Aapje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
Jij gebruikt die spuitbare ML undercoating zeker? Of dikke bitumen op de kwast? Want die dunne undercoating rommel droogt uit in een aantal jaar, wat eronder zit roest leuk door zonder dat je 't ziet. Heb al menig uren zitten schrapen aan oldtimers om ML undercoating te vervloeken, je moet het staal goed inpakken. Zelfs poedercoating is niet bestand tegen zout/regenwater. Maar daar zie je tenminste dat 't aan het roesten is.
Plus sleutel jij aan je eigen auto? Want je remslangen?? Je ziet dus nooit dat ze uitgedroogd zijn...
Naast dat je bij het verwijderen onder de zwarte meuk zit want die ML coating lost lekker op zodra het inaanraking komt met remvloeistof. Echt niet lekker sleutelen als je overal die bitumenzooi hebt zitten.
Tuurlijk zie je dat wel, nooit een nagel door de bitumen heen geduwd? Ga eens na een echt ML bedrijf. Misschien een Zweedse opzoeken. Heb al 7 volvo's daar vandaan geimporteerd, allemaal met remslangen ingespoten. Want die dingen worden zwaar beinvloed door het weer, vooral de overgangen van rubber/staal. Zo ook draagarm rubbers, allemaal in de bitumen. Rubber droogt niet meer uit, scheurt niet in. Zalig gewoon, blijft als nieuw.
En nooit last met verwijderen, wat ontvetter in een spuitbuis erover en het loopt eraf, doek eroverheen en schoon is het. En geen last van roest, ik draai mijn remslangen binnen een minuut los. Hoop mensen moeten compleet stukken remleiding vervangen omdat alles vast zit.
Nee geen bitumen bussen, ook geen potten van Motip. Maar gewoon dinitrol. Koop ik altijd in Zweden als ik er toch ben in 1 ltr bussen waar je zelf een spuit in moet monteren.
Wit overal aan en lekker beginnen al draag ik wel een volgelaat.
Uiteraard moet je het spul niet gebruiken op kaal plaatwerk, maar draagarmen van gegoten staal prima, tegenwoordig niet meer nodig want ze zijn van aluminium. En voor de APK maakt het niet uit, als ze iets niet vertrouwen spuiten ze bitumen gewoon weg wees maar niet bang. En mijn Zweedse APK's van mijn import auto's zijn altijd probleemloos overgenomen in NL.
Reden dat ik mijn oude Volvo's daar vandaan haal die hebben allemaal een goede ML behandeling gehad, op bodem en holle ruimtes. Ze hebben allemaal spuitnippels, je houdt er een ML bus in en de waxachtige spul loopt en gaat in alle hoeken.
Eigenlijk benoem ik het verkeerd, voor holle ruimtes heeft ML, andere spul denk ik gewoon bitumen.
Zo wordt het en zo ziet het er bij mij nog steeds uit (is alleen niet mijn auto, foto van inet) en in 2011 aangebracht. Binnenkort mijn Volvo 740 Turbo krijgt dezelfde behandeling.