Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmverhoef
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
Goedemiddag, ik heb een vraag. Ik heb een Hue smart button die ik binnen de HomeKit wil gebruiken. Ik wil kunnen switchen tussen scènes door meerdere malen op de knop te drukken.

Helaas kan ik dit niet instellen. Er staat wat hij moet doen bij éénmaal drukken, maar ik kan nergens iets vinden over vaker drukken.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ben ik de enige die last heeft als de woning app wordt opstart op een iPhone eerst alle lampen ‘bijgewerkt’ moeten worden? Daar sta je dan op het moment dat er een lamp aan- of uitgezet moet worden. Dit gebeurt best wel vaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Crawl NL op 01-11-2023 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
@Crawl NL Nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51
Ik krijg de telefoon van mijn vrouw niet meer gekoppeld aan onze woning. (Ik denk na een matter update)

Het versturen van de uitnodiging geeft geen problemen alleen als ze deze accepteert krijgt ze alleen een laad icoontje en dan niks…

We gebruiken alle twee iOS 17.1 en een appleTV voor het delen. We delen alleen een hue bridge voor alle lampen.

Als ze zelf in de hue app kijkt kan ze de lampen wel bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:41
Crawl NL schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:33:
Ben ik de enige die last heeft als de woning app wordt opstart op een iPhone eerst alle lampen ‘bijgewerkt’ moeten worden? Daar sta je dan op het moment dat er een lamp aan- of uitgezet moet worden. Dit gebeurt best wel vaak.
Ik zie het soms, maar dat is binnen 0,5 seconde dan ook bijgewerkt en weg.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
pmverhoef schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:27:
Goedemiddag, ik heb een vraag. Ik heb een Hue smart button die ik binnen de HomeKit wil gebruiken. Ik wil kunnen switchen tussen scènes door meerdere malen op de knop te drukken.

Helaas kan ik dit niet instellen. Er staat wat hij moet doen bij éénmaal drukken, maar ik kan nergens iets vinden over vaker drukken.

Kan iemand mij helpen?
De enige manier waarop ik dit enigzins voor elkaar heb gekregen is door er met Shortcuts slimme.. nouja shortctus tussen te zetten. Dan kan je logica bouwen als 'Als er op de knop wordt gedrukt en de actieve scene is x, activeer dan scene y.' etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
pmverhoef schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:27:

Kan iemand mij helpen?
Dat kan niet in de gewone Woning app. Dat kan wel in bijvoorbeeld de Controller app. Dan kun je met IFTTT opties werken. Als lamp uit, dan zet aan. Als lamp aan, dan zet uit.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
SgtElPotato schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:05:
[...]

Ik zie het soms, maar dat is binnen 0,5 seconde dan ook bijgewerkt en weg.
Bij mij duurt het wel 20 tot 30 seconden. Aangezien het best wel vaak voorkomt heb ik de lampen maar weer ‘ontkoppeld’. Back to basic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatkipje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51
blaatkipje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:05:
Ik krijg de telefoon van mijn vrouw niet meer gekoppeld aan onze woning. (Ik denk na een matter update)

Het versturen van de uitnodiging geeft geen problemen alleen als ze deze accepteert krijgt ze alleen een laad icoontje en dan niks…

We gebruiken alle twee iOS 17.1 en een appleTV voor het delen. We delen alleen een hue bridge voor alle lampen.

Als ze zelf in de hue app kijkt kan ze de lampen wel bedienen.
En ineens werkt alles weer, ik vind het maar raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 20:21
Crawl NL schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:33:
Had ik ook. Van alles geprobeerd uiteindelijk HomeKit helemaal opnieuw ingesteld. Bleek dat de ziggo next via homebridge de boosdoener was.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brownee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:16
Ik gebruik Homekit om het licht te schakelen. Een paar Shelly's in huis gehaald, maar ik loop tegen iets heel vervelends aan: Ik kan een lamp alleen aan en uit te schakelen (Toggle Switch) door een Siri Shortcut te maken. De Shelly i4 heeft 4 inputs die alleen maar een puls geven. Aan een Single Press kun je een actie hangen zoals het schakelen van een lamp, maar het is onmogelijk een Toggle Switch te maken.

Een Toggle creëren kan alleen door de 'state' van een lamp te controleren en daar is een Siri Shortcut voor nodig. Dit levert een vertraging van 2 - 3 seconden. En bij mij thuis gaan mensen in paniek op de schakelaar rammen als het licht niet direct aangaat... Ik pieker me suf hoe ik dit kan oplossen zonder Siri Shortcut.
Een Dummy Switch in Homebridge lost het ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:55
Brownee schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:36:
Ik gebruik Homekit om het licht te schakelen. Een paar Shelly's in huis gehaald, maar ik loop tegen iets heel vervelends aan: Ik kan een lamp alleen aan en uit te schakelen (Toggle Switch) door een Siri Shortcut te maken. De Shelly i4 heeft 4 inputs die alleen maar een puls geven. Aan een Single Press kun je een actie hangen zoals het schakelen van een lamp, maar het is onmogelijk een Toggle Switch te maken.

Een Toggle creëren kan alleen door de 'state' van een lamp te controleren en daar is een Siri Shortcut voor nodig. Dit levert een vertraging van 2 - 3 seconden. En bij mij thuis gaan mensen in paniek op de schakelaar rammen als het licht niet direct aangaat... Ik pieker me suf hoe ik dit kan oplossen zonder Siri Shortcut.
Een Dummy Switch in Homebridge lost het ook niet op.
Dat kun je toch gewoon met de EVE app regelen, ik heb daarmee gewoon binnen Homekit zo'n automatisering gemaakt. Het kan wel in Homekit, maar Apple toont in de Home app de opties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Nu online
hk12nl schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 18:45:
[...]

Had ik ook. Van alles geprobeerd uiteindelijk HomeKit helemaal opnieuw ingesteld. Bleek dat de ziggo next via homebridge de boosdoener was.
Dank, zal dat ook eens proberen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brownee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:16
wvanommen schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:31:
[...]

Dat kun je toch gewoon met de EVE app regelen, ik heb daarmee gewoon binnen Homekit zo'n automatisering gemaakt. Het kan wel in Homekit, maar Apple toont in de Home app de opties niet.
De EVE app gebruikt en die geeft idd meer opties.
Ik heb een betere oplossing gevonden: in HomeBridge een Switch plugin geïnstalleerd waarmee je op een button press een toggle change laat uitvoeren. Werkt perfect.

https://github.com/eduardoboucas/homebridge-toggle-switch

Mijn nieuwe ambitie: de snelheid van infaden van lampen instellen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
Brownee schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:07:
[...]

De EVE app gebruikt en die geeft idd meer opties.
Ik heb een betere oplossing gevonden: in HomeBridge een Switch plugin geïnstalleerd waarmee je op een button press een toggle change laat uitvoeren. Werkt perfect.

https://github.com/eduardoboucas/homebridge-toggle-switch

Mijn nieuwe ambitie: de snelheid van infaden van lampen instellen... ;)
Als je toch al Homebridge hebt draaien is dat natuurlijk een optie, het voordeel van de EVE app is dat dat met standaard Homekit ook werkt.

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 20:55
Goedenavond,

Zojuist ook een aqara deurbel aangeschaft.
Verbonden met homekit.
Ik krijg alleen geen melding op mijn telefoon als er aangebeld word.
Wel andere meldingen die ik ingesteld heb van de deurbel.
De overige gezinsleden krijgen wel een melding als er aangebeld word.
Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Ik hoop toch echt dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om een voorkeurs hub aan te geven. Ik had last van een camera die continue offline/online ging (alleen in homekit, in de eigen app niet) en heb mijn beide homepod mini's uitgeschakeld. Nu is de hub de Apple tv en nu is er niets meer aan de hand. Echt heel irritant.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:53:
Ik hoop toch echt dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om een voorkeurs hub aan te geven. Ik had last van een camera die continue offline/online ging (alleen in homekit, in de eigen app niet) en heb mijn beide homepod mini's uitgeschakeld. Nu is de hub de Apple tv en nu is er niets meer aan de hand. Echt heel irritant.
Wat betreft het wegvallen van camera’s, heb ik ooit ook ervaren. Dit lag in mijn geval niet aan de HomePod Mini’s maar aan een minder goed wifi bereik op de plek van de camera. Het vreemde was, net als in jouw situatie, dat als de camera offline was in HomeKit, deze nog wel bereikbaar was via de eigen app. Kennelijk stelt HomeKit zwaardere eisen aan het wifi. Wellicht iets om uit te proberen? B.v. de camera op een plek zetten waarbij het bereik vrijwel 100% hoort te zijn en dan kijken of deze ook continu uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik wil een Homekit automatisering maken die een powerplug aan/uit zet als ik mijn TV (LG Oled CX) aan/uit zet, maar nu blijkt die alleen te werken als ik de TV uit zet.
In de woning app zie ik dat de status verandert naar 'aan' als ik de TV aan zet, en als ik de automatisering test in Woning dan werkt het ook, maar dus niet als ik de TV aan zet.
Iemand een idee waarom het niet werkt?
Ik kreeg het advies om de automatisering in de Eve app te maken, maar daar is de TV helemaal niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
remmuz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:50:
Ik wil een Homekit automatisering maken die een powerplug aan/uit zet als ik mijn TV (LG Oled CX) aan/uit zet, maar nu blijkt die alleen te werken als ik de TV uit zet.
In de woning app zie ik dat de status verandert naar 'aan' als ik de TV aan zet, en als ik de automatisering test in Woning dan werkt het ook, maar dus niet als ik de TV aan zet.
Ik kreeg het advies om de automatisering in de Eve app te maken, maar daar is de TV helemaal niet zichtbaar.
Is een goede manier om je tv kapot te masken. Die vinden het niet prettig als je keer op keer de stroom er helemaal af haalt. En in stand-by verbruiken ze amper iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Philo Melos schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:16:
[...]

Is een goede manier om je tv kapot te masken. Die vinden het niet prettig als je keer op keer de stroom er helemaal af haalt. En in stand-by verbruiken ze amper iets.
Dat is ook niet wat ik wil en wat ik schreef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook zoiets willen doen, duurt echt veel te lang voordat HomeKit ziet dat de TV aan is.

Nu maar in HA gezet, meer mogelijkheden en werkt stukken sneller :9

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Toppe schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:00:
[...]

Hier ook zoiets willen doen, duurt echt veel te lang voordat HomeKit ziet dat de TV aan is.
Dat is het probleem niet bij mij. Als ik de TV aan zet, dan veranderd vrijwel meteen de status in Woning.
Alleen triggered dat dus niet de automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:15:
[...]

Dat is het probleem niet bij mij. Als ik de TV aan zet, dan veranderd vrijwel meteen de status in Woning.
Alleen triggered dat dus niet de automatisering.
Hm, dat is wel raar. Zit net te kijken maar ook mijn TV zie ik niet in de eve app.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:30
Hallo allemaal, ik had ook al een apart topic geopend in dit subtopic, voordat ik zag dat er een speciaal Apple Homekit topic was.

Ik ben op zoek naar een knop die ik kan ophangen waarmee ik een scene in Apple Homekit: Thuiskomt & Weggaan.

Dit wil ik gaan gebruiken zodat iedereen thuis in een keer alle lampen kunnen aan of uitzetten, zonder dat ze hier een mobiel device voor nodig hebben.

Thuis heb ik twee bridges: een van Philips HUE & een van IKEA Tradfri.
(Geen idee of dit nog uitmaakt qua knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:50
So_Surreal schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:41:
Hallo allemaal, ik had ook al een apart topic geopend in dit subtopic, voordat ik zag dat er een speciaal Apple Homekit topic was.

Ik ben op zoek naar een knop die ik kan ophangen waarmee ik een scene in Apple Homekit: Thuiskomt & Weggaan.

Dit wil ik gaan gebruiken zodat iedereen thuis in een keer alle lampen kunnen aan of uitzetten, zonder dat ze hier een mobiel device voor nodig hebben.

De Philips hue smart Button? Of zo’n IKEA Tradfri snelkoppelingknop? Keuze zat lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door mrwiggs op 21-11-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
mrwiggs schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:50:
[...]

De Philips hue smart Button? Of zo’n IKEA Tradfri snelkoppelingknop? Keuze zat lijkt me.
Kan je daarmee een scene zoals thuiskomt/weggaan in Homekit aansturen?
Als dat zo is zou het een prima oplossing zijn.

Ik wil voorkomen dat zo'n knop wel werkt op mijn Philips HUE lampen maar weer niet op mijn IKEA Trafdri lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:26

Beide hebben (verschillende) knoppen in het assortiment. Ik gebruik vrij veel Hue knoppen maar daaqrnast ook knoppen van Flic hier voor heb je wel een hub nodig ook Aqara heeft knoppen die populair zijn maar ook deze hebben een hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Jasper1975 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:37:
[...]

Beide hebben (verschillende) knoppen in het assortiment. Ik gebruik vrij veel Hue knoppen maar daaqrnast ook knoppen van Flic hier voor heb je wel een hub nodig ook Aqara heeft knoppen die populair zijn maar ook deze hebben een hub nodig.
Weet jij of er een knop is die via Apple Homekit beide kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
So_Surreal schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:49:
[...]

Weet jij of er een knop is die via Apple Homekit beide kan aansturen?
Je kan een scene maken in homekit en deze via de knoppen aan en uitzetten. Met de Hue knoppen kan je veel Homekit scene's schakelen. Ik ga er vanuit dat dit ook met ikea kan maar dat heb ik nooit getest. Maar dat is vast online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Weet iemand of je voor verschillende duerbellen (een voordeur en een achterdeur) een apart geluidje kan laten horen via de homepods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen

Klinkt of je dan de Ikea snelkoppelknop zou kunnen gebruiken, die heeft eventueel ook dubbelklik binnen homekit.
https://www.ikea.com/nl/n...lknop-wit-smart-40356381/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42

_AN

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Eve Outdoor Camera?

Sinds dit weekend in bezit van deze camera en best tevreden, echter loop ik wel tegen een probleem aan. Ik heb ingesteld dat er opgenomen moet worden bij beweging. Dat gaat goed. Echter als ik de beelden terugkijk in de Home-app, ontbreken er elke keer wat frames in de video. Is er iemand bekend met dit probleem? Waar zou dit mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door _AN op 21-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:29
_AN schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:58:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Eve Outdoor Camera?

Sinds dit weekend in bezit van deze camera en best tevreden, echter loop ik wel tegen een probleem aan. Ik heb ingesteld dat er opgenomen moet worden bij beweging. Dat gaat goed. Echter als ik de beelden terugkijk in de Home-app, ontbreken er elke keer wat frames in de video. Is er iemand bekend met dit probleem? Waar zou dit mee te maken kunnen hebben?
Kan dit te maken hebben met de opnameduur en mate van gedetecteerde beweging? Bij mijn indoor camera stopt de opname 5 seconden nadat activiteit is gedetecteerd. Maar die detectie is niet helemaal zuiver, waardoor er seconden missen tussen 2 opnames.

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:23
Sinds twee dagen heb ik een relatief eenvoudige automatisering draaien. Als de camera Eufy bij de voordeur beweging ziet gaat de lamp (Hue) naar scene helder, wacht 60 seconden en ga uit.

Nu is het al twee keer gebeurd dat de lamp in stand helder blijft staan. Het lijkt er dus op dat de automatisering niet volledig doorlopen wordt. De Ipad waarop dit draait wordt verder niet gebruikt en ligt aan een adapter. Heeft iemand een vermoeden wat de oorzaak is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 09:21
weekend warrior schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:29:
Sinds twee dagen heb ik een relatief eenvoudige automatisering draaien. Als de camera Eufy bij de voordeur beweging ziet gaat de lamp (Hue) naar scene helder, wacht 60 seconden en ga uit.

Nu is het al twee keer gebeurd dat de lamp in stand helder blijft staan. Het lijkt er dus op dat de automatisering niet volledig doorlopen wordt. De Ipad waarop dit draait wordt verder niet gebruikt en ligt aan een adapter. Heeft iemand een vermoeden wat de oorzaak is?
Niet direct de oorzaak maar een iPad is niet de meest betrouwbaar hub volgens mij.. (als ik het goed heb)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42

_AN

budjepaul schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:33:
[...]

Kan dit te maken hebben met de opnameduur en mate van gedetecteerde beweging? Bij mijn indoor camera stopt de opname 5 seconden nadat activiteit is gedetecteerd. Maar die detectie is niet helemaal zuiver, waardoor er seconden missen tussen 2 opnames.
Zou kunnen. Hoewel ik steeds meer de indruk krijg dat het met de stabiliteit van de Wifi verbinding heeft te maken. Gisteren werkte het plotseling wel goed en vandaag toch weer wat ontbrekende frames. Ik ga denk eerst hier op focussen. Dank voor nu.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:41
Ik weet wel dat bij mij automatiseringen met de standaard LG TV software niet goed werken. Sinds ik een Apple TV heb werkt alles een stuk beter. Of het aan LG of aan Apple ligt weet ik niet.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
SgtElPotato schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:23:
[...]

Ik weet wel dat bij mij automatiseringen met de standaard LG TV software niet goed werken. Sinds ik een Apple TV heb werkt alles een stuk beter. Of het aan LG of aan Apple ligt weet ik niet.
Na verder zoeken lijkt het probleem in de Homekit implementatie van LG te zitten.
Als de TV aan gaat veranderd de status niet in "aan" maar in zoiets als "niet meer standby".
Waardoor de Woning app dit niet goed oppakt.
Jammer dat de automatisering in Woning zo beperkt zijn. Als je een Opdracht maakt, dan kun je b.v. kiezen voor "Status is niet 'uit' " en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Laatst online: 15-09 21:03

Ik heb hier drie IKEA snelkoppel knoppen in huis die je binnen HomeKit prima kan programmeren.
Keuze uit 1x of 2x drukken en lang ingedrukt houden. Aan iedere van de drie opties kan je scènes of losse schakelaars hangen. Dat werkt prima.
Zo heb ik een knop die bij 1x drukken 1 lamp aandoet, bij 2x drukken 4 lampen in dezelfde plafondlamp en lang ingedrukt de “welterusten” scène.
Werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:52
Goedemiddag,

Ik zou graag mijn Ring deurbel zichtbaar willen maken in Homekit.
Nu heb ik hier al van alles over opgezocht maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat is nu de eenvoudigste manier om dit te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poederbaas schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:01:
Goedemiddag,

Nu heb ik hier al van alles over opgezocht maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer.
Via homebridge of scrypted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Poederbaas schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:01:
Goedemiddag,

Homebridge en de ring plugin

• hk12nl
Zijn er hier nog mensen die buitencamera’s samen met HomeKit gebruiken? Ik heb het een tijdje gebruikt met een simpele eufy camera echter merk ik dat ik het nu toch wel vervelender begin te vinden dat de kwaliteit maar 1080 is. Neig er nu naar om hem uit de HomeKit te halen en via de eufy app te gebruiken omdat ik dan 2k beeld krijg..

©2004

hk12nl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:18:
Zijn er hier nog mensen die buitencamera’s samen met HomeKit gebruiken? Ik heb het een tijdje gebruikt met een simpele eufy camera echter merk ik dat ik het nu toch wel vervelender begin te vinden dat de kwaliteit maar 1080 is. Neig er nu naar om hem uit de HomeKit te halen en via de eufy app te gebruiken omdat ik dan 2k beeld krijg..
Wat is nu je precieze vraag? HomeKit is gelimiteerd tot 1080p. Indien je betere kwaliteit wil dan inderdaad de merk eigen app, abonnement, homebase, etc. gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:55
hk12nl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:18:
Gebruik hier 3 Eufy camera’s gewoon met de Eufy app. Gewoon 2K beeld en geen led die continu rood brand, Apple loopt achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMode schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:37:
[...]

Gebruik hier 3 Eufy camera’s gewoon met de Eufy app. Gewoon 2K beeld en geen led die continu rood brand, Apple loopt achter.
Het status lampje kun je toch gewoon uitzetten via de Woning app?

• hk12nl
meesje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:40:
[...]

Klopt. Gebruik jij camera’s icm HomeKit?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:51:
[...]

Klopt. Gebruik jij camera’s icm HomeKit?
Ja, twee simpele indoor van Eufy en eentje van Aqara. Deze laatste hangt al een paar jaar buiten, een beetje beschut tegen wind en regen. Werkt nog steeds. :)

• hk12nl
meesje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:08:
[...]

Ja, twee simpele indoor van Eufy en eentje van Aqara. Deze laatste hangt al een paar jaar buiten, een beetje beschut tegen wind en regen. Werkt nog steeds. :)
Welke van Aqara? Ik heb beschut buiten een indoor eufy hangen. Doet het ook al goed een paar jaar 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
meesje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:40:
[...]

Oh echt, dat kon een paar jaar geleden nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iMode schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:32:
[...]

Oh echt, dat kon een paar jaar geleden nog niet
Even gekeken wanneer ik de Eufy cams heb gekocht. Dat was 3,5 jaar geleden. Zo lang zit deze optie al in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
meesje schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:29:
[...]
Even gekeken wanneer ik de Eufy cams heb gekocht. Dat was 3,5 jaar geleden. Zo lang zit deze optie al in HomeKit.
Ik heb mijn camera’s gelijk in HomeKit gezet haha, deurbel wordt nog steeds niet ondersteund toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
iMode schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:38:
[...]

deurbel wordt nog steeds niet ondersteund toch?
Die van Eufy niet (tenzij via Homebridge b.v.). Andere deurbellen wel, zoals b.v. Aqara G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:52
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar advies voor de volgende situatie:

Ik heb een LED eettafel lamp hangen, deze is aangesloten op een LED dimmer. Nu wil ik graag deze lamp via HK bedienen en ik vroeg mij af wat hiervoor de juiste oplossing is.
Nu heb ik zelf al even rondgekeken en kwam bij Shelly Dimmer 2 uit, hierbij zal ik de dimmer moeten vervangen voor een impulsschakelaar en vervolgens is de lamp dan te bedienen via de schakelaar en via HK.
Zie ik dit juist of zijn hier ook nog andere oplossingen voor?

Edit; ik zie nu dat de Shelly dimmer niet werkt zonder Homebridge. Ik maak geen gebruik van Homebridge dus dat gaat dan niet werken..

[ Voor 11% gewijzigd door Poederbaas op 15-01-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:50
Poederbaas schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:50:
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar advies voor de volgende situatie:

Ik heb een LED eettafel lamp hangen, deze is aangesloten op een LED dimmer. Nu wil ik graag deze lamp via HK bedienen en ik vroeg mij af wat hiervoor de juiste oplossing is.
Nu heb ik zelf al even rondgekeken en kwam bij Shelly Dimmer 2 uit, hierbij zal ik de dimmer moeten vervangen voor een impulsschakelaar en vervolgens is de lamp dan te bedienen via de schakelaar en via HK.
Zie ik dit juist of zijn hier ook nog andere oplossingen voor?

Edit; ik zie nu dat de Shelly dimmer niet werkt zonder Homebridge. Ik maak geen gebruik van Homebridge dus dat gaat dan niet werken..
Ik doe exact dit maar idd met homebridge.

Volgens mij kun je de dimmer ook flashen zodat ie native HomeKit support heeft?

Het is wachten op Matter support bij Shelly… ze gaven een jaar geleden al aan dat het eraan zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15

megaleo

Special member

mrwiggs schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:33:
[...]

Ik doe exact dit maar idd met homebridge.

Volgens mij kun je de dimmer ook flashen zodat ie native HomeKit support heeft?

Het is wachten op Matter support bij Shelly… ze gaven een jaar geleden al aan dat het eraan zou komen.
Klopt helemaal dat je hem kan flashen. Handleidingen zijn hiervan makkelijk te vinden op internet.
Ik heb er zelf ook 2 en ging retemakkelijk. Verbazend zelfs! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
Je kan natuurlijk ook wachten (waarschijnlijk tot sint Juttemis) tot Inovelli een Europese versie van deze Smart 2-1 switch op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Ik heb een tijdje terug een nieuwe Apple TV gekocht, ook voor de automation options van Apple HomeKit.

Nu heb ik een aantal automations ingesteld:
  • 45 minute before sunset tot 45 minutes after sunrise - when somebody is home > lichten AAN
  • 45 minute before sunset tot 45 minutes after sunrise - when the first person comes home > lichten AAN
  • All day - when the last person leaves home > lichten UIT
De eerste twee automations werkt, de laatste niet meer.
Deze heeft in het begin wel een paar dagen gewerkt, niks aangepast, maar deed het opeens niet meer.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb de automation al een keer opnieuw aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
Je moet in zoek mijn, mijn locatie dit apparaat aanzetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dv2tDpmiz0pHB4WCbxuSA9k9-R4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWr2VPAu9YcrvoojY6ktX1KT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Ronvgs schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:59:
Je moet in zoek mijn, mijn locatie dit apparaat aanzetten. [Afbeelding]
Ik denk niet dat het dit is, anders zou de tweede automation ook niet werken lijkt mij?
De verlichting gaat namelijk wel vanzelf aan als de eerste persoon thuiskomt.
Edit: ik heb gekeken en deze setting staat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door So_Surreal op 22-01-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:28
@So_Surreal even bij alle home members locatie services uit en aan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Deshmir op 22-01-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Deshmir schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:08:
@So_Surreal even bij alle home members locatie services uit en aan zetten.
Ik heb dezelfde vraag gesteld op reddit (HomeKit subreddit) en daar gaf iemand als tip om de automation per user te configureren.

Zojuist getest bij mijn vrouw, en als zij van huis gaat gaan de lichten gewoon netjes uit.
Ik ga het morgen even proberen als ik het configureer op mijn eigen account.

Ik heb het idee dat het bij mij niet werkt omdat mijn iPad of Airpods thuis blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
Update: ik heb de automation eerst alleen ingesteld voor mijn vrouw: werkt.
Daarna voor mij alleen: werkt.

Mijn schoonouders heb ik ook uitgenodigd, zodat ze de lampen kunnen bedienen wanneer ze bij ons thuis zijn.
Ik denk dus dat het zit in de locatie/permissie instellingen in een van hun toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 12:25
Advies gevraagd inzake vanaf 0 beginnen met Apple Homekit. Ik begin met;
  • verschillende groepen led spotjes (per groep aan/uit/dimmen met led-dim modules)
  • andere hanglampen (individueel aan/uit/dimmen met led-dim modules)
  • Staande lamp in stopcontact (individueel dimmen met slimme dimbare stekker)
  • Koffiezet apparaat (aan/uit met slimme stekker)
Alles moet verplicht via Homekit te bedienen zijn. Ik twijfel vooral welke hub/controller ik moet hebben.

Voor nu heb ik bedacht:

https://www.robbshop.nl/a...e-stekker-wit-200w-zigbee als slimme (dimbare) stekkers

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-pro-zigbee-dimmer-400w als slimme dimmers die ik wil inlussen per groep spotjes

https://www.robbshop.nl/philips-hue-bridge-2-smart-hub als hub/controller

Kan ik hiermee dan mijn 4 gewenste zaken in de Woning app bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
william89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:56:
  • verschillende groepen led spotjes (per groep aan/uit/dimmen met led-dim modules)
Alles moet verplicht via Homekit te bedienen zijn. Ik twijfel vooral welke hub/controller ik moet hebben.

Voor nu heb ik bedacht:

https://www.robbshop.nl/a...e-stekker-wit-200w-zigbee als slimme (dimbare) stekkers

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-pro-zigbee-dimmer-400w als slimme dimmers die ik wil inlussen per groep spotjes

Niet alles via hue lampen of stekkers? Is misschien ook een optie. Ken zelf het robb smart spul niet, vandaar mijn voorstel.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
Smart dimmers zijn in Europa niet erg populair. In Amerika zie je ze veel meer (bijv. Lutron). Ik vermoed dat Philips Hue een van de redenen is dat dit zo is gegroeid.
Voor simpele aan/uit schakelaars (eventueel achter een gewone schakelaar) Ben ik erg tevreden met Aqara (T1, liefst met nuldraad als je deze hebt)

Maar net als @TheKerremenke ben ik voor Philips Hue gegaan en heb ondertussen zoveel lampen en accessoires dat ik eigenlijk aan een tweede Bridge toe ben. Voor mij is dit nog steeds verre weg de beste verlichting oplossing. En als je wegblijft bij de Color varianten en je opzoek gaat naar aanbiedingen is het nog redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online

Voor nu heb ik bedacht:

Zijn die Robbshop dimmers Homekit compatible? Want ik heb genoeg dimmers/schakelaars aan mijn HUE bridge gekoppeld maar die verschijnen niet in Homekit.
Net zoals niet-HUE lampen en LED strips die aan de HUE bridge hangen. Die zie ik niet in de Woning app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:23
remmuz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Zijn die Robbshop dimmers Homekit compatible? Wat ik heb genoeg dimmers/schakelaars aan mijn HUE bridge gekoppeld maar die verschijnen niet in Homekit.
Net zoals niet-HUE lampen en LED strips die aan de HUE bridge hangen. Die zie ik niet in de Woning app.
Dit weet ik niet zeker, ze zijn met Hue bridge te koppelen. Wellicht op die manier naar HomeKit? Wel hebben ze een goede/ behulpzame klantenservice. Je zou er een mailtje naar kunnen sturen.

Ik heb er 3 in doos klaar liggen voor m’n nieuwe huis. Als test even 1 aan gehad maar die heb ik via Home Assistant aan HomeKit gekoppeld als test. Dat ging goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 21:02

Voor nu heb ik bedacht:

Alleen 1st party Hue spul werkt via de Hue Bridge en HomeKit. De dimmers/switches die je in gedachten hebt kan je dus wel bedienen via de Hue App maar niet in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Fuwor schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:11:
[...]

Alleen 1st party Hue spul werkt via de Hue Bridge en HomeKit. De dimmers/switches die je in gedachten hebt kan je dus wel bedienen via de Hue App maar niet in HomeKit.
Dank voor je antwoord. Zijn nagenoeg geendimmers te vinden die met Homekit werken.. Via Hue krijg ik ze dus niet in Homekit, maar wellicht via Home Assistant wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 10:44
william89 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Dank voor je antwoord. Zijn nagenoeg geendimmers te vinden die met Homekit werken.. Via Hue krijg ik ze dus niet in Homekit, maar wellicht via Home Assistant wel?
Mocht je een raspberry pi hebben liggen kun je dimmers van Ecodim in homekit zichtbaar maken d.m.v. homebridge. https://z2m.dev/devices/#ecodim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
[...]

Zomaar belangstellend, waarom zo graag Homekit gebruiken? Bij mij is alles Apple thuis maar Homekit probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Na Apple Music vind ik dit het het meest gebruiksonvriendelijke product van Apple.
Vrijwel alle devices kun je veel beter/makkelijker/uitvoeriger bedienen in de native app van die devices.
De kunst is om het aantal 'leveranciers' zoveel mogelijk te beperken.
Bij mij is de verlichting is van HUE. Sensoren, deurbel, schakelaars, camera's enz. zijn van Aqara.

[ Voor 5% gewijzigd door remmuz op 25-01-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
remmuz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Zomaar belangstellend, waarom zo graag Homekit gebruiken? Bij mij is alles Apple thuis maar Homekit probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Na Apple Music vind ik dit het het meest gebruiksonvriendelijke product van Apple.
Vrijwel alle devices kun je veel beter/makkelijker/uitvoeriger bedienen in de native app van die devices.
Bij mij is de verlichting is van HUE. Sensoren, deurbel, schakelaars, camera's enz. zijn van Aqara.
Inderdaad omdat ik zo weinig mogelijk verschillende apps wil. Maar ik begin eerst wel met de Hue App en kan later altijd nog (m.b.v. HomeBridge) Homekit proberen, mocht ik dat echt willen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
remmuz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Met die opmerking zit je wel in het verkeerde topic denk ik ;)

Voor mij is overigens de reden om HomeKit te gebruiken dat het allemaal lekker "centraal" geregeld is. Ik kan in één makkelijk te bereiken overzicht lampen aan/uit zetten, de verwarming bedienen, mijn camera's checken, etc. Ook heb ik in HomeKit op één plek bepaalde automatiseringen geregeld. Ik wil dat 's nachts de lampen én de verwarming uit gaan. Dat kan ik in verschillende apps (Hue en Tado in dit geval) regelen, maar centraal vind ik makkelijker.

Ik doe overigens niet alles in HomeKit. Al mijn Hue Dimmer Switches en motion sensors heb ik in Hue ingesteld, omdat daar meer mogelijk is.

Edit: hahaha, ik dacht net "ik heb dit toch al eerder benoemd in dit topic". En verdomd zeg, als reactie op een eerdere opmerking van jou al ;)

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 25-01-2024 10:03 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 19:03
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing om mijn Somfy RTS rolluiken in Homekit te krijgen. Hierbij heb ik geen zin om een omweg te doen via Home assistant of iets dergelijks.

Nu las ik dat een "Somfy Connectivity Kit" hier de oplossing kan zijn. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
Tibs schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:56:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing om mijn Somfy RTS rolluiken in Homekit te krijgen. Hierbij heb ik geen zin om een omweg te doen via Home assistant of iets dergelijks.

Nu las ik dat een "Somfy Connectivity Kit" hier de oplossing kan zijn. Iemand hier ervaring mee?
Aangezien het een uitgeklede switch is, verwacht ik al dat het antwoord nee zou zijn.
En de handleiding die je hier kunt vinden:
https://asset.somfy.com/D...nectivity%20kit_%20EU.pdf
bevestigd dat.

*Homekit is not compatible with RTS products

Dus je hebt homebridge nodig om dit te kunnen doen. Overigens werken ook niet alle IO producten met Homekit. Ik heb de IO rookmelders en die moest ik toch echt via Homebridge toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
wvanommen schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Aangezien het een uitgeklede switch is, verwacht ik al dat het antwoord nee zou zijn.
En de handleiding die je hier kunt vinden:
https://asset.somfy.com/D...nectivity%20kit_%20EU.pdf
bevestigd dat.

*Homekit is not compatible with RTS products

Dus je hebt homebridge nodig om dit te kunnen doen. Overigens werken ook niet alle IO producten met Homekit. Ik heb de IO rookmelders en die moest ik toch echt via Homebridge toevoegen.
Hmm, stom... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Volgens deze pagina is het gewoon compatible met HomeKit: https://www.somfy.nl/producten/1870755/connectivity-kit

Of begrijp ik jullie verkeerd?

Edit: zie ook dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcs3N_b2pLr7D_OglcxMrREUGXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MikrQnBeF7CiUiFHo4AZObaW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door posttoast op 25-01-2024 16:03 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
posttoast schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:01:
[...]

Volgens deze pagina is het gewoon compatible met HomeKit: https://www.somfy.nl/producten/1870755/connectivity-kit

[Afbeelding]
De documentatie van Somfy spreekt elkaar tegen. Op de pdf van @wvanommen staat duidelijk dat RTS producten niet ondersteund worden. Terwijl dat inderdaad wel aangegeven staat op de website. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
posttoast schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:01:
[...]

[Afbeelding]
Je kunt het apparaat (de hub) toevoegen aan Homekit, dat is absoluut waar. Alleen dan komen niet alle apparaten die daarop aangemeld zijn ook echt beschikbaar in Homekit. Ik heb een Tahoma box en daar was/is het verhaal hetzelfde. En zoals ik al zei zelfs niet alle IO producten komen beschikbaar in homekit.

Voor de duidelijkheid je kunt via de Somfy app gewoon al je aangemelde apparaten bedienen en schema's maken, die hebben dan alleen geen toegang tot Homekit apparaten.

En ze liegen dus niet dat de Connect Kit zelf met Homekit werkt, dat is zeker waar, maar als je er dan vervolgens RTS producten op aanmeld, doen die het dus niet in Homekit.

