[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste
Acties:
  • 203.668 views

Onderwerpen

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Vind het een saaie wedstrijd. Alsof PSV tegen een matig spelende degradatieploeg uit de eredivisie speelt.

...

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:23

Niku

Alagaesii

Eerste aanval PSV in de tweede helft voorspelt in ieder geval wat goeds.

• Luxicon
Niku schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:02:
Eerste aanval PSV in de tweede helft voorspelt in ieder geval wat goeds.
Ze gaan er denk ik met gemak 3-0 van maken.

...

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

En nog steeds maar 1-0. Zul je zien dat het in '89 nog 1-1 wordt :X

• Niku

Niku

Alagaesii

Koppensneller schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:29:
En nog steeds maar 1-0. Zul je zien dat het in '89 nog 1-1 wordt :X
Dat zie ik niet gebeuren, maar pijn aan de ogen doet het inmiddels wel.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Jammer dat ze na zo'n energiek begin vol kansen (eerste half uur) zo'n kutpartij op de mat leggen.. nodigt weer lekker uit voor de volgende EL wedstrijd!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Een vriend van me is terug van vakantie gekomen vandaag, en bericht mij van een megablunder van de NOS in de opstelling op teletekst.

Dat was dus Kenneth Vermeer _O-

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-12 14:06

CR1691

Hero of Time

Mathijsen verloor alweer zijn eerste sprintduel.

PSN: Finally_Chris

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:14

Quad

Doof

PWM schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:06:
Een vriend van me is terug van vakantie gekomen vandaag, en bericht mij van een megablunder van de NOS in de opstelling op teletekst.

Dat was dus Kenneth Vermeer _O-
Is hij 8 weken op vakantie geweest ofzo?

Edit: En toen kwam er even groen beeld op RTL7.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 18-09-2014 21:10 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

Die nummer 18 rent langs Mathijssen alsof die niet bestaat.
Quad schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:08:
[...]

Is hij 8 weken op vakantie geweest ofzo?
4 weken met rugzak door Zuid-Amerika. De Argentijnse kranten hadden dit transfernieuws gemist ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 18-09-2014 21:12 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
Beeld op groen bij juichende tegenstander. Kinderachtig hoor, RTL7 :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat is wel heel vroeg. Mathijsen die zijn vent liet lopen?

• Quad

Quad

Doof

En 1-0 voor Sevilla. Gauw uitzetten volgens mij.

Wut? Wilkshire staat maar een beetje te zwaaien en te wandelen, laat zo die tegenstander tegen de bal aan lopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Quad op 18-09-2014 21:14 ]

nggyu nglyd

• PWM
  • Niet online

PWM

CR1691 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:13:
Dat is wel heel vroeg. Mathijsen die zijn vent liet lopen?
Wilkshire in dit geval.

• Arjan90
Feyenoord zat er wel even bovenop, ze moeten nu echt constant druk blijven zetten... ze in een fout dwingen, constant er bovenop zodat ze niet rustig kunnen ademen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tja dit zijn wel de momenten dat je tenminste met een doelpoging moet gaan komen. Anders ga je vanavond ook niet stiekem een puntje mee naar huis nemen.

• Luxicon
Jammer dat die bal niet net iets verder naar naar de doellijn geplaatst was. Dat was een mooie actie van Manu.

...

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Scheidsrechter is ook lekker aan het thuisfluiten trouwens :+

En nu mag je oppassen dat het geen dikke afstraffing wordt.. Man man man wat dramatisch verdedigd weer.

[ Voor 46% gewijzigd door CR1691 op 18-09-2014 21:36 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Ongelooflijk. Goed beschouwd heeft Sevilla niet 1 uitgespeelde kans gehad.

• Luxicon
Ja hoor, gewoon een kopie van de eerste goal..

...

• Quad

Quad

Doof

Gaat lekker daar met Feyenoord.

nggyu nglyd

• Arjan90
Verdorie ik zou zweren dat die erin zat! Mooie trap van Toornstra!

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan90 op 18-09-2014 21:39 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Daar komt Sevilla erg goed weg zeg. Knappe vrije trap van Toornstra. Helaas stuiterde die eruit.

• PWM
  • Niet online

PWM

2x de paal. Dan zit het dus ook niet mee :+

• Quad

Quad

Doof

Arjan90 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:39:
Verdorie ik zou zweren dat die erin zat! Mooie trap van Toornstra!
Dacht ik gisteravond bij Schöne ook. :(

nggyu nglyd

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:32

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:39:
Daar komt Sevilla erg goed weg zeg. Knappe vrije trap van Toornstra. Helaas stuiterde die eruit.
En bijna de 3-0 voor Sevilla.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Van Sevilla kun je verliezen want dat is gewoon een geweldig elftal. De manier waarop echter is weer zo jammer. 2x staat de verdediging compleet verkeerd en geef je heel makkelijk een goal weg. Schaken is trouwens ook totaal niet aanwezig, die kun je wel wisselen.

• Arjan90
Over het algemeen staat de verdediging verder niet heel raar, tegen een ploeg van dit kaliber. Spelhervattingen worden gewoon vern**kt!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:15
Schaken....is die niet allang over z'n hoogtepunt heen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• PWM
  • Niet online

PWM

martinusz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:02:
Schaken....is die niet allang over z'n hoogtepunt heen?
Welk hoogtepunt? Hij mocht ook weg, tot men vergat versterking te kopen :+

De tegenstanders van Feyenoord in de andere pot staan op 0-0, prima :)

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 18-09-2014 22:39 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CR1691 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:55:
Van Sevilla kun je verliezen want dat is gewoon een geweldig elftal. De manier waarop echter is weer zo jammer. 2x staat de verdediging compleet verkeerd en geef je heel makkelijk een goal weg. Schaken is trouwens ook totaal niet aanwezig, die kun je wel wisselen.
Feyenoord speelt nu ook niet bepaald met de intentie om te willen winnen. Vermeer geblesseerd trouwens.

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, beetje bloedeloze pot geworden helaas. Vanaf minuut 1 geloofde ze er niet in.

• Quad

Quad

Doof

Gelukkig voor Feyenoord is het maar bij 2-0 gebleven.

nggyu nglyd

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Is vast wel iemand blij mee in Rotterdam :+

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Mulder ja :+

• Luxicon
Philip Cocu heeft de laatate tijd wel een merkwaardige kijk op de wedstrijden. Het verlies tegen PEC was een indicident en er was geen vuiltje aan de lucht. Al heeft hij gelijk dat het op een gegeven moment wachten was op de 1-2 voor PSV.

