Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 20:54
Home key werkt stuk beter als het regent! Natte vingers en fingerprint. Is slechte match! Maar je hebt wel gelijk, meestal is vingerafdruk sneller. Ik zou als ik de SwitchBot zou nemen deze combo nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Jasper1975 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:34:
@meesje
Ik heb de Lock Pro, waar ik hem wilde gebruiken paste hij niet te ‘diep’. Dus nu op achterdeur. Hij is best leuk kids vinden het wel tof vrouw haat hem. Heb spijt dat ik niet de buitenunit met fingerprint heb genomen. (Nu 75€ met 25% korting!). Heb via Kickstarter ook de Aqara U200 die vind ik bete(en heeft Homekey!)r. En mooier. Maar ook die past niet op de plek waar ik de SwitchBot had geplant. SwitchBot ook alleen in zwart. Ben ook erg benieuwd naar de remote. 56€ is wel prima!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de foto’s.
Eerlijk gezegd blijf ik die smart locks echt super lelijk en groot vinden. Die gaat m’n vrouw nooit het huis in laten. Behalve die van tedee, die is wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
@ChrisM
Das hier ook wel een dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik zit ook al een tijdje te kijken naar een smart lock en zie zojuist hier de switchbot pro voorbij komen. Vind het wel interessant maar ben benieuwd of het wel passen gaat bij ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMHRWxgEPwQEKYo4DpAudXRaEhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baCaSI15UUD0oXyhlwFv1ah2.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het nergens echt duidelijk terugvinden, maar wellicht een tweaker hier die ervaring heeft met een soortgelijke situatie.
Het cilinder steekt zo’n 6/7mm uit. Wij kunnen ook geen sleutel gebruiken aan de buitenkant als er aan de binnenkant al een sleutel in het slot zit. Dat laatste is voor ons geen probleem, want we kunnen altijd nog via de achterdeur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_fSxZbbbOLds4Z7nzG6HplS5hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HelKMJ4zkbmlRae8NKv4qWQu.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik dit plaatje zie zou het moeten kunnen. Moet alleen iets verzinnen voor de magneet denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulligan op 25-06-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Enige smart lock voor mij zou tedee kunnen zijn. Dat ziet er tenminste ok uit. En dan eigenlijk de pro versie.
Als zij ooit matter gaan ondersteunen, dan ga ik er voor. Tot dan zijn ze gewoon te lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChrisM schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:34:
Enige smart lock voor mij zou tedee kunnen zijn. Dat ziet er tenminste ok uit. En dan eigenlijk de pro versie.
Als zij ooit matter gaan ondersteunen, dan ga ik er voor. Tot dan zijn ze gewoon te lelijk.
Gelukkig zit ik nooit voor de deur te kijken naar m’n Nuki

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
Sinds een tijdje lijkt het erop dat elke keer als ik de woning app open mijn lampen (Hue) enige tijd op 'bijwerken' blijven staan. Het lijkt ook allemaal wat trager te reageren terwijl dit niet zo was. Ik heb geprobeerd het eea uit te sluiten maar tot op heden nog geen resultaat. Is dit bij meer mensen opgevallen?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakenRandomName
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:29
hk12nl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:54:
Sinds een tijdje lijkt het erop dat elke keer als ik de woning app open mijn lampen (Hue) enige tijd op 'bijwerken' blijven staan. Het lijkt ook allemaal wat trager te reageren terwijl dit niet zo was. Ik heb geprobeerd het eea uit te sluiten maar tot op heden nog geen resultaat. Is dit bij meer mensen opgevallen?
Heb je de hue lampen via matter binnengehaald, of via hun eigen bridge?
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van matter via de hue bridge en had ook met regelmaat dat ze niet meer te bereiken waren met homekit, sindsdien terug via hun eigen bridge en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
TakenRandomName schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:44:
[...]

Heb je de hue lampen via matter binnengehaald, of via hun eigen bridge?
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van matter via de hue bridge en had ook met regelmaat dat ze niet meer te bereiken waren met homekit, sindsdien terug via hun eigen bridge en geen problemen meer gehad.
Volgens mij gewoon via de eigen bridge. Hoe weet ik dat zeker?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48

_AN

hk12nl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:54:
Ik merk precies hetzelfde. Heb een Hue Bridge. Apple TV en HomePods. Vrees dat het iets te maken heeft met de Betas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TakenRandomName
hk12nl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Volgens mij gewoon via de eigen bridge. Hoe weet ik dat zeker?
Wanneer je in homekit naar de instelling gaat, en dan onder hubs en bridges.
Wanneer de hue bridge gebruikt maakt van matter, dan staat er ook "matter" achter. Wanneer je gebruikt maakt van homekit, dan staat er "homekit" achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
TakenRandomName schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:35:
[...]

Wanneer de hue bridge gebruikt maakt van matter, dan staat er ook "matter" achter. Wanneer je gebruikt maakt van homekit, dan staat er "homekit" achter.
Uhm… Nee?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Wellicht draait diegene bèta software?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIqpnOSN2-EA-WcAJdZwxaPeTaM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TlwF4fQdclHmpbSbwD0Zw4gj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48

_AN

Bij mij staat er ook geen Matter achter en ik draai wel de Bèta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
TakenRandomName schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:35:
[...]

Wat in dat lijstje staat is een zelf gekozen naam. Ik heb er destijds gewoon "Hue bridge" van gemaakt.
Dus staat er geen Matter of Homekit achter.

Wat wel werkt is kijken in de Instellingen app en dan onder "Algemeen" -> "Matter Accessoires". Als daar de HUE bridge in het lijstje staat is de bridge dus via Matter verbonden met Homekit.
Wat ook een indicatie is; Als je in de Woning app de Hue bridge bekijkt staat er als firmware versie iets van 1.0 als die via Matter verbonden is. Als je de native Homekit koppeling gebruikt zal er iets staan zoals 1.65.953435.....

[ Voor 47% gewijzigd door remmuz op 24-07-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Het 'probleem' is inmiddels verholpen bij mij. Wellicht toch enige vertraging op de servers van Apple oid.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakenRandomName
remmuz schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:03:
[...]

Wat in dat lijstje staat is een zelf gekozen naam. Ik heb er destijds gewoon "Hue bridge" van gemaakt.
Dus staat er geen Matter of Homekit achter.

Wat wel werkt is kijken in de Instellingen app en dan onder "Algemeen" -> "Matter Accessoires". Als daar de HUE bridge in het lijstje staat is de bridge dus via Matter verbonden met Homekit.
Je hebt gelijk, al staat de daar bij mij ook daar de HUE bridge als mogelijk matter accessoire om mee te verbinden. Ik denk dat er bij mij "homekit" achter is komen te staan toen ik terug ben gegaan naar de homekit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:03
Graag vraag ik jullie advies. Sinds 2020 heb ik mijn rollershutters (screens) smart gemaakt met Shelly 2.5 modules achter de draaiknoppen die bij de oplevering van het huis waren geïnstalleerd. De Shelly's heb ik homekit compatible gemaakt door de firmware van Rojer eroverheen te zetten. Op zich had ik mijn doel bereikt: ik kan aan de hand van tijd of temperatuur of zonneschijn (of andere triggers) vanuit Homekit de screens via scenes en automatisering openen en sluiten.

Helaas vallen de Shelly modules nu 1 voor 1 uit. Dit is bij de 2.5 een bekend probleem, eerder heb ik op dit forum daar ook melding van gemaakt. Daarom zoek ik naar een andere oplossing. Mijn doel is mijn screens slim te kunnen bedienen, en dat vanuit Homekit.

Welke alternatieve mogelijkheden zien de forumleden hier? Ik heb als experiment een Shelly 2PM als alternatief aangeschaft, op het Shelly forum wordt dat aanbevolen. Voor ik ze allemaal ga vervangen wil ik eerst nog nadenken of er alternatieven zijn. Duurzaamheid vind ik wil belangrijk, ik wil niet elke drie jaar de boel weer open moeten maken voor reparaties of vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een aantal apparaten van Koogeek. Twee sensoren en zes van die vierkante smart stekkers.
Gisterenavond waren er ineens drie tegelijk onbereikbaar. Ze stonden alledrie rood te knipperen.
Dus ik heb ze uit het stopcontact gehaald en wilde net even gaan beginnen om ze opnieuw te configureren.
Maar nu zie ik dat de app niet meer in de Appstore staat. Ik kan er verder niets van vinden.
Heb ik iets gemist ? Weet iemand wat er met die koogeek app aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:48:
Ik heb een aantal apparaten van Koogeek. Twee sensoren en zes van die vierkante smart stekkers.
Gisterenavond waren er ineens drie tegelijk onbereikbaar. Ze stonden alledrie rood te knipperen.
Dus ik heb ze uit het stopcontact gehaald en wilde net even gaan beginnen om ze opnieuw te configureren.
Maar nu zie ik dat de app niet meer in de Appstore staat. Ik kan er verder niets van vinden.
Heb ik iets gemist ? Weet iemand wat er met die koogeek app aan de hand is ?
Bijzonder. Ooit ook eens van die Koogeek stekkers gehad, maar ik kan hun app ook niet vinden. Ook niet bij mijn apps onder mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
meesje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Bijzonder. Ooit ook eens van die Koogeek stekkers gehad, maar ik kan hun app ook niet vinden. Ook niet bij mijn apps onder mijn account.
Nee inderdaad. Ik heb een paar weken terug mn hele telefoon eens compleet vers geinstalleerd. Daarmee ben ik ook de koogeek app kwijt geraakt. Om er nu dus achter te komen dat die er geheel niet meer is. Wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:57:
[...]

