Ik ben dan misschien een wat meer tactische speler, een tikje terug in de game snelheid. Minder arcade en fraggen.
Hier had ik zelf ook enorm last van en het was in het begin ook erg frustrerend. Het probleem zit 'm eigenlijk in dat je je BF4 speelstijl meeneemt in BFH en dat werkt simpelweg anders (=niet). In BFH is je strategie en 'loopstijl' nog meer belangrijk dan in BF4. Juist door de lagere TTK is het essentieel dat jij de ander eerder ziet; je moet dus meer voorzichtig/strategisch te werk gaan.
Door de lage TTK wordt team/squad-play ook belangrijker. Aangezien je sneller op je rug ligt en het zien/'ambushen' van de tegenstander dus meer telt (dan snelle reflexen) kan je met communicatie meer bereiken dan in BF4.
Mijn K/D in BFH is momenteel 0.75 of iets dergelijks en da's ongeveer de helft van wat ik in BF4 haal. In BFH haal ik regelmatig potjes met b.v. 6-16 of erger en in BF4 zou ik me dan echt helemaal kapotfrustreren omdat het dan overduidelijk "niet gaat".
In BFH is de frustratie veeeel minder aangezien je met zo'n score nog makkelijk aan het winnen kan zijn.
Dit is een mooi voorbeeld:
http://battlelog.battlefi...39678282286912/339112902/
We werden absoluut afgemaakt in de meeste confrontaties zoals je ziet in de K/D's, maar het team werkte zo fantastisch samen dat we alsnog dik hebben gewonnen. Strategisch hadden ze gewoon geen drol in te brengen tegen onze tactieken. Het was fenomenaal om het team collectief aanwijsbaar slimmer te zien zijn dan de tegenstanders. Niet in een paar individuele acties, maar structureel en consequent.
Het klinkt dus misschien raar, maar BFH is naar mijn mening uiteindelijk dus strategischer dan BF4 ooit is geweest.
Dit geldt dus voor bloodmoney, heist, crosshair en rescue. In mindere mate voor hotwire.
Conquest/TDM zijn 'domme' run & gun modes waar weinig strategie bij komt kijken vergeleken bij de rest, en dus meer geschikt voor de de echte 'solo' FPS spelers. Het is ook deze groep mensen die het meeste 'last' hebben van de hoge TTK. Dat is omdat hun FPS-skills wat minder waard zijn geworden. In BF4 kon je met je snellere reflexen, accuratere aiming etc een gevecht in meer omstandigheden nog winnen (omdat je dus gewoon individueel beter bent) en in BFH is dat minder het geval. Nu is het belangrijker dat je op de juiste plek op het juiste moment bent.
Met een K/D van 0.75 zou ik in BF4 de ene na de andere rage-quit neiging hebben. In BFH heb ik daar totaal geen last van.
Kortom, *juist* als je een wat langzamere/strategische speler bent dan ga je op den duur BFH meer waarderen dan BF4. Althans, dat is bij mij dus het geval.
BF4 blijft de onbetwiste king van de shooters. Niks evenaart de 'epic awesomeness' wat BF4 brengt,
maar mijn god wat heb ik simpelweg een lol in BFH. Het zou echt doodzonde zijn als deze spin-off het om de verkeerde redenen niet gaat halen...