[ Voor 8% gewijzigd door wvanommen op 25-01-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, dus samengevat: het maakt niet uit of je een Tahoma Box of een Connect Kit hebt om je devices aan HomeKit te hangen, het enige dat relevant is is of de devices zélf wel compatible zijn met HomeKit?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
posttoast schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:43:
OK, dus samengevat: het maakt niet uit of je een Tahoma Box of een Connect Kit hebt om je devices aan HomeKit te hangen, het enige dat relevant is is of de devices zélf wel compatible zijn met HomeKit?
Precies, de fabrikant moet het aan te sturen product ook voor homekit beschikbaar maken.
Ikea had toen de snelkoppel knop net uit kwam een vergelijkbaar verhaal, die is echter later alsnog toegevoegd. Somfy kan theoretisch best RTS producten toevoegen, ik verwacht echter niet dat die Fransen dat gaan doen. Ik heb mijn Tahoma box 3 jaar geleden gekocht, net nadat er Homekit ondersteuning toegevoegd was en er is sindsdien niet echt iets veranderd aan de ondersteuning.

Dus homebridge of iets dergelijks is de enige manier om RTS ondersteuning voor elkaar te krijgen.
En dan heb je dus nog steeds een Connect Kit/Switch of Tahoma box nodig.

Dit is wel een uitgebreide uitleg van wat er standaard wel en niet werkt:
https://tromm.com/nl/nieu...mpatibel-en-hoe-werkt-het

[ Voor 11% gewijzigd door wvanommen op 25-01-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tibs schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:56:

Het kan de moeite waard zijn om naar een Homey te kijken. Hier ooit gekocht om enkel een beamer scherm welke middels somfy RTS signal werkt te bedienen. Werkt tot op perfect. Maar staat dan ook in dezelfde ruimte.

Gekoppeld middels een Logitech afstandsbediening. Zodra de scène beamer tv gestart wordt komt automatisch het scherm omlaag. En stopt zodra deze gestopt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 25-01-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
TheKerremenke schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:39:
[...]

Het kan de moeite waard zijn om naar een Homey te kijken. Hier ooit gekocht om enkel een beamer scherm welke middels somfy RTS signal werkt te bedienen. Werkt tot op perfect. Maar staat dan ook in dezelfde ruimte.

Gekoppeld middels een Logitech afstandsbediening. Zodra de scène beamer tv gestart wordt komt automatisch het scherm omlaag. En stopt zodra deze gestopt wordt.
Ik heb een Home Assistant draaien hoor, dus in principe kan ik zonder veel problemen een RTS oplossing vinden. Ik wil gewoon het liefste zoveel mogelijk native in Homekit houden en dat blijkt een uitdaging te zijn. Voor de rolgordijnen beneden kon ik het via een Shelly 2PM doen, die kan ik nog flashen met Mongoose om Home Assistant te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Laatst online: 16-09 13:45
Ik probeer wat te bedenken om eventuele nieuwe rookmelders "slim" te maken (een melding richting homekit wanneer alarm afgaat). Dat kan natuurlijk met Netatmo melders, maar die hebben weer wat nadelen (vind ik). Zie ook mijn post hier:
pekelveld schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:10:
Dit lijkt me een prima topic voor mijn vraag.
Een van mijn ideeën bij bovenstaande post in het andere topic is: afvangen puls van "domme" melders door het aansluiten op een homekit module. Maarja, welke.... Neem de Hager relaisvoet.Op welke Homekit module kan ik de uitkomende draadjes nou aansluiten, zodat ik dat als input in Homekit kan gebruiken? Het liefst natuurlijk zonder allerlei nieuwe hubs te introduceren. Ik zit hier niet zo lekker in qua kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
pekelveld schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:06:
Ik probeer wat te bedenken om eventuele nieuwe rookmelders "slim" te maken (een melding richting homekit wanneer alarm afgaat). Dat kan natuurlijk met Netatmo melders, maar die hebben weer wat nadelen (vind ik). Zie ook mijn post hier:

[...]

Een van mijn ideeën bij bovenstaande post in het andere topic is: afvangen puls van "domme" melders door het aansluiten op een homekit module. Maarja, welke.... Neem de Hager relaisvoet.Op welke Homekit module kan ik de uitkomende draadjes nou aansluiten, zodat ik dat als input in Homekit kan gebruiken? Het liefst natuurlijk zonder allerlei nieuwe hubs te introduceren. Ik zit hier niet zo lekker in qua kennis.
Dit? (neem aan dat je een Homepod in huis hebt als je Homekit gebruikt?)
Meldingen ontvangen voor rook- en koolmonoxidedetectors

Dankzij geluidsherkenning kan de HomePod het geluid van een rook- of koolmonoxidemelder in je woning detecteren en je waarschuwen door een melding naar je iPhone, iPad of Apple Watch te sturen. Tik op de melding om te zien wat er aan de hand is en te controleren of alles in orde is
.

https://support.apple.com...epod/apd1f1921722/homepod

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Dankzij geluidsherkenning kan de HomePod het geluid van een rook- of koolmonoxidemelder in je woning detecteren en je waarschuwen door een melding naar je iPhone, iPad of Apple Watch te sturen. Tik op de melding om te zien wat er aan de hand is en te controleren of alles in orde is
.

https://support.apple.com...epod/apd1f1921722/homepod
Best een grote aanname. Een Apple TV volstaat ook als HomeKit hub.

Overigens een mooie functionaliteit. Zo maak je je rookmelders gelijk ‘slim’ zonder dat je duurdere exemplaren hoeft aan te schaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 26-01-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:45:
[...]

Een Apple TV volstaat ook als HomeKit hub.
Dat weet ik, maar in mijn kennissen/familie/vrienden kring heeft vrijwel niemand een AppleTV maar wel Homepod(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Laatst online: 16-09 13:45
remmuz schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:43:
[...]
Functie kende ik helemaal niet, klinkt handig! iCulture had er blijkbaar ook wat over geschreven... heb ik gemist destijds. Zij noemen als nadeel wel dat je verder niets met het signaal kan, je kan er geen verdere automatisering op los laten. En dat zou ik juist wel prettig vinden.
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:45:
[...]
Best een grote aanname. Een Apple TV volstaat ook als HomeKit hub.

