Vroeger, met de wieltjes was het simpel, maar jij loopt simpelweg tegen de belemmeringen aan die ontwikkeld zijn om terugdraaien tegen te gaan. Bij sommige fabrikanten of auto's is daarvoor een mooi mechaniek ingebouwd waar je gebruik van kan maken, maar vaak wordt het echt een lastig verhaal.D3nnisd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:03:
[...]
Ik heb er nog even naar gekeken, maar dit gaat me boven de pet. Ik had niet verwacht dat het zo ingewikkeld zat.
Allicht in de toekomst even iemand erbij halen die er verstand van heeft.
Bedankt!
Ik vind het persoonlijk een ware zegen wat BMW heeft gedaan bij de 3-serie uit de jaren 90. Pak een willekeurige tellerbak met lagere kilometerstand dan de auto heeft, plug daar de coding chip in (wel even opletten dat de schaalverdeling klopt met de auto waar hij in gaat, dus toerenteller wel bedoeld voor benzine en niet diesel), voer een standaard check uit op de kilometerstand (via een service menuutje) en laat de auto melden dat de stand niet klopt. Vervolgens kan je met 1 druk op een knop de juiste stand importeren uit het motormanagment en de tellerbak geeft braaf de juiste waarden aan.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier