzien van Blind, Koster en Goes.

http://www.voetbalprimeur...-gaal-nooit-gebeurd-.html

Kwam nog eenzelfde poll tegen op diezelfde site met meer stemmen, 2914 van wie 85% dat Hiddink moet gaan en slechts 15% vond van niet.

http://www.voetbalprimeur...ijn-tijd-is-voorbij-.html
Misschien meteen even een poll houden welke tegenstanders niet op het EL horen, wie de UEFA / FIFA moet gaan leiden, en wie in Syrië de macht moet hebben?

Kansloze polls.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:34:
Een middenveld met pak hem beet Ziyech, Clasie en Toornstra had het volgens mij bepaald niet minder gedaan dan het middenveld wat er gisteravond stond.

Misschien is het niet eens zo'n raar idee de basis van het Nederlands elftal te laten vormen door spelers uit de eredivisie. Omdat die spelers gewend zijn op een bepaalde manier te voetballen. En die spelers op een paar plekken aan te vullen met spelers met exceptionele kwaliteiten.
Die spelers in Oranje hebben ook allemaal in de Eredivisie gespeeld dus weten ook prima hoe te spelen op die manier. Clasie heeft zich inmiddels wel bewezen, maar een Ziyech of Toornstra heeft totaal geen ervaring in wedstrijden waar het er echt om gaat, als de druk hoog is en ze moeten presteren. Voor beiden geldt zeker t/m vorig seizoen dat het erg leuk was als ze goed presteerden, maar er niks aan de hand was als 't een keer niet lukte.

Ik zie in NL op Clasie en later wellicht Klaassen na niet direct spelers rondlopen die Oranje toch min of meer op sleeptouw kunnen nemen. Wellicht Maher nog, als die het licht een keer ziet.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12 21:32

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:37:
Wellicht toch beter de wedstrijd tegen Letland op 16 november nog even afwachten...

Daarna hebben ze een hele winter om de boel opnieuw op de rit te zetten. Een bondscoach ontslaan is sowieso een dure grap lijkt mij...
Wat dacht je van de de wedstrijd tegen Mexico? Het is te hopen dat die mexicanen het als oefenpotje zien.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:15
tweaker2010 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:25:
[...]

Wat dacht je van de de wedstrijd tegen Mexico? Het is te hopen dat die mexicanen het als oefenpotje zien.
Helaas die hebben iets recht te zetten. Gaat iig een pijnlijke avond voor Robben worden :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lands bekendste creatief boekhouder en fulltime narcist heeft weer een nieuw trucje.
Twente-voorzitter Joop Munsterman en drie van zijn commissarissen hebben voor tonnen aan privé-geld gestoken in de aankoop van voetballer Felipe Gutierrez. Om dit te verhullen hebben ze een limited op Cyprus opgericht. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.
En het mooiste:
Voorzitter Joop Munsterman reageert vanavond zelf ook in Nieuwsuur. Hij zegt dat er geen sprake is van belangenverstrengeling. ,,Wij hebben dat gevoel helemaal niet. De belangen lopen parallel.
Ja joh, belangenverstrengeling, ben je gek. Wat kan het nou voor kwaad dat de voorzitter van een Eredivisieclub een financieel belang heeft in zijn eigen spelers. En wat kan het nou voor kwaad dat een voorzitter persoonlijk geraakt word bij een flinke waardevermeerdering of mindering van een speler en het wel of niet spelen van de speler. En natuurlijk, bij een transfer over 3 jaar zal de heer Munsterman 100% kijken naar het belang van Twente, en zeker niet denken aan zijn eigen investering oOo

Als dit in Rusland of Zuid-Europa hadden we het al raar gevonden. Maar gewoon, onder de ogen van de KNVB _O-

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
tweaker2010 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Strootman kan het niet alleen. Ik heb hem op het WK niet echt gemist.
Nog even hierop reageren...je mist hem niet? Maar vervolgens wordt er 2 pagina's geluld over het middenveld dat niet van verdediging tot aanval komt, Strootman is juist zo'n speler die dat kan en voordat hij geblesseerd raakte was hij toch echt op weg om de beste middenvelder van Oranje te worden.
Hopelijk kan hij dat niveau weer halen, want ik denk dat hij weleens een grote schakel kan zijn voor het middenveld!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
PWM schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:31:
Lands bekendste creatief boekhouder en fulltime narcist heeft weer een nieuw trucje.

[...]

En het mooiste:

[...]

Ja joh, belangenverstrengeling, ben je gek. Wat kan het nou voor kwaad dat de voorzitter van een Eredivisieclub een financieel belang heeft in zijn eigen spelers. En wat kan het nou voor kwaad dat een voorzitter persoonlijk geraakt word bij een flinke waardevermeerdering of mindering van een speler en het wel of niet spelen van de speler. En natuurlijk, bij een transfer over 3 jaar zal de heer Munsterman 100% kijken naar het belang van Twente, en zeker niet denken aan zijn eigen investering oOo

Als dit in Rusland of Zuid-Europa hadden we het al raar gevonden. Maar gewoon, onder de ogen van de KNVB _O-
Dacht dat hij te slim was om zich ooit in een dergelijke situatie te brengen.
Trouwens waarom doen ze het via Cyprus?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 07:45

Vos

AFCA

martinusz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:51:
[...]

Nog even hierop reageren...je mist hem niet? Maar vervolgens wordt er 2 pagina's geluld over het middenveld dat niet van verdediging tot aanval komt, Strootman is juist zo'n speler die dat kan en voordat hij geblesseerd raakte was hij toch echt op weg om de beste middenvelder van Oranje te worden.
Hopelijk kan hij dat niveau weer halen, want ik denk dat hij weleens een grote schakel kan zijn voor het middenveld!
Inderdaad, tegen alle ploegen in onze kwalificatie poule kan je hem zo inruilen voor De Jong. Die komt imo alleen tot zijn recht tegen echte toplanden, waar je een 'pitbull' nodig hebt.

Strootman is voetballend veel sterker maar kan ook verdedigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 14-10-2014 21:25 ]

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12 16:34

MrMonkE

★ EXTRA ★

Duitsland heeft zelfde gedoe als wij gisteren.
Die Ieren spelen iets minder anti-voetbal maar scheelt niet veel met iceland.
Dat wordt een leuk WK met extra shitploegen. Leuke wedstrijden worden dat. 8)7

★ What does that mean? ★

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:02
Italie ook grote moeite met Malta....Spanje ook weer uitglijder gehad....gaat goed met alle "grote" landen. Engeland draait overigens wel lekker.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 19:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Servie vs albanie werd et even een matparty. Vloog een drone met albanese vlag(mogelijk kosovo referenties eropzegt verslaggever).
Als albanese voetballer zpu ik me rustig houden. Zijn met 30 man ofzo en geen publiek mee tegen paar duizend man...
ook al vuurwerk naar ze gegooid bij corners.... trieste bedoeling. Ik zeg hard straffen albanie wint met 0-3.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afvalzak schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Inderdaad, heeft ook nooit iets boeiends te zeggen en als hij wat zegt klopt het niet. Ik weet niet meer welke speler het was, maar hij beweerde dat het een rechtsbuiten was en het was een linksbuiten. Hoeveel Jack en Pierre hem ook ongelijk gaven, het hielp niet.
Dat ging over Ribery en dat rechts z'n zwakke been was :+ . Gister trouwens weer maar dan over Sigthorsson, eigenlijk hetzelfde verhaal: rechts z'n zwakke been :D !
Fleximex schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:32:
[...]

Ik vind Ronald in t.o.t. Frank zich vaak best wel als een nare man gedragen. Wat een rare argumenten. Guus zou te oud zijn. En er was van te voren al veel kritiek. En Guus zijn tactisch inzicht is verouderd omdat hij een poeple manager is.

- Leeftijd heeft niks te maken met kwaliteiten.
- Er was kritiek op de aanstelling van Hiddink omdat iedereen dacht dat Koeman het zou worden en die er wel klaar voor was. Maar niet kritiek op Hiddink zelf vooraf.
- Juist Hiddink kan door tot zijn pensioen omdat hij (jonge) mensen om zich heen verzameld die verstand van voetbal hebben. En samen met hen beslissingen maakt.

De mensen die er nu zitten zijn misschien niet de juiste:
Van Nistelrooij heeft nog geen trainersdiploma en kan Hiddink denk ik niet tot nauwelijks helpen bij de tactiek. Alleen individueel kan hij de aanvallers sturen.
Blind moet blijkbaar in 2016 de nieuwe bondscoach worden. Ik weet niet of Blind om die reden in zijn schoot geworpen is of Hiddink er zelf voor heeft gekozen. Maar ik heb niet het idee dat Hiddink en Blind een goed team kunnen vormen.

Ik vind de kritiek van Ronald de Boer maar raar. Dat je nu kritiek hebt over de wedstrijd met IJsland en de daarvoor verloren wedstrijden is meer dan logisch, maar wat hij zegt is alleen maar onzin.
Persoonlijk had ik zeker wel kritiek op de aanstelling van Hiddink en niet alleen omdat Koeman het niet werd (en genoeg in de media ook). Liever een jonge coach gezien met moderne (vernieuwende) taktieken/ideeen als het Koeman niet zou worden ... (en als het nog ergens rondzweeft vond ik al in het EK 2012 topic dat Koeman de nieuwe bondscaoch moest worden O-) ; op v.Gaal zelf geen kritiek, alleen op dat ie 4-3-3 wilde spelen). Blind zat inderdaad inbegrepen en Nistelrooy lijkt me ook helemaal geen nuttige assistent, veredelde stagiair eerder ...

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 14-10-2014 23:46 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 16:22
MrMonkE schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:31:
En toch gaan we weer massaal naar de WKs en EKs kijken.
Als we niet naar de ruk wedstrijden zouden kijken dan zouden ze dit soort zooi er ook niet doorheen duwen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:01

Quad

Doof

Milik weer belangrijk voor Polen, wordt tijd dat Frank de Boer hem eens een basisplaats gunt ten faveure van Sigthorsson.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Fiber

Fiber

De fans van landen als Ierland, Schotland en IJsland kun je er anders prima bij hebben lijkt mij... :)

Verwijderd

Ramzzz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:48:
[...]

Misschien meteen even een poll houden welke tegenstanders niet op het EL horen, wie de UEFA / FIFA moet gaan leiden, en wie in Syrië de macht moet hebben?

Kansloze polls.
Jouw vergelijkingen zijn een beetje te ver uit de context lijkt mij.

Ontstaat er een langdurig negatieve stroom ten aanzien van Hiddink dan laat de KNVB hem echt vallen.

Kansloos was Nederland gisteren.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb je de wedstrijd wel gezien? Ierland scoorde de gelijkmaker in de 94e minuut en Duitsland was tegen Polen de betere ploeg. Dat geeft een heel ander gevoel dan dat je van de mat wordt gespeeld net als Nederland.

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

tweaker2010 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:31:
[...]

Heb je de wedstrijd wel gezien? Ierland scoorde de gelijkmaker in de 94e minuut en Duitsland was tegen Polen de betere ploeg. Dat geeft een heel ander gevoel dan dat je van de mat wordt gespeeld net als Nederland.
Nee, ik heb de wedstrijd niet gezien. Ik roep zomaar random tijdens een wedstrijd iets over die wedstrijd.
Dat doe ik wel vaker bij wedstrijden die ik niet kijk. -O-

Tijd kijken.
Dingen beseffen enzo.

★ What does that mean? ★

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
BELGRADO - Een drone met Albanese vlag zette de boel dinsdagavond flink op zijn kop tijdens het EK-kwalificatieduel tussen Servië en Albanië.
Bron http://www.telegraaf.nl/t..._Bende_in_Belgrado__.html

Wat ik zo apart vind is dat die Albanese spelers zo door het dolle heen gaan wanneer een Servische speler de vlag probeert weg te halen, daar is toch niets mis mee. Zoiets hoort gewoon niet thuis op het veld, als die vlag gewoon was weggehaald kon de wedstrijd daarna gewoon verder. Maar ze flippen hem helemaal.

Nu kennen wij natuurlijk niet de politieke gevoeligheden maar kan me niet voorstellen dat je als proffessionele speler je zo uit de tent laat lokken doordat iemand de vlag van jouw land van een drone wil halen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Fleximex
Vreemd inderdaad. Maar dat publiek kan ook echt niet. Zo apart dat in Nederland het publiek altijd heel normaal is vaak families en niet de harde kern van clubs.
In heel veel andere landen zitten de harde kernen van de verschillende clubs samen als supporter voor het nationale team.
Als je die video ook ziet. Wat een enge mensen, die Servische supporters. En ook als de spelers van Albanië de spelerstunnel ingaan. Niet normaal.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7nhf201D4OQ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Wat ik zo apart vind is dat die Albanese spelers zo door het dolle heen gaan wanneer een Servische speler de vlag probeert weg te halen, daar is toch niets mis mee. Zoiets hoort gewoon niet thuis op het veld, als die vlag gewoon was weggehaald kon de wedstrijd daarna gewoon verder. Maar ze flippen hem helemaal.