Overigens een mooie functionaliteit. Zo maak je je rookmelders gelijk ‘slim’ zonder dat je duurdere exemplaren hoeft aan te schaffen.
Ik heb geen Homepod (mini). Staat nog wel op de verlanglijst. Wel een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48
pekelveld schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Functie kende ik helemaal niet, klinkt handig! iCulture had er blijkbaar ook wat over geschreven... heb ik gemist destijds. Zij noemen als nadeel wel dat je verder niets met het signaal kan, je kan er geen verdere automatisering op los laten. En dat zou ik juist wel prettig vinden.

[...]

Ik heb geen Homepod (mini). Staat nog wel op de verlanglijst. Wel een Apple TV.
Let op: de AppleTV heeft geen geluidsherkenning van alarmen, dit kan alleen met een HomePod. (Een AppleTV heeft geen microfoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Laatst online: 15-09 21:03
waarbij ik wel mn twijfels heb over de functionaliteit. ik heb een homepod mini in de keuken staan en die herkenning heb ik (op mn telefoon in ieder geval) aan staan. Maar ik heb nog nooit een melding gehad als de deurbel gaat of als de rookmelder af gaat (ja, ja, als de keukendeur open is en de afzuigkap staat niet aan wil het wel eens gebeuren dat die in de gang af gaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
blazez schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:24:
waarbij ik wel mn twijfels heb over de functionaliteit. ik heb een homepod mini in de keuken staan en die herkenning heb ik (op mn telefoon in ieder geval) aan staan. Maar ik heb nog nooit een melding gehad als de deurbel gaat of als de rookmelder af gaat (ja, ja, als de keukendeur open is en de afzuigkap staat niet aan wil het wel eens gebeuren dat die in de gang af gaat)
De HomePod pikt niet het geluid op van de deurbel. Je kunt de HomePod wel instellen als gong mits je een deurbel hebt die geïntegreerd is met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mijn homepod mini geeft ook geen melding bij rook of huisalarm..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Michael Knight schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:17:
Mijn homepod mini geeft ook geen melding bij rook of huisalarm..
Heb je het wel aangezet?

Geluidsherkenning in- of uitschakelen

Open de Woning-app op je iPhone of iPad.
Tik op de knop 'Meer' en tik vervolgens op 'Woninginstellingen'.
Tik op 'Veiligheid en beveiliging'.
Tik op 'Geluidsherkenning' en schakel 'Rook- en koolmonoxidemelder' in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 13:31
Tibs schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb een Home Assistant draaien hoor, dus in principe kan ik zonder veel problemen een RTS oplossing vinden. Ik wil gewoon het liefste zoveel mogelijk native in Homekit houden en dat blijkt een uitdaging te zijn. Voor de rolgordijnen beneden kon ik het via een Shelly 2PM doen, die kan ik nog flashen met Mongoose om Home Assistant te omzeilen.
Heb hier 2 gemotoriseerde rolluiken. Eentje IO en eentje RTS.
Via de Tahoma box komt de IO netjes tevoorschijn in Homekit.
De RTS niet maar via Shortcuts kan ik deze ook bedienen via Siri. Bijv. rolluik woonkamer toe, open of halfdicht (My positie). Dit rolluik heb ik ook gewoon via een automatisering lopen via de Somfy app maar leuk als je het ff eens wilt regelen via een spraakcommando.
Moest de rolluikmotor ooit kapot gaan komt er derna gewoon een IO motor in :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Sunz schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:45:
[...]

Heb hier 2 gemotoriseerde rolluiken. Eentje IO en eentje RTS.
Via de Tahoma box komt de IO netjes tevoorschijn in Homekit.
De RTS niet maar via Shortcuts kan ik deze ook bedienen via Siri. Bijv. rolluik woonkamer toe, open of halfdicht (My positie). Dit rolluik heb ik ook gewoon via een automatisering lopen via de Somfy app maar leuk als je het ff eens wilt regelen via een spraakcommando.
Moest de rolluikmotor ooit kapot gaan komt er derna gewoon een IO motor in :P .
Ik zal eens een poging wagen om de ESP Somfy integratie in Home Assistant te krijgen en de rolluiken zo in Homekit tevoorschijn te toveren.

Zal wel wat moeten knutselen met een ESP32 printje maar dat moet wel lukken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 21:33

non-sens

Voor meer foto's:

[...]

Je kunt je Hue Bridge updaten zodat hij Matter ondersteunt. Homekit heeft deze update al enige tijd geleden had. Hierdoor zie je ook niet-native Hue devices in Homekit terug.
Ik heb alleen een tijdje inbouw schakelaars en dimmers op deze manier perfect werkend in mijn Homekit.

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

(jarig!)
Ik heb in mijn keuken een aantal Hue lampjes die aangestuurd worden via de Aqara FP2 aanwezigheidssensor. Als ik de keuken inloop gaan ze aan en als ik er uitga gaan ze uit, werkt aardig! Nu wil ik tijdens kooktijd (17-20 uur) niet dat steeds de lampjes uitgaan als ik even de keuken uitloop. In dat tijdsbestek wil ik dat de lampjes nog 2 minuten aanblijven als er geen aanwezigheid is. Ik zie niet hoe ik dit kan automatiseren, heb het ook met ControllerForHomekit geprobeerd maar geen opties daarvoor. Heeft iemand de gouden tip?

Bij het inschakelen van de lampjes kun je wel kiezen voor de optie "Schakel uit" na een aantal minuten, dan gaan de lampjes dus uit na bv 2 minuten ook al ben je wel in de keuken. Echter bij de automatisering waarbij de lampjes uitgaan is deze optie niet aanwezig.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@the-body Zelf maak ik gebruik van Hue motion sensoren. In de Hue app zelf kan je het door jou gewenste gedrag instellen.
Je hebt hier niks aan aangezien je een sensor van een ander merk gebruikt, maar wellicht kan je iets inregelen in de Aqara app zelf.
Een alternatief is om middels homebridge of ander smart home platform/uitbreiding iets in te regelen.
Pagina: 1 ... 84 ... 88 Laatste