Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ricloo86
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-04 11:32
quote:
ChojinZ schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:25:
[...]

Klopt, zag ik ook pas later... :X
Maargoed, ook daar zullen vast wel gezellige mensen zitten! :)
Ongetwijfeld, have fun!

PSN: Ricloo86

• NLsandman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-06 22:34
quote:
NielsAVS schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:23:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je bron waarmee je die betalingen per view kan aantonen. De rest van je punt wordt volledig ontkracht door die reddit post van Levelcap.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=755600

Levelcap kan dat wel zeggen maar als jij wordt uitgenodigd voor sessies bij EA en alles wordt
betaald door EA, de reis, het verblijf, het eten en je mag de game veel eerder spelen
met als beloning nog wat extra's voor de views, zou jij dan een review maken wat de game
de grond intrapt zodat EA je nooit meer uitnodigd?
quote:
NLsandman schreef op woensdag 08 april 2015 @ 15:40:
[...]

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=755600

Levelcap kan dat wel zeggen maar als jij wordt uitgenodigd voor sessies bij EA en alles wordt
betaald door EA, de reis, het verblijf, het eten en je mag de game veel eerder spelen
met als beloning nog wat extra's voor de views, zou jij dan een review maken wat de game
de grond intrapt zodat EA je nooit meer uitnodigd?
Kijk zijn video's eens. Hij heeft inmiddels al wat kritische video's gemaakt, maar zo uberpositief is ie er ook niet over. Hij is ook nu constant aan het mekkeren over wapenbalans. Maar dat gezegd hebbende: een heleboel dingen in zijn video's zijn niet negatief als positief bedoelt, het is gewoon grappig en daarom kijk je het. Nu geeft ie aan dat ie meedoet in het EA programma, maar dat maakt zijn video's niet ineens saai of flauw. Er zit duidelijk werk in en daar mag ie best voor beloond worden.

Een autosite wordt ook gesponsored door automerken om hun auto's te reviewen, maar kunnen ook gewoon negatief zijn.

Punt is overigens wel: als je alleen maar negatief bent en alleen maar op de bugs focussed, dan krijg je geen kijkers meer. Negativiteit jaagt weg en is ook helemaal niet nodig. Hardline is niet bugvrij. Hardline heeft bugs die er al jaren in zitten of dingen die bewust fout gaan, maar dat maakt het geen slechte game. En zoals je aan de meeste video's wel kunt zien is het niet onspeelbaar of onmogelijk om er lol in te hebben. En daar draait het gewoon om.

Op persevenementen zijn games gewoon beter dan dat jij ze thuis hebt. Niet heel onlogisch omdat je ook niet online hoeft te gaan en er meer mogelijkheden zijn. Ik vind dit eerder een punt van de developer/publisher om hier eerlijk in te zijn (wat ze doen), dan een reviewer. Niet in de laatste plaats omdat er gewoon weinig tijd is en ik liever heb dat ze meer spelen dan op bugs te gaan zoeken.
En rond de launch waren er ook wel youtubers die wel gewoon melden dat er wat bugs waren die ze hadden opgemerkt tijdens spelen, in de hoop dat ze nog opgelost werden. Levelcap inclusief. Is (nog) niet allemaal gebeurd, maar ze zijn er niet geheimzinnig over geweest.

De huidige opzet vind ik prima en een stuk beter dan de manier waarop Nintendo met diens Youtubers omgaat.

Martinspire wijzigde deze reactie 08-04-2015 17:09 (8%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:41
Het is ook de trend dat een review al voor de release uit moet komen. Vroeger noemde je dat een preview. Ik heb voldoende game launches meegemaakt waar een lokale uitgever de grote game presenteerde en je vervolgens een 3 maanden oude developer build kreeg te zien. Bugs, lelijk, slechte performance. Vervolgens gaan alle reviews daarover. EA doet dat veel beter en zorgt dat er voldoende achtergrond informatie wordt gegeven zodat een volledig beeld en een recente release getoond worden.

Global hosting for PC, Mobile, Switch, Microsoft Xbox & Sony Playstation
Hosting: www.i3d.net
Anti-Cheat: www.gameblocks.com
Flightmap: my.flightmemory.com/stewied

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik vind Hardline echt enorm moeilijk, in BF4 kom ik gewoon goed mee maar in Hardline eindig ik altijd onderin. Ik ben soms al dood voordat ik beeld zie en vrijwel enkel one hit kills...zwaar frustrerend :(

• Aramiss
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:31
quote:
Supremedch schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:51:
[...]

Was wel lachuh om met de andere GoT-ers te gamen. Merk wel dat de meesten doorgewinterde BF-spelers zijn.

Weet niet meer wie het was maar diegene begon over een order request omdat ik squad leader was. Als cod-speler had ik natuurlijk geen flauw idee waar hij het over had. 8)7
Dat was ik. Je pakt met een order veel meer punten waardoor je eerder levelt. Dat moet toch aanspreken als cod speler ;)

PSN: dixeN1337

• Carthrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:46
quote:
Cartman! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:03:
Ik vind Hardline echt enorm moeilijk, in BF4 kom ik gewoon goed mee maar in Hardline eindig ik altijd onderin. Ik ben soms al dood voordat ik beeld zie en vrijwel enkel one hit kills...zwaar frustrerend :(
Ik heb hetzelfde hoor, gisteren ook weer zo'n dagje, elke keer als ik of een molotov ging gooien of iemand ging reviven (of net spawn) paf! en weg was ik weer. Net bij de de money stash aangekomen, 5 man om mij heen en paf...alleen ik zei de gek die neergeknald mag worden :P

Op andere momenten gaat het wel weer lekker maar ach het mag de pret niet drukken alleen niet leuk voor de mensen op teamspeak die mijn rants weer aan moeten horen ;)

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

• ChojinZ
  • Laatst online: 17:32
Gister een vage bug tegen gekomen.

Speelde Heist en beide koffers waren afgeleverd bij de chopper. Spel was echter niet afgelopen en ging gewoon verder. Tickets telde nog wel af maar er waren geen koffers meer om op te pakken en af te leveren. Uiteindelijk de pot verloren omdat de tickets op waren. Erg frustrerend. :(

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Carthrax
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:46
Die bug komt heel erg vaak voor bij Heist. Dan blijft het muziekje lopen en krijg je gewoon TDM totdat de tickets op zijn.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

• ChojinZ
quote:
Carthrax schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:47:
Die bug komt heel erg vaak voor bij Heist. Dan blijft het muziekje lopen en krijg je gewoon TDM totdat de tickets op zijn.
Hmmmm... was voor mij de eerste keer in, laten we zeggen, 30 potjes? Was dus wel verbaasd.

Maar het lullige is: Je hebt gewonnen maar toch is het een loss. ;(

• NLsandman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-06 22:34
quote:
ChojinZ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:00:
[...]

Hmmmm... was voor mij de eerste keer in, laten we zeggen, 30 potjes? Was dus wel verbaasd.

Maar het lullige is: Je hebt gewonnen maar toch is het een loss. ;(
Zit er al in sinds de 2e beta, heb dat zelf toen mee gemaakt.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
ChojinZ schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:55:
Gister een vage bug tegen gekomen.

Speelde Heist en beide koffers waren afgeleverd bij de chopper. Spel was echter niet afgelopen en ging gewoon verder. Tickets telde nog wel af maar er waren geen koffers meer om op te pakken en af te leveren. Uiteindelijk de pot verloren omdat de tickets op waren. Erg frustrerend. :(
Heb het zelf 1 maal meegemaakt. Wij verloren dik, maar door de bug uiteindelijk gewonnen >:) :9

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Kevin0306
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10-04-2015
Hey allemaal! Klein vraagje: wil voor de X1 nog een BF-game kopen, maar kan voor mezelf niet opmaken uit reviews e.d. of de 30 euro meer het waard is om HL te kopen t.o.v. BF4. Wat is jullie mening hierin?

• Aramiss
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:31
quote:
Kevin0306 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:15:
Hey allemaal! Klein vraagje: wil voor de X1 nog een BF-game kopen, maar kan voor mezelf niet opmaken uit reviews e.d. of de 30 euro meer het waard is om HL te kopen t.o.v. BF4. Wat is jullie mening hierin?
Deze vraag stelde je net ook al in het battlefield 4 topic.
Je moet zelf de keuze maken wat je belangrijk vindt.
Het verschil tussen beide games zijn de speelmodus, graphics, hoeveelheid wapens en het gevoel van het spel.

Van de BF4 groep zijn maar 4 mensen die Hardline spelen en van de Hardline groep zijn maar weinig die BF4 ooit hebben aangeraakt.
Er zijn dus maar weinig mensen die je echt antwoord kunnen geven op je vraag.

Vind je het tof om in een tank te zitten, LAV of Amtrac? Of geef je de voorkeur aan een auto waar je een radio kan aanzetten en tevens ook snel kapot bent?
Het zijn twee totaal verschillende games en ik zou persoonlijk voor BF4 gaan omdat je meer krijgt voor je geld op dit moment. En dan kan je hardline altijd nog aanschaffen voor een redelijk bedrag.

Succes met je keuze

PSN: dixeN1337

• Kevin0306
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10-04-2015
Haha. Sorry. :p Dacht dat ik meer en betere reacties zou krijgen als ik het in beide fora zou zeggen.
Maar thanks! Ik dacht zelf ook al aan 4, puur vanwege het prijsverschil. Maar als jij aangeeft dat dat prijs/kwaliteitsverhoudingtechnisch ook de beste optie is, dan wil ik graag op jouw mening afgaan. :D

• xeple
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13-06 23:44
Mensen kopen jaren achtereen de nieuwe CoD, wat je in feite ook kunt scharen onder DLC. Zelfde engine, alleen ander thema. Ook die mensen vinden het waard elk jaar een nieuwe CoD aan te schaffen. Dus of BFH het waard is? BF4 tot eind 2016, of BFH..

• TecTo
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:05
Toch de nodige tijd aan besteed om alle syndicate wapens vrij te spelen. Tja je wilt toch nog wat waar voor je geld al is het karig.

Met de ARM leg je het af tegen de M assaults maar het voordeel kan je halen door de 51 bullets. In het begin denk je wat een bagger gun maar heeft toch zijn charme.

De FMG9 is de moeite waard al blijft de K10 domineren net zoals de M16a3 / M416 . Daar zie je ook iedereen mee rondhuppelen en dat is jammer want om deze syndicate wapens vrij te spelen kost behoorlijk wat tijd en moeite en een echte meerwaarde hebben ze niet.

Double-barrel shotgun is geinig maar de premium shotgun laat je vaak kennis maken met de vloer. In de kleinere maps gewoon even hersenloos rondknallen. Gaat snel vervelen.

De 300 knockout waar iedereen over loopt te zeuren over zo OP. Dat valt best wel mee als je dit tegen de M assaults en k10 afzet.

Er zitten in de syndicate assigments strontvervelende opdrachten die nergens op slaan. Voor de perks of hotwire joinen of heb je een maat waarmee je vast speelt dan is hacker een manier. Zelf heb ik ze in hotwire gehaald.

Voor de enforcer moet je 15 Ballistic shield coins halen. Waanzinnige opdracht want bij 100 punten krijg je een coin. Neem mee dat hardline snel en vlug dood is dan slaat dit nergens op. In 1 op 1 is het shield nog wel te doen maar this hardline en dan hijgt er direct al iemand in je nek. Kwestie van doordouwen maar het is een lange weg als je single speelt zonder maten.

De 300 knockout viel wel mee. Zet je camera's op strategische punten en de rest doet je team.

Het meest vervelende is dat je voor ieder syndicate weer de 10 tier 4 reputation moet halen in verschillende matches. Tijdrovend en werkt samenwerken in no kill server in de hand. Echt een uitdaging is het niet gewoon een kwestie van tijd enz..

Hardline wat moet je ermee? Gewoon ff een uurtje knallen . Een blijvertje? Voor mij niet en zo nu en dan even een uurtje dan is het wel genoeg.

Voor mij persoonlijk was het nog een uitdaging om de syndicate's te doen. Zou ik het nog een keer doen. NEE! want de meerwaarde van de wapens valt tegen.

De premium kopen. Helaas niet. Want dit is puur uitmelken voor een paar digitale wapens en of ze dit spel naar een hoger plan tillen betwijfel ik.

Hardline is een game waar de prijs totaal niet in verhouding staat tot wat het spel te bieden heeft. Neem je de premium versie of de hele luxe dan betaal je volgens mij te veel te veel. De bezetting van de servers is ronduit droevig te noemen voor een nieuwe game.

iRacing | Fotografie | Koffie

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11-06 14:12
quote:
TecTo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:04:
Toch de nodige tijd aan besteed om alle syndicate wapens vrij te spelen. Tja je wilt toch nog wat waar voor je geld al is het karig.

Met de ARM leg je het af tegen de M assaults maar het voordeel kan je halen door de 51 bullets. In het begin denk je wat een bagger gun maar heeft toch zijn charme.

De FMG9 is de moeite waard al blijft de K10 domineren net zoals de M16a3 / M416 . Daar zie je ook iedereen mee rondhuppelen en dat is jammer want om deze syndicate wapens vrij te spelen kost behoorlijk wat tijd en moeite en een echte meerwaarde hebben ze niet.

Double-barrel shotgun is geinig maar de premium shotgun laat je vaak kennis maken met de vloer. In de kleinere maps gewoon even hersenloos rondknallen. Gaat snel vervelen.

De 300 knockout waar iedereen over loopt te zeuren over zo OP. Dat valt best wel mee als je dit tegen de M assaults en k10 afzet.

Er zitten in de syndicate assigments strontvervelende opdrachten die nergens op slaan. Voor de perks of hotwire joinen of heb je een maat waarmee je vast speelt dan is hacker een manier. Zelf heb ik ze in hotwire gehaald.

Voor de enforcer moet je 15 Ballistic shield coins halen. Waanzinnige opdracht want bij 100 punten krijg je een coin. Neem mee dat hardline snel en vlug dood is dan slaat dit nergens op. In 1 op 1 is het shield nog wel te doen maar this hardline en dan hijgt er direct al iemand in je nek. Kwestie van doordouwen maar het is een lange weg als je single speelt zonder maten.

De 300 knockout viel wel mee. Zet je camera's op strategische punten en de rest doet je team.

Het meest vervelende is dat je voor ieder syndicate weer de 10 tier 4 reputation moet halen in verschillende matches. Tijdrovend en werkt samenwerken in no kill server in de hand. Echt een uitdaging is het niet gewoon een kwestie van tijd enz..

Hardline wat moet je ermee? Gewoon ff een uurtje knallen . Een blijvertje? Voor mij niet en zo nu en dan even een uurtje dan is het wel genoeg.

Voor mij persoonlijk was het nog een uitdaging om de syndicate's te doen. Zou ik het nog een keer doen. NEE! want de meerwaarde van de wapens valt tegen.

De premium kopen. Helaas niet. Want dit is puur uitmelken voor een paar digitale wapens en of ze dit spel naar een hoger plan tillen betwijfel ik.

Hardline is een game waar de prijs totaal niet in verhouding staat tot wat het spel te bieden heeft. Neem je de premium versie of de hele luxe dan betaal je volgens mij te veel te veel. De bezetting van de servers is ronduit droevig te noemen voor een nieuwe game.
Zou je die DB Shotgun eens een paar keer kunnen droppen in een match voor mij zodat ik daar 25 kills mee kan maken? :p

In case of fire: Git commit, git push, leave building | V&A Advertenties | AlpenCams

• ChojinZ
quote:
TecTo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:04:

Hardline is een game waar de prijs totaal niet in verhouding staat tot wat het spel te bieden heeft.
Vind jij. Maar ik geef niets om achievements en alle wapens vrij spelen is ook geen doel voor mij. Als ik dan kijk hoeveel speelplezier ik heb voor die 40 tientjes, dan kan ik voor mijzelf zeggen: Het is het geld meer dan waard! :)

• GerardHenninger
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:54

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
ChojinZ schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:51:
[...]

Vind jij. Maar ik geef niets om achievements en alle wapens vrij spelen is ook geen doel voor mij. Als ik dan kijk hoeveel speelplezier ik heb voor die 40 tientjes, dan kan ik voor mijzelf zeggen: Het is het geld meer dan waard! :)
Maar als je het vergelijkt met een game als BF4 en dan heeft hij wel gelijk; je krijgt dan veel minder voor je geld.

Website - Twitter - Facebook - GHBTV

• ChojinZ
quote:
GerardHenninger schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:58:
[...]

Maar als je het vergelijkt met een game als BF4 en dan heeft hij wel gelijk; je krijgt dan veel minder voor je geld.
Hangt er vanaf wat jij onder "waar voor je geld" verstaat. Bedoel je meer virtuele items? Ja, dan heb je gelijk. Bedoel je spelplezier? Nee, voor mij niet. (<10 uur in BF4, 90 euro voor betaald. >35 uur BFH, 38 euro betaald)

Meer ingame items staat bij mij niet gelijk aan meer spelplezier.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
ChojinZ schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:08:
[...]

Hangt er vanaf wat jij onder "waar voor je geld" verstaat. Bedoel je meer virtuele items? Ja, dan heb je gelijk. Bedoel je spelplezier? Nee, voor mij niet. (<10 uur in BF4, 90 euro voor betaald. >35 uur BFH, 38 euro betaald)

Meer ingame items staat bij mij niet gelijk aan meer spelplezier.
Grotere levels, meer levels, meer voertuigen, meer vrijheid, meer DLC's, meer wapens, meer online spelers, gratis toegang tot CTE, input geven bij developer etc etc etc.

• ChojinZ
quote:
GerardHenninger schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:15:
[...]

Grotere leven, meer levels, meer voertuigen, meer vrijheid, meer DLC's, meer wapens, meer online spelers, gratis toegang tot CTE, input geven bij developer etc etc etc.
En? Heeft dat voor meer spelplezier gezorgd? Bij mij in ieder geval niet.....

Leuk al die "extra's" maar als je er niets mee doet of er niets om geeft heeft het alsnog geen waarde.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
ChojinZ schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:21:
[...]

En? Heeft dat voor meer spelplezier gezorgd? Bij mij in ieder geval niet.....

Leuk al die "extra's" maar als je er niets mee doet of er niets om geeft heeft het alsnog geen waarde.
Voor mij heeft dat voor 700 uur (Xbox 360) + 300 uur (PS4) speelplezier gezorgd, inclusief leuk groepje vrienden.

Maar als je puur kijkt naar wat je krijgt en naar wat mogelijk is dan moet je toegeven dat BF4 meer biedt (los van Premium/Deluxe content). Het feit alleen al dat er meer BF4 spelers online zijn op dit moment, dan een nieuwe game als Hardline moet wel iets zeggen.

En met jouw redenering kan je ook blij zijn met Mario Bros, als je niets met die "extra's" doet. Feit blijft dat BF4 meer te bieden heeft.

quote:
[...]

Grotere levels, meer levels, meer voertuigen, meer vrijheid, meer DLC's, meer wapens, meer online spelers, gratis toegang tot CTE, input geven bij developer etc etc etc.
Niet geheel waar. Er zijn niet veel meer levels in Hardline vanilla vs BF4 vanilla. Ongeveer gelijk. Verder heb je evenveel online spelers (al is het beter om niet voor 64 man te gaan). Het is vooral anders, maar niet direct minder. Sure, minder wapens en voertuigen, maar dat is maar onderdeel van de game, niet het enige waar de game om draait. De maps waren ook groter, vooral omdat het een grote focus op voertuigen had. Vooral vanwege de jets was het groot, maar je kreeg er weinig voor terug aan gedetailleerde speelbare ruimte.

Qua value zijn ze ongeveer gelijk, met BF4 een plusje vanwege meer wapens en meer (afwisselende) voertuigen. Maar je vergeet dat het tot 4 maanden na launch gewoon niet speelbaar was.

• ChojinZ
quote:
GerardHenninger schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:27:
[...]

Voor mij heeft dat voor 700 uur (Xbox 360) + 300 uur (PS4) speelplezier gezorgd, inclusief leuk groepje vrienden.
Ik had het na 10 uur al gezien.
quote:
[...]

Maar als je puur kijkt naar wat je krijgt en naar wat mogelijk is dan moet je toegeven dat BF4 meer biedt (los van Premium/Deluxe content). Het feit alleen al dat er meer BF4 spelers online zijn op dit moment, dan een nieuwe game als Hardline moet wel iets zeggen.
Maar wat dan nog? Zoals ik al eerder zij: Dat is geen garantie voor spelplezier.
quote:
[...]

Het feit alleen al dat er meer BF4 spelers online zijn op dit moment, dan een nieuwe game als Hardline moet wel iets zeggen.
Zegt vrij weinig. Kan jij een relatie aantonen tussen de hoeveelheid wapens/voertuigen die aanwezig zijn in een game en het aantal spelers wat online is?
quote:
[...]

En met jouw redenering kan je ook blij zijn met Mario Bros, als je niets met die "extra's" doet.
Yup! En wat is daar mis mee? Niet iedereen heeft behoefte aan 1001 gadgets/attachements. Niet iedereen wil na elke 10 kills een dikke beloning in zijn scherm zien. En niet iedereen heeft behoefte aan voertuigen...
quote:
[...]

Feit blijft dat BF4 meer te bieden heeft.
Feit blijft ook dat dit geen waarde heeft als je er niets mee doet.

Maar wat zit jou precies dwars? Wat maakt het jou nou uit dat ik BFH het geld meer waard vind dan BF4?

• djmelvee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-06 12:08
quote:
[...]

Gratis toegang tot CTE? Onzin. Premium is verplicht, CTE betaal je dus ook voor. Het zit alleen in premium inbegrepen.

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Dang, er spelen ondertussen al meer mensen BF4 dan BFH als je alle platformen optelt..
71,5k vs 66,6k op dit moment.
Ondertussen ook 3x zoveel mensen die BF4 op PC spelen in vergelijking met BFH.. (piek moment 24h: 36k vs 12k)

Vraag me af waar dit naar toe gaat.. BF5 komt pas eind 2016 uit.
De DLC van Hardline zal nu ook niet zoveel extra volk trekken, lijkt me?

SmokingCrop wijzigde deze reactie 13-04-2015 15:59 (13%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:23

kazuka

Building Better Worlds

quote:
SmokingCrop schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:58:
Dang, er spelen ondertussen al meer mensen BF4 dan BFH als je alle platformen optelt..
Ondertussen ook 3x zoveel mensen die BF4 op PC spelen in vergelijking met BFH.. (piek moment 24h: 36k vs 12k)

Er komt nog nieuwe content voor BF4 de komende tijd (weapons en maps). Eind dit jaar is Battlefront in principe de game die de tijd zal moeten overbruggen tot BF5. Probleem is echter wel dat dit niet voor iedereen een alternatief is als je niks om Star Wars of überhaupt een sci-fi setting geeft.

PSN ID: Jetpaction

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
Martinspire schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:40:
[...]

Niet geheel waar. Er zijn niet veel meer levels in Hardline vanilla vs BF4 vanilla. Ongeveer gelijk. Verder heb je evenveel online spelers (al is het beter om niet voor 64 man te gaan).
Het is een feit dat BF4 meer levels heeft, al is het er maar 1. Meer wapens/gadgets. Zoals ik hierboven al zei, meer vrijheid/keuze. Dat is niet iets subjectiefs, dat is gewoon een feit. Aangezien beide Battlefield games zijn en mensen ze zo vergelijken, krijg je dus meer bij BF4. Daarnaast zijn er dus NIET meer spelers voor Hardline..... BF4 is veel populairder online.
quote:
Qua value zijn ze ongeveer gelijk, met BF4 een plusje vanwege meer wapens en meer (afwisselende) voertuigen. Maar je vergeet dat het tot 4 maanden na launch gewoon niet speelbaar was.
En ondanks dat BF4 ruk was/is, blijven mensen het spelen, ik denk dat als Hardline dezelfde opstart problemen zou hebben dat er dan nog minder mensen het zouden spelen.
quote:
ChojinZ schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:20:
[...]

Ik had het na 10 uur al gezien.
Jij misschien, maar heel veel andere mensen niet. Jij bent eerder de uitzondering op de regel.
quote:
Maar wat dan nog? Zoals ik al eerder zij: Dat is geen garantie voor spelplezier.
We hadden het over wat je voor je geld krijgt, "meer game". Nogmaals, als jij tevreden bent met BFH/Mario Kart/Tetris, dan prima, maar je vergelijkt twee Battlefield games, zo moet je het zien. BF4 biedt gewoon meer in z'n geheel.
quote:
Zegt vrij weinig. Kan jij een relatie aantonen tussen de hoeveelheid wapens/voertuigen die aanwezig zijn in een game en het aantal spelers wat online is?
Als we bij jouw "spelplezier" blijven.... blijkbaar hebben d'r meer spelers (langer) plezier aan BF4. Voor relatief meer spelers is het dus meer waard dan Hardline. Ik ken zeker al 6 mensen in de Tweakers platoon die het spel op marktplaats hebben gezet of hebben staan.
quote:
Yup! En wat is daar mis mee? Niet iedereen heeft behoefte aan 1001 gadgets/attachements. Niet iedereen wil na elke 10 kills een dikke beloning in zijn scherm zien. En niet iedereen heeft behoefte aan voertuigen...
Dat klopt, maar nogmaals, we vergelijken twee Battlefield games voor dezelfde prijs en wat je dan krijgt voor dat geld. Waarom denk je dat zoveel mensen zeggen dat Hardline een DLC had moeten zijn? Waarom denk je dat EA een maand na de introductie de prijs heeft verlaagd?
quote:
Maar wat zit jou precies dwars? Wat maakt het jou nou uit dat ik BFH het geld meer waard vind dan BF4?
Mij zit niets dwars, ik heb er al 55 uur opzitten in Hardline, raak BF4 niet eens meer aan, Hardline zit continu in de console. Maar als ik objectief kijk, dat biedt BF4 meer gewoon meer.

Maakt mij ook niets uit dat JIJ BFH meer waard vindt, dat is jouw mening. Maar objectief gezien is BF4 een game die meer biedt, ik heb nooit gezegd dat het een betere game is.
quote:
djmelvee schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:55:
[...]

Gratis toegang tot CTE? Onzin. Premium is verplicht, CTE betaal je dus ook voor. Het zit alleen in premium inbegrepen.
Dat is waar, mij bad. Maar idd, als je Premium hebt dan kan je CTE spelen; ik ben geen PC gamer, maar speel soms wel CTE om te kijken waar de devs mee bezig zijn en wat ik in een volgende patch kan verwachten. Dat vind ik wel een pluspunt t.o.v. Hardline.
quote:

Klopt, Hardline is gewoon minder populair, zeker in vergelijking met een "oude" game zoals BF4. In het begin waren d'r bij Hardline 100.000+ mensen online en zag je dat er relatief weinig BF4 spelers online waren. Na een maand zakte Hardline in en ging iedereen weer terug naar BF4 (?). Vooral bij de PC als platform zie je dat heel erg. Hardline is volgens mij meer een game voor "tussendoor", totdat Battlefront uitkomt of totdat de nieuwe BF4 patch/map-pack komt.

• ChojinZ
quote:
We kunnen nog wel lang door discussieren maar het moge duidelijk zijn dat we het niet met elkaar eens zijn. Ik vermoed ook niet dat het gaat lukken om elkaar over te halen.
Ik schat de waarde van een spel vooral op spelplezier in terwijl jij ook de hoeveelheid content mee neemt in je oordeel (als ik je goed heb begrepen).

Ieder zijn ding en laten we het daar maar bij houden. Jij loopt hier (net zoals ik) lang genoeg mee om te weten dat dit toch nergens eindigd. ;)

quote:

Op de PC zijn er nooit veel meer dan 12k spelers geweest, eigeniljk alleen op de next gen consoles (waar echt weinig tot geen shooters voor uitgekomen zijn de laatste tijd) is het druk. Met de DLC zal het wel niet veel beter worden, daarmee versplinter de playerbase alleen nog maar mee mee, maar wie weet.

Voor een pc-gamer op zoek naar een uitdaging vind ik dat er sowieso weinig reden/motivatie om BFH op te starten zolang ze niet de meest basale engine verbeteringen uit de CTE van het afgelopen jaar naar BFH brengen.

BFH is nu wel lekker om een of twee keer per week een uurtje te raggen, maar het is zo skillloos en random op het moment, dat het niet echt uitmaakt of je nou wint of verliest met 28 - 1 of 3 - 27, de voldoening en uitdaging blijft hetzelfde

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:53
Best triest dit... om even voor 20:00 is dit het aantal Europese TDM servers die niet leeg zijn. Drie er van zijn '*** ONLY', één is mixed mode. Blijft niet veel over zo...

• ChojinZ
quote:
yinx84 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:01:
Best triest dit... om even voor 20:00 is dit het aantal Europese TDM servers die niet leeg zijn. Drie er van zijn '*** ONLY', één is mixed mode. Blijft niet veel over zo...

[afbeelding]
Hou er rekening mee dat veel mensen nu bezig zijn met GTA 5.
Daarnaast, maar dit kan ook aan mij liggen, is de serverbrowser zo gaar als wat. Als ik snel achter elkaar op "apply filter" druk, krijg ik een totaal andere serverlijsten te zien.

Dat gezegd hebbende: Serverstats zeggen genoeg. Het spel is gewoon niet echt populair. Maar ik maak me daar niet zo druk om. Er zal altijd wel een kleine fanbase achterblijven die het spel blijft spelen. Maakt alleen wel de keuze wat kleiner. :/

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-06 18:46
quote:
GerardHenninger schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:23:

Dat is waar, mij bad. Maar idd, als je Premium hebt dan kan je CTE spelen; ik ben geen PC gamer, maar speel soms wel CTE om te kijken waar de devs mee bezig zijn en wat ik in een volgende patch kan verwachten. Dat vind ik wel een pluspunt t.o.v. Hardline.
Dit is toch eigenlijk het toppunt van triestheid als je heel eerlijk bent.
Een kapot spel uitbrengen om vervolgens de mensen die 100+ € hebben betaalt een test omgeving te geven waar nu een jaar later er nog steeds van alles mis is 8)7
Hoe je dat een plus punt vind is mij niet helemaal duidelijk.
Al komt er nog 100 x een patch uit voor BF4 op een paar vanille maps naar zijn de maps zo slecht dat het niet eens waard is om op mijn ssd te staan.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:40
Moet zeggen dat na een aantal uren Hardline de verveling er bij mij wel inslaat. Mede omdat ik geen leuke server kan vinden waar teamwork aanwezig is (en als het er is is de server mega unbalanced).. Ga BF4 weer installeren en terug naar mijn oude server waar nog genoeg oude vrienden op spelen.

Voor even snel een potje gamen vind ik Hardline een prima afwisseling, maar tot nu toe blijft het daar wel bij :)

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-06 22:38

RoyK

Tekenaar!

Eerlijk is eerlijk. Gisteren Bloodline op hardcore, en op een 64 man server.. ik heb toch best wel lol gehad. Ik speelde met de support class (BF4 benaming, weet even de Hardline naam niet) en dan je wapen op single shot zetten... kan je bijna snipen!

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

• Ricloo86
Ik ben denk ik 1 van de weinige die meer plezier beleefd aan BFH dan BF4 :)
Wellicht komt dit ook door de platoon waar we gezellig samen spelen en goede resultaten boeken.

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08:40
quote:
Ricloo86 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:57:
Ik ben denk ik 1 van de weinige die meer plezier beleefd aan BFH dan BF4 :)
Wellicht komt dit ook door de platoon waar we gezellig samen spelen en goede resultaten boeken.
Dat denk ik ook, daarom speel ik nu liever weer BF4 omdat veel van mijn 'online' vrienden dat weer zijn gaan spelen :)

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:32
Ik ben blij dat ik geen premium heb gekocht, Battlefield Hardline komt een beetje neer op Call of duty bij mij.
CoD4 was goed en heel wat uren ingestoken, MW2 had ik nog een kans gegegeven maar na paar tientallen uren was ik er klaar mee en de titels daarna heb ik wel gekocht, maar niet meer dan 20 uur in kunnen steken doordat het me verveelde.

bij battlefield heb ik dit nu ook. BF3 was top, BF4 heb ik een kans gegeven maar heeft te veel problemen.
Battlefield hardline kom ik nog niet eens bij 20 uur op dit moment.

nu dat GTA 5 ook nog eens uit is, zie ik me nog minder uren steken in BFH.
ik heb niet echt een drang om BFH op te starten, weinig uitdagingen.

ik wacht lekker op Overwatch, want momenteel ben ik een beetje shooter moe.
Dit jaar hoop ik dat Roller coaster tycoon world uit gaat komen en dat het nog een leuke game is ook en anders hebben we dit jaar alleen nog maar Halo 5 eind dit jaar die mijn aandacht trekt.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-06 19:01
quote:
[...]

...300 uur (PS4) speelplezier gezorgd, inclusief leuk groepje vrienden.

Maar ik ben t wel met je eens hoor.. HL heeft gewoon minder dipegang. Misschien dat het veel beter wordt met DLC's, maar dat zullen we wel zien..
quote:
Pykow schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:36:

bij battlefield heb ik dit nu ook. BF3 was top, BF4 heb ik een kans gegeven maar heeft te veel problemen.
Battlefield hardline kom ik nog niet eens bij 20 uur op dit moment.
BF4 heeft eigenlijk *nagenoeg* geen problemen meer en werkt heerlijk.. Stop er wat meer tijd in.. Net zoals diegene die hierboven <10 uur erin heeft zitten.. Dan heb je t ook niet echt een kans gegeven :/

poor Leno wijzigde deze reactie 15-04-2015 11:29 (37%)

• Supremedch
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:13

Supremedch

PSN: supremedch

quote:
poor Leno schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:27:
[...]
BF4 heeft eigenlijk *nagenoeg* geen problemen meer en werkt heerlijk.. Stop er wat meer tijd in.. Net zoals diegene die hierboven <10 uur erin heeft zitten.. Dan heb je t ook niet echt een kans gegeven :/
Heb BF4 zelf nooit gespeeld dus kan er niet over oordelen....
Maar als het 2a3 maand moet duren totdat de grote issues er eindelijk uit zijn dan kan ik me voorstellen dat men de game links laat liggen en op zoek gaat naar andere shooters. ;)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:25
quote:
yinx84 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:01:

[afbeelding]
BFH word voornamelijk op PS4 gespeeld, en BF4 op PC.
Dat zegt genoeg over de target audience voor BFH. Hetzelfde als CoD, wat ook voornamelijk op console gespeeld word.
Op dit moment 2700 BHF spelers op PC, en 9000 in BF4 op PC.

:>

Steam - BFV - PUBG

• poor Leno
quote:
Supremedch schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:43:
[...]

Heb BF4 zelf nooit gespeeld dus kan er niet over oordelen....
Maar als het 2a3 maand moet duren totdat de grote issues er eindelijk uit zijn dan kan ik me voorstellen dat men de game links laat liggen en op zoek gaat naar andere shooters. ;)
Ik denk dat de meeste mensen voorbij gaan aan het feit dat BF4 een van de (misschien wel DE) mooiste, grootste, ingewikkeldste game is van dit moment..
Het is echt een technisch hoogstandje.. ookal zitten er fouten in.. Hebben mensen enig idee hoe moeilijk dit is?
Het is gewoon onmogelijk om zoiets groots en uitgebreid in 1-2-3x foutloos te krijgen..
Gamedevelopers kunnen dit ongetwijfeld bevestigen..

Het is wel ff wat anders dan Flappybird programmeren he ;)

• Supremedch

Supremedch

quote:
poor Leno schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen voorbij gaan aan het feit dat BF4 een van de (misschien wel DE) mooiste, grootste, ingewikkeldste game is van dit moment..
Het is echt een technisch hoogstandje.. ookal zitten er fouten in.. Hebben mensen enig idee hoe moeilijk dit is?
Het is gewoon onmogelijk om zoiets groots en uitgebreid in 1-2-3x foutloos te krijgen..

Dat BF4 momenteel de mooiste shooter van dit moment is geloof ik meteen. (Console versie)
Dat het onmogelijk is om een game foutloos op de markt te brengen snap ik ook maar het probleem zit hem in de tijd die ze nodig hebben om het een en ander te fixen....
Doordat die zo lang was haakten veel gamers af.

+1 voor je flappybird vergelijking :9

ontopic:
Weet iemand wanneer de 1ste dlc uit komt?!?!
quote:
poor Leno schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:55:
[...]

Hoe heerlijk moet het zijn om te werken in een industrie en je klanten halfbakken producten aan te smeren en dat zij vervolgens nog excuses voor je gaan maken ook....

Hou toch op met die onzin. Een geavanceerde wasmachine of vrachtwagen maken is ook heel moeilijk. Als dat niet in twee jaar kan moet je of meer resources alloceren of meer tijd er voor uittrekken, maar niet voortijdig de wereld beloven en bij gebrek aan beter op de geplande release date een schep met mest afleveren. Punt.

Plus nee, BF4 is nog verre van foutloos en precies diezelfde euvels zitten ook nog steeds in BFH.

• ChojinZ
quote:
Supremedch schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:10:
[...]

Dat het onmogelijk is om een game foutloos op de markt te brengen snap ik ook maar het probleem zit hem in de tijd die ze nodig hebben om het een en ander te fixen....
Het is mijns inziens vooral een resource kwestie. Resources kosten geld en een grotere investering betekend een kleinere winstmarge. Aandeelhouders willen dit niet en dus kiest EA er voor om een halfbakken game uit te brengen....
quote:
poor Leno schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:27:
[...]

Lol, ik weet niet hoeveel tijd jij nodig hebt maar ik kan heel goed in 10 uur tijd beoordelen of een spel goed is of niet...

ChojinZ wijzigde deze reactie 15-04-2015 15:08 (30%)

• Ricloo86
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:03:
[...]

Hoe heerlijk moet het zijn om te werken in een industrie en je klanten halfbakken producten aan te smeren en dat zij vervolgens nog excuses voor je gaan maken ook....

Hou toch op met die onzin. Een geavanceerde wasmachine of vrachtwagen maken is ook heel moeilijk. Als dat niet in twee jaar kan moet je of meer resources alloceren of meer tijd er voor uittrekken, maar niet voortijdig de wereld beloven en bij gebrek aan beter op de geplande release date een schep met mest afleveren. Punt.

Plus nee, BF4 is nog verre van foutloos en precies diezelfde euvels zitten ook nog steeds in BFH.
Eens!

Daarbij zetten ze liever in op de cashcow, de moet goed zijn.
EA is daar een ster in. Als voorbeeld ook FIFA, het FUT gedeelte wordt alle zorg en aandacht aangegeven en de overige spelelementen zal ze een zorg zijn (op wat goedkope zoethoudertjes na)

En ach ze weten toch wel dat (het grotendeel) hun spellen toch wel koopt.

• grotebrilsmurf
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-05 16:34
Weet niet of dit de juiste plaats is, maar bij deze een code voor gold battlepack:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij gebruik graag even laten weten, dat voorkomt teleurstelling ;)

• Royer
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-06 19:58
Ik snap alle negatieve berichten over Hardline niet.
Hebben we eindelijk weer een game met nieuw jasje, nieuwe game modes en beloning systeem, is het weer niet goed.
Ik vermaak me prima met "hotwire". Ik zie ook eindelijk weer eens teamwork.
Blood money is ook al zo'n leuke game mode.
Ik vind dit nog altijd vele malen beter dan weer zo'n kopie van COD. Dat is pas steeds hetzelfde maar daar hoor je nooit iemand over klagen. Sterker nog, het is 1 van de best verkochte games.

En de muziek is trouwens ook +1. Ik vind dat erover is nagedacht.

• SmokingCrop
  • Niet online
quote:
Royer schreef op donderdag 16 april 2015 @ 02:21:
Ik vind dit nog altijd vele malen beter dan weer zo'n kopie van COD. Dat is pas steeds hetzelfde maar daar hoor je nooit iemand over klagen. Sterker nog, het is 1 van de best verkochte games.
De comments niet gelezen bij de laatste CoD trailer hier op tweakers? Online zitten mensen al jaren te klagen. CoD verkoopt ook aan geen kanten op PC. Het zijn de console players die casual elk jaar hetzelfde kopen (wellicht vaker kinderen/jongeren dan op PC ook, die zijn niet bezig met comments over de game te lezen, maar spelen het gewoon)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• poor Leno
Haai,
Ik heb een [Multi] topic aangemaakt voor StarWars Battlefront! Add to bookmarks :D

[Multi] Star Wars Battlefront

• Tweaker682
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 15:45
Ik heb nu ook Battlefield Hardline uit de playstation store gekocht voor de PS4.
Het duurde een hele tijd voor hij Battlefield Hardline had gedownload.

Ik kwam er achter dat je met de linker en rechter trigger moest schieten.
Ik heb deze instelling na de tijd nog verwisselt met L1 en L2.

Het lijkt op zich een leuke game om de eerste tijd wat te spelen.
Ik ben gewend bij Call of Duty om te schieten met L1 en L2.
Ik ben niet gewend om met de triggers te schieten.

Ik wou graag Battlefield Hardline kopen in de Playstation store.
Maar ik had eerst de verkeerde game gekocht in de Playstation store.
Dit ging om een uitbreidingspakket voor Battlefield 4.
Ik had contact opgezocht met de Playstation support om mijn geld terug te krijgen
in mijn online portomonee.
Maar een dag later kreeg ik bericht terug van sony dat ik het geld niet terug kon krijgen van het uitbreidingspakket. Sony doet niet aan refund om je geld terug te krijgen.
Ik dacht mischien kan ik het geld wel terug krijgen maar dit kan niet omdat je accoord bent gegaan met de
voorwaarden van de Playstation store.

Tweaker682 wijzigde deze reactie 16-04-2015 13:22 (39%)

quote:
Tweaker682 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:01:
Ik heb nu ook Battlefield Hardline uit de playstation store gekocht voor de PS4.
Het duurde een hele tijd voor hij Battlefield Hardline had gedownload.

Ik kwam er achter dat je met de linker en rechter trigger moest schieten.
Ik heb deze instelling na de tijd nog verwisselt met L1 en L2.

Het lijkt op zich een leuke game om de eerste tijd wat te spelen.
Ik ben gewend bij Call of Duty om te schieten met L1 en L2.
Ik ben niet gewend om met de triggers te schieten.

Ik wou graag Battlefield Hardline kopen in de Playstation store.
Maar ik had eerst de verkeerde game gekocht in de Playstation store.
Dit ging om een uitbreidingspakket voor Battlefield 4.
Ik had contact opgezocht met de Playstation support om mijn geld terug te krijgen
in mijn online portomonee.
Maar een dag later kreeg ik bericht terug van sony dat ik het geld niet terug kon krijgen van het uitbreidingspakket. Sony doet niet aan refund om je geld terug te krijgen.
Ik dacht mischien kan ik het geld wel terug krijgen maar dit kan niet omdat je accoord bent gegaan met de
voorwaarden van de Playstation store.
Het is wel wat offtopic maar:
Kom op, laat je niet zo makkelijk afschepen door die Barries!

Die voorwaarden zijn helemaal niets waard zodra ze tegen de wet ingaan.

http://www.rijksoverheid....menten/consument-en-recht

Koop op afstand

Bij koop op afstand koopt u bijvoorbeeld iets via internet of via de telefoon. Ook een bestelling bij een postorderbedrijf valt onder koop op afstand. Bij koop op afstand heeft u volgens de wet 14 dagen bedenktijd. Binnen die termijn kunt u het product terugsturen en uw geld terug krijgen. U hoeft niet aan te geven waarom u het product terugstuurt.

• Ricloo86
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:17:
[...]

Koop op afstand

Bij koop op afstand koopt u bijvoorbeeld iets via internet of via de telefoon. Ook een bestelling bij een postorderbedrijf valt onder koop op afstand. Bij koop op afstand heeft u volgens de wet 14 dagen bedenktijd. Binnen die termijn kunt u het product terugsturen en uw geld terug krijgen. U hoeft niet aan te geven waarom u het product terugstuurt.
Als jij hun voorwaarden accepteert met een bewuste handeling (waarin bovenstaand is uitgesloten) is dit gewoon rechtsgeldig en heb je weinig in te brengen.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
quote:
[...]

Koop op afstand

Als Sony in hun voorwaarden neerzet dat je geen bedenktijd hebt en je bent daar mee akkoord gegaan dan staan ze gewoon in hun recht want dan komt Wet koop of afstand te vervallen. Gevalletje pech en volgende keer beter opletten voor je iets koopt (BF4 Premium en BF Hardline zijn wel echt 2 verschillende dingen ook).

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:03:
[...]

Dat ze BF4 zeker een half jaar te vroeg hebben uitgebracht is inderdaad belachelijk en mag geen excuus zijn. Maar goed, als BF4 goed werkt is het gewoon een geweldige game en ik kan geen ander spel verzinnen wat daar bij in de buurt komt. Sterker nog, blijkbaar is geen andere uitgever of developer op dit moment in staat iets te maken wat direct concurreert met BF4. Je zou verwachten dat Activision of Ubisoft als grote uitgevers hier iets tegenover willen zetten maar het lijkt erop dat EA/Dice voorlopig het alleenrecht heeft in dit specifieke genre (en dan bedoel ik niet online shooters, die zijn er genoeg, maar dan bedoel ik 64 players, grote open maps, met voertuigen en destructie / levolution).

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-06 17:07
quote:
kazuka schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:50:
[...]
Dat ze BF4 zeker een half jaar te vroeg hebben uitgebracht is inderdaad belachelijk en mag geen excuus zijn.
Zeg maar rustig een jaar....daardoor wordt het nog belachelijker...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• ChojinZ
quote:
[...]

Koop op afstand
Alleen gelden er voor software (en dus ook games) afwijkende voorwaarden:
Je hebt geen bedenktijd bij:

Koop van een digitaal product (film, muziek, games) dat je via internet kan downloaden, waarbij je laat weten dat je het binnen veertien dagen wilt hebben én verklaard dat je afziet van je bedenktijd. De verkoper moet dit wel bevestigen voordat je het product gaat downloaden.
http://www.consumentenbon...stand-vanaf-13-juni-2014/
quote:
[...]

Maar goed, als BF4 goed werkt is het gewoon een geweldige game en ik kan geen ander spel verzinnen wat daar bij in de buurt komt.
BF3?

Op de graphics na vind ik BF3 op bijna alle punten beter dan BF4...
Sterker nog, ik vind/vond BF4 eigenlijk maar een slap vervolg op BF3...

ChojinZ wijzigde deze reactie 16-04-2015 16:47 (19%)

quote:
ChojinZ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:45:
[...]

Alleen gelden er voor software (en dus ook games) afwijkende voorwaarden:
Je hebt geen bedenktijd bij:

Koop van een digitaal product (film, muziek, games) dat je via internet kan downloaden, waarbij je laat weten dat je het binnen veertien dagen wilt hebben én verklaard dat je afziet van je bedenktijd. De verkoper moet dit wel bevestigen voordat je het product gaat downloaden.
http://www.consumentenbon...stand-vanaf-13-juni-2014/
Ja precies. Zolang je het niet download en gebruikt of in dit geval eigenlijk uberhabut niet kan gebruiken, lijkt mij dat die 14 dagen bedenktijd gewoon moeten gelden? Enfin, makkelijk zullen ze het je in elk geval nooit maken, dat staat vast.
quote:
[...]
Dat ze BF4 zeker een half jaar te vroeg hebben uitgebracht is inderdaad belachelijk en mag geen excuus zijn. Maar goed, als BF4 goed werkt is het gewoon een geweldige game en ik kan geen ander spel verzinnen wat daar bij in de buurt komt. Sterker nog, blijkbaar is geen andere uitgever of developer op dit moment in staat iets te maken wat direct concurreert met BF4. Je zou verwachten dat Activision of Ubisoft als grote uitgevers hier iets tegenover willen zetten maar het lijkt erop dat EA/Dice voorlopig het alleenrecht heeft in dit specifieke genre (en dan bedoel ik niet online shooters, die zijn er genoeg, maar dan bedoel ik 64 players, grote open maps, met voertuigen en destructie / levolution).
Of het een geweldig spel is, blijft persoonlijk natuurlijk. Zelf zie ik EA met Battlefield juist meer opschuiven richting de succesvolle games van Activision en Ubisoft in plaats van andersom en die niche een beetje lijkt te verlaten, juist vanwege de grotere verkoopsuccessen van de Activison en Ubisoft games.

Hardline is daar misschien ook wel een mooi voorbeeld van en dat is zeker niet alleen maar slecht hoor. Met de snellere gameplay (movement, ttk) is bij uitstek eenvoudiger te spelen op met name de consoles dan BF4 of BF3 en daarmee wel wat opgeschoven richting CoD. Wat mij betreft wel een verbetering ten opzichte van BF4 wat ik zelf te traag vond, maar ik zou een beetje meer of in elk geval lastigere recoil geen ramp vinden.

• beuker19
quote:
[...]

Ik ben het met je eens dat de BF serie iets unieks doet maar in BF4 zijn ze IMHO veel te ver door geschoten en is alles op de wapens na zo ver uit balans dat het gewoon niet leuk meer is.
De grootste problemen die ik met BF4 heb zijn dat voertuigen Koning zijn en je als infanterie niet meer bent als kanon voer omdat de maps ook nog eens te groot zijn met veel te weinig cover en is het voor snipers ook nog eens heel rewarding om te blijven campen.
Dat is ook het enige wat BFH 100x beter doet maar omdat de gameplay incl. noobs redelijk het zelfde is ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
Als de BF4 DLC Dragon's Teeth nu de zelfde kwaliteit infantery maps had als Hardline weet ik zeker dat er meer dan genoeg speler nog wel een BF4 hadden gespeeld maar nu op een paar vanille maps na is BF4 gewoon bagger met na door de zeer zeer slecht kwaliteit van alle DLC.

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

quote:
beuker19 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:46:
[...]

Ik ben het met je eens dat de BF serie iets unieks doet maar in BF4 zijn ze IMHO veel te ver door geschoten en is alles op de wapens na zo ver uit balans dat het gewoon niet leuk meer is.
De grootste problemen die ik met BF4 heb zijn dat voertuigen Koning zijn en je als infanterie niet meer bent als kanon voer omdat de maps ook nog eens te groot zijn met veel te weinig cover en is het voor snipers ook nog eens heel rewarding om te blijven campen.
Grappig, dat vond ik juist bij BF3 het geval, met name in de attack chopper kon je hard domineren. Als je daar die vliegende badkuip uit BF4 tegenover zet...

In BF4 vind ik juist dat je in een tank of LAV (in Conquest Large althans) door zoveel verschillende dingen kan worden aangevallen vanuit infantry; Recon met C4 en PLD, Support met C4, Engineer met Law, Javelin, rpg, smaw en sraw. Plus je gebruikelijke jets, gunships en choppers.

Wel mis ik de echt goede BF3 maps waar de focus meer ligt op infantry (Seine, Bazaar, de gehele Aftermath DLC) dus wat dat betreft snap ik goed dat je in BFH wat beter aan je trekken komt.

• ChojinZ
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:44:
[...]

maar ik zou een beetje meer of in elk geval lastigere recoil geen ramp vinden.
Ow? Ik ben dus niet de enige? ;)

Die "makkelijke" recoil icm de lage ttk maakt het voor mij wel een easy shooter. Persoonlijk had ik wel wat meer uitdaging gewild. Daarnaast word het ook lastiger om jezelf te onderscheiden van de rest. Niet dat ik heel goed ben, maar ik merk dat het verschil met de echte cracks minder groot is. :+

• steppa87
  • Laatst online: 21-04 06:33
Sinds gister bf hardline gekocht voor de ps4. Zoek nog wat mensen om mee te spelen.
Heb honderden uren zittein in bf3 en bf4, nu toch maar ff voor de fun BF hardline gekocht, alleen weinig vrienden uit mn vrienden lijst spelen hardline.

Add me:
Steppa87
(PS4)

PSN ID = steppa87

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:18
kan iemand mij eens uitleggen hoe ik iemand kan reviven? Dat lukt mij maar niet, ik sta daar altijd als een idioot te proberen

• Elite25
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-03 11:25
quote:
beuker19 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:46:
[...]
In mijn gevoel zijn de voertuigen juist steeds zwakker geworden. Ik weet nog dat ik in 2142 me vaak verstoppen moest voor voertuigen. Je had als engineer wel een anti voertuig sniper genaamd de 'Pilum' maar daarmee moest op een uitlaat rooster schieten van de voertuigen en die was piepklein en zat aan de achterkant. Sterker nog, toen ik zo'n schot eindelijk maakte, voelde dat als een hele prestatie.

Nu kan jan en alle man een voertuig makkelijk slopen en ze zijn erg zwak. De HMG op de tank stopt met schieten na een kort tijdje en die schiet met BMG rounds en toch kunnen soldaten daar meerdere van hebben. De soldaten raken niet buiten adem, kennen geen mobility hits, kunnen absurd veel apparatuur met zich mee dragen, rennen sneller een heuvel op dan een tank het rijdt. Nee, in mijn ervaring is juist de infantrist Koning.

Ik zoek eigenlijk nog een modern warfare shooter waar de balans enig sinds correct is.

Twitch gaming vond ik wel leuk met Unreal Tournament, daar had je ook een instagib modus en dat is ook een sci-fi setting, dus heeft weinig met realisme of semi-realisme te maken.

• beuker19
quote:
Elite25 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:11:
[...]

In mijn gevoel zijn de voertuigen juist steeds zwakker geworden. Ik weet nog dat ik in 2142 me vaak verstoppen moest voor voertuigen. Je had als engineer wel een anti voertuig sniper genaamd de 'Pilum' maar daarmee moest op een uitlaat rooster schieten van de voertuigen en die was piepklein en zat aan de achterkant. Sterker nog, toen ik zo'n schot eindelijk maakte, voelde dat als een hele prestatie.

Nu kan jan en alle man een voertuig makkelijk slopen en ze zijn erg zwak. De HMG op de tank stopt met schieten na een kort tijdje en die schiet met BMG rounds en toch kunnen soldaten daar meerdere van hebben. De soldaten raken niet buiten adem, kennen geen mobility hits, kunnen absurd veel apparatuur met zich mee dragen, rennen sneller een heuvel op dan een tank het rijdt. Nee, in mijn ervaring is juist de infantrist Koning.

Ik zoek eigenlijk nog een modern warfare shooter waar de balans enig sinds correct is.

Twitch gaming vond ik wel leuk met Unreal Tournament, daar had je ook een instagib modus en dat is ook een sci-fi setting, dus heeft weinig met realisme of semi-realisme te maken.
Wel vreemd dat de meeste MVP's die 70-0 staan bijna altijd in een voertuig zitten.
Het vervelende is gewoon op bijv. Parcel Storm of Rogue dat het team met de beste Attack Jet piloot ook vaak de grond oorlog wint door de ondersteuning van uit de lucht en dat in sommige maps een scout heli zit want dat ding is op Floodzone zwaar OP.

• Elite25
  • Laatst online: 01-03 11:25
quote:
beuker19 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:21:
[...]
Wel vreemd dat de meeste MVP's die 70-0 staan bijna altijd in een voertuig zitten.
Het vervelende is gewoon op bijv. Parcel Storm of Rogue dat het team met de beste Attack Jet piloot ook vaak de grond oorlog wint door de ondersteuning van uit de lucht en dat in sommige maps een scout heli zit want dat ding is op Floodzone zwaar OP.
Tja, Attack Jet + Paracel storm.... ;) Inderdaad OP, ik heb de paar jet kills gerelateerde assignments ook op die kaart gedaan en met dat voertuig.

Ik had het meer over de tanks en IFVs en dergelijke.

De Proximity scanner is ook altijd stuk geweest in BF4 zo ver ik weet. Tenzij het de laatste maand gefixed is.

Bepaalde voertuigen op bepaalde maps kunnen een bepaalde dominantie hebben. Maar omgekeerd is ook waar.. Probeer eens Attack Heli te spelen op Golmud.. onmogelijk.. De Attack Heli mensen die ik ken gingen altijd naar Siege of Shanghai omdat daar genoeg wolkenkrabbers waren om ermee te kunnen spelen. Dus een hoop dingen zijn scheef, maar op sommige kaarten heb je er minder last van.

Elite25 wijzigde deze reactie 18-04-2015 21:11 (27%)

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

Christiano007

Ich bin der champion

.

Christiano007 wijzigde deze reactie 19-04-2015 21:11 (98%)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:47
De terugkeer:

Het is een top spel voor mij om af en toe te spelen.
Het werkt erg kalmerend als het allemaal goed gaat.

:9~

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:27
Lol. Je weet dat je met de linker stick kan bewegen, dat is wat leuker dan in een hoekje staan. :P

YouTube

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 10:08
quote:
Uffeltje schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:40:
Lol. Je weet dat je met de linker stick kan bewegen, dat is wat leuker dan in een hoekje staan. :P
Hahaha.

Maar voor de rest goed gespeeld! :+

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik snap iets niet zo goed aan die wapens, ik gebruikte de AK maar heb nu ook de M416 unlockt. Overal lees ik dat dat het beste wapen is voor de Operator, maar als ik dan puur naar de statistieken kijk van beide wapens, moet de M416 in alle opzichten onderdoen. Ik merk bvb ook een pak meer recoil bij de M416, bij de AK is dat veeeeel minder...

• Ricloo86
Vervelend dat je niet goed inzichtelijk hebt hoever je bent met de service stars (in dit geval voor mij alleen de proffesional nog).

• ChojinZ
Iemand de nieuwe Nvidia drivers al geprobeerd?

Ik had zelf het (beruchte) probleem dat mijn videokaart "ontkoppeld" werd tijdens het spelen. Moest toen een driver rollback doen maar ben eigenlijk benieuwd of dat probleem nu verholpen is...

• Layumi
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:01
Wow de prijzen dalen wel snel nu. €35 bij Origin en €30 online voor de cd key.
Niet verwacht zo snel

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:25
quote:
Layumi schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:15:
Wow de prijzen dalen wel snel nu. €35 bij Origin en €30 online voor de cd key.
Niet verwacht zo snel
Nog te duur, pik hem wel op uit de volgende humble bundle ofzo ;)
Ik verwacht binnen een half jaar die game voor 7,50 op te kunnen pikken.
Net zoals met MoH:WF, ook zo'n flop.

Steam - BFV - PUBG

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
unfor schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:35:
[...]

Nog te duur, pik hem wel op uit de volgende humble bundle ofzo ;)
Ik verwacht binnen een half jaar die game voor 7,50 op te kunnen pikken.
Net zoals met MoH:WF, ook zo'n flop.
Alleen zijn d'r over een half jaar nog maar 25% van de spelers online (de rest doet BF4, Black Ops III en Battlefront) ;) Voor de single player hoef je het niet te kopen.

• Ricloo86
quote:
GerardHenninger schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:05:
[...]

Alleen zijn d'r over een half jaar nog maar 25% van de spelers online (de rest doet BF4, Black Ops III en Battlefront) ;) Voor de single player hoef je het niet te kopen.
Vond de single play best vermakelijk en vernieuwend.
(met 25% kun je nog steeds lol maken ;))

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:21

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik vond het al bizar dat Battlefield Hardline gelaunched werd met de brakke netcode die we nog van BF4 konden maar in BF4 al gedag hadden gezegd. Nog bizarder vind ik het feit dat ze nu de eerste patch uitbrengen dat eigenlijk gewoon een 90mb wegende pile of shit is. Er is 0,0 gedaan aan de netcode. Die vieze random optic sway zit er nog in. Om nog maar te zwijgen over heel veel sights die je op je gun kan zetten die gewoon NIET in het midden staan. Voor mij zijn dat écht game breaking dingen en een vuist in het gezicht van alle BF4 fans die zijn blijven hangen en zich door de gare netcode van BF4 hebben geploeterd en nu getrakteerd worden op een nieuwe game waarbij ze weer maanden lang met die gare netcode moeten worstelen.

Echt DICE, Visceral, kom op man. Je maakt een shooter terwijl de het fundamenteel NIET klopt. vizieren die je als het ware gewoon foppen want de kogels komen niet daar waar je mikt. Dat is echt bizar slecht!

Het enige goede aan deze patch is het feit dat ze de tickets hebben opgeschroefd. Dit is wel fijn. Maar de K10 is nog OP als hell (op closerange dan hé, op lange afstanden was hij al bagger en daar hebben ze er nu een erwtenschieter van gemaakt. Je weet wel, met zo'n Sorbo handschoen en een PVC buisje van vroegah). K10 heb je nu één kogel meer voor nodig om een vijand neer te halen. 1 kogel! Lekker boeiend met een wapen dat 1200 RPM heeft. Er zijn nog teveel 1 frame of 2 frame deaths welke gewoon super frustrerend zijn, en over het algemeen is de TTK gewoon veel te laag. Opzich niks mis mee als de netcode goed is, maar dat is die niet.

Ik speel de game trouwens op de PS4 en de PC. Het voelt écht als een console game aan en het lijkt wel of het leuker is om deze game op de console te spelen.

Verder vind ik de kant die ze met BF4 op gaan wel prijzenswaardig en ik kan dan niet wachten tot ze met die Mei patch komen. Headshot multipliers FTW! Ik denk dat ik Hardline weer even in de koelkast ga zetten tot ze met een update komen voor de netcode. Game is nu gewoon mega frusterend en de skillgap is te klein (mensen die niet zo goed kunnen schieten hebben een voordeel want lage TTK).

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Is d'r al iemand (PS4/XBone) die servers kan huren? Ik zie de optie niet staan, heel irritant.

quote:
GerardHenninger schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:21:
Is d'r al iemand (PS4/XBone) die servers kan huren? Ik zie de optie niet staan, heel irritant.
Op Xbox One zie ik ze nu staan. Heb er alleen effe geen tegoed 8)7
Maar eigenlijk heb ik ook helemaal geen interesse meer in. Kost aardig wat en beheren of mogelijkheden zijn gewoon brak.

• iNotSure
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-12-2017
Eergister mijn Titan One besteld vanuit Amerika.
Ik kan namelijk maar niet wennen aan shooters op een console en heb goede dingen gelezen over de Titan One zodat ik mijn toetsenbord en muis kan aansluiten.

Van wat ik heb gezien gaat dit zonder lag maar ben benieuwd. Als er geïnteresseerden zijn die willen weten of dit werkt laat dan maar horen, dan post ik hier wel een update van wanneer ik deze binnen heb en heb uitgeprobeerd.

• Supremedch

Supremedch

quote:
iNotSure schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:57:
Eergister mijn Titan One besteld vanuit Amerika.
Ik kan namelijk maar niet wennen aan shooters op een console en heb goede dingen gelezen over de Titan One zodat ik mijn toetsenbord en muis kan aansluiten.

Van wat ik heb gezien gaat dit zonder lag maar ben benieuwd. Als er geïnteresseerden zijn die willen weten of dit werkt laat dan maar horen, dan post ik hier wel een update van wanneer ik deze binnen heb en heb uitgeprobeerd.
Ben wel benieuwd wat jij ervan vindt. :) Ik had nog niet eerder van de Titan One gehoord.
Game zelf met een Venom X en ben er zeer tevreden over. Xim4 schijnt ook goed te zijn maar die vond ik een beetje te duur.

• iNotSure
quote:
Supremedch schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:57:
[...]

Ben wel benieuwd wat jij ervan vindt. :) Ik had nog niet eerder van de Titan One gehoord.
Game zelf met een Venom X en ben er zeer tevreden over. Xim4 schijnt ook goed te zijn maar die vond ik een beetje te duur.
Werkt die Venom X wat? Kan daar ook een toetsenbord op? Iets duurder zag ik maar inclusief muis.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
iNotSure schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:38:
[...]

Werkt die Venom X wat? Kan daar ook een toetsenbord op? Iets duurder zag ik maar inclusief muis.
Ik was ook een PC gamer, het is echt afschuwelijk om dan op een console een FPS te spelen, maar trust me, het is een kwestie van wennen. Gewoon volhouden :)

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

quote:
GerardHenninger schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:20:
[...]

Ik was ook een PC gamer, het is echt afschuwelijk om dan op een console een FPS te spelen, maar trust me, het is een kwestie van wennen. Gewoon volhouden :)
Moest er ook aan wennen, verkrampte vingers etc. Maar uiteindelijk lukt het heus wel. Wel is het gebruik van toetsenbord/muis bij een Console not done IMHO, hetzelfde geldt voor een modded controller...

https://www.paypal.me/HarmVeenstra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:25:
[...]

Wel is het gebruik van toetsenbord/muis bij een Console not done IMHO, hetzelfde geldt voor een modded controller...
SP moet iedereen zelf weten, maar tijdens een potje MP vind ik het ook not-done. Je hebt toch wel een voordeel op controller spelers.
Voor mij ook een reden om niet snel over te stappen op een console. Actie's moeten zo snel mogelijk uitgevoerd worden en dat kan het best op een tobo/muis combi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:00:
[...]

SP moet iedereen zelf weten, maar tijdens een potje MP vind ik het ook not-done. Je hebt toch wel een voordeel op controller spelers.
Voor mij ook een reden om niet snel over te stappen op een console. Actie's moeten zo snel mogelijk uitgevoerd worden en dat kan het best op een tobo/muis combi.
Dat is dus niet waar op een console, nogmaals, het speelt HEEL anders dan op een PC ondanks dat je met een keyboard en muis speelt. Ik win het nog steeds iedere keer van de 4 (of 5) tobo+muis spelers die ik ken op de console. Sterker nog, hun KD/score zit op hetzelfde niveau als een willekeurige andere speler. Een normale FPS speler met een controller speelt net zo goed als een speler met tobo+muis. Je draait evensnel rond, je richt even snel (aim assist), het spel is gemaakt voor controllers etc etc.

Als je jaren op een PC hebt gespeelt en dan naar een console gaat met muis+keyboard dan speelt het fijner ja, maar je verliest het dan alsnog van een console speler die jaren met een controller heeft gespeeld.

Het wordt pas not-done als je alle spelers (PC, Xbone, PS4) in 1 server gooit, dan verliezen de console spelers het allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNotSure
Ik denk dat de mensen die zijn opgegroeid met shooters op een console gelijkwaardig zijn aan mensen die van oudsher gewend zijn om met toetsenbord en muis te spelen. Wanneer ik sommige streamers zie spelen op een console reageren hun minimaal even snel met hun controller dan dat ik zou doen met een toetsenbord en muis.

Ik heb echt al talloze uren geïnvesteerd en ik haal soms ook wel scores van 20-4 ofzo maar in de regel heb ik een K/D ratio van 1/1. Ga ik dan CS:GO spelen op de PC dan speel ik gewoon beter.

Vandaar dat ik de Titan One een kans wil geven. Als ik daardoor meer speelplezier krijg en daarnaast op gelijke voet kan spelen met gamers die even goed zijn met een controller dan lijkt het mij geen issue te hoeven zijn.

Natuurlijk kun je met die Titan One ook scripts draaien zoals anti-recoil shit, rapid fire en dat soort ongein maar daarvoor haal ik de Titan One niet. Ik zal deze dan ook op Tournament modus gaan instellen zodat deze alleen werkt als een converter zodat ik met mijn toetsenbord en muis kan spelen. Er zullen vast mensen zijn die wel die ongein gebruiken met een Titan One maar dat is dus niet mijn insteek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

quote:
GerardHenninger schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:48:
[...]

Het wordt pas not-done als je alle spelers (PC, Xbone, PS4) in 1 server gooit, dan verliezen de console spelers het allemaal.
Eens, dat zal dan ook niet gebeuren. Maar toetsenbord/muis op een console, misschien dan ok. Maar modded controllers/macro mogelijkheden etc wel. Als je sneller kan schieten of een bepaalde twee/drie knops handeling met een knop kan doen.. Tsja.. Not fair

https://www.paypal.me/HarmVeenstra

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:11:
[...]

Eens, dat zal dan ook niet gebeuren. Maar toetsenbord/muis op een console, misschien dan ok. Maar modded controllers/macro mogelijkheden etc wel. Als je sneller kan schieten of een bepaalde twee/drie knops handeling met een knop kan doen.. Tsja.. Not fair
Klopt, mee eens, maar console makers + developers hebben dat al ingebouwd in hun software. Een turbo-knop werkt bijvoorbeeld al niet meer bij CoD. Vroeger waren d'r namelijk ook speciale controllers met macro functies en dat zijn ze tegen gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNotSure
Macro's werken nog prima hoor. Zo kun je met de Titan One onder 1 knop hele combo's programmeren (denk aan fighting games bijvoorbeeld). Maar zo kun je dus prima bij shooters het sprinten onder je standaard movement pookje programmeren.

Dus die functies werken nog prima (helaas).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
[...]

Dat is dus niet waar op een console, nogmaals, het speelt HEEL anders dan op een PC ondanks dat je met een keyboard en muis speelt. Je draait evensnel rond, je richt even snel (aim assist), het spel is gemaakt voor controllers etc etc.

Als je jaren op een PC hebt gespeelt en dan naar een console gaat met muis+keyboard dan speelt het fijner ja, maar je verliest het dan alsnog van een console speler die jaren met een controller heeft gespeeld.

Je vergeet even de macro's die je kan maken. En nee, die zijn niet geblocked. Je kan nog steeds macro's maken en toepassen. Ook voor de Titan One
quote:
[...]

Ik win het nog steeds iedere keer van de 4 (of 5) tobo+muis spelers die ik ken op de console. Sterker nog, hun KD/score zit op hetzelfde niveau als een willekeurige andere speler.
Leuk voor je maar dit is een persoonlijke ervaring. Maakt het nog geen feit. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:27
Het kan je wel helpen denk ik, maar dat vergt oefening. Je blijft altijd spelers houden die gewoon ontzettend goed zijn, controller of niet.

Ik kan me wel vinden in het argument tegen de muis en toetsenbord. Wanneer opzetstukjes voor de pookjes als 'cheaten' wordt gezien gaat dat in mijn ogen veel te ver. Ik heb ze er laatst ook opgezet omdat de pookjes begonnen te slijten en totaal geen verschil gemerkt. :P

Met een brakke netcode maakt het trouwens niet uit hoe goed je bent, als je om hoekjes doodgeschoten wordt ben je gewoon genaaid door de game.

YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
ChojinZ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:57:
Je vergeet even de macro's die je kan maken. En nee, die zijn niet geblocked. Je kan nog steeds macro's maken en toepassen. Ook voor de Titan One
Maar wat voor macro's zou je voor Battlefield (Hardline) dan kunnen maken die je een flink voordeel geven? Alle acties zijn gebasseerd op een moment en elk moment is anders, dat maakt Battlefield leuk.
quote:
Leuk voor je maar dit is een persoonlijke ervaring. Maakt het nog geen feit. ;)
Zucht, gaan we weer. Volgens Battlelog heb ik iets meer speluren dan jij in Battlefield dus dan ga ik ervan uit dat ik wel weet hoe het speelt met tobo+muis spelers. Ik zit dagelijks dan ook in een BF4 en BFH Telegram groep los van het feit dat ik bijna elke dag in een party speel met tobo+muis spelers.

Maar om op jouw niveau te blijven : "Je hebt toch wel een voordeel op controller spelers. " Dat is jouw mening/denkwijze, maakt het nog geen feit ;)
quote:
Uffeltje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:02:
Het kan je wel helpen denk ik, maar dat vergt oefening. Je blijft altijd spelers houden die gewoon ontzettend goed zijn, controller of niet.

Ik kan me wel vinden in het argument tegen de muis en toetsenbord. Wanneer opzetstukjes voor de pookjes als 'cheaten' wordt gezien gaat dat in mijn ogen veel te ver. Ik heb ze er laatst ook opgezet omdat de pookjes begonnen te slijten en totaal geen verschil gemerkt. :P

Met een brakke netcode maakt het trouwens niet uit hoe goed je bent, als je om hoekjes doodgeschoten wordt ben je gewoon genaaid door de game.
Onze vriend poorleno gebruikt ook "hulpstukken" en je kan niet zeggen hij nou altijd de beste scores heeft ;) Al die extra's (opzetstukjes, keyboard+muis, Venomx etc) zijn GEEN garantie om een betere speler te worden, dat is wat ik wil zeggen. Ik vind het geen cheaten, want ik kan zo een hele compilatie maken dat ik het gewoon win van al die spelers. Net zoals jij dat ook kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChojinZ
quote:
GerardHenninger schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:18:
[...]

Maar wat voor macro's zou je voor Battlefield (Hardline) dan kunnen maken die je een flink voordeel geven? Alle acties zijn gebasseerd op een moment en elk moment is anders, dat maakt Battlefield leuk.

[...]

Zucht, gaan we weer. Volgens Battlelog heb ik iets meer speluren dan jij in Battlefield dus dan ga ik ervan uit dat ik wel weet hoe het speelt met tobo+muis spelers. Ik zit dagelijks dan ook in een BF4 en BFH Telegram groep los van het feit dat ik bijna elke dag in een party speel met tobo+muis spelers.

Maar om op jouw niveau te blijven : "Je hebt toch wel een voordeel op controller spelers. " Dat is jouw mening/denkwijze, maakt het nog geen feit ;)

[...]

Onze vriend poorleno gebruikt ook "hulpstukken" en je kan niet zeggen hij nou altijd de beste scores heeft ;) Al die extra's (opzetstukjes, keyboard+muis, Venomx etc) zijn GEEN garantie om een betere speler te worden, dat is wat ik wil zeggen. Ik vind het geen cheaten, want ik kan zo een hele compilatie maken dat ik het gewoon win van al die spelers. Net zoals jij dat ook kan.
Zat voorbeelden te vinden. Maar bv zoiets:
YouTube: Ultimate Battlefield Hardline Hacker "Controller Macro" Level Up While You Sleep!

Of is dat geen cheaten?
quote:
[...]

[...]

Wat mijn honderden uren BF tellen ineens niet meer mee omdat jij meer hebt gespeeld? Lol...
Overigens wel bedenkelijk dat je speciaal iemands stats gaat opzoeken om je gelijk te krijgen in een discussie... :X
quote:
[...]

Lol, das nou geen mening maar een echt feit. Heb je voordeel met macro's? Ja. Moeten we daar nog over discussieren? En als het gebruik van Macro's geen voordeel bied, waarom doen dev-ers (volgens jou) dan zoveel moeite om het tegen te gaan?

Klinkt nogal tegenstrijdig. Nee, macro's geven geen voordeel. Maar we doen er wel alles aan om het tegen te gaan. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
Lol, dat is hacker mode, kom eens met een voorbeeld dat iemand serieus aan het spelen bent.
quote:
Wat mijn honderden uren BF tellen ineens niet meer mee omdat jij meer hebt gespeeld? Lol...
Overigens wel bedenkelijk dat je speciaal iemands stats gaat opzoeken om je gelijk te krijgen in een discussie... :X
Waar zeg ik dat jou uren niet meetellen? Ik zeg alleen dat ik (veel) meer uren en dus meer ervaring heb in Battlefield. En nee dat heb ik niet net opgezocht, dat weet ik nog van de vorige keer toen jij aangaf dat je maar 10 uur BF4 had gespeeld en dat Hardline meer waarde had voor jou. Toen zag ik op je Battlelog dat je maar 5 uur BF4 had gespeeld (en amper wat uren in de overige Battlefield games).

Maar je hebt niet eens een console-soldier profiel, dus hoe weet je eigenlijk waar we over praten? Hoe vaak speel jij op een console met tobo+muis spelers?
quote:
Lol, das nou geen mening maar een echt feit. Heb je voordeel met macro's? Ja. Moeten we daar nog over discussieren? En als het gebruik van Macro's geen voordeel bied, waarom doen dev-ers (volgens jou) dan zoveel moeite om het tegen te gaan?
Als het een feit zou zijn, dan zouden al die tobo+muis mensen het vaker moeten winnen van normale controller-spelers. Dat is dus niet zo. Je zou het voordeel ook in hun scores moeten terugzien, dat is dus ook niet zo. Wat is hierboven zei : hulpstukken zijn GEEN garantie om beter te spelen. Het is geen cheat, het is een hulpstuk, een middel om een spel te spelen. Maar het maakt je geen betere speler.

Ik heb de nodige uren CTE gespeeld en dat is echt een hele andere Battlefield ervaring (qua besturing) dan muis+tobo op een console.
quote:
Klinkt nogal tegenstrijdig. Nee, macro's geven geen voordeel. Maar we doen er wel alles aan om het tegen te gaan. :?
Ik had het over macro's die je een flink voordeel geven, daar moet je nog steeds iets van laten zien. Want je voorbeeld hierboven is een hacker... en nou poe poe, je bespaart wat tijd. Een macro kan niet voor je nadenken, het is een script die handelingen uitvoert, that's it. Dus je eigen squad kan je er niet eens effectief mee helpen. Maar ik vroeg om voorbeelden en doelde op iets in het spel terwijl je rondloopt.

En Fred Perry/Harm had het over sneller schieten en dat (turbo knoppen) zijn ze in CoD al tegengegaan, dat zei ik. Dan blijft de vraag nog steeds, wat wil je met een macro doen als je rondloopt? Geef eens een concreet voorbeeld van een voordeel.

Dus mijn mening klopt gewoon: macro's geven geen flink voordeel in Battlefield en tegen turbo-acties hebben ze dingen ingebouwd (die sowieso niet eens zullen werken in Battlefield).

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Mwoah, ik schat mijn skills toch niet zo laag in. Ik heb wel eens geprobeert om op PC te spelen met controller, maar daar heb je nooit aim-assist (iets wat ik wel nodig heb). Als dat erin zit en ik kan tegen PC-gasten spelen, dan sta ik ook gewoon bovenaan hoor. Zonder aim-assist zat ik in de middenmoot, maar dat was ook omdat ik het niet gewend was. Helemaal kansloos ben je niet. Zeker in een game als Battlefield waar je met voertuigen toch prima mee kunt komen.

En zeker als je diverse Hardline-Youtubers bekijkt. Dat ze soms een veelvoud aan minuten op dezelfde plek kunnen zitten, mensen blijven afslachten en gewoon niet aangepakt worden. Dat zie ik op console toch echt anders. Natuurlijk zijn het momentopnamen, maar sommigen maken elke week meerdere filmpjes waar het telkens weer te zien is.
Nou is het natuurlijk ook skill om te weten waar je prima kunt zitten. En ik denk dat tactiek dan ook een groter deel uitmaakt dan hoe goed je bent in het afschieten van mensen.

Schat PC-gamers niet te hoog in. Sure, de top is misschien wel heel goed, maar gemiddeld gezien zijn pc-gamers niet veel beter dan console-gamers. Het aantal n00bs is ook daar nog altijd erg groot. Wat scheelt is hoe snel de game is en wat de time-to-kill is. Bij snelle games heb je veel voordeel van snel draaien en reageren. Doordat je bij console aan een maximum-draaisnelheid zit, beperk je de manier waarop je kunt reageren. Daarom zal een console-speler ook meer buiten zijn cursor kijken, dan een pc-gamer. Je let dan op het gehele beeld en doet veel vanuit je ooghoeken. Zo loop ik ook doorgaans in games. Niet van hoek naar hoek, maar van midden naar midden en alleen bijsturen als je echt wat ziet.

Martinspire wijzigde deze reactie 01-05-2015 13:50 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

quote:
Martinspire schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:46:
[...]
Mwoah, ik schat mijn skills toch niet zo laag in. Ik heb wel eens geprobeert om op PC te spelen met controller, maar daar heb je nooit aim-assist (iets wat ik wel nodig heb). Als dat erin zit en ik kan tegen PC-gasten spelen, dan sta ik ook gewoon bovenaan hoor. Zonder aim-assist zat ik in de middenmoot, maar dat was ook omdat ik het niet gewend was.

Zeker als je diverse Hardline-Youtubers bekijkt. Dat ze soms een veelvoud aan minuten op dezelfde plek kunnen zitten, mensen blijven afslachten en gewoon niet aangepakt worden. Dat zie ik op console toch echt anders. Natuurlijk zijn het momentopnamen, maar sommigen maken elke week meerdere filmpjes waar het telkens weer te zien is.
Nou is het natuurlijk ook skill om te weten waar je prima kunt zitten. En ik denk dat tactiek dan ook een groter deel uitmaakt dan hoe goed je bent in het afschieten van mensen.

Schat PC-gamers niet te hoog in. Sure, de top is misschien wel heel goed, maar gemiddeld gezien zijn pc-gamers niet veel beter dan console-gamers. Het aantal n00bs is ook daar nog altijd erg groot.
Ik doelde meer op het feit dat de PC versie van Battlefield heel anders speelt dan de console versie. Draai jij in een tank maar eens je turrent; op de PC gaat dat echt bizar snel. Ik geef hierboven al aan dat controllers alleen maar hulpstukken zijn en niet standaard voor betere spelers zorgen. Maar BF op de PC is wel gemaakt voor muis+tobo spelers, de console versies zijn dat niet en dat merk je. Daar zit het grote voordeel in. Los van het feit van meer FPS, meer detail, minder lag, meer updates per seconde etc.

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True