@meesje maak je dan gebruik van meerdere Bridges? Voor mij is de grootste achilleshiel van Hue het beperkte aantal lampen (50) en accessoires (10) die de bridge aankan. Ik loop hier momenteel tegen aan 50 lampen en 14 (actieve) accessoires. ben tot nu toe erg terug houdend geweest om een tweede bridge in te zetten, maar kom er niet meer onderuit denk ik. Te vaak werken knoppen niet meer. en heb nog een paar accessoires liggen die ik in wil zetten.meesje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:04:
@the-body Zelf maak ik gebruik van Hue motion sensoren. In de Hue app zelf kan je het door jou gewenste gedrag instellen.
Je hebt hier niks aan aangezien je een sensor van een ander merk gebruikt, maar wellicht kan je iets inregelen in de Aqara app zelf.
Een alternatief is om middels homebridge of ander smart home platform/uitbreiding iets in te regelen.
Update:
Met behulp van de uitgebreide handleiding op Github https://github.com/rstrouse/ESPSomfy-RTS een ESP32 zender kunnen maken en koppelen in Home Assistant om dan zo in Homekit te krijgen.
Werkt op het eerste zicht goed. Enige vreemde is een foutieve weergave in Homekit van de beweging.
Als ik het rolluik wil sluiten bijvoorbeeld dan zegt Homekit eerst flink "Sluiten" om dan na enkele seconden te veranderen in "Openen" om dan na de verstreken tijd toch op "Gesloten" te eindigen.
Volgens mij zit dit in de vertaling van Home Assistant naar Homekit want ik had dit bij mijn poorten ook. Toen kon ik de Shelly flashen met Mongoose om het op te lossen. Nu gaat dat helaas niet.
Met behulp van de uitgebreide handleiding op Github https://github.com/rstrouse/ESPSomfy-RTS een ESP32 zender kunnen maken en koppelen in Home Assistant om dan zo in Homekit te krijgen.
Werkt op het eerste zicht goed. Enige vreemde is een foutieve weergave in Homekit van de beweging.
Als ik het rolluik wil sluiten bijvoorbeeld dan zegt Homekit eerst flink "Sluiten" om dan na enkele seconden te veranderen in "Openen" om dan na de verstreken tijd toch op "Gesloten" te eindigen.
Volgens mij zit dit in de vertaling van Home Assistant naar Homekit want ik had dit bij mijn poorten ook. Toen kon ik de Shelly flashen met Mongoose om het op te lossen. Nu gaat dat helaas niet.
Is er eigenlijk een mogelijkheid om elementen te groeperen zonder dat deze dan als groep weergegeven worden en individueel niet meer zichtbaar zijn?
Ik zou bepaalde rolluiken als een groep willen bedienen (bvb. per slaapkamer) maar ook nog individueel.
Ik zou bepaalde rolluiken als een groep willen bedienen (bvb. per slaapkamer) maar ook nog individueel.
Als je binnen een groep de individuele accessoires zou willen bedienen, moet je de betreffende tegel (van de groep) lang ingedrukt houden > Accessoire-instellingen > Accessoires.Tibs schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:45:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om elementen te groeperen zonder dat deze dan als groep weergegeven worden en individueel niet meer zichtbaar zijn?
En anders kun je nog met scenes aan de slag. Dus één scène om bepaalde rolluiken tegelijkertijd open/dicht doen.
Opgelost door een groep te maken in Home Assistant. Deze wordt dan opgenomen als een enkele cover in Homekit dit ik dan zo kan sturen. Jammer dat het via deze omweg moetmeesje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Als je binnen een groep de individuele accessoires zou willen bedienen, moet je de betreffende tegel (van de groep) lang ingedrukt houden > Accessoire-instellingen > Accessoires.
En anders kun je nog met scenes aan de slag. Dus één scène om bepaalde rolluiken tegelijkertijd open/dicht doen.

Voor mijn beeldvorming. Je hebt nu dus in Homekit drie buttons voor de individuele rolluiken en 1 button voor de groep? Deze laatste is dan afkomstig vanuit HA?Tibs schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Opgelost door een groep te maken in Home Assistant. Deze wordt dan opgenomen als een enkele cover in Homekit dit ik dan zo kan sturen. Jammer dat het via deze omweg moet
Zoals eerder als suggestie aangeven, was voor het laatste niet afdoende om een scène te maken? Ik kan me voorstellen dat rolluiken vol open of dicht zijn (en niet half). Dit zou makkelijk aangestuurd kunnen worden middels een scène. Een scène wordt ook een knop in HomeKit.
Sinds gisteren de Aqara G4 deurbel. Nou zit deze voor nu nog even op batterijen, maar dat gaat vanavond veranderen want de batterijen zijn nu al gezakt naar 40%...
Op internet lees ik dat dat komt door de Homekit connectie en dat ik de deurbel 'dom' zou moeten maken om optimaal te kunnen genieten van de batterij..
Ik ben benieuwd of de Eufy 2 Pro camera's heb dan wel langer volhouden op batterij (ze adverteren met 6-12 maanden batterijduur) of dat ze ook snel leeg getrokken worden omdat ze in Homekit zitten...
Op internet lees ik dat dat komt door de Homekit connectie en dat ik de deurbel 'dom' zou moeten maken om optimaal te kunnen genieten van de batterij..
Ik ben benieuwd of de Eufy 2 Pro camera's heb dan wel langer volhouden op batterij (ze adverteren met 6-12 maanden batterijduur) of dat ze ook snel leeg getrokken worden omdat ze in Homekit zitten...
Zucht...
Klopt.meesje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:49:
[...]
Voor mijn beeldvorming. Je hebt nu dus in Homekit drie buttons voor de individuele rolluiken en 1 button voor de groep? Deze laatste is dan afkomstig vanuit HA?
Zoals eerder als suggestie aangeven, was voor het laatste niet afdoende om een scène te maken? Ik kan me voorstellen dat rolluiken vol open of dicht zijn (en niet half). Dit zou makkelijk aangestuurd kunnen worden middels een scène. Een scène wordt ook een knop in HomeKit.
Ik heb een poging gedaan met scenes maar je kan blijkbaar een scene niet afzetten met Siri?
Tenzij ik 2 afzonderlijke scenes zou maken. Rolluiken boven open en rolluiken boven dicht. Zou ik eens moeten proberen.
Precies zo doe ik het ook, heb ook nog een scene voor de ventilatiestand.Tibs schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:13:
[...]
Klopt.
Ik heb een poging gedaan met scenes maar je kan blijkbaar een scene niet afzetten met Siri?
Tenzij ik 2 afzonderlijke scenes zou maken. Rolluiken boven open en rolluiken boven dicht. Zou ik eens moeten proberen.
Klopt helemaal, herkenbaar. Je moet de deurbel flink castreren in de Aqara app anders gaat het snel met de batterijen.SgtElPotato schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:58:
Sinds gisteren de Aqara G4 deurbel. Nou zit deze voor nu nog even op batterijen, maar dat gaat vanavond veranderen want de batterijen zijn nu al gezakt naar 40%...
Hier waren de batterijen ook snel op ondanks de besparingen in de Aqara app. Maar vrij logisch in Lapland met temperaturen van -30/-20. Nu hangt die aan de stroom middels een adapter.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ja helaas, beetje 'fals advertisement' maar goed. Ik trek vanavond even een kabeltje naar de Aqara, dan is dat ook geen probleem meer.TheKerremenke schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:20:
[...]
