Ik zou inderdaad zeggen mengklep, of de warmtewisselaar is verstopt. Maar dat laatste is veel minder voor de hand liggend.Flix20 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:03:
[...]
Ja hier een plaats verderop van Huizen is onze lokale onderdelen zaak, Brezan, vervangen door een Partspoint. Schrok me rot toen ik daar even langsreed om nieuwe wisserbladen te halen.
Dan maar een dag wachten op Amazon...
Wellicht dat iemand hier kan bevestigen of ik in de goede hoek zit of een andere tip bij het volgende;
Fiesta 2009 blaast alleen nog maar koude lucht uit de verwarming.
Ik voel achter het dashboard, ter hoogte van het gaspedaal wel warmte ontstaan.
Dit doet mij vermoede dat de mengklep het heeft begeven. Echter, hoor ik niet het geklik/ratel wat ik bij een aantal YT filmpjes wel hoor.
Voordat ik het halve dashboard uit elkaar ga halen, zie ik iets over het hoofd wat het ook zou kunnen zijn of andere oplossingen?
Ik kom dit tegen op Youtube, hoe je de kleppen kan laten calibreren, wellicht lost dat het probleem al op:En als je eenmaal de klep gelokaliseerd hebt, kan je op die manier de kleppen heen en weer laten bewegen, zodat je kan zien of hij ook daadwerkelijk beweegt. En niet klikken kan natuurlijk ook betekenen dat de servo inmidels helemaal overleden is...
EDIT: en hier nog een filmpje van het vervangen:
[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-02-2026 22:40 ]

:strip_exif()/f/image/wl940A6rf6hOuJ8t4yvSXwJD.png?f=user_large)