Nu kennen wij natuurlijk niet de politieke gevoeligheden maar kan me niet voorstellen dat je als proffessionele speler je zo uit de tent laat lokken doordat iemand de vlag van jouw land van een drone wil halen..
Het ging hier om de vlag van Groot Albanie (geen bestaand land). Gezien de burgeroorlog uit het verleden ligt de kwestie Kosovo - Servie nog steeds gevoelig. Niet gek dat het dan compleet uit de hand loopt. Plaatje ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/03/16/Vp/Albanie350.gif

• Joostje123
  • Laatst online: 22:53
Gynnad schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:39:
[...]

Vlaggen liggen natuurlijk wel heel gevoelig, ze willen hem iets te snel hebben.
Maar die Servier doet wel een keer een beweging nee die krijg je niet.

• Fiber

Fiber

Beide landen voor straf gelijk maar een paar jaar schorsen... :)

Maakt Nederland tenminste ook weer een beetje meer kans op deelname aan het EK... :z

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:06

Niku

Alagaesii

Beide landen schorsen. Eens.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Pro info, wat The Guardian vandaag schreef over het Nederlandse elftal:
Holland find their level

Holland seriously over-achieved back there at the World Cup, fortunate to see off Mexico and Costa Rica, and flattered by the astonishing capitulations of Spain and Brazil, two teams signally unable to cope with absurd expectation. Now it’s the turn of the oranje to buckle under the pressure of artificially high hope. A middling team, no better, no worse, they’ve now lost away to both of their main rivals for automatic Euro 2016 qualification. Hardly a surprise, especially given the form of Iceland over the past 12 months, so Robin van Persie is quite correct to insist that critics of “fantastic coach” Guus Hiddink pipe down. The Dutch have plenty of time to turn their campaign round and Hiddink has the international CV, even if he’s no longer flavour of the month like his predecessor, Louis van Gaal (three major semi-finals to one, if we’re making facile comparisons). But even if Holland can’t overhaul the Icelanders and Czechs at home, there’s always third place and the play-offs. Without that safety net, Holland would actually be in a spot of proper bother right now, and we’d have one hell of a group on our hands. But it’s there, and they aren’t, not yet, so we don’t. Chalk up another success for Michel Platini and the glorious forward-thinking apparatchiks of Uefa!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 00:23

StrongArmLance

Endless flow

Zucht.. Engelse media is niet serieus te nemen (sportgebied). Die zien Engeland voor de aanvang van elk WK of EK als titel favoriet met in ieder geval de meest getalenteerde spelers.

Stroot is een erg goede speler. Nainggolan, zijn vervanger, is ook ontzettend sterk (al speelt hij meer dan eens verschrikkelijke 2e helften) en België doet er verstandig aan hem in de selectie te houden.

Maar ik denk dat we met stroot en een andere linksbuiten al een heel eind zijn. Alleen wat schuiven in de verdediging benodigd ;)

Verwijderd

YellowOnline schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:31:
Pro info, wat The Guardian vandaag schreef over het Nederlandse elftal:

[...]
En dat schrijft een kwaliteitskrant als The Guardian? Goedemorgen zeg, het zit menigeen daar blijkbaar nogal hoog dat hun eigen elftal stelselmatig zwak presteert op welk toernooi dan ook.

• Niku

Niku

Alagaesii

Mwa, eigenlijk vergeet The Guardian maar één bijzinnetje. Iets van: 'Oranje is pure middelmaat zonder Robben.'

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:26:
Mwa, eigenlijk vergeet The Guardian maar één bijzinnetje. Iets van: 'Oranje is pure middelmaat zonder Robben.'
Engeland is ook pure middelmaat zonder Rooney. Die engelse pers zou ik met een grote korrel zout nemen.

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:39:
[...]

Engeland is ook pure middelmaat zonder Rooney. Die engelse pers zou ik met een grote korrel zout nemen.
Dat weten ze in Engeland als de beste hoor, en pers moet je overal met een korrel zout nemen (als het voetbal betreft in ieder geval).

Verwijderd

Ze zeggen toch geen woord verkeerd daar? Iedereen loopt hier op Oranje te foeteren, doen ze dat in een buitenlandse krant, dan zijn we plotseling 1 front? :)

Engeland is zelf ook kritisch op het Engels elftal, en dan mag je ook gezonde kritiek op andere hebben.
Het is toch waar dat we nog met 2 vingers in de neus derde worden? Paniek om niks.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:27:
Het is toch waar dat we nog met 2 vingers in de neus derde worden? Paniek om niks.
Zo denken de spelers van oranje er blijkbaar ook over. Typische onderschatting. Maar als ze zo blijven presteren wordt die 3e plaats zelfs een lastig verhaal. Turkije is geen makkelijke tegenstander.

• Joostje123
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:27:
Ze zeggen toch geen woord verkeerd daar? Iedereen loopt hier op Oranje te foeteren, doen ze dat in een buitenlandse krant, dan zijn we plotseling 1 front? :)

Engeland is zelf ook kritisch op het Engels elftal, en dan mag je ook gezonde kritiek op andere hebben.
Om dan in de playoffs tegen Portugal terecht te komen en dan uiteraard verliezen.
Terechte paniek dus.

• D-e-n
En erger nog: het heeft gevolgen voor de FIFA-ranking. In december volgend jaar kom je vervolgens in een loodzware groep waardoor je het WK mist.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-12 23:01

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik denk ook dat het met een paar verschuivingen weer heel anders kan uit zien. Als Strootman fit is die samen laten spelen met de Jong. Dan heb je alweer een veel beter middenblok dat de verdediging wat meer kan ontzien. Blind vind ik nog steeds geen linksback, die is te traag om met veel ruimte in de rug te spelen (zoals tegen kleinere landen) De Vrij en Indi zijn natuurlijk ook geen snelheidsmonsters en daardoor is het altijd levensgevaarlijk als de tegenstander een counter inzet.

Ik zou dan ook nu Willems wel weer eens bij het NL elftal willen zien. Ik weet dat hij vorig jaar een periode / tijd had dat hij echt slecht speelde. Dit seizoen speelt hij echter prima. Ook kan hij met ruimte in de rug spelen omdat hij snel genoeg is om een aanvaller bij te houden / in te halen. Ook kan hij van toegevoegde waarde zijn in de kleine ruimte voorin.

Met Strootman en de Jong op het middenveld komt Sneijder ook weer veel beter tot zijn recht (op 10) en hoeft hij een stuk minder te lopen. Op 10 kan hij nog wel mee, in de rol die hij op het wk had was hij gewoon inwisselbaar voor een van de andere middenvelders die er rondlopen.

Een linksbuiten is wat moeilijker. Ik vind Depay eigenlijk de enige die echt geschikt is. Je zou Robben nog naar links kunnen gooien en dan Narsingh of Promes op rechts. Ook vind ik het jammer dat Kuyt heeft afgezegd, Vooral als het niet loopt heb je wat aan Kuyt.

Het is in ieder geval ook de tijd om te experimenteren, het loopt met de basis 11 niet, wisseling op de zwakke punten op dit moment kunnen weinig kwaad, veel slechter kan het niet lopen.

• Niku

Niku

Alagaesii

Is het geen tijd om afscheid te nemen van Sneijder als basisspeler? Die laat het ook al heel lang niet meer zien.

• Fiber

Fiber

Niku schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:48:
Is het geen tijd om afscheid te nemen van Sneijder als basisspeler? Die laat het ook al heel lang niet meer zien.
Mee eens. Die had eigenlijk na het WK zelf verstandig moeten zijn...

En Nigel de Jong heb je ook niet veel aan als je zelf het spel moet maken. Dan toch liever een type als Wijnaldum of Clasie. Wellicht toch Van Persie ook naar het middenveld halen en dan Huntelaar in de spits. Overigens snap ik het nut van 4-3-3 ook niet helemaal als je geen goede buitenspelers hebt die een voorzet kunnen geven. Van mij mag Lens er uit en dan bijvoorbeeld Fer er bij op het middenveld. En verdedigend klopte er nog niet heel veel van. Martins Indi voegt niet veel toe, behalve als echte mandekker teggen een topspits. Het wordt tijd dat Vlaar terug komt. En gek genoeg missen ze Kuyt ook nog steeds.

• D-e-n
Waar zou je Kuyt willen zetten dan? Ik mis die echt niet hoor. Die deelde tegen Italië ook gewoon in de malaise.

Je kunt Indi wel vervangen door van Dijk, Bruma of zelfs Douglas maar als het niet loopt zul je zien dat die ook wel eens een foutje zullen maken. En de opbouw wordt er echt niet sneller door. Wellicht dat een duo De Vrij-Veltman een betere opbouw verzorgt maar dat lijkt me verdedigend weer te mager. Uiteindelijk lijkt De Vrij-Vlaar me dus nog steeds wel de meest complete combinatie.

Je zult vooral het middenveld moeten aanpakken. Een goed middenveld zorgt dat je vooruit kunt, zorgt dat je de verdedigers ontlast en dat de spitsen bereikt worden. En dan sneuvelen bij mij De Jong én Sneijder. Het relatief mindere en onervaren middenveld tegen Brazilië (Clasie, Wijnaldum, de Guzman) was veel dynamischer en meer in balans dan Sneijder en De Jong.

Dat betekent niet dat het perse die drie spelers moeten zijn maar het geeft wel de richting aan: een slimme speler die vooruit denkt vlak voor de defensie en lopende mensen ervoor. Dan ziet onze nummer negen ook weer eens iemand in zijn rug.

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:45:
En erger nog: het heeft gevolgen voor de FIFA-ranking. In december volgend jaar kom je vervolgens in een loodzware groep waardoor je het WK mist.
Loodzware groep? Brazilie is eens verslagen met 7-0 en niemand durft ze ook maar omlaag te zetten. Spanje komt niet eens voorbij een zwak Nederland, en nog staan ze hoog. Waar zijn we bang voor? het is de vorm van de dag. Nederland staat wat lager, maar wat maakt dat nou uit? Als we tegen Columbia voetballen is het al niet om aan te zien, en toch zijn we daarna beter dan Spanje. Waar zijn we bang voor?

Duitsland is ook derde, omdat Ierland zo "schokkend goed" is. Zwitserland is vierde in hun groep... Noord Ierland heeft 9 punten! Paniek!

En trouwens.....Servie en Albanië mogen straks niet meer ballen, dus Portugal kwalificeert zich gewoon. Even die rust bewaren jongens.

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:29:
Waar zou je Kuyt willen zetten dan?
Desnoods op de bank...

Natuurlijk moet het niet nodig zijn, maar het gaat me vooral om zijn inzet, energie, geestdrift...

• Niku

Niku

Alagaesii

De Jong vind ik nog steeds ontzettend belangrijk voor Oranje tegen de sterkere tegenstanders. Achterin zou ik met Vlaar en De Vrij gaan spelen, ondanks dat je dan twee rechtspoten hebt. Depay zou mijn vaste linksbuiten worden, Robben op rechtsbuiten en RVP in de spits. Of, maar geen idee of dat zou werken, Strootman als loper, De Jong als controleur, RVP achter de spits en Huntelaar ín de spits.

• D-e-n
Wat zijn "sterkere" tegenstanders? In elke wedstrijd die we deze kwalificatie zullen spelen zul je hetzelfde beeld zien als tegen IJsland: wij hebben de bal.

• Fleximex
Ik zou Van Persie nooit met Huntelaar laten spelen. Niet omdat ze persoonlijk elkaar niets gunnen, maar omdat Van Persie dan op een plek komt waar die niet zo goed speelt als een ander dat kan. Van Persie op de flank is zeer voorspelbaar en hij mist een actie om dan iemand voorbij te spelen. En achter de spits zou kunnen, maar dan kom je op het middenveld toch een mannetje te kort want hij blijft graag voor.

Gewoon Huntelaar in de spits. Van Persie is een hele matige spits als die niet in vorm is. Omdat hij altijd moeilijk wil scoren, zoals een bal in de kruising jagen waar een simpel plaatsballetje volstaat, moet je hem niet opstellen nu.

Ik zou ook Vlaar en De Vrij achterin zetten. Die hebben zich tijdens de WK bewezen. En De Vrij is elke keer als Martins Indi of Veltman langs hem speelt de betere.

Dus als iedereen weer fit is:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img633/8020/ZspUZO.png

Blind is gewoon geen linksback. Te langzaam en te risicoloos. Dus Pieters want die doet het aardig.
Verder moet tegen van der Wiel gezegd worden dat die bij elke aanval over rechts, over Robben heen moet denderen. En tegen De Jong dat het een middenvelder is een geen CB.
Positie Afellay twijfel ik heel erg. Je kan Wijnaldum, Fer of de Guzman er ook neerzetten, maar dan heb je misschien te veel lopers. En Sneijder heeft 'het' niet meer.
Huntelaar zal misschien niet al te veel ballen van de flank krijgen van Depay en Robben, maar daar zijn de backs voor. De flankspelers knijpen naar binnen waardoor Pieters en van der Wiel tegen hooguit één man komen en vrij een voorzet kunnen geven op Huntelaar.

• D-e-n
Pieters zit bij Stoke op de bank dus de vraag is hoe goed die momenteel is. Een opkomende back die voorzetten geeft is hij in elk geval niet volgens mij dus dan klopt het idee achter je voorhoede ook niet meer. Verdedigend is het wellicht wel één van de betere opties.