Klopt helemaal, herkenbaar. Je moet de deurbel flink castreren in de Aqara app anders gaat het snel met de batterijen.
Hier waren de batterijen ook snel op ondanks de besparingen in de Aqara app. Maar vrij logisch in Lapland met temperaturen van -30/-20. Nu hangt die aan de stroom middels een adapter.
Zucht...
This is the way.SgtElPotato schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:58:
[...]
Ja helaas, beetje 'fals advertisement' maar goed. Ik trek vanavond even een kabeltje naar de Aqara, dan is dat ook geen probleem meer.
Gewoon stroom aanleggen indien mogelijk.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Heb je ook ervaring toevallig met beveiligingscamera's die met Homekit werken? Zit zelf te denken aan de Eufy camera's (uiteraard bedraad).TheKerremenke schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:59:
[...]
This is the way.![]()
Zucht...
Logitech circle 2 was goed totdat die ermee stopte…SgtElPotato schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:17:
[...]
Heb je ook ervaring toevallig met beveiligingscamera's die met Homekit werken? Zit zelf te denken aan de Eufy camera's (uiteraard bedraad).
Eufy 2K camera heb ik in een andere grotere plastic behuizing gestopt. Die werkt al een aantal jaar goed. (How-to) kun je terug vinden in dit forum. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65360370
Maar weet niet of ik Eufy opnieuw zou kopen na de privacy issues van vorig jaar.
De gewone Eufy buiten camera’s met de home base 2 hub heb ik geprobeerd. Maar wat was geen succes in mijn huis. Had slechte ontvangst. Dus terug gestuurd naar Coolblue
Aqara camera’s vind ik goed. Maar helaas alleen voor binnen.
Wel erbij vermelden dat ik me al een 2 jaar niet meer verdiept heb in buiten camera’s.
[ Voor 15% gewijzigd door TheKerremenke op 22-02-2024 13:54 . Reden: Aanvulling. ]
Even net kort gezocht. Moet vermelden dat de Eufy 4K solar powered camera wel erg interessant kan klinken. Geen HomeKit ondersteuning volgens mij..TheKerremenke schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:42:
[...]
Logitech circle 2 was goed totdat die ermee stopte…
Eufy 2K camera heb ik in een andere grotere plastic behuizing gestopt. Die werkt al een aantal jaar goed. (How-to) kun je terug vinden in dit forum. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65360370
Maar weet niet of ik Eufy opnieuw zou kopen na de privacy issues van vorig jaar.
De gewone Eufy buiten camera’s met de home base 2 hub heb ik geprobeerd. Maar wat was geen succes in mijn huis. Had slechte ontvangst. Dus terug gestuurd naar Coolblue
Aqara camera’s vind ik goed. Maar helaas alleen voor binnen.
Wel erbij vermelden dat ik me al een 2 jaar niet meer verdiept heb in buiten camera’s.
Maar HomeKit is wel beperkte tot 1080p opname en weergave. Dat is dan weer een nadeel ervan.
Ik heb oplaadbare batterije van de Lidl met een lader in gebruik en vervang elke 1e van de maand de 6 batterijen. Zo is hij nooit leeg en komt het batterijniveau nooit onder de 40%SgtElPotato schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:58:
Dat is ook een manier. Alleen iets lastiger voor een vakantiehuis…Mehmeeeh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:20:
[...]
Ik heb oplaadbare batterije van de Lidl met een lader in gebruik en vervang elke 1e van de maand de 6 batterijen. Zo is hij nooit leeg en komt het batterijniveau nooit onder de 40%
1080p is opzich geen probleem, voldoende voor 'controle' van mijn eigendommen.TheKerremenke schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:16:
[...]
Even net kort gezocht. Moet vermelden dat de Eufy 4K solar powered camera wel erg interessant kan klinken. Geen HomeKit ondersteuning volgens mij..
Maar HomeKit is wel beperkte tot 1080p opname en weergave. Dat is dan weer een nadeel ervan.
Misschien dat ik die Eufy 2 Pro maar eens een poging geef. 'Batterijduur van 1 jaar'...
Ja, heb ik aan zitten denken, maar op die manier is het weer hand werk, voor mij moet dit soort tech voor mij werken. Zo heb ik ook batterijloos schakelmateriaal van Gira gekoppeld met Hue, geen issues met batterijen of wat dan ook die vervangen moeten worden.Mehmeeeh schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:20:
[...]
Ik heb oplaadbare batterije van de Lidl met een lader in gebruik en vervang elke 1e van de maand de 6 batterijen. Zo is hij nooit leeg en komt het batterijniveau nooit onder de 40%
Zucht...
Hier een logitech circle view die tot een paar maanden terug veel problemen had met de verbinding, maar de laatste tijd werkt ie (waarschijnlijk na een update) super stabiel.
Thanks voor de tip! Ga er eens naar kijken, ziet er wel nice uit.Tinusvolkel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:01:
Hier een logitech circle view die tot een paar maanden terug veel problemen had met de verbinding, maar de laatste tijd werkt ie (waarschijnlijk na een update) super stabiel.
Zucht...
Zeker waar, mijn voorkeur gaat ook altijd naar batterij-loze smart home oplossingen. Helaas wil ik geen draad naar m'n deurbel toetrekken aangezien deze op de rand van de deur zit met glas er naast en je dus altijd wel ergens een kabel ziet lopen...SgtElPotato schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:47:
[...]
1080p is opzich geen probleem, voldoende voor 'controle' van mijn eigendommen.
Misschien dat ik die Eufy 2 Pro maar eens een poging geef. 'Batterijduur van 1 jaar'...
[...]
Ja, heb ik aan zitten denken, maar op die manier is het weer hand werk, voor mij moet dit soort tech voor mij werken. Zo heb ik ook batterijloos schakelmateriaal van Gira gekoppeld met Hue, geen issues met batterijen of wat dan ook die vervangen moeten worden.
Dus ik ben blij dat er een oplossing/product op batterij bestaat met HKSV
Het is toch wel jammer dat ze hem zo groot gemaakt hebben om al die batterijen er in te kunnen doen en eigenlijk niemand de batterijen gebruikt.TheKerremenke schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:59:
[...]
This is the way.![]()

Een versie zonder batterijen en een wat bescheidenere maat zou welkom zijn! Zou die van mij meteen vervangen en een nieuwe plek zoeken voor de oude.
Denk niet dat het een update was maar vooral de zon. Ik heb de mijne vervangen door een Aqara omdat ik gek werd van alle keren dat hij in de zomer offline ging door oververhitting.Tinusvolkel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:01:
Als hij het doet is het een fijne bel met verticale field of view. Maar beetje zon rechtstreeks erop is funest.
Jij doelt denk ik op de circle view doorbel? die heb ik ook gehad en ook vervangen voor een aqara.Jasper1975 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:36:
[...]
Denk niet dat het een update was maar vooral de zon. Ik heb de mijne vervangen door een Aqara omdat ik gek werd van alle keren dat hij in de zomer offline ging door oververhitting.
Als hij het doet is het een fijne bel met verticale field of view. Maar beetje zon rechtstreeks erop is funest.
Die viel idd ook om de haverklap uit ( mede door oververhitting ) het glas was er zelfs bij mij af gevallen...
Had hem uit amerika ( te duur ) geïmporteerd dus het garantie gebeuren ging dan wel een dingetje worden.
De aqara werkt iig wel super stabiel en is hier gevoed via een trafo.
Nu je dat zo stelt, geef ik je 100% gelijk. Zou hem misschien ook snel vervangen voor een kleiner model.Jasper1975 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:32:
[...]
Het is toch wel jammer dat ze hem zo groot gemaakt hebben om al die batterijen er in te kunnen doen en eigenlijk niemand de batterijen gebruikt.![]()
Een versie zonder batterijen en een wat bescheidenere maat zou welkom zijn! Zou die van mij meteen vervangen en een nieuwe plek zoeken voor de oude.
Zijn er meer mensen die last hebben van dat HKSV geen opnames meer maakt.
Setup is alsvolgt
AppleTV als HUB
homebase 2 met 2C cameras. bij eufy beelden wel te zien.
Logitech Circle View geen opnames omdat deze dus alles in HK werkt.
Aqara deurbel. In de Aqara app wel opgeslagen beelden.
Lijkt dus dat HKSV niks meer opneemt, terwijl de externe partijen dat wel doen. Heb niks aan de set up veranderd en ook geen specifieke updates uitgevoerd. is nu al een 3 weken zo had gehoopt dat vanzelf weer zou gaan werken maar niks. Uiteraard alle devices uit en aan gehad. Router ook opnieuw opgestart.
Setup is alsvolgt
AppleTV als HUB
Lijkt dus dat HKSV niks meer opneemt, terwijl de externe partijen dat wel doen. Heb niks aan de set up veranderd en ook geen specifieke updates uitgevoerd. is nu al een 3 weken zo had gehoopt dat vanzelf weer zou gaan werken maar niks. Uiteraard alle devices uit en aan gehad. Router ook opnieuw opgestart.
Werkt hier de laatste tijd heel stabiel, en heb gedeeltelijk dezelfde setup ( apple tv, logitech circle view en Aqara deurbel ) zie nu wel dat ie een homepod gebruikt als hub ipv een appleTV.Runur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:44:
Setup is alsvolgt
AppleTV als HUB
[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-03-2024 12:53 ]
Jep. Met mijn Logitech Circle kan ik wel opnames terugkijken in HomeKit, met mijn Eufy-camera's niet. Geen idee waarom niet.Runur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:44:
Setup is alsvolgt
AppleTV als HUB
Nope nergens last van.Runur schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:44:
Setup is alsvolgt
AppleTV als HUB
1 maal een Logitech Circle View Doorbell (topding trouwens)
1 maal Eufy Indoor security cam.
Ik heb van beide opnames van vandaag en de tijd daarvoor. Ik heb het probleem ook wel eens een keer geconstateerd van 1 van de apparaten en dat was toen een kwestie van mijn Apple TV resetten. Maar volgens mij heb je dat al gedaan. Wellicht eenmaal iCloud uitloggen en opnieuw inloggen?
Ik heb heel andere ervaring met de Logitech doorbell! Ik heb hem geimporteerd uit Amerika en enorme spijt van! Ik heb net als heel veel andere enorme problemen gehad in de zomer als er direct zonlicht valt op de deurbel, deze wordt dan zo heet dat hij ermee stopt! Ik heb hem eerst vervangen door een ring die ik voorheen had en nu door de Aqara G4. Deze heeft nog geen zomer mee gemaakt dus ik hoop dat die het wel goed houdt.Als iemand interesse heeft in de Logitech stuur me maar een DM. Je moet wel een voordeur hebben zonder dat er direct de zon op valt.megaleo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:58:
[...]
Nope nergens last van.
1 maal een Logitech Circle View Doorbell (topding trouwens)
Ik ben benieuwd hoe dit het bij mij gaat doen van de zomer. Ik heb goede hoop dat dat wel goed zit aangezien ik nauwelijks zon heb staan op die deurbel. Heel even in de ochtend en dan ook nog onder een afdak. Dus ik heb goede hoop dat die het dan blijft doen. #fingerscrossedJasper1975 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:19:
[...]
Ik heb heel andere ervaring met de Logitech doorbell! Ik heb hem geimporteerd uit Amerika en enorme spijt van! Ik heb net als heel veel andere enorme problemen gehad in de zomer als er direct zonlicht valt op de deurbel, deze wordt dan zo heet dat hij ermee stopt! Ik heb hem eerst vervangen door een ring die ik voorheen had en nu door de Aqara G4. Deze heeft nog geen zomer mee gemaakt dus ik hoop dat die het wel goed houdt.Als iemand interesse heeft in de Logitech stuur me maar een DM. Je moet wel een voordeur hebben zonder dat er direct de zon op valt.
Ik heb de Aqara G4 deurbel gekocht welke ik bedraad aan wil gaan sluiten aan de andere kant van mijn huidige deurbel (deze verwijder ik).
Nu wil ik onderstaande adapter aan gaan schaffen maar ik wil even zeker weten dat dit werkbaar is:
Adaptar
https://www.opladers.nl/r...11YQvOEAQYAyABEgKIdfD_BwE
Gegevens Aqara G4:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HdGiiyQsxfNuM02XhJC7e5lX.png?f=user_large)
Kan iemand voor mij bevestigen dat dit mogelijk is?
Nu wil ik onderstaande adapter aan gaan schaffen maar ik wil even zeker weten dat dit werkbaar is:
Adaptar
Gegevens Aqara G4:
:fill(white):strip_exif()/f/image/HdGiiyQsxfNuM02XhJC7e5lX.png?f=user_large)
©2004
De Aqara slikt 12-24V 0.2A op AC en die adapter levert 18V eng 0.5A dus het gaat. Die 0.5A gaat hij niet "vragen", hij zal niet meer gebruiken dan 0.2A dus het moet prima werken. Ik heb zelf de Aqara draaien op een DC trafo die op 8v staat ingesteld, geen issues.hk12nl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:47:
Ik heb de Aqara G4 deurbel gekocht welke ik bedraad aan wil gaan sluiten aan de andere kant van mijn huidige deurbel (deze verwijder ik).
Adaptar
Gegevens Aqara G4:
[Afbeelding]
Ik heb op dit moment een Eufy indoor 2k camera hangen buiten, redelijk beschut. Zijn er mensen die hier een Aqara camera hebben hangen in dezelfde omstandigheden? Welke raden jullie aan?
@meesje welke Aqara heb jij al enige tijd buiten hangen?
[ Voor 14% gewijzigd door hk12nl op 11-04-2024 10:57 ]
©2004
G2Hhk12nl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:42:
Ik heb op dit moment een Eufy indoor 2k camera hangen buiten, redelijk beschut. Zijn er mensen die hier een Aqara camera hebben hangen in dezelfde omstandigheden? Welke raden jullie aan?
Ik heb met de eufy dat hij vrij geregeld offline/online gaat in HomeKit. Heb jij hier ervaring mee en werkt dit met Aqara beter?
©2004
Dat ze geregeld offline/online gaan heeft te maken met matig wifi. Het lijkt alsof HomeKit zwaardere eisen stelt dan bv de Eufy app (in deze app wordt dan nog wel beeld getoond). Met een extra Wifi punt waren deze offline meldingen bij mij verleden tijd.hk12nl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:24:
[...]
Ik heb met de eufy dat hij vrij geregeld offline/online gaat in HomeKit. Heb jij hier ervaring mee en werkt dit met Aqara beter?
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 11-04-2024 11:37 ]
Dit heb ik ook gedaan. Ik heb een extra unifi pro vrij dichtbij gehangen. De app geeft ook aan dat de verbinding rond de -50dBm blijft. Dat zou voldoende moeten zijn denk ik. Probleem is toen ook enige tijd weg geweest maar keert nu weer opnieuw steeds terug. Ik hoop met Aqara betere ervaringen op te doenmeesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:37:
[...]
Dat ze geregeld offline/online gaan heeft te maken met matig wifi. Het lijkt alsof HomeKit zwaardere eisen stelt dan bv de Eufy app (in deze app wordt dan nog wel beeld getoond). Met een extra Wifi punt waren deze offline meldingen bij mij verleden tijd.
©2004
Ik ben bang van niet. Mijn Aqara G4 gaat meerdere keren per week offline voor een paar minuten.hk12nl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:41:
[...]
Ik hoop met Aqara betere ervaringen op te doen
In Homekit dan, want in de Aqara app heb ik gewoon verbinding.
Afstand tot het accespoint is 1 meter.
Ah ok, hetzelfde probleem dus. Ik ben echt al maanden op zoek naar een oplossing voor dit probleem maar het lijkt echt aan homekit te liggen. Op Google kom ik er ook niet uit en heb ik denk ik nu wel alle topics gelezen. Echt irritant.remmuz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:46:
[...]
Ik ben bang van niet. Mijn Aqara G4 gaat meerdere keren per week offline voor een paar minuten.
In Homekit dan, want in de Aqara app heb ik gewoon verbinding.
Afstand tot het accespoint is 1 meter.
Dan vraag ik mij af of de deurbel wel zo handig is om aan te schaffen...
©2004
Een heel ander product, maar ooit had ik problemen met mijn Lyric T6 thermostaat toen ik een HomePod Mini toevoegde aan het netwerk. De Lyric was continu (via HomeKit) niet bereikbaar, via de eigen app wel. Destijds van alles onderzocht. Wanneer mijn Apple TV de hub was, waren er geen problemen. Echter wanneer de Mini de hub (dat gebeurt automatisch), dan wel issue. Uiteindelijk de Mini weg gedaan.hk12nl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:49:
[...]
Ah ok, hetzelfde probleem dus. Ik ben echt al maanden op zoek naar een oplossing voor dit probleem maar het lijkt echt aan homekit te liggen. Op Google kom ik er ook niet uit en heb ik denk ik nu wel alle topics gelezen. Echt irritant.
Dan vraag ik mij af of de deurbel wel zo handig is om aan te schaffen...
Een tijdje daarna ging het toch weer kriebelen en weer een Mini gekocht. Sindsdien geen issues. Echt super vreemd. Ergens in de krochten van HomeKit zat er iets niet goed.
Aan bovenstaande moet ik denken bij jouw camera’s. Mijn Eufy’s zijn superstabiel en vallen nooit uit. De G2H had daar wel in het begin last van, maar door beter Wifi werkt deze ook goed.
Mocht je ook een Mini (of meervoud) hebben en een Apple TV, probeer dan eens uit wat het effect is als je de Mini(‘s) uit zet (stekker er uit).
Als we het dan toch over camera’s hebben, hier hebben wij een Eve cam welke zo nu en dan ineens niet bereikbaar is via HomeKit.
Enige remedie is dan even de camera van het stroom halen en daarna gaat het weer een tijdje goed.
Wifi bereik is in orde, de camera staat hooguit 2 meter van de AP vandaan.
Geen HomePods hier als HK Hub, alleen 2 ATV 4Ks.
Enige remedie is dan even de camera van het stroom halen en daarna gaat het weer een tijdje goed.
Wifi bereik is in orde, de camera staat hooguit 2 meter van de AP vandaan.
Geen HomePods hier als HK Hub, alleen 2 ATV 4Ks.
[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-04-2024 12:34 ]
Thx voor het meedenken en je tips. Ja ik heb al enorm veel geprobeerd. Ik heb 2 mini's en een Apple TV. Vaste IPs aangepast, Homepod Mini's er een tijdje uit, Niet lijkt te helpen. Wellicht ligt het aan dit geval aan de eufy camera zelf. Ik ga nu een andere eufy camera ook op 'opnemen' zetten om te kijken of ze er gelijktijdig uitvliegen.meesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:28:
[...]
Een heel ander product, maar ooit had ik problemen met mijn Lyric T6 thermostaat toen ik een HomePod Mini toevoegde aan het netwerk. De Lyric was continu (via HomeKit) niet bereikbaar, via de eigen app wel. Destijds van alles onderzocht. Wanneer mijn Apple TV de hub was, waren er geen problemen. Echter wanneer de Mini de hub (dat gebeurt automatisch), dan wel issue. Uiteindelijk de Mini weg gedaan.
Een tijdje daarna ging het toch weer kriebelen en weer een Mini gekocht. Sindsdien geen issues. Echt super vreemd. Ergens in de krochten van HomeKit zat er iets niet goed.
Aan bovenstaande moet ik denken bij jouw camera’s. Mijn Eufy’s zijn superstabiel en vallen nooit uit. De G2H had daar wel in het begin last van, maar door beter Wifi werkt deze ook goed.
Mocht je ook een Mini (of meervoud) hebben en een Apple TV, probeer dan eens uit wat het effect is als je de Mini(‘s) uit zet (stekker er uit).
Daarnaast was ik vorige week een weekendje weg op een Landal park. Toen Kreeg ik helemaal de melding om de haverklap. En de camera was toen ook echt langdurig offline. Veel langer dan de bijna normale offline/online ferquentie die hij normaal heeft. Ik kan mij herinneren dat ik hier vorig jaar ook last van had. Zat toen op dezelfde plek, en niet eens op de Wifi daar...
Blijft het echt een frustrerende zaak vinden. Er zijn ergere dingen, ik weet het maar ik wil het gewoon opgelost hebben
Vorige jaar dus een extra AP toegevoegd in de garage voor deze camera waar bij de dBm van -60 naar -50 ging. Dit heeft een aantal weken uitstekend gewerkt zonder melding en ineens is de boel weer van slag om onverklaarbare reden.
Echt alles al uitgeplozen op internet met verschillende zoektermen, diverse instellingen aangepast maar tot op heden nog geen oplossing
©2004
@hk12nl Ik begrijp je frustratie.
In onze huidige woning heb ik een Ring deurbel, via homebridge opgenomen in HomeKit. Super stabiel, nooit uitval. Voor onze nieuwe woning wil ik een Aqara G4 deurbel kopen, maar gezien voorgaande reactie, weet ik niet of ik hiervoor moet gaan.
In onze huidige woning heb ik een Ring deurbel, via homebridge opgenomen in HomeKit. Super stabiel, nooit uitval. Voor onze nieuwe woning wil ik een Aqara G4 deurbel kopen, maar gezien voorgaande reactie, weet ik niet of ik hiervoor moet gaan.
Begrijpelijk. Je wilt wel dat je deurbel betrouwbaar is. Ik denk er nu aan om de deurbel toch maar terug te sturen en eerst eens een G2H pro te proberen ipv de eufy. Wellicht dat de mijne toch deels overleden is.meesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:57:
©2004
Hier iemand met de Aqara deurbel sinds half december 2023 bij de voordeur van onze vakantie woning. Werkt prima voor mijn gebruik. Wifi signaal is prima tot aan de voordeur. Router zit op 2m afstand, dus dat zal ook helpen.