Vanavond heeft hij een uur lang genoten en vond het jammer dat PSV het 'niveau' niet 90 minuten vast kon houden. Ik weet niet welke wedstrijd hij precies zag vanavond, maar ik vond het een wedstrijd van laag niveau, waar PSV amper weerstand geboden kreeg. Ze mochten met aardig veel momenten een stuk scherper zijn.

...

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Wat een waardeloze wedstrijd gister, had wel verwacht dat we gingen verliezen, maar niet dat we ook geen enkel schot op doel hebben gehad. Hopen dat we over 2 weken de 3 punten pakken thuis tegen Luik, anders word het nog heel lastig om door te gaan. :(

• Russel88
  • Laatst online: 20-12 07:43
Ik snap wel dat het afwachtende houding van Van Geel het werk van Rutten moeilijker maakte, doordat de versterkingen pas het allerlaatste moment kwamen.
Maar we hebben nog nooit 2 wedstrijden achterelkaar met dezelfde samenstelling gespeeld. Ik verwacht dus helemaal niks komende 2 weken.

Ik hoop wel dat Feyenoord en het legioen het geduld op kan brengen. Ik ben geen fan van Rutten, maar de slechte start is niet geheel aan hem te wijten.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-12 15:37

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Rutten krijgt er over het algemeen wel goed positie spel en veldspel in. Maar zoiets kost tijd. Vooral als je veel nieuwe spelers moet inpassen (of op andere posities) Ondanks dat hij een beetje sullig over komt in interviews vind ik het wel gewoon een goede trainer.

Maar als er persoonlijke fouten worden gemaakt (zoals niet goed meelopen met je man) dan zijn dat individuele fouten en heeft dat weinig met de tactiek te maken.

Overigens kan ik ook wel begrijpen dat je niet vol op de aanval gaat spelen tegen zo'n tegenstander dan gaat het geheid fout. Afwachten zou tegen Sevilla nog wel kunnen. Vooral ook omdat Feyenoord nog niet al te stabiel is gebleken is het niet realistisch om heel veel te verwachten.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
Feyenoord heeft toch wel een probleem achterin en centraal voorin. Dat maakt het voor Rutten moeilijker om te bouwen.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 16:24
Overigens is het helemaal geen schande om uit bij Sevilla te verliezen. Zij hebben afgelopen seizoen immers de EL gewonnen, dus ik zou erg verrast zijn geweest als Feyenoord 1 of 3 punten had gepakt in deze uitwedstrijd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Luxicon schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:39:
Philip Cocu heeft de laatate tijd wel een merkwaardige kijk op de wedstrijden. Het verlies tegen PEC was een indicident en er was geen vuiltje aan de lucht. Al heeft hij gelijk dat het op een gegeven moment wachten was op de 1-2 voor PSV.

Vanavond heeft hij een uur lang genoten en vond het jammer dat PSV het 'niveau' niet 90 minuten vast kon houden. Ik weet niet welke wedstrijd hij precies zag vanavond, maar ik vond het een wedstrijd van laag niveau, waar PSV amper weerstand geboden kreeg. Ze mochten met aardig veel momenten een stuk scherper zijn.
Ik zat me gisteren behoorlijk op te vreten, dat Estoril had het niveau van een hoofdklasse-amateurteam, en voor rust had het al minimaal 4-0 moeten zijn.

Dat moet je toch uitbuiten door verschrikkelijk uit te halen... Dit soort kansen op een grote uitslag kom je niet veel vaker meer tegen. :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
Railgunner schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:54:
Overigens is het helemaal geen schande om uit bij Sevilla te verliezen. Zij hebben afgelopen seizoen immers de EL gewonnen, dus ik zou erg verrast zijn geweest als Feyenoord 1 of 3 punten had gepakt in deze uitwedstrijd.
Dat klopt Railgunner, uit bij Sevilla verliezen is niet erg. Maar het gaat op de manier waarop, dat je goals zo makkelijk weggeeft. Ook zijn we zelf maar een keer gevaarlijk geworden, en dat was uit een vrije trap. Voor de rest totaal geen dreiging vanuit Feyenoord. :(

Het zal zondag echt anders moeten willen we winnen !

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JustMU schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:38:
[...]

Dat klopt Railgunner, uit bij Sevilla verliezen is niet erg. Maar het gaat op de manier waarop, dat je goals zo makkelijk weggeeft. Ook zijn we zelf maar een keer gevaarlijk geworden, en dat was uit een vrije trap. Voor de rest totaal geen dreiging vanuit Feyenoord. :(

Het zal zondag echt anders moeten willen we winnen !
Het verschil in klasse is totaal niet in doelpunten uitgedrukt. Sevilla drukte niet door, en die 2 fouten waren niet de enige, hoogstens de enige die niet werden afgestraft...

Bepaald geen goede generale voor de 'klassieker'.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-12 15:37

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

"we'' winnen helemaal niets, hoogstens het team dat je aanmoedigt wint iets.

• Niku

Niku

Alagaesii

Chrosser schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:03:
:')

Verwijderd

Ben je thuis ook zo gezellig? |:(

• Niku

Niku

Alagaesii

http://www.vi.nl/nieuws/c...pnieuw-terreinverlies.htm, dit gaat dus helemaal mis. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid punten die we dit en volgend jaar kwijt raken. Onze landskampioen plaatst zich over twee jaar niet meer rechtstreeks voor de CL, want ik zie het niet gebeuren dat onze clubs dit omdraaien.

• JST94
|:( |:( |:(
Niku schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:53:
http://www.vi.nl/nieuws/c...pnieuw-terreinverlies.htm, dit gaat dus helemaal mis. Zeker als je kijkt naar de hoeveelheid punten die we dit en volgend jaar kwijt raken. Onze landskampioen plaatst zich over twee jaar niet meer rechtstreeks voor de CL, want ik zie het niet gebeuren dat onze clubs dit omdraaien.
Was van te voren al te verwachten dat Feyenoord zou verliezen van Sevilla. Hopelijk kunnen we tegen Luik en Rijeka wel punten pakken..

• D-e-n
En als landen als België ons gaan passeren gaan we niet meer wegkomen met het bekende "hullie hebben meer geld" excuus. Het lijkt toch wel dat er ook structureel iets mis is met het beleid bij met name de topclubs.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Amsterdam is door de UEFA geselecteerd als speelstad voor het EK 2020. Het zal wel bij een groepswedstrijd blijven verwacht ik, maar toch goed nieuws :)

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12 16:24
Nee hoor, het was al bekend dat (als het door zou gaan) het een 1/8e finale en 3 groepswedstrijden zou worden. Dat is nu ook bevestigd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• D-e-n
Meerdere groepswedstrijden en een achtste finale toch? Wel vreemd dat zowel de beide halve finales als de finale op Wembley worden gespeeld. Je kan dat toch ook verdelen?

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Inderdaad, 3 groepswedstrijden en een 1/8 finale

:X nvm, niet goed gelezen 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door martijntjuhh op 19-09-2014 13:26 ]

Het is bedoening, niet bedoeling

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het grote verlies zit hem toch echt bij de UEFA cup deelnemers. Gemiddeld weten slechts twee teams zich te plaatsen voor de groepsfase terwijl er 4 á 5 teams mogen deelnemen. En vervolgens worden er wedstrijden verloren van clubs die onder het niveau van de eredivisie spelen. En dat is echt verwijtbaar en aan ons zelf te danken.

Als je kijkt naar vorig jaar waar PSV de poulfase niet wist te overleven en dat teams als Ludogorets en Tsjornomorets Odessa zich wel wisten te plaatsen uit de zelfde poule, dan is het niet meer dan terecht dat we tot het dieptepunt zakken op de UEFA ranking. De afgelopen twee seizoenen wist PSV slechts 14 punten uit 12 wedstrijden te halen. Dat is gewoon veels te weinig, helemaal als je kijkt naar de overige teams in hun poule. De overige Nederlandse topteamsverloren in de voorronden van ploegen als Kuban Krasnodar en Petrolul Ploiești en FK Qarabağ. Tja, dat tikt lekker aan.

Ook het afvaardigen van teams zoals PEC, ADO en Utrecht zet weinig zoden aan de dijk. Misschien moeten we de playoffs gaan afschaffen. Die extra wedstrijden doen weinig goeds aan betere ploegen omdat deze in een seizoen veel meer wedstrijden hebben gespeeld en ook hun spelers moeten afstaan aan Oranje. De kans dat je dan met een oververmoeid team verliest van een relatief mindere ploeg met mindere wedstrijden in de benen is aanzienlijk. Dan heb je grote kans dat uiteindelijk een mindere ploeg Europa in gaat.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12 11:33
Han schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:27:
Het grote verlies zit hem toch echt bij de UEFA cup deelnemers. Gemiddeld weten slechts twee teams zich te plaatsen voor de groepsfase terwijl er 4 á 5 teams mogen deelnemen. En vervolgens worden er wedstrijden verloren van clubs die onder het niveau van de eredivisie spelen. En dat is echt verwijtbaar en aan ons zelf te danken.

Als je kijkt naar vorig jaar waar PSV de poulfase niet wist te overleven en dat teams als Ludogorets en Tsjornomorets Odessa zich wel wisten te plaatsen uit de zelfde poule, dan is het niet meer dan terecht dat we tot het dieptepunt zakken op de UEFA ranking. De afgelopen twee seizoenen wist PSV slechts 14 punten uit 12 wedstrijden te halen. Dat is gewoon veels te weinig, helemaal als je kijkt naar de overige teams in hun poule. De overige Nederlandse topteamsverloren in de voorronden van ploegen als Kuban Krasnodar en Petrolul Ploiești en FK Qarabağ. Tja, dat tikt lekker aan.

Ook het afvaardigen van teams zoals PEC, ADO en Utrecht zet weinig zoden aan de dijk. Misschien moeten we de playoffs gaan afschaffen. Die extra wedstrijden doen weinig goeds aan betere ploegen omdat deze in een seizoen veel meer wedstrijden hebben gespeeld en ook hun spelers moeten afstaan aan Oranje. De kans dat je dan met een oververmoeid team verliest van een relatief mindere ploeg met mindere wedstrijden in de benen is aanzienlijk. Dan heb je grote kans dat uiteindelijk een mindere ploeg Europa in gaat.
Az heeft over vorig seizoen de meeste punten behaald, namelijk 17, Ajax behaalde er 10 en PSV behaalde 7 punten (en de overige 3 teams behaalde samen 1 punt). Bij die 10 punten van Ajax zitten 4 bonuspunten vanwege het spelen van CL. Dus eigenlijk hebben ze maar 6 punten op eigen kracht behaald.

bron: http://sport.infonu.nl/vo...ientenranglijst-2014.html

Natte krant (363218) (V.242)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:42
YuriV schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:52:
[...]

Az heeft over vorig seizoen de meeste punten behaald, namelijk 17, Ajax behaalde er 10 en PSV behaalde 7 punten (en de overige 3 teams behaalde samen 1 punt). Bij die 10 punten van Ajax zitten 4 bonuspunten vanwege het spelen van CL. Dus eigenlijk hebben ze maar 6 punten op eigen kracht behaald.

Natuurlijk moet je ook kijken tegen wat voor tegenstanders je wordt uitgeschakeld. In de CL kun je Ajax weinig verwijten maar dat ze dan tegen Redbull Salzburg worden uitgeschakeld dat hoort niet

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
[...]

Want de CL is niet op eigen kracht bereikt?

• Han
  • Niet online

Han

Ik gaf dan ook aan het het grootste verlies bij de UEFA cup ligt. Dan moet je niet kijken wie hoeveel punten heeft gehaald, maar juist wat er niet is gehaald. Of te wel, tegen welke ploegen is er verloren en wellicht belangrijker, uit welk land kwam deze ploeg. De laatste jaren hebben ploegen als PSV, Feyenoord, Twente, ADO en in mindere mate AZ verloren van ploegen uit landen die ver onder Nederland lagen op de UEFA clubranking. Hierdoor verlies je heel veel punten ten opzichte van de concurrentie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Was dat hetzelfde AZ dat op basis van uitgoals doorging in de playoffs van de EL ten koste van Atromitos ?
AZ zat in de poule met een ploeg als Sjachtjor Karaganda. Nou dat zegt genoeg over het niveau van de EL.

Edit: wie heeft verzonnen om Baku als speelstad te selecteren? Dat ligt helemaal niet in de buurt. :?

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 19-09-2014 14:49 ]

• D-e-n
@Han
Ten eerste is PSV volgens mij een topclub.

Ten tweede gaat het niet om wie de punten laat liggen maar om hoe hoog het niveau in de competitie is. En als er iets duidelijk is volgens mij is dat de topclubs (de één wat meer dan de ander) flink in niveau gedaald zijn. Kijk naar het voetbal, kijk naar de gehaalde punten.

Clubs als PEC scouten beter, voetballen beter en voeren consistenter beleid. Natuurlijk waren er vroeger ook verrassingen maar Willem II dat Feyenoord wegtikt en PEC dat Ajax van de mat veegt is toch echt bezopen.

Ja natuurlijk hebben die topclubs het moeilijk en kunnen ze niet concurreren met Spanje of Engeland maar dat het gat met een land als Portugal, dat ook maar een kutcompetitie heeft, nu al levensgroot is en dat landen als Zwitserland en België het nu ook al beter gaan doen is wat mij betreft een schandaal. Dat zou niet moeten mogen. Geen excuses meer. We doen iets fout.

• JST94
Komisch dat we wedstrijden van het WK2020 in Amsterdam mogen organiseren terwijl we niet eens een Klassieker kunnen organiseren. Droeftoeters zijn we toch in Nederland. 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door JST94 op 19-09-2014 15:17 . Reden: Spelfout ]

• Arjan90
JustMU schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:17:
Komisch dat we wedstrijden van het WK2020 in Amsterdam mogen organiseren terwijl we niet eens een Klassieker kunnen organiseren. Droeftoeters zijn we toch in Nederland. 8)7
:F Oorlogen heb je tussen landen, niet tussen de supporters van landen. Volgens mij is de sfeer tijdens EK en WK wedstrijden meestal gewoon heel erg goed. Het zegt meer over de supporters van Feyenoord en Ajax dat ze zich niet kunnen inhouden. Ik heb er even wat meer informatie over gezocht en vond dit op FR12: http://www.fr12.nl/nieuws...-moeders-en-kinderen.html
Burgemeester Aboutaleb zei vanochtend tijdens een raadsdebat hierover; "Mijn collega Van der Laan en ik hebben vlak voor de zomer gespeeld met de gedachte om de beider supportersfamilies voor te stellen om te beginnen moeders met kinderen toe te laten. Tot onze verbazing werd dat faliekant afgewezen. Ik kreeg te horen: de veiligheid van de kinderen kan niet worden gegarandeerd. Dat raakte bij mij echt een diepe snaar." ...
Dan kun je het toch alleen maar eens zijn met de beslissing? Stelletje mafkezen die het verpesten voor de grote groep.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 19-09-2014 15:26 ]

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:00:
@Han
Ten eerste is PSV volgens mij een topclub.
Mocht ik ergens wat anders hebben beweerd; mea culpa. Maar volgens mij schaar ik PSV bij de Nederlandse topploegen.
Clubs als PEC scouten beter, voetballen beter en voeren consistenter beleid. Natuurlijk waren er vroeger ook verrassingen maar Willem II dat Feyenoord wegtikt en PEC dat Ajax van de mat veegt is toch echt bezopen.
Dat clubs als PEC beter scouten is absolute onzin. Sterker nog, ze zijn meer een stofzuiger welke afgevallen resten van topploegen oppikken. Die resten presteren vervolgens leuk omdat er minder verwachtingen zijn en ontbreekt er vaak concurrentie waardoor ze wel in de basis spelen en daardoor 'doorbreken'. Kijk maar eens naar alle leuke 'verrassingen' bij clubs als PEC of Cambuur. DIe zijn of gehuurd van een topclub of overgenomen/opgepikt bij dezen.

Daarnaast spelen clubs als PEC en Cambuur leuk omdat er totaal geen verwachtingen heersen. Verliezen ze twee keer dan is dat normaal, winnen ze twee keer dan wordt er nog ouderwets genoten en gevierd. Vergelijk het maar met Twente. Toen die club omhoog kroop was alles hosanna en werd er vrij uit gevoetbald. Echter toen er verwachtingen werden geschept door het structureel willen mee voetballen om het kampioenschap ging het lineadirect bergafwaarts. Dan spelen er in eens andere zaken mee die zwaar gaan wegen op de staf en selectie. Fans zijn eerder ontevreden, spelers worden opgeroepen voor het nationale elftal, Europees worden er wedstrijden gespeeld, in de beker komen ze verder, kortom, de selectie wordt zwaarder belast en een seizoen duurt in eens een stuk langer.
Ja natuurlijk hebben die topclubs het moeilijk en kunnen ze niet concurreren met Spanje of Engeland maar dat het gat met een land als Portugal, dat ook maar een kutcompetitie heeft, nu al levensgroot is en dat landen als Zwitserland en België het nu ook al beter gaan doen is wat mij betreft een schandaal. Dat zou niet moeten mogen. Geen excuses meer. We doen iets fout.
Ja, we hebben playoffs waardoor ploegen als ADO mogen meedoen. Ja, we hebben een ploeg als PSV gehad die de afgelopen twee jaren echt de pet er naar heeft gegooid in Europa. We hebben te veel wedstrijden verloren tegen amateurteams, zo simpel is het.

Wedstrijden zoals hieronder hebben ons de afgelopen jaren gewoon genekt:

Dnipro - PSV 2 - 0
PSV - AIK 1 - 1
AIK - PSV 1 - 0
PSV - Dnipro 1 - 2
PSV - PFK Ludogorets 0 - 2
PFK Ludogorets - PSV 2 - 0
PSV - Tsjornomorets Odessa 0 - 1

en

Petrolul Ploiești - Vitesse 3 - 2
FC Differdange - Utrechty 5 - 4
Omonia Nicosia - ADO Den Haag 3 - 1
Feyenoord - AA Gent 1 - 2
BATE Borisov - AZ 4 - 1
AZ - Dinamo Kiev 1 - 2

Allemaal tegenstanders uit landen welke op dat moment lager geklasseerd stonden. Dan lever je dus punten in en verdienen die landen dat jaar meer punten. Dan gaat het hard.

[ Voor 11% gewijzigd door Han op 19-09-2014 16:35 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-12 18:14
@Han
Je moet niet puur kijken naar de ranking van het land maar meer naar de ranking van de betreffende club.
Dinamo Kiev is bv echt geen zwakke ploeg. Daar kun je gewoon van verliezen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Die betonploegen uit donker Oostblokanië doen 'ons' al jaren de das om, omdat er stiekem erg veel gelouterd en gehaaid Zuid-Amerikaans B-talent naartoe is getrokken, omdat aldaar over het algemeen niet de trouwe fan, maar een suikeroom de prijs hiervan betaalt.

Zuur, maar wel de realiteit.

• P.K.
[...]

Ajax acteerde dan ook op een hoger niveau dan die anderen, terwijl prestaties in de EL en CL evenveel coefficienten opleveren. Bovendien speelde Ajax geen voorronde. (doet niets af aan die blamages in Glasgow en twee keer tegen Salzburg)

Het probleem zit 'm idd bij de vroege uitschakelingen. Doordat alle punten gedeeld worden door het aantal landen dat een Europees ticket had, kan het bijvoorbeeld zo zijn dat Liechenstein tot nu toe dit seizoen meer punten heeft gehaald dan Nederland. Alleen omdat hun enige afvaardiging ergens in juli twee voorronde potjes heeft gewonnen...

Playoffs afschaffen is idd een oplossing, ik denk dat we wel kunnen concluderen dat dat experiment redelijk mislukt is. Al blijf je dan natuurlijk zitten met teams die Europees voetbal totaal niet serieus nemen...

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:48:
@Han
Je moet niet puur kijken naar de ranking van het land maar meer naar de ranking van de betreffende club.
Dinamo Kiev is bv echt geen zwakke ploeg. Daar kun je gewoon van verliezen.
I know...

Het ging ook om de strekking. Ten tijde van die wedstrijd stond AZ meen ik hoger dan Dynamo Kiev. De actuele lijst staat overigens hier:
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-12 09:13

Shabbaman

Got love?

Wat voor de kwalificatie ook niet meehelpt bij het spelen tegen ploegen uit Oost-Europa is dat hier net aan de voorbereiding begonnen is terwijl daar de competitie al bezig is.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:23

Player1S

Probably out in the dark

Shabbaman schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:52:
Wat voor de kwalificatie ook niet meehelpt bij het spelen tegen ploegen uit Oost-Europa is dat hier net aan de voorbereiding begonnen is terwijl daar de competitie al bezig is.
En landen die gewoon een wedstrijd voor een Europese wedstrijd afgelasten (deed die club tegen Twente) en een rijke zuikeroom hebben waar haast een Ajax nog haast voor overstag zou gaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Luxicon
Willen II - NAC is leuk om te zien. 1-1 nu.

...

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik begreep dat Amsterdam sowieso 2 wedstrijden van NL toegewezen krijgt als organisator. Dat betekent dus dat landen die een speelstad hebben automatisch groepshoofd zijn. Daar zullen Schotland e.d. blij mee zijn.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
Pfff vi heeft Ernest Stewart te gast en maar steggelen over hoe en waarom omtrent Pastoor... Saaie avond vulling.. Gaaap

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-12 16:34

MrMonkE

★ EXTRA ★

PWM schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:49:
Ik begreep dat Amsterdam sowieso 2 wedstrijden van NL toegewezen krijgt als organisator. Dat betekent dus dat landen die een speelstad hebben automatisch groepshoofd zijn. Daar zullen Schotland e.d. blij mee zijn.
Als we ons plaatsen :)

★ What does that mean? ★

• Luxicon
Han schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:12:
Dat clubs als PEC beter scouten is absolute onzin. Sterker nog, ze zijn meer een stofzuiger welke afgevallen resten van topploegen oppikken. Die resten presteren vervolgens leuk omdat er minder verwachtingen zijn en ontbreekt er vaak concurrentie waardoor ze wel in de basis spelen en daardoor 'doorbreken'. Kijk maar eens naar alle leuke 'verrassingen' bij clubs als PEC of Cambuur. DIe zijn of gehuurd van een topclub of overgenomen/opgepikt bij dezen.
Dat ze afgevallen resten oppikken klinkt wel erg dramatisch, aangezien bijvoorbeeld PEC regelmatig spelers kwijtraakt, omdat ze blijkbaar goede spelers aantrekken. Bijvoorbeeld Ryan Thomas is een jonge speler die als onbende speler naar Nederland kwam en staat wel aardig in de belangstelling van Ajax. Hoe het zit qua scouten bij andere Nederlandse clubs weet ik niet echt, maar ik vind dat PEC wel het goed doet met het aantrekken van spelers. Dat is volgens mij de bedoeling van het scouten. Spelers aan trekken die gaan presteren. ;)

...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12 10:14
PWM schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:49:
ik weet niet hoeveel speelsteden er zijn in de poule fase, ik denk dat er naast groepshoofd een iets ingewikkeldere indeling zal zijn, tenzij er poules van 5 komen, dan kan je namelijk 4 thuiswedstrijden plannen (dus 2 x 2).

Morgen vermeer tegen Ajax, ik snap dat hij weg wilde, maar het is wel vreemd dat hij precies hetzelfde doet met Mulder.

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 20-09-2014 02:45 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• T-MOB
  • Laatst online: 20-12 13:24
Met 4 in een pool kun je toch ook 2 teams hebben die minstens 2 keer thuis spelen. Dan is er alleen wel een ploeg die geen enkele thuiswedstrijd speelt en een ploeg die 3 keer "thuis" speelt. Voor wat het waard is dan, om een thuiswedstrijd te spelen op een toernooi.

Regeren is vooruitschuiven

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1049/Oranje/article/detail/3751172/2014/09/20/Hiddink-vroeg-zich-hardop-af-of-hij-moest-stoppen.dhtml
Lekker veel vertrouwen krijgen de spelers hiervan.
De KNVB had nooit opnieuw met Guus in zee moeten gaan. Wat een klagende oude man is hij geworden.

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12 11:33
Hoe vaak heeft Ajax dan eigenlijk de 2e ronde van de CL gehaald de afgelopen jaren? Ze acteren niet op een hoog niveau maar op een TE hoog niveau. Kom op zeg. Alsof het bereiken van de CL en het verkrijgen van de 4 bonuspunten zo'n grote verdienste is voor het Nederlandse voetbal.. Elke Nederlandse kampioen had die 4 bonuspunten behaald de afgelopen jaren. We zullen er gewoon mee moeten leven dat onze competitie aan het devalueren is en dat talenten op steeds jongere leeftijd vertrekken.

Het minst wisselvallige team (Ajax) wordt de laatste jaren kampioen maar dat maakt het toch echt niet tot de grote puntenpakker op Europees niveau. Van PSV (en in mindere mate Feyenoord) mag je punten verwachten tegen de mindere teams uit Europa maar door het gebrek aan constantheid gebeurt dat nou eenmaal niet altijd.

Natte krant (363218) (V.242)

• Kevinp
T-MOB schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 06:15:
Met 4 in een pool kun je toch ook 2 teams hebben die minstens 2 keer thuis spelen. Dan is er alleen wel een ploeg die geen enkele thuiswedstrijd speelt en een ploeg die 3 keer "thuis" speelt. Voor wat het waard is dan, om een thuiswedstrijd te spelen op een toernooi.
Ow ja, het was laat (of vroeg) gisteren. Maar je hebt gelijk. Het is wat lastiger een indeling maken, maar daar is wel uit te komen. Mogelijk worden sommige speeldsteden niet in de Poule gebruikt.
YuriV schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 09:22:
Hoe vaak heeft Ajax dan eigenlijk de 2e ronde van de CL gehaald de afgelopen jaren? Ze acteren niet op een hoog niveau maar op een TE hoog niveau. Kom op zeg. Alsof het bereiken van de CL en het verkrijgen van de 4 bonuspunten zo'n grote verdienste is voor het Nederlandse voetbal.. Elke Nederlandse kampioen had die 4 bonuspunten behaald de afgelopen jaren. We zullen er gewoon mee moeten leven dat onze competitie aan het devalueren is en dat talenten op steeds jongere leeftijd vertrekken.

Het minst wisselvallige team (Ajax) wordt de laatste jaren kampioen maar dat maakt het toch echt niet tot de grote puntenpakker op Europees niveau. Van PSV (en in mindere mate Feyenoord) mag je punten verwachten tegen de mindere teams uit Europa maar door het gebrek aan constantheid gebeurt dat nou eenmaal niet altijd.
Weinig, maar als nummer uit de poule moet het ook wel een keer mee zitten. En laten ze zeggen dat Ajax nou niet bepaald gelukkig heeft geloot de laatste jaren.
1. Altijd de favouriet erbij gehad ( barca of Real )
2. Wanneer je in een poule met Real, Dortmunt (finale) en Manchester City derde wordt is dat gewoon erg knap.
3. Vorig jaar ontbrak het aan geluk, en kunde van een scheidsrechter ( ballotellie die na 20 - 30 schwalbes nog op het veld stond en uiteindelijk een penalty mee kreeg ) wat uiteindelijk het beslissende punt bleek te zijn.
4. Dit jaar een miljoenenploeg in PSG treffen en daarbij Barca, tja dan is het tweede worden gewoon lastig.

Het nadeel van een ranking is dan ook dat het eigenlijk het bovenaan blijven makkelijker maakt dan het bovenin komen. En zeker met de dubieuze manier van loten waardoor een ploeg die in pot twee zit maar uit hetzelfde land komt niet in die poule kan komen. Je krijgt dan dat een land als Nederland overal bij kan, maar wanneer er een relatieve zwakke speler uit bv Spanje of Engeland ( voor zo ver zwak daar ) in pot twee zit dat je deze niet kan loten als je iemand uit pot een hebt geloot.

Alles om het geld, eigenlijk heel erg triest, en jammer dat de kleine landen daar niet eerder iets aan hebben gedaan, want nu zal het niet zo'n impact meer hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door Kevinp op 20-09-2014 10:10 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:15
Eigenlijk klopt er geen zak van van al die lotingen met potjes, je zou gewoon iedereen moeten kunnen loten. Jammer als je dan bij 2 of 3 uit je eigen land komt, maar loten is loten. Maar goed gaat om kijkcijfers enzo he...ze houden het voor de grote ploegen en competities lekker zo in stand.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Kevinp
martinusz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:14:
Eigenlijk klopt er geen zak van van al die lotingen met potjes, je zou gewoon iedereen moeten kunnen loten. Jammer als je dan bij 2 of 3 uit je eigen land komt, maar loten is loten. Maar goed gaat om kijkcijfers enzo he...ze houden het voor de grote ploegen en competities lekker zo in stand.
Klopt, en ook justiteel klopt er niks van al die geldschieters.

Want laten we eerlijk zijn.

PSG is (was ) een of ander pisclubje, welke halve zool koop nu zo'n club om die groot te maken? Tenzij er in sommige landen meer achter zit dan puur de club (iets wat iedereen vermoed maar niemand het lef heeft om goed te onderzoeken).

Hetzelfde geld voor Manchester City, ook zo'n pis club zonder geschiedenis.

Waarom kopen ze niet Ajax of Feyenoord, daar is wel de traditie aanwezig. Nee de enige club in Nederland is het pispaaltje van altijd, Vitesse. Waar ze allemaal vanaf willen. Waarom? waarschijnlijk omdat ze in Nederland het geld niet makkelijk kunnen wit wassen, of het al gebeurd is.

Als daar een goed onderzoek naar komt dan zie snel hoe ziek het voetbal is.

(ps wat ook jammer is dat als je als suporter een spandoek neer hangt dat je tegen de $$ bent dat je dan een boete krijgt en geen enkele club deze boete aan vecht, dat is ook een boete die geen supporter hoeft te betalen, immers als zoiets voor de rechter komt maakt hij gehakt van zo'n boete (als je dat namelijk niet meer mag uiten is het wel heel triest)).

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59
PSG een pisclubje? ja ze zaten een aantal jaar in de hoeken waar de klappen vielen maar PSG is gewoon altijd een grote club in Frankrijk geweest.

PSG speelt sinds 1974 onafgebroken in de hoogste klasse, geen enkele andere club speelt langer onafgebroken in de Ligue 1

7 jaar geleden speelde Dortmund ook tegen degradatie.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankoNL op 20-09-2014 10:49 ]

• JST94
Kevinp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:26:
[...]

Waarom kopen ze niet Ajax of Feyenoord, daar is wel de traditie aanwezig. Nee de enige club in Nederland is het pispaaltje van altijd, Vitesse. Waar ze allemaal vanaf willen. Waarom? waarschijnlijk omdat ze in Nederland het geld niet makkelijk kunnen wit wassen, of het al gebeurd is.
De aanhang van Ajax en Feyenoord zouden het echt niet accepteren als er een of andere oliesjeik de touwtjes in handen neemt bij hun club hoor.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PSG is idd een 'pisclubje' op europees niveau. Maar voor een investeerder is het interessant om dezelfde redenen als ADO voor die chinezen, alleen op een stukje hoger niveau ;). Parijs is ook een stukje interessanter dan R'dam opzichzelf of A'dam voor de uitstraling van een sjeik ...
De laatste keer dat ze europees relevant waren zat Weah er nog vlgns mij :+. Edit: net 1 seizoen weg toen ze hun enige europese succes behaalden in 1996, het zwakste toernooi ook nog, de Europa Cup II. Rai zat er nog wel 8) .

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 20-09-2014 13:34 ]

• FrankoNL
apis29 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:22:
PSG is idd een 'pisclubje' op europees niveau. Maar voor een investeerder is het interessant om dezelfde redenen als ADO voor die chinezen, alleen op een stukje hoger niveau ;). Parijs is ook een stukje interessanter dan R'dam opzichzelf of A'dam voor de uitstraling van een sjeik ...
De laatste keer dat ze europees relevant waren zat Weah er nog vlgns mij :+. Edit: net 1 seizoen weg toen ze hun enige europese succes behaalden in 1996, het zwakste toernooi ook nog, de Europa Cup II. Rai zat er nog wel 8) .
Aantal keren halve finalist en inderdaad eenmaal de winst. Zo'n pisclubje is het dus echt niet. Als we het nou hadden over een ploeg als Valenciennes ok ....

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JustMU schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:22:
[...]

De aanhang van Ajax en Feyenoord zouden het echt niet accepteren als er een of andere oliesjeik de touwtjes in handen neemt bij hun club hoor.
Yeah right. :z

Ik denk dat dat in Londen, Liverpool, Manchester, Parijs, (etc., etc.) ook op voorhand werd geroepen, maar als die (honderden) miljoenen ineens binnenstromen, dan hoor je er amper meer iemand over.

• FrankoNL
Ramzzz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:52:
[...]

Yeah right. :z

Ik denk dat dat in Londen, Liverpool, Manchester, Parijs, (etc., etc.) ook op voorhand werd geroepen, maar als die (honderden) miljoenen ineens binnenstromen, dan hoor je er amper meer iemand over.
Ik zou het niet erg vinden. Feyenoord weer met potentie in Europa. Doen zou ik zeggen!

• apis29
  • Niet online
FrankoNL schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:43:
[...]

Aantal keren halve finalist en inderdaad eenmaal de winst. Zo'n pisclubje is het dus echt niet. Als we het nou hadden over een ploeg als Valenciennes ok ....
Je hebt het nog steeds over nationaal niveau ;). Internationaal stelde PSG helemaal niks voor, alleen halverwege jaren '90 toen Canal+ er geld in pompte om te concurreren met Marseille werd er wat resultaat gehaald. Voor een club in Parijs, de enige op het hoogste niveau(?) in Frankrijk, met zo'n talentpoel in de achtertuin mag je een stuk meer verwachten ... Dan hebben Marseille en Bordeaux bijv. het stukken beter gedaan en niet te vergeten Lyon natuurlijk ook al hebben ze niet per se een europese beker gewonnen (Marseille wel natuurlijk).
En 'pisclub' is natuurlijk in vergelijking met de Madrid's, Milaan's, etc. en (vooruit) historisch gezien Ajax en Feyenoord.

Ajax en Feyenoord zijn stukken minder interessant simpelweg omdat ze in de Eredivisie spelen (en daarvan heeft alleen Ajax als merknaam waarde). Voor je daar een goede tv deal voor uit weet te slepen zijn die clubs al uit de eredivisie gestapt en in een echte paneuropese competitie aan de slag :D . Niet dat Ligue 1 momenteel een goede tv deal heeft maar die geef ik er stukken meer kans op ... (ooit :P ).

[ Voor 47% gewijzigd door apis29 op 20-09-2014 14:38 ]

• FrankoNL
Daar heb je gelijk in.

Al zou je de situatie van Lyon kunnen vergelijken met PSG. Beide weinig succes in Europa.
apis29 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:26:
[...]

Je hebt het nog steeds over nationaal niveau ;). Internationaal stelde PSG helemaal niks voor, alleen halverwege jaren '90 toen Canal+ er geld in pompte om te concurreren met Marseille werd er wat resultaat gehaald. Voor een club in Parijs, de enige op het hoogste niveau(?) in Frankrijk, met zo'n talentpoel in de achtertuin mag je een stuk meer verwachten ... Dan hebben Marseille en Bordeaux bijv. het stukken beter gedaan en niet te vergeten Lyon natuurlijk ook al hebben ze niet per se een europese beker gewonnen (Marseille wel natuurlijk).
En 'pisclub' is natuurlijk in vergelijking met de Madrid's, Milaan's, etc. en (vooruit) historisch gezien Ajax en Feyenoord.

Ajax en Feyenoord zijn stukken minder interessant simpelweg omdat ze in de Eredivisie spelen (en daarvan heeft alleen Ajax als merknaam waarde). Voor je daar een goede tv deal voor uit weet te slepen zijn die clubs al uit de eredivisie gestapt en in een echte paneuropese competitie aan de slag :D . Niet dat Ligue 1 momenteel een goede tv deal heeft maar die geef ik er stukken meer kans op ... (ooit :P ).

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kevinp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:26:
[...]
PSG is (was ) een of ander pisclubje, welke halve zool koop nu zo'n club om die groot te maken? Tenzij er in sommige landen meer achter zit dan puur de club (iets wat iedereen vermoed maar niemand het lef heeft om goed te onderzoeken).

Hetzelfde geld voor Manchester City, ook zo'n pis club zonder geschiedenis.
PSG is een fusieclub en heeft in het verleden diverse successen (beker, kampioenschappen) behaald.

Man City bestaat al sinds 1880(!) en is in het verleden (1937 en 1968) zonder suikeroom ook al 2x kampioen geworden. Daarnaast hebben ze de Europacup I en verschillende keren de UEFA cup gewonnen. Dus hoezo een club zonder geschiedenis? :?

• FrankoNL
tweaker2010 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:01:
[...]

PSG is een fusieclub en heeft in het verleden diverse successen (beker, kampioenschappen) behaald.

Man City bestaat al sinds 1880(!) en is in het verleden (1937 en 1968) zonder suikeroom ook al 2x kampioen geworden. Daarnaast hebben ze de Europacup I en verschillende keren de UEFA cup gewonnen. Dus hoezo een club zonder geschiedenis? :?
Sterker nog, City is van oudsher de grootste club met de grootste fanbase van Manchester en ook de enige club die daadwerkelijk binnen de stadsgrenzen van Manchester huist.

Als je het dan over een "pisclub" hebt om over te nemen denk ik eerder aan een club als Vitesse. Stadion zit zelfs in de topwedstrijden nooit vol.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankoNL op 20-09-2014 16:09 ]

• apis29
  • Niet online
[...]

"FA" Cup ;) . Enige europese succes is, net als PSG, 1x de miezerige Europa Cup 2 ...

• Kevinp
[...]

even wat rechts zetten: MC:

Landskampioen in 1937, 1968, 2012, 2014
FA Cup winnaar in 1903, 1934, 1956, 1969, 2011
League Cup winnaar in 1970, 1976, 2014
Europacup II winnaar in 1970
FA Community Shield winnaar in 1937, 1968, 1972, 2012
Anglo-Italian League Cup finalist in 1970
Trofeu Joan Gamper winnaar in 2009

Ajax:

Europacup I/UEFA Champions League 4x 1971, 1972, 1973, 1995
Europacup II 1x 1987
UEFA Cup 1x 1992
Wereldbeker 2x 1972, 1995
UEFA - Europese Supercup 3x 1972, 1973, 1995
UEFA - International Football Cup 1x 1962
Nationaal
Landskampioen 33x 1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960,

1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982,

1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004, 2011,

2012, 2013, 2014
KNVB beker 18x 1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986,

1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007, 2010
Johan Cruijff Schaal 8x 1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007, 2013

tja, ik denk dat pisclub voor MC op gaat. Je "erelijst" is een deelname lijst dat telt natuurlijk niet.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Inderdaad, denk dat tweaker bij deelnames keek ;). Verder is de definitie pisclub natuurlijk zeer vrij interpreteerbaar ;).

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 20-09-2014 18:15 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-12 09:13

Shabbaman

Got love?

Eerlijk gezegd denk ik dat het op Tweakers helemaal niet nodig is om over welke club dan ook nodeloos negatieve uitspraken te doen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Kevinp
Shabbaman schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:55:
Eerlijk gezegd denk ik dat het op Tweakers helemaal niet nodig is om over welke club dan ook nodeloos negatieve uitspraken te doen.
het gaat niet om de club perse, maar om het feit dat het vreemd is dat dergelijke clubs gebruikt mogen worden van de lokale voetbalbonden/regeringen puur om geld wit te wassen. Waarbij de keuze van de club er ook nog duidelijk een regelmatig van clubs die eigenlijk nog nooit iets gepresteerd hebben.

Hetzelfde geld voor Chelsea, alleen weet niemand dat meer. Een club in de bodem van het engelse voetbal in 1990.

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinp op 20-09-2014 19:01 ]

• apis29
  • Niet online
Kevinp schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:58:
[...]

het gaat niet om de club perse, maar om het feit dat het vreemd is dat dergelijke clubs gebruikt mogen worden van de lokale voetbalbonden/regeringen puur om geld wit te wassen. Waarbij de keuze van de club er ook nog duidelijk een regelmatig van clubs die eigenlijk nog nooit iets gepresteerd hebben.

Hetzelfde geld voor Chelsea, alleen weet niemand dat meer. Een club in de bodem van het engelse voetbal in 1990.
Allemaal clubs met veel meer potentie (vanwege de locatie) dan Ajax en Feyenoord (Monaco misschien dan weer niet als uitzondering) en toevallig heeft Chelsea wel een aardig verleden (meer qua naam dan titels overigens :D ). Abramovich kwam er ook pas ver na de post-Gullit successen met de Di Mateo, Poyet, en co.
Als ik een zak met geld had zou ik Hertha Berlin (of Eintracht Frankfurt) bijv. eerder overnemen dan Ajax of Feyenoord . Historisch succes is niks waard met het oog op de toekomst wanneer je in zo'n kleine competitie speelt ...
Aston Villa is ook een club in een grote stad in een grote competitie, met toevallig nog wel een succesvol verleden (op vooral nationaal niveau maar toch ook 1x de Europa Cup 1) ...

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 22-09-2014 03:05 ]

• Kevinp
apis29 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:05:
[...]

Allemaal clubs met veel meer potentie (vanwege de locatie) dan Ajax en Feyenoord (Monaco misschien dan weer niet als uitzondering) en toevallig heeft Chelsea wel een aardig verleden (meer qua naam dan titels overigens :D ). Abramovich kwam er ook pas ver na de post-Gullit successen met de Di Mateo, Poyet, en co.
Als ik een zak met geld had zou ik Hertha Berlin (of Eintracht Frankfurt) bijv. eerder overnemen dan Ajax of Feyenoord . Historisch succes is niks waard met het oog op de toekomst wanneer je in zo'n kleine competitie speelt ...
Aston Villa is ook een club in een grote stad in een grote competitie, met toevallig nog wel een succesvol verleden (op nationaal niveau) ...
Ik denk dat het is omdat we dit in Nederland niet zo snel accepteren, en overal met veel kritiek naar wordt gekeken. Ajax en Feyenoord (zeker die laatste gezien de situatie van een paar jaar geleden) zijn perfecte kandidaten. History, respect, goede jeugdopleiding (geld verdienen) en als je dat een paar jaar goed doet garantie op CL door een stijging op de ranking & bijna garantie voor de top 2.

Een naam hebben scheelt toch heel wat als je spelers moet aan trekken.

Overigens zit ik nu vit heerenveen te kijken de laaste 10 minuten, maar dat is nog niet alles. Propper is nog lang niet zo goed als vorig jaar. Het blijft toch altijd vreemd om te zien dat talenten bijna altijd wel een minder tweede jaar hebben.

Verder staat er toch respect op de shirts toch?

Je schopt (onbewust) een speler van herenveen. Die licht geblesseerd op de grond, en gaat dan door spelen. Lekker respectvol. Voor het team vitesse mooi dat ze mogelijk nu met 10 man verder moeten ( voor de speler natuurlijk wat lullig)

[ Voor 8% gewijzigd door Kevinp op 20-09-2014 22:26 ]

• FrankoNL
Er is niks mis met het doorspelen hoor. Ik vind dat altijd zo schijnheilig gedoe. De regels zijn duidelijk: Doorspelen totdat de scheids fluit. Als de scheids de blessure ernstig genoeg acht fluit hij af.

Dat eeuwig de bal buiten tikken bij elk wissewasje..... Het is juist onrespectvol om telkens te gaan liggen om zo tijd te rekken.
Pagina: 1 ... 28 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-verkiezing: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2014/2015