Probeer dat verdraaien maar welTeijgetje schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:23:
@DaWaN
Net geen 10, waren waarschijnlijk wel de eerste set schijven voor die er af kwamen. Dit de tweede, achter vorig jaar zelf compleet vervangen (samen met alle handremkabels, waarvan enkele roestig waren).
@deepbass909
Volgens mij zit er maar één schroefgat in de remschijfnaaf, verdraaien gaat niet lukken. Of ik moet hem alleen vastzetten met de wielbouten wat niet mijn voorkeur heeft.
Is net te ver om even heen te rijden voor een meting.
Zal eens informeren bij mijn Renault garage wat ze vragen voor een kromheids-meting
Overigens zijn de 'standaard' brembo schijven bijzonder gevoelig voor kromtrekken door verstoorde warmte afvoer, dit zie je vaak bij mensen die bijvoorbeeld hun voet minutenlang op de rem houden voor een rood stoplicht na flink afremmen, dan kan de hitte onder het remblok niet weg en in de rest van de remschijf wel >> instant krom, in mijn ervaring is dit kromme schijven reden #2, #1 is niet goed schoonmaken van de naaf maar je verhaal zo lezend is dat wel netjes gedaan