Wel een keer gehad dat die offline bleef voor enkele dagen. Toen via de Aqara app de deurbel gereboot, sindsdien geen problemen meer ervaren. Wel de melding dat het te koud was buiten, maar bij -30 verwacht ik inderdaad dat de deurbel offline gaat. Batterij gaat dan ook snel leeg, maar inmiddels opgelost dmv transformator.
Met hoge temperaturen in de zomer heb ik nog geen ervaring. Maar hij hangt onder de overkapping bij de voordeur dus in de schaduw.
Tot op heden bevalt dit beter dan de Logitech deurbel..
Wel een keer gehad dat die offline bleef voor enkele dagen. Toen via de Aqara app de deurbel gereboot, sindsdien geen problemen meer ervaren. Wel de melding dat het te koud was buiten, maar bij -30 verwacht ik inderdaad dat de deurbel offline gaat. Batterij gaat dan ook snel leeg, maar inmiddels opgelost dmv transformator.
Met hoge temperaturen in de zomer heb ik nog geen ervaring. Maar hij hangt onder de overkapping bij de voordeur dus in de schaduw.
Tot op heden bevalt dit beter dan de Logitech deurbel..
![]() | ![]() |
Deze combinatie wil ik ook wel even op reageren. Ik had ook steeds problemen met mijn T6, vooral na de aanschaf van een homepod mini. Op mijn Asus router had ik een gescheiden 2,4 en 5 ghz netwerk aangemaakt (aparte SSID per frequentie). De homepod vond dus dat dat werkelijk andere netwerken waren (ook al waren het twee ingangen naar hetzelfde netwerk.meesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:28:
[...]
Een heel ander product, maar ooit had ik problemen met mijn Lyric T6 thermostaat toen ik een HomePod Mini toevoegde aan het netwerk. De Lyric was continu (via HomeKit) niet bereikbaar, via de eigen app wel. Destijds van alles onderzocht. Wanneer mijn Apple TV de hub was, waren er geen problemen. Echter wanneer de Mini de hub (dat gebeurt automatisch), dan wel issue. Uiteindelijk de Mini weg gedaan.
Lang verhaal kort maken, ik heb de asus toen weer opnieuw geinstalleerd met 1 ssid voor beide netwerken (en de router regelt dan zelf of het naar 2,4 of 5 gaat) en sindsdien zo goed als geen uitval meer. alles werkte vele malen soepeler, alles bleef online en beschikbaar.
Ow, en mocht je apparatuur hebben die perse de 2,5 of de 5 wil hebben, dan kan je een deny op de router voor de frequentie zetten dat dat betreffende mac adres niet op die frequentie mag. Voor de uitzonderingen.
Geen idee of het helpt, maar mij heeft het heel veel geholpen dus ik wilde dit er toch even ingooien.
Ik ben begonnen met een Ring doorbell (met de belofte van Ring dat deze Homekit zou krijgen). Heb toen een Logitech uit Amerika gehaald en de Ring vervangen. Ik was wat aspect ratio super tevreden met de Logitech, maar deze viel de hele lente en zomer iedere ochtend weg omdat de zon erop stond (uurtje per dag). Tijd je in de herfst en winter de logitech gehad en in de lente zomer de Ring. Tot de Logitech niet meer in mijn Homekit terug te vinden was en niet meer te koppelen lijkt.. Maar omdat voor mij de homebridge plugin niet altijd lekker werkte (na nieuwe versie die nog niet geupdate was geen bel in homekt en dus geen chime (Ring chime al lang kapot). Heb ik besloten om de G4 aan te schaffen. Het is een lelijk ding en veel te groot, maar werkt als een speer!. nu half jaar in bezit maar nog nooit een uitval gehad. Ik ben technisch erg blij met de G4.meesje schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:57:
Al overweeg ik om over te gaan naar een Unifi Protect omgeving met een PoE deurbel. Maaqr dat gaat nog wel even duren en ik ga dan de G4 inzetten bij de achterdeur incombinatie met de U200 die begin mei geleverd zal gaan worden.
Korte versie:
De G4 is niet mooi en erg lomp maar werkt hier beter dan iedere andere slimme deurbel die ik heb gehad (Ring en Logitech)
Ik heb de G4 vanaf het begin draaien met succes, chime over de HomePod mini’s alleen sinds deze week geen chime geluid meer over de mini’s. Notificatie op telefoon en AppleTV komt wel gewoon door. Alles al een keer herstart, gereset en opnieuw in HomeKit gezet zonder succes. Voor nu even de bijgeleverde chime gebruiken en hopen op een update.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Draai je beta software?gielie schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:34:
Ik heb de G4 vanaf het begin draaien met succes, chime over de HomePod mini’s alleen sinds deze week geen chime geluid meer over de mini’s. Notificatie op telefoon en AppleTV komt wel gewoon door. Alles al een keer herstart, gereset en opnieuw in HomeKit gezet zonder succes. Voor nu even de bijgeleverde chime gebruiken en hopen op een update.
Afgelopen woensdag draaide @gielie die wel nog, geen idee of die de beta terug gedraaid heeft.
gielie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:20:
Ik zit op public beta 17.5 en nu doet mij iPod mini geen deurbel (aqaraG4) geluid meer laten horen, op de andere devices krijg ik netjes dat er iemand voor de deur staat maar ik krijg geen geluid meer uit mijn mini’s als de bel gaat. Meer mensen last van en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ah ok. Dan sluit ik me aan op de eerdere opmerking.TheKerremenke schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:40:
[...]
Afgelopen woensdag draaide @gielie die wel nog, geen idee of die de beta terug gedraaid heeft.
[...]
Yep pb 17.5, helaas gegokt en verloren en hopen op een snelle update, beta terug draaien kan ik van het weekend wel proberen
Update:
Revert naar 17.4 was de oplossing, hier geen beta testen meer.
[ Voor 12% gewijzigd door gielie op 12-04-2024 19:35 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Fijn dat de reverse heeft geholpen bij het oplossen van het probleem.gielie schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:51:
[...]
Yep pb 17.5, helaas gegokt en verloren en hopen op een snelle update, beta terug draaien kan ik van het weekend wel proberen
Update:
Revert naar 17.4 was de oplossing, hier geen beta testen meer.
Ik heb een aqara G4 deurbel en als ik deze op op het deurkozijn monteer dan zie ik een stuk van de buitenmuur.
Idee is om de bel op een geprinte 3D mount van ongeveer 2,5 a 3 cm te plaatsen.
Ik heb zelf geen 3D printer maar kan vast wel iemand vinden die dat wil en kan printen (tegen betaling)
Voor veel zaken kan ik modellen vinden om te downloaden, maar van deze niet. Heeft iemand een idee?
Ik heb zelf geen 3D printer maar kan vast wel iemand vinden die dat wil en kan printen (tegen betaling)
Voor veel zaken kan ik modellen vinden om te downloaden, maar van deze niet. Heeft iemand een idee?
Advies: PETG als materiaal.SecHyg schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:55:
...
https://world.prusa3d.com/ (inactief gebruikers)
https://www.shapeways.com/ (alleen printing)
Open Source 3D Printing - Deel 3 (Open Source 3D Printing - Deel 3)
Moet het echt een verdikking zijn af moet de G4 onder een hoek komen?SecHyg schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:55:
Ik heb een aqara G4 deurbel en als ik deze op op het deurkozijn monteer dan zie ik een stuk van de buitenmuur.
Van die laatste heb ik wel modellen gezien.
Als het ontworpen moet worden kan het best een dure grap worden. Ik denk dst je al snel eeen paar tientjes kwijt bent. (Toevallig was er vorige week nog een topic op Tweakers van iemand die een quote kreeg van 43 euro voor een klein tandwieltje)
Is het niet makkelijker om een blokje hout op maat te zagen en te schilderen?
Vind dit trouwens niet echt thuis horen in het Homekit topic
Misschien kan een moderater dit verplaatsen naar een 3D print topic.
[ Voor 10% gewijzigd door remmuz op 07-05-2024 08:35 ]
dank je wel remmuz en icegodd,
De modellen voor onder een hoek heb ik ook gezien, moet echt een verdikking zijn (2.5 a 3CM) om niet een stuk muur in beeld te hebben.
Er zit een mount bij om de deurbel onder een hoek te plaatsen. Zit zelfs te denken om twee van deze mounts te stapelen om mogelijk de gewenste dikte te behalen.
Wanneer het ontwerp inderdaad veel geld kost is een geschild blokje hout een betere oplossing.
Excuus voor plaatsen in dit Topic, was hier terecht gekomen door andere vragen over de G4.
De modellen voor onder een hoek heb ik ook gezien, moet echt een verdikking zijn (2.5 a 3CM) om niet een stuk muur in beeld te hebben.
Er zit een mount bij om de deurbel onder een hoek te plaatsen. Zit zelfs te denken om twee van deze mounts te stapelen om mogelijk de gewenste dikte te behalen.
Wanneer het ontwerp inderdaad veel geld kost is een geschild blokje hout een betere oplossing.
Excuus voor plaatsen in dit Topic, was hier terecht gekomen door andere vragen over de G4.
Ik heb ook prima ervaringen met de aqara deurbel.
Enige nadeel is dat ik geen bericht krijg van homekit als er aangebeld word.
Alleen als iedereen van huis is dan wel.
Mijn overige gezinsleden krijgen overigens wel altijd een bericht
Omdat er vanuit Apple en/of Somfy nog steeds geen oplossing is, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en de Tahoma koppeling verwijderd uit HomeKit.BiG-GuY schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:46:
[...]
Van wat ik erover kan vinden is dit het antwoord:
Hi, this is known issue. The awning state exposed by Somfy within Homekit is reversed... According to them they apply the logic asked by Apple.
Vraag me af of het echt door Apple wordt voorgeschreven, want qua motor is het gelijk aan hoe een rolluik/vouwgordijn motor wordt uitgelezen en daar is 'opgerold' open en 'uitgerold' dicht. Wat nu ook is hoe je het ziet in HomeKit.
Nu zijn mijn vouwgordijnen nog met RTS motoren, dus moet ik ze via iets als Homebridge koppelen, daarin kan ik de richting omdraaien indien nodig, en ook in de Tahoma kan ik de richting omdraaien bij de RTS motoren.
De Homebridge plugin kan tegenwoordig ook de lokale Overkiz API gebruiken van de Tahoma Switch, dus werkt supersnel nu. Veel beter dan via HA, omdat het wel stateful is als je alles via HomeKit bestuurt/automatiseert.
Vervolgens Homebridge geïnstalleerd op een rasberry Pi en de Tahoma plug-in geïnstalleerd. Gekoppeld aan HomeKit en daarna via de lokale API de Tahoma switch gekoppeld.
Tada, de status van het zonnescherm wordt nu wel goed weergegeven in HomeKit.
![]() | ![]() |
Kun je wel achteraf makkelijk zien wie er aangebeld heeft? In de Agara app zie ik een lijstje met video's van een paar seconden als iemand aangebeld heeft, in de Woning app zie ik niks van dat.Klik schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:28:
Ik heb ook prima ervaringen met de aqara deurbel.
This title is for sale, please send me a PM
We zijn ons huis stevig aan het verbouwen en ik wil graag wat "HomeKit-dingetjes" gaan gebruiken. We zijn vooral nog op zoek naar iets voor LED-strips. Ik heb al enkele losse controllers vanuit China laten komen om te gebruiken op een RGBCCT-strip, maar hier ben ik niet helemaal tevreden over vanwege de kleuren.
De LED-strips worden ingestucte strips van ongeveer 5 meter lang per stuk.
Ook ben ik aan het rondkijken voor elektrische gordijnen, maar hier is vrij weinig over te vinden.
Hetzelfde geldt voor een rolluik voor het dakraam, dat ongeveer 2,5 bij 1 meter is.
Heeft iemand misschien een adres waar we eens langs kunnen gaan waar ze hier verstand van hebben? Op dit moment voelt het alsof we een speld in een hooiberg zoeken.
Ik weet dat dit geen concrete vraag is, maar ik ben nog erg zoekende. Alle tips zijn welkom!
Ook ben ik aan het rondkijken voor elektrische gordijnen, maar hier is vrij weinig over te vinden.
Hetzelfde geldt voor een rolluik voor het dakraam, dat ongeveer 2,5 bij 1 meter is.
Heeft iemand misschien een adres waar we eens langs kunnen gaan waar ze hier verstand van hebben? Op dit moment voelt het alsof we een speld in een hooiberg zoeken.
Ik weet dat dit geen concrete vraag is, maar ik ben nog erg zoekende. Alle tips zijn welkom!
Ik heb precies het zelfde. Geen opnames in de Woning app wel in de Aqara app.the-body schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Kun je wel achteraf makkelijk zien wie er aangebeld heeft? In de Agara app zie ik een lijstje met video's van een paar seconden als iemand aangebeld heeft, in de Woning app zie ik niks van dat.
Heb je de Woning app wel geconfigureerd?Runur schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:07:
[...]
Ik heb precies het zelfde. Geen opnames in de Woning app wel in de Aqara app.
Bij mij staat de deurbel in de Woning app op "Stream en sta opnemen toe" bij afwezigheid. Verder alles gewoon goed ingesteld. Toen ik de camerabel voor het eerst instelde kreeg ik ook de vraag of ik iCloud wilde gebruiken voor opnames. Ja dat wilde ik, maar er is ook geen tijdlijn beschikbaar in de Woning app. Misschien moet ik toch eens even de geheugenkaart eruit halen (waar ook continu opgenomen wordt) en kijken of ie dan naar iCloud wil opnemen.
This title is for sale, please send me a PM
Voor het huis wat wij aan het bouwen zijn, hebben we gekozen voor een Philips Hue ledstrip om ingefreesd te worden in de trapleuning. Andere opties zijn misschien goedkoper, maar mijn ervaring is met Hue dat het prima samenwerkt met HomeKit. Het bedrag dat je nu meer kwijt bent ben je over een paar jaar allang vergeten. Keuze voor matige kwaliteit heb je jarenlang "plezier" van. Zeker als het redelijk permanent in je huis geplaatst wordt kun je beter kiezen voor iets dat enige bedrijfszekerheid biedt.Frederik vd bal schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:06:
We zijn ons huis stevig aan het verbouwen en ik wil graag wat "HomeKit-dingetjes" gaan gebruiken. We zijn vooral nog op zoek naar iets voor LED-strips. Ik heb al enkele losse controllers vanuit China laten komen om te gebruiken op een RGBCCT-strip, maar hier ben ik niet helemaal tevreden over vanwege de kleuren.
Deze gebruik ik nu ook. Echter vind ik dat de leds nogal ver uit elkaar staan, waardoor ik bang ben dat het wat vlekkerig gaat worden als je er door de diffuser recht op kijkt. Bovendien is het bij een Hue strip niet mogelijk om de controller los te maken van de strip zonder te knippen, waardoor het geheel niet goed weggewerkt kan worden. We hebben namelijk geen ruimte om de controller bij de strip te plaatsen; deze moet in de meterkast komen.roelfp schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:05:
[...]
Voor het huis wat wij aan het bouwen zijn, hebben we gekozen voor een Philips Hue ledstrip om ingefreesd te worden in de trapleuning. Andere opties zijn misschien goedkoper, maar mijn ervaring is met Hue dat het prima samenwerkt met HomeKit. Het bedrag dat je nu meer kwijt bent ben je over een paar jaar allang vergeten. Keuze voor matige kwaliteit heb je jarenlang "plezier" van. Zeker als het redelijk permanent in je huis geplaatst wordt kun je beter kiezen voor iets dat enige bedrijfszekerheid biedt.
Wij gaan wel knippen/solderen. Dunne kabel door de muur naar de technische ruimte erachter, daar de controller.Frederik vd bal schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:14:
[...]
Deze gebruik ik nu ook. Echter vind ik dat de leds nogal ver uit elkaar staan, waardoor ik bang ben dat het wat vlekkerig gaat worden als je er door de diffuser recht op kijkt. Bovendien is het bij een Hue strip niet mogelijk om de controller los te maken van de strip zonder te knippen, waardoor het geheel niet goed weggewerkt kan worden. We hebben namelijk geen ruimte om de controller bij de strip te plaatsen; deze moet in de meterkast komen.
Jazeker. Diverse Eufy camera’s geconfigureerd in de woning app. Werkt allemaal prima. Deurbel heeft ook even gewerkt maar sinds 2 maand geen opnames meer.
Net eens wat rondgekeken naar een outdoor camera met homekit compatibiliteit en zonder extra base station. Klopt het dat de keuze beperkt is tot de EVE Outdoor Cam en de Netatmo Presence?
Voorkeur gaat voorlopig uit naar de EVE al moet ik daar wel een extra iCloud+ abonnement voor afsluiten als ik wil opnemen. Voorlopig heb ik dat niet dus die kost komt er dan bij (al is €1/maand wel te doen natuurlijk).
Voorkeur gaat voorlopig uit naar de EVE al moet ik daar wel een extra iCloud+ abonnement voor afsluiten als ik wil opnemen. Voorlopig heb ik dat niet dus die kost komt er dan bij (al is €1/maand wel te doen natuurlijk).
Netatmo schijnt ,volgens verschillende reviews, niet altijd even waterdicht te zijn. Las toen veel over problemen met de SD kaart.
Beide besteld en uiteindelijk de Eve camera gehouden.
Werkt voor mij probleemloos.
Aqara schijnt op redelijke termijn met de G5 outdoor camera te komen.
Gezien mijn ervaring met de andere Aqara producten zou ik deze wel voor de voortuin willen proberen
Beide besteld en uiteindelijk de Eve camera gehouden.
Werkt voor mij probleemloos.
Aqara schijnt op redelijke termijn met de G5 outdoor camera te komen.
Gezien mijn ervaring met de andere Aqara producten zou ik deze wel voor de voortuin willen proberen
Voor onze nieuwe woning (eind zomervakantie gaan we verhuizen) ben ik me aan het oriënteren op zonwering aan de buitenzijde van de woning: rolluiken of screens. Het liefst wil ik deze via matter en/of HomeKit bedienen. In mijn zoektocht kom ik uit op Somfy. Helaas heeft deze, wat ik uit de berichten hierboven heb gelezen, open en dicht precies omgedraaid in HomeKit.
Wat is jullie ervaring met rolluiken/screen icm HomeKit? Wat raden jullie aan? Het liefst dedicated support en niet via een tussenweg als homebridge of home Assistant.
Wat is jullie ervaring met rolluiken/screen icm HomeKit? Wat raden jullie aan? Het liefst dedicated support en niet via een tussenweg als homebridge of home Assistant.
Ik gebruik de Somfy screen motoren icm de Velux bridge en daar werkt "woonkamer dicht" "woonkamer open" gewoon via Siri. Zo ziet het er bij mij uit in Homekitmeesje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:03:
Voor onze nieuwe woning (eind zomervakantie gaan we verhuizen) ben ik me aan het oriënteren op zonwering aan de buitenzijde van de woning: rolluiken of screens. Het liefst wil ik deze via matter en/of HomeKit bedienen. In mijn zoektocht kom ik uit op Somfy. Helaas heeft deze, wat ik uit de berichten hierboven heb gelezen, open en dicht precies omgedraaid in HomeKit.
:strip_exif()/f/image/MTHck4oBtFEZ1mP5QKbLSuP1.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij m'n schoonouders heb ik dezelfde Somfy screens motoren gebruikt met de Tahoma switch bridge.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met open en dicht omgedraaid?
[ Voor 18% gewijzigd door Supervedette op 25-05-2024 11:21 ]
Mocht die Somfy gekoppeld worden via een Homey, kun je dan de draairichting niet omdraaien/kiezen ?meesje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:03:
Ik doelde op:Supervedette schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:19:
[...]
Ik gebruik de Somfy screen motoren icm de Velux bridge en daar werkt "woonkamer dicht" "woonkamer open" gewoon via Siri. Zo ziet het er bij mij uit in Homekit
[Afbeelding]
Bij m'n schoonouders heb ik dezelfde Somfy screens motoren gebruikt met de Tahoma switch bridge.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met open en dicht omgedraaid?
Dj-sannieboy in "Apple HomeKit"
BiG-GuY in "Apple HomeKit"
Hier rolluiken gehangen waar hun “huismerk” motor inzat, deze aangesloten op een shelly 2.5 waar ik HomeKit op gezet heb.meesje schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:03:
Draait hier nu al 1.5 jaar super stabiel.
Zijn er mede homekitters die een deursensor voor buiten gebruiken?
Ik gebruik voor binnen aqara en die bevallen perfect.
Nu kan je ‘kapjes’ kopen zodat je deze ook buiten kan gebruiken, maar deze zijn duurder als de sensor zelf…
Iemand een goede tip?
Nu kan je ‘kapjes’ kopen zodat je deze ook buiten kan gebruiken, maar deze zijn duurder als de sensor zelf…
Iemand een goede tip?
Zie ook andere posts: de 2.5 gaan na verloop van tijd zoemen en dan stuk. Is ook bij mij gebeurd. Daarnaast begreep ik dat ze end-of-life zijn. De Shelly Pro 2M is de betere keuze. Nadeel is alleen dat deze duurder zijn en dat de Rojer firmware om ze op HomeKit te zetten nog niet beschikbaar is.Tinusvolkel schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:27:
[...]
Hier rolluiken gehangen waar hun “huismerk” motor inzat, deze aangesloten op een shelly 2.5 waar ik HomeKit op gezet heb.
Draait hier nu al 1.5 jaar super stabiel.
Misschien snap ik iets niet, maar een deur heeft toch altijd een binnenkant?sonnypiek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:20:
Zijn er mede homekitters die een deursensor voor buiten gebruiken?
Iemand een goede tip?
Ik heb er 1 in de schuur hangen, bedoel je zoiets?
Hier gelukkig nog geen last van gehad, heb er 7 in gebruik.Allissey schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 23:00:
[...]
Zie ook andere posts: de 2.5 gaan na verloop van tijd zoemen en dan stuk. Is ook bij mij gebeurd. Daarnaast begreep ik dat ze end-of-life zijn. De Shelly Pro 2M is de betere keuze. Nadeel is alleen dat deze duurder zijn en dat de Rojer firmware om ze op HomeKit te zetten nog niet beschikbaar is.
Een poort?Deshmir schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:20:
[...]
Misschien snap ik iets niet, maar een deur heeft toch altijd een binnenkant?
Ik heb er 1 in de schuur hangen, bedoel je zoiets?
Hier was ik wellicht niet duidelijk genoeg, het gaat om een poort deur inderdaad waar beide kanten buiten zijn.
Genoeg 3D print modellen als behuizing voor sensoren als oplossing voor buiten gebruik. Even zoeken via thingiverse of andere sites.sonnypiek schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:00:
Hier was ik wellicht niet duidelijk genoeg, het gaat om een poort deur inderdaad waar beide kanten buiten zijn.
bedankt voor je reactie.TheKerremenke schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:32:
[...]
Genoeg 3D print modellen als behuizing voor sensoren als oplossing voor buiten gebruik. Even zoeken via thingiverse of andere sites.
die print modellen had ik inderdaad gevonden, maar beschik zelf niet over een 3d printer.
heb toch maar besloten om er 2 op Etsy te kopen.
Afkomstig van de Apple macOS Sequoia Preview pagina
Home app. With guest access you can manage how and when people can enter your home.11 Add robot vacuum cleaners to the Home app, including in scenes, automations, and Siri requests.12 And easily access and understand your home electricity use with new Electricity Usage and Rates features.13
Home app. With guest access you can manage how and when people can enter your home.11 Add robot vacuum cleaners to the Home app, including in scenes, automations, and Siri requests.12 And easily access and understand your home electricity use with new Electricity Usage and Rates features.13
Benieuwd welke stofzuigers ondersteunt gaan worden.meesje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:36:
Afkomstig van de Apple macOS Sequoia Preview pagina
©2004
Ben ook wel benieuwd naar welke grafieken je allemaal kan maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/82FvuxdHsdzcEMjJrSOCzt7R.jpg?f=user_large)
Dat home electricity lijkt alleen maar je energie verbruik op de meter te zijn bij bepaalde providers.
https://www.macrumors.com.../ios-18-homekit-features/
Bedankt voor de info, maar jammer hoopte dat ik vanuit home assistant meter waarder door kon koppelen naar homekitChrisM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:02:
Dat home electricity lijkt alleen maar je energie verbruik op de meter te zijn bij bepaalde providers.
Of via de homewizard p1 meter.Tinusvolkel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:09:
[...]
Bedankt voor de info, maar jammer hoopte dat ik vanuit home assistant meter waarder door kon koppelen naar homekit
Dit is natuurlijk makkelijker dan elke meter handmatig ondersteunen. Daarbij is een P1 poort in de US volgens mij niet gebruikelijk.ChrisM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:02:
Hier in NL zou je dus een extra adapter moeten hebben omdat de spanning uit de P1 poort te laag is om hem HomeKit certificaat te krijgen
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Kwestie van MEER lobbyen door homewizard self. 😉Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:49:
[...]
Dit is natuurlijk makkelijker dan elke meter handmatig ondersteunen. Daarbij is een P1 poort in de US volgens mij niet gebruikelijk.
Hier in NL zou je dus een extra adapter moeten hebben omdat de spanning uit de P1 poort te laag is om hem HomeKit certificaat te krijgen
Homewizard is leuk voor hun kWh meters maar dan houdt het ook wel op.TheKerremenke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:03:
[...]
Kwestie van MEER lobbyen door homewizard self. 😉
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Klopt. Maar evengoed geinig spul om meer inzichtelijk te maken. Zonder direct met home assistent te moeten hobbyen. Ben er zelf in ieder geval blij mee.Toppe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:04:
[...]
Homewizard is leuk voor hun kWh meters maar dan houdt het ook wel op.
Zou mooi zijn om dit in HomeKit te integreren. Maar dat zal nog wel de nodige jaren duren, of nooit…
Tot zover off-topic.
Direct via homewizard zou makkelijker zijn, maar verwacht dat het eerder een workaround gaat worden via home assistant / homebridge.
Zo heb ik laatst m'n kleppen van m'n sproeiers ook makkelijk toe kunnen voegen aan homekit.
Zo heb ik laatst m'n kleppen van m'n sproeiers ook makkelijk toe kunnen voegen aan homekit.
Hier een samenvatting mbt homeOS? 18 van Shane Whatley, die maakt meer video’s over HomeKit.
https://m.youtube.com/watch?v=1va7JP-KEbc
https://m.youtube.com/watch?v=1va7JP-KEbc
Hebben jullie ervaring met het met Switchbot? Het lijkt dat al hun producten (i.c.m. een hub) ondersteuning hebben of krijgen voor Matter. De Lock Pro kost nu maar 120 euro. Onderstaande review is redelijk positief.
https://smarthomecentre.n...limme-slot-van-switchbot/
Ik werd overigens getriggerd door het bericht op tweakers over de smarthome afstandsbediening.
nieuws: SwitchBot brengt smarthomeafstandsbediening met Matter-support uit vo...
Deze werkt met de Apple TV en kost via de website van Switchbot nu maar 56 euro. En met hub2 96 euro.
https://smarthomecentre.n...limme-slot-van-switchbot/
Ik werd overigens getriggerd door het bericht op tweakers over de smarthome afstandsbediening.
nieuws: SwitchBot brengt smarthomeafstandsbediening met Matter-support uit vo...
Deze werkt met de Apple TV en kost via de website van Switchbot nu maar 56 euro. En met hub2 96 euro.
@meesje
Ik heb de Lock Pro, waar ik hem wilde gebruiken paste hij niet te ‘diep’. Dus nu op achterdeur. Hij is best leuk kids vinden het wel tof vrouw haat hem. Heb spijt dat ik niet de buitenunit met fingerprint heb genomen. (Nu 75€ met 25% korting!). Heb via Kickstarter ook de Aqara U200 die vind ik bete(en heeft Homekey!)r. En mooier. Maar ook die past niet op de plek waar ik de SwitchBot had geplant. SwitchBot ook alleen in zwart. Ben ook erg benieuwd naar de remote. 56€ is wel prima!
:strip_exif()/f/image/CA7VXLdpkm0Y2A3aSJfXyLaU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Lock Pro, waar ik hem wilde gebruiken paste hij niet te ‘diep’. Dus nu op achterdeur. Hij is best leuk kids vinden het wel tof vrouw haat hem. Heb spijt dat ik niet de buitenunit met fingerprint heb genomen. (Nu 75€ met 25% korting!). Heb via Kickstarter ook de Aqara U200 die vind ik bete(en heeft Homekey!)r. En mooier. Maar ook die past niet op de plek waar ik de SwitchBot had geplant. SwitchBot ook alleen in zwart. Ben ook erg benieuwd naar de remote. 56€ is wel prima!
:strip_exif()/f/image/CA7VXLdpkm0Y2A3aSJfXyLaU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MIGclHCMoOqFOlV5buNttCDo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook de Aqara U200. Gekozen vanwege Homekey. Twee weken later en ik heb Homekey nog nooit gebruikt... Vingerafdruk is veel makkelijker en sneller.Jasper1975 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:34:
@meesje
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is voor jou de toegevoegde waarde van Homekey?