Je argument om van Persie niet op te stellen snap ik niet Want welke simpele intikkers heeft hij dan gemist de laatste paar wedstrijden? Volgens mij was er vooral het probleem dat er überhaupt weinig aansluiting was naar voren. Daar kan Huntelaar dan ook niks mee, want die intikkers komen er dan ook niet.

Voor wat betreft het middenveld betreft. Zolang Strootman er niet is hou ik vast aan mijn analyse van een paar posts terug. En dan zou het in elk geval een linie met Clasie en Klaassen zijn. Die derde kan voorlopig Affelay zijn maar bijvoorbeeld Wijnaldum.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:38:
Pieters zit bij Stoke op de bank dus de vraag is hoe goed die momenteel is. Een opkomende back die voorzetten geeft is hij in elk geval niet volgens mij dus dan klopt het idee achter je voorhoede ook niet meer. Verdedigend is het wellicht wel één van de betere opties.
Beter dan Blind op dit moment in ieder geval. Blind verdedigt niet maar laat zijn man continue lopen.
Gezien het verleden verdient Pieters ook wel wat krediet in oranje vind ik. Hij heeft veel meer fysiek.

Verder zou ik Robben liever op links zien, op rechts zie je dat hij steeds naar binnen trekt ipv een voorzet geeft.

Verwijderd

Niku schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:04:
De Jong vind ik nog steeds ontzettend belangrijk voor Oranje tegen de sterkere tegenstanders. Achterin zou ik met Vlaar en De Vrij gaan spelen, ondanks dat je dan twee rechtspoten hebt. Depay zou mijn vaste linksbuiten worden, Robben op rechtsbuiten en RVP in de spits. Of, maar geen idee of dat zou werken, Strootman als loper, De Jong als controleur, RVP achter de spits en Huntelaar ín de spits.
Denk terug aan die wedstrijd tegen Argentinië met dat de Jong niet mee kon doen vanwege zijn blessure. Clasie schakelde Messi uit op een manier die weinigen aan hadden zien komen.

• Fleximex
Lens gaf een bal voor tegen IJsland waar van Persie te kort kwam en ik heb het idee dat Huntelaar er wel had gestaan. En van Persie wil vaak teveel. Hij schiet vrij vaak over en altijd met zijn wreef en hard.
Huntelaar doet het al jaren goed ook in Oranje. Van Persie staat er toch heel vaak niet, ondanks zijn goals tegen de 'kleintjes'. Op de WK heeft hij naast Spanje heel weinig laten zien.
Huntelaar is op dit moment echt beter en een garantie voor meer goals. Van Persie is nu alleen een garantie dat als er een goal valt het een mooie is.

Pieters heeft 5/7 competitiewedstrijden van Stoke gespeeld en het aardig gedaan. Dat is, jammer genoeg, voor mij genoeg om dan al links back voor het NL-elftal te zijn. Er is niet veel concurrentie.

Wijnaldum, Fer en de Guzman zijn beter dan Klaassen. Clasie zou wel kunnen in plaats van de Jong.

I.m.o. :)

Verwijderd

Fleximex schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50:
Lens gaf een bal voor tegen IJsland waar van Persie te kort kwam en ik heb het idee dat Huntelaar er wel had gestaan. En van Persie wil vaak teveel. Hij schiet vrij vaak over en altijd met zijn wreef en hard.
Huntelaar doet het al jaren goed ook in Oranje. Van Persie staat er toch heel vaak niet, ondanks zijn goals tegen de 'kleintjes'. Op de WK heeft hij naast Spanje heel weinig laten zien.
Huntelaar is op dit moment echt beter en een garantie voor meer goals. Van Persie is nu alleen een garantie dat als er een goal valt het een mooie is.

Pieters heeft 5/7 competitiewedstrijden van Stoke gespeeld en het aardig gedaan. Dat is, jammer genoeg, voor mij genoeg om dan al links back voor het NL-elftal te zijn. Er is niet veel concurrentie.

Wijnaldum, Fer en de Guzman zijn beter dan Klaassen. Clasie zou wel kunnen in plaats van de Jong.

I.m.o. :)
Huntelaar is een veel statischer spits als van Persie. Voor verdedigers gemakkelijker te verdedigen.

• D-e-n
Fleximex schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50:
Van Persie staat er toch heel vaak niet, ondanks zijn goals tegen de 'kleintjes'. Op de WK heeft hij naast Spanje heel weinig laten zien.
Tegen Australië was hij anders ook behoorlijk beslissend. En tegen Mexico heeft hij zich de blubber gelopen in die hitte. Daar had Huntelaar ook niks kunnen beginnen.
Huntelaar is op dit moment echt beter en een garantie voor meer goals.
Dat is de vraag. Huntelaar is goed als je veel in het strafschopgebied bent maar daar komen is juist het probleem van Oranje de laatste jaren. Ik denk dan weer terug aan de interland tegen België. Typisch zo'n wedstrijd waarbij de tegenstander er vol op springt en we daar geen raad mee weten. En dan had je dus ook niks aan Huntelaar.
Wijnaldum, Fer en de Guzman zijn beter dan Klaassen.
Het ligt er aan wat je wilt. Fer is meer een box to box speler, Klaassen lijkt me juist weer heel goed voor de goal.

• Fleximex
Dat is niet waar. Tegen IJsland liep hij veel vrij en was elke keer aanspeelbaar. Meer dan van Persie i.i.g.
Huntelaar scoort toch aan de lopende band, o.a. omdat hij altijd op de juiste plek staat.

Naar mijn inziens kan van Persie, op schitterende goals scoren, niet veel meer dan Huntelaar. Betere techniek is leuk, maar daar zag ik bar weinig van de vorige wedstrijd. Wat ik wel zag was dat Huntelaar elk kopduel won en elke bal die die kreeg goed aannam en door speelde. Van Persie heeft heel de wedstrijd de grootste moeite gehad met de verdedigers van IJsland.

Verwijderd

Fleximex schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:00:
Dat is niet waar. Tegen IJsland liep hij veel vrij en was elke keer aanspeelbaar. Meer dan van Persie i.i.g.
Huntelaar scoort toch aan de lopende band, o.a. omdat hij altijd op de juiste plek staat.

Naar mijn inziens kan van Persie, op schitterende goals scoren, niet veel meer dan Huntelaar. Betere techniek is leuk, maar daar zag ik bar weinig van de vorige wedstrijd. Wat ik wel zag was dat Huntelaar elk kopduel won en elke bal die die kreeg goed aannam en door speelde. Van Persie heeft heel de wedstrijd de grootste moeite gehad met de verdedigers van IJsland.
Huntelaar won kopduels? Waarom denk je? Misschien omdat hij samen met van Persie in de spits stond?

• Fleximex
Van Persie won ze niet.

Verwijderd

Hoeveel won Huntelaar er wel en van Persie niet dan?

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Denk terug aan die wedstrijd tegen Argentinië met dat de Jong niet mee kon doen vanwege zijn blessure. Clasie schakelde Messi uit op een manier die weinigen aan hadden zien komen.
Er zit één klein manco in je argumentatie.

De Jong deed gewoon mee (tot aan de 62e minuut).

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:52:
[...]
Huntelaar is een veel statischer spits als van Persie. Voor verdedigers gemakkelijker te verdedigen.
Het klopt dat hij statischer is, maar van Persie kon het tegen IJsland niet belopen, hij oogt niet zo fit.
Dus dan heb je weinig aan je beweeglijkheid als elke back het in de sprint van je wint.

• D-e-n
Fleximex schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:00:
Dan heb je volgens mij een ander potje gezien. Tegen Kazachstan viel hij goed in maar tegen IJsland heeft hij weinig goeds gedaan.
Dat moet je niet overdrijven. Iedereen komt altijd met zijn gemiddelde maar je moet ook de achtergrond van dat gemiddelde meenemen. Tegen welke tegenstanders was dat? Was het een makkelijke overwinning waarin we toch al beter waren?
Naar mijn inziens kan van Persie, op schitterende goals scoren, niet veel meer dan Huntelaar. Betere techniek is leuk, maar daar zag ik bar weinig van de vorige wedstrijd.
Ik denk dat er weinig spitsen ter wereld zijn die van deze wedstrijden nog iets hadden kunnen maken. Zlatan misschien maar dan houdt het wel zo'n beetje op.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
tweaker2010 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:21:
[...]

Het klopt dat hij statischer is, maar van Persie kon het tegen IJsland niet belopen, hij oogt niet zo fit.
Dus dan heb je weinig aan je beweeglijkheid als elke back het in de sprint van je wint.
Van Persie mag dan wel topscorer aller tijden van Oranje zijn en een schitterende goal tegen Spanje maken, ik vind hem altjid erg traag en als hij een kans mist kan hij wel erg pijnlijk kijken. Volgens mij speelt hij al vrij lang elke wedstrijd met pijntjes.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De drive en wil om te winnen mis ik ook bij hem. Als hij een beetje inzet van Huntelaar zou kunnen lenen.
Ik zal die goal van hem met die graspol in zijn mond nooit vergeten, hij heeft echt een neus voor de goal. :)

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik vind RVP nog altijd onze nummer één spits. Huntelaar komt er vaak goed in, en is ook een uitstekende spits, maar ik zou altijd voor Van Persie kiezen als ik er één moest opstellen.

Er is nu echt een soort heksenjacht gaande tegen Van Persie, wat ik zwaar onterecht vind.

Verwijderd

Ik blijf er ook bij dat RVP erg weinig goede ballen krijgt. Zeker tegen Ijsland ging alles hoog door de lucht en ze waren vaak onder het motto: In de pot gooien.

De steekballen die hij bij Arsenal/Man utd wel krijgt/kreeg zie ik niet gebeuren bij NL. Mede omdat er op rechts iemand staat die toch altijd wel graag voor zichzelf gaat. En Sneijder nu wel liever passes geeft maar toch kwalitatief minder is dan in 2010. Wat opvallend is want juist in 2010 ging Sneijder erg vaak zelf schieten vanuit de 2e lijn. RVP liep toen voor jan *** rond.

• Fiber

Fiber

Niku schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:38:
Ik vind RVP nog altijd onze nummer één spits. Huntelaar komt er vaak goed in, en is ook een uitstekende spits, maar ik zou altijd voor Van Persie kiezen als ik er één moest opstellen.

Er is nu echt een soort heksenjacht gaande tegen Van Persie, wat ik zwaar onterecht vind.
Van mij mogen ze er samen in, maar om de een of andere reden klikt dat ook niet zo goed, wat erg jammer is. In het verleden had je een tijdje het koppel Ronald de Boer / Youri Mulder. Die vulden elkaar prachtig aan. Helaas zie ik dat bij deze twee nog niet zo gauw gebeuren, al zou dat wel het mooiste zijn.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 15:02
Fiber schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:33:
[...]

Van mij mogen ze er samen in, maar om de een of andere reden klikt dat ook niet zo goed, wat erg jammer is. In het verleden had je een tijdje het koppel Ronald de Boer / Youri Mulder. Die vulden elkaar prachtig aan. Helaas zie ik dat bij deze twee nog niet zo gauw gebeuren, al zou dat wel het mooiste zijn.
Ronald de Bier was dan ook geen spits he ;)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Fiber schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:33:
[...]
In het verleden had je een tijdje het koppel Ronald de Boer / Youri Mulder. Die vulden elkaar prachtig aan.
Hoeveel wedstrijden hebben zij samen in de spits gestaan? Tegen de tijd dat De Boer regelmatig in het Nederlands Elftal stond, stond hij op het middenveld en Mulder heeft denk ik hoogstens twee handen vol interlands gespeeld.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:26

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:37:
De drive en wil om te winnen mis ik ook bij hem. Als hij een beetje inzet van Huntelaar zou kunnen lenen.
Ik zal die goal van hem met die graspol in zijn mond nooit vergeten, hij heeft echt een neus voor de goal. :)
Echt? Ooit gelet op hoe ontzettend veel meters en pressiewerk RVP verzet? Vergelijk dat nu eens met Huntelaar. Precies, RVP doet veel meer voor het team dan Huntelaar. Dat zie je doorgaans ook in het combinatievoetbal. Dat gaat direct helemaal dood zodra Huntelaar erin komt.

Nee, merp!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cijfertjes zeggen ook niet alles, maar toch. De laatste 2 seizoenen zie je dat het wat minder is bij hem:

Afbeeldingslocatie: http://statsbomb.com/wp-content/uploads/2014/10/RVP.png

Afbeeldingslocatie: http://statsbomb.com/wp-content/uploads/2014/10/Huntelaar.png

http://statsbomb.com/2014/10/does-van-persie-still-merit-a-starting-place-for-mufc/

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Fleximex schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:30:

Gewoon Huntelaar in de spits. Van Persie is een hele matige spits als die niet in vorm is. Omdat hij altijd moeilijk wil scoren, zoals een bal in de kruising jagen waar een simpel plaatsballetje volstaat, moet je hem niet opstellen nu.
?

Als hij ballen krijgt waar hij wat mee kan is er geen betere dan RvP, ik snap niet dat mensen maar Huntelaar erin willen maar zonder goede ballen kan hij ook niets en is hij nog minder waardevol dan RvP.

• Fiber

Fiber

lateef schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:58:
[...]

Hoeveel wedstrijden hebben zij samen in de spits gestaan? Tegen de tijd dat De Boer regelmatig in het Nederlands Elftal stond, stond hij op het middenveld en Mulder heeft denk ik hoogstens twee handen vol interlands gespeeld.
Bij Twente... En het was maar een voorbeeldje. Er zijn vast wel meer voorbeelden van elkaar mooi aanvullende spitsen-koppels.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:
Ik blijf er ook bij dat RVP erg weinig goede ballen krijgt. Zeker tegen Ijsland ging alles hoog door de lucht en ze waren vaak onder het motto: In de pot gooien.

De steekballen die hij bij Arsenal/Man utd wel krijgt/kreeg zie ik niet gebeuren bij NL. Mede omdat er op rechts iemand staat die toch altijd wel graag voor zichzelf gaat. En Sneijder nu wel liever passes geeft maar toch kwalitatief minder is dan in 2010. Wat opvallend is want juist in 2010 ging Sneijder erg vaak zelf schieten vanuit de 2e lijn. RVP liep toen voor jan *** rond.
Daarom Clasie (of Blind) op het middenveld. Clasie heeft in die paar interlands de afgelopen periode laten zien dat hij wel in staat is om Van Persie (en anderen) te bedienen die er vervolgens gelijk goede dingen mee deed. De Jong is een goede speler, maar een goede steekpass zal hij nooit van zn leven geven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Fiber schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:11:
[...]

Bij Twente... En het was maar een voorbeeldje. Er zijn vast wel meer voorbeelden van elkaar mooi aanvullende spitsen-koppels.
Tja, bij Twente, begin jaren negentig, daar zouden Huntelaar en Van Persie elkaar ook best goed aan kunnen vullen. Vind het niet echt een heel aansprekend voorbeeld.

Overigens denk ik dat Van Persie en Huntelaar in het Nederlands Elftal elkaar ook best goed aan zouden kunnen vullen, maar dan moet je wel op een andere manier en met andere spelers spelen. Op een andere manier zou je nog wel kunnen spelen, maar die andere spelers zijn er niet. En je zou dan Robben moeten passeren, lijkt me ook niet echt logisch.

Wanneer je twee buitenspelers zou hebben die de achterlijn kunnen halen en een goede voorzet geven, zou je Huntelaar in de punt kunnen zetten en Van Persie in een Bergkamp-achtige rol op het middenveld. Maar ja, je beste buitenspelers halen de achterlijn niet en gaan zelf richting het doel. Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan voor Van Persie kiest als spits, die is voetballend veel sterker.

• Niku

Niku

Alagaesii

Haha vet, Cillessen en Depay reiken samen de zilveren televizier-ster vrouwen uit.

YouTube: Cillessen en Depay bij Televizierring

• Fleximex
Leuk gedaan, ondanks dat het natuurlijk is ingestudeerd. Stoer ook van beide want het zijn redelijk ingetogen jongens.
Chantal Jansen trouwens zo'n hele verbaasde kop van "Ik win!". Niet mijn wereldje :).

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 07:45

Vos

AFCA

Blij dat de competitie weer begint! Die KJH vs RvP discussie ben ik wel klaar mee.

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Vos schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:49:
Blij dat de competitie weer begint! Die KJH vs RvP discussie ben ik wel klaar mee.
Eensh ! Vanavond om weer af te trappen kunnen we naar FC Oss - FC Eindhoven kijken. Brabants wedstrijdje :+

• Niku

Niku

Alagaesii

Fleximex schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:45:
Leuk gedaan, ondanks dat het natuurlijk is ingestudeerd. Stoer ook van beide want het zijn redelijk ingetogen jongens.
Chantal Jansen trouwens zo'n hele verbaasde kop van "Ik win!". Niet mijn wereldje :).
Haar reactie was dan wel weer vet. 'Uhh dankjewel Hans van Breukelen en Aaron Winter. Ja, ik weet niks van voetbal.'

• Fiber

Fiber

lateef schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:01:
[...]

Overigens denk ik dat Van Persie en Huntelaar in het Nederlands Elftal elkaar ook best goed aan zouden kunnen vullen, maar dan moet je wel op een andere manier en met andere spelers spelen. Op een andere manier zou je nog wel kunnen spelen, maar die andere spelers zijn er niet. En je zou dan Robben moeten passeren, lijkt me ook niet echt logisch.

Wanneer je twee buitenspelers zou hebben die de achterlijn kunnen halen en een goede voorzet geven, zou je Huntelaar in de punt kunnen zetten en Van Persie in een Bergkamp-achtige rol op het middenveld. Maar ja, je beste buitenspelers halen de achterlijn niet en gaan zelf richting het doel. Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan voor Van Persie kiest als spits, die is voetballend veel sterker.
Robben kan toch best als één van de (vier) middenvelders functioneren?

Dat we geen echte buitenspelers van niveau hebben is inderdaad een groot gemis.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wordt een lekker wedstrijdje voor PSV tegen AZ. Geblesseerd: Depay, Wijnaldum, Tamata, Hiljemark en Schaars. Geschorst: Brenet, Bruma en Cocu.

:+

[ Voor 3% gewijzigd door Niku op 17-10-2014 15:12 ]

• Joostje123
Niku schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:07:
Wordt een lekker wedstrijdje voor PSV tegen AZ. Geblesseerd: Depay, Wijnaldum, Tamata, Hiljemark en Schaars. Geschorst: Cocu, Bruma en Cocu.

:+
Ach ja dat heb je bij zat ploegen.
Utrecht is het eerder gebruikelijk dat ze 5 basisspelers moeten missen.
Hier gaat het eigenlijk maar om 3 basisspelers...

• Niku

Niku

Alagaesii

Joostje123 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:11:
[...]

Ach ja dat heb je bij zat ploegen.
Utrecht is het eerder gebruikelijk dat ze 5 basisspelers moeten missen.
Hier gaat het eigenlijk maar om 3 basisspelers...
Wel de absolute sterspelers (Depay, Wijnaldum). Toch lastiger spelen zonder die twee, zeker tegen een moeilijke tegenstander als AZ.

• Gynnad
  • Nu online
Niku schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Wel de absolute sterspelers (Depay, Wijnaldum). Toch lastiger spelen zonder die twee, zeker tegen een moeilijke tegenstander als AZ.
Sowieso een smulavond morgen, eerst PSV - AZ en daarna volgt FC Twente - Ajax. Een avond voor de voetballiefhebber :)

• ph4ge
Feyenoord is de beste club van de Eredivisie (aldus de data)

Dit seizoen een tweestrijd tussen Feyenoord en Twente? :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Niku

Niku

Alagaesii

'Wordt dit nu de eindstand? Vrijwel zeker niet.' Oke next.

Nee, best een interessant artikel, maar het zegt uiteindelijk helemaal niets.

• JST94
  • Laatst online: 31-07 13:28
Niku schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

Inderdaad, leuk om door te lezen. Maar je moet er niet teveel waarde aan hechten.

Nee. Mathijsen in de basis morgen. |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 17-10-2014 16:12 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Inderdaad.
Simpel voorbeeld: een strafschop gaat er in ongeveer 78 procent van de gevallen in en is dus 0,78 ExpGR waard.
Bij Cillessen is dat natuurlijk gewoon 100% :+

Zelfs met zo'n berekening ga je er niet komen.
De stand heeft invloed op de wedstrijd, daar lijtk hier geen rekening mee gehouden te worden. Kan ook dat een wedstrijd altijd hetzelfde zal verlopen ongeacht de stand maar dat zou niet handig zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Napo op 17-10-2014 16:36 ]

• ph4ge
[...]

Het enige wat het zegt is dat ze bij Ajax en een aantal kleinere clubs die nu hoog staan vrij goed met de kansen omspringen. Gezien alle kritiek die de aanvallers van Ajax hier constant krijgen is dat toch wel een opvallende conclusie.

Overigens heeft Feyenoord zo te zien een 100% kans op Europees voetbal, dus de doelstelling is voldaan. :P

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 17-10-2014 16:44 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:20
Beter speelt Ajax morgen niet tegen Twente, de Boer bevestigd net dat Sigtorsson wederom in de basis start. De Boer ziet geen reden om hem te wisselen :F |:(

"Kolbein is in vorm" :') Hoe dramatisch slecht speelt deze man dan als hij niet in vorm is?

[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 17-10-2014 16:57 ]

XXXVI

• D-e-n
Fiber schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:50:
[...]
Robben kan toch best als één van de (vier) middenvelders functioneren?
Nee. Op papier noem je het dan 442 maar het blijft een aanvaller. Het zou ook zonde zijn om hem echt als middenvelder te gebruiken. Je kunt natuurlijk wel gewoon met maar één vleugelspeler en twee centrumspitsen spelen.
Dat we geen echte buitenspelers van niveau hebben is inderdaad een groot gemis.
Het niveau is goed. Ze trekken alleen naar binnen

• Gynnad
  • Nu online
ephymerous schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:56:
Beter speelt Ajax morgen niet tegen Twente, de Boer bevestigd net dat Sigtorsson wederom in de basis start. De Boer ziet geen reden om hem te wisselen :F |:(

"Kolbein is in vorm" :') Hoe dramatisch slecht speelt deze man dan als hij niet in vorm is?
Hij scoort wel bijna altijd in topwedstrijden.. Ook als je zijn statistieken bekijkt dan is het nog helemaal niet zo heel erg verkeerd.. (66 wedstrijden, 27 doelpunten, dit seizoen competitie 3 goals in 7 wedstrijden) Ok, normaal gesproken verwacht je van een Ajax spits meer, maar de laatste jaren is dit het Ajax van dat elke speler een aantal keer scoort en niet één topscoorder.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 15:37

Koppensneller

winterrrrrr

Gynnad schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:06:
[...]

Hij scoort wel bijna altijd in topwedstrijden.. Ook als je zijn statistieken bekijkt dan is het nog helemaal niet zo heel erg verkeerd.. (66 wedstrijden, 27 doelpunten, dit seizoen competitie 3 goals in 7 wedstrijden) Ok, normaal gesproken verwacht je van een Ajax spits meer, maar de laatste jaren is dit het Ajax van dat elke speler een aantal keer scoort en niet één topscoorder.
Het probleem is niet zozeer dat hij niet scoort, maar dat hij het combinatie- en positiespel volledig om zeep helpt als hij aan de bal komt. Slechte techniek, lomp, lui bij het druk zetten, ik heb het wel gehad met onze IJslander.

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

rikoos schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:06:
[...]
Als hij ballen krijgt waar hij wat mee kan is er geen betere dan RvP, ik snap niet dat mensen maar Huntelaar erin willen maar zonder goede ballen kan hij ook niets en is hij nog minder waardevol dan RvP.
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ze hem een arrogrante lul vinden.

★ What does that mean? ★

• Gonadan
  • Laatst online: 07:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is imo simpel. Sigthorsson is een Huntelaar. Ajax speelt op dit moment meer richting een van Persie. Iedereen weet dat zoiets eindeloze discussies oplevert.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 19:55
Na vanavond staan wij 19e in de Jupiler League.. Alleen Fortuna Sittard staat nog onder ons. Toch reizen wij morgen (helaas wederom een verplichte buscombi...) af naar Emmen om onze jongens weer te steunen, ongeacht wat het wordt.

Morgen hopen op 3 punten.. Dat is iets wat wij als supporters weer nodig hebben.

Ik weet dat niemand op deze berichten zal reageren, maar daar doe ik het ook niet om, ik plaats deze berichten om te laten zien dat er mensen zijn die altijd achter hun lokale voetbalteam zullen blijven staan (zoals mijn oma en opa, die vele oud-spelers persoonlijk kennen). Ongeacht op welke plek ze staan of welke divisie ze spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door wsLy op 17-10-2014 23:41 ]

Stichting Hobbyserver

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 15:37

Koppensneller

winterrrrrr

Gewoon blijven doen :) Het heeft niet zoveel discussiewaarde, maar het is mooi om te zien hoe ook de kleinere clubs een mooie fanatieke aanhang hebben!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:34
Goed??? En wie bedoel je dan allemaal? Spelers als Narsingh, Schaken, Verhoek of Lens? Vind het echt helemaal niks! Narsingh, dan gaat ie voor de tegenstander staan naar beneden kijkend en probeert ie met een soort van Ronaldo trukendoos de tegenstander te dollen, maar negen van de tien keer struikelt ie over zijn eigen benen en komt er nog geen voorzet. En iedereen vind hem snel, maar ik vind hem absoluut niet snel. Is gewoon een speler voor Dordt of Excelsior. Schaken, die is uitgeteld en zit precies waar ie hoort: op de tribune. Dat heb ik nooit wat gevonden. Die gaat gewoon net zo lang rechtdoor tot ie niet meer kan en probeert dan een voorzet te geven, maar die eindigt vaker achter de goal dan ervoor. Verhoek, leeft die nog?? En Lens vind ik al helemaal niks en heb ik ook nooit wat gevonden (en zo snel is ie echt niet, heb het vaak genoeg gezien). Hij wordt negen van de tien van de bal gezet. Is totaal niet technisch, heeft niks verrassends en lijdt alleen maar balverlies.

Serieus, op dit moment is er geen één buitenspeler, die thuishoort in het Nederlands elftal.
Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015