Nee inderdaad. Ik heb een paar weken terug mn hele telefoon eens compleet vers geinstalleerd. Daarmee ben ik ook de koogeek app kwijt geraakt. Om er nu dus achter te komen dat die er geheel niet meer is. Wel balen.
Even voor je gezocht. Er is kennelijk nog wel een app voor Android maar voor iOS is ie er niet meer.
In mijn zoektocht kwam ik uit op de Smart Life app.
https://apps.apple.com/de...smart-living/id1115101477
Volgens mij werkt deze met de Koogeek producten.
Compatible devices: https://smart-life-app.co...p-compatible-device-list/

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 08-08-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
iOS 18 is gecertificeerd voor Matter 1.3; https://csa-iot.org/csa_product/apples-platforms-10/
Dat betekent een hele reeks nieuwe categorieën:

Refrigerators
Room Air Conditioners
Dishwashers
Laundry Washers
Robotic Vacuums
Smoke & Carbon Monoxide Alarms
Air Quality Sensors
Air Purifiers
Fans
Energy Management
Electric Vehicle Charging
Water Management (leak/freeze detectors, rain sensors, controllable water valves)
Microwave Ovens
Ovens
Cooktops
Extractor Hoods (Cooker Hoods, Vent Hoods)
Laundry Dryers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een Aqara bewegingssensor + 2 Hue lampen (in HK als 1 groep aangemaakt) en een automatisering in HK (>1 min lampen uit), maar dit werkt niet altijd, lampen blijven soms aanstaan. Herkenbaar probleem en tips om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Goedemiddag, ik ben na een Philips HUE project (een bridge uiteraard, heel wat lampen, motion sensors, smartpluggen en schakelaars), naar een Homewizard (Energy meters en sockets) project gegaan en als laatste een Eufy (HB3) met camera's en deurbel eco systeem opgetuigd. Onlangs gestart met Apple Homekit (AppleTV als hub) en aan het kijken wat ik kan automatiseren en nog meer kan doen. 1 van de sensoren die ik graag toe wil voegen is luchtvochtigheid. Temperatuur haal ik al uit mijn HUE motion sensoren.

Nu ben ik aan het kijk naar Aquara, maar daar heb ik weer een hub voor nodig (naast de HUE bridge en AppleTV). Zijn er luchtvochtigheids sensoren dit ik zonder hub kan laten communiceren naar Homekit en/of de HUE bridge?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:03
Allissey schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:31:
Graag vraag ik jullie advies. Sinds 2020 heb ik mijn rollershutters (screens) smart gemaakt met Shelly 2.5 modules (...) De Shelly's heb ik homekit compatible gemaakt door de firmware van Rojer eroverheen te zetten. (...)

Welke alternatieve mogelijkheden zien de forumleden hier? (...)
Goed om te melden: de Rojer firmware op het mongoose platform is nu ook compatible met de + devices van Shelly. Ik ga dat testen op de 2PM's hier in huis en als het werkt vervang ik alles 2.5's hier in huis voor 2PM modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
Ik ben ook aan het kijken om mijn Philips HUE smartplugs te vervangen voor Meross smartplug (Wifi), deze meten ook energie. Ook dit wil ik graag weer zonder hub doen uiteraard. Is dat een zinvolle vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
WTFox schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:26:
Goedemiddag, ik ben na een Philips HUE project (een bridge uiteraard, heel wat lampen, motion sensors, smartpluggen en schakelaars), naar een Homewizard (Energy meters en sockets) project gegaan en als laatste een Eufy (HB3) met camera's en deurbel eco systeem opgetuigd. Onlangs gestart met Apple Homekit (AppleTV als hub) en aan het kijken wat ik kan automatiseren en nog meer kan doen. 1 van de sensoren die ik graag toe wil voegen is luchtvochtigheid. Temperatuur haal ik al uit mijn HUE motion sensoren.

Nu ben ik aan het kijk naar Aquara, maar daar heb ik weer een hub voor nodig (naast de HUE bridge en AppleTV). Zijn er luchtvochtigheids sensoren dit ik zonder hub kan laten communiceren naar Homekit en/of de HUE bridge?

Alvast bedankt!
Dan heb je een sensor nodig die je via Matter en Thread aan Homekit kunt koppelen.
De enige die ik ken is die van TUO maar die is lastig verkrijgbaar.
Je kunt geen temperatuur / luchtvochtigheids sensoren aan de Hue bridge koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:09

Alvast bedankt!
ik heb van de week in het hue topic toevallig ook bericht over mij ervaringen met de temperaturen die de hue bewegingssensoren weergeven, deze weken bij mij wezenlijk af t.o.v. bijv. de thermostaat in huis en andere sensoren die ik in gebruik heb.

sensoren waar ik wel heel tevreden over ben zijn de door jou ook genoemde Aqara sensoren.

ik weet niet wat je wilt gaan sturen op basis van temperatuur, maar houdt t in je achterhoofd.

(wellicht zijn er ook mensen met hele andere ervaring vwb de temp uit de hue sensoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb een aqara raamsensor welke ik op mijn dakraam op zolder heb gemonteerd. Hier heb ik twee vragen over:

1. kennelijk is de afstand te groot tussen deze sensor en de G2H camera (hub). Hiervoor zoek ik een simpele hub die deze taak op zich kan nemen. Iemand nog tips? Kan ik via matter ook een andere hub gebruiken of heb ik echt een aqara hub nodig? Zo ja welke simpele/goedkope raden jullie dan aan? Is de E1 hiervoor de beste?

2. Eigenlijk zou ik een automatisering aan willen maken dat als de laatste van huis vertrekt dat ik een melding krijg dat het dakraam nog open staat. Een melding krijgen zodra ik het raam open of dicht doe ik eenvoudig in te stellen maar het is mij tot op heden nog niet gelukt om een melding te ontvange bij vertrek of na een bepaald tijdsstip. Iemand die mij op weg kan helpen?

:)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hk12nl Welke Aqara deur sensor heb je? De oude of de nieuwe (P2)? Deze laatste heeft eigen matter/thread support. De eerste alleen via de hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Alvast bedankt!
De Eve Room en de Eve Weather ondersteunen beide triggers op basis van luchtvochtigheid. Je hebt geen hub of online account nodig voor deze devices. Zie: https://www.evehome.com/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:49:
@hk12nl Welke Aqara deur sensor heb je? De oude of de nieuwe (P2)? Deze laatste heeft eigen matter/thread support. De eerste alleen via de hub.
De ‘oude’. Ik moet dus een extra hub aanschaffen. Dan lijkt de e1 het voordeligste toch?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 21:25
hk12nl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

De ‘oude’. Ik moet dus een extra hub aanschaffen. Dan lijkt de e1 het voordeligste toch?
Meestal wel. Tenzij je nog een camera nodig hebt. Dan zou een G2H of G3 ook kunnen. Dit zijn camera’s met hub functie ingebouwd.

Een los stopcontact van Aqara (Aqara smart plug) zou ook kunnen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
TheKerremenke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Meestal wel. Tenzij je nog een camera nodig hebt. Dan zou een G2H of G3 ook kunnen. Dit zijn camera’s met hub functie ingebouwd.

Een los stopcontact van Aqara (Aqara smart plug) zou ook kunnen.
Ga ik daar naar opzoek thx.

En is het dan ook mogelijk om een melding aan de sensor te hangen? Of is dat teveel gezocht? Gewone automatisering heb ik genoeg, icm met sensors is nieuw voor mij (op de bewegingssensor na dan).

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
Is het zinvol om mijn bestaande HUE Smart Plugs te vervangen voor Meross Smart plugs (WiFi) met energie meters? Ik heb ook Power sockets van Homewizard die energy meten en waar ik automations aan kan hangen, alleen helaas geen integratie met homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
WTFox schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:24:
Is het zinvol om mijn bestaande HUE Smart Plugs te vervangen voor Meross Smart plugs (WiFi) met energie meters? Ik heb ook Power sockets van Homewizard die energy meten en waar ik automations aan kan hangen, alleen helaas geen integratie met homekit.
Of Home Assistant gaan draaien, dan kan je wel je HomeWizard plugs aan Homekit aanbieden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
krizzziz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

Of Home Assistant gaan draaien, dan kan je wel je HomeWizard plugs aan Homekit aanbieden.
Daar ben ik eigenlijk tijdje geleden vanaf gestapt omdat ik het veel beheer vond en ik geen extra hardware/software wil runnen. Mijn ecosysteem bestaat uit:
- Eufy
- Sonos
- HUE
- Homewizard Energy
- Apple Homekit (via AppleTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
WTFox schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Daar ben ik eigenlijk tijdje geleden vanaf gestapt omdat ik het veel beheer vond en ik geen extra hardware/software wil runnen. Mijn ecosysteem bestaat uit:
- Eufy
- Sonos
- HUE
- Homewizard Energy
- Apple Homekit (via AppleTV)
Dan kom je niet verder dan "Opdrachten". Je kan via Siri namelijk wel spraakopdrachten geven aan je sockets.

Van de Homewizard site
"De Energy-app ondersteunt Siri Opdrachten, zodat je Wi-Fi Energy Sockets kunt bedienen met Siri-spraakbesturing. Ga naar Instellingen > Deze app > Siri Opdrachten"

Ik ken die Meross plugs niet, als die direct Homekit integratie bieden dan is het idd wat je zoekt.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
hk12nl schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:22:
[...]

Je kan ook kiezen voor Aqara smart plugs of switches met neutraal draad die tussen de sensor en de hub inzitten om zo een mesh te maken. dit werkt niet met batterij gevoede sensoren, ze moeten continue van stroom voorzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
WTFox schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:24:
Eve plugs doen ook energie meeting maar is wel duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTFox
Jasper1975 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Eve plugs doen ook energie meeting maar is wel duur
Kan ik met Eve Smart Plug een automation bouwen die de smart plug uitschakelt als een apparaat voor x tijd beneden een bepaald vermogen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Volgens de geruchtenstroom komt Ikea in Oktober met een nieuwe schakelaar die ook energiemeting kan doen. Wellicht is dat nog een optie (werkt uiteraard alleen op de nieuwe dirigeert hub en niet op de oude tradfri hub).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
WTFox schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:36:
[...]

Kan ik met Eve Smart Plug een automation bouwen die de smart plug uitschakelt als een apparaat voor x tijd beneden een bepaald vermogen komt?
Nee. Je kan ze alleen automatiseren op “Power” yes/no en “In use” yes/no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Inmiddels ben ik ook steeds meer over aan het gaan aan de smart producten en Apple home. Daar komt met de dag steeds meer bij.

Daarom heb ik voor het gemak een oude iPad ingericht om alles te kunnen bedienen en deze aan de muur te hangen. Dit is allemaal goed geslaagd.

Waar ik niet in slaag (en wellicht is dit niet mogelijk) is om deze iPad tijdens inactiviteit te “veranderen” in een fotolijst waar al onze foto’s langskomen van onze gedeelde map. Beetje zoals ik heb op mijn Apple TV.

Ik heb het web al afgezocht en kan het wel handmatig opstarten, via een diashow. Maar het liefst wil dat ie het automatisch afdraait wanneer de iPad een x aantal minuten niet meer is aangeraakt. Zoals een screensaver.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Momenteel gebruik ik een oude iPad mini (5e generatie) met iOS 17.6.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:21
@Bulligan toch via Automatisch scherm vergrendelen en dan deze;
https://support.apple.com.../ipad/ipad782d4de8/ipados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ook een lock screen gaat op zwart. Ik kan wel het scherm op nooit locken zetten, dat is ook niet het probleem. Maar zou het leuk vinden als het gedeelde familie fotoalbum word afgespeeld als diavoorstelling of dergelijke, alszijnde “screensaver” zoals de Apple TV doet. Wanneer de iPad enige tijd niet is aangeraakt.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

NoTimeRemains

I know

Ik heb de volgende dimmer gekocht die ik zou willen koppelen met Homekit: https://www.ionindustries...atter-dimmer-03-200-watt/

Aangesloten en de fysieke knop werkt, ik krijg geen connectie met Homekit. Hij blijft zoeken en uiteindelijk kan Homekit de dimmer niet toevoegen. Andere Matter (Meross stekker) werkt op dezelfde plek wel. Iemand een idee?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier toevallig een goeie tip voor een buiten camera met HomeKit secure video en een accu?
Op de plek waar ik er eentje nodig heb ligt (en komt) geen stroom namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:39:
Iemand hier toevallig een goeie tip voor een buiten camera met HomeKit secure video en een accu?
Ja, niet doen is mijn tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:51:
[...]

Ja, niet doen is mijn tip ;)
Haha dat lost mijn probleem niet echt op natuurlijk :P
Maar heb je het dan over "niet doen met secure video" of "niet doen met accu".

Want "niet doen met Secure video" zou nog kunnen als ik voor een EufyCam 3 ga, die hebben een Accu en zonnepaneeltje maar alleen normale homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Haha dat lost mijn probleem niet echt op natuurlijk :P
Maar heb je het dan over "niet doen met secure video" of "niet doen met accu".

Want "niet doen met Secure video" zou nog kunnen als ik voor een EufyCam 3 ga, die hebben een Accu en zonnepaneeltje maar alleen normale homekit.
Ik zou zelf altijd proberen een kabel daar te krijgen, hetzij UTP (PoE) of 230. Mijn voorkeur is altijd de eerste optie.

Eufy is wel prima merk, paneeltje er bij en je bent wel klaar inderdaad. HSV is een stroom vreter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:59:
[...]

Ik zou zelf altijd proberen een kabel daar te krijgen, hetzij UTP (PoE) of 230. Mijn voorkeur is altijd de eerste optie.

Eufy is wel prima merk, paneeltje er bij en je bent wel klaar inderdaad. HSV is een stroom vreter
Het wifi bereik is er verder goed, dus dat is geen probleem.

Ik weet van de oudere Eufy camera's dat het opladen ook wel meevalt, dat kan ik daarom wel voor lief nemen (een kabel graven niet).

Homekit secure video zou mooi geweest zijn om het allemaal in 1 systeem te houden, een losse app om de buiten camera('s) terug te kijken is niet ideaal maar wel mee te leven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:39:
Logitech circle view (werkt enkel via usb) of Eve outdoor cam (met verlichting ingebouwd, werkt op 230V vaste aansluiting). En dan 230V kabel voor stroom aanleggen.

Anders kom je inderdaad op een Eufy 2 camera uit. Maar batterij en solar opladen kan frustratie geven..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

Logitech circle view (werkt enkel via usb) of Eve outdoor cam (met verlichting ingebouwd, werkt op 230V vaste aansluiting). En dan 230V kabel voor stroom aanleggen.

Anders kom je inderdaad op een Eufy 2 camera uit. Maar batterij en solar opladen kan frustratie geven..
Ja kabel is daar helaas geen optie. Zat al een beetje naar de EufyCam 3 te kijken omdat ik al geen Camera met Accu+HSV kon vinden online.

Edit: De EufyCam 3 heeft nog (steeds) geen homekit 8)7, die valt dus ook af.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 25-08-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Ja kabel is daar helaas geen optie. Zat al een beetje naar de EufyCam 3 te kijken omdat ik al geen Camera met Accu+HSV kon vinden online.

Edit: De EufyCam 3 heeft nog (steeds) geen homekit 8)7, die valt dus ook af.
UTP kan ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Misschien deze van Aqara in de toekomst? Helaas nu nog niet op de markt…https://www.reddit.com/r/.../aqara_g5_outdoor_camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe, misschien toch eens overwegen, ziet er wel fraai en compact uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm in theorie kan het wel maar om een UTP kabel van mijn dichtstbijzijnde POE switch daar te krijgen wordt geen feest.

Ik zie online dat mensen klagen over de Eufy batterij dat deze maar 4 maanden mee gaat ipv de beloofde 12, terwijl ik voor deze zoektocht bij mijzelf dacht “als ik die camera 1x per maand moet opladen vind ik het prima” 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:47:
[...]

Mm in theorie kan het wel maar om een UTP kabel van mijn dichtstbijzijnde POE switch daar te krijgen wordt geen feest.

Ik zie online dat mensen klagen over de Eufy batterij dat deze maar 4 maanden mee gaat ipv de beloofde 12, terwijl ik voor deze zoektocht bij mijzelf dacht “als ik die camera 1x per maand moet opladen vind ik het prima” 😆
Hou rekening dat warm en koud weer zorgt voor een drain van je batterij. Ik zou altijd zelf voor de optie gaan om die kabel te trekken. 1 keer wat meer werk maar echt keuze is reuze dan met camera’s.

Mijn Hikvision is echt perfect 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

Hou rekening dat warm en koud weer zorgt voor een drain van je batterij. Ik zou altijd zelf voor de optie gaan om die kabel te trekken. 1 keer wat meer werk maar echt keuze is reuze dan met camera’s.

Mijn Hikvision is echt perfect 👌🏻
Ooh uiteraard en ik ben doorgaans ook helemaal voor bedraad aansluiten verder hoor alleen in dit geval gaat dat even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:13
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:47:
[...]

De mijne (eufy 2 pro) hangt nu bijna 2 jaar. Ik weet het niet exact, maar minimaal 10 maanden gehangen op een lading (en dan nog een week of 4 met melding dat de accu bijna leeg is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

Ooh uiteraard en ik ben doorgaans ook helemaal voor bedraad aansluiten verder hoor alleen in dit geval gaat dat even niet.
In vraag me ook af, bestaat er wel een draadloze HSV camera? Doorgaans moet hij continu streamen en dan lever je echt serieus in op de batterij duur

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

In vraag me ook af, bestaat er wel een draadloze HSV camera? Doorgaans moet hij continu streamen en dan lever je echt serieus in op de batterij duur
Ja om die reden kon ik ze niet vinden waarschijnlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Toppe schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

De enige waarvan ik weet dat die op batterijen werkt is de Aqara G4 deurbel. Die ondersteund wel HSV, maar dat is een deurbel dus daar heb je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Inmiddels het hele huis over op HUE. Alles prima geregeld en werkt erg fijn met Apple home. Zelfs oude iPad ingericht en aan de muur geschroefd om alles te regelen, allemaal leuk en fancy, komt ook steeds meer op. Echter!!! Scènes die ik maak in HUE app die bepaalde lichteffecten moeten hebben, zoals candle of prism, werken niet in Apple home.

Iemand die zelf ervaart of weet wat de oorzaak hiervan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Bulligan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:04:
Inmiddels het hele huis over op HUE. Alles prima geregeld en werkt erg fijn met Apple home. Zelfs oude iPad ingericht en aan de muur geschroefd om alles te regelen, allemaal leuk en fancy, komt ook steeds meer op. Echter!!! Scènes die ik maak in HUE app die bepaalde lichteffecten moeten hebben, zoals candle of prism, werken niet in Apple home.

HomeKit ondersteunt geen ‘bewegende’ scènes.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
Ik hem een Apple Homekit eco systeem en ben op zoek naar een goede luchtkwaliteit meter en ik kom uit op een Eve Room (3). Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik lees verschillende reviews (goede ervaringen, maar ook minder goed .. 10min data interval, verliezen van connectie) etc.
Zijn er ook goede alternatieven op de markt OF is de Eve Room 3 de way to go?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Bulligan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 00:04:

Eventueel kijken naar third party apps zoals signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
WTFox schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:23:
Ik hem een Apple Homekit eco systeem en ben op zoek naar een goede luchtkwaliteit meter en ik kom uit op een Eve Room (3). Wat zijn de ervaringen hiermee? Ik lees verschillende reviews (goede ervaringen, maar ook minder goed .. 10min data interval, verliezen van connectie) etc.
Thanks!
Netatmo indoor sensor (eventueel uit te breiden met outdoor sensor en regenmeter/windmeter) kan ook. Of de aqara TVOC sensor.

Wat wil je eigenlijk meten? CO, CO2 of fijnstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
TheKerremenke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Netatmo indoor sensor (eventueel uit te breiden met outdoor sensor en regenmeter/windmeter) kan ook. Of de aqara TVOC sensor.

Wat wil je eigenlijk meten? CO, CO2 of fijnstof?
Ah kijk dat is goede info. Wat ik wil meten is luchtvochtigheid en kwaliteit van de lucht binnen (dit ivm astma patient). Volgende actie zou zijn het inschakelen van een lucht ontvochtiger of een zuivering bv. Zal hoofdzakelijk fijnstof zijn (VOC).

[ Voor 3% gewijzigd door WTFox op 27-08-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02
Thanks!
De Eve 3 is op zich prima, maar hier gaf de software irritante vertraging in de Home app en in een jaar tijd tot 3x van het padje af en niet willen synchroniseren.
Was er mee klaar en ben sinds 2 maanden weer terug gegaan naar Netatmo.
Vorige Netatmo die ik had was nog niet Apple Home compatibel, vandaar mijn uitstapje naar Eve.
Alleen volgens mij meet Netatmo alleen Co2, correct me if i am wrong.
Extra Sensoren en metingen

Opnamefrequentieelke 5 minuten
Luchtvochtigheid:
Meetbereik0 tot 100%
Precisie± 3%
Temperatuur:
Precisie± 0,3 °C
Meetbereik35 dB tot 120 dB
CO2-sensor:
Meetbereik0 tot 5.000 ppm
Geluidsniveaumeter:
Meetbereik

Eve 3 meet VOS als het goed is.
https://www.rivm.nl/binne...ge-organische-stoffen-vos

[ Voor 18% gewijzigd door Rhodan op 27-08-2024 11:27 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
Ik heb 2 Awair Elements, gekoppeld met AHK via HomeBridge. Je ziet ook in één oogopslag als de kwaliteit goed of slecht is, vond ik ook heel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
TheKerremenke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:13:
Misschien deze van Aqara in de toekomst? Helaas nu nog niet op de markt…https://www.reddit.com/r/.../aqara_g5_outdoor_camera/
Beta test loopt momenteel. Camera heeft ingangen voor ethernet (POE) en USB-C. (Geen Wifi !)
Geen mogelijkheid voor een SD kaart. Alleen 32Gb internal storage.
Geen IR LEDs dus voor nacht zicht ben je afhankelijk van externe verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQmIh0Xw6LazQ4OHOGYX7yl09lU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/emNcEm1jpCiSAItVmA930U4K.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door remmuz op 27-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
remmuz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Beta test loopt momenteel. Camera heeft ingangen voor ethernet (POE) en USB-C. (Geen Wifi !)
Geen mogelijkheid voor een SD kaart. Alleen 32Gb internal storage.
Geen IR LEDs dus voor nacht zicht ben je afhankelijk van externe verlichting.

[Afbeelding]
Bedankt voor de info. Toevallig een link naar de bron? Reddit ofzo? Altijd leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
TheKerremenke schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor de info. Toevallig een link naar de bron? Reddit ofzo? Altijd leuk om te lezen.
Slack. Maar dit komt uit een besloten test groep, dus niet doorvertellen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
remmuz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:50:
[...]

Slack. Maar dit komt uit een besloten test groep, dus niet doorvertellen 😉
Haha. Zal het niet door vertellen. 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Niet online
Thanks!
Ik gebruik de Eve Room al een paar jaar, maar heb geen ervaring met alternatieven. Ik ben wel tevreden over de Eve Room. Connectiviteits issues heb ik nooit gehad, maar ik gebruik alleen Thread connecties, geen Bluetooth.

Fijne elementen van dit ding:
  • Accu ipv batterij (opladen ongeveer 3 á 4 keer per jaar)
  • Geen online account nodig
  • Thread ondersteuning (geen merkeigen hub nodig)
Minder fijne elementen:
  • Prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFox
JeppieW schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:45:
[...]

Ik gebruik de Eve Room al een paar jaar, maar heb geen ervaring met alternatieven. Ik ben wel tevreden over de Eve Room. Connectiviteits issues heb ik nooit gehad, maar ik gebruik alleen Thread connecties, geen Bluetooth.

Fijne elementen van dit ding:
  • Accu ipv batterij (opladen ongeveer 3 á 4 keer per jaar)
  • Geen online account nodig
  • Thread ondersteuning (geen merkeigen hub nodig)
Minder fijne elementen:
  • Prijs
Dank voor de feedback. Goed om te horen dat het over Thread wel goed gaat. Ik twijfel nog een beetje aan de prijs en wat ik daarna ga triggeren. Op de slaapkamer heb ik een Rolfstone Air Balance, maar die kan ik niet meteen inschakelen met een smart-plug (dan moet ik op het apparaat ook nog iets activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Serena schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

HomeKit ondersteunt geen ‘bewegende’ scènes.
Jammer, dan moet ik toch regelmatig terug naar HUE app en kan ik ze niet aanzetten via Siri. Wat een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Thanks!
Wellicht ook nog interessant om te bekijken is de IKEA sensor. Die hebben voor 40 euro dacht ik ook een luchtkwaliteit sensor.
Werkt alleen met de nieuwe hub dacht ik.
Ik heb zelf de Netatmo basis en een extra sensor. Die twee lopen alleen zo gek uit elkaar qua co meting. Ook al staan ze naast elkaar, dan geven ze nog verschillende waarden aan. Dus ik weet niet echt wat ik er van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:09
Net in Italie aangekomen en vandaag al zo’n 60 van deze meldingen gehad.
Deco gelukkig op afstand kunnen herstarten maar dat heeft helaas niet geholpen.

Niets veranderd qua set up in t afgelopen jaar…

Iemand nog een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2mzY8W33yH3MLfpMijr6LX8cYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Nl2Woc0MrYj9SjZTJIY6WZG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKerremenke
sonnypiek schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:02:
Net in Italie aangekomen en vandaag al zo’n 60 van deze meldingen gehad.
Deco gelukkig op afstand kunnen herstarten maar dat heeft helaas niet geholpen.

Niets veranderd qua set up in t afgelopen jaar…

Iemand nog een suggestie?

[Afbeelding]
Ja offline meldingen uitzetten van de g4 camera en genieten van de vakantie. 8) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vraag mbt Homekit en een Aqara U200 slot icm een Aqara P2 contact sensor.

De contact sensor zit op de voordeur en heeft netjes een melding als de deur open of dicht is.

Het slot geeft ook netjes een melding wanneer deze ver- of ontgrendeld is. Echter staan het slot als "Deur" weergegeven ipv slot. Is dit nog ergens aan te passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZkKM4DiTgUtZig-IlrRPjp2r8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88gIFQrZ1K3hbYsDeceMNVoY.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Long press op het device, accessory settings en dan op het icoontje klikken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnnckXDIGLtlfcRhSwVx4pJCX-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0X4xYcsl3CZbLu6g4kI4CtB.jpg?f=fotoalbum_large

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

posttoast schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:39:
Long press op het device, accessory settings en dan op het icoontje klikken :)

[Afbeelding]
Ja dat had ik al gedaan, maar dan verandert alleen het icoontje. De naam erbij blijft bij mij nog steeds als Deur staan.

EDIT: Ik zie nu dat de Aqara P2 contact sensor in de Woning app een aparte optie heeft genaamd: Toon als.
Als je daar op klikt, kan je kiezen uit:
  • Contactsensor
  • Deur
  • Garagedeur
  • Jaloezieën
  • Raam.
Die optie zouden ze ook bij het slot moeten toevoegen vanuit Aqara zijnde. Toon als Slot of Deur.

[ Voor 25% gewijzigd door MRE-Inc op 03-09-2024 10:47 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Oh zo! Nou, volgens mij zijn dat niet de namen van devices maar het type van de devices. Ik vraag me inderdaad af of je die naam kunt aanpassen...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
meesje schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken, maar @Donstil houdt niet van Aqara. :)
Mag ik vragen waarom @Donstil niet van Aqara houdt? Ik overweeg om over te stappen naar Aqara vanwege homekit security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SamSid schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:57:
[...]

Mag ik vragen waarom @Donstil niet van Aqara houdt? Ik overweeg om over te stappen naar Aqara vanwege homekit security.
China, vooral China :P
Al hebben ze tegenwoordig ook wel EU servers etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:58:
[...]

China, vooral China :P
Al hebben ze tegenwoordig ook wel EU servers etc,
Klopt. Dat was ook de reden dat we langer moesten wachten op menig EU geschikt produkt. En daarnaast kun je menig device ook als HomeKit only instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
meesje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:48:
[...]

Klopt. Dat was ook de reden dat we langer moesten wachten op menig EU geschikt produkt. En daarnaast kun je menig device ook als HomeKit only instellen.
Dus door homekit only te gebruiken (zonder de app van Aqara) zit je safe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamSid schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:52:
[...]

Volgens mij wel. Ik denk overigens ook dat je safe zit als je bv de Aqara EU hub(s) gebruikt, dus niet de Chinese hub met verloopje. Vanwege GDPR regelgeving moest Aqara een en ander beter inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamSid schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:52:
[...]

Nee, ik heb een Aqara bridge in China mode en Homekit only gehad maar die "Belde" wel ook gewoon naar huis. Bleef wel gewoon werken toen ik dat allemaal blokkeerde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:11:
[...]

Nee, ik heb een Aqara bridge in China mode en Homekit only gehad maar die "Belde" wel ook gewoon naar huis. Bleef wel gewoon werken toen ik dat allemaal blokkeerde overigens.
Daar zit dus het verschil in. @SamSid Dus kiezen voor de EU versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
meesje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:22:
[...]

Ik wil de topic niet al te veel vervuilen met mijn off-topic. Maar zou je niet de Apple TV als een hub kunnen gebruiken voor de Aqara camera's? Of praat ik nu onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:22:
[...]

Ja sowieso kiezen voor de EU versie maar dat lost de rest van het bericht niet op voor zover ik weet.
Ook in Homekit mode praten die hubs dus met een server terwijl dat helemaal niet nodig is.

Die server staat dan alleen in de EU met de daarbij horende plichten, of ze die naleven moeten we dan maar even op vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SamSid schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:23:
[...]

Ik wil de topic niet al te veel vervuilen met mijn off-topic. Maar zou je niet de Apple TV als een hub kunnen gebruiken voor de Aqara camera's? Of praat ik nu onzin?
Voor de Aqara camera’s heb je geen Aqara hub nodig. Deze (Aqara) hub je nodig bij menig sensor (water, deur, beweging). De Aqara camera’s kun je gewoon opnemen in je Wifi en direct opnemen in je HomeKit inrichting.
Pagina: 1 ... 86 ... 88 Laatste