Hoppa!!!! 3 belangrijke punten in het lastigste duel van het seizoen. Ik ben blij 
Het spel is een ander verhaal natuurlijk.
Het spel is een ander verhaal natuurlijk.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
XXXVI
PSN: Finally_Chris
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Dat was toch met die dvds?Spacey23 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:23:
Hoelang is het geleden dat Feyenoord van Ajax heeft gewonnen? Kan me die keer niet eens meer herinneren. Vandaag hadden ze in ieder geval de kans, maar gelukkig niet
XXXVI
Feyenoord machteloos???? Eerder andersom... 't was echt niet bewust dat Ajax zo terugzakte en alle ballen weg roeide van eigen helfttweaker2010 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:23:
Aan de andere kant wel logisch dat Ajax het zo uitspeelt na een vroege voorsprong. Ik vind het gewoon een knappe prestatie. Feyenoord was machteloos.
Hadden ze toen al DVD's?
Machteloos in de afronding. Vergeet niet dat Ajax midweeks ook al volgas tegen PSG heeft gespeeld.toolkist schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:27:
[...]
Feyenoord machteloos???? Eerder andersom... 't was echt niet bewust dat Ajax zo terugzakte en alle ballen weg roeide van eigen helft
[ Voor 20% gewijzigd door Kevinp op 21-09-2014 16:38 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
een beetje een oud raport maar deze weerspreekt je toch:Lekkerboeie86 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:39:
Altijd geluk daar in Amsterdam. Doodziek!
Klopt, zeker Utrecht tegen amateurs uit Luxemburg!! Het is toch veel instelling.D-e-n schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:40:
Ik heb het van de week al gezegd: dat is iets te makkelijk. De topclubs doen toch ook iets fout. Als je ziet hoe ze soms weggespeeld worden door clubs uit de eredivisie of bijvoorbeeld Oostenrijk. Dat is, ook met minder mogelijkheden, toch echt niet nodig. We worden straks ingehaald door Zwitserland en België.
[ Voor 63% gewijzigd door Kevinp op 21-09-2014 16:43 ]
Verwijderd
Is gewoon frustratie. Dat Ajax meestal precies zo speelt als Feyenoord vandaag en toch punten laat liggen omdat ze de kansen niet afmaken wordt voor het gemak even vergeten. Vandaag is het voor Ajax een keer andersom en dan is het wel lekker als je wint.Kevinp schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:41:
[...]
een beetje een oud raport maar deze weerspreekt je toch:
http://www.elfvoetbal.nl/...rbitrage-het-vaakst-tegen
Je bent wel een topper in kinderachtige reacties. Bedankt hiervoorLekkerboeie86 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:39:
Volkomen terechte winnaar! Feyenoord kwam er niet aan te pas, wist het net niet te vinden. Wat een klasse van Ajax, geen kansen, toch 0-1 winnen in die fietsenstalling. Kampioenschap is nu al beslistLekkerboeie86 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:39:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Pardon? Volgens mij speelde Feyenoord vorig seizoen ook al mening potje behoorlijk goed voetbal. Ook vorig jaar had Feyenoord moeite met scoren, alleen Pelle was daarop de uitzondering.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:43:
[...]
Is gewoon frustratie. Dat Ajax meestal precies zo speelt als Feyenoord vandaag en toch punten laat liggen omdat ze de kansen niet afmaken wordt voor het gemak even vergeten. Vandaag is het voor Ajax een keer andersom en dan is het wel lekker als je wint.
Ach zo'n wedstrijd is altijd erg beladen. Bij mij ook.Vos schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:44:
[...]
Je bent wel een topper in kinderachtige reacties. Bedankt hiervoor.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik haal nergens Feyenoord aan in mijn voorbeeld maar heb het juist over Ajax. En nee, Ajax speelde geen swingend voetbal, maar Ajax liet vaak punten liggen tegen de kleintjes omdat ze het voor rust af hadden moeten maken maar in plaats daarvan kansen niet benutten, waardoor het uiteindelijk toch 1-1 werd. Deze situatie kreeg Ajax vandaag mee te maken.D-e-n schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:48:
[...]
Pardon? Volgens mij speelde Feyenoord vorig seizoen ook al mening potje behoorlijk goed voetbal. Ook vorig jaar had Feyenoord moeite met scoren, alleen Pelle was daarop de uitzondering.
En je hoeft zeker niet te doen alsof Ajax de afgelopen jaren de meest swingende ploeg was van de eredivisie. Wat Ajax vooral voor had op Feyenoord is dat het veel stabieler was. Dat was een verdienste van de Boer
Deze wedstrijden staan vol van spanning. Het moeten winnen is blijkbaar toch lastig. Ook Cambuur MOET winnen als je na 10 wedstrijden nog bovenin staat. Juist dan zie je het verschil zien.gambieter schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:50:
De stukjes wedstrijd die ik heb gezien waren van beide kanten zo slecht, dat ze allebei problemen zullen krijgen om boven toppers als Cambuur te eindigen.
Verwijderd
nou, als cambuur fan heb ik het liefst dat we gewoon in de middenmoot wat blijven zodat er meer vertrouwen in een nieuw stadion komt en we op den duur net als Zwolle aankopen kunnen doen. Eerst nog maar een jaar overleven in de eredivisie en op deze manier komt er elk jaar weer meer geld beschikbaar en zo kan je langzaam groeien. Dat is op den lange duur beter.gambieter schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:50:
De stukjes wedstrijd die ik heb gezien waren van beide kanten zo slecht, dat ze allebei problemen zullen krijgen om boven toppers als Cambuur te eindigen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Wat mij opviel in de samenvatting is dat naast die drie ballen op de Lat/Paal Ajax net zo veel goede kansen heeft gehad.Quad schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:56:
Het Ajax van vorig seizoen had deze wedstrijd of dik verloren of op het einde een gelijkspel gehad. Nu zijn het drie punten maar heb de hele wedstrijd aardig wat keren in mijn billen geknepen. Op het einde was het zelfs een tweetal keren dat ik dacht die zit erin, 1-1 maar toch de dekselse Cillesen of van de lijn verdedigd.
Feyenoord was ongelukkig vandaag, Ajax het geluk En de drie punten, dat is het resultaat. Ik ben tevreden.
20 kansen voor 1 ploeg en 3 voor de ander. De samenvatting laat van allebei 3 zien. Conclusie :Kevinp schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:39:
[...]
Wat mij opviel in de samenvatting is dat naast die drie ballen op de Lat/Paal Ajax net zo veel goede kansen heeft gehad.
Met de reacties dat Feyenoord veel beter was betekend dat dat Feyenoord gewoon te weinig deed met het balbezit.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vitesse - Heerenveen ook gisteren; lieten ze alleen de 2 goals zien. Dat geeft dan ook een vertekend beeld, of dat moest ook echt het enige nuttige zijn om te meldenPWM schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:23:
[...]
20 kansen voor 1 ploeg en 3 voor de ander. De samenvatting laat van allebei 3 zien. Conclusie :
1. Samenvatting geeft vertekend beeld
2. Blijkbaar bestonden 17 kansen niet
Zeg het maar
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 21-09-2014 22:56 ]
DitHarribo schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:55:
Weer dat geneuzel over Pastoor en AZ bij studio voetbal..
Tjonge kan me toch niet voorstellen dat mensen dat zo interessant vinden, zeker niet om er in 2 voetbal praatprogramma's een half uur over te praten..
Over de Klassieker.. Geloof dat Ajax Lucky was
[ Voor 39% gewijzigd door St@m op 21-09-2014 22:59 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Inderdaad. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Pastoor daar gaat zitten. Wat een gefrustreerd mannetje.Harribo schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:55:
Weer dat geneuzel over Pastoor en AZ bij studio voetbal..
Tjonge kan me toch niet voorstellen dat mensen dat zo interessant vinden, zeker niet om er in 2 voetbal praatprogramma's een half uur over te praten..
Over de Klassieker.. Geloof dat Ajax Lucky was
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ben al lang blij dat de spelers zelf inzien dat ze slecht gespeeld hebben.Krukar schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:38:
Vandaag is weer het verschil tussen een kampioensploeg en een niet-kampioensploeg duidelijk.
De eerste speelt een draak van een wedstrijd en wint toch, de tweede speelt misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen en verliest toch.
Feyenoord had meer verdiend op basis van getoond spel maar is afgetroefd op effectiviteit.
Laat alsjeblieft overigens iemand de hele Ajax-selectie 20 rondjes om de arena laten rennen als straf voor de vandaag getoonde verschrikkelijke luiheid van het gros van de spelers
Nou ja, Ajax is er ook nog lang niet. Ajax heeft een erg jonge selectie en ze kunnen nu eenmaal niet altijd constant presteren, dat zal dit seizoen nog vaak genoeg blijken. Maar iedereen is die goede wedstrijd tegen PSG kennelijk al snel weer vergeten, dat vind ik ook wel typerend. Wat een onzin om dit luiheid te noemen.Krukar schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:38:
Vandaag is weer het verschil tussen een kampioensploeg en een niet-kampioensploeg duidelijk.
De eerste speelt een draak van een wedstrijd en wint toch, de tweede speelt misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen en verliest toch.
Feyenoord had meer verdiend op basis van getoond spel maar is afgetroefd op effectiviteit.
Laat alsjeblieftverigens iemand de hele Ajax-selectie 20 rondjes om de arena rennen als straf voor de vandaag getoonde verschrikkelijke luiheid van het gros van de spelers
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Niet geheel mee eens... gisteren zagen we een Ajax die we vaker hebben gezien, zoals tegen RBS en Utrecht; afgetroefd op felheid. Ajax heeft altijd moeite met ploegen die met opgestroopte mouwen elk duel sterk in gaat, niks nieuws onder de zon. Ook Feyenoord verraste mij niet, 120% inzet in hun kuip met de twaalfde man er achter, mooi om te zien. Maar het niet winnen is ook typerend. De afgelopen seizoenen hebben ze geleund op het scorend vermogen van Pelle en hadden ze naast inzet een scorende spits. Nu niet. Deze wedstrijd leek veel op wedstrijden van vorig seizoen waarin Pelle zijn dag niet had; qua inzet en kansen de bovenliggende partij maar falend in het afmaken van kansen. Nu Feyenoord geen Pelle meer heeft zal dit scenario nog wel vaker voorkomen. De inzet van gisteren kunnen ze niet elke week op de mat leggen.Krukar schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:38:
Laat alsjeblieft overigens iemand de hele Ajax-selectie 20 rondjes om de arena laten rennen als straf voor de vandaag getoonde verschrikkelijke luiheid van het gros van de spelers
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Helemaal mee eens. Dan wordt er gezegd dat Sightorsson niet in het systeem past en Andersen niet op zijn positie staat. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je iedere bal 5 meter van je voet laat springen of bij de tegenstander in de voeten speelt?Han schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:27:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de Boer vertrouwen houdt in Sigthórsson. Hij is blijkbaar de enige die wel iets ziet in hem. Als je Sigthórsson ziet spelen dan krijg je daar bijna medelijden mee. Over zijn inzet valt niks te zeggen maar het is een spits. Daarin faalt hij elke week weer. Hij past totaal niet in dit systeem. Ik had graag Milik willen zien voetballen gisteren, die kan het onmogelijk minder doen dan Sigthórsson. Om maar te zwijgen over Lucas Andersen, ik mag hopen dat die jongen voor het rest van dit seizoen bij Jong Ajax blijft ballen en geen stap meer in het eerste zet. Die jongen staat garant voor balverlies.
XXXVI
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 22-09-2014 10:14 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Han schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:27:
[...]
Ik zou als Rutten zijnde Te Vrede elke wedstrijd opstellen. Gewoon zonde dat iemand als Kazim-Richards zo'n jongen uit het elftal houdt.
Tja, het is maar hoe je 'schoten op doel' definieert. De 3 kopballen op de lat worden volgens de officiele definitie niet gerekend tot 'schot op doel'. Schot op doel geeft naar mijn mening dus niet aan hoe gevaarlijk je bent.St@m schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:05:
64% balbezit en 6 schoten op doel..
Dat is niet zo best.
[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 22-09-2014 10:22 ]
Moet dat stadion er wel komen. Heracles is al jaren bezig en al jaren roept die Jan Smit dat ze gaan degraderen als het stadion er niet komt.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:39:
[...]
nou, als cambuur fan heb ik het liefst dat we gewoon in de middenmoot wat blijven zodat er meer vertrouwen in een nieuw stadion komt en we op den duur net als Zwolle aankopen kunnen doen. Eerst nog maar een jaar overleven in de eredivisie en op deze manier komt er elk jaar weer meer geld beschikbaar en zo kan je langzaam groeien. Dat is op den lange duur beter.
Maar het zou wel leuk zijn om mijn zwager te sarren die al jaar en dag Ajax fan is
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Te Vrede staat er 5 minuten in en is in twee momenten gevaarlijker dan Kazim in de hele wedstrijd geweest is. Mooie analyse ook van Gulit over het bewegen van Kazim in de 16. Kazim is denk ik een hele bruikbare voetballer en echt een beest, maar niet de spits die Te Vrede uit de basis moet houden. Laat Schaken of Boetius maar banken, want die waren echt slecht. Manu en Kazim op de vleugels.JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:15:
[...]
![]()
![]()
Kazim-Richards is 300x beter dan Te Vrede. Te Vrede moet ook als aanspeelpunt fungeren, maar dat kan hij gewoon niet. Techniek heeft Te Vrede niet, hij heeft net zoals Immers altijd ruzie met de bal. Passes gaan vaak fout bij Te Vrede en de bal vast houden is ook niet altijd zijn sterkste punt. Hij heeft zijn lengte wel mee waardoor hij snel al gevaarlijk kan zijn in de lucht.
Kazim-Richards is veel completer dan Te Vrede, hij is sneller, sterker, heeft meer techniek in zijn kleine teen dan Te Vrede in heel zijn lichaam. Hij kan de bal vasthouden en hij kan ook koppen.
Waarom zou je uberhaupt dan Te Vrede erin zetten? Dat is gewoon geen Feyenoord-materiaal.
En dat is nou gebrek aan kwaliteit, want vergelijk het elftal eens met dat van vorig jaar. Dat is een verschil van dag en nacht, dus het is echt niet gek wat wij zien. Dat is gewoon normaal voor dit elftal, meer moet (en mag) je er ook niet van verwachten. Ik sta er niet van te kijken dat ze kansen missen als je naar de kwaliteiten kijkt.St@m schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:05:
Natuurlijk mag je niet verwachten dat Ajax zo slecht speelt, maar als Feyenoordsupporter mag je echt wel verwachten dat Feyenoord het zo duidelijk aanwezige overwicht ook uitdrukt in kansen, en dat heb ik in ieder geval niet gezien.
Inderdaad de enige mutatie, maar wel één die een verschil oplevert van 24 doelpunten.D-e-n schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:12:
De enige mutatie voorin is die van Pelle dus als je het over kansen missen hebt is dat het verschil met vorig jaar. En dat gaat die Kazim dus niet oplossen zo lijkt het.
De enige positie waar die Kazim nog enigszins zal renderen is de nummer 10 positie. Hij is geen echte spits en al helemaal geen buitenspeler. Daarvoor is hij gewoon te traag. Hij is een aanspeelpunt, maar ook dat gaat lastig worden straks. Het trucje wat hij kan, zich breed maken en de bal vasthouden als aanspeelpunt, is makkelijk te verdedigen. Na 10 wedstrijden is daar de nieuwigheid ook af.Kazim rechtsbuiten zetten zou ik overigens echt wanbeleid vinden. Je hebt een jonge rechtsbuiten aangetrokken en je hebt twee jonge buitenspelers uit de eigen jeugd. Daar zou je mee verder moeten, ook gezien de lange termijn.
Ik weet precies wat schoten op doel zijn hoorJustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:15:
Tja, het is maar hoe je 'schoten op doel' definieert. De 3 kopballen op de lat worden volgens de officiele definitie niet gerekend tot 'schot op doel'. Schot op doel geeft naar mijn mening dus niet aan hoe gevaarlijk je bent.
Ik denk wel dat Catenaccio de officiele definitie kent.
Ik vind 3 ballen in de lat in een tijdsbestek van 15 minuten anders toch aardig gevaarlijk.St@m schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:28:
[...]
Ik weet precies wat schoten op doel zijn hoorDat is wanneer de keeper een redding maakt. Ik had het verder ook over na de 0-1. Is Feyenoord nou echt heel gevaarlijk geweest? In de 70e minuut zei ik gisteren al dat Feyenoord niet meer ging scoren, totaal onmachtig naar voren toe. Toornstra, Clasie El Amhadi.. alledrie keihard gewerkt, maar het verfijnde passje om de spits in stelling te brengen was er niet. Boetius en Schaken, geen één keer hun man uitgespeeld. Boilesen is zo ongeveer de slechtste verdediger van de eredivisie en Schaken heeft hem niet 1x te kakken gezet. Manu komt er in en passeert hem gewoon 2x binnen 10 minuten.
En ja, als je 90 minuten druk zet, dan komen er uiteraard vanzelf een keer mogelijkheden, maar dat is meer geweest omdat een blinde bal naar voren toevallig goed viel dan mooi/goed uitgespeeld door Feyenoord.
Maar Pellè maakte zich ook breed en hield de bal vast. Hij maakte het de verdedigers vaak lastig genoeg hoor.Han schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:26:
De enige positie waar die Kazim nog enigszins zal renderen is de nummer 10 positie. Hij is geen echte spits en al helemaal geen buitenspeler. Daarvoor is hij gewoon te traag. Hij is een aanspeelpunt, maar ook dat gaat lastig worden straks. Het trucje wat hij kan, zich breed maken en de bal vasthouden als aanspeelpunt, is makkelijk te verdedigen. Na 10 wedstrijden is daar de nieuwigheid ook af.
[ Voor 4% gewijzigd door JST94 op 22-09-2014 12:33 ]
Prima, als jij vindt dat Feyenoord na de 0-1 veel heeft gecreëerd dan kan ik daar mee leven. Ik zeg dat Ajax redelijk eenvoudig op de been is gebleven (in verdedigend opzicht). Veel balbezit, tegenstander kwam niet aan voetballen toe, allemaal heel goed, maar uitgespeelde kansen creëren ho maar.JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:31:
[...]
Ik vind 3 ballen in de lat in een tijdsbestek van 15 minuten anders toch aardig gevaarlijk.
Veel balbezit? De statistieken zeggen dat Ajax 35% balbezit had. Dat noem ik nou niet bepaald veel voor een club die normaal gesproken het meeste balbezit heeft. Het is gewoon dat Feyenoord net de pech had (Of Ajax het geluk, net hoe je t wilt zien) dat het niet mee zit in de afwerking.St@m schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:33:
[...]
Prima, als jij vindt dat Feyenoord na de 0-1 veel heeft gecreëerd dan kan ik daar mee leven. Ik zeg dat Ajax redelijk eenvoudig op de been is gebleven. Veel balbezit, tegenstander kwam niet aan voetballen toe, allemaal heel goed, maar uitgespeelde kansen creëren ho maar.
Nee, Feyenoord had veel balbezit. Maar creëerde niet zo gek veel.JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:36:
[...]
Veel balbezit? De statistieken zeggen dat Ajax 35% balbezit had. Dat noem ik nou niet bepaald veel voor een club die normaal gesproken het meeste balbezit heeft. Het is gewoon dat Feyenoord net de pech had (Of Ajax het geluk, net hoe je t wilt zien) dat het niet mee zit in de afwerking.
Juist, Feyenoord was veel beter in alle opzichten, maar het creëren van echte kansen.. dat zat er gewoon niet in. In blessuretijd komt Ajax goed weg, maar vanaf minuut 25 tot 90 heb ik niet echt het idee gehad dat Feyenoord nog een doelpunt ging maken. Het was gewoon niet dreigend genoeg.Exocet schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:38:
Feyenoord was natuurlijk veel beter, maar ben het wel eens met St@m over de kansen. Ajax kreeg er toch ook nog wel een aantal, Vermeer moest 2 keer reddend optreden. In de blessuretijd kwam Ajax natuurlijk wel heel goed weg met nog twee bijna goals van Feyenoord.
Denk wel dat de Boer flink is geschrokken van de ondergrens van dit Ajax.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Uit het gesprek aan tafel bij Studio Voetbal gisteren begreep ik dat er ook tussen Van Basten en Pastoor sprake is van een vertrouwensbreuk, althans een gebrouilleerde relatie.L1nt schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:46:
Met die hele soap daar bij AZ, ben ik de enige die verwacht dat van Basten vandaag of morgen helemaal daar vertrekt en achter Pastoor gaat staan?
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 22-09-2014 13:29 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
HAHAHAHAHAHASt@m schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:44:
[...]
Nee, Feyenoord had veel balbezit. Maar creëerde niet zo gek veel.
[...]
Juist, Feyenoord was veel beter in alle opzichten, maar het creëren van echte kansen.. dat zat er gewoon niet in. In blessuretijd komt Ajax goed weg, maar vanaf minuut 25 tot 90 heb ik niet echt het idee gehad dat Feyenoord nog een doelpunt ging maken. Het was gewoon niet dreigend genoeg.
Thunder00x schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:39:
[...]
HAHAHAHAHAHA
Welke wedstrijd heb jij serieus zitten kijken?
![]()
![]()
![]()
[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 22-09-2014 13:58 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Trank00l op 22-09-2014 14:00 ]
Dan zeg je toch precies hetzelfde als ikThunder00x schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:59:
Ik moet er wel om lachen als je aangeeft dat je totaal niet het idee had dat Feyenoord nog een doelpunt ging maken.
Ik vraag me dan inderdaad af welke wedstrijd je hebt zitten kijken. Heb je alleen de samenvatting gezien misschien?
In alle opzichten was Feyenoord beter.
- Veldspel
- Duels winnen
- Kansen creeren
- Druk zetten en bal direct weer veroveren
Ik weet niet wat jou defenitie van een kans is maar dat is niet altijd een 100% kans... of 1 op 1 op de keeper aflopen... Goed combinatie voetbal waar een afstandschot uitkomt zie ik ook gewoon als een kans.
Na de 0-1 heb ik in ieder geval de volgende kansen genoteerd:
Minuut 15/16? Schot Clasie net naast, Cilissen stond ietswat voor zijn doel is gewoon een kans.
Minuut 43 Kazim na een pass van Toornstra schiet hem net naast met zn linkervoet.
Minuut 73 Voorzet op Boetius kopbal gered door Cilissen
Minuut 92 ongeveer actie van Manu die teruglegt op Te Vrede en tegen de verdediger en keeper aanschiet
Minuut 94 Kopbal Te vreden na een voorzet
Nee totaal geen kansen meer na de 0-1 gecreerd hoor
En JA, ajax krijgt kansen als je meer risico gaat nemen als Feyenoord zijnde.
[ Voor 17% gewijzigd door Trank00l op 22-09-2014 14:14 ]
Mwah, als ze die dan wel afmaken kan ik me daar ook in vinden.. Als ze dan alle 6 missen...Thunder00x schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:15:
Als Feyenoord elke wedstrijd 6 goede kansen weet te creeren in 90 minuten ben ik zeker tevreden.
Ik begrijp het spelletje prima, maak je maar geen zorgen. Nogmaals, als jij vindt dat de verhouding kansen en veldoverwicht prima in balans was dan vind ik dat prima. En ja, 6 kansen in 90 minuten waarin je domineert vind ik weinig. Veel te weinig. Het had kansen moeten regenen. Ajax was helemaal nergens.Thunder00x schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:11:
Wow in welke droomwereld leef jij dan?
6 goede kansen in een voetbal wedstrijd is weinig vind je? STEL dat ze er allemaal in waren gegaan, had het 6-1 geworden. Is dat ook weinig dan?
Volgens mij begrijp jij niet dat in 90 minuten voetbal vrij vaak maar hooguit 50/60 minute daadwerkelijk gevoetbald wordt. De rest van de tijd gaat op aan wissels, ingooien, doeltrappen,blessures,vrije trappen.
Misschien is het nog ergens te vinden, zoek het maar op.. daadwerkelijke tijd dat de bal in het spel was. Kom je hooguit op 50/60 minuten denk ik. En ja dan zijn 5/6 goede kansen meer dan genoeg.
Daarnaast zijn het geen robots, soms moet je wat minder tempo spelen en gaten proberen te creeren in de defensie van je tegenstander, dan kan zomaar 10 minuten duren.
Ik zeg helemaal niet dat er geen kansen gecreëerd zijnWaar ik vooral op reageerde was dat je zei dat er geen kansen gecreerd waren. Dat is dus niet zo, er is genoeg gecreerd alleen het afmaken zat tegen of de afmakers hebben niet genoeg kwaliteit dat kan ook.
De keeper heeft 2 ballen recht op zich af gehad.Ajax was bedroevend ja, maar ze stonden wel gewoon goed georganiseerd, en de keeper had ook geen verkeerde dag dacht ik zo. Maar nogmaals aan het aantal kansen creeren lag het gisteren naar mijn mening in ieder geval niet.
Ik heb Mark Rutte ook niet gehoord.Ik hoor er trouwens ook niemand over, Frank de boer zelf niet en Rutte ook niet. Of heb jij ze horen zeggen ja ze speelde aardig maar echte kansen hebben ze niet gehad. Nee dacht het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 22-09-2014 14:25 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2014 14:30 ]
Als er dan word gezegd dat 6 kansen.. amper kansen creeren is dan is het einde zoek.Of ze er nou wel of niet ingaan.jbdeiman schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:19:
[...]
Mwah, als ze die dan wel afmaken kan ik me daar ook in vinden.. Als ze dan alle 6 missen...
Was ook een reactie op de inhoud
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 22-09-2014 14:57 ]
Bruins mag blij zijn met drie wedstrijden, hij haalt gewoon uit. Al zou hij hem helemaal niet geraakt hebben, zou die er al minstens drie moeten krijgen. Bruins was waarschijnlijk gewoon gefrustreerd, ging ook al in de fout bij de 1-1. Dijkhuizen was ook niet bepaald amused over de acties van Bruins (tegendoelpunt en hoek) en met name dat laatste vond hij niet bij Excelsior thuishoren. Aan zijn kwaliteiten ligt het niet, maar zij gedrag is vaak nogal labiel. FC Dordrecht heeft met Koolwijk een betere kracht binnengehaald...JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:33:
Bruins dus 3 wedstrijden geschorst (1 voorwaardelijk). Terecht of niet terecht?
Ik vind het wel terecht, Peersman gaat misschien makkelijk naar de grond. Maar Bruins reageert zichzelf gewoon af op zijn tegenstander. Hij zal met zijn 'ervaring' toch beter moeten weten.
Saillant genoeg, ook ex-Excelsior.lateef schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:56:
[...]
Bruins mag blij zijn met drie wedstrijden, hij haalt gewoon uit. Al zou hij hem helemaal niet geraakt hebben, zou die er al minstens drie moeten krijgen. Bruins was waarschijnlijk gewoon gefrustreerd, ging ook al in de fout bij de 1-1. Dijkhuizen was ook niet bepaald amused over de acties van Bruins (tegendoelpunt en hoek) en met name dat laatste vond hij niet bij Excelsior thuishoren. Aan zijn kwaliteiten ligt het niet, maar zij gedrag is vaak nogal labiel. FC Dordrecht heeft met Koolwijk een betere kracht binnengehaald...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ramzzz schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:59:
[...]
Saillant genoeg, ook ex-Excelsior.
Of is dat (Ex)2celsior?
Zo blijkt wel weer dat de juiste mentaliteit ook een grote kwaliteit is.JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:02:
[...]
![]()
Toch raar hoe het met Luigi Bruins uiteindelijk is gelopen, dacht dat hij destijds toch een van Nederlands grootste talenten was. Maar ach, in de jeugd presteren is heel wat anders dan op het hoogste niveau.
Het heeft niet altijd met mentaliteit te maken. Maar ik denk wel dat dit bij Bruins het geval was, heeft nooit indruk op mij gemaakt in ieder geval.toolkist schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:17:
[...]
Zo blijkt wel weer dat de juiste mentaliteit ook een grote kwaliteit is.
Ik vond hem in het begin bij Feyenoord erg goed. Ik zei nog tegen m'n vrienden, let op dat wordt een grote.JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:29:
[...]
Het heeft niet altijd met mentaliteit te maken. Maar ik denk wel dat dit bij Bruins het geval was, heeft nooit indruk op mij gemaakt in ieder geval.
Op zijn 19e speelde hij nog bij Excelsior, clubs als Ajax, PSV , AZ en aan aantal buitenlandse clubs wouden Bruins toen hebben, maar hij koos voor Feyenoord. Zal wel door het samenwerkingscontract zijn.Russel88 schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:49:
[...]
Ik vond hem in het begin bij Feyenoord erg goed. Ik zei nog tegen m'n vrienden, let op dat wordt een grote.
Ben blij dat ik er geen geld op gezet had
Signature
Bruins was fysiek niks bijzonders. Alles wat hij deed was puur gebaseerd op techniek en inzicht.mimang schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:06:
Het heeft niet altijd met mentaliteit of talent te maken. Sommige spelers zoals een Lukoki zijn supersnel. In de jeugd is dat bijvoorbeeld nog veel meer uit te buiten dan in de eerste elftallen van clubs. Net als al die lange sterke spitsen die gewoon hun fysiek kunnen uitbuiten tegen hun veel kleinere leeftijdsgenootjes.
Eens, hier een leuk voorbeeld ervan.mimang schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:06:
Het heeft niet altijd met mentaliteit of talent te maken. Sommige spelers zoals een Lukoki zijn supersnel. In de jeugd is dat bijvoorbeeld nog veel meer uit te buiten dan in de eerste elftallen van clubs. Net als al die lange sterke spitsen die gewoon hun fysiek kunnen uitbuiten tegen hun veel kleinere leeftijdsgenootjes.

Behalve in het belangrijkste aspect van het voetbal : scoren. Als je ook in de media alle lofzang hoort en leest zou je denken dat Feyenoord gewonnen heeft....Ook dat hele "ze hadden met 5-1 moeten winnen" geklets. Als de eerste bal i.p.v. op de laat in de goal was gevlogen , kun je dus er gewoon niet van uitgaan dat die andere kansen daarna ook waren gekomen. Voor hetzelfde geld was Feyenoord achteruit gaan hangen en had Ajax er nog 3 gemaakt.Thunder00x schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:59:
ging maken.
In alle opzichten was Feyenoord beter.
- Veldspel
- Duels winnen
- Kansen creeren
- Druk zetten en bal direct weer veroveren
Ach, maar zo is het altijd toch?FredjeK schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:35:
[...]
Behalve in het belangrijkste aspect van het voetbal : scoren. Als je ook in de media alle lofzang hoort en leest zou je denken dat Feyenoord gewonnen heeft....Ook dat hele "ze hadden met 5-1 moeten winnen" geklets. Als de eerste bal i.p.v. op de laat in de goal was gevlogen , kun je dus er gewoon niet van uitgaan dat die andere kansen daarna ook waren gekomen. Voor hetzelfde geld was Feyenoord achteruit gaan hangen en had Ajax er nog 3 gemaakt.
Precies , ik heb dat altijd vreemd gevonden. Ploeg A krijgt 6 mega grote kansen en scoort niet , wedstrijd eindigt 0-0 , wat je dan veel hoort is dat ze met 6-0 hadden moeten winnen....die logica begrijp ik dus totaal nietJustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:40:
[...]
Ach, maar zo is het altijd toch?Altijd maar als dit als dat. Zelfde geld voor dat Arbitrage rapport van een aantal posts terug, daaruit blijkt dat Ajax het meest benadeeld was, en dat ze daardoor een X-aantal punten mis hebben gelopen. Maar wie zegt dat als de arbitrale beslissingen wel goed waren geweest dat ze dan wel de punten hadden gepakt?
Dat zegt zo'n onderzoek ook niet. Dat is een statistische analyse waarin je ook een fractie van de punten kunt krijgen. Bijvoorbeeld: in een 0-1 verloren wedstrijd is onterecht een penalty niet toegekend. Penalties gaan er (ik zeg maar wat) 90% van de gevallen in. Dan is er 90% kans dat de wedstrijd in een gelijkspel was geeindigd. De ploeg is dan 0.9 punten benadeeld. Voor 1 wedstrijd slaat dat nergens op, maar over een seizoen gerekend kun je zo een indicatie geven. Zelfs als het exacte gecorrigeerde puntenaantal dan niet echt ergens op slaat geeft het een aardige vergelijking tussen de clubs.JustMU schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:40:
[...]
Ach, maar zo is het altijd toch?Altijd maar als dit als dat. Zelfde geld voor dat Arbitrage rapport van een aantal posts terug, daaruit blijkt dat Ajax het meest benadeeld was, en dat ze daardoor een X-aantal punten mis hebben gelopen. Maar wie zegt dat als de arbitrale beslissingen wel goed waren geweest dat ze dan wel de punten hadden gepakt?
Regeren is vooruitschuiven
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Hopen dat Feyenoord morgen wel wint..Quad schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:14:
NEC Idem, staan nu in de verlenging met 2-1 achter tegen de Ajax Amateurs.
[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 23-09-2014 22:18 ]
nggyu nglyd
Float like a butterfly, sting like a bee.
Eens, plus het is je moeilijk opladen tegen die clubs. Want welke prof zoekt het nou om op een woensdagavond tegen een amateurclub te spelen waar niemand ooit van gehoord heeft?Afvalzak schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:24:
Hoort ook wel een beetje bij de KNVB beker, vaak rare uitslagen en "top" ploegen die maar net winnen, zie je ook bij de FA en League Cup.
Soms heb ik het idee dat het ze allemaal niet zoveel uitmaakt, winnen is leuk, maar moet niet teveel moeite